[iPhone & iPod touch] Jailbreaken Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 130.178 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Entity_Razer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:37:
[...]

Dus als ik het goed voorheb, gewoon die Firmware downloaden, ookal heb je een 1.1.4 die compleet jailbroken etc is, en dan via alt + herstellen die firmware op je iPhone zetten.

Dit alles NA je hem in DFU mode hebt staan, wat betekent:
10 sec lang home & Power en dan nog 10 sec Home indrukken.

Juist?

En dan zou de 1st Gen iPhone:
- Op alle netwerken werken
- 3rd Party programmas ondersteunen
- Via de "backup terugzetten" als je contacten en SMS'n nog steeds bevatten.

Juist?

Zoja, zalig ;)
3rd party, is momenteel Cydia packages en de Appstore.
Installer zit er nog even niet in.

Iemand al tegen ruimte gebrek op / aangelopen zie mijn post hierboven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Entity_Razer schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:37:
[...]
Dus als ik het goed voorheb, gewoon die Firmware downloaden, ookal heb je een 1.1.4 die compleet jailbroken etc is, en dan via alt + herstellen die firmware op je iPhone zetten.

Dit alles NA je hem in DFU mode hebt staan, wat betekent:
10 sec lang home & Power en dan nog 10 sec Home indrukken.

Juist?
Ja
En dan zou de 1st Gen iPhone:
- Op alle netwerken werken
als het goed is gegaan wel
- 3rd Party programmas ondersteunen
als deze herschreven zijn naar 2.0 wel
- Via de "backup terugzetten" als je contacten en SMS'n nog steeds bevatten.
als itunes een goede backupgemaakt heeft en je die terugzet staat je zooi er weer op
Zoja, zalig ;)
bijna helemaal juist ;) heerlijk lijkt me toepasselijker

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Dat is correct. DFU is niet nodig trouwens, iPhone uitzetten en de kabel erin doen met de home-knop ingedrukt zodat je in de normale recovery-modus komt is voldoende ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Zojuist mijn 1ste gen iphone geupgrade naar 2.0 en met Pwnagetool geunlockt. Werkt vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
MarcoC schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:43:
Dat is correct. DFU is niet nodig trouwens, iPhone uitzetten en de kabel erin doen met de home-knop ingedrukt zodat je in de normale recovery-modus komt is voldoende ;) .
ok ik krijg hem dus voor geen meter in DFU of die "normal recovery mode" die jij beschrijft.

Heb geprobeert zoals jij zei, afzetten en dan kabel erin terwijl ik de HOME knop indruk. Dan doet iTunes dus niets, vind de iPhone gewoon niet (te verwachten?)

als ik danweer DFU mode doe, dus met power on, POWER & HOME voor 10 sec, dan alles lossen op zwart scherm, dan 10 Sec. HOME krijg ik het apple icoontje te zien. En zodra de kabel in steekt start de iPhone dus gewoon op zoals normaal :s

Edit: UPDATE:

Stomme fout van mijn kant, moest'm dus eerst UITZETTEN en dan pas die DFU procedure doorlopen....

herstel ging perfect, start perfect op, is nu baseband aan't flashen, dus komt blijkbaar allemaal perfect goed.

Namens mezelf en een vriend die zijn iPhone nu ook gaat uppen naar 2.0, Alvast enorm bedankt mensen _/-\o_

edit 2:
Als laatste update:
Alles is perfect herstelt precies enkel die syncing duurt wel ENORM lang altijd. Iphone starte net op en begon direct te Syncen. Is hij muziek aan't terugzeten ofzoiets? want echt duur wel WREED lang :s

[ Voor 27% gewijzigd door Entity_Razer op 20-07-2008 18:19 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een rare vraag, misschien zelfs overbodig, maar moet je je iphone jailbreaken om hem te kunnen unlocken, of kan het ook gedaan worden zonder deze te jailbreaken, ikzelf heb niet heel veel interesse in de homebrew apps, alleen een paar apps van de appstore zal ik gebruiken.

Dus kort maar krachtig is het mogelijk om de iphone met fw 2.0 alleen geunlocked te krijgen zonder hem te jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

MarcoC schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:43:
Als je iPhone reeds ge'Pwn'ed is wel ja. Als je nog een virgin iPhone hebt zul je 'm toch echt in DFU moeten knallen.

Overigens moest ik ook écht via PwnageTool 2 de boel in DFU knallen. De iPhone buiten PwnageTool in DFU knallen en vervolgens de custom firmware flashen ging bij mij niet; iTunes brak dan vrolijk de boel af met error 1600 (wat dat ook mag zijn). Toen ik de hele cyclus met PwnageTool deed (dus firmware bakken, via de instructies in PwnageTool naar DFU en vervolgens flashen met iTunes) ging alles in één keer prima.
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:27:
Dus kort maar krachtig is het mogelijk om de iphone met fw 2.0 alleen geunlocked te krijgen zonder hem te jailbreaken?
Je hebt BootNeuter nodig om de iPhone softwarematige te unlocken, en die draait alleen op gejailbreakte iPhones. Dus softwarematig unlocken zonder jailbreak gaat dus niet. Wellicht zou je in jouw situatie eens kunnen kijken naar een hardwarematige unlock. Is tegenwoordig wat minder populair, maar zou nog steeds goed moeten werken.

[ Voor 25% gewijzigd door mindcrash op 20-07-2008 18:36 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
matinez schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:41:
[...]

3rd party, is momenteel Cydia packages en de Appstore.
Installer zit er nog even niet in.

Iemand al tegen ruimte gebrek op / aangelopen zie mijn post hierboven ?
de 500MB / partitie wordt niet gebruikt om application in op te slaan.
Aangezien mijn /dev/disk0s2 100% vol was, kon er geen applicatie mee bij ;-)

Clarified!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
mindcrash schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:29:
[...]

Als je iPhone reeds ge'Pwn'ed is wel ja. Als je nog een virgin iPhone hebt zul je 'm toch echt in DFU moeten knallen.
Nee hoor. Ik heb een iPhone die unlocked is d.m.v. iLiberty+ geüpgradet naar 2.0 door enkel de custom firmware te laden in recovery modus (dus niet DFU). Nooit gepwnd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Zo, ik heb em m'n 3G net ge-jailbreaked.
Puntje: ALLES is weg, dus alle instellingen e.d. en ook alle foto's als je die niet synced met je PC.
(Logisch op zich, alleen wel ff handig om er bij te vertellen)

Ook je SMS log is helemaal weg, en die kan je voor zover ik weet niet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
OverSoft schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:07:
Puntje: ALLES is weg, dus alle instellingen e.d. en ook alle foto's als je die niet synced met je PC.

Zit er al wel al een nieuwe installer op en werkt die gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
DaannO schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:14:
[...]

Zit er al wel al een nieuwe installer op en werkt die gewoon?
Yup, Cydia zit er in (nog geen installer.app, die wordt nog niet ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:31

Maximus

There is no substitute

Hmm ik kreeg bij het restoren van de customfirmware vanuit de alom bekende PwngeTool een 1600 error in iTunes. Ik kon vervolgens wel weer 1.1.4 op de iPhone krijgen en via ZiPhone dat weer unlocken.

Hoe krijg ik nu mijn customfirmware met Cydia op mijn iPhone zonder die verrekte error?

Mijn iPhone is dus aldoor onderhanden genomen door ZiPhone en nimmer door PwngeTool o.i.d. Mijn bootloader is nu dus ook 3.9 ipv de 4.6 waarmee de iPhone kwam.

[ Voor 21% gewijzigd door Maximus op 20-07-2008 20:28 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Maximus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:26:
Hmm ik kreeg bij het restoren van de customfirmware vanuit de alom bekende PwngeTool een 1600 error in iTunes. Ik kon vervolgens wel weer 1.1.4 op de iPhone krijgen en via ZiPhone dat weer unlocken.

Hoe krijg ik nu mijn customfirmware met Cydia op mijn iPhone zonder die verrekte error?

Mijn iPhone is dus aldoor onderhanden genomen door ZiPhone en nimmer door PwngeTool o.i.d. Mijn bootloader is nu dus ook 3.9 ipv de 4.6 waarmee de iPhone kwam.
Kun jij em nog in DFU mode zetten? (Originele restore mode)
Sluit je iPhone aan. Zet em uit. Druk de power en de home knop tegelijk in voor 10 seconde. Laat dan de power knop los maar blijf de home knop indrukken. Nu kom je in restore mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

De DFU mode zet ik de iPhone in via ZiPhone. Op moment dat ik dan via alt + klikkende op restore druk en blader naar de custom firmware geeft hij na het extracten de 1600 error.

Ik zie op de iPhone dit dan staan:

Afbeeldingslocatie: http://iphoneindia.gyanin.com/wp-content/uploads/2007/12/restore-iphone-step3.jpg

Het maken van de custom firmware lukt dus, dat gaat allemaal prima. Maar bij het restoren van de firmware naar de iPhone gaat het mis en komt de error.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Heb dit gevonden:
Some useful tips from the dev team :

P.S. If you get Error 1600 from iTunes (or if you see in your log a failure to prepare x12220000_4_Recovery.ipsw), try: mkdir “~/Library/iTunes/Device Support” ;
if that directory already exists, remove any files in it. Then re-run PwnageTool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Klopt ik heb de firmware opnieuw laten draaien en de dir gemaakt. Dan voltooid hij het maken van de firmware alleen blijf ik de 1600 error houden.

Ik zit nu in de restore modus. Dan zie ik een iPhone met een zwart scherm en in iTunes wordt deze herkend als iPhone maar zonder capaciteit, software versie of serial nummer. Nu kan ik gewoon restoren naar de custom firmware versie?

[ Voor 44% gewijzigd door Maximus op 20-07-2008 20:48 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Ik snap die Cydia nog niet helemaal. Ik snap dat er nog niet zoveel programma's zijn omdat de jailbreak 2.0 net uit is, maar alles wat er nu in staat lijkt mij zo nutteloos?

Iemand beetje uitleg hiervoor? dingen als gzip etc.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de tethering status? ik zie al wat proxy dingetjes staan, maar dan moet er een onbeveiligd zichtbaar ad-hoc netwerk gemaakt worden.. niet echt bruikbaar nog dus.
Zijn er voor de 2G hier al apps uitgekomen waarmee je met 1 klik een router-app start ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Weet iemand toevallig hoe je NL taal, NL t9 en NL nummerherkenning voor de 2.0 firmware krijgt? Ik zie deze niet staan in Cydia namelijk.

lalalala zoeken is een vak :+

[ Voor 12% gewijzigd door Maximus op 20-07-2008 21:39 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Maximus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:06:
Weet iemand toevallig hoe je NL taal, NL t9 en NL nummerherkenning voor de 2.0 firmware krijgt? Ik zie deze niet staan in Cydia namelijk.
Zit standaard in de 2.0 firmware ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Sillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:53:
Ik snap die Cydia nog niet helemaal. Ik snap dat er nog niet zoveel programma's zijn omdat de jailbreak 2.0 net uit is, maar alles wat er nu in staat lijkt mij zo nutteloos?

[...]
Hier maken vooral andere programma's gebruiken van. Zelf kun je ook op de terminal (bijvoorbeeld via SSH) en dan kun je gebruik maken van deze programma's.
Momenteel zijn er nog geen programma's die je kunt gebruiken van uit het normale menu.
(Erg jammer, want RDesktop zou ik wel heel erg fijn vinden)

[ Voor 18% gewijzigd door OverSoft op 20-07-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

Sillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:53:

90% van al die Cydia apps zijn bedoeld voor depelovers en commandline linux tools. Dus als je niet weet wat het is heb je het zeker niet nodig.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Ok bedankt.

Ik heb net ook begrepen, van wat ik op iphoneclub heb gelezen, dat onder "featured packages" de "echte" applicaties komen. Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
RoelJewel schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:45:
Upgrade gedaan, maar nu werken Cydia en de mail app niet. Probleem met de mail app zou door aanpassing van toegangsrechten via Cydia opgelost kunnen worden.. maar da's lastig als Cydia niet werkt :{.
Inderdaad gaat het hier fout bij de toegangsrechten van de Mail folders op je iPhone. Installeer een SSH server (lees de SSH server howto op je mobile bij het installeren van je openSSH server bij dat installatie programmatje van de pwned tool Cydia - moet je wel eerst updaten voordat je iets probeerd down te loaden met Cydia)(of de mobile terminal als je op iPhone wilt blijven typen). Ik heb het net bij een vriend van me gefixed, maar weet niet _precies_ meer de map waar de email stond. Volgens mij in /User. Als je daar 'ls -l' geeft zie je naast vele andere folders (stuk of 12-15) de volgende rechten voor de map Mail:

drwx------+ xx root mobile xxxx ddmmyy hh:mm Mail

Je ziet ook dat de meeste andere mappen wel de eigenaarschap mobile.mobile hebben (user=mobile, group=mobile) wat je moet doen is 'chown mobile.mobile Mail -R'
Daarmee verander je de eigenaarschap naar de user mobile. Alle applicaties op de iphone (geef eens 'ps aux') draaien onder de user 'mobile'; deze user mag nu schrijven in de map en VOILA (zonder reboot!) je mail werkt.

Ik denk dat er een klein foutje in de pwonage tool zit welke de Mail map heeft aangemaakt. De pwonage tool is de enige die root access gebruikt namelijk tijdens het 'dingen doen'.

[ Voor 2% gewijzigd door Jochem op 20-07-2008 22:29 . Reden: add: update cydia voordat je een app download ermee. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
OverSoft schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:23:
[...]

Hier maken vooral andere programma's gebruiken van. Zelf kun je ook op de terminal (bijvoorbeeld via SSH) en dan kun je gebruik maken van deze programma's.
Momenteel zijn er nog geen programma's die je kunt gebruiken van uit het normale menu.
(Erg jammer, want RDesktop zou ik wel heel erg fijn vinden)
RDesktop of VNC? Er zit een gratis VNC programma in de APP store van Apple/iTunes en die werkt goed. (naar een andere Mac of VNC server met auth).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net mijn 1g opnieuw gefixt met 2.0 nu is het zo dat itunes aangeeft dat ik niet genoeg rechten heb om de progs uit de appstore naar mn iphone te krijgen.

hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:21:
net mijn 1g opnieuw gefixt met 2.0 nu is het zo dat itunes aangeeft dat ik niet genoeg rechten heb om de progs uit de appstore naar mn iphone te krijgen.

hoe kan ik dit fixen?
In het menu van iTunes -> Store -> Deze computer machtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online

Had je al getest of er ook andere simkaarten als jouw tmobile werken?
Nogal geïnteresseerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
matinez schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:24:
[...]

Had je al getest of er ook andere simkaarten als jouw tmobile werken?
Nogal geïnteresseerd ;-)
Nee, is alleen ge-jailbreaked, nog niet unlocked (is nog niet mogelijk bij de 3G).
Overigens is het nu wel iets verdwenen. Als ik mijn iPhone aansloot kreeg ik altijd de "foto-schijf" gemount als een schijf. Dat heb ik nu niet meer. (My bad, zodra ik er foto's opzet doet hij het wel)

Overigens een tip, om dingen simpel naar je iPhone te kopieeren:
Installeer OpenSSH.
Log ff in met putty (win) of terminal (mac: ssh <ip>)
User: root, pass: alpine
Stel een wachtwoord in: passwd root <enter>
Sluit de sessie af: exit <enter>

Download FileZilla (win) of Cyberduck (mac) en stel deze in op het IP van je iPhone en op SFTP (FTP over SSH).
Voila, nu kun je erg eenvoudig dingen up/downloaden vanaf het filesystem van de iPhone.

Overigens lijkt Cydia erg instabiel. Heeft al meerdere keren de telefoon laten crashen, op allerlei verschillende tijdstippen (terwijl ik gewoon aan het bladeren was, terwijl ik dingen aan het installeren was en terwijl ik van tabblad wisselde)

[ Voor 47% gewijzigd door OverSoft op 21-07-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mischien leuk voor de 3g eigenaren,

maar nu de 3g gejailbreaked (is dat een woord ?) kan worden is eigenlijk alleen de simlock nog belangrijk.

nu zijn er al verschillende bronnen die een "ghost" sim gebruikt hebben hiervoor,
Ik heb er zojuist een besteld op ebay (12euro inc zending)

en zou volgens de aanbieder getest zijn met de iphone 3g.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...EWNX:IT&item=320275027478

voor 12euro het proberen waard leek me zo (aangezien ik geen T-mobile wurg contract wil, en lekker bij vodafone blijf)

dus mogelijk ook leuk voor jullie hier

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 21-07-2008 01:09 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Overigens is er een nieuwe versie van de Pwnage tool uit, die enkele bugs fixt :)
Donstil schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:08:
Mischien leuk voor de 3g eigenaren,

maar nu de 3g gejailbreaked (is dat een woord ?) kan worden is eigenlijk alleen de simlock nog belangrijk.

nu zijn er al verschillende bronnen die een "ghost" sim gebruikt hebben hiervoor,
Ik heb er zojuist een besteld op ebay (12euro inc zending)

en zou volgens de aanbieder getest zijn met de iphone 3g.

voor 12euro het proberen waard leek me zo (aangezien ik geen T-mobile wurg contract wil, en lekker bij vodafone blijf)

Die werkt, al meerdere filmpjes van gezien :) Is wel erg goedkoop overigens :o

[ Voor 83% gewijzigd door Xandrios op 21-07-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Waarom, als dat werkt is er dan niet al groot feest gevierd op iPhone club? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dunno. In feite maak je de telefoon er niet simlockvrij mee, maar je laat je sim een ander signaal afgeven. oid. Vraag me af waar ik zon filmpje erover zag...hmmm eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik ben benieuwd of je deze in je iPhone 3G geplaatst gaat krijgen, 't SIM laatje van de nieuwe iPhone ziet er krapper uit dan van de eerste serie en tevens zit de SIM andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:32:
Dunno. In feite maak je de telefoon er niet simlockvrij mee, maar je laat je sim een ander signaal afgeven. oid. Vraag me af waar ik zon filmpje erover zag...hmmm eens zoeken.
Ja precies, maar eigenlijk geeft dat hetzelfde effect als unlock aangezien ik hem toch maar met 1 sim wil gebruiken.
arnoud_h schreef op maandag 21 juli 2008 @ 07:43:
Ik ben benieuwd of je deze in je iPhone 3G geplaatst gaat krijgen, 't SIM laatje van de nieuwe iPhone ziet er krapper uit dan van de eerste serie en tevens zit de SIM andersom.
Er zijn al meerdere filmpjes waar ze dat doen, zag er niet echt moeilijk uit trouwens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg al die jailbreak verhalen aandachtig. Moedig dat jullie nu al aan het jailbreaken zijn geslagen, maar ik wacht nog even af. :)
En dan nu mijn vraag... is het mogelijk om op dit moment (dus nadat je je iPhone 3G hebt ge-jailbreaked) mogelijk om dat verdomde default email notification geluidje te vervangen door een ander geluidje met behulp van Cydia? Of moeten we wachten op de nieuwe installer.app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Voordat je met de tool aan de slag gaat, kun je toch een backup draaien en die na de jailbreak weer terugzetten :? Zo heb ik 't gedaan (op m'n 1G iPhone) en dat werkte (de tweede keer) perfect. Alle instellingen en sms'jes etc. nog aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Vind het alleen jammer dat de BossPref niet werkt voor de nieuwe 2.0 firmware. Ik had die namelijk bij mijn 1.1.4 om te zorgen dat EDGE echt uit stond. Dit om onnodig GPRS verbruik te voorkomen.

Zit er een mogelijkheid in 2.0 om dit te regelen of moet ik wachten op andere tools?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

OverSoft schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:26:
Overigens lijkt Cydia erg instabiel. Heeft al meerdere keren de telefoon laten crashen, op allerlei verschillende tijdstippen (terwijl ik gewoon aan het bladeren was, terwijl ik dingen aan het installeren was en terwijl ik van tabblad wisselde)
Ik heb hetzelfde 'probleem'. Mijn oude 1g met 2.0 gepwned alles werkt als een zonnetje maar Cydia werkt niet zo fijn. En aangezien er eigenlijk niets zinvols (voor mij althans) op dit moment met Cydia te installeren is heb ik het eigenlijk ook niet nodig. Het liefst zou ik een geunlockte maar niet gejailbreakte iphone willen maar ja, er moet nu eenmaal een jailbreak gebeuren voordat er geunlocked kan worden. Omdat Cydia zo instabiel is vermoed ik dat de hele iPhone (op ten duur) kuren gaat krijgen. Om 100% bugvrij te zijn (qua Cydia/jailbreak dan) misschien toch maar een iPhone 3G in Belgie halen dan :)
RoelJewel schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:03:
Voordat je met de tool aan de slag gaat, kun je toch een backup draaien en die na de jailbreak weer terugzetten :? Zo heb ik 't gedaan (op m'n 1G iPhone) en dat werkte (de tweede keer) perfect. Alle instellingen en sms'jes etc. nog aanwezig.
Had ik ook gedaan. Na firmware erop zetten werkte alles prima, maar nadat ik ook de backup had teruggezet liep alles continue vast (ook na meerdere reboots). Ik heb dus weer vanaf nul alles erop moeten zetten (nou ja, 99% van alle data was gewoon een iTunes sync :) Sms-jes bewaarde ik vrijwel nooit.)

[ Voor 25% gewijzigd door amphora op 21-07-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Ik snap er niks van, is er nu wel een sim unlock of niet???

http://www.unlocksiphone....Pi-06jp0JQCFQWL1QodXkcjkA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Niet voor de 3G. En deze site is scam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
amphora schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:05:
[...]

Niet voor de 3G. En deze site is scam
Thanks

gek gezegd, ik zit ook op een iPhone 3G te wachten, waarom zetten ze dan niet 1.4 erop en dan unlocken??
of werkt dat zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, kan ik de 3G ook jailbreaken met een Windows Computer? Heb zelf even gezocht maar kon niks vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem vrees ik. Ik had firmware 2.0 op me iPod staan en dat werkte allemaal prima. Maar nu wilde ik hem gaan jailbreaken met Pwnage. Omdat ik een Windows-PC heb, heb ik iemand anders op z'n Mac de custom firmware laten maken.

Ik had me iPod in de DFU-mode gekregen en de custom firmware geselecteerd bij Herstellen. Alleen krijg ik dan de foutmelding 1600, met de mededeling dat de iPod niet hersteld kan worden.
Alleen de gewone 2.0 firmware zonder jailbreak krijg ik er ook niet meer op, want die geeft dezelfde foutmelding.

Wat kan ik nu nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:19:
Ik heb een probleem vrees ik. Ik had firmware 2.0 op me iPod staan en dat werkte allemaal prima. Maar nu wilde ik hem gaan jailbreaken met Pwnage. Omdat ik een Windows-PC heb, heb ik iemand anders op z'n Mac de custom firmware laten maken.

Ik had me iPod in de DFU-mode gekregen en de custom firmware geselecteerd bij Herstellen. Alleen krijg ik dan de foutmelding 1600, met de mededeling dat de iPod niet hersteld kan worden.
Alleen de gewone 2.0 firmware zonder jailbreak krijg ik er ook niet meer op, want die geeft dezelfde foutmelding.

Wat kan ik nu nog doen?
Hier een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bij mij allemaal niet..

Iig ben ik uit de DFU-mode en staat al me muziek, video's enzovoorts er nog op dus. Ik wacht wel op WinPwn want dit word niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:13:
Jongens, kan ik de 3G ook jailbreaken met een Windows Computer? Heb zelf even gezocht maar kon niks vinden.
Dat kan, je moet zorgen dat je met WinPWN je ipod/iphone 'pwned' vervolgens via itunes een met pwnage 2.0 gemaakte firmware naar je apparaat zetten moet werken.

even op iphoneclub.nl zoeken
http://www.iphoneclub.nl/...lock-iphone-10-iphone-3g/ daar staat hoe en wat ook voor windows

[ Voor 16% gewijzigd door Wiethoofd op 21-07-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41

Nitai

Live the life you love.

@jortz Er is een nieuwe versie uit van Pwnage tool, maar daar heb je weinig aan omdat je geen Mac heeft. Wellicht dat dit wel een aantal zaken oplost (omdat de nieuwe versie veel bugfixes heeft).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Ben er achter gekomen dat na een upgade / jailbreak van m'n 3G (van 5A345 naar 5A347) de netwerk verbinding erg gaar is. Soms zelfs geen telefoon verbinding. Ik moet em dan van de toetsenbeveiliging af halen en soms wel een halve minuut wachten voordat ik weer verbinding heb.
Zo komen er natuurlijk ook geen telefoontjes binnen en dat is erg vervelend. Ik zal vanavond eens kijken of er na een un-jailbreak (oude firmware terug zetten) weer alles gewoon werkt.

Edit:
FF er naartoe ge-ssh'd, dit draait er nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
OverSoft-iPhone:~ root# ps ax
  PID   TT  STAT      TIME COMMAND
    1   ??   s     0:00.00 /sbin/launchd
   12   ??   s     0:00.00 /usr/sbin/mDNSResponder -launchd
   13   ??   s     0:00.00 /usr/sbin/notifyd
   14   ??   s     0:00.00 /usr/sbin/syslogd
   15   ??   s     0:00.00 /usr/sbin/configd
   19   ??   s     0:00.00 /usr/sbin/update
   20   ??   s     0:00.00 /usr/libexec/lockdownd
   21   ??   s     0:00.00 /usr/sbin/mediaserverd
   23   ??   s     0:00.00 /System/Library/PrivateFrameworks/IAP.framework/Support/iapd
   24   ??   s     0:00.00 /usr/sbin/fairplayd
   25   ??   s     0:00.00 /System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/SpringBoard
   28   ??   s     0:00.00 /System/Library/PrivateFrameworks/CoreTelephony.framework/Support/CommCenter
   29   ??   s     0:00.00 /usr/sbin/BTServer
   44   ??   s     0:00.00 /var/stash/Applications.grkHtU/MobilePhone.app/MobilePhone
   45   ??   s     0:00.00 /var/stash/Applications.grkHtU/MobileMail.app/MobileMail
   52   ??   s     0:00.00 /System/Library/Frameworks/SystemConfiguration.framework/SCHelper
   53   ??   s     0:00.00 /var/stash/Applications.grkHtU/MobileSafari.app/MobileSafari
   58   ??   s     0:00.00 /usr/libexec/ptpd -t usb
   63   ??         0:00.00 /usr/libexec/afcd --lockdown -d /var/mobile/Media -u mobile
   65   ??         0:00.00 /usr/libexec/notification_proxy
   96   ??   s     0:00.00 /var/stash/Applications.grkHtU/Terminal.app/Terminal
  126   ??         0:00.00 /usr/sbin/sshd -i
  152   ??   s     0:00.00 /var/stash/Applications.grkHtU/MobileMusicPlayer.app/MobileMusicPlayer
  162   ??   s     0:00.00 /usr/libexec/amfid
  163   ??   s     0:00.00 /usr/libexec/securityd
   97 s000   s+    0:00.00 -sh
   98 s001   s+    0:00.00 -sh
   99 s002   s+    0:00.00 -sh
  100 s003   s+    0:00.00 -sh
  127 s004   s     0:00.00 -sh
  166 s004   +     0:00.00 ps ax

"/usr/libexec/ptpd -t usb" en "/usr/libexec/afcd --lockdown -d /var/mobile/Media -u mobile" lijken mij de USB verbinding (iTunes en PhotoBridge)
Terminal.app is mijn handset terminal en sshd is uiteraard de ssh deamon.
Voor de rest lijkt er mij vrij weinig afwijkends te draaien, dus daar zou het niet inzitten (hooguit dat sshd niet goed draait)

Edit2: Net problemen met Monkey Ball, na het opstarten viel deze continu weg (weer terug naar SpringBoard). Na het afsluiten van wat applicaties (zoals Terminal en Safari) via SSH (killall MobileSafari) kon ik em weer opstarten.
Er zijn dus echt nog wel wat problemen met deze firmware versie.

Edit3: (Ik blijf aan het editten) Tip als je je 3G ge-jailbreaked is en hij blijkt wat instabiel: Respring. Verkrijgbaar via Cydia. Sluit alles af en start Springboard in een paar seconde weer opnieuw op. Zo werkt alles weer goed.

[ Voor 79% gewijzigd door OverSoft op 21-07-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stink_o
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
OverSoft schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:24:
Ben er achter gekomen dat na een upgade / jailbreak van m'n 3G (van 5A345 naar 5A347) de netwerk verbinding erg gaar is. Soms zelfs geen telefoon verbinding. Ik moet em dan van de toetsenbeveiliging af halen en soms wel een halve minuut wachten voordat ik weer verbinding heb.
Zo komen er natuurlijk ook geen telefoontjes binnen en dat is erg vervelend. Ik zal vanavond eens kijken of er na een un-jailbreak (oude firmware terug zetten) weer alles gewoon werkt.
Hier ook na een jailbreak/unlock van een iPhone 1G met de 5A347 firmware een brakke verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maximus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:34:
De DFU mode zet ik de iPhone in via ZiPhone. Op moment dat ik dan via alt + klikkende op restore druk en blader naar de custom firmware geeft hij na het extracten de 1600 error.

Ik zie op de iPhone dit dan staan:

[afbeelding]

Het maken van de custom firmware lukt dus, dat gaat allemaal prima. Maar bij het restoren van de firmware naar de iPhone gaat het mis en komt de error.
Je zit niet in DFU mode, in DFU heb je een compleet zwart scherm. je zit in de standaard restore mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 13:31:
[...]

Werkt bij mij allemaal niet..

Iig ben ik uit de DFU-mode en staat al me muziek, video's enzovoorts er nog op dus. Ik wacht wel op WinPwn want dit word niks..
Mischien ben je er inmiddels al uit
maar ik heb bij de iphone het volgende gedaan,

Je sluit de kabel aan, en start hem op (je krijgt dan het Kabel met itunes logo)

dan druk je aan/uit knop en home in 7 seconden (je beging met tellen bij drukken niet zodra het scherm verspringt) en dan na 7 seconden laat je de aan/uit knop los

nu hou je Home ingedrukt (die hou je dus vast) tot itunes zegt "hee ik heb een iphone in restore gevonden", als itunes dit zegt en je scherm is nog zwart, dan zit je in dfu

je moet ff klooien, maar uiteindelijk werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Ben de gewone firmware weer aan het terugzetten, dat jailbreaken was echt een ramp op de 3G. Mijn verbinding was zo brak dat ik alleen af en toe nog een smsje binnen kreeg met: Je hebt een oproep gemist.
Fijn allemaal die jailbreak, maar als het niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Het is nu ook mogelijk om de betaalde apps die te krijgen zijn via de Appstore te spelen op de gejailbreakte Iphone ! :)

Je hebt nodig :

Iphone met fw 2.0 en gejailbreakt
Cydia installer ( SSH applicatie )

Hier de de rest :

1) I copied Monkey Ball.app into /Applications via SSH and set it to 775
2) Created a folder called “Documents” in /var/mobile/ and set permission to 777
3) Rebooted

Works fine!

Werkt idd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
OverSoft schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:24:
FF het vervolg hier op:
Heb de originele firmware (inclusief bootloaders) weer terug geflashed, en nu draait alles weer als een zonnetje. Het zit em dus echt in de jailbreak.
Ik wacht iig nog even totdat alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stink_o
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
OverSoft schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:46:
[...]

FF het vervolg hier op:
Heb de originele firmware (inclusief bootloaders) weer terug geflashed, en nu draait alles weer als een zonnetje. Het zit em dus echt in de jailbreak.
Ik wacht iig nog even totdat alles goed werkt.
Bedoel je dan 5A345 of 5A347 met 'originele firmware'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Stink_o schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:00:
[...]

Bedoel je dan 5A345 of 5A347 met 'originele firmware'?
5A347.
5A345 kan ik nergens meer vinden, maar deze voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Donstil schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:08:

Ik heb even gevraagd. Dit kreeg ik als antwoord:
Yes its been tested. Works aslong as you follow instructions carefully. Regards, Aladdins Depot
Meteen maar even besteld. Helaas heb ik de verkeerde aflevermethode gekozen en kost het me nu iets meer dan 10 euro in totaal. Gokje waard dacht ik zo. Met een beetje geluk is het nog voor mijn vakantie hier. Ik ben wel benieuwd of hij in het standaard sim-vakje past van de 3G. Maar goed, dat zullen we dan wel zien. Je moet wel je simkaart knippen, maar die hoeft toch nog maar 2 maanden mee.

Ik zag ze ook staan voor 50 dollar. Dan lijkt me dit een vriendelijkere prijs. Het is overigens een 'universal-sim'. 3G-compatible en iPhone compatible. Laten we hopen dat 1 en 1 2 is en dat het ook iPhone 3G compatible betekent.

[ Voor 7% gewijzigd door Shiver23 op 21-07-2008 23:27 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@hierboven. volgensmij koste de mijne 12 of 10 pond
Ja ik zag op marktplaats al figuren die er 55euro voor probeerde te krijgen, pure winst maar ook wel een beetje schandalig.

zeker het proberen waard lijkt me zo.
Als dit werkt dan kan jeje iphone ook gewoon updaten lijkt me, want dan is het iets hardwarematigs wat moeilijk te fixen is met een SW patch.

Alleen heb ik nog geen 3g dus daar moet ik ook nog ff aan werken :D
Ik ga 13aug op vakantie en wil dan wel graag een iphone meenemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 21-07-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Laten we wel ontopic blijven :) Dit topic gaat over het jailbreaken van de iPhone en iPod touch. Discussies over het verwijderen van simlocks of het omzeilen van simlocks via proxy cards zijn niet op hun plaats hier.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Shiver23 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:49:
[...]

Ik heb even gevraagd. Dit kreeg ik als antwoord:

[...]

Meteen maar even besteld. Helaas heb ik de verkeerde aflevermethode gekozen en kost het me nu iets meer dan 10 euro in totaal. Gokje waard dacht ik zo. Met een beetje geluk is het nog voor mijn vakantie hier. Ik ben wel benieuwd of hij in het standaard sim-vakje past van de 3G. Maar goed, dat zullen we dan wel zien. Je moet wel je simkaart knippen, maar die hoeft toch nog maar 2 maanden mee.

Ik zag ze ook staan voor 50 dollar. Dan lijkt me dit een vriendelijkere prijs.
Ik heb hem ook besteld, ben erg benieuwd. Er staat geen x-sim op het plaatje, wat wel op plaatjes van de marktplaats handelaren staat. Ik verwacht hem Woensdag. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

wat is de beste tool voor een backup voor versie 1.1.3?

wil gaan upgraden naar 2.0 - maar wel met backup mogelijkheid. (mac bezitter)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
In iTunes rechter muisknop op je iPod -> Reservekopie maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
Wel zo aardig om de mensen hier ook ff te waarschuwen denk ik: http://www.security.nl/ar...r_voor_SSH-aanvallen.html

Een korte samenvatting: als je via Cydia OpenSSH installeert is je iPhone ook vanaf internet bereikbaar (iig op het T-Mob.. NL netwerk :) ). Sowiezo is het dan handig het wachtwoord van de root user dan te veranderen (dat is standaard alpine), maar weet ook dat er een user mobile is, waarvan het vast niet lang duurt voordat ook daar het wachtwoord van bekend is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Maarten @klet.st schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 17:06:
Wel zo aardig om de mensen hier ook ff te waarschuwen denk ik: http://www.security.nl/ar...r_voor_SSH-aanvallen.html

Een korte samenvatting: als je via Cydia OpenSSH installeert is je iPhone ook vanaf internet bereikbaar (iig op het T-Mob.. NL netwerk :) ). Sowiezo is het dan handig het wachtwoord van de root user dan te veranderen (dat is standaard alpine), maar weet ook dat er een user mobile is, waarvan het vast niet lang duurt voordat ook daar het wachtwoord van bekend is. :/
Dat is inderdaad een potentieel gevaar, voor een klant heb ik dit met Vodafone GPRS internet gecontroleerd en dat ging niet (ook niet na ±1min). T-mobile laat dat dus wel door, interessant.

Pas op met aanpassen van het root wachtwoord. Op firmware 1.1.4 was het zo, zodra je passwd uitvoerde om je root wachtwoord te veranderen dan resulteerde dit in een dansende sprinboard. 't moest via een omweg in perl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
SpX schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:47:
Het is nu ook mogelijk om de betaalde apps die te krijgen zijn via de Appstore te spelen op de gejailbreakte Iphone ! :)

Je hebt nodig :

Iphone met fw 2.0 en gejailbreakt
Cydia installer ( SSH applicatie )

Hier de de rest :

1) I copied Monkey Ball.app into /Applications via SSH and set it to 775
2) Created a folder called “Documents” in /var/mobile/ and set permission to 777
3) Rebooted

Works fine!

Werkt idd prima!
Dit is altijd al mogelijk geweest hoor. Paar minuten nadat PwnageTool uitkwam was mijn iPhone unlocked en had er al diverse programma's voor gekocht via App Store op de telefoon zelf. Nooit probs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Via de door Cydia geïnstalleerde OpenSSH server was inloggen geen probleem, en ik heb ook zonder problemen het root wachtwoord kunnen veranderen, inderdaad in tegenstelling tot firmware 1.1.4.

Zou het op zich wel fijn vinden om een tooltje als BossPrefs te hebben waar ik eventueel de SSH server uit kon zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

arnoud_h schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:41:
Via de door Cydia geïnstalleerde OpenSSH server was inloggen geen probleem, en ik heb ook zonder problemen het root wachtwoord kunnen veranderen, inderdaad in tegenstelling tot firmware 1.1.4.

Zou het op zich wel fijn vinden om een tooltje als BossPrefs te hebben waar ik eventueel de SSH server uit kon zetten...
SSH server uitzetting schijnt niet nodig te zijn. Voor stroomverbruik in ieder geval net. En als je je root wachtwoord (en user mobile wachtwoord) aanpast zou het ook niet zo'n security issue hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
arnoud_h schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:41:

Het tooltje in nu beschikbaar via Cydia net geprobeerd werk oke zoals we gewent waren bij 1.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke programma's voor de Iphone 3G kan ik momenteel vinden op Cydia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
baquelappe schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:41:
[...]

Dit is altijd al mogelijk geweest hoor. Paar minuten nadat PwnageTool uitkwam was mijn iPhone unlocked en had er al diverse programma's voor gekocht via App Store op de telefoon zelf. Nooit probs gehad.
Het verschil is dan ook dat er voor de Monkey Ball waar over gesproken wordt, niet betaald hoeft te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

En WinPWN is er ook inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Net Jailbreak gedaan van legitieme 3G iPhone en is allemaal zonder problemen verlopen. Instructies van PWNage tool volgen, backup terugzetten, syncen en klaar. Applicaties uit de AppStore die op de iPhone stonden lijken nog gewoon te werken, mail doet het ook gewoon en (tot nu toe) geen crashes.

Belangrijkste reden voor jailbreak voor mij was het ontbreken van een SSH client in de AppStore. MobileTerminal in Cydia lijkt prima te voldoen. Daarnaast is het draaien van een SSH server op je telefoon gewoon cool (en handig als er weer eens iets hangt).

update: alleen jammer dat gestures niet werken in de 2.0 versie van MobileTerminal :/ Kan nu geen arrow keys of control combinaties doen.

[ Voor 11% gewijzigd door bartvb op 24-07-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

heeft het SSH gedeelte ook toegang tot het complete filesystem? Ik wil namelijk mijn eigen skin weer hebben als ik overga naar 2.0. Waar alles moet staan zal niet veel afwijken van 1.1.4 volgens mij.

Ik vind namelijk de iconen niet echt mooi, en de eigen achtergrond mis ik al bij de gedachte aan het overstappen en het niet kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

mensen, probeer de *.ipsw (ofziets) firmware van de apple site te downloaden via de link op iphoneclub.. echter komt ie binnen als *.zip en mijn mac pakt het meteen uit en laat het zien als een map vol met firmware files en geen *.ipsw.

bekend pronleem of zie ik iets over het hoofd?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Iemand al de winpwn voor windows al geprobeerd. Hij is nu officieel beschibaar...

http://www.iphoneclub.nl/...e-iphone-unlockv-windows/

Afbeeldingslocatie: http://www.iphoneclub.nl/wp-content/uploads/2008/07/winpwn1.png

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicknec schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:42:
mensen, probeer de *.ipsw (ofziets) firmware van de apple site te downloaden via de link op iphoneclub.. echter komt ie binnen als *.zip en mijn mac pakt het meteen uit en laat het zien als een map vol met firmware files en geen *.ipsw.

bekend pronleem of zie ik iets over het hoofd?
Probeer met firefox te downloaden ipv safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Wiethoofd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:01:
heeft het SSH gedeelte ook toegang tot het complete filesystem? Ik wil namelijk mijn eigen skin weer hebben als ik overga naar 2.0. Waar alles moet staan zal niet veel afwijken van 1.1.4 volgens mij.

Ik vind namelijk de iconen niet echt mooi, en de eigen achtergrond mis ik al bij de gedachte aan het overstappen en het niet kunnen veranderen.
Ja, je kan met SSH alles overzetten, maar je skin zal niet werken onder 2.0 denk ik. Alle apps moeten opnieuw geschikt gemaakt worden voor 2.0. Achtergrond is natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

amphora schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:32:
[...]
Ja, je kan met SSH alles overzetten, maar je skin zal niet werken onder 2.0 denk ik. Alle apps moeten opnieuw geschikt gemaakt worden voor 2.0. Achtergrond is natuurlijk geen probleem.
Sliders staan gewoon in: <root>/System/Library/Frameworks/TelephonyUI.framework
Iconen in hun app-folder: die van Youtube: <root>/Applications/YouTube.app/icon.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/YTicon.png

{edit}
er is nu ook een nieuwe versie van iPhoneBrowser: http://iphonebrowser.goog...es/iPhoneBrowser.1.60.zip Werkt zonder te installeren en is getest op 1.1.4 en werkt perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 25-07-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat dit het juiste topic is om dit te bespreken, als niet, dan hoor ik dat graag :)

Ik heb zojuist de JB/unlock voor mn iPhone 1G uitgevoerd, zit nu dus op 2.0 FW met Cydia. De software lijkt wat sloom en Mail crashed continue. Heeft iemand anders dit ook, of weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

baquelappe schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:41:
[...]

Euh ik bedoelde dus dat je de apps waar je normaal voor moet betalen, na de jailbreak ''gratis'' kan spelen. Het werkt tot nu toe alleen voor Monkey Ball, maar dit zal snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn Iphone ook gejailbreakt.. Lijkt nu beter te werken dan voorheen? Maar wat zijn nou de truukjes met SSH? Wat kan je er precies mee....

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

SSH is er puur om via Wifi je apparaatje te kunnen benaderen en in het filesystem te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Wiethoofd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 23:47:
SSH is er puur om via Wifi je apparaatje te kunnen benaderen en in het filesystem te komen.
Ik gebruik SSH in combinatie met terminal om met de iPhone een linux server te kunnen beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Vandaag mijn iPhone 2G met firmware 1.1.4 geupgraded naar de 2.0 versie. Ik heb dit met Windows gedaan, het was even zoeken hoe je het moet doen, maar op iPhoneclub.nl staan duidelijke handleidingen.Nu ben ik vooral aan het pielen met de Exchange synchronisatie, maar dat komt wel goed,ik vind de Exchange ondersteuning een goede toevoeging.

Ook heb ik zitten spelen met winpwn, dit is ook een goede tool en erg gebruikervriendelijk.

Tip voor degene die het nog moeten doen.
Zoek op Google naar de volgende firmware en restore de met iTunes 7.7 in je iPhone:
iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw. Deze software is al ge-jailbreakt (de rest ook) als hem via iTunes er in laadt, dus heel erg gemakkelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 26-07-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Mean je dat? Dat zou wel _erg_ ruk zijn. Een van mijn redenen om een iPhone te kopen is dat je veel beter je SMS messages kunt beheren en overzien.

Is dat mischien via SSH na een jailbreak ook te restoren/editen? Die SMSjes moeten ergens worden opgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Eh, het SMS log hou je. Ten minste, als je doormiddel van pwnen er een custom firmware opzet, en dus de herstel methode gebruikt waarbij je zelf de firmware kiest. Je krijgt dan de mogelijkheid om iTunes een back-up van je iPhone te laten maken, die je na het herstellen dan wordt terug gezet. En eenmaal gejailbreakt kan je inderdaad via SSH sms.db op je PC opslaan en eventueel later weer terugzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat me trouwens ook opvalt dat het lijkt of de programma's/menu's iets trager openen bij de 2.0 software/firmware dan met de 1.1.4 software/firmware. Is daar wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Xandrios schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:12:
[...]

Mean je dat? Dat zou wel _erg_ ruk zijn. Een van mijn redenen om een iPhone te kopen is dat je veel beter je SMS messages kunt beheren en overzien.

Is dat mischien via SSH na een jailbreak ook te restoren/editen? Die SMSjes moeten ergens worden opgeslagen...
Vandaag m'n iPhone gepwnd en na het pwnen in iTunes gekozen voor herstellen. Dit heeft al mijn contactgegevens, sms'jes, recent calls,, wifi settings etc etc allemaal terug gezet :)
Zover ik kan zien werkt 2.0 goed op de 1e generatie iPhone. De AppStore is een mooie toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Toevallig vandaag dit in RoelJewel in "[iPhone & iPod touch] Handige websites e..." gepost:
Voor degenen die hun sms-archief van hun iPhone (inclusief 3G) willen opslaan:
check www.youarchive.it . Die site biedt je de mogelijkheid om de je hele sms-archief wireless op te slaan en via een webapp te bekijken. Je kunt je sms'jes per nummer of per dag lezen. Kost allemaal niets.
Dan heb je je sms'jes tenminste nog ergens staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hier kon ik na een Jailbreak/update naar 2.0 m'n iPhone gewoon opnieuw aanmelden vanuit iTunes, en deze zette meteen een backup terug van al m'n instellingen, smsjes, mails, etc terug. Je moet alleen even aangeven dat je dit wilt doen in het scherm van je iPhone in iTunes.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 16:43
Oke ik wil graag mijn iPod touch jailbreaken maar nu had ik een klein vraagje.

Als ik hem jailbreak met winpwn kan ik dan zo weer terug naar een ongejailbreakte (is dat een woord?) versie door hem te restoren met de originele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:48
het schijnt dat je nadat je je ipod gejailbreaked heb, je altijd kan zien dat die gejailbreaked is, ook na restore, er blijven mappen achter ofzo, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand er problemen door heeft gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Onzin.

Je mag je reactie best onderbouwen, zo is het natuurlijk nutteloos.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 28-07-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
LeVortex schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:37:
het schijnt dat je nadat je je ipod gejailbreaked heb, je altijd kan zien dat die gejailbreaked is, ook na restore, er blijven mappen achter ofzo, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand er problemen door heeft gehad
En wat is je bron? 'Van horen zeggen' doen we hier niet aan geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
Ik krijg nou al 2x de melding "The iPod "iPod"" could not be restored. An unknown error occured. (6)

Iemand hier ervaring mee?

Ik gebruik WinPWN om de custom firmware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:48
gideon82 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:57:
[...]

En wat is je bron? 'Van horen zeggen' doen we hier niet aan geloof ik :)
bron was tweakers.net... ergens op het forum zei iemand het.. er was een map achter gebleven, heb het zelf niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Laatst online: 08-09 23:58
gideon82 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:55:
[...]

Vandaag m'n iPhone gepwnd en na het pwnen in iTunes gekozen voor herstellen. Dit heeft al mijn contactgegevens, sms'jes, recent calls,, wifi settings etc etc allemaal terug gezet :)
Zover ik kan zien werkt 2.0 goed op de 1e generatie iPhone. De AppStore is een mooie toevoeging
En heb je nu nog steeds die handige Installer die je in 1.1.4 hebt?
Of heeft dat geen zin meer, omdat die apps toch niet meer draaien onder 2.0?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer.