Ik weet niet zeker of er al een topic over loopt. Maar ik heb gezocht en kon geen topic vinden iig.
Mijn vraag is dus kan een vliegtuig opstijgen als die op een transportband staat en die band gaat met dezelfde snelheid in tegengestelde richting.
Ik kwam deze vraag tegen op Flabber en begin nu toch wel te twijfelen.
Eerst was ik van mening dat het niet kan. Ik was/ben van mening dat het vliegtuig opstijgt doordat er lucht boven en onder de vleugels doorstroomt die het vliegtuig bij de benodigde snelheid de lucht intilt.
Maar op Flabber zie ik ook posts staan waarvan ik denk 'verrek, het moet toch kunnen'.
Bijvoorbeeld deze :
Ook zie je in het 2de filmpje op Flabber dat het vliegtuig een voorwaartste beweging heeft waardoor die dus lift kan creëren.
Kan iemand mij een overtuigend bewijs leveren dat het wel/niet kan.
Mijn vraag is dus kan een vliegtuig opstijgen als die op een transportband staat en die band gaat met dezelfde snelheid in tegengestelde richting.
Ik kwam deze vraag tegen op Flabber en begin nu toch wel te twijfelen.
Eerst was ik van mening dat het niet kan. Ik was/ben van mening dat het vliegtuig opstijgt doordat er lucht boven en onder de vleugels doorstroomt die het vliegtuig bij de benodigde snelheid de lucht intilt.
Maar op Flabber zie ik ook posts staan waarvan ik denk 'verrek, het moet toch kunnen'.
Bijvoorbeeld deze :
Maar hier heeft die persoon het over een model vliegtuigje en zo'n ding is wel even iets lichter dan een Cessna om maar wat te noemen.De wielen hebben er niks mee te maken.
Voor als je het nog niet snapt.
Voorbeeld:
Je hebt zo'n model vliegtuigje en pakt hem op en houd hem in de lucht. Je zet het vliegtuigje aan en laat de propeller volop draaien. Als je het vliegtuigje loslaat dan stijgt het op.
Ook zie je in het 2de filmpje op Flabber dat het vliegtuig een voorwaartste beweging heeft waardoor die dus lift kan creëren.
Kan iemand mij een overtuigend bewijs leveren dat het wel/niet kan.
offtopic:
Als er toch wel een topic over dit onderwerp was dan mag dit topic wel gemergd worden.
Als er toch wel een topic over dit onderwerp was dan mag dit topic wel gemergd worden.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.