@ Ebia, ik denk dat je je mening wat moet nuanceren. Papieren MCSA/E-ers zijn inderdaad niets waard, er is echter een verschil tussen:
...complete nonsens, kwestie van wat antwoorden stampen en hopelijk slagen op een examen...
en de boeken doorwerken, vragen en cases maken en
dán slagen op het examen.
Ik mag toch hopen dat je het met me eens bent dat
die manier echt wel zin heeft bij het omhoog brengen van je kennis? (anders zou bijv. school ook geen zin meer hebben

)
Ook doe je enkele aannames (MKB, onderkant van de markt) die denk ik niet gegrond zijn. Wat je daarna zegt over het bedienen van dit soort markten kan ik me wel in vinden trouwens ( misschien alleen ietsje minder zw/wit

)
Ik heb voor Qmagic gewerkt.
De 'slechte' verhalen zijn deels waar (kom ik zo op), maar bij Q kies je wel zélf voor je cariere.
Het is natuurlijk wel zo dat Q zoveel mogelijk geld wil verdienen (aan jou). Maar ik ben nog niet 1 werkgever tegengekomen die dat niet doet hoor. Zeker in de detachering.
Je kiest voor detachering, dan moet je niet gaan huilen als het soms tegenzit. En soms moet je ver rijden ja. Daar staat tegenover dat je een auto krijgt.
Mensen vergeten nog wel eens dat een leaseauto ook een verplichting met zich mee brengt. (Het is natuurlijk ook 100% waar dat als je werkgever jou op 80Km van je huis plaatst, hij
ook een verplichting naar jou heeft

)
Bij Qmagix (en misschien bij iedere detacheerder) krijg je een soort tegoed punten (virtueel, niet echt dus hè!), goodwill zeg maar. Hoe beter je je best doet, hoe meer geld je voor ze kan verdienen (dus jezelf opleiden!) hoe meer punten je zult krijgen.
Wil jij dan op een bepaald moment iets, is dat meestal echt wel mogelijk hoor!
Maar blijf jij moeilijk doen, je wil echt niet meer iedere dag 1,5uur enkele reis rijden 8 werken en weer terug (ik ook niet). Je komt nooit op de meetings, je blijft maar "zeuren" over dingen... tja dan krijg je het steeds moeilijker

En als je dan ook nog eens niet de moeite neemt om jezelf op te leiden, verlies je je goodwill heel snel.
Dan wordt je echt gewoon 'weggezet' tegen de voor Qmagic gunstigste voorwaarden!
Ik heb bewust gekozen voor Q en ik verwachte ook dat ik er geen jaren en jaren zou werken.
Maar bij welke werkgever staat je carierepad zo duidelijk uitgestippeld? Gratis opleiding hè, kost alleen inspanning hoor. En er staat wel degelijk veel tegenover!
50 euro per gehaald certificaat en een verhoging bij MCSA, en weer bij MCSE (al bleken die tegen te vallen

). En een grotere kar kunnen rijden etc. Zonder boete als je weer uit dienst gaat!
Met een beetje inspanning gewoon 500 extra binnen een jaar! En als je dan een andere baan wil ben in ook ineens meer waard
En daarbij; elke IT-er zal bij moeten blijven, dat hoort nou eenmaal bij ons vak.
Je begint misschien vrij laag, maar daarna ligt het aan jezelf.
Het enige is, dat je niet teveel moet 'zeuren'. Of TEVEEL certificaten willen halen, dan gaat het ook mis

En het is in principe alléén ITIL en Microsoft...
Q is een prima bedrijf voor starters, gewoon om te leren, ze wijzen je de weg, geven mogelijkheden om je kennis uit te diepen / vergroten en leren je solliciteren (op een bepaalde manier).
Als je wilt kun je soms ook blijven zitten bij een klant, als je het daar naar je zin hebt!
Het is géén maatstaf. Het blijft toch een beetje, snel geld maken, jong, snel en wild zeg maar. De meeste mensen zijn ook nog vrij jong die er werken. Maar alles is wel geregeld, niet altijd goed voor
jou, maar wel geregeld.
Als je -later- bij andere werkgevers in dienst komt zie je het verschil wel. Je moet gewoon je ogen open houden en ervoor zorgen dat je niet genomen wordt.
Ik wist wat ik zo ongeveer kon verwachten en dat kreeg ik -helaas- uiteindelijk ook

Maar goed, ondertussen was ik wel weer een stap verder / vooruit
En nog 1 opmerking over de mensen die klagen over maanden op de bank zitten. Je krijgt de hele dag gratis om te leren, betaald en wel! En daarna krijg je ook nog eens €50 per maand erbij!
Ik heb maar een paar weken 'op de bank' gezeten maar had wel meteen 2 certificaten in mn zak!
En als JIJ laat zien dat je wél werkt en niet zit te gamen, mag je echt wel een aantal dagen thuis leren en anders zijn er ook nog koptelefoons)
En opleiden doe je niet alleen voor je baas, maar -vooral- voor jezelf.
Het is trouwens schofterig om te gaan zitten gamen, de rest te storen! maar wel je handje ophouden aan het eind van de maand en maar huilen dat je niet genoeg krijgt. Ga dan wat doen vent!
(3/4 maand is trouwens drie kwart maand, niet 3 a 4 maanden)
[
Voor 5% gewijzigd door
bord4kop op 15-07-2009 11:40
]