Aangezien ik nog nergens een Striker II formula topic heb kunnen ontdekken, maak ik bij deze een striker II formula topic aan. Ik heb dit moederbord zelf al 2 dagen, maar loopt niet echt probleemloos.
Standaard stond er bij mij het 0602 bios erop. Maar hierop was het mobo niet echt stabiel te krijgen.
Dit was ook met het 0902 bios zo. Heb van C.de Weerd te horen gekregen dat je het beste het 0101 bios kon gebruiken. Dit heb ik gedaan maar echt stabiel krijg ik hem niet. Het begint al als het mobo bij het LOGO moet opstarten. Heel vaak blijft het logo gewoon staan en gebeurd er helemaal niks.
Ocen is ook nog een ramp. Als je de automatische CPU upgrade functie gebruikt in het bios dus mijn processor is een E6600 en wil er een E6700 van maken dan start het mobo gelijk niet meer op.
Is de reden dat er nog geen topic was, dat dit bord niet echt een best seller is? Of komt het omdat het bord nogal veel begin problemen heeft. Ook schijnt de chipset heel erg heet te worden met overklokken. Zou graag van andere mensen willen horen die dit bord ook hebben of hebben gehad wat hun er van gevonden hebben. Want ik zit zelf al persoonlijk te denken om een x38 mobo te gaan kopen.
Vooral omdat het standaard al vanaf de fabrikant al een bagger bord is. Het heeft al 5 bios updates achter te rug en dat ding loopt nog steeds niet fijn. Ook dat de chipset al niet zo stroom vriendelijke chipset is en ook dat de chipset behoorlijk heet word.
Problemen
Ook geld dit voor het striker II mobo:
BETA BIOSSEN
Er is wel al een BETA bios 1001 vrij gekomen.
http://elmor.se/S2F1001.rar
Gebruik op eigen risico.
Standaard stond er bij mij het 0602 bios erop. Maar hierop was het mobo niet echt stabiel te krijgen.
Dit was ook met het 0902 bios zo. Heb van C.de Weerd te horen gekregen dat je het beste het 0101 bios kon gebruiken. Dit heb ik gedaan maar echt stabiel krijg ik hem niet. Het begint al als het mobo bij het LOGO moet opstarten. Heel vaak blijft het logo gewoon staan en gebeurd er helemaal niks.
Ocen is ook nog een ramp. Als je de automatische CPU upgrade functie gebruikt in het bios dus mijn processor is een E6600 en wil er een E6700 van maken dan start het mobo gelijk niet meer op.
Is de reden dat er nog geen topic was, dat dit bord niet echt een best seller is? Of komt het omdat het bord nogal veel begin problemen heeft. Ook schijnt de chipset heel erg heet te worden met overklokken. Zou graag van andere mensen willen horen die dit bord ook hebben of hebben gehad wat hun er van gevonden hebben. Want ik zit zelf al persoonlijk te denken om een x38 mobo te gaan kopen.
Problemen
Ook geld dit voor het striker II mobo:
Ik heb dit namelijk ook met het 0101 bios. PC probe II geeft hier 2.22vmem aan.Xelation schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:04:
Heb dezelfde problemen gehad met de Striker Extreme. 2 opties's eigenlijk, A - heb je CPU overclocked/heb je de laatste BIOS? B - geheugen: kloppen de timings die hij weergeeft met die van GEIL en controleer dit ook even met het voltage van het geheugen.
Denk dat het geheugen wellicht overgevolteerd is (woord bestaat vast niet, maar je begrijpt wat ik bedoel).
Heb nu namelijk de Asus P5E, met de laatste 3 BIOS versies kloppen de voltages niet van het geheugen. Waardoor je ze dus overvolteerd.
1.90v bios = 2.05v windows
1.92v bios = 2.10v windows
1.96v bios = 2.20v windows
2.00v bios = 2.30v windows
2.02v bios = 2.35v windows
2.10v bios = 2.55v windows
En aangezien de Striker II Formula een gepimpte P5E is zou dit het probleem kunnen zijn.
BETA BIOSSEN
Er is wel al een BETA bios 1001 vrij gekomen.
http://elmor.se/S2F1001.rar
Gebruik op eigen risico.
[ Voor 36% gewijzigd door Robin4 op 12-02-2008 20:41 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.