Ervaringen Glashart Rijssen*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:56:
[...]

Ja, de verbinding werkt perfect :)
Mooi. Welke verbinding heb je 50 of 35?
Tripleplay?
TV ook al voor elkaar?

Ik vind het jammer dat BBC1-4 er niet bij zitten.
Dit weerhoud mij van de televisie optie.
Dus voor mij wordt het waarschijnlijk alleen Internet en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:28

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ik heb alleen internet, de 35mbit variant. Ik heb vanmorgen telefonie erbij aangevraagd. TV wacht ik nog even mee.

Even een vraagje aan de experts qua snelheid. Ik zit nu zo'n beetje op 2,7MB/s als ik de 100mb file download van ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Speedtest
Bij http://speedtest.bbned.nl/ haal ik zo'n beetje 2,6MB/s.

Ik gebruik een linksys wrt54gl router. Kan ik nog wat doen om het wat sneller te krijgen? Ik heb TCP optimizer al geprobeerd maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit in moet stellen. Bedraad aansluiten is helaas geen optie...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

RammY

Dát!

Probeer eens je kanaal op wat anders te zetten in je router.
Vermoedelijk gewoon wat mindere ontvangst.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
RammY schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:57:
Probeer eens je kanaal op wat anders te zetten in je router.
Vermoedelijk gewoon wat mindere ontvangst.
Ik heb hem zojuist op 10 gezet, hij stond op 11. Ook heb ik mixed mode aangepast in G-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

IkWilbert schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:09:
Ik heb alleen internet, de 35mbit variant. Ik heb vanmorgen telefonie erbij aangevraagd. TV wacht ik nog even mee.

Even een vraagje aan de experts qua snelheid. Ik zit nu zo'n beetje op 2,7MB/s als ik de 100mb file download van ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Speedtest
Bij http://speedtest.bbned.nl/ haal ik zo'n beetje 2,6MB/s.

Ik gebruik een linksys wrt54gl router. Kan ik nog wat doen om het wat sneller te krijgen? Ik heb TCP optimizer al geprobeerd maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit in moet stellen. Bedraad aansluiten is helaas geen optie...
De linksys wrt54gl router heeft een niet al te beste routering van wan-verkeer naar lan-verkeer, smallnetbuilder heeft een review van de router en een quote van deze website:
I looked at both the WRT54G V5.0 and WRT54GL about two years ago and found the WRT54G better than the WRT54GL in terms of throughput consistency, but the GL better for simultaneous session
Als je op zoek bent naar een goede vervanger kun je hier kijken: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/. Aanrader is de D-link 4300, heb hem vorige week bij een vriend ingesteld als router voor de 35mbit verbinding.

Ik kijk nog even wat ik ga doen, huidige server ook de routering over te laten nemen of een router in te zetten, die rommel (siemens adsl router :X) die je bij Solcon krijgt daar word ik niet vrolijk van (wan poort afgeplakt, in plaats van de wan een lan poort gebruiken en zodoende weinig controle over de routering/beveiliging).

[ Voor 19% gewijzigd door Alternativ op 23-08-2008 17:31 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Als je de juiste versie hebt van de WRT54G dan kun je er DD-WRT firmware opdraaien.
Dat werkt wel goed ;)
Thuis ook draaiende op mn router.
150 mW uit de Wlan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

RammY schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:33:
Als je de juiste versie hebt van de WRT54G dan kun je er DD-WRT firmware opdraaien.
Dat werkt wel goed ;)
Thuis ook draaiende op mn router.
150 mW uit de Wlan :P
Ik heb zelfs de wrt54gl (met Tomato) maar zoals valt te lezen op smallnetbuilder haalt deze router "maar" ongeveer 50 mbit routering (upload en download) en ik heb geen zin om mijn 50/50 mbit op 25/25 mbit te laten lopen ;)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Maar het is de vraag nog even wat een firmware kan doen aan je routing performance.
Ik zal het zowiezo eens gaan testen straks met mn WRT54G v4.
Volgens jou page zou hij iets van 20mbit kunnen routen.
Gewoon ff flink up en downloaden tegelijkertijd en mn DU meter zegt wel hoe snel ie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
-edit-

[ Voor 98% gewijzigd door Thombias op 27-08-2008 13:58 ]

• azortje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 23:29
Iemand enig id waar en wanneer de centrale van wijk 4 komt?
Hebben vandaag het kastje geplaatst maar zonder test singaal heb ik er nog weinig aan. :'(
Ik neem aan dat eerst de centrale in mijn wijk klaar moet zijn voordat ik test signaal krijg?

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
azortje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:29:
Hebben vandaag het kastje geplaatst maar zonder test singaal heb ik er nog weinig aan. :'(
Ik neem aan dat eerst de centrale in mijn wijk klaar moet zijn voordat ik test signaal krijg?
Ze hebben het modem dus ook niet officieel kunnen opleveren?

• RammY

RammY

Dát!

Nope... want de aannemer moet de verbinding digitaal via je verbinding afmelden op de centrale.
Het leuke is dat dan Concepts van niks weet :S
Al genoeg donderij met hun mee gehad.
Maja...

Verwijderd

azortje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:29:
bij het nieuwe medisch centrum bij sion

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Alternativ schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:01:
[...]

Ik heb zelfs de wrt54gl (met Tomato) maar zoals valt te lezen op smallnetbuilder haalt deze router "maar" ongeveer 50 mbit routering (upload en download) en ik heb geen zin om mijn 50/50 mbit op 25/25 mbit te laten lopen ;)
Samen met Richard heb ik de wrtg54g getest op een 100Mbit glasvezel verbinding, het test rapport staat op http://www.glasvezel.nu/apparatuur

Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. Als jullie zelf een betere / snellere configuratie maken zou ik het leuk vinden als jullie die met anderen willen delen.

Nog een nieuwtje, Solcon en Concepts ICT bieden sinds vandaag via de digitale TV eredivisie live aan. http://www.glasvezel.nu/n...al-van-start-op-glasvezel

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
Heb nog even met mijn modem gepruts en er blijkt toch een soort van signaal op te zitten.
als ik mijn modem opstart krijg ik een seconde of 30 zeer slecht beeld op mijn tv tot dat het lampje van de tv niet meer knippert dan valt het beeld weg. Internet doet helemaal niks. Heb me niet voor televisie aangemeld.
Iemand enig id hoever ze met de centrale van wijk 4 zijn? En wat zeggen de waarden die op de opleverings verklaring staan? Bij de ip vezel staat 12 vermeld en bij de catv vezel 5,78.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Hoe zit het met digitale TV over glas. Moet je een kastje bij je TV hebben staan net als bij Ziggo digitaal? Of zit decoder in de meterkast oid.

Volgende week begint de inventarisatie van Glashart in Holten. _/-\o_

Omdat dit forum eigenlijk uitsluitend over Rijssen gaat heb ik maar een nieuwe topic gestart:

[Glashart] Glasvezel in Holten

[ Voor 64% gewijzigd door Thombias op 29-08-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen de Vries
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-10-2020
Thombias schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:11:
Hoe zit het met digitale TV over glas. Moet je een kastje bij je TV hebben staan net als bij Ziggo digitaal? Of zit decoder in de meterkast oid.

Omdat dit forum eigenlijk uitsluitend over Rijssen gaat heb ik maar een nieuwe topic gestart:

Je krijgt inderdaad een digitale set-op box (IPTV) die je bij de TV plaatst, vanaf het modem trek je een ethernet kabel naar de TV. Bij de meeste reggefiber providers wordt het merk Amino gebruikt, http://www.aminocom.com/products/ . In dit geval de AmiNET110 en de AmiNET130 (HD). Bij KPN krijg je Interactive TV.

Voor het analoge beeld zit er op het modem een coax aansluiting.
Let op, meestal gaat tot nu toe de ethernet kabel van digitale TV over een apart netwerk en kun je dus niet op je bestaande netwerk (router/switch tenzij VLAN) aansluiten.

Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

azortje schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 02:18:
... En wat zeggen de waarden die op de opleverings verklaring staan? Bij de ip vezel staat 12 vermeld en bij de catv vezel 5,78.
Dat zijn de weerstands waarden .. dus gemeten vanaf je huis naar de centrale.
Waardes zijn in dB (Decibel).

Trouwens... woensdag nog maar even weer gebeld met Concepts (jaja we blijven bezig)...
Waarom ik dinsdag niet was terug gebeld naar aanleiding van het "probleem" omtrent de afmelding door de aannemer... (hadden ze me beloofd... uhuh)
Wister ze me doodleuk te vertellen dat ze de afmelding al een paar dagen binnen hadden.
Waarom ze nog niet waren begonnen met mijn provisioning konden ze me niet vertellen.
Eveneens niet waarom ik niet was terug gebeld... ook een brief die ze me hadden beloofd dinsdag is nog steeds niet gekomen.
Wel wist de dame me te vertellen dat het modem aan zou moeten staan voor de oplevering.
* RammY test nog elke dag met een DHCP Renew op mn router :S

[ Voor 49% gewijzigd door RammY op 30-08-2008 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:37:
[...]

bij het nieuwe medisch centrum bij sion
Weet niet waar die info wegkomt, maar dat gebouw is niet klaar voor eind dit jaar. echter zijn ze bij de speeltuin bij "de flatten" (weet ik het het daar heet) wel bezig en daar is een betonnen prefab box neergezet een goeie 2 weken terug en lopen alle hoofd ducts naartoe, en dat zal wel niet voor de speeltuin zijn zoveel aansluitingen. Maar daar staat dus de pop voor wijk-4. Als je voor op de straat staat staat het rechts achter het speeltuin gebouw en is in dezelfde kleurstelling als het speeltuingebouw.
Momenteel is men druk bezig om alle boringen te doen naar de woningen toe en zal erna de modem ronde gaan plaatsvinden en als het dan meezit zal ik (hoop ik) in de eerste aansluitingen zitten, woon een goeie 150 mtr ervan af, alleen de duct loopt via een omweg en komt van de andere kant de straat in rara wrom ze dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webcamjan schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:52:
[...]

Weet niet waar die info wegkomt, maar dat gebouw is niet klaar voor eind dit jaar. echter zijn ze bij de speeltuin bij "de flatten" (weet ik het het daar heet) wel bezig en daar is een betonnen prefab box neergezet een goeie 2 weken terug en lopen alle hoofd ducts naartoe, en dat zal wel niet voor de speeltuin zijn zoveel aansluitingen. Maar daar staat dus de pop voor wijk-4. Als je voor op de straat staat staat het rechts achter het speeltuin gebouw en is in dezelfde kleurstelling als het speeltuingebouw.
Momenteel is men druk bezig om alle boringen te doen naar de woningen toe en zal erna de modem ronde gaan plaatsvinden en als het dan meezit zal ik (hoop ik) in de eerste aansluitingen zitten, woon een goeie 150 mtr ervan af, alleen de duct loopt via een omweg en komt van de andere kant de straat in rara wrom ze dat gedaan hebben.
foutje het moet zijn Teunis Lodderstraat 13, plaatsen technische ruimte ten behoeve van glasvezelnetwerk (POP-locatie), 200800433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:37:
[...]

wijk 1 Roelf Bosmastraat 41A bouwen ruimte ten behoeve van glasvezelnetwerk
wijk 2 Laan oud-Indiëgangers 1B bouwen ruimte ten behoeve van glasvezelnetwerk
wijk 4 Teunis Lodderstraat 13, bouwen ruimte ten behoeve van glasvezelnetwerk
wijk 3 Oosterhofweg 51B bouwen ruimte ten behoeve van glasvezelnetwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
RammY schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:33:
[...]

Dat zijn de weerstands waarden .. dus gemeten vanaf je huis naar de centrale.
Waardes zijn in dB (Decibel).
Bij de ip vezel staat 12 vermeld en bij de catv vezel 5,78. Zijn dit goede of slechte waarden? of hebben de waarden nauwelijks invloed op de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Pas als je boven de 100mbit verbinding komt zou je het enigzins kunnen merken :)
Voor een 35/35 of 50/50 abbo merk je niks van deze dempingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluimpje2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03
Thombias schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:11:

Volgende week begint ook de inventarisatie van Glashart in Laren (Gelderland) _/-\o_
Hoop echt dat we genoeg aanmeldingen krijgen in ons kleine dorpje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Rijssen,

Sinds het weekend ligt bij ons ook een aanbieding in de bus voor glasvezel-netwerk aanleg. Bij ons is op dit moment alleen Solcon als provider beschikbaar.

Ik zie dat Solcon bij jullie het volgende zegt over nummerbehoud (althans ik neem aan dat ze dat bedoelen). Ik citeer:
"Uw telefoonnummer wordt gratis overgezet naar Solcon".

Voor Dronten is het iets anders geformuleerd:
"Gratis 085-nummer en de mogelijkheid om uw telefoonnummer(s) te behouden".
Ergens anders lees ik dat er in geval van nummerbehoud sprake is van een extra kostenpost van 1 euro per maand.

Is bij jullie dit aanvankelijk ook op deze manier geformuleerd? Ik vind het nl. van de zotte dat je opgezadeld wordt met maandelijkse kosten voor zoiets, zeker omdat de kosten voor het bellen naar een 085 nummer onduidelijk zijn. Het lijkt er op dat dit voor de lokale bellers zelfs duurder is dan bellen naar een lokaal nummer.
Een eenmalige kostenpost zou ik mee kunnen leven.

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 21:10:
Is bij jullie dit aanvankelijk ook op deze manier geformuleerd? Ik vind het nl. van de zotte dat je opgezadeld wordt met maandelijkse kosten voor zoiets, zeker omdat de kosten voor het bellen naar een 085 nummer onduidelijk zijn. Het lijkt er op dat dit voor de lokale bellers zelfs duurder is dan bellen naar een lokaal nummer.
Een eenmalige kostenpost zou ik mee kunnen leven.
Een 085 nummer is een plaatsonafhankelijk netnummer (sinds 2006) en kan meegenomen worden bij verhuizing naar een andere regio. Hier zitten geen andere voorwaarde aan dan de reguliere regionummers.

In Holten is gisteravond de eerste infoavond geweest.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Thombias schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:16:
[...]

En hoe was het? Beetje druk?

• Thombias
  • Niet online
Het was stampends druk.
De spreker van Reggefiber zei dat de oude generatie altijd met vele aanwezig is waar hij ook spreekt.
Deze generatie informeert zich slecht via internet. Maar er is ook een groep "freaks" die het fijne willen weten of gewoon alles willen meemaken van het "fenomeen".

Natuurlijk was Concepts ICT en Solcon aanwezig.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is welke provider het beste bevalt in Rijssen.

Verwijderd

Thombias schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:16:
[...]

Een 085 nummer is een plaatsonafhankelijk netnummer (sinds 2006) en kan meegenomen worden bij verhuizing naar een andere regio. Hier zitten geen andere voorwaarde aan dan de reguliere regionummers.

Ik heb ook berichten gelezen dat er voor dit soort telefoonnummers gesprekskosten gelden die tussen het interlokaal en lokaal tarief inliggen. Dit zou betekenen dat mensen die jou 085-nummer lokaal bellen duurder uit zijn dan normaal. Heb officiele voorwaarden hiervoor nog niet kunnen vinden dus als jij me die kan aanwijzen dan hou ik me aanbevolen.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Thombias schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:58:
[...]

Het was stampends druk.
De spreker van Reggefiber zei dat de oude generatie altijd met vele aanwezig is waar hij ook spreekt.
Deze generatie informeert zich slecht via internet. Maar er is ook een groep "freaks" die het fijne willen weten of gewoon alles willen meemaken van het "fenomeen".

Natuurlijk was Concepts ICT en Solcon aanwezig.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is welke provider het beste bevalt in Rijssen.
Nou Solcon kun je voorlopig afschrijven!

Ik heb een aanmelding gedaan voor het triple play pakket op 50mbit. Bij Solcon hebben ze de aanmelding goed verwerkt maar aangezien de hele buurt inmiddels een kabel naar huis heeft gekregen en ons huis niet ben ik maar eens in de telefoon geklommen. Onderhand 2 uur aan telefoneren met de aannemer (reggefibber onderdeel van volkert/wessels)/Solcon/Servicewinkel is er dan eindelijk iemand die mij heeft meegedeeld dat een digitale aanmelding niet goed verwerkt wordt. Hierna deelde de medewerker mee dat dit geen probleem is, want men kan later worden aangesloten.

Ik heb stug vastgehouden dat het voorgaande niet mogelijk is, aangezien ik mijn telefoonnummer heb laten meenemen naar Solcon (deze porteren mijn nummer waardoor KPN wordt opgezegd) dit zou ertoe leiden dat ik 1. Mijn nummer kwijtraak, 2. Xs4all only automatisch op mijn lijn wordt ingeschakeld waar ik één jaar aan vastzit, 3. I.p.v. November 2008 in Februari 2009 wordt aangesloten. Vanzelfsprekend heb ik informatie vergaard en een ticket aan laten maken bij Solcon Sales. De eigenaar van de servicewinkel heeft naar aanleiding van mijn uitleg de provider gebeld en het ticketnummer doorgegeven waarop Solcon de gegevens moet doorsturen naar de servicewinkel met een scan van onze handtekening. (Dit alles speelde zich vanaf zaterdag af) Inmiddels ben ik gebeld door de servicewinkel dat mijn pakket ook op groen staat en dat er een kabel naar mijn huis wordt geschoten..

Leuk is anders.

alternativ

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Alternativ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:56:
[...]

Nou Solcon kun je voorlopig afschrijven!
één negatieve ervaring betekend niet meteen dat solcon prut is. Ik wil wel wedden dat de meerderheid zeer tevreden is.
Ik zelf gebruik Concepts, tot nu toe niets dan lof :)

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

IkWilbert schreef op woensdag 10 september 2008 @ 10:38:
[...]

één negatieve ervaring betekend niet meteen dat solcon prut is. Ik wil wel wedden dat de meerderheid zeer tevreden is.
Ik zelf gebruik Concepts, tot nu toe niets dan lof :)
Het is ook meer bedoeld als uitlaatklep ;)

Digitale inschrijvingen schijnen vaker in de soep te lopen via Solcon, hoe het zit met concepts geen idee.

alternativ

• Thombias
  • Niet online
Alternativ schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:33:
[...]

Het is ook meer bedoeld als uitlaatklep ;)

Digitale inschrijvingen schijnen vaker in de soep te lopen via Solcon, hoe het zit met concepts geen idee.
Wat ik hieruit begrijp is het dus aan te raden om het papieren aanmeldformulier te gebruiken.

Wat ik heb begrepen afgelopen gisteren, is dat als je 5 euro meer betaald in de maand bij Solcon dat je dan onbeperkt kan bellen naar nationale vaste nummers.

Ik weet niet of dat bij Concepts ICT ook zo is.

Vanuit mijn geloofsovertuiging(lees: tarieven) heeft Concepts ICT mijn voorkeur.
Wat nu echt het voordeel is van de een of de ander is mij niet echt duidelijk.
Alleen dat je bij de een een Siemens Gigaset(Solcon) krijgt en bij de ander een eigen wireless router kan gebruiken. De siemens betaal je uiteindelijk dan toch zelf omdat de abonementskosten hoger zijn.

Ik kan mijn keuze tot 15 oktober kenbaar maken. Zoals het er nu uit ziet behou ik ZiggoTV met Digitaal Extra. De reden is simpelweg omdat Ziggo meer Discoveries heeft een BBC 1,2,3,4.
Mocht BBC van Ziggo verdwijnen(wat de roddels zijn) dan pas ga ik over naar Concept met de TV.

De keuzeoptie ligt nu sterk bij Dual Telefoon van Concepts ICT. Ik heb nu Telfort 20Mb met Telefonie(onbeperkt naar vast) voor 29,90. Dus als ik daar het internet van opzeg moet ik toch aan de telefonie
Echter heb ik dan niet meer de optie onbeperkt bellen. Dus vanuit dat oogpunt zou Solcon weer een optie zijn. Maar goed. Ik zal eens bij houden wat ik gemiddeld verbel en daar mijn keuze vanaf laten hangen.

Ik zal glasdraad eens gaan door spitten wat de ervaringen in Rijssen zijn met de twee partijen.

Hoe bevalt Digitale TV btw?

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik denk dat het wel handig is om de huidige situatie even te beschrijven. Gisteren heb ik eindelijk iemand bereikt die inzage heeft kunnen bieden in de problemen die hebben gespeeld rond mijn aansluiting. Het gaat in dit geval om Jan Nies(s)ink (0548544151) welke tevens contact heeft gehad met Solcon voor mijn abonnementsgegevens. Jan zou mij terugbellen met de huidige status maar dat is niet gebeurd, ik heb daarop contact opgenomen met Reggefiber (0548801000) de telefoniste aldaar heb ik ook al wat vaker gesproken. De telefoniste heeft vervolgens contact opgenomen met Twennet voor mijn aanmelding in het systeem van de Servicewinkel en aangezien ik nu bij de Servicewinkel ben aangemeld kan ik nog mee met de aansluiting van onze wijk.

Om problemen met bekabeling voor te zijn heb ik ook aangegeven waar wij onze kabel binnen willen hebben (we wonen in een oud huis). Van mijn kant wordt het nu afwachten, maar ik hoop dat het met mijn inzet tot op heden (ruim 3 uur getelefoneerd met verschillende afdelingen en wachten op terugbelafspraken die niet worden nagekomen) goed gaat komen.

Concluderend, één ding weet ik wel, het gaat er bij Twennet net aan toe als een provider zoals @Home, KPN (bij beiden heb ik gewerkt op de Servicedesk), contact tussen afdelingen is niet transparant en je kunt alleen bij je provider (in mijn geval) refereren aan een ticket. Bij de overige afdelingen (Servicewinkel, Reggefiber) werken ze via e-mails en hebben ze dus geen logging, vandaar dat je vaker dan je lief is in de telefoon moet klimmen.

Al met al ben ik blij dat het nu geregeld is maar in eerste instantie niet blij met de manier waarop en de ettelijke beloftes die worden gemaakt maar niet worden nagekomen, een digitale aanmelding moet in de 21e eeuw toch verwerkt kunnen worden 8)7

alternativ

• Thombias
  • Niet online
Ik heb ook bij een helpdesk(Planet/hetnet) gewerkt als overbrugging. @home hoorde ik dat het daar echt slavenarbeid was. dus nooit gedaan.
Je mag als helpdeskmedewerker ook niks toezeggen dat is het vervelende. Je kunt niks regelen.
Wat trouwens blij dat ik ander werk had na die maanden.

Welke provider(Solcon of Concepts ICT) heeft het technisch goed voor elkaar btw?
Als het technisch maar goed is heb je vaak ook maar weinig van doen met de helpdesk.

[ Voor 22% gewijzigd door Thombias op 11-09-2008 15:36 ]

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Thombias schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:34:
Ik heb ook bij een helpdesk(Planet/hetnet) gewerkt als overbrugging. @home hoorde ik dat het daar echt slavenarbeid was. dus nooit gedaan.
Je mag als helpdeskmedewerker ook niks toezeggen dat is het vervelende. Je kunt niks regelen.
Wat trouwens blij dat ik ander werk had na die maanden.

Welke provider(Solcon of Concepts ICT) heeft het technisch goed voor elkaar btw?
Als het technisch maar goed is heb je vaak ook maar weinig van doen met de helpdesk.
Het heeft volgens de medewerker van de Servicewinkel van Twennet te maken met de koppeling van beide systemen. Digitale aanvragen kunnen niet worden verwerkt door de Servicewinkel van Twennet welke de verzoeken tot aansluiting bij Reggefiber inschiet.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

zojuist iemand van de planning gesproken die mij wist te melden dat er geen poorten beschikbaar zijn om mij aan te kunnen sluiten en wist ook niet hoe lang het nog ging duren 8)7 iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:48

peace, love & linux

freekweb schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:09:
zojuist iemand van de planning gesproken die mij wist te melden dat er geen poorten beschikbaar zijn om mij aan te kunnen sluiten en wist ook niet hoe lang het nog ging duren 8)7 iemand hier enige ervaring mee?
Ja, helaas wel. Glasmodem is half juni al aangesloten in de meterkast, maar nog steeds geen werkende verbinding opgeleverd. "Er zijn geen poorten beschikbaar" aldus de servicedesk van Twennet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

dat is toch de grootste onzin... men weet toch wel ongeveer hoeveel aansluitingen er gerealliseerd moeten worden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
avatar schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:11:
[...]

Ja, helaas wel. Glasmodem is half juni al aangesloten in de meterkast, maar nog steeds geen werkende verbinding opgeleverd. "Er zijn geen poorten beschikbaar" aldus de servicedesk van Twennet.
Dat krijgen mijn ouders ook steeds te horen... vaag verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

idd een erg vreemd verhaal, je kan je wel aanmelden en een modem ontvangen maar vervolgens kun je wachten tot je een ons weegt op een vrije poort.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ik zal er vandaag of morgen eens langsfietsen en kijken of het modem al werkt bij mijn ouders. Neem wel ff een meter of wat utp mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

IkWilbert schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:17:
Ik zal er vandaag of morgen eens langsfietsen en kijken of het modem al werkt bij mijn ouders. Neem wel ff een meter of wat utp mee ;)
hahaha... welke wijk wonen je ouders als ik vragen mag? en hoe kan ik zelf controlleren of zien als de lijn is opgeleverd? kan ik iets zien op de modem bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
freekweb schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:20:
[...]

hahaha... welke wijk wonen je ouders als ik vragen mag? en hoe kan ik zelf controlleren of zien als de lijn is opgeleverd? kan ik iets zien op de modem bv?
Ze wonen in wijk 1, ik sluit gewoon even een utp kabel aan op het modem (bovenste poort) en prik deze in de laptop. Zo test ik het altijd :)
Zo ben ik er ook achter gekomen dat mijn verbinding allang werkte terwijl ik pas een paar dagen later post van Concepts kreeg over de oplevering.

[ Voor 14% gewijzigd door IkWilbert op 15-09-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freekweb schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:20:
en hoe kan ik zelf controlleren of zien als de lijn is opgeleverd? kan ik iets zien op de modem bv?
Je kunt wel zien of de verbinding goed is. Bij het opstarten van het modem zie je als je glasvezel is aangesloten als het goed is het WAN lampje branden, dan heb je optisch signaal (dus ook aan de centralekant is dan aangesloten). Dan zullen tijdens het opstarten de T1/T2 lampjes gaan knipperen. Als deze niet meer knipperen heeft het modem verbinding - maar dat wil niet zeggen dat alle diensten ook geconfigureerd zijn, dat kan het modem namelijk niet zelf zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:44:
[...]

Je kunt wel zien of de verbinding goed is. Bij het opstarten van het modem zie je als je glasvezel is aangesloten als het goed is het WAN lampje branden, dan heb je optisch signaal (dus ook aan de centralekant is dan aangesloten). Dan zullen tijdens het opstarten de T1/T2 lampjes gaan knipperen. Als deze niet meer knipperen heeft het modem verbinding - maar dat wil niet zeggen dat alle diensten ook geconfigureerd zijn, dat kan het modem namelijk niet zelf zien :)
ah kijk das handig, ga vanaaf gelijk kijken en testen... voor zo ver ik weet brand bij mij het WAN lampje wel... de T1/T2 lampjes weet ik zo ff niet, kan nu niet controlleren helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
Band het wan lampje oranje of groen als er een verbinding is met de centrale?
mijn lampje brand oranje maar er is geen enkel teken van internet als ik mijn netwerk kabel erin druk( het groene lampje dat er een stekker in zit en het oranje lampje dat er data over gaat knippert wel). :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azortje schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:14:
Band het wan lampje oranje of groen als er een verbinding is met de centrale?
mijn lampje brand oranje maar er is geen enkel teken van internet als ik mijn netwerk kabel erin druk( het groene lampje dat er een stekker in zit en het oranje lampje dat er data over gaat knippert wel). :'( :'(
Alle lampjes zijn enkel-kleurig. Alleen het power lampje is groen, de andere alemaal geel/oranje. Dat het WAN lampje brandt wil niets meer zeggen dan dat er op fysiek nivo verbinding is met een transceiver (laser/ontvanger) aan de centralekant.

Als je een netwerk kabel aansluit en de link/activity lampjes doen het aan de modem-kant betekent dat dat er een dienst op is ingesteld. (Kijk niet aan de kant van je computer, deze zal namelijk al snel denken dat er een link is, en de lampjes dus aanzetten, ook al is geen dienst ingesteld op het modem. Dat heeft te maken met hoe het modem werkt).

Dan hangt het alleen nog van de netwerkverbinding naar de provider, en de provider zelf af of je met die verbinding iets kunt doen. In het algemeen moet je een IP adres krijgen via DHCP, maar aangezien het modem daar niets van weet en niets mee doet kan hij je daarover niets vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn modem is 25 augustus opgeleverd en afgemeld.
Concepts kan helaas neit eerder dan 22 septemer (bijna 1 maand later) mijn inet activeren.
Hoezo "binnen 10 werkdagen wordt uw verbinding geactiveerd"...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Hallo Rijssen,

Van een Solcon medewerker begreep ik dat er al een paar honderd aansluitingen operationeel zijn.
Een vraag die nog niet beantwoord kon worden is het feit of je met een DVD-recorder of een harddisk-recorder kan opnemen vanaf het digitale signaal.
Heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan?
Bij UPC is het zo dat het digitale signaal gecodeerd is en je dit dus niet kan opnemen maar moet uitwijken naar het analoge signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
Helaas is dat niet mogelijk, digitale tv wordt uitgezonden als streaming ip tv.
Deze wordt door een decoder omgezet naar scart of hdmi.

Bij twennet moet je dus ook gebruik maken van het analoge signaal als je gebruik wilt maken van een harddisk recorder. Dit signaal zou kwalitatief zelf beter moeten zijn dan je huidige aanbieder.
Er worden in de toekomst wel steeds meer kanalen opgenomen in het "uitzending gemist" gedeelte zodat een recorder wellicht overbodig wordt.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

arjants schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:11:
Er worden in de toekomst wel steeds meer kanalen opgenomen in het "uitzending gemist" gedeelte zodat een recorder wellicht overbodig wordt.
Bedoel je dat je bij digitale TV van Solcon ook uitzending gemist kan benaderen via de TV?
Dat zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Is het mogelijk om in het modem te "kijken" via een webinterface oid.?
Met doel je SIP gegevens te kunnen in ziet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:14:
Is het mogelijk om in het modem te "kijken" via een webinterface oid.?
Met doel je SIP gegevens te kunnen in ziet etc.
Dat is niet mogelijk. Het modem is zo ontworpen dat de eindgebruiker niets hoeft (en kan) instellen. Dit zorgt dat iedereen, inclusief niet-tweakers, het zonder problemen kunnen gebruiken.

• Convoy

Convoy

g44p

zijn er hier nog meer mensen die nog steeds te horen krijgen dat er geen poorten vrij zijn om op aangesloten te worden? wordt er eerlijk gezegt een beetje moe van, wacht nu al weer ruim 2 maand op een werkende aansluiting.... 8)7

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:07:
Hallo Rijssen,

Van een Solcon medewerker begreep ik dat er al een paar honderd aansluitingen operationeel zijn.
Een vraag die nog niet beantwoord kon worden is het feit of je met een DVD-recorder of een harddisk-recorder kan opnemen vanaf het digitale signaal.
Heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan?
Bij UPC is het zo dat het digitale signaal gecodeerd is en je dit dus niet kan opnemen maar moet uitwijken naar het analoge signaal.
KPN levert wel een recorder van 160GB, gratis geleverd. Een motorola 1960. Misschien heb je wat aan die informatie? http://www.kpnglasvezel.nl

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Gisteren nog even bij mijn ouders geweest, helaas nog steeds geen signaal en het vage verhaal dat er geen poorten beschikbaar zijn. Zou zouden teruggebeld worden door concepts... helaas niet gebeurd. Nog maar even afwachten dan maar.

• Thombias
  • Niet online
In Holten is er een actie gaande van Ziggo om mensen weg te houden bij Glasvezel-digitaalTV.
Alle Holtenaren hebben een bon gekereg waarvoor ze voor 15 euro incl smartkaart een digitale ontvanger kunnen aanschaffen.

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 10:59:
[...]

Dat is niet mogelijk. Het modem is zo ontworpen dat de eindgebruiker niets hoeft (en kan) instellen. Dit zorgt dat iedereen, inclusief niet-tweakers, het zonder problemen kunnen gebruiken.
Dan wordt het gewoon een router met SIP uitgang (de Zyxel destijds bij een abo van Telfort gekocht)
Voipbuster instellen en je kan voor 12,50/jr onbeperkt bellen naar vastenummers. ;)

• azortje
Vandaag wessels telecom langs geweest om de verbinding te activeren hebben ze mijn glasvezel ondergronds/in de centrale verwisseld met een aansluiting in een andere straat. 8)7
Nou nog een paar dagen langer wachten. :'(

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
azortje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:26:
Vandaag wessels telecom langs geweest om de verbinding te activeren hebben ze mijn glasvezel ondergronds/in de centrale verwisseld met een aansluiting in een andere straat. 8)7
Ghehe, buren van mij ook overkomen. Die zijn ook aangesloten op een compleet verkeerd adres :)

• Convoy

Convoy

g44p

azortje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:26:
welke wijk praten we hierover? en zou je daarna ook signaal moeten hebben?

• azortje
Woon in de lentfersweg (wijk4) en ben aangesloten op het adres van een huis 100 meter verder op om de hoek (piet heijnstraat). Die kerel sloot laptopje op het kastje aan en er stond meteen dat het de verbinding was van het adres uit de piet heijnstraat. Toen zij hij dat hij niks kon doen (niet activeren) en hij zij dat ik een paar dagen moest wachten.
Morgen maar is even bellen of ik daar bericht van krijg wanneer ze terug komen en wat de termijn ongeveer is.
Heb nog steeds geen testsignaal maar verwacht (hoop :D ) dat ik na de activering gebruik kan maken van het testsignaal. Zal daar morgen ook even naar informeren.

[ Voor 3% gewijzigd door azortje op 25-09-2008 23:08 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Stoep 'onveilig' na aanleg glasvezel
vrijdag 26 september 2008 | 03:33 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 26 september 2008 | 09:25

RIJSSEN - Ouderenbonden in Rijssen zijn bezorgd over de situatie rond het nieuwe gemeentehuis en de toestand van trottoirs in de stad. De richels, randen, paaltjes en muurtjes rond het raadhuis zorgen bij ouderen en slechtzienden voor onduidelijkheid en de Rijssense stoepen zijn na de aanleg van glasvezelkabels vaak erg slecht hersteld, zo stellen de Rijssense afdelingen van de Protestants-Christelijke Ouderenbond (PCOB) en de Katholieke Bond van Ouderen (KBO) in een brief aan het college van B en W en de gemeenteraad van Rijssen-Holten.

Volgens de ouderenbonden moet er op korte termijn iets aan het gebrek aan veiligheid gebeuren. "We hebben verschillende klachten binnengekregen" , zegt Diet Roelofs-Klein Horsman, secretaris van PCOB afdeling Rijssen. " Rond het gemeentehuis zijn veel verhoginkjes te vinden die voor onveilige situaties zorgen. Ik heb zelfs al vernomen dat er iemand met zijn scootmobiel op het plein helemaal scheef en vast is komen te staan, waarna mensen hebben moeten helpen om de bestuurder weer op weg te helpen."

Ook de toestand van vele trottoirs in Rijssen is de bonden een doorn in het oog. "De slecht herstelde stoepen vormen een breed probleem. Na de aanleg van de glasvezelkabels worden de voetpaden vaak provisorisch weer gemaakt. Dit levert gevaarlijke situaties op: door losse stenen kunnen ouderen moeilijk lopen en snel uitglijden."

Een gemeentewoordvoerder bevestigd dat de brief is binnengekomen. "De gemeenteraad beslist maandag wat er met het schrijven gaat gebeuren." Volgens de woordvoerder zijn de hoogteverschillen rond het gemeentehuis onvermijdelijk. "In Rijssen hebben we namelijk te maken met een hoogteverschil van 21 meter. Dit merk je ook in het centrum." Bij Reggefiber, verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezelkabels in Rijssen, zijn de problemen bekend. "We zijn nog volop bezig. We controleren zelf de afwerking van trottoirs en laten na afloop ook de gemeente controleren. We zijn echter nog volop bezig", aldus marketingmanager Gaby Kerkeurs.

Roelofs-Klein Horsman hoopt in ieder geval dat problemen snel opgelost worden. "Als 74-jarige ben ik ook best benauwd. Als je op deze leeftijd komt te vallen, dan is de afloop vaak niet best."

tcutantia.nl

Bekend probleem inderdaad, sommige stoepen en straten zien er niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Wat een problemen in Rijssen met de aanleg van glasvezel. Hopelijk gaat het in Holten wat soepeler.
Is er al wat meer bekend over het geen-vrije-poorten verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Thombias schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:14:
Wat een problemen in Rijssen met de aanleg van glasvezel. Hopelijk gaat het in Holten wat soepeler.
Speelt nog steeds... In ieder geval bij mijn ouders.

In Deventer gaat het trouwens ook niet soepeltjes.

[ Voor 7% gewijzigd door IkWilbert op 26-09-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Thombias schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:14:
jah hier ook al een dikke maand en nog steeds geen signaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
freekweb schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:31:
[...]

jah hier ook al een dikke maand en nog steeds geen signaal :(
Zou het mogelijk zijn als je onder het contract uit wilt, door ze schriftelijk in gebreken te stellen?
Je zou ze dan wel een periode moeten gunnen om het als nog goed op te leveren.
Of is dit afgescherm in hun algemene voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Een vriend werkt bij Reggefiber, als er ook maar één klacht binnenkomt over een losliggende stoep dan is de aannemer verplicht om de stoep opnieuw te leggen. Leuk weetje is dat dhr. Wessels zelf ook al een klacht heeft ingediend over de herstelling van de straten :*)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
IkWilbert schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:59:
[...]

Speelt nog steeds... In ieder geval bij mijn ouders.

In Deventer gaat het trouwens ook niet soepeltjes.
Klopt daar hoor ik ook geluiden.
Maar even om bij Rijssen te blijven. Zijn het kleine gevalletjes en gaat een groot gedeelte wel in één keer goed?
Ik neem aan dat bij jouw alles goed draait ? Hoe bevalt de snelheid/stabiliteit tov. wat je eerst had ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Thombias schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:39:
[...]

Klopt daar hoor ik ook geluiden.
Maar even om bij Rijssen te blijven. Zijn het kleine gevalletjes en gaat een groot gedeelte wel in één keer goed?
Ik neem aan dat bij jouw alles goed draait ? Hoe bevalt de snelheid/stabiliteit tov. wat je eerst had ?
Tot op heden geen enkel probleem, snelheid en stabiliteit zijn erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Ik heb anders wel klachten over de snelheid...
Download is goed, loop lekker door ;)
Alleen de upload is erg vaaaaaaag.

Heb zelf een servertje draaien thuis, maar als iemand van een willekeurige verbinding wat wil downloaden van mij komen ze niet hoger uit dan zoon 150 kb sec.
Terwijl mijn server met gemak 2 mb/sec moet kunnen uitgeven (tis niet zoon heel nieuw apparaatje meer maar 2 mb wil ie lokaal ook op http).

Al eens gebeld met Concepts, moest ik maar wat traceroutjes sturen.
Die zijn allemaal goed :S
Als ik mensen met een dedicated bak in een colo laat testen is het wel goed, komt het internet van een gewone ISP af dan is het huilen met de pet op en haal je net 1 mbit .

Iemand meer ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Zodra hier de boel opgeleverd is wil ik wel even gaan testen maar aangezien mijn huidige verbinding weinig soelaas (300 kBps) biedt. Ik kan eventueel vanuit het netwerk van pcextreme/xs4all testen.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Rijssen, hier weer Dronten,

Kan iemand die een werkende internet verbinding via Solcon bevestigen dat er gebruik gemaakt kan worden van een externe payserver (b.v. XSNews of Eweka) en dat via deze externe payserver de binaries nieuwsgroepen bereikbaar zijn t.b.v. download.

In Dronten is een een FAQ van het bewonersinitiatief aanvankelijk gesuggereerd dat dit niet kan. Graag hoor ik ook een bevestiging van het front of dit daadwerkelijk wel/niet kan.

Voor mij zou dit reden zijn om toch niet voor internet via Solcon te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:18:

Kan iemand die een werkende internet verbinding via Solcon bevestigen dat er gebruik gemaakt kan worden van een externe payserver (b.v. XSNews of Eweka) en dat via deze externe payserver de binaries nieuwsgroepen bereikbaar zijn t.b.v. download.

In Dronten is een een FAQ van het bewonersinitiatief aanvankelijk gesuggereerd dat dit niet kan. Graag hoor ik ook een bevestiging van het front of dit daadwerkelijk wel/niet kan.

halo ik woon in rijssen en heb glasvezel van solcon het downloaden van binaries newsgroepen is hier geen probleem speed met vaste aansluiting 4,3 mb /sec draadloos 2.7 mb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:18:

Ik heb ook gehoord dat ze in Dronten inderdaad de boel uit geloofsovertuiging gaan bepreken en dicht timmeren.
Maar als je het zeker wilt weten moet je eigenlijk bij de servicewinkel/helpdesk zijn.
Misschien is Concepts ICT dan een betere keus voor je. Deze hebben geen last van een geloof dat aan hun dienstverlening gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Solcon heeft een extra pakket waarbij je inderdaad een beperking hebt van het internet.
Het lijkt me logisch dat ze dat niet standaard doen, lang niet iedereen heeft behoefte aan die beperking.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
Na 2 keer te hebben gebeld met twennet en 2 keer de belofte te horen kreeg dat ik terug gebeld zou worden( wat natuurlijk niet gebeurd is :( ) stond er vandaag eindelijk een volkerwessels busje in de straat. Bij de vraag of ze mijn probleempje kwamen oplossen, waren ze nogal verbaasd dat ik op een ander adres was aangesloten.
(Volgens mij waren ze bezig alle kabels te verbinden, ze hadden een soort kastje opgegraven waarin ongeveer 40 dunne kabels en 3 tot 4 dikke kabels zaten. in dat kastje zaten allemaal schijfjes waarin allemaal glasvezels verbonden waren.) Na een telefoontje naar een collega kwamen ze even het modem opendraaien en een laserpen op mijn glasvezel zetten. (Waarschijnlijk kon de monteur bij het opgegraafde kastje de laser door de glasvezel zien?) En gingen ze weer weg met de belofte dat ze het meteen zouden fixen en ook gelijk mijn verbinding kwamen activeren/afmelden. d:)b Alleen nog even informeren of ik dan ook direct testsignaal heb. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

azortje schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:56:
Na 2 keer te hebben gebeld met twennet en 2 keer de belofte te horen kreeg dat ik terug gebeld zou worden( wat natuurlijk niet gebeurd is :( ) stond er vandaag eindelijk een volkerwessels busje in de straat. Bij de vraag of ze mijn probleempje kwamen oplossen, waren ze nogal verbaasd dat ik op een ander adres was aangesloten.
(Volgens mij waren ze bezig alle kabels te verbinden, ze hadden een soort kastje opgegraven waarin ongeveer 40 dunne kabels en 3 tot 4 dikke kabels zaten. in dat kastje zaten allemaal schijfjes waarin allemaal glasvezels verbonden waren.) Na een telefoontje naar een collega kwamen ze even het modem opendraaien en een laserpen op mijn glasvezel zetten. (Waarschijnlijk kon de monteur bij het opgegraafde kastje de laser door de glasvezel zien?) En gingen ze weer weg met de belofte dat ze het meteen zouden fixen en ook gelijk mijn verbinding kwamen activeren/afmelden. d:)b Alleen nog even informeren of ik dan ook direct testsignaal heb. :9~
welke wijk hebben we het hier over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
freekweb schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:33:
[...]

welke wijk hebben we het hier over? :)
Wijk 4 lentfersweg
ze hebben zojuist probleempje opgelost en mijn lijn "afgemeld".
Zou nou binnen 10 dagen bericht moeten krijgen.
zit na de afmelding geen enkel signaal meer op de kabel.
Even afwachten dan maar he :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 09:30:
[...]
Ik heb ook gehoord dat ze in Dronten inderdaad de boel uit geloofsovertuiging gaan bepreken en dicht timmeren.
Afgelopen dagen is bekend geworden dat er in Dronten geen sprake is van een blokkade van payservers.
Oftewel bij Solcon is alles gewoon open (gelukkig) en is het mogelijk om met filters bepaalde zaken dicht te zetten. Dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

eindelijk... a.s. woensdag is het dan zo ver, men komt het signaal testen en abbo wordt geactiveerd, eindelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Vandaag is mijn telefoonlijn ook actief geworden. Overgenomen van Alice (wat ik dus nu kan opzeggen).

Een paar testjes gedaan en ik moet zeggen, het werkt perfect! Ik ben een blij man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

ik wacht vandaag geduldig af, heb een afspraak staan tussen 8:00 - 13:00. De koffie staat alvast klaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
freekweb schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 07:49:
ik wacht vandaag geduldig af, heb een afspraak staan tussen 8:00 - 13:00. De koffie staat alvast klaar >:)
Let er wel op dat als je modem is aangesloten en afgemeld het nog ongeveer 2 weken duurt voordat je signaal hebt van je provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:49:

[...]

Let er wel op dat als je modem is aangesloten en afgemeld het nog ongeveer 2 weken duurt voordat je signaal hebt van je provider ;)
2 weken??

Wacht nu 3 weken op signaal. Kastje is al 4 maanden geleden geinstalleerd en aangesloten op een vrijdag avond ! ( 21.00 UUr) want het moest klaar. Nog steeds geen brief of wat dan ook.

Met graven waren ze snel, maar het aansluiten en verdere service? Als dat zo blijft mogen ze van mij de hele rotzooi weer op komen halen. Dan maar iets minder snelheid en een goede stabiele verbinding en perfecte newsserver. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo vanuit wijk1

Ook hier problemen met activatie van het abonnement, modem reeds geplaatst op 18/08!
Op het blauwe formulier dat is achtergebleven de vermelding poort niet beschikbaar!
Na 2 weken geinformeerd bij Twennet, werd door verwezen naar Concepts-ict, want daar
zou men het aansluiten op het grote internet moeten afronden!

Echter Concept-ict blijkt niets te kunnen, totdat het modem wordt aangemeld door Twennet-medewerkers
die de modem test moeten uitvoeren!

Uiteindelijk heeft Concept-ict mij terug gebeld, dat ik Twennet weer moest benaderen, voor het maken
van een afspraak, echter een afspraak maken gaat niet makkelijk, personen niet bereikbaar/bezet!

Het maken van een afspraak met Twennet is nog niet helemaal gelukt, maar aldus een mederwerker van
Twennet moet er deze of volgende week een brief komen met een afspraak voor de volgende week!

Ook hier dus afwachten totdat modem is getest, en daarna nog 2 wkn totdat activatie rond is!!

mvgr Wilhelm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 23:46 . Reden: tekst correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:49:

[...]

hoi wilbert

we zijn al aangesloten en afgemeld het nog ongeveer 2 weken 8)7 duurt voordat je signaal hebt })

dacht het niet wacht al zekers 5 weken :Z al diverse keren gebeld te hebben word je ook niet blij van :(
je word echt van kastje naar de muur gestuurd 8)7

gr gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Om ook maar even te klagen ;)

Heb een belletje gewaagd naar de Concepts TD desk.
Mn upload is niet goed.. simpel weg vanaf verschillende ADSL providers haal ik zoon 300k.
Veel te weinig dus.
Download ik vanaf een dedicated server kom ik op 1.3 mb/sec.
Ook veel te weinig dus.
Ook uploaden naar de Concepts server (home.concepts.nl) gaat met die snelheid.
Ik zou worden terug gebeld.
Niks gehoord uiteraard.
Ligt er een brief in de bus dat ze me niet konden bereiken maar dat het probleem opgelost zou zijn.
Nou... het werkt nog steeds bagger.
Download is echter wel gewoon goed.

Kweenie maar ik denk dat ze het een beetje overschat hebben dit hele project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 19:07
The Wizard schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 07:13:
Solcon heeft een extra pakket waarbij je inderdaad een beperking hebt van het internet.
Het lijkt me logisch dat ze dat niet standaard doen, lang niet iedereen heeft behoefte aan die beperking.
En dan nog.. dat hebben mn ouders ook. Is in feite niets meer dan een transparante http proxy met daarin hun filter. Mn broertje kan iig heel prima usenet, torrents en alles downloaden, alleen http is gefilterd...

iets met schijnveiligheid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

eindelijk, signaal! moet zeggen het wachten loont wel, haal nu met gemak de 6mb/s O-) Zit alleen nog te wachten tot mn oude nummer ook overgaat, maar voor tot die tijd ben ikke nog dik tevreden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azortje
freekweb schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:52:
eindelijk, signaal! moet zeggen het wachten loont wel, haal nu met gemak de 6mb/s O-) Zit alleen nog te wachten tot mn oude nummer ook overgaat, maar voor tot die tijd ben ikke nog dik tevreden _/-\o_
Heb je dan ook signaal voor dat je abonnement officieel ingaat? (aangezien je nummer nog niet is overgegaan)

[ Voor 1% gewijzigd door azortje op 27-10-2008 22:07 . Reden: weird typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:48

peace, love & linux

Na regelmatig bellen met Twennet en steeds te horen krijgen: "sorry, er zijn nog geen poorten beschikbaar. We weten ook niet wanneer die wel beschikbaar komen. Ze worden ook niet in een volgorde opgeleverd, maar geheel willekeurig", heb ik nu maar eens naar Concepts gebeld. En wat blijkt: Concepts heeft niet eens een aanmelding van mij.
In de eerste week van aanmelden heb ik me gelijk ingeschreven. Maar administratief is daar blijkbaar iets mis gegaan. Twennet weet heel goed dat ik een aansluiting moet hebben (sinds juni hangt het glasvezelmodem al aangesloten in mijn meterkast)
Nu mag ik me dus opnieuw aanmelden bij Concepts (en hopen dat ik die 4 of 6 maanden gratis ook nog kan regelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
avatar, ik heb precies hetzelfde gehad.
Je aanmelding staat pas bij concepts in het systeem op het moment dat de monteur met zijn laptop jouw modem heeft aangemeld in de centrale.
Dat lijkt op dit moment niet mogelijk te zijn doordat er nog geen poorten in de centrale vrij zijn om je aan te melden.
Zodra die er zijn wordt er een monteur ingepland die zijn laptop in je modem plug, een programma draait en waardoor ze in de centrale weten welke vezel bij jouw huisnummer hoort.
Zodra dat gebeurd is staat jouw modem klaar in het systeem van concepts en sturen zij jou de brief.
Je hoeft je dus NIET opnieuw aan te melden!

Wanneer je gekozen heb om bv een alice/orange/online/home telefoonnummer mee te nemen (dus niet analoog kpn nummer) dan kan de oplevering nog wel verder vertraagd worden, dit ligt dan aan de huidige eigenaar van je nummer die het niet direct afstaan aan concepts.

maw zolang de monteur jouw verbinding nog niet opgeleverd heeft met zijn laptop ligt de bal nog bij twennet en kan concepts neits voor je betekenen.

PS. Ik heb inmiddels mijn 2e glasvezelmodem, mijn tv beeld was om te huilen zo slecht.
Binnen 2 dagen werd ik gebeld door iemand van "reggefiber" om mijn modem te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

eindelijk alles hier in de lucht... werkt als een trein, internet up/down 6.5MB/s+ en TV signaal/beeld is cristal clear... wachten loont dan toch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
freekweb schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:08:
eindelijk alles hier in de lucht... werkt als een trein, internet up/down 6.5MB/s+ en TV signaal/beeld is cristal clear... wachten loont dan toch _/-\o_
Goed om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

freekweb schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:08:
Hoe test je de up?
Ben zeer benieuwd..
Als ik een 100mb.bin upload naar home.concepts.nl kom ik niet hoger dan 1.2mb/sec.
Ook als er van mijn server word gedownload (die ik dus op mijn glaslijn heb hangen) komt men zelfs niet hoger dan 300k!!!!!
Ik denk dat ik maar weer es ga bellen met Concepts....

EDIT:

En ff gebeld...
Gelukkig nu es geen 1e-lijns helpdesk maar een 2e lijn...

Hij vond idd ook erg raar dat hij bij mij ook maar kon downloaden met een 300 kb/sec terwijl ik naar hun kan uploaden met 1.2 mb/sec.
Lijntje is OK volgens de test.
Ook is het zo dat ze zelf al aangeven dat als de upload belabberd is dat de download ook slecht moet zijn, en dat is hij niet.
Hij gaat wat testjes uitvoeren met testklanten in Deventer en Rijssen en laat het me vanavond nog weten.
Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst.
Er moet gewoon ergens wat fout gaan maar waar........

Ik moet wel zeggen...
De eerste goeie ervaring met Concepts in de periode dat ik mn fibertje nu heb liggen.
Iemand die er verstand van heeft en je niet met standaard antwoorden loopt af te zeiken!

[ Voor 40% gewijzigd door RammY op 29-10-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RammY schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:49:
[...]

Hoe test je de up?
Ben zeer benieuwd..
Als ik een 100mb.bin upload naar home.concepts.nl kom ik niet hoger dan 1.2mb/sec.
Ook als er van mijn server word gedownload (die ik dus op mijn glaslijn heb hangen) komt men zelfs niet hoger dan 300k!!!!!
Ik denk dat ik maar weer es ga bellen met Concepts....

EDIT:

En ff gebeld...
Gelukkig nu es geen 1e-lijns helpdesk maar een 2e lijn...

Hij vond idd ook erg raar dat hij bij mij ook maar kon downloaden met een 300 kb/sec terwijl ik naar hun kan uploaden met 1.2 mb/sec.
Lijntje is OK volgens de test.
Ook is het zo dat ze zelf al aangeven dat als de upload belabberd is dat de download ook slecht moet zijn, en dat is hij niet.
Hij gaat wat testjes uitvoeren met testklanten in Deventer en Rijssen en laat het me vanavond nog weten.
Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst.
Er moet gewoon ergens wat fout gaan maar waar........

Ik moet wel zeggen...
De eerste goeie ervaring met Concepts in de periode dat ik mn fibertje nu heb liggen.
Iemand die er verstand van heeft en je niet met standaard antwoorden loopt af te zeiken!
Hier sinds gisteren ook verbinding. DL is goed met 34 mb/s, alleen de up komt niet verder dan plm 15 mb/s. Zal hopelijk wel beter worden.

Alleen zo jammer dat ze geen newsserver voor binaries. Kun je weer een apart abootje afsluiten voor dl.
Verder tot nu toe gaat het mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Blijkbaar heb ik weer met halve oren lopen luisteren :P
Gister niet gebeld... zojuist een telefoontje gewaagd en waarempel binnen 3 minuten iemand aan de lijn _/-\o_

Blijkt dat hij me vanavond terug wil gaan bellen...

Gister een half uur tot een uur na mijn belletje hebben ze wel wat aan het testen geweest want andere haalden tot 3 mb/sec binnen vanaf mijn server, hoe wel de snelheid instabiel was.
Inmiddels is dat weer netjes teruggedraaid want als ik via mijn test lijn download ga ik weer met 3 a 400 k/sec.

We wachten nog even af.........

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste