Rechten vervangend RMA product?

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 15:29
Oke, ik zal niet een heel lang verhaal gaan schrijven, maar het gaat om het volgende.

Ik heb eind vorig jaar een MSI X1950 Pro 256MB gekocht bij zercom.nl. Deze vertoonde defecten na een tijdje (artifacts, heatsink eraf gepleurd (niet goed gelijmd ofzo), gepiep etc) dus RMA opgestuurd. Na anderhalve maand wachten (volgens hun doet MSI daar maximaal 4 weken over.. right) eindelijk bericht gekregen dat ik een nieuwe mag uitzoeken. Hèhè.

Wat blijkt, ze kunnen de MSI X1950 Pro niet meer leveren. Alleen nog de Sapphire X1950 512MB is de enige AGP kaart die ik wil. Maar daar moet meneer toch echt voor bijbetalen, want deze is ~20 euro duurder. Oja, daar komen de verzendkosten nog bij op.

Ik wil absoluut niet bijbetalen, ik heb al genoeg ellende bij ze meegemaakt. Er is al eens betaald, en zij moeten me een werkend product leveren, maakt mij het uit welk merk dat is. Met een 256mb ben ik happy, maar die hebben ze niet meer.

Dus hier mijn vraag, wat zijn mijn rechten? Kan ik mijn geld terug eisen, of moet ik echt bijbetalen, terwijl ik die kaart niet wil voor dat geld. (concurrentie is goedkoper!)

Alvast bedankt,
WeeJeWel

Homey — Critics are those without skills to create.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als je de SG Handleiding en dan met name dit stukje naleest dan weet je dat het niet de bedoeling het over specifieke Pricewatch winkels te hebben en deze te benoemen. Dat mag wel in PW waar ik dit topic dan ook naartoe verplaats :)

• WeeJeWel
Oke, bedankt :)

Nu maar hopen dat iemand hier verstand van heeft... ik zit hier echt keihard te balen, en de consumentenlijn is ook al dicht.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Afaik moet je de bijkomende verzendkosten om een nieuw product naar jou toe te sturen sowieso niet betalen. Als (en ik zeg dus wel: 'ALS') jij akkoord gaat met die 512MB-kaart, is het wel logisch en redelijk imo dat je puur het prijsverschil bijbetaalt. Zij moeten jou namelijk ofwel een gelijkwaardig product leveren, ofwel je geld teruggeven. Ze zijn niet verplicht om voor hetzelfde geld een beter product te leveren he :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• WeeJeWel
Bedankt voor je reactie Yoeri. Wat ik eigenlijk het liefst wil is gewoon mijn geld terug. Zijn ze daartoe verplicht, of kunnen ze met waardebonnen ofzo aan komen? Overigens, hoeveel moeten ze teruggeven.. het aankoopbedrag of de marktwaarde nu, en waar wordt die bepaald (aangezien ze de kaart zelf niet meer in hun assortiment hebben).

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik dàcht, maar weet het niet zeker, dat ze tot binnen een redelijke termijn na aankoop de volledige waarde moeten terugbetalen. Als je die kaart vorige week ontvangen hebt en ze is nu stuk, moeten ze'm helemaal terugbetalen lijkt me. Is ie al een jaartje oud, dan kun je er ook wel inkomen dat ze niet de aanschafwaarde, maar wel de dagwaarde (pricewatch-gemiddelde of zo overeenkomen?), terugbetalen.

[/my two cents]
Bovenstaande is geheel persoonlijk en zonder enige juridische kennis. Ook geen uiting vanuit mijn t.net-crewschap of zo dus :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:47
Ik zou eerst even de rest van de Zercom topics lezen vooral de twee gesloten. Zercom plaatst ook zijn eigen shopsurveys. Ik zou bijleggen voor de betere kaart en er nooit meer terugkomen. De eigenaar vind dat hij zich niet aan de wet hoeft te houden in verband met zijn lage marges. Als je vervolgens uit het burgelijk wetboek gaat citeren wordt meneer agressief.

Waar je recht op heb is 1, wat je krijgt is 2. Dus tenzij je het voor wilt laten komen, wat echt een paar mensen daar moeten gaan doen, zou ik eieren voor je geld kiezen.

Webshop Zercom Eindhoven niet eerlijk? [Garantieperikelen]
Zercom, negeert de wet, mbt RMA en koop op afstand *
[ShR] Medewerker van Zercom plaatst reviews?

[ Voor 33% gewijzigd door sanderhak op 12-02-2008 14:25 ]

mijn email is <username>@gmail.com.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 14:36
Vreemd dat ze die saphire wel kunnen leveren aangezien die op hun website staat met meer dan 2 weken levertijd? Ik zou niet moeilijk doen en het proberen met die 20 euro extra (je krijgt ook 256mb extra) want zoals hierboven al vermeld doet zercom nogal erg moeilijk.
Als je een rechtsbijstand verzekering hebt zou ik daar aankloppen.

• WeeJeWel
Ze kunnen hem leveren, want hij stat in hun assortiment. De MSI is er al uit gehaald.

En ik wil gewoon mijn geld terug. Stel dat er zich weer zoiets voordoet en ik heb de Sapphire daar gekocht, ben ik nog harder de dupe. Nee, geen Zercom meer voor mij. Sallandautomatisering here i come...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46
8)7

• sanderhak
In tegenstelling tot mijn eerdere post:

Als ik de laatste shopsurvey lees, hoef je bij arnold alleen een survey te plaatsen en verwijderen om je zin te krijgen:

Ik heb daarop opgebeld en na 2 uur elke 5 minuten geprobeerd te hebben kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Die kon me vertellen dat het minstens een maand of misschien wel 2 maanden kon duren. Daarna had ik een inmiddels verwijderde shopreview geplaatst en binnen 1 uur werd ik opgebeld met de mededeling dat de bestelling binnen was.

• luckyjan
WeeJeWel schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:49:
Ze kunnen hem leveren, want hij stat in hun assortiment. De MSI is er al uit gehaald.

En ik wil gewoon mijn geld terug. Stel dat er zich weer zoiets voordoet en ik heb de Sapphire daar gekocht, ben ik nog harder de dupe. Nee, geen Zercom meer voor mij. Sallandautomatisering here i come...
Dat ie in het assortiment van zercom staat wil nog niet zeggen dat ze hem kunnen leveren. Er staat niet voor niets een donkerrood blokje achter (dus meer dan 2 weken levertijd).
Ik zou ook mijn geld terug willen als ze geen vergelijkbaar vervangend product kunnen geven met geen bijbetaling.

[ Voor 3% gewijzigd door luckyjan op 12-02-2008 15:38 ]

Verwijderd

sanderhak schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:27:
In tegenstelling tot mijn eerdere post:

Als ik de laatste shopsurvey lees, hoef je bij arnold alleen een survey te plaatsen en verwijderen om je zin te krijgen:

Ik heb daarop opgebeld en na 2 uur elke 5 minuten geprobeerd te hebben kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Die kon me vertellen dat het minstens een maand of misschien wel 2 maanden kon duren. Daarna had ik een inmiddels verwijderde shopreview geplaatst en binnen 1 uur werd ik opgebeld met de mededeling dat de bestelling binnen was.
Als een dergelijke benadering gebruikelijk lijkt te worden, zal daar hard op ingegrepen worden. We willen een beeld van wat je van de winkel kan verwachten als gemiddelde klant, het is *niet* bedoeld als persoonlijk breekijzer waarna de survey toch weer verwijderd wordt.

U (algemeen) bent gewaarschuwd :)

• WeeJeWel
Gelukkig, ze gaan akkoord... eindelijk.
We hebben de melding doorgestuurd naar onze creditafdeling. Hierna word er een creditnota opgesteld en kan het een kleine 1 1/2 week duren voordat het bedrag op uw rekening staat.

Met Vriendelijke Groet,
Tolga Boyla
Zerfix RMA

• luckyjan
Zou 't te maken hebben met dit topic dat je het nu wel krijgt?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-01 22:58

Yor

Yor1313#2571

Inderdaad Offtopic

[ Voor 82% gewijzigd door Longbeard op 13-02-2008 13:53 ]

http://yor.minitroopers.com

• sanderhak
En dit heeft niet met RMA te maken

[ Voor 113% gewijzigd door Longbeard op 13-02-2008 13:53 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:46
sanderhak schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:00:
Het antieke tegenvoorbeeld korting afdwingen mbv shopsurvey lijkt mij veel minder sprake van.
Geen idee, ik maak wel gekkere dingen mee tegenwoordig. Het 'naming & shaming' zoals jij het mooi noemde kan voor diverse doelen ingezet worden helaas.... Het publiekelijk belachelijk maken van je tegenpartij gebeurd natuurlijk al eeuwen, en blijkt nog veelal succes te oogsten. Wie kent niet het bekende schavot uit de middeleeuwen waarin een criminineel werd vastgezet en waarop dorpelingen vervolgens met rotte tomaten konden gooien..... ;)

• sanderhak
En dit heeft wat met RMA te maken?

[ Voor 101% gewijzigd door Longbeard op 13-02-2008 13:51 ]

• WeeJeWel
luckyjan schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:46:
Zou 't te maken hebben met dit topic dat je het nu wel krijgt?
Misschien, maar dit loopt al langer. Mijn gebruikersnaam daar is ook WeeJeWel, maar toch, ik ben heus niet de enige rma klant daar. Ze hebben wel wat beters te doen dan GoT af te struinen.. reviews over hun eigen shop plaatsen bijvoorbeeld ;)

• sanderhak
Postbus51
PDF alert

Wat kan de koper eisen?
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij
eisen:
1. dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
2. dat het product wordt hersteld of vervangen;
3. dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
4. dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Commentaar:
1. niet van toepassing
2. niet mogelijk
3. hier wordt bedoelt als je computer geleverd wordt zonder harddisk dat je de prijs van de harddisk terug krijgt.
4. bingo die willen we hebben. Zercom kapot produkt laten houden en jij je geld terug.

Pagina: 1