Ook voor maddog_rvo, gaarne de keuze in VET editeren zodat the leadership het kan vinden met het voting scriptje.maddog_rvo schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:13:
Ok ik doe sowieso mee, ik stem op WCG
Verder:
Kan D2OL op vista geinstalleerd worden? Heb nu nl. al een poging of 8 gedaan maar hij blijft telkens hangen bij de uninstall
Seventeen or Bust
Alleen al omdat Anandtech nu een stampede aan het doen is en DPC ze mag laten zien hoe het echt moet!
Alleen al omdat Anandtech nu een stampede aan het doen is en DPC ze mag laten zien hoe het echt moet!
back on track..
Ok is gedaan, maar voor het andere, is het iemand al gelukt om D2OL op vista te installeren want de installer blijft telkens op installing Uninstall hangen, op meerdere machines dat probleem, anders kan ik niet meedoen als het D2OL wordtVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:34:
[...]
Ook voor maddog_rvo, gaarne de keuze in VET editeren zodat the leadership het kan vinden met het voting scriptje.
Verwijderd
Waar kan ik lezen wat het 'actuele' nieuws is voor dit project. Ga het niet proberen en kan niets op hun forum daarover vinden anders dan een laatste post van een Beta 2 voor Vista. Wordt wel een showstopper voor mij.maddog_rvo schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:42:
[...]Ok is gedaan, maar voor het andere, is het iemand al gelukt om D2OL op vista te installeren want de installer blijft telkens op installing Uninstall hangen, op meerdere machines dat probleem, anders kan ik niet meedoen als het D2OL wordt
Uit de volgende 18 januari post begrijp ik verder dat de huidige client single core is.... kan dat dan naast BOINC draaien op mn quad?
December 2007
==============
The new multiprocessor beta version of the D2OL client was released on December 1, along with a test "sandbox"
server. No major issues have been reported for the Windows client to this point. There are a couple of kinks to work out with the command-line Linux,
and we'll continue to look into those.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 11:58 ]
Dus ik stem op iets waar ik niet eens aan kan meedoenVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:50:
[...]
Waar kan ik lezen wat het 'actuele' nieuws is voor dit project. Ga het niet proberen en kan niets op hun forum daarover vinden anders dan een laatste post van een Beta 2 voor Vista. Wordt wel een showstopper voor mij.
Verwijderd
'k ben bang dat D2OL net als UD grid van de lijst afgevoerd dient te worden. Probeerde te registreren om ueberhaupt op hun forum te kunnen zoeken en kreeg dit:
Added: het lijkt op anti spam scare tactics. Kreeg een mail met een paswoord, die ik onmiddelijk gewijzigd heb en kon zoeken naar Vista. Helaas niets specifieks over Vista en multicore sinds Juni 2007. Vermoed dat het wel naast BOINC kan draaien.... wie heeft daar ervaring mee?
/me Request: Yo' Alan, we're right honarable and want to organise a stampede. Is there enough work there and does it work on Vista and multicore CPU's reliably?PLEASE READ: Due to a recent onslaught of "spam" accounts, we now require that, in addition to registering here, you send an e-mail with a brief explanation of your interest in this board to ahughes@childhooddiseases.org. The message MUST be sent from the e-mail account listed in your registration so we can try to restrict our community to those with honorable intentions.
Added: het lijkt op anti spam scare tactics. Kreeg een mail met een paswoord, die ik onmiddelijk gewijzigd heb en kon zoeken naar Vista. Helaas niets specifieks over Vista en multicore sinds Juni 2007. Vermoed dat het wel naast BOINC kan draaien.... wie heeft daar ervaring mee?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 12:48 ]
Heb D2OL zelf wel draaien onder vista, alleen geen nieuwe install gedaan. Heb toen de map van XP meegenomen, weet dus even of dat moeilijkheden oplevert. Heb zelf een duo core met D2OL in 2 aparte mapjes, 1 installatie pakt dan helaas niet beide cores.
God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Edit: Te weinig power.
[ Voor 144% gewijzigd door joh14vers6 op 18-02-2008 23:06 ]
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Wat een _verschrikkelijk_ non-argument zeg. Dat "het er nog niet is" betekent niet dat er heel veel onderzoek naar gedaan wordt, en dat wij daar een klein steentje aan bij kunnen dragen.X-G schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:49:
[...]
Precies, er zijn al heeeeeeel wat uurtjes rekenwerk gegaan in medische projecten zoals tegen kanker, zie jij al een kanker medicijn?
En eh, waar zie jij staan dat daarop gestemd kan worden?joh14vers6 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:29:
Ik ga voor priemgetallen. PSP (Prime Sierpinski Prime). Ik heb nu 100% SoB draaien.
[ Voor 23% gewijzigd door Wortelsoep op 11-02-2008 15:06 ]
Heb je UAC uitstaan? Ik had dit probleem met de dnet client, toen ik UAS/gebruikeraccount beheer nog aan had staan kwam hij daar ook niet voorbij.maddog_rvo schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:42:
[...]
Ok is gedaan, maar voor het andere, is het iemand al gelukt om D2OL op vista te installeren want de installer blijft telkens op installing Uninstall hangen, op meerdere machines dat probleem, anders kan ik niet meedoen als het D2OL wordt
World Community Grid
[ Voor 168% gewijzigd door TommyGun op 11-02-2008 15:15 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Zeer zeker, daar wordt ik helemaal stapelgek vanGBI schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:13:
[...]
Heb je UAC uitstaan? Ik had dit probleem met de dnet client, toen ik UAS/gebruikeraccount beheer nog aan had staan kwam hij daar ook niet voorbij.
Verwijderd
Denk dat als je de installer rechts aanklikt en zegt het als administrator te willen runnen dat je er wel voorbij kunt. Tot nu toe heb ik alles wat it ooit geprobeert hebt er uiteindelijk zo wel op gekregen ihb als service. Niets nodig UAC uit te zetten.GBI schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:13:
[...]
Heb je UAC uitstaan? Ik had dit probleem met de dnet client, toen ik UAS/gebruikeraccount beheer nog aan had staan kwam hij daar ook niet voorbij.
Dan stem ik op µFluids!joh14vers6 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:29:
Ik ga voor priemgetallen. PSP (Prime Sierpinski Prime). Ik heb nu 100% SoB draaien.
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Verwijderd
Denk dat de kiescommissie zich hier even op de vlakte gaat houden.... het kruisje moet wel in de vakjes
Het is een DC project waar stats van gepost mogen worden, dus mag het gekozen worden. Alleen in de afgelopen maanden zijn die stats niet meer gepost dus hebben we het niet in het lijstje gezet.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:36:
[...]
Denk dat de kiescommissie zich hier even op de vlakte gaat houden.... het kruisje moet wel in de vakjes
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Maar wel een project wat nog helemaal niet draaitiisschots schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:40:
[...]
Het is een DC project waar stats van gepost mogen worden, dus mag het gekozen worden. Alleen in de afgelopen maanden zijn die stats niet meer gepost dus hebben we het niet in het lijstje gezet.
Waarom stem je er dan op?MarkB schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:56:
[...]
Maar wel een project wat nog helemaal niet draait![]()
Ik refereerde aan het feit dat van µFluids stats zijn en van UD-Grid nog niet (naar ik begreep).
UD-grid oude stijl is afgerond, en over een nieuw project is veel gezegd, maar eerlijk gezegd heb ik nog geen DPC-team hier gezien, laat staan dat het een officieel project is
Voorlopig is UD dan ook uit het lijstje gehaald, maar wat mij betreft mag je er best op stemmen
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Verwijderd
Afgerond is een bijzondere understatement. De stekker werd er met 3 dagen notice uitgetrokken en het forum verwijderd zodat het onmogelijk werd om met de nog actieve leden te communiceren. Burn on the stakes that lot.FreezeXJ schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:14:
UD-grid oude stijl is afgerond, en over een nieuw project is veel gezegd, maar eerlijk gezegd heb ik nog geen DPC-team hier gezien, laat staan dat het een officieel project isVoorlopig is UD dan ook uit het lijstje gehaald, maar wat mij betreft mag je er best op stemmen
Vraagje... elk van de kandidaat stampede projecten zijn 'not for profit'?
Elk project waarvan stats op /5 gepost mogen worden is non-profitVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:21:
[...]
Vraagje... elk van de kandidaat stampede projecten zijn 'not for profit'?
Laat wel duidelijk zijn dat alleen projecten mee mogen doen aan de stampede waarvan de stats op /5 gepost mogen worden. Dat is met het nieuwe op UD gebasseerde project niet het geval.
[ Voor 27% gewijzigd door iisschots op 11-02-2008 19:03 ]
Het nut van de wiskunde begrijp ik (mede dankzij frentiks post), wil nu iemand het nut van seti uitleggen?
World Community Grid
Simpelweg worden geluidsfragmenten uit de ruimte in hapklare stukjes opgehakt. Vervolgens worden deze stukjes naar de verschillende clients gestuurd, om te analyseren of er een ET opgenomen is, en of men dus een buitenaards wezen heeft opgenomen met de opname apparatuur.
Het is eigenlijk een groot ruimte afluister project.
Het is eigenlijk een groot ruimte afluister project.
whatever..
Zo, we zijn weer wat pagina's verder, dus weer tijd voor een tussen standje 
emphasis in "[Stampede 7] Planning"
emphasis in "[Stampede 7] Planning"
[ Voor 103% gewijzigd door emphasis op 16-02-2008 13:14 ]
RC5-72
DPAD
(aangezien alle apen ineens aan het SoB-en zijn geslagen en DeApen op DPAD ook al eerste staan..)
DPAD
(aangezien alle apen ineens aan het SoB-en zijn geslagen en DeApen op DPAD ook al eerste staan..)
[ Voor 31% gewijzigd door KuuKe op 11-02-2008 21:28 ]
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Kuuke, je mag dan wel mod zijn, maar wel evende startpost lezen he 
Op dpad staan we al eerste
Op dpad staan we al eerste
heb m'n stem gewijzigd, ga nu voor wcg, testrun gedaan en het draait best lekker op m'n oude koe
vind t een leuker project als SoB
Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough
Leiden Classical
Omdat het een NL-project is en onder BOINC draait (en ik klassieke natuurkunde ook wel wat vind hebben).
Omdat het een NL-project is en onder BOINC draait (en ik klassieke natuurkunde ook wel wat vind hebben).
ik ga niet meedoen met een stampede, maar me wel concentreren op Leiden Classical - waar ik al aan meedoe sinds ik bij dpc ben. (als de meesten overschakelen naar iets anders - dan gaan we de Belgen daar nog meer voorsprong geven)
trouwens misschien een idee om op te letten ?
meedoen aan de formula Boinc :d - http://www.myboinc.com/FormulaBoinc/
we staan er pas op de 27ste plaats en Boinc.be bv op de 7ste.
tijd om wat buren en familie lastig te vallen voor wat extra pc's.
Makkelijk, je zoekt de kleinste BOINC-projecten die meegerekend worden en zorgt dan dat je daar een hoge notering krijgt.... Een echte verhoudingsgewijs overzicht is er nog niet.soulrider schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:20:
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Het valt wel op dat sinds de stampede is aangekondigd, dat de stats er altijd HEEEEL vroeg staan
de kriebels voor stats komen weer naar boven borrelen!!duarf schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:13:
Het valt wel op dat sinds de stampede is aangekondigd, dat de stats er altijd HEEEEL vroeg staan
Simpele redenatie: door vroeg te posten krijg je veel replies, veel replies geeft het project een actieve uitstraling wat blijkbaar toch mensen aanspreekt cq uitnodigd om aan het project mee te doen.duarf schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:13:
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
SoB !!!
Vergeten dat ik op mijn eigen project stemde
D2OL
Vergeten dat ik op mijn eigen project stemde
D2OL
[ Voor 120% gewijzigd door perejoseph op 27-02-2008 14:49 . Reden: In bold gezet ]
Mooi, dus een stampede is goed voor alle projecten!Frentik schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:27:
[...]
Simpele redenatie: door vroeg te posten krijg je veel replies, veel replies geeft het project een actieve uitstraling wat blijkbaar toch mensen aanspreekt cq uitnodigd om aan het project mee te doen.
Die staan er altijd vroeg voor sommige projectenduarf schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:13:
Fun while it lasted: World Community Grid!
Zeker gepost door mensen die om 5:30u naar hun werk moeten...scorpionv schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:43:
[...]
Die staan er altijd vroeg voor sommige projecten

VET gedrukt graag als je hier voor kiest .... Read The Opening Post, mensen
SoB
ABC@home is ook een NL project onder boinc.Evo155 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:41:
Ik mag hier dan wel niet stemmen voor Leiden Classical toch zou ik het project onder de aandacht willen brengen. Dit project is het enige NL project onder BOINC.
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Dat wist ik niet. Weer wat geleerd!
Evo155 AKA Uplinksweetlake
Waarom sluit die poll eigenlijk pas op 16 maart?
Mensen hebben toch geen vijf weken nodig om hierover na te denken? Plus dat je dan ineens nog maar twee weken over hebt voor de verdere voorbereiding.
Mensen hebben toch geen vijf weken nodig om hierover na te denken? Plus dat je dan ineens nog maar twee weken over hebt voor de verdere voorbereiding.
[DPC] help conquer cancer @ WCG
mensen zijn misschien nu ook op wintersport?
Mag je ook stemmen als je op dit moment even helemaal niet actief bent (en voor de stampede je je koe toch nog wel weer een maandje aan wilt slingeren)?
Toch niet zo lang? Ik denk dat tot eind Februari lang genoeg was geweest, heb je nog een maand voor de andere voorbereidingen.GBI schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:44:
mensen zijn misschien nu ook op wintersport?
Zelf houd ik mijn stem blanco, alleen SoB interesseert me echt van het lijstje en daar doe ik nu aan mee. Medische projecen interesseren me niet zo erg meer.
Sure, geen probleemphsmit schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:06:
Mag je ook stemmen als je op dit moment even helemaal niet actief bent (en voor de stampede je je koe toch nog wel weer een maandje aan wilt slingeren)?
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Flauwe semi-valsspeeltip: zet je koe nu een maandje of twee naar een ander project, stem op SoB, en ga dan weer terugThe-Freak schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:06:
Zelf houd ik mijn stem blanco, alleen SoB interesseert me echt van het lijstje en daar doe ik nu aan mee. Medische projecen interesseren me niet zo erg meer.
Verwijderd
Vooruit leveren mag ook.... van harte op WCG ... LoLpuchelaar schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:24:
[...]
Flauwe semi-valsspeeltip: zet je koe nu een maandje of twee naar een ander project, stem op SoB, en ga dan weer terug
SoB Ik doe atm mee aan S@H, maar SoB lijkt me ook leuk om voor te crunchen
[ Voor 78% gewijzigd door TNO op 13-02-2008 17:04 ]
leuk een stampede
als het een leuk project wordt (lees: GEEN sob, SETI of RC5) doe ik, denk ik, ook wel mee

als het een leuk project wordt (lees: GEEN sob, SETI of RC5) doe ik, denk ik, ook wel mee
[ Voor 22% gewijzigd door CaLeX op 14-02-2008 10:45 ]
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Eens met wat je opnoemt, maar zo te zien gaat SoB het toch winnen. Iets als WCG heeft veel meer nut.CaLeX schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:42:
leuk een stampede![]()
Ik stem voor WCG, maar doe niet mee als het SoB wordt. Volgens mij mag ik mijn stem dan niet bold maken volgens de regels... correct me if i'm wrong.
correct.... met andere woorden stem NIET en kijk wat de uitkomst wordt. Dan kun je altijd nog meedoen!Wittev1 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:58:
Ik stem voor WCG, maar doe niet mee als het SoB wordt. Volgens mij mag ik mijn stem dan niet bold maken volgens de regels... correct me if i'm wrong.
Dat kan je inderdaad doen als je echt niet van plan bent om op bijv. SoB mee te gaan doen. Het grote nadeel voor iedereen die zo denkt is wel, dat het op die manier bijv. nooit WGC gaat worden omdat je veel stemmen gaat missen.Cpt00kirk schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:01:
[...]
correct.... met andere woorden stem NIET en kijk wat de uitkomst wordt. Dan kun je altijd nog meedoen!
Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>
Klopt, reden voor een aantal mensen is dat het doel van het project meeweegt.TPbasMIE schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:04:
[...]
Dat kan je inderdaad doen als je echt niet van plan bent om op bijv. SoB mee te gaan doen. Het grote nadeel voor iedereen die zo denkt is wel, dat het op die manier bijv. nooit WGC gaat worden omdat je veel stemmen gaat missen.
Geen idee wat we er aan zouden hebben als we alle priemgetallen van Sierpinski weten.
Onderzoek naar kanker, spierziektes en genetische markup heeft een veel grotere toegevoegde waarde in mijn ogen.
Maargoed, voordat we een ja/nee discussie starten; iedereen is vrij om te kiezen wat hij wil. Mocht WCG er nog als winnaar uitkomen, dan doe ik mee. Anders gaat deze stampede aan mijn cycles voorbij.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Frentik op 15-03-2008 00:31 . Reden: punt uit ]
Verwijderd
Als alternatief kan je natuurlijk ook niet stemmen om helemaal geen verplichting aan te gaan en dan de maand April je 'stille stem' inzetten voor niet WCD of WGC maar bijv. WCG ;-)
Als TommyGun wel kan stemmen dan mag hij die WCD in een vette WCG wijzigen al was het alleen maar om het toch nog een beetje spannend te houden.
Als TommyGun wel kan stemmen dan mag hij die WCD in een vette WCG wijzigen al was het alleen maar om het toch nog een beetje spannend te houden.
Helemaal met hem. Ik pleit er dus persoonlijk ook voor dat de toekomstige stemmertjes nog even goéd nadenken over wat het nut is van het project waar ze op stemmenWittev1 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:11:
[...]
Klopt, reden voor een aantal mensen is dat het doel van het project meeweegt.
Geen idee wat we er aan zouden hebben als we alle priemgetallen van Sierpinski weten.
Onderzoek naar kanker, spierziektes en genetische markup heeft een veel grotere toegevoegde waarde in mijn ogen.
Maargoed, voordat we een ja/nee discussie starten; iedereen is vrij om te kiezen wat hij wil. Mocht WCG er nog als winnaar uitkomen, dan doe ik mee. Anders gaat deze stampede aan mijn cycles voorbij.
TypoVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:27:
Verder deel ik de post van Wittev1, daar gaat het bij mij gewoon om.
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 14-02-2008 12:34 ]
LeidenClassical!
[ Voor 17% gewijzigd door Ixion op 15-02-2008 08:27 ]
Verwijderd
deed net de ronde op de medelanders sites en lees dat de ollandse konigin de R niet meer uitspreekt als het daarop eindigt, dus in aagse stijl 'veh' maar nog steeds 'vet' stemmuh

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 12:43 ]
Deze discussie is overigens een paar pagina's terug ook al gevoerd. Daar werd ook uitgelegd wat het nut is van SoB.Wittev1 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:11:
[...]
Klopt, reden voor een aantal mensen is dat het doel van het project meeweegt.
[knip
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
World Community Grid it shall be
(hoop ik
)
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
World Community Grid wordt het ook voor mij.
Evo155 AKA Uplinksweetlake
.
[ Voor 99% gewijzigd door Frentik op 15-03-2008 00:31 . Reden: punt uit ]
SoB
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Verwijderd
Stamp!
Het zou jammer zijn mocht dit draadje niet meer zichtbaar zijn voor toevallige passanten...
Het zou jammer zijn mocht dit draadje niet meer zichtbaar zijn voor toevallige passanten...
Vooruit, na al die jaren medische projecten, nu maar eens stemmen op SoB.
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Vergeet ik bijna te stemmen. Het liefst zie ik de Stampede op WCG, maar aangezien een hele hoop DPC-ers daar al heel erg goed hebben geholpen (waarvan een groot aantal SoBers) tijdens de Challenges, vind ik het nu wel tijd om iets terug te doen. SoB it is!
Enig nadeel is dat ik hier alleen AMD heb wat niet echt goed presteerd op Sob. Ik hoop voor de stampede echter een Intel E8400 in de weide te hebben, dus zal die de kar moeten trekken.
Enig nadeel is dat ik hier alleen AMD heb wat niet echt goed presteerd op Sob. Ik hoop voor de stampede echter een Intel E8400 in de weide te hebben, dus zal die de kar moeten trekken.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Hebben jullie de film 'Hitchhikers Guide To the Galaxy' weleens gezien?
Daarin vraagt iemand aan een supercomputer die alles weet wat het antwoord voor het universum is.
Dan zal ik het even verklappen, de computer antwoord: "7"

Beetje flauw natuurlijk, maar wat ik hiermee bedoel is, waarom zouden we willen weten welke nummers sierpinski getallen zijn etc. wanneer men ook ziektes kan genezen ?\
Ik vraag niks behalve dat de mensen die sob stemmen daar even over na willen denken
Dank je.
EDIT op Smoking: Het ging even om het idee... Niet per se het juiste getal...
Daarin vraagt iemand aan een supercomputer die alles weet wat het antwoord voor het universum is.

Beetje flauw natuurlijk, maar wat ik hiermee bedoel is, waarom zouden we willen weten welke nummers sierpinski getallen zijn etc. wanneer men ook ziektes kan genezen ?\
Ik vraag niks behalve dat de mensen die sob stemmen daar even over na willen denken
Dank je.
EDIT op Smoking: Het ging even om het idee... Niet per se het juiste getal...
[ Voor 7% gewijzigd door mrfu op 21-02-2008 00:51 ]
je kan het ook zo bekijken: hoe sneller het SoB project afgelopen is, des te sneller al die mensen naar een medisch project kunnen overstappen. Dus allemaal op SoB stemmen
Euhm, zowel het boek, de radio show, tv serie als de film zeggen toch echt dat het antwoord op "the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything" 42 is.Mister_fu schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:32:
Want: "WHAT DO YOU GET IF YOU MULTIPLY SIX BY NINE?"

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
Enig probleem is, dat veel mensen die meedoen aan dergelijke wiskundige projecten, altijd wel weer nieuwe projecten vinden, aangezien er altijd wel mensen zijn die dergelijke projecten ontwikkelen....Mister_fu schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:32:
Dank je.
Daar ontkom je gewoon niet aan. Ook denk ik niet dat je mensen moet gaan pushen om een keuze voor WCG te maken, oke, ik ben ook een voorstander van WCG, aangezien ik ook meer voordeel zie in het bestrijden van ziekten, maar daarin is een ieder vrij om te kiezen! Dat moeten we gewoon accepteren en respecteren!
whatever..
Kan je evengoed gaan vragen aan de DPC leiding waarom uberhaupt projecten als seti, rc5-72, OGR etc er zijn en ondersteund wordenMister_fu schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:32:
Dank je.
Trouwens om het heel cru (kort door de bocht maarja) te stellen SoB, OGR, en rc5-72 leveren ten minste resultaten op, bij zowat ieder medische project blijft het (helaas) nog steeds bij een kans op een doorbraak in het onderzoek. Genoomprojecten daar gelaten that is.
God does not play dice
Verwijderd
Je reinste taunten
: Hier een paar linkjes naar bijv. WCG's Help Defeat Cancer hetgeen al z'n toepassing heeft gevonden en nu klaargemaakt wordt voor wereldwijde beschikbaarheid:
http://www.sciam.com/arti...ancer-software-technology
http://money.cnn.com/news...es/marketwire/0352785.htm
Help Conquer Cancer is in de zelfde categorie.
Hier een linkje voor alle huidige en afgesloten projecten waarvoor Research wordt gedaan als er gewogen wil worden. Wat nu 'zinvol' is mag ieder voor zich bepalen.
http://www.worldcommunity..._showcase/viewResearch.do
En over stampede: Electronic Sports League is net met 1800 leden op WCG ingestapt. Na 1 dag zitten ze all op 40% van DPC....da's een challenge!
http://www.sciam.com/arti...ancer-software-technology
http://money.cnn.com/news...es/marketwire/0352785.htm
Help Conquer Cancer is in de zelfde categorie.
Hier een linkje voor alle huidige en afgesloten projecten waarvoor Research wordt gedaan als er gewogen wil worden. Wat nu 'zinvol' is mag ieder voor zich bepalen.
http://www.worldcommunity..._showcase/viewResearch.do
En over stampede: Electronic Sports League is net met 1800 leden op WCG ingestapt. Na 1 dag zitten ze all op 40% van DPC....da's een challenge!
Misschien kun je het ook eens van de andere kant bekijken:Mister_fu schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:32:
Dank je.
Natuurlijk is het heel nobel om een poging te doen tot het vinden van een medicijn voor bv kanker of <insert andere ziekte>. Echter is het naar mijn mening, zoeken naar een speld in een hooiberg, terwijl je niet eens zeker weet of het erin ligt. Mocht er dan ooit nog een keer een mogelijke kandidaat worden gevonden wat dus nog te betwijfelen is, moet er nog steeds verder onderzoek naar worden gedaan in labs, dierproeven etc. Dit is nog zeer tijdrovend en kostbaar werk dat mocht er een medicijn uit worden gevonden, de makers ervan er zeker nog wel winst op willen maken. (misschien nog wel patenteren).
Het is hypocriet om te denken dat er met een heleboel computers een medicijn kan worden gevonden, zodat het daarna voor iedereen vrij toegankelijk is en we de ziekte kunnen uitroeien.
Ik wil niet zeggen dat deze projecten helemaal geen zin hebben, maar met een hele groep knappe koppen van biologen/scheikundigen etc, moet dat ook mogelijk zijn.
Wiskundige projecten leveren vaak direct resultaat op, zoals dat bij sob al 11 keer is gebeurd en ook al eerder in dit topic is teruggekomen.
Ieder zijn voorkeur natuurlijk, dat is ook de reden dat we zoveel projecten hebben. Voor ieder is er wat wils.
Laten we dan voor Einstein@Home kiezen - beetje ondergewaardeerd project, maar toch vertegenwoordigt DPC er een teampje in.
Kwestie van nuttig werk doen en toch met het heelal bezig zijn
Joost.
Kwestie van nuttig werk doen en toch met het heelal bezig zijn
Joost.
Goh, ik ben dat gezeur over de vermeende "twijfelachtigheid" van wiskundige projecten nu eigenlijk ook wel zat. Wiskunde is de fundering van ongeveer elke wetenschap en nieuwe wiskundige inzichten kunnen dus ook doorbraken op andere gebieden mogelijk maken. Dat zou een beetje DPC'ert toch wel moeten weten.Mister_fu schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:32:
Dank je.
Het is dan ook minimaal net zo belangrijk en nobel als welk klimaat-, biologisch- of medicijn-onderzoek dan ook, hoogstens wat minder aansprekend.
Het gaat er bij een stampede echter om in korte termijn "het verschil" te maken, niet over de "nobelheid" van het doel. Bij een aantal projecten, zoals Leiden Classical en SoB kan een stampede een enorme invloed hebben (in de vorm van de #1 te pakken en misschien zelfs deel veiligstellen), bij WCG bijvoorbeeld weer niet. Daar is het een te grote community voor, met vele projecten. Het is niet alsof we daar van een #10 daily naar een #1 daily gaan.
Ofwel voor een stampede is WCG - mijn inziens - minder geschikt, ookal vind ik het project (en de community) super en graas er zelf ook aan. Maar implicaties dat het ene project "beter" is dan het andere horen hier niet thuis ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
.
[ Voor 98% gewijzigd door Frentik op 15-03-2008 00:32 . Reden: punt uit ]
Misschien wel heel erg kort door de bocht, aangezien ook ik (* NLSchutP is een medisch programma fanaat) dit gezeur ook wel een beetje zat... kunnen we niet voorstellen dat iedereen gewoon zijn stem uitbrengt, en indien hij meer info wil naar een project pagina verwijzen?
We zitten met z'n allen hier (helaas ook wel een beetje incluis mijzelf.. * NLSchutP steekt ook de hand in eigen boezem) te zeuren over het goede van project A en het slechte van project B, en de ander andersom.. laat een ieder voor zichzelf bepalen wat goed en/of wat slecht is, en laat hier alleen je stem gelden.. we zijn gezamenlijk een team, en dat zijn we niet om tegen elkaar te gaan zitten zeiken over pre's en anti's....
just my 2 cents...
We zitten met z'n allen hier (helaas ook wel een beetje incluis mijzelf.. * NLSchutP steekt ook de hand in eigen boezem) te zeuren over het goede van project A en het slechte van project B, en de ander andersom.. laat een ieder voor zichzelf bepalen wat goed en/of wat slecht is, en laat hier alleen je stem gelden.. we zijn gezamenlijk een team, en dat zijn we niet om tegen elkaar te gaan zitten zeiken over pre's en anti's....
just my 2 cents...
whatever..
Hehe, ach dat de gemoederen een beetje verhit raken bevestigt aan de andere kant wel weer de liefde die een ieder voor z'n favo project heeft, nietwaar
Laten we inderdaad focussen op het kiezen van een project waarop we vervolgens zo hard gaan stampen dat de concurrentie gedesorienteerd achterblijft!
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Omdat er al miljoenen mensen met die medische projecten bezig zijn en ik liever een nieuw priemgetal vind zodat mijn privacy gegevens weer beter versleuteld kunnen wordenMister_fu schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:32:
Verwijderd
Trouwens WCG heeft in het recente verleden toch al een kleine interim stampede gehad toen met de challenge met de Christians als ik mij niet vergis. Dat heeft hen toch al heel wat opgeleverd. Het lijkt mij niet echt logisch dat dat project nu nog eens de aandacht krijgt.
Jij kennelijk niet als je denkt dat HET antwoord 7 isMister_fu schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:32:
jullie hebben het allemaal fout, alles is vier
42 (tweeenveertig) -> 13 (dertien) letters -> 7 (zeven) -> 5 (vijf) = 4 (vier) <=> 4 (vier)
maar ik ga ook wel een maandje mee doen met SoB (nog geen idee wat het is, maar 1 P4 2.0 gaat draaien.
42 (tweeenveertig) -> 13 (dertien) letters -> 7 (zeven) -> 5 (vijf) = 4 (vier) <=> 4 (vier)
maar ik ga ook wel een maandje mee doen met SoB (nog geen idee wat het is, maar 1 P4 2.0 gaat draaien.
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Aangezien Leiden Classical niet draait op mijn pc heb ik mn stem maar veranderd.
Hier enigszins aan gerelateerd.SandStar schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:47:
Aangezien Leiden Classical niet draait op mijn pc heb ik mn stem maar veranderd.
Ik heb naar aanleiding van SandStars PM eerder vanavond, een hidden feature uitgebreid, opgepoetst en publiek gemaakt in mijn DPC Stampede #7 Vote Counter scriptje.
De debug output wordt nu ook gecached en is op verzoek toonbaar, zodat de vote tally makkelijk geverifieerd kan worden

http://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/?verbose=1
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |
MSG ID: 29578564 (FreezeXJ @ zaterdag 09 februari 2008 18:43)
- Skip: Blacklisted
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
count-stampede-votes.pl:joh14vers6 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:04:
MSG ID: 29578564 (FreezeXJ @ zaterdag 09 februari 2008 18:43)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ... 180 if( 181 $m == 29584041 || # quote vote 182 $m == 29583841 || # quote vote 183 $m == 29582891 || # quote vote 184 $m == 29578564 # start post 185 ) { 186 print STDERR "- Skip: Blacklisted\n" if($verbose); 187 next; 188 } ... |
Ballot stuffing word niet op prijs gesteld