ja maar dat is niet de optie dat hij elk nieuw woord dat je tikt automatisch opslaat. dus niet steeds handmatig invoerenRudyyy schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:48:
[...]
Simpel ! tijdens het smsen ga je naar;
-Meer
-Tekstopties
-Mijn woorden
En zo kun je je woorden toevoegen!
Verwijderd
In een SMS:Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:27:
[...]
ja maar dat is niet de optie dat hij elk nieuw woord dat je tikt automatisch opslaat. dus niet steeds handmatig invoeren
->meer
->tekst opties
->Dan het 4e vinkje dat je kan aanduiden (bij mij staat die in het engels): Auto-save new words
En dat getik heb ik ook 
Iemand nog een update van echt handige apps voor deze G900? Heb vanaf vandaag mijn internetabbo erbij, dus ik kan los gaan
Op dit moment heb ik fring genomen voor msn, iemand die iets anders aanbeveelt? Bij fring zie ik niet goed of ik offline of online ben (als dat al kan). Ik kom normaal gesproken als offline op msn en als het de moeite waard is ga ik online...
Iemand nog een update van echt handige apps voor deze G900? Heb vanaf vandaag mijn internetabbo erbij, dus ik kan los gaan
Op dit moment heb ik fring genomen voor msn, iemand die iets anders aanbeveelt? Bij fring zie ik niet goed of ik offline of online ben (als dat al kan). Ik kom normaal gesproken als offline op msn en als het de moeite waard is ga ik online...
[ Voor 25% gewijzigd door BlisterAMG op 26-09-2008 13:18 ]
Verwijderd
Heb miijn G700 teruggekregen met een heel nieuw front inclusief display , het probleem was dat de touchscreen niet correct werkt , buj qwerty bord bijv, drukte ik een a in een kreeg een s . Nu heb ik de reparatiebon niet meegekregen maar mij is verteld door derden dat deze bon wel belangrijk is ivm met het opnieuw ingaan van de garantie het moment dat ik weer teug kreeg , klopt dat ?
Verwijderd
ik heb hier eens gelezen dat er mensen zijn die probleemloos een 8gb memorystick in hun g900 gebruiken.
op de se site staat nochtans dat hij maar tot 4gb gaat.
en zou toch graag meer geheugen hebben want men 4gb staat al vol.
had er eigenlijk ook al iemand ervaring met mcguider navigatiesoftware op deze gsm.
heb hem na 2maanden ook moeten terugsturen wegens stof maar ook omdat het .is al bijna 2 weken binnen dus zal hem wel elk moment terughebben
had er eigenlijk ook al iemand ervaring met mcguider navigatiesoftware op deze gsm.
heb hem na 2maanden ook moeten terugsturen wegens stof maar ook omdat het .is al bijna 2 weken binnen dus zal hem wel elk moment terughebben
http://cgi.ebay.co.uk/NEW...m?_trksid=p3286.m20.l1116Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:55:
ik heb hier eens gelezen dat er mensen zijn die probleemloos een 8gb memorystick in hun g900 gebruiken.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Verwijderd
Hah lekker hoor, heb er nu 8 Gb in maar die begint al aardig vol te raken.

Misschien is IM+ wat voor je.Op dit moment heb ik fring genomen voor msn, iemand die iets anders aanbeveelt?
Ik vind de kwaliteit van de stylus trouwens echt wel onder de maat, die twee die erbij zaten zijn beiden afgebroken (daar waar het metaal overgaat in plastic)
Heb ik zo'n setje van drie besteld, geen originele maargoed, blijkt dat die een beetje klemmen. Trok hem er gisteren uit, bleef het voorste gedeelte in de telefoon hangen

Hoop dat ze er nog een uitbrengen die helemaal van metaal is, behalve het puntje dan..
Verwijderd
Ebuddy werkt goed voor msn!AjaxArena schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:17:
En dat getik heb ik ook
Het is eBuddy geworden. Werkt inderdaad best goed, al mis ik de optie offline aanmelden nog. Wellicht in de toekomst...
1 - Ik heb het zelf niet getest maar is dit niet de 'tilt censor' (of hoe dat ook mag heten). Mijn afstandbediening en fotokamera hebben die ook. Daarmee wordt vast gesteld of je de 'kamera' horizontaal of vertikaal houdt. Die info zie je dan later weer terug in de EXIF data van de foto. Voor mijn AB wordt het gebruikt om de backlight aan te doen maar een dergelijke functionaliteit heb ik in de G900 nog niet gevonden dus ik gok op de kamera functie.fatshark schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:36:
2 vraagjes waar vast iemand het antwoord op weet:
- Als ik de telefoon heen en weer schud hoor ik tik tik, hebben meerdere hier last van? het lijkt van bovenkant (camera'tjes) te komen?
- Wie weet hoe ik de startpagina van de std browser kan wijzigen kan die optie echt nergens vinden na 5x de telefoon doorgespit te hebben.
2 - Ik heb gelezen dat dit niet direct mogelijk is. Althans niet vanuit het menu. Je schijnt dit alleen maar te kunnen setten door een "OMA povisioning content" (soort SMS van je provider) te ontvangen. Deze berichten kun je wel zelf maken maar je moet dus ergens een manier vinden om dit te verstruren. Ik heb zelf wel een SMS gateway/modem maar nog niet getest of dit werkt (weet ook nog niet exact hoe dit type OMA bericht eruit ziet).
Ook ik heb last van stof in onder het scherm van de G900. Zit vooral linksboven. Ik weet ook waar het vandaan komt: Onderaan het scherm, waar je die drie witte puntjes hebt zitten, zit bij mij gewoon maar liefst vier kleine doorgangen naar de binnenkant van het scherm toe, die je alleen onder een bepaalde hoek ziet en waneer je scherm aan is. Bij die naad tussen de knopjes en het scherm zit ook heel de tijd stof. Het stof verzameld zich op een of andere manier vooral linksboven. Vreemd...
Ook heb ik een paar seconden lang in het oorspeakertje zitten blazen, en nu zit er precies onder het scherm onder de S van Sony Ericsson condens!
Er zijn bij mij dus tot zover bekend twee doorgangen bekend waar stof doorheen kan
Ook heb ik een paar seconden lang in het oorspeakertje zitten blazen, en nu zit er precies onder het scherm onder de S van Sony Ericsson condens!
Er zijn bij mij dus tot zover bekend twee doorgangen bekend waar stof doorheen kan
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
sorry hoor maar dan vraag je er ook om..Mick1990 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:52:
Heb nogsteeds (net zoals het meerendeel van de g900 gebruikers) totaal geen last van stof
Iemand Fring en SIP al goed aan de praat op de G900? Mij lukt het nl. niet, terwijl mijn instellingen volgens mij wel goed zijn. Gebruik budgetphone.
Mick1990 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:52:
Als het erin is gekomen door middel van blazen, dan moet het ook vanzelf weer weg kunnen gaan.
Dûh.MensionXL schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 12:15:
[...]
Als het erin is gekomen door middel van blazen, dan moet het ook vanzelf weer weg kunnen gaan.
Ik probeer er alleen maar mee aan te tonen dat als er via het oorspeakertje condens kan komen, dat er ook stof en ander vuil doorheen komt... slechte afwerking dus.
Oh, dus volgens jou is dat bij een mobiele telefoon normaal dat er allerlei troep achter het scherm komt te zitten omdat ik door het oorspeakertje heen kan blazen?
[ Voor 29% gewijzigd door Mick1990 op 05-10-2008 13:24 ]
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Verwijderd
Weet iemand hier al meer over?Polster schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:04:
Ik probeer iemand te helpen om zijn G900 met telfort mobiel internet abo als modem voor zijn computer te laten fungeren. Met windows mobile is dat een eitje via internet connection sharing maar op deze telefoon krijg ik het niet voor elkaar.
De info op de SE site is extreem karig:
[...]
Welke settings moeten er gekozen worden als ik de windows xp verbindingswizard doorloop?
Verwijderd
Ik heb mijn iMac wel eens per ongeluk via de telefoon van internet gebruik laten maken. Hoe ik dat gedaan heb weet ik niet meer helaas. Volgens mij was het ook gewoon een optie op de computer zelf toen ik hem via Wifi (of was het bluetooth) verbond met de telefoon.
Kan iemand iets vertellen over de push mail functie van deze telefoons (werkt het goed, is het makkelijk aan de praat te krijgen)? Ben van plan een nieuwe aan te schaffen en die moet gewoon push mail ondersteunen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
Het werkt goed, en ik kreeg 't redelijk snel aan de praat!woutur schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 18:43:
Kan iemand iets vertellen over de push mail functie van deze telefoons (werkt het goed, is het makkelijk aan de praat te krijgen)? Ben van plan een nieuwe aan te schaffen en die moet gewoon push mail ondersteunen.
Wat mij zojuist opviel aan mijn g900 is dat hij en magnetisch veld om zich heen heeft (in de buurt van de speaker). Ik kan er een aansteker mee optillen, en een (leeg) blikje cola mee verplaatsen over de tafel... Dit lijkt me nou niet echt de bedoeling... Iemand anders die dit heeft meegemaakt? Of enig idee over eventuele gezondheidsrisico's?
Verwijderd
Even getest, ik heb het ook, dus je hebt geen foulty waarschijnlijk.
Ik vraag me serieus af of dit wel gezond is, helemaal gezien de plaats waar ik m'n mobiel doorgaans bewaar als ik hem niet in m'n hand heb...
Ik vraag me serieus af of dit wel gezond is, helemaal gezien de plaats waar ik m'n mobiel doorgaans bewaar als ik hem niet in m'n hand heb...
Gezondheidsrisico's zijn er niet (realistisch gezien). Zie het als een gratis BiostabilTM 
Belangrijker lijkt me dat dat zou betekenen dat je hem uit de buurt van je bankpasjes e.d. moet houden? Anders blíjf je ze demagnetiseren
Belangrijker lijkt me dat dat zou betekenen dat je hem uit de buurt van je bankpasjes e.d. moet houden? Anders blíjf je ze demagnetiseren
Verwijderd
Even gekeken, maar het is ook echt op de speaker zelf. Mn record staat nou op 15 punaises optillen.
Maar ik ga denk ik informeren of magnetisme nog wat met je zaakje doet ofzo, better safe than sorry lijkt me.
Maar ik ga denk ik informeren of magnetisme nog wat met je zaakje doet ofzo, better safe than sorry lijkt me.
Elektromagnetisme in ieder geval welVerwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:53:
Even gekeken, maar het is ook echt op de speaker zelf. Mn record staat nou op 15 punaises optillen.
Dus wat ga je nu doen
Ik wou net zeggen, ik zou me een stuk meer zorgen maken over de zender die er in zit dan het magnetisme 
En over de zender maak ik me persoonlijk geen zorgen.

En over de zender maak ik me persoonlijk geen zorgen.
Iig is het niet goed voor je zaadproductie
Door de warmte die een GSM afgeeft, niet door de straling en dan nog is het effect vrij minimaal

Krijgt iemand teletekst goed zichtbaar op zijn G900. Ik gebruik dat vrij vaak, maar ik krijg het via opera mini en via de normale browser niet zichtbaar....
Welke link gebruik je? Ik gebruik deze link (die momenteel echter de pagina's van een paar dagen terug laat zien...).AjaxArena schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:20:
Krijgt iemand teletekst goed zichtbaar op zijn G900. Ik gebruik dat vrij vaak, maar ik krijg het via opera mini en via de normale browser niet zichtbaar....
Hieraan gecorreleerd: heeft iemand de NOS-Mobiel applicatie al draaiende gekregen en zo ja, voor welke telefoon is er dan gekozen? De G900 wordt namelijk niet genoemd in de lijst van ondersteunde toestellen.
Verwijderd
Sinds enkele weken bezit ik tot mijn volle tevredenheid een G900.. Tot enkele dagen terug altans.. Uit het niets heb ik over het algemeen helemaal geen bereik meer. Af en toe verschijnen er een paar streepjes bereik wanneer ik de telefoon restart, maar dat verdwijnt weer binnen een minuut. Met mijn SIM kaart heb ik wel bereik in andere toestellen, andere SIM kaarten hebben geen bereik in de mijne. Het is dus duidelijk dat de fout bij het toestel ligt. Heeft iemand ervaring met dit probleem, of kan ik hem onmiddelijk opsturen? De master reset heeft niet geholpen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 16:20 ]
Hmm, ik ging er via de normale internetpagina naartoe, teletekst.nos.nl. Kon geen mobiele versie vinden. Zou leuk zijn als NOS deze ook een beetje opfleurt en up-to-date houdt.Mu-on schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:57:
[...]
Welke link gebruik je? Ik gebruik deze link (die momenteel echter de pagina's van een paar dagen terug laat zien...).
Hieraan gecorreleerd: heeft iemand de NOS-Mobiel applicatie al draaiende gekregen en zo ja, voor welke telefoon is er dan gekozen? De G900 wordt namelijk niet genoemd in de lijst van ondersteunde toestellen.
NOS-Mobiel applicatie zou ook fijn zijn inderdaad. Het zou er voor UIQ3 toestellen in juli al komen en later las ik dat dat verplaatst was naar september, wat inmiddels ook gepasseerd is...
Verwijderd
Heeft iemand toevallig al een programma'tje gevonden waarmee de G900 met de Mac kan communiceren via de datakabel? Voor mijn P990i had ik dat wel, en die werkte ook bij bv de M600. Lukt helaas niet met de G900.
Iemand een suggestie? Thnx alvast
Verwijderd
Ik weet nu hoe je de g900 als modem moet gebruiken + de juiste instellingen.
Sluit je telefoon aan in telefoonmodus.
Ga op je laptop/pc naar wizard nieuwe verbinding maken.
Kies Ik wil een handmatige verbinding instellen en druk op Volgende
Selecteer nu Verbinding maken via een inbelmodem en druk wederom op Volgende.
Selecteer nu verbinding maken via inbelmodem. Dan volgende.
Voer bij Naam van Internet-provider GPRS in en druk op Volgende.
Voer bij Telefoonnummer *99# in en druk wederom op Volgende.
Bij gebruikersnaam voert u "vodafone" in binnen alle drie de tekstvelden in kleine letters. Bij alle andere providers laat u deze velden leeg.U voert dus alleen gebruikersnaam: "KPN" in bijv. Kies nu voor Volgende.
Zet een vinkje bij de optie Snelkoppeling aan het bureaublad toevoegen en kies voor Voltooien.
Start de snelkoppeling op, ga naar eigenschappen vink modem usb aan.
Klik vervolgens op configureren, en stel de Maximumsnelheid in op 921600
En verbinden maar!!
Zo heb ik het gedaan en het werkt, het is niet snel maar werkt top!!
Bij gebruikersnaam voert u "vodafone" in binnen alle drie de tekstvelden in kleine letters. Bij alle andere providers laat u deze velden leeg.U voert dus alleen gebruikersnaam: "KPN" in bijv. Kies nu voor Volgende.
Zet een vinkje bij de optie Snelkoppeling aan het bureaublad toevoegen en kies voor Voltooien.
En verbinden maar!!
Verwijderd
Het stof-onder-het-scherm probleem heeft overigens ook bij mij toegeslagen.
Op het esato forum echter staat een post over hoe de cover en dus ook het touchscreen te verwijderen. In de toekomst maar eens een keer proberen
Op het esato forum echter staat een post over hoe de cover en dus ook het touchscreen te verwijderen. In de toekomst maar eens een keer proberen
Verwijderd
Maar hoe zit het dan met voorwaarden (bij zowel KPN als vodafone) dat je 'm niet als modem mag gebruiken?? Kunnen ze daar niet achter komen?Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:52:
Ik weet nu hoe je de g900 als modem moet gebruiken + de juiste instellingen.
En verbinden maar!!![]()
Bij Vodafone zit het iig niet in je databundel, KPN weet ik niet.
Ze kunnen het dus wel zien ga ik van uit.
Kost bij Vodafone geloof ik €3 per uur, weet ik niet zeker.
Staat wel op de site van Vodafone.
Ze kunnen het dus wel zien ga ik van uit.
Kost bij Vodafone geloof ik €3 per uur, weet ik niet zeker.
Staat wel op de site van Vodafone.
[ Voor 9% gewijzigd door Oxellaar op 11-10-2008 20:58 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Even voor de duidelijkheid; valt de G900 realtime in Flight Mode te zetten? Of moet je hem dan per se opnieuw opstarten?
Verwijderd
Hoi. Ik ben nieuw in dit topic en volg het sinds ik in het bezit ben van een G900 (enkele weken).
Ik ben er redelijk tevreden over. Vooral het gebruik van de stylus is lekker.
Wat ik wel jammer vind ik dat ie traag is (vergeleken met mijn vorige smartphone Nokia E65).
Openen van kalender duurt 3 sec en openen van Postvak IN duurt 5 sec.
Het scherm gaat te snel op zwart. Zit ik een internet pagina te lezen .. gaat ie op zwart.
Ik heb bij alle instellingen gekeken en je kunt alleen kiezen voor automatisch of altijd aan. Maar dan ook ALTIJD. Dit is al eerder gemeld in een post in juli. Weet iemand hier meer van?
Ik ben er redelijk tevreden over. Vooral het gebruik van de stylus is lekker.
Wat ik wel jammer vind ik dat ie traag is (vergeleken met mijn vorige smartphone Nokia E65).
Openen van kalender duurt 3 sec en openen van Postvak IN duurt 5 sec.
Het scherm gaat te snel op zwart. Zit ik een internet pagina te lezen .. gaat ie op zwart.
Ik heb bij alle instellingen gekeken en je kunt alleen kiezen voor automatisch of altijd aan. Maar dan ook ALTIJD. Dit is al eerder gemeld in een post in juli. Weet iemand hier meer van?
Realtime, net getest. je moet op het balkje klikken met je stylus waar je kan zien wat je bereik is. En dan gelijk kan je em op flightmode zetten.MensionXL schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:04:
Even voor de duidelijkheid; valt de G900 realtime in Flight Mode te zetten? Of moet je hem dan per se opnieuw opstarten?
Btw opnieuw starten duurt echt een eeuwigheid met dat ding:S
Dat kan zeker, is al een aantal malen in dit topic voorbijgekomen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:57:
Heeft iemand toevallig al een programma'tje gevonden waarmee de G900 met de Mac kan communiceren via de datakabel? Voor mijn P990i had ik dat wel, en die werkte ook bij bv de M600. Lukt helaas niet met de G900.
Zie hier:http://www.sonyericsson.c...ed/sonyericssonisync/g900
Je moet je telefoon wel updaten naar de allerlaatste firmware, en dit kan alleen op een Windows-based apparaat.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie! Dit is echter niet wat ik bedoelde. De iSync-optie had ik al gevonden.Kamikaza schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 20:55:
[...]
Dat kan zeker, is al een aantal malen in dit topic voorbijgekomen.
Zie hier:http://www.sonyericsson.c...ed/sonyericssonisync/g900
Je moet je telefoon wel updaten naar de allerlaatste firmware, en dit kan alleen op een Windows-based apparaat.
Ik wil mijn G900 met de Mac als schijf kunnen benaderen, zodat ik met de datakabel foto's, muziek e.d. over kan zetten. Dat gaat een stuk sneller dan met bluetooth, bovendien kan ik dan alles direct in de juiste map zetten.
Voor de p990, m600 en p1 had iemand een usb file enabler gemaakt, maar voor de G900 heb ik die nog niet gevonden. Ik blijf zoeken, als ik 'm vind laat ik het weten.
Verwijderd
ik ben mijn stylus kwijtgespeeld.opzich geen probleem maar men eerste is gebroken.nu wou ik een extra setje bijbestellen maar blijkbaar zijn deze niet beschikbaar.
het rare is dat die van de xperia wel te krijgen zijn maar de telefoon zelf nog niet!
weet iemand waar ik die stylussen kan bijkrijgen want ik loop niet graag met zo'n gat in men gsm rond.
het rare is dat die van de xperia wel te krijgen zijn maar de telefoon zelf nog niet!
weet iemand waar ik die stylussen kan bijkrijgen want ik loop niet graag met zo'n gat in men gsm rond.
Kijk eens bij http://www.dealextreme.com/ of ze daar niet iets hebben wat past? Zijn niet zo duur namelijk en als je iets vindt wat past, laat het even weten!
ping 127.212.23.124
Mijn vriendin heeft de G900 en was benieuwd waarom weinig/tot geen winkels haar mobiel niet meer verkopen. Zij was toen naar de Vodafone winkel (dacht ik) geweest. Ze vroeg toen waarom ze de G900 niet meer verkopen. Eerst wilde de verkoper haar niet vertellen wat de reden er van is. Maar later alsnog gaf hij toe dat ze de G900 niet meer verkopen vanwege verschillende software fouten die er op zitten. Dat is de reden dat de SE G900 moeilijk te verkrijgen is. Best wel raar eingelijk, want je zou denken dat 't toch door een update kan worden gefixed? Blijkbaar is het dan misschien ook hardware matig niet oké.
En deze dan?jopocket schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:25:
ik ben mijn stylus kwijtgespeeld.opzich geen probleem maar men eerste is gebroken.nu wou ik een extra setje bijbestellen maar blijkbaar zijn deze niet beschikbaar.
http://www.allesvoormijnt...9ab4a4790ef0fec59da4d4fb5
Na beetje googlen gevonden.
[ Voor 30% gewijzigd door Casio fx-100 op 13-10-2008 14:04 ]
Ben wel benieuwd naar welke fouten?? Hier waren ze ook nergens te krijgen (of voor belachelijk hoge prijzen soms duurder dan een HTC Touch Pro)nlboy schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:39:
Mijn vriendin heeft de G900 en was benieuwd waarom weinig/tot geen winkels haar mobiel niet meer verkopen. Zij was toen naar de Vodafone winkel (dacht ik) geweest. Ze vroeg toen waarom ze de G900 niet meer verkopen. Eerst wilde de verkoper haar niet vertellen wat de reden er van is. Maar later alsnog gaf hij toe dat ze de G900 niet meer verkopen vanwege verschillende software fouten die er op zitten. Dat is de reden dat de SE G900 moeilijk te verkrijgen is. Best wel raar eingelijk, want je zou denken dat 't toch door een update kan worden gefixed? Blijkbaar is het dan misschien ook hardware matig niet oké.
Verwijderd
Volgens mij niet, de K850 is ook mee gekapt door SE, maar dat was meer door tegenvallende verkopen, niet door matige software.nlboy schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:39:
Sowieso, ben nog maar weinig foutjes tegengekomen
Over weinig fouten gesproken.... Die van mij barst er van
Letterlijk en figuurlijk, zit al een scheur is de batterij cover.
Is ook een veel te fragiel ding. Waarschijnlijk gescheurd door het verwijderen ivm firmware update.
Veder veel problemen met sms.
Als ik een bericht tik schiet de teken teller opeens van 1 bericht naar 5 berichten.
Terwijl ik nog niet eens 100 tekens heb staan.
Kan dan niet ve der gaan met schrijven van sms. Krijg een foutmelding: Server niet bereikbaar
Moet dan een reboot doen om weer te kunnen smsen.
Imap werkt ook niet lekker, als ik m laat ophalen en verzenden blijft hij halverwege hangen.
Duurt dan echt heel lang voordat ie veder gaat.
Ook het openen van een mail duurt heel erg lang, soms een paar minuten.
Om de haverklap vastlopers en andere vreemde dingen.
En stof achter het scherm
moet niet kunnen bij een phone van deze prijs.
Volgende week ga ik m terug brengen naar Vodafone. In Breda hebben ze een instore repair.
Wil eigenlijk van heel die phone af, ben dit zo beu
Is ook een veel te fragiel ding. Waarschijnlijk gescheurd door het verwijderen ivm firmware update.
Als ik een bericht tik schiet de teken teller opeens van 1 bericht naar 5 berichten.
Kan dan niet ve der gaan met schrijven van sms. Krijg een foutmelding: Server niet bereikbaar
Imap werkt ook niet lekker, als ik m laat ophalen en verzenden blijft hij halverwege hangen.
En stof achter het scherm
Volgende week ga ik m terug brengen naar Vodafone. In Breda hebben ze een instore repair.

Verwijderd
Scheur in batterij cover is mss je eigen probleem, mijne is nog helemaal heel, terwijl ik m toch wel eens laat vallenOxellaar schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:41:
Over weinig fouten gesproken.... Die van mij barst er van![]()
Kan dan niet ve der gaan met schrijven van sms. Krijg een foutmelding: Server niet bereikbaar![]()
En stof achter het schermmoet niet kunnen bij een phone van deze prijs.
Van 't smsje was al bekend, dat gebeurde geloof ik als je leestekens gebruikt zoals bij ë en ï enzo... Hoewel ik daar geen last meer van heb! (sinds update)
Als hij mails langzaam laad, is dat niet toevallig als je en een slechte verbinding hebt, en dat het een grote mail is? (bijv. met bijlages etc.)
Vastlopers heb ik af en toe last van, vooral als ik 'te veel' vraag, maar dat gebeurd hooguit eens in de 2 weken... En heb ook geen last van stof, dat scheelt!
Die leestekens is een SE fout. DIt had ik ook op mijn W800i en K800i.
Weet iemand hoe ik snel mijn hele inbox leeg kan maken? Heb zo'n 900 smsjes erin staan en dat bevorderd de snelheid niet echt denk ik. Kon de optie 'alle berichten verwijderen zo snel niet vinden', waar staat deze?
Verwijderd
Alles selecteren,jap85 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:54:
Weet iemand hoe ik snel mijn hele inbox leeg kan maken? Heb zo'n 900 smsjes erin staan en dat bevorderd de snelheid niet echt denk ik. Kon de optie 'alle berichten verwijderen zo snel niet vinden', waar staat deze?
Dan 'verwijderen' kiezen!
Verwijderd
Pennetjes (Stylus) vandaag binnen gekregen bij allesvoormijntelefoon.nl 3stuks binnen 2 dagen binnen a 18eurCasio fx-100 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:03:
[...]
En deze dan?
http://www.allesvoormijnt...9ab4a4790ef0fec59da4d4fb5
Na beetje googlen gevonden.

Verwijderd
heb naar essec gebeld in beringen voor de pennetjes.deze moest ze ook bestellen en zouden iets van een 15euro kosten.nu hoop ik echt niet dat dat per stuk is.
met software problemen heb ik tot nu toe nog weinig last.
ik heb nu een 8gb kaart erin steken en wou een paar mp4 films op zetten en het rare is dat hij 1 film perfect afspeelt 1u44 en als ik er een bij opzet spelen ze alletwee niet meer met de boodschap "kan bestand niet openen"
dit terwijl ik toch nog een 4gb vrij geheugen heb.
ik moet wel zeggen dat de beeld en geluidskwaliteit perfect zijn op dit toestel,als hij afspeelt tenminste.
mocht wel een iets groter scherm gehad hebben voor deze toepassing.
met software problemen heb ik tot nu toe nog weinig last.
ik heb nu een 8gb kaart erin steken en wou een paar mp4 films op zetten en het rare is dat hij 1 film perfect afspeelt 1u44 en als ik er een bij opzet spelen ze alletwee niet meer met de boodschap "kan bestand niet openen"
dit terwijl ik toch nog een 4gb vrij geheugen heb.
ik moet wel zeggen dat de beeld en geluidskwaliteit perfect zijn op dit toestel,als hij afspeelt tenminste.
mocht wel een iets groter scherm gehad hebben voor deze toepassing.
Die scheur in de achtercover is idd door mij er in gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:24:
[...]
Scheur in batterij cover is mss je eigen probleem, mijne is nog helemaal heel, terwijl ik m toch wel eens laat vallen
Van 't smsje was al bekend, dat gebeurde geloof ik als je leestekens gebruikt zoals bij ë en ï enzo... Hoewel ik daar geen last meer van heb! (sinds update)
Als hij mails langzaam laad, is dat niet toevallig als je en een slechte verbinding hebt, en dat het een grote mail is? (bijv. met bijlages etc.)
Vastlopers heb ik af en toe last van, vooral als ik 'te veel' vraag, maar dat gebeurd hooguit eens in de 2 weken... En heb ook geen last van stof, dat scheelt!
Gewoon door een paar keer dat fragiele dunne kapje eraf te halen.
Dat kapje is gewoon veel te zwak gemaakt, buigt alle kanten op bij het verwijderen.
Heb m echt nog nooit laten vallen, weet ik zeker.
En over die mail. Mijn verbinding is dan prima, heb het trouwens overal.
Haal alleen de headers op, dus geen bijlage.
Snap zelf ook wel dat 4mb lang duurt.
Maar over 2 headers van 2kb 15 minuten staan laden
Al met al ben ik maar heel matig tevreden over de G900.
Vooral de sms functie zit erg omslachtig in elkaar.
Zit een gedeelte smaak in dat weet ik, maar Nokia heeft het op dat gebied veel beter in elkaar gezet.
Heb de G900 nu al dik een half jaar en nog steeds vind ik het dat het smsen gewoon zuigt.
Pak daar ik liever m'n Nokia 3109 voor.
Er zitten zeker ook goede kanten aan G900, maar die wegen niet op tegen de minpunten.
Let wel, voor mij dan. Heb SE een keer geprobeerd, maar nooit meer.
Klinkt een beetje kort door de bocht na 1x een SE toestel te hebben geprobeerd.
Maar iets waar je een abonnement van een 1 of 2 jaar op hebt, moet je heel erg tevreden over zijn.
En dat ben ik nu een maal niet op dit moment. (gelukkig maar een 1jarig abonnement)
Dit bedoel ik dus, kun je 900 vinkjes gaan zettenVerwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:15:
[...]
Alles selecteren,

Heb er zelf ook 400 in staan, maar heb gewoon geen zin om ze op die manier te verwijderen.
Kan dit niet via pcsuite?
[ Voor 8% gewijzigd door Oxellaar op 18-10-2008 09:34 ]
je hoeft niet alles met de hand te gaan selecteren hoor. Gewoon het volgende doen:
Eerst naar het postvak in (of ander die je wilt legen). Dan op meer drukken, daarna naar select, die openen en dan kies je alles selecteren.
Dan vinkt hij al je smsjes aan en dan vervolgens bericht verwijderen doen en dan verwijdert hij al je smsjes in één keer.
Eerst naar het postvak in (of ander die je wilt legen). Dan op meer drukken, daarna naar select, die openen en dan kies je alles selecteren.
Dan vinkt hij al je smsjes aan en dan vervolgens bericht verwijderen doen en dan verwijdert hij al je smsjes in één keer.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Dat bedoelde ik ook met alles selecterenschnumi schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:15:
je hoeft niet alles met de hand te gaan selecteren hoor. Gewoon het volgende doen:
Ik ga ook echt niet 900 berichtjes selecteren met de hand hoor
Iedere keer dat ik mijn G900 uitzet, raakt hij de gmail IMAP account kwijt 
Heb hem nu sinds vrijdag, en heb dus al 3 keer opnieuw de account aan kunnen maken. Dat schiet niet op zo!
Heb hem nu sinds vrijdag, en heb dus al 3 keer opnieuw de account aan kunnen maken. Dat schiet niet op zo!
Opera heeft een beta-versie van de Opera Mobile versie 9.5 voor UIQ vrijgegeven (dit is de browser die standaard in de telefoon zit, niet te verwarren met de Java-powered Opera Mini).
Mijn eerste indruk is dat het er netjes uitziet. Hotkeys worden echter niet ondersteunt (dus vrijwel alle acties, zoals het selecteren van bookmarks, moeten via het menu gaan). Bestaande URL's (van de standaard browser) worden overgenomen. De (mobiele) nu.nl site ziet er niet uit, andere sites moet ik nog uitproberen.
Mijn eerste indruk is dat het er netjes uitziet. Hotkeys worden echter niet ondersteunt (dus vrijwel alle acties, zoals het selecteren van bookmarks, moeten via het menu gaan). Bestaande URL's (van de standaard browser) worden overgenomen. De (mobiele) nu.nl site ziet er niet uit, andere sites moet ik nog uitproberen.
Thanks! Ben toch nog niet zo handig met UIQ (ik vind eigenlijk het standaard SE systeem (a la W850, K850 die ik hiervoor had) fijner/soepeler werken. Denk dat ik over een paar maanden ofzo toch maar weer voor een W902 ga, ondanks dat ik verder geen echte klachten over mn G900 heb, zoals stof onder mn scherm ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 17:15:
[...]
Alles selecteren,
Nog mooier is dat je nu ook de widgets die eerst voor BeiBei waren bedoeld nu gewoon op de g900 ken zetten!Mu-on schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:09:
Opera heeft een beta-versie van de Opera Mobile versie 9.5 voor UIQ vrijgegeven (dit is de browser die standaard in de telefoon zit, niet te verwarren met de Java-powered Opera Mini).
Zoals YouTube, Google Search & CNN.
http://www.uiqblog.com/20...stall-beibeip220-widgets/

[ Voor 8% gewijzigd door quartex op 20-10-2008 17:37 ]
Ik haal m'n G900 zo op bij de BelCompany (was daar voor stof onder het scherm reparatie) en gooi hem daarna gelijk op internet om te verkopen! Telefoon functioneert voor mij niet naar behoren en zodoende kan ik 'm beter nu nog verkopen terwijl hij een maandje oud is... Jammer, want is 'n mooi toestel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ben nu al even aan het zoeken en vind er geen oplossing voor. Kan iemand me helpen? Ik zou graag een verbinding maken met mijn werk en dit gebeurd via vpn. Ik zie dat er een VPN client staat onder settings -> security maar die vraagt om een policy in te stellen maar dat vind ik nu juist niet en zou dit dus wel graag werkend hebben.
Heb ook al geprobeerd om een andere VPN client te installeren die je vind op de site van SE zelf en als ik deze wil starten op mijn gsm dan blijft die gewoon hangen en gebeurd er niets.
Hulp is dus welkom.
Heb ook al geprobeerd om een andere VPN client te installeren die je vind op de site van SE zelf en als ik deze wil starten op mijn gsm dan blijft die gewoon hangen en gebeurd er niets.
Hulp is dus welkom.
Verwijderd
heeft er hier al iemand een hge-100 gps enabler op geprobeerd want ik krijg m'n tomtom echt niet aan't draaien.wordt er wild van.
en youtube werkt bij mijn thuis ook niet maar op mijn werk wel.ik snap er niks van.
iemand die er meer van weet misschien
en youtube werkt bij mijn thuis ook niet maar op mijn werk wel.ik snap er niks van.
iemand die er meer van weet misschien
Thnx, de mijne is weer stofvrij!Yakotb schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:32:
Ik heb vandaag mijn G900 opengemaakt om het stof achter het touch screen te verwijderen. Ik kon niet op internet vinden hoe het moest dus heb ik het maar zelf geprobeerd.
Zo moet je de Sony Ericsson G900 openmaken:
1. Verwijder het batterijklepje, de batterij, de simkaart, de geheugenkaart en de stylus.
2. Gebruik nu de je nagel om het kapje voor de camera en de flitser de verwijderen. Buig hiervoor de twee gebogen zijkanten uit elkaar door met je nagel tussen het kapje en de zijkant van de telefoon te duwen, op de plaats waar de batterij eraan grensde. Hier is wat kracht voor nodig.
3. Gebruik nu een Torque-6 schroevendraaier om de schroefjes in de hoeken los te maken, en een Torque-4 voor de andere twee schroefjes in het midden aan de zijkant. Een kleine kruiskop werkt voor die laatste twee ook met wat voorzichtigheid.
4. Nu kun je de bovenkant van het frontje al wat lostrekken. Duw met een kleine platte schroevendraaier in de twee spleetjes die halverwege aan de achterkant van de zijkant zitten. Hierin zit bij beide spleetjes een zwart stripje dat van de zijkant af geduwd moet worden om het frontje los te maken.
5. Het frontje komt nu al verder los. Schuif met je nagel tussen het frontje en de zijkant om meer weerhaakjes los te maken. Dit vereist redelijk wat kracht.
6. Tenslotte zit er helemaal onderaan nog een weerhaakje dat op dezelfde manier met een schroevendraaier los komt.
Nu komt het frontje eraf Het plaatje met de toetsen zit los. Ook zitten er rond het scherm 3 rubberen kokertjes die makkelijk zoek raken. Kijk uit dat ze er niet uit vallen.
Nu kun je met een doekje het scherm en de binnenkant van het touch screen schoonmaken.
Het in elkaar zetten is simpel: Druk het frontje er weer op (let op dat de toetsen goed zitten) en maak de schroefjes vast. Draai ze goed vast, dit kan wat stroef gaan. Druk het plaatje voor de camera weer vast. Zet de telefoon dan weer in elkaar.
Verwijderd
Hoi,
Ik heb een paar applicaties op m'n telefoon gezet waaronder Slick en Gdesk.
Maar telkens als mijn gsm opnieuw opstart geeft het deze apps weer om te installen.
Hoe kan ik deze def. verwijderen? Ik kan ze nl. ook niet vinden in mijn mappen.
Maar telkens als mijn gsm opnieuw opstart geeft het deze apps weer om te installen.
Verwijderd
Hallo,Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:07:
Hoi,
Probeer eens door in het menu te gaan en dan Settings -> General -> Install te gaan bekijken en anders bij Settings -> General -> Uninstall.
Greetz
Verwijderd
Daar heb ik ook al bij gekeken, helaas kan niks terugvinden.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:23:
[...]
Hallo,
Probeer eens door in het menu te gaan en dan Settings -> General -> Install te gaan bekijken en anders bij Settings -> General -> Uninstall.
Greetz
Verwijderd
Heb ik ook naar zitten zoeken.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:05:
Als ik internet, hoe kan ik dan mijn startpagina aanpassen?
Gebruik de "Webpagina" icoon ipv "Internet". Dan heb je wel een soort van startpagina.
Onder Favorieten heb ik "Home" en "Home page" en die kan ik allebei niet verwijderen (melding 'kan favoriet niet verwijderen').
Verwijderd
Weet iemand hoe je nieuwe woorden in de sms kan laten opslaan? Ik zag bij meer en instellingen wel wat staan maar telkens bij een nieuwe sms is mijn mobiel dat woord weer vergeten

Verwijderd
Als je een nieuwe sms gaat typen. Ga naar meer / tekstopties / en vink daarwoordsuggesties en volg woord sugg. aan / en nieuwe woorden opslaan.Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:09:
Weet iemand hoe je nieuwe woorden in de sms kan laten opslaan? Ik zag bij meer en instellingen wel wat staan maar telkens bij een nieuwe sms is mijn mobiel dat woord weer vergeten
Dan moet het lukken.
Verwijderd
Ja, alleen bedoel ik eigenlijk dat hij hem weer vergeet. In dezelfde sms pakt die hem wel wel maar bij een nieuwe vergeet die hem dus weer 
Net even het scherm schoon gemaakt wat lastig zat was. En verneukt je tel wat sneller bij het lospeuteren..

Net even het scherm schoon gemaakt wat lastig zat was. En verneukt je tel wat sneller bij het lospeuteren..
Verwijderd
sms woorden opslaan werkt alleen als je ze handmatig typt, dus t9 uitzetten eerst. dan woord typen, dan weer t9 aan en nu werkt hij wel
Verwijderd
Ik las in dit topic al over de sterke magneetvelden rond de speaker van deze telefoon. Maarja verder geen aandacht aan besteed, ik had zoiets van: tja zal wel. Maar goed, nu wilde ik afgelopen woensdag gaan pinnen en wat bleek? Geen enkel pinautomaat herkent mijn pinpas als zijnde een pinpas, de magneetstrip kan totaal niet gelezen meer worden. Het automaat geeft bij het invoeren de tekst "voer uw kaart in met de magneetstrip aan de rechterzijde" terwijl ik dit toch zeker doe.
Ik vermoed nu dan ook dat de speaker in mijn G700 de oorzaak is van het onleesbaar maken van mijn pinpas. Ik kan me verder geen plekken bedenken met magnetische invloeden die mijn pas zouden kunnen beinvloeden en waar ik in de afgelopen tijd bij in de buurt ben geweest.
Nog een rede voor deze verdenking is dat ik, als ik op mijn werkplek zit, mijn telefoon wel eens OP mijn portomonnee leg.
Om een lang verhaal kort te maken, houd je telefoon goed uit de buurt van je pinpas of andere dingen/pasjes die gevoelig zijn voor magneetvelden (pacemakers
) want anders zou het wel eens vervelende gevolgen kunnen hebben.
Ik vermoed nu dan ook dat de speaker in mijn G700 de oorzaak is van het onleesbaar maken van mijn pinpas. Ik kan me verder geen plekken bedenken met magnetische invloeden die mijn pas zouden kunnen beinvloeden en waar ik in de afgelopen tijd bij in de buurt ben geweest.
Nog een rede voor deze verdenking is dat ik, als ik op mijn werkplek zit, mijn telefoon wel eens OP mijn portomonnee leg.
Om een lang verhaal kort te maken, houd je telefoon goed uit de buurt van je pinpas of andere dingen/pasjes die gevoelig zijn voor magneetvelden (pacemakers
Verwijderd
ik leg op mn werk ook vaak de telefoon op mn portemonne en heb er geen last van, ook chipknip werkt gewoon
er komt vandaag een nieuwe CDA firmware uit voor de g900/g700: "organizer R6K842"
Mijn vriendin heeft dat met een van haar tasjes, daar zit een magneetsluiting op en dat heeft haar ook al twee pinpassen gekost voordat we doorkregen dat het dáár aan lagVerwijderd schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:37:
Om een lang verhaal kort te maken, houd je telefoon goed uit de buurt van je pinpas of andere dingen/pasjes die gevoelig zijn voor magneetvelden (pacemakers) want anders zou het wel eens vervelende gevolgen kunnen hebben.

Lijkt me inderdaad een nuttig advies, houd je G900 uit de buurt van magneetstrips. (En @Jurgdepurg: wees blij dat je tot nu toe geluk hebt gehad, ik denk niet dat het magneetveld sterk genoeg is om door allerlei lagen leer/plastic/papier heen te komen maar je zult zien dat op een dag...)
Verwijderd
Heb je geluk, mijn pinpas is er ook mee opgehouden doordat ie bij me telefoon zat...draztic schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:11:
Ik heb mijn g900 altijd in mijn zak naast een pasje met magneetstrip. Werkt nog steeds.
CLB's G900 history:
21-08 G900 aangeschaft icm Vodafone abbo
- 18 dagen gebruikt
08-09 G900 omgeruild voor een nieuwe G900 ivm stof onder het scherm
- 15 dagen gebruikt
22-09 2e G900 ingeleverd voor reparatie ivm stof onder het scherm
22-10 Gerepareerde G900 teruggekregen
- 13 dagen gebruikt
03-11 G900 ingeleverd ivm stof en waterdruppel onder het scherm

Dus 11 weken geleden gekocht en 7 weken van G900's gebruik gemaakt...
Als hij hierna weer moet worden ingeleverd... wordt het een nieuwe of restituatie van SE
EDIT: Voor de rest ideaal telefoontje!
Touchscreen, mooie browser, office-onderteuning, MP4-ondersteuning, leuke camera, ledje...
Ik zit al naar alternatieven te kijken, maar die kan ik echt niet vinden... Of 't wordt PDA-style
21-08 G900 aangeschaft icm Vodafone abbo
- 18 dagen gebruikt
08-09 G900 omgeruild voor een nieuwe G900 ivm stof onder het scherm
- 15 dagen gebruikt
22-09 2e G900 ingeleverd voor reparatie ivm stof onder het scherm
22-10 Gerepareerde G900 teruggekregen
- 13 dagen gebruikt
03-11 G900 ingeleverd ivm stof en waterdruppel onder het scherm

Dus 11 weken geleden gekocht en 7 weken van G900's gebruik gemaakt...
Als hij hierna weer moet worden ingeleverd... wordt het een nieuwe of restituatie van SE

EDIT: Voor de rest ideaal telefoontje!
Touchscreen, mooie browser, office-onderteuning, MP4-ondersteuning, leuke camera, ledje...
Ik zit al naar alternatieven te kijken, maar die kan ik echt niet vinden... Of 't wordt PDA-style
[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 03-11-2008 18:54 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
draztic schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:11:
Ik heb mijn g900 altijd in mijn zak naast een pasje met magneetstrip. Werkt nog steeds.
Ik zal ook niet zeggen dat het persé fout zal gaan, alleen uit ervaringen van (meerdere) gebruikers blijkt dat het zeer goed mogelijk is.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:58:
Doe hem altijd bij mijn pinpas en nergens last van.
So don't say we didn't tell you
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 09:09 ]
Verwijderd
Iemand een idee voor mijn probleem??Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:57:
[...]
Daar heb ik ook al bij gekeken, helaas kan niks terugvinden.
Zijn deze bestanden ergens verborgen? Kan ik die zien in X-plore oid?
Iemand deze al geïnstalleerd? Wat is er veranderd?quartex schreef op zondag 02 november 2008 @ 08:59:
er komt vandaag een nieuwe CDA firmware uit voor de g900/g700: "organizer R6K842"
1x gegoogled :nielsgaastra schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:49:
[...]
Iemand deze al geïnstalleerd? Wat is er veranderd?
New firmware for Sony Ericsson G700 and G900 is now available. It’s only bug fixes on old versions though..
Here some changes on new firmware:
* New default theme.
* New Opera version is 8.65 “958?,
* New Quickoffice version 4.0.363
* New PDF+ version 1.80 (12).
Verwijderd
Heb Gdesk en Slick opnieuw geinstalleerd en daarna verwijderd. Na aanzetten telefoon poppen de install schermen toch weer op.........Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:03:
[...]
Iemand een idee voor mijn probleem??
Zijn deze bestanden ergens verborgen? Kan ik die zien in X-plore oid?
Verwijderd
Dit is echt gewoon pure rommel!
Ik ben echt niet te spreken over de kwaliteit van dit ding!
De problemen die ik ondervind:
- Schermverlichting flikkert aan en uit
- De kleuren van het scherm zijn niet altijd dezelfde, soms zijn ze mooi helder zoals ze moeten zijn, maar soms lijkt het alsof het contrast (wat je zelfs niet kan aanpassen) op maximum gezet is en dan lijkt het dat je met een oude nokia met 4000 kleurtjes aan het werken bent, wat ik dan moet doen is even blokkeren zodat het scherm uitgaat en dan terug deblokkeren en dan zijn de kleuren weer normaal. Maar dat is dus de helft van de tijd..
- Gsm start minimum zo'n 20 keer per dag opnieuw op.. zonder reden! En dan geeft hij de bijzonder irritante boodschap dat 'de telefoon opnieuw is gestart is om de prestaties te verbeteren' Bullshit!
- Soms als ik een smsje aan het typen ben is het toestel soms zo ontzettend traag, en neen er lopen geen andere programmatjes op de achtergrond... Hij moet per letter een volledige seconde nadenken.
- En ik maar aan het hopen toen ik hem kocht dat ik een van de weinige zou zijn waarbij er geen stof onder het scherm zou komen, ondertussen heb ik daar uiteraard ook last van, maar ik zou bijna hopen dat de volgende 'gewoon' maar stof onder het scherm gaat krijgen als het ding dan misschien werkt!
- Het ergste van al.. Ik krijg hem dus nu niet meer opgestart. Loopt vast tijdens het booten, of herstart zomaar nog voor hij volledig is opgestart. Hij geraakt meestal zelfs niet voorbij dat onozele introtje met die groene bol van sony ericsson.
Als je de andere reacties hier leest, UIQ is volgens mij door een hoop debielen geschreven.. Zo heel snel in elkaar geflansd zonder ook maar even te debuggen. De stabiliteit van het systeem is gewoon belachelijk.
Je kan niet vertrouwen op dit ding.. Mijn agenda zit hier in, ja daar kan ik dus nu niet meer aan want hij wil niet meer opstarten. De wekker kan je niet gebruiken want je mag er zeker van zijn dat de gsm snachts is uitgevallen. Bereikbaar ben je al helemaal niet want hij valt zo vaak uit dat hij de meeste tijd gewoon uit staat. Je moet dan elke keer dat het ding is uitgevallen weer je PIN opnieuw ingeven. Echt belachelijk..
Ik haat dit ding! Ik ga er mee terug naar BC, ik wil iets anders! ONDING!
Jammer want ik vond het wel een leuk ding toen het zo even heeft gewerkt..
Zo, dat moest er uit!

Voor het gemak zet ik er ff nummertjes bij.
2. Nog niet gemerkt. (schermverlichting gaat wel heel snel uit)
3. Bij mij 1x per week (doe ik zelf). Want ik merk dat ie toch wel een keer per week gewoon helemaal freezed
4. Schijtirritant dat klopt ja (alleen niet bij smsjes maar bij mij bij contacten zoeken)
5. Jep bij mij ook
6. Andere firmware
Al met al ishet dus ietwat overdreven. De enige punten die ze moeten verbeteren zijn 1. Snelheid. 2. Headset resume (noem ik het maar even) en dat contacten zoeken plus stof.
1. Nog niet meegemaakt. Wel dat als mijn headset eruit valt en ik em eropnieuw in doe dan stopt de telefoon met afspelen:S.- 1.Schermverlichting flikkert aan en uit
- 2.De kleuren van het scherm zijn niet altijd dezelfde, soms zijn ze mooi helder zoals ze moeten zijn, maar soms lijkt het alsof het contrast (wat je zelfs niet kan aanpassen) op maximum gezet is en dan lijkt het dat je met een oude nokia met 4000 kleurtjes aan het werken bent, wat ik dan moet doen is even blokkeren zodat het scherm uitgaat en dan terug deblokkeren en dan zijn de kleuren weer normaal. Maar dat is dus de helft van de tijd..
- 3.Gsm start minimum zo'n 20 keer per dag opnieuw op.. zonder reden! En dan geeft hij de bijzonder irritante boodschap dat 'de telefoon opnieuw is gestart is om de prestaties te verbeteren' Bullshit!
- 4.Soms als ik een smsje aan het typen ben is het toestel soms zo ontzettend traag, en neen er lopen geen andere programmatjes op de achtergrond... Hij moet per letter een volledige seconde nadenken.
- 5.En ik maar aan het hopen toen ik hem kocht dat ik een van de weinige zou zijn waarbij er geen stof onder het scherm zou komen, ondertussen heb ik daar uiteraard ook last van, maar ik zou bijna hopen dat de volgende 'gewoon' maar stof onder het scherm gaat krijgen als het ding dan misschien werkt!
- 6.Het ergste van al.. Ik krijg hem dus nu niet meer opgestart. Loopt vast tijdens het booten, of herstart zomaar nog voor hij volledig is opgestart. Hij geraakt meestal zelfs niet voorbij dat onozele introtje met die groene bol van sony ericsson.
2. Nog niet gemerkt. (schermverlichting gaat wel heel snel uit)
3. Bij mij 1x per week (doe ik zelf). Want ik merk dat ie toch wel een keer per week gewoon helemaal freezed
4. Schijtirritant dat klopt ja (alleen niet bij smsjes maar bij mij bij contacten zoeken)
5. Jep bij mij ook
6. Andere firmware
Al met al ishet dus ietwat overdreven. De enige punten die ze moeten verbeteren zijn 1. Snelheid. 2. Headset resume (noem ik het maar even) en dat contacten zoeken plus stof.
Thnx
Weet iemand of je al je geïnstalleerde programma's enzo kwijt raakt bij installatie van nieuwe firmware?
Komt door, of, handschriftherkenning (jaja, ook al typ je het), of, door het aanvullend woordenboek.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:06:
- Soms als ik een smsje aan het typen ben is het toestel soms zo ontzettend traag, en neen er lopen geen andere programmatjes op de achtergrond... Hij moet per letter een volledige seconde nadenken.
Sowieso, zodra je die 2 uit zet gaat UIQ3 opeens een heel stuk rapper.
Verder deel ik niet je mening over UIQ3, het is doordachter en sneller dan Nokia's S60 en heeft uiteraard een fatsoenlijke/makkelijkere bediening gezien alle modellen (van SE) over touchscreens beschikken.
Vergelijk UIQ3 eens met andere 'smarphone'-telefoons met eenzelfde processor (200mhz ARM9 processor), en bedenk dan eens hoe geoptimaliseerd het wel niet is.
UIQ3 restart trouwens enkel wanneer hij geen RAM meer heeft voor de 'vitale' processen van de telefoon, dus of je heb een memory leak, of je laat alles zomaar open staan. Een Tip: installeer Swiss Manager Pro, dit programma heeft uitgebreide geheugen opties en showt (optioneel) rechtsboven een teller met beschikbaar geheugen, zodra het onder de 10MB komt, kan je het beste even 'clean ram' doen met SMPro.
@ hierboven,
Firmware update = alles weg, dus eerst even backuppen met de software van S.E.
[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 06-11-2008 18:00 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
Ik heb hem weer aan de praat gekregen, na 100 keer proberen is hij toch opgestart en loopt tot mijn verbazig ondertussen weer een uurtje of twee zonder uit te vallen.
Ja, een memory leak, dat zou het inderdaad wel kunnen zijn.. Want zo de paar seconden vlak voor hij opnieuw opstart is hij echt gigantisch traag. Maar ook tijdens het heropstarten loopt er dikwijls vanalles fout. Hoe kan ik het het beste omschrijven: Je weet dat tijdens het opstarten zo'n introflash afspeelt waarbij zo die sonyericsson bol wordt gevormd. Normaal is dat zo'n animatietje van +/- 2-3 sec. Bij mij blijft het ding hangen, en als ik dan op een toets druk dan schokt hij zo'n paar frames verder, alsof je het filmpje gepauzeerd hebt en je zo handmatig op de FWD toets drukt. Dan, als hij daar voorbij geraakt, wat niet altijd het geval is.. vult er zo'n wit balkje, veeeeel trager dan normaal, daar loopt het ook soms mis. Maar stel dat het toch gevuld geraakt, moet je je pincode ingeven. Als ik daar dus geraak, typ ik mijn pincode, dan duurt het zo'n 30 seconden voor de sterretjes erop verschijnen... Bizar hoor, heel vreemd. Het was vroeger al geen snelheidsduivel maar er viel toch mee te leven tov nu. Toeval of niet, als hij zo problemen heeft, hetzij uitvallen, hetzij opnieuw opstarten dan zijn de kleuren van mijn scherm vervormd zoals ik eerder zei. Ik blijf het ook vreemd vinden dat het niet noodzakelijk elke keer zo is. Er zijn ook momenten dat hij perfect normaal opstart..
Ik heb de firmware update een paar weken geleden succesvol gedaan. Geen noemenswaardige problemen vlak daarna. Hij was ietsje vlotter maar ik denk dat het puur gevoelsmatig is omdat dan je SMS inbox enzo ook weer leeg is. De problemen zijn een week of 2 uit het niets ontstaan en ze worden steeds erger.
Ik zou zo graag kunnen zeggen dat ik tevreden ben met mijn G900 en dat hij de nokia N82 zijn 'ass kicked' maar het is niet zo, hoewel, de nokia N82 blijkt uit hetzelfde hout gesneden te zijn.
Zaterdag doe ik hem binnen voor herstelling, moeten ze daar maar zien wat ze ermee aanvangen.
btw, nog iets, die 'overgangen'.. staan bij mij uit. Het enige verschil dat ik zie als ze aan staan, is dat als je het dpad gebruikt in het menu dat het cursortje verschuift tussen de icoontjes ipv verspringt. Maar wederom, dit is niet altijd zo.. Ik heb ook al gehad dat overgangen aan staan en dat hij toch gewoon verspringt, ipv verschuift.. dat bedoel ik nu met uiq niet stabiel. Misschien is nokia S60 nog erger, ik weet het niet, ik hoop het niet, want dan valt daar al helemaal niet mee te werken.
Nog een vraagje, de enige 2 zaken die bij mij blijven open staan zijn contacten en berichten omdat ik ergens gelezen had dat nieuwe binnenkomende berichtjes openen dan veel sneller zou gaan. Ik heb het getimed en bij mij is het alletwee zo'n 6-7 sec. vanaf de moment dat ik op weergeven 'ja' druk tot het berichtje effectief op mijn scherm staat. Ondertussen heeft er zo'n paar keer 'bezig' staan flikkeren dan vernieuwd hij nog is, weer 'bezig'.. Gaat het bij jullie sneller?
Ja, een memory leak, dat zou het inderdaad wel kunnen zijn.. Want zo de paar seconden vlak voor hij opnieuw opstart is hij echt gigantisch traag. Maar ook tijdens het heropstarten loopt er dikwijls vanalles fout. Hoe kan ik het het beste omschrijven: Je weet dat tijdens het opstarten zo'n introflash afspeelt waarbij zo die sonyericsson bol wordt gevormd. Normaal is dat zo'n animatietje van +/- 2-3 sec. Bij mij blijft het ding hangen, en als ik dan op een toets druk dan schokt hij zo'n paar frames verder, alsof je het filmpje gepauzeerd hebt en je zo handmatig op de FWD toets drukt. Dan, als hij daar voorbij geraakt, wat niet altijd het geval is.. vult er zo'n wit balkje, veeeeel trager dan normaal, daar loopt het ook soms mis. Maar stel dat het toch gevuld geraakt, moet je je pincode ingeven. Als ik daar dus geraak, typ ik mijn pincode, dan duurt het zo'n 30 seconden voor de sterretjes erop verschijnen... Bizar hoor, heel vreemd. Het was vroeger al geen snelheidsduivel maar er viel toch mee te leven tov nu. Toeval of niet, als hij zo problemen heeft, hetzij uitvallen, hetzij opnieuw opstarten dan zijn de kleuren van mijn scherm vervormd zoals ik eerder zei. Ik blijf het ook vreemd vinden dat het niet noodzakelijk elke keer zo is. Er zijn ook momenten dat hij perfect normaal opstart..
Ik heb de firmware update een paar weken geleden succesvol gedaan. Geen noemenswaardige problemen vlak daarna. Hij was ietsje vlotter maar ik denk dat het puur gevoelsmatig is omdat dan je SMS inbox enzo ook weer leeg is. De problemen zijn een week of 2 uit het niets ontstaan en ze worden steeds erger.
Ik zou zo graag kunnen zeggen dat ik tevreden ben met mijn G900 en dat hij de nokia N82 zijn 'ass kicked' maar het is niet zo, hoewel, de nokia N82 blijkt uit hetzelfde hout gesneden te zijn.
Zaterdag doe ik hem binnen voor herstelling, moeten ze daar maar zien wat ze ermee aanvangen.
btw, nog iets, die 'overgangen'.. staan bij mij uit. Het enige verschil dat ik zie als ze aan staan, is dat als je het dpad gebruikt in het menu dat het cursortje verschuift tussen de icoontjes ipv verspringt. Maar wederom, dit is niet altijd zo.. Ik heb ook al gehad dat overgangen aan staan en dat hij toch gewoon verspringt, ipv verschuift.. dat bedoel ik nu met uiq niet stabiel. Misschien is nokia S60 nog erger, ik weet het niet, ik hoop het niet, want dan valt daar al helemaal niet mee te werken.
Nog een vraagje, de enige 2 zaken die bij mij blijven open staan zijn contacten en berichten omdat ik ergens gelezen had dat nieuwe binnenkomende berichtjes openen dan veel sneller zou gaan. Ik heb het getimed en bij mij is het alletwee zo'n 6-7 sec. vanaf de moment dat ik op weergeven 'ja' druk tot het berichtje effectief op mijn scherm staat. Ondertussen heeft er zo'n paar keer 'bezig' staan flikkeren dan vernieuwd hij nog is, weer 'bezig'.. Gaat het bij jullie sneller?
Verwijderd
Maak maar een backup voor je nieuwe firmware installeert ;-) Ik dacht zelf de eerste keer ook dat alles erop zou blijven staan, maar spijtig genoeg waren mijn toffe foto's en al de rest gewistnielsgaastra schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:15:
[...]
Thnx
Weet iemand of je al je geïnstalleerde programma's enzo kwijt raakt bij installatie van nieuwe firmware?
Greetz
Verwijderd
ik heb dus sinds 5 dagen ineens precies hetzelfde probleem met traagheid, vastlopen en op nieuw starten en contrast. heb masterreset gedaan, firmware er 2 keer op nieuw op gezet(had de nieuwste al) heb hem nu opgestuurd en hij is vandaag aangekomen daar. voorheen geen enkele last van gehad en verder niks bijzonders gedaan. op sommige momenten deed hij het wel goed.Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:06:
![]()
Dit is echt gewoon pure rommel!
Ik ben echt niet te spreken over de kwaliteit van dit ding!
De problemen die ik ondervind:
- Schermverlichting flikkert aan en uit
- De kleuren van het scherm zijn niet altijd dezelfde, soms zijn ze mooi helder zoals ze moeten zijn, maar soms lijkt het alsof het contrast (wat je zelfs niet kan aanpassen) op maximum gezet is en dan lijkt het dat je met een oude nokia met 4000 kleurtjes aan het werken bent, wat ik dan moet doen is even blokkeren zodat het scherm uitgaat en dan terug deblokkeren en dan zijn de kleuren weer normaal. Maar dat is dus de helft van de tijd..
- Gsm start minimum zo'n 20 keer per dag opnieuw op.. zonder reden! En dan geeft hij de bijzonder irritante boodschap dat 'de telefoon opnieuw is gestart is om de prestaties te verbeteren' Bullshit!
- En ik maar aan het hopen toen ik hem kocht dat ik een van de weinige zou zijn waarbij er geen stof onder het scherm zou komen, ondertussen heb ik daar uiteraard ook last van, maar ik zou bijna hopen dat de volgende 'gewoon' maar stof onder het scherm gaat krijgen als het ding dan misschien werkt!
- Het ergste van al.. Ik krijg hem dus nu niet meer opgestart. Loopt vast tijdens het booten, of herstart zomaar nog voor hij volledig is opgestart. Hij geraakt meestal zelfs niet voorbij dat onozele introtje met die groene bol van sony ericsson.
Als je de andere reacties hier leest, UIQ is volgens mij door een hoop debielen geschreven.. Zo heel snel in elkaar geflansd zonder ook maar even te debuggen. De stabiliteit van het systeem is gewoon belachelijk.
Je kan niet vertrouwen op dit ding.. Mijn agenda zit hier in, ja daar kan ik dus nu niet meer aan want hij wil niet meer opstarten. De wekker kan je niet gebruiken want je mag er zeker van zijn dat de gsm snachts is uitgevallen. Bereikbaar ben je al helemaal niet want hij valt zo vaak uit dat hij de meeste tijd gewoon uit staat. Je moet dan elke keer dat het ding is uitgevallen weer je PIN opnieuw ingeven. Echt belachelijk..
Ik haat dit ding! Ik ga er mee terug naar BC, ik wil iets anders! ONDING!
Jammer want ik vond het wel een leuk ding toen het zo even heeft gewerkt..
Zo, dat moest er uit!Laatste Sony Ericsson voor mij.
Valt me toch op dat mensen zoveel problemen hebben. Op een probleem met het touchscreen na (wat misschien mijn schuld was) gaat alles vlekkeloos hier. Ja, het openen van sms duurt even (geen 6-7 seconden), maar verder vind ik het een heerlijke telefoon. De laatste keer dat ie vastliep kan ik me niet herinneren en ik gebruik 'em toch echt intensief. Blij dat ik een goed werkend exemplaar heb...
Verwijderd
@ AjaxArena,
Zo zou ik 2 weken geleden ook gereageerd hebben..
@ Jurgdepurg
Oh, dan ben ik niet alleen.. de mijne zijn ze nu ook komen ophalen. Dus een paar weken kwijt. Balen..
Wat mij het meeste stoort is dat bijna iedereen al problemen heeft na een paar maand.. ik gebruik mijn gsm toch minstens zo'n 2 jaar. Het lijkt er niet op dat deze het zo lang gaat volhouden, was nochtans de duurste die ik ooit gekocht heb.
@ Jurgdepurg
Oh, dan ben ik niet alleen.. de mijne zijn ze nu ook komen ophalen. Dus een paar weken kwijt. Balen..
Hebben jullie het nou over de G700 of de G900??Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:55:
@ AjaxArena,
@ Jurgdepurg
Oh, dan ben ik niet alleen.. de mijne zijn ze nu ook komen ophalen. Dus een paar weken kwijt. Balen..Wat mij het meeste stoort is dat bijna iedereen al problemen heeft na een paar maand.. ik gebruik mijn gsm toch minstens zo'n 2 jaar. Het lijkt er niet op dat deze het zo lang gaat volhouden, was nochtans de duurste die ik ooit gekocht heb.
Let op:
Reacties zoals ik heb hem besteld, ik heb hem binnen en waar kan ik hem krijgen zijn overbodig hier. Graag over het toestel discussiëren, niet over de levertijd en alles wat daarbij komt kijken!
Reacties zoals ik heb hem besteld, ik heb hem binnen en waar kan ik hem krijgen zijn overbodig hier. Graag over het toestel discussiëren, niet over de levertijd en alles wat daarbij komt kijken!