Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
@mickeywauw
Ik voel me toch wel aangesproken. Dus jij noemt mij arrogant? Lijkt me nou niet echt netjes, want je kent mij helemaal niet.

Elk bedrijf heeft zo zijn voor en nadelen.
Ik werk nu ruim 3,5 jaar bij Qmagic en Qmagic wordt steeds professioneler. Heb mijn ITIL en MCSA gehaald.
Het ligt natuurlijk ook aan je eigen instelling hoe je behandeld wordt.

Verder heeft whateverman de rest al beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:14:
Ik respecteer je mening, maar ik lees NIETS in je reactie dat erop zou wijzen dat Qmagic "niet eerlijk" te werk gaat. En daar ging de post nu juist over. Je mist het punt dus totaal.
Neuh, het ging mij ook niet over die 'eerlijk' discussie ja of nee, het ging mij gewoon om jouw repliek en de visie van Q in dit geheel.
En ja, certificaten halen kost moeite. Dat gaat niet zomaar, daar moet je echt voor studeren. Dat kan altijd, ook als je op de bank zit. Wij zien in onze organisatie dat het grootste deel van onze medewerkers heel regelmatig doorgroeit in hun opleidingstraject. Het kan dus prima. Dit stimuleren we overigens ook met klassikale trainingen, dus niet alleen op basis van zelfstudie.
Het kan altijd, echter ik reageerde op het verhaal van deze specifieke situatie. Ik zou het als werknemer slecht kunnen opbrengen in -ook al is het in de baas zijn tijd- te leren voor iets wat er wellicht erg nutteloos uitziet of wat niet een direct doel dient (salaris is gebleken eens slechte motivator te zijn, dus dat tel ik even niet mee). Want als er geen klussen voorhanden zijn is het moeilijk de motivatie hoog te houden natuurlijk.
Je geeft zelf aan er nog nooit een behaalt te hebben. Dat is dan blijkbaar jouw keuze.

Je zegt vervolgens dat bedrijven er niet om vragen ( oh wacht, toch wel, omdat die 'gek gemaakt' zijn door detacheerders, jaja..). Je schijnt te denken dat die bedrijven allemaal "onwetend" zijn.

Onze jarenlange ervaring bij duizenden klanten is totaal anders. Maar je hebt natuurlijk recht op je eigen mening.
Ok, ik moet eerlijk toegeven dat ik wel degelijk één MS certificaat heb behaald ooit (en ondertussen al lang weer is verlopen). Imho is de essentie van het goed kunnen uitoefen van beheer van één of meer servers dat je verstand hebt van hetgeen wat je doet. Dat je van diverse concepten af weet, dat je de knowledge base van MS goed kunt gebruiken en dat je af en toe een boek erop moet naslaan om te kijken 'hoe het ook alweer zat'. In mijn opinie krijg je deze ervaring met de jaren, niet door als een complete newbie in dit vakgebied een boek van MS open te slaan of onderricht te krijgen. Zo ben ik dus ook ooit een aan certificaat gekomen, complete nonsens, kwestie van wat antwoorden stampen en hopelijk slagen op een examen. Dat is niet de manier hoe je kennis opbouwt, gebruikt en deelt binnen een organisatie.

Een hoop grote en serieuze organisaties welke het IT beheer zelf uitvoeren hechten minder grote waarde aan het hebben van een certificaat dan aan het hebben van de daadwerkelijke kennis om het werk goed te kunnen uitoefenen (meestal gepaard met een HBO papier (of MBO met serieuze werkervaring).

De markt waar Q zich opricht is voor zover ik weet de MKB. Kleine tot middelgrote organisaties die enkele servers hebben met standaardtoepassingen zodat alles niet te ver uit de pas loopt. Inderdaad kan het gros van de mensen met een beetje hulp zulke servers beheren. IT lijkt voor een hoop organisaties een hoop acrabadabra, maar in wezen valt dat allemaal wel mee.

Het aanbieden van 'gecertificeerde' mensen biedt een stukje vertrouwen op papier, maar ik ken genoeg voorbeelden van MCSAers die echt compleet clueless zijn. Zelfs vrij simpele taken konden zij niet uitvoeren omdat zij zogenaamde papieren-MCSAers zijn; wel de examens behaald maar nooit met de praktijk in aanraking geweest. Ik wil verder niet beweren dat de gecertificeerde mensen die Q oplevert van dat kaliber zijn, echter probeer ik maar eens duidelijk te maken dat wel of niet hebben van certificaten vaak niet in een groot belang is voor de werknemer zelf (en dus alleen voor de werkgever die 'erin gelooft'.)
Verder is het ongepast wat je zegt over veel mensen die net van school afkomen.
Ik begrijp niet dat je die mensen "troep" noemt.

Deze mensen zijn namelijk gewoon starters op de arbeidsmarkt. En die bieden wij gratis opleidingen, een passend salaris en veel werkervaring aan.
Misschien waren mijn woorden iets te scherp uitgezocht, mijn excuus daarvoor. Als oud-student van een MBO IT-opleiding kan ik wel vertellen dat er heden ten dage een hoop mensen kiezen voor een opleiding in de IT omdat ze 'wel aardig met FTD kunnen downloaden' of 'vrij snel kunnen typen in msn'. Het is nu eenmaal zo dat er in de IT behoorlijk wat werkgelegenheid is en de verdiensten vrij goed, dat heeft zeker de laatste jaren veel mensen aangetrokken tot het vakgebied. Maar IT zal nooit snel jong modern of wat dan ook worden (hoe graag werkgevers als Q en anderen ook dit plaatje willen presenteren). Dit is namelijk ook inherent aan het vak, het is een redelijk conservatieve business. Ik heb de afvallers gezien, het is gewoon niet het publiek wat een functie in de IT kan bemannen.

Ik kan me niet haast niet anders voorstellen dat Q mensen in dienst heeft die vroeger of later (als eerste baantje na hun schoolcarrière) er achter komen dat dit type werk niks voor ze is. Ik kan me (omdat jullie aan die onderkant van de markt zitten) ook niet anders bedenken dat bij een werkgever als Q deze afvallers vaker voorkomen dan bij en werkgever waar mensen echt bewust er voor hebben gekozen hun centen te verdienen in de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

@ Ebia, ik denk dat je je mening wat moet nuanceren. Papieren MCSA/E-ers zijn inderdaad niets waard, er is echter een verschil tussen:

...complete nonsens, kwestie van wat antwoorden stampen en hopelijk slagen op een examen...

en de boeken doorwerken, vragen en cases maken en dán slagen op het examen.
Ik mag toch hopen dat je het met me eens bent dat die manier echt wel zin heeft bij het omhoog brengen van je kennis? (anders zou bijv. school ook geen zin meer hebben ;) )

Ook doe je enkele aannames (MKB, onderkant van de markt) die denk ik niet gegrond zijn. Wat je daarna zegt over het bedienen van dit soort markten kan ik me wel in vinden trouwens ( misschien alleen ietsje minder zw/wit :) )

Ik heb voor Qmagic gewerkt.
De 'slechte' verhalen zijn deels waar (kom ik zo op), maar bij Q kies je wel zélf voor je cariere.
Het is natuurlijk wel zo dat Q zoveel mogelijk geld wil verdienen (aan jou). Maar ik ben nog niet 1 werkgever tegengekomen die dat niet doet hoor. Zeker in de detachering.

Je kiest voor detachering, dan moet je niet gaan huilen als het soms tegenzit. En soms moet je ver rijden ja. Daar staat tegenover dat je een auto krijgt.
Mensen vergeten nog wel eens dat een leaseauto ook een verplichting met zich mee brengt. (Het is natuurlijk ook 100% waar dat als je werkgever jou op 80Km van je huis plaatst, hij ook een verplichting naar jou heeft ;) )

Bij Qmagix (en misschien bij iedere detacheerder) krijg je een soort tegoed punten (virtueel, niet echt dus hè!), goodwill zeg maar. Hoe beter je je best doet, hoe meer geld je voor ze kan verdienen (dus jezelf opleiden!) hoe meer punten je zult krijgen.
Wil jij dan op een bepaald moment iets, is dat meestal echt wel mogelijk hoor!

Maar blijf jij moeilijk doen, je wil echt niet meer iedere dag 1,5uur enkele reis rijden 8 werken en weer terug (ik ook niet). Je komt nooit op de meetings, je blijft maar "zeuren" over dingen... tja dan krijg je het steeds moeilijker ;)
En als je dan ook nog eens niet de moeite neemt om jezelf op te leiden, verlies je je goodwill heel snel.
Dan wordt je echt gewoon 'weggezet' tegen de voor Qmagic gunstigste voorwaarden!

Ik heb bewust gekozen voor Q en ik verwachte ook dat ik er geen jaren en jaren zou werken.
Maar bij welke werkgever staat je carierepad zo duidelijk uitgestippeld? Gratis opleiding hè, kost alleen inspanning hoor. En er staat wel degelijk veel tegenover!
50 euro per gehaald certificaat en een verhoging bij MCSA, en weer bij MCSE (al bleken die tegen te vallen :D ). En een grotere kar kunnen rijden etc. Zonder boete als je weer uit dienst gaat!
Met een beetje inspanning gewoon 500 extra binnen een jaar! En als je dan een andere baan wil ben in ook ineens meer waard ;)
En daarbij; elke IT-er zal bij moeten blijven, dat hoort nou eenmaal bij ons vak.

Je begint misschien vrij laag, maar daarna ligt het aan jezelf.

Het enige is, dat je niet teveel moet 'zeuren'. Of TEVEEL certificaten willen halen, dan gaat het ook mis :P
En het is in principe alléén ITIL en Microsoft...

Q is een prima bedrijf voor starters, gewoon om te leren, ze wijzen je de weg, geven mogelijkheden om je kennis uit te diepen / vergroten en leren je solliciteren (op een bepaalde manier).
Als je wilt kun je soms ook blijven zitten bij een klant, als je het daar naar je zin hebt!

Het is géén maatstaf. Het blijft toch een beetje, snel geld maken, jong, snel en wild zeg maar. De meeste mensen zijn ook nog vrij jong die er werken. Maar alles is wel geregeld, niet altijd goed voor jou, maar wel geregeld.
Als je -later- bij andere werkgevers in dienst komt zie je het verschil wel. Je moet gewoon je ogen open houden en ervoor zorgen dat je niet genomen wordt.
Ik wist wat ik zo ongeveer kon verwachten en dat kreeg ik -helaas- uiteindelijk ook :(
Maar goed, ondertussen was ik wel weer een stap verder / vooruit

En nog 1 opmerking over de mensen die klagen over maanden op de bank zitten. Je krijgt de hele dag gratis om te leren, betaald en wel! En daarna krijg je ook nog eens €50 per maand erbij!
Ik heb maar een paar weken 'op de bank' gezeten maar had wel meteen 2 certificaten in mn zak!
En als JIJ laat zien dat je wél werkt en niet zit te gamen, mag je echt wel een aantal dagen thuis leren en anders zijn er ook nog koptelefoons)
En opleiden doe je niet alleen voor je baas, maar -vooral- voor jezelf.

Het is trouwens schofterig om te gaan zitten gamen, de rest te storen! maar wel je handje ophouden aan het eind van de maand en maar huilen dat je niet genoeg krijgt. Ga dan wat doen vent!

(3/4 maand is trouwens drie kwart maand, niet 3 a 4 maanden)

[ Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 15-07-2009 11:40 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er 1x gesolliciteerd, moest je een test afleggen, echt ontzettend niet werk gerelateerde systeembeheerdersvragen.

afijn daar was ik geslaagd, kreeg een contract, maar het salaris-aanbod is zo ontzettend laag, dat ik er niet mee in zee ging.

ik denk als ze met start-salarissen komen rond de 2250 bruto dat meer mensen gaan happen. 1750 vond ik destijds veels te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:12:
ik heb er 1x gesolliciteerd, moest je een test afleggen, echt ontzettend niet werk gerelateerde systeembeheerdersvragen.

afijn daar was ik geslaagd, kreeg een contract, maar het salaris-aanbod is zo ontzettend laag, dat ik er niet mee in zee ging.

ik denk als ze met start-salarissen komen rond de 2250 bruto dat meer mensen gaan happen. 1750 vond ik destijds veels te laag.
ligt natuurlijk ook aan je starters niveau ervaring en papieren , als bol2 denk ik dat je vrij goed zit, met een hbo op zak natuurlijk wat minder , maar ik denk dat vele te veel verwachten als startende , (werken zal je niet rijk worden enzo ;) )

als je net van school komt als automonteur , verdien je ook niet meer als 1100 netto ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 18:08
Ik werk nu ongeveer 1+/- jaar bij Qmagic. Heb het altijd wel naar mijn zin gehad tot ongeveer 3/4 maanden terug sinds er "nieuwe regios' zijn door de merge met Centrix. Normaliter zat ik bij regio oost waar ik prima met de mensen kon opschieten maar sinds ik bij een nieuw regio hoor begon alle drama.. Verkeerd ingelicht worden over tijdelijke projecten .. afspraken die niet nagekomen worden.. Je moet ze letterlijk achter hun kont aan zitten anders vergeten hun het weer is.Er zijn ook regio's ( begrepen van collega's ) waar alles wel prima geregeld wordt ( Zoetermeer is er een van ) maar bij welke regio ik momenteel zit laat ik even achterwegen voordat ik weer daar gezeik over krijg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
roflcakes schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:11:
......door de merge met Centrix.
Je bedoeld door de merge met Xcent.
Ik behoor tot regio Zuid en daar is het ook vrij goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
bord4kop schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:28:
@ Ebia, ik denk dat je je mening wat moet nuanceren. Papieren MCSA/E-ers zijn inderdaad niets waard, er is echter een verschil tussen:

...complete nonsens, kwestie van wat antwoorden stampen en hopelijk slagen op een examen...

en de boeken doorwerken, vragen en cases maken en dán slagen op het examen.
Ik mag toch hopen dat je het met me eens bent dat die manier echt wel zin heeft bij het omhoog brengen van je kennis? (anders zou bijv. school ook geen zin meer hebben ;) )
Natuurlijk, maar is dat dé manier waarop de werknemers van Qmagic hun examens doen? Het zou me niks verbazen dat een groot aantal (en niet alleen bij Q, maar overal natuurlijk) wel degelijk van die test king's etc erbij pakt. Die Microsoft materie is gewoon erg droog als je niks meer hebt dan alleen een boek en een CBT. Als je op die manier kan studeren prima, dan ben ook geschikt voor een LOI of een OU.

Wat het verschil met school is is natuurlijk een stukje begeleiding. De vraag die je even snel kan stellen en beantwoord krijgt, enzovoorts.
Ik heb voor Qmagic gewerkt.
De 'slechte' verhalen zijn deels waar (kom ik zo op), maar bij Q kies je wel zélf voor je cariere.
Het is natuurlijk wel zo dat Q zoveel mogelijk geld wil verdienen (aan jou). Maar ik ben nog niet 1 werkgever tegengekomen die dat niet doet hoor. Zeker in de detachering.
Natuurlijk wil een detacheerder aan je verdienen. De vraag is uiteindelijk (bij elke detacheerder) voor hoeveel geld wordt jij weggezet en hoeveel komt daarvan op jouw bankrekening aan het eind van de maand. Een beetje detacheerder is daar geheel transparant in. Als werknemer weet je precies je marktwaarde, en vrijwel inherent daaraan ligt je salaris.

Ik werk trouwens bij een non-profit organisatie, ondersteunende diensten kosten alleen maar geld, dus zo kan het wel degelijk ook.
Je kiest voor detachering, dan moet je niet gaan huilen als het soms tegenzit. En soms moet je ver rijden ja. Daar staat tegenover dat je een auto krijgt.
Mensen vergeten nog wel eens dat een leaseauto ook een verplichting met zich mee brengt. (Het is natuurlijk ook 100% waar dat als je werkgever jou op 80Km van je huis plaatst, hij ook een verplichting naar jou heeft ;) )

Bij Qmagix (en misschien bij iedere detacheerder) krijg je een soort tegoed punten (virtueel, niet echt dus hè!), goodwill zeg maar. Hoe beter je je best doet, hoe meer geld je voor ze kan verdienen (dus jezelf opleiden!) hoe meer punten je zult krijgen.
Wil jij dan op een bepaald moment iets, is dat meestal echt wel mogelijk hoor!

Maar blijf jij moeilijk doen, je wil echt niet meer iedere dag 1,5uur enkele reis rijden 8 werken en weer terug (ik ook niet). Je komt nooit op de meetings, je blijft maar "zeuren" over dingen... tja dan krijg je het steeds moeilijker ;)
En als je dan ook nog eens niet de moeite neemt om jezelf op te leiden, verlies je je goodwill heel snel.
Dan wordt je echt gewoon 'weggezet' tegen de voor Qmagic gunstigste voorwaarden!
Zo werkt het natuurlijk bij elke baas. De vraag is natuurlijk alleen als je blijkbaar niet mag zeuren over 3 + 8 = 11 uur per dag voor je baas 'op pad' bent, dat mijn inziens daar een zeer goed salaris tegenover hoort te staan. Het basissalaris is niet veel, maar ook dan moet je niet 'zeuren' als je klus verder weg is? Alleen als ik afspraken maak zwart op wit wat mijn inzet is en wat deze oplevert op termijn zou ik hiermee akkoord gaan.

Maar ik denk dat ik dan een zeur ben en blijkbaar niet geschikt voor detacheringswerk :P.
Ik heb bewust gekozen voor Q en ik verwachte ook dat ik er geen jaren en jaren zou werken.
Maar bij welke werkgever staat je carierepad zo duidelijk uitgestippeld? Gratis opleiding hè, kost alleen inspanning hoor. En er staat wel degelijk veel tegenover!
50 euro per gehaald certificaat en een verhoging bij MCSA, en weer bij MCSE (al bleken die tegen te vallen :D ). En een grotere kar kunnen rijden etc. Zonder boete als je weer uit dienst gaat!
Met een beetje inspanning gewoon 500 extra binnen een jaar! En als je dan een andere baan wil ben in ook ineens meer waard ;)
Ach is dat niet zo bij elk bedrijf? Een bedrijf wat niet doet aan het ontwikkelen van het personeel zou ik sowieso links laten liggen. Bij een detachering kan je natuurlijk altijd sneller hop hop hop doen, ook inherent aan je positie en het vakgebied meestal. Al met al vind ik ze absoluut geen spannende werkgever en hebben ze niks te bieden wat een andere doorsnee detachering ook niet te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Mensen,

Qmagic haalt mensen met mooie beloften en afspraken binnen, maar ik heb ervaren ze die beloften vaak niet nakomen of afspraken gewoon veranderen.

Absoluut geen bedrijf waar je als werknemer het gevoel hebt dat je werkgever het beste met je voor heeft. Je accountmanager denkt ook alleen maar aan zijn target halen, wat jij voor werk doet of waar het is interesseert hem geen bal!

Laat je niet misleiden door de mooie praatjes en solliciteer gewoon zelf voor een leuke baan.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb woensdag gesprek bij Qmagic. Ben heel benieuwd!!
Ben nu 2,5 zelfstandige ondernemer geweest en heb een probleem met mijn compagnon gehad zodat ik besloten heb uit de onderneming te stappen.

Heb nu 3 gesprekken gehad met andere bedrijven waarvan ik het best goede gesprekken vond. De meningen hier zijn aardig verdeeld en ga het zelf ondervinden. Zal na woensdag posten wat mijn ervaringen zijn met Qmagic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net terug van het gesprek.

Mijn bevindingen zijn goed ben gastvrij ontvangen en vond het gesprek ook erg positief.
Had wat vragen waar ik duidelijk antwoord op heb gekregen.

Vind het een goed punt dat je na dit gesprek nogmaals een gesprek krijgt met een commercieel directeur om te kijken wie hij voor zich heeft.

Ik ga dit gesprek ook afwachten en mijn bevindingen plaatsen tot nu toe is het heel positief.
Maar je moet natuurlijk Qmagic het nog wel waarmaken.(en ik ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
Fijn dat het gesprek positief is verlopen.
Waar heb je het gesprek gehad? Ikzelf zit bij regio Zuid (Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
Ik ben recentelijk op gesprek geweest bij Q, en hoewel de recruiter heel enthousiast was over mijn profiel was ik helemaal niet zo onder de indruk eigenlijk. Q had geen concrete opdrachten klaar liggen en men kon niet verder gaan dan een projectencontract.

Met een projectcontract kom je in loondienst gedurende de looptijd van een project. Met het eindigen van het project verloopt automatisch ook het arbeidscontract. De werkgever (Q) schuift met deze constructie heel eenvoudig het risico van "bankzitten" af op de werknemer. Deze constructie vanuit de werkgever gezien natuurlijk heel slim, maar vanuit de werknemer gezien helemaal niet interessant. (weinig tot geen zekerheid)

De opdrachtgever heeft namelijk ten alle tijden het recht het project te staken of de externe op te zeggen. Als werknemer ben je dan in 1 klap je opdracht EN je baan kwijt! Voor de werkgever is het risico 0, voor de werknemer des te groter.

Ter daarbij op het concurrentiebeding en het relatiebeding en je kunt in no-time geen kant meer op.
Voor mij waren bovenstaande overwegingen in ieder geval reden om niet op de 'aanbieding' van Q in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
drugsbunny schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:35:
Ter daarbij op het concurrentiebeding en het relatiebeding en je kunt in no-time geen kant meer op.
Ik kan me niet inbeelden dat dit laatst stand houdt, tenzij je er minstens een jaar werkt. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je na bijvoorbeeld 2 weken door de klant opzij gezet wordt, dat Q je ontslaat en dan doodleuk je gaat houden aan je concurrentiebeding! Een rechter gaat dit echt niet als een redelijke eis aanzien.

Maar dit terzijde is het inderdaad een groot risico om een contract aan te gaan die enkel de duur van een project covered. Je kunt naar mijn inziens dan nog beter Midlancen. Het risico voor de werkgever is dan ook nihil maar je verdient wel véél meer.

[ Voor 38% gewijzigd door makila op 18-08-2009 08:46 ]

Verwijderd

Heb net gesprek gehad in Zwolle en dat was een zeer goed gesprek.
Nu maar afwachten...

• ebia
drugsbunny schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:35:
Met een projectcontract kom je in loondienst gedurende de looptijd van een project. Met het eindigen van het project verloopt automatisch ook het arbeidscontract. De werkgever (Q) schuift met deze constructie heel eenvoudig het risico van "bankzitten" af op de werknemer. Deze constructie vanuit de werkgever gezien natuurlijk heel slim, maar vanuit de werknemer gezien helemaal niet interessant. (weinig tot geen zekerheid)
Het kan natuurlijk wel interessant zijn als je tijdelijk een baan zoekt. Maar dan ben ik wel van mening dat dat ook een zeer boven marktconform salaris tegenover hoort te staan natuurlijk.
De opdrachtgever heeft namelijk ten alle tijden het recht het project te staken of de externe op te zeggen. Als werknemer ben je dan in 1 klap je opdracht EN je baan kwijt! Voor de werkgever is het risico 0, voor de werknemer des te groter.
Ja dat is raar natuurlijk. Normaliter spreek je toch van de duur van het project zoiets af, met duidelijk op papier de lengte van het project. Ik kan me haast niet voorstellen dat een Q ook akkoord gaat met zoiets, dat is ook een risico voor hun natuurlijk...
Voor mij waren bovenstaande overwegingen in ieder geval reden om niet op de 'aanbieding' van Q in te gaan.
Ja dit moet je dan ook laten schappen, want bij zulke contracten kun je beter, zoals makila al zegt, midlancen. Zelfde risico's maar meer flexibiliteit en inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik zit even met een lastige keuze. Onlangs heb ik een gesprek gehad bij QMagic. Ze hebben mij een voorstel gedaan voor een contract op projectbasis. Ik wilde liever geen detachering maar detavast leek mij wel wat. Omdat ik dan op den duur in dienst kan komen bij de opdrachtgever. Hierboven wordt er al over gesproken maar ik wil er nog even verder op in gaan. Een projectovereenkomst houdt dus in dat als de overeenkomst tussen Q en de opdrachtgever stopt (en voor zover ik begrijp kan dat van de ene op de andere dag) dat ik dan ook mijn baan kwijt kan zijn. Ik weet alleen niet in hoeverre Q dit echt zomaar kan doen of dat ze voor mij een ander project moeten zoeken. In de overeenkomst komt het er op neer dat de arbeidsovereenkomst eindigt als het project bij de opdrachtgever eindigt, ongeacht de manier waarop. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En zoals hierboven al over het relatiebeding wordt gezegd, is dat ook niet verstandig om aan te nemen lijkt mij. Ze doen mij verder ook erg snel een aanbieding. Dit klinkt misschien gek, maar van mijzelf vind ik dat ik niet zo'n heel sterke indruk maakte op het gesprek (ben hier gewoon echt niet goed in) Ik heb overigens verder ook geen test hoeven doen terwijl ik van anderen heb gelezen dat ze dat wel moesten doen. Wellicht dat dit ook meespeelt. Als voor hun het risico klein is met een projectcontract, zullen ze deze mensen misschien eerder aannemen?
Verder staat er in de concept overeenkomst dat men mij op iedere plek in Nederland kan plaatsen. Ik wil liever niet al te ver reizen maar als ze voor mij een project hebben redelijk ver van huis dan zal ik die toch aan moeten nemen. Verder zouden reiskosten vergoed worden tot max. 155,- netto p/maand. In de algemene voorwaarden staat echter max. 20 km. per enkele reis per dag. Dus zeg maar in totaal 40 km. per dag (heen en terug) Maar als ik bijvoorbeeld 40 km. van huis geplaatst wordt, dan zou per dag alsnog de helft voor eigen rekening komen. Natuurlijk kan ik deze vragen ook stellen aan Q en dat zal ik ook zeker doen. Ik wilde het echter ook even vragen aan mensen die ervaring hebben met deze werkgever omdat ze daar in dienst zijn of zijn geweest. Ze kunnen natuurlijk allemaal mooie dingen beloven en er een aantrekkelijk plaatje van maken, in de praktijk zullen ze er wellicht minder rekening mee houden. De ervaringen die ik hier lees hieromtrent zijn nogal wisselend.
Het is gewoon wat onzeker allemaal. Ik begrijp dat dit ook een beetje hoort bij detachering e.d. en het heeft z'n voor -en nadelen. Het is voor mij op het moment erg moeilijk om een geschikte baan te vinden en daarom ben ik ook met QMagic gaan praten. Ik wil echter wel wat zekerheid en ik kan wel met ze in zee gaan, maar als ik nog niet weet waar en bij wat voor bedrijf ik geplaatst wordt en of deze mij uiteindelijk wel of niet wil overnemen en ik dan ook nog de kans loop zonder werk te komen zitten, heb ik niet echt zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06 22:35
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:31:
een heel verhaal over de vorens & tegens van het projectcontract van Qmagic
De projectovereenkomst garandeert jou eigenlijk alleen dat Qmagic de intentie heeft om jou bij een klant te plaatsen ALS er een passende opdracht voor je bij zit. Zoals je zelf al zegt: Geen opdracht bij de klant = geen inkomen voor jou.
Juist door dit lage risico voor de tussenliggende partij (Qmagic) kunnen ze jou rustig een contract aanbieden dat per direct ingaat. Zolang ze geen project voor je hebben kost je niets.

Mocht de opdrachtgever jou uitkiezen en je blijkt toch tegen te vallen, dan kan de opdrachtgever per direct (aan het eind van de lopende maand) van je af. Zodra de opdrachtgever ervoor kiest jou op te zeggen verloopt meteen ook de betalingsverplichting van Qmagic aan jou. Qmagic kan & zal de loonbetaling aan jou dus direct opschorten zodra jouw werk voor hun klant stopt. (Vandaar de naam "projectcontract")
wildcat1 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:31:
een heel verhaal over reisafstand Woon>Werk
Ik heb geen ervaring met detachering, maar voor zover ik begrepen heb hoort dit erbij als je voor detachering kiest. Hier moet je gewoon een beetje geluk mee hebben.

Overigens heb ik inmiddels een baan gevonden op 15 minuten reistijd van huis met uitzicht op een vast contract. (Ook nog eens in "mijn" richting ook :)) Qmagic hoeft dus zeer zeker niet je laatste hoop te zijn, als je geen haast hebt kun je altijd even verder kijken naar betere aanbiedingen. Slechtere aanbiedingen zul je niet snel vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drugsbunny schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:39:
De projectovereenkomst garandeert jou eigenlijk alleen dat Qmagic de intentie heeft om jou bij een klant te plaatsen ALS er een passende opdracht voor je bij zit. Zoals je zelf al zegt: Geen opdracht bij de klant = geen inkomen voor jou.
Juist door dit lage risico voor de tussenliggende partij (Qmagic) kunnen ze jou rustig een contract aanbieden dat per direct ingaat. Zolang ze geen project voor je hebben kost je niets.
Sorry, was idd een heel verhaal maar ik ben vrij lang van stof. Dat zou dan ook wat zijn... dan zou ik een contract tekenen en dan moet ik nog maar afwachten of ik wel centjes krijg aan het einde van de maand. Het 'bankzitten' en doorbetaald krijgen terwijl men aan de studie werkt geldt dus eigenlijk alleen voor de mensen die op detacheringsbasis werken? Niet dat ik dat wel zou zien zitten maar dan ben je tenminste zeker van inkomen. Ik zal nog het één en ander aan Q vragen hierover en dan kijk ik wel wat ik doe. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n project contract kan natuurlijk ook lucht voor jezelf bieden. Als zij nog geen opdracht voor jou kunnen vinden dan kan je echt wel vrijblijvend verder zoeken zonder dat je van contractbreuk beschuldigd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Niet online
Zijn er nu ook mensen met recente ervaringen bij Qmagic? Ik heb een (niet afgemaakte) opleiding HBO informatica gedaan, maar de praktijk kant van de studie voelt toch onvoldoende als ik de gemiddelde vacature bekijk.

Biedt Qmagic hierin mogelijkheden? En krijg je altijd standaard een contract waarin je niets verdient totdat er een opdrachtgever is gevonden, wat dus blijkbaar heel lang kan duren?

Wat moet ik me voorstellen bij de opleidingen die ze bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Dit ziet er eigenlijk best leuk uit. Ik ben al op zoek naar een eventuele baan voor als ik mijn MBO niveau 3 afrond op het GLR. (Kom uit Niveau 4 oorspronkelijk maar kon deze helaas niet afmaken) Is het verstandig om het direct bij QMagic te proberen en daarvanuit door te groeien? :)

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Niet online
*Kick*

Blijkbaar is er niemand meer die bij Qmagic werkt en dit forum leest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

LouisXV schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:51:
*Kick*

Blijkbaar is er niemand meer die bij Qmagic werkt en dit forum leest?
Ik werk er sinds maandag, helaas nog zonder project. Vind het intern (technisch gezien) in vergelijking met mijn vorige werkgever niet echt lekker draaien, maar zolang ik betaald krijg terwijl ik wat certificaten binnenhaal klaag ik niet.

Hopelijk komt er binnenkort een project binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Jeoh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:51:
[...]

Vind het intern (technisch gezien) in vergelijking met mijn vorige werkgever niet echt lekker draaien, maar zolang ik betaald krijg terwijl ik wat certificaten binnenhaal klaag ik niet.
En dat al na 1,5 dag werken voor deze toko? 8)7

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Donde schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:56:
[...]

En dat al na 1,5 dag werken voor deze toko? 8)7
Uhm, vorige week maandag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Jeoh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:56:
[...]

Uhm, vorige week maandag :+
Dat is dan alweer een stuk langer... ;)

Maar voor een MBO-er lijkt me Qmagic wel een 'redelijke' werkgever om bij te starten.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Niet online
Jeoh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 11:51:
[...]

Ik werk er sinds maandag, helaas nog zonder project. Vind het intern (technisch gezien) in vergelijking met mijn vorige werkgever niet echt lekker draaien, maar zolang ik betaald krijg terwijl ik wat certificaten binnenhaal klaag ik niet.

Hopelijk komt er binnenkort een project binnen...
Wat is je achtergrond (opleiding, werkervaring), en wat ga je doen? Zit je nu eerst op kantoor in de boeken totdat er iets binnenkomt? Wat biedt Qmagic voor mogelijkheden? En krijg je wel direct betaald of pas wanneer er een project is? En is jouw startsalaris beter dan dat van de andere posters in dit topic in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

LouisXV schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:48:
[...]

Wat is je achtergrond (opleiding, werkervaring), en wat ga je doen? Zit je nu eerst op kantoor in de boeken totdat er iets binnenkomt? Wat biedt Qmagic voor mogelijkheden? En krijg je wel direct betaald of pas wanneer er een project is? En is jouw startsalaris beter dan dat van de andere posters in dit topic in het verleden?
Ik heb hiervoor MBO Medewerker Beheer ICT gedaan (da's niveau 3), ze spraken over tweedelijns helpdeskmedewerker. Daarnaast heb ik een jaartje werkervaring. Nu zit ik inderdaad in de boeken tot er iets binnenkomt. Qua mogelijkheden ligt het aan jezelf, maar denk vooral aan het standaard Microsoft traject (MCSA, MCSE, MCTS etc).

Mijn salaris komt gewoon binnen, wat imo vanzelfsprekend is. In vergelijking met andere posters met vergelijkbare ervaring / scholing is het wel een stuk lager, namelijk 1100 euro bruto (verdere details staan in de 'Wat verdient een ICTer gemiddeld' thread).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04-2024

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Jeoh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:12:
[...]

Ik heb hiervoor MBO Medewerker Beheer ICT gedaan (da's niveau 3), ze spraken over tweedelijns helpdeskmedewerker. Daarnaast heb ik een jaartje werkervaring. Nu zit ik inderdaad in de boeken tot er iets binnenkomt. Qua mogelijkheden ligt het aan jezelf, maar denk vooral aan het standaard Microsoft traject (MCSA, MCSE, MCTS etc).

Mijn salaris komt gewoon binnen, wat imo vanzelfsprekend is. In vergelijking met andere posters met vergelijkbare ervaring / scholing is het wel een stuk lager, namelijk 1100 euro bruto (verdere details staan in de 'Wat verdient een ICTer gemiddeld' thread).
Klinkt niet slecht voor mij om mee te beginnen. Ik heb dezelfde opleiding ook bijna voltooid nu (alleen nog een eindopdrachtje) en ik denk dat ik daar prima zou kunnen beginnen :D

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niorun
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02 20:10
Vandaag ook gesprek bij Q-Magic gehad.

Ben zeer tevreden over de mogelijkheden die ze bieden. Met name de opleidings mogelijkheden, kan namelijk upgrade doen van ITIL 2 naar 3 en upgrade examen van MCDST (Windows XP) naar Windows 7. Verder MCSA en MCSE wat hier al eerder genoemd word.

N.a.v. mijn werk ervaring gaven zij aan dat ik geen 1st-liner meer ben, dus ben benieuwd waar ze mij gaan plaatsen. Ik ga er toch van uit dat ik toch weer 1stline wordt geplaatst. Kan het namelijk nooit tegenvallen. :)

Start salaris wat ze hebben geboden is 1870€ bruto p/maand bij mijn huidige werkgever verdien ik nu 1982€ bruto p/4 weken. Dan met het oog op die 50 € extra p/behaalde certificaat, zal ik in no-time weer op mijn oude Salaris zitten.

Het is voor mij in ieder geval nog even afwachten, ik vond het geen slecht gesprek wat ik heb gehad. Ben nog wel verder aan het kijken om te zien wat er op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Niorun schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:31:

Start salaris wat ze hebben geboden is 1870€ bruto p/maand bij mijn huidige werkgever verdien ik nu 1982€ bruto p/4 weken. Dan met het oog op die 50 € extra p/behaalde certificaat, zal ik in no-time weer op mijn oude Salaris zitten.
Krijg je die loonsverhogingen op papier of staan ze in de bedrijfs-CAO?

Het aanbod is al 14% onder je huidige salaris. Tel daarbij op dat je bij je huidige baas misschien over een paar maanden een verhoging kan verwachten, dan heb je financieel wel een flink stuk goed te maken.

Voor het geld zou ik de stap dus zeker niet maken. Misschien wel voor de opleidingsmogelijkheden en daarmee je lange-termijn vooruitzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niorun
Het staat in principe op papier, echter heb ik geen keus... aangezien mijn huidige werk ophoud te bestaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier vorig jaar een uitnodiging gekregen om hier te komen werken. Maar heb dit afgewezen vanwege het salaris vergeleken met de reistijd.

Ik zou er 1400euro bruto gaan verdienen en dit was voor mij niet relevant omdat ik elke dag dan 45 a 60 min moest reizen. Dit is dus de reden van het niet doorgaan met werken bij Qmagic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:34

McMiGHtY

- burp -

1400 bruto is ook wel erg laag

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 11:18
Vandaag ook gesprek bij Q-Magic gehad.

Ben zeer tevreden over de mogelijkheden die ze bieden. Met name de opleidings mogelijkheden, kan namelijk upgrade doen van ITIL 2 naar 3 en upgrade examen van MCDST (Windows XP) naar Windows 7. Verder MCSA en MCSE wat hier al eerder genoemd word.

N.a.v. mijn werk ervaring gaven zij aan dat ik geen 1st-liner meer ben, dus ben benieuwd waar ze mij gaan plaatsen. Ik ga er toch van uit dat ik toch weer 1stline wordt geplaatst. Kan het namelijk nooit tegenvallen. :)

Het is voor mij in ieder geval nog even afwachten, ik vond het geen slecht gesprek wat ik heb gehad. Ben nog wel verder aan het kijken om te zien wat er op de markt is.
Mag ik vragen wat je leeftijd is?
En over wat voor soort contract gaat het? (Project, 1jr of vast.)

[ Voor 3% gewijzigd door Yarno op 13-10-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet het al..

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Haal in ieder geval je naam even weg uit je tweakers profiel.. lijkt mij niet handig met zo'n vraag!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
(antwoord niet meer relevant na verdwijnen van de vraag)

[ Voor 94% gewijzigd door t_captain op 14-10-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niorun
Yarno schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:07:
[...]

Mag ik vragen wat je leeftijd is?
En over wat voor soort contract gaat het? (Project, 1jr of vast.)
25 en Project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Als je een project krijgt. Ben zelf blij dat ik er vorige maand bij weg ben gegaan, weet niet in welk gebied je zit maar ik had nou niet echt positieve ervaringen met QMagic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-09 11:18
Niorun en Jeoh,
Waar het uiteindelijk allemaal om draaid is pure winst. (Echt waar joh :F )
Wanneer je dus een hoog salaris vraagt, wordt dit gewoon doorberekent naar de klant. Als de klant dat bedrag te hoog vindt blijf jij dus gewoon op de bank zitten. (En zonder salaris omdat je een project contract hebt.)

Dus kort gezegt, al vraag jij 4000 euro, heb je dus ook kans dat Qmagic jou een projectcontract aanbiedt.
(Hoewel ze dat niet zullen doen omdat ze zich dan belachelijk bij de klant maken.)
Maar, zolang jij niet op een project zit, kost je hun toch geen geld.
En wanneer jij wel op een project zit verdienen ze aan je.

Je moet eigenlijk alleen de detachering in wanneer je zoveel mogelijk werkervaring wil opdoen en het je niet zo veel uitmaakt dat het niet dik betaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Vorige werkgever verdiende ik 1700 bruto

Qmagic zijn oplichters :P Wilde maar 1500 eurie geven

[ Voor 88% gewijzigd door blastfire op 22-06-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
  • Laatst online: 12-08 19:06
1400 is erg laag, zeker met 3 jaar ervaring. Zeg dat je 1750 wil en zak imo niet lager dan 1700. Je hebt mbo toch... Certs kun je zonder qmagic ook halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Ik zou het zeker niet doen. Het geld dat ze in je steken voor de certificaten is letterlijk 210 euro (boek + examen), dat kan je net zo goed zelf betalen. Als ik terug kijk dan ben ik ook best blij dat ik daar ben weggegaan. Heb wel iets beters te doen dan TVs instellen bij bejaardentehuizen of USB-sticks in computers te proppen.

Overigens heb je met een Account Manager gesproken, accountants zitten niet bij QMagic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels gestopt bij QM, was overgenomen door het bedrijf waar ik gedetacheerd was en daar al vrij snel weer gestopt.

Heb 2 projecten gedaan en MCSA gehaald, werk nu als systeembeheerder.

QM is mij wel goed bevallen, je kunt er ervaring en kennis op doen als je dat nodig hebt en het is afwisselend. Let wel op dat je goeie afspraken maakt van te voren. Vooral over reiskosten danwel auto van QM.
Ben ook niet bang om genoeg salaris te vragen, een detacheringsbureau verdient ook genoeg aan je als ze je wegzetten bij een opdrachtgever als helpdeskmedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Beste mensen / Collega's,

Is jullie ook bekend dat als je niet op een project zit je geen 50 euro salaris verhoging krijgt voor een behaald certificaat?

Dit werd mij verteld en dit staat niet zo beschreven in het arbeidsovereenkomst van Qmagic.
Daarbij werd mij dit ook niet verteld met sollicitatie bij Qmagic, ze zijde dat je gewoon opslag krijgt als je een certificaat behaald.

Project:Wel 50 euro opslag als je nog steeds op het project zit.

Op kantoor bij Q: Geen 50 euro opslag als je in deze tijd je examen hebt behaald.

[ Voor 16% gewijzigd door blastfire op 28-01-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
blastfire schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:41:
Beste mensen / Collega's,

Is jullie ook bekend dat als je niet op een project zit je geen 50 euro salaris verhoging krijgt voor een behaald certificaat?

Dit werd mij verteld en dit staat niet zo beschreven in het arbeidsovereenkomst van Qmagic.
Daarbij werd mij dit ook niet verteld met sollicitatie bij Qmagic, ze zijde dat je gewoon opslag krijgt als je een certificaat behaald.

Project:Wel 50 euro opslag als je nog steeds op het project zit.

Op kantoor bij Q: Geen 50 euro opslag als je in deze tijd je examen hebt behaald.
Yes, dat is mij bekend. Vroeger was het wel zo, is mij verteld. Maar er was iemand die daar over heeft lopen klagen en toen is dat om zeep geholpen.

Achterliggende reden. Als je in de leegloop zit dan heb je meer tijd omn te studeren dan iemand die een project heeft.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Das wel niet zo slim van Q. Dit was een extra motivatie om dat certificaat te halen.
weer 50 eurie boven op je salaris. Gelukkig zit ik nu op project voor 6 maanden ;-)

[ Voor 49% gewijzigd door blastfire op 08-02-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is omdat anders de verhouding theoretische kennis en praktijkervaring scheef loopt.

Als je niet op project zit kun je zo MCSE halen zonder dat je ook maar enige systeembeheer ervaring hebt.
Dan ben je een duurdere gecertificeerde systeemontwikkelaar zonder praktijkervaring, dat werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de voorwaarden t.a.v. het terug betalen van je studiekosten? Excuus als dit al eerder is gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nagenoeg geen kosten, het is zelfstudie. Er geldt alleen restitutie als je echt een dure opleiding of cursus gaat volgen. Voor de normale certificeringen geldt geen restitutie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
Zolang je niks tekent hoef je niets terug te betalen. Mijn ervaring is dat je voor de certificaten niets hoeft te tekenen en dit is dan ook zelf studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha. Moet ik dan ook aan MCSE cursussen denken of HBO opleidingen? Da's wel als je die zomaar mag doen terwijl je geen studieovereenkomst hoeft te tekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
Aan bv de MCSE certificaten, let op dit is zelf-studie. Geen cursus.

Alle zaken waarbij je zelf studeert en met 1 examen het certificaat behaald.
HBO wordt al gauw niet vergoed -of- je moet er inderdaad een contract voor tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanaf 22 februari aan de slag bij centric via qmagic ict professionals/careermaker als field service engineer.

Bevalt me prima en het salaris is met 1800,00 bruto niet slecht te noemen. Auto,laptop,telefoon,gereedschap zit er allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Qmagic verdient veel aan jou, terwijl je weinig verdient.
Teminste de mensen die niet hun mond open durven te trekken.

In het begin gaf Q mij ook 1500, daarna ging ik op project van 1-1-2010 to 30-12-2011.
Dus ik zat gebakken voor 2 jaar. Daarbij waaren ze zeer te vreden over mijn werkzaamheden bij het project.
Nu liep mij contract 6-6-2010 af, dus dan kun je een contract verlengen verwachten.
Dus ik naar kantoor en heb daar geklaagd over mijn slaris wat 1500 was voor een Systeembeheerder. Dus ik heb gezegt 1900 bruto wil ik verdienen ik krijg te weinig. Omdat ik nog bij het project zat en zij mij daar ingewerkt hadden kon ik niet vervangen worden, vervolgends werdt er ingegaan op mijn bod en hebben ze salaris verhoging gegeven.

Daarbij kreeg ik een lease auto voor 70 eurie in de maand. Dus ik was tevreden.

Tot nu toe nog steeds, binnenkort komt er weer een verhoging aan.

Tip van de dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

-----

[ Voor 100% gewijzigd door Falcon op 18-03-2011 10:22 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
Nu ben ik wel benieuwd wat er in jouw bericht stond, Falcon :)

Ik heb 5 jaar bij Qmagic gewerkt (binnenkort nieuwe werkgever), maar heb het altijd als zeer prettig ervaren. Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Ik mocht iig over salaris niet klagen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik begon bij Qmagic had ik mijn CV aangepast op Monsterboard gezet, ik werd gelijk gebeld door Qmagic. Daarna ben ik ook nog gebeld door andere partijen. Ik had in het begin de twijfel tussen detachering of opleiding, maar ik moet zeggen dat ik achter mijn keuze sta. :) Ik denk dat ik snel de systeembeheerder kant op kan gaan via hun, ik werk er nu 1 1/2 jaar en heb er veel ervaring opgedaan. Ik ben begonnen (na mijn MBO-4) als helpdeskmedewerker en ik heb bij twee bedrijven op de helpdesk gezeten.
Qmagic is vooral een prima bedrijf voor als je pas van school komt en al wat ervaring hebt, je kunt je CV uitbreiden met opdrachten en certificaten. Die zij btw vergoeden als je voldoende je best doet.
8)

[ Voor 178% gewijzigd door zeef op 20-09-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen ,

Ik ben gebeld door QM , en mag daar voor gesprek komen ,, nu is mijn vraag hoe zit het bij hun met reizen e.d ?

Ik kan namelijk elke dag met O.V gaan , maar mijn voorkeur gaat uit naar een lease..

De vraag is dan ook ,, komen ze met het aanbod voor een lease ? (woon in twente) en zit en regio NO
Alvast bedankt en houdt jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
snap zowiezo niet waarom mensen hier willen werken, iedereen word zwaar onderbetaald. en zijn detacheerders waar je veel meer verdient ook al heb je weinig ervaring/certs en je bent nog jong. verder ben ik niet negatief maar ik zou zowiezo eerst verder kijken voordat je hier tekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Hoi,

Ik werk nu al een tijdje bij Qmagic, ik moet zeggen dat het wel prettig werk is.

Voor dat je er gaat werken even advies van mijn kant, wat niet wordt verteld.

- Selectie ronden moet je wel 3 x langskomen, heel professioneel met jongens van jou leeftijd. Ze stellen ICT vragen en weten nog niet eens wat een applicatie is hahaha. Heb zo vaak dubbel gelegen daar maarja lees verder :P
- Auto van de zaak krijg je alleen als je een project hebt, mocht het dichtbij zijn dan heb je pech krijg je niets.
- treinkaartjes worden vergoed echter moet je wel de eerste 2 maanden zelf dokken, ik was toen 800 eurie kwijt en de helft kun je dus zien als borg. deze kun je pas declareren zodra je een auto van de zaak hebt.

- Lease is heel leuk voor 80 eurie in de maand rijden, echter wel in een toyota Aygo.
- Vergoeding van behaalde certificaten zijn 50 eurie per behaald certificaat, wat er niet wordt bijverteld.is
dat je niets krijgt als je op de bank zit, dus je moet wachten dat zij een project hebben voor je. Dus leert iedereen en wacht tot zij naar een project worden gestuurd.
- De vergoeding van Qmagic is trouwens wel 50 euro netto.
- De vergoeding voor elk behaald certificaat is 50 euro BRUTO op je maandsalaris.
- Oja niet te vergeten de Fieldmanagers zijn Pubers in strak pak!!!!

Ik ben al bezig met het zoeken naar ander werk, omdat dit niet opschiet. Bij Qmagic moet je net doen of je dom bent en daarna opeens op de tafel slaan. Dan rolle de muntjes wel.

Ik heb MCITP en krijg bij Qmagic maar 1900 bruto. Hoger gaan ze niet i.v.m moeilijke tijden. Gelul want ze krijgen 3 x zo veel voor jou.

Ik heb snel getypt mocht je vragen hebben dan stuur maar een prive bericht.

[ Voor 17% gewijzigd door blastfire op 22-06-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Nog recente ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel werk ik bijna een half jaar bij Qmagic en ik heb niets te klagen. Ik heb mijn ITIL behaald en hier gewoon 50 euro salarisverhoging voor gekregen, momenteel ben ik bezig met Windows 7. Dit sluit goed aan de werkzaamheden op mijn huidige project. Ik heb het naar mijn zin op mijn huidige project: het is dichtbij en ik heb zeer leuke collega's, zonder Qmagic had ik hier niet gewerkt. De studiekosten hoef je niet terug te betalen, als je alles binnen 2 examens haalt. Lijkt mij niet echt moeilijk! De reiskosten kun je gewoon per maand declareren en worden 100% vergoed, hiervoor moet je alleen de orginele tickets inleveren. Ook dit lijkt me niet meer dan logisch. En over salaris hoef ik niet te klagen. *knip*

[ Voor 4% gewijzigd door Brons op 23-12-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Je mag hier best je onderbouwde negatieve ervaringen neerzetten maar simpelweg een linkje naar een ander forum plaatsen is zeker niet de bedoeling.

[ Voor 79% gewijzigd door Brons op 23-12-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het rond kijken en kwam ook een vacature bij Qmagic tegen.
Nou heb ik op zich niet heel veel problemen met het werken op detacheringsbasis. :)
Maar graag hoor ik van jullie recente ervaring, ik ben zeer benieuwd.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik zelf zit via Centric (hoofdbedrijf van Q-Magic) en daar bevalt het mij tot nu toe nog prima.

Detacheering is wel heel leerzaam vind ik zelf. Je krijgt een goed beeld bij wat je prettiger vind om bij te werken, in een groot bedrijf of in een klein bedrijf, leert de verschillen daarin kennen (strakke regels of losse regels) en mocht het fout gaan bij een bedrijf dan ben je niet gelijk je baan kwijt. Of je moet het wel heel erg bont gemaakt hebben.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik ben een tijdje geleden op gesprek geweest bij Qmagic in Weesp. Aan het eind van het gesprek met de HRM dame wilde ze mijn ID kaart, rijbewijs, zorgpas en bankpas hebben voor in mijn dossier. Ik heb meerdere werkgevers gehad in verschillende sectoren, maar geen enkele vroeg ooit meer dan alleen een kopie van mijn ID en een VOG. Terwijl aan het einde van het gesprek toch wel duidelijk was dat we geen "match" hadden.. Wat later ook duidelijk werd gemaakt door de regiomanager. Mijn bankpas heb ik niet afgegeven, samen met een ID kaart of rijbewijs kunnen ze daar mij iets teveel mee doen. Maar ik vraag me af wat de reden was om hier naar te vragen. Bij elke andere werkgever heb ik gewoon een formuliertje ingevuld waarop ik mijn rekeningnummer moest invullen..Wat kan het de werkgever nou schelen of die rekening op mijn naam staat, of op die van Pietje Puk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen match? Geen gegevens. Gewoon helemaal niets. Dit is zeker niet normaal! E toont aan dat ze van IT in ieder geval niets begrijpen. Alles wat je opslaat is een beveiligingsrisico, plus dat het soms bij de wet is verboden om bepaalde gegevens op te slaan.

Next.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
september 2011 begonnen bij Qmagic regio haaglanden, met enige tegenzin gezien de slechte recensies. maar vanwege werkloosheid en toch graag wilde werken hopen op goede kans gestart.

tot aan januari lossen/tijdelijke niet interessante projecten gedaan. tot in januari 2012 kon starten op een zelfstandige support functie, die mij veel mogelijkheden gaven.
half 2012 overgenomen door het bedrijf en werk er nu nog steeds.

Wellicht dat ik een "beetje" geluk heb gehad. maar ik vermoed vooral dat ik wil en inzet toonde wat me daar deze functie heeft gebracht. ik voelde me serieus genomen bij Qmagic en dat was fijn werken.

Ik raad iedere beginnende ITer aan even goed in jezelf te investeren en de rotbaantjes te doen voor veel te weinig geld. uiteindelijk pluk je er de vruchten van. :+

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een sollicitatie gehad bij Q-Magic in Eindhoven als Helpdesk Medewerker , kortom zeer slecht bij een 15 min te vroeg arriveren zijn ze al aan het klagen van 'dat is wel erg vroeg' . Heel on aardig en niet geintresseerd terwijl je toch netjes alles in orde hebt . Dan heb ik helaas een jaar in de Retail gezeten en moest een ict bedrijf runnen , toen ze dat wisten hadden ze het al voor gezien .

Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10-2023
ik heb vanmiddag een (kennismaking) gesprek bij Q in Eindhoven voor een vacature Systeembeheer.
Ben benieuwd, ik zal straks posten wat de eerste indruk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSarcast schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:43:
ik heb vanmiddag een (kennismaking) gesprek bij Q in Eindhoven voor een vacature Systeembeheer.
Ben benieuwd, ik zal straks posten wat de eerste indruk was.
Verwacht er niet te veel van. Zeker niet qua salaris. Had eind 2009 al contact met ze gehad (Eindhoven) en toen was het aangeboden salaris al laag. Vandaag opnieuw telefonisch contact gehad en salarisindicatie doorgegeven en opeens hadden ze geen opdrachten meer. :/ In vergelijking met andere vacatures op het internet is het een reële salarisindicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
Nou vanmiddag een sollicitatie gehad blijkbaar, in de mail stond een kennismaking. Enfin, ik was toch voorbereid etc, geen punt, van mij mag het allemaal in 1 x, scheelt me weer een afspraak/rit.

Eerst werd ik een hokje in gedouwd waar ik een filmpje moest kijken, komt een beetje kinderachtig over, echter is het filmpje best goed in elkaar gezet en informatief, scheelt de account manager een hoop vragen en uitleg, dus dat was prima.

Vervolgens het gesprek, of sollicitatie zoals zij het noemde.
Mijn hele CV werd doorgenomen, incl mijn eerste baantjes 12 jaar geleden, totaal niet relevant dus wtf?

Verder was het gesprek wel oke, het was meer een lopend bandje met standaard vragen, af en toe een rare vraag (uit welk jaar komt je auto?)

Erg persoonlijk kwam het niet over, echter was mijn profiel goed en laat ze mij morgen meer weten nadat ze met een AM overlegd heeft. Dan zou ik dus ook meteen te horen krijgen of ik een half jaar / projectcontract krijg, Lekker snel!

Ik heb als indicatie 2400-2500 aangegeven. (32, 8 jaar SD ervaring, MCITP, ITIL)

Ben benieuwd!

O ja, het kantoor in Eindhoven was bijzonder sober en sfeerloos, maar dat terzijde!
Kortom vooralsnog ziet het er positief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:37:
[...]

Verwacht er niet te veel van. Zeker niet qua salaris. Had eind 2009 al contact met ze gehad (Eindhoven) en toen was het aangeboden salaris al laag. Vandaag opnieuw telefonisch contact gehad en salarisindicatie doorgegeven en opeens hadden ze geen opdrachten meer. :/ In vergelijking met andere vacatures op het internet is het een reële salarisindicatie.
Wat was jouw indicatie? Wat boden zij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
DeSarcast schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:03:
Nou vanmiddag een sollicitatie gehad blijkbaar, in de mail stond een kennismaking. Enfin, ik was toch voorbereid etc, geen punt, van mij mag het allemaal in 1 x, scheelt me weer een afspraak/rit.

Eerst werd ik een hokje in gedouwd waar ik een filmpje moest kijken, komt een beetje kinderachtig over, echter is het filmpje best goed in elkaar gezet en informatief, scheelt de account manager een hoop vragen en uitleg, dus dat was prima.

Vervolgens het gesprek, of sollicitatie zoals zij het noemde.
Mijn hele CV werd doorgenomen, incl mijn eerste baantjes 12 jaar geleden, totaal niet relevant dus wtf?

Verder was het gesprek wel oke, het was meer een lopend bandje met standaard vragen, af en toe een rare vraag (uit welk jaar komt je auto?)

Erg persoonlijk kwam het niet over, echter was mijn profiel goed en laat ze mij morgen meer weten nadat ze met een AM overlegd heeft. Dan zou ik dus ook meteen te horen krijgen of ik een half jaar / projectcontract krijg, Lekker snel!

Ik heb als indicatie 2400-2500 aangegeven. (32, 8 jaar SD ervaring, MCITP, ITIL)

Ben benieuwd!

O ja, het kantoor in Eindhoven was bijzonder sober en sfeerloos, maar dat terzijde!
Kortom vooralsnog ziet het er positief uit.
Lol 32 jaar en Q-Magic. Dan breng je iig de gemiddelde leeftijd een stukje omhoog ;-)

Zeker als 32 jarige zou ik niet in een hok geduwd willen worden om een filmpje te bekijken.. Vertel het me maar dan weet ik gelijk hoe de persoon aan de andere kant is en hoe ik met hem kan praten.

in 2004 heb ik voor QM gewerkt tijdelijk, door mijn werkervaring was ik nog niet interesant voor andere werkgevers.. maar zoals ik het hier lees, zijn de vereisten en werkwijze nog steeds niet aangepast. Het zijn echte geld wolven.

Zijn niet persoonlijk. Je bent een nummer, Je bent gewoon een kracht om geld binnen te hengelen.

Zeker voor een 32 jarige is dit geen fijne werkgever, gezien de werkzaamheden voornamelijk in het lagere segment vallen. Zij zien een systeembeheerder als iemand die computers installeerd en bij de gebruiker brengt.. QM werkt op een basis van uitlenen. Ze hebben weinig echte eigen klanten en moeten zo scherp mogelijk hun medewerkers aanbieden. Nadeel is dat dat ze iemand van 2400 moeilijk weg kunnen zetten terwijl als je 1500 zou verdienen als warmebroodjes over de toonbank kunnen gooien.

veel klanten of iig opdrachten zijn gebaseerd op handjes werk. Projecten zoals monteurs werk voor het installeren van kabelmodems bij consumenten e.d.

Ik ben zelf nu 30 maar in 2004 had ik er al geen grote pet van op.
Binnen de IT sector zijn heelveel bedrijven echt op zoek naar GOEDE werknemers. Detacheerde's worden steeds strenger geselecteerd door eindklanten en de klanten verwachten steeds meer een bepaalde kwaliteit. Omdat helpdesk medewerkers vrij hard verlopen zullen bedrijven zoals QM blijven bestaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSarcast schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:04:
[...]

Wat was jouw indicatie? Wat boden zij jou?
Geen bod gehad. Salaris is niet het enige wat voor mij telt. Als ik een baan hier om de hoek kan krijgen, wil ik best wat salaris voor inleveren. Vergeet niet dat zij jouw kunnen verplichten tot lang reizen (1,5 uur enkele reis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
Nou ik kreeg gister dus de volgende aanbieding:

We willen je een projectcontract aanbieden, wat inhoudt dat je bij ons in dienst komt op het moment dat we een passend project voor je gevonden hebben.

Hierbij stuur ik je alvast een voorbeeld van een Arbeidsovereenkomst en de bijbehorende Algemene Arbeidsvoorwaarden.

Samengevat komt het op het volgende neer:

- Een projectcontract;

- Een salaris van € 2.400,00 bruto per maand op basis van 40 uur per week;

De rest heb ik moeten verwijderen van Q magic wegens privacy redenen

[ Voor 66% gewijzigd door DeSarcast op 23-04-2013 01:58 . Reden: aanpassing op verzoek van Qmagic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Twee aanmerkingen:

1. Projectcontract betekent dat jij het leegloop-risico overneemt. Project afgelopen, contract afgelopen.
2400 op basis van een projectcontract is niet geheel vergelijkbaar met 2400 op basis van vast contract of jaarcontract. Ik zou wat omhoog onderhandelen om dit verschil naar jou toe te trekken.

2. Reiskostenvergoeding is de facto beperkt tot 20km enkele reis (beetje afhankelijk van het aantal werkdagen per maand). Daarboven krijg je niets vergoed omdat je aan je maximum zit. In de detachering ga ja vaak over die afstand heen. Als dat het geval is bij jouw project, zou ik aanvullende afspraken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
thnx t_captain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
You're welcome. Het is mooi weer dus ik ben in een goede bui. Ik zal je met wat meer munitie voor je onderhandelingen voorzien ;)

De totale werkgeverslasten van dit aanbod schat ik op 40.000 a 44.000 euro per jaar. Dat zijn de directe loonkosten inclusief secundaire arbeidsvoorwaarden en verzekeringspremies die de werkgever afdraagt.

Bij een projectcontract kun je rekenen op ongeveer 220 dagen per jaar declarabel. Ik reken met voltijds dienstverband = 261 werkdagen per jaar - 6 publieke feestdagen - 25 vakantiedagen - 8 ziekdagen - 2 cursus/examendagen.

Leegloop hoeft niet meegeteld te worden want het is een projectcontract; ziekte is iets lager dan gemiddeld omdat bij langdurige ziekte het contract verloopt.

Een gewone detacheerder moet vaak een factor 1.5 a 1.7 hanteren tussen de target-omzet en de directe kosten (bij consultancy bedrijven ligt deze factor iets hoger). Dat betekent dat je aanbox is gebaseerd op een verwacht tarief van 34 a 42 euro per uur excl BTW. Ik ken de tarieven in het systeeembeheer niet goed, en ik ken de QMagic organisatie niet, maar het lijkt op het eerste gezicht dat er wel een procent of 10 onderhandelingsmarge in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
Hoe weet u dat zo goed allemaal? :)

10 procent in de zin van mijn bruto loon bedoel je dan neem ik aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DeSarcast schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:20:
Hoe weet u dat zo goed allemaal? :)
Ik gebruikte de volgende optelsm voor de werkgeverslasten:

(maandsalaris x 12 + vakantiegeld) x 1.25 (*)
+ vergoedingen --> 150 reiskosten + 20 onkosten
+ secundaire arbeidsvoorwarden --> pensioenbijdrage werkgever zal misschien 1000 per jaar zijn bij beschikbare premie en 2400 bruto.
==> totaal ongeveer 42k

(*) factor 1.25 vanwege werkgeverspremies voor de werknemersverzekeringen (ongeveer 17%) en inkomensafhankelijke bijdrage ZVW (bijna 8%).
10 procent in de zin van mijn bruto loon bedoel je dan neem ik aan....
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Ik zal mijn ervaring ook eens delen met jullie over Qmagic,

Toen ik net afgestudeerd was (MBO niveau 4) had ik mijn CV online gezet en eigenlijk direct enkele telefoontjes gekregen van detacheerders waaronder ook Qmagic.

Ik ben toen op gesprek geweest bij meerdere partijen waarbij Qmagic mij uiteindelijk ook een aanbod had gedaan. Het startsalaris was niet erg hoog maar mij werd verteld dat dit door middel van het behalen van certificaten verhoogt kon worden.

Ik heb zelf helemaal geen problemen ondervonden dat ik geen ervaring had tijdens mijn sollicitatie, al kan ik begrijpen als je langere tijd niet in de branche gewerkt hebt dat het voor Qmagic ook weer lastig is te verantwoorden bij hun klanten. Aangezien de markt (op het moment van spreken) vrij gunstig is, kiezen ze uiteraard de beste uit.

Ik heb direct een vast contract gekregen waarbij er nog niet direct een project voor mij was, ik heb toen in het open leer centrum van Qmagic een start gemaakt aan mijn ITIL V3 opleiding (alle opleidingen zijn wel zelfstudie, je moet hiervoor dus wel gemotiveerd zijn).

Toen ik in dienst was werd er samen met mij een opleidingsplan gemaakt, eigenlijk staat dit plan al vast want ze verwachten dat je eerst je ITIL haalt, daarna je MCITP en pas als je dat afgerond hebt mag je zelf keuzes maken. Dit omdat de klanten van Qmagic deze certificaten het meest vragen (vooral ITIL).

Ik ben toen begonnen op een 2e-lijns helpdesk waarbij er gelukkig veel tijd was om nog verder te kunnen met mijn studies. In deze periode kon ik dus veel certificeringen halen (en mijn salaris ging dus ook leuk omhoog).

Nadat dat project gestopt was ben ik over gegaan naar een 1e-lijns helpdesk, dit vond ik zelf minder leuk omdat ik juist meer ervaring en certificaten had en op eens op een lager niveau gezet werd, nadat ik dit aangegeven had hebben ze mij ook van dit project afgehaald (dit heb ik wel meerdere malen aan moeten geven). Uiteindelijk een erg leuke job gekregen als ICT beheerder in een kleine organisatie waar ik precies kon doen wat ik wilde.

Uiteindelijk was ik in ongeveer 1,5 jaar dat ik bij Qmagic werkte +/-700 euro in salaris omhoog gegaan en bij projecten waar het nodig was kreeg ik een tankpas of lease-auto.

Na deze periode kon ik overgenomen worden bij het bedrijf waar ik werkte echter heb toen besloten om een voltijds HBO studie te doen.

Ik ben nu bijna 2 jaar bezig met mijn opleiding dus dit is mijn ervaring van hiervoor.

Samenvattend:
Een erg goed starters bedrijf, vooral als je net van school af komt en nog erg gemotiveerd bent om hogerop te komen.

Zoals meerdere hier melden, het startsalaris is soms lager dan bij andere bedrijven. Daar tegenover staat dan weer wel dat je opleidingen (examens) betaald worden en je door middel van het behalen van certificaten toch snel kan stijgen in salaris.

De klanten van Qmagic zijn veelal helpdesks en kleine projecten (met hier en daar een uitschieter naar andere functies in de IT). Dus als ervaren ITer zullen ze specifiek een functie voor je moeten hebben en zul je vaker een projectcontract krijgen omdat hun dat gebied hier minder op gefocust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Is Qmagic ook geschikt voor "niet echt" starters?

korte geschiedenis:
Ik ben nu 33 jaar.

ik heb 1 jaar HIO gedaan om er achter te komen dat programmeren niets voor mij was, toen om toch in eerste instantie een beroeps diploma op zak t hebben heb ik met verkorte opleiding (kon ivm behalen vakken op de HIO) van 2 jaar mijn MBO ICT beheer niv4 gehaald.

Ik heb mijn eindstage toen bij een bedrijf gedaan waar ik kon blijven werken, het was een bedrijf met leuke collega's, ik had veel eigen verantwoordelijkheid etc. en ik verdiende (zeker de laatste jaren) niet slecht. Dat zijn de ideale ingrediënten om bij een werkgever te blijven zitten ondanks dat de ontwikkel omstandigheden ronduit slecht zijn. Interesse vanuit het MT om mij bv certificaten te laten behalen was er niet (ook wel logische voor een interne systeem beheerder).

De laatste 2 jaar ging het bizar slecht met het bedrijf, crisis bladiebla en het bedrijf is ingekrompen van 60 man personeel naar iets van 12.. ook ik ben bij de laatste ontslag ronde net als mijn meeste collega's op straat komen te staan.

Daar sta je dan 10 jaar werkervaring maar geen certificaten in een tijd dat de banenmarkt ronduit slecht is.

Nu kom ik zo af en toe vacatures van Qmagic in de buurt (bij gemeente groningen) tegen die op zich wel interessant zijn vooral als ik er daarnaast bepaalde certificaten mee binnen kan halen. Als ik de posts hierboven lees is Qmacgic echt voor starters en zijn lang niet alle reacties positief, maar wat zijn de alternatieven?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik had vrijwel dezelfde situatie als jij en heb bewust gekozen voor Qmagic.

Vooral omdat ik certificering op orde wilde hebben.
Examen dioen is duur als je weinig inkomsten hebt. Ga maar na €175 per examen + de boeken nog. MCSA was toen 5 x 160
MCSE was 7 x 160. Iets teveel van het goede.

Het start salaris was inderdaad vrij summier, maar ik heb in iets meer dan een jaar, iets van 10 certificaten gehaald. Dan begint het echt wel ergens op te lijken. :P

Mocht je dit ook zo willen doen:
consequent iedere dag studeren, in het weekend dubbele studie uren maken.
de laatste paar examens zul je waaerschijnlijk alsnog zelf moeten betalen.

In mijn geval was het al lastig het laatste examen voor MCSA erdoor te krijgen. Het Laatste examen voor MCSE werd helemaal niet meer betaald. (smoesjes zus en smoesjes zo).
Dit kwam ondat bij iedere titel je ook een extra verhoging kreeg. Dat werkte zo
+50 bruto per cert.
+ extra 100 bruto en iets grotere auto bij MCSA
+ extra 200 bruto en iets grotere auto bij MCSE

Vandaar dat ik de laatste niet meer betaald kreeg _O-

(heb hem zelf betaald uiteindelijk en ben fijn vertrokken)

Voor het warme gevoel hoef je er niet te gaan werken. Maar de account managers doen echt wel hun best om je te plaatsen. Dat is immers ook in hun eigen belang!
De meeste collega 's zijn jong, studeren in de studie ruimte hoef je niet te doen. Daar is het alleen maar lawaai en gamen. Maar ben je gemotiveerd kun je hier echt wel een opstapje maken.
Ligt helemaal aan jezelf!

[ Voor 14% gewijzigd door bord4kop op 22-04-2013 15:01 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nouhja een terugval in loon kan ik accepteren maar de vraag is vooral hoeveel.

als ik voor 1800 euro bruto moet gaan werken dan verdien ik 1000 euro bruto minder dan voorheen en dat is toch wel een hele harde klap.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook korte tijd voor Qmagic gewerkt in 2004-2005, op zich was het geen slechte werkgever, toen was ik nagenoeg een starter dus was het wel fijn om ITIL en MCP te halen.
Het loon was niet echt om naar huis te schrijven maar de geboden opleidingen maakten veel goed.
Daarnaast was het ook fijn om werkervaring op te doen in verschillende disciplines, ik kwam er toen ook achter dat helpdesk werk echt 10 keer niks is bijvoorbeeld.
Na verschillende korte projecten werd ik uiteindelijk gedetacheerd bij Defensie en kreeg ik een tankpas die ik ook prive mocht gebruiken, dat was dan weer een opstekertje. Ik werd een maandje later aangenomen bij Defensie met veel beter loon dus ze hebben me uiteindelijk aardig verder geholpen.

Dus als starter kun je daar best wel aan de slag, flexibele instellingen qua reistijd en verschillend werk is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Zo te zien toch nog aantal goede reacties, vooral van mensen die er daadwerkelijk gewerkt hebben.

Je ziet inderdaad dat veel mensen hier negatief beginnen te praten door het lage salaris, maar als je de secundaire arbeidsvoorwaarden ziet (de mogelijkheid tot opleidingen en het betalen van je examens) dan zal t niet veel schelen met een andere werkgever.

Het blijft wel als je al een prof. bent met veel certificaten en werkervaring dat je waarschijnlijk dan wel beter zou kunnen krijgen.

@Gixxer17: Ik heb ook een langere tijd een tankpas gehad die ik prive mocht gebruiken. Dit was een ideale uitkomst omdat ik een Fiat Stilo Abarth had (2,4 liter) die aardig kon drinken. Al ging ik er niet extra door rijden, misbruik van de situatie maken vindt ik niet kunnen, blijft altijd in goed vertrouwen zoiets.

[ Voor 9% gewijzigd door willyfreak op 22-04-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasberendsen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 08:27
Ik heb een sollicitatie gepland staan. Ik heb veel berichten over Qmagic gelezen en krijg de indruk dat inderdaad het salaris niet te hoog zou zijn. Wat kan ik vragen en wat zullen ze mij bieden? ik ben 20 jaar en net afgestudeerd N4 netwerkbeheerder. Heb 3 cisco discoverys en 2 basis microsoft fundamental certificaten. Verder ongeveer 2 jaar ervaring als stagair. Verder woon ik in de achterhoek en zou ik waarschijnlijk geplaatst worden in regio Arnhem (45km enkel vanaf woonplaats). Wat adviseren jullie mij betreft reizen? Kom ik in aanmerking voor een auto van de zaak en wat kost mij dat?. Ik lees in ieder geval dat ik GEEN project contract moet nemen omdat dat dus een zeer onzeker iets is. Verder ben ik wel gemotiveerd om meer certificaten te halen. Zijn dit thuis studies of moet ik dan naar het hoofdkantoor (weesp 118km enkel van woonplaats) om daar te leren?. Ik lees namelijk dat dit erg rumoerig is en een zooitje gamers bij elkaar :X

Alvast bedankt voor de hulp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasberendsen schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:52:
Ik heb een sollicitatie gepland staan. Ik heb veel berichten over Qmagic gelezen en krijg de indruk dat inderdaad het salaris niet te hoog zou zijn. Wat kan ik vragen en wat zullen ze mij bieden? ik ben 20 jaar en net afgestudeerd N4 netwerkbeheerder. Heb 3 cisco discoverys en 2 basis microsoft fundamental certificaten. Verder ongeveer 2 jaar ervaring als stagair. Verder woon ik in de achterhoek en zou ik waarschijnlijk geplaatst worden in regio Arnhem (45km enkel vanaf woonplaats). Wat adviseren jullie mij betreft reizen? Kom ik in aanmerking voor een auto van de zaak en wat kost mij dat?. Ik lees in ieder geval dat ik GEEN project contract moet nemen omdat dat dus een zeer onzeker iets is. Verder ben ik wel gemotiveerd om meer certificaten te halen. Zijn dit thuis studies of moet ik dan naar het hoofdkantoor (weesp 118km enkel van woonplaats) om daar te leren?. Ik lees namelijk dat dit erg rumoerig is en een zooitje gamers bij elkaar :X

Met jouw leeftijd en competenties (net afgestudeerd) willen ze je meestal wel een tijdelijk fulltime contract geven. Ik denk niet dat ze je snel een auto zullen geven, eerder een benzinepas. Tenzij ze echt goed aan je kunnen verdienen en de klant je graag wil hebben op een project, dan willen ze nog weleens een auto geven.
Ik denk niet dat ze je naar Weesp laten komen om enkel te studeren, reiskosten worden voor hun dan ook een duur grapje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Chaoss schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:37:
Is Qmagic ook geschikt voor "niet echt" starters?
Nog even terugkomen op deze vraag van je, ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ze zouden voor jou interessant kunnen zijn zodat je zelf veel certificaten kunt gaan behalen op hun kosten (als je de ervaring al hebt zijn die certificaten ook vrij snel behaald).

Dan zul je misschien lager in salaris beginnen maar daartegenover staat wel je persoonlijke ontwikkeling en het bewijslast daarvan, waarna je straks sneller door kunt groeien.
Thomasberendsen schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:52:

Toen ik begon kreeg ik 1350 bruto (was toen ook net afgestudeerd). ik denk dat je rond die koers dus ook moet denken. zal geen honderden euro;s gaan schelen.

[ Voor 4% gewijzigd door willyfreak op 26-04-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasberendsen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 08:27
Bedankt, hier kan ik wel wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb er 3 jaar geleden gewerkt, dat wil zeggen. Contract aangeboden gekregen incl auto, vervolgens kon ik direct starten bij de eerste klant waar ik aangeboden werd en waar ik vervolgens na een half jaar in vaste dienst ben gegaan. Salaris ging vervolgens wel 600,- bruto omhoog..
Was dus een prima ervaring, maar probeer er zoveel mogelijk uit te slepen, want ze zetten laag in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
Ik zou graag willen weten hoe het sollicitatie proces in elkaar steekt? Wat kan ik verwachten als ik daar voor het eerst kom? Zijn er bijvoorbeeld testen die worden gedaan of is het voornamelijk op "gevoel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDroid
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11-2022
Zijn er nog mensen die recent een solicitatiegesprek hebben gehad en hoe hebben zij dit ervaren?
Ik heb zelf vrijdag een gesprek en ben benieuwd gezien de wisselende reacties hoe hard ik moet gaan onderhandelen en wat ik mag verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDroid schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:05:
Zijn er nog mensen die recent een solicitatiegesprek hebben gehad en hoe hebben zij dit ervaren?
Ik heb zelf vrijdag een gesprek en ben benieuwd gezien de wisselende reacties hoe hard ik moet gaan onderhandelen en wat ik mag verwachten :)
Nu kan jij je ervaring aan dit topic toevoegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 13:23
Ik heb binnenkort (de 23ste) ook een gesprek met QMagic in Weesp. Ik zal mijn ervaring hier posten. :)

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowokan
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb vorige week woensdag een kennismakingsgesprek gehad maar op heden nog niks teruggehoord. Jammer.
Pagina: 1 2 Laatste