[iPhone & iPod touch] Jailbreaken Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 130.182 views

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als ik nu upgrade naar 2.0.2 en dan jailbreak? Moet ik dan alles weer opnieuw downloaden en installeren?

PSN: Shiver23

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee, je kunt dan gewoon de backup van je iPhone terugzetten die automatisch met iTunes gemaakt wordt.

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Hmm, ik begin hem een beetje te knijpen. Mijn iPhone was oorspronkelijk voorzien van firmware 2.0.1. Die heb ik een paar dagen terug met QuickPwn geünlockt, werkte prima allemaal.

Nu firmware 2.0.2 uit is en inmiddels QuickPwn ook deze nieuwe versie ondersteunt dacht ik: iTunes aan, update installeren, QuickPwn erover en klaar. Maar nu zit ik met een probleem. iTunes begon bij het updaten met de melding dat ie hersteld moest worden, dus dat gedaan. Vervolgens krijg ik bij het updaten een "onbekende fout (9)" en start de iPhone niet meer op. Herstellen werkt, de update installeren gaat tot het eind door maar het controleren wil niet... en de telefoon komt dus niet meer uit herstelmodus.

Hopelijk krijg ik hem nog aan de gang :(

edit:

Pfiew, gewoon stug opnieuw blijven proberen helpt blijkbaar. Nu duurde het herstellen een stuk langer, maar hij doet het weer :)

edit 2:

QuickPwn er ook maar gelijk overheen laten gaan en iTunes is de backup aan het terugzetten *O*

[ Voor 17% gewijzigd door rb338 op 21-08-2008 15:15 ]

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:53

amphora

Websites & Fotografie

Shiver23 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:57:
Als ik nu upgrade naar 2.0.2 en dan jailbreak? Moet ik dan alles weer opnieuw downloaden en installeren?
Alle officele data komt er gewoon weer op met een iTunes restore (dus contacten, sms-jes, appstore items etc). Maar alle software/themes die je met Cydia/Installer hebt geinstalleerd zul je weer opnieuw moeten installeren/configureren.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Mooi is dat. Dus ik zit voor niets een back-up uit te voeren met het idee dat ik mijn applicaties en thema's weer terug krijg. Als ik mijn Scumm saves maar niet kwijt ben...

Volgende keer iets meer antwoorden afwachten of iets duidelijker de vraag stellen.

• MrAcid
  • Niet online
Excuus als de verwarring door mijn post kwam! Ik dacht dat je gewoon je contacten, smsjes en officiële apps bedoelde!

[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 21-08-2008 16:40 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

MrAcid schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:26:
Excuus als de verwarring door mijn post kwam! Ik dacht dat je gewoon je contacten, smsjes en officiële apps bedoelde!
En hoe denk je dat goed te gaan maken? >:)

Is er ook geen manier om dit de volgende alsnog te fixen? Via SSH bepaalde bestanden of directories terugzetten?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Shiver23 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 16:45:
Is er ook geen manier om dit de volgende alsnog te fixen? Via SSH bepaalde bestanden of directories terugzetten?
Als je die gebackupped hebt de programma's die je via Cydia geïnstalleerd had er weer op zetten en vervolgens je gebackupte mappen terugzetten en je iPhone/Touch restarten.

(eerst installeren via Cydia zodat alle permissies goed staan)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• MrAcid
  • Niet online
Voor de mensen die al een iPhone 2G hebben en op 2.0.1 zitten: je kunt gewoon via iTunes updaten, de unlock blijft werken, de jailbreak uiteraard niet.

Ik heb net zelf mijn iPhone 2G 2.0.1 (geen jailbreak sinds 2.0) gewoon geupdate via iTunes en alles werkt nog prima.

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
MrAcid schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:43:
Voor de mensen die al een iPhone 2G hebben en op 2.0.1 zitten: je kunt gewoon via iTunes updaten, de unlock blijft werken, de jailbreak uiteraard niet.

Ik heb net zelf mijn iPhone 2G 2.0.1 (geen jailbreak sinds 2.0) gewoon geupdate via iTunes en alles werkt nog prima.
Dat is ook logisch want bij een unlock op de 2G wordt alleen de baseband veranderd, bij een firmware update gebeurt dat niet.

• rb338
offtopic:
Nou, er is toch iets misgegaan. Als ik Mail open gaat ie een paar sec mail ophalen en vervolgens wordt het scherm zwart en kom ik terug op de "desktop". Oftewel: crash.

Als ik in de Instellingen de mail-account wil wissen kan ik op verwijderen drukken wat ik wil, hij blijft staan.

Als ik in Windows Mail de account wegmieter en bij iTunes zeg dat ie de mail instellingen moet overschrijven op de iPhone, zegt iTunes dat de iPhone de synchronisatie heeft geannuleerd.

Is dit een bekend probleem? Ik kwam slechts 1 resultaat tegen met Google en daar werd gezegd: restore, werkt het nog niet, naar de winkel en een nieuwe halen. Dat eerste heb ik gedaan, sindsdien is het probleem er juist (althans, sinds fw 2.0.2 upgrade, die direct gevolgd werd door de restore).
edit: Ik besef me nu pas dat ik in het Jailbreak topic zit, daar heeft dit niks mee te maken :+

edit2: Verplaatst naar nieuw topic...

[ Voor 9% gewijzigd door rb338 op 22-08-2008 08:25 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

rb338 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:16:
Nou, er is toch iets misgegaan. Als ik Mail open gaat ie een paar sec mail ophalen en vervolgens wordt het scherm zwart en kom ik terug op de "desktop". Oftewel: crash.
Ik los dit 99% van de tijd op door even m'n Touch te rebooten
(althans, sinds fw 2.0.2 upgrade, die direct gevolgd werd door de restore).
Heb je al een downgrade naar 1.1.4 geprobeerd?
edit: Ik besef me nu pas dat ik in het Jailbreak topic zit, daar heeft dit niks mee te maken :+
daar is dit knopje Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif voor linksbovenin naast de topictitel.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Maksvr schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:54:
[...]

Dat is ook logisch want bij een unlock op de 2G wordt alleen de baseband veranderd, bij een firmware update gebeurt dat niet.
Bij deze firmware word de baseband niet geupdate nee, maar van 1.1.4 naar 2.0 wel. En op de 3G word ook de baseband met 2.0.2 geupdate. Het hoeft dus niet altijd goed te gaan. Maar in het geval van 2.0.2 wel. 2.0.3 of 2.1 kan weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ik los dit 99% van de tijd op door even m'n Touch te rebooten
Uiteraard was dat mijn eerste ingeving, dat heeft geen effect.
Heb je al een downgrade naar 1.1.4 geprobeerd?
Ehh... nee? Ik kreeg mijn iPhone met firmware 2.0.1, ben niet van plan zo ver terug te gaan. In 2.0.1 werkte het sowieso prima, ik heb het idee dat het door de restore komt.
daar is dit knopje [afbeelding] voor linksbovenin naast de topictitel.
Omg, bedankt maar dat wist ik wel (kom hier pas 8 jaar) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit erover te denken om QuickPwn te gooien over mijn 2.02 firmware maar de laatste keer dat ik jailbreakte ging mijn iPhone 3G een stuk slomer.

Merken jullie nog dat het slomer gaat na een jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

rb338 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 22:16:
offtopic:

Als ik in de Instellingen de mail-account wil wissen kan ik op verwijderen drukken wat ik wil, hij blijft staan.

Als ik in Windows Mail de account wegmieter en bij iTunes zeg dat ie de mail instellingen moet overschrijven op de iPhone, zegt iTunes dat de iPhone de synchronisatie heeft geannuleerd.

Is dit een bekend probleem? Ik kwam slechts 1 resultaat tegen met Google en daar werd gezegd: restore, werkt het nog niet, naar de winkel en een nieuwe halen. Dat eerste heb ik gedaan, sindsdien is het probleem er juist (althans, sinds fw 2.0.2 upgrade, die direct gevolgd werd door de restore).

edit2: Verplaatst naar nieuw topic...
Probeer eens de "Fix User Dir Permissions" optie in Boss Prefs. Ik had dit probleem ook en heb het toen met de hand gefixt (rechten veranderen via SSH) maar dit zou ook moeten werken.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-07 01:02
Heey mensen ik heb even een vraagje,

Op internet kom ik 2 soorten 2.0 firmwares tegen voor de ipod touch:
de iPod1,1_2.0_5A345_Restore en ook de iPod1,1_2.0_5A347_Restore

Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen deze 2 firmwares, of het nog iets uitmaakt bij het jailbreaken hiervan.

Alvast bedankt!!

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

Pasterior schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 21:19:
Heey mensen ik heb even een vraagje,

Op internet kom ik 2 soorten 2.0 firmwares tegen voor de ipod touch:
de iPod1,1_2.0_5A345_Restore en ook de iPod1,1_2.0_5A347_Restore

Ik zou graag willen weten wat het verschil is tussen deze 2 firmwares, of het nog iets uitmaakt bij het jailbreaken hiervan.

Alvast bedankt!!
Ik weet niet of er een verschil tussen zit maar als je hem gaat jailbreaken raden ze altijd de 5A347 aan. Met winPWN ondersteund die ook alleen maar 5A347.

Ik denk dat het een net iets een nieuwere versie is omdat het nr hoger is. :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasterior
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-07 01:02
Oke...maar als je alleen zou willen updaten, zou iPod1,1_2.0_5A345_Restore dan ook al goed zijn of zal de iPod1,1_2.0_5A347_Restore daarvoor beter zijn?

Is het ook mogelijk om met de oude versie van winpwn, de nieuwe installer.app te installeren?

Bedankt :P

Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09

fmb

DaSchop schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:17:
[...]
Probeer eens de "Fix User Dir Permissions" optie in Boss Prefs. Ik had dit probleem ook en heb het toen met de hand gefixt (rechten veranderen via SSH) maar dit zou ook moeten werken.
Ik had hetzelfde probleem, de "Fix User Dir Permissions" optie in Boss Prefs heeft het verholpen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik heb eens een vraag ik had mijn iPhone geupgrade naar 2.0.2 alles werkte perfect alleen ik gebruikte opeens data via GPRS ik zit bij KPN heb geen internetbundel á €9,95 er bij aangezien mijn abo over een half jaar afloopt en de 3G wil hebben, maar nu zonder dat ik het wist zat ik opeens met een dataverbruik van 17mb.

Internetten doe ik via Wifi en mailen doe ik niet, andere programma's die het internet nodig hebben gaan ook via Wifi.

Maar nu de vraag als ik kijk op de site van KPN over de tarieven van mobiel kan ik niet helemaal wijs worden wat ik ongeveer kwijt ben aan data??
Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/6379/afbeelding2dl1.png

Als ik het zo begrijp en lees ben ik ongeveer 3x€1,50=€4,50 maar kwijt aan data????

[ Voor 6% gewijzigd door Queenfanmichel op 24-08-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:56
Ik lees het als, als je meer an 5000kb heb gedownload in 1 maand, dan word de prijs per MB 1,50, dus 17 x 1 euro 50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met iLibertyX versie 1.51? Kan ik daarmee een 3G met software versie 2.0.2 sim lock vrij maken? In het installeren van andere applicaties op de iPhone ben ik niet geïnteresseerd. Aangezien ik een noob 8)7 ben op het gebied van unlocken weet ik ook niet welke "payload" ik moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
De 3G kan nog niet geunlocked worden.

* bartvb wacht nog steeds op een update van de Pwnage tool voor de Mac. Benieuwd of 2.0.2 wat 3G problemen op gaat lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

bartvb schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:37:
De 3G kan nog niet geunlocked worden.

* bartvb wacht nog steeds op een update van de Pwnage tool voor de Mac. Benieuwd of 2.0.2 wat 3G problemen op gaat lossen.
De 3G unlocken kan wel, hardwarematig.
Ik had thuis geen 3G, met 2.0.2 heb ik dat soms wel. Er lijkt iets verbetering te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pwnage 2.0.3 is er inmiddels met ondersteuning voor firmware 2.0.2.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:53:
Die is nergens te downloaden lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:49:
[...]

Die is nergens te downloaden lijkt het wel.
Als je 2.0.2 hebt kun je 'm gewoon 'Check for Updates'-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik hiermee wel een 3G unlocken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:31:
[...]

Kan ik hiermee wel een 3G unlocken dan?
Natuurlijk niet.

IMO was 't dan ook dom om een gelockte telefoon te kopen. Een 3G software-unlocken gaat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:40:
[...]

Natuurlijk niet.

IMO was 't dan ook dom om een gelockte telefoon te kopen. Een 3G software-unlocken gaat nog wel even duren.
Telefoon van de zaak... :+
Nog tot november wachten wanneer de T-mobile SIMs geactiveerd worden. Daar had ik dus ff geen zin in.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
Afblijven, dat ding is corrupt.
Zet de user permissions helemaal verkeerd, wat resulteerd in een niet schrijfbaar Cookie bestand, dus safari onthoud geen password, de keychains zijn niet meer writable, oftewel WiFi password wordt niet gesaved en de hele MobileMe push zooi werkt niet. Oftwel even wachten op een volgende release, want dit heeft me nogal wat tijd gekost om allemaal te fixen aangezien ik eerst niet in de gaten had wat er aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kaspers schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:59:
[...]

Afblijven, dat ding is corrupt.
Zet de user permissions helemaal verkeerd, wat resulteerd in een niet schrijfbaar Cookie bestand, dus safari onthoud geen password, de keychains zijn niet meer writable, oftewel WiFi password wordt niet gesaved en de hele MobileMe push zooi werkt niet. Oftwel even wachten op een volgende release, want dit heeft me nogal wat tijd gekost om allemaal te fixen aangezien ik eerst niet in de gaten had wat er aan de hand was.
Geen last van? Welke files zijn 't en wat zouden de perms moeten zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
WiFi werkte niet, fix:
code:
1
chmod 777 -R /private/var/Keychains/

Cookies werden niet gesaved, fix:
code:
1
2
chmod 777 /var/mobile/Library/Cookies
chmod 666 /var/mobile/Library/Cookies/Cookies.plist

Ik quote:
We’ve had some issues with iPod touch devices (maar mijn iPhone ook...) and the latest version of PwnageTool for the Mac, in certain conditions incorrect permissions will be used and the keychain doesn’t save passwords. So hold on and wait for the next release, we’ll push out the updated version via Sparkle as soon as it is tested (it is being tested right now).
Deze problemen spelen wanneer je wel of niet Cydia en of Installer mee installeert.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaspers op 26-08-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Cookies lijken hier iig gewoon te werken.
-rw-r--r-- 1 mobile mobile 3.7K Aug 26 17:33 Cookies.plist

Keychains lijkt me ook ok:
-rw-r--r-- 1 _securityd wheel 4.0K Jun 26 07:57 TrustStore.sqlite3
-rw------- 1 _securityd wheel 28K Aug 25 16:32 keychain-2.db

Ik had wel Cydia maar niet Installer gedaan overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkte hij ook niet goed. Na twee keer de boel opnieuw erop gezet te hebben wilde hij geen app installeren. Nu maar even op de PC gedaan en hopelijk gaat het weer goed met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Er is een update van de Pwnage tool die het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:09:
Er is een update van de Pwnage tool die het verhelpt.
Inderdaad, werkt goed nu. Zou je ook een update van dat MobileInstallation file nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Mensen ik heb een irritant probleem..

Ik zat een maand geleden op 1.1.4 en alles werkte eigenlijk perfect.
Toen wou ik een of ander thema installeren en toen ging het mis...
Het bekende ''reboot'' probleem had ik toen dus last van. ( Hij ging dus de hele tijd opnieuw booten met het appeltje).

Toen dus eigenlijk meteen gedacht van "Nou dan restore ik hem toch gewoon weer ff en unlock/jailbreak ik hem weer met iPlus 2.0.

Toen ik dat gedaan had werkte de Trilfunctie/Vibratiemodus niet meer.
Ik heb van alles al geprobeerd maar kan het niet meer terug krijgen.

Nu heb ik dus geprobeerd te upgraden naar 2.0/2.01 en dit is uiteraard wel gelukt, maar de trilfunctie wil nog altijd niet AAN! :'( :'( :N
Weten jullie hoe ik dit kan oplossen want het is echt een vervelende zaak om zo'n goede telefoon te hebben maar toch al je oproepen te missen. 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ dreameater, het topic doornemen waar je post is ook altijd handig:
zie daarom voor een eventuele oplossing Wiethoofd in "[iPhone & iPod touch] Jailbreaken" en eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Natuurlijk heb ik dat geprobeerd maar dit mocht helaas niet baten.
Ook heb ik een eigen topic geopend maar ik dacht hier meer mensen te bereiken die er verstand van hadden....

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een vraagje. Ik heb mijn iPhone "gejailbreaked" en ben 2 problemen tegengekomen:

1. T-mobile verbinding werkt niet meer :S
2. Bij het updaten van Cydia bleef de hele mik hangen.

Ik ben een redelijk ernstige n00b waar het dit soort zaken betreft. Wat kan ik doen? gewoon iPhone rebooten of is dit niet aan te raden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:02:
Beste mensen,

Ik heb een vraagje. Ik heb mijn iPhone "gejailbreaked" en ben 2 problemen tegengekomen:

1. T-mobile verbinding werkt niet meer :S
2. Bij het updaten van Cydia bleef de hele mik hangen.

Ik ben een redelijk ernstige n00b waar het dit soort zaken betreft. Wat kan ik doen? gewoon iPhone rebooten of is dit niet aan te raden?
Probeer eens in Settings je toestel in Vliegtuigmodus te zetten en dan weer aan. Kijk of dat helpt.

Verwijderd

Veranderde niks... heb het breaken nog 2 keer opnieuw geprobeerd, maar heb hem maar weer naar de normale firmware teruggezet... als ik er niet mee kan bellen schiet het ook niet op he...

Ik zal het wel es een keertje proberen samen met iemand die het wel al gelukt is te jailbreaken ofzo... ik heb echt geen idee wat ik (fout) doe...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 15:50 ]

• OcGuru
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

Weet iemand toevallig of winpwn 2.0.0.5 al te downloaden is ? Ik denk het haast wel aangezien de winpwn site offline is :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
Die komt over 10 minuten uit :9~

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Ik heb een probleem met het jailbreaken van m'n iPod Touch 2.0.2 software. Ik gebruik QuickPWN, en alles gaat goed, totdat ik bij ''Prossesing 0'' (oid) aankom. Dan gaat hij naar 100%, en daarna doet hij niets. Ik kan heel lang de Home Button ingedrukt houden, maar er gebeurt niets :S .

EDIT: Het is gelukt! Gewoon opnieuw proberen, andere USB poort proberen, enz enz... :)

[ Voor 13% gewijzigd door TheJVH op 29-08-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Niet helemaal over 10 minuten (want de aankondiging was EST time), maar hij is nu te vinden op de site van winpwn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nou, mijn iPhone is met winpwn 2.5 echt totaal, helemaal, compleet gebricked. Alles wat ik tot nu toe geprobeert heb resulteert in of een error 6, of een error 20, of er gebeurt gewoon helemaal niets.

Lijstje:

iTunes 7.7 met winpwn 2.5 - custom ipsw maken (2.0 / 2.0.1 / 2.0.2), in custom ipsw DFU stand zetten en restoren, error 6

iTunes 7.7 met winpwn 2.0.0.4 - custom ipsw maken (1.1.4 (error 20), 2.0.1 / 2.0.2), iTunes pwnen en restoren, error 6

iTunes 7.5 alle bovenstaande dingen, niets werkt.

Ben echt radeloos nu, is een iPhone 2G uit amerika en als hij echt gebricked is is mijn €350,- kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een G3 welke met Itunes geupdate werd naar 2.02.

Met winpwn 2.5 een 'quickpwn' gedaan in Vista64, wat leek te lukken, want na een tijdje werd de iphone weer herkend (reboot), ondanks dat de applicatie zelf bleef hangen.

Cydia was toegevoegd aan de applicaties en alles leek prima te werken maar..

Na installatie van Quake en een korte test om het spel te beginnen resette de boel naar recoverymode.

Alleen een handmatige boot naar dfu deed itunes/windows de telefoon weer herkennen en gelukkig was een herstel toen mogelijk.

Wel zijn alle applicaties en instellingen weg maar dat had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden via een 'bijwerk backup' optie in itunes waarvan ik (nu nog) het bestaan niet kan bevestigen.

Door verhalen van mensen die zelfs via dfu modus niet in staat zijn de boel te herstellen ben ik wat huiverig om het opnieuw te proberen en de schuld bij in dit geval bij een foute applicatie (quake?) te leggen.

Waarom herstartte de boel niet normaal om alleen maar in recovery mode te springen.
Een aplicatie bewerkt toch geen core bestanden lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
osc4r schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:39:
Nou, mijn iPhone is met winpwn 2.5 echt totaal, helemaal, compleet gebricked. Alles wat ik tot nu toe geprobeert heb resulteert in of een error 6, of een error 20, of er gebeurt gewoon helemaal niets.

Lijstje:

iTunes 7.7 met winpwn 2.5 - custom ipsw maken (2.0 / 2.0.1 / 2.0.2), in custom ipsw DFU stand zetten en restoren, error 6

iTunes 7.7 met winpwn 2.0.0.4 - custom ipsw maken (1.1.4 (error 20), 2.0.1 / 2.0.2), iTunes pwnen en restoren, error 6

iTunes 7.5 alle bovenstaande dingen, niets werkt.

Ben echt radeloos nu, is een iPhone 2G uit amerika en als hij echt gebricked is is mijn €350,- kwijt :(
Ik neem dat je zelf ook goed kunt zoeken maar ik vond de volgende linkjes wel leerzaam ivm met jouw gedoe:

http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=5398349

http://support.apple.com/kb/TS1275

Ik neem aan dat je bij recovery modus altijd een scherm ziet en bij dfu modus juist niets.

Wanneer je de shift knop indrukt terwijl je in intunes op herstellen drukt zou je zelf de firmware (die je appart download) kunnen selecteren voor het geval dat je backup corrupt is.

succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Bedankt voor je snelle reply :) Die topics heb ik inderdaad al gevonden, echter krijg ik niet de gele driehoek (gelukkig). Alle andere problemen blijven echter, restoren werkt gewoon helemaal niet.

Kleine notitie, restoren met een officiele iTunes IPSW werkt wel (dus gewoon 2.0.2 die iTunes voor je download), echter via shift + restore pakt hij geen enkele IPSW, ook niet de officiele van Apple die iTunes anders voor je download.. Dat is nog wel het vreemdste van allemaal.

Anyway, ik ben weer verder googlen, wellicht dat iemand anders hier nog een tip heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

osc4r schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:35:
Kleine notitie, restoren met een officiele iTunes IPSW werkt wel (dus gewoon 2.0.2 die iTunes voor je download), echter via shift + restore pakt hij geen enkele IPSW, ook niet de officiele van Apple die iTunes anders voor je download.. Dat is nog wel het vreemdste van allemaal.
Dat lijkt mij te duiden op een incompatible versie van iTunes zelf, installeer eens de aller nieuwste, ookal heb je dat al gedaan, nog eens en dan kijken of het wel werkt is soms de beste oplossing.

Niet geschoten.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Zo, ik ben alweer wat verder. Het is me gelukt met de 2.0.2. ipsw en iTunes 7.5 hem te restoren naar default 2.0.2. Ik heb dus nu in elk geval het emergency call menu, dat is al een hele verbetering. Nu vraagt hij echter naar iTunes 7.7, en aangezien ik nu op m'n laptop even geen internet hebt komt dat pas als ik thuis ben.

Het lijkt d'r echter op dat iTunes pas problemen krijgt bij het restoren van een custom firmware à la winpwn 2.5

Echter ben ik ook bang dat als ik nu terug wil naar 2.0 (wat eerst werkte met winpwn 2.0 dat het dan alsnog weer fout gaat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 29-06 08:29
osc4r schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:58:
Zo, ik ben alweer wat verder. Het is me gelukt met de 2.0.2. ipsw en iTunes 7.5 hem te restoren naar default 2.0.2. Ik heb dus nu in elk geval het emergency call menu, dat is al een hele verbetering. Nu vraagt hij echter naar iTunes 7.7, en aangezien ik nu op m'n laptop even geen internet hebt komt dat pas als ik thuis ben.

Het lijkt d'r echter op dat iTunes pas problemen krijgt bij het restoren van een custom firmware à la winpwn 2.5

Echter ben ik ook bang dat als ik nu terug wil naar 2.0 (wat eerst werkte met winpwn 2.0 dat het dan alsnog weer fout gaat)...
Je zegt dat je in iTunes allerlei errors krijgt als je probeert te restoren met shift+restore. De meest voorkomende fout is dat mensen vergeten op "iPwner" te klikken zodat hun iTunes niet gepwned wordt. Weet je trouwens ook zeker dat je hem 100% in DFU Mode zet als je het probeert, en niet Restore Mode?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condoleer me , want volgens mij ben ik de klos geworden van de slordige coderingen van zibri met zn ziphone :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ik kreeg namelijk een melding: Your iphone need to be repaired, please go to www.apple.com/support. ( ik weet de melding niet meer precies, maar het was zoiets).
toen ik de Iphone daarna weer opstarte kan hij geen netwerk vinden en later stond er No signal.
Ik heb een keer iets gelezen dat ziphone slecht gecodeerd was en daardoor schade kon aanbrengen op je antennes.
volgens mij is dat dus bij mij gebeurd:(
Wifi doet het trouwens nog wel en het gaat hier om een iphone 2g.

Wat nu te doen? zijn er mensen die hem kunnen reparen? Hij komt namelijk uit amerika dus bij apple acht ik niet veel kans.

graag jullie advies :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al een restore gedaan met een ongemodde firmware? Dus gewoon even stock draaien, dan kan je alsnog niet bellen, maar hij zou meer moeten vinden.

Verder is ZiPhone bij elkaar gejat en niet zelf geschreven, alleen iets aangepast.

Je zou ook nog kunnen proberen met WinPwn (of Pwnage als je op een mac zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel heel vreemd, Opeens doet ie het weer :) :+ :D _/-\o_ ( 8)7 )
Nou ik vind het niet erg, Nu hoef ik teminste geen kuil te graven:P
Maar bedankt voor je hulp, als het probleem weer terugkomt ga ik het zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Is er een manier om je telefoon nummers en eventueel je smsjes te backkuppen en terug te zetten op je foon als je m gaat jailbreaken. Kan dat via iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
RSD1982 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:10:
Is er een manier om je telefoon nummers en eventueel je smsjes te backkuppen en terug te zetten op je foon als je m gaat jailbreaken. Kan dat via iTunes?
Ja.
Gebeurt automatisch als je restored.

[ Voor 6% gewijzigd door Jedi_Pimp op 31-08-2008 21:16 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Uiteindelijk was de update best een eitje,
updaten via itunes, quickpwn erover heen, je ipod synchroniseren met itunes voor je contacten en instellingen. Bootneuter downloaden. Klaar

Winpwn werkte overigens niet voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Wat ik me afvraag, zijn er geen manieren om de zwaar gelimiteerde bluetooth van de iPhone uit te breiden? Bijv. zodat je bestanden kan uitwisselen via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kan het wel 'uitbreiden' maar dan doe je het via Wifi ipv bluetooth. Progsel in de Installer heet DropCopy en beide moeten in hetzelfde netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Laatst online: 22:38

the mod man

iets van beeldmaker

Misschien iets voor in de startpost, ik weet hoe je de t9 stand uit je phone sloopt _/-\o_
Bij 1.1.4 was het me al gelukt alleen wist ik niet hoe ik dat had gedaan |:( nu met 2.0.2 weet ik eht wel >:)

eerst moet je in ssh komen... ik gebruik winscp,
dan ga je naar: system/library/textinput (eerst heel vaak op folder omhoog)
dan zie je mappen eindigend op de taal... -en of -nl of -du etc.

De mappen naar keuze verwijder je (ik zou ze eerst wel even kopieren en ergens opslaan voor het geval dat)

ik verwijder -en en -nl, en nu bij sms geen irritante woordverbetering meer

Winscp is erg simpel hiervoor want het lijkt erg op een gewone windows verkenner.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mocht je iTunes op je computer hebben staan dan kan je iPhoneBrowser gebruiken en kan je via je usb-kabel je iPod/iPhone fixxen.

In 1.1.4 is er trouwens ook een tweak in de Installer te downloaden (Kb en Kb2) waarmee je de autocorrectie kan toggelen in je instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer door dit topic maar door te lezen er achter te komen wat de effecten zullen zijn als ik mijn 3G iphone jailbreak, eigenlijk alleen om netshare te kunnen draaien. Ik was in de veronderstelling dat dit gewoon kon toen ik hem kocht, blijkt van niet, netshare kan het, maar nu blijkt die app dus niet meer beschikbaar voor een niet gejailbreakte phone. Ik zou alleen voor deze app jailbreaken, dus eigenlijk ben ik een beetje aan het kijken of het de moeite waard is.

Nu komt mijn maar....
Nou hoef ik geen direct antwoord op mijn vraag; ik weet, beetje zoeken en kom je er wel achter. Wat dan wel zou helpen zou een beetje een up-to-date topicstart zijn. Puur opbouwende kritiek, maar gezien het feit dat vele vragen worden beantwoord met "google-it", lijkt me een beetje bijtijdse topicstart / faq ook wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op sommige fora dat als je de iPhone ge-jailbreakt heb en voor wat voor reden dan ook een restore doet en geen jailbreak meer heb dat in geval van reparatie Apple daar toch achter komt. Klopt dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed omschreven hoor. Waarom nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Omdat ze er niet achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Maar ze kunnen wel zien of je baseband unlocked is volgens mij. Bij een restore met itunes blijft die zoals die is (afhankelijk van laatste firmware overigens). Toen ik mijn 1g iPhone upgrade van 2.0 (gepwned en jailbreaked) naar 2.0.2 (en 2.0.1 hetzelfde overigens) bleef de baseband ongewijzigd waardoor er geen simlock op staat. Maar als je alleen maar een jailbreak hebt gedaan en verder nooit unlocked (de meeste nederlanders met een 3G van t-mobile dus) dan zal Apple het niet kunnen zien denk ik. Maar doe dan voor de zekerheid geen restore met itunes na de update want misschien zit er in die backup wel een verwijzing naar een jailbreak app ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door amphora op 03-09-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:37:
[...]

Maar ze kunnen wel zien of je baseband unlocked is volgens mij. Bij een restore met itunes blijft die zoals die is (afhankelijk van laatste firmware overigens). Toen ik mijn 1g iPhone upgrade van 2.0 (gepwned en jailbreaked) naar 2.0.2 (en 2.0.1 hetzelfde overigens) bleef de baseband ongewijzigd waardoor er geen simlock op staat. Maar als je alleen maar een jailbreak hebt gedaan en verder nooit unlocked (de meeste nederlanders met een 3G van t-mobile dus) dan zal Apple het niet kunnen zien denk ik. Maar doe dan voor de zekerheid geen restore met itunes na de update want misschien zit er in die backup wel een verwijzing naar een jailbreak app ofzo.
Juist, daar ging het over. Slecht geheugen helaas... Anyway, dus wat jij zegt is dat als je nooit een unlock hebt gedaan (andere provider) dan zou die baseband goed moeten zijn. Dat geld natuurlijk voor alle 3G's aangezien er geen unlock voor is voor zover ik weet. Dus na een update of restore als nieuwe iPhone retoren zeg je? Of gewoon een clean firmware downloaden en via shift-restore die erop zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:59
Ik heb hier een iPhone 3G uit amerika (ATT) waar standaard versie 2.0.2 op stond. Ik heb geprobeerd deze met winpwn te unlocken wat blijkbaar gelukt is. Het enige wat de telefoon nog niet vind is het t-mobile netwerk. Moet ik hier nou zown overlay sim voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:39
rewind. schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:03:
Ik heb hier een iPhone 3G uit amerika (ATT) waar standaard versie 2.0.2 op stond. Ik heb geprobeerd deze met winpwn te unlocken wat blijkbaar gelukt is. Het enige wat de telefoon nog niet vind is het t-mobile netwerk. Moet ik hier nou zown overlay sim voor gebruiken?
Er zit idd een SIM-lock op je iPhone 3G... Je moet een SIM-unlock chipje onder je SIM-kaart doen.
Maar hoe kom je eigenlijk aan je USA iPhone 3G. Deze worden alleen verkocht i.c.m. abbo daaro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:59
zus van bekende woont daar. Bedankt voor info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

http://blog.iphone-dev.or...one-happy-pwnage-advocate

Hehe. Je weet gewoon dat Steve J daarna Woz heeft gebeld: 'zucht. dude, moest dat nou?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Flatwhite schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:40:
[...]

Er zit idd een SIM-lock op je iPhone 3G... Je moet een SIM-unlock chipje onder je SIM-kaart doen.
Maar hoe kom je eigenlijk aan je USA iPhone 3G. Deze worden alleen verkocht i.c.m. abbo daaro...
Iemand anders neemt je abonnement dan over, heb ik ook gedaan. Ja je moet een overlay sim gebruiken, die zijn vollop te vinden (iets van "JA"SIM maar dan in het engels ofzo, ik heb het zelf ook denk ik) maar helaas niet altijd even stabiel. Je moet je iPhone daar ook voor jailbreaken naar versie 2.0.1 (2.0.2 werkt nog niet).

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb even zitten lezen, maar is mij nog niet helemaal duidelijk, als je de aps uit de Itunes store wil gebruiken op de je iPod is dan upgraden naar de nieuwste Furmware genoeg, of moet je hem dan alsnog een keer Jailbraken ?

Collega van me heeft een iPod en wil graag de aps uit de store maar weet niet hoe, ik heb zelf wel een iPhone maar tja ik kan ze al wel hallen 8)

maar ze heeft nu een ander computer en al haar muziek staat ergens anders dus als ze update moet ze al haar muziek weer bij mekaar zoeken, om dat te besparen voor iets wat niet werkt, vandaar mijn vraag

App store zegt wel iPod maar niet echt vanaf welke verzie helaas :|

[ Voor 26% gewijzigd door gulie op 04-09-2008 07:08 ]

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Na het jailbreaken (activeren) en spelen ermee, besloot ik toch te activeren. Dus weer orginele firmware 2.0.2 erop. Maar krijg die registratie scherm bij itunes niet meer :? Die klikte ik altijd weg.

[ Voor 6% gewijzigd door Don3k op 04-09-2008 09:00 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

bij cydia en installer staan allebei operatorlogo's. Maar ik krijg het niet werkend met t-mobile. Iemand een suggestie?

• Jedi_Pimp
gulie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 07:04:
Ik heb even zitten lezen, maar is mij nog niet helemaal duidelijk, als je de aps uit de Itunes store wil gebruiken op de je iPod is dan upgraden naar de nieuwste Furmware genoeg, of moet je hem dan alsnog een keer Jailbraken ?

Collega van me heeft een iPod en wil graag de aps uit de store maar weet niet hoe, ik heb zelf wel een iPhone maar tja ik kan ze al wel hallen 8)

maar ze heeft nu een ander computer en al haar muziek staat ergens anders dus als ze update moet ze al haar muziek weer bij mekaar zoeken, om dat te besparen voor iets wat niet werkt, vandaar mijn vraag

App store zegt wel iPod maar niet echt vanaf welke verzie helaas :|
Als je apps uit App Store wilt kunnen kopen, moet je naar firmware 2.0 of hoger gaan. Je hoeft dan niet te jailbreaken. Dit kan op twee manieren met de iPod Touch:

- Voor 8 Euro kopen via iTunes
- De firmware downloaden van het internet (ik mag hier geen bronnen noemen) en op de iPod Touch zetten als hij in DFU mode staat

Jailbreak is dus niet nodig, wel 2.0.x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
weet iemand welk programma in cydia of installer de activatie voor YouTube in zich heeft?

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:11
ik probeerde me ipod te upgraden naar 2.1, dit is gelukt... alleen wilde ik graag jailbreaken (voor de installer/cydia enzo) alleen nu doet me iTouch het niet zo goed meer.

Ik gebruik de nieuwste versie van winpwn, heb hem daarna in dfu gezet (althans geprobeerd) maar dit wil niet, me iTouch wordt ook niet herkent in iTunes. Heel soms herkent die hem, en dan zegt die "iTunes could not connect to the iPhone "" because an invalid response was recieved from device", hij komt dus ook niet links in het rijtje te staan, dus ik kan ook niet op restore drukken.

ps: ik zet hem in dfu doormiddel van 5 seconden power, 10seconden power+home, dan x seconden home inhouden.

Heb me pc al meerdere malen opnieuw opgestart, meerdere usb poorten geprobeerd, maar het lukt gewoon echt niet. Op me iTouch komt bij het opstarten iets van iPwned with winpwn 2.5 en dan gaat die gewoon naar me homescreen na een tijdje

volgens mij ziet last.fm scrobbler nog steeds wel me iTouch, maar die geeft aan dat er geen libary is. Iemand een manier om me iTouch toch weer werkend te krijgen?

kan niet echt een andere pc proberen, op andere pc staat fedora ofzo (in iedergeval iets wat ik niet ken :p) en op me broers laptop staat ook iets van linux ofzo, ivm verklote windows installatie :p

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

officieel is er nog geen jailbreak voor 2.1 én iTunes 8 hebben ze beveiligd tegen pwnen. Daar hebben ze ook alweer een patch voor maar die is ook nog niet uit. Niet zo gek dat het niet lukt dus.

• LeVortex
jah maar iTunes herkent me ipod ook niet meer, ik had later gevonden dat het eigenlijk niet kon, maar daardoor heb ik me iTouch toch niet gebricked? Ik kan dus niet eens meer restoren

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even samenvattend: je hebt 8.0 geïnstalleerd, vervolgens 2.1 op je ipod gezet en die vervolgens geprobeerd te pwnen?

Zo ja: zet je touch in DFU, zet 2.1 er opnieuw op, zorg dat deze werkt. Zet em vervolgens weer in DFU, zet 2.0.2 er op. Downgrade je iTunes naar 7.7.xx (of ga naar een andere computer waar die versie nog op staat) en pwn vervolgens je ipod.

Laatst eenzelfde probleem gehad met een downgrade van 2.0.1 naar 1.1.4 voor m'n broertje. 7.7 wil geen 1.1.4 restoren als je 2.0.x er op hebt staan. Je moet dus een oudere versie van iTunes gebruiken om er weer 1.1.4 op te zetten en vervolgens kan je met iTunes 7.7.xx wel weer 1.1.4 jailbreaken.

• LeVortex
Je samenvatting klopt aardig ja, beetje kort maar klopt.

kun je uitleggen hoe ik hem in dfu zet??heb 2 manieren geprobeerd:

met iLiberty+ geprobeerd,
geprobeerd met 5 seconden power, 10seconden power+home, dan x seconden home inhouden.

zijn er nog meer methodes?? En met de manieren hoe ik het geprobeerd heb wordt hij nog steeds niet herkent in iTunes (ps ik ben geen complete noob, heb al vaker gejailbreaked, niet naar 2.0 though, dat wilde ik vandaag proberen)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

LeVortex schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:12:
kun je uitleggen hoe ik hem in dfu zet??heb 2 manieren geprobeerd:
zijn er nog meer methodes?? En met de manieren hoe ik het geprobeerd heb wordt hij nog steeds niet herkent in iTunes
http://thesmithfam.org/bl...the-manual-dfu-procedure/

en misschien herhaling, maar zorg dat je je kabel in je ipod hebt zitten en die in je computer zit!

• LeVortex
Wiethoofd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:29:
[...]

http://thesmithfam.org/bl...the-manual-dfu-procedure/

en misschien herhaling, maar zorg dat je je kabel in je ipod hebt zitten en die in je computer zit!
Het is me net gelukt door: Ipod uitzetten + loskoppelen, homeknop inhouden en inpluggen, toen vond iTunes hem wel, jailbreaken is nu gelukt met quickpwn ipv winpwn. Bedankt voor de hulp.

ps: kabel zat wel in me ipod EN computer :+

• Zakkenwasser
  • Niet online
Sinds vandaag mijn Iphone 3g firmware versie 2.0.1 gejailbreaked.

Gek genoeg kan ik de applicatie / shortcut directorie in de iphone zelf niet vinden voor het installeren van nieuwe applicatie's.

Volgens de handleiding zou ik hierheen moeten gaan :
code:
1
"/System/Library/PrivateFrameWorks/MobileInstallation.framework"

En dat terwijl er totaal geen
code:
1
"/PrivateFrameWorks/MobileInstallation.framework"

te vinden is :S

Gotsearch :(
google-search :(

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Moet je niet je apps in /System/Applications proppen?

• Zakkenwasser
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:26:
Moet je niet je apps in /System/Applications proppen?
Steps: 1) SSH into your device and navigate to /System/Library/PrivateFrameWorks/MobileInstallation.framework
2) Find the file MobileInstallation and rename it to MobileInstallation.bak
3) Copy over the MobileInstallation from this folder into the same folder on your device
4) change the permissions on the new file to 775 NOT 755 755 = BAD
5) REBOOT your device
6) Download a free app from the app store (you don't have to keep it)
7) double click on the file that contains the app you want on your computer and itunes should pop open
8) plug in your device and BAM the app should start loading on
9) Enjoy your new app!!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

als je met winPWN gejailbreaked hebt kan je met iPhoneBrowser je complete foldertree bekijken via je usbkabel ipv een wireless verbinding (iTunes install wel vereist voor detectie van je iPhone/iPod)

Verder staat er: ga naar de MobileInstallation.framework map en hernoem het bestand en zet de map uit de zip/file die je zelf gedownload heb er voor in de plaats. Het lijkt me dan het logischt dat als je de map/file niet kunt vinden je zelf even de foldertree aanmaakt naar waar je de boel moet neerzetten en het daar dan ook neerzet. Permissions goedzetten, en rebooten.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:48:
als je met winPWN gejailbreaked hebt kan je met iPhoneBrowser je complete foldertree bekijken via je usbkabel ipv een wireless verbinding (iTunes install wel vereist voor detectie van je iPhone/iPod)

Verder staat er: ga naar de MobileInstallation.framework map en hernoem het bestand en zet de map uit de zip/file die je zelf gedownload heb er voor in de plaats. Het lijkt me dan het logischt dat als je de map/file niet kunt vinden je zelf even de foldertree aanmaakt naar waar je de boel moet neerzetten en het daar dan ook neerzet. Permissions goedzetten, en rebooten.
hmm, ik kan ineens geen gebruik meer maken van mijn telefoon keypad, app freezed en kom weer terug in het hoofd menu :S

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

MrJey schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:26:
hmm, ik kan ineens geen gebruik meer maken van mijn telefoon keypad, app freezed en kom weer terug in het hoofd menu :S
Check je permissions, moet 775 zijn, 777 zou je ook nog kunnen proberen mocht 775 niet werken.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:30:
[...]

Check je permissions, moet 775 zijn, 777 zou je ook nog kunnen proberen mocht 775 niet werken.
Ik heb niks veranderd nog aan permissions :S

ik wilde iemand bellen en hij doet het niet :S

ik kan em natuurlijk resetten maar dat haalt niets uit.
ik kan em ook viaitunes resetten, maar dan moet ie gelijk geupdate worden naar 2.1 firmware :(

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

MrJey schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:36:
Ik heb niks veranderd nog aan permissions :S
SSH naar je telefoon en zet de permissions van je MobileInstallation.framework map naar 775

• Zakkenwasser
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:42:
[...]

SSH naar je telefoon en zet de permissions van je MobileInstallation.framework map naar 775
deze map staat niet op mijn telefoon.

dat stappenplan heb ik nog niet uitgevoerd in mijn eedere post. dit is iets anders.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al je phone gereboot?

Mocht je alsnog willen jailbreaken, download een losse restorefile en shift+herstel in iTunes naar de gewenste firmware versie. 2.0.2 is de nieuwste die jailbreakable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MrJey schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:36:
[...]

ik kan em ook viaitunes resetten, maar dan moet ie gelijk geupdate worden naar 2.1 firmware :(
Ja, en? Vooral doen lijkt me.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer.