Ervaringen Glashart Rijssen*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55847

Hallo.

Sorry voor de evt nooby-vraag, maar na lang zoeken kon ik nog geen oplossing vinden.

Ik ben net aangesloten op Twennet glas in Rijssen. Ik had een ADSL-aansluiting bij Planet. Daarop had ik een Draytek Vigor 2600plusAnnexA modem/router.

Nu is het me gelukt om 1 PC rechtstreeks op glas aan te sluiten. Dus op zich werkt het.

Maar wat ik natuurlijk wil is dat alle apparaten in huis via glas op internet kunnen. Nu heeft de Vigor 2600 4 UTP-poorten (P1...P4), naast de ADSL-poort. Is die 2600 nu geschikt om mijn LAN te verbinden met glas? En zo ja, hoe doe ik dat dan/wat moet ik wijzigen in de configuratie van de router? Ik heb van alles geprobeerd, maar krijg het niet werkend.

Twennet geeft me een 195xxx-ip-adres. Dat kan ik niet zomaar op mijn simpele Sweex 8-poorts switch zetten volgens mij: hoe komen mijn andere apparaten dan aan een ip-adres? Dat doet/kan de switch niet. En ik kan ze allemaal wel statisch een 10xxx-adres geven, maar dat werkt niet: volgens mij moeten alle IP's in dezelfde range zitten (en ik kan mijn LAN-devices geen 195xxx-adres geven: ik krijg nl maar 1 ip-adres van Twennet).

Volgens mij moet ik er dus een router tussen zetten. Maar ik als ik in de configuratie-schermen van de 2600 ga kijken, krijg ik het idee dat hij er van uit gaat dat de ADSL-poort altijd de WAN-verbinding is, kan dat?

Wie kan me iets verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Anoniem: 55847 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:09:
Maar wat ik natuurlijk wil is dat alle apparaten in huis via glas op internet kunnen. Nu heeft de Vigor 2600 4 UTP-poorten (P1...P4), naast de ADSL-poort. Is die 2600 nu geschikt om mijn LAN te verbinden met glas?
Nee dat is deze niet. De WAN poort is een ADSL aansluiting (telefoonlijn) en geen ethernet. Je kunt deze dus niet voor glasvezel gebruiken.
Twennet geeft me een 195xxx-ip-adres. Dat kan ik niet zomaar op mijn simpele Sweex 8-poorts switch zetten volgens mij: hoe komen mijn andere apparaten dan aan een ip-adres?
Een switch geeft alleen maar op een slimme manier pakketjes door, een router heeft meestal ook een zogenaamde DHCP server waarmee je interne adressen kan krijgen. Op de WAN poort wordt dan het Twennet 195xxx ip adres gekoppeld en op de interne LAN poorten krijg je IP adressen uitgedeeld, of je kunt ze uiteraard op je PC keihard instellen.

Het belangrijkste is dus dat je een router hebt met een WAN Ethernet poort welke een via DHCP of statisch het IP adres van Twennet kan gebruiken, een andere belangrijke eigenschap is de zogenaamde troughtput. Glasvezel in de huidige vorm voor consumenten kan vaak tot 100Mbit hebben, de meeste routers hebben wel 100Mbit poorten maar de processor (CPU) kan de snelheid dan niet aan. Ik heb een website waar dit soort routers getest zijn en je meer informatie kan vinden. http://www.glasvezel.nu/apparatuur

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
RammY schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:49:
Ook is het zo dat ze zelf al aangeven dat als de upload belabberd is dat de download ook slecht moet zijn, en dat is hij niet.
Waarom zou de download dan ook belabberd moeten zijn? 9 van de 10 keer (meestal nog hoger) ligt de oorzaak van snelheidsproblemen bij het netwerk/apparatuur van de eindgebruiker. Een router gaat bijvoorbeeld anders om met uitgaande pakketten dan inkomende pakketten.

Kun je een nauwkeurige omschrijving geven van je netwerk en computer situatie? Dus merk/type router, instellingen op de router (firewall, VPN, UPnP, etc), hoeveel en wat voor soort apparaten zijn er aangesloten, wat voor software draait erop.

Ik heb redelijk wat ervaring met dit soort issues vanuit het XMS topic. Ik heb nu zelf 1,5 jaar glasvezel en heb voor andere XMS gebruikers een tijd een FTP server onder FreeBSD gedraait zodat men de uploadsnelheid binnen het XMS (provider) netwerk kon testen.

Zodra je buiten het netwerk gaat is het ook geen gedegen test meer.
Ook heb ik een FAQ artikel gemaakt met punten om op te letten, http://www.glasvezel.nu/f...controleren-en-verbeteren .

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279183

Hoi,

Misschien is deze vraag al vaker behandeld, maar ik probeer het toch even. Ik las in de gebruiksaanwijzing van de digitale box Amino 110 dat je ook op de tv kan internetten. Usb aansluiting voor het toetsenbord is er ook. Heeft iemand dit al werkend? Ik heb de box nog niet en heb het dus nog niet uitgeprobeerd. Ik ben wel nieuwschierig of dit kan.

Heb trouwens slechte ervaringen met de stratenmakers bij Twennet. Ik ben vanaf 8 juli bezig om mijn straat gerepareerd te krijgen. Meerdere malen komen ze afspraken niet na. De stratenmaker kan voor de 4e keer komen omdat ze maar niet snappen dat ik voor elke kapotte klinker een nieuwe wil...... Ik word er 8)7 van.

Groetjes Linda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Anoniem: 279183 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:44:
Ik las in de gebruiksaanwijzing van de digitale box Amino 110 dat je ook op de tv kan internetten. Usb aansluiting voor het toetsenbord is er ook. Heeft iemand dit al werkend? Ik heb de box nog niet en heb het dus nog niet uitgeprobeerd. Ik ben wel nieuwschierig of dit kan.
Ik heb een Aminet 110 en 130 en beide zijn afgeschermd en zo ingericht als de provider dat wil. Op dit moment zit daar geen webbrowser bij. Bij XMS zijn wel een aantal voor TV geschikte applicaties ingericht. Dit zijn o.a. Hyves, zie ook http://www.glasvezel.nu/n...le-tv-glasvezel-providers voor een YouTube filmpje daarvan, Volkskrant TV (VKTV) en Zoover (vakantiebeoordelingen).
Zover mij bekend zijn al deze applicaties bij alle Reggefiber/Glashart netwerken ingeregeld welke met de Aminet kastjes werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 22:25

RammY

Dát!

Jurjen de Vries schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:46:
[...]

Waarom zou de download dan ook belabberd moeten zijn? 9 van de 10 keer (meestal nog hoger) ligt de oorzaak van snelheidsproblemen bij het netwerk/apparatuur van de eindgebruiker. Een router gaat bijvoorbeeld anders om met uitgaande pakketten dan inkomende pakketten.

Kun je een nauwkeurige omschrijving geven van je netwerk en computer situatie? Dus merk/type router, instellingen op de router (firewall, VPN, UPnP, etc), hoeveel en wat voor soort apparaten zijn er aangesloten, wat voor software draait erop.
Omdat de lijn synchroon is... :)

Zoals ik al aangaf.... vanaf een bijv Tele2 lijn download ik met 300k en als het een server is die in een datacenter hangt trekt de lijn opeens 1.3 mb/sec. Dat heeft dan dus niet zoveel te maken met hoe een router met in en uitkomend verkeer om gaat!

Maar nu even de uitslag ;)

Knakkert heeft me teruggebeld.
Heeft mijn lijn op 50 en op 100mbit gezet en getest. Het gekke is dat hij dan wel de volledige snelheid zou pakken (zelf gezien!).
Dus met andere woorden. Als de lijn op 100mbit staat (of 50) dan komt er in een keer wel 3a 4 mb/sec door mn router. Als hij op 35 mbit staat niet.
Dan mag ik toch wel echt concluderen dat dit niet aan de router ligt.
Maar de knakker daar blijft vol houden dat het aan mijn apparatuur ligt (yeah right!).
Monteur kost me 250 euri als het aan mij zo liggen.
Ik ga voor hem eerst wat leuke testjes op papier zetten zodat hij er al niet meer om heen kan!
Laat dan die monteur maar komen. Ik verwacht gewoon een brakke firmware of brakke modem!

Nu even de netwerk schets:

Glasmodem > UTP Cat5e > Router (LinkSys WRT-160N met DD-WRT V24) > Server met Apache / FTP.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Dat de lijn synchroon is begrijp ik, maar dat de in en uitgaande snelheid als daar een router achter zit gelijk moet zijn ben ik het niet mee eens, de troughput de ene kant op of de andere kant op hangt maar net af van de regels in bijvoorbeeld firewall settings en hoe snel de cpu van de router daar dan tegenaan loopt, vandaar de opmerking. Ook zijn er een aantal wat oudere type netwerk kaarten op de consumenten markt die wat meer moeite hebben met de upstream.
Dat de tele2 download langzamer is dan vanaf een server lijkt me logisch, ik ga er vanuit dat je met tele2 lijn een ADSL lijn bedoeld, deze heeft natuurlijk een maximum upstream, dus sneller dan die upstream is zal jij er niet vanaf vandaan kunnen downloaden. Ook ben je zodra je buiten het netwerk van je provider bent nog eens afhankelijk van de gehele situatie die daarna komt. Bijvoorbeeld de overboeking op de tele2 lijn, etc etc.

Met de Linksys WRT160N mag je een throughput verwachten van 87Mbit down en 84Mbit up. Bron http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/ . Oftewel, je router zal niet het probleem zijn, tenzij je hem heel belabberd geconfigureerd hebt, maar ook daar ga ik even niet vanuit. Zoals er is getest mag je inderdaad verwachten dat het niet aan jou ligt, al zou je met de test van 100Mbit niet verder kunnen komen dan 87/84 Mbit.

Wat je kunt doen is je apache/ftp server rechtstreeks op het modem aansluiten. Is het een windows of bsd/linux machine? Het prettigst is linux/bsd omdat je dan meer inzicht hebt in andere eventueel onnodig belastende processen. De netwerkkaart geniet een voorkeur aan intel/3com. Het beste kun je testen met iemand van binnen het netwerk, maar ik wil eventueel ook nog wel een testje met je wagen, ook wel leuk om te zien of 2 providers aangesloten op het reggefiber backbone een beetje over het glasnetwerk blijven routeren. In mijn contactgegevens vind je oa. e-mail, msn, skype, gtalk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Jurjen de Vries schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:42:
Dat de lijn synchroon is begrijp ik, maar dat de in en uitgaande snelheid als daar een router achter zit gelijk moet zijn ben ik het niet mee eens, de troughput de ene kant op of de andere kant op hangt maar net af van de regels in bijvoorbeeld firewall settings en hoe snel de cpu van de router daar dan tegenaan loopt, vandaar de opmerking. Ook zijn er een aantal wat oudere type netwerk kaarten op de consumenten markt die wat meer moeite hebben met de upstream.
Dat de tele2 download langzamer is dan vanaf een server lijkt me logisch, ik ga er vanuit dat je met tele2 lijn een ADSL lijn bedoeld, deze heeft natuurlijk een maximum upstream, dus sneller dan die upstream is zal jij er niet vanaf vandaan kunnen downloaden. Ook ben je zodra je buiten het netwerk van je provider bent nog eens afhankelijk van de gehele situatie die daarna komt. Bijvoorbeeld de overboeking op de tele2 lijn, etc etc.

Met de Linksys WRT160N mag je een throughput verwachten van 87Mbit down en 84Mbit up. Bron http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/ . Oftewel, je router zal niet het probleem zijn, tenzij je hem heel belabberd geconfigureerd hebt, maar ook daar ga ik even niet vanuit. Zoals er is getest mag je inderdaad verwachten dat het niet aan jou ligt, al zou je met de test van 100Mbit niet verder kunnen komen dan 87/84 Mbit.

Wat je kunt doen is je apache/ftp server rechtstreeks op het modem aansluiten. Is het een windows of bsd/linux machine? Het prettigst is linux/bsd omdat je dan meer inzicht hebt in andere eventueel onnodig belastende processen. De netwerkkaart geniet een voorkeur aan intel/3com. Het beste kun je testen met iemand van binnen het netwerk, maar ik wil eventueel ook nog wel een testje met je wagen, ook wel leuk om te zien of 2 providers aangesloten op het reggefiber backbone een beetje over het glasnetwerk blijven routeren. In mijn contactgegevens vind je oa. e-mail, msn, skype, gtalk etc.
Om dan even mijn verhaal compleet te maken ;)
Ik heb 2 15mbit lijnen liggen. Die normaal zowiezo 1.4 mb/sec aankunnen.
Ook getest met:
6mbit Het Net/Planet (250-300k)
35mbit Concepts lijn (250-300k)
100mbit Unknown (1.3 mb/sec)
Knakkert van Concepts (250-300 (en na aanpassing zelfs 400k)).

Pingtimings super, ook van en naar alle verschillende hosts.
Dus een routeringsprobleem zou het in dat geval ook niet echt mogen zijn.
Dat hebben ze ook uitgesloten bij Concepts.
Het ligt gewoon aan de netwerkapparatuur/config daarvan van Concepts (vermoedelijk modem).
Verklaar anders maar dat de upload snelheid wel klopt als ze er een 100mbit signaal op zetten :S
Simpelweg probleem van concepts....

Owjah, ook als ik lokaal van mijn server download kom ik wel rond de 8/9 mb/sec dus ook geen prob @ servert (Win 2k3 Standard).

Wel moet ik toegeven dat er een Realtek kaartje inhangt die nog word gewisseld voor een 3Commetje.. maar dat heeft in dit geval geen enkel invloed (ook als ik een 100mb.bin serveer vanaf mn pc is de snelheid gelijk (nVidia & Marvell Yukom kaartjes onboard) ).

Graag hoor ik trouwens van meer Concepts klanten die dit probleem ervaren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

RammY schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:56:
Om dan even mijn verhaal compleet te maken ;)
Ik heb 2 15mbit lijnen liggen. Die normaal zowiezo 1.4 mb/sec aankunnen.
[...]
Let wel even op je b versus B, anders wordt de discussie er niet duidelijker op :)

Dat de snelheid uitmaakt voor de throughput zou normaal inderdaad niet zo moeten uitmaken, maar het zou wel kunnen. Als de snelheid lager is, moeten pakketten immers langer gebufferd worden, en als er een apparaat uit zijn bufferruimte loopt gaat hij droppen en zit je met retransmits wat de boel enorm vertraagd. Dit kan ook gebeuren als je ingress limiting toepast zonder flow control, maar vziw is dat op dit netwerk niet van toepassing (geen ingress limiting).

Als je maar 300-400 kbit/s overhoudt, dan zou het best eens zoiets kunnen zijn. Heb je niet ergens hele grote TCP windows of te veel streams tegelijk geconfigureerd of zo? Kun je met een packet trace kijken of je retransmissies ziet? Bijvoorbeeld Wireshark kan dit erg makkelijk inzichtelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluimpje2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-06 15:26
Wij krijgen ook glasvezel hier in Laren :D !!!!
Er heeft zich maar liefst 72% aangemeld!!! (moesten 40% halen)
Dus ruim voldoende, was zeer uitzonderlijk zoveel.
Ze gaan nu het vergunningen traject in en hopen dan 2e kwartaal te gaan beginnen en binnen 3 maand klaar te zijn (500 huishoudens).
Hoe staat het er in Holten voor? daar de 50% al gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
pluimpje2 schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:29:
Wij krijgen ook glasvezel hier in Laren :D !!!!
Er heeft zich maar liefst 72% aangemeld!!! (moesten 40% halen)
Dus ruim voldoende, was zeer uitzonderlijk zoveel.
Ze gaan nu het vergunningen traject in en hopen dan 2e kwartaal te gaan beginnen en binnen 3 maand klaar te zijn (500 huishoudens).
Hoe staat het er in Holten voor? daar de 50% al gehaald?
Glashart heeft nog niks laten horen. 31 oktober was de laatste inschrijfdag.
Hopelijk deze week de uitslag.

Waar heb jij gehoord dat Laren dit percentage gehaald heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Thombias op 03-11-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluimpje2
Thombias schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:29:
[...]

Glashart heeft nog niks laten horen. 31 oktober was de laatste inschrijfdag.
Hopelijk deze week de uitslag.

Waar heb jij gehoord dat Laren dit percentage gehaald heeft?
31 oktober was bij ons ook de laatste inschrijfdag en dit werd afgesloten in het cafe.
Daar waren ook mensen van glashart en om 20:00uur werd al bekend gemaakt dat wij op dat moment 72% aanmeldingen binnen hadden dus dat glasvezel in ieder geval doorgaat.
Ze verwachten zelfs tegen de 80% te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluimpje2
Holten gaat btw ook door lees ik net.

HOLTEN - Aanleg supersnel glasvezelnetwerk Glashart start medio november 2008

De inwoners van Holten hebben massaal “ja” gezegd tegen de aanleg van dit supersnelle netwerk voor Holten. Iedereen die geïnteresseerd was in een aansluiting, kon zich tot 31 oktober aanmelden bij Glashart. Nu meer dan 40% van de Holtenaren zich heeft aangemeld, gaat medio november 2008 de schop daadwerkelijk in de grond. Omdat de bouwprijs lager uitvalt dan geraamd heeft Glashart besloten dat deze 40% voldoende is om te starten met de aanleg. Glashart verwacht dat tijdens de aanleg dit percentage, net als in Rijssen, nog verder zal stijgen. Holten betrokken bij initiatief Glashart
Sinds de opening van Glashart Servicewinkel op 1 september 2008 hebben veel inwoners zich laten informeren over de plannen van Glashart. Daarnaast werden de informatieavonden in de raadszaal goed bezocht. Ook kreeg Glashart hulp van verschillende sportclubs en verenigingen die zich actief hebben ingezet om voor Glashart aanmeldingen te werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:51

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ja, las het net op tubantia.nl

Holten krijgt glasvezel
dinsdag 04 november 2008 | 03:19 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 04 november 2008 | 09:05

HOLTEN - Alle kernen in de gemeente Rijssen-Holten worden verglaasd. Want na Dijkerhoek en Rijssen wordt ook Holten aangesloten op het glasvezelnetwerk. De firma Reggefiber/Glashart heeft daartoe besloten, nadat 40,3 procent van de Holtense huishoudens zich heeft aangemeld voor de supersnelle verbinding voor internet, telefonie en televisie.

Bij het sluiten van de inschrijfperiode, afgelopen vrijdagmiddag, hadden zich 1077 Holtenaren voor glasvezel aangemeld. "Met de hakken over sloot, vergelijkbaar met de werving in Rijssen", typeert Reggefiber-directeur Jordi Nieuwenhuis het aantal aanmeldingen. Aanvankelijk was voor Holten de limiet op 50 procent bepaald. Dat is dus bijgesteld naar 40 procent. Reggefiber is eerder uitgegaan van een significant duurdere bouwprijs, later bleken er wat 'meevallertjes' te zijn, verklaart Nieuwenhuis.

In Rijssen is de afgelopen maanden het aantal glasvezel-klanten opgelopen tot 60 procent. De Reggefiber-directeur gaat er vanuit dat ook in Holten nog meer huishouden zich gaan aanmelden.

Het glasvezelnetwerk in Holten wordt aangelegd door Volker Wessels. Nog dit jaar wordt met graven begonnen. De Reggefiber-directeur verwacht dat half maart de eerste woning-aansluitingen worden geactiveerd.

De glasvezelwinkel vn Glashart in het voormalige gemeentehuis op de Smidsbelt blijft voorlopig open.

bron: tctubantia.nl

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluimpje2
Misschien dat ze de glaskabel vanuit Bathmen en Holten doortrekken naar Laren?
(Dit omdat het in een ring moet liggen?)

Hier het stuk over Laren trouwens:

Dubbele score voor glasvezelproject

LAREN - Vrijdagavond was er tussen 19.00 en 21.00 uur bij Witkamp in het café een laatste mogelijkheid om de formulieren voor een glasvezelaanleg in te leveren. Deze formulieren telden nog mee voor het percentage van 40% dat in elk geval moest worden gehaald om het project doorgang te laten vinden.

Velen maakten nog van dit laatste moment gebruik. Ver voor de klok van negen kon voorzitter Jurik Okma van Wakker Laorne echter al bekend maken dat het percentage was bereikt en zelfs ruim was overschreden.

De beide scholen in Laren krijgen van de firma Glashard een ultra modern Hitachi interactief schoolbord met short throw beamer. Het bijzondere van dit board is dat je zowel met de elektronische pen en met je vingers op dit bord kunt schrijven en bedienen. Hiermee krijgt Laren niet alleen het moderne glasvezel, maar ook het allernieuwste op gebied van schoolborden en beamers.

Glashart biedt deze borden aan vanwege het feit dat in Laren een geweldige score is gehaald van maar liefst 73% . Nu het hele verhaal doorgaat is er nog de mogelijkheid van aanmelden voor een aansluiting tot tien dagen voor aanvang van de graafwerkzaamheden.

Bron: Extraonline.nl

[ Voor 7% gewijzigd door pluimpje2 op 04-11-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de snelheden die ook daadwerkelijk gehaald worden? Dus theoretisch voor 35 Mbit ongeveer 4,3 MB/s en voor 50 Mbit zou je ~6,25 MB/s moeten kunnen halen. (Er gaat nog wat af natuurlijk voor overhead e.d.)

Komen mensen waar internet al is aangesloten een beetje in de buurt van deze snelheden (zowel up/down)? Ik hoor namelijk bijna niemand erover praten terwijl dat me voor een internetverbinding juist wel aardig interessant lijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Met de download heeft volgensmij niemand problemen.
Ik haal op TweakNews 3.93 MB/sec
Voldoende dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

Convoy

g44p

Twist schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:49:
Hoe zit het eigenlijk met de snelheden die ook daadwerkelijk gehaald worden? Dus theoretisch voor 35 Mbit ongeveer 4,3 MB/s en voor 50 Mbit zou je ~6,25 MB/s moeten kunnen halen. (Er gaat nog wat af natuurlijk voor overhead e.d.)

Komen mensen waar internet al is aangesloten een beetje in de buurt van deze snelheden (zowel up/down)? Ik hoor namelijk bijna niemand erover praten terwijl dat me voor een internetverbinding juist wel aardig interessant lijkt :P
hier nog een happy 50mbit user... haal zowel up als down 6.5MB/s+ dus mij hoor je niet klagen :D draai zelf een servertje die deze speeds regelmatig makkelijk haalt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Convoy op 05-11-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
Leuk nieuwtje, RTV Oost is nu ook On Demand te zien.
Bron: http://www.glasvezel.nu/n...emist-deventer-en-rijssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 15:11
Was ik zojuist aan het surfen kreeg ik een melding van vista dat er een laptop aangesloten was.(zelf niet in het bezit van een laptop) Ik vond dit nogal vreemd en ging even verder kijken. nou blijkt dat als ik naar het netwerkcentrum ga (in vista) zie ik tussen mijn eigen pc en de wereldbol, " Meerderen netwerken" staan als ik daar op klik zie ik een 20 tot 25 pc's/printers staan van mensen uit mijn straat. ( naam van de pc komt overeen met achternamen van buren) Is dit normaal of hebben ze bij reggefiber/concepts iets niet goed in de beveiliging :?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/11/06/1226002255-370.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
azortje schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:17:
Was ik zojuist aan het surfen kreeg ik een melding van vista dat er een laptop aangesloten was.(zelf niet in het bezit van een laptop) Ik vond dit nogal vreemd en ging even verder kijken. nou blijkt dat als ik naar het netwerkcentrum ga (in vista) zie ik tussen mijn eigen pc en de wereldbol, " Meerderen netwerken" staan als ik daar op klik zie ik een 20 tot 25 pc's/printers staan van mensen uit mijn straat. ( naam van de pc komt overeen met achternamen van buren) Is dit normaal of hebben ze bij reggefiber/concepts iets niet goed in de beveiliging :?

[afbeelding]
Dit heb ik niet, zie alleen mijn eigen pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
azortje schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:17:

[afbeelding]
Een aantal providers levert glasvezel zonder router/firewall, dus gewoon open internet, met als nadeel dat als je Windows file/print delen aan hebt staan, dit ook in delen van het netwerk zichtbaar is.
In dit geval is Concepts ICT de provider, Reggefiber doet alleen maar netwerk en staat daar los van. XMS had een jaartje geleden hetzelfde issue en heeft toen besloten file/print delen poorten dicht te zetten op het netwerk.
Je zou dit dus bij Concepts aan kunnen kaarten en kijken hoe hun daarover denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jurjen de Vries schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:12:
In dit geval is Concepts ICT de provider, Reggefiber doet alleen maar netwerk en staat daar los van.
Een deel van de veiligheid moet echter wel in het accessnetwerk geregeld worden, en dat is niet alleen een zaak van de provider. Je moet zoiets natuurlijk wel gewoon bij je provider aankaarten, aangezien je met hen een contract hebt. Het is dan aan de provider om dit verder op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Vandaag bij mijn ouders (wijk 1) de boel aangesloten. Ik kreeg het eerst niet aan de praat, had de utp kabel op poort 1 aangesloten net als bij mij thuis. Na een belletje met concepts bleek dat op poort 1, de televisie zat. UTP op poort 2 aangesloten en alles werkt als een trein. Telefoon en tv werkt ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:31:
Vandaag bij mijn ouders (wijk 1) de boel aangesloten. Ik kreeg het eerst niet aan de praat, had de utp kabel op poort 1 aangesloten net als bij mij thuis. Na een belletje met concepts bleek dat op poort 1, de televisie zat. UTP op poort 2 aangesloten en alles werkt als een trein. Telefoon en tv werkt ook super.
Hoe lang heeft de activatie/aanleg nu geduurd sinds het begin van de aanleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Thombias schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:46:
[...]

Hoe lang heeft de activatie/aanleg nu geduurd sinds het begin van de aanleg?
Behoorlijk lang... ik zit zelf ook in wijk 1, echter heb ik al een maand of 2 glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Wie heeft er allemaal problemen met de snelheid??

Op dit moment is het dramatisch... pingen buiten het netwerk levert een bult loss op, naar centrale zelf met 1 ms of <1 ms, downloaden van de dl.concepts.nl server zoon 600k.

En echt info geven doen ze ook niet bij Concepts.
Zondag een mail gestuurd, en wat krijg je terug?
"De problemen worden deze of volgendeweek opgelost"...
Vraag je wat er precies aan de hand is en wat ze dan gaan oplossen:
"Beide problemen.."

Concepts heeft een melding op zijn site staan:
Onderhoud Deventer, Rijssen & Dijkerhoek
In de nacht van 15 op 16 december a.s. zal er tussen 0.00 uur en 06.00 uur onderhoud worden gepleegd aan het glasvezelnetwerk van Reggefiber in Deventer, Dijkerhoek en Rijssen. Hierdoor is het mogelijk dat onze diensten enkele keren kortstondig niet beschikbaar zijn.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Het zal mij toch es echt benieuwen.

Iemand van Concepts hier @ GoT die opheldering kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 14:34

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ruim 5 maand na de aanvraag, een hoop administratieve rompslomp en de toezegging van een maand gratis internet voor gemaakte belkosten, kan ik melden dat ik eindelijk verbinding heb :D, ik zit overigens in wijk 4.

Powercycle van de genesysbox was voldoende nadat de monteur had vastgesteld dat we signaal hadden.

Nu nog even een nieuwe router scoren die de 50mbit wel van wan naar lan kan routeren gezien mijn wrt54gl max 40-42 mbit trekt.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Van storingen heb ik hier geen last gehad Rammy, maar is dan niet mijn aansluiting waar ik over werk maar een backup lijn. Jou eerdere melding van snelheids problemen heb ik ook nog niet ondervonden in upload of download, wat ik wel merk is dat een derde lijn er wel al enige keren uitgelegen heeft aangezien men elke keer gebruik maakt van de backup. Wel dat ik moet zeggen dat het soms wel erg op en neer gaat maar wat jou verschijnsel aangeeft, maar kan ook een andere oorzaak hebben, zakt niet zwaar in of zo. Torrent verkeer loopt met 1000 conecties en 100 verbindingen vrolijk zijn werk te doen, geen probleem.

Zelf... ach ja. Had dus al moeten draaien maar ja ze rommelen ineens maar wat aan blijkbaar, alles ging perfect op papier en in praktijk tot het moment dat ze ergens aansluitingen wilden doen en ik ineens niet meer aangesloten kon worden "door het gebrek aan poorten bla bla" en "we zitten te wachten op een terugmelding van de provider" zodat die poort dan vrij was... DAAR heb ik vrijdag even over gebeld voor de tweede keer en ijskoud hetzelfde verhaal oplullen, waarna ik technisch contact heb gehad met de provider en die moesten ook al lachen hierom omdat ze NIETS terug melden om zo een poort en dat verhaal dus complete bulschit is. Hun zitten juist te wachten op een signaal van de aannemer.

Kijk en gaan we zo bezig blijven dan duurt het nog wel een maandje of wat, als je niets onderneemt.
Mooi project maar veel te veel onderaannemers, en die tel je dus niet op 1 hand hoor, en dan krijg je deze zooi ervan.

Nu zou er vanuit de provider weer ingeschoten worden en kijken of het dan gaan bewegen dat ze dat "modem" eens afmelden zodat het klaar is, maar ze verdommen het blijkbaar om die stekker in de hub te duwen lijkt het wel, alles is klaar alleen een afmelding van gereed is het probleem.. Tsja.

Nou ja de nieuwe firewalls doe het in iedergeval leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143269

RammY schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:38:
Wie heeft er allemaal problemen met de snelheid??

Op dit moment is het dramatisch... pingen buiten het netwerk levert een bult loss op, naar centrale zelf met 1 ms of <1 ms, downloaden van de dl.concepts.nl server zoon 600k.

En echt info geven doen ze ook niet bij Concepts.
Zondag een mail gestuurd, en wat krijg je terug?
"De problemen worden deze of volgendeweek opgelost"...
Vraag je wat er precies aan de hand is en wat ze dan gaan oplossen:
"Beide problemen.."

Concepts heeft een melding op zijn site staan:

[...]

Het zal mij toch es echt benieuwen.

Iemand van Concepts hier @ GoT die opheldering kan geven?
Zelfde hier. Zit in wijk 1 ,al paar weken zeer instabiel . Vandaag gem 400 kb/s. s avonds gaat het nog. Soms zelfs volle snelheid.( 4 mb/s). Snelheid naar newsserver ook instabiel maar sneller dan fewoon internetten.
Zal mij benieuwen wanneer dit voorbij is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Hm lijkt dus inderdaad alleen de mensen op Wijk 1 te hebben.
Heb uit bronnen vernomen dat men met capaciteitsproblemen zouden zitten in Wijk 1 omdat daar iedereen zomaar is opgeleverd.
Ik weet niet hoe ze de infrastructuur hebben gemaakt maar ik kan me indenken dat er mensen van andere wijken op "onze" centrale zijn gedropt om maar verbinding te maken.

Ik moet zeggen.....
Als ik nu test met een 100mb.bin van bijv Tele2 (www2.tele2.nl/100mb.bin) zit ie rond de 3.5 mb/sec, acceptabel dus.
De speedtest.1gb van dl.concepts.nl komt darentegen weer lager uit. Net onder de 3 mb/sec.
En tja.. nog steeds mijn upload problemen.
Heb jij dit ook Johan007 ? aangezien jij ook in Wijk 1 zit?

offtopic:
Jan... leef je nog? :)
Lang niet gesproken/gezien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Hier ook wijk 1, ook problemen met internet met name 's avonds en in het weekend. Ze waren vanmorgen wel weer aan het graven hier in de stoep... geen idee of dit er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Daar gaan ze dus vannacht wat aan doen als het goed is.
Denk dat ze wat users gaan omprikken..

Trouwens...
* RammY moet zich denk ik beetje schamen :X
Waarom als mijn server met IIS draait wel met lekkere speeds maar met Apache niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RammY schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:48:
Hm lijkt dus inderdaad alleen de mensen op Wijk 1 te hebben.
Heb uit bronnen vernomen dat men met capaciteitsproblemen zouden zitten in Wijk 1 omdat daar iedereen zomaar is opgeleverd.
Ik weet niet hoe ze de infrastructuur hebben gemaakt maar ik kan me indenken dat er mensen van andere wijken op "onze" centrale zijn gedropt om maar verbinding te maken.

Ik moet zeggen.....
Als ik nu test met een 100mb.bin van bijv Tele2 (www2.tele2.nl/100mb.bin) zit ie rond de 3.5 mb/sec, acceptabel dus.
De speedtest.1gb van dl.concepts.nl komt darentegen weer lager uit. Net onder de 3 mb/sec.
En tja.. nog steeds mijn upload problemen.
Heb jij dit ook Johan007 ? aangezien jij ook in Wijk 1 zit?

Ja, de upload is bij mij nog nooit hoger geweest dan 2 mb. Verder s , avonds gaat het nog, maar verbinding is zeer onstabiel. Gisteren was het helemaal hopeloos. ( iedereen internetten natuurlijk). Naar newsserver(tweak) soms volle snelheid. 3.95 mb/s
offtopic:
Jan... leef je nog? :)
Lang niet gesproken/gezien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Hier (solcon) nog steeds goede snelheden. router moet nog vervangen worden voor een model wat wel wan to lan 50 mbit aan kan, dat kan de huidige nog niet.

alternativ@zeus:~$ wget http://dl.concepts.nl/speedtest.1gb
--2008-12-15 20:29:40--  http://dl.concepts.nl/speedtest.1gb
Resolving dl.concepts.nl... 213.197.30.53, 2001:838:2:1::21:1
Connecting to dl.concepts.nl|213.197.30.53|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [text/plain]
Saving to: `speedtest.1gb.1'

100%[====================================>] 1,048,576,000 5.64M/s   in 2m 58s

2008-12-15 20:32:37 (5.62 MB/s) - `speedtest.1gb.1' saved [1048576000/1048576000]

alternativ@zeus:~$ wget ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
--2008-12-15 20:36:35--  ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
           => `100mb.bin'
Resolving ftp.xs4all.nl... 194.109.21.26
Connecting to ftp.xs4all.nl|194.109.21.26|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /pub/test ... done.
==> SIZE 100mb.bin ... 104857600
==> PASV ... done.    ==> RETR 100mb.bin ... done.
Length: 104857600 (100M)

100%[======================================>] 104,857,600 4.39M/s   in 22s

2008-12-15 20:36:57 (4.46 MB/s) - `100mb.bin' saved [104857600]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Ja overdag waarschijnlijk :)
Dan haal ik die snelheden ook naja op 35 mbit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

RammY schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:56:
Ja overdag waarschijnlijk :)
Dan haal ik die snelheden ook naja op 35 mbit dan.
Tijdstip?

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Via Concepts:
Helaas zijn de werkzaamheden afgelopen nacht (15 op 16 december) door technische
problemen niet succesvol geweest. Wij streven ernaar om deze week nog in een
oplossing te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IkWilbert schreef op woensdag 17 december 2008 @ 20:48:
Via Concepts:
Helaas zijn de werkzaamheden afgelopen nacht (15 op 16 december) door technische
problemen niet succesvol geweest. Wij streven ernaar om deze week nog in een
oplossing te voorzien.
Dat vermoeden had ik al.
Al is snelheid wel iets hoger nu. :)

• RammY

RammY

Dát!

@ Alternativ: Inderdaad.. welk tijdstip...

Dinsdag avond idd ook maar es bij Concepts aan de lijn gehangen..
"Ow ik had de hele mail niet gezien mbt die werkzaam heden, eens even kijken, owjah...
Ach wat vervelend, de werkzaamheden hebben het alleen maar slechter gemaakt. Het heeft averechts gewerkt...
We gaan volgende week de werkzaamheden weer ongedaan maken en dan komt er nog wel een keer een oplossing."
Letterlijk :|

Alhoewel ik wel moet zeggen dat het met mn nieuwsgroepen wel wat beter was dinsdagavond.
Ik weet niet wat ze doen maar vind het maar een vreemde zaak...

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

|:( sorry ... maar heb sinds gister nieuwe bril haha _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
http://www.concepts-ict.n...stroring-deventer-rijssen

[ Voor 28% gewijzigd door IkWilbert op 08-01-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Nog niet hier gemeld maar sinds 5 januari 2009 heeft Twennet Rijssen een nieuwe naam Glashart Rijssen.
Zie voor meer info www.glashart.nl/rijssen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Titel wijziging i.v.m. naamswijziging :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Equator schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:54:
Titel wijziging i.v.m. naamswijziging :)
Baie dankie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

om dan toch ook maar weer even een update duit in het zakje te doen...
Snelheids en ping problemen lijken tot het verleden te behoren.
Zowel savonds als overdag gaat het nu weer lekker en zelfs een ShoutCast server die ik relay blijft verbonden (viel eerst om het half uur gewoon lekker weg met allemaal disconnects).
Het ziet er weer stabiel uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

hier ook alles stabiel heb alleen vaak last dat programma gemist en RTL gemist niet werkt. Hebben hier mensen daar ook vaak last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
freekweb schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:18:
hier ook alles stabiel heb alleen vaak last dat programma gemist en RTL gemist niet werkt. Hebben hier mensen daar ook vaak last van?
Kan ook aan de Amino liggen. Ik hoor in andere glas-topics dat hier nogal wat problemen mee kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
freekweb schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:18:
Dat ligt niet aan de amino maar aan de leveranciers van die diensten. Bij XMS ligt rtl gemist er ook wel eens uit, evenals uitzendinggemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

denan schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:27:
[...]

Dat ligt niet aan de amino maar aan de leveranciers van die diensten. Bij XMS ligt rtl gemist er ook wel eens uit, evenals uitzendinggemist.
oki... zal vanmiddag es contact opnemen met concepts hierover.... thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
freekweb schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:08:
[...]
Wat je in ieder geval eerst kunt doen is een firmware update draaien in de Amino, soms loopt het geheugen vol door bugs in de interfaces van de VoD diensten van derden (bvb rtlgemist) en kan de amino zich vreemd gaan gedragen. Een handmatige firmware update verhelpt dit meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
freekweb schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:08:
[...]
En, nog wat uitgekomen uit dat contact?
Hier met Concepts ligt uitzendinggemist er ook geregeld uit, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

sarinsarin schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:11:
[...]

En, nog wat uitgekomen uit dat contact?
Hier met Concepts ligt uitzendinggemist er ook geregeld uit, dus ben benieuwd.
na een firmware update van mn amino130 geen problemen meer ondervonden zover... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aangezien Twennet niet meer bestaat en we nu lid zijn van Glashart dacht ik dat de Motorola HD Recorders nu ook eindelijk wel eens beschikbaar zouden komen.
Na een telefoontje met de servicewinkel blijkt dit helaas niet het geval.
De amino's blijven voorlopig de enige opties, dus geen opnamemogelijkheid.

Zijn er al mensen aan het sniffen geweest tussen hun amino en Genesix modem?
Op zie manier zou je van alle kanalen het source ip en port kunnen vinden en met VLC kunnen openen :)
Opnames zijn dan ineens wel mogelijk.
De volgende stap zou dan zijn om een dreambox te voorzien van de zenderlijst en te kijken of dat gaat werken.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
In Holten zijn ze nu druk met de aanleg van het glasvezel netwerk en in april dreig ik aangesloten te worden.
Ik zit te denken om nog te switschen van Concepts naar Solcon ivm. de negatieve ervaringen in Deventer etc.
Hoe zijn de ervaringen met de providers Concepts en Solcon in Rijssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Thombias schreef op zondag 01 maart 2009 @ 09:56:
In Holten zijn ze nu druk met de aanleg van het glasvezel netwerk en in april dreig ik aangesloten te worden.
Ik zit te denken om nog te switschen van Concepts naar Solcon ivm. de negatieve ervaringen in Deventer etc.
Hoe zijn de ervaringen met de providers Concepts en Solcon in Rijssen.
Zoals ook op glasdraad gepost, heb ik persoonlijk goede ervaringen met concepts. Af en toe je hoor je wel eens een negatieve klank maar ik hoor ook over solcon klachten.
Kijk naar de prijs, en de extra's van beide providers en maak je keus zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
In Deventer is Solcon goed bezig qua aanbieding en snelheid. Hopelijk volgt er in Rijssen ook snel iets...
http://www.solcon.net/index.php?content=news&Id=346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Ik ben om. Ik blijf bij Concepts-ICT. Solcon gaat activeringskosten rekenen á 89,95 en hun tarieven verder zijn gestegen. Maar ze hebben nu wel een 100Mb abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74885

Thombias schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:05:
Ik ben om. Ik blijf bij Concepts-ICT. Solcon gaat activeringskosten rekenen á 89,95 en hun tarieven verder zijn gestegen. Maar ze hebben nu wel een 100Mb abonnement.
Gelijk heb je, Solcon is een hele onbetrouwbare partij, ze voeren hun plannen niet uit en voeren meteen tariefsverhogingen door, het is slecht zaken doen met Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Anoniem: 74885 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:59:
[...]

Gelijk heb je, Solcon is een hele onbetrouwbare partij, ze voeren hun plannen niet uit en voeren meteen tariefsverhogingen door, het is slecht zaken doen met Solcon.
Ik ben wel benieuwd na verdere specificatie van jouw concludering dat Solcon onbetrouwbaar is.

Ook ben ik opzich wel geintresseerd naar de bevindingen mbt. Concepts-ict in Rijssen.
Over een halve maand is Holten ook aan de beurt om de eerste aansluitingen te activeren.

Wat ik heb begrepen is dat bij Concepts(waar ik een abo heb afgesloten) de telefonie centraal regelen in tegenstelling tot Solcon waar de instellingen worden geregeld in de meegeleverde router.
Moet ik dit zien als voordeel of als nadeel?

Ik zit nu bij telfort waar de telefonie ook in de router zit verwerkt. Een reset van het modem wil nog wel eens wat oplossen. Bij Concepts kan dat niet, denk ik. Of is een reset van de FTU ook effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thombias schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:37:
Ik zit nu bij telfort waar de telefonie ook in de router zit verwerkt. Een reset van het modem wil nog wel eens wat oplossen. Bij Concepts kan dat niet, denk ik. Of is een reset van de FTU ook effectief?
Je kan de FTU (eigenlijk NTU) ook gewoon resetten alhoewel dat normaal gesproken niet nodig is, omdat hij heel stabiel functioneert :). Voordeel bij een losse router is dat je meer flexbiel bent om er een te kiezen die je zelf wilt (vanwege wel of geen wireless, andere specificaties, prijs, uiterlijk, etc.). Bovendien blijft, als de router vastloopt de telefonie nog gewoon werken.

En als alles centraal geregeld wordt (in ieder geval centraal geconfigureerd) dan hoef je je niet druk te maken om de instellingen omdat dat voor je geregeld wordt. Natuurlijk is dat hier op Tweakers niet echt een argument :)

Gebruikt Solcon inderdaad een eigen voice oplossing? De meeste Reggefiber netwerken gebruiken dacht ik gewoon de geintegreerde voice oplossing in de NTU (alhoewel technisch niets tegengehouden wordt om een losse voice oplossing aan te sluiten, scheelt de geintegreerde voice functionaliteit natuurlijk gewoon kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74885

Thombias schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:37:

Ik ben wel benieuwd na verdere specificatie van jouw concludering dat Solcon onbetrouwbaar is.
Hier in Dronten gaat de verglazing alleen gebeuren in de Hoofdkern van de gemeente, de overige kernen krijgen geen glasvezel. Is kennelijk niet interessant, in het voortraject is met een bewoners initiatief groep begonnen met het werven van leden, nu blijkt dat een hoop mensen buiten de boot gaan vallen, Solcon geeft plotseling geen thuis meer. Even later trekken ze alle tarieven omhoog en kun je alleen nog maar een triple pay pakket afnemen, stijlloze actie van deze in mijn ogen onbetrouwbare ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Anoniem: 82384 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:16:
[...]
Gebruikt Solcon inderdaad een eigen voice oplossing? De meeste Reggefiber netwerken gebruiken dacht ik gewoon de geintegreerde voice oplossing in de NTU (alhoewel technisch niets tegengehouden wordt om een losse voice oplossing aan te sluiten, scheelt de geintegreerde voice functionaliteit natuurlijk gewoon kosten).
Wat ik heb begrepen worden de telefoniepoorten van de meegeleverde router gebruikt(Siemens SXnogwat).
Telfort gebruikt ook de poorten op de Zyxel router.
Concepts gebruikt de poort op de NTU zover ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Meer mensen die geen tv hebben?

Er is een grote tv storing bij Concepts in de Regio Deventer en Rijssen. Mijn moeder belde al dat de tv het niet deed, dus ik er heen. Kreeg het ook niet aan de praat dus bellen met concepts en toen kwam de melding voorbij op het wachtbandje. Ze verwachten dat het morgen opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
IkWilbert schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:10:
Meer mensen die geen tv hebben?

Er is een grote tv storing bij Concepts in de Regio Deventer en Rijssen. Mijn moeder belde al dat de tv het niet deed, dus ik er heen. Kreeg het ook niet aan de praat dus bellen met concepts en toen kwam de melding voorbij op het wachtbandje. Ze verwachten dat het morgen opgelost is...
yup.

van de site:

Storing TV-signaal Deventer, Dijkerhoek en Rijssen
Sinds 18 maart 2009 ondervinden onze klanten hinder van een storing op zowel het digitale als het analoge TV-signaal in de regio's Deventer, Dijkerhoek en Rijssen. Als een zender wordt gekozen, dan vertoont het scherm een zwart of wit beeld.

Een tijdelijke oplossing is om gebruik te maken van de analoge (coax)uitgang op het glasvezelmodem (indien deze nog niet hierop is aangesloten). U kunt hiermee de volgende zenders bekijken:

Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
RTL 7
RTL 8
TV-Oost
Wilt u hierbij ondersteuning, neemt u dan contact op met de Servicedesk via telefoonnummer: 076-7501620.

Door onze technici wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

edit: tv's boven doen het dus, analoog

[ Voor 47% gewijzigd door sarinsarin op 18-03-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:32
Nou jongens we zijn weer van start met de huisaansluitingen in Holten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Via de frontpage:

Online gaat fiber-abonnementen leveren op Reggefiber-netwerk
Door Dimitri Reijerman, woensdag 15 april 2009 13:52, views: 2.422

Isp Online heeft een overeenkomst met Reggefiber gesloten voor het leveren van verschillende internetdiensten via glasvezel. Inwoners van Almere kunnen als eerste worden aangesloten; over snelheden en tarieven is echter nog niets bekend.

Naast internet zal Online, een dochterbedrijf van T-Mobile Nederland, ook voip-diensten en ip-tv in hd-kwaliteit over glasvezel gaan aanbieden. Op de website Online Glasvezel wordt gerept over synchrone snelheden tot 100Mbps; op vragen over de abonnementsvormen en de bijbehorende transmissiesnelheden en tarieven kan Online echter nog geen antwoorden geven. Wel belooft Online 'nog dit voorjaar' met meer informatie hieromtrent over de brug te komen.

Het glasvezelnetwerk in Almere wordt momenteel in opdracht van Reggefiber door aannemer Fiber4all aangelegd. AlmeerNet zal 62.000 woningen gaan ontsluiten. Reggefiber bekijkt of het een gebied waar reeds enige infrastructuur voor glasvezel ligt ook aan het netwerk zal toevoegen; dat zou het netwerk met nog eens 8.000 huishoudelijke aansluitingen uitbreiden.

Inmiddels is eenderde van het beoogde aantal huishoudens op het glasvezelnetwerk aangesloten, zo laat een woordvoerder van de glasvezelaanbieder aan Tweakers.net weten. Reggefiber verwacht het gehele netwerk medio 2010 te hebben uitgerold. Het fibernetwerk in Almere zal een open karakter krijgen; isp's moeten er onderling op kunnen concurreren. Naast Online biedt KPN zijn diensten al op AlmeerNet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulteeuwen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-06 11:56
Ik zit al sinds eind vorig jaar bij Concepts ICT op glas in Rijssen. Ik heb een WRT54G2. Ik heb een bedraad en draadloos LAN waarop zowel Win-PC's als Macs werken. Dat heeft het maanden probleemloos gedaan. De laatste ca 2 weken heb ik regelmatig dat de clients ineens hun IP-adres kwijt zijn of er geen krijgen. Als ik met ipconfig /renew een nieuwe opvraag, krijg ik die niet. Als ik de WRT54G2 1 of meer keren reset werkt DHCP weer en krijgen de clients een IP-adres.

Ik heb zitten zoeken naar de oorzaak, maar die nog niet gevonden:

- ik heb andere DNS-servers (van OpenDNS) geprobeerd, en de DNS van Concepts ICT weer teruggezet, toen de OpenDNS niet hielp
- ik heb het MAC-adres-cloning aan gezet (omdat ik ergens las dat dat nodig kan zijn)
- ik heb de laatste firmware voor de WRT54G2 geinstalleerd

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb ergens gelezen dat ISPs soms het WAN IP wijzigen en dat sommige routers daar niet tegen kunnen. Nu verwacht ik van een recente router als de G2 dat hij daar tegen kan. Ik ben nu aan het bijhouden (door af en toe te kijken en te loggen) of het IP-adres aan de WAN-kant inderdaad wijzigt. Ik vermoed van niet, maar goed.

Verder ben ik erg tevreden over stabiliteit en snelheid van Concepts ICT glas in Rijssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

raoulteeuwen schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:15:
[...] Ik heb een WRT54G2. Ik heb een bedraad en draadloos LAN waarop zowel Win-PC's als Macs werken. Dat heeft het maanden probleemloos gedaan. De laatste ca 2 weken heb ik regelmatig dat de clients ineens hun IP-adres kwijt zijn of er geen krijgen. Als ik met ipconfig /renew een nieuwe opvraag, krijg ik die niet. Als ik de WRT54G2 1 of meer keren reset werkt DHCP weer en krijgen de clients een IP-adres.
Dit is in ieder geval een probleem binnen je netwerk, want lokale IP adressen zouden gewoon uitgegeven moeten worden ook al heeft de router geen WAN verbinding. Misschien is er toch iets mis gegaan met je router, zijn er teveel IP adressen in gebruik of iets dergelijks. Hij zou wireless gestoord kunnen worden, maar bedraad is meestal redelijk betrouwbaar (alhoewel het storen van wireless misschien wel invloed kan hebben op het gedrag van de hele router)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310381

Om dit topic nog even omhoog te schoppen: Ik kan met vlc alle zenders bekijken, met behulp van de ip-adressen (Ned1 = udp://@233.81.233.161:10294 etc). Op de tv kun je ook uitzendinggemist en eredivisielive wedstrijden terug kijken. Is er een manier dat dit ook op de pc kan?

(excuses als het schoppen niet gegrond is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310381

Ik heb een file gekregen waar de menustructuur van de settopbox in lijkt te staan, de xml code. Voorbeeld:

code:
1
{$1.menu_video.$0.push({$3:"Eredivisie Live! VoD",$R:"http://appserver01.tv-bv.nl:8180/simplevodrc/gui",$j:"ecvvod"})}

Kan iemand hier iets mee, zodat ik er ook wat mee kan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluimpje2
Hoe lang duurde het bij jullie voordat de lijn werd opgeleverd?
Bij ons in Laren zijn ze eind April al begonnen met graven en wij hebben dat kastje al sinds juli in onze woning..
Echter we hebben een loos kastje met alleen de kabel er in en nog geen apparatuur.
Dat glashart servicepunt is nooit open en ook via telefoon zijn ze niet bereikbaar.
Wat is een normale aansluitperiode en wordt er altijd zo slecht geïnformeerd naar de klant toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pluimpje2 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:58:
Echter we hebben een loos kastje met alleen de kabel er in en nog geen apparatuur.
Waarschijnlijk wordt er pas een actieve unit opgehangen als je daadwerkelijk een abonnement afsluit. Als je dat al wel hebt gedaan moet je denk ik contact opnemen met je provider, wellicht is er ergens in het proces iets blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermagic82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 10:16
Er zal toch een mogelijkheid moeten zijn om bijvoorbeeld je signaal van je digitale tv te kunnen delen voor de extra tv in je slaapkamer? Iemand een idee?

[ Voor 89% gewijzigd door cybermagic82 op 07-11-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

cybermagic82 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:03:
Er zal toch een mogelijkheid moeten zijn om bijvoorbeeld je signaal van je digitale tv te kunnen delen voor de extra tv in je slaapkamer? Iemand een idee?
helaas, is alleen mogelijk door een extra settopbox aan te schaffen ;-]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik ben heel te vreden over de snelheid van concepts, haal stabiel 10-12MB/s (nee niet Mb/s) terwijl ik betaal voor 35Mb/s. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
Meer mensen last van dat Uitzending gemist niet meer werkt? Het opent wel, maar dan loopt het vast.
Hetzelfde geldt voor RTL+ trouwens, en Hyves op tv e.d.

Concepts klant, maar ik kan nergens informatie vinden over een verstoring hierin.

edit: inmiddels van een paar anderen vernomen dat zij dit probleem ook hebben. Moet zeggen dat ik de informatie over storingen door Concepts slecht vindt, of ik kijk er helemaal over heen.

[ Voor 28% gewijzigd door sarinsarin op 20-12-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Hier in Holten werkt het OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Weet iemand wat de de prijs is van de standaard éénmalige verhuiskosten bij Concepts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
75 euro als er een glasmodem aanwezig is op het nieuwe adres, anders iets van 450 euro.
Je kunt je abo ook door de nieuwe bewoners van je huis laten overnemen. Kosten 35 euro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Thombias schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:37:
75 euro als er een glasmodem aanwezig is op het nieuwe adres, anders iets van 450 euro.
Je kunt je abo ook door de nieuwe bewoners van je huis laten overnemen. Kosten 35 euro oid.
Heb even glashart gebeld, de kosten zijn 35 euro mits het nieuwe huis ook beschikt over glasvezel. Dit is het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213

sarinsarin schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:44:
Meer mensen last van dat Uitzending gemist niet meer werkt? Het opent wel, maar dan loopt het vast.
Hetzelfde geldt voor RTL+ trouwens, en Hyves op tv e.d.

Concepts klant, maar ik kan nergens informatie vinden over een verstoring hierin.

edit: inmiddels van een paar anderen vernomen dat zij dit probleem ook hebben. Moet zeggen dat ik de informatie over storingen door Concepts slecht vindt, of ik kijk er helemaal over heen.
Hoe bedoel je vastlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
IkWilbert schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:14:
[...]

Heb even glashart gebeld, de kosten zijn 35 euro mits het nieuwe huis ook beschikt over glasvezel. Dit is het geval ;)
Klopt 75 euro zijn de ADSL kosten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Ik hoorde dat Concepts per Maart 2010 de 35 mbit verbindingen naar 50mbit wil zetten.
Iemand die daar meer over weet of dit kan bevestigen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Heb liever dat ze met spoed een PVR uitbrengen...
Iedere aanbieder heeft tegenwoordig digitale ontvangers met opname mogelijkheid.
Zelfs KPN Glasvezel bied dit al tijden aan...

Mochten ze dit begin volgend jaar nog niet in hun pakket hebben dan stappen er toch redelijk wat bekenden van mij over, incl * arjants (al hou ik wel hun internet aan vanwege de upload :P )

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
arjants schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:34:
Heb liever dat ze met spoed een PVR uitbrengen...
Iedere aanbieder heeft tegenwoordig digitale ontvangers met opname mogelijkheid.
Zelfs KPN Glasvezel bied dit al tijden aan...

Mochten ze dit begin volgend jaar nog niet in hun pakket hebben dan stappen er toch redelijk wat bekenden van mij over, incl * arjants (al hou ik wel hun internet aan vanwege de upload :P )
Waar kun je dan naar overstappen? Voor zover ik weet zijn alleen Solcon en Concepts ICT de enigste aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Terug naar Ziggo?
De prijsverschillen zijn erg klein geworden.
Heb je aan 20/3Mbit genoeg (80% van mijn bekenden) dan doen ze voor elkaar niet onder.

Ziggo
  • Alles-in-1 pakket Basis (1,5/0,25 Mbit/s) € 41,50 per maand
  • Alles-in-1 pakket Plus (20/3 Mbit/s) € 51,50 per maand
  • Alles-in-1 pakket Extra (50/5 Mbit/s) € 66,50 per maand
Concepts
  • TRIPLE: 35Mbps internet, Telefonie, Televisie & radio 52,95
  • TRIPLE de Luxe: 50Mbps internet, Telefonie, Televisie & radio 69,95
Als je net zoals de rest van mijn familie en bekenden de upload niet nodig bent en toch een PVR wilt is Ziggo zeker een optie geworden.
De contracten lopen nu bijna een jaar en dan kan men weer overstappen indien men dat wil. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Of ze hebben inderdaad de snelheid omhoog gedraaid of er is een foutje op het netwerk...

Ik download hier (een 100mb.bin) naar een ramdrive (om het even zo snel mogelijk te laten gaan), met router met 5.29 mb/sec ...
Terwijl ik gewoon een 35 mbit abbo heb....

Iemand meer resultaten van hogere snelheden op Concepts / Solcon netwerk?

Afbeeldingslocatie: http://got.djrammy.com/snelheid1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://got.djrammy.com/snelheid2.JPG

Getest met http://www2.tele2.nl/100mb.bin

[ Voor 9% gewijzigd door RammY op 10-01-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ik zal het vanavond thuis even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Concepts ontkent trouwens...
Net even gebeld voor mn IPTV die ze even opnieuw moesten activeren.. (deed binnen minuut weer!), maar ze wisten van niks zeiden ze....

( ook in Deventer hebben ze er "last" van .. Dancis in "[Glashart] Glasvezel in Deventer" )

[ Voor 27% gewijzigd door RammY op 11-01-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Meer mensen de brief van concepts ontvangen over de aanpassing van het tv gebeuren? Wordt een stuk duurder... jammer dat ze dit zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Ook een brief van Lijbrandt gehad... eens kijken wat deze dan willen gaan aanbieden.
Zowat iedereen in andere plaatsen heeft 50 mbit of zelfs nog meer, terwijl wij nog blijven hangen op de 35.
Toch maar es proberen om de 50/50 te nemen met digitale tv (zodat we hm nog steeds aan de pc kunnen blijven hangen en kijken ;) ) ...
Maar eerst een zien waar Lijbrandt mee komt...

Edit:
Bijvoorbeeld dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.lijbrandt.nl/uploads/images/328_lb_pakket_TV+I_1001.jpg
Opzich best aantrekkelijk...

[ Voor 16% gewijzigd door RammY op 16-05-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermagic82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 10:16
Zojuist contact gehad met 'Breda' op basis van een klachtenbrief aangaande de misleiding bij de verkoop van de Aminobox 130 en de doorgifte van hd tv signalen.

Destijds werd deze ontvanger verkocht met de mededeling dat je zo hd signalen kon ontvangen en dat je hiermee was voorbereid op de toekomst. Hier werd met geen enkel woord gerept over meerprijzen van content die als hd worden doorgegeven. Het was destijds een reden om hiervoor te kiezen a 180 euro zodat we toekomst proof waren en we eenmaal de infrastructuur (tv, surround) voor elkaar hadden. Laat de hd zenders maar doorgeven. Helaas...een dure grap.

De verkoop argumenten waren verder dat je beter beeld had. Maar er is met geen woord gerept over de technische infrastructuur (ontvanger) en de contentquality (zender doorgifte kwaliteit). Na een jaar lang te hebben gezeten zonder hd zenders moeten we ineens hier nu voor betalen. Schandalig want ze gooien het onder de noemer 'pakketten' terwijl de doorgifte kwaliteit losstaat van de inhoud.

Het lijkt misschien vreemd maar dit is pure misleiding. Ook in de algemene voorwaarden staat hier niets over geschreven.

Helaas konden ze in de eerste lijn wel verkopen maar niet met een eerste lijn oplossing komen. We wachten af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Houd ons op de hoogte. Ik las vorige week ook nog een leuke column in de TC Tubantie genaamd Glasgezel. Die beste man was het er ook niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Het word nog mooier over misleiding gesproken...

Ik vond het toch wel tijd worden dat ik eens wat meer snelheid kreeg dan de 35/35 mbit nu....
Dus ik vraag of ik een 50/50 kan krijgen met digitale tv....

Wat krijg je terug:
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
U kunt uw abonnement wijzigen naar een internet en tv abonnement, de 50/50 snelheid is nog niet mogelijk. U ontvangt dan een 35/35 snelheid.
De prijs van dit pakket incl digitale tv is 53,90. U kunt dit pakket eventueel nog uitbreiden met extra zenderpakketten.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Concepts ICT
i. http://www.concepts-ict.nl
e. info@concepts-ict.nl
t. 076 750 1600
Zijn die lui gek ofzow... 8)7
Werkelijk waar.. alsof ik ga betalen voor iets wat ik niet krijg. Volgensmij moeten die gekken nog geboren worden.
Zowiezo vind ik het verhaal fraai appart want er zijn er zat (bijv. Alternativ) die 50 mbit hebben en in de zelfde wijk hangen.
Dan daarbij heb ik op 100mbit gezeten .. Dus snap die gasten niet helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Omdat op de website van concepts het 35mbit abo niet meer wordt aangeboden zojuist maar eens een mailtje gestuurd hoe dit precies zit. Aangezien ze alleen nog maar 50mbit aanbieden.

Snelle reactie terug:

We hebben uw email in goede orde ontvangen.

Uw internetverbinding staat inderdaar op 50Mpbs.
Dit is automatisch aangepast voor u.

Hopend u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Goed nieuws dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Net even getest, snelheid is inderdaad verhoogd. Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 15:11
Vandaag brief binnen gekregen dat de snelheid zal worden verhoogd. Uiterlijk voor 31 januari 2011 zal via "mijn servicepunt" bekent worden gemaakt wanneer de snelheid voor je wordt doorgevoerd...

* Gaat gebruikersnaam en wachtwoord zoeken
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste