[iPhone & iPod touch] Jailbreaken Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 130.177 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53

amphora

Websites & Fotografie

baquelappe schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:10:
Na, valt weer vies tegen. We moeten nog even wachten :)
http://blog.iphone-dev.org/
Echt super irritant die gasten. Ok, het is klaar als het klaar is, maar ze zitten ons (mij in ieder geval) valse hoop te geven op een snelle release. Ik hoop dat die geohot nu met z'n eigen release komt zoals die had aangekondigd.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irritant is dit ja. Geo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vasle hoop... ze geven een signaal af dat niet iedereen moet zeuren. eerst moet hun software grondig getest worden en moeten ze uitsluiten dat Apple snel in de volgende release een pleister gaat plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

valt tegen? Ze hebben een 3G gejailbreaked. Die software komt vanzelf wel. De nieuw is nog geen week uit. Liever goedwerkende software die veilig is en een weekje wachten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:53

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:10:
Nou vasle hoop... ze geven een signaal af dat niet iedereen moet zeuren. eerst moet hun software grondig getest worden en moeten ze uitsluiten dat Apple snel in de volgende release een pleister gaat plakken.
Ja, maar door zo'n teller te plaatsen laten ze iedereen denken dat de release aanstaande is. Ik snap dat ze het pas willen releasen als het echt af is maar dan moeten ze geen geheimzinnige dingen doen maar gewoon releasen of duidelijk zeggen wanneer of gewoon niets zeggen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ze zijn volgens mij de boel behoorlijk aan het gladstrijken. Zal wel niet lang meer duren voordat het uitkomt. Vandaag nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
We are almost there. Those bugs are being swatted. Please fasten your seat-belts.
Gewoon dus even geduld hebben. Denk dat het er vandaag of morgen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

ze hebben inmiddels de installer naar 4.0 (2.0 compatible) geüpdate, deze werkt weer sneller, beter en kan multithreaden dus minder laadtijden en wachten op downloaden xml's van de sources.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat het nog een private beta is, niet? Ik zie namelijk nog geen verwijzingen op hun blog. De aangekondigde wijzigingen zien er verder wel super uit inderdaad. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
http://blog.iphone-dev.org/post/42583223/safe-code
Safe code....

So we’ve been working hard on getting the release ready and during this process we’ve been fixing some final bugs, the actual base of PwnageTool application is working fine and working with all devices that we support. We’ve been restoring our devices to various firmware revisions so that we can try to reproduce the conditions that most users will have. We are able to fully install any applications on any part of the current devices running 2.0 (and b103) and these versions are the iPhone 114, iPhone 2.0, iPhone 3G.

Apple released an update (b103) just before we were about to release and that support had to be added to the current version, it is pointless to release something that doesn’t work on devices out of the box (we’ve been told new 3Gs will have this firmware), we don’t want drama, and we want to do as little support as possible, so we want to make it right the first time.

It was lucky that we delayed slightly as we discovered a bug that causes unexpected behavior when using AppStore and third party applications on the same device. We are working on fixing that bug now, we don’t anticipate it is a big one, it has some really odd side effects, causing WiFi dropouts and the loss of stored passwords for WiFi networks. Of course this is only a minor software issue, nothing like the horrible static MAC address that another “elite byte adjuster” forced upon their users.

So, currently (when released) PwnageTool 2.0 will support:-

iPhone (1st Gen) with 2.0 - Activated, Unlocked & Jailbroken, (with support for third party applications).

iPod Touch with 2.0 - Activated & Jailbroken, (with support for third party applications).

iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications).

We’ve made some progress on the baseband unlock of the 3G device, but at this point PwnageTool will not support 3G unlocking or BootNeuter on the 3G device. It is, of course supported on the first generation device with 2.0. We’ll push out an update with 3G support if and when it is completed.

As soon as we fix this up and test a bit more we’ll be ready for release, we’ll get back to you with a release schedule soon.

Please loosen that seatbelt slightly while our cabin crew serve you complimentary drinks.
Nog heel even geduld dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

We’ve made some progress on the baseband unlock of the 3G device, but at this point PwnageTool will not support 3G unlocking or BootNeuter on the 3G device. It is, of course supported on the first generation device with 2.0. We’ll push out an update with 3G support if and when it is completed.
Leuk en aardig maar het gaat mij vooral om de unlock. Jammer dat dit nog niet gelukt is en het ziet er naar uit dat dit ook nog eventjes gaat duren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ja, je weet niet hoe lang het gaat duren. Apple heeft alle bekende software exploits in ieder geval dicht getimmerd (zoals verwacht) en het is gewoon trial & error, net zo lang dingen proberen totdat ze een bug vinden. Dat kan een dag duren, maar ook een maand. Van de hardware exploit die er nu al is, vermoed ik dat ze die al hadden uitgewerkt voor de eerste iPhone, maar niet publiek hadden gemaakt. Daardoor wist Apple niet van dat probleem af, en konden ze die snel laten werken voor de iPhone 3G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Kan ik een geactiveerde 3G gewoon als iPod touch gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een T-Mobile i-150-abonnement met iPhone. Maar ze hebben het abonnement alleen omgezet en niet verlengd (tot nog toe...).

Ik ben voornemens over te stappen naar Vodafone Super SIM, als ze over 2 of 3 maanden de boel nog niet hebben verlengd. Maar dan moet ik mijn huidige iPhone 3G unlocken, kan ik hem dan nog wel gebruiken voor de App Store enzo?

Als het niet kan, wacht ik 9 maanden, betaal ik 30 euro voor een unlockcode en stap ik over. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
--Christiaan-- schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:58:
Kan ik een geactiveerde 3G gewoon als iPod touch gebruiken?
Elke iPhone is een iPod
iets met slapen en een steen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:27
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:07:
Maar dan moet ik mijn huidige iPhone 3G unlocken, kan ik hem dan nog wel gebruiken voor de App Store enzo?
De app store wil alleen een geactiveerde ipod touch/iphone zien met een itunes account. je carrier is niet belangrijk. In plaats van activeren kan je ook jailbreaken, dat geeft hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
baquelappe schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:06:
[...]

Elke iPhone is een iPod
iets met slapen en een steen |:(
Lees eens, ik zeg geactiveerde. Dat betekent dus in de context van jailbreaken (want daar gaat dit topic over...) dat ik met de PwnageTool wil activeren, en of hij dan, ook al zit de simlock er nog op, gewoon als iPod gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
--Christiaan-- schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:55:
[...]

Lees eens, ik zeg geactiveerde. Dat betekent dus in de context van jailbreaken (want daar gaat dit topic over...) dat ik met de PwnageTool wil activeren, en of hij dan, ook al zit de simlock er nog op, gewoon als iPod gebruikt kan worden.
Activeren heeft geen lazer met jailbreaken te maken. Koop iPhone, activeer via iTunes en gebruik.
Enfin, --Christiaan-- had iets duidelijker kunnen wezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

De release gaat nog wel effe duren als je kijkt naar hun blog, en de comments van leden van het dev. team.

Als je hun nieuwe update op hun blog site bekijkt kun je in Hongaars lezen dat ze een lid proficiat wensen, maar het verjaardagkadeautje nog niet kunnen geven, maar wel ''snel''. Maar ''snel'' is in hun ogen iets anders dan bij ons, want dit melden ze 3 dagen geleden ook al.

Op Hackingt0sh zegt een member van het team een paar minuten geleden dit :

We not done so because noone can tell if there is not a new bug or another. You never know and putting up a release date just puts on preasure. Why we even should, its done once its done, why moan all day. If you think you can do better do so, put release dates and you will quickly notice that its not easy to make a ETA, especially not in a project dealign with stuff whic requires mostly reverse engineering to solve problems as there is no source you can simpply go and read up whats wrong. Sometimes even new patchs or patchways need to be made.
I just don't get why in generally people are still complaining on things they get for free anyways and harrase the creators still. What if after all themoaning someone would decide you all coudl fuck yourslf and delete all code because he cannot stand it anymore? Go think about if its worth moaning on someone doing somthing good for you and for free cause you think he should do it otherwise.
As I said if you think you know better, please go and make somthing own and you can put as many fail ETa as you like, othersiw please STFU. Thanks.''

Met zo`n vage comment, en steeds maar verwijzen op nieuwe bugs had je imo niet een paar dagen geleden ''Faster your seatbelts'' etc.

We wachten af maar iets zegt me dat we tot minstens maandag moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en tot maandag wachten vind je niet " fast" ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
http://www.unlocksiphone.com/index.html

Kwam net die link tegen en ze ook gelijk de eerste regel op de site:
July 2008: Our software can now unlock the brand new iPhone 3g
Denk dat het een scam is anders zou ik het ook niet weten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
baquelappe schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:43:
[...]

Activeren heeft geen lazer met jailbreaken te maken. Koop iPhone, activeer via iTunes en gebruik.
Enfin, --Christiaan-- had iets duidelijker kunnen wezen. ;)
Dat klopt, maar ik moest het van Hoedje hier vragen. Dus, ik zal nu even duidelijk zijn, ik was net een beetje vaag inderdaad :P. Kan ik, als ik een iPhone 3G koop in Zwitserland, en deze activeer met de PwnageTool, hem gewoon gebruiken als iPod touch. Als de PwnageTool eenmaal kan unlocken zal ik dat ook doen, maar is hij wel normaal te gebruiken met enkel activatie en geen sim erin? Ik snap dat ik er dan niet mee kan bellen, smsen of internetten via 3G.
DaannO schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:10:

[...]

Je kunt het proberen, Paypal betaalt toch terug bij scams?

[ Voor 19% gewijzigd door --Christiaan-- op 18-07-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

DaannO schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:10:

[...]

Lijkt me echt een hoax hoor, aangezien ze er zelfs dit bij vermelden : "Our software works on Windows XP & MacOS computers."

Dat lijkt mij dus onmogelijk, aangezien the pwnage tool 2.0 eerst zal werken op Mac only, en daarna zal worden ontwikkeld door een andere team, om het op Windows draaiend te krijgen. Lijkt me sterk dat hun het dan nu al kunnen aanbieden voor beide platformen.

Maar zoals eerder aangegeven krijg je bij oplichterij dmv betaling met paypal normaal je geld terug tot een bepaald bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

--Christiaan-- schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:26:
[...]

Dat klopt, maar ik moest het van Hoedje hier vragen. Dus, ik zal nu even duidelijk zijn, ik was net een beetje vaag inderdaad :P. Kan ik, als ik een iPhone 3G koop in Zwitserland, en deze activeer met de PwnageTool, hem gewoon gebruiken als iPod touch. Als de PwnageTool eenmaal kan unlocken zal ik dat ook doen, maar is hij wel normaal te gebruiken met enkel activatie en geen sim erin? Ik snap dat ik er dan niet mee kan bellen, smsen of internetten via 3G.
Ja. Een iPhone die niet geactiveerd vertelt je hem aan iTunes te hangen, een geactiveerde maar niet geactiveerde iPhone start gewoon op en zegt 'no sim' of 'no valid operator' (ofzo iets ;) )
[...]

Je kunt het proberen, Paypal betaalt toch terug bij scams?
Da's alleen op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De software die unlocksiphone.com verkoopt is op het moment gewoon PwnageTool 1.1. Je koopt dus gratis software. Als je vervolgens refereert naar de software om 2.0 te unlocken, dan geven ze je aan dat dit nog een tijdje duurt, omdat deze nog niet gereed is voor distributie oid... (Ze wachten dus ook op de nieuwe PwnageTool...) Er loopt hier een heel topic over op hackintosh.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar klopt het dat de 3G iPhone dus alleen met T-Mobile of de speciale Vodafone sim card werkt? Niet met andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stink_o
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:03:
Misschien een domme vraag maar klopt het dat de 3G iPhone dus alleen met T-Mobile of de speciale Vodafone sim card werkt? Niet met andere providers?
Op dit moment kan een iPhone 3G die gekocht is in Nederalnd alleen met T-Mobile werken.
De Vodafone simkaart werkt alleen met een simlock vrije iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Hoop niet dat ze aan het mind-fucken zijn 8)7

http://blog.iphone-dev.org/

[ Voor 6% gewijzigd door baquelappe op 19-07-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Zo zijn ze nou eenmaal ;)
Raak je vanzelf wel gewend hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:44:
[...]

Een jailbreak zorgt ervoor dat je iPhone in principe simlock vrij is, je kunt er dan dus een Vodafone sim kaart in doen ofzo. Verder kun je dan ook applicaties installeren die niet via de app store worden aangeboden. Zo is er bijvoorbeeld een programma waardoor je wel video op kunt nemen met de iPhone.
Niet helemaal waar, jailbreaken zorgt ervoor dat je zelfgeschreven code kan uitvoeren waardoor je eigen applicaties kunt installeren en de iPhone kunt unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij stond die tool gepost en is ie nu down?

*knip*

Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet gelinkt worden naar programma's waarmee dat kan.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
wow wat een replies daar ineens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Here you go.

We’ll be releasing a more official announcement soon, but we wanted to get the tool out there. We sincerely hope you enjoy using it as much as we enjoyed making it :)
Dus wat kunnen we nu:
iPhone 3G firmware 2.0 activatie en jailbreak
Vorige iPhone firmware 2.0 activatie, jailbreak en unlock
Voor alsnog alleen beschikbaar voor Mac :)

*knip*

Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet gelinkt worden naar programma's waarmee dat kan.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Pwnnage tool 2.0 nu beschikbaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

nu wachten op de for windows variant.
en natuurlijk zeker zijn dat hij voor de ipod touch ook werkt, en natuurlijk dat 1.1.x devvers hun apps herschrijven naar 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 23:22
Bij mij werkt hij niet. Bij het restoren via iTunes komt er een error (code 6, whatever that may be).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 10:54 ]

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Kethij schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:16:
En mirrors hier voor iedereen die niet kan downloaden via de website :( 8)7

*knip*

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 11:14 ]

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Kethij schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:16:
Hoog gehalte dode mus, dus 't lijkt me -gezien het topic- vrij essentieel om te vermelden:

Belangrijk: Voor de iPhone 3G is nog geen unlock beschikbaar.

*knip*

Wel 'n jailbreak: "it jailbreaks and unlocks older iPhones, and jailbreaks iPhone 3Gs and iPod Touches."

[ Voor 57% gewijzigd door Hoedje op 20-07-2008 11:15 . Reden: Bron-vermelding ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-08 07:18
En het is verder de moeite van het vermelden waard dat de Pwnage tool momenteel alleen voor de Mac beschikbaar is.

Ik heb 'm gedownload, ben nu bezig een volledig nieuwe backup te draaien, ga nu naar bed en lees morgen wel welke enorme valkuilen er zijn... Dan beslis ik wel of ik op dat mooie blauwe pijltje ga klikken :)

(eigenlijk de enigste reden dat ik dat zou gaan doen momenteel is om mijn 'New Mail' geluid terug naar Wild Eep te kunnen zetten >:) )

[ Voor 60% gewijzigd door arnoud_h op 20-07-2008 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
moet ik gewoon deze hebben voor mijn nieuwe iPhone 3G -> iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:24:
En het is verder de moeite van het vermelden waard dat de Pwnage tool momenteel alleen voor de Mac beschikbaar is.
Enorm lachen op blog.iphone-dev.org: honderden reacties "thank you" en dan ineens "Windows version?", "PC version?".
De GeenStijl-generatie ten voeten uit: eerst brallen, dan pas denken (of poging tot). >:)

[ Voor 1% gewijzigd door hbokh op 20-07-2008 02:33 . Reden: Typo ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
hbokh schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:32:
[...]

Enorm lachen op blog.iphone-dev.org: honderden reacties "thank you" en dan ineens "Windows version?", "PC version?".
De GeenStijl-generatie ten voeten uit: eerst brallen, dan pas denken (of poging tot). >:)
En helemaal erg: als ze er achter komen dat ze pech hebben (en dus eventjes moeten wachten) meteen beginnen te schreeuwen, eisen en dreigen omdat ze hun zin niet krijgen... Heel zwak... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Mooi het werkt :) Custom firmware maken en vervolgens met iTunes updaten...werkt als een zonnetje :D Eindelijk Bomberman spelen op m'n iPhone.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Bij mij werkt hij nu ook, maar wel na veel gedoe. Belangrijk is dat hij niet gemount is in iTunes als je die tool draait. Anders kun je hem niet in de juiste recovery mode krijgen op het moment dat de tool dat wil...en kun je niet updaten met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Hier werkt het ook :) versie 2.0 it is.

Mocht je overigens net als ik telkens krijgen dat je niet in DFU mode zat en gaf iTunes een error 6 bij het restoren, dan zit je in de verkeerde recovery mode. Je moet diegene hebben waarbij je juist geen "connect to iTunes" scherm ziet, maar een zwart scherm.

Dit doe je door de volgende stappen.

Druk op power + home totdat de iphone uitgaat.
blijf dan nog 5 seconden de knoppen indrukken en laat dan power los. (je moet de power dus losgelaten hebben voordat je het apple logo ziet, maar nadat ie weer aan is :P)
Blijf home nog 7 tot 10 seconde indrukken
het beeld blijft zwart, maar Itunes herkend de iphone nu wel.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Idd :)

Onder 'featured' in de installer app kun je SSH installeren. Inloggen van buitenaf kan dan met root / alpine :) Dat wachtwoord zou ik dus wel even aanpassen na installatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

de custom firmware werkte bij mij nadat ik hem in DFU mode gekregen heb. Alleen kan ik nu niet meer bellen. (1 streepje, geen netwerk naam en niets in de instellingen.) Zit nu te recoveren naar de orginele 2.0 en het dan nog een keer de custom software er op zetten. Hoop dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
...en bij mij gaat hij er weer af. Heb nog geen 10 minuten zonder GUI freeze kunnen draaien. Jammer, maar dit ding is nog niet echt rijp voor gebruik heb ik het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik doe alles volgens de tutorials, nieuwe firmware downen en in de tool laden, daarna moet je je phone rebooten en komt ie in DFU mode. Daarna restoren met iTunes.

Na alles start mijn phone opnieuw op en is alles gewoon standaard volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 11:37
Same here.

-Correcte standard firmware ingeladen in de tool
-Nieuwe image gemaakt
-DFU procedure gevolgd
-Itunes start
-Klik op herstel
-Firmware wordt erop gezet

-... Alles blijft hetzelfde...

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Je moet niet herstellen op de normale manier. De herstel-knop klik je met command ingedrukt en dan kies je de file die op je desktop is gezet als firmware. Daarna krijg je het ananas-logo en de nieuwe installer applicatie.

Post hier ook even je ervaringen mbt stabiliteit. Bij mij was hij zwaar instabiel. Ik weet niet of dat komt omdat ik mijn oude backup heb terug gezet of its anders tho. Zal morgen nog eens proberen maar dan zonder de oude settings te restoren.

[ Voor 50% gewijzigd door Xandrios op 20-07-2008 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Laatst online: 10-09 11:37
In ieder geval kan je er in België niet meer mee bellen indien je de custom firmware erop zet. Terwijl de phone in België standaard unlocked is...

/edit: de 3G dus :)

/edit2: Bij advanced in belgië dus niet kiezen voor "activate". Works like a charm :)

[ Voor 27% gewijzigd door Wirehead op 20-07-2008 18:51 ]

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

De jailbrake is goed gelukt deze keer... Heb cydia maar wanneer ik daarmee software instaleer, verschijnen ze niet op het scherm met de andere software... vaag.

-- Edit --

Ik lees net dat alle software op cydia nog niet werken op de 3g. Handig >.>

[ Voor 22% gewijzigd door Namu op 20-07-2008 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Namu schreef op zondag 20 juli 2008 @ 05:13:
De jailbrake is goed gelukt deze keer... Heb cydia maar wanneer ik daarmee software instaleer, verschijnen ze niet op het scherm met de andere software... vaag.

-- Edit --

Ik lees net dat alle software op cydia nog niet werken op de 3g. Handig >.>
MIj is het ook gelukt :)

Ik heb ook de NES emulator gedownload via cyntia, en hij staat gewoon bij de applicaties weergegeven. Alleen heb ik nu effe geen roms om het te testen, maar ik neem aan dat ie werkt.

In het begin dit WiFi moeilijk, maar nadat ik een vorige backup had gerestored, werkte alles direct, inclusief bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Nu de jailbreak er is, kan je dan ook de simlock uitschakelen??

Sorry, ben er niet in thuis namelijk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

Japie.G

Colour Classic

nog niet van de 3g had ik begrepen!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Welke applicaties zijn er nu via Cydia beschikbaar?

Sim unlocken is nog niet mogelijk, komt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Heeft het 1 (jailbreaken) met het ander (unlocken) te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 21:54
Beste mensen,

Mijn broertje heeft pas geleden een ipod touch met 1.1.4 gekocht. We zijn niet helemaal thuis in het jailbreaken maar durven het niet aan omdat we ook voorbij zien komen dat er enkele errors kunnen verschijnen na het jailbreaken. Mijn vraag is dus eigenlijk, is het altijd mogelijk om nog te restoren? of is dit b.v. 99% en kan het bij 1% toch opeens niet meer. Kan iemand mij verder aanwijzingen geven over hoe dit gedaan moet worden op een touch 8gb?

Alvast bedankt mensen, dan kan ik hem vandaag ook een plezier doen.

Groetjes,

Purejet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Dat is afhankelijk van wat je wil doen? :) Als je eerst alleen 1.1.4 wil jailbreaken gaat dat eigenlijk zonder problemen. Tools daarvoor kun je in de eerste reactie in dit topic vinden, of je zoekt bijvoorbeeld eens op google naar iLiberty (is een Windows tool). Normaal gesproken zijn de huidige tools voor versie 1.1.4 zo simpel dat het zichzelf wijst als je het tooltje uitvoert.

Voor de nieuwe firmware versie 1.2.0 is vannacht een jailbreak verschenen, en als je daar geen risico mee wil lopen zou ik daar persoonlijk nog even mee wachten. Mocht je daar toch wat mee willen doen, dan heb je in ieder geval een Mac nodig om de jailbreak te kunnen uitvoeren. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Een aantal posts zijn aangepast, maar dat wil niet zeggen dat we daar zo soepel mee om blijven gaan. Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet gelinkt worden naar downloads van de programma's waarmee dat kan.

Als iemand een nieuw deel wil openen over de 2.0 jailbreak, neem dan even contact op.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
Is iliberty plus dan ook het veiligste om te gebruiken? Je geeft zelf aan dat het 'eigenlijk' zonder problemen gaat. De problemen die kunnen verschijnen zijn deze dan ook te herstellen of op te lossen? Ik ben inderdaad van plan om gewoon de 1.1.4 te jailbreaken die er nu op staat, met 1.2.0 wachten we nog even.

Dankjewel voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Tot nu toe heb ik nog geen problemen gezien die niet te herstellen waren. Er zijn ook tools waarvan bekend is dat er problemen mee kunnen ontstaan, zoals bijvoorbeeld een ziphone. Persoonlijk heb ik tot nu toe nog zeer weinig problemen gezien met iLberty, maar probeer ook daar eens te zoeken naar gebruikers ervaringen.

Vergeet niet niet dat zoiets altijd mis kan gaan als je de niet de instructies van het programma volgt. Doe je dat wel dan kan het in principe niet mis gaan. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik wacht nog wel even, heb net mijniPod Touch geupdate naar 2.0 (gekocht) en speel daar even mee.

App Store is wel leuk maar om nu zo snel mijn iPhone te updaten naar 2.0 daar wacht ik nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik me 1.1.4 iphone 2g nu eerst via itunes updaten naar 2.0?

Want als ik "iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw" wil gebruiken met de tool geeft ie aan dat het de foute firmware is....

edit: Aaah.. Applicatie + files moeten in dezelfde map staan :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
Is er ergesn een nl tutorial te vinden voor het gebruik van iliberty i.c.m. 1.1.4? of kan iemand me vertellen hoe ik dit moet doen want kom er niet echt wijs uit. Ofja het is heel simpel maar wil even weten omdat ik nogal veer verschillende manieren zie. B.v. het restoren moet ik daarvoor een fw file hebben? of kan ik gewoon de ipod zelf formatteren incl settings dat doen er ook veel. Verder moet ik kiezen voor cydia installer of alleen voor jailbreak en later nog apps installeren? Wat is dat bsd enzo?

Groetjes en nogmaals bedankt! en als het aan mn broertje lag hadden we het al lang gedaan, maar mijn vrees is groot :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stink_o schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:24:
[...]

Op dit moment kan een iPhone 3G die gekocht is in Nederalnd alleen met T-Mobile werken.
De Vodafone simkaart werkt alleen met een simlock vrije iPhone.
Ok, maar als ik een gejailbreakte gePWNde simlockvrij regiovrije van alles ontdane iPhone 3G koop kan ik dan mijn KPN sim kaartje erin doen en bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Je kan een iPhone 3G op dit moment nog niet simlockvrij maken, de enigste manier is dus er een zonder simlock te kopen (uit België en misschien nog een land, maar check daar een ander topic voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 15-08 18:16
Even mijn ervaringen met een (NL) iPhone 3G jailbraken, wellicht handig als tutorial voor anderen:
  • iPhone naar 5A347 geupgrade
  • Tool gedownload naar mijn trage doch betrouwbare mini (G4)
  • mkdir “~/Library/iTunes/Device Support” uitgevoerd (schijnt nodig te zijn)
  • Custom firmware gemaakt met de tool in Expert Mode (OpenSSH en bash toegevoegd)
  • In DFU mode gezet mbv de wizard van de tool. (uitzetten, 10 seconden power+home, power loslaten en nog 10 seconden home ingedrukt houden).
  • in iTunes een restore uitvoeren (wel Alt-toets ingedrukt houden bij het op restore drukken om de custom ipsw te kunnen selecteren).
  • geduldig wachten.. :/
  • backup terugzetten in iTunes
  • iTunes laten syncen (en dus weer geduldig wachten, moet iets van 10GB over..)
  • Et voila --> Nu heb ik een 16GB iPod.. hij lijkt namelijk gesimlocked op een andere provider
:( :(

Ik ga maar eens de originele firmware terugzetten.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Precies hetzelfde hier. Na de jailbreak had ik wel een jailbroken iPhone 3G, alleen geen 3G meer... Na twee pogingen de originele firmware ook maar weer terug aan het zetten...

Dit is wat je te zien krijgt in de Settings na de restore, het hele GSM netwerk gedeelte is foetsie:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/arnoud/plaatjes/iphone_na_pwnd.jpg

Ik gok dat dit er mogelijk ook mee te maken heeft (in de syslog) :

MobileDevice: AMDeviceCopyValue: There was an error getting the value from lockdown

[ Voor 18% gewijzigd door arnoud_h op 20-07-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh

hbokh

hbokh schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:14:
[...]
[mbr]Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet gelinkt worden naar programma's waarmee dat kan.[/]
Sorry hoor, maar ik vind het wel 'n beetje hypocriet om mijn bron-vermelding (geen link naar programma's, maar slechts een bericht op iPhoneClub.nl !!) te modden en dan vervolgens op de front-page van Tweakers het volgende te lezen... :(

nieuws: Dev Team geeft software om iPhone te jailbreaken vrij

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Hoe maken jullie die screenshot's en krijgen deze op de pc?
Of versturen jullie de screenshot's vanaf de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:43:
Precies hetzelfde hier. Na de jailbreak had ik wel een jailbroken iPhone 3G, alleen geen 3G meer... Na twee pogingen de originele firmware ook maar weer terug aan het zetten...

Dit is wat je te zien krijgt in de Settings na de restore, het hele GSM netwerk gedeelte is foetsie:

[afbeelding]

Ik gok dat dit er mogelijk ook mee te maken heeft (in de syslog) :

MobileDevice: AMDeviceCopyValue: There was an error getting the value from lockdown
Probeer eens op general te drukken, dan kun je de 3G optie wel aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:43:

Ik probeer nu een IPSW te maken met NEE op de vraag 'legit phone', om de een of andere reden schijnt dat toch verschil te maken, ondanks het feit dat de 3G nog niet geunlocked kan worden. Ik probeer nu geduldig af te wachten.. :X

Update: helaas, ook met Legit NEE lijkt het niet te werken (had de nieuwe ipsw gedaan via restore mode, niet DFU mode). Ben nu de originele firmware ook maar aan het terugzetten, wordt inderdaad wachten tot ze de tool geschikt maken for internationale iPhones.

[ Voor 17% gewijzigd door Maarten @klet.st op 20-07-2008 13:07 . Reden: ook custom firmware for non-legit iPhone werkt niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
SpX schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:50:
[...]

Probeer eens op general te drukken, dan kun je de 3G optie wel aan en uit zetten.
Klopt, dan zet je het uit en weer aan en gebeurt er dus verder helemaal niets...

Zou het er mee te maken hebben dat na een 'normale' restore de iPhone roept dat er nieuwe carrier instellingen gedownload moeten worden?

Gelukkig is m'n iPhone na een factory restore weer in de lucht, nu nog eventjes de backup terug zetten en dan kunnen we wachten op de volgende versie van de jailbreak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

golfgti5 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:46:
Hoe maken jullie die screenshot's en krijgen deze op de pc?
Of versturen jullie de screenshot's vanaf de iPhone?
Home-knop en Power gelijk indrukken. Je scherm flitst een keer wit en de screenshot staat in je Foto's.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:59:
[...]
Gelukkig is m'n iPhone na een factory restore weer in de lucht, nu nog eventjes de backup terug zetten en dan kunnen we wachten op de volgende versie van de jailbreak :+
Same here.. alleen was mijn backup niet lekker, kreeg een opmerking dat deze niet voor deze versie van de iPhone was. Ah well, behalve een paar gespannen momenten is het opnieuw alles in moeten stellen het enige wat ik van dit jailbreak avontuur heb opgelopen.

Nou maar hopen dat er snel een versie komt die wel met .NL iPhones overweg kan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Maarten @klet.st schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:23:
Same here.. alleen was mijn backup niet lekker, kreeg een opmerking dat deze niet voor deze versie van de iPhone was. Ah well, behalve een paar gespannen momenten is het opnieuw alles in moeten stellen het enige wat ik van dit jailbreak avontuur heb opgelopen.
Ik heb gisteravond voor de zekerheid een volledig nieuwe backup gemaakt van m'n iPhone voordat ik begon, misschien heeft dat geholpen?

Dat heb ik gedaan door in de map ~/Library/Application Support/MobileSync/ de map "Backup" even naar m'n bureaublad te verplaatsen, daarna iPhone weer aankoppelen en synchroniseren. Daarna heb je een maagdelijke backup. En mocht het mis gaan heb je die van eerder ook nog op je bureaublad staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
heb nu 2.0 geinstalleerd en werkt goed. Alleen hoe kan ik nu gprs uitzetten? Hiervoor deed ik dat met Bossprefs, maar dat zie ik onder Cydia niet terug. Is er iets soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie de 1stGen naar 2.0 wil brengen met itunes, hier een custom ispw http://rapidshare.de/file..._Custom_Restore.ipsw.html

Wel je iphone in DFU mode brengen en niet de restore mode!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 22:24
Ik heb dus ook net mijn iphone 1.1.3 geupgrade naar de 2.0 versie met deze Pwnage methode. Ging allemaal vlekkeloos, en verder geen problemen ondervonden. Echter, ik ben nu wel al mijn contacten en sms'jes kwijt. ZIjn deze nog te redden of ben ik deze kwijt.
(Ik had eerst de oude iTunes nog, de versie voor 7.7, en pas nadat ik mijn iphone succesvol gejailbreaked had met Pwnage, heb ik mijn iTunes geupgrade naar 7.7 ik weet niet of dit nog wat uit moet maken?)

Verder, de iPhone is gejailbreaked op een MAC, terwijl de muziek altijd gesyncd word op een windows PC.
Ik hoop dat mijn sms'jes en contacten nog te redden zijn, want voordat ik dit ook doe bij de telefoon van mijn vader is het wel handig om dit even zeker te weten.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Hier is het nu ook gelukt! Maar hoe kan ik nu bijvoorbeeld direct op het filesysteem komen en er bv pics naartoe zetten zonder dat ik die moet synchen via iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Bevoorderd de jailbreak ook het unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Hier wel gewoon bereik met iPhone 3G na jailbreak. Is een Nederlandse iPhone via T-Mobile
Nu eens kijken hoe dit verder allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Sillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:17:
Hier wel gewoon bereik met iPhone 3G na jailbreak. Is een Nederlandse iPhone via T-Mobile
Hier ook same :)

Vind niet dat er veel apps zijn nog via Cydia. Maar ik vraag me nog steeds af of het mogelijk is gewoon via de finder in mac osx bij je iPhone te komen en zooi erop te zetten zonder tussenkomst van iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Sillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:17:
Heb je nog iets speciaals gedaan? Gewoon de Simple Mode gebruikt? Gezegd dat je een 'legit' user bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Executor16 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:19:
[...]

Hier ook same :)

Vind niet dat er veel apps zijn nog via Cydia. Maar ik vraag me nog steeds af of het mogelijk is gewoon via de finder in mac osx bij je iPhone te komen en zooi erop te zetten zonder tussenkomst van iTunes.
ik zou het mooi vinden als alles juist draadloos kan, of het nou met of zonder iTunes gaat.
dan zou ik hem alleen verbinden als ik veel muziek erop wil zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
arnoud_h schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:20:
[...]

Heb je nog iets speciaals gedaan? Gewoon de Simple Mode gebruikt? Gezegd dat je een 'legit' user bent?
Ja gewoon alles gedaan wat op het scherm staat.
Wel had ik hiervoor al dit gedaan:
dentify in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10"

mocht dat uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 01:32

BaT

Ik heb een iPhone v1 op 1.14 met allemaal 3rd party geinstalleerde apps, is het zo dat als ik naar firmware 2 upgrade deze apps allemaal weggegooid worden, aangezien ze het toch niet doen ? Of blijven bestanden van die apps er opstaan, die je dan weer handmatig moet opruimen?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
BaT schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:24:
Ik heb een iPhone v1 op 1.14 met allemaal 3rd party geinstalleerde apps, is het zo dat als ik naar firmware 2 upgrade deze apps allemaal weggegooid worden, aangezien ze het toch niet doen ? Of blijven bestanden van die apps er opstaan, die je dan weer handmatig moet opruimen?
De upgrade wist alle applicaties van je iPhone bij deze upgrade, en bijna geen 3rd party applicaties werken met V2, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Sillymidget schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:23:
[...]

Ja gewoon alles gedaan wat op het scherm staat.
Wel had ik hiervoor al dit gedaan:
dentify in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 10"

mocht dat uitmaken
Ok, dank je. Ik heb twee keer via de 'Expert' mode geprobeerd te installeren, en dat ging dus steeds mis. Nu nog een keertje via de simple mode gedaan, en nu krijg je wel na de restore de melding dat er nieuwe carrier-settings zijn, die kreeg ik dus niet de eerste keer...

Nu backup aan het terugzetten, en dan kijken hoe we die stomme ananas weer kwijt kunnen raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Upgrade gedaan, maar nu werken Cydia en de mail app niet. Probleem met de mail app zou door aanpassing van toegangsrechten via Cydia opgelost kunnen worden.. maar da's lastig als Cydia niet werkt :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Wat ik heb gedaan is:

1. In de map "Users/JouwUserName/Library/iTunes/" een nieuwe map aanmaken met "Device Support".

2. Start iTunes en kies de herstel optie. Dit zorgt ervoor dat iTunes de nieuwste firmware gaat downloaden. Tijdens het downloaden heb ik de USB kabel eruit getrokken zodat ie niet gelijk gaat updaten. Als er niks wordt gedownload, is die waarschijnlijk al gedownload. Zie de folder bij stap 3. Wil je opnieuw beginnen, leeg dan gewoon die folder.

3. Als de download klaar is kun je deze dus terugvinden in "Users/JouwUserName/Library/iTunes/iPhone Software Updates"

4. Deze originele .ipsw file wordt als het goed is gevonden door PwnageTool.app en anders kun je hem handmatig laden als je hem naar je bureaublad kopieert in een folder.

5. Volg alle stappen van de PwnageTool.app en kies bij de vraag Legit Phone "Ja", daarna gewoon opstarten in DFU mode. Daarna geeft PwnageTool.app aan dat je kan herstellen via iTunes. De aangepaste .ipsw file staat nu als het goed is op je bureaublad.

6. Gooi iTunes helemaal uit en start hem opnieuw op. Je krijgt gelijk de melding of je wilt herstellen. Let wel op dat als je op herstel klik ALT ingedrukt houd, dan kun je namelijk browsen en de customised .ipsw file selecteren van het bureaublad. Doe je dit niet dan pakt ie weer de originele file.

7. Tijdens het bijwerken van de software zie je op je iPhone dat ananas dingetje ipv appeltje. Nu gaat alles goed dus.

8. Als je nog alle backups wilt terug zetten kun je dit doen door je rechts te klikken op je iPhone in iTunes en de "Zet terug vanaf reservekopie..." optie te kiezen. Hierdoor krijg je al je apps en zooi terug en de jailbreak blijft ook goed werken inclusief Cydia App.

Ik heb een gelockte iPhone van T-Mobile en heb gewoon goed bereik, 3G werkt en Mail werkt. Zo te zien is het dus tot nu toe goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 20-07-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik heb dus per ongeluk de 2.0 firmware van Apple geïnstalleerd i.p.v. de custom firmware, die ik nu met geen mogelijkheid meer op m'n iPhone krijg (constant error 6 bij een restore in DFU mode).

Heeft iemand een idee hoe een "virgin" iPhone 2.0 op een eerste generatie iPhone geunlocked kan worden? Daar heeft het Dev Team schijnbaar dus niet over nagedacht :(

Update: ik ben deze methode aan het uitproberen.

OK, deze methode werkt dus vrij goed als je van 2.0 (om een of andere reden) af wilt en weer terug wil naar 1.1.4. Ik heb nu ook door wat DFU mode nou eigenlijk in de praktijk inhoud (zwart scherm dus), en dat het wellicht daarom misging.

Dus ben nu weer terug aan het flashen naar "virgin" iPhone 2.0 OS om van daaruit naar DFU mode te gaan en vervolgens een custom image te flashen...

Dat iPhone hacken is en blijft een leuke klus voor een regenachtige zondagmiddag :P

Update 2: Net na het avondeten helemaal klaar met de update. Alleen jammer dat het voor apps als SummerBoard een beetje vroeg dag was blijkbaar, maar voor de rest werkt het nu helemaal prima.

Waar het Dev Team wellicht wel een keer naar moet kijken is het via PwnageTool in DFU mode knallen van de iPhone, wat met die tijdslimiet een verdomd irritante vingeroefening is. Wellicht kunnen ze daar misschien wat handigers voor verzinnen.

[ Voor 64% gewijzigd door mindcrash op 20-07-2008 18:20 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
Executor16 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:52:
Ik heb een gelockte iPhone van T-Mobile en heb gewoon goed bereik, 3G werkt en Mail werkt. Zo te zien is het dus tot nu toe goed.
OK, na nog een tweetal pogingen heb ik er ook uit, een stappenplan voor bezitters van een T-Mobile NL simlocked iPhone 3G:
  • iPhone naar 5A347 upgraden (zorgt voor de download van de virgin .ipsw file die nodig is.
  • PwnageTool.app installeren op je Apple
  • mkdir “~/Library/iTunes/Device Support” uitvoeren in een Terminal venster (schijnt nodig te zijn)
  • Custom firmware maken met de tool in simple mode. Op de vraag legit phone Ja kiezen. Dit lijkt redelijk belangrijk.
  • iPhone 3G In DFU mode etten mbv de wizzard van de tool. (kabel aansluiten, uitzetten, 10 seconden power+home, power loslaten en nog 10 seconden home ingedrukt houden).
  • iTunes afsluiten en opnieuw starten (je weet niet waar het goed voor is). iTunes begint meteen over het feit dat een restore nodig is, je zit immers in DFU mode..
  • in iTunes een restore uitvoeren (wel Alt-toets ingedrukt houden bij het op restore drukken om de custom .ipsw te kunnen selecteren van je Desktop).
  • geduldig wachten.. :/
  • SIM unlocken (pincode invoeren), want de telefoon moet nog geactiveerd en daarvoor moet je aangemeld zijn op het GSM/UMTS netwerk.
  • iTunes laten activeren.
  • Evt de carier update toestaan als daarom gevraagd wordt (of niet, maakt niet uit).
  • Evt. backup terugzetten in iTunes als je die hebt en ook iTunes weer laten syncen.
  • Et voila 8) -> een werkende jailbroken iPhone 3G met T-mobile. (phew.. ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten @klet.st op 20-07-2008 17:01 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hier een how to van iemand die een deel van de progsels in de installer host:
http://sleepers.net/news/guides/pwnage-20-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Na het tovoegen van een paar applicaties via Appstore, is mijn 500MB / vol.
Ik heb nu een .ipws gemaakt met 750MB / , welke grote gebruiken jullie en hoeveel applicaties draaien jullie.

Ik had ± 6 applicaties geïnstalleerd via Appstore en openssh met Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:38
Synchroniseren duurt wel een eeuwigheid met 2.0 firmware :{ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:06:
Wie de 1stGen naar 2.0 wil brengen met itunes, hier een custom ispw http://rapidshare.de/file..._Custom_Restore.ipsw.html

Wel je iphone in DFU mode brengen en niet de restore mode!!
Dus als ik het goed voorheb, gewoon die Firmware downloaden, ookal heb je een 1.1.4 die compleet jailbroken etc is, en dan via alt + herstellen die firmware op je iPhone zetten.

Dit alles NA je hem in DFU mode hebt staan, wat betekent:
10 sec lang home & Power en dan nog 10 sec Home indrukken.

Juist?

En dan zou de 1st Gen iPhone:
- Op alle netwerken werken
- 3rd Party programmas ondersteunen
- Via de "backup terugzetten" als je contacten en SMS'n nog steeds bevatten.

Juist?

Zoja, zalig ;)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia & Installer.