Prachtig mijn back-up systeem
Mijn PC is dus helemaal dood en ik ga de onderdelen die goed zijn apart verkopen. Nieuw gamerslaptopje gekocht en met USB sticks de zaak binnen 10 minuten volledig teruggezet. Gewoon de inhoud kopiëren naar D:\ en dan in de persoonlijke map de links wijzigen naar D:\ en hoppa, ik heb alles weer. Even AppData/Roaming terugzetten en klaar. Sneller als synctoy en beter als elke andere van een bedrijf afhankelijke back-up utility
Mijn laptop heeft 2 aparte fysieke harde schijven, dus dat is makkelijk.
Niets kwijt.
Mocht de USB stick falen dan heb ik nog een laptop van het werk waar de gegevens opstaan en als die laptop ook niets doet dan nog alles op CD's. 3 voudig dus en daarom een 3-lijns back-up
(op de laptops gebruik ik voor beide EFS en een heel sterk wachtwoord, ook voor BIOS)
Op het werk en voor de werklaptop gebruiken wij
deze software.
Software van cliënten op mijn werk enzo mag nooit in handen komen van derden. Ik draag een beroepsgeheim en dat is de intrigiteit van die data en geen lekkage van wachtwoorden en locaties. USB-sticks liggen altijd op één plek ergens opgeborgen met de Cd's en Dvd's.
Ik neem datarestoratie serieus want het is mijn vak namelijk, serieus.
Kan er niet duidelijk genoge over zijn. Maak je geen back-up voor jezelf dan ben je aardig dom bezig.
Wel een heel goed advies.
Mocht je inbraakgevoelig wonen of ben je zelf niet zo van al die enge professionele software die ik gebruik, het kan ook heel simpel en toch veilig. Ik kan wel commentaar hebben, maar ook iets nuttigs natuurlijk
Download 7-zip en als je een zeer snelle computer hebt Paqar ofwel PAQ8O8 en gebruik de -1 parameter in de snelkoppeling die je van de exe maakt en sleep alle in te pakken items op dat icoon en daar gaan ze. Waarom zo diep inpakken? Paqar is ongeveer de beste compressiesoftware op aarde en ook de traagste met een excessief geheugenverbuik.
Dan meld je je aan bij een on-line back-up hoster zoals Guardian Angel. Back-up de meest primaire gegevens en kijk welke ruimte je op de site nodig hebt. Upload dan je Paqar of 7-zip bestanden naar die pagina en zelfs als je huis afbrand ben je niets kwijt.
Het kost je vlug 10 euro per maand, maar als je om je data geeft zoals je foto's en brieven aan je vriendin, weet ik het, dan stel je die veilig en dat kost iets, maar dan heb je zekerheid.
Paqar; paq8o8 (geen 808) met de -1 optie lust ongeveer 1783 MB dedicated vrij geheugen en pakt in met ongeveer 70 KiloByte per seconde! (geen tikfout). Met de -5 optie kun je beter voor 8 GB intern gaan, maar paqar gaat stukken dieper als 7-zip. Het scheeld het dubbele in omvang met reguliere zip bestanden en met documenten en repeterende data nog wel meer. 1800 documenten op een diskette

En nog een edit: mochten ze je back-up data vinden: 99,9% van de mensen weet niet wat dotpaq8o8 bestanden zijn.
[
Voor 89% gewijzigd door
Anoniem: 146043 op 25-05-2008 11:14
]