Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
Aangezien ik nog nergens een Striker II formula topic heb kunnen ontdekken, maak ik bij deze een striker II formula topic aan. Ik heb dit moederbord zelf al 2 dagen, maar loopt niet echt probleemloos.
Standaard stond er bij mij het 0602 bios erop. Maar hierop was het mobo niet echt stabiel te krijgen.
Dit was ook met het 0902 bios zo. Heb van C.de Weerd te horen gekregen dat je het beste het 0101 bios kon gebruiken. Dit heb ik gedaan maar echt stabiel krijg ik hem niet. Het begint al als het mobo bij het LOGO moet opstarten. Heel vaak blijft het logo gewoon staan en gebeurd er helemaal niks.
Ocen is ook nog een ramp. Als je de automatische CPU upgrade functie gebruikt in het bios dus mijn processor is een E6600 en wil er een E6700 van maken dan start het mobo gelijk niet meer op.

Is de reden dat er nog geen topic was, dat dit bord niet echt een best seller is? Of komt het omdat het bord nogal veel begin problemen heeft. Ook schijnt de chipset heel erg heet te worden met overklokken. Zou graag van andere mensen willen horen die dit bord ook hebben of hebben gehad wat hun er van gevonden hebben. Want ik zit zelf al persoonlijk te denken om een x38 mobo te gaan kopen. :+ Vooral omdat het standaard al vanaf de fabrikant al een bagger bord is. Het heeft al 5 bios updates achter te rug en dat ding loopt nog steeds niet fijn. Ook dat de chipset al niet zo stroom vriendelijke chipset is en ook dat de chipset behoorlijk heet word.

Problemen
Ook geld dit voor het striker II mobo:
Xelation schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:04:
Heb dezelfde problemen gehad met de Striker Extreme. 2 opties's eigenlijk, A - heb je CPU overclocked/heb je de laatste BIOS? B - geheugen: kloppen de timings die hij weergeeft met die van GEIL en controleer dit ook even met het voltage van het geheugen.

Denk dat het geheugen wellicht overgevolteerd is (woord bestaat vast niet, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Heb nu namelijk de Asus P5E, met de laatste 3 BIOS versies kloppen de voltages niet van het geheugen. Waardoor je ze dus overvolteerd.

1.90v bios = 2.05v windows
1.92v bios = 2.10v windows
1.96v bios = 2.20v windows
2.00v bios = 2.30v windows
2.02v bios = 2.35v windows
2.10v bios = 2.55v windows

En aangezien de Striker II Formula een gepimpte P5E is zou dit het probleem kunnen zijn.
Ik heb dit namelijk ook met het 0101 bios. PC probe II geeft hier 2.22vmem aan.

BETA BIOSSEN

Er is wel al een BETA bios 1001 vrij gekomen.
http://elmor.se/S2F1001.rar
Gebruik op eigen risico.

[ Voor 36% gewijzigd door Robin4 op 12-02-2008 20:41 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0xXx0R
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 07:49
Nou ook ik heb een Striker || formula en ging na 1 avond alweer terug voor RMA...

want het is echt te simpel om dit moederbord kapot te krijgen... 8)7 |:(

ik dacht ik ga eens OC'en en gebruikte 800 mhz geheugen.
ik zag in de bios dat je FSB > MEM kon scheiden zodat je fsb omhoog kon en je geheugen op 800 bleef nou.... einde mobo CLR CMOS knop werkt niet hij zet zelf de bios instellingen niet terug ATX reset werkt ook niet handig een crash free bios als die dus standaard de dingen laad die jij hebt ingevoerd....

verder mag er bij dit moederbord toch echt wel een fatsoenlijke OC manual komen...
mijn Gigabyte borden in het verleden waren tenminste simpel 3x proberen default setting terug zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Ik heb het bord ook sinds gisteren, en probeer mijn Q6600G0 weer stabiel te krijgen op 3,4Ghz...

Op een Maximus Formula X38 was hij PRIME stable op 1,4V,maar op dit bord heb ik 1,425V nodig. Vannacht geprobeerd om Quad PRIME 10 ur te laten draaien, maar toen ik vanmorgen wakker werd had hij na 4 uur een BSOD gegeven op de volgende settings:

378FSB
Ballistix PC8500 mem @ 756MHz CL4 2,2V (eerst de CPU maar eens stabiel krijgen)
de rest op auto
Ik weet niet welke BIOS erop zit. Nog niet eens naar gekeken. :>
Ik had liever gezien dat hij een PRIME error had gegeven.Dan weet ik tenminst waaraan het ligt... Nu dus niet! :( Ik heb hem maar weer aan gezet. Eens kijken of hij weer een BSOD gegeven heeft als ik thuiskom vanmiddag.

Mooi klote dus!

@ hierboven; voor een OC manual kan je gewoon de 680i overclocking guide gebruiken. Zit niet bijster veel verschil in. (Google maar eens wat).
Problemen
Ook geld dit voor het striker II mobo:

verhaal

En aangezien de Striker II Formula een gepimpte P5E is zou dit het probleem kunnen zijn.
Die problemen aangaande voltages neem ik met een korrel zout, omdat die mobo's die genoemd zijn (de P5E bijvoorbeeld) geen 680i of 780i mobo's zijn maar X38's... En voltages die in windows gegeven worden neem ik ook met een korrel zout. Anders zou er nu volgens dat schema zo'n 2,6 of 2,7V op mijn geheugen staan, en dan was mijn mem allang dood nu. :7

Ik geloof niet zo in windows based voltage monitoring.

@ Topicstarter: 680i mobo's zijn zeer picky wat geheugen betreft, dus ga er maar vanuit dat dit met de 780i ook zo is. Als je doorlopend problemen hebt met booten en dergelijke, zou ik, als dat mogelijk is, eens een uur of wat memtest86 draaien. OCZ bijvoorbeeld, werkt niet altijd even lekker... En die automatische overklok dingen daar heb je niks aan. Stel het maar handmatig in. Dat werkt veel beter dan die "auto OC" troep.

[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 13-02-2008 09:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252255

ik heb dit bord sinds gister met een e8400, raptor 150gb,4x team dark 1024 mb 1066 mhz modules. mobo.

alles geinstalleerd met 3gb geheugen @ 800 mhz speeds gaat prima (0901 bios). maar als ik de 4e geheugen reep erin doe dan blijft hij hangen op het bios plaatje. Verder de geheugenreep los gecheckt en is OK en geheugenbank van mobo gecheckt en is OK.

kan de weigering van de 4e reep liggen aan de voltage op de memory??

heeft iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246441

met 4 gig moet je toch een 64bits OS hebben, heb je dat wel?
dat is zo ongeveer het enige wat ik kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:16
Anoniem: 246441 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:18:
met 4 gig moet je toch een 64bits OS hebben, heb je dat wel?
dat is zo ongeveer het enige wat ik kan verzinnen.
met 32 bits zou hij ook gewoon doorstarten, maar dan herkent hij gewoonweg alleen maar 3.2 gig

@Vivancor: snel geheugen wil vaak wat extra power ja, dus zeker met 4 latjes kan je ze misschien wat meer geven...weet niet waar je ze nu op hebt staan? als hij nu 1.8v heeft kan je 2.0 wel proberen (ff in manual kijken wat voor jou geheugen voorgeschreven staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik vind het maar een vaag moederbord. Heb hem op 2,5Ghz gekregen en daarboven staat ie meteen weer vast. Dit met een conroe 6600. En wat ik verrot vind van zo`n bord als dit.

Al uitgegeven biossen zijn allemaal brak
North Bridge word echt heet, en vind het stom waarom er geen slagenpilaren erop zitten net als de maximus formula SE.
Een heel mooi bord, maar een goed overclock tooltje erbij leveren ho maar. Heb met Ntune geprobeerd maar je kan de fsb helemaal niet in fijne stappen instellen.

Aanbrachte pasta onder de koper heatsink is volgens mij (naar horen van mensen op inet) erg brak.
Dus een remount is wel noodzakelijk. wil je goede koeling hebben.

Weet iemand misschien of de striker Extreme misschien een beter alternatief is voor dit moederbord? En weet misschien iemand om de 780i SLI van evga beter / stabieler is?

[ Voor 25% gewijzigd door Robin4 op 14-02-2008 00:01 ]

• R0xXx0R
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 07:49
darkpluisje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:01:
[...]

met 32 bits zou hij ook gewoon doorstarten, maar dan herkent hij gewoonweg alleen maar 3.2 gig

@Vivancor: snel geheugen wil vaak wat extra power ja, dus zeker met 4 latjes kan je ze misschien wat meer geven...weet niet waar je ze nu op hebt staan? als hij nu 1.8v heeft kan je 2.0 wel proberen (ff in manual kijken wat voor jou geheugen voorgeschreven staat)
Hier Heb ik een andere ervaring mee.....
ik heb 4gb Geil en in vista 32 bit zie ik 2.5 gb ram
is ergens ook wel weer logisch aangezien de maximale adressering van 32bit 4 gb is
ik gebruik nu 2x 8800 GTS 512mb Sli
en 4gb geil geheugen
dat maakt samen al 5 gb wat die aan kan spreken...

tenminste ik dacht dat het zo werkte....

was ook perongelijk mijn fout 8)7 k was gister zo blij dat ik hem eindelijk weer terug had na een week |:( dat ik maar ff snel weer een OS ging installeren

ik blijf gewoon van de OC af... ga gewoon niet verder dan de AI suite...

maar nu weer ff een 64 bit OS installeren draaid SLI ook een stuk beter :*)

en nog 1 vraag welke koeler gebruiken jullie voor de CPU ???
ik gebruik gewoon mijn freezer 7 pro...past niet echt maar 1 koelrib ombuigen en een hoekje van de fan afzagen en hij past :D

[ Voor 12% gewijzigd door R0xXx0R op 14-02-2008 10:36 ]

• Robin4
Bij mij zit er een scythe mine op. Heb ook nog een Mugen liggen, maar de mine was iets makkelijker te monteren.

Anoniem: 238270

@ R0xXx0R

Raar ? Bij mij past de Freezer 7 er wel op. Maarjah, wat ik ook ff moet melden dat als ik voor me e6600 een Vcore van 1.7 instel dat ik via CPU-Z een Vcore van 1.584 waarneem ( wat natuurlijk een groot verschil is ) en neem aan van dat die van CPU-Z wel klopt want lager dan een Vcore van 1,7 boot hij niet op ( Als ik de cpu ingesteld heb op FSB 400 X 9 = 3,6Ghz ). En weet zeker dat het niet aan de voeding ligt ( andere mobo's getest met voeding en gaf juiste waardes aan )

BTW weet iemand waar je waterblokjes kan halen voor de Striker II Formula ( inclusief koelblokje NF200 naast SB ) ? Wil namelijk de NB,SB, NF200 (SLI), Processor, 2 videokaarten en mosfets laten koelen door middel van waterkoeling

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 238270 op 14-02-2008 21:29 ]

• Robin4
Er zijn nog geen waterblokjes voor dit moederbord. Als je een watergekoeld moederbord wilt kan je beter de striker II Extreme kopen. En helemaal watergekoeld zal nooit lukken.

Waar ik wel aan denk is om een waterblok op de north bridge te maken, de rest word dan gewoon gekoelt door de heat pipes.
Wat mij mogelijk lijkt is het boven gedeelte dan de koelblok op de north bridge af te frezen en dan er een water blok erop maken. Lijkt me een betere oplossing dan zo stock draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als ik een tip mag geven aan mensen die dit bord hebben of gaan kopen; de meegeleverde BIOS is echt grote bagger!!!! Dus het is raadzaam eerst op stock settings direkt BIOS 0101 erop te flashen.

Ik probeerde gisteren te booten op 400FSB met mijn E8400, en het bord deed daarna NIKS meer! CMOS geprobeerd te resetten, batterij eruit gehaald, geheugen verwisseld, CPU gewisseld (Q6600 erin gezet).... NIKS! :N

Vervolgens heb ik het bord teruggebracht en omgeruild, en met het nieuwe bord geprobeerd te booten op 378FSB. Ook met BIOS 0801 (dacht ik).Ook dit bord deed vreemd en wilde in eerste instantie niet meer booten en had dezelfde symptomen als het 1e bord. Op de 1 of andere manier heb ik hem met een laatste wanhopige poging toch nog aan de praat gkeregen en direkt BIOS 0101 erop gezet. Ook hiermee had ik in eerste instantie problemen op 378FSB, en ik dacht f#&k!!! wat een klote mobo's! Vervolgens geboot op 425FSB uit frustratie en ja hoor; niks aan het handje! :D

Dus ik draai nu met mijn E8400 op 3825MHz. Moet hem alleeen nog wel ff stabiel krijgen en van daaruit verder werken. . Het moederbord start trouwens ook op op 450FSB (4050MHz) en op 460FSB (4140MHz). 8)

Maar goed; pas op met dit bord; hij is extreem gevoelig!!! B) :P

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Hier precies hetzelfde. Ik clockte me e6600 van 2,4 naar 2,5 en ietsie hoger staat ie al vast.
Bij mij stond er standaard het 0602 bios erop. Heb er toen 0101 erop gezet, maar momenteel heb ik 0902 en die bevalt me het beste nou. Ik wacht nog wel even met overklokken, wellicht ga ik het nog wel proberen. En zeker als er zo een nieuwe bios uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 08:39:
Als ik een tip mag geven aan mensen die dit bord hebben of gaan kopen; de meegeleverde BIOS is echt grote bagger!!!! Dus het is raadzaam eerst op stock settings direkt BIOS 0101 erop te flashen.

Ik probeerde gisteren te booten op 400FSB met mijn E8400, en het bord deed daarna NIKS meer! CMOS geprobeerd te resetten, batterij eruit gehaald, geheugen verwisseld, CPU gewisseld (Q6600 erin gezet).... NIKS! :N

Vervolgens heb ik het bord teruggebracht en omgeruild, en met het nieuwe bord geprobeerd te booten op 378FSB. Ook met BIOS 0801 (dacht ik).Ook dit bord deed vreemd en wilde in eerste instantie niet meer booten en had dezelfde symptomen als het 1e bord. Op de 1 of andere manier heb ik hem met een laatste wanhopige poging toch nog aan de praat gkeregen en direkt BIOS 0101 erop gezet. Ook hiermee had ik in eerste instantie problemen op 378FSB, en ik dacht f#&k!!! wat een klote mobo's! Vervolgens geboot op 425FSB uit frustratie en ja hoor; niks aan het handje! :D

Dus ik draai nu met mijn E8400 op 3825MHz. Moet hem alleeen nog wel ff stabiel krijgen en van daaruit verder werken. . Het moederbord start trouwens ook op op 450FSB (4050MHz) en op 460FSB (4140MHz). 8)

Maar goed; pas op met dit bord; hij is extreem gevoelig!!! B) :P
Een FSB van 425 met de standaard heatsink ? hoe krijg je dat voor elkaar ? Ik gooi me FSB niet verder dan 400 want krijg nu al temps van meer dan 80 C ! en vind die FSB van 400 al meer dan riskant en die gooi ik binnenkort lager. Het kan ook aan mij liggen dat ik een te hoog voltage ingesteld heb.

Ben benieuwd wat jullie voor voltages ingesteld hebben voor een bepaalde FSB.

Wat ik heb ingesteld is het volgende :

- Vcore van 1,7 ( via CPU-Z wat goed uitleest een Vcore van1,584) voor C2D E6600 @ 400*9
- Overclocked geheugen ( Timings verlaagd, kloksnelheid hetzelfde ) 2,3 Volt
- 1,2 V HT een voltage van 1,3 ingesteld
- NB 1,4 Volt
- SB 1,55 Volt
- VTT 1,44 Volt

De rest heb ik op AUTO laten staan.

En dan even een minpuntje melden. Ik heb 4 reepjes DDR2 OCZ van 1GB die op stock op 800Mhz met timings van 4-4-4-15 1T horen te lopen op een voltage van 2.1. Dit bord kan er niet mee overweg. Zelfs als ik het voltage verhoog naar 2.3 dan boot hij niet op. Maar met timings van 3-3-3-8 op 2T is geen punt. Zelfs bij 5-5-5-15 1T met een voltage van 2.3 boot hij niet op. Dit kan liggen aan 2 redenen. Misschien omdat OCZ niet in de QVL list staat van Asus of wat ik eerder denk is dat het moederbord (nog) niet overweg kan met 1T timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb alles op auto staan qua chipset. Hoe warm hij wordt weet ik niet, en ik lig er ook niet wakker van. Dan moeten ze maar geen reklame maken voor het feit dat dit zo'n goede overklokker moet zijn. Ik heb het nu zo draaien;

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2urniqh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/a140.jpg

3875MHz op 1,3125V en 1004MHz CAS 4. :) Voor 4GHz moet ik er 1,4+V opzetten, en dat vind ik in verhouding teveel.

Als hij zo stabiel is vind ik het best. Tis ongeveer 500MHz sneller dan mijn Quad wou op dit bord. :) Ik heb wel een side intake fan geplaatst die een beetje richting de nortbridge/geheugen blaast.

[ Voor 28% gewijzigd door Format-C op 15-02-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252791

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Formula II, tot nu toe geen problemen gehad en gewoon het gezegde:boot strait out of de box met een E6600.Overgeklockt tot 3.0ghz voor nu.
Moet wel zeggen dat ik gebruik maak van 2 gig Kingston PC6400 EPP (SLI) geheugen en hieraan dus niks hoef te doen, geen timing ratio's en voltages meer instellen, gewoon de
Sli functie op expert, de fsb/mem unlinked en de fsb verhogen in kleine stappen.Het mem blijft dus gewoon 800mhz en de timings, ratio en voltage worden door de sli fuctie aangepast.
Naar mijn idee vreet de Formula II minder stroom dan de striker extreme 680i en blijft volgens mij ook koeler of beter gezegd word minder heet.

Mischien een goede tip voor de beginnende overclockers:

Ik lees dat veel mensen meer dan 2 repen geheugen gebruiken de bus vind dit niet al te prettig als je gaat overclocken en 3 of 4 sloten aangestuurd moeten worden op een hoge snelheid.
Twee repen in dualchannel is het beste om een stabiele overclock te krijgen.
Kijk maar een naar de monster overclock resutaten 4.0ghz en hoger en je zult zien dat er in de meeste gevallen 2x1 of 2x2 gig word gebruikt.

Top plank voor mij

Greetz

Asus striker Formula II
2GIG Kingston PC 6400 EPP (sli)
E6600 2.4 @ 3.0
Zahlman Led cooler
Foxconn 8800 GTX (sli)
WD 320Gig
WD 500Gig
Corsair 620 PSU

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 252791 op 18-02-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al wat waterblokjes kunnen vinden voor dit moederbord ? Voor de Nb, Sb, Mosfets en de nieuwe NF200 chip die naast de SB zit. Er zit nu een koelblok op met heatpipe en is te herkennen aan het ASUS logo (NF200)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 238270 op 23-02-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Uhm ja, ik heb wel wat afbeeldingen gezien van die blokjes die op de striker II zouden passen.
Maar of die speciaal voor de striker II gemaakt zijn en door wie kan ik niet vertellen.

MIPS set for striker II
NB
Afbeeldingslocatie: http://mips-computer.de/images/mch038.jpg

SB
Afbeeldingslocatie: http://mips-computer.de/images/mch039.jpg

Mosfets
Afbeeldingslocatie: http://mips-computer.de/images/MCH150_mounted.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=72336&stc=1&d=1202945838

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=72337&stc=1&d=1202945838

Zijn er trouwens mensen die het programma Ntune gebruiken met dit bord. Want ik krijg de voltage opties en de ventilator regeling niet te zien, want die sliders blijven grijs.
En daarnaast blijf ik het een vaag bord vinden met veel fouten erin. Kon tot 2955mhz Ntune gebruiken met memory linked in sync mode en als ik over de 328FSB ging dan stond ineens het hele systeem vast. Heb echt alles geprobeerd, alle voltages eens flink open gezet maar gebeurde helemaal niks en elke keer freezes. Denk van laat ik het eens proberen om het geheugen unlinked te gaan draaien en de instellingen handmatig in te voeren. Zie ik in het dos scherm dat het opstarten gefailed is. Dus kon del drukken om naar de bios te gaan of F1 om door te starten. Dus ik denk druk die hele handel maar lekker door. En ik ben door het dode punt heen. Ik vind dat kwa clocken op het ene punt dat het bord met verschillende handelingen dat je toch best hoog kan komen, maar dat als ik linked op sync modus wil overclocken dat ie dan op sommige punten weer vast staat terwijl het geheugen op pc6400 is getest en dan nog maar op 650mhz draait. Beetje vaag dus.
Jammere vind ik ook dat er zoveel biossen al uit zijn en zijn ook echt allemaal brak en voegen geen echte verbeteringen toe. Tot nu toe vind ik het maar een redelijk bord met slechte support.
Ik ga ook nog een evga 780i SLI testen, mocht die beter zijn dan zit ik te twijfelen en misschien dit bord weg doe als de evga veel minder problemen heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Robin4 op 23-02-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die problemen heb ik ook gehad en had ook dezelfde handelingen gevolgd. Het ligt duidelijk aan het programma want als ik nu dezelfde clocks een beetje bij beetje opvoer via de bios dan is er niks aan de hand. Heb ook wat problemen met me geheugen. Ik krijg het geheugen niet op de aanbevolen ( wat er op het stickertje staat ) niet op 800 Mhz 4-4-4-15 1T 2.1 Volt zelfs als ik het opvoer naar 2,3 Volt maar wel op 800 Mhz 3-3-3-8 2T 2.1 Volt. en als ik SLI memory aan zet ( wat het geheugen ook is ) dan loopt het helemaal niet. Ik denk dat het moederbord problemen heeft met timings van 1T. Het kan er ook aan liggen dat het geheugen ( OCZ ) niet in de QVL list staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 238270 op 24-02-2008 23:33 ]

• Robin4
Als iemand geintresseerd is in een Striker II moederbord moet even in vraag en aanbod kijken. Daar staat een goedkope. Je mag het ook met een goed bod proberen. Maar zeker niet onder de 200 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door Robin4 op 28-02-2008 00:49 ]

• onzichtbaar
  • Laatst online: 04:10
Ik heb ook een Striker II Formula gekocht en deze gisteravond gemonteerd. Het vreemde is dat mijn Windows Vista (HP, 32b) nu ineens niet meer wil opstarten. Terwijl het moederbord toch echt het enige is dat ik heb verwisseld. Ook via opstart systeemherstel lukt dat niet. Windows constateert in eerste instantie dat het wel mogelijk is maar komt tijdens het herstel tot de conclusie dat dit niet mogelijk is.

Ik kan maar 2 mogelijke oorzaken bedenken:
1) De verwisseling van een Asus 5PK (Intel P35) naar een Striker II (Nvidia 780) is wat teveel van het goede voor Vista.

2) Omdat ik op mijn Vista, service pack 1 (Beta) had geinstalleerd kan Opstart Systeemherstel de zaak niet herstellen.

Iemand een tip?

- Coolermaster Cosmos
- Asus 8800 GT 512
- 2 x WD 500 Gb
- Scythe Mugen
- 4 x DDR2 6400, 1Gb

Ik heb dus de tweede XFX 8800GT er nog niet eens ingeplaats.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ja; windows opnieuw installeren...

[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 28-02-2008 12:14 ]

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
onzichtbaar schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:27:
Ik heb ook een Striker II Formula gekocht en deze gisteravond gemonteerd. Het vreemde is dat mijn Windows Vista (HP, 32b) nu ineens niet meer wil opstarten. Terwijl het moederbord toch echt het enige is dat ik heb verwisseld. Ook via opstart systeemherstel lukt dat niet. Windows constateert in eerste instantie dat het wel mogelijk is maar komt tijdens het herstel tot de conclusie dat dit niet mogelijk is.

Ik kan maar 2 mogelijke oorzaken bedenken:
1) De verwisseling van een Asus 5PK (Intel P35) naar een Striker II (Nvidia 780) is wat teveel van het goede voor Vista.

2) Omdat ik op mijn Vista, service pack 1 (Beta) had geinstalleerd kan Opstart Systeemherstel de zaak niet herstellen.

Iemand een tip?

- Coolermaster Cosmos
- Asus 8800 GT 512
- 2 x WD 500 Gb
- Scythe Mugen
- 4 x DDR2 6400, 1Gb

Ik heb dus de tweede XFX 8800GT er nog niet eens ingeplaats.
Kerel, je gaat van een intel chipset naar een nvidia, en je vervangt het meest kritieke onderdeel :')

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robin4 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 15:37:
Uhm ja, ik heb wel wat afbeeldingen gezien van die blokjes die op de striker II zouden passen.
Maar of die speciaal voor de striker II gemaakt zijn en door wie kan ik niet vertellen.

MIPS set for striker II
NB
[afbeelding]

SB
[afbeelding]

Mosfets
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn er trouwens mensen die het programma Ntune gebruiken met dit bord. Want ik krijg de voltage opties en de ventilator regeling niet te zien, want die sliders blijven grijs.
En daarnaast blijf ik het een vaag bord vinden met veel fouten erin. Kon tot 2955mhz Ntune gebruiken met memory linked in sync mode en als ik over de 328FSB ging dan stond ineens het hele systeem vast. Heb echt alles geprobeerd, alle voltages eens flink open gezet maar gebeurde helemaal niks en elke keer freezes. Denk van laat ik het eens proberen om het geheugen unlinked te gaan draaien en de instellingen handmatig in te voeren. Zie ik in het dos scherm dat het opstarten gefailed is. Dus kon del drukken om naar de bios te gaan of F1 om door te starten. Dus ik denk druk die hele handel maar lekker door. En ik ben door het dode punt heen. Ik vind dat kwa clocken op het ene punt dat het bord met verschillende handelingen dat je toch best hoog kan komen, maar dat als ik linked op sync modus wil overclocken dat ie dan op sommige punten weer vast staat terwijl het geheugen op pc6400 is getest en dan nog maar op 650mhz draait. Beetje vaag dus.
Jammere vind ik ook dat er zoveel biossen al uit zijn en zijn ook echt allemaal brak en voegen geen echte verbeteringen toe. Tot nu toe vind ik het maar een redelijk bord met slechte support.
Ik ga ook nog een evga 780i SLI testen, mocht die beter zijn dan zit ik te twijfelen en misschien dit bord weg doe als de evga veel minder problemen heeft.
Waar ben je die blokjes tegen gekomen ? Mijn Striker 2 heeft moeite met de hoge temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190406

Ik heb hier ook een mooi spulletje in elkaar gezet wat eerst niet wilde booten na de install van Vista 64bit.
Met XP ging dat wel.
Toen heb ik 2GB van de 4 er uit gehaald en toen lukte het wel.
Na het updaten heb ik de 2GB er weer bij gezet maar wederom lukte het weer niet te booten.
De spanning over het OCZ SLI geheugen setje verhoogd naar 2.1V en toen liep het als een trein.
Mijn systeem loopt op zich goed stabiel zonder de instellingen in mijn 0901 bios te hebben verandert alleen komt de warmte van de NB bij het spelen van Crysis om de hoek kijken.
Dit terwijl ik een Cosmos1000 kast heb staan met vier case fans en een grote Scythe Infinity/mugen op mijn cpu heb zitten.
Die handleiding daar mag inderdaad een hoop aan veranderen!
Bij mijn oude Asus mb was dat een stuk duidelijker.
Wat ik helemaal belachelijk vind is dat je op de Asus-site nog niets van dit moederboard vind (of ik heb niet goed genoeg gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Laatst online: 04:10
Cosmos 1000
4 x Corsair 1Gb 6400
2 x Asus 8800 GT
Scythe Mugen

Mijn systeem werkt prima momenteel, maar een paar zaken vallen mij nu wel op:
1) De handleiding is ronduit slecht & beknopt. Voor zo'n duur mobo verwacht je meer.
2) Die Asus site geeft inderdaad maar bar weinig informatie. (is trouwens ook tergend langzaam)
3) De Bios nummering is onlogisch. Een hoger nummer wil nog niet zeggen dat deze ook nieuwer is.
4) De 1394 en een aantal fan aansluitingen zitten op een onlogische plek indien SLI opstelling. En waarom zou je anders een striker II Formula kopen?
5) De NB wordt belachelijk heet. Bovendien zit deze gevangen tussen de processor koeler en de SLI kaarten, dus kan er weinig frisse lucht langs stromen.
6) Het moederbord past niet perfect in de kast. De insteekkaarten zitten allemaal gammel. Net niet helemaal precies qua dimensies. Bovendien zijn de kaartsleuven zeer kritisch, dus teveel forceren zorgt voor een slechte verbinding.
7) Alle 4 de geheugenmodules worden pas na veel "rommelen" herkend.
8) Ik heb nu 3 x Company & Heroes, Opposing Fronts.

Ik moet nog beginnen met overklokken, maar gezien de hitte zie ik het zwaar in. Tot slot, omdat zowel de 780 chipset als de G92 van Nvidia zijn zou je toch een alles-in-1 monitor programma mogen verwachten van Nvidia. In 1 oogopslag alle temperaturen, voltages, bussnelheden en vermogens aflezen van mobo & grafische kaarten.

Maar...nog steeds geen spijt. Echte uitdaging dit moederbord. :P

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 09:51
@TSD je moet de global asus hebben, niet de nederlandse (http://asus.com/products....=0&model=2016&modelmenu=1)

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit : Hierboven was sneller

Andere zaak :

Dit moederbord heeft bij mij een FSB wall. Bij mij is dit tussen een FSB van 400 tot 440. Dan reageert de PC helemaal niet. Pff, wat ben ik blij met het Clear CMOS knopje op het I/O paneel

[ Voor 174% gewijzigd door Anoniem: 238270 op 05-03-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Anoniem: 238270 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 02:21:
[...]

Waar ben je die blokjes tegen gekomen ? Mijn Striker 2 heeft moeite met de hoge temps
Die info heb ik van xtremesystems forum.

Ik ben inmiddels gestopt met dit moederbord. Heb al een EVGA 780i SLI A1 liggen.
Als ik tijd heb ga ik die proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Robin4 op 05-03-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reqlex19
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03-2020
Hallo,

Ik ben op zoek naar (1 Nieuw in doos) striker II Extreme !!
Weet iemand waar ik er 1 kan kopen?

Reqlex19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 10:53

voz

De echte kenner

Ik weet niet of ik dit een bagger- of een geweldig bord moet vinden. Ik heb deze aangeschaft omdat mijn Asus P5N32-E SLI plus het niet leuk vond dat ik een BIOS downgrade probeerde en ik niet kon wachten op de RMA.

In eerste instantie kreeg ik mijn Q6600 niet eens stabiel op 2,5GHz en had ik em al bijna uitgebouwd, maar na het nodige tweaken met de voltages in het BIOS zie ik nu een heel ander verhaal. Ik zit op het moment op 3 GHz, mijn doelsnelheid (ik heb er geen belang bij om tot het uiterste te pushen, althans niet met luchtkoeling). Ik moet nog stability testen maar ik vind het al heel wat dat ie nu boot terwijl ie eerst nog niet eens een beetje wilde overklokken (blauw scherm "hardware error - system halted" voordat ik het opstartbalkje van Vista zie). Met mijn P5N32-E SLI plus kwam ik makkelijk op 2.8 maar daarna echt niet hoger, wat ik ook probeerde. Met dit bord kwam ik eerst nergens maar nu wil ie erg graag. Dus, mixed feelings so far.

Ik draai nu 1340FSB, 3:2 mem divider met BIOS versie 1001; voltages die mij mij goed resultaat geven:

CPU 1.35625
CPU VTT 1.34
MEM 2.00
NB Core 1.40
SB Core 1.70
1.2v HT 1.3

CPU GTL +30mV
NB GTL +30mV

niet genoemde settings staan op auto.

Het vreemde is dat ie op FSB 1266 en 1333 NIET wil booten, de fans van de videokaart blijven full speed draaien en alleen reset biedt soelaas. Op FSB 1270, 1280, 1300 en nu 1340 gaat het prima. Geheugensnelheden varieren maakt niets uit. Vreemd dus.

Ik begrijp dat dit zonder stability testen niet echt nuttig is dus dat ga ik nu doen; resultaten volgen.

Verdere problemen die ik ben tegengekomen:
-LAN poorten vallen uit als ik de LCD poster backlight aan of uit zet, of het RoG logo-lampje aan of uitzet in het BIOS (WHY!!!!). De oplossing is power stekker eruit, power drainen door even power in te houden en de stekker er weer in. Voorzover ik na kan gaan gebeurt dit ook op andere asus borden bij het uit sleep mode halen. Ik gebruik zelf geen sleep mode dus of dat ook gebeurt op dit bord weet ik niet.
-LCD poster backlight, hoewel ingesteld op DISABLED, besluit geregeld toch weer aan te gaan.

Laten we het een temperamentvol bordje noemen.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me e6600 op 462,5 x 8 = 3700 staan. Geheugen op 925Mhz 4-4-4-12 .Processor kan helaas niet meer hebben. Ik denk dat het maar goed is ook want als ik de FSB verhoog staat zo de hele pc in de fik door de NB.

E6600 1,7 Vcore ( D-tek Fuzion )
OZC sli ready 2,3 Volt ( OCZ extacy cooler )
NB 1,5 Volt

Rest staat op auto. Als ik me NB voltage op auto zet word hij ingesteld op 1,65-1,7 volt. Gek zijn ze bij ASUS. |:( Terwijl ik nu stabiel 24/7 kan draaien. Maarjah de NB word alsnog vrij heet. Ik ben al weken opzoek naar waterblokjes voor de Striker II Formula. Weet iemand waar je ze kan bestellen ?

NB.SB.NF200.Mosfets wil ik laten koelen door middel van waterkoeling. Een Coolermaster Stacker 832 met 9 x 120mm fans en nog paar kleine fans is blijkbaar niet genoeg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 238270 op 12-03-2008 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

Mooi verhaal, wilde eigenlijk dit bord kopen, maar zie er toch vanaf. Moet je eens zien wat voor onzin die MP verkoper erbij zet, klopt dus helemaal niets van als ik jullie hier zo hoor... |:(

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Hmmm... Dit ziet er niet zo heel positief uit.

Ik was van plan om binnenkort dit bordje aan te gaan schaffen, in combinatie met een Q9450, 2 8800GT 512MB kaartjes en een flinke sloot geheugen.
Probleem is dat je voor SLI een NVidia bordje nodig hebt, en in dat geval voor een Q9450 op de 780 of 790 chipset van NVidia bent aangewezen. De 790 chipset zie ik wat minder zitten i.v.m. DDR3 geheugen, wat momenteel nog schreeuwend duur is, dus dan wordt dat de 780 chipset, waarvan er in de pricewatch op t.net maar 4 verschillende borden zijn. Als ik kijk naar de specs en instelmogelijkheden, zou de Striker II Formula de meest interessante keuze zijn, maar wat ik hier allemaal lees, demotiveerd behoorlijk. Misschien dan maar gaan voor de plank van EVGA?

Wat ik overigens nog even afvraag: geheugen compatibiliteit schijnt nogal picky te zijn. Ik zat er namelijk aan te denken om 2 van deze setjes op te gooien. Iemand een idee of dat gaat werken?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Bubbles schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:30:
Hmmm... Dit ziet er niet zo heel positief uit.

Ik was van plan om binnenkort dit bordje aan te gaan schaffen, in combinatie met een Q9450, 2 8800GT 512MB kaartjes en een flinke sloot geheugen.
Probleem is dat je voor SLI een NVidia bordje nodig hebt, en in dat geval voor een Q9450 op de 780 of 790 chipset van NVidia bent aangewezen. De 790 chipset zie ik wat minder zitten i.v.m. DDR3 geheugen, wat momenteel nog schreeuwend duur is, dus dan wordt dat de 780 chipset, waarvan er in de pricewatch op t.net maar 4 verschillende borden zijn. Als ik kijk naar de specs en instelmogelijkheden, zou de Striker II Formula de meest interessante keuze zijn, maar wat ik hier allemaal lees, demotiveerd behoorlijk. Misschien dan maar gaan voor de plank van EVGA?

Wat ik overigens nog even afvraag: geheugen compatibiliteit schijnt nogal picky te zijn. Ik zat er namelijk aan te denken om 2 van deze setjes op te gooien. Iemand een idee of dat gaat werken?
Och, zo erg is het ook weer niet. Nu ik eenmaal een beetje getweaked heb, werkt het allemaal best naar tevredenheid. En het is een tweaker bordje, toch? Overigens heb ik over de eVGA ook verschillende verhalen gehoord, some good some bad. De 780i chipset wordt nou eenmaal heet, dat zal op een eVGA niet anders zijn dan op een asus.

En voor zover ik kan vinden is de q6600 de enige CPU die niet echt heel lekker wil klokken op de striker II formula.

Wat geheugen betreft, ik heb op verschillende fora gelezen dat OCZ niet altijd echt lekker samen wil met Asus, meestal wordt Crucial aangeraden. Helaas weet ik de bron zo niet meer... maar google weet vast wel raad.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Tjah, ik heb hier momenteel een oudere pc met een Asus A8N-SLI Deluxe, met daarop: jawel, 2 GB OCZ geheugen. Een teammaatje van m'n DPC team heeft sinds kort een Asus Maximus Formula met daarop hetzelfde geheugen als wat ik in gedachten had: 2 x 2x2GB OCZ Vista Performance. En dat loopt bij hem ook stabiel.

Als alternatief zat ik eventueel te denken aan 2x dit van Corsair, of anders zoiets van GeIL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

onzichtbaar schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:02:
Cosmos 1000
4 x Corsair 1Gb 6400
2 x Asus 8800 GT
Scythe Mugen

Mijn systeem werkt prima momenteel, maar een paar zaken vallen mij nu wel op:
1) De handleiding is ronduit slecht & beknopt. Voor zo'n duur mobo verwacht je meer.
2) Die Asus site geeft inderdaad maar bar weinig informatie. (is trouwens ook tergend langzaam)
3) De Bios nummering is onlogisch. Een hoger nummer wil nog niet zeggen dat deze ook nieuwer is.
4) De 1394 en een aantal fan aansluitingen zitten op een onlogische plek indien SLI opstelling. En waarom zou je anders een striker II Formula kopen?
5) De NB wordt belachelijk heet. Bovendien zit deze gevangen tussen de processor koeler en de SLI kaarten, dus kan er weinig frisse lucht langs stromen.
6) Het moederbord past niet perfect in de kast. De insteekkaarten zitten allemaal gammel. Net niet helemaal precies qua dimensies. Bovendien zijn de kaartsleuven zeer kritisch, dus teveel forceren zorgt voor een slechte verbinding.
7) Alle 4 de geheugenmodules worden pas na veel "rommelen" herkend.
8) Ik heb nu 3 x Company & Heroes, Opposing Fronts.

Ik moet nog beginnen met overklokken, maar gezien de hitte zie ik het zwaar in. Tot slot, omdat zowel de 780 chipset als de G92 van Nvidia zijn zou je toch een alles-in-1 monitor programma mogen verwachten van Nvidia. In 1 oogopslag alle temperaturen, voltages, bussnelheden en vermogens aflezen van mobo & grafische kaarten.

Maar...nog steeds geen spijt. Echte uitdaging dit moederbord. :P
1) Ben niet anders gewend van asus.
2) Ben niet anders gewend van asus.
3) Dat is ondertussen opgelost, ze hadden per ongeluk 0101 als nieuwe release neergezet. dit moet 1001 zijn. De eerste twee bitjes waren omgevallen :)
4) Past bij mij prima. Ik vind het juist wel mooi dat die een beetje achter een kaart verscholen gaan, ziet er juist wel netjes uit.
5) NB wordt inderdaad heet maar gezien in het BIOS de "cutoff temp" op 90 graden staat, zal deze wel een stootje kunnen hebben. Ik maak mij ook geen zorgen over mijn GPU's, die komen ook wel op de 80 graden en die draaien ook alweer een tijdje mee.
6) In mijn antec P160 past het bord perfect, er is mij niets opgevallen mbt passing. Misschien ligt het aan je kast?
7) Geen ervaring mee
8) Kun je met jezelf multiplayer doen :)

Wat betfret monitoring zou ik zeggen: Everest, deze geeft erg veel informatie.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 10:09
Ik had het idee dit moederbord aan te schaffen om zo SLI te kunnen draaien. Maar als ik de berichten hier lees en op verschillende andere forums zie ik daar vanaf.
Ik vindt het ronduit belachelijk dat de NB zo verschikkelijk heet wordt. nog nieteens overgeclockt begint die al problemen te geven. Nu zal het daar wel op gemaakt zijn. Maar als ik als overclocker mijn cpu omhoog wil brengen naar 3.6ghz zal deze nog veel warmer worden waaschijnlijk.
Nog niet gesproken over dat ik 4 bankjes gevuld heb (4x1GB) en is het nog maar de vraag dat mijn cpu de 3.6ghz gaat halen met dit bord.
Natuurlijk zou ik het allemaal zelf is moeten testen. En dat ga ik binnenkort ook is doen. Zal mijn ervaring dat hier poste. Maar vooralsnog ziet het er niet positief uit.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Reqlex19 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 23:03:
Hallo,

Ik ben op zoek naar (1 Nieuw in doos) striker II Extreme !!
Weet iemand waar ik er 1 kan kopen?

Reqlex19
Er is een zoekfunctie? Er is marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:53

justifire

Shut up and squat !!

Had dit topic nog helemaal niet opgemerkt :)
Hier dan nog maar even mijn resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://bandwidth.se/imgs/nouser/img0702473e2ed6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bandwidth.se/imgs/nouser/naamloos3bd035cf.jpg

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Zow, gelukkig zijn de plaatjes niet geresized.. 7(8)7
Wel erg vet, though. :9~

Anyhoe.. Ik had nog even een paar vraagjes met dit moederbord en het passen van geheugen:
• Heeft er iemand hier al 8GB werkend op gehad? Zoja, welk type geheugen was dat ?
• Ik zat er zelf aan te denken om dit er op te zetten (2 maal voor 8GB dus), maar ik wilde ook een Scythe Mugen/Infinity op de processor zetten. Past dit eigenlijk wel fysiek, aangezien dit geheugen verder uitsteekt dan normaal en de Mugen nou niet echt bepaald klein te noemen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249773

Ik heb hem net geinstalleerd samen met een e6750 en 2gb hyperx geheugen.

De North Bridge gaat constant over de 90c heen, dus hij gooit hem meteen uit...
dit is dus met standaard bios, wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simpel of ben ik nou gek ? Gwn bios update doen. Ze brengen niet voor niks updates uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249773

ik heb de nieuwste bios en nog steeds boven de 90c waardoor hij zichzelf uitschakeld...

het lijkt me niet verstandig om de overheat protection uit te schakelen of wel ? zojah, wat is de max temperatuur voor de NB?

Moet ik voltages veranderen oid?
Ik ben niet zon ervaren OC'er ofz. daarom weet ik hier weinig van...

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 249773 op 21-03-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je alles op auto staan ? Begin is met overklokken met een voltage van 1,4 op de NB en ga steeds een stapje hoger. De NB zou een temp van 120 C aan moeten kunnen maar dat verkort de levensduur. Ik zou gwn overheat protection aan laten staan op 90.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 238270 op 21-03-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

*Bump*
Bubbles schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:28:
Anyhoe.. Ik had nog even een paar vraagjes met dit moederbord en het passen van geheugen:
• Heeft er iemand hier al 8GB werkend op gehad? Zoja, welk type geheugen was dat ?
• Ik zat er zelf aan te denken om dit er op te zetten (2 maal voor 8GB dus), maar ik wilde ook een Scythe Mugen/Infinity op de processor zetten. Past dit eigenlijk wel fysiek, aangezien dit geheugen verder uitsteekt dan normaal en de Mugen nou niet echt bepaald klein te noemen is?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

@justifire: mooie oc alleen uu de temp is ook flink :s

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/wcinstall10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/wcinstall11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/wcinstall12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/wcinstall13.jpg

Mun eerste striker II formula mobo had ik ook na 1 dag RMA kunnen sturen
De 2de werk wel naar behoren (met nieuwe bios)

spec's:
Q6600 G0
kingston 2x 2gb pc6400
raid 5 3x500gb

cpu 33°
mb 33°
opt1= los in de kast = 27°
opt2= geheugen = 37°
opt3= temp headsink NB/SB = 36°
temperature #1 = Hd temp = 24°
temparature #2 = buiten kast temp = 21.1°

ps alle temps bij 100% belasting

WC spec's
10/8 slang
1x 1x12cm rad
1x 3x12cm rad
1x waterchill cpu antarctica koeler
1x 12v pomp

nu ben ik langzaam verder aan het océn

(en de kast staat nu nog in de demo mode :p)
Ik ben nog aan het wachten op 2x 2x12cm rad voor de graka

PS ik heb zojuist de MIPS set for striker II formula besteld!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Mr-Beamer op 22-03-2008 21:01 ]

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Corsair staat op de QVL list van asus dus neem aan dat die zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144479

Ja. Mushkin PC6400 800Mhz. Zie specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Ik heb mijn systeem nu 1 dag en +/- 18 uur aan staan.
Alles loopt nog perfect!
Op 1 klein ding na, ik heb de LCD POSTER natuurlijk standaard aangesloten zitten, en deze laat de tijd zien.

Momenteel is het 9:22. Maar op de poster is het 9:09 :s
Ik weet zeker dat deze toen ik hem opstarte wel de goede tijd aan gaf.
In windows is de tijd wel goed. Zou dit kunnen komen door de O.C.? (wel raar dat de tijd dan achterloopt)
haha ik hoop niet dat asus denkt dat je een systeem kan overclocken door de tijd te underclocken :p

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 249773 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:30:
ik heb de nieuwste bios en nog steeds boven de 90c waardoor hij zichzelf uitschakeld...

het lijkt me niet verstandig om de overheat protection uit te schakelen of wel ? zojah, wat is de max temperatuur voor de NB?

Moet ik voltages veranderen oid?
Ik ben niet zon ervaren OC'er ofz. daarom weet ik hier weinig van...
90'C is gewoon niet goed, demonteer je heatsink en verwijder die plastic koelprut die asus op de chips smeert (thermaltape op de mosfetts laten zitten!! )
Gebruik een degelijke koelpasta (ben zelf helemaal wild van artic ceramique) en kijk of de heatsinks goed aansluiten op de chips (koelpasta aanbrengen, heatsink plaatsen,aandrukken,verwijderen,kijken of pasta goed op de heatsink zit,zo ja,dan klein drupje in de midden op de chips en dan monteren)
Bij mij zat zelfs de plastic beschermfolie nog over de mosfetts 8)7
NB hoort niet warmer te worden dan 50-60 'C, dan is er of iets mis met de mounting van de heatsink of onvoldoende airflow.
Een fannetje van 60 of 80 mm monteren op de NB kan ook geen kwaad !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/7650/orthosstabiliteitsstresvf3.jpg

Temps van me NB zijn nu 8 graden koeler doordat ik een klein fannetje voor de NB heb neergezet ( 40mm fannetje dat je bij een MSI P6N Diamond 680i krijgt om de NB te koelen, BTW ook een top moederbord ). Vind alleen jammer dat er geen meer kracht in me e6600 zit. Kan hem niet verder krijgen dan 3,7 GHZ stabiel.

@ justifire. Ik zou echt uitkijken met je e6600. meer als 70 graden stressed is riskant. Mijne loopt mooi onder de 60 graden.

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/3578/cimg0747ts6.jpg

Ik weet het. Het installeren was nogal een "last minute job". Vandaar dat de kabels zigzag door elkaar gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 238270 op 25-03-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 09:53
Een vriend van mij zit ook nogal te vechten met zijn striker. Is al een keer RMA geweest en nu heeft ie ook maar van die kleine fans erop gezet en extra geheugen koeling. Moest ie wel zijn processor koeler voor veranderen.
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/723/22032008081qw1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door luckyjan op 26-03-2008 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-01 20:50
Ik heb ook problemen met dit moederbord. Althans, als het om overclocken gaat. Ik ben geen ster in overclocken en heb hierbij hulp gehad van iemand.

Dit zijn mijn specs:

Asus striker 2 formula, Bios rev. 0801
Intel quad 6600 (2.4Ghz) (G0 stepping)
2x1Gb GeiL 1066 Mhz
XFX 8800 GTX
Koeling: Thermalright Ultra-120 eXtreme (+ 12cm fan eraan vast)
Win XP SP2

Allereerst heb ik wat geprobeerd met de AI overclock. Dit kan ik 1 stapje hoger zetten, daarna werkt het al niet meer. Vervolgens maar handmatig aan de gang gegaan. Hierbij heb ik met wat hulp de voltages aangepast en ben ik voorzichtig naar 2.6Ghz gegaan. Maar al zelfs dan krijgt dat ding problemen.
Hij hangt in de POST of reboot zodra het windows logo in beeld komt.

Met andere woorden, ik kan dat ding niet meer dan 200 Mhz overclocken. Nu heb ik wat gelezen over andere biossen, maar ook dat het moederbord dan niet meer opstart. Zou ik een andere bios moeten proberen of is het onbegonnen zaak? Want ik zie dat er mensen zijn die het wel lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ar34z schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:25:
Ik heb ook problemen met dit moederbord. Althans, als het om overclocken gaat. Ik ben geen ster in overclocken en heb hierbij hulp gehad van iemand.

Dit zijn mijn specs:

Asus striker 2 formula, Bios rev. 0801
Intel quad 6600 (2.4Ghz) (G0 stepping)
2x1Gb GeiL 1066 Mhz
XFX 8800 GTX
Koeling: Thermalright Ultra-120 eXtreme (+ 12cm fan eraan vast)
Win XP SP2

Allereerst heb ik wat geprobeerd met de AI overclock. Dit kan ik 1 stapje hoger zetten, daarna werkt het al niet meer. Vervolgens maar handmatig aan de gang gegaan. Hierbij heb ik met wat hulp de voltages aangepast en ben ik voorzichtig naar 2.6Ghz gegaan. Maar al zelfs dan krijgt dat ding problemen.
Hij hangt in de POST of reboot zodra het windows logo in beeld komt.

Met andere woorden, ik kan dat ding niet meer dan 200 Mhz overclocken. Nu heb ik wat gelezen over andere biossen, maar ook dat het moederbord dan niet meer opstart. Zou ik een andere bios moeten proberen of is het onbegonnen zaak? Want ik zie dat er mensen zijn die het wel lukt...
Wat voor voltage heb je ingesteld voor je geheugen en op welke snelheid draait dit ? G.e.i.l. 'geilt' vaak op een stevige voltage. Stel die is in op 2,1 volt. En laat de voltages gewoon op auto staan. Behalve die van de processor. En de voltage die je instelt voor je processor zal niet het werkelijke voltage zijn. Als ik 1,67 instel in de bios dan leest CPU-Z 1,58 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ar34z
Anoniem: 238270 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:38:
Wat voor voltage heb je ingesteld voor je geheugen en op welke snelheid draait dit ? G.e.i.l. 'geilt' vaak op een stevige voltage. Stel die is in op 2,1 volt. En laat de voltages gewoon op auto staan. Behalve die van de processor. En de voltage die je instelt voor je processor zal niet het werkelijke voltage zijn. Als ik 1,67 instel in de bios dan leest CPU-Z 1,58 uit
Voltage stond op standaard, heb ik op 2.1 gezet. Geheugen en FSB kun je afzonderlijk opvoeren. Ik had alleen de bus op 1400 gezet, multiplier op 8 of 9 maakt niks uit. MEM stond toen op 800. Of moe tik bij die settings voor 'linked' kiezen met het opvoeren van de FSB?

Nu draai ik op FSB: 1300, MEM: 875, Multiplier 9. Voltage van processor op 1.13125, geheugen 2.1 en de rest allemaal op auto.

Komt er op neer dat ik nu op 2.9Ghz draai. Dit had ik al eerder voor elkaar, maar als ik een potje UT doe ofzo dan kan het zomaar zijn dat ie na 25 min gaat rebooten. Nu moet ik zeggen dat ik de NB en SB voltages ook aan heb gepast naar 1.56 & 1.55 Volt.
de SB (of NB, weet niet) wordt ook verschrikkelijk heet. In de bios geeft hij aan 76 graden te zijn.
Lijkt me niet goed :? Zou dat door de voltages komen? Hij staat nu overigens op auto, temperatuur moet ik ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NB is te hoog, SB is in orde. Maar als je 1,56 V instelt voor de NB hoeveel word er aangegeven in het programma PC ProbeII ? Bij mij verschilt het nogal tussen wat ik ingesteld heb in de bios en wat PC probe II laat zien. Ik draai hier met een FSB van 462,5 en heb hiervoor een voltage van 1,48 voor ingesteld. Gooi het voltage is omlaag naar 1,44 in je bios en zo nodig steeds een stapje hoger. 1.56 voor de NB zonder extra koeling is te riskant.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 238270 op 28-03-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Belangrijkste is NB 1.42v SB 1.55v, zoalng je rond deze waarden zit kan je heel ver komen.
Ook de CPU PLL en CPU VTT zijn een belangrijke factor, als je processor niet op hoge fsb wil draaien zal je moederbord dat ook niet kunnen :)
Zet deze 2 tussen de 1.5 en 1.6v
Zijn de voltages die voor mij prima werkten (fsb 500)
En ik kan het niet genoeg herhalen: verwijder die koelprut van nvidia en vervang het voor een goede koelpasta, die zooi van nvidia isoleert de chips meer dan dat het warmte geleid !
Een fan op de NB is ook geen overbodige luxe.

[ Voor 26% gewijzigd door justifire op 29-03-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Bij mij hielp vooral het verhogen van het SB voltage aanzienlijk. Ik kon zelfs de NB een eind terugzetten waardoor deze niet meer zo warm wordt. Ik heb nu de NB op 1,30V en de SB op 1,70V. CPU draait op 3GHz en wordt niet warmer dan ongeveer 40 graden onder load.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justifire schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:35:
Belangrijkste is NB 1.42v SB 1.55v, zoalng je rond deze waarden zit kan je heel ver komen.
Ook de CPU PLL en CPU VTT zijn een belangrijke factor, als je processor niet op hoge fsb wil draaien zal je moederbord dat ook niet kunnen :)
En ik kan het niet genoeg herhalen: verwijder die koelprut van nvidia en vervang het voor een goede koelpasta, die zooi van nvidia isoleert de chips meer dan dat het warmte geleid !
Op welke chips zit die koelpruts ? En 1,42 voor de NB is wel heel erg laag, Ik krijg hem pas stabiel boven1,46 volt voor de NB ( 462,5 FSB )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

mm ik heb net de nieuwe bios er op gezet 1101
Mijn instellingen weer terug gezet zoals ze stonden fsb en bus speed, ik had nog niks handmatig ingesteld kwa voedingen.

Mijn temp van de cpu waren toen perfect 33° full load.
Na de nieuwe bios wordt hij tegen de 90°!!!!! ( wel stabiel)
Nu bleek dat de cpu pll op 2,02V stond (auto)
Deze heb ik nu terug gezet op 1,58V, dan is de temp 71° full load.( ook stabiel)
Hellaas heb ik niet de spanningen opgeschreven die de oude bios gebruikte :s

Ik ga nog even verder spelen om die temp weer naar beneden te krijgen.

maar jullie zijn gewaarschuwd

uu OEPS
Deze temps kunnen ook komen omdat je wc pomp niet goed werkt :$
Nu deze wel weer werkt zijn de temp's weer OK 33° wel heb ik alle spanningen dus naar beneden gezet

+1,2Vht 1,23V
NB 1,31V
SB 1,52V
CPU VTT 1,42V
CPU PPL 1,52V
MEM 2,02V
DDR2 TERM 1,01V

core speed 3200Mhz
multiplier x8.0
bus speed 400Mhz
Rated FSB 1599Mhz

[ Voor 26% gewijzigd door Mr-Beamer op 30-03-2008 16:28 . Reden: probleem gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ar34z
justifire schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:35:
Waar zit die koelprut op dan? Op de NB en SB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Iemand toevallig enig of de Xeon 3350 gaat werken op dit moederbord? Ik was namelijk van plan om de Q9450 erop te doen (welke volgens mij exact hetzelfde is op de naam van de processor na), maar aangezien die nog steeds niet leverbaar is, en de xeon wel, zat ik daar aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 22:59
Na heel erg veel getweak in het BIOS, en het ondergaan van de hoge temperaturen op de SB en NB, heb ik de MIPS Striker 2 Freezer set besteld en geïnstalleerd (duurde een dikke maand voor deze binnen was...). Direct viel de stabiele temperatuur van deze beide heethoofden op, ipv 70-80-90 bij load nu maar 55 (bij lage toerental van de fans op de radiatoren)

De onderstaande voltages gebruik ik voor een watercooled Q6600 G0 SLACR op 400x9=3600MHz

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eZfPdA2TaNuNra4b1svQuQQL/thumb.jpg

Geheugen is 4x2GB OCZ PC6400 SLI geheugen, in Sync mode op 800MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Ik verwacht de mijne volgende week een keer binnen (mooie temps)
zou je wat pic's kunnen plaatsen
en hoe heb je je loop gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Mijn systeem is vandaag binnengekomen. En sinds een paar uurtjes draait Vista Business 64bit erop.
Het systeem:
• Intel C2D E6550
• Asus Striker II Formula
• 8 GB Corsair XMS2 6400 CL4 DHX geheugen (4 x 2GB)
• MSI 8800 GT Zilent OC (2 x, SLI)
• Creative X-Fi Xtreme Audio Soundblaster
• 1TB Hitachi (2x 500GB in RAID 0)
• Samsung DVD brander (sata)
• Scythe Mugen
• Chieftec CA tower
• Chieftec 850 Watt Power voeding
• 1x 12 cm outtake fan en 2x 9,2 cm intakefans.

Allereerst: Mugen + Corsair DHX geheugen past gewoon.

Ten tweede: bij de installatie van Vista 64bit kreeg ik onherroepelijk BSOD's. Blijkt dat Vista standaard een bug heeft dat ie niet kan installeren als je 4 GB of meer geheugen erin hebt zitten. Na updates te hebben gedraaid kon ik het geheugen weer bijprikken, zonder verdere problemen. Overigens wel als eerste de bios geflashed naar 1101. Er stond nog 0902 ( zo uit mijn hoofd) op.

Ten derde: moederbord heeft duidelijk geen problemen met 4 bankjes geheugen vol met 8GB geheugen totaal.

En dan: tot nu toe verder nog geen problemen ondervonden wat betreft instabiliteit oid. De northbridge wordt nog wel behoorlijk warm, zonder dat ik nog iets intensiefs met de computer heb gedaan. Na booten en even aanstaan is 'ie al iets van 64 graden. Misschien dat ik binnenkort nog eens ga kijken naar de koelprut die onder de blokjes zit, maar ik kreeg het in eerste instantie niet zo gauw los.

Later deze avond ga ik verder met meuk installeren en denk dat ik morgen toekom aan wat overclockwerk, heb nu eerst nog even een paar andere dingen te doen. Morgen meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Okee, een paar ervaringen later, kan ik er dit over melden:

De boel loopt bij mij lekker stabiel. Heb momenteel een milde overclock van 10% (7 x 366MHz = 2566MHz), wat prima lijkt te werken. Helaas kan ik zo gauw niet de temperatuur van de NB aflezen als ik in windows zit. Weet iemand toevallig een programma waar dat wel mee werkt? Ik heb hier al Everest en SisoftSandra geprobeerd. De AI Suite van Asus zelf biedt ook geen uitkomst. Bij CPUID Hardware Monitor staat ergens wel een temperatuur vermeld van 57 graden, maar de naamgeving bij die temperatuur geeft geen houvast over welke sensor dat nou gaat. Daarnaast denk ik niet dat dat de NB is, aangezien die in de bios al een hogere temperatuur aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem heb ik ook dat ik de temps van de NB en SB niet kan aflezen. Ik heb nu gewoon een sensor op het koelblok liggen van de NB. En die word max 50 graden ( 80 mm fan ervoor gezet ). Dus de NB zou naar schatting dus ongeveer 75 graden worden. Dit moet ik nog ff nakijken van wat het verschil is.
Ik heb waterkoeling maar ik ga geen mips setje halen voor het moederbord omdat ik het geld beter kan investeren in een flinke upgrade 4Q dit jaar.

Ik haal gwn die koelpruts binnenkort van de chips af en smeer hem lichtjes in met goede koelpasta, heb hier ergens nog wel artic silver 5 liggen.

@Bubbles. 10 % overklok met een striker 2 formula ? Kom op :> Er zit hoogst waarschijnlijk nog flink wat power in je e6550

Edit : Om stroom te besparen heb ik ook een profiel aangemaakt dat de videokaarten op 128/196 draaien. e6600 op stock, EIST enabled en geheugen ondergeklokt naar 533 (5-5-5-15). Nu nu wil ik me FSB op 800 ( 1,8Ghz ) gooien om wat meer stroom te besparen maar als ik dit instel in de bios draait dit gwn weer op 1066. Is er iets niet pluis of clockt de processor zich weer terug naar default ?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 238270 op 12-04-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

DE MIPS set binnen. en het opbouwen kan beginnen!!

We beginnen bij het mobo.
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(2).jpg

Eerst dat niet al te goed koelende koelblok ding van Asus eraf. (het er af halen ging buitengewoon soepel!)
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(3).jpg

En de MIPS set er op.
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(4).jpg

Dat ging perfekt ( wees wel zuinig op je orgineele schoeven die moet je her gebruiken)

Nu de kast.
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(5).jpg

En met het Mobo.
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(6).jpg

En dan begint het opbouwen van de WC install.

De slangen zitten (bijna 5 meter) LET IT FLOW. (met wat anti drup papier :P )
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(11).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(13).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(14).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(12).jpg

Na een 24uurs run geen fouten. Dus het mobo kon aan!
Alles starte netjes op. meteen de temps gekeken natuurlijk.
Ik had op elk koelblok een extra temp sensor geplaatst.
Alles mooi rond de 30°!! Perfect dus!

Zo staat hij er nu bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(15).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(16).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(17).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(19).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(20).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling%20(18).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/waterkoeling.jpg

Zoals ik al zij
Temp's mooi rond de 30°. full load! (Q6600 @ 3,2GHz +7900GTX)

Maar zoals je kan zien heb ik maar 3 banken bezet van mun mem.
Dit omdat het mobo flipt bij 4x1gb mem :s
Hopelijk is dit opgelost bij een nieuwe bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan kan je beter nog een dimm verwijderen want met 3 draai je niet meer dual channel en heb je helft de breedbandte. Voor de rest ziet het er heel erg ziek. Ik ben van plan om de zelfde koelblokken te kopen binnenkort behalve voor de mosfets. Daar koop ik van die 2 thermalright blokjes voor. Scheelt weer wat voor de flow en me portomonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Bij mij wordt, net zoals bij de rest volgens mij, de passieve koeling op de northbridge, southbridge en mosfets behoorlijk warm.
Ik heb niets met de koelblokken gedaan (koelprut vervangen ofzo), en met de overclock die ik nu heb (e6550 2,33 GHz @ 2,57 GHz (7x 366), waarbij ik het voltage van de NB moest verhogen naar 1,31 Volt en de processor-core zit nu op 1,28 Volt en VTT op 1,34 Volt, wordt de northbridge in de bios 85 graden. Als ik in windows bij een 100% belasting meet met een optische temperatuurmeter, meet ik zo'n 60-62 graden op het koelblok bij de northbridge en 65 graden bij de southbridge. Hoewel het een stuk lager is dan wat de bios aangeeft, is het nog steeds behoorlijk warm, en lijkt het dus op zich wel redelijk bevestigd te zitten.
Everest geeft in windows bij 100% load overigens een temperatuur van 76 graden bij de MCP aan, maar dan vraag ik me weer af wat er eigenlijk onder MCP verstaan wordt, aangezien het niet een term is die ik tegenkom in de BIOS.

Probleem is echter dat ik op deze manier bijna geen speling heb om nog verder te overclocken, aangezien de NB dan echt te warm wordt en de pc dus vastslaat. Zeker met het warme weer van de laatste paar dagen. Ruimte om er fans op te schroeven heb ik ook niet echt, aangezien er ook nog een Scythe Mugen op de processor zit, en dus ook half over de northbirdge- en mosfetkoelblokken zit. Ben bang dat het dus een waterkoeling moet gaan worden om het nog fatsoenlijk gekoeld te krijgen, maar dan kijk ik ook alweer gauw tegen zo'n 300 euro aan (MIPS setje 165 euro + 15 euro verzendkosten, pomp + reservoir al gauw zo'n 70 euro, radiator zal ook gauw zo'n 50 euro kosten, en dan nog slangen en aansluitpunten op de blokjes). Wordt wel een erg duur geintje zo.

Iemand anders nog een idee hoe ik die temperatuur goedkoper naar beneden kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Zou je een pic kunnen plaatsen hoe het er nu uit ziet? (kwa ruimte en zo)

Ik had namenlijk in het begin een 4x4cm fan op dat middelste kloelblok gericht.
Die had ik gewoon op de videokaart gezet, en dat bracht de temp's al flink naar beneden.
Zie bovenste pic van deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80804

Ik was ook van plan om een waterkoelingssetje voor het moederbord aan te schaffen tot ik de prijs zag! 190 euro vind ik echt wel veel boven op m'n eigen waterkoelingsset. Ik ben nu van plan om zelf waterblokjes te frezen.

Op school heb ik de beschikking over een cnc-freesmachine en ik ben ook bekwaam in het schrijven van programma's hiervoor. Ik ben nu op zoek naar de datasheets van asus waar de positie van de gaten in vermeld is. Ik kan deze echter nergens vinden. Heb gesearcht op GOT, op google en asus gecontacteerd maar nog geen datasheets.

Hebben jullie een idee hoe ik hieraan kan komen? Ik kan het natuurlijk ook opmeten maar zo'n datasheet is altijd preciezer.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, als ik de plaatsen van de gaten heb zou ik graag nog eens om jullie hulp vragen om mijn waterblokjes te bekijken en eventuele verbeterpunten aan te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

EK maakt overigens ook blokjes voor de hele chipset (NB, SB, Mosfets), en die kan je voor zo'n 135 euro wel bij elkaar harken. bg-computers verkoopt die onder andere.

Waar je overigens wel op moet letten zijn de aansluitpunten bij de southbridge. Die kunnen nameljik in de weg zitten met de koeling van je videokaart (zeker als je een dualslot koeling hebt). In mijn geval zou dat namelijk niet passen en moet ik dan dus ook minstens 1 van mijn videokaarten gaan waterkoelen. Zit er wat dat betreft dan ook over te denken om dan maar gelijk de andere videokaart en de processor mee te pakken in de waterkoeling. Totale kosten daarvoor zijn overigens dan wel ergens rond de 450 euro (4 blokjes chipset, 2x videokaart, 1x processor, pomp, grote radiator, reservoir, slang, aansluitingen, fans). Anders ben ik zo'n 100 euro goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Mr-Beamer schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 07:31:
Zou je een pic kunnen plaatsen hoe het er nu uit ziet? (kwa ruimte en zo)

Ik had namenlijk in het begin een 4x4cm fan op dat middelste kloelblok gericht.
Die had ik gewoon op de videokaart gezet, en dat bracht de temp's al flink naar beneden.
Zie bovenste pic van deze post.
Ik heb even een paar foto's genomen en die zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Mm is idd niet veel ruimte om iets te doen.
Je zou kunnen proberen om een tunnelt te maken, buig 50% van je fan luchtstroom via bijv wat karton over je stukje koelblok wat er nog voor zit.
Of je koeler 180° draaien, de fan omdraaien.
Dan heb je mischien nog wel plaats voor een 4x4x2cm fan. (bijv paps, lekker stil maar wel effectief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Pabst ben ik vanaf gestapt. Ik had in mijn pc 2 pabst fans zitten (92mm fans), maar die maken een tering herrie. :( Ratelend geluid door de suis heen...
Heb die inmiddels vervangen door 2 fans van Nexus. Wel stil. Helaas niet zo veel airflow. Waar ik echter een dag of 2 geleden achter kwam, waren de fans van SilenX. Die zijn stil en geven een shitload aan airflow. (120mm x 38mm fan: 18 dBA, 89 CFM 8)7 ).

Processorkoeler 180 graden draaien lijkt me niet echt handig, aangezien ik dan de desbetreffende mosfet niet meer actief kan koelen. Alle kleine beetjes helpen. Bovendien zuigt de ventilator van de Scythe nu nog lucht aan langs de NB, zodat daar ook nog wat airflow is en dus al ietsje koeler is. Bij metingen was de NB namelijk zo'n 60-62 graden, terwijl de SB zo'n 65 graden was (aan de oppervlakte gemeten met een optische temperatuurmeter).

Ik ben bang dat de enige manier om het wel goed gekoeld te krijgen waterkoeling gaat worden. En als ik dan toch al bezig ben, kan ik net zo goed alles waterkoelen. Bij een minimale setup ben ik namelijk al zo'n 400 euro kwijt, omdat de koeling van 1 van de videokaarten namelijk boven de SB zit en dus in de weg komt te zitten als ik daar waterkoelingaansluitingen op schroef. Die moet ik dus dan sowieso ook al meenemen. voor 100 euro extra heb ik de andere videokaart en de processor er ook gelijk bij, en heb ik het tenminste in 1 keer helemaal goed aangepakt. Wel erg prijzig echter, 500 euro om de boel wel lekker te kunnen draaien. Het heeft echter 1 voordeel: overclocken moet dan ook geen probleem meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

M'n quadcore Xeon X3350 is gisteren binnengekomen, en die heb ik geprobeerd aan de praat te krijgen. Dat ging echter niet echt makkelijk. Zie hier voor een grotere uitleg (geen zin om het 2 keer te moeten typen).

Iemand nog tips waar dit aan kan liggen? Zulke grote problemen had ik namelijk niet met de E6550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Update: Ik heb de CPU PLL spanning verhoogt naar 1,6V, en de CPU VTT ingesteld op 1,3V wat uiteindelijk 1,2V oplevert. Systeem lijkt zich nu voorbeeldig stabiel te gedragen op originele snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasnek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 21:07
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik zit even met m'n handen in het haar..

Ik heb een Asus Striker II Formula gekocht, met een aantal onderdelen erbij:

Intel core 2 quad Q9450 (weet niet welke revisie, C0 of C1? beide zouden moeten werken sinds bios 1101)
volgens de QVL: Kingston KHX6400D2LL/1G waarvan er zogenaamd 4 op dit bord zouden moeten werken (kingston specs: 800 MHz, 4-4-4-12 @ 2.0V)
Coolermaster realpower pro modular 700W
Asus G-Force 9800GTX TOP 2x in SLI

Het bord werd geleverd met een 0801 bios, welke ik geflashed heb naar 1202 (en even naar 1303 beta, maar dat werkt even goed als de 1202)

het is me inmiddels gelukt om Vista 64bit te installeren, maar dan met slechts 1 DIMM @ 677MHz 5-5-5-15 1.90V (zoals Kingston gespecificeerd heeft volgens JEDEC dinges)

Op het moment heb ik er 2 DIMMs in zitten op die laatste instellingen, en dat lijkt nog het beste te werken, echter na een tijdje werken crasht ie alsnog. (het is altijd hetzelfde soort crash, gewoon een freeze van het beeld, alleen reset/power drukken werkt nog)

Het crasht al tijdens de boot van windows met:
4 DIMMs (maakt niet uit welke snelheid)
800 MHz (maakt niet uit welke timings)
667 MHz 4-4-4-12 ipv 5-5-5-15

Ik vraag me af of ik meerdere voltages met de hand moet gaan instellen, of heel geduldig wachten tot er een update komt en tot die tijd om het half uur op reset moeten drukken 8)7
probleem is echter dat ik geen idee heb wat verschillende voltages horen te zijn, en dus ook niet kan zien aan PCprobe en dergelijke of deze uberhaupt wel kloppen. kan iemand daar meer over zeggen?

Ik zelf denk aan geheugenproblemen, maar als er iemand is die nog andere ideeën heeft, laat maar horen! (ik heb al memtest gedraaid met alle 4 de DIMMs erin, geen errors, ze worden gewoon gepassed)

Ik hoef verder voorlopig niet eens te overklokken, ik ben al blij als dat ding stabiel draait op standaard clocks met geheugen wat je door Asus zelf wordt aangeraden |:(

Alvast bedankt voor jullie hulp.

edit:

ik zie net dat de JEDEC op 1.8V specificeert, ik heb ze een wat hoog voltage gegeven |:( , zo nog es met 1.8V 667MHz 5-5-5-15 testen dan..

edit:

1.8V heeft geen effect, bij de eerste de beste game crasht het zooitje weer binnen 10 seconden

[ Voor 5% gewijzigd door grasnek op 01-06-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Grasnek: ik had ook last van instabiliteit toen ik mijn dualcore voor een quadcore verving. Die instabiliteit werd wat minder toen ik er 1 videokaart uit had gehaald, en mijn geheugen had gehalveerd. Ik heb de problemen echter kunnen oplossen door de CPU PLL spanning te verhogen naar 1,6V. Waar je ook even op moet letten is de CPU VTT spanning. Die heb ik uiteindelijk ingesteld op 1,4 V en de NB spanning heb ik ook iets verhoogd naar 1,4V. Sindsdien kan ik gewoon weer alles in mijn pc zetten is ie stabiel (dat is, onder volle belasting is ie de afgelopen 2 dagen al niet meer vastgelopen).

Wat betreft je geheugen: die snellere timings zijn dus te halen als je de spanning van je geheugenbanken wat omhoog schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasnek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 21:07
Ik heb even gekeken wat de spanningen bij mij waren:
CPU PLL 1,53
CPU VTT 1,12 (ziet er wel erg laag uit, als jij die op 1,4V hebt?!)
NB 1.26

ik heb ze wat omhoog gezet, CPU PLL is idd 1,60 nu, de andere twee zijn CPU VTT 1,26 en NB 1,36, nu draait ie met slechts 2 DIMMs op 667/5-5-5-15/1,84V en 2 videokaarten in SLI stabiel, alhoewel ik nog geen games heb geprobeerd. Maar ik kon iig Vista installeren en allerlei andere dingen, zonder freezes tot nu toe! Dit bericht is gepost vanaf nieuwe systeem, de vorige vanaf de oude. Dat is een Asus A7V8X met AMD Athlon XP3000+ die nu echt stuk is, rotte elco's op het moederbord, ding piept als een gek als je em aanzet.. resonerende spoeltjes gok ik? Maargoed ik heb een nieuwe bak die het lijkt te doen :D

misschien gooi ik ze later nog wat verder omhoog als het met 4 DIMMs op 800/4-4-4-12/2.0V niet wil draaien onder load (games/3dMark)

voor nu in ieder geval bedankt voor de tips Bubbles _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Vooral de CPU PLL op 1,6V zetten helpt enorm veel voor de stabiliteit. Schijnt een of andere fout te zijn van wel meer Asus moederbordjes.

Die 1,4V voor de CPU VTT is de instellling in de bios. In de praktijk levert dat namelijk 1,3V op.

[ Voor 42% gewijzigd door Bubbles op 02-06-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Weer een updatetje van mijn kant: Mijn waterkoeling is inmiddels binnen en geinstalleerd. Sinds gisteravond draait de boel weer, en heb nu temperaturen van 35 graden op de videokaarten, MCP en CPU (interne core-temps bij load zijn 44-51 graden). Van het weekend ga ik maar eens kijken hoe ver ik nu kan gaan overclocken. Temperatuur gaat in ieder geval niet zo'n probleem meer zijn, denk ik zo :*)

Ik heb overigens dus nu chipsetblokjes van EK-blocks erop zitten (sb: EK-SB Striker 2 Formula, nb: EK-NB S-MAX, mosfets: EK-Mosfet ASUS 3a (X38)). Processor is voorzien van een DangerDen blokje en videokaarten hebben er elk een D-TEK blokje opzitten. Radiator is een Black Ice Stealth 360. Fans die daarop zitten zijn 3x 120x38mm SilenX fans (Aanrader! Stil en hoge airflow).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ondervind op het moment ook behoorlijke problemen met het board. Ik heb de volgende voltages gebruikt:

Vcore 1.26
Memory 2.20
1.2V HT 1.21
NB 1.24
SB 1.50
CPU PLL 1.60
CPU VTT 1.40

Als ik vervolgens in windows (windows vista 64 ultimate) kom en prime draai krijg ik gelijk al een foutmelding die erop duidt dat het systeem instabiel is namelijk fatal error: rounding was 0.5, expected less that 0.4.

Ik heb mijn systeem gekoeld met waterkoeling en mijn temps zijn best ok op de NB na. De temperaturen in het bios zijn:

CPU: 33 aquacomputer
MB: 27
NB: 64 (!) EK waterblok
SB: 34 EK waterblok

Ik heb gekeken of er lucht in het NB blokje zit maar dit blijkt ook niet het geval te zijn. Ook heb blok met de hand aandrukken werkt niet en om te testen of de warmteoverdracht goed is heb ik een sensor op het blokje geplakt welke een temperatuur van 50 graden aangeeft. Ik neem aan dat ik er dus vanuit kan gaat dat het contact met mijn blokje goed is.

De overige hardware is:

Intel Q6600 (2.4 ghz)
OCZ platinum edition 2x 2GB DDR2 1066 mhz
Geforce 9800 GTX
Antec truepower quattro 850 watt

Wat raden jullie aan om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik had het boeltje net goed werkend na m'n vorige post maar nu was ik crysis aan het spelen en had het spel gepauzeerd en kom terug en het is vastgelopen. Heel raar want prime was wel 4 uur lang stabiel zonder errors :S

vervolgens boot het bord ook niet meer. Hij blijft hangen op CHIPINIT op de LCD poster en op het scherm is niets te zien. Ik heb de bios proberen te resetten en dan heb ik af en toe heel even beeld. Het eerste gedeelte van de post en dan loopt het weer vast. Ik zit momenteel met de handen in het haar en ik snap er niets van. Kan zo'n bord eeneens kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 13:53

shinchan03

Niels

Dat kan ja, kijk is naar een auto die kan ook ineens stil langs de weg staan met pech. Kijk is naar je fiets waar je ketting ineens van breekt. Zo'n soort dingen.

Anoniem: 270749

Misschien een domme vraag maar waar kan ik bij deze mobo de FSB verhogen van de cpu.
Die van het geheugen heb ik wel gevonden, in user guide van Asus kan ik het niet vinden.

Ai overclock tuner staat op manual maar overclock options blijft op disabled staan

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 270749 op 14-08-2008 12:49 ]

niemand ?

• Wiethoofd
  • Laatst online: 22:28
Anoniem: 270749 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:46:
Misschien een domme vraag maar waar kan ik bij deze mobo de FSB verhogen van de cpu.
Die van het geheugen heb ik wel gevonden, in user guide van Asus kan ik het niet vinden.

Ai overclock tuner staat op manual maar overclock options blijft op disabled staan
Tabblad Extreme Tweaker en dan even zoeken, wel raar dat je niet de gewone FSB in moet vullen, maar de Rated FSB (Bus Speed x 4).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

ik heb nog gekeken maar nog niet gevonden.
er staat:
Ai overclock tuner
overclok options
system clock
FSB memory config
Cpu level up
overclocking
overvoltage

Er veranderd van alles maar niet wat ik wil, kan het niet vinden.
Of ik doe toch nog wat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekdejong
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-03 10:51
Hij staat in FSB memory config, waar je de fsb kan instellen, aangeraden word 1:1 draaien.
welke niet altijd behaald word. je moet hem eerst eventjes op unlinked zetten, dan je memory op standaard zetten ( 800, of 1066 ) en dan kan je gaan testen met je fsb van je processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
niekdejong schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 16:16:
Hij staat in FSB memory config, waar je de fsb kan instellen, aangeraden word 1:1 draaien.
welke niet altijd behaald word. je moet hem eerst eventjes op unlinked zetten, dan je memory op standaard zetten ( 800, of 1066 ) en dan kan je gaan testen met je fsb van je processor.
zie ook: bios striker 2 formula
problem solved :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn systeem bestaat uit:
Q9550
Striker 2 formula bios 1601
Corair 8500C5D 1066 2x2 GB
Asus GTX 260
Kast Antec 1200

Met wat hulp van wiethoofd draaid hij nu op 3400 Mhz :*)

QDR 1600
Ratio 3:2
Geheugen 5-5-5-15 (2.1V)
MP 8.5
Vcore 1.24 V auto
de rest staat ook op auto

3Dmark2006 15259 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271494

Mr-Beamer schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:54:
DE MIPS set binnen. en het opbouwen kan beginnen!!

We beginnen bij het mobo.
[afbeelding]

Eerst dat niet al te goed koelende koelblok ding van Asus eraf. (het er af halen ging buitengewoon soepel!)
[afbeelding]
Hoe heb je dat koelblok er zo makkelijk af gekregen?? bij mij zijn de north, en southbridge gedeeltelijk afgebroken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 16:45

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Ik heb dit bord nu een tijdje maar aangezien het al beter presteerde dan de vorige setup (striker extreme + E2140 @ 3.2GHz) nog niets overclocked.

Mijn huidige setup is:
Striker II Formula bios 1601
e8400
4x2GB Corsair Dominator PC2-8500 CL5.0

Ik begon er gisteren mee, ging opzich goed, het geheugen stond nog op DDR800 dus de ratio unlinked -> DDR1066. Gelijk het voltage gelocked op 2.1V en de latencys ingesteld op de standaard waarden (5-5-5-15). opgeslagen gestart, ging goed.

Dus weer opstarten FSB van 1333 naar 1600 gezet, core voltage naar 1.3V gezet. reboot, werkt, kom in windows, geeft hij aan: 3.0GHz. geen overclock dus. Terug in de bios: overclock staat nog zoals ingesteld... behalve op de FSB en memory config pagina... Batterij op het moederbord is dus niet leeg, aangezien hij settings wel kan opslaan.

Als ik nu de settings restore naar de verbeterde instellingen -> alleen het geheugen: wil hij ook niet opslaan...

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik zo eens rondgezocht, maar meestal lukt het uberhaubt niet om settings op te slaan. Verder is het natuurlijk vreemd dat het voorheen wel lukte.. :/

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qumars
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01-2016
sinds gister doet mijn Asus Striker II Formula het niet meer :S als de 12v ATX kabel is aangesloten dan druk ik op de aan knop gaatie 2 sec aan en dan valt ie gelijk weer uit... zonder de ATX kabel blijft ie gwn draaien. probleem is ben bon kwijt :S misschien iemand die kopietje kan sturen van bonnetje als het kleine moeite is _/-\o_ anders moet ik nieuwe mobo hale |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
het Clear CMOS knopje op je I/O-plate al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qumars
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01-2016
CLR CMOS al geprobeerd maar geen resultaat :'(
Pagina: 1 2 Laatste