Lente 2008/9 |
Lente (of voorjaar) is een van de vier seizoenen. De lente loopt (ten noorden van de evenaar) bij conventie van 21 maart t/m 20 juni, maar het astronomisch bepaalde begin van de lente is de lentenachtevening (rond 20 maart op het noordelijk halfrond en rond 23 september op het zuidelijk halfrond). De zon gaat dan door het lentepunt en de dag en de nacht zijn ongeveer even lang. De lente eindigt met de zomerzonnewende (rond 21 juni op het noordelijk halfrond en 21 december op het zuidelijk halfrond). Om praktische, maar ook klimatologische redenen begint de meteorologische lente eerder, op 1 maart op het noordelijk halfrond en op 1 september op het zuidelijk halfrond. Deze duurt dan respectievelijk tot 1 juni en 1 december. Tijdens de lente gaan planten (weer) groeien en bloeien. Na IJsheiligen is de kans op vorst klein. Bron: Wikipedia: Lente |
Huishoudelijke regels! |
- Gebruik de check images knop! Of gebruik deze regel (en pas de grootte handmatig aan): [img=600,400]Link naar jouw foto[/img] - Plaats geen foto's om ze uitgebreid te willen bespreken. Daarvoor hebben we het "Solo showcase" topic en het "Solo testcase" topic. Respectievelijk: Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6 Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11 - Plaats alleen foto's waarvan jij vind: "Dit zijn de foto's waar ik trots op ben en de foto's die ik tentoon wil stellen". Een kritische blik naar je eigen foto's voordat je ze post wordt wel verwacht. - Alle foto's die de lezers van deze draad kunnen associëren met de lente zijn welkom. Ook foto's van voorgaande jaren mogen maar dan wel degene die nog niet op tweakers.net gepost zijn (déjà vu). |
Hoewel het nog winter is, is er buiten al weer van alles te zien. Tijd om dat eens op de gevoelige sensor vast te leggen. Maak er een mooi topic van en geniet van elkaars foto's
Ik trap af met een drietal foto's:
1 [Krokus]

2 [Narcis]

3 [Een soort conifeer]

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 16:18 ]