Mooi. Welke verbinding heb je 50 of 35?
Tripleplay?
TV ook al voor elkaar?
Ik vind het jammer dat BBC1-4 er niet bij zitten.
Dit weerhoud mij van de televisie optie.
Dus voor mij wordt het waarschijnlijk alleen Internet en telefonie.
Mooi. Welke verbinding heb je 50 of 35?
I intend to live forever. So far, so good.
Deze advertentieplaats is te huur!
Ik heb hem zojuist op 10 gezet, hij stond op 11. Ook heb ik mixed mode aangepast in G-onlyRammY schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:57:
Probeer eens je kanaal op wat anders te zetten in je router.
Vermoedelijk gewoon wat mindere ontvangst.
De linksys wrt54gl router heeft een niet al te beste routering van wan-verkeer naar lan-verkeer, smallnetbuilder heeft een review van de router en een quote van deze website:IkWilbert schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:09:
Ik heb alleen internet, de 35mbit variant. Ik heb vanmorgen telefonie erbij aangevraagd. TV wacht ik nog even mee.
Even een vraagje aan de experts qua snelheid. Ik zit nu zo'n beetje op 2,7MB/s als ik de 100mb file download van ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Speedtest
Bij http://speedtest.bbned.nl/ haal ik zo'n beetje 2,6MB/s.
Ik gebruik een linksys wrt54gl router. Kan ik nog wat doen om het wat sneller te krijgen? Ik heb TCP optimizer al geprobeerd maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit in moet stellen. Bedraad aansluiten is helaas geen optie...
Als je op zoek bent naar een goede vervanger kun je hier kijken: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/. Aanrader is de D-link 4300, heb hem vorige week bij een vriend ingesteld als router voor de 35mbit verbinding.I looked at both the WRT54G V5.0 and WRT54GL about two years ago and found the WRT54G better than the WRT54GL in terms of throughput consistency, but the GL better for simultaneous session
[ Voor 19% gewijzigd door Alternativ op 23-08-2008 17:31 ]
alternativ
Ik heb zelfs de wrt54gl (met Tomato) maar zoals valt te lezen op smallnetbuilder haalt deze router "maar" ongeveer 50 mbit routering (upload en download) en ik heb geen zin om mijn 50/50 mbit op 25/25 mbit te laten lopenRammY schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:33:
Als je de juiste versie hebt van de WRT54G dan kun je er DD-WRT firmware opdraaien.
Dat werkt wel goed
Thuis ook draaiende op mn router.
150 mW uit de Wlan
alternativ
[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 27-08-2008 13:58 ]
Ze hebben het modem dus ook niet officieel kunnen opleveren?azortje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:29:
Iemand enig id waar en wanneer de centrale van wijk 4 komt?
Hebben vandaag het kastje geplaatst maar zonder test singaal heb ik er nog weinig aan.![]()
Ik neem aan dat eerst de centrale in mijn wijk klaar moet zijn voordat ik test signaal krijg?
Verwijderd
bij het nieuwe medisch centrum bij sionazortje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:29:
Iemand enig id waar en wanneer de centrale van wijk 4 komt?
Hebben vandaag het kastje geplaatst maar zonder test singaal heb ik er nog weinig aan.![]()
Ik neem aan dat eerst de centrale in mijn wijk klaar moet zijn voordat ik test signaal krijg?
Samen met Richard heb ik de wrtg54g getest op een 100Mbit glasvezel verbinding, het test rapport staat op http://www.glasvezel.nu/apparatuurAlternativ schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:01:
[...]
Ik heb zelfs de wrt54gl (met Tomato) maar zoals valt te lezen op smallnetbuilder haalt deze router "maar" ongeveer 50 mbit routering (upload en download) en ik heb geen zin om mijn 50/50 mbit op 25/25 mbit te laten lopen
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
[ Voor 64% gewijzigd door Thombias op 29-08-2008 08:55 ]
Je krijgt inderdaad een digitale set-op box (IPTV) die je bij de TV plaatst, vanaf het modem trek je een ethernet kabel naar de TV. Bij de meeste reggefiber providers wordt het merk Amino gebruikt, http://www.aminocom.com/products/ . In dit geval de AmiNET110 en de AmiNET130 (HD). Bij KPN krijg je Interactive TV.Thombias schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:11:
Hoe zit het met digitale TV over glas. Moet je een kastje bij je TV hebben staan net als bij Ziggo digitaal? Of zit decoder in de meterkast oid.
Volgende week begint de inventarisatie van Glashart in Holten.
Omdat dit forum eigenlijk uitsluitend over Rijssen gaat heb ik maar een nieuwe topic gestart:
[Glashart] Glasvezel in Holten
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
Dat zijn de weerstands waarden .. dus gemeten vanaf je huis naar de centrale.azortje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 02:18:
... En wat zeggen de waarden die op de opleverings verklaring staan? Bij de ip vezel staat 12 vermeld en bij de catv vezel 5,78.
[ Voor 49% gewijzigd door RammY op 30-08-2008 01:39 ]
Weet niet waar die info wegkomt, maar dat gebouw is niet klaar voor eind dit jaar. echter zijn ze bij de speeltuin bij "de flatten" (weet ik het het daar heet) wel bezig en daar is een betonnen prefab box neergezet een goeie 2 weken terug en lopen alle hoofd ducts naartoe, en dat zal wel niet voor de speeltuin zijn zoveel aansluitingen. Maar daar staat dus de pop voor wijk-4. Als je voor op de straat staat staat het rechts achter het speeltuin gebouw en is in dezelfde kleurstelling als het speeltuingebouw.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:37:
[...]
bij het nieuwe medisch centrum bij sion
Verwijderd
foutje het moet zijn Teunis Lodderstraat 13, plaatsen technische ruimte ten behoeve van glasvezelnetwerk (POP-locatie), 200800433webcamjan schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:52:
[...]
Weet niet waar die info wegkomt, maar dat gebouw is niet klaar voor eind dit jaar. echter zijn ze bij de speeltuin bij "de flatten" (weet ik het het daar heet) wel bezig en daar is een betonnen prefab box neergezet een goeie 2 weken terug en lopen alle hoofd ducts naartoe, en dat zal wel niet voor de speeltuin zijn zoveel aansluitingen. Maar daar staat dus de pop voor wijk-4. Als je voor op de straat staat staat het rechts achter het speeltuin gebouw en is in dezelfde kleurstelling als het speeltuingebouw.
Momenteel is men druk bezig om alle boringen te doen naar de woningen toe en zal erna de modem ronde gaan plaatsvinden en als het dan meezit zal ik (hoop ik) in de eerste aansluitingen zitten, woon een goeie 150 mtr ervan af, alleen de duct loopt via een omweg en komt van de andere kant de straat in rara wrom ze dat gedaan hebben.
Verwijderd
Bij de ip vezel staat 12 vermeld en bij de catv vezel 5,78. Zijn dit goede of slechte waarden? of hebben de waarden nauwelijks invloed op de verbinding?RammY schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:33:
[...]
Dat zijn de weerstands waarden .. dus gemeten vanaf je huis naar de centrale.
Waardes zijn in dB (Decibel).
Volgende week begint ook de inventarisatie van Glashart in Laren (Gelderland)Thombias schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:11:
Hoe zit het met digitale TV over glas. Moet je een kastje bij je TV hebben staan net als bij Ziggo digitaal? Of zit decoder in de meterkast oid.
Volgende week begint de inventarisatie van Glashart in Holten.
Omdat dit forum eigenlijk uitsluitend over Rijssen gaat heb ik maar een nieuwe topic gestart:
[Glashart] Glasvezel in Holten
Verwijderd
Een 085 nummer is een plaatsonafhankelijk netnummer (sinds 2006) en kan meegenomen worden bij verhuizing naar een andere regio. Hier zitten geen andere voorwaarde aan dan de reguliere regionummers.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:10:
Is bij jullie dit aanvankelijk ook op deze manier geformuleerd? Ik vind het nl. van de zotte dat je opgezadeld wordt met maandelijkse kosten voor zoiets, zeker omdat de kosten voor het bellen naar een 085 nummer onduidelijk zijn. Het lijkt er op dat dit voor de lokale bellers zelfs duurder is dan bellen naar een lokaal nummer.
Een eenmalige kostenpost zou ik mee kunnen leven.
En hoe was het? Beetje druk?Thombias schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:16:
[...]
In Holten is gisteravond de eerste infoavond geweest.
Het was stampends druk.
Verwijderd
Ik heb ook berichten gelezen dat er voor dit soort telefoonnummers gesprekskosten gelden die tussen het interlokaal en lokaal tarief inliggen. Dit zou betekenen dat mensen die jou 085-nummer lokaal bellen duurder uit zijn dan normaal. Heb officiele voorwaarden hiervoor nog niet kunnen vinden dus als jij me die kan aanwijzen dan hou ik me aanbevolen.Thombias schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:16:
[...]
Een 085 nummer is een plaatsonafhankelijk netnummer (sinds 2006) en kan meegenomen worden bij verhuizing naar een andere regio. Hier zitten geen andere voorwaarde aan dan de reguliere regionummers.
In Holten is gisteravond de eerste infoavond geweest.
Nou Solcon kun je voorlopig afschrijven!Thombias schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:58:
[...]
Het was stampends druk.
De spreker van Reggefiber zei dat de oude generatie altijd met vele aanwezig is waar hij ook spreekt.
Deze generatie informeert zich slecht via internet. Maar er is ook een groep "freaks" die het fijne willen weten of gewoon alles willen meemaken van het "fenomeen".
Natuurlijk was Concepts ICT en Solcon aanwezig.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is welke provider het beste bevalt in Rijssen.
alternativ
één negatieve ervaring betekend niet meteen dat solcon prut is. Ik wil wel wedden dat de meerderheid zeer tevreden is.Alternativ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:56:
[...]
Nou Solcon kun je voorlopig afschrijven!
Het is ook meer bedoeld als uitlaatklepIkWilbert schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:38:
[...]
één negatieve ervaring betekend niet meteen dat solcon prut is. Ik wil wel wedden dat de meerderheid zeer tevreden is.
Ik zelf gebruik Concepts, tot nu toe niets dan lof
alternativ
Wat ik hieruit begrijp is het dus aan te raden om het papieren aanmeldformulier te gebruiken.Alternativ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:33:
[...]
Het is ook meer bedoeld als uitlaatklep
Digitale inschrijvingen schijnen vaker in de soep te lopen via Solcon, hoe het zit met concepts geen idee.
alternativ
[ Voor 22% gewijzigd door Thombias op 11-09-2008 15:36 ]
Het heeft volgens de medewerker van de Servicewinkel van Twennet te maken met de koppeling van beide systemen. Digitale aanvragen kunnen niet worden verwerkt door de Servicewinkel van Twennet welke de verzoeken tot aansluiting bij Reggefiber inschiet.Thombias schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:34:
Ik heb ook bij een helpdesk(Planet/hetnet) gewerkt als overbrugging. @home hoorde ik dat het daar echt slavenarbeid was. dus nooit gedaan.
Je mag als helpdeskmedewerker ook niks toezeggen dat is het vervelende. Je kunt niks regelen.
Wat trouwens blij dat ik ander werk had na die maanden.
Welke provider(Solcon of Concepts ICT) heeft het technisch goed voor elkaar btw?
Als het technisch maar goed is heb je vaak ook maar weinig van doen met de helpdesk.
alternativ
Ja, helaas wel. Glasmodem is half juni al aangesloten in de meterkast, maar nog steeds geen werkende verbinding opgeleverd. "Er zijn geen poorten beschikbaar" aldus de servicedesk van Twennet.freekweb schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:09:
zojuist iemand van de planning gesproken die mij wist te melden dat er geen poorten beschikbaar zijn om mij aan te kunnen sluiten en wist ook niet hoe lang het nog ging dureniemand hier enige ervaring mee?
Dat krijgen mijn ouders ook steeds te horen... vaag verhaal.avatar schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:11:
[...]
Ja, helaas wel. Glasmodem is half juni al aangesloten in de meterkast, maar nog steeds geen werkende verbinding opgeleverd. "Er zijn geen poorten beschikbaar" aldus de servicedesk van Twennet.
hahaha... welke wijk wonen je ouders als ik vragen mag? en hoe kan ik zelf controlleren of zien als de lijn is opgeleverd? kan ik iets zien op de modem bv?IkWilbert schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:17:
Ik zal er vandaag of morgen eens langsfietsen en kijken of het modem al werkt bij mijn ouders. Neem wel ff een meter of wat utp mee
Ze wonen in wijk 1, ik sluit gewoon even een utp kabel aan op het modem (bovenste poort) en prik deze in de laptop. Zo test ik het altijdfreekweb schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:20:
[...]
hahaha... welke wijk wonen je ouders als ik vragen mag? en hoe kan ik zelf controlleren of zien als de lijn is opgeleverd? kan ik iets zien op de modem bv?
[ Voor 14% gewijzigd door IkWilbert op 15-09-2008 15:36 ]
Verwijderd
Je kunt wel zien of de verbinding goed is. Bij het opstarten van het modem zie je als je glasvezel is aangesloten als het goed is het WAN lampje branden, dan heb je optisch signaal (dus ook aan de centralekant is dan aangesloten). Dan zullen tijdens het opstarten de T1/T2 lampjes gaan knipperen. Als deze niet meer knipperen heeft het modem verbinding - maar dat wil niet zeggen dat alle diensten ook geconfigureerd zijn, dat kan het modem namelijk niet zelf zienfreekweb schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:20:
en hoe kan ik zelf controlleren of zien als de lijn is opgeleverd? kan ik iets zien op de modem bv?
ah kijk das handig, ga vanaaf gelijk kijken en testen... voor zo ver ik weet brand bij mij het WAN lampje wel... de T1/T2 lampjes weet ik zo ff niet, kan nu niet controlleren helaasVerwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:44:
[...]
Je kunt wel zien of de verbinding goed is. Bij het opstarten van het modem zie je als je glasvezel is aangesloten als het goed is het WAN lampje branden, dan heb je optisch signaal (dus ook aan de centralekant is dan aangesloten). Dan zullen tijdens het opstarten de T1/T2 lampjes gaan knipperen. Als deze niet meer knipperen heeft het modem verbinding - maar dat wil niet zeggen dat alle diensten ook geconfigureerd zijn, dat kan het modem namelijk niet zelf zien
Verwijderd
Alle lampjes zijn enkel-kleurig. Alleen het power lampje is groen, de andere alemaal geel/oranje. Dat het WAN lampje brandt wil niets meer zeggen dan dat er op fysiek nivo verbinding is met een transceiver (laser/ontvanger) aan de centralekant.azortje schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:14:
Band het wan lampje oranje of groen als er een verbinding is met de centrale?
mijn lampje brand oranje maar er is geen enkel teken van internet als ik mijn netwerk kabel erin druk( het groene lampje dat er een stekker in zit en het oranje lampje dat er data over gaat knippert wel).![]()
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Verwijderd
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Verwijderd
Bedoel je dat je bij digitale TV van Solcon ook uitzending gemist kan benaderen via de TV?arjants schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:11:
Er worden in de toekomst wel steeds meer kanalen opgenomen in het "uitzending gemist" gedeelte zodat een recorder wellicht overbodig wordt.
Verwijderd
Dat is niet mogelijk. Het modem is zo ontworpen dat de eindgebruiker niets hoeft (en kan) instellen. Dit zorgt dat iedereen, inclusief niet-tweakers, het zonder problemen kunnen gebruiken.Thombias schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:14:
Is het mogelijk om in het modem te "kijken" via een webinterface oid.?
Met doel je SIP gegevens te kunnen in ziet etc.
KPN levert wel een recorder van 160GB, gratis geleverd. Een motorola 1960. Misschien heb je wat aan die informatie? http://www.kpnglasvezel.nlVerwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:07:
Hallo Rijssen,
Van een Solcon medewerker begreep ik dat er al een paar honderd aansluitingen operationeel zijn.
Een vraag die nog niet beantwoord kon worden is het feit of je met een DVD-recorder of een harddisk-recorder kan opnemen vanaf het digitale signaal.
Heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan?
Bij UPC is het zo dat het digitale signaal gecodeerd is en je dit dus niet kan opnemen maar moet uitwijken naar het analoge signaal.
Dan wordt het gewoon een router met SIP uitgang (de Zyxel destijds bij een abo van Telfort gekocht)Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:59:
[...]
Dat is niet mogelijk. Het modem is zo ontworpen dat de eindgebruiker niets hoeft (en kan) instellen. Dit zorgt dat iedereen, inclusief niet-tweakers, het zonder problemen kunnen gebruiken.
Ghehe, buren van mij ook overkomen. Die zijn ook aangesloten op een compleet verkeerd adresazortje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:26:
Vandaag wessels telecom langs geweest om de verbinding te activeren hebben ze mijn glasvezel ondergronds/in de centrale verwisseld met een aansluiting in een andere straat.
Nou nog een paar dagen langer wachten.
welke wijk praten we hierover? en zou je daarna ook signaal moeten hebben?azortje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:26:
Vandaag wessels telecom langs geweest om de verbinding te activeren hebben ze mijn glasvezel ondergronds/in de centrale verwisseld met een aansluiting in een andere straat.
Nou nog een paar dagen langer wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door azortje op 25-09-2008 23:08 . Reden: typo's ]
Speelt nog steeds... In ieder geval bij mijn ouders.Thombias schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:14:
Wat een problemen in Rijssen met de aanleg van glasvezel. Hopelijk gaat het in Holten wat soepeler.
Is er al wat meer bekend over het geen-vrije-poorten verhaal?
[ Voor 7% gewijzigd door IkWilbert op 26-09-2008 12:00 ]
jah hier ook al een dikke maand en nog steeds geen signaalThombias schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:14:
Wat een problemen in Rijssen met de aanleg van glasvezel. Hopelijk gaat het in Holten wat soepeler.
Is er al wat meer bekend over het geen-vrije-poorten verhaal?
Zou het mogelijk zijn als je onder het contract uit wilt, door ze schriftelijk in gebreken te stellen?freekweb schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:31:
[...]
jah hier ook al een dikke maand en nog steeds geen signaal
Een vriend werkt bij Reggefiber, als er ook maar één klacht binnenkomt over een losliggende stoep dan is de aannemer verplicht om de stoep opnieuw te leggen. Leuk weetje is dat dhr. Wessels zelf ook al een klacht heeft ingediend over de herstelling van de straten
alternativ
Klopt daar hoor ik ook geluiden.IkWilbert schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:59:
[...]
Speelt nog steeds... In ieder geval bij mijn ouders.
In Deventer gaat het trouwens ook niet soepeltjes.
Tot op heden geen enkel probleem, snelheid en stabiliteit zijn erg goed.Thombias schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:39:
[...]
Klopt daar hoor ik ook geluiden.
Maar even om bij Rijssen te blijven. Zijn het kleine gevalletjes en gaat een groot gedeelte wel in één keer goed?
Ik neem aan dat bij jouw alles goed draait ? Hoe bevalt de snelheid/stabiliteit tov. wat je eerst had ?
Zodra hier de boel opgeleverd is wil ik wel even gaan testen maar aangezien mijn huidige verbinding weinig soelaas (300 kBps) biedt. Ik kan eventueel vanuit het netwerk van pcextreme/xs4all testen.
alternativ
Verwijderd
Verwijderd
halo ik woon in rijssen en heb glasvezel van solcon het downloaden van binaries newsgroepen is hier geen probleem speed met vaste aansluiting 4,3 mb /sec draadloos 2.7 mb/secVerwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:18:
Hallo Rijssen, hier weer Dronten,
Kan iemand die een werkende internet verbinding via Solcon bevestigen dat er gebruik gemaakt kan worden van een externe payserver (b.v. XSNews of Eweka) en dat via deze externe payserver de binaries nieuwsgroepen bereikbaar zijn t.b.v. download.
In Dronten is een een FAQ van het bewonersinitiatief aanvankelijk gesuggereerd dat dit niet kan. Graag hoor ik ook een bevestiging van het front of dit daadwerkelijk wel/niet kan.
Voor mij zou dit reden zijn om toch niet voor internet via Solcon te kiezen.
Ik heb ook gehoord dat ze in Dronten inderdaad de boel uit geloofsovertuiging gaan bepreken en dicht timmeren.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:18:
Hallo Rijssen, hier weer Dronten,
Kan iemand die een werkende internet verbinding via Solcon bevestigen dat er gebruik gemaakt kan worden van een externe payserver (b.v. XSNews of Eweka) en dat via deze externe payserver de binaries nieuwsgroepen bereikbaar zijn t.b.v. download.
In Dronten is een een FAQ van het bewonersinitiatief aanvankelijk gesuggereerd dat dit niet kan. Graag hoor ik ook een bevestiging van het front of dit daadwerkelijk wel/niet kan.
Voor mij zou dit reden zijn om toch niet voor internet via Solcon te kiezen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
welke wijk hebben we het hier over?azortje schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:56:
Na 2 keer te hebben gebeld met twennet en 2 keer de belofte te horen kreeg dat ik terug gebeld zou worden( wat natuurlijk niet gebeurd is) stond er vandaag eindelijk een volkerwessels busje in de straat. Bij de vraag of ze mijn probleempje kwamen oplossen, waren ze nogal verbaasd dat ik op een ander adres was aangesloten.
(Volgens mij waren ze bezig alle kabels te verbinden, ze hadden een soort kastje opgegraven waarin ongeveer 40 dunne kabels en 3 tot 4 dikke kabels zaten. in dat kastje zaten allemaal schijfjes waarin allemaal glasvezels verbonden waren.) Na een telefoontje naar een collega kwamen ze even het modem opendraaien en een laserpen op mijn glasvezel zetten. (Waarschijnlijk kon de monteur bij het opgegraafde kastje de laser door de glasvezel zien?) En gingen ze weer weg met de belofte dat ze het meteen zouden fixen en ook gelijk mijn verbinding kwamen activeren/afmelden.Alleen nog even informeren of ik dan ook direct testsignaal heb.
Wijk 4 lentfersweg
Verwijderd
Afgelopen dagen is bekend geworden dat er in Dronten geen sprake is van een blokkade van payservers.Thombias schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:30:
[...]
Ik heb ook gehoord dat ze in Dronten inderdaad de boel uit geloofsovertuiging gaan bepreken en dicht timmeren.
Let er wel op dat als je modem is aangesloten en afgemeld het nog ongeveer 2 weken duurt voordat je signaal hebt van je providerfreekweb schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 07:49:
ik wacht vandaag geduldig af, heb een afspraak staan tussen 8:00 - 13:00. De koffie staat alvast klaar
Verwijderd
2 weken??IkWilbert schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:49:
[...]
Let er wel op dat als je modem is aangesloten en afgemeld het nog ongeveer 2 weken duurt voordat je signaal hebt van je provider
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 23:46 . Reden: tekst correctie ]
Verwijderd
hoi wilbertIkWilbert schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:49:
[...]
Let er wel op dat als je modem is aangesloten en afgemeld het nog ongeveer 2 weken duurt voordat je signaal hebt van je provider
En dan nog.. dat hebben mn ouders ook. Is in feite niets meer dan een transparante http proxy met daarin hun filter. Mn broertje kan iig heel prima usenet, torrents en alles downloaden, alleen http is gefilterd...The Wizard schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 07:13:
Solcon heeft een extra pakket waarbij je inderdaad een beperking hebt van het internet.
Het lijkt me logisch dat ze dat niet standaard doen, lang niet iedereen heeft behoefte aan die beperking.
Heb je dan ook signaal voor dat je abonnement officieel ingaat? (aangezien je nummer nog niet is overgegaan)freekweb schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:52:
eindelijk, signaal! moet zeggen het wachten loont wel, haal nu met gemak de 6mb/sZit alleen nog te wachten tot mn oude nummer ook overgaat, maar voor tot die tijd ben ikke nog dik tevreden
[ Voor 1% gewijzigd door azortje op 27-10-2008 22:07 . Reden: weird typo ]
Goed om te horenfreekweb schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:08:
eindelijk alles hier in de lucht... werkt als een trein, internet up/down 6.5MB/s+ en TV signaal/beeld is cristal clear... wachten loont dan toch
Hoe test je de up?freekweb schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:08:
eindelijk alles hier in de lucht... werkt als een trein, internet up/down 6.5MB/s+ en TV signaal/beeld is cristal clear... wachten loont dan toch
[ Voor 40% gewijzigd door RammY op 29-10-2008 17:16 ]
Verwijderd
Hier sinds gisteren ook verbinding. DL is goed met 34 mb/s, alleen de up komt niet verder dan plm 15 mb/s. Zal hopelijk wel beter worden.RammY schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:49:
[...]
Hoe test je de up?
Ben zeer benieuwd..
Als ik een 100mb.bin upload naar home.concepts.nl kom ik niet hoger dan 1.2mb/sec.
Ook als er van mijn server word gedownload (die ik dus op mijn glaslijn heb hangen) komt men zelfs niet hoger dan 300k!!!!!
Ik denk dat ik maar weer es ga bellen met Concepts....
EDIT:
En ff gebeld...
Gelukkig nu es geen 1e-lijns helpdesk maar een 2e lijn...
Hij vond idd ook erg raar dat hij bij mij ook maar kon downloaden met een 300 kb/sec terwijl ik naar hun kan uploaden met 1.2 mb/sec.
Lijntje is OK volgens de test.
Ook is het zo dat ze zelf al aangeven dat als de upload belabberd is dat de download ook slecht moet zijn, en dat is hij niet.
Hij gaat wat testjes uitvoeren met testklanten in Deventer en Rijssen en laat het me vanavond nog weten.
Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst.
Er moet gewoon ergens wat fout gaan maar waar........
Ik moet wel zeggen...
De eerste goeie ervaring met Concepts in de periode dat ik mn fibertje nu heb liggen.
Iemand die er verstand van heeft en je niet met standaard antwoorden loopt af te zeiken!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq