nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Verwijderd
PSN: Shiver23
Ja, maar door zo'n teller te plaatsen laten ze iedereen denken dat de release aanstaande is. Ik snap dat ze het pas willen releasen als het echt af is maar dan moeten ze geen geheimzinnige dingen doen maar gewoon releasen of duidelijk zeggen wanneer of gewoon niets zeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:10:
Nou vasle hoop... ze geven een signaal af dat niet iedereen moet zeuren. eerst moet hun software grondig getest worden en moeten ze uitsluiten dat Apple snel in de volgende release een pleister gaat plakken.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Gewoon dus even geduld hebben. Denk dat het er vandaag of morgen isWe are almost there. Those bugs are being swatted. Please fasten your seat-belts.
Tesla Model Y RWD (2024)
Nog heel even geduld dusSafe code....
So we’ve been working hard on getting the release ready and during this process we’ve been fixing some final bugs, the actual base of PwnageTool application is working fine and working with all devices that we support. We’ve been restoring our devices to various firmware revisions so that we can try to reproduce the conditions that most users will have. We are able to fully install any applications on any part of the current devices running 2.0 (and b103) and these versions are the iPhone 114, iPhone 2.0, iPhone 3G.
Apple released an update (b103) just before we were about to release and that support had to be added to the current version, it is pointless to release something that doesn’t work on devices out of the box (we’ve been told new 3Gs will have this firmware), we don’t want drama, and we want to do as little support as possible, so we want to make it right the first time.
It was lucky that we delayed slightly as we discovered a bug that causes unexpected behavior when using AppStore and third party applications on the same device. We are working on fixing that bug now, we don’t anticipate it is a big one, it has some really odd side effects, causing WiFi dropouts and the loss of stored passwords for WiFi networks. Of course this is only a minor software issue, nothing like the horrible static MAC address that another “elite byte adjuster” forced upon their users.
So, currently (when released) PwnageTool 2.0 will support:-
iPhone (1st Gen) with 2.0 - Activated, Unlocked & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPod Touch with 2.0 - Activated & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications).
We’ve made some progress on the baseband unlock of the 3G device, but at this point PwnageTool will not support 3G unlocking or BootNeuter on the 3G device. It is, of course supported on the first generation device with 2.0. We’ll push out an update with 3G support if and when it is completed.
As soon as we fix this up and test a bit more we’ll be ready for release, we’ll get back to you with a release schedule soon.
Please loosen that seatbelt slightly while our cabin crew serve you complimentary drinks.
Leuk en aardig maar het gaat mij vooral om de unlock. Jammer dat dit nog niet gelukt is en het ziet er naar uit dat dit ook nog eventjes gaat duren.We’ve made some progress on the baseband unlock of the 3G device, but at this point PwnageTool will not support 3G unlocking or BootNeuter on the 3G device. It is, of course supported on the first generation device with 2.0. We’ll push out an update with 3G support if and when it is completed.
Verwijderd
Ik ben voornemens over te stappen naar Vodafone Super SIM, als ze over 2 of 3 maanden de boel nog niet hebben verlengd. Maar dan moet ik mijn huidige iPhone 3G unlocken, kan ik hem dan nog wel gebruiken voor de App Store enzo?
Als het niet kan, wacht ik 9 maanden, betaal ik 30 euro voor een unlockcode en stap ik over.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 09:08 ]
Elke iPhone is een iPod--Christiaan-- schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:58:
Kan ik een geactiveerde 3G gewoon als iPod touch gebruiken?
iets met slapen en een steen
De app store wil alleen een geactiveerde ipod touch/iphone zien met een itunes account. je carrier is niet belangrijk. In plaats van activeren kan je ook jailbreaken, dat geeft hetzelfde resultaat.Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:07:
Maar dan moet ik mijn huidige iPhone 3G unlocken, kan ik hem dan nog wel gebruiken voor de App Store enzo?
Lees eens, ik zeg geactiveerde. Dat betekent dus in de context van jailbreaken (want daar gaat dit topic over...) dat ik met de PwnageTool wil activeren, en of hij dan, ook al zit de simlock er nog op, gewoon als iPod gebruikt kan worden.baquelappe schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:06:
[...]
Elke iPhone is een iPod
iets met slapen en een steen
Activeren heeft geen lazer met jailbreaken te maken. Koop iPhone, activeer via iTunes en gebruik.--Christiaan-- schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:55:
[...]
Lees eens, ik zeg geactiveerde. Dat betekent dus in de context van jailbreaken (want daar gaat dit topic over...) dat ik met de PwnageTool wil activeren, en of hij dan, ook al zit de simlock er nog op, gewoon als iPod gebruikt kan worden.
Enfin, --Christiaan-- had iets duidelijker kunnen wezen.
Als je hun nieuwe update op hun blog site bekijkt kun je in Hongaars lezen dat ze een lid proficiat wensen, maar het verjaardagkadeautje nog niet kunnen geven, maar wel ''snel''. Maar ''snel'' is in hun ogen iets anders dan bij ons, want dit melden ze 3 dagen geleden ook al.
Op Hackingt0sh zegt een member van het team een paar minuten geleden dit :
We not done so because noone can tell if there is not a new bug or another. You never know and putting up a release date just puts on preasure. Why we even should, its done once its done, why moan all day. If you think you can do better do so, put release dates and you will quickly notice that its not easy to make a ETA, especially not in a project dealign with stuff whic requires mostly reverse engineering to solve problems as there is no source you can simpply go and read up whats wrong. Sometimes even new patchs or patchways need to be made.
I just don't get why in generally people are still complaining on things they get for free anyways and harrase the creators still. What if after all themoaning someone would decide you all coudl fuck yourslf and delete all code because he cannot stand it anymore? Go think about if its worth moaning on someone doing somthing good for you and for free cause you think he should do it otherwise.
As I said if you think you know better, please go and make somthing own and you can put as many fail ETa as you like, othersiw please STFU. Thanks.''
Met zo`n vage comment, en steeds maar verwijzen op nieuwe bugs had je imo niet een paar dagen geleden ''Faster your seatbelts'' etc.
We wachten af maar iets zegt me dat we tot minstens maandag moeten wachten.
Kwam net die link tegen en ze ook gelijk de eerste regel op de site:
Denk dat het een scam is anders zou ik het ook niet wetenJuly 2008: Our software can now unlock the brand new iPhone 3g
Dat klopt, maar ik moest het van Hoedje hier vragen. Dus, ik zal nu even duidelijk zijn, ik was net een beetje vaag inderdaadbaquelappe schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:43:
[...]
Activeren heeft geen lazer met jailbreaken te maken. Koop iPhone, activeer via iTunes en gebruik.
Enfin, --Christiaan-- had iets duidelijker kunnen wezen.
Je kunt het proberen, Paypal betaalt toch terug bij scams?DaannO schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:10:
http://www.unlocksiphone.com/index.html
[...]
Denk dat het een scam is anders zou ik het ook niet weten
[ Voor 19% gewijzigd door --Christiaan-- op 18-07-2008 18:28 ]
Lijkt me echt een hoax hoor, aangezien ze er zelfs dit bij vermelden : "Our software works on Windows XP & MacOS computers."DaannO schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:10:
http://www.unlocksiphone.com/index.html
[...]
Denk dat het een scam is anders zou ik het ook niet weten
Dat lijkt mij dus onmogelijk, aangezien the pwnage tool 2.0 eerst zal werken op Mac only, en daarna zal worden ontwikkeld door een andere team, om het op Windows draaiend te krijgen. Lijkt me sterk dat hun het dan nu al kunnen aanbieden voor beide platformen.
Maar zoals eerder aangegeven krijg je bij oplichterij dmv betaling met paypal normaal je geld terug tot een bepaald bedrag.
Ja. Een iPhone die niet geactiveerd vertelt je hem aan iTunes te hangen, een geactiveerde maar niet geactiveerde iPhone start gewoon op en zegt 'no sim' of 'no valid operator' (ofzo iets--Christiaan-- schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:26:
[...]
Dat klopt, maar ik moest het van Hoedje hier vragen. Dus, ik zal nu even duidelijk zijn, ik was net een beetje vaag inderdaad. Kan ik, als ik een iPhone 3G koop in Zwitserland, en deze activeer met de PwnageTool, hem gewoon gebruiken als iPod touch. Als de PwnageTool eenmaal kan unlocken zal ik dat ook doen, maar is hij wel normaal te gebruiken met enkel activatie en geen sim erin? Ik snap dat ik er dan niet mee kan bellen, smsen of internetten via 3G.
Da's alleen op eBay.[...]
Je kunt het proberen, Paypal betaalt toch terug bij scams?
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Op dit moment kan een iPhone 3G die gekocht is in Nederalnd alleen met T-Mobile werken.Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:03:
Misschien een domme vraag maar klopt het dat de 3G iPhone dus alleen met T-Mobile of de speciale Vodafone sim card werkt? Niet met andere providers?
De Vodafone simkaart werkt alleen met een simlock vrije iPhone.
http://blog.iphone-dev.org/
[ Voor 6% gewijzigd door baquelappe op 19-07-2008 23:02 ]
Zo zijn ze nou eenmaalbaquelappe schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:01:
Hoop niet dat ze aan het mind-fucken zijn![]()
http://blog.iphone-dev.org/
Raak je vanzelf wel gewend hoor..
Niet helemaal waar, jailbreaken zorgt ervoor dat je zelfgeschreven code kan uitvoeren waardoor je eigen applicaties kunt installeren en de iPhone kunt unlocken.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:44:
[...]
Een jailbreak zorgt ervoor dat je iPhone in principe simlock vrij is, je kunt er dan dus een Vodafone sim kaart in doen ofzo. Verder kun je dan ook applicaties installeren die niet via de app store worden aangeboden. Zo is er bijvoorbeeld een programma waardoor je wel video op kunt nemen met de iPhone.
*knip*
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet gelinkt worden naar programma's waarmee dat kan.
[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 10:53 ]
Dus wat kunnen we nu:Here you go.
We’ll be releasing a more official announcement soon, but we wanted to get the tool out there. We sincerely hope you enjoy using it as much as we enjoyed making it
iPhone 3G firmware 2.0 activatie en jailbreak
Vorige iPhone firmware 2.0 activatie, jailbreak en unlock
Voor alsnog alleen beschikbaar voor Mac
*knip*
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet gelinkt worden naar programma's waarmee dat kan.
[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 10:53 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 10:54 ]
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
En mirrors hier voor iedereen die niet kan downloaden via de websiteKethij schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:16:
Pwnnage tool 2.0 nu beschikbaar!!
*knip*
[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 11:14 ]
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Hoog gehalte dode mus, dus 't lijkt me -gezien het topic- vrij essentieel om te vermelden:Kethij schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:16:
Pwnnage tool 2.0 nu beschikbaar!!
Belangrijk: Voor de iPhone 3G is nog geen unlock beschikbaar.
*knip*
Wel 'n jailbreak: "it jailbreaks and unlocks older iPhones, and jailbreaks iPhone 3Gs and iPod Touches."
[ Voor 57% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 11:15 . Reden: Bron-vermelding ]
This is my sick nature.
Ik heb 'm gedownload, ben nu bezig een volledig nieuwe backup te draaien, ga nu naar bed en lees morgen wel welke enorme valkuilen er zijn... Dan beslis ik wel of ik op dat mooie blauwe pijltje ga klikken
(eigenlijk de enigste reden dat ik dat zou gaan doen momenteel is om mijn 'New Mail' geluid terug naar Wild Eep te kunnen zetten
[ Voor 60% gewijzigd door arnoud_h op 20-07-2008 02:26 ]
Enorm lachen op blog.iphone-dev.org: honderden reacties "thank you" en dan ineens "Windows version?", "PC version?".arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:24:
En het is verder de moeite van het vermelden waard dat de Pwnage tool momenteel alleen voor de Mac beschikbaar is.
De GeenStijl-generatie ten voeten uit: eerst brallen, dan pas denken (of poging tot).
[ Voor 1% gewijzigd door hbokh op 20-07-2008 02:33 . Reden: Typo ]
This is my sick nature.
En helemaal erg: als ze er achter komen dat ze pech hebben (en dus eventjes moeten wachten) meteen beginnen te schreeuwen, eisen en dreigen omdat ze hun zin niet krijgen... Heel zwak...hbokh schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:32:
[...]
Enorm lachen op blog.iphone-dev.org: honderden reacties "thank you" en dan ineens "Windows version?", "PC version?".
De GeenStijl-generatie ten voeten uit: eerst brallen, dan pas denken (of poging tot).
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Mocht je overigens net als ik telkens krijgen dat je niet in DFU mode zat en gaf iTunes een error 6 bij het restoren, dan zit je in de verkeerde recovery mode. Je moet diegene hebben waarbij je juist geen "connect to iTunes" scherm ziet, maar een zwart scherm.
Dit doe je door de volgende stappen.
Druk op power + home totdat de iphone uitgaat.
blijf dan nog 5 seconden de knoppen indrukken en laat dan power los. (je moet de power dus losgelaten hebben voordat je het apple logo ziet, maar nadat ie weer aan is
Blijf home nog 7 tot 10 seconde indrukken
het beeld blijft zwart, maar Itunes herkend de iphone nu wel.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Onder 'featured' in de installer app kun je SSH installeren. Inloggen van buitenaf kan dan met root / alpine
Na alles start mijn phone opnieuw op en is alles gewoon standaard volgens mij.
-Correcte standard firmware ingeladen in de tool
-Nieuwe image gemaakt
-DFU procedure gevolgd
-Itunes start
-Klik op herstel
-Firmware wordt erop gezet
-... Alles blijft hetzelfde...
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Post hier ook even je ervaringen mbt stabiliteit. Bij mij was hij zwaar instabiel. Ik weet niet of dat komt omdat ik mijn oude backup heb terug gezet of its anders tho. Zal morgen nog eens proberen maar dan zonder de oude settings te restoren.
[ Voor 50% gewijzigd door Xandrios op 20-07-2008 04:50 ]
/edit: de 3G dus
/edit2: Bij advanced in belgië dus niet kiezen voor "activate". Works like a charm
[ Voor 27% gewijzigd door Wirehead op 20-07-2008 18:51 ]
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
-- Edit --
Ik lees net dat alle software op cydia nog niet werken op de 3g. Handig >.>
[ Voor 22% gewijzigd door Namu op 20-07-2008 05:24 ]
MIj is het ook geluktNamu schreef op zondag 20 juli 2008 @ 05:13:
De jailbrake is goed gelukt deze keer... Heb cydia maar wanneer ik daarmee software instaleer, verschijnen ze niet op het scherm met de andere software... vaag.
-- Edit --
Ik lees net dat alle software op cydia nog niet werken op de 3g. Handig >.>
Ik heb ook de NES emulator gedownload via cyntia, en hij staat gewoon bij de applicaties weergegeven. Alleen heb ik nu effe geen roms om het te testen, maar ik neem aan dat ie werkt.
In het begin dit WiFi moeilijk, maar nadat ik een vorige backup had gerestored, werkte alles direct, inclusief bellen.
Sorry, ben er niet in thuis namelijk.......
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Sim unlocken is nog niet mogelijk, komt wel.
Mijn broertje heeft pas geleden een ipod touch met 1.1.4 gekocht. We zijn niet helemaal thuis in het jailbreaken maar durven het niet aan omdat we ook voorbij zien komen dat er enkele errors kunnen verschijnen na het jailbreaken. Mijn vraag is dus eigenlijk, is het altijd mogelijk om nog te restoren? of is dit b.v. 99% en kan het bij 1% toch opeens niet meer. Kan iemand mij verder aanwijzingen geven over hoe dit gedaan moet worden op een touch 8gb?
Alvast bedankt mensen, dan kan ik hem vandaag ook een plezier doen.
Groetjes,
Purejet
Voor de nieuwe firmware versie 1.2.0 is vannacht een jailbreak verschenen, en als je daar geen risico mee wil lopen zou ik daar persoonlijk nog even mee wachten. Mocht je daar toch wat mee willen doen, dan heb je in ieder geval een Mac nodig om de jailbreak te kunnen uitvoeren.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Als iemand een nieuw deel wil openen over de 2.0 jailbreak, neem dan even contact op.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dankjewel voor alle hulp!
Vergeet niet niet dat zoiets altijd mis kan gaan als je de niet de instructies van het programma volgt. Doe je dat wel dan kan het in principe niet mis gaan.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
App Store is wel leuk maar om nu zo snel mijn iPhone te updaten naar 2.0 daar wacht ik nog wel mee.
Verwijderd
Want als ik "iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw" wil gebruiken met de tool geeft ie aan dat het de foute firmware is....
edit: Aaah.. Applicatie + files moeten in dezelfde map staan
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 11:47 ]
Groetjes en nogmaals bedankt! en als het aan mn broertje lag hadden we het al lang gedaan, maar mijn vrees is groot
Verwijderd
Ok, maar als ik een gejailbreakte gePWNde simlockvrij regiovrije van alles ontdane iPhone 3G koop kan ik dan mijn KPN sim kaartje erin doen en bellen?Stink_o schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:24:
[...]
Op dit moment kan een iPhone 3G die gekocht is in Nederalnd alleen met T-Mobile werken.
De Vodafone simkaart werkt alleen met een simlock vrije iPhone.
- iPhone naar 5A347 geupgrade
- Tool gedownload naar mijn trage doch betrouwbare mini (G4)
- mkdir “~/Library/iTunes/Device Support” uitgevoerd (schijnt nodig te zijn)
- Custom firmware gemaakt met de tool in Expert Mode (OpenSSH en bash toegevoegd)
- In DFU mode gezet mbv de wizard van de tool. (uitzetten, 10 seconden power+home, power loslaten en nog 10 seconden home ingedrukt houden).
- in iTunes een restore uitvoeren (wel Alt-toets ingedrukt houden bij het op restore drukken om de custom ipsw te kunnen selecteren).
- geduldig wachten..

- backup terugzetten in iTunes
- iTunes laten syncen (en dus weer geduldig wachten, moet iets van 10GB over..)
- Et voila --> Nu heb ik een 16GB iPod.. hij lijkt namelijk gesimlocked op een andere provider
Ik ga maar eens de originele firmware terugzetten..
Dit is wat je te zien krijgt in de Settings na de restore, het hele GSM netwerk gedeelte is foetsie:

Ik gok dat dit er mogelijk ook mee te maken heeft (in de syslog) :
MobileDevice: AMDeviceCopyValue: There was an error getting the value from lockdown
[ Voor 18% gewijzigd door arnoud_h op 20-07-2008 12:45 ]
Sorry hoor, maar ik vind het wel 'n beetje hypocriet om mijn bron-vermelding (geen link naar programma's, maar slechts een bericht op iPhoneClub.nl !!) te modden en dan vervolgens op de front-page van Tweakers het volgende te lezen...hbokh schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:14:
[...]
[mbr]Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet gelinkt worden naar programma's waarmee dat kan.[/]
nieuws: Dev Team geeft software om iPhone te jailbreaken vrij
This is my sick nature.
Of versturen jullie de screenshot's vanaf de iPhone?
Probeer eens op general te drukken, dan kun je de 3G optie wel aan en uit zetten.arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:43:
Precies hetzelfde hier. Na de jailbreak had ik wel een jailbroken iPhone 3G, alleen geen 3G meer... Na twee pogingen de originele firmware ook maar weer terug aan het zetten...
Dit is wat je te zien krijgt in de Settings na de restore, het hele GSM netwerk gedeelte is foetsie:
[afbeelding]
Ik gok dat dit er mogelijk ook mee te maken heeft (in de syslog) :
MobileDevice: AMDeviceCopyValue: There was an error getting the value from lockdown
Ik probeer nu een IPSW te maken met NEE op de vraag 'legit phone', om de een of andere reden schijnt dat toch verschil te maken, ondanks het feit dat de 3G nog niet geunlocked kan worden. Ik probeer nu geduldig af te wachten..arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:43:
Precies hetzelfde hier. Na de jailbreak had ik wel een jailbroken iPhone 3G, alleen geen 3G meer... Na twee pogingen de originele firmware ook maar weer terug aan het zetten...
Update: helaas, ook met Legit NEE lijkt het niet te werken (had de nieuwe ipsw gedaan via restore mode, niet DFU mode). Ben nu de originele firmware ook maar aan het terugzetten, wordt inderdaad wachten tot ze de tool geschikt maken for internationale iPhones.
[ Voor 17% gewijzigd door Maarten @klet.st op 20-07-2008 13:07 . Reden: ook custom firmware for non-legit iPhone werkt niet. ]
Klopt, dan zet je het uit en weer aan en gebeurt er dus verder helemaal niets...SpX schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:50:
[...]
Probeer eens op general te drukken, dan kun je de 3G optie wel aan en uit zetten.
Zou het er mee te maken hebben dat na een 'normale' restore de iPhone roept dat er nieuwe carrier instellingen gedownload moeten worden?
Gelukkig is m'n iPhone na een factory restore weer in de lucht, nu nog eventjes de backup terug zetten en dan kunnen we wachten op de volgende versie van de jailbreak
Home-knop en Power gelijk indrukken. Je scherm flitst een keer wit en de screenshot staat in je Foto's.golfgti5 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:46:
Hoe maken jullie die screenshot's en krijgen deze op de pc?
Of versturen jullie de screenshot's vanaf de iPhone?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Same here.. alleen was mijn backup niet lekker, kreeg een opmerking dat deze niet voor deze versie van de iPhone was. Ah well, behalve een paar gespannen momenten is het opnieuw alles in moeten stellen het enige wat ik van dit jailbreak avontuur heb opgelopen.arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:59:
[...]
Gelukkig is m'n iPhone na een factory restore weer in de lucht, nu nog eventjes de backup terug zetten en dan kunnen we wachten op de volgende versie van de jailbreak
Nou maar hopen dat er snel een versie komt die wel met .NL iPhones overweg kan
Ik heb gisteravond voor de zekerheid een volledig nieuwe backup gemaakt van m'n iPhone voordat ik begon, misschien heeft dat geholpen?Maarten @klet.st schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:23:
Same here.. alleen was mijn backup niet lekker, kreeg een opmerking dat deze niet voor deze versie van de iPhone was. Ah well, behalve een paar gespannen momenten is het opnieuw alles in moeten stellen het enige wat ik van dit jailbreak avontuur heb opgelopen.
Dat heb ik gedaan door in de map ~/Library/Application Support/MobileSync/ de map "Backup" even naar m'n bureaublad te verplaatsen, daarna iPhone weer aankoppelen en synchroniseren. Daarna heb je een maagdelijke backup. En mocht het mis gaan heb je die van eerder ook nog op je bureaublad staan...
Verwijderd
Wel je iphone in DFU mode brengen en niet de restore mode!!
(Ik had eerst de oude iTunes nog, de versie voor 7.7, en pas nadat ik mijn iphone succesvol gejailbreaked had met Pwnage, heb ik mijn iTunes geupgrade naar 7.7 ik weet niet of dit nog wat uit moet maken?)
Verder, de iPhone is gejailbreaked op een MAC, terwijl de muziek altijd gesyncd word op een windows PC.
Ik hoop dat mijn sms'jes en contacten nog te redden zijn, want voordat ik dit ook doe bij de telefoon van mijn vader is het wel handig om dit even zeker te weten.
Alvast bedankt!
Nu eens kijken hoe dit verder allemaal werkt.
Hier ook sameSillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:17:
Hier wel gewoon bereik met iPhone 3G na jailbreak. Is een Nederlandse iPhone via T-Mobile
Vind niet dat er veel apps zijn nog via Cydia. Maar ik vraag me nog steeds af of het mogelijk is gewoon via de finder in mac osx bij je iPhone te komen en zooi erop te zetten zonder tussenkomst van iTunes.
Heb je nog iets speciaals gedaan? Gewoon de Simple Mode gebruikt? Gezegd dat je een 'legit' user bent?Sillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:17:
Hier wel gewoon bereik met iPhone 3G na jailbreak. Is een Nederlandse iPhone via T-Mobile
ik zou het mooi vinden als alles juist draadloos kan, of het nou met of zonder iTunes gaat.Executor16 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:19:
[...]
Hier ook same
Vind niet dat er veel apps zijn nog via Cydia. Maar ik vraag me nog steeds af of het mogelijk is gewoon via de finder in mac osx bij je iPhone te komen en zooi erop te zetten zonder tussenkomst van iTunes.
dan zou ik hem alleen verbinden als ik veel muziek erop wil zetten ofzo.
Ja gewoon alles gedaan wat op het scherm staat.arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:20:
[...]
Heb je nog iets speciaals gedaan? Gewoon de Simple Mode gebruikt? Gezegd dat je een 'legit' user bent?
Wel had ik hiervoor al dit gedaan:
dentify in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10"
mocht dat uitmaken
De upgrade wist alle applicaties van je iPhone bij deze upgrade, en bijna geen 3rd party applicaties werken met V2, dus...BaT schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:24:
Ik heb een iPhone v1 op 1.14 met allemaal 3rd party geinstalleerde apps, is het zo dat als ik naar firmware 2 upgrade deze apps allemaal weggegooid worden, aangezien ze het toch niet doen ? Of blijven bestanden van die apps er opstaan, die je dan weer handmatig moet opruimen?
Ok, dank je. Ik heb twee keer via de 'Expert' mode geprobeerd te installeren, en dat ging dus steeds mis. Nu nog een keertje via de simple mode gedaan, en nu krijg je wel na de restore de melding dat er nieuwe carrier-settings zijn, die kreeg ik dus niet de eerste keer...Sillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:23:
[...]
Ja gewoon alles gedaan wat op het scherm staat.
Wel had ik hiervoor al dit gedaan:
dentify in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10"
mocht dat uitmaken
Nu backup aan het terugzetten, en dan kijken hoe we die stomme ananas weer kwijt kunnen raken...
1. In de map "Users/JouwUserName/Library/iTunes/" een nieuwe map aanmaken met "Device Support".
2. Start iTunes en kies de herstel optie. Dit zorgt ervoor dat iTunes de nieuwste firmware gaat downloaden. Tijdens het downloaden heb ik de USB kabel eruit getrokken zodat ie niet gelijk gaat updaten. Als er niks wordt gedownload, is die waarschijnlijk al gedownload. Zie de folder bij stap 3. Wil je opnieuw beginnen, leeg dan gewoon die folder.
3. Als de download klaar is kun je deze dus terugvinden in "Users/JouwUserName/Library/iTunes/iPhone Software Updates"
4. Deze originele .ipsw file wordt als het goed is gevonden door PwnageTool.app en anders kun je hem handmatig laden als je hem naar je bureaublad kopieert in een folder.
5. Volg alle stappen van de PwnageTool.app en kies bij de vraag Legit Phone "Ja", daarna gewoon opstarten in DFU mode. Daarna geeft PwnageTool.app aan dat je kan herstellen via iTunes. De aangepaste .ipsw file staat nu als het goed is op je bureaublad.
6. Gooi iTunes helemaal uit en start hem opnieuw op. Je krijgt gelijk de melding of je wilt herstellen. Let wel op dat als je op herstel klik ALT ingedrukt houd, dan kun je namelijk browsen en de customised .ipsw file selecteren van het bureaublad. Doe je dit niet dan pakt ie weer de originele file.
7. Tijdens het bijwerken van de software zie je op je iPhone dat ananas dingetje ipv appeltje. Nu gaat alles goed dus.
8. Als je nog alle backups wilt terug zetten kun je dit doen door je rechts te klikken op je iPhone in iTunes en de "Zet terug vanaf reservekopie..." optie te kiezen. Hierdoor krijg je al je apps en zooi terug en de jailbreak blijft ook goed werken inclusief Cydia App.
Ik heb een gelockte iPhone van T-Mobile en heb gewoon goed bereik, 3G werkt en Mail werkt. Zo te zien is het dus tot nu toe goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 20-07-2008 17:02 ]
Heeft iemand een idee hoe een "virgin" iPhone 2.0 op een eerste generatie iPhone geunlocked kan worden? Daar heeft het Dev Team schijnbaar dus niet over nagedacht
Update: ik ben deze methode aan het uitproberen.
OK, deze methode werkt dus vrij goed als je van 2.0 (om een of andere reden) af wilt en weer terug wil naar 1.1.4. Ik heb nu ook door wat DFU mode nou eigenlijk in de praktijk inhoud (zwart scherm dus), en dat het wellicht daarom misging.
Dus ben nu weer terug aan het flashen naar "virgin" iPhone 2.0 OS om van daaruit naar DFU mode te gaan en vervolgens een custom image te flashen...
Dat iPhone hacken is en blijft een leuke klus voor een regenachtige zondagmiddag
Update 2: Net na het avondeten helemaal klaar met de update. Alleen jammer dat het voor apps als SummerBoard een beetje vroeg dag was blijkbaar, maar voor de rest werkt het nu helemaal prima.
Waar het Dev Team wellicht wel een keer naar moet kijken is het via PwnageTool in DFU mode knallen van de iPhone, wat met die tijdslimiet een verdomd irritante vingeroefening is. Wellicht kunnen ze daar misschien wat handigers voor verzinnen.
[ Voor 64% gewijzigd door mindcrash op 20-07-2008 18:20 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
OK, na nog een tweetal pogingen heb ik er ook uit, een stappenplan voor bezitters van een T-Mobile NL simlocked iPhone 3G:Executor16 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:52:
Ik heb een gelockte iPhone van T-Mobile en heb gewoon goed bereik, 3G werkt en Mail werkt. Zo te zien is het dus tot nu toe goed.
- iPhone naar 5A347 upgraden (zorgt voor de download van de virgin .ipsw file die nodig is.
- PwnageTool.app installeren op je Apple
- mkdir “~/Library/iTunes/Device Support” uitvoeren in een Terminal venster (schijnt nodig te zijn)
- Custom firmware maken met de tool in simple mode. Op de vraag legit phone Ja kiezen. Dit lijkt redelijk belangrijk.
- iPhone 3G In DFU mode etten mbv de wizzard van de tool. (kabel aansluiten, uitzetten, 10 seconden power+home, power loslaten en nog 10 seconden home ingedrukt houden).
- iTunes afsluiten en opnieuw starten (je weet niet waar het goed voor is). iTunes begint meteen over het feit dat een restore nodig is, je zit immers in DFU mode..
- in iTunes een restore uitvoeren (wel Alt-toets ingedrukt houden bij het op restore drukken om de custom .ipsw te kunnen selecteren van je Desktop).
- geduldig wachten..

- SIM unlocken (pincode invoeren), want de telefoon moet nog geactiveerd en daarvoor moet je aangemeld zijn op het GSM/UMTS netwerk.
- iTunes laten activeren.
- Evt de carier update toestaan als daarom gevraagd wordt (of niet, maakt niet uit).
- Evt. backup terugzetten in iTunes als je die hebt en ook iTunes weer laten syncen.
- Et voila
-> een werkende jailbroken iPhone 3G met T-mobile. (phew..
)
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten @klet.st op 20-07-2008 17:01 . Reden: verduidelijking ]
http://sleepers.net/news/guides/pwnage-20-guide/
Ik heb nu een .ipws gemaakt met 750MB / , welke grote gebruiken jullie en hoeveel applicaties draaien jullie.
Ik had ± 6 applicaties geïnstalleerd via Appstore en openssh met Cydia.
Dus als ik het goed voorheb, gewoon die Firmware downloaden, ookal heb je een 1.1.4 die compleet jailbroken etc is, en dan via alt + herstellen die firmware op je iPhone zetten.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:06:
Wie de 1stGen naar 2.0 wil brengen met itunes, hier een custom ispw http://rapidshare.de/file..._Custom_Restore.ipsw.html
Wel je iphone in DFU mode brengen en niet de restore mode!!
Dit alles NA je hem in DFU mode hebt staan, wat betekent:
10 sec lang home & Power en dan nog 10 sec Home indrukken.
Juist?
En dan zou de 1st Gen iPhone:
- Op alle netwerken werken
- 3rd Party programmas ondersteunen
- Via de "backup terugzetten" als je contacten en SMS'n nog steeds bevatten.
Juist?
Zoja, zalig
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Dit topic is gesloten.
![]()
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer.