Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Voor MSDN en Technetters is hij al te downloaden hoor. Dus dat mensen SP1 hebben is geen uitzondering. Ik draai hem zelf op twee machines al. Installeren duurt trouwens wel ff.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:51
Naja, gelukkig bestaat er nog zoiets als nieuwsgroepen en draai ik nu inmiddels ook SP1. Voor zover ik het via RD kan werken als een zonnetje.

Overigens is de Search bij mij niet aangepast, werkt nog steeds perfect.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IQGzy3zG5q2AJPRv2nCjAWXY/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
The Realone schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:54:
Naja, gelukkig bestaat er nog zoiets als nieuwsgroepen en draai ik nu inmiddels ook SP1. Voor zover ik het via RD kan werken als een zonnetje.

Overigens is de Search bij mij niet aangepast, werkt nog steeds perfect.

[afbeelding]
De discussie ging over de Search-knop die verdwenen is ... dus niet de Search-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Nieuws over de update via WU

Why SP1 was offered to some via Windows Update yesterday
February 22nd, 2008
Posted by Adrian Kingsley-Hughes
http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=1364

Yesterday some people got a surprise - Windows Vista SP1 coming down the Windows Update pipes. Turns out someone at Microsoft flipped the wrong switch.

Here the information that I have thanks to a Microsoft spokesperson:

We’re very pleased with the progress we’ve made with Windows Vista to date. Since releasing SP1 to manufacturing on February 4th, we have made Windows Vista SP1 available to beta testers, MSDN and TechNet Plus subscribers, as well as Volume Licensing customers. Today, a build of SP1 was posted to Windows Update and it was inadvertently made available to a broad group. The build was intended only for our more technically advanced testers, and was meant to only be offered to those with a specific registry key set on their PC. For general availability, we are still planning to make SP1 broadly available in the mid-March timeframe.

So, I’m assuming that if you got SP1 yesterday, you were lucky, but if you’re still waiting, you’ll be waiting until mid-March.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Na een paar dagen SP1 draaiend op mijn PC zie ik toch wel voordelen.

1) Zodra het systeem is opgestart kan ik direct beginnen met surfen en verschijnt de Vista side bar na enkele seconden. Zonder SP1 moet ik zeker 20-30 seconden wachten op de sidebar en met surfen omdat kennelijk nog allerlei achtergrondprocessen bezig zijn om op te starten die andere toepassingen hinderen.

2) systeem lijkt stabieler; ik heb geen last gehad van Windows Explorer crashes; menus verschijnen sneller.

< OEPS ... ik had natuurlijk de edit-knop moeten gebruiken. I'am so sorry .... > :P

[ Voor 10% gewijzigd door Haaglander op 23-02-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
de sp1 die via andere bronnen als usenet te verkrijgen is is toch niet de final versie? Die ms zelf released in maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:22:
Ik check hier net voor updates en krijg 'm ook in de lijst te zien (Vista Home Premium x64 EN). Vaag dat hij bij de beschrijving nog wel het woord Beta laat zien :? Als je erop dubbelklikt in het updateoverzicht zeg maar.

Ik neem de gok dan maar, hij staat nu te downloaden.
Hmmm, zitten zoveel GoTters ineens op Beta te werken :/

Ik snap het dan niet zo goed. Sommige riskeren heel hun installatie aan een SP1 die nog net niet/net wel uit is en waarvan de kinderziektes helemaal nog niet bekend zijn.
Elke nieuwe update brengt weer nieuwe exploits met zich mee, vaak wel.
Ik wás ooit een early adopter van Vista en ik heb SP1 RC1 ook getest gehad, maar hier in dit huis komt Vista er niet meer op. Om het beter te zeggen; niet op deze machine.
Als ik van de zomer een nieuwe koop zal ik het heroverwegen.

Ik werk met mijn systeem ook voor mijn werk en dat mag niet falen. Dat moet gewoon goed gaan.

Nog zo vreemd vind ik de installtie die hier 45 minuten duurde. Het SP2 gevalletje van XP ging in 2 a 3 minuten.Ik vind dat verschil wel zo groot dat ik me afvraag wat Vista staat te doen in die tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 12:16 . Reden: Gezonde kritiek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Haaglander schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 10:40:
Na een paar dagen SP1 draaiend op mijn PC zie ik toch wel voordelen.

1) Zodra het systeem is opgestart kan ik direct beginnen met surfen en verschijnt de Vista side bar na enkele seconden. Zonder SP1 moet ik zeker 20-30 seconden wachten op de sidebar en met surfen omdat kennelijk nog allerlei achtergrondprocessen bezig zijn om op te starten die andere toepassingen hinderen.

2) systeem lijkt stabieler; ik heb geen last gehad van Windows Explorer crashes; menus verschijnen sneller.

< OEPS ... ik had natuurlijk de edit-knop moeten gebruiken. I'am so sorry .... > :P
Ik heb zo ongeveer hetzelfde. Na slaapstand van mijn laptop, duurde het actief maken van mijn netwerk connectie ook een seconde of 30. Dit is volledig verdwenen.

Ik sinds SP1, 1 crash gehad:

Internet Explorer stopped working
Flash Player caused this issue

Vervolgens een scherm waar ik met 1 klik op de knop Flash kon verwijderen en de link naar de Adobe pagina waar ik de nieuwste versie kon downloaden die het probleem voorkomt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Sorry maar ik vraag het toch nog maar een keer. Ik zie dat SP1 x64 al echt is uitgegeven. Maar is de x86 NL versie al ergens te vinden?

Modbreak:De topicwarning is duidelijk genoeg - waarom dan toch nog vragen naar de bekende weg?

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 24-02-2008 15:02 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

op dit moment alleen via nieuwsgroepen en misschien torrents. ik heb em toch nog weten te downloaden via nieuwsgroepen met 2 servers =.= (1 trial en 1 brakke server).

tot nu toe werkt sp1 wel aardig soepeltjes. ook gaat hij nadat hij uit de slaapstand is gehaald, niet automatisch meer naar 640x480. (daar had ik eerst last van....). installatie duurde wel iets van anderhalf uur :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Goede ervaringen hier. UAC werkt prettiger. Voorbeeldje: als ik een nieuwe folder aan wil maken in het start menu onder All Users moest ik altijd 2x bevestigen. 1x om aan te geven dat ik een nieuwe folder wil maken, en vervolgens 1x om die folder een naam te geven (hij heet standaard "New folder"). Nu hoef je nog maar 1x te klikken.

Ook bestanden kopieeren over het netwerk gaat nu een stuk rapper. Gek genoeg merk ik dat nog beter op een PC waar ik net Vista SP1 slipstreamed geinstalleerd heb. Op een andere PC waar ik hem "los" heb geinstalleerd is het nog steeds niet echt snel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Vista SP1 per ongeluk even online
Registerfout geeft 64 bit-computers toegang tot updatepakket
Bron: ZDNet

Verschillende surfers melden op forums en blogs dat ze Service Pack 1 voor hun Engelstalige 64 bit-versie van Windows Vista kunnen installeren. Normaal verschijnt dit pakket pas half maart, maar een aantal gebruikers heeft de software nu al geïnstalleerd. Volgens Microsoft gaat het om een kleine vergissing.

De update werd aangeboden via Windows Update en verschillende gebruikers maakten hier gretig gebruik van. Wie vandaag zoekt naar een SP1-downloadknop komt helaas bedrogen uit, want inmiddels is het pakket niet meer te vinden. “Gisterennacht heeft een kleine groep mensen Service pack 1 inderdaad kunnen downloaden en installeren”, zegt Jurgen Van Duvel, Belgisch productmanager voor Windows. “Het ging om een foute sleutel in het register, waardoor de 64 bit-versie van de Engelstalige Vista werd vrijgegeven.”

Intussen heeft Microsoft het lek gedicht en zit SP1 weer gedeeltelijk achter gesloten deuren. Hoeveel mensen het pakket succesvol hebben geïnstalleerd is niet na te gaan, maar volgens het bedrijf gaat het maar om een kleine groep. Ondanks dit lek en het feit dat SP1 via diverse torrentsites al te vinden is, wil Microsoft het pakket nu nog niet uitdelen aan het grote publiek. “We weten dat er op dit moment problemen zijn met een beperkte set van drivers. De volgende weken gaan we dit oplossen, maar als we SP1 nu al wereldwijd vrijgeven, dan is de kans op problemen te groot”, aldus Van Duvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 12:31
Vraagje, ik heb via MSDN me vista sp1 update binnengehengeld, maar ik krijg een foutmelding met betrekking tot de installatie, omdat ik andere talen geinstalled had. De talen die niet compatibel waren verwijderd, maar nogsteeds de foutmelding? Er is wel een artikel van MS in de KB, maar die bied geen soelaas Error message when you try to install Windows Vista Service Pack 1: "Windows Vista Service Pack 1 cannot be installed on your computer"

Screen: http://bas.scooterforum.net/temp/SP1_troubles.PNG

Any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je een Nederlandse Vista Ultimate met een Engelse language pack als default geinstalleerd soms?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Nope, UK versie met Nederlands alleen als locatie en locale (dus date en currency settings) ingesteld. Voor de rest alles in engels.
Heb wat gezocht maar nog geen andere mensen met dit probleem tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:13:
[...]

Hmmm, zitten zoveel GoTters ineens op Beta te werken :/

Ik snap het dan niet zo goed. Sommige riskeren heel hun installatie aan een SP1 die nog net niet/net wel uit is en waarvan de kinderziektes helemaal nog niet bekend zijn.
Elke nieuwe update brengt weer nieuwe exploits met zich mee, vaak wel.
Ik wás ooit een early adopter van Vista en ik heb SP1 RC1 ook getest gehad, maar hier in dit huis komt Vista er niet meer op. Om het beter te zeggen; niet op deze machine.
Als ik van de zomer een nieuwe koop zal ik het heroverwegen.

Ik werk met mijn systeem ook voor mijn werk en dat mag niet falen. Dat moet gewoon goed gaan.

Nog zo vreemd vind ik de installtie die hier 45 minuten duurde. Het SP2 gevalletje van XP ging in 2 a 3 minuten.Ik vind dat verschil wel zo groot dat ik me afvraag wat Vista staat te doen in die tijd.
Juist, jij werkt met jouw systeem ook voor het werk en dan kan ik prima begrijpen waarom je wilt wachten. Echter, dat is natuurlijk lang niet iedereen en juist deze mensen (waaronder) ik experimenteren gewoon graag een beetje. Al dan niet in de wetenschap dat het gewoon fout kunt gaan. En nooit niks wat met een simpele herinstallatie niet op te lossen is (backups maak je toch altijd??).

Verder heb jij blijkbaar slechte ervaringen met Vista. Ik bijvoorbeeld niet, ik vind het persoonlijk een heel fijn OS om mee te werken wat net als XP zijn kinderziektes heeft/had en net als XP recente hardware vereist om lekker te draaien.

Ik vind SP1 overigens heel soepel werken en er zijn "veel" merkbare verbeteringen (doh). En echt risico nemen is het nu niet, als je de RTM download. Deze is namelijk exact hetzelfde als de final die in maart gewoon via Windows Update op menig PC gedumpt gaat worden op de PC van de gemiddelde computerleek. Al geef ik toe dat dat ook nog wel eens fout zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Freezerator schreef op zondag 24 februari 2008 @ 22:53:
Nope, UK versie met Nederlands alleen als locatie en locale (dus date en currency settings) ingesteld. Voor de rest alles in engels.
Heb wat gezocht maar nog geen andere mensen met dit probleem tegen gekomen.
Heb je al eens geprobeerd om je locale aan te passen en op US te zetten? Staat ie bij mij standaard op, en maak de currency aanpassing in deze locale. Heb je ook geen geneuzel met sites die zo nodig een NL variant willen laten zien, terwijl je zelf naar de engelse zit wilt.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Apart, ik heb voordat ik SP1 installeerde de multi-language packs verborgen in WU. Na de installatie van SP1 kan ik deze echter niet meer terug zetten (WU geeft aan dat er geen verborgen updates zijn). Iemand hier ook last van? Of werken die languagepacks gewoon nog niet onder SP1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
The Realone schreef op maandag 25 februari 2008 @ 09:23:

Juist, jij werkt met jouw systeem ook voor het werk en dan kan ik prima begrijpen waarom je wilt wachten.
Hij is de enige niet hoor :)
Op dit moment kan ik d.m.v. een edit de 2003 Admintools gewoon gebruiken, en GPMC om GPO's voor het domain te beheren.

SP1 uitrollen betekent dat GPMC gedeïnstalleerd wordt, en dat mijn werk hierdoor niet gedaan kan worden. GMPCv2 (de much-vaunted opvolger) is er nog niet.
Ook de RSAT (remote Server Admin tools) voor 2008 Server zijn nog niet beschikbaar.

Met andere woorden: Ik kan mijn domain niet naar behoren/believen managen met SP1 totdat die tools wel beschikbaar zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 25-02-2008 14:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
The Realone schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:25:
Apart, ik heb voordat ik SP1 installeerde de multi-language packs verborgen in WU. Na de installatie van SP1 kan ik deze echter niet meer terug zetten (WU geeft aan dat er geen verborgen updates zijn). Iemand hier ook last van? Of werken die languagepacks gewoon nog niet onder SP1?
Dat viel mij ook op. Zijn ze misschien al in SP1 ingebouwd zijn?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Ik had ze niet verborgen, maar foetsie zijn ze wel.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:34:
[...]
Ook de RSAT (remote Server Admin tools) voor 2008 Server zijn nog niet beschikbaar.
Die zitten al wel in de RTM van 2008 server, maar kan ze er helaas niet uitslopen. :(
Helaas geen adminpack.msi meer.

Hopelijk zijn ze er snel, want ik mis ze wel in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

posttoast schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:00:
[...]

Dat viel mij ook op. Zijn ze misschien al in SP1 ingebouwd zijn?
dan heb je de verkeerde sp1 geinstalleerd. wave0 en 1 zijn namelijk uit en in wave0 zitten niet alle talen. in wave 1 wel. heb deze laatste geinstalleerd op mijn engelse ultimate 64bit en zit nu weer gewoon met een nl mui :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 11-09 22:49
Dat die talen in ultimate pleitte zijn vind ik niet zo gek. De taalbestanden zullen na SP1 wel anders zijn dan ervoor (er is vast wel iets in SP1 erbij gekomen wat een nieuwe display-string bevat). En ook al zijn alle lossen gelokaliseerde SP1's klaar, de taalbestanden zullen dat waarschijnlijk nog niet zijn.

Ik zie op mijn MSDN-subscriptie ook een aankondiging dat "Windows Vista with Service Pack 1 Global Language Pack (x86)", dus een geslipstreamde iso met de hoofdtalen (en, fr, du, jp, sp) eraan zit te komen. Daarna zullen de andere talen ook wel weer in je windows update verschijnen...

Had laatste post nog niet gelezen, maar blijkbaar zijn de losse taalbestanden van na SP1 er dus wel al weer

[ Voor 9% gewijzigd door sewer op 26-02-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
Hubert schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:17:
[...]

dan heb je de verkeerde sp1 geinstalleerd. wave0 en 1 zijn namelijk uit en in wave0 zitten niet alle talen. in wave 1 wel. heb deze laatste geinstalleerd op mijn engelse ultimate 64bit en zit nu weer gewoon met een nl mui :)
waar op MSDN heb je die gevonden dan? Want ik zie hem er niet tussenstaan, alleen de versie met fr, de es en jp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
alt-92 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:34:
[...]

Hij is de enige niet hoor :)
Op dit moment kan ik d.m.v. een edit de 2003 Admintools gewoon gebruiken, en GPMC om GPO's voor het domain te beheren.

SP1 uitrollen betekent dat GPMC gedeïnstalleerd wordt, en dat mijn werk hierdoor niet gedaan kan worden. GMPCv2 (de much-vaunted opvolger) is er nog niet.

Met andere woorden: Ik kan mijn domain niet naar behoren/believen managen met SP1 totdat die tools wel beschikbaar zijn.
Ja...ok...dus?

Ik zeg nergens dat hij de enige is, maar ik reageer op zijn reactie waarin hij zich af vraagt waarom mensen SP1 nu al zouden installeren (hij praat ook over Beta's terwijl het geen Beta's meer zijn). Ik geef redenen waarom je het wel zou doen.

Dat er veel gevallen zijn waarin dit absoluut niet verstandig is snapt iedereen hier wel, dat was dan ook niet anders met XP SP1 en 2. Of eigenlijk elke SP en in sommige gevallen zelfs elke update.

Overigens vraag ik mij wel af waarom je in een zakelijk omgeving nu al zou willen upgraden naar Vista terwijl XP nog vollop te krijgen is en Vista i.m.o. nog niet echt klaar is voor de zakelijke PC. Nouja, Vista misschien wel...maar een hoop 3rd party software nog niet. Dat terzijde.
Hubert schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:17:
[...]

Ik heb Windows6.0-KB936330-wave1-X64 van de nieuwsgroepen geplukt dus die zou toch moeten werken, is er ergens te controleren of ik daadwerkelijk wave1 geinstalleerd heb?

[ Voor 15% gewijzigd door The Realone op 26-02-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

uhm je zou kunnen kijken of in het start menu de knop 'zoeken' nog zit. daarmee bedoel ik niet dat lege vak waar je iets in kan vullen, maar echt de knop zoeken in het rechtse rijtje. als dat mist heppie sp1 (daar hebben ze dat weggelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Rub3s schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:55:
uhm je zou kunnen kijken of in het start menu de knop 'zoeken' nog zit. daarmee bedoel ik niet dat lege vak waar je iets in kan vullen, maar echt de knop zoeken in het rechtse rijtje. als dat mist heppie sp1 (daar hebben ze dat weggelaten).
Bij SP1 Beta was die ook al foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
afterburn schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:15:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om je locale aan te passen en op US te zetten? Staat ie bij mij standaard op, en maak de currency aanpassing in deze locale. Heb je ook geen geneuzel met sites die zo nodig een NL variant willen laten zien, terwijl je zelf naar de engelse zit wilt.
Yups, geen effect :( Misschien een rare bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Rub3s schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:55:
SP1 is het sowieso, maar of het wave0 of 1 is vraag ik mij dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op zondag 24 februari 2008 @ 12:53:
op dit moment alleen via nieuwsgroepen en misschien torrents. ik heb em toch nog weten te downloaden via nieuwsgroepen met 2 servers =.= (1 trial en 1 brakke server).

tot nu toe werkt sp1 wel aardig soepeltjes. ook gaat hij nadat hij uit de slaapstand is gehaald, niet automatisch meer naar 640x480. (daar had ik eerst last van....). installatie duurde wel iets van anderhalf uur :O
Dahuh, 90 minuten??

In die tijd richt ik mijn systeem vanaf 0 volledig in.

Vraag: Waarom gebruik je dan Vista? Als het 90 minuten duurt is jouw machine precies 2x trager als de mijne en ik vind Vista al niet flitsend, dus.

De resolutiebug had ik ook in Vista toen ik het nog draaide. Hij vergat de PCI to ISA bridge na een verse herstart en ik kan weer de videodrivers erop zetten en wederom rebooten. 6 minuten tijd kwijt.

Ik lach me dood want mijn Nlited XP met alles erop en eraan consumeert 128 MB in totaal aan RAM hier na een verse start en daar pronk ik mee want Vista heeft iets heel wat meer nodig en dan vraag ik me af: "tegen welke prijs?". 90 minuten wachten op een servicepack is mij veel te lang.
Ik kost als thuiswerker/serverremoter zo'n 50 euro per uur bruto, dus dat is 75 euro wachtgeld.
Daarom alleen gaan bedrijven niet over. Bedrijven kunnen die ellende die ik hier lees missen als kiespijn en ik heb het GGZ godzijdank weten te behoeden voor de zogenaamde kostenbesparende upgrade van Windows 2000 advanced server naar Server 2008.

Nu kan ik in 2 a 3 minuten SP2 erop smijten en gewoon doorgaan met mijn werk zonder grapjes en errors.

Ik vind het SP1 gebeuren van Vista eerlijk gezegt dubieus. Mensen moeten ellendelang wachten mits je een vlotte Core 2 Duo hebt met 4086 MB aan RAM met een SSD en dan krijg je nog kinderziektes op de koop toe.

Ik snap niet dat de promotie van Vista zo goed gewerkt heeft dat ik er zelfs ben ingetrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb in die paar dagen de SP1 weten te downloaden bij Windows update.
Mijn Windowsversie is Windows Vista Home Premium. De NL versie.
Keurig staat er nu Servicepack 1 bij de informatie over de computer weergeven.

Mijn ervaringen zijn alleen maar positief. Afsluiten gaat wel sneller, opstarten zeker niet sneller als voorheen maar het werken ermee is absoluut vlotter.

Alleen vraag ik mij nu af, als dit nu een Engelse versie zou zijn heb ik dat tot nu toe nergens uit kunnen ontdekken en ook dat het een Béta zou zijn staat nergens.

Weet iemand waar ik dat dan kan zien?
Bij winver staat alleen: versie 6.0 (build 6001: service Pack 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Ik ben mijn SP1 weer kwijt. :9

Ik heb wat doms gedaan en daarom moest ik een image van eind januari weer terughalen om 1 en ander te restoren.

De registry patch werkt dit keer niet meer, althans SP1 verschijnt niet meer bij WU.

Dan maar een maandje of 2 wachten.

Of weet iemand in welke directory de installer van SP1 zich bevindt? Ik heb SP1 namelijk draaien op mijn laptop maar ik weet niet waar dat installatiebestand is. Ik zou het dan kunnen copieren en op mijn desktop installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Haaglander op 27-02-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Haaglander schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:59:
[...]

Bij SP1 Beta was die ook al foetsie.
maar daar zitten toch soortje watermerken in, waardoor het al snel duidelijk word dat het niet de volledige sp1 is. als je die watermerken niet ziet op je bureaublad + die knop weg is weet je zeker dat het sp1 is. (je kan ook uitvoeren + winver doen)

owja en de bug waarvan ik dacht dat die weg was over dat de resolutie na de slaapstand een poosje erg laag is, is nog steeds niet weg -.- zal wel aan de hp software liggen denk ik.......

Verwijderd

Haaglander schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:19:
Ik ben mijn SP1 weer kwijt. :9

Ik heb wat doms gedaan en daarom moest ik een image van eind januari weer terughalen om 1 en ander te restoren.

De registry patch werkt dit keer niet meer, althans SP1 verschijnt niet meer bij WU.

Dan maar een maandje of 2 wachten.

Of weet iemand in welke directory de installer van SP1 zich bevindt? Ik heb SP1 namelijk draaien op mijn laptop maar ik weet niet waar dat installatiebestand is. Ik zou het dan kunnen copieren en op mijn desktop installeren.

Verwijderd

Ik vind het steeds dubieuzer worden.

Dat servicepack is allang en breed klaar en als het on-line komt (per ongeluk, zie boven) dan is het in zoverre gereed dat gebruikers hem mogen hebben.

Waarom houd Miscrosoft het Servicepack zo gesloten? Elke dag dat gebruikers hem testen is een vruchtbare dag want dan kunnen de laatste foutjes/bugjes nog even gerapporteerd worden en als 50 miljoen mensen dat doen geeft dat meer feedback dan als 500.000 mensen dat zouden doen.

Vrijgeven dus, ik hou GoT wel in de gaten :>

Ik weet ook heel zeker dat je met de juiste setup routine het geheel in 20 minuten erop moet staan.

Ik heb zelfs nog een bug gevonden en SP2 voor Windows X64. Is het dan genoeg getest vraag ik me seieus af. Toen een computerblad in de Albert Heijn mij aan zat te kijken zat er een Vista Beta 2 DVD op (al lang geleden) en ik kocht het.

Mijn idee is er teveel aan gesleuteld. Ik ken 3 verschillende setup interfaces van Vista en het gaat om een setup, dus ik zou het bij de eerste laten (dat de achtergrond meedanst op de installatie).

Het nadeel is dat je dan ziet stage 1/3 en er staat geen progressiebalk bij, dus het is aan jou om het geduld op te brengen. Ik denk dat menig consument na een uur het apparaat afsluit omdat ze denken dat het is vastgelopen. Weg Vista want als het misgaat in een SP install is het morsdood. Geld ook voor XP btw.

De kans dat er in 45 minuten een storing komt is factor 22 keer zo groot als onder XP en waarom? De installatie doet er 22x langer over. Ik bekijk het bedrijfstechnisch, maar voor ons ook vervelend als het systeem zo lang werk nodig heeft.

Iemand riep hier "hij sluit sneller af en start sneller op en is responsiever"
Ja, klopt helemaal en dat was Vista ook met SP1 RC1. Stukke beter en het werkt prima. Ik ben NIET om technische reden teruggegaan naar WIndows X64, maar voor de speed en de 'games' want ik ken geen enkele Windows van deze tijd die zo responsief is. Gamen gaat op XP ?(sorry medetweakers) hier ongeveer 2x zo vlug....

Op het werk riepen ze in januari dat we allemaal over moesten naar Vista (Afd. I/A) en ik ben de enigste die nog op XP zijn remoting werk doet terwijl dat volgens hun niet kan.
Gewoon handig zijn met Windows en het gaat prima, echt perfect.

ter corr. zelf ben ik hoofd I/A van het GGZ te Oss, maar sectie Boekel heeft meer inbreng :N
Het is lef als je thuis dan XP hebt lopen en ze vragen Vista >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 09:31 . Reden: Stomme vaudjes ]

• Freezerator
En wat wil je hiermee nou zeggen over SP1?

[ Voor 87% gewijzigd door Freezerator op 28-02-2008 11:06 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Terugkomend op de taalpakketten voor Vista.

Ik heb op diverse plekken ook Vista Ultimate geïnstalleerd met daarop het NL en EN taalpakket. Vervolgens SP1 Wave 1 geïnstalleerd en beide talen werken nog correct.
Een extra taal na de update installeren is hier echter ook niet meer mogelijk. Geïnstalleerde taalpakketten worden dus geupdate met een Wave 1 SP1, maar de nieuwe al bijgewerkte taalpakketten staan nog niet online om direct te installeren.

Die zullen er waarschijnlijk pas komen op het moment dat SP1 public gaat, maar dat is ook maar een vermoeden. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Ja sorry ging wat mis.

Kijk eens in c:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\
Daar vond ik na installatie wat files (veel) die ik nadien verwijderd heb.
En hier natuurlijk c:\Windows\SoftwareDistribution\Download\

Typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 12:19 ]

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:03:
[...]

Ja sorry ging wat mis.

Kijk eens in c:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\
Daar vond ik na installatie wat files (veel) die ik nadien verwijderd heb.
En hier natuurlijk c:\Windows\SoftwareDistribution\Download\

Typo
Ik ga eens kijken. Bedankt.

Verwijderd

Mijn ervaring:

Op die bewuste dag had ik hier toevallig 4 Vista machines 1 Desktop en 3 Laptops die ik gelijk maar allemaal maar van SP1 heb voorzien, na vooraf eerst een image te hebben gemaakt natuurlijk 8)

De download via Windows update varieerde per computer tussen de 60 tot 80 Mb.

De installatie kostte bij allen zo'n beetje 1 uur waarbij de laatste stage 3-3 de langste tijd in beslag nam. Het cirkeltje draaide dus afwachten maar. Bovendien ratelt de schijf behoorlijk dus van uitzet-neigingen was geen sprake.

Op geen van de computers waren problemen. Allen startten prima op en lopen tot op heden probleemloos.

Bij alle machine's staat keurig build 6001 Sp1. Verder niks geen beta o.i.d. Ze waren ook allemaal Home-Premium NL. Ik kan verder ook nergens ontdekken dat er Engelse software opzit.

:)

Owja.. na het verwijderen van de update's uninstall etc. is de vrije ruimte op schijf met ongeveer 1 Gb afgenomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 13:31 ]

• afterburn

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 06:59:
Ik lach me dood want mijn Nlited XP met alles erop en eraan consumeert 128 MB in totaal aan RAM hier na een verse start en daar pronk ik mee want Vista heeft iets heel wat meer nodig en dan vraag ik me af: "tegen welke prijs?". 90 minuten wachten op een servicepack is mij veel te lang.
Fijn voor je, maar niet gebruikt geheugen is waardeloos geheugen. Als IT'er zou je moeten weten dat de hoeveelheid vrij geheugen die je taskmanager laat zien niet tevergelijken is tussen XP en Vista. Vista gebruikt gewoon minimaal 50% van je geheugen, ongeacht hoeveel er in de machine zit tbv een behoorlijk aggressieve caching. Daardoor werkt het ook erg flitsend als je veel geheugen er in hebt zitten. Dit geheugen is ook gewoon normaal beschikbaar voor programma's als deze het nodig hebben.

Ik heb 4GB geheugen in mijn peeceetje zitten, en daarvan wordt altijd minimaal tussen de 40% en 60% van gebruikt, ongeacht of en hoeveel programma's ik heb draaien. Bij mijn pa idem ditto, en die heeft 2GB geheugen in zijn peecee. Van mij part had Vista nog aggressieve gecached zodat tussen de 70% en 90% geheugen altijd gebruikt wordt.

Geheugen is alleen maar nuttig als het ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Als ik 4GB in de computer heb zitten, en er wordt maar 128MB gebruikt dan zit er dus 3986MB voor de kutse kop in.

Computer specs

Verwijderd

afterburn schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:25:
[...]

Fijn voor je, maar niet gebruikt geheugen is waardeloos geheugen. Als IT'er zou je moeten weten dat de hoeveelheid vrij geheugen die je taskmanager laat zien niet tevergelijken is tussen XP en Vista. Vista gebruikt gewoon minimaal 50% van je geheugen, ongeacht hoeveel er in de machine zit tbv een behoorlijk aggressieve caching. Daardoor werkt het ook erg flitsend als je veel geheugen er in hebt zitten. Dit geheugen is ook gewoon normaal beschikbaar voor programma's als deze het nodig hebben.

Ik heb 4GB geheugen in mijn peeceetje zitten, en daarvan wordt altijd minimaal tussen de 40% en 60% van gebruikt, ongeacht of en hoeveel programma's ik heb draaien. Bij mijn pa idem ditto, en die heeft 2GB geheugen in zijn peecee. Van mij part had Vista nog aggressieve gecached zodat tussen de 70% en 90% geheugen altijd gebruikt wordt.

Geheugen is alleen maar nuttig als het ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Als ik 4GB in de computer heb zitten, en er wordt maar 128MB gebruikt dan zit er dus 3986MB voor de kutse kop in.
Uh, dat is grote onzin wat jij verteld "Niet gebruikt geheugen is waardeloos geheugen." Het klopt op zich wel wat je zegt, iets wat niet gebruikt word is ook waardeloos. Maar dat geheugen word volgeduwd met data van je harde schijf, dat houdt in dat er bij mijn laptop 2GB geheugen van de harde schijf word gelezen en in het werkgeheugen word geduwd. Dat duurt mij gewoon veel te lang en levert performance in de eerste 5 minuten dat je in Windows zit.
Daar zit ik helemaal niet op te wachten! Ik heb zoveel geheugen aangeschaft omdat ik games speel, iemand anders schaft zoveel geheugen aan om video's te bewerken, maar niet om Internet Explorer in het geheugen te laden voordat je in Windows zit, wat heb je daar aan? Internet Explorer in Windows Vista start nog langzamer op als in Windows XP terwijl het bij Vista al in het geheugen zit 8)7
Ook is Vista een grote ramp als het aan komt op DX10, een normale consument weet niet dat het in de snelkoppeling -DX9 kan zetten om zo heel veel performance te winnen, en zo kan ik nog wel even door gaan. Nee doe mij maar lekker Windows XP met SP2 en eventueel SP3, dat gebruikt 300MB werkgeheugen met de hele mikmak (Virusscanner, DU-meter etc.) en alles start sneller op.
Ik vind het ook heel erg vreemd dat er gezegd word dat Vista het geheugen vrij maakt als je gaat gamen, en dat het toch slechter loopt als games in Windows XP.

Met XP heb ik in die 5 minuten opgestart, tweakers.net bezocht, en Crysis opgestart.

Verwijderd

@Afterburn:
Ik las het al op mijn werk en ik had even geen tijd om te reageren, maar vrij geheugen is 'zeker' geheugen! Alles wat vrijgegeven moet worden kost klokslagen.

Ik weet niet hoe jouw kennis is over computers, maar ga maar gauw het HBO doen of een studie want dit heb ik geleerd:

Elke deel vrij geheugen wordt gebruikt voor applicaties (die jij) of het systeem behoeft. Windows ... is zo ontworpen dat het alle geopende programma's in cache bewaart. Dus als jij een game voor de 2e keer opstart direct na het afsluiten is het er vrijwel meteen.
Zo gaat superfetcher dit vervuilen door er data in te zetten die Windows hooguit kan "suggereren" die jij gebruikt...
Efficiënt? Nee, en ze gaan mij niet wijsmaken dat Vista "zigma" zuiniger is met energie, niet zolang superfetcher aanstaat.
Niet zolang de actuator van je harddisk het zo druk heeft dat mijn harddisks beide onder XP 11 graden koeler blijven (verdubbeld levensduur harddisk enorm). Een harddisk die werkt lust wel wat amperes van je lijn.

Geloof mij maar dat ik (dit principe) per saldo een sneller systeem heb (heeft). Ik bedoel, per euro.
Als ik in de zomer ga upgraden blijft het XP en dan wil ik het wel eens zien werken.

Zulke suggesties staan me wel tegen, dus niet erg tactisch, maar goed, no offense!

My side of view: productiviteit en responsiviteit (vooral games).

Onzin wil ik het niet noemen want Afterburner zal dit niet ter plekke staan te verzinnen en daarom NOFI. Dit kun je ook allemaal niet weten, daarom is GoT er ook; kennisvergaring oa.

Heel veel verantwoordelijkheden als hoofd afdeling I/A GGZ en hard, hard, werken en vaudjes zijn beslist niet gewenst. :/

*Heeft pokkedag gehad, even erop ingaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 18:41 . Reden: corr. ]

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:21:

Zo gaat superfetcher dit vervuilen door er data in te zetten die Windows hooguit kan "suggereren" die jij gebruikt...
Efficiënt? Nee, en ze gaan mij niet wijsmaken dat Vista "zigma" zuiniger is met energie, niet zolang superfetcher aanstaat.
Ik ben zeer tevreden over Superfetch. Firefox start nu telkens als ik 'm voor de 1e keer van de dag start in 2 seconden op. Onder XP duurde dat minstens 13 seconden. Office precies hetzelfde laken van het pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 06:59:
Ik lach me dood want mijn Nlited XP met alles erop en eraan consumeert 128 MB in totaal aan RAM hier na een verse start en daar pronk ik mee want Vista heeft iets heel wat meer nodig en dan vraag ik me af: "tegen welke prijs?".
Tja.... Windows 98 draait in 50 Mb harde schijf ruimte, neemt bij het starten nog geen 32 Mb in. Toen XP voor het eerst werd gelanceerd in 2001, had de gemiddelde machine 256 Mb geheugen, en men zat toen op dezelfde manier te klagen:

- Windows XP vreet al mijn geheugen op!
- Spelletjes zijn veel sneller op Windows 98!
- Windows 2000 is veel strakker en sneller!

En inderdaad.... Windows XP voordat het eerste SP1 werd gelanceerd zat onder de bugs, NVidia had net zoals bij Vista nu de grootste moeite om goede drivers te leveren, Creative Labs soundblaster drivers die eindelijk redelijk werkten lieten bijna een jaar op zich wachten etc.

Het duurde even, maar zo tegen 2003, 2004.... 3 jaar na de lancering van XP waren de meeste mensen overgestapt. Een kleine minderheid bleef volhouden op Windows 98 SE, maar zo tegen 2006 waren die ook zo goed als verdwenen.

Ik draai Windows Vista met SP1 nu alweer een tijdje (MSDN), en het eindproduct is erg indrukwekkend qua snelheid en verbeteringen, met name bij kopieer acties. Vista is nu 1 jaar oud, en naar mijn mening is het met SP1 echt volwassen geworden.

Klagen over geheugen gebruik is onzin. XP is een OS uit 2001... en draait op hardware uit 2000. Vista heeft een hele hoop meer functies (inclusief een hele hoop kleintjes die je nauwelijks merkt, zoals de mogelijkheid tot het aanzetten van vinkjes bij bestanden ipv dat met control/shift moeten doen), en die nemen gewoon wat meer geheugen in. Verder gebruikt Vista het geheugen voor zaken als Superfetch, caching, en andere zaken als jij het toch niet gebruikt.

Jij zegt: "Kijk eens! Ik heb 1 Gb geheugen en slechts 128 Mb gebruikt!!"

Vista zegt: "Ik zie 80% geheugen dat uit z'n neus zit te vreten, ik ga er iets nuttigs mee doen totdat een applicatie erom vraagt".

Ik denk dat in de komende 2 jaar het gros van de mensen overstapt op Vista. Sowieso heb die een nieuwe computer kopen, aangezien per Juni 2008 er geen XP meer wordt verkocht.....

In Dec 2009 verdwijnt mainstream support voor XP, en alhoewel dat niet betekend dat je nu moet stoppen met het draaien van XP, de kans is groot dat nieuwe hardware technieken niet ondersteund zullen worden, zoals bijvoorbeeld USB 3.0.

Dus uiteindelijk.... zal ook jij overstappen :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
maartena schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:18:

Hè, hè, hè ..... die kan-ie in zijn zak steken. :)

Ter ondersteuning het laatste artikel van Ed Bott: "Remembering Windows XP’s early days"
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartena schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:18:
[...]

Tja.... Windows 98 draait in 50 Mb harde schijf ruimte, neemt bij het starten nog geen 32 Mb in. Toen XP voor het eerst werd gelanceerd in 2001, had de gemiddelde machine 256 Mb geheugen, en men zat toen op dezelfde manier te klagen:

- Windows XP vreet al mijn geheugen op!
- Spelletjes zijn veel sneller op Windows 98!
- Windows 2000 is veel strakker en sneller!

En inderdaad.... Windows XP voordat het eerste SP1 werd gelanceerd zat onder de bugs, NVidia had net zoals bij Vista nu de grootste moeite om goede drivers te leveren, Creative Labs soundblaster drivers die eindelijk redelijk werkten lieten bijna een jaar op zich wachten etc.

Het duurde even, maar zo tegen 2003, 2004.... 3 jaar na de lancering van XP waren de meeste mensen overgestapt. Een kleine minderheid bleef volhouden op Windows 98 SE, maar zo tegen 2006 waren die ook zo goed als verdwenen.

Ik draai Windows Vista met SP1 nu alweer een tijdje (MSDN), en het eindproduct is erg indrukwekkend qua snelheid en verbeteringen, met name bij kopieer acties. Vista is nu 1 jaar oud, en naar mijn mening is het met SP1 echt volwassen geworden.

Klagen over geheugen gebruik is onzin. XP is een OS uit 2001... en draait op hardware uit 2000. Vista heeft een hele hoop meer functies (inclusief een hele hoop kleintjes die je nauwelijks merkt, zoals de mogelijkheid tot het aanzetten van vinkjes bij bestanden ipv dat met control/shift moeten doen), en die nemen gewoon wat meer geheugen in. Verder gebruikt Vista het geheugen voor zaken als Superfetch, caching, en andere zaken als jij het toch niet gebruikt.

Jij zegt: "Kijk eens! Ik heb 1 Gb geheugen en slechts 128 Mb gebruikt!!"

Vista zegt: "Ik zie 80% geheugen dat uit z'n neus zit te vreten, ik ga er iets nuttigs mee doen totdat een applicatie erom vraagt".

Ik denk dat in de komende 2 jaar het gros van de mensen overstapt op Vista. Sowieso heb die een nieuwe computer kopen, aangezien per Juni 2008 er geen XP meer wordt verkocht.....

In Dec 2009 verdwijnt mainstream support voor XP, en alhoewel dat niet betekend dat je nu moet stoppen met het draaien van XP, de kans is groot dat nieuwe hardware technieken niet ondersteund zullen worden, zoals bijvoorbeeld USB 3.0.

You got point :)

Je haalt me er wel onderuit ;) Maar ik zal het uitleggen hoe ik denk

1. Ik heb geen spiksplinter nieuw systeem en zolang ik geen USB 3.00 heb en geen PCI-E v2 en geen McLaren F1 CPU blijf ik bij XP en dat is in ieder geval tot midden mei dit jaar. Of ik op mijn upgrade wederom zal overstappen is de vraag. Ligt aan de support enzo.
Ik stel het zo lang mogelijk uit en Windows 2000 ruled nu nog steeds.

2. Een OS wordt steeds complexer en ik weet niet of je de topic over privacy hebt gelezen, maar als ik Windows Vista erop zet heb ik al 2 uur werk om alles af te stellen op veiligheid.

Natuurlijk stap ik ooit over, maar ik denk niet dit jaar. Ik kijk eerst de kat uit de boom.
Ik speel niet zo heel veel games en ik heb er 4 in totaal en alle 4 lopen onder XP beduidend sneller en soepeler als onder Vista en in mijn nieuwe systeem wil ik zeker 4096 Mb aan RAM hebben voor Vista en misschien zelfs 8192 MB. Het gaat waanzinnig met geheugen om.

Ook ik weet precies wat Vista doet met dat geheugen en nogmaals:
Superfetcher kan hooguit suggereren en nooit weten waar jij nu zin in hebt. Graag bepaal ik zelf waar ik het geheugen mee vul en vrij geheugen is geheugen dat zeker aanspreekbaar is.

Ik kan nu wel hele studieboeken voor je gaan doorzoeken voor een tactische verklaring, maar geloof maar dat Vista nog steeds redelijk beta is en waarom? Mensen hebben er nog te weinig verstand van. Technisch gezien werkt Vista hier perfect, maar het gaat mij te traag en dan is mijn machine toch met iets bezig waar ik geen weet van heb.
En dan mag je hopen dat het systeem zo slim is genoeg vrij te geven en niet stapje voor stapje...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaglander schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:39:
[...]

Hè, hè, hè ..... die kan-ie in zijn zak steken. :)

Ter ondersteuning het laatste artikel van Ed Bott: "Remembering Windows XP’s early days"
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=382
Voorbeeld:

Ik heb een oude auto gekocht en er problemen mee. Nu lap ik hem helemaal op met patches en lak en na 3 jaar rijdt hij eindelijk als een zonnetje. Waarom zou ik dan wederom een oude auto kopen waaraan weer gesleuteld moet worden.

Ik ken de 'early days"van Windows XP heel goed en ik weet nog dat ik het de eerste keer installeerde. Systeemherstel liep gelijk vast en weg Windows.
I am amused by the current lovefest going on with Windows XP. It’s the greatest operating system ever, in the minds of some, especially compared to the allegedly bloated, slow Windows Vista.
Dit kun je natuurlijk ook doortrekken naar WIndows 98 SE vs XP of Vista vs XP.
6 miljard mensen, 6 miljard verschillende visies, ja, dat klopt :)

Als je een ouder OS vergelijkt met een OS dat problemen geeft kan ik me die lofzang wel voorstellen of :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, krijg er eigenlijk geen duidelijk inzicht in na al die posts hierzo.

Is SP1 al uit? Of is het alleen nog maar handmatig te downloaden?
Mocht het het laatste geval zijn, weet er toevallig iemand wanneer deze via de update consol kan downloaden?

Ja weet het een beetje een stomme vraag, maar ben een tijd teruggestapt op XP (moest ik om een applicatie te draaien voor school) echter heb ik nu Vista weer terug geinstalleerd en ben gewoon nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Officieel via windows update? Volgens mij staat dat nog steeds voor half maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Over het hele geheugenverhaal van Vista.

Je kunt 1000 scenario's verzinnen en met 300 theorieën voor de dag komen, volgens mij is er maar 1 ding dat telt en dat is de uiteindelijke gebruikerservaring.

Het systeem in m'n sig heeft 4GB geheugen en daar draai ik Vista Ultimate SP1 op.

Idle net na een boot gebruikt ie 22% geheugen wat neer komt op een 900MB. "Gigantisch" in vergelijking met XP maar ik heb er geen last van. Als ik wil gamen of andere geheugenintensieve software draai heb ik meer dan genoeg over (hallo, welk doorsnee consumentenpakket heeft 3GB geheugen nodig?).

Kwaliteits-DDR2 geheugen kost geen drol, dus ik zie absoluut geen reden om geen 2 of 4GB geheugen in je PC te frotten als je Vista wilt gebruiken.

En loze opmerkingen als: "Ik ben toch niet gek! Ik ga geen sloot geheugen bij kopen alleen maar omdat een besturingssysteem het graag wil hebben!" zijn dermate kortzichtig dat ze het grote WWW onnodig vervuilen met data. ;)

Van mij mag Vista die hoeveelheden gebruiken want ik krijg er bijvoorbeeld Superfetch voor terug. Brilliant stukje software wat erg doeltreffend werkt en absoluut de moeite waard is. Je kunt zeggen wat je wil maar door onder andere gebruik te maken van Superfetch blaast een moderne PC met Vista een moderne PC met XP hard voorbij.

En het is al zo vaak voorbij gekomen, en ik zal het nog eens doen.

Als je Vista vergelijkt met XP, doe dat dan niet met appels en peren. Zet XP op een machine uit 2001 en zet Vista op een machine uit 2007.

Tot zover mijn gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:17:
Misschien een stomme vraag, krijg er eigenlijk geen duidelijk inzicht in na al die posts hierzo.

Is SP1 al uit? Of is het alleen nog maar handmatig te downloaden?
Mocht het het laatste geval zijn, weet er toevallig iemand wanneer deze via de update consol kan downloaden?

Ja weet het een beetje een stomme vraag, maar ben een tijd teruggestapt op XP (moest ik om een applicatie te draaien voor school) echter heb ik nu Vista weer terug geinstalleerd en ben gewoon nieuwsgierig
Misschien een stomme opmerking, maar heb je eigenlijk al eens gekeken op de microsoft downloads pagina en op T.net nieuws?
Hint:
Als SP1 officieel gereleased zou zijn, had je er vast en zeker wel wat over gelezen op T.net nieuws en de download kunnen vinden op de microsoft download pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:36:
[...]

Misschien een stomme opmerking, maar heb je eigenlijk al eens gekeken op de microsoft downloads pagina en op T.net nieuws?
Hint:
Als SP1 officieel gereleased zou zijn, had je er vast en zeker wel wat over gelezen op T.net nieuws en de download kunnen vinden op de microsoft download pagina
Misschien heb ik hier ook gekeken, ik heb niet 24u p.d. de tijd om op T.net te zitten, kon het misschien over het hoofd hebben gezien, en ja als je mijn bericht nog eens overleest is het de vraag wanneer hij via de download pagina kan worden gehaald, en niet of ik hem van de microsoft site kan halen.
sewer schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:36:
Officieel via windows update? Volgens mij staat dat nog steeds voor half maart.
Kijk hij snapte mijn vraag teminste ;) bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had SP1 geinstalleerd op een legale versie.
Maar nu moest ik mijn versie weer opnieuw aktiveren.
Omadat ik het geheel niet vertrouwde heb ik de gehele zaak maar weer terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
The Realone schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:00:

Je kunt 1000 scenario's verzinnen en met 300 theorieën voor de dag komen, volgens mij is er maar 1 ding dat telt en dat is de uiteindelijke gebruikerservaring.

Het systeem in m'n sig heeft 4GB geheugen en daar draai ik Vista Ultimate SP1 op.

Idle net na een boot gebruikt ie 22% geheugen wat neer komt op een 900MB. "Gigantisch" in vergelijking met XP maar ik heb er geen last van. Als ik wil gamen of andere geheugenintensieve software draai heb ik meer dan genoeg over (hallo, welk doorsnee consumentenpakket heeft 3GB geheugen nodig?).

Kwaliteits-DDR2 geheugen kost geen drol, dus ik zie absoluut geen reden om geen 2 of 4GB geheugen in je PC te frotten als je Vista wilt gebruiken.

En loze opmerkingen als: "Ik ben toch niet gek! Ik ga geen sloot geheugen bij kopen alleen maar omdat een besturingssysteem het graag wil hebben!" zijn dermate kortzichtig dat ze het grote WWW onnodig vervuilen met data. ;)

Van mij mag Vista die hoeveelheden gebruiken want ik krijg er bijvoorbeeld Superfetch voor terug. Brilliant stukje software wat erg doeltreffend werkt en absoluut de moeite waard is. Je kunt zeggen wat je wil maar door onder andere gebruik te maken van Superfetch blaast een moderne PC met Vista een moderne PC met XP hard voorbij.

En het is al zo vaak voorbij gekomen, en ik zal het nog eens doen.

Als je Vista vergelijkt met XP, doe dat dan niet met appels en peren. Zet XP op een machine uit 2001 en zet Vista op een machine uit 2007.

Ik ga grotendeels akkoord, maar je haalt meer voordeel uit Superfetch als je de slaapstand van Vista gebruikt, dus niet telkens je PC volledig uitzet of reboot. Ik doe dit nu al meer dan een week en Vista gebruikt ongv 2.3GB als ik hem uit slaapstand haal, zonder extra programma's die draaien. Ik heb al een paar keer een waarschuwing gehad dat Vista bijna zonder geheugen kwam te zitten met 4GB ram (zonder swapfile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:32:
[...]

Misschien heb ik hier ook gekeken, ik heb niet 24u p.d. de tijd om op T.net te zitten, kon het misschien over het hoofd hebben gezien, en ja als je mijn bericht nog eens overleest is het de vraag wanneer hij via de download pagina kan worden gehaald, en niet of ik hem van de microsoft site kan halen.

[...]

Op GoT gaan we er nog steeds vanuit dat je aan zelf onderzoek doet, het opzoeken of SP1 al dan niet is uitgebracht lijkt me voor een normaal mens met gezond verstand een kwestie van minuten. Zie de faq...
Even SP1+Vista invullen in de zoekfunctie van T.net en je had meer geweten:

22-02-2008 Microsoft publiceert lijst met door Vista SP1 geplaagde software
20-02-2008 Microsoft trekt voorbereidende patch voor Vista SP1 terug
12-02-2008 Microsoft rolt rtm-versie Vista SP1 versneld uit
06-02-2008 Microsoft blokkeert uitrol Vista SP1 bij brakke drivers
04-02-2008 Microsoft: Vista SP1 en Server 2008 zijn af
02-02-2008 'Eerste service pack Windows Vista is op 4 februari klaar'
07-01-2008 Nvidia gaat alle chipsets uitrusten met geïntegreerde graphics
11-12-2007 Microsoft publiceert tool voor blokkeren service packs

Dus nee je hoeft niet 24u p.d. de tijd hebben om op T.net te zitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

The Realone schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:00:

Mhoi, met een iets oudere PC of laptop kan de prijs van geheugen flink oplopen. In mijn geval ben ik meer dan 100 euro kwijt voor 2GB. Met 1GB is het te doen, maar geen feest. Met een snelle USB-stick is het gelukkig wel iets beter geworden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:32:

De topicwarning onderaan het topic, en bovenaan je reactievenster kan je hopelijk wel lezen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Shiver23 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:42:
[...]

Mhoi, met een iets oudere PC of laptop kan de prijs van geheugen flink oplopen. In mijn geval ben ik meer dan 100 euro kwijt voor 2GB. Met 1GB is het te doen, maar geen feest. Met een snelle USB-stick is het gelukkig wel iets beter geworden.
DDR1 is duur, omdat het niet meer gemaakt wordt. Opzich best logisch.

Maar regel #1 voor Vista is dat je het niet op verouderde hardware moet gebruiken. En in de IT wereld is hardware vrij snel verouderd. De gemiddelde setup die bijvoorbeeld nog DDR1 geheugen of een single core CPU gebruikt is redelijk verouderd. En dan bedoel ik niet dat je met een single core CPU en/of DDR1 geheugen Vista niet redelijk soepel kunt draaien maar dat de gemiddelde setup waar dat deel van uit maakt in zijn geheel niet recent meer is.
SlasZ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:36:Ik ga grotendeels akkoord, maar je haalt meer voordeel uit Superfetch als je de slaapstand van Vista gebruikt, dus niet telkens je PC volledig uitzet of reboot. Ik doe dit nu al meer dan een week en Vista gebruikt ongv 2.3GB als ik hem uit slaapstand haal, zonder extra programma's die draaien. Ik heb al een paar keer een waarschuwing gehad dat Vista bijna zonder geheugen kwam te zitten met 4GB ram (zonder swapfile).
Meer eens, maar mijn ervaring met SuperFetch is dat het al op korte termijn effectief werkt en een duidelijk merkbaar verschil geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:51:
[...]

De topicwarning onderaan het topic, en bovenaan je reactievenster kan je hopelijk wel lezen toch? :)
Sorry, ik heb geen geduld ;) ben gewoon nieuwsgierig wou gewoon ff weten of er al meer duidelijkheid was over wanneer hij uitkomt, maar goed heb het al gevonden, is pas rond half maart:) had er bij google overheen gelezen (genoeg tijd om naar hans anders te gaan :P )
*Ik ga maar eens geduldig op mijn stoel zitten wachten :O *

@miki hier stond geen antwoord op mijn vraag bij

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:21:

--verhaal superfetcher--

--opmerking temperatuur harddisks--

Zulke suggesties staan me wel tegen, dus niet erg tactisch, maar goed, no offense!

My side of view: productiviteit en responsiviteit (vooral games).

Onzin wil ik het niet noemen want Afterburner zal dit niet ter plekke staan te verzinnen en daarom NOFI. Dit kun je ook allemaal niet weten, daarom is GoT er ook; kennisvergaring oa.

Heel veel verantwoordelijkheden als hoofd afdeling I/A GGZ en hard, hard, werken en vaudjes zijn beslist niet gewenst. :/

*Heeft pokkedag gehad, even erop ingaan.
Voor jou is superfetcher misschien niet zo handig, maar voor iemand die per dag op het werk zo'n 5 verschillende programma's draait en enkel deze is dit zeer nuttig, maar je hebt wel gelijk dat het voor jou niet enorm nuttig zal zijn.

Is er onlangs geen studie geweest die zei dat temperatuur (constant lees/schrijf bewerkingen doen) geen invloed heeft op de leeftijd van een harddisk?

en op die pokkedag, kom kom kom, het is immers vrijdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

klopt dat er een soort studie over is geweest ja. ik dacht van google, maar het zou ook een ander groot bedrijf kunnen zijn. ze vergeleken de temperaturen van veel hd's van hun bedrijf met de uitval van die hd's en er zat weinig verband tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 16-08 07:11
Vista Ultimate NL met SP1 erbovenop: werkt op zich goed.
Enige wat ik heb gemerkt is dat mijn slaapstand niet meer werkt (S3/Suspend-to-Ram), bij het wakker worden krijg ik alleen een zwart scherm, en gaan de fans van de computer maximaal blazen (normaal gesproken haalt het bios na een seconde de toeren omlaag). Verder gebeurt er niets. Even uit en aan en ik krijg ofwel het bericht dat het systeem niet goed is afgesloten (bij uitgeschakelde hybride stand), ofwel hij start door vanuit sluimerstand (bij ingeschakelde hybride stand).
Hybride stand is hierdoor dus ook onbruikbaar, omdat deze eerst gebruik maakt van de slaapstand.

Sluimerstand werkt wel gewoon goed. Hoop dat dit snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Dat kan eventueel aan een BIOS versie liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 16-08 07:11
Dat zou kunnen, maar dan nog ligt het aan SP1..
Voor de installatie werkte het ruim een jaar perfect, vanaf de installatie van SP1 niet meer..
En een bios-update heb ik vanmiddag ook geprobeerd, hielp niet (had ook al een vrij recente).

Als ik zo google ben ik niet de enige, en onderstaande quote lijkt er ook verdacht veel op:
MaxPoweR schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:02:
[...]

Nee..bij mij ook niet. Wat ik wel had is na de installatie van SP1 dat het beeldscherm zwart bleef na slaapstand. Diverse drivers van de videokaart geonstalleerd maar dat mocht niet baten. Toen maar een backup terug gezet en weer SP1 geinstalleerd en nu werkt het goed. Denk dat het misschien komt door de chipset update die ik ook had gedaan, straks weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag ook maar overgestapt van XP naar Vista met SP1. Ik heb al eerder een tijdje Vista gehad maar toen was ik er nog niet klaar voor. :)

Eerste positieve van SP1 is dat mijn systeem de volle 4GB nu gebruikt. Zonder SP1 was dit 3.5GB van de 4. Is meer mensen dit opgevallen? (Gewoon x86)

/edit

Ik snap overigens ook inderdaad niet waarom de install van de SP zolang moet duren. Ik hoop dat de integrated SP1 DVD's snel op MSDN staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai hier ook naast XP ,Vista Home basic en SP1 met aero via register tweak enabled en moet zeggen dat het geheel niet zo beroerd draaid al menig beweerd.
Voor games is het soms best wel problematische , 30% minder performance met games noem ik niet echt goed voor een nieuw besturings systeem,
maar wie weet met een servicepack en patches voor games kan dit waarschijnlijk wel verholpen worden , immer zo is dat met XP in den beginnen ook gegaan.

gewoon surfen, wat media en rommelen onder Vista gaat prima ik heb na de installatie van servicepack 1 eigelijk weinig klachten, drivers werken goed voor een RX3850HDMI en de geluidskaart werkt ook naar behoren, enkel wat jammer is ,ik krijg geen 5.1 geluid uit de speakers wat onder XP prima werkte.
de snelheid van Vista vind ik beter met openen van progamma's en het start vlotter op als XP , booten gaat ook sneller.
De look van Vista is ook niet lelijk ,ik vind het zelfs mooier dan XP , sommige dingen zitten wat meer verborgen maar dat is gewoon even wennen.
Nadeel vind ik wel dat je telkens op een bevestiging moet klikken als je een progamma installeerd of een nieuw progamma opstart , das wat irritant maar is mee te leven.
Verder denk ik wel dat Vista over een jaartje een prima os is om mee te werken , servicepack1 en waarschijnlijk komt servicepack2 ook nog wel met nog meer oplossingen voor bepaalde problemen met games ofzo.

Dat gemier over Vista is niks , XP is beter, dat hadden we in 2001 ook, win98 is beter!!! nouja in 2003 zat vrijwel iedereen met XP omdat met de servicepack de problemen zo goed als waren opgelost voor gamers, en bovendien ligt hiet niet altijd aan een os , maar soms ook aan de gamebakkers die te lang wachten met een patch voor het nieuwe os . (he meneer EA challenge evrything)

Maar goed ik ben dik tevreden over Vista ook al zijn er nog bugs en kinderziektes in deze nieuwe os, en mensen die mierenzeuren over hun verouderde hardware van anno 1998 , tja je blijft ook geen Pentium 1 in je huis houden en verwachten dat die alle aplicatie's van nu kan draaien omdat je zo gehecht ben aan je oude printer en telefoon-modem met fax :)

De driver support houd een keer op na 10jaar oude hardware dacht men zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:05:

Nadeel vind ik wel dat je telkens op een bevestiging moet klikken als je een progamma installeerd of een nieuw progamma opstart , das wat irritant maar is mee te leven.
Kan je uitschakelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:44:
Eerste positieve van SP1 is dat mijn systeem de volle 4GB nu gebruikt. Zonder SP1 was dit 3.5GB van de 4. Is meer mensen dit opgevallen? (Gewoon x86)
Vista SP1 meldt nu het aanwezige werkgeheugen, niet de hoeveelheid bruikbare (dat is nog steeds 3,5)
Dat scheelt vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
biobak schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:12:
Handige tip voor SP1 bezitters die hd ruimte willen besparen: Vsp1cln.exe uitvoeren. Daarmee maak je SP1 wel permanent op je systeem (niet meer te de-installeren), maar je krijgt de hd ruimte terug die SP1 nodig heeft voor een uninstall.
Goede tip die hier perfect werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Rub3s schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:28:
klopt dat er een soort studie over is geweest ja. ik dacht van google, maar het zou ook een ander groot bedrijf kunnen zijn. ze vergeleken de temperaturen van veel hd's van hun bedrijf met de uitval van die hd's en er zat weinig verband tussen.
Voila ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hemel, daar gaat mijn theorie :o -O-
Ik ga deze week serieus toch even naar de Bib van de Uni om het een en ander uit te pluizen:
quote: uit bovenstaand bericht
Hard drives less than three years old and used a lot are less likely to fail than similarly aged hard drives that are used infrequently, according to the report.
Dus hoe verklaren ze :"a single point of faillure is much more likely when the disk is in duty", dat staat hier in mijn boeken.

Dus ik me zorgen maken over mijn 2,5 jaar oude harddisk die ik nogal martel en die blaakt van gezondheid :?

Ik heb een partitie vrijgemaakt en daar Vista op gezet. Ik ga er toch mee experimenteren op een verantwoordelijkem manier natuurlijk, maar als het slaagt dan goed.
Ik zet hem maar even op mijn SCSI schijf, schiet beter op.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 20:28 . Reden: Add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:19:
Mijn hemel, daar gaat mijn theorie :o -O-
Ik ga deze week serieus toch even naar de Bib van de Uni om het een en ander uit te pluizen:
Euh.. heel simpel gezegd, een HD die telkens spinup @ opstart en spindown moet doen heeft meer te lijden dan een disk die draait en blijft draaien.
Uiteindelijk heeft een consumentenschijf ook nog eens een lagere MTBF dan een serverschijf.
a single point of faillure is much more likely when the disk is in duty
Ja dank je de koekoek, dingen gaan stuk als je ze gebruikt ja.

Maar da's offtopic en beter op z'n plek in Opslagmedia & I/O Controllers denk ik :)

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 02-03-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:18:
...

ter corr. zelf ben ik hoofd I/A van het GGZ te Oss, maar sectie Boekel heeft meer inbreng :N
[/quote]
Maargoed, daar lopen naar mijn inziens ook best wel prutsers rond ;) Waarom geen schone image als je elke dag opstart op die internet computers bijvoorbeeld?! Dat kan 's nachts gebeuren oid en dat zou veel beter werken, die dingen staan anders stampvol spyware en zooi. Daarnaast staan er ook totaal geen policy's ingesteld wat ik ook uitermate slecht vind.

Volgens mij kan dat netwerk veel beter, maargoed back on topic.
Daarom alleen gaan bedrijven niet over. Bedrijven kunnen die ellende die ik hier lees missen als kiespijn en ik heb het GGZ godzijdank weten te behoeden voor de zogenaamde kostenbesparende upgrade van Windows 2000 advanced server naar Server 2008.
Hoezo bedoel je trouwens behoed voor Windows Server 2008?! Deze is nog geen 5 dagen uit? Dan rol je IMHO ook echt geen systeem uit hoor, ik weet niet maar volgens mij credit je jezelf dan meer dan je moet doen.
Waarom houd Miscrosoft het Servicepack zo gesloten? Elke dag dat gebruikers hem testen is een vruchtbare dag want dan kunnen de laatste foutjes/bugjes nog even gerapporteerd worden en als 50 miljoen mensen dat doen geeft dat meer feedback dan als 500.000 mensen dat zouden doen.
Daarnaast vind ik het logisch dat Microsoft hun SP1 zo gesloten houd. Er zijn zoveel consumenten uberhaupt geweest die klaagden over problemen die ze hadden met Vista in het begin dat Microsoft denk ik in verband met grote besturingssystemen en hun updates wel twee keer nadenkt voordat ze het publiekelijk beschikbaar stellen. Volgens een consument is vaak namelijk: "Versie +1 is beter dan wat we nu hebben!" zonder het ook vaak helemaal uit te pluizen en door te lezen. Nee, ik denk zelfs dat het slim is van Microsoft. Het enige jammerlijke eraan is dan weer dat het systeem al lang en breed klaar is maar nog niet voor distributie klaar wordt geacht.
Ik weet ook heel zeker dat je met de juiste setup routine het geheel in 20 minuten erop moet staan.
We zitten hier wel met verschillende versies waar ook naar gekeken moet worden. Let op, ik stel niet dat Microsoft altijd de snelste en makkelijkste weg kiest, bij lange na niet, maar ik denk wel dat ze een veilige weg proberen te bewandelen en dat vind ik toch wel een pluspunt.
Het nadeel is dat je dan ziet stage 1/3 en er staat geen progressiebalk bij, dus het is aan jou om het geduld op te brengen. Ik denk dat menig consument na een uur het apparaat afsluit omdat ze denken dat het is vastgelopen. Weg Vista want als het misgaat in een SP install is het morsdood. Geld ook voor XP btw.
Persoonlijk denk ik eerder dat menig consument niet het apparaat afsluit, maar onnodig lang aan zou laten staan. Veel te bang om iets kwijt te raken, of dat de computer niet meer werkt. Sommige mensen zijn er ook echt panisch voor! Daarnaast vind ik het ook niet vreemd dat Vista/XP dood zijn na een mislukte installatie, alhoewel hier natuurlijk wel safety in zou moeten zitten.
De kans dat er in 45 minuten een storing komt is factor 22 keer zo groot als onder XP en waarom? De installatie doet er 22x langer over. Ik bekijk het bedrijfstechnisch, maar voor ons ook vervelend als het systeem zo lang werk nodig heeft.
Via het netwerk laten updaten, doe je één keer waarschijnlijk en klaar. Of nog beter zelfs, via een algehele image, doe je het ook maar één keer en gaat waarschijnlijk nog sneller!
Iemand riep hier "hij sluit sneller af en start sneller op en is responsiever"
Ja, klopt helemaal en dat was Vista ook met SP1 RC1. Stukke beter en het werkt prima. Ik ben NIET om technische reden teruggegaan naar WIndows X64, maar voor de speed en de 'games' want ik ken geen enkele Windows van deze tijd die zo responsief is. Gamen gaat op XP ?(sorry medetweakers) hier ongeveer 2x zo vlug....
Persoonlijk heb ik al tests gezien waarbij Vista SP1 sneller is dan XP SP2 (dacht ik), ook in games dus dat is toch echt je eigen mening. Daarnaast denk ik ook omdat XP stabieler is dat je zelf in je hoofd denkt dat het systeem uberhaupt beter draait en stabieler is. Echter als je dat van je af zet dan zie je heel goed dat Vista (zonder SP1) al redelijk stabiel is in de meeste situaties. Ook in gamen.
Op het werk riepen ze in januari dat we allemaal over moesten naar Vista (Afd. I/A) en ik ben de enigste die nog op XP zijn remoting werk doet terwijl dat volgens hun niet kan.
Gewoon handig zijn met Windows en het gaat prima, echt perfect.
Volgens mij werken ze daar nog allemaal met Win2000/XP bakken, maargoed screensavers kunnen schijn bedriegen natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Vista Service Pack 1 nog niet voor iedereen
Taalpakketten zorgen voor problemen
05 maart 2008
Bron: nu.nl

AMSTERDAM - Een grote verzameling updates voor besturingssysteem Windows Vista wordt deze maand niet voor alle versies tegelijkertijd uitgebracht. Sommige gebruikers van de meest uitgebreide editie, Vista Ultimate, moeten langer wachten.

Dat heeft Microsoft bekendgemaakt via het weblog van zijn Vista-team. Volgens Nick White zullen in eerste instantie alleen gebruikers van de Engelse, Franse, Spaanse, Duitse en Japanse versies het zogenoemde Service Pack 1 (SP1) kunnen installeren.

Overige vertalingen zijn nog niet af. Die krijgen SP1 daarom later aangeboden.

SP1 moet Windows Vista sneller en betrouwbaarder maken. De updates komen in de loop van maart uit en worden automatisch aangeboden via Windows Update.
?

"Overige vertalingen zijn nog niet af."

Wat heb ik dan momenteel op mijn Nederlandse Home Premium 32b SP1 draaien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex3305 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 00:45:
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:18:
...

[/quote]
Maargoed, daar lopen naar mijn inziens ook best wel prutsers rond ;) Waarom geen schone image als je elke dag opstart op die internet computers bijvoorbeeld?! Dat kan 's nachts gebeuren oid en dat zou veel beter werken, die dingen staan anders stampvol spyware en zooi. Daarnaast staan er ook totaal geen policy's ingesteld wat ik ook uitermate slecht vind.

Volgens mij kan dat netwerk veel beter, maargoed back on topic.

[...]

Hoezo bedoel je trouwens behoed voor Windows Server 2008?! Deze is nog geen 5 dagen uit? Dan rol je IMHO ook echt geen systeem uit hoor, ik weet niet maar volgens mij credit je jezelf dan meer dan je moet doen.

[...]

Daarnaast vind ik het logisch dat Microsoft hun SP1 zo gesloten houd. Er zijn zoveel consumenten uberhaupt geweest die klaagden over problemen die ze hadden met Vista in het begin dat Microsoft denk ik in verband met grote besturingssystemen en hun updates wel twee keer nadenkt voordat ze het publiekelijk beschikbaar stellen. Volgens een consument is vaak namelijk: "Versie +1 is beter dan wat we nu hebben!" zonder het ook vaak helemaal uit te pluizen en door te lezen. Nee, ik denk zelfs dat het slim is van Microsoft. Het enige jammerlijke eraan is dan weer dat het systeem al lang en breed klaar is maar nog niet voor distributie klaar wordt geacht.

[...]

We zitten hier wel met verschillende versies waar ook naar gekeken moet worden. Let op, ik stel niet dat Microsoft altijd de snelste en makkelijkste weg kiest, bij lange na niet, maar ik denk wel dat ze een veilige weg proberen te bewandelen en dat vind ik toch wel een pluspunt.

[...]

Persoonlijk denk ik eerder dat menig consument niet het apparaat afsluit, maar onnodig lang aan zou laten staan. Veel te bang om iets kwijt te raken, of dat de computer niet meer werkt. Sommige mensen zijn er ook echt panisch voor! Daarnaast vind ik het ook niet vreemd dat Vista/XP dood zijn na een mislukte installatie, alhoewel hier natuurlijk wel safety in zou moeten zitten.

[...]

Via het netwerk laten updaten, doe je één keer waarschijnlijk en klaar. Of nog beter zelfs, via een algehele image, doe je het ook maar één keer en gaat waarschijnlijk nog sneller!

[...]

Persoonlijk heb ik al tests gezien waarbij Vista SP1 sneller is dan XP SP2 (dacht ik), ook in games dus dat is toch echt je eigen mening. Daarnaast denk ik ook omdat XP stabieler is dat je zelf in je hoofd denkt dat het systeem uberhaupt beter draait en stabieler is. Echter als je dat van je af zet dan zie je heel goed dat Vista (zonder SP1) al redelijk stabiel is in de meeste situaties. Ook in gamen.

[...]

Volgens mij werken ze daar nog allemaal met Win2000/XP bakken, maargoed screensavers kunnen schijn bedriegen natuurlijk :9
Mijn idee!

Heb je enig idee hoe hard ik bezig ben om zoiets uit te rollen? ;) Dus een daily image terugzetten in de ochtend. Dat krijgen we bij het GGZ niet voor elkaar. Daar gaat een image verbazend lang mee en soms langer dan mijn Windows en ja, er lopen wel prutsers rond.
Ik vind het toch knap om elke week 950 MB met Ccleaner te moeten verwijderen in de entertainmentruimte terwijl ik thuis nog geen 100 MB haal met dezelfe aantal uren. dan vraag ik me af waar men mee bezig is.
Ik ben zeker niet tevreden zoals het nu gaat op de IT en ik ben laatst nogal boos geweest om het wanbeleid, maar dat is op het werk.
Ten eerste is SP1 van Vista logischerwijs meer dan welkom. Als ik zie hoe mensen omgaan met hun systemen had ik SP1 nog meer dichtgetimmerd. Mensen zijn groot op straat, maar achter hun machiene thuis weten ze niet wat ze doen. Het stikt niet voor niets van de bot netwerken.
Ik geloof dat Microsoft een "hard job to do" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu een aantal dagen op mijn Vista Business SP1-RC1. Ik merk echt een groot verschil, alles loopt veel soepeler. Vooral de lange wachttijden met de Verkenner zijn voorbij.

Wat ik wel een heel groot probleem vind, en waarvoor ik tot op heden nog geen oplossing heb kunnen vinden is dat ik enorm veel gebruik maar van RDP met Console functie. Dit werkt nu niet meer. Ik heb van alles bekeken, maar als ik nu het commando: mstsc /console uitvoer dan krijg ik toch een aparte sessie met de server. Dit is erg vervelend omdat wij een aantal programma's actief hebben staan op de server welke ik op deze manier regelmatig bekijk, maar dat werkt nu dus niet meer.

Wie heeft hier al meer ervaring mee, maar belangrijker nog, een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje googlen kan geen kwaad toch?
http://blogs.technet.com/...le-switch-in-rdc-6-1.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a single point of faillure is much more likely when the disk is in duty
Ja dank je de koekoek, dingen gaan stuk als je ze gebruikt ja.

Hmmm, raar antwoord op de stelling. Ik zei louter dat daar mijn theorie gaat welke ik geleerd heb op school. Just a single vision of view ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djoeri
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-04 07:29
Hoe zit het nou met die Evaluation copy die ze een tijd geleden gereleased hebben, moet je deze nou helemaal weghalen voordat je in aanmerking komt voor de echte update? of krijg je hem wel maar voor het installeren SP1 moet je hem eerst weghalen? dit laatste staat wel op de site van Microsoft, dat alle beta-versie's eerst eraf moeten voor het installeren van SP1 maar nou weet ik niet of je dan wel de update krijgt te zien als je de Evaluation copy nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Als het goed is heb je wel een update binnengekregen waarmee je hetzelfde buildnummer (6001.18000) hebt gekregen als het uiteindelijke SP1. Dat wat tenminste bij mij wel zo, alleen blijft wel het "Evalutation copy" staan op je bureaublad.

Als je echt de final binnen wil krijgen zul je inderdaad het RC SP incl. updates er af moeten halen, maar voor het eindresultaat schijnt het niet uit te maken.

Ik kan helaas niet meer voor je nakijken welke update het was, daar ik ondertussen een verse Vista install draai met SP1 geintegreerd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Djoeri schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:32:
Hoe zit het nou met die Evaluation copy die ze een tijd geleden gereleased hebben, moet je deze nou helemaal weghalen voordat je in aanmerking komt voor de echte update?
Ja, je moet de vorige versie van SP1 in zijn geheel un-installen (wat ongeveer net zo lang duurt als het installeren ervan) voordat je de final versie van SP1 kan installeren.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
bvk schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:08:
Als het goed is heb je wel een update binnengekregen waarmee je hetzelfde buildnummer (6001.18000) hebt gekregen als het uiteindelijke SP1. Dat wat tenminste bij mij wel zo, alleen blijft wel het "Evalutation copy" staan op je bureaublad.
Als je de Evaluation Copy hebt staan, dan heb je geen final version. Na uninstall van een RC SP1, en vervolgens installatie van de MSDN final van SP1 verdwijnt de Evaluation Copy gewoon.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

maartena schreef op zondag 09 maart 2008 @ 09:38:
[...]

Als je de Evaluation Copy hebt staan, dan heb je geen final version. Na uninstall van een RC SP1, en vervolgens installatie van de MSDN final van SP1 verdwijnt de Evaluation Copy gewoon.
Je hebt na de door mij genoemde update onderhuids dan wél de final SP1 qua kernel en verdere onderdelen, alleen blijft de Evaluation Copy melding staan.
Ik heb van de MS Beta nieuwsgroepen begrepen dat weliswaar het buildnummer iets lager is, maar wel helemaal de code bevat van de final.

Wil je persé die melding op je bureaublad weghebben, zul je inderdaad de RC moeten uninstallen. Voor het eindresultaat maakt het dus niet uit volgens Microsoft zelf.

Edit:

Hé Maartena, je wist het zelf dus ook al wat ik hierboven schrijf ;)
maartena schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:33:
de_en_es_fr_ja_windows_vista_service_pack_1_x86_72327.exe

Dat is het bestand van de final version zoals die nu op MSDN, Technet, MS Connect, en Volume Licensing staat. Het bestand met KB936330 is de laatste RC client, maar heeft in principe - met uitzondering van de installer - dezelfde code als de RTM. Voor de x64 versie uiteraard x86 vervangen door x64, de rest van het bestand heeft dezelfde naam.

De final build? 6.0.6001.18000

De Nederlandse versie is het niet. Zoals je aan het bestand kunt zien is het alleen voor Duits, Engels, Spaans, Frans, en Japans.
@Alt-92: Inderdaad, die kans zit er in, maar inderdaad klein. Dit mede omdat de evaluation copy's een tijd limiet hebben. Dus tegen de tijd dat apps SP1 nodig hebben draaien deze (geupdate) RC builds al niet meer.

[ Voor 39% gewijzigd door bvk op 09-03-2008 14:11 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Tot je een update/stuk software wil installeren die wel naar dat buildnummer kijkt (kans is klein, maar aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:52:
Tot je een update/stuk software wil installeren die wel naar dat buildnummer kijkt (kans is klein, maar aanwezig).
Jij bedoeld 'goede' software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Keihard op versie/buildnummers controleren in je programmatuur is juist een vorm van 'bad programming', maar af en toe ontkom je er helaas niet aan. Het maakt je software iig niet echt robuust ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sewer op 09-03-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
bvk schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:35:

@Alt-92: Inderdaad, die kans zit er in, maar inderdaad klein. Dit mede omdat de evaluation copy's een tijd limiet hebben. Dus tegen de tijd dat apps SP1 nodig hebben draaien deze (geupdate) RC builds al niet meer.
Jup:
Other things people do with beta versions of the operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Mij is het nu bij 2 pc's al opgevallen dat installatie van de sp de standaard zoekpagina in IE7 (die search bovenin het scherm) weer naar live search overzet.
Beetje flauw van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:47:
Mij is het nu bij 2 pc's al opgevallen dat installatie van de sp de standaard zoekpagina in IE7 (die search bovenin het scherm) weer naar live search overzet.
Beetje flauw van MS.
Da's raar want op een stuk of 4 machines waar ik sp1 heb draaien werd de google default keurig vastgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:17:
[...]

Da's raar want op een stuk of 4 machines waar ik sp1 heb draaien werd de google default keurig vastgehouden.
Draaien die wellicht in een domein wat de standaard instelling overruled?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:23:
[...]

Draaien die wellicht in een domein wat de standaard instelling overruled?
Nope niet in een domein, allemaal standalone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:29:
[...]

Nope niet in een domein, allemaal standalone.
Ok, verdere reactie mijnerzijds wordt dan off-topic. Ben namelijk lekker aan het prutsen met Server 2008 AD en policies icm XP en Vista clients.

Vista is geinstalleerd met SP1 geslipstreamed, dus geen ervaringen met veranderende zoek machines ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:20:
Keihard op versie/buildnummers controleren in je programmatuur is juist een vorm van 'bad programming', maar af en toe ontkom je er helaas niet aan. Het maakt je software iig niet echt robuust ;)
Hoe bedoel je? Volgens mij kijkt Miscrosoft's Forefront wel degelijk naar je build en dat is toch een net stuk software en simpel in gebruik en effectief (ik werk ermee)

Nog merkwaardiger is dat de uninstal van een servicepack net zolang duurt als de installtie ervan? Dat is inefficiënt want als Vista nu een timestamp had gemaakt van alle oude bestanden en deze in een WIM archief weg zou zetten is dat klusje een kwestie van simpelweg terugpompen van data. Op deze manier zou ik een servicepack maken. Via een WIM, gewoon alles overpompen en de hashes, CRC en metadata al van te voren meeleveren.
Hoezo efficiënt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:30

DDX

heeft iemand al wat (nieuwe) info gevonden over RSAT (de gpmc vervanger) voor SP1 ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Haaglander schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:05:
[...]

?

"Overige vertalingen zijn nog niet af."

Wat heb ik dan momenteel op mijn Nederlandse Home Premium 32b SP1 draaien? :?
Kijk maar eens goed enkele zaken (onbelangrijk) zijn nog niet in het nederlands vertaald. Bij mij 64 bits o.a veilge modus.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:17:
[...]

Hmm, dan vraag ik me af wat dan de oorzaak was.
Mischien dan een latere ie7 update.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 13-03-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 10:48
Vista SP1 officially coming tomorrow?
http://www.engadget.com/2...ficially-coming-tomorrow/
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.

Vragen om andere links, seeds, torrents, uploads, NGposts, reken erop dat je iets in je mailbox hebt hangen en dat je post verwijderd wordt!

Volledige 544MB SP1 (x86) NL offline installatie bestand:
MS Download Site: KB936330: Zelfstandige module van Windows Vista Service Pack 1 All Language (x86)

Volledige 873 MB SP1 (x64) NL offline installatie bestand:
MS Download Site: KB936330: Zelfstandige module van Windows Vista Service Pack 1 All Language (x64)

Via de Vista Update functie (optioneel): als je de voorvereiste updates ook hebt.

Krijg je 'm niet?
Controleer of dit KB artikel van toepassing is!
Windows Vista Service Pack 1 is not available for installation from Windows Update and is not offered by Automatic Updates

Het is niet nodig om te vermelden dat je 'm 'ook aan het downloaden bent' - dat wordt nogal saai zo ;)

Verder: dit is géén 'probleem-meld'-topic.
Open daarvoor liever je eigen topic, uiteraard geldt daar de Windows Clients: Policy ook voor.