{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Noop, het antwoord is... *tromgeroffel* ... 7 van 9!Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:24:
En is het dan ook niet "Six by Nine" als het antwoord 42 is?
Computing...
Project WCG => 27
Project UD-Grid => 0
Project Leiden Classical => 4
Project D2OL => 9
Project SETI@HOME => 1
Project RC5-72 => 5
Project SoB => 35
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| import urllib import re class UserCounter: def __init__(self): self.userVote = dict() self.possibleVotes = {'SoB':re.compile(r'(SoB)|(Seventeen\s*or\s*Bust)', re.IGNORECASE), 'D2OL':re.compile(r'D2OL', re.IGNORECASE), 'RC5-72':re.compile(r'RC5', re.IGNORECASE), 'WCG':re.compile(r'(World\s*Community\s*Grid)|(WCG)', re.IGNORECASE), 'Leiden Classical':re.compile(r'Leiden\s*Classical', re.IGNORECASE), 'SETI@HOME':re.compile(r'(Seti)|(S\@H)', re.IGNORECASE), 'UD-Grid':re.compile(r'UD', re.IGNORECASE) } for key in self.possibleVotes.keys(): self.userVote[key] = [] def vote(self, user, vote): for key in self.userVote.keys(): if(user in self.userVote[key]): print "User already voted, ignoring..." return self.userVote[vote].append(user) def getVote(self, posVotes): for vote in self.possibleVotes.keys(): reg = self.possibleVotes[vote] for userVote in posVotes: if reg.search(userVote) != None: return vote return None def countVotes(self): for key in self.userVote.keys(): print "Project", key, "=>", len(self.userVote[key]) url = 'http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1275550?limit=999' webpage = urllib.urlopen(url).read() urlMatches = re.findall(r'http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/[0-9]+', webpage) userRe = re.compile(r'class="user[ a-z]*">(.*?)</a>') textRe = re.compile(r'<dt>Quote bericht:</dt><dd><textarea rows="15" cols="60">([^<]*)</textarea>', re.DOTALL) boldRe = re.compile(r'\[b\](.*?)\[/b?\]') cnt = UserCounter() print len(urlMatches) for viewUrl in urlMatches : webpage = urllib.urlopen(viewUrl).read() user = userRe.search(webpage).group() text = textRe.search(webpage).group() posVotes = [s for s in boldRe.findall(text) if len(s) < 25] if(len(posVotes) > 0): vote = cnt.getVote(posVotes) if(vote != None): print user, " voting for ", vote cnt.vote(user, vote) else: print user, " not a valid vote found ", posVotes cnt.countVotes() |
Dus ik kan de cijfers verifieren
ja, ik verveelde me en wil wat python gaan leren

Leuk gedaanMarcj schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 01:32:
Ik heb net even een stukje python getyped met de volgende counting (op het moment):
...
ja, ik verveelde me en wil wat python gaan leren![]()
{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen
Nu nog wachten tot er iemand statistieken per dag maaktsmoking2000 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:26:
[...]
Hier enigszins aan gerelateerd.
Ik heb naar aanleiding van SandStars PM eerder vanavond, een hidden feature uitgebreid, opgepoetst en publiek gemaakt in mijn DPC Stampede #7 Vote Counter scriptje.
De debug output wordt nu ook gecached en is op verzoek toonbaar, zodat de vote tally makkelijk geverifieerd kan worden
http://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/?verbose=1
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Check het Leiden DPCH-draadje even....SandStar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:47:
Aangezien Leiden Classical niet draait op mijn pc heb ik mn stem maar veranderd.
Whatever
waarom ? omdat als SoB afgelopen is iedereen naar Climate prediction kan

[ Voor 98% gewijzigd door perejoseph op 19-02-2008 19:27 . Reden: Iets over het hoofd gezien ]
Men hoort mij ook andere mensen niet afkraken, beperken of direct beinvloeden.Ook denk ik niet dat je mensen moet gaan pushen om een keuze voor WCG te maken, oke, ik ben ook een voorstander van WCG, aangezien ik ook meer voordeel zie in het bestrijden van ziekten, maar daarin is een ieder vrij om te kiezen! Dat moeten we gewoon accepteren en respecteren!
Ik vroeg het mij alleen af
Maar zo alle reacties even gelezen zie ik wel de lol en het 'nut' van de wiskundige dingen in.
Ieder zo z'n ding, daar heb ik het niet over, ik vroeg me alleen af waarom je niet kanker oid. zou willen bestrijden.
Als men graag wilt weten hoe de beveiliging van data beter kan door sierpinski dingen uit te reken, be my guest, I wont stop you, snappie.
Dus om even helder en duidelijk te zijn.
Ik laat ieder in zijn of haar waarde, dat accepteer, begrijp en respecteer ik ten volle.
Enigste vraag was waarom NIET, maar die vraag is ook wel beantwoord, dank u allen
(Jeetje, wat een reacties allemaal trouwens...

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.
[ Voor 169% gewijzigd door Frentik op 15-03-2008 00:30 . Reden: punt uit ]
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Dus tijd voor een tussenstand:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SoB : 37 World Community Grid : 27 D2OL : 9 RC5-72 : 5 Leiden Classical : 4 BOINC Seti@Home : 1 UD-Grid : 0 --------------------------- Total Votes : 83 |
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
[ Voor 74% gewijzigd door DukeBox op 23-02-2008 13:23 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
Computing...
Mooooooeeeee......
en meer specifiek: Help Conquer Cancer
Ik trek mijn stem terug.
[ Voor 35% gewijzigd door Orac op 24-02-2008 15:42 ]
Trust the force Luke, you always hit something
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Wel werk ik alleen mee aan de stampede als er een medisch project gekozen. Die vind ik ivm persoonlijke redenen belangrijker.
Net als mijn keuze voor PSP valt deze buiten de boot.DukeBox schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:47:
Ik ben eindelijk uit mijn keuze.. ECC2K-130
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
en wanneer gaat dat project beginnen?DukeBox schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:47:
Ik ben eindelijk uit mijn keuze.. ECC2K-130
De laatste week zijn er nog slechts 4 à 5 stemmen uitgebracht. Mensen die nu nog niet hebben gestemd, wachten lekker tot het laatste moment, of dat nou 1 of 10 of 16 maart is. Enige verschil is dat je bij 16 maart nog maar twee weken de tijd hebt voor FAQ's, teamvorming, promotie/nieuwsbericht etc...
[DPC] help conquer cancer @ WCG
[ Voor 99% gewijzigd door Frentik op 15-03-2008 00:31 . Reden: punt uit ]
Laten we proberen om nu zo snel mogelijk de mensen in touw te krijgen voor het project!
whatever..
Inderdaad, ik denk dat de meesten die hier dagelijks komen toch wel allemaal gevote hebben of hebben aangegeven niet mee te voten / mee te doen met de deze editie van de Stampede.Mist schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:02:
Nogmaals mijn vraag waarom je deze stemming tot 16 maart open zou laten?
De laatste week zijn er nog slechts 4 à 5 stemmen uitgebracht. Mensen die nu nog niet hebben gestemd, wachten lekker tot het laatste moment, of dat nou 1 of 10 of 16 maart is. Enige verschil is dat je bij 16 maart nog maar twee weken de tijd hebt voor FAQ's, teamvorming, promotie/nieuwsbericht etc...
Persoonlijk gezien zou ik de vote op de 1e sluiten en me dan storten op het voorbereidend werk
stats...Mist schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:02:
Enige verschil is dat je bij 16 maart nog maar twee weken de tijd hebt voor FAQ's, teamvorming, promotie/nieuwsbericht etc...
Verwijderd
Zonder wiskunde geen medische wetenschap!Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 23:06:
of Sierpinski moet ook helpen om kankeronderzoek te bevorderen.
Computing...
En zonder medische wetenschap waren er alláng geen genieën meer in leven om na te denken over cijfersTheadalus schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 01:38:
[...]
Zonder wiskunde geen medische wetenschap!
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Trust the force Luke, you always hit something
Het is dan ook vooral de power die je gaat bijvoeren die veel kan uitmakenTmmbomb schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:42:
Het zal dan in de uiteindelijke keuze niet veel uitmaken, maar mijn stem gaat uit naar iets medisch: WCG
edit: Vet verwijdert van WCG zodat hij niet als stem gezien word
[ Voor 13% gewijzigd door duarf op 26-02-2008 19:21 ]
Jij kan het gat weer groter maken door als WCG cruncher SoB te stemmenNoordvogel schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:01:
Het gat tussen SoB en WCG wordt in rap tempo kleiner. Wordt het dan toch nog spannend?
World Community Grid
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| count-stampede-votes.pl output at 2008-02-27 12:57:16 SoB : 39 (42.39%) World Community Grid : 34 (36.96%) D2OL : 9 (9.78%) RC5-72 : 5 (5.43%) Leiden Classical : 4 (4.35%) BOINC Seti@Home : 1 (1.09%) UD-Grid : 0 (0.00%) ----------------------------------- Total Votes : 92 |
Zonder al te veel lobby wil ik mijn stem wel uitbrengen op SoB hoorsmoking2000 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:58:
Wordt wel spannend zo, de SoB'ers zullen moeten gaan lobbyen om hun voorsprong te behouden en niet weer het (eeuwige) 2e project te worden.
[ Voor 10% gewijzigd door schrik op 27-02-2008 13:23 ]
De linux client is een update van de bestaande client met als extra optie om iedere X blokjes te verzenden (ipv elk blokje).
De Intel Mac OS X client is de eerste beta client voor dit OS en ondersteunt ook het verzenden na X blokjes principe.
Ik moet nog even zien hoeveel bakken ik dan omgooi, maar dat zal in ieder geval alle bakken zijn waar ik makkelijk bij kan. Dat zijn er in ieder geval 3, en wellicht 4 als ik dan mijn nieuwe systeem er ook bij heb.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
E6600 en T5250, deze zullen beide tijdens de stampende 24/7 aanstaan
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Overigens, als de aantallen stemmen iets zeggen :
#3 : 135 stemmen.
#4 : 135 stemmen. (jawel, precies gelijk volgens mij)
#5 : 119 stemmen
#6 : 123 stemmen
#7 : 83 stemmen tot nu toe...
Neem maar aan dat het opeens wat harder gaat (zeg 2-3x zo snel voor een maandje)
Oh, als iedereen 1 computer overschuift helpt het ook al hoor
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Verwijderd
Ach.... de SoB client is ook niet echt moeilijk hoor....Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:43:
Voordeel van WCG vind ik de eenvoudige client. Ben zelf Boinc gewend. Om snell ff van project te wisselen is dit toch wel zeer eenvoudig. Ik zit een beetje door de forums heen te ploegen voor het gebruik van SOB op een QUAD core en kom daar iedere keer andere verhalen tegen en andere opties tegen om het als client in te stellen (doet me een beetje denken aan Folding@Home). Als SoB het toch mocht worden hoop ik wel dat de meest optimale instellingen gepost worden.
Voor een singlecore PC is het supersimpe, voor multicore moet je even een paar extra commando's inrammen.... maar veel stelt dat ook niet voor IMHO.... Alles staat netjes in de FAQ beschreven...
[ Voor 53% gewijzigd door The_Fly op 27-02-2008 17:55 ]
Verwijderd
The_Fly schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:55:
[...]
Ach.... de SoB client is ook niet echt moeilijk hoor....
Voor een singlecore PC is het supersimpe, voor multicore moet je even een paar extra commando's inrammen.... maar veel stelt dat ook niet voor IMHO.... Alles staat netjes in de FAQ beschreven...
[ Voor 115% gewijzigd door Frentik op 15-03-2008 00:30 . Reden: punt uit ]
Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...
Performance is a residue of good design.
Dan bij deze een linkje:Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:09:
Als het dan toch zo simpel is zou het wel fijn zijn als je die paar extra commando's had genoemd voor een multicore![]()
[...]
Hoe installeer en configureer ik de Windows-service-installer ?
Helemaal de stappen uitleggen wordt IMHO een beetje offtopic....
Verwijderd
The_Fly schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:51:
[...]
Dan bij deze een linkje:
Hoe installeer en configureer ik de Windows-service-installer ?
Helemaal de stappen uitleggen wordt IMHO een beetje offtopic....
Ik ga voor World Community Grid.
Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005
Edit: stem weer ingetrokken. Ik doe zelf al mee aan WCG... (met andere woorden: lees eerst de startpost voordat je gaat stemmen...)
[ Voor 67% gewijzigd door anonimoes op 27-02-2008 23:58 ]
Gemberthee: water met een smaakje.
Het begint nu wel heel spannend te worden
Kan SoB of WCG nog andere hardware aan behalve de CPU, zoals bijv. een GPU ?
Mister_fu schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:55:
Wie doet er een tussenstandje ?!
Het begint nu wel heel spannend te worden
Kan SoB of WCG nog andere hardware aan behalve de CPU, zoals bijv. een GPU ?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| DPC Stampede #7 Vote Counter Results: count-stampede-votes.pl output at 2008-02-28 00:00:19 SoB : 41 (41.41%) World Community Grid : 39 (39.39%) D2OL : 10 (10.10%) RC5-72 : 5 (5.05%) Leiden Classical : 3 (3.03%) BOINC Seti@Home : 1 (1.01%) UD-Grid : 0 (0.00%) ----------------------------------- Total Votes : 99 Created with the quick & dirty script: count-stampede-votes.pl |
Ik heb nog even Team MAD gepushed om wat van zich te laten horen, dus ik denk dat we binnenkort nog enkele votes erbij hebben, scheelt ook weer.
[ Voor 8% gewijzigd door emphasis op 28-02-2008 17:40 ]
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
Verwijderd
emphasis schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 06:17:
Begint nu toch echt leuk te worden deze stemronde
God does not play dice
whatever..
Less = more
Verwijderd
Begrijp die ollandse winkies nooit.... niet stemmen is in deze dus een handelen door Xahmol met beleid.Pskutte schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:46:
Juist door wel je stem te laten gelden kun je mede bepalen dat het je favo project wordt xahmol
Tja, mijn favo project WCG mag ik niet stemmen want daar draai ik nu al 100%, SoB wil ik niet stemmen want heb daar weinig mee, de rest stemmen heeft nu niet heel veel zin meer. Hoop uiteraard dat het WCG wordt, maar kan daar voor zover ik weet zelf dus weinig aan doen anders dan anderen aansporen. Want even 100% op een ander project zetten om dan WCG te stemmen vind ik niet alleen erg flauw, het zou ook erg doorzichtig zijn na mijn eerdere posts.Pskutte schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:46:
Juist door wel je stem te laten gelden kun je mede bepalen dat hetje favo project wordt xahmol
Je mag niet stemmen op je eigen project, aangezien het tussen SoB en WCG gaat stem ik maar helemaal niet.Pskutte schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:46:
Juist door wel je stem te laten gelden kun je mede bepalen dat hetje favo project wordt xahmol
Ik wil het liefst een medisch project, maar aangezien ik WCG draai kan ik er niet op stemmen. Anders had ik dat al wel gedaan.
De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.
daar heb je een punt.Suicyder schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:21:
[...]
Je mag niet stemmen op je eigen project, aangezien het tussen SoB en WCG gaat stem ik maar helemaal niet.
Ik wil het liefst een medisch project, maar aangezien ik WCG draai kan ik er niet op stemmen. Anders had ik dat al wel gedaan.
ik draai zelf 2 projecten WCG en Climate prediction, dus werd de keuze voor mij SoB, echter.. als je vooruit denkt, SoB is een eindig project, zodra de 17 getallen gevonden zijn is het over door daar de stampede op te zetten kan het zomaar zijn dat dat project sneller is afgelopen.
gevolg is dan dat de gebruikers vrijkomen om andere projecten te doen wat uiteindelijke weer tengoede komt van waarschijnlijk medische projecten (de projecten die uiteindelijk overblijven, tenzij er tijdens de stampede een oplossing voor kanker gevonden wordt, wat natuurlijk helemaal ultiem zou zijn)
Daarnaast ben ik van mening dat we eigenlijk niet snel genoeg een medicijn kunnen vinden tegen kanker.
Ow... en het staat (volgens mijn berekening) momenteel gelijk spel.
[ Voor 15% gewijzigd door Suicyder op 28-02-2008 11:32 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.