Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TheovdS schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:37:
[...]

Precies, en je moet de Beta eerst un-installeen voordat je de RTM kan installeren ;)
In plaats van opnieuw opstarten heb ik het proces explorer.exe gekilled en opnieuw gestart. Dan Windowsupdate gedraaid en dan staat hij er inderdaad bij.
Na het uitvoeren van die cmd staat KB936330 bij de updates. Als je de link volgt kom je wel bij SP1 uit. Er staat ook wat informatie over het deinstalleren van RC1 van SP1.

Ik ben nu aan het downloaden, ik kijk zo wel even goed of er iets bij staat van RC/beta voor ik ga installeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Het is deze update: KB936330. Volgens mij dus gewoon de RTM.
het is iets met 18000 op het einde in ieder geval.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
MichaelK1985 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:52:
Het is deze update: KB936330. Volgens mij dus gewoon de RTM.
het is iets met 18000 op het einde in ieder geval.
Kijk eens hier:
http://209.85.129.104/sea...lnk&cd=2&gl=nl&lr=lang_nl

[ Voor 13% gewijzigd door tonber op 16-02-2008 16:02 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Windows Vista Service Pack 1 RC - All Language Standalone Package - Nederlands

Modbreak:Laat het duidelijk zijn dat non-MS links geheel op eigen risico gevolgd worden, en dat SP1 Nederlands op dit moment zelfs niet op Technet/MSDN beschikbaar is.
Goed opletten dus, of gewoon nog even geduld hebben - all good things will come in their own time.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:39:
[...]

Mja, het punt is dat je dan alle MS server massaal gaat DDOSen. :P

Verder gaan de geruchten dat build tag 080118 helemaal niet de laatste versie is. Hij is wel RTM verklaard, maar er schijnt een bug in te zitten waardoor de final 080126 of zelfs 080131 gaat zijn.
Ik heb hier een dvd image van volume licensing en de buildtag is wel 080118-1840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
de_en_es_fr_ja_windows_vista_service_pack_1_x86_72327.exe

Dat is het bestand van de final version zoals die nu op MSDN, Technet, MS Connect, en Volume Licensing staat. Het bestand met KB936330 is de laatste RC client, maar heeft in principe - met uitzondering van de installer - dezelfde code als de RTM. Voor de x64 versie uiteraard x86 vervangen door x64, de rest van het bestand heeft dezelfde naam.

De final build? 6.0.6001.18000

De Nederlandse versie is het niet. Zoals je aan het bestand kunt zien is het alleen voor Duits, Engels, Spaans, Frans, en Japans.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

maartena schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:33:
de_en_es_fr_ja_windows_vista_service_pack_1_x86_72327.exe

Dat is het bestand van de final version zoals die nu op MSDN, Technet, MS Connect, en Volume Licensing staat. Het bestand met KB936330 is de laatste RC client, maar heeft in principe - met uitzondering van de installer - dezelfde code als de RTM. Voor de x64 versie uiteraard x86 vervangen door x64, de rest van het bestand heeft dezelfde naam.

De final build? 6.0.6001.18000

De Nederlandse versie is het niet. Zoals je aan het bestand kunt zien is het alleen voor Duits, Engels, Spaans, Frans, en Japans.
Onzin..final heeft 36talen standalone ook NL. 5 talen kan nooit final zijn...lijk me logisch :+

Dit is de officieel hashes for SP1..... MSDN,1840 IS the RTM (Release to Manufacturer)...

Windows Vista SP1 x86 32bit
Official build number : 6001.18000.080118-1840

CRC32: 57AD43FB
MD5: E230F3DCD78E462DBF1DD538FC70FF2A
SHA-1: 79F3FD5DB332B4464D8EBC54DA68BE8EFFD760C4

Windows Vista SP1 x64 64bit
Official build number : 6001.18000.080118-1840

CRC32: 248BA1B7
MD5: EEAFD59069B0DBB489F7B9CA63DBC678
SHA-1: 908983C5CD8C1112EE452A0A907B546CC70C9D8B

That's It...heb ze beide draaien

[ Voor 46% gewijzigd door silitek op 16-02-2008 18:57 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is het met deze SP1 eigenlijk ook mogelijk om hem te slipstreamen en op een nieuwe dvd te branden? Net als dat met XP kan? Want ik meen ergens gelezen te hebben dat MS die functie bij Vista zou hebben uitgeschakeld.

Ik overweeg nl. om Vista weer eens te installeren, maar als ik kan slipstreamen dan wacht ik nog even tot ie officieel uit is, zodat mn install direct goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:27:
Is het met deze SP1 eigenlijk ook mogelijk om hem te slipstreamen en op een nieuwe dvd te branden?
Nee, gaat niet.
Ook omdat Vista setup niet filebased maar imagebased is.

That is: je kan via WDS inderdaad een geintegreerde build uitrollen op je netwerk, maar dat houdt in dat je een standaard image pakt, daar SP1 op installeert en dan de geupdate image recaptured.
Die kan je dan weer masteren, maar dan ben je eigenlijk drie keer zo lang bezig.

Dat betekent in jouw geval dat je toch al een SP1 install doet - met één PC heeft dat dus geen nut :)

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 17-02-2008 13:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Gaat Microsoft dan wel zelf met geslipstreamde versies komen op msdn/technet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ongetwijfeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

sewer schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:41:
In ieder geval wel op Connect, daar staat ie sinds een paar dagen. Ik heb er gisteren vervolgens keurig een laptop met XP SP3 mee kunnen upgraden naar Vista SP1, dus dat dat goed werkt weten we dan meteen ook weer ;)

Op één puntje na, ik moest de Radeon Mobility driver (alleen voor XP beschikbaar) opnieuw installeren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Haaglander schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:32:
[...]

Klöte, ik heb 'm er maar weer afgegooid. ;(
Als je die .cmd file uitvoert, en dan SP1 installeert en een versie check op de HAL doet, dan krijg je dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.sport-touring.eu/images/winver.JPG

Dus geen RC1, maar echt de final. Die .cmd doet niks anders dan het enablen van de beta download, en MS is zo vriendelijk om de mensen die dat in het verleden gedaan hebben tijdens de public beta test op dit moment al de RTM te kunnen laten downloaden.

[ Voor 22% gewijzigd door afterburn op 17-02-2008 15:36 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:41:
Die zijn er zelfs al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:12:
Handige tip voor SP1 bezitters die hd ruimte willen besparen: Vsp1cln.exe uitvoeren. Daarmee maak je SP1 wel permanent op je systeem (niet meer te de-installeren), maar je krijgt de hd ruimte terug die SP1 nodig heeft voor een uninstall.
Nou ik heb dat zojuist uitgevoerd en er staat bij Windows Update geen SP1 voor me klaar. Wel is het zo dat ik de RC1 heb gedraaid en gisteren heb gedeïnstalleerd. Wat doe ik verkeerd. Op mijn laptop doet hij het wel daar heb alleen niet de RC1 op gehad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-09 14:31
afterburn schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:34:
[...]

Als je die .cmd file uitvoert, en dan SP1 installeert en een versie check op de HAL doet, dan krijg je dit te zien:

[afbeelding]

Dus geen RC1, maar echt de final. Die .cmd doet niks anders dan het enablen van de beta download, en MS is zo vriendelijk om de mensen die dat in het verleden gedaan hebben tijdens de public beta test op dit moment al de RTM te kunnen laten downloaden.
Dus als ik het goed begrijp is de SP1 die je via Windows Update te zien krijgt na het uitvoeren van die .CMD dus gewoon de RTM versie waar iedereen op zit te wachten of heeft gewacht?

[ Voor 3% gewijzigd door endless90 op 17-02-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dotto schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:19:
[...]

Dus als ik het goed begrijp is de SP1 die je via Windows Update te zien krijgt na het uitvoeren van die .CMD dus gewoon de RTM versie waar iedereen op zit te wachten of heeft gewacht?
Gezien het build nummer wel ja.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Zijn er meer mensen bij wie de Default Programs lijst leeg is na het installeren van SP1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
afterburn schreef op zondag 17 februari 2008 @ 15:34:
[...]

[afbeelding]

Krijg nou wat.

Heb de image van gisteren dan maar weer teruggezet. Ga er nu van uit dat het de definitieve SP1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
WoutF schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:42:
Zijn er meer mensen bij wie de Default Programs lijst leeg is na het installeren van SP1?
Wat is dat ... Default Programs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Haaglander schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:07:
[...]

Wat is dat ... Default Programs?
Staat rechtsonder in het Start Menu. Daar hoort een lijst te staan van protocollen en extensies, en de programma's die er mee geassocieerd zijn. Ik keek net en die lijst is nu leeg, en ik vraag me af of dit een SP1 fout/bug is.

Ik merk nu ook dat Firefox niet meer mijn default browser is, en ookal laat ik FF dit aanpassen dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Nope.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoutF schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:11:
[...]
Ik merk nu ook dat Firefox niet meer mijn default browser is, en ookal laat ik FF dit aanpassen dan werkt het niet.
Start FF eens met de optie "Run As Administrator".
Stel dan in dat 't de default browser moet zijn en herstart FF.
Wellicht dat het daarna wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

MichaelK1985 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 03:14:
[modbreak]Microsoft geeft SP1 vanzelf vrij wanneer zij dat verstandig achten, linkjes naar malafide sites zijn hier niet gewenst![/]
Have fun! ;)
Wat is dit voor onzin? Dit is een methode die gedocumenteerd staat/stond op de site van Microsoft zelf voor het installeren van SP1 beta versies via Windows Update ten tijde van de public preview, en waar nu als resultaat de RTM versie officieel via Windows Update gedownload kan worden.

Je download ook geen illegale software, zoals gesuggereerd wordt door de mod, slechts een batch bestand dat enkele wijzigingen in je eigen registry maakt, wat volkomen _legaal_ is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
@echo off

reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSp1 /f > NUL 2>&1
reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSP1 /f > NUL 2>&1

reg add HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSp1 /v Beta1 /t REG_SZ /d dcf99ef8-d784-414e-b411-81a910d2761d /f
IF NOT %errorlevel% == 0 ( goto ERROR)

:SUCCESS
@echo.
echo ===========================================================
echo  Windows Vista SP1 registry key has been set successfully. 
echo  Please check for updates in Windows Update.
@echo.
goto END

:ERROR
@echo.
echo  FAILED to set Windows Vista SP1 registry keys.
echo  Please run this script by right clicking and selecting
echo  "Run as Administrator".
@echo.
goto END

:END
pause

Je kan dit ook op de Microsoft Technet forums terug vinden.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Raar, want een tijdje terug werkte het nog. En de enige grote verandering aan mijn systeem ondertussen is de installatie van SP1.
Afbeeldingslocatie: http://www.woutfunnekotter.nl/images/defprogs.jpg

Via google ben ik het ook nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:53

MaxPoweR

-=StopTech=-

Nee..bij mij ook niet. Wat ik wel had is na de installatie van SP1 dat het beeldscherm zwart bleef na slaapstand. Diverse drivers van de videokaart geonstalleerd maar dat mocht niet baten. Toen maar een backup terug gezet en weer SP1 geinstalleerd en nu werkt het goed. Denk dat het misschien komt door de chipset update die ik ook had gedaan, straks weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dat zijn echt van die problemen die zich voordoen als je achteraf een SP gaat installeren. Hoop daarom dat er toch een manier komt om te slipstreamen of een andere manier om aan een geintegreerde dvd te komen. Desnoods download ik hem wel via bittorrent. Heb toch een legale key, dus zou ook gewoon moeten werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

silitek schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:25:
[...]

Is ook te vekrijgen buiten technet...dat ga ik hier niet uitleggen :P
Startmenu is wat verranderd zie hier:

Klik

[afbeelding]

;)
Is sinds SP1 het mogelijk dat je wel Aero Glass kan krijgen bij Home Basic ofzo?
En is dat een Nederlandse SP1?
Palomar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:25:
Dat is ook geen Aero Glass. Gewoon die standaard Aero skin zonder effectjes.

Wat is er trouwens veranderd aan het startmenu? Ik zie niet echt iets nieuws.
lol idd :P my bad O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Saven op 18-02-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dat is ook geen Aero Glass. Gewoon die standaard Aero skin zonder effectjes.

[ Voor 34% gewijzigd door Palomar op 18-02-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:25:

De zoekfunctie is verdwenen (niet de zoek-balk)

[ Voor 13% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Haaglander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:40:
[...]

Ook..en systeembeheer is erbij gekomen...In de home-basic geen Aero..En SP1 NL idd..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:11:
Desnoods download ik hem wel via bittorrent. Heb toch een legale key, dus zou ook gewoon moeten werken lijkt me.
Dat werkt idd ook, je key is geen issue.
Al heb ik em dan wel via MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Haaglander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:40:
Ik mag hopen dat dit gewoon weer aan te zetten is, want als er íets nieuws is van Vista wat ik veel gebruik, dan is dat het wel :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig ook of dat "adminpack" voor Vista beschikbaar is?
In Server 2008 zit ie al wel, maar is er niet uit los te halen zoals dat vroeger wel kon in 2003 met 't admin pack.
Ook SP1 voegt de optie niet toe aan Vista. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
wolkje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:09:
Ik mag hopen dat dit gewoon weer aan te zetten is, want als er íets nieuws is van Vista wat ik veel gebruik, dan is dat het wel :)
Inderdaad een heerlijke functie en ik hoef geen Google Desktop die dat voor mij doet. Ze hebben dit onder druk aan moeten passen maar volgens dit bericht van een half jaar geleden wordt de standaard optie slechts aangepast en zou je gewoon moeten kunnen kiezen.

EDIT:
SP1 includes a number of changes which allow computer manufacturers and consumers to select a default desktop search program similar to the way they currently select defaults for third-party web browsers and media players. That means that in addition to the numerous ways a user could access a third party search solution in Windows Vista, they can now get to their preferred search results from additional entry points in the Start Menu and Explorer Windows in Windows Vista with SP1. 3rd party software vendors simply need to register their search application using the newly provided protocol in Windows Vista SP1 to enable these options for their customers.
Blijft gewoon braaf zitten dus!

Ook mooi zijn onder andere:
SP1 reduces the number of UAC (User Account Control) prompts from 4 to 1 when creating or renaming a folder at a protected location.
en
With SP1, Windows Vista will report the amount of system memory installed rather than report the amount of system memory available to the OS. Therefore 32-bit systems equipped with 4GB of RAM will report all 4GB in many places throughout the OS, such as the System Control Panel. However, this behavior is dependent on having a compatible BIOS, so not all users may notice this change.
Gaat een gigantische hoeveelheid topics schelen van 32-bit gebruikers met 4GB+ geheugen die de FAQ niet hebben gelezen. :P

[ Voor 53% gewijzigd door The Realone op 18-02-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
afterburn schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:56:
[...]

Wat is dit voor onzin? Dit is een methode die gedocumenteerd staat/stond op de site van Microsoft zelf voor het installeren van SP1 beta versies via Windows Update ten tijde van de public preview, en waar nu als resultaat de RTM versie officieel via Windows Update gedownload kan worden.

Je download ook geen illegale software, zoals gesuggereerd wordt door de mod, slechts een batch bestand dat enkele wijzigingen in je eigen registry maakt, wat volkomen _legaal_ is:

code

Als ik deze code in een .bat bestand zet en dan uitvoert als administrator is het succesvol.
Daarna herstart ik de pc en draait windows update en voila, SP1 voor Windows Vista staat ertussen.

We zullen eens zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
silitek schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:49:
[...]

Ook..en systeembeheer is erbij gekomen...
Dat had ik al voor SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
[...]

Ik mag hopen dat dit gewoon weer aan te zetten is ....
Helaas, dat heb je te danken aan Neelie Kroes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

[...]

Uhm alleen dat knopje is er toch uit ofzo? Lijkt me dat je die zo weer terug kan zetten.
Die zoekbalk in het startmenu is er gewoon nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Saven schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:06:
[...]

Uhm alleen dat knopje is er toch uit ofzo? Lijkt me dat je die zo weer terug kan zetten.
Mag jij vertellen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Die zoekknop mis ik niet.
Ik zocht toch altijd via de zoekbalk onderaan het startmenu.

Wat ik echter wel verrot vind is dat de gehele zoekfunctie niet meer goed werkt.
Bestanden die in de documentsmap staan worden gewoon compleet over het hoofd gezien.

Eens even kijken of de index opnieuw opbouwen de boel oplost.

edit: een rebuild blijkt te helpen, even wachten totdat die voltooid is.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 18-02-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

rechtermuisknop op de taakbalk > eigenschappen > tabblad menu start > aanpassen en kies wat je wil zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Saven schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:25:
[...]

rechtermuisknop op de taakbalk > eigenschappen > tabblad menu start > aanpassen en kies wat je wil zien :P
Weet je dat zeker? Ik dacht het niet dus.
Dat kon idd als je pré-SP1 hebt, met SP1 is de optie voor de zoek-knop verdwenen.

Maar ik heb het volgende gevonden:

You can still get search results when you type in the White Line area of the Start Menu.
You can open a Advanced Search window by pressing the Windows Key+F.

[ Voor 24% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Haaglander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:29:
Maar ik heb het volgende gevonden:

You can still get search results when you type in the White Line area of the Start Menu.
You can open a Advanced Search window by pressing the Windows Key+F.
Joh :p.
Dat kon al vanaf het moment dat vista te koop was.
Waarom zou er daar "start search" staan?

Juist om dus zowel programma's als bestanden te zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 18-02-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
job schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:37:
[...]

Joh :p.
Dat kon al vanaf het moment dat vista te koop was.
Waarom zou er daar "start search" staan?

Juist om dus zowel programma's als bestanden te zoeken.
Ja en?
Vertel mij dan hoe ik een advanced search kan uitvoeren volgens jouw tip? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Ik draai SP1 hier nu al bijna een week. Is merkbaar vlotter. Zowel op het systeem als via everest geeft ie gewoon netjes SP1 aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Het opstarten duurt langer met SP1: van 28 seconden naar 34 seconden, zowel op mijn laptop als desktop. :/

[ Voor 18% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Haaglander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:40:
Ja en?
als je niet vind wat je wilt vinden, klik je op search everywhere. Of je gaat dus dmv windowsknop+f naar de search.
Die search knop voegde toch ook niets toe aan vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
Haaglander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:43:
Het opstarten duurt langer met SP1: van 28 seconden naar 34 seconden, zowel op mijn laptop als desktop. :/
OMG, dat meen je niet? Shit man, hoe moet je de tijd nu doorbrengen :o
Volgens mij is het altijd nog sneller dan met XP (als je tenminste een hoop programma's hebt geinstalleerd en dagelijks gebruikt).

OT:
Ik heb hem hier nu ook draaien op mijn PC en laptop en hij draait nog steeds prima. Heb trouwens het idee dat ie minder vaak problemen heeft met programma's die traag reageren.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 18-02-2008 17:51 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Haaglander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:43:
Waar mensen zich druk om kunnen maken 8)7 Ben je de hele dag aan het rebooten?

Mijn laptop reboot ik zo eens in de 10 dagen, de rest is hij lekker aan het slapen :z
Desktop maximaal 1x per dag.

Ik heb trouwens nog nooit een reboot opgemeten. Ligt ergens tussen de 10 en 100 seconden :)

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 18-02-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo, SP1 is geinstaleerd en merkbaar sneller met openen van programma's e.d.
Op 1 of andere manier loopt het allemaal wat vlotter dan normaal! :)

Vista business NLD btw

Wat me ook opviel is dat mijn HDD nu een betere score krijgt dan voorheen
Was een 4.3 nu een 5.3, dus 1 punt meer..
Niet slecht voor een SATAI 80Gb ;) :P

[ Voor 32% gewijzigd door Vorkie op 18-02-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:50:
[...]

Volgens mij is het altijd nog sneller dan met XP (als je tenminste een hoop programma's hebt geinstalleerd en dagelijks gebruikt).
Nope, de XP-machine van mijn moeder start in 24 seconden op. :)

Vista SP1 verliest het trouwens dik van XP SP2 qua snelheid: http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=1332&page=5

[ Voor 14% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
PWM schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:51:
[...]

Waar mensen zich druk om kunnen maken 8)7 Ben je de hele dag aan het rebooten?

Mijn laptop reboot ik zo eens in de 10 dagen, de rest is hij lekker aan het slapen :z
Desktop maximaal 1x per dag.

Ik heb trouwens nog nooit een reboot opgemeten. Ligt ergens tussen de 10 en 100 seconden :)
Tja, ik denk aan het milieu hè! 's avonds gaat-ie gewoon helemaal uit.
Is trouwens best interessant hoor om de boot times te meten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Er bestaat ook nog iets als hibernate, gaat ie ook helemaal uit ;) En hij start ook nog snel *O* Kost je alleen wel wat vrij ruimte op je c-drive.

[ Voor 39% gewijzigd door sewer op 18-02-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
sewer schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:18:
Er bestaat ook nog iets als hibernate, gaat ie ook helemaal uit ;) En hij start ook nog snel *O* Kost je alleen wel wat vrij ruimte op je c-drive.
hibernate is niet geheel energieconsumptie vrij.
microsoft

Hibernate mode writes an image of what you're currently working on to a special file on your hard drive, and then shuts your computer almost completely off.
Nee, echte milieubewuste tweakers sluiten hun PC minstens 1x per dag netjes af. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Haaglander op 18-02-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Haaglander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:31:
[...]

hibernate is niet geheel energieconsumptie vrij.

[...]

Nee, echte milieubewuste tweakers sluiten hun PC minstens 1x per dag netjes af. :)
hibernate is net zo 'uit' als wanneer je de pc gewoon afsluit. Dat 'almost completely off' slaat op het feit dat je voeding een klein beetje standby-stroom blijft verbruiken als ie uitstaat. Maar dat ligt aan de ATX-standaard. Remedie is om de stekker eruit te trekken. Overigens is die standby-stroom maar heel weinig. Mijn (ws. onnauwkeurige :P) aldi-verbruiksmeter geeft geloof ik zelfs 0 watt aan (bij hibernate en power off). S3 Standby verbruikt bij mij zo'n 5 watt. Daarom gebruik ik nu met XP ook standby, zodat mn pc weer lekker snel aan gaat (3 seconden). Alleen als ik meerdere dagen weg ben zet ik hem op hibernate. Nadeel van standby is alleen dat ik mn sessie kwijt ben als de stroom uitvalt. Het mooie van Vista is dat ie hibernate en standby combineert (hybrid sleep). Je pc gaat dus in standby, zodat ie ook weer snel aan kan gaan, maar ondertussen slaat ie ook een dump van je geheugen op de harddisk op, voor het geval de stroom wegvalt.

Lichtelijk offtopic dit, maargoed ;) Valt me alleen op dat elke keer als in een topic het woord hibernate naar voren komt dat er altijd mensen op reageren die geen idee hebben wat het is (nofi :P) terwijl het zo'n mooie techniek is :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 18-02-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bij het updaten via WindowsUpdate krijg ik de volgende melding (na 20% downloaden).

Mislukt: 1 update. Fouten 80070002.

De oplossing die MS aandraagt is het verwijderen van de bestanden en opnieuw proberen, maar dat helpt niet.

Wie weet raad.

Oh ja, Windows Business Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaglander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:40:
[...]

Ja en?
Gewoon in start search je zoekterm aangeven, dan op `search everywhere' klikken en dan krijg je de optie advanced search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:11:
[...]

Gewoon in start search je zoekterm aangeven, dan op `search everywhere' klikken en dan krijg je de optie advanced search.
Weer wat geleerd. Ik was gewoon verslaafd aan die zoek-knop, nooit geweten dat er andere manieren waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Haaglander schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:04:
[...]

Nope, de XP-machine van mijn moeder start in 24 seconden op. :)

Vista SP1 verliest het trouwens dik van XP SP2 qua snelheid: http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=1332&page=5
Reminder: These results apply to a single system and no optimizations were carried out to any of the systems. Your mileage can, and probably will, vary.
Ik denk dat mijn laptop sneller draait onder Vista. Als er al verschil is, is het minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
PWM schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:19:
[...]

[...]

Ik denk dat mijn laptop sneller draait onder Vista. Als er al verschil is, is het minimaal.
Ik vind Vista (met of zonder SP1) toch langzamer aanvoelen dan XP (opstarttijden, copieren van bestanden). Dat geldt voor zowel mijn desktop als laptop.Af en toe wat kleine crashes van windows explorer. Dat had ik met XP nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Er is natuurlijk een verschil tussen aanvoelen en daadwerkelijk meten. Maar voor wat het "aanvoelen" betreft is Longhorn/Vista de afgelopen jaren alleen maar sneller geworden.

Ik heb het OS vanaf begin 2004 getest op één en dezelfde laptop, met af en toe XP (als laatste met SP3) of een *nix variant tussendoor.

Maar nu met de laatste build van Vista incl. SP1 laat ik deze er maar lekker even opstaan, draait als nooit tevoren!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik merkte pas dat Vista met SP1 sneller was nadat ik de chipset had geupdate, daarvoor was het gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 15:46

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Dus conclusie: een EN/SP/FR/en nog een stel talen zijn al wel beschikbaar maar er is nog geen NL-SP1 gelekt?

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Goudvis Jan schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:09:
Dus conclusie: een EN/SP/FR/en nog een stel talen zijn al wel beschikbaar maar er is nog geen NL-SP1 gelekt?
Als je de post van Afterburn volgt heb je een ruim uurtje later de NL-SP1 op je machine staan hoor......

8)7

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:50:
[...]

OMG, dat meen je niet? Shit man, hoe moet je de tijd nu doorbrengen :o

OT:
Ik heb hem hier nu ook draaien op mijn PC en laptop en hij draait nog steeds prima. Heb trouwens het idee dat ie minder vaak problemen heeft met programma's die traag reageren.
Dan weet ik niet wat jij onder veel programma's verstaat, maar de boot van XP vanaf NTLDR tot en met werkbare staat duurt hier 12 seconden.

Ik voel aan mijn water dat SP1 nog wat 'technische' problemen heeft die Microsoft toch eerst zal moeten fixen. Ik denk dat het nog wel even duurt.
Al zeggen ze dat hij state ready is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:07
Coach4All schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 06:50:
[...]

Als je de post van Afterburn volgt heb je een ruim uurtje later de NL-SP1 op je machine staan hoor......

8)7
Welke post van Afterburn?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:07
MaxPoweR schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:23:
Ik merkte pas dat Vista met SP1 sneller was nadat ik de chipset had geupdate, daarvoor was het gewoon hetzelfde.
Enneuh, hoe bedoel je, de chipset updaten? Nieuwe firmware voor je moederbord of zo?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Deze.....
afterburn schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:56:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
@echo off

reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSp1 /f > NUL 2>&1
reg delete HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSP1 /f > NUL 2>&1

reg add HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\VistaSp1 /v Beta1 /t REG_SZ /d dcf99ef8-d784-414e-b411-81a910d2761d /f
IF NOT %errorlevel% == 0 ( goto ERROR)

:SUCCESS
@echo.
echo  Windows Vista SP1 registry key has been set successfully. 
echo  Please check for updates in Windows Update.
@echo.
goto END

:ERROR
@echo.
echo  FAILED to set Windows Vista SP1 registry keys.
echo  Please run this script by right clicking and selecting
echo  "Run as Administrator".
@echo.
goto END

:END
pause

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Goudvis Jan schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:09:
Ja hoor. Ik heb 'm al draaien.

Build Lab: 6001.longhorn_rtm.080118-1840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Haaglander schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:30:
[...]

Ja hoor. Ik heb 'm al draaien.

Build Lab: 6001.longhorn_rtm.080118-1840
6001.longhorn_rtm.080118-1840 is 'm hier ook ja!

En hint aan alle usenet gebruikers, de NL versie laat zich vinden onder de noemer Windows6.0-KB936330-wave1-X86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waarschuwing staat boven me en hij is nog niet weggehaald, dus zijn we nu goed bezig? SP1 is er nog niet, dus je draait beta en hier de bron van de ellende waar hier nu over gediscussieert wordt.

Ik ga niet in al die topics deze link zetten, maar: lees en huiver {geen bash}
Problems, problems, problems, (Marillion 1982)

Vooral de laatste zin bekrachtigd nog steeds de waarschuwing van de mod boven me.

Ik zou in dit topic graag te weten komen wanneer wel en zo is vragen om een slotje :/

Yes, link is van vandaag

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ik zei toch?
Gewoon even geduld hebben, tenzij je zo graag als proefkonijn wil fungeren ;)

offtopic:
Voordat sommigen hier gelijk weer beginnen: nee, dit is niet handig van MS - verre van zelfs, maar zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb SP1 hier ook draaien op mijn laptop met Vista Ultimate, mijn rating ging 0.1 punt omhoog (whoow :P ) 2 oude bugs kwamen weer omhoog die ook tevoorschijn kwamen tijdens de updates via Windows Update, kon opeens geen folders meer renamen en verwijderen, en recycle bin deed weer eens raar. Gelukkig had ik de fixen nog, wel vreemd dat deze bugs gewoon weer terugkomen :S

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:53:
Ik zei toch?
Gewoon even geduld hebben, tenzij je zo graag als proefkonijn wil fungeren ;)

offtopic:
Voordat sommigen hier gelijk weer beginnen: nee, dit is niet handig van MS - verre van zelfs, maar zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb :P
??? Ik heb geen problemen gehad met die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:24:
De waarschuwing staat boven me en hij is nog niet weggehaald, dus zijn we nu goed bezig? SP1 is er nog niet, dus je draait beta en hier de bron van de ellende waar hier nu over gediscussieert wordt.

Vooral de laatste zin bekrachtigd nog steeds de waarschuwing van de mod boven me.

Ik zou in dit topic graag te weten komen wanneer wel en zo is vragen om een slotje :/

Yes, link is van vandaag
Dus. Bij de meeste in dit topic werkt het uitstekend en die hoor je nergens over. Toch bedankt voor het herschrijven van een mod-waarschuwing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Goudvis Jan schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:00:
[...]

Dus. Bij de meeste in dit topic werkt het uitstekend en die hoor je nergens over. Toch bedankt voor het herschrijven van een mod-waarschuwing. ;)
Hij is gewoon jaloers dat hij geen SP1 heeft en wij wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaglander schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:57:
[...]

Hij is gewoon jaloers dat hij geen SP1 heeft en wij wel. :)
Duh :P

heb XP :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Goudvis Jan schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:07:
[...]

6001.longhorn_rtm.080118-1840 is 'm hier ook ja!

En hint aan alle usenet gebruikers, de NL versie laat zich vinden onder de noemer Windows6.0-KB936330-wave1-X86.
Dat is de US versie. De NL is nog niet uit!!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Erhnam schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:42:
[...]

Dat las ik gister ergens in dit topic ook, maar hoe kan dit dan?

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08083/infoz805.jpg

Kan ook screendumps van mijn register maken mocht je me niet (willen) geloven :p. Die versie-info heb ik daar iig vandaan. En ohja, de installer is 546MB groot. ("About 550 MB (Full 36 language package")

[ Voor 4% gewijzigd door Goudvis op 20-02-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Sandrioni schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:48:
[...]

Enneuh, hoe bedoel je, de chipset updaten? Nieuwe firmware voor je moederbord of zo?
Sorry, misschien een beetje onduidelijk geweest....nieuwe drivers geinstalleerd voor de chipset in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Erhnam schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:42:
[...]

ow jawel, die wave1 is idd de versie met alle talen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Hoi
heeft iemand al SP1 voor Windows Vista 64bit via Windows auto-update gedownload?

http://winfuture.de/news,37648.html

• Erhnam
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hubert schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:18:
[...]

ow jawel, die wave1 is idd de versie met alle talen :)
Is dat niet de rc1 dan?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:35
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:08:
Hoi
heeft iemand al SP1 voor Windows Vista 64bit via Windows auto-update gedownload?

Ik krijg hem hier net binnen via windows update dus ik laat je straks iets weten hoe het is ;)

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Hoi

ja, ik sinds dinsdag, draait als een tiet.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:24:

Yes, link is van vandaag
betekent dat, dat het op dit moment niet meer mogelijk is om o.a. de nederlandse niet meer binnen te halen? ik heb op mijn laptop de stappen van afterburn gevolgd, maar krijg geen updates binnen o.i.d. (en ik wil dat service pack zo graag :9~ )
stappen: batch bestandje gemaakt en uitgevoerd (dos schermpje zegt dat het gelukt is), ik start laptop opnieuw op en doe windows update.

ben ik een stap vergeten? (ik heb geen rc versie ofzo erop staan)

• Haaglander
  • Niet online
Rub3s schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:39:
[...]

betekent dat, dat het op dit moment niet meer mogelijk is om o.a. de nederlandse niet meer binnen te halen? ik heb op mijn laptop de stappen van afterburn gevolgd, maar krijg geen updates binnen o.i.d. (en ik wil dat service pack zo graag :9~ )
stappen: batch bestandje gemaakt en uitgevoerd (dos schermpje zegt dat het gelukt is), ik start laptop opnieuw op en doe windows update.

Bij mij duurde het even, de eerste keer klikken op WU liet-ie 'm niet zien in het overzicht. Een minuutje later wel

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:35
Hoi

Werkt perfect. Installatie duurde iets minder dan een uurtje, alles draait zeer soepel.

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Rub3s schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:39:
[...]

Run as Administrator?? - Check even mijn site staat het ook op: http://www.cablekevin.nl staat een handleidinkje.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Vooral ook zorgen dat je alle updates ziet, niet alleen de kritieke...

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

aha en hoe kan ik dat instellen? bij 'instellingen wijzigen' in windows update zijn namelijk niet zo heel veel optie's......

naja ik zal zo de hele procedure nog es een keertje doen. tot nu toe heeft et (vreemd genoeg) weinig meer opgeleverd dan wat updates van wat 'live' dingen (en ik moest ook nog men firewalls uitschakelen, anders gaf hij een error =.=)

owja en ik heb vista basic oem, geen idee of dat wat uitmaakt

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik wilde het ook eens proberen aangezien ik binnenkort toch m'n schijven ga omwisselen en dus een herinstallatie nodig is wil ik het "risico" best eens lopen.

Ik heb echter hetzelfde probleem, geen SP1 via WU na het exact volgen van de stappen (en dubbelchecken in het register of het ook echt aangepast is) + enkele reboots en veel wachten.

Vista Ultimate x64 NL

Naja, anders wachten we gewoon. ;)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik check hier net voor updates en krijg 'm ook in de lijst te zien (Vista Home Premium x64 EN). Vaag dat hij bij de beschrijving nog wel het woord Beta laat zien :? Als je erop dubbelklikt in het updateoverzicht zeg maar.

Ik neem de gok dan maar, hij staat nu te downloaden.

Hier stond een dode link.

• Haaglander
  • Niet online
strandbal schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:22:
Ik check hier net voor updates en krijg 'm ook in de lijst te zien (Vista Home Premium x64 EN). Vaag dat hij bij de beschrijving nog wel het woord Beta laat zien :? Als je erop dubbelklikt in het updateoverzicht zeg maar.

Ik neem de gok dan maar, hij staat nu te downloaden.
Bij mij geen Beta gezien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

The Realone schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:15:
Ik wilde het ook eens proberen aangezien ik binnenkort toch m'n schijven ga omwisselen en dus een herinstallatie nodig is wil ik het "risico" best eens lopen.

Ik heb echter hetzelfde probleem, geen SP1 via WU na het exact volgen van de stappen (en dubbelchecken in het register of het ook echt aangepast is) + enkele reboots en veel wachten.

Vista Ultimate x64 NL

Naja, anders wachten we gewoon. ;)
gelukkig ben ik dus dan niet de enigste die dat probleem heeft. ik heb het ook een paar keer geprobeerd, maar geen succes (boehoe :'( )

nu maar wachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien dat de NL versie later komt.
Ook hier Vista Ultimate x64 NL, maar geen SP1.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Haaglander schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:55:
[...]

Bij mij geen Beta gezien hoor.
Dit staat er anders bij details als hij via windows update binnenkomt:

Windows Vista Service Pack 1 for x64-based Systems (KB936330)

Installatiedatum: ‎20-‎2-‎2008 9:53

Installatiestatus: Geslaagd

Type update: Belangrijk

Windows Vista Service Pack 1 (SP1) Beta is an update to Windows Vista that addresses key feedback from our customers. Windows Vista SP1 Beta addresses specific reliability and performance issues, supports new types of hardware and adds support for several emerging standards. After you install this item, you may have to restart your computer.

Meer informatie:
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/bb738089

Help en ondersteuning:
Microsoft Help and Support

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Het Microsoft Downloadcentrum is de enige bron die is gemachtigd om een gelicentieerd exemplaar van Windows Vista Service Pack 1 (SP1) als download aan te bieden.

Vragen om andere links, seeds, torrents, uploads, NGposts, reken erop dat je iets in je mailbox hebt hangen en dat je post verwijderd wordt!

Volledige 544MB SP1 (x86) NL offline installatie bestand:
MS Download Site: KB936330: Zelfstandige module van Windows Vista Service Pack 1 All Language (x86)

Volledige 873 MB SP1 (x64) NL offline installatie bestand:
MS Download Site: KB936330: Zelfstandige module van Windows Vista Service Pack 1 All Language (x64)

Via de Vista Update functie (optioneel): als je de voorvereiste updates ook hebt.

Krijg je 'm niet?
Controleer of dit KB artikel van toepassing is!
Windows Vista Service Pack 1 is not available for installation from Windows Update and is not offered by Automatic Updates

Het is niet nodig om te vermelden dat je 'm 'ook aan het downloaden bent' - dat wordt nogal saai zo ;)

Verder: dit is géén 'probleem-meld'-topic.
Open daarvoor liever je eigen topic, uiteraard geldt daar de Windows Clients: Policy ook voor.