I intend to live forever. So far, so good.
Anoniem: 265122
Triple Pakket is in een testfasefreekweb schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:27:
welk abbo hebben we het hier over? Is 2,0 MB/sec niet een beetje weinig?
hedenavond (ik heb een screenshotje aan glasdraad gestuurd)
haalde ik 2,25 MB/sec,,
Ik heb het volste vertrouwen erin dat het helemaal goed komt
aaahhh, duidelijk, ik wacht ook met smart
Wie weet of het TV-singaal van je download-snelheid afgetrokken wordt?
Anoniem: 82384
Analoge TV sowieso niet, omdat dat via een aparte vezel gaat. Al kijk je alle kanalen die je binnenkrijgt tegelijk (met een stuk of 40 TVsAnoniem: 265122 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:56:
vandaag haalde ik 2,5 MB/s langzaam gaat het de goede kant heen..
Wie weet of het TV-singaal van je download-snelheid afgetrokken wordt?
Digitale (IP-)TV zou als dat geleverd wordt ook niet van de snelheid moeten afgaan in de meeste gevallen, behalve als je een 100Mbit/s internet abonnement hebt (wordt hier geloof ik niet aangeboden). Omdat de totale vezelcapaciteit 100Mbps is (wel in beide richtingen tegelijk) moet het dan wel van je totaal afgaan. Aangenomen dat IP-TV 10-20Mbit/s gebruikt zou je dus altijd 80Mbit/s over moeten houden voor je internet
Dit zou dan uiteraard niet van je internet lijn gehaald worden...
Ben benieuwd naar de kwaliteit dan... 20 mbit lijkt me flink overkill voor IP-TV.
Zelfs Tele2 gebruikt maar 4,5 / 5 mbit voor IP-TV....
Deze advertentieplaats is te huur!
Wacht maar af tot er wat HD kanalen gaan komen, en dan 2 zenders tegelijk wilt kunnen kijken (opnemen en kijken, of 2 TVs). Als er MPEG-4 gebruikt wordt valt het misschien nog mee, maar volgens mij is veel nog steeds MPEG-2, en dan wil je echt niet onder de 8 a 10 Mbit gaan zitten voor een fatsoenlijk HD beeld. Dan zit je met 2 kanalen dus al richting 20 Mbit.RammY schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:42:
Dat heb ik in de begin periode al eens nagevraagd aan Twennet... Het schijnt zo te zijn dat ze 20!!! Mbit reserveren voor IP-TV!
Dit zou dan uiteraard niet van je internet lijn gehaald worden...
Ben benieuwd naar de kwaliteit dan... 20 mbit lijkt me flink overkill voor IP-TV.
Zelfs Tele2 gebruikt maar 4,5 / 5 mbit voor IP-TV....
En met 20Mbit gereserveerd blijft er nog steeds 80Mbit downstream en bijna 100Mbit upstream over voor je internet. Moet voorlopig genoeg zijn voor de meeste mensen
eea komt omdat er nog steeds een testverbinding op zit.. er zijn SLECHT vijf mensen(19/6) officieel opgeleverd in Rijssen.. Administratie van Concepts belt morgen terug ben benieuwd
Dat creeert tenminste een stukje duidelijkheid
Ik vermoed dat zijn zere been met een dag of wat wel wat minder pijn doet
Wilbert je moet voorzichtig zijn hoor met die Jongens, ze leveren per slot van rekening goed werkIkWilbert schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 09:16:
Ze zijn zo druk met leggen van glasvezle aan de Dannenberg dat ze niet uitkijken wanneer ze de straat oversteken. En tja... dan komen ze mij op de fiets tegen![]()
Ik vermoed dat zijn zere been met een dag of wat wel wat minder pijn doet
Ik zal wat minder hard fietsen de volgende keer... al hoewel... de trein wacht nietAnoniem: 265122 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:26:
[...]
Wilbert je moet voorzichtig zijn hoor met die Jongens, ze leveren per slot van rekening goed werk
Voor mij nog een maandje geduld, ik hoop dat ze 1 augustus halen
zal wel iets vertraging in zitten denk ik...IkWilbert schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:35:
Nog een paar dagen en je zit op volle kracht![]()
Voor mij nog een maandje geduld, ik hoop dat ze 1 augustus halen
Over 2 weken(!!) zou wijk 1 officieel online moeten zijn..
je moet maar zo denken wat in het vat zit verzuurt niet
klopt ik neem teveel aan MB af ...IkWilbert schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:10:
Je weet niet precies wat voor problemen? Het zou ook een klein wonder zijn als zo grote operatie in 1x goed zou gaan.
zoals in het voorgaande bericht zal het nog ongeveer veertien dagen duren voordat wijk 1 geheel online is... beter nu voorzichtig dan straks een krakkemikkerig netwerk zoals de KPN kent...
Nou.. dat gaan ze niet halen...Anoniem: 265122 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:31:
[...]
zal wel iets vertraging in zitten denk ik...
Over 2 weken(!!) zou wijk 1 officieel online moeten zijn..
je moet maar zo denken wat in het vat zit verzuurt niet
Vorigeweek... blijkbaar waren ze weer druk aant werk bij ons in de straat...
Blijkt dat de overburen al wel aan zijn gesloten.. maar ik heb nog niks gezien

Dacht... laten wel maar es ff bellen natuurlijk hoe dat zit.
"Binnen nu en 3 weken krijgt u een brief voor een afspraak" ... wat? 3 weken?
Inmiddels al weer bijna een week voorbij... en uiteraard nog een brief gezien...
en logisch ook want alle hulde voor degene die de planning op bureau maakt, die kan natuurlijk niet zien wat er bij z,n omvangrijke operatie op straat gebeurt...
Uw huis staat in de planning om in week 25 voorzien te worden van een supersnelle glasvezelaansluiting.
ik snap/ cq begrijp je heel goedRammY schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:34:
Misschien als ik ff quote van de site dat je het dan snapt
[...]
maar ik kreeg een brief dat in week x werkzaamheden bij ons in de straat plaats zouden vinden..
pas veertien dagen nadien werd er pas gegraven bij ons in de straat,
Toen kreeg ik een brief dat mijn modem geplaatst zou worden ik heb vier dagen voor noppes thuisgezeten, en het er eveneens vier keer achter aan moeten bellen voordt ze eindelijk eens een keer wakker werden...
De theorie van achter het bureau kan wel heel mooi zijn maar in de praktijk verloopt het altijd anders ...
Het rare is dat ik een poosje terug ook netjes een brief gekregen heb, dat er in week x gegraven zou worden en zoveel weken later het afgewerkt cq aangesloten zou worden.
Er is in de aangegeven week ook daadwerkelijk gegraven (alleen aan de overkant van de straat?!?), maar niemand in mijn straat heeft een opgerold glasvezel kabeltje bij de gevel liggen.
Dus ik weet niet hoe ze het nu willen afwerken, maar ze zouden eerst de straat moeten oversteken met de glasvezel kabel om ueberhaupt het bij mij door de voorgevel naar binnen te kunnen krijgen. Inmiddels hebben ze het gat gedicht, aangetrild en zijn nergens meer te bekennen ?!?
Ben benieuwd hoe ze dit verder gaan aanpakken cq oplossen.
Trouwens, ik heb het over Veeneslagen-West.
het naar de woningen toe schieten gebeurt ongeveer veertien dagen NADAT de hoofdleidingen in de straat gegraven zijn..
Hier hebben ze dit in één keer gedaan. Dus onder de stoep door en meteen onder de grond naar de voordeur.Anoniem: 265122 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:50:
mensen die zich aangemeld hebben voor twennet krijgen een opgerold stukje glasvezel mensen die zich niet aangemeld hebben voor twennet krijgen dit niet..
het naar de woningen toe schieten gebeurt ongeveer veertien dagen NADAT de hoofdleidingen in de straat gegraven zijn..
Ik heb me aangemeld bij Twennet (en krijg de eerste 6 maanden gratis). Was een van de eersten.Anoniem: 265122 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:50:
mensen die zich aangemeld hebben voor twennet krijgen een opgerold stukje glasvezel mensen die zich niet aangemeld hebben voor twennet krijgen dit niet..
Heb hierover ook netjes een brief gekregen, dus of je nu wel/niet aangemeld bent kan het niet zijn volgens mij. Rij maar eens rond in die wijken in Rijssen waar ze de glasvezel al gelegd hebben.
Volgens mij zie je nog bijna nergens een kabeltje bij de voorgevel, op een paar na dan...
Heb inmiddels ook bij een paar vrienden geinformeerd, ook zij hebben zich aangemeld bij Twennet maar hebben ook geen opgerold kabeltje liggen bij de voorgevel.
Als ik me niet bij Twennet aangemeld had, waarom zou ik dan een brief krijgen dat in week x gegraven zou worden en dat ik 4 weken later aangesloten zou worden?!?
Lijkt erop dat ze daar bij Twennet de halve administratie kwijt zijn
Zal eens informeren bij Twennet...
En wat betreft het schieten naar de woningen toe. Nou ze kunnen schieten wat ze willen, maar ze zullen op deze manier mij nooit bereiken, puur omdat ze alleen aan de overkant van de straat hebben gegraven, rarara als iemand het snapt mag hij het mij uitleggen, ik snap het niet..

Valt het jullie ook op dat er ineens veel meer graafploegen aan het werk zijn?
De aannemer vertelde mij dat ze voor het eind van dit jaar klaar willen zijn en dan door gaan naar holten.
PS:
Iemand nog zin om modje te worden op http://twennet.forum2go.nl?
Ben nog bezig met het invullen van de stickies, glasdraad is helaas alleen text based.
Ik wil er graag meer foto's en how-to's op kwijt.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Nou ik heb vandag eens gebeld met Twennet. Dat ze bij mij de stoep voor de deur niet opengehaald hebben en alleen de stoep aan de overkant van mijn woning opengehaald hebben, schijnt normaal te zijn. Ze schijnen de stoep bij sommige straten aan 1 en bij andere straten aan beide kanten open te halen. In mijn geval zouden ze dan het glasvezel kabeltje van de overkant van de straat naar mijn woning toe 'schieten'. Hoe dit precies in zijn werk ging kon de vriendelijke dame mij ook niet uitleggen, maar dat er niet voor de deur gegraven was was in ieder geval geen vergissing.ametis schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:27:
[...]
Ik heb me aangemeld bij Twennet (en krijg de eerste 6 maanden gratis). Was een van de eersten.
Heb hierover ook netjes een brief gekregen, dus of je nu wel/niet aangemeld bent kan het niet zijn volgens mij. Rij maar eens rond in die wijken in Rijssen waar ze de glasvezel al gelegd hebben.
Volgens mij zie je nog bijna nergens een kabeltje bij de voorgevel, op een paar na dan...
Heb inmiddels ook bij een paar vrienden geinformeerd, ook zij hebben zich aangemeld bij Twennet maar hebben ook geen opgerold kabeltje liggen bij de voorgevel.
Als ik me niet bij Twennet aangemeld had, waarom zou ik dan een brief krijgen dat in week x gegraven zou worden en dat ik 4 weken later aangesloten zou worden?!?
Lijkt erop dat ze daar bij Twennet de halve administratie kwijt zijn![]()
Zal eens informeren bij Twennet...
En wat betreft het schieten naar de woningen toe. Nou ze kunnen schieten wat ze willen, maar ze zullen op deze manier mij nooit bereiken, puur omdat ze alleen aan de overkant van de straat hebben gegraven, rarara als iemand het snapt mag hij het mij uitleggen, ik snap het niet..
Dus er is nog hoop op een goede afloop
Misschien kan ik je hiermee helpen? Ik heb je een pb'tje gestuurd.arjants schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:00:
PS:
Iemand nog zin om modje te worden op http://twennet.forum2go.nl?
Ben nog bezig met het invullen van de stickies, glasdraad is helaas alleen text based.
Ik wil er graag meer foto's en how-to's op kwijt.
[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 04-07-2008 19:10 ]
hedenavond 4.10 MB/sec gehaald ...
Hulde aan alle experts van het glasvezelteam!!!
screenshotje aan glasdraad gestuurd
Waar af te halen?
Anoniem: 267272
Het klopt inderdaad dat in bepaalde straten de kabels aan 1 kant van de weg lopen. Door middel van het schieten met een raket komt de kabel voor de gevel te liggen. De ploegen die de huizen aansluiten zullen vervolgens de kabel via de kruipruimte in de meterkast aansluiten.
Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik het graag.
Gr.
Het Glasvezel Team te Rijssen
maw, wanneer moet ik avondjes vrijhouden om de buren aan te sluiten?
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
inmiddels in bezit van de emailadressen de homepageruimte en een overzicht en handleiding van alle gegevens behorend bij een glasvezel aansluiting
inmiddels ook al bericht gehad van xs4all dat de telefoon vrijdag weggaat naar concepts heen
dat alles maar goed mag gaan ..
de vlag gaat uit als xs4all de deur uit is
Dat is lekker snelAnoniem: 265122 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:33:
11-07-2008 wordt kiske officieel opgelevert naar concepts heen
inmiddels in bezit van de emailadressen de homepageruimte en een overzicht en handleiding van alle gegevens behorend bij een glasvezel aansluiting
Ik heb vorige week het genesix modem gekregen maar er stond gisteren nog steeds geen licht op.
Daarom maar eens gebeld met concepts, bleek ik helemaal niet in hun systeem te staan
De aanmelding via de website van Twennet was waarschijnlijk niet goed doorgekomen en nu krijg ik een nieuwe aanmeldingskaart opgestuurd
Ze had wel mijn gegevens van twennet, alleen stonden die niet bij concepts in het systeem.
Het zal dus nog wel even duren voordat ik een werkende verbinding heb...
Misschien een tip als je je via de website hebt aangemeld, check of je ook in het systeem van de provider staan
"Uw huis staat in de planning om in week 25 voorzien te worden van een supersnelle glasvezelaansluiting."
Das dus volgende week al een maand geleden... nog steeds geen brief van: dan en dan gaan we glas door je tuin blazen en af monteren...
Begrijp dat het een groot en ingrijpend project is... maar verschaf dan wel duidelijk de juiste info.
Geen telefoon dus en ben dus nu ook per telefoon niet bereikbaar!!
Twennet en Concepts Enorm bedankt.. jullie zijn de besten
wanneer je nu mijn nummer draait krijg je een afgesloten toon ...
en terwijl de poorten T1 en T2 op mijn glasvezeltelefoon NIET branden ...
en desalniettemin ik heb een brief gehad zowel van concepts dat ik vrijdag 11/07 zou verhuizen als van xs4all dat ik 11/07 verhuist zou zijn .. als je zoiets niet waar kunt maken moet je niet zulke brieven schrijven als ISP, nu al 72 uur geen telefoon. als het een beetje meezit zou ik maandagavond vier dagen later =96 uur later telefoon hebben
Als geen van de T1/T2 lampjes branden (of knipperen), dan lijkt de verbinding goed, maar wordt inderdaad geen telefonie geregistreerd. Je kunt altijd eens proberen het modem te resetten (stekker er uit, na een paar seconden er weer in), dan kun je zien of het opstarten zonder problemen verloopt. De lampjes gaan dan eerst wat knipperen, en T1/T2 moeten daarna aan of uit zijn voor telefonie. Als de lampjes langer dan 2 minuten knipperen bij het opstarten is er waarschijnlijk toch iets mis met netwerk of verbinding.Anoniem: 265122 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:32:
[...] en terwijl de poorten T1 en T2 op mijn glasvezeltelefoon NIET branden ...
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 14-07-2008 09:24 ]
Er is een groot probleem geweest met de migratie van telefoonnummersAls geen van de T1/T2 lampjes branden (of knipperen), dan lijkt de verbinding goed, maar wordt inderdaad geen telefonie geregistreerd. Je kunt altijd eens proberen het modem te resetten (stekker er uit, na een paar seconden er weer in), dan kun je zien of het opstarten zonder problemen verloopt. De lampjes gaan dan eerst wat knipperen, en T1/T2 moeten daarna aan of uit zijn voor telefonie. Als de lampjes langer dan 2 minuten knipperen bij het opstarten is er waarschijnlijk toch iets mis met netwerk of verbinding.
dat is vrijdag erg uit de hand gelopen
zijn ze zaterdag en zondag druk mee bezig geweest , vanmorgen had ik om elf uur verbinding met het thuis front, het kwam erg goed door, helaas was het van korte duur om half vier was het complete netwerk er achter heen
gelukkig was het om kwart voor zes weer dik in orde toen ik thuis kwam,
erg netjes van concepts dat ze nog even na afloop nog even beldem de medewerker van de helpdesk was erg blij dat hij mij aan de lijn kreeg ...
Alleen die uitval baart mij toch nog wat zorgen... hopelijk is dat van korte duur ivm opstarten van netwerk e.d.
Zal dus toch waarschijnlijk mn server nog maar even achter mijn Tele2 lijn houden merk ik al weer.
Gelijk maar even het contactformulier bij Twennet ingevuld ivm nog steeds geen brief

Nu al 4 weken te laat.. snap er weinig van...
iig positive ervaring met het contactformulier, daar word altijd wel op gereageerd dus dat moet goedkomen...
startproblemenRammY schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:25:
Alleen die uitval baart mij toch nog wat zorgen... hopelijk is dat van korte duur ivm opstarten van netwerk e.d.
familieleden vertelden dat de glasvezel-telefoonverbinding vele malen beter is dan het koperen netwerk waar ik voorheen op zat. en vergeet niet glasvezel in de meterkast heeft wel de toekomst
Als jij al een paar keer zonder internet heeft gezeten dan is dat niet goed.
Het moet niet zo zijn dat om de zoveel tijd er geen signaal meer op de lijn euh glasdraad staat waardoor ik geen internet verbinding meer heb.
Telefoon is gewoon een bijkomstigheid, gebruik het toch niet
Het is NU 15 Juli 2008 sinds 5 juni 2008 ben ik aangeslotenRammY schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:23:
Het gaat me niet om de telefoonverbinding maar om de verbinding opzicht.
Als jij al een paar keer zonder internet heeft gezeten dan is dat niet goed.
Het moet niet zo zijn dat om de zoveel tijd er geen signaal meer op de lijn euh glasdraad staat waardoor ik geen internet verbinding meer heb.
Telefoon is gewoon een bijkomstigheid, gebruik het toch niet
das in anderhalve maand 1x 2uur voor een beginnend netwerk nog niet slecht dacht ik zo
Neuh... dat is inderdaad wel netjes. Ik hoop dat ik een keer word aangesloten. Volgens de planning 1 augustus maar dat halen ze volgens mij nooit meer.Anoniem: 265122 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:01:
[...]
Het is NU 15 Juli 2008 sinds 5 juni 2008 ben ik aangesloten
das in anderhalve maand 1x 2uur voor een beginnend netwerk nog niet slecht dacht ik zo
hagslagen en hagweg zijn korte duur online geweest en zijn nu weer tijdelijk(?) offline
aan de andere kant op de mooiste momenten moet je soms lang wachten..
en je moet maar zo denken misschien nu IETSJE langer wachten dan straks een krakkemikkerig netwerk als de KPN
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 265122 op 16-07-2008 04:45 ]
Naja.. dan maar even bellen....Beste Martijn,
Jullie glasvezel aansluiting wordt binnenkort realiseerd zoals u ook in de
post staat.
Het schieten van de kabel naar uw huis kan nog op de dag zelf gebeuren als
de modem wordt geplaatst.
Mocht u inzicht in de planning willen hebben of een afspraak maken voor
het plaatsen van de modem, verzoek ik u te bellen met nummer:
0548-801001.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Robert-Jan Tijhof
TwenNet
"Ja dat kan nog wel even duren.."
- Zicht op wanneer?
"Nee u staat nog niet op de planning"
- Dus dat kan gerust nog een maand duren?
"Ja dat kan... maar u krijgt vanzelf een brief..."
- Hmkay...
Daar word * RammY dus niet blij van
Mocht je geïnteresseerd zijn, dan is op http://www.fiberupdate.nl/gameservers het overzicht te vinden en kun je je gameserver op je TwenNet/Concepts ICT lijn invoeren.
Initiator @permanentfuture #tech innovation in #sharingeconomy. Google Glass explorer. Google Top Contributor / #localguide. #knowmad @s2m
De 18e augustus komen ze t glas blazen en aansluiten...
Beetje later dan week 25 maar het ziet er voor als nog rooskleurig uit
Ook 'glas' voor Holten
zaterdag 02 augustus 2008 | 03:13
RIJSSEN/HOLTEN - Reggefiber (Twennet) wil ook in Holten een glasvezelnetwerk voor particulieren aanleggen.
In september begint een enquête onder de circa 2.400 huishoudens om de interesse te peilen.
De plannen volgen op de acties van het bedrijf in Rijssen. Ook daar werd na het houden van een peiling onder de bevolking besloten glasvezel aan te leggen. Volgens woordvoerster Hanneke Muller van Reggefiber ligt de aanleg op schema. "Ongeveer tachtig procent van het grondwerk is klaar. Zodra alle pijpen er in liggen, worden de glasvezelkabels er door geblazen. In de weken die volgen gaan onze monteurs op pad om huis-aan-huis de aansluitingen naar de particulieren te maken. De eerste Rijssenaren zijn reeds aangesloten op de glasvezelkabel. In de Holtense buurtschap Dijkerhoek zijn we inmiddels klaar met het leggen van de kabels en daar is voor zover wij weten iedereen tevreden."
Bij de graafwerkzaamheden in Rijssen is het begin juli overigens fout gelopen. In de Graaf Ottostraat werd door één van de graafmachines een groene kabel van de KPN geraakt, waardoor betrokken bewoners zonder telefoon kwamen te zitten. Het duurde relatief lang voor de verbinding hersteld was. Hanneke Muller: "Het is heel vervelend, maar we hebben alles volgens de procedures gedaan en de storing gelijk gemeld. Dat het lang duurde voor er door KPN actie werd ondernomen, daar kunnen wij helaas niets aan doen. Voor zover wij weten ging het om twee of drie abonnees." De KPN kon gistermiddag nog geen reactie geven.
bron tubantia.nl
Ze halen wat door de war... die keer dat ze op de kruising Oosterhofweg - Parkstraat wat hebben door getrokken hadden ze een paar aansluitingen vern**kt (Die van ons @ Radio 350
En in de Graaf Ottostraat zat de halve straat zonder... dus das ff n verschil.
Een ander verhaal is dat ze de centrale van KPN ook gaan updaten naar ADSL2+.(bron: adslcentrale.nl)
Het is dan wel maar 20 mb max. maar dan ben je wel goedkoper uit.
Ja, kpn ziet de bui al hangenThombias schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 22:30:
Holten ook aan de beurt, eerst wel een enquete, maar toch het is een begin.
Een ander verhaal is dat ze de centrale van KPN ook gaan updaten naar ADSL2+.(bron: adslcentrale.nl)
Het is dan wel maar 20 mb max. maar dan ben je wel goedkoper uit.
Vrijwel altijd zal het IP vast blijven, ook al heb je officieel geen vast IP adres. Zolang je leases verlengt zal het IP adres niet wijzigen (tenzij het netwerk omgenummerd moet worden). Als je PC/router vaak (en lang) uitstaat is de kans groter dat je daarna een ander IP adres krijgt, maar in de meeste netwerken is dat ook vrijwel nooit zo.avatar schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:24:
kiske: heb je een vast ip concepts? Of krijg je regelmatig een nieuw ip toegewezen?
Concepts reageerde een tijdje terug zelf met:
Vandaar mijn vraag of het nu echt dynamisch zou zijn of dat je gewoon dezelfde lease kunt houden (mits je je router aan laat staan)Wij kunnen alleen een vaste ip-adres aanbieden op ADSL diensten. Op
glasvezel verbindingen is dit technisch niet mogelijk.
Mijn modem is al 5 weken geleden geplaatst maar nog steeds niet afgemonteerd/getest.
Mijn buren hebben al wel een internetverbinding (lift ik nu op mee
Volgens de planning is er een tekort aan poorten (beheerd door externe partij) en dat was de reden dat het definitief aansluiten bij een hoop mensen een probleem was.
Dit kon nog wel even duren, zodra er weer poorten vrij waren kon er een monteur gestuurd worden om de boel af te monteren en te testen..
Te kort aan vrije poorten? Ze weten toch hoeveel aansluitingen ze hebben? Beetje vaag verhaal en als het zo is, zeer slechte voorbereiding.arjants schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:46:
Vandaag nog even gebeld met de planning van twennet.
Mijn modem is al 5 weken geleden geplaatst maar nog steeds niet afgemonteerd/getest.
Mijn buren hebben al wel een internetverbinding (lift ik nu op mee) en ik had nog niets gehoord.
Volgens de planning is er een tekort aan poorten (beheerd door externe partij) en dat was de reden dat het definitief aansluiten bij een hoop mensen een probleem was.
Dit kon nog wel even duren, zodra er weer poorten vrij waren kon er een monteur gestuurd worden om de boel af te monteren en te testen..
Ze zouden meer info op de website moeten plaatsen...
Eensarjants schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:09:
Zowiezo is de info die je krijgt miniem, je moet overal zelf achteraan.
Ze zouden meer info op de website moeten plaatsen...
Het zal mij es benieuwen hoe het gaat...
En wat betreft vrije poorten... dikke bull... Er zijn toch aanmeldingen? Dan weten ze ook hoeveel poorten ze moeten hebben.
En als ze het dan gooien op de mensen die later een aansluiting hebben genomen, dan moeten die maar later aangesloten worden, ik mag toch aannemen dat in zulke zaken diegene die vooruit aangemeld hebben de eerste prio krijgen?
Maar zoveel neven aanmeldingen zullen ze wel niet hebben gehad zodat nu de poorten op zijn.
Waarschijnlijk een kwestie van foutieve planningen enzo (maar dat kennen we nu al wel van Twennet).
Trouwens, andere vraag ...
Welke newsserver gaan mensen nemen met de glasverbinding?
Heb nu Tweaknews via Tele2 (20mbit, € 6.95) .. zit te twijffelen over Eweka.. maar hoe houd zich dat op minimaal 35Mbit ...
Anoniem: 143269
Neem je gewoon de 60 Mbit versie van Tweaknews. Zit al jaren bij Tweakdsl dus voor mij gratis toegang.( tot het glas werkt). En tis een van de beste servers,dus ik ga gewoon weer verder met Tweaknews straks.RammY schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:40:
Ik heb vernomen (via via van Concepts) dat we alsnog over een half jaar een vast IP krijgen.
Het zal mij es benieuwen hoe het gaat...
En wat betreft vrije poorten... dikke bull... Er zijn toch aanmeldingen? Dan weten ze ook hoeveel poorten ze moeten hebben.
En als ze het dan gooien op de mensen die later een aansluiting hebben genomen, dan moeten die maar later aangesloten worden, ik mag toch aannemen dat in zulke zaken diegene die vooruit aangemeld hebben de eerste prio krijgen?
Maar zoveel neven aanmeldingen zullen ze wel niet hebben gehad zodat nu de poorten op zijn.
Waarschijnlijk een kwestie van foutieve planningen enzo (maar dat kennen we nu al wel van Twennet).
Trouwens, andere vraag ...
Welke newsserver gaan mensen nemen met de glasverbinding?
Heb nu Tweaknews via Tele2 (20mbit, € 6.95) .. zit te twijffelen over Eweka.. maar hoe houd zich dat op minimaal 35Mbit ...
Alleen te hopen dat de boel een keer word aangesloten. Het kastje heb ik al 6 weken.
Ik kan geen 60mbit usenet account vinden op de website van tweaknews hoor. En het moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar blijven...Anoniem: 143269 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:38:
[...]
Neem je gewoon de 60 Mbit versie van Tweaknews. Zit al jaren bij Tweakdsl dus voor mij gratis toegang.( tot het glas werkt). En tis een van de beste servers,dus ik ga gewoon weer verder met Tweaknews straks.
Alleen te hopen dat de boel een keer word aangesloten. Het kastje heb ik al 6 weken.
Anoniem: 143269
Probeer deze link eens.http://tweakdsl.nl/?page=news/home.RammY schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:53:
[...]
Ik kan geen 60mbit usenet account vinden op de website van tweaknews hoor. En het moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar blijven...
Kost iets meer. ( 14.95), tot 60mb/s.
Succes
Geplaatst op: 18-08-08 - Laatst gewijzigd: 18-08-08 - Tekst: eigen tekst - Foto's: E. Slagman
Rijssen, 16 augustus 2008 • Vanochtend kwam, om precies tien uur, de melding binnen van een gaslek aan de Stationsdwarsweg in Rijssen. Het glasvezelteam aldaar had bij graafwerkzaamheden een transport-leiding van het gasnetwerk kapot gestoten.
De brandweer, die nog geen tweehonderd meter hoefde te rijden om ter plaatse te komen, kwam ter plaatse met een tankautospuit en een hulpverleningsvoertuig. Hun eerste zorg was het afzetten van de onderwindse omgeving. Daarna was het wachten tot Essent kwam.
Inmiddels kon het hulpverleningsvoertuig weer terug naar de kazerne, en het overige brandweer personeel gehalveerd worden. Zei gingen te voet terug naar de kazerne. Als geluk bij een ongeluk waren nogal wat werknemers aanwezig van het glasvezelteam. Zodoende kon de brandweer het graafwerk uit handen geven.
Nadat het lek gedicht was kon de omgeving weer vrij worden gegeven.
Foto's volgen
P2000 Melding(en):
18-08-20 10:00:31 PRIO 1 OGS-Klein Aardgaslucht : STATIONSDWARSWEG : RIJSSEN 5131RSN 9194RBT 5171RSN 5091WTW

bron: rijssen112.nl
Anoniem: 271617
Wij hebben tot nu toe zeer slechte ervaringen met Twennet.
Bij ons proberen ze al sinds eind juni signaal te krijgen op onze modem.
Wij hebben iedere keer aangegeven dat de glasvezelkabel bij ons huis nog niet is aangesloten omdat ze toendertijd de kabel niet konden vinden en geen zin hadden om het gedeelte voor ons huis overhoop te halen,(daar waren anderen voor).
Dus modem geplaatst incl kabel, maar deze kabel moet in de straat nog aangesloten worden.
Nee werd verteld, mevrouw kabel oke, modem goed.
Tot mijn spijt kon ik het die man niet duidelijk maken.
Helaas..... Tot op heden nog geen signaal en de kabel ligt nog steeds los onder een stoeptegel.
Ondertussen 3 x vrij genomen omdat het nagekeken moest worden, maar nee hoor, nog steeds geen signaal.
Nu zijn ze er toch vandaag achter gekomen (door aandringen van ons) dat de kabel nog niet aan de kabel onder de grond is aangesloten.
Vandaag zou alles in orde gemaakt worden, maar helaas is dit voor de 4e keer alweer niet het geval.
Hier wordt je toch heel mismoedig van en beginnen wij ons nu al te ergeren aan de kwaliteiten van Twennet, want zou je een probleem hebben, dan is het vertrouwen er in ieder geval niet meer.
Wij hopen nu morgen (zoals ze ons deze keer hebben beloofd) een signaal te ontvangen, maar eerst die stoep eruit op zoek naar een kabel.
Mocht het morgenavond nog niet in orde zijn, dan zijn wij wel genoodzaakt om de modem netjes terug te brengen naar de leverancier, want hier zal niemand genoegen mee nemen.
Groet aan jullie allemaal en wij hopen dat jullie hier betere ervaringen mee zullen hebben of krijgen.

Na 1 van de 2 vezels zoon 5x te hebben gelast (priegel dingen

Moest nog wel even een aantal tegels opnieuw instraten want die lagen naatje in de tuin maar goed.
Dat nemen we maar voor lief...
Aansluiting direct geactiveerd.... staat een signaal op maar nog geen internet

Natuurlijk direct even Concepts gebeld of ze er niet even een profiel op konden provisionen... maar toen de beste mevrouw daar zag dat ik VoIP had aangevraagd werd het wat lastiger en moest ik toch maar de molen afwachten.
* RammY wacht met spanning af wanneer hij eindelijk kan internetten via de fiber...
Zeker omdat het eigenlijk al 4 maand te laat is
Misschien onder een andere naam? Twennet is volgens mij echt voor Rijssen (Twente).quicksilvernet schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:59:
klopt het dat twennet ook binnenkort beschikbaar is in almere? Want als ik mijn postcode invul staat er binnenkort beschikbaar. In dit topic hebben ze het erover van wel. Ik had concepts gebeld en zeiden van niet. En solcon zei wel binnenkort te kunnen aanbieden in almere.
Ben benieuwd hoe het dan in Holten(Salland) gaat heten.IkWilbert schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:20:
[...]
Misschien onder een andere naam? Twennet is volgens mij echt voor Rijssen (Twente).
Je geeft zelf al het juiste topic, de website voor Almere is http://www.almeernet.nl/ Als Concepts aangeeft daar niet te gaan aanbieden, dan zal dat wel zo zijn.quicksilvernet schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:59:
klopt het dat twennet ook binnenkort beschikbaar is in almere? Want als ik mijn postcode invul staat er binnenkort beschikbaar. In dit topic hebben ze het erover van wel. Ik had concepts gebeld en zeiden van niet. En solcon zei wel binnenkort te kunnen aanbieden in almere.
Er zijn op het moment in veel plaatsen glasvezel initiatieven, en vanwege de bewegende markt varieert de combinatie van partijen per netwerk/regio. Vaak zijn er veel dezelfde partijen bij betrokken, maar niet altijd. Het kan dus zijn dat twee netwerken door Reggefiber worden aangelegd met verschillende dienst-providers, maar ook dat Reggefiber en (bijvoorbeeld) BBned ieder een eigen netwerk aanleggen maar wel met dezelfde dienst-provider.
Dit wordt gewoon Twennet, aangezien Rijssen-Holten één gemeente (Twente) is.Thombias schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:47:
[...]
Ben benieuwd hoe het dan in Holten(Salland) gaat heten.
Eén gemeente klopt en we zijn ook bij de plus Regio Twente(Soort stedensamenwerking).IkWilbert schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:38:
[...]
Dit wordt gewoon Twennet, aangezien Rijssen-Holten één gemeente (Twente) is.
Echter Holten behoord nog steeds tot Salland.
En Dijkerhoek heeft ook geen Twennet. (Wel met ConceptICT oid)
Dus ik ben benieuwd of Holten dat ook krijgt.
Rijssen en Holten is één. Gewoon Twennet dusThombias schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:56:
[...]
Eén gemeente klopt en we zijn ook bij de plus Regio Twente(Soort stedensamenwerking).
Echter Holten behoord nog steeds tot Salland.
En Dijkerhoek heeft ook geen Twennet. (Wel met ConceptICT oid)
Dus ik ben benieuwd of Holten dat ook krijgt.
Dijkerhoek is ook gemeente Rijssen-Holten die hebben wat ze in Deventer ook hebben dus...wie weet. Ik kan me voorstellen dat Twennet zich uitsluitend tot Twente wil richten.IkWilbert schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:33:
[...]
Rijssen en Holten is één. Gewoon Twennet dus
Misschien kunnen de mensen die zich met het graafwerk bezig houden niet zo goed spellen en verwarren ze gasnetwerk met glasnetwerk?IkWilbert schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:37:
Vandaag is voor de derde keer deze week een gasleiding doorgeboord tijdens het aanleggen van de glasvezel. De brandweer is er maar druk mee...

Geen idee, maar het is wel raak inderdaad.Anoniem: 82384 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 15:53:
[...]
Misschien kunnen de mensen die zich met het graafwerk bezig houden niet zo goed spellen en verwarren ze gasnetwerk met glasnetwerk?Drie keer in een week is wel veel
Zouden de gegevens over waar leidingen lopen niet goed zijn?
De foto's van vandaag zijn hier te vinden:
http://www.rijssen112.nl/...Augustus/21-08/index.html
Meer info en foto's van de andere incidenten op
http://www.rijssen112.nl
Ik krijg als ik naar http://www.rijssen112.nl een waarschuwing van mijn virusscanner (een of ander Trojaans paard).[b][message=30614439,noline]
Meer info en foto's van de andere incidenten op
http://www.rijssen112.nl
Gasema!
Vandaag even gebeld met de receptie van Concepts idd... 5 tot max 10 dagen na aanleg zou het moeten werken volgens de beste mevrouw.
Eerst iemand van de administrative afdeling gehad.
- 1 a 2 weken na oplevering kunt u een brief verwachten ... of misschien ook wel 3
+ Euh ik wil niet weten wanneer ik een brief krijg, want dan werkt het al.. ik wil weten wanneer ik diensten krijg..
- Ja euh 1 a 2 weken na oplevering... of 3...
+ euh juist ja... doeg.

En leeft dat Holten - Rijssen - Twente - Salland hier ook al zo erg ??
Triest!

[ Voor 52% gewijzigd door RammY op 21-08-2008 17:31 ]
Als ik echter mijn draadloze linksys router aansluit op het glasvezelmodem dan heb ik geen verbinding. Moet ik nog iets instellen?? Zie ik iets over het hoofd? Ik heb een WRT54GL router van linksys.
Even mezelf quoten, de verbinding doet het!IkWilbert schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:43:
zojuist mijn laptop even direct op het glasvezel modem aangesloten en het blijkt dat ik verbinding heb. Even snel getest met 100mb bestand en deze haal ik binnen met ongeveer 3,5MB/s.
Als ik echter mijn draadloze linksys router aansluit op het glasvezelmodem dan heb ik geen verbinding. Moet ik nog iets instellen?? Zie ik iets over het hoofd? Ik heb een WRT54GL router van linksys.
Ik ben benieuwd wanneer ik officieel bericht krijg dat mijn verbinding is opgeleverd.
[ Voor 6% gewijzigd door IkWilbert op 22-08-2008 10:33 ]
Vanaf 1 september beginnen ze met de belangstellingsregistratie.
Voor 15 oktober moeten de Holtenaren beslissen of ze een glasaansluiting willen.
Op www.fiberenwireless.nl:
De gemeente Rijssen-Holten wil samen met de netwerkaanbieder Glashart (www.glashart.nl) en Concepts ICT alle woningen in Holten van een glasvezelaansluiting voorzien. Via de glasvezel wordt supersnel internet, (digitale) televisie en telefonie aangeboden. Omdat dit een enorme investering vergt, zal minimaal 50% van de Holtense huishoudens “ja” moeten zeggen tegen een abonnement via glasvezel. Of dit minimum wordt gehaald, is aan u! U beslist of u geïnteresseerd bent in het aanbod van Glashart.Op deze pagina volgt spoedig meer over glasvezel in Holten!
[ Voor 60% gewijzigd door Thombias op 22-08-2008 18:17 ]
En, is dat ook gebeurd?IkWilbert schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:53:
Vandaag heb ik de brief van Concepts ontvangen dat mijn verbinding is opgeleverd.
Ja, de verbinding werkt perfect