Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Ik zou het zeker niet doen. Het geld dat ze in je steken voor de certificaten is letterlijk 210 euro (boek + examen), dat kan je net zo goed zelf betalen. Als ik terug kijk dan ben ik ook best blij dat ik daar ben weggegaan. Heb wel iets beters te doen dan TVs instellen bij bejaardentehuizen of USB-sticks in computers te proppen.

Overigens heb je met een Account Manager gesproken, accountants zitten niet bij QMagic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels gestopt bij QM, was overgenomen door het bedrijf waar ik gedetacheerd was en daar al vrij snel weer gestopt.

Heb 2 projecten gedaan en MCSA gehaald, werk nu als systeembeheerder.

QM is mij wel goed bevallen, je kunt er ervaring en kennis op doen als je dat nodig hebt en het is afwisselend. Let wel op dat je goeie afspraken maakt van te voren. Vooral over reiskosten danwel auto van QM.
Ben ook niet bang om genoeg salaris te vragen, een detacheringsbureau verdient ook genoeg aan je als ze je wegzetten bij een opdrachtgever als helpdeskmedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Beste mensen / Collega's,

Is jullie ook bekend dat als je niet op een project zit je geen 50 euro salaris verhoging krijgt voor een behaald certificaat?

Dit werd mij verteld en dit staat niet zo beschreven in het arbeidsovereenkomst van Qmagic.
Daarbij werd mij dit ook niet verteld met sollicitatie bij Qmagic, ze zijde dat je gewoon opslag krijgt als je een certificaat behaald.

Project:Wel 50 euro opslag als je nog steeds op het project zit.

Op kantoor bij Q: Geen 50 euro opslag als je in deze tijd je examen hebt behaald.

[ Voor 16% gewijzigd door blastfire op 28-01-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
blastfire schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:41:
Beste mensen / Collega's,

Is jullie ook bekend dat als je niet op een project zit je geen 50 euro salaris verhoging krijgt voor een behaald certificaat?

Dit werd mij verteld en dit staat niet zo beschreven in het arbeidsovereenkomst van Qmagic.
Daarbij werd mij dit ook niet verteld met sollicitatie bij Qmagic, ze zijde dat je gewoon opslag krijgt als je een certificaat behaald.

Project:Wel 50 euro opslag als je nog steeds op het project zit.

Op kantoor bij Q: Geen 50 euro opslag als je in deze tijd je examen hebt behaald.
Yes, dat is mij bekend. Vroeger was het wel zo, is mij verteld. Maar er was iemand die daar over heeft lopen klagen en toen is dat om zeep geholpen.

Achterliggende reden. Als je in de leegloop zit dan heb je meer tijd omn te studeren dan iemand die een project heeft.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Das wel niet zo slim van Q. Dit was een extra motivatie om dat certificaat te halen.
weer 50 eurie boven op je salaris. Gelukkig zit ik nu op project voor 6 maanden ;-)

[ Voor 49% gewijzigd door blastfire op 08-02-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is omdat anders de verhouding theoretische kennis en praktijkervaring scheef loopt.

Als je niet op project zit kun je zo MCSE halen zonder dat je ook maar enige systeembeheer ervaring hebt.
Dan ben je een duurdere gecertificeerde systeemontwikkelaar zonder praktijkervaring, dat werkt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de voorwaarden t.a.v. het terug betalen van je studiekosten? Excuus als dit al eerder is gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nagenoeg geen kosten, het is zelfstudie. Er geldt alleen restitutie als je echt een dure opleiding of cursus gaat volgen. Voor de normale certificeringen geldt geen restitutie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
  • Laatst online: 12-08 19:06
Zolang je niks tekent hoef je niets terug te betalen. Mijn ervaring is dat je voor de certificaten niets hoeft te tekenen en dit is dan ook zelf studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha. Moet ik dan ook aan MCSE cursussen denken of HBO opleidingen? Da's wel als je die zomaar mag doen terwijl je geen studieovereenkomst hoeft te tekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
  • Laatst online: 12-08 19:06
Aan bv de MCSE certificaten, let op dit is zelf-studie. Geen cursus.

Alle zaken waarbij je zelf studeert en met 1 examen het certificaat behaald.
HBO wordt al gauw niet vergoed -of- je moet er inderdaad een contract voor tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanaf 22 februari aan de slag bij centric via qmagic ict professionals/careermaker als field service engineer.

Bevalt me prima en het salaris is met 1800,00 bruto niet slecht te noemen. Auto,laptop,telefoon,gereedschap zit er allemaal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Qmagic verdient veel aan jou, terwijl je weinig verdient.
Teminste de mensen die niet hun mond open durven te trekken.

In het begin gaf Q mij ook 1500, daarna ging ik op project van 1-1-2010 to 30-12-2011.
Dus ik zat gebakken voor 2 jaar. Daarbij waaren ze zeer te vreden over mijn werkzaamheden bij het project.
Nu liep mij contract 6-6-2010 af, dus dan kun je een contract verlengen verwachten.
Dus ik naar kantoor en heb daar geklaagd over mijn slaris wat 1500 was voor een Systeembeheerder. Dus ik heb gezegt 1900 bruto wil ik verdienen ik krijg te weinig. Omdat ik nog bij het project zat en zij mij daar ingewerkt hadden kon ik niet vervangen worden, vervolgends werdt er ingegaan op mijn bod en hebben ze salaris verhoging gegeven.

Daarbij kreeg ik een lease auto voor 70 eurie in de maand. Dus ik was tevreden.

Tot nu toe nog steeds, binnenkort komt er weer een verhoging aan.

Tip van de dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

-----

[ Voor 100% gewijzigd door Falcon op 18-03-2011 10:22 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Nu ben ik wel benieuwd wat er in jouw bericht stond, Falcon :)

Ik heb 5 jaar bij Qmagic gewerkt (binnenkort nieuwe werkgever), maar heb het altijd als zeer prettig ervaren. Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Ik mocht iig over salaris niet klagen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik begon bij Qmagic had ik mijn CV aangepast op Monsterboard gezet, ik werd gelijk gebeld door Qmagic. Daarna ben ik ook nog gebeld door andere partijen. Ik had in het begin de twijfel tussen detachering of opleiding, maar ik moet zeggen dat ik achter mijn keuze sta. :) Ik denk dat ik snel de systeembeheerder kant op kan gaan via hun, ik werk er nu 1 1/2 jaar en heb er veel ervaring opgedaan. Ik ben begonnen (na mijn MBO-4) als helpdeskmedewerker en ik heb bij twee bedrijven op de helpdesk gezeten.
Qmagic is vooral een prima bedrijf voor als je pas van school komt en al wat ervaring hebt, je kunt je CV uitbreiden met opdrachten en certificaten. Die zij btw vergoeden als je voldoende je best doet.
8)

[ Voor 178% gewijzigd door zeef op 20-09-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen ,

Ik ben gebeld door QM , en mag daar voor gesprek komen ,, nu is mijn vraag hoe zit het bij hun met reizen e.d ?

Ik kan namelijk elke dag met O.V gaan , maar mijn voorkeur gaat uit naar een lease..

De vraag is dan ook ,, komen ze met het aanbod voor een lease ? (woon in twente) en zit en regio NO
Alvast bedankt en houdt jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
snap zowiezo niet waarom mensen hier willen werken, iedereen word zwaar onderbetaald. en zijn detacheerders waar je veel meer verdient ook al heb je weinig ervaring/certs en je bent nog jong. verder ben ik niet negatief maar ik zou zowiezo eerst verder kijken voordat je hier tekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastfire
Hoi,

Ik werk nu al een tijdje bij Qmagic, ik moet zeggen dat het wel prettig werk is.

Voor dat je er gaat werken even advies van mijn kant, wat niet wordt verteld.

- Selectie ronden moet je wel 3 x langskomen, heel professioneel met jongens van jou leeftijd. Ze stellen ICT vragen en weten nog niet eens wat een applicatie is hahaha. Heb zo vaak dubbel gelegen daar maarja lees verder :P
- Auto van de zaak krijg je alleen als je een project hebt, mocht het dichtbij zijn dan heb je pech krijg je niets.
- treinkaartjes worden vergoed echter moet je wel de eerste 2 maanden zelf dokken, ik was toen 800 eurie kwijt en de helft kun je dus zien als borg. deze kun je pas declareren zodra je een auto van de zaak hebt.

- Lease is heel leuk voor 80 eurie in de maand rijden, echter wel in een toyota Aygo.
- Vergoeding van behaalde certificaten zijn 50 eurie per behaald certificaat, wat er niet wordt bijverteld.is
dat je niets krijgt als je op de bank zit, dus je moet wachten dat zij een project hebben voor je. Dus leert iedereen en wacht tot zij naar een project worden gestuurd.
- De vergoeding van Qmagic is trouwens wel 50 euro netto.
- De vergoeding voor elk behaald certificaat is 50 euro BRUTO op je maandsalaris.
- Oja niet te vergeten de Fieldmanagers zijn Pubers in strak pak!!!!

Ik ben al bezig met het zoeken naar ander werk, omdat dit niet opschiet. Bij Qmagic moet je net doen of je dom bent en daarna opeens op de tafel slaan. Dan rolle de muntjes wel.

Ik heb MCITP en krijg bij Qmagic maar 1900 bruto. Hoger gaan ze niet i.v.m moeilijke tijden. Gelul want ze krijgen 3 x zo veel voor jou.

Ik heb snel getypt mocht je vragen hebben dan stuur maar een prive bericht.

[ Voor 17% gewijzigd door blastfire op 22-06-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Nog recente ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel werk ik bijna een half jaar bij Qmagic en ik heb niets te klagen. Ik heb mijn ITIL behaald en hier gewoon 50 euro salarisverhoging voor gekregen, momenteel ben ik bezig met Windows 7. Dit sluit goed aan de werkzaamheden op mijn huidige project. Ik heb het naar mijn zin op mijn huidige project: het is dichtbij en ik heb zeer leuke collega's, zonder Qmagic had ik hier niet gewerkt. De studiekosten hoef je niet terug te betalen, als je alles binnen 2 examens haalt. Lijkt mij niet echt moeilijk! De reiskosten kun je gewoon per maand declareren en worden 100% vergoed, hiervoor moet je alleen de orginele tickets inleveren. Ook dit lijkt me niet meer dan logisch. En over salaris hoef ik niet te klagen. *knip*

[ Voor 4% gewijzigd door Brons op 23-12-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Je mag hier best je onderbouwde negatieve ervaringen neerzetten maar simpelweg een linkje naar een ander forum plaatsen is zeker niet de bedoeling.

[ Voor 79% gewijzigd door Brons op 23-12-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het rond kijken en kwam ook een vacature bij Qmagic tegen.
Nou heb ik op zich niet heel veel problemen met het werken op detacheringsbasis. :)
Maar graag hoor ik van jullie recente ervaring, ik ben zeer benieuwd.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik zelf zit via Centric (hoofdbedrijf van Q-Magic) en daar bevalt het mij tot nu toe nog prima.

Detacheering is wel heel leerzaam vind ik zelf. Je krijgt een goed beeld bij wat je prettiger vind om bij te werken, in een groot bedrijf of in een klein bedrijf, leert de verschillen daarin kennen (strakke regels of losse regels) en mocht het fout gaan bij een bedrijf dan ben je niet gelijk je baan kwijt. Of je moet het wel heel erg bont gemaakt hebben.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik ben een tijdje geleden op gesprek geweest bij Qmagic in Weesp. Aan het eind van het gesprek met de HRM dame wilde ze mijn ID kaart, rijbewijs, zorgpas en bankpas hebben voor in mijn dossier. Ik heb meerdere werkgevers gehad in verschillende sectoren, maar geen enkele vroeg ooit meer dan alleen een kopie van mijn ID en een VOG. Terwijl aan het einde van het gesprek toch wel duidelijk was dat we geen "match" hadden.. Wat later ook duidelijk werd gemaakt door de regiomanager. Mijn bankpas heb ik niet afgegeven, samen met een ID kaart of rijbewijs kunnen ze daar mij iets teveel mee doen. Maar ik vraag me af wat de reden was om hier naar te vragen. Bij elke andere werkgever heb ik gewoon een formuliertje ingevuld waarop ik mijn rekeningnummer moest invullen..Wat kan het de werkgever nou schelen of die rekening op mijn naam staat, of op die van Pietje Puk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen match? Geen gegevens. Gewoon helemaal niets. Dit is zeker niet normaal! E toont aan dat ze van IT in ieder geval niets begrijpen. Alles wat je opslaat is een beveiligingsrisico, plus dat het soms bij de wet is verboden om bepaalde gegevens op te slaan.

Next.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
september 2011 begonnen bij Qmagic regio haaglanden, met enige tegenzin gezien de slechte recensies. maar vanwege werkloosheid en toch graag wilde werken hopen op goede kans gestart.

tot aan januari lossen/tijdelijke niet interessante projecten gedaan. tot in januari 2012 kon starten op een zelfstandige support functie, die mij veel mogelijkheden gaven.
half 2012 overgenomen door het bedrijf en werk er nu nog steeds.

Wellicht dat ik een "beetje" geluk heb gehad. maar ik vermoed vooral dat ik wil en inzet toonde wat me daar deze functie heeft gebracht. ik voelde me serieus genomen bij Qmagic en dat was fijn werken.

Ik raad iedere beginnende ITer aan even goed in jezelf te investeren en de rotbaantjes te doen voor veel te weinig geld. uiteindelijk pluk je er de vruchten van. :+

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst een sollicitatie gehad bij Q-Magic in Eindhoven als Helpdesk Medewerker , kortom zeer slecht bij een 15 min te vroeg arriveren zijn ze al aan het klagen van 'dat is wel erg vroeg' . Heel on aardig en niet geintresseerd terwijl je toch netjes alles in orde hebt . Dan heb ik helaas een jaar in de Retail gezeten en moest een ict bedrijf runnen , toen ze dat wisten hadden ze het al voor gezien .

Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-10-2023
ik heb vanmiddag een (kennismaking) gesprek bij Q in Eindhoven voor een vacature Systeembeheer.
Ben benieuwd, ik zal straks posten wat de eerste indruk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSarcast schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:43:
ik heb vanmiddag een (kennismaking) gesprek bij Q in Eindhoven voor een vacature Systeembeheer.
Ben benieuwd, ik zal straks posten wat de eerste indruk was.
Verwacht er niet te veel van. Zeker niet qua salaris. Had eind 2009 al contact met ze gehad (Eindhoven) en toen was het aangeboden salaris al laag. Vandaag opnieuw telefonisch contact gehad en salarisindicatie doorgegeven en opeens hadden ze geen opdrachten meer. :/ In vergelijking met andere vacatures op het internet is het een reële salarisindicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
Nou vanmiddag een sollicitatie gehad blijkbaar, in de mail stond een kennismaking. Enfin, ik was toch voorbereid etc, geen punt, van mij mag het allemaal in 1 x, scheelt me weer een afspraak/rit.

Eerst werd ik een hokje in gedouwd waar ik een filmpje moest kijken, komt een beetje kinderachtig over, echter is het filmpje best goed in elkaar gezet en informatief, scheelt de account manager een hoop vragen en uitleg, dus dat was prima.

Vervolgens het gesprek, of sollicitatie zoals zij het noemde.
Mijn hele CV werd doorgenomen, incl mijn eerste baantjes 12 jaar geleden, totaal niet relevant dus wtf?

Verder was het gesprek wel oke, het was meer een lopend bandje met standaard vragen, af en toe een rare vraag (uit welk jaar komt je auto?)

Erg persoonlijk kwam het niet over, echter was mijn profiel goed en laat ze mij morgen meer weten nadat ze met een AM overlegd heeft. Dan zou ik dus ook meteen te horen krijgen of ik een half jaar / projectcontract krijg, Lekker snel!

Ik heb als indicatie 2400-2500 aangegeven. (32, 8 jaar SD ervaring, MCITP, ITIL)

Ben benieuwd!

O ja, het kantoor in Eindhoven was bijzonder sober en sfeerloos, maar dat terzijde!
Kortom vooralsnog ziet het er positief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:37:
[...]

Verwacht er niet te veel van. Zeker niet qua salaris. Had eind 2009 al contact met ze gehad (Eindhoven) en toen was het aangeboden salaris al laag. Vandaag opnieuw telefonisch contact gehad en salarisindicatie doorgegeven en opeens hadden ze geen opdrachten meer. :/ In vergelijking met andere vacatures op het internet is het een reële salarisindicatie.
Wat was jouw indicatie? Wat boden zij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
DeSarcast schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:03:
Nou vanmiddag een sollicitatie gehad blijkbaar, in de mail stond een kennismaking. Enfin, ik was toch voorbereid etc, geen punt, van mij mag het allemaal in 1 x, scheelt me weer een afspraak/rit.

Eerst werd ik een hokje in gedouwd waar ik een filmpje moest kijken, komt een beetje kinderachtig over, echter is het filmpje best goed in elkaar gezet en informatief, scheelt de account manager een hoop vragen en uitleg, dus dat was prima.

Vervolgens het gesprek, of sollicitatie zoals zij het noemde.
Mijn hele CV werd doorgenomen, incl mijn eerste baantjes 12 jaar geleden, totaal niet relevant dus wtf?

Verder was het gesprek wel oke, het was meer een lopend bandje met standaard vragen, af en toe een rare vraag (uit welk jaar komt je auto?)

Erg persoonlijk kwam het niet over, echter was mijn profiel goed en laat ze mij morgen meer weten nadat ze met een AM overlegd heeft. Dan zou ik dus ook meteen te horen krijgen of ik een half jaar / projectcontract krijg, Lekker snel!

Ik heb als indicatie 2400-2500 aangegeven. (32, 8 jaar SD ervaring, MCITP, ITIL)

Ben benieuwd!

O ja, het kantoor in Eindhoven was bijzonder sober en sfeerloos, maar dat terzijde!
Kortom vooralsnog ziet het er positief uit.
Lol 32 jaar en Q-Magic. Dan breng je iig de gemiddelde leeftijd een stukje omhoog ;-)

Zeker als 32 jarige zou ik niet in een hok geduwd willen worden om een filmpje te bekijken.. Vertel het me maar dan weet ik gelijk hoe de persoon aan de andere kant is en hoe ik met hem kan praten.

in 2004 heb ik voor QM gewerkt tijdelijk, door mijn werkervaring was ik nog niet interesant voor andere werkgevers.. maar zoals ik het hier lees, zijn de vereisten en werkwijze nog steeds niet aangepast. Het zijn echte geld wolven.

Zijn niet persoonlijk. Je bent een nummer, Je bent gewoon een kracht om geld binnen te hengelen.

Zeker voor een 32 jarige is dit geen fijne werkgever, gezien de werkzaamheden voornamelijk in het lagere segment vallen. Zij zien een systeembeheerder als iemand die computers installeerd en bij de gebruiker brengt.. QM werkt op een basis van uitlenen. Ze hebben weinig echte eigen klanten en moeten zo scherp mogelijk hun medewerkers aanbieden. Nadeel is dat dat ze iemand van 2400 moeilijk weg kunnen zetten terwijl als je 1500 zou verdienen als warmebroodjes over de toonbank kunnen gooien.

veel klanten of iig opdrachten zijn gebaseerd op handjes werk. Projecten zoals monteurs werk voor het installeren van kabelmodems bij consumenten e.d.

Ik ben zelf nu 30 maar in 2004 had ik er al geen grote pet van op.
Binnen de IT sector zijn heelveel bedrijven echt op zoek naar GOEDE werknemers. Detacheerde's worden steeds strenger geselecteerd door eindklanten en de klanten verwachten steeds meer een bepaalde kwaliteit. Omdat helpdesk medewerkers vrij hard verlopen zullen bedrijven zoals QM blijven bestaan.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSarcast schreef op maandag 15 april 2013 @ 22:04:
[...]

Wat was jouw indicatie? Wat boden zij jou?
Geen bod gehad. Salaris is niet het enige wat voor mij telt. Als ik een baan hier om de hoek kan krijgen, wil ik best wat salaris voor inleveren. Vergeet niet dat zij jouw kunnen verplichten tot lang reizen (1,5 uur enkele reis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
Nou ik kreeg gister dus de volgende aanbieding:

We willen je een projectcontract aanbieden, wat inhoudt dat je bij ons in dienst komt op het moment dat we een passend project voor je gevonden hebben.

Hierbij stuur ik je alvast een voorbeeld van een Arbeidsovereenkomst en de bijbehorende Algemene Arbeidsvoorwaarden.

Samengevat komt het op het volgende neer:

- Een projectcontract;

- Een salaris van € 2.400,00 bruto per maand op basis van 40 uur per week;

De rest heb ik moeten verwijderen van Q magic wegens privacy redenen

[ Voor 66% gewijzigd door DeSarcast op 23-04-2013 01:58 . Reden: aanpassing op verzoek van Qmagic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Twee aanmerkingen:

1. Projectcontract betekent dat jij het leegloop-risico overneemt. Project afgelopen, contract afgelopen.
2400 op basis van een projectcontract is niet geheel vergelijkbaar met 2400 op basis van vast contract of jaarcontract. Ik zou wat omhoog onderhandelen om dit verschil naar jou toe te trekken.

2. Reiskostenvergoeding is de facto beperkt tot 20km enkele reis (beetje afhankelijk van het aantal werkdagen per maand). Daarboven krijg je niets vergoed omdat je aan je maximum zit. In de detachering ga ja vaak over die afstand heen. Als dat het geval is bij jouw project, zou ik aanvullende afspraken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
thnx t_captain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
You're welcome. Het is mooi weer dus ik ben in een goede bui. Ik zal je met wat meer munitie voor je onderhandelingen voorzien ;)

De totale werkgeverslasten van dit aanbod schat ik op 40.000 a 44.000 euro per jaar. Dat zijn de directe loonkosten inclusief secundaire arbeidsvoorwaarden en verzekeringspremies die de werkgever afdraagt.

Bij een projectcontract kun je rekenen op ongeveer 220 dagen per jaar declarabel. Ik reken met voltijds dienstverband = 261 werkdagen per jaar - 6 publieke feestdagen - 25 vakantiedagen - 8 ziekdagen - 2 cursus/examendagen.

Leegloop hoeft niet meegeteld te worden want het is een projectcontract; ziekte is iets lager dan gemiddeld omdat bij langdurige ziekte het contract verloopt.

Een gewone detacheerder moet vaak een factor 1.5 a 1.7 hanteren tussen de target-omzet en de directe kosten (bij consultancy bedrijven ligt deze factor iets hoger). Dat betekent dat je aanbox is gebaseerd op een verwacht tarief van 34 a 42 euro per uur excl BTW. Ik ken de tarieven in het systeeembeheer niet goed, en ik ken de QMagic organisatie niet, maar het lijkt op het eerste gezicht dat er wel een procent of 10 onderhandelingsmarge in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSarcast
Hoe weet u dat zo goed allemaal? :)

10 procent in de zin van mijn bruto loon bedoel je dan neem ik aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DeSarcast schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:20:
Hoe weet u dat zo goed allemaal? :)
Ik gebruikte de volgende optelsm voor de werkgeverslasten:

(maandsalaris x 12 + vakantiegeld) x 1.25 (*)
+ vergoedingen --> 150 reiskosten + 20 onkosten
+ secundaire arbeidsvoorwarden --> pensioenbijdrage werkgever zal misschien 1000 per jaar zijn bij beschikbare premie en 2400 bruto.
==> totaal ongeveer 42k

(*) factor 1.25 vanwege werkgeverspremies voor de werknemersverzekeringen (ongeveer 17%) en inkomensafhankelijke bijdrage ZVW (bijna 8%).
10 procent in de zin van mijn bruto loon bedoel je dan neem ik aan....
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Ik zal mijn ervaring ook eens delen met jullie over Qmagic,

Toen ik net afgestudeerd was (MBO niveau 4) had ik mijn CV online gezet en eigenlijk direct enkele telefoontjes gekregen van detacheerders waaronder ook Qmagic.

Ik ben toen op gesprek geweest bij meerdere partijen waarbij Qmagic mij uiteindelijk ook een aanbod had gedaan. Het startsalaris was niet erg hoog maar mij werd verteld dat dit door middel van het behalen van certificaten verhoogt kon worden.

Ik heb zelf helemaal geen problemen ondervonden dat ik geen ervaring had tijdens mijn sollicitatie, al kan ik begrijpen als je langere tijd niet in de branche gewerkt hebt dat het voor Qmagic ook weer lastig is te verantwoorden bij hun klanten. Aangezien de markt (op het moment van spreken) vrij gunstig is, kiezen ze uiteraard de beste uit.

Ik heb direct een vast contract gekregen waarbij er nog niet direct een project voor mij was, ik heb toen in het open leer centrum van Qmagic een start gemaakt aan mijn ITIL V3 opleiding (alle opleidingen zijn wel zelfstudie, je moet hiervoor dus wel gemotiveerd zijn).

Toen ik in dienst was werd er samen met mij een opleidingsplan gemaakt, eigenlijk staat dit plan al vast want ze verwachten dat je eerst je ITIL haalt, daarna je MCITP en pas als je dat afgerond hebt mag je zelf keuzes maken. Dit omdat de klanten van Qmagic deze certificaten het meest vragen (vooral ITIL).

Ik ben toen begonnen op een 2e-lijns helpdesk waarbij er gelukkig veel tijd was om nog verder te kunnen met mijn studies. In deze periode kon ik dus veel certificeringen halen (en mijn salaris ging dus ook leuk omhoog).

Nadat dat project gestopt was ben ik over gegaan naar een 1e-lijns helpdesk, dit vond ik zelf minder leuk omdat ik juist meer ervaring en certificaten had en op eens op een lager niveau gezet werd, nadat ik dit aangegeven had hebben ze mij ook van dit project afgehaald (dit heb ik wel meerdere malen aan moeten geven). Uiteindelijk een erg leuke job gekregen als ICT beheerder in een kleine organisatie waar ik precies kon doen wat ik wilde.

Uiteindelijk was ik in ongeveer 1,5 jaar dat ik bij Qmagic werkte +/-700 euro in salaris omhoog gegaan en bij projecten waar het nodig was kreeg ik een tankpas of lease-auto.

Na deze periode kon ik overgenomen worden bij het bedrijf waar ik werkte echter heb toen besloten om een voltijds HBO studie te doen.

Ik ben nu bijna 2 jaar bezig met mijn opleiding dus dit is mijn ervaring van hiervoor.

Samenvattend:
Een erg goed starters bedrijf, vooral als je net van school af komt en nog erg gemotiveerd bent om hogerop te komen.

Zoals meerdere hier melden, het startsalaris is soms lager dan bij andere bedrijven. Daar tegenover staat dan weer wel dat je opleidingen (examens) betaald worden en je door middel van het behalen van certificaten toch snel kan stijgen in salaris.

De klanten van Qmagic zijn veelal helpdesks en kleine projecten (met hier en daar een uitschieter naar andere functies in de IT). Dus als ervaren ITer zullen ze specifiek een functie voor je moeten hebben en zul je vaker een projectcontract krijgen omdat hun dat gebied hier minder op gefocust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Is Qmagic ook geschikt voor "niet echt" starters?

korte geschiedenis:
Ik ben nu 33 jaar.

ik heb 1 jaar HIO gedaan om er achter te komen dat programmeren niets voor mij was, toen om toch in eerste instantie een beroeps diploma op zak t hebben heb ik met verkorte opleiding (kon ivm behalen vakken op de HIO) van 2 jaar mijn MBO ICT beheer niv4 gehaald.

Ik heb mijn eindstage toen bij een bedrijf gedaan waar ik kon blijven werken, het was een bedrijf met leuke collega's, ik had veel eigen verantwoordelijkheid etc. en ik verdiende (zeker de laatste jaren) niet slecht. Dat zijn de ideale ingrediënten om bij een werkgever te blijven zitten ondanks dat de ontwikkel omstandigheden ronduit slecht zijn. Interesse vanuit het MT om mij bv certificaten te laten behalen was er niet (ook wel logische voor een interne systeem beheerder).

De laatste 2 jaar ging het bizar slecht met het bedrijf, crisis bladiebla en het bedrijf is ingekrompen van 60 man personeel naar iets van 12.. ook ik ben bij de laatste ontslag ronde net als mijn meeste collega's op straat komen te staan.

Daar sta je dan 10 jaar werkervaring maar geen certificaten in een tijd dat de banenmarkt ronduit slecht is.

Nu kom ik zo af en toe vacatures van Qmagic in de buurt (bij gemeente groningen) tegen die op zich wel interessant zijn vooral als ik er daarnaast bepaalde certificaten mee binnen kan halen. Als ik de posts hierboven lees is Qmacgic echt voor starters en zijn lang niet alle reacties positief, maar wat zijn de alternatieven?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik had vrijwel dezelfde situatie als jij en heb bewust gekozen voor Qmagic.

Vooral omdat ik certificering op orde wilde hebben.
Examen dioen is duur als je weinig inkomsten hebt. Ga maar na €175 per examen + de boeken nog. MCSA was toen 5 x 160
MCSE was 7 x 160. Iets teveel van het goede.

Het start salaris was inderdaad vrij summier, maar ik heb in iets meer dan een jaar, iets van 10 certificaten gehaald. Dan begint het echt wel ergens op te lijken. :P

Mocht je dit ook zo willen doen:
consequent iedere dag studeren, in het weekend dubbele studie uren maken.
de laatste paar examens zul je waaerschijnlijk alsnog zelf moeten betalen.

In mijn geval was het al lastig het laatste examen voor MCSA erdoor te krijgen. Het Laatste examen voor MCSE werd helemaal niet meer betaald. (smoesjes zus en smoesjes zo).
Dit kwam ondat bij iedere titel je ook een extra verhoging kreeg. Dat werkte zo
+50 bruto per cert.
+ extra 100 bruto en iets grotere auto bij MCSA
+ extra 200 bruto en iets grotere auto bij MCSE

Vandaar dat ik de laatste niet meer betaald kreeg _O-

(heb hem zelf betaald uiteindelijk en ben fijn vertrokken)

Voor het warme gevoel hoef je er niet te gaan werken. Maar de account managers doen echt wel hun best om je te plaatsen. Dat is immers ook in hun eigen belang!
De meeste collega 's zijn jong, studeren in de studie ruimte hoef je niet te doen. Daar is het alleen maar lawaai en gamen. Maar ben je gemotiveerd kun je hier echt wel een opstapje maken.
Ligt helemaal aan jezelf!

[ Voor 14% gewijzigd door bord4kop op 22-04-2013 15:01 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:02

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nouhja een terugval in loon kan ik accepteren maar de vraag is vooral hoeveel.

als ik voor 1800 euro bruto moet gaan werken dan verdien ik 1000 euro bruto minder dan voorheen en dat is toch wel een hele harde klap.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook korte tijd voor Qmagic gewerkt in 2004-2005, op zich was het geen slechte werkgever, toen was ik nagenoeg een starter dus was het wel fijn om ITIL en MCP te halen.
Het loon was niet echt om naar huis te schrijven maar de geboden opleidingen maakten veel goed.
Daarnaast was het ook fijn om werkervaring op te doen in verschillende disciplines, ik kwam er toen ook achter dat helpdesk werk echt 10 keer niks is bijvoorbeeld.
Na verschillende korte projecten werd ik uiteindelijk gedetacheerd bij Defensie en kreeg ik een tankpas die ik ook prive mocht gebruiken, dat was dan weer een opstekertje. Ik werd een maandje later aangenomen bij Defensie met veel beter loon dus ze hebben me uiteindelijk aardig verder geholpen.

Dus als starter kun je daar best wel aan de slag, flexibele instellingen qua reistijd en verschillend werk is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Zo te zien toch nog aantal goede reacties, vooral van mensen die er daadwerkelijk gewerkt hebben.

Je ziet inderdaad dat veel mensen hier negatief beginnen te praten door het lage salaris, maar als je de secundaire arbeidsvoorwaarden ziet (de mogelijkheid tot opleidingen en het betalen van je examens) dan zal t niet veel schelen met een andere werkgever.

Het blijft wel als je al een prof. bent met veel certificaten en werkervaring dat je waarschijnlijk dan wel beter zou kunnen krijgen.

@Gixxer17: Ik heb ook een langere tijd een tankpas gehad die ik prive mocht gebruiken. Dit was een ideale uitkomst omdat ik een Fiat Stilo Abarth had (2,4 liter) die aardig kon drinken. Al ging ik er niet extra door rijden, misbruik van de situatie maken vindt ik niet kunnen, blijft altijd in goed vertrouwen zoiets.

[ Voor 9% gewijzigd door willyfreak op 22-04-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasberendsen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 08:27
Ik heb een sollicitatie gepland staan. Ik heb veel berichten over Qmagic gelezen en krijg de indruk dat inderdaad het salaris niet te hoog zou zijn. Wat kan ik vragen en wat zullen ze mij bieden? ik ben 20 jaar en net afgestudeerd N4 netwerkbeheerder. Heb 3 cisco discoverys en 2 basis microsoft fundamental certificaten. Verder ongeveer 2 jaar ervaring als stagair. Verder woon ik in de achterhoek en zou ik waarschijnlijk geplaatst worden in regio Arnhem (45km enkel vanaf woonplaats). Wat adviseren jullie mij betreft reizen? Kom ik in aanmerking voor een auto van de zaak en wat kost mij dat?. Ik lees in ieder geval dat ik GEEN project contract moet nemen omdat dat dus een zeer onzeker iets is. Verder ben ik wel gemotiveerd om meer certificaten te halen. Zijn dit thuis studies of moet ik dan naar het hoofdkantoor (weesp 118km enkel van woonplaats) om daar te leren?. Ik lees namelijk dat dit erg rumoerig is en een zooitje gamers bij elkaar :X

Alvast bedankt voor de hulp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasberendsen schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:52:
Ik heb een sollicitatie gepland staan. Ik heb veel berichten over Qmagic gelezen en krijg de indruk dat inderdaad het salaris niet te hoog zou zijn. Wat kan ik vragen en wat zullen ze mij bieden? ik ben 20 jaar en net afgestudeerd N4 netwerkbeheerder. Heb 3 cisco discoverys en 2 basis microsoft fundamental certificaten. Verder ongeveer 2 jaar ervaring als stagair. Verder woon ik in de achterhoek en zou ik waarschijnlijk geplaatst worden in regio Arnhem (45km enkel vanaf woonplaats). Wat adviseren jullie mij betreft reizen? Kom ik in aanmerking voor een auto van de zaak en wat kost mij dat?. Ik lees in ieder geval dat ik GEEN project contract moet nemen omdat dat dus een zeer onzeker iets is. Verder ben ik wel gemotiveerd om meer certificaten te halen. Zijn dit thuis studies of moet ik dan naar het hoofdkantoor (weesp 118km enkel van woonplaats) om daar te leren?. Ik lees namelijk dat dit erg rumoerig is en een zooitje gamers bij elkaar :X

Met jouw leeftijd en competenties (net afgestudeerd) willen ze je meestal wel een tijdelijk fulltime contract geven. Ik denk niet dat ze je snel een auto zullen geven, eerder een benzinepas. Tenzij ze echt goed aan je kunnen verdienen en de klant je graag wil hebben op een project, dan willen ze nog weleens een auto geven.
Ik denk niet dat ze je naar Weesp laten komen om enkel te studeren, reiskosten worden voor hun dan ook een duur grapje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
Chaoss schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:37:
Is Qmagic ook geschikt voor "niet echt" starters?
Nog even terugkomen op deze vraag van je, ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ze zouden voor jou interessant kunnen zijn zodat je zelf veel certificaten kunt gaan behalen op hun kosten (als je de ervaring al hebt zijn die certificaten ook vrij snel behaald).

Dan zul je misschien lager in salaris beginnen maar daartegenover staat wel je persoonlijke ontwikkeling en het bewijslast daarvan, waarna je straks sneller door kunt groeien.
Thomasberendsen schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:52:

Toen ik begon kreeg ik 1350 bruto (was toen ook net afgestudeerd). ik denk dat je rond die koers dus ook moet denken. zal geen honderden euro;s gaan schelen.

[ Voor 4% gewijzigd door willyfreak op 26-04-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasberendsen
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-07 08:27
Bedankt, hier kan ik wel wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Heb er 3 jaar geleden gewerkt, dat wil zeggen. Contract aangeboden gekregen incl auto, vervolgens kon ik direct starten bij de eerste klant waar ik aangeboden werd en waar ik vervolgens na een half jaar in vaste dienst ben gegaan. Salaris ging vervolgens wel 600,- bruto omhoog..
Was dus een prima ervaring, maar probeer er zoveel mogelijk uit te slepen, want ze zetten laag in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 12:58
Ik zou graag willen weten hoe het sollicitatie proces in elkaar steekt? Wat kan ik verwachten als ik daar voor het eerst kom? Zijn er bijvoorbeeld testen die worden gedaan of is het voornamelijk op "gevoel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDroid
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11-2022
Zijn er nog mensen die recent een solicitatiegesprek hebben gehad en hoe hebben zij dit ervaren?
Ik heb zelf vrijdag een gesprek en ben benieuwd gezien de wisselende reacties hoe hard ik moet gaan onderhandelen en wat ik mag verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDroid schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:05:
Zijn er nog mensen die recent een solicitatiegesprek hebben gehad en hoe hebben zij dit ervaren?
Ik heb zelf vrijdag een gesprek en ben benieuwd gezien de wisselende reacties hoe hard ik moet gaan onderhandelen en wat ik mag verwachten :)
Nu kan jij je ervaring aan dit topic toevoegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 13:23
Ik heb binnenkort (de 23ste) ook een gesprek met QMagic in Weesp. Ik zal mijn ervaring hier posten. :)

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowokan
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb vorige week woensdag een kennismakingsgesprek gehad maar op heden nog niks teruggehoord. Jammer.
Pagina: 1 2 Laatste