Toon posts:

8800GT toch in SLI?

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een heel erg vraag stuk waar ik echt antwoord op wil, Zal ik nu Sli nemen of niet...??
Mijn systeem:

CPU: AMD X2 4800+ Toledo (2,7 ghz "oc")
Moederbord: A8N32-deluxe
Geheugen: Corsair 2GB XMS 450mhz
Voeding: 700watt Coolermaster

Ik heb nu dus een xfx 8800GT 512mb xxx version alleen zit eraan te denken om er nog 1 bij te doen omdat ik toch een SLI moederbord heb. Wat zeggen jullie? Zal ik gewoon in SLI gaan omdat het toch wel aardige verschillen in prestaties opleverd?

Ik hoop het even te horen voor morgen, heb morgen namelijk de mogelijkheid een andere te gaan halen.

MVG,
Paul

Verwijderd

Nee, koop een nieuwe cpu 8)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 11:06
Idd je processor vormt nu al een grote bottleneck laat staan voor 2 kaarten :s

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Tja met socket 939 kan ik niet echt even snel over gaan naar wat anders.... Betere oplossing, of raad?

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-03 00:50
Is weer afhankelijk van je resolutie. Een 2,7 GHz Toledo is nog best up to date.
Als je normaal op een hoge resolutie speelt is je gpu nog steeds de bottleneck

Verwijderd

ik persoonlijk zou een nieuwe Mobo + CPU halen ipv een nieuwe Graka... kun je later altijd nog SLI pakken... of je moet in resos van 1920x1200 alles spelen, dan boeit het niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel op het moment gewoon altijd op 1280*1024 of 1680*1050. Ik heb nog nooit ergens problemen gehad met dikke schokkerij etc.. Vandaar win ik hier wat info in of ik nu een tweede kaart erbij zal halen. Maar goed, wacht even verdere reacties af.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn hier nou echt geen ervaren tweakers die hier eravring mee hebben?? Zo vraag als deze moet toch een zeker antwoord geven of het nu prestatie winst zal opleveren als ik er een kaart bij schuif. Iemand een vaste ervaren antwoord?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:19:
Zijn hier nou echt geen ervaren tweakers die hier eravring mee hebben?? Zo vraag als deze moet toch een zeker antwoord geven of het nu prestatie winst zal opleveren als ik er een kaart bij schuif. Iemand een vaste ervaren antwoord?
Het antwoord heb je net zelf gegeven.
Je kon alles spelen op een hoge resolutie en je hebt nergens schokken.

Waarom zou je dan een tweede videokaart erbij kopen.
Ten eerste je moet eigenlijk een nieuwe mobo + cpu, echter je kunt alles nog goed spelen.
Ik had eerst gewacht totdat je zelf verneemd dat het spelen niet echt meer goed loopt.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 01:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:19:
Hoe kom je er bij dat er geen ervaring mee zou zijn?
Er is zelfs aardig wat ervaring mee. Ja door SLi te gebruiken kunnen je grafische prestaties omhoog gaan, dat is nogal wiedus. Of jij er wat aan hebt en het daarom "moet" doen is een tweede.
Persoonlijk denk ik echter dat je er weinig aan zult hebben op dit moment of je moet op 1920x1200 met 4xAA 16xAF willen gaan spelen of op dit moment niet voldoende eyecandy open kunnen schroeven en je denkt dat dat tegengehouden wordt door de videokaart (bijvoorbeeld door enorme inkakking van performance bij het toepassen van 16xAF en AA.

Het probleem is dat je niet duidelijk bent in wat je nou precies wilt weten, anders dan "levert SLi extra prestatie op?". Het antwoord daar op is: Ja, meestal wel.
Maar dat ligt er helemaal aan van wat je van plan bent en welke applicaties/games je gebruikt. Zonder die informatie kan het alle kanten op.
Nou snap ik dat het slotje van dion_b in "Nvidia 8800 GTS SLI" misschien wat kort was. Maar bovenstaande vraag lijkt de enige vraag te zijn die je stelt, waarop het antwoord nogal voor de hand ligt.
Hoe het verder op jouw systeem van toepassing kan zijn kunnen wij geen spaghetti van maken zo.

Nou wil ik je best nog de kans geven om hier een wat specifiekere vraag te stellen. Maar op dit moment val je prima onder **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?. Ik wacht wel even met sluiten tot een uur of 10, dan heb je die kans. ;)
En je topic kicken binnen 2 uur is overigens niet echt de bedoeling, maak dan gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 07-02-2008 21:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 14:45

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Daarnaast wacht je maar 2 uur en een kwartier om je topic al weer omhoog te halen....
Beetje kansloos aangezien tweakers geen helpdesk is.

SLI is overkill joh. Beter haal je een nieuw moederbord + processor.
Misschien is dit een idee:

Moederbord: http://www.asrock.com/mb/...odel=4CoreDual-VSTA&s=775
(Kan je je DDR1 geheugen nog kwijt, dan hoef je geen nieuw geheugen te kopen).

CPU: pricewatch: Intel Core 2 Quad Q6600
(Hangt af van je budget natuurlijk...en als je wel nieuw geheugen aan schaft kun je ook een iets beter bord kopen).

[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 07-02-2008 21:35 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
Ik had op een p5n32-E sli moederbord een E6420 @ 3.2Ghz met 2 Gb cl4

daarop een 8800GTS 640 en later heb ik er 1 naast gezet

echter waren de prestatie's niet echt het geld waard. voor die 200 euro kun je beter een E2180 halen op een goedkoop P35 moederbord , 2Gb ddr800 kost momenteel maar 40 euro

de E2180 kan je zowiso overklokken naar 3Ghz waar het wel 50% sneller is dan je toledo

voor 170 euro heb je veel meer performance dan een 939 platform

daarnaast haal je ook wat centjes binnen als je de 939 set verkoopt ( als je die goed verkoopt met DDR1 geheugen heb je 3/4e van het E2180 setje al binnen

pricewatch van het E2180 setje :

moederbord : pricewatch: MSI P35 Neo-F

processor : pricewatch: Intel Core 2 Duo E2180

geheugen :http://tweakers.net/pricewatch/153307/kingston-kvr667d2n5-2g.html

Deze keuze is vele malen beter dan een 2e kaart in SLI

zie maar wat je met het advies doet :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zelf wil graag meer prestatie uit spellen halen. Ik speel bijvoorbeeld Crysis en wil er meer prestatie uit halen voor de gameplay. Ten tweede vindt ik het erg interesant als ik SLI heb ;) Tja en dan mijn derde wat ook al beantwoord is: wou ik graag duidelijk weten wat te doen. Ik heb nu een 8800GT, speel bijna alles op 1680*1050. Soms dan kom ik gewoon frames tekort, zoals in crysis kom ik max op een 20-30 frames met 1280*1024 en dan geen AA.

Dus wat is nu verstandig?
1. Het op 1x 8800 GT houden en wachten op de 9 serie?
2. Op SLI overgaan en zo hopenlijk een jaartje mee te kunnen gaan?
3. Of sparen voor inderdaad een nieuw mobo en cpu en dan wellicht in SLI of wat dan ook?

Tja misschien kom ik noob over, maar vragen zijn er om te stellen. En waarom ik al zo snel mijn topic omhoog krik, dat is niet kansloos, dat is tijdgebrek, omdat ik voor mij werk al vroeg naar bed ga en morgen de kans krijg om goedkoop een tweede kaart te krijgen. Vandaar mijn sneller reacties, sorry :)

Gr,
Paul

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Als je toch nog je mobo een laatste CPU upgrade wilt geven, zou je ook eventueel nog naar een Opteron kunnen kijken, die presteren beter dan je huidige CPU en je kunt je mobo + mem houden

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
een opteron is gekkenwerk om die te kopen , kijk voor de gein eens naar de 2ehands prijs van een redelijke dualcore opteron

zijn allemaal al uitgerust met de toledo core , mischien klokt hij naar 2.9 Ghz

is dat het waard ?? nee dus

en sparen voor een upgradeset hoef je eigenlijk niet , leg 50 euro apart en verkoop je huidige set
Zeker weten dat crysis veel beter presteert en het is goedkoper dan een 8800GT erbij in SLI

Zelf heb ik het ook zo gedaan en ben er blij van , het is de betere keus

[ Voor 8% gewijzigd door glangeveld op 07-02-2008 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
glangeveld schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:44:
Ik had op een p5n32-E sli moederbord een E6420 @ 3.2Ghz met 2 Gb cl4

daarop een 8800GTS 640 en later heb ik er 1 naast gezet

echter waren de prestatie's niet echt het geld waard. voor die 200 euro kun je beter een E2180 halen op een goedkoop P35 moederbord , 2Gb ddr800 kost momenteel maar 40 euro

de E2180 kan je zowiso overklokken naar 3Ghz waar het wel 50% sneller is dan je toledo

voor 170 euro heb je veel meer performance dan een 939 platform

daarnaast haal je ook wat centjes binnen als je de 939 set verkoopt ( als je die goed verkoopt met DDR1 geheugen heb je 3/4e van het E2180 setje al binnen

pricewatch van het E2180 setje :

moederbord : pricewatch: MSI P35 Neo-F

processor : pricewatch: Intel Core 2 Duo E2180

geheugen :http://tweakers.net/pricewatch/153307/kingston-kvr667d2n5-2g.html

Deze keuze is vele malen beter dan een 2e kaart in SLI

zie maar wat je met het advies doet :P
Is dit een verstandige keus dan?

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben er uit,

Ik laat mijn 8800GT lekker zitten en ga inderdaad sparen voor een ander Moederbord, Cpu en Geheugen. Wat is hier verstandig in te kiezen?

Moederbord: Niet echt verstand van op goed gebied..
Cpu: Zat ik zelf te denken aan een Q6600, is dit verstandig?
Geheugen: Daar kom ik vast zelf wel uit :P

Er zijn al wat mensen geweest met verschillende keuzes, maar wil het liefst dan meteen goed gaan. Ik heb zoenzo voor een Moederbord rond de 100 euro over en wil er graag SLI functie op, voor later. Cpu rond de 200 euro en geheugen regel ik zelf wel.

Iemand nog mischien wat keuzes voor me? :D

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 01:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

"Wat moet ik kopen" topics zijn hier toch echt minder gewenst.
Leuke spulletjes uitzoeken is helemaal niet zo moeilijk, ook niet als het om Procjes en Moederbordjes gaat.
Zie ook de PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.