Toon posts:

bruine aanslag op WASD

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk niet dat je met die winkel veel verder komt. Je kunt op je strepen gaan staan en dan nemen ze het ws. ook wel in behandeling, maar wordt het ding opgestuurd en krijg je de hele ellende dat je hem weken kwijt bent en uiteindelijk weer in zelfde staat (of met nieuw toetsenbord incl. montage á 200 euro oid) retour krijgt. Probleem is nl. dat iedereen zal zeggen dat jij er gewoon met je vieze klauwen mee hebt zitten tikken.... En daar heeft het ook alle schijn naar.
Aan die 8 dagen bedenktijd heb je denk ik ook niet veel, want 4launch zegt dat je hem zelf vies hebt gemaakt en dus niet meer in nieuwstaat kunt terugsturen.

Ik zou es contact opnemen met Toshiba. Misschien dat dit probleem bekend is of dat ze het na het zien van de foto's kosteloos willen verhelpen.

Als dat allemaal niks oplevert kun je idd consumentenbond e.d. inschakelen.

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:24
kunnen jullie de wet kopen op afstand. dan mag je het product retouneren binnen 8 dagen na aankoop. en het maakt niet uit wat de reden is
die wet hebben we alweer een jaartje of 4 en die moet je toch wel kennen als je aankopen doet via internet

kijk dit is die wet: http://www.vergelijk.nl/?...o&short=wetkopenopafstand

Bij (ver)koop op afstand is er geen fysiek contact tussen de koper en de verkoper en het product. Om u als consument extra bescherming te bieden, is er wettelijk bepaald dat u een bedenktijd (zichttermijn) heeft van zeven werkdagen op producten die u koopt via internet, e-mail, postorderbedrijf, telefoon, bestelbonnen of fax. Die zeven werkdagen gaan in na ontvangst van het product.

Uitzondering daarbij zijn: etenswaren, tijdsgebonden producten (tijdschriften, gereserveerde kaartjes voor een concert), medicijnen en in opdracht vervaardigde producten (zoals maatkostuums). Ook bij via internet bestelde reizen of financiële diensten heeft u geen bedenktijd. Bij cd's en videobanden geldt dat deze alleen teruggestuurd kunnen worden als de verzegeling nog intact is.

Diensten
In tegenstelling tot bij de verkoop van goederen gaat de bedenktijd de verkoop van diensten direct in op het moment waarop u deze bestelt.

Informatieplicht verkoper
Een verkoper moet u altijd informeren over de bedenktijd en hij moet zijn adresgegevens of het nummer van een eventueel helpdesk laten weten, zodat u weet waar u terecht kunt voor service.
Doet de verkoper dit niet, dan wordt uw bedenktijd automatisch verlengd tot drie maanden. Maar als de verkoper u op een later tijdstip correct informeert, geldt er gewoon weer een bedenktijd van zeven werkdagen.

Afhandeling
Wilt u een product terugzenden, meldt dit dan eerst (binnen de zeven werkdagen). Bij sommige bedrijven hoeft dit niet en kunt u het product gewoon terugsturen binnen de 'zichttermijn'. Bewaar dan wel een bewijs van terugzending.

De verkoper moet uiterlijk binnen dertig dagen na uw mededeling dat u de koop ontbindt uw geld terugbetalen. Tenminste, als u dat op tijd hebt aangegeven.

Let op:
Niet elke aankoop via de telefoon valt aan te merken als een koop op afstand. Als u bij de plaatselijke winkel telefonisch een nieuwe koelkast bestelt is dat waarschijnlijk geen koop op afstand en bestaat er dus geen bedenktijd. De regeling van Koop op Afstand is alleen van toepassing bij een winkelier die normaal gesproken verkoopt via de telefoon, internet of de televisie.

[ Voor 3% gewijzigd door murky123 op 12-02-2008 14:06 ]

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:00

aap

Je mag het product retourneren, maar dan moet het wel in ongebruikte toestand zijn. Dat is deze zichtbaar niet en daar wijst 4Launch al op in hun mail. Kortom, daar komt de TS ook niet verder mee.

Het beste lijkt me fysiek langs te gaan met de laptop naar de winkel en laat de winkel dan maar aantonen dat het inderdaad vuil is. Met persoonlijk contact valt er ook wat makkelijker wat te regelen. Hopelijk woon je niet te ver uit de buurt?

• murky123
er staat nergens beschreven in de wet dat het product in die 7 werkdagen ongebruikt moet blijven.. dat is de grootste onzin die ik heb gehoord.

hoe wil je dan achter gebreken komen als je alleen de eerste 7 werkdagen naar het product mag kijken???
ze kunnen wel die laptop vullen met zand en dan kom je er nog niet achter als het product in de eerste 7 dagen ongebruikt moet blijven wil je recht hebben op het retouneren

gewoon dat ding terug sturen. je staat in je recht.
en zoniet dan roep je er je rechtsbijstands verzekering bij..

dat is nu juist de hele bedoeling van die wet. dat je dan 7 dagen op je gemak thuis met het product aan de slag kan.
ik doe niet anders. en koop juist heel veel via internet met deze wet in gedachte en maak er ook veel gebruik van als het product mij niet bevalt. van geheugen stickies tot plasma tv's

[ Voor 22% gewijzigd door murky123 op 12-02-2008 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
murky123 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:19:
er staat nergens beschreven in de wet dat het product in die 7 werkdagen ongebruikt moet blijven.. dat is de grootste onzin die ik heb gehoord.

hoe wil je dan achter gebreken komen als je alleen de eerste 7 werkdagen naar het product mag kijken???
ze kunnen wel die laptop vullen met zand en dan kom je er nog niet achter als het product in de eerste 7 dagen ongebruikt moet blijven wil je recht hebben op het retouneren

dat is nu juist de hele bedoeling van die wet. dat je dan 7 dagen op je gemak thuis met het product aan de slag kan.
ik doe niet anders. en koop juist heel veel via internet met deze wet in gedachte en maak er ook veel gebruik van als het product mij niet bevalt. van geheugen stickies tot plasma tv's
Bedankt, goed idee! Indien ze echt moeilijk gaan doen ga ik daar inderdaad gebruik van maken.

• Palomar
  • Niet online

Gast, als die toetsen helemaal bruin zijn dan is de laptop gewoon onverkoopbaar. Die wet is bedoeld om als eerste indruk even te zien of het idd voldoet aan wat er als beschrijving op de website vermeld stond. Niet om het ding eens even 8 volle dagen uit te wonen en hem dan terug te sturen :+

Het gaat er nu eigenlijk om of dit een productiefout is of dat het gewoon veroorzaakt is door vieze handen oid. Het heeft gewoon wel alle schijn naar dat laatste........ Vooral als niemand anders dit probleem heeft. Daarom zou ik het ook bij Toshiba verifieren.

[ Voor 46% gewijzigd door Palomar op 12-02-2008 14:44 ]

• murky123
consumenten worden nog steeds te veel uitgeknepen. dom gehouden

verkopers willen helemaal geen consumenten hebben die precies weten wat hun rechten zijn.
ze hebben liever domme consumenten die nergens iets vanaf weten, want die kunnen ze nog een poot uitdraaien

• murky123
Palomar schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:43:
Gast, als die toetsen helemaal bruin zijn dan is de laptop gewoon onverkoopbaar. Die wet is bedoeld om als eerste indruk even te zien of het idd voldoet aan wat er als beschrijving op de website vermeld stond. Niet om het ding eens even 8 volle dagen uit te wonen en hem dan terug te sturen :+

Het gaat er nu eigenlijk om of dit een productiefout is of dat het gewoon veroorzaakt is door vieze handen oid. Het heeft gewoon wel alle schijn naar dat laatste........ Vooral als niemand anders dit probleem heeft. Daarom zou ik het ook bij Toshiba verifieren.
als de laptop onverkoopbaar is dan is dat niet het probleem van de oorspronkelijke koper.
die heeft zich gehouden aan de wettelijke verplichtingen.
het product binnen 7 werkdagen retouneren
hij heeft die laptop gewoon normaal gebruikt.

• aap

aap

[...]
i
De bedoeling van de wet is om mensen te beschermen tegen impulsaankopen en vanwege het feit dat je in de winkel een product "in het echt" kan zien en via een webwinkel niet.

Een verkoper moet een product dat niet aan de klant zijn verwachtingen voldoet nog kunnen verkopen aan een andere klant, dus het product mag geen gebruikssporen vertonen. Als je bij een gewone winkel een laptop na een week vies terugbrengt, zullen ze hem ook niet terugnemen, tenzij het aantoonbaar een productfout is.

Het probleem dat de TS heeft, is te omschrijven als buitensporige slijtage o.i.d. en zou onder de normale garantiemechanismen afgehandeld moeten worden.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:12:
Krijg net een mailtje terug van 4Launch :S

[...]

En ik ga zeker op een roze, vliegende olifant naar school...
1 gouden tip, koop NIET bij 4Launch. Binnenkort maar eens die shopsurvey verrijken met een extra ervaring, en niet alleen die van T.net...

Denken jullie trouwens dat het nodig is gebruik te gaan maken van mijn consumentenbond lidmaatschap e.d.?
DUS omdat jij vette / vieze vingers hebt en DUS het toetsenbord vies maakt vind jij dat ze slechte service bieden terwijl ze gewoon gelijk hebben? 8)7

Strava | AP | IP | AW

• murky123
aap schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:48:
[...]

De bedoeling van de wet is om mensen te beschermen tegen impulsaankopen en vanwege het feit dat je in de winkel een product "in het echt" kan zien en via een webwinkel niet.
heb je helemaal gelijk in. ik had het iets anders moeten formuleren

Een verkoper moet een product dat niet aan de klant zijn verwachtingen voldoet nog kunnen verkopen aan een andere klant, dus het product mag geen gebruikssporen vertonen. Als je bij een gewone winkel een laptop na een week vies terugbrengt, zullen ze hem ook niet terugnemen, tenzij het aantoonbaar een productfout is.

Het probleem dat de TS heeft, is te omschrijven als buitensporige slijtage o.i.d. en zou onder de normale garantiemechanismen afgehandeld moeten worden.het is idd buitensporige slijtage binnen 4 dagen zwarte toetsen krijgen, TS wast toch netjes zijn handen voor hij de laptop aanraakt
ik wou hem alleen maar er opwijzen dat er ook nog deze wet is. waar hij als rechthebbende consument gebruik van zou kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:43:
[...]

beste, ik kan je verzekeren dat dit niet door vieze handen komt, dan had ik het er wel af gekregen.
En als je die twee mooie kijkers die je van god hebt gekregen eens zou gebruiken zou je kunnen lezen dat ik dat ding totaal niet "8 dagen heb zitten uitwonen om dan terug te sturen".

Zou een beetje raar zijn om zoiets te doen, vind je niet? Het druist in tegen alle principes en is onethisch.
Maak je zulks een boude uitspraak om mij te hiervan te beschuldigen en te beledigen of gewoonweg omdat je bij 4Launch werkt?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Webgnome schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:50:
[...]

DUS omdat jij vette / vieze vingers hebt en DUS het toetsenbord vies maakt vind jij dat ze slechte service bieden terwijl ze gewoon gelijk hebben? 8)7
Waarom krijgt hij die viezigheid er dan niet af?

En waarom gebeurt dit alleen op dit toetsenbord, terwijl TS ook dit zei:
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:32:
Ik rook niet, ik was mijn handen voordat ik op mijn computer ga. Mijn oude beige Dell toetsenbord heeft dit niet en mijn macbook (wit) heeft dit ook niet.
Kun je die vragen ook beantwoorden met je glazen bol, die je ook gebruikt hebt voor je statement hierboven, want op feiten berust het niet. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Webgnome schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:50:
[...]

Nu vraag ik aan jou, heb ik vettige vieze vingers dan?
en zie hierboven, jij suggereert dat ik vieze vettige vingers heb en nu even de tent een loer probeer te draaien. oftewel, je beschuldigt mij van gedrag dat tegen alle principes en fatsoensnormen indruist.

Voor jou en Palomar heb ik nog een mooi gezegde, en het begint met "Hoe de waard is".
Tenzij jullie bij 4Launch werken, dan ben je goed bezig hoor :') 8)7 lekker anoniem enzo.

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:56:
[...]

Maak je zulks een boude uitspraak om mij te hiervan te beschuldigen en te beledigen of gewoonweg omdat je bij 4Launch werkt?
gelukkig niet :+ En je mag zelf ook wel wat dimmen. Ik geef alleen maar aan dat het er alle schijn naar heeft dat het door eigen toedoen komt. Ik constateer alleen en beschuldig je nergens van. Natuurlijk is het vreemd dat die toetsen verkleuren en dat ze niet meer zijn schoon te krijgen. Overtuig 4launch daar maar van. Of bel vrijblijvend naar Toshiba om een en ander te verifieren.

Ik reageer hier ook verder niet meer op. Vind dat je wel erg kinderachtig reageert.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 12-02-2008 15:06 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je kan het ook van 4Launch z'n kant zien. Zij kunnen niet ruiken of het wel of geen viezigheid is van de klant z'n kant.

Overigens lijkt het me dan ook weer sterk aangezien dat echt niet binnen een paar weken te zien zal zijn. Ik zou in iedergeval persoonlijk langs gaan om dit alles te laten zien en uit te leggen.
De wet koop op afstand ben je natuurlijk al veel te laat voor en door gebruik te maken van RMA of uberhaupt aan te geven dat er iets mis mee is, kun je die ook niet gebruiken.

Wat je altijd nog kan doen is ze in gebreken stellen, maar kom dan wel met goede argumenten aan. (gewoon globaal, dus niet dat je dat niet al gedaan hebt hoor).

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 12:57
Ik heb de high rez foto's van je bekeken en het lijkt er op dat de bruine vlekken de oorzaak zijn van het vocht van je vingers icm met de verflaag van de toetsen. Wel grappig dat dit alleen zichtbaar is op de W,A,S,D en L-shift toetsen. Toevallig op de laptop gegamed ? Gemiddeld hou namelijk op je vingers langer op deze toetsen.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
@Arunia
grappig, bij consuwijzer vertelden ze me precies het tegenovergestelde van wat jij zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 15:15 ]

• Arunia
  • Nu online
Ik zei ook niet dat het niet kan, maar de winkel gaat dan echt wel moeilijk doen. Maar je bent toch al voorbij die 7 dagen? Of heb ik het verkeerd gelezen?

Maar daar onder staat dan nog even een andere tip. in gebreken stellen.

• Jaap-Jan
  • Nu online
Arunia schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:19:
Ik zei ook niet dat het niet kan, maar de winkel gaat dan echt wel moeilijk doen. Maar je bent toch al voorbij die 7 dagen? Of heb ik het verkeerd gelezen?
Het spul lag binnen 8 dagen weer bij 4launch en dat is volgens mij het punt waar het wettelijk gezien om draait. :)

Fout: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html

Oftewel, je had binnen 8 7 dagen de koop moeten ontbinden, en vervolgens had je één maand om de boel terug te sturen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-02-2008 15:42 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

het is dat het om een laptop gaat , maar daar kun je toch ook de toetsen van loshalen?,
iig geval kun je die dan veilig naar een bak warm water met wat chloor doen en even laten weken , daarna ff die toetsen in je handen wassen en presto, schoon!

ik heb dat redelijk vaak zelf gedaan met verschillende desktop-tobo's.
uit elkaar schroeven en het toetsgedeelte in een bak heet chloorwater

ik weet niet of je er wat aan hebt , maar soms is vuil op een toets best hardnekkig en krijg je het niet
of bijna niet weg met ff een doekie

• coyote1980
  • Laatst online: 19-01 21:51
1) Bij de wet 'Kopen op Afstand' draait het om een ZICHT-termijn, niet een GEBRUIKS-termijn. De eis dat een produkt ongebruikt moet zijn bij het retourneren is inderdaad rechtsgeldig. Sommige winkels gaan zo ver dat ze eisen dat de verpakking onbeschadigd of zelfs ongeopend moet zijn. Als klant mag je de verpakking verwijderen. Wanneer het noodzakelijk is om de verpakking te beschadigen (bv. bij een wasmachine ingepakt met piepschuim en plastic) dan is dat het risico van de winkelier.

2) Als je webwinkel bij Stichting Thuiswinkel waarborg is aangesloten zou ik de winkel nog één keer vragen het correct afwikkelen van de RMA te overwegen. Meld daarbij dat wanneer het probleem niet naar wens wordt opgelost je het geschil voorlegt aan deze stichting. Je moet dan éénmalig 25 euro kosten voor het in behandeling nemen betalen, maar wanneer je in het gelijk wordt gesteld zullen deze kosten op de webwinkel verhaald worden.

Hopelijk kun je hier wat mee. Succes!

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:21:
[...]
Het spul lag binnen 8 dagen weer bij 4launch en dat is volgens mij het punt waar het wettelijk gezien om draait. :)

Fout: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html

Oftewel, je had binnen 8 dagen de koop moeten ontbinden, en vervolgens had je één maand om de boel terug te sturen.
Heb ik gedaan. Telefonisch was mij een volledige terugbetaling toegezegd + onkosten van het verzenden (zowel heen als terug). Daarmee ben ik akkoord gegaan en heb het product netjes geretourneerd, alles ruim binnen de wettelijke 7 werkdagen NA ontvangst.

Maar no worries, het komt in orde. Ik sta gewoon volledig in mijn recht en op het moment kan ik me zelfs beroepen op twee gronden. Mocht dat niet werken dan zijn er nog legio andere stappen die ik kan ondernemen, according to consuwijzer.

EDIT:
@RSD1982
ik heb een RMA-Retourzending ingevuld (wat volgens de definitie van hun klantenservice systeem een ontbinding van de koop is) en gebeld. Bij het bellen ging het duidelijk om een retourzending alias ontbinding van de koop. Na het telefoontje van mij bleek mijn aanvraag in hun systeem geaccordeerd te zijn (eerder kan je ook niet terugsturen), wat dus betekend dat de koop op dat moment officieel ontbonden was. Saillant detail, afgelopen vrijdag hebben ze op eigen houtje mijn Retourzending verandert in een Defect bij aflevering. Beetje vreemd dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 15:53 ]

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Je hebt ge-rma 't das iets anders als de koop ontbinden. Ze bereken je niet voor niets onderzoekskosten...Koop ontbinden is volgens mij niet meer mogelijk nu...

Aan de andere kant vind ik wel vreemd dat t alleen die toetsen zijn. ook als speel je spelletjes. Je zou denken dat andere toetsen ook bruin zouden gaan worden. In dat geval mag 4Launch wel wat beter nadenken.
Succes!

• Jaap-Jan
  • Nu online
coyote1980 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:28:
1) Bij de wet 'Kopen op Afstand' draait het om een ZICHT-termijn, niet een GEBRUIKS-termijn. De eis dat een produkt ongebruikt moet zijn bij het retourneren is inderdaad rechtsgeldig. Sommige winkels gaan zo ver dat ze eisen dat de verpakking onbeschadigd of zelfs ongeopend moet zijn.
Deze stelling is niet waar en al duizenden keren langs gekomen hier op GoT, maar je zoekt het maar lekker zelf uit als jij je rechten niet wilt kennen. :w

• coyote1980
Jaap-Jan schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:41:
[...]
maar je zoekt het maar lekker zelf uit als jij je rechten niet wilt kennen. :w
Iets normaler mag ook wel hoor. |:(

• Jaap-Jan
  • Nu online
coyote1980 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:45:
[...]

Iets normaler mag ook wel hoor. |:(
Sorry, maar je zat zo stellig iets te beweren wat niet waar was en wat al ettelijke keren is behandeld hier op GoT. Daar werd ik een beetje kwaad om. :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaap-Jan en coyote1980, lees nog eens rustig mijn reactie van 15:33. Ik sta gewoon in mijn recht, en nu proberen ze zich in allerlei bochten te wringen.

en jaap, het zijn 7 werkdagen ;)
ik had officieel dus tot gister de tijd om de koop te ontbinden.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 16:11 ]

• aap

aap

Ik kan inderdaad bij nadere bestudering van consuwijzer en het wetboek geen enkele relevante uitzondering vinden, waardoor deze laptop niet binnden de zichttermijn geretourneerd zou kunnen worden.

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat het "uitwonen" door klanten dus blijkbaar gewoon onderdeel van het ondernemersrisico is (iets wat natuurlijk uiteindelijk gewoon weer in de prijs naar de consumenten doorberekend wordt).

Maar zoals ik het nu zie had 4Launch dus - onafhankelijk van wie nou schuldig is aan de vlekken - de laptop onvoorwaardelijk terug moeten nemen en het aankoopbedrag restitueren. Gewoon dus verder aandringen bij 4Launch en evt. de geschillencommissie inschakelen.

Verwijderd

TS heeft juridisch gezien eigenlijk 2 keuzes:

Ontbinding met beroep koop op afstand; binnen 7 werkdagen de boel ontbinden en dan ontstaat de verplichting voor de TS het gekochte terug te leveren en voor de winkel de aankoopprijs aan de TS terug betalen. Gelazer krijg je natuurlijk (buiten het geval dat de winkel uberhaupt al geen gehoor geeft aan je beroep op de koop-op-afstand omdat ze vinden dat hun AV dat uit sluit, om maar iets te noemen) als de winkel terecht stelt dat jij niet aan je verplichtingen vloeiende uit de ontbinding voldoet; je hebt niet de reeds gedane prestatie (levering laptop) ongedaan gemaakt in die zin dat je een laptop met verkleurde toetsen teruglevert; Feitelijk een tekortkoming van jouw kant.
Nu kan je dat imo wel pareren met redelijkheid & billijkheid en een soort van reflexwerking van 7:18 lid 2 welke stelt dat bij de beantwoording van de vraag of een product non-conform is, het product met een gebrek dat zich binnen 6 maanden na aankoop openbaart reeds bij de levering non-conform was, maar het blijft een lastige zaak zeker omdat je zelf je recht zal moeten halen als de winkel gewoon "nee, pech gehad" zegt.

2e optie is een beroep op garantie.. bewijslast dat het gebrek na de levering is ontstaan, dat het product dus niet non-conform is, rust op hen (7:18 lid 2 BW).

De meest praktische oplossing is gewoon de telefoon pakken, die lui bij 4launch opbellen en je verhaal doen.

Edit:
ik heb een RMA-Retourzending ingevuld (wat volgens de definitie van hun klantenservice systeem een ontbinding van de koop is) en gebeld. Bij het bellen ging het duidelijk om een retourzending alias ontbinding van de koop. Na het telefoontje van mij bleek mijn aanvraag in hun systeem geaccordeerd te zijn (eerder kan je ook niet terugsturen), wat dus betekend dat de koop op dat moment officieel ontbonden was. Saillant detail, afgelopen vrijdag hebben ze op eigen houtje mijn Retourzending verandert in een Defect bij aflevering. Beetje vreemd dus.
Wat ik feitelijk hier van moet maken is me een raadsel.. of een RMA zending in het systeem van 4launch een ontbinding is zou ik toch niet weten... maar als jij de boel ontbonden hebt en zij (het is niet nodig..) daar mee akkoord zijn gegaan is de kous toch af? Bellen die lui en ze aan hun afspraak houden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh over dat RMA systeem van 4Launch, hier een kleine verduidelijking.

ik citeer;
Het kan voorkomen dat u bestelde product(en) na ontvangst naar ons wilt retourneren. Als u hiertoe besluit, dient u zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bestelling (de zogenaamde afkoelperiode), een RMA aanvraag te doen.
...
Voordat u een product kunt retourneren moet u daarvoor van ons toestemming hebben gekregen. Dit gebeurt d.m.v. een RMA (Return Material Authorisation) aanvraag.
...
Hier kunt u klikken op RMA aanvraag. Een retourzending zonder RMA aanvraag wordt niet in behandeling genomen.
...
Er zijn 3 soorten RMA, namelijk RMA voor een retourzending, RMA voor een defect bij levering en RMA voor garantie via 4Launch.
en guess what... aan alle voorwaarden is voldaan, ik heb zelfs twee keer aangegeven de koop te willen ontbinden (zowel via het RMA systeem als telefonisch) en beide keren is men ermee akkoord gegaan, telefonisch is mij zelfs een volledige terugbetaling van aankoopbedrag en verzendkosten (heen en terug) toegezegd (in hun help-systeem staat precies hetzelfde). Daarmee ben ik akkoord gegaan en heb het product geretourneerd.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik verbaas me werkelijk hoe je reageert hier Timmo. Ik en anderen hier proberen je te helpen, door zo raar te lopen doen schiet je echt niets op.

Ontopic: veel winkeliers doen nogal moeilijk met een ontbinding van koop nadat er een garantieclaim is aangevraagd.

[ Voor 20% gewijzigd door Kurios op 12-02-2008 20:08 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb je toevallig cartridges verwisseld of zo en heb je daarbij op je linkerhand wat inkt gekregen? Als de toetsen niet tegen zweet konden zou dat ook zichtbaar zijn aan de rechterkant.

Ik ken 2 mensen met ditzelfde model laptop en ze hebben geen verkleurde toetsen. Het ligt echt aan de gebruiker....

Ik zou zeggen, laat het gewoon hierbij. Je wint er weinig mee om moeilijk te gaan doen, ze staan m.i. in hun recht, en de laptop werkt nog steeds. Of het erg is dat er een paar toetsen een vlek hebben? Ik zou er niet wakker van liggen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• coyote1980
pinockio schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:41:
Heb je toevallig cartridges verwisseld of zo en heb je daarbij op je linkerhand wat inkt gekregen? Als de toetsen niet tegen zweet konden zou dat ook zichtbaar zijn aan de rechterkant.

Ik ken 2 mensen met ditzelfde model laptop en ze hebben geen verkleurde toetsen. Het ligt echt aan de gebruiker....

Ik zou zeggen, laat het gewoon hierbij. Je wint er weinig mee om moeilijk te gaan doen, ze staan m.i. in hun recht, en de laptop werkt nog steeds. Of het erg is dat er een paar toetsen een vlek hebben? Ik zou er niet wakker van liggen.
Beetje merkwaardige opmerking, omdat jij twee mensen kent met dit model waarbij alles goed is zou de TS het genoemde probleem niet kunnen hebben? :? Misschien heeft iemand in de notebookfabriek wel met zijn handen aan een toner gezeten, maar dat wordt allemaal speculatie wat voor de TS niet relevant is.

En dat jij niet om het uiterlijk van je spullen geeft betekent niet dat een ander zich er niet aan zou mogen/kunnen storen. Hij heeft betaald voor een nieuw product, dan mag je ook verwachten dat je een product geleverd krijgt wat er nieuw uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:55:
Ik verbaas me werkelijk hoe je reageert hier Timmo. Ik en anderen hier proberen je te helpen, door zo raar te lopen doen schiet je echt niets op.

Ontopic: veel winkeliers doen nogal moeilijk met een ontbinding van koop nadat er een garantieclaim is aangevraagd.
sorry man, ik ben nogal pissed. niets persoonlijks :P

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

bonzz.netninja

Niente baffi

en Timmo, heb je al eens contact opgenomen met toshiba zoals ik een pagina terug voorstelde? Want ik denk dat je daarmee een stuk sneller en beter geholpen bent. Of ligt de laptop inmiddels al weer bij die webshop

* bonzz.netninja mompelt iets over recht hebben en recht krijgen

[ Voor 9% gewijzigd door bonzz.netninja op 13-02-2008 09:48 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
hij ligt allang weer bij die webshop

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:17:
hij ligt allang weer bij die webshop
en heb je al met toshiba gebeld?

[ Voor 9% gewijzigd door bonzz.netninja op 13-02-2008 12:29 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Heb je de officiele RMA ingediend aangaande een defect, of heb je de officiele RMA ingediend zijnde retour product omdat het niet is wat je dacht dat het product zou zijn? Als je namelijk de eerste variant hebt gebruikt, is het ook logisch dat zij het niet als een onbinding van de koop zien. Dat ze het RMA systeem toepassen voor drie verschillende zaken, betekent niet automatisch dat als je van de RMA gebruik maakt voor 1, het ook geldt voor de andere 2 opties.

Het is ook al eerder gezegd, maar het reinigen van je handen heeft ook weinig effect. Ik heb je zien schrijven dat bij bepaalde missies van CoD 4 het zweet je in de handen staat. Als je bedenkt wat voor rotzooi er met dat zweet (wat op zichzelf al een aantastende werking kan hebben) meekomt. De meeste mensen wassen de vingertoppen niet specifiek bij het handen wassen. Laat he nu net wel het deel zijn wat de meeste troep in de huid krijgt door de dag heen en ook net dat deel zijn die de toetsen aanraakt. Het is dus zeer goed mogelijk dat het inderdaad een combinatie is van extreem zweten bij het spelen van bepaalde games met alle rotzooi die het met zich mee brengt naar je toetsen.

Verwijderd

Zelfs als het zweet is zou het product imo non-conform zijn. Wat is een toetsenbord nou waard als ie na 4 dagen verkleurt door het doen waarvoor hij bedoeld is (aanraking met vingers).

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
het lijkt mij ook dat het aan het produkt ligt en hebben ze het niet goed genoeg getest, wellicht dat er bij de fabrikant Toshiba meer klachten binnen zijn of gaan komen?

Even een "gekke" gedachte: kan het ook zijn dat de verkleuring komt doordat de temperatuur in die bewuste toetsen hoger wordt (en blijkbaar te hoog) door:
a:de lichaamstemperatuur
b:door wrijving door het fanatiek aanraken/wrijven tijdens het spelen?

Verwijderd

De I en de linker shift zien er ook aardig verkleurd uit, dus het zijn niet alleen de wasd keys.

En je kan wel recht hebben op iets, maar krijgen is iets heel anders.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 02:15 ]

Verwijderd

Valt me trouwens op hoe je de foto's hebt genoemd ;) (vies als filename). Ook de topic titel spreekt van aanslag, dat is duidelijk iets wat erop zit, gewoon vuil dus en niet iets wat erin zit.

IMHO lijkt het me duidelijk dat de TS gewoon z'n eigen laptop vies heeft gemaakt, ik heb wel eens een laptop gehad met snel slijtende toetsen, maar zo specifiek een paar toetsen die na enkele dagen compleet verkleuren lijkt me haast niet mogelijk.

(En al dat juridisch gedoe hier... je hebt zoiets als de letter van de wet en de geest van de wet, een goede rechter kijkt naar beide mocht het ooit voor een rechter komen en dan is het wel overduidelijk dat je niet op je laptop mag poepen en dan nog Koop op afstand beroepen :+)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 02:49 ]

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Als het na 4 dagen gebeurt is het duidelijk dat het waarschijnlijk niet iets is als vuil of iets dergelijks. Maar als het er aan het begin van de aankoop niet was dan lijkt het me dat het dan wel weer veroorzaakt is door de gebruiker op de een of andere manier. Wat ik dan weer niet helemaal snap is dat meteen de hele laptop wordt afgekraakt en dergelijke. Verder is een rma aanvragen volgens mij toch compleet iets anders dan de koop ontbinden en als je hebt aangegeven dat de koop ontbonden moet worden hoop ik voor je dat je daar ook een schriftelijk bewijs van hebt, anders heb je denk ik geen poot om op te staan. Maar zoals eerder al is aangegeven was je wat de verkleuring betreft het meeste wijs geworden als je even met Toshiba had gebeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 02:46:
(En al dat juridisch gedoe hier... je hebt zoiets als de letter van de wet en de geest van de wet, een goede rechter kijkt naar beide mocht het ooit voor een rechter komen en dan is het wel overduidelijk dat je niet op je laptop mag poepen en dan nog Koop op afstand beroepen :+)
Het is niet geleuter omdat jij het wettelijk systeem niet begrijpt.. De mogelijkheid tot beroepen op ontbinding volgende uit de wet koop op afstand heeft weinig te maken met het al dan niet kunnen voldoen aan de verplichtingen vloeiende uit deze ontbinding. Om dat naar jouw voorbeeld te vertalen; ja je kunt op je laptop poepen en de koop ontbinden. Je zal tekort schieten in het nakomen van je nieuwe verplichting tot het ongedaan maken van de reeds gedane prestaties, maar dat doet niets af aan de ontbinding.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 03:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 03:29:
[...]
Het is niet geleuter omdat jij het wettelijk systeem niet begrijpt..
Zo moet je vooral een post beginnen ja, dan nemen mensen je zeer serieus en luisteren ze naar wat je te zeggen hebt..

Je kunt zeggen wat je wil maar je gaat mij niet wijsmaken dat er een wet is die zegt dat je een laptop mag kopen, eroverheen mag poepen en vervolgens terug mag geven aan de leverancier om volledig je geld terug te krijgen.

Daarnaast is het juridisch gedoe omdat het helemaal niet aan de orde is maar mensen wel met de wildste verhalen gaan smijten.

Jij maakt er vervolgens geleuter van wat heel iets anders is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 04:31 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Kan heel goed zijn dat er iets mis is gegaan met het produktie-proces en dat er een foute batch door de controle is heengegaan.
Die knopjes worden gemaakt door middel van spuitgieten en er zijn zo'n beetje 1001 factoren waarbij er iets met het geproduceerde materiaal zichtbaar of onzichtbaar mis kan gaan.
Ze worden waarschijnlijk met een paar duizend stuks per uur geproduceerd en worden door middel van steekproeven gecontroleerd. Hierdoor kunnen er makkelijk een hoop verkeerd geproduceerde producten door de controle heen glippen. vooral als er aan de buitenkant niks mis lijkt te zijn.

Spuitgieten is een productie-proces waar kunstof poeder of granulaat en enkele toevoegingen (bv. kleurpigment, stabalysator) verhit wordt tussen de 150 en 250 graden en onder zeer hoge druk in een metalen mal wordt gespoten. Na een afkoel periode van enkele seconden gaat de mal open en herhaalt de cyclus zich weer.

De eigenschappen van het kunstof kunnen worden beinvloed door de temperatuur, machine-settings, te koude opstart en onkunde. Op het eerste gezicht lijkt er dan vaak niks mis te zijn met het produkt maar inwendig (chemisch) kan er van alles niet in orde zijn en pas na gebruik boven water komen.

Meestal wordt tijdens een controle gekeken naar het uiterlijk en de afmetingen/gewicht/kleur en wordt eventueel in een oven verhit of sterk afgekoeld om de uitzetting en krimp te controleren.
Het zou bijvoorbeeld slecht zijn als je kunstof raamkozijnen kapot zouden vriezen in de winter. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zit wel eens na mijn werk met vieze werkhanden op m'n witte tobo te typen en zie eigelijk nooit verkleuring of aanslag. Dit zou pas na een aantal weken zichtbaar kunnen worden. (ik maak wel m'n tobo en muis wekelijks goed schoon.)

Probleem van TS zou gewoon niet voor mogen komen. Ik denk dat er iets mis is met het kunstof zelf of de coating erop. Ik zou gewoon de fabrikant bellen of mailen. Voor hun kost zo'n setje toetsen waarschijnlijk nog geen 10 cent. De kennis die ze ervoor in de plaats krijgen is veel meer waard.
Zij zullen zeker nieuwsgierig zijn naar het probleem zodat ze het grondig kunnen onderzoeken. Het zou rampzalig zijn als ze een hele berg laptops terug zouden moeten roepen terwijl het probleem makkelijk verholpen had kunnen worden.

Als je een gloednieuwe laptop hebt is zo'n beetje iedereen er in het begin super zuinig mee en ga je er niet met smerige vingers mee werken. En als je dat al zou doen zou het diegene ook geen reet uitmaken dat de boel vies wordt. Dus het is vrij logisch om de TS op zijn woord te geloven.

[ Voor 37% gewijzigd door KneppaH op 14-02-2008 07:29 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 04:31:
[...]

Zo moet je vooral een post beginnen ja, dan nemen mensen je zeer serieus en luisteren ze naar wat je te zeggen hebt..

Je kunt zeggen wat je wil maar je gaat mij niet wijsmaken dat er een wet is die zegt dat je een laptop mag kopen, eroverheen mag poepen en vervolgens terug mag geven aan de leverancier om volledig je geld terug te krijgen.

Daarnaast is het juridisch gedoe omdat het helemaal niet aan de orde is maar mensen wel met de wildste verhalen gaan smijten.

Jij maakt er vervolgens geleuter van wat heel iets anders is.
Nee inderdaad, ik beargumenteer waarom iets zo is en daarom is het geleuter, en vervolgens komt meneer even verkondigen dat dat juridisch anders zit omdat hij het onrechtvaardig zou vinden, nog een koekje erbij?

Daarnaast zou je gewoon eens wel de posts van een ander moeten lezen, want nergens stel ik dat "er een wet is die zegt dat je een laptop mag kopen, eroverheen mag poepen en vervolgens terug mag geven aan de leverancier om volledig je geld terug te krijgen."

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 07:49 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:39:
[...]

Nee inderdaad, ik beargumenteer waarom iets zo is en daarom is het geleuter, en vervolgens komt meneer even verkondigen dat dat juridisch anders zit omdat hij het onrechtvaardig zou vinden, nog een koekje erbij?

Daarnaast zou je gewoon eens wel de posts van een ander moeten lezen, want nergens stel ik dat "er een wet is die zegt dat je een laptop mag kopen, eroverheen mag poepen en vervolgens terug mag geven aan de leverancier om volledig je geld terug te krijgen."
neemt niet weg dat je reply te beginnen met
Het is niet geleuter omdat jij het wettelijk systeem niet begrijpt..
tamelijk flauw is, onafhankelijk van het feit of mensen hun post wel/niet goed hebben gelezen of wel/niet elkaar goed begrijpen.

• dribibu
KneppaH schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 07:04:
Kan heel goed zijn dat er iets mis is gegaan met het produktie-proces en dat er een foute batch door de controle is heengegaan.
Die knopjes worden gemaakt door middel van spuitgieten en er zijn zo'n beetje 1001 factoren waarbij er iets met het geproduceerde materiaal zichtbaar of onzichtbaar mis kan gaan.
Ze worden waarschijnlijk met een paar duizend stuks per uur geproduceerd en worden door middel van steekproeven gecontroleerd. Hierdoor kunnen er makkelijk een hoop verkeerd geproduceerde producten door de controle heen glippen. vooral als er aan de buitenkant niks mis lijkt te zijn.

Spuitgieten is een productie-proces waar kunstof poeder of granulaat en enkele toevoegingen (bv. kleurpigment, stabalysator) verhit wordt tussen de 150 en 250 graden en onder zeer hoge druk in een metalen mal wordt gespoten. Na een afkoel periode van enkele seconden gaat de mal open en herhaalt de cyclus zich weer.

De eigenschappen van het kunstof kunnen worden beinvloed door de temperatuur, machine-settings, te koude opstart en onkunde. Op het eerste gezicht lijkt er dan vaak niks mis te zijn met het produkt maar inwendig (chemisch) kan er van alles niet in orde zijn en pas na gebruik boven water komen.

Meestal wordt tijdens een controle gekeken naar het uiterlijk en de afmetingen/gewicht/kleur en wordt eventueel in een oven verhit of sterk afgekoeld om de uitzetting en krimp te controleren.
Het zou bijvoorbeeld slecht zijn als je kunstof raamkozijnen kapot zouden vriezen in de winter. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik zit wel eens na mijn werk met vieze werkhanden op m'n witte tobo te typen en zie eigelijk nooit verkleuring of aanslag. Dit zou pas na een aantal weken zichtbaar kunnen worden. (ik maak wel m'n tobo en muis wekelijks goed schoon.)

Probleem van TS zou gewoon niet voor mogen komen. Ik denk dat er iets mis is met het kunstof zelf of de coating erop. Ik zou gewoon de fabrikant bellen of mailen. Voor hun kost zo'n setje toetsen waarschijnlijk nog geen 10 cent. De kennis die ze ervoor in de plaats krijgen is veel meer waard.
Zij zullen zeker nieuwsgierig zijn naar het probleem zodat ze het grondig kunnen onderzoeken. Het zou rampzalig zijn als ze een hele berg laptops terug zouden moeten roepen terwijl het probleem makkelijk verholpen had kunnen worden.

Als je een gloednieuwe laptop hebt is zo'n beetje iedereen er in het begin super zuinig mee en ga je er niet met smerige vingers mee werken. En als je dat al zou doen zou het diegene ook geen reet uitmaken dat de boel vies wordt. Dus het is vrij logisch om de TS op zijn woord te geloven.
Mee eens en mooi gezegd _/-\o_ en waarschijnlijk zullen er inderdaad meer klachten zijn of komen...

Verwijderd

Apart. Ik heb er zelf ook een. De toetsen verkleuren wel iets maar bij mij geen bruine waas. Helaas werken de links naar je fotos niet meer, dan kon ik het vergelijken.

Ik vind zelf wel dat de toetsen apart zijn, het lijkt alsof de toetsen een beetje een poreuze structuur hebben, misschien dat dat vuil vasthoudt.

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

het lijkt alsof de toetsen een beetje een poreuze structuur hebben, misschien dat dat vuil vasthoudt.
Kijk, dat is nou precies zo'n produktiefout. Zo'n toets hoort gewoon spiegelglad te zijn. Er kan wel enigszins een structuur inzitten, maar mag absoluut niet poreus zijn. Fabrieksfout dus garantie, lijkt me.

Als het plastic poreus is, wat heel goed mogelijk is als er met de verkeerde settings geproduceerd wordt, krijg je je toetsen nooit meer schoon. Het vuil zit dan gewoon in het plastic opgesloten.

[ Voor 22% gewijzigd door KneppaH op 19-02-2008 23:35 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Dit mag wel iets gefundeerder

[ Voor 135% gewijzigd door Laurent op 02-03-2008 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ziehier mijn "nieuwe" toetsen. bij 4Launch dachten ze "bij een duo-core cpu hoort een duo-color tobo"

Afbeeldingslocatie: http://croixx.nl/tim/we_love_bruin_en_tweekleurige_toetsenborden1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://croixx.nl/tim/we_love_bruin_en_tweekleurige_toetsenborden2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://croixx.nl/tim/we_love_bruin_en_tweekleurige_toetsenborden3.jpg

high res

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 15:09 ]

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Jammer dat het zo is afgelopen. Ik heb zelf met andere bekende webwinkels uit de pricewatch heel wat betere ervaringen wat betreft service. Er hoeft er maar een eikel rond te lopen die het voor het hele bedrijf kan verpesten.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57
Wat een prutsers bij 4Lauch

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-01 19:22
wow, ik zou ook nog even bij toshiba zelf proberen.
kan toch niet zo zijn dat dat na 4 dagen al onverwijderbaar verkleurt, ook al zou je 100 sigaretten per dag roken en kanariegele vingers hebben van de nicotine ofzo, en tussendoor croissants eten waarna je met je vette vingers weer op het toetsenbord zit dan zou het nog verwijderbaar moeten zijn.

• dribibu
dit is niet echt slim van 4Launch, zal de naam goed onthouden maar niet om er ooit iets te bestellen... :O

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:09
Echt prutswerk ja van die toetsen. Ik zou zoals al veel vaker vermeld Thosiba bellen en zeggen dat je door de webshop waar je het gekocht hebt niet goed geholpen wordt. Stuur dan maar meteen al je High res foto's mee en vertel het complete verhaal. Misschien dachten ze bij 4launch dat je de toetsen toch zo weer vies had gemaakt en hebben ze daarom maar wittere toetsen erbij gegeven zodat je er iets langer mee doet ofzo. Sowieso als het aan jouw zou liggen zouden veel meer toetsen vies moeten zijn (of typ je alleen maar met W,A,S,D? :P). Je staat gewoon volledig in je recht. Ik zou contact zoeken met Thosiba..

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Korte samenvatting van zaken

* laptop gekocht, betaald en gekregen. binnen 4 dagen beginnen toetsen te verkleuren

* terug gestuurd voor ontbinding koop, onbinding geweigerd met als reden dat 1) product gebruikt is 2) niet als nieuw te verkopen is. Ene naam neerzetten is in strijd met regels meldt op onebschofte wijze dat het gewoon mijn eigen vuil is.
* contact met advocaat, conclusie, ik sta in mijn recht, koop moet ontbonden worden, kost wel veel tijd en energie

* contact met 4Launch, onbeschofte medewerker naam neerzetten is in strijd met regelsomzeild, direct doorverbonden met RMA leider. Mijnheer belooft voor oplossing te zorgen en contact op te nemen. Geen van beide heeft mijnheer waar gemaakt.

* weer contact met 4Launch, krijg van een niet al te slimme medewerker per ongeluk te horen dat 1) deze zaak bekend is bij de hele RMA afdeling 2) er een aantekening in het systeem door RMA chef is geplaatst dat onder geen voorwaarde koop ontbonden mag worden. (betreffende medewerker beweerde ook mij niet door te kunnen verbinden met customer support omdat die geen lijn hebben en alleen via de mail werken. beetje raar dat ze op de website wel een telefoon vermelding hebben)

* customer support gebeld, geven ook niet toe. Wel kon er eventueel een nieuw tobo geplaatst worden of nieuwe toetsen. Nieuw tobo blijk niet mogelijk, ze willen wel 5 nieuwe toetsjes opsturen. Alle toetsen vervangen ook niet mogelijk tenzij ik extra wil dokken. Tevens is hun analyse bijgesteld, het kon namelijk of vuil of slijtage zijn, en aangezien het er niet af kan moet het wel slijtage zijn.
Leeftijd product? nog geen 4 dagen.

beslissingen, conclusies en overige feiten:

1. Voor juridisch getouwtrek heb ik geen tijd, zit nl. in mijn eindexamenjaar van 6 VWO, kan mijn tijd dus wel beter gebruiken.

2. ik ben akkoord gegaan met 5 nieuwe toetsjes, tevens 16 euro onderzoekskosten betaald omdat er volgens 4Launch geen defect is. Waarom ze dan wel nieuwe toetsjes sturen is voor mij ook een vraag.

3. de medewerkers van 4Launch lezen of lazen mee. Een e-mailtje beantwoorden ze met een beetje geluk pas de volgende dag, echter toen ik eerst per ongeluk naam neerzetten is in strijd met regels z'n naam hier liet vallen (ctrl-c van mailtje) had ik binnen 15 minuten een mailtje met verzoek zijn naam te verwijderen. Gehoor aan gegeven en excuses aangeboden, zij hadden namelijk nog mijn laptop en de uitkomst van deze zaak was nog niet zeker.
Ik vermoed dat ze hier ook reageerden, het zou wel een aantal rare reacties verklaren.

4. Als ik uiteindelijk mijn toetsjes van 16 euro binnenkrijg blijken ze ook nog de verkeerde kleur te zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Turkish op 05-03-2008 15:49 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ik weet niet of je in de mogelijkheid bent om langs te gaan bij 4Launch? Dat is wat makkelijker lijkt me.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-01 13:52
het is niet een schoonmaakbedrijf daar bij 4 launch he!

is het je al eens ter ore gekomen dat toetsenborden veelal de smerigste dingen zijn die mensen in huis hebben? ( als je studentenhuizen niet meetelet) oh.. ook als ej ze wel meetelt)

schoonmaken met een chlorix keukendoekje doet denk ik wonderen.
ik heb hier een dell toetsenbord voor mijn neus liggen, van bijna 10 jaar oud dat niet van nieuw te onderscheiden is. letters zijn duidelijk etc. het enige is dat sommige toetsen toch wel op plekken zijn geslten ( daar zijn ze dus super glad geworden itt de normale oppervlakte die een heel klein beetje relief heeft)

daar staat bijvoorbeeld tegenover dat een collega eens een toetsenbordje van trust had geocht, waar al na twee maanden geen letter meer op te ontdekken was.

ook mijn alptop, waarvan de behuizing zilvergrijs was gespoten( in de fabriek , dus niet zelf gedaan of zo) is tpv waar de handen rusten tijdens het typen, tot op het plastic versleten ( en dat is wit! kun ej nagaan hoe dat er uit ziet!)

ik denk dus dat het wel mogelijk is dat de verf is aangetast, maar dat het eerder komt door zweet en dergelijke.

wat ik hiermee wil aangeven is dat het inderdaad best zo kan zijn dat het echt vuiligheid is, maar dat het ook best kan zijn dat de verf wel is gesleten of aangetast.

zomaar de winkel ongelijk geven lijkt me niet terecht. het is ook geen defect dus RMA lijkt me zowiezo onmogelijk, het is immers niet te wijten aan een incident. mogelijk is het een fout van de verf, maar dat is ook geenincident, maar mogelijk aan te merken als productiefout of ontwerpfout en dan zou er eerst erkenning moeten zijn van de fabrikant.

sommige mensen zweten nu eenmaal meer dan andere.
ook ships eten tijdens het gamen ( vet en vieze sauzen met kleurmidellen) is natuurlijk een probleem. net als roken.
je zegt wel dat je ze nog niet gebruik hebt. maar dat is niet waar natuurlijk. zonder gebruik geen slijtage of aantasting.
verder zijn volgens mij ook wel het spelletjes geweest wat dus eigenlijk een intensief gebruik van toetsen inpliceert. ( en dus niet gewoon een beetje typen, maar flink contact gedurende een paar uurtjes) dit is natuurlkijk geen aanval op jou.

verder bestaat zeep ook niet uit water, maar ook uit zuren etc. en dat kan zelfs bijdragen tot aantasting van de toetsen, ook de vettigheid van zeep trekt vuil aan.

maar dit is in iedergeval niet wat je verwacht van een laptop, en op basis daarvan heb je denk ik meer kans om iets gedaan te krijgen.

dat de hele rma afdeling er van op de hoogte is lijkt me niet onverwacht
het is natuurlijk een heel spectakel als iemand zijn laptop terugstuurt omdat een paar toetsen vies geworden zijn..
dat dat niet een geheel juiste diagnose van de rma afdeling is, staat daar los van
en natuurlijk als er dan een aantal keren contact is geweest waarbij 1 of beide partijen waarschijnlijk niet altijd geheel correct heeft onderhandeld/gediscusierd, leidt de iritatie snel tot een aantekening. en dat lijkt me niet meer dan logisch. het is in iedergeval wel voor te stellen hoe dat werkt op een rma afdeling oid. zo heel groot kan dat hele bedrijf metelkaar niet zijn bij 4launch lijkt mij, dus het personeel is onderling "ons kent ons" en zit in de pauze rond 1 of twee tafels te ouwehoeren over wat er die dag weer is gebeurd.

en dta ze hier op tweakers meelezen, wellicht heb je ze zelf geattendeerd op tweakers door bijvoorbeeld het forum te noemen, of hun goeie naam op de pricewatch, ofkunnen ze misschien gewoon in hun systeem zien waarvandaan je bestelling kwam en of dat misschien bij tweakers vandaan kwam. of houden ze zowiezo tweakers in de gaten om zo ook op de hoogte te zijn van de recensies, en de verder tevredenheid of de wensen van mensen die hier vaak rondzwerven.

[ Voor 24% gewijzigd door engelbertus op 02-03-2008 22:42 ]

• TheBorg
  • Laatst online: 16-01 18:27

TheBorg

Resistance is futile.

engelbertus schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:25:
wat ik hiermee wil aangeven is dat het nderdaad best zo kan zijn dat het echt vuiligheid is, maar dat het ook best kan zijn dat de verf al is gesleten of aangetast.
zomaar de winkel ongelijk geven lijkt me niet terecht. het is ook geen defect dus RMA lijkt me zowiezo onmogelijk, het is immers niet te wijten aan een incident. mogelijk is het een fout van de verf, maar dat is ook geenincident, maar mogelijk aan te merken als productiefout en dan zou er eerst erkenning moeten zijn van de fabrikant.

sommige mensen zweten nu eenmaal meer dan andere.
ook ships eten tijdens het gamen ( vet en vieze sauzen met kleurmidellen) is natuurlijk een probleem.
je zegt wel dat je ze nog niet gebruik thebt. maar dat s niet waar antuurlijk. verder zijn het spelletjes geweest wat dus eigenlijk een intensief gebruik van toetsen inpliceert. ( en dus niet gewoon een beetje typen, maar flink contact gedurnde een paar uurtjes)

verder bestaat zeep ook niet uit water, maar gewoon uit zuren etc. en dat kan zelfs bijdragen tot aantasting van de toetsen, ook de vettigheid van zeep trekt vuil aan.
Allemaal leuk en aardig, en ook ik denk dat het zweet is, maar daar moet dat ding gewoon tegen kunnen. Ik vond TS eerst onredelijk, maar na deze actie van 4Launch is er alle reden om onredelijk te zijn...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
engelbertus schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:25:
verder bestaat zeep ook niet uit water, maar gewoon uit zuren etc. en dat kan zelfs bijdragen tot aantasting van de toetsen, ook de vettigheid van zeep trekt vuil aan.
zeep is absoluut geen zuur, zeep is juist een base.

Daarnaast is juist chloor (het werkende bestandmiddel van glorix) uiterst bijtend. Zou ik niet aanbevelen.

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:31:
[...]

Allemaal leuk en aardig, en ook ik denk dat het zweet is, maar daar moet dat ding gewoon tegen kunnen. Ik vond TS eerst onredelijk, maar na deze actie van 4Launch is er alle reden om onredelijk te zijn...
Hmm ja excuses, achteraf gezien kwam ik op het forum inderdaad nogal irrationeel en onredelijk over, ik had meer informatie en vooral completere en objectievere informatie moeten verschaffen. Niet om het goed te praten, maar je moet begrijpen dat de timing nogal ongelukkig was. Zat namelijk midden in een tentamenweek.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2008 22:53 ]

• engelbertus
@kurios:
nou ja.. er zit veel in zeep en ik kan me voorstellen dat dat niet allemaal even positief is voor toetsen. verder weet ik niet of die doekjes uberhaupt chloor bevatten, denk zelf dat het meer zoiets is als het moderne anionogene oppervvlakte actieve zuurstof, of iets met een andere modieuze naam

@the borg

niets is reden tot onredelijkheid, tenzij je jezelf graag verlaagd tot een nivo waar jezelf een hekel aan had. lijkt me dus niet echt bijdragen aan een oplossing. zoals iedereen wel gemerkty heeft is onredelijkheid de oorzaak van het vastlopen van de onderhandelingen.

ik ben het er over eens dat wanneer de verf is aangetast door zweet, dat dat niet volgen de verwachting is die je van een laptop hebt. en zoals ik zei heb je dan een goeie reden om de overeenkomst te ontbinden.

als het vuil is, is schoonmaken de enige optie, zelfs als je het daarmee niet helemaal schoon krijgt.

ik maak mijn toetsenbord altijd schoon met zon doekje en dat werkt heel goed. het gaat niet om een duur beeldscherm met een dure onspiegelende coating.

toch is voorzichtigheid geboden, want misschien zit er een laklaag op, die wel kan worden aangetast, (door zweet of zeep etc) wardoor de verflaag bloot komt te liggen. en verflagen zonder laklaag of afwerking zijn niet erg goed bestand tegen wat dan ook.

@eerder tpost over productieproces middels spuitgieten

teneerste weet je niet of dat zo gaat bij deze toetsen, en ten tweede, de toetsen zijn zilver gespoten en daarna is er nog een letter op gezet, en vervolgens waarschijnlijk nog een laklaag of zo overheen gedaan ( of eerst de laklaag en dan een plakletter) en dat is vervolgens uitgehard oid.

dat het plastic poreus is zal dan uiteindelijk geeninvloed meer hebben op de oppervlakte van de toets, en zelfs op de fotos is gezien dat de toetsen niet spiegelglad zijn ( dat is misschien alleen bij apple's hetgeval, er zit normaal gesporken wel een reief in) daarom is zon doekje dat ik gebruik zo mooi, dat is vochtig genoeg om het schoonmaakmiddel in het relief te krijgen, waarbij de actieve werking van het middel het spul schoonmaakt, het doekje zelf is weer sterk genoeg om niet stuk te gaan en papierzooi achter te laten.
schoonmaken met water wrijft het vuil alleen in de "gaatjes" dus wie weet is de poetsactie wel een slechte actie geweest, en heeft dat het probleem verergerd
Je gelooft de TS op zijn naam terwijl alleen de spelletjes knoppen ( en ook uitsluitend de spelletjes knoppen) sporen van de vervuiling vertonen. spelletjes zijn over het algemeen vrij intensief, ( kans op zweet 100%) en bediening met een muis, joystick ofzo is op een laptop waarschijnlijk niet gebeurd. anders eem je geen laptop. iets zegt me dat TS meer gebruik gemaakt heeft dan NIET ( zoals in de topicstart staat)

[ Voor 42% gewijzigd door engelbertus op 02-03-2008 23:17 ]

Verwijderd

Even het topic vluchtig doorgenomen en heb er wat mixed feelings over. Wat ik uit ervaring weet, even je handen wassen wil niet zeggen dat ze schoon of bacterie vrij zijn. Als je bedenkt dat een chirurg al 15 minuten zijn handen/armen dient te schrobben met 3 verschillende sets zegt al veel denk ik, en dan nog is de vraag in hoeverre het helemaal bacterie vrij is.

Verder is het ook zo dat de omgeving van je toetsenbord vuil kan zijn. Alles wat je vastpakt is "smerig", of je moet een dermate smetvrees hebben dat je dagelijks 10 uur per dag schoon maakt en dan nog is het nooit echt schoon. Zou ook ongezond zijn want door vuile bacterie te hebben/krijgen bouwen we automatisch onze weerstand op, anders waren we doorlopend ziek.

Laatste wat relevant kan zijn, ieder mens heeft een andere zuurgraad en bij de 1 is die anders dan bij de andere. Ik heb ook een hoge zuurgraad en na een week, welk toetsenbord dan ook, beginnen mijn toetsen te vervagen. WASD toetsen, met name voor gamen, houd in dat je tijdens het gamen continu je vingers erop ten ruste legt, waardoor er een zeer hoge zuurgraad indring in de toets. En maak eens voor de gein een filmpje van jezelf tijdens gamen en zie hoe vaak je iets anders aanraakt, je gezicht, haar, ff krabben, zweetpegeltje wegvegen etc etc, zaken die dan het 1 en ander kunnen versnellen.

Je frustratie begrijp ik wel maar het is geen garantie dat wanneer het bij het ene tobo niet gebeurd het bij de andere ook niet gebeurd. Direkt Toshiba of 4launch aanvallen hierom is wat onrechtvaardigd, aangezien beide partijen hier niets aan kunnen doen, mist het een productiefout is en de forums volstromen met dergelijke klachten. En helaas, degelijke tobo's zoals vroeger van de IBM worden nu eenmaal niet meer vervaardigd.

Ik denk dat 4Launch hem niet meer retour kan zenden naar Toshiba, sinds de webwinkels willen ze de toestroom een beetje tegenhouden omdat een heleboel mensen hier misbruik van maken. Heb hetzelfde een keer meegemaakt ook met een HP laptop en die wimpelde het af als een fabrikage fout van de tobo maar kreeg precies dezeflde terug en wederom hetzelfde probleem. En de zwakste schakel van laptops/toetsenboren blijf ik het plastic vinden en met name de letters die er met stickertjes opgeplakt worden die toch vervagen. En ben je een gamer die in zijn fanatisme ook nog eens niet alleen de toetsen indrukt maar ook over aait tijdens het spelen dan gaat het helemaal snel.

Maar het blijft een feit, de zuurgraad is vaak bepalend en als je een grote gebruikers groep hebt die er geen last van hebben dan is dat vaak voor anderen moeilijk te bevatten. Ik heb me er maar bij neergelegd voor mijzelf en schik me er maar naar, ik zie het maar als een handicap van mijzelf en heb er mee leren leven :)

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36
Als een toetsenbord na 4 dagen dit soort rare verkleuringen vertoont mag je toch wel aannemen dat er iets mis is met die toetsen. Ik zelf had een van de eerste leveringen van de G15 toetsenborden van logitech en daar begonnen na 4 MAANDEN de toetsen van de vervagen.
Contact opgenomen met de leverancier en via hen weer met logitech en er werd meteen toegegeven dat er iets fout was gegaan met het productieproces van die eerste levering.
Ik kon meteen een nieuw toetsenbord halen bij de leverancier en het oude inleveren.
Als een toetsenbord dus al na 4 DAGEN verkleurd dan moet er toch wel echt iets mis mee zijn.
Ik heb nog nergens gelezen of er ook met toshiba contact is opgenomen over dit probleem? Wellicht dat het hier ook over een slechte serie gaat?
Al met al (nog) niet handig afgehandeld door 4launch.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

TF

bla bla

dat toetsenbord hadden ze moeten vervangen. 4 launch...... wat hebben ze dit baud aangepakt. En volgens mij zijn er medewerkers bij die hier gereageerd hebben. Vreemd om op die manier met zaken om te gaan

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 19:23

Barrycade

Through the...

Wat een gemiep over een aantal toetsjes in een anders kleur: er zijn namelijk kick-ass game toetsenborden die juist die toetsen in een andere kleur hebben. Waar je dik voor moet betalen. Dus je bent juist hip geworden, met je toetsen in een andere kleur ! :)

• luckyjan
Ik lees net bij je shopreview dat ze het toetsenbord gaan vervangen
"Omdat wij het toch betreuren dat u nu een negatief gevoel heeft bij 4Launch en Toshiba hebben wij ons contact persoon bij Toshiba verzocht om een A200 toetsenbord op te sturen, zodat wij deze kunnen vervangen."

Maar jou reactie op dit aanbod is op zijn zachts gezegt nogal bot:

"U bent bij wet verplicht een degelijk product af te leveren. Hier de schijn wekken dat u coulant bent heeft weinig zin."

Als de leverancier bij een welles nietus verhaal besluit je te helpen zou ik niet zo reageren aangezien ze nu aardig coulant zijn dacht ik zo.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-01 21:41

Mojo

The Power Within

Ik vind dat je een vrij nette oplossing aangeboden hebt gekregen. Als er na 4 dagen aanslag op je toetsenbord komt is natuurlijk niet goed, maar vanuit het oogpunt van een winkel is het natuurlijk ook vervelend. De winkel kan de laptop nl. niet meer als nieuw verkopen omdat het product gebruikssporen vertoond.

Het is alleen jammer dat het zo ver moet gaan en dat je het zo "publiek" heb moeten brengen voordat je een nieuw toetsenbord aangeboden krijgt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Persoonlijk kan ik begrijpen dat de TS er pissig over is. Het is werkelijk van de zotte hoe het gesteld is met de "service" van webwinkels tegenwoordig. Neemt niet weg dat ik ook nu gewoon eieren voor m'n geld had gekozen en m'n trots (in ieder geval tot ik het toetsenbord binnen heb) zou inslikken.

Verwijderd

Topicstarter
luckyjan schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:18:
"Omdat wij het toch betreuren dat u nu een negatief gevoel heeft bij 4Launch en Toshiba hebben wij ons contact persoon bij Toshiba verzocht om een A200 toetsenbord op te sturen, zodat wij deze kunnen vervangen."

"U bent bij wet verplicht een degelijk product af te leveren. Hier de schijn wekken dat u coulant bent heeft weinig zin."

Als de leverancier bij een welles nietus verhaal besluit je te helpen zou ik niet zo reageren aangezien ze nu aardig coulant zijn dacht ik zo.
Ik weet het, en als ze een beetje professioneel zijn daar vatten ze het ook niet persoonlijk op.
De voornaamste reden dat ik zo reageer is dat ze de wetgeving aan hun laars lappen en constant tegenstrijdig handelen en -informatie leveren.

Hun eerste conclusie was dat het toetsenbord vuil is, even later toch maar slijtage om het daarna weer op vuil te gooien.

Daarna bieden ze een nieuw tobo aan, blijkt het toch niet mogelijk en krijg ik een paar toetsjes in een andere kleur om daarna toch maar een tobo te regelen.

Ook het feit dat ze glashard beweren dat er geen defect of iets dergelijks is geconstateerd dus ik mocht mooi even 16 euro betalen, maar wel "nieuwe" toetsjes willen sturen.

Om het maar niet te hebben over de drogredenen die ze aanvoerden om een ontbinding van de koop te weigeren. Je zou bijna denken dat mijn advocaat zijn vak niet verstaat!

Maar ok, gebeurd is gebeurd, uiteindelijk komen ze toch met een beetje fatsoenlijke oplossing op de proppen en dan presteren ze het gewoon om de geslagen hond te spelen!
Omdat wij het toch betreuren dat u nu een negatief gevoel heeft bij 4Launch en Toshiba hebben wij ons contact persoon bij Toshiba verzocht om een A200 toetsenbord op te sturen, zodat wij deze kunnen vervangen.
Dit gaat toch gewoon nergens over?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:12:
1 gouden tip, koop NIET bij 4Launch. Binnenkort maar eens die shopsurvey verrijken met een extra ervaring, en niet alleen die van T.net...
Vind ik erg kort door de bocht. Ik heb laatst ook besteld bij 4launch en niks dan lof over de afhandeling. Bruine aanslag lijkt me ook geen technisch mankement dus ik snap hun punt ook wel. RMA aanvragen op een laptop omdat je toetsen vies zijn gaat ook wel een beetje ver vind je ook niet?

Verwijderd

UTwizard schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:03:
[...]

Vind ik erg kort door de bocht. Ik heb laatst ook besteld bij 4launch en niks dan lof over de afhandeling.
Daarvoor is de shopsurvey natuurlijk. Iedereen kan zijn eigen ervaring delen met de overige lezers. Als de TS een negatieve ervaring heeft gehad, dan is de uiteenzetting van die ervaring niet kort-door-de-bocht enkel omdat jij (of zelfs 100 anderen) een goede ervaring hebt gehad. Als de TS nu roept dat je niet bij 4launch moet kopen dan is dat vanuit zijn standpunt een logische redenatie. Of je als lezer zo'n advies ter harte neemt zou je dat zelf beter kunnen beslissen op basis van verschillende bronnen.
Bruine aanslag lijkt me ook geen technisch mankement dus ik snap hun punt ook wel. RMA aanvragen op een laptop omdat je toetsen vies zijn gaat ook wel een beetje ver vind je ook niet?
Daar zijn velen in dit topic het toch niet mee eens, het gaat er juist om dat als toetsen na 4 dagen op dusdanige wijze verkleuren dat je ze niet met normale inspanning kunt reinigen er haast wel sprake moet zijn van een non-conformiteit. waarbij juridisch gezien dat weerlegbare vermoeden reeds bestaat bij het constateren van het gebrek binnen 6 maanden

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 16:10 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
luckyjan schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:18:

Uhm, de webshop 4Launch had gewoon de laptop moeten terugnemen. Zulke aanslag hoort gewoon niet te onstaan op een laptop van 4 dagen oud. Dus productiefout. Aangezien TS binnen een week zijn laptop mag terugbrengen volgens de wet, had 4Launch gewoon zijn geld moeten teruggeven!

Schande trouwens dat 4Launch wel een nieuw toetsenbord wil regelen voor TS (ze weten zelf ook wel dat zulke toetsen na 4 dagen niet zo horen te zijn), maar de TS wel 16 euro laat betalen voor het constateren van geen enkele schade.

Dit is voor mij een reden om niet meer iets bij 4Launch te kopen. Jammer, want aangezien ik in Tilburg woon, was 4Launch maar een half uurtje hiervandaan. Maar ja, er zijn genoeg andere webshops, die wel correcte service verlenen.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

silmaril8 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:08:
[...]

Uhm, de webshop 4Launch had gewoon de laptop moeten terugnemen. Zulke aanslag hoort gewoon niet te onstaan op een laptop van 4 dagen oud. Dus productiefout. Aangezien TS binnen een week zijn laptop mag terugbrengen volgens de wet, had 4Launch gewoon zijn geld moeten teruggeven!

Schande trouwens dat 4Launch wel een nieuw toetsenbord wil regelen voor TS (ze weten zelf ook wel dat zulke toetsen na 4 dagen niet zo horen te zijn), maar de TS wel 16 euro laat betalen voor het constateren van geen enkele schade.

Dit is voor mij een reden om niet meer iets bij 4Launch te kopen. Jammer, want aangezien ik in Tilburg woon, was 4Launch maar een half uurtje hiervandaan. Maar ja, er zijn genoeg andere webshops, die wel correcte service verlenen.
ik ga altijd liever uit van meerdere reacties/feedbacks van een webshop (zoals de shopsurvey), maarja, wie ben ik.

daarbij vind ik nog steeds de TS onnodig bot en lomp doen, ondanks staat ie in zijn recht. Dat is namelijk geen argument om maar meteen onfatsoenlijk te doen. Ik kan me voorstellen dat de webshop, indien ze meelezen in dit topic, op zijn minst weinig coulant worden van de toonzetting van de TS.

• silmaril8
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:18:
[...]

ik ga altijd liever uit van meerdere reacties/feedbacks van een webshop (zoals de shopsurvey), maarja, wie ben ik.

daarbij vind ik nog steeds de TS onnodig bot en lomp doen, ondanks staat ie in zijn recht. Dat is namelijk geen argument om maar meteen onfatsoenlijk te doen. Ik kan me voorstellen dat de webshop, indien ze meelezen in dit topic, op zijn minst weinig coulant worden van de toonzetting van de TS.
Jij zou niet onfatsoenlijk doen als een webshop jou zo behandelt (ie de wettelijke regels aan zijn laars lapt)?

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

silmaril8 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:28:
[...]

Jij zou niet onfatsoenlijk doen als een webshop jou zo behandelt (ie de wettelijke regels aan zijn laars lapt)?
idd. ik heb namelijk mijn eigen fatsoensnormen hoog staan. Ook als ik onrechtmatig wordt behandeld is dat voor mij geen reden om zelf ook maar die weg in te slaan. Zoiets heet stijl, en siert de mens :P

[ Voor 29% gewijzigd door bonzz.netninja op 03-03-2008 16:45 ]

• silmaril8
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:44:
[...]

idd. ik heb namelijk mijn eigen fatsoensnormen hoog staan. Ook als ik onrechtmatig wordt behandeld is dat voor mij geen reden om zelf ook maar die weg in te slaan. Zoiets heet stijl, en siert de mens :P
Dus als iemand boos wordt op een winkel omdat deze hem onterecht benadeelt heb je geen stijl? :+

Trouwens, nu ik zo teruglees vind ik dat de TS eigenlijk helemaal niet onfatsoenlijk is. De terechte boosheid van TS is van een vrij matige toon en TS heeft altijd keurig gehandeld.

Kan jij mij vertellen waarom jij vindt dat TS onfatsoenlijk is, en dat zijn "stijl" niet jouw normen heeft?

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:44:
[...]

Als je wilt mag je ook mijn hele mailconversatie met 4Launch doorlezen, misschien dat je dan je conclusie bijstelt (of juist niet).

Je vergeet alleen voor het gemak even dat 4Launch geen persoon is maar een bedrijf en een van de kenmerken van een bedrijf is dat ze professioneel bezig zijn en zich daar ook naar moeten gedragen.

Ik kan je zonder koeienuitwerpselen vertellen dat je dit soort zaken niet hoeft te proberen bij een groot en professioneel bedrijf omdat je dan netjes op je vingers wordt getikt door je eigen bedrijfsadvocaat. Iets wat jij als HBO-rechten student waarschijnlijk wel zal weten.

offtopic: wel leuk trouwens dat je zo subtiel mogelijk suggereert dat ik geen stijl heb, of wilde je alleen maar meedelen dat jij het in ieder geval hebt? Dit soort streken zijn meer iets wat je van kinderen verwacht, vindt je niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 17:11 ]

• murky123
1 ding heb ik wel geleerd van dit topic. en het maakt me niet eens uit wie er gelijk heeft

ik zal dus nooit iets kopen bij 4launch. gezien ze in mijn ogen niet netjes handelen.

als winkel moet je gewoon niet moeilijk doen en de klant helpen. het zou al met al hier gaan om een paar tientjes tot 100 euro om de laptop op te knappen (nieuw tobo)
een winkel wat moeilijk doet is een winkel waar ik NIET mijn spullen zal kopen

die 16 euro doorberekenen terwijl ze zeggen dat ze het jammer vinden dat jij een slecht gevoel hebt over de winkel/toshiba ... :? 8)7

een echte goede shop had zijn verlies van een paar tientjes genomen en er een tevreden klant aan overgehouden die later misschien nog wel veel meer spullen in de shop had gekocht maar nu dat dus niet meer doet en mensen in zijn omgeving aanraad dat ook niet te doen..

wat had dan slimmer geweest van 4launch..

[ Voor 66% gewijzigd door murky123 op 03-03-2008 17:05 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:59
murky123 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:59:
1 ding heb ik wel geleerd van dit topic. en het maakt me niet eens uit wie er gelijk heeft

ik zal dus nooit iets kopen bij 4launch. gezien ze in mijn ogen niet netjes handelen.
Idem dito.

Denk dat dit topic hun toch klanten gaat kosten.

• murky123
hierdoor kan zomaar duizenden euro's aan inkomsten mis gelopen worden want:
TS koopt er nooit meer
mensen in de directe omgeving van TS kopen er ook nooit meer

Verwijderd

Topicstarter

als winkel moet je gewoon niet moeilijk doen en de klant helpen. het zou al met al hier gaan om een paar tientjes tot 100 euro om de laptop op te knappen (nieuw tobo)

die 16 euro doorberekenen terwijl ze zeggen dat ze het jammer vinden dat jij een slecht gevoel hebt over de winkel/toshiba ... :? 8)7

een echte goede shop had zijn verlies van een paar tientjes genomen en er een tevreden klant aan overgehouden die later misschien nog wel veel meer spullen in de shop had gekocht maar nu dat dus niet meer doet en mensen in zijn omgeving aanraad dat ook niet te doen..

hmm het grappige is dat ze ineens Toshiba erbij betrekken, dat ik een slecht gevoel zou hebben over Toshiba.
Ik heb nergens, op GoT / Tweakers noch in de mailconversatie, iets positiefs danwel negatiefs over Toshiba vermeld.

• murky123
je merkt gewoon aan 4launch dat ze een bepaalt standpunt hebben ingenomen en dat het voor die persoon er een soort principe kwestie is geworden met helaas jou als slachtoffer..

ach wij weten nu hoe het zit bij 4launch.. dankzij dit topic. maar ik denk dat het bij andere shops niet veel beter is.. het is overal wel wat en door vasthoudende consumenten zoals jij, komt er weer eens 1tje boven drijven..

weetje: in de aardbeien jam gaan ook niet de mooiste en beste aardbeien. thrust me!!
maar het is maar goed om niet alles te weten toch?

Verwijderd

Topicstarter
murky123 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:17:
je merkt gewoon aan 4launch dat ze een bepaalt standpunt hebben ingenomen en dat het voor die persoon er een soort principe kwestie is geworden met helaas jou als slachtoffer..

ach wij weten nu hoe het zit bij 4launch.. dankzij dit topic. maar ik denk dat het bij andere shops niet veel beter is.. het is overal wel wat en door vasthoudende consumenten zoals jij, komt er weer eens 1tje boven drijven..

weetje: in de aardbeien jam gaan ook niet de mooiste en beste aardbeien. thrust me!!
maar het is maar goed om niet alles te weten toch?
offtopic: Ik heb op een aardbeienplukkerij gewerkt toen ik 14-15 was, je moest alle aardbeien sorteren op grootte en de rotte aardbeien in een aparte bak. Die gingen in de jam, zeiden ze. Toen ik vroeg of het echt waar is zeiden ze allemaal ja, de boer incluis. Misschien was het een grap, misschien niet, want een van de jongens liep te pissen over de prei en toen ik "bah" zei moest de boer weer lachen en zei dat ze daarvan goed gaan groeien. er is iig nog nooit iemand doodgegaan aan jam of prei. wel leuk om te weten dacht ik zo :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 17:23 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

silmaril8 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:51:
[...]

Kan jij mij vertellen waarom jij vindt dat TS onfatsoenlijk is, en dat zijn "stijl" niet jouw normen heeft?
jahoor. Een medewerker van een webshop met naam en toenaam in een openbaar forum een lul noemen vind ik bijvoorbeeld onfatsoenlijk. Dat de TS zijn reactie inmiddels heeft verwijderdgewijzigd is op zich een aardige eerste stap, maar toch blijf ik de toonzetting op zijn minst twijfelachtig.Het noemen van namen van medewerkers noem ik volslagen nutteloos. De aggresieve manier van reageren een teken aan de wand.
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:56:
[...]
....

Ik kan je zonder koeienuitwerpselen vertellen dat je dit soort zaken niet hoeft te proberen bij een groot en professioneel bedrijf omdat je dan netjes op je vingers wordt getikt door je eigen bedrijfsadvocaat. Iets wat jij als HBO-rechten student waarschijnlijk wel zal weten.
ik ben geen hbo student rechten, en heb slechts 1 jaar rechten op de uni gedaan (P) om vervolgens toch een master te doen en werk inmiddels al weer 2 jaar. Dat heeft er echter geen ruk mee te maken Graag ontopic blijven dus.
offtopic: wel leuk trouwens dat je zo subtiel mogelijk suggereert dat ik geen stijl heb, of wilde je alleen maar meedelen dat jij het in ieder geval hebt? Dit soort streken zijn meer iets wat je van kinderen verwacht, vindt je niet?
mijn reactie was een directe reactie op silmaril8. Ook daar lijkt het me verstandig dat je nauwkeuriger leest en ontopic blijft. Mijn punt is, en dat is hopelijk duidelijk, dat ik vind dat de TS dit onnodig lomp heeft opgepakt en dat dit wellicht bij kan dragen aan de stroefe afhandeling van de kant van de webshop.

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:25:
[...]

jahoor. Een medewerker van een webshop met naam en toenaam in een openbaar forum een lul noemen vind ik bijvoorbeeld onfatsoenlijk. Dat de TS zijn reactie inmiddels heeft verwijderdgewijzigd is op zich een aardige eerste stap, maar toch blijf ik de toonzetting op zijn minst twijfelachtig.
Even voor de duidelijkheid, ik had vermeld dat betreffende persoon zich gedroeg als een genuine asshole, toen kwam de modbreak. Het verschil tussen "zijn" en "gedragen als" lijkt me overduidelijk. Misschien is het wel de meest vredelievende persoon die er bestaat.
ik ben geen hbo student rechten, en heb slechts 1 jaar rechten op de uni gedaan (P) om vervolgens toch een master te doen en werk inmiddels al weer 2 jaar. Dat heeft er echter geen ruk mee te maken Graag ontopic blijven dus.
Vat het alsjeblieft niet persoonlijk of aanvallend op, maar precies zoals het daar staat.
Het noemen van namen van medewerkers noem ik volslagen nutteloos. De aggresieve manier van reageren een teken aan de wand.
Nogmaals, wil je mijn persoonlijke mailconversatie met 4Launch lezen?

Dit is trouwens het allerlaatste wat ik nog tegen jou zeg in dit topic :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2008 17:48 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:42

Twazerty

AVCHDCoder developer

Idd dat gaat ze klanten kosten. Ik heb juist nu weer besloten alleen nog maar bij 4launch te bestellen. Ze hebben me juist weer terug als klant. Na de zeer shokkerende teksten over zercom heb ik besloten daar nooit meer iets te bestellen.

Ik denk toch dat het beter was als je met je laptop naar 4launch toe was gereden. En wel te verstaan als het heel druk is in de winkel.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:44:
Idd dat gaat ze klanten kosten. Ik heb juist nu weer besloten alleen nog maar bij 4launch te bestellen. Ze hebben me juist weer terug als klant. Na de zeer shokkerende teksten over zercom heb ik besloten daar nooit meer iets te bestellen.

Ik denk toch dat het beter was als je met je laptop naar 4launch toe was gereden. En wel te verstaan als het heel druk is in de winkel.
Dit soort zaken in levende lijven bespreken werkt altijd beter ja, ik woon alleen een beetje erg uit de buurt =p

• KneppaH
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

@eerder tpost over productieproces middels spuitgieten

teneerste weet je niet of dat zo gaat bij deze toetsen, en ten tweede, de toetsen zijn zilver gespoten en daarna is er nog een letter op gezet, en vervolgens waarschijnlijk nog een laklaag of zo overheen gedaan ( of eerst de laklaag en dan een plakletter) en dat is vervolgens uitgehard oid.
Nee, ze worden uitgehakt uit een stuk plastic..... :z

Er kan echter wel een laklaag of coating overheen gespoten worden, maar die zou hier tegen bestand moeten zijn. Ik werk zelf met industriele machines met embedded os'en en toetsenborden en/of touchscreens en zelfs die worden niet binnen een paar dagen vies, terwijl die continu door allemaal werkhanden (olie/vuil enz) van verschillende mensen bediend worden.
dat het plastic poreus is zal dan uiteindelijk geeninvloed meer hebben op de oppervlakte van de toets, en zelfs op de fotos is gezien dat de toetsen niet spiegelglad zijn ( dat is misschien alleen bij apple's hetgeval, er zit normaal gesporken wel een reief in)
Relief is niet hetzelfde als poreus. Als je het uitvergroot is iets met relief tussen de bobbels spiegelglad, iets poreus is uitvergroot juist net een kraterlandschap. Er kan iets misgegaan zijn met de coating of plastic zelf. Dat is met het blote oog vaak niet zichtbaar
Je gelooft de TS op zijn naam terwijl alleen de spelletjes knoppen ( en ook uitsluitend de spelletjes knoppen) sporen van de vervuiling vertonen. spelletjes zijn over het algemeen vrij intensief, ( kans op zweet 100%) en bediening met een muis, joystick ofzo is op een laptop waarschijnlijk niet gebeurd. anders eem je geen laptop. iets zegt me dat TS meer gebruik gemaakt heeft dan NIET ( zoals in de topicstart staat)
Hier hoort juist zo'n toetsenbord tegen te kunnen. Miljoenen mensen gamen intensief op toetsenborden en zweten zich allemaal kapot. 99,9% van die dingen kunnen daar jarenlang goed tegen. Dat zo'n bord na 4 dagen zo'n aanslag laat zien is niet normaal. Je moet normaal gesproken je handen in een of ander zwaar chemisch goedje gehad hebben om zo'n verkleuring te veroorzaken. Lijkt mij dus aan de toetsen zelf te liggen.

maar weer back on-topic: Tis gewoon zeer slechte service! Bij zo'n situatie waar moeilijk aantoonbaar is waar de oorzaak ligt, hoor je als winkel gewoon goeie service te verlenen. Ze hadden in de toekomst nog duizenden euro's kunnen omzetten door die service.

Verwijderd

murky123 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:06:
hierdoor kan zomaar duizenden euro's aan inkomsten mis gelopen worden want:
TS koopt er nooit meer
mensen in de directe omgeving van TS kopen er ook nooit meer
Dan heb je het nog maar over hooguit duizenden euro's aan omzet, gezien de gemiddelde marge van de gemiddelde webshop komt dat dus neer op een paar tientjes, allemaal niet zo schokkend dus.

Als je kijkt naar de grote hoeveelheid positieve berichten over 4launch in de shopreview en dit ene topic dan denk ik niet dat het echt een impact zal maken, daarnaast lees je zulke situaties ook wel eens over andere shop, oa shops waar ik nog regelmatig iets koop.

Iemand met naam en toenaam op een openbaar forum noemen zonder toestemming van die persoon is gewoon not-done en volgens mij zelfs illegaal (of moest die wet er nog doorheen komen?).

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:42

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:40:
[...]

Iemand met naam en toenaam op een openbaar forum noemen zonder toestemming van die persoon is gewoon not-done en volgens mij zelfs illegaal (of moest die wet er nog doorheen komen?).
dan komt dat erop neer dat de waarheid niet op tafel mag liggen.

[ Voor 70% gewijzigd door Twazerty op 03-03-2008 20:12 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• engelbertus
kan iemand even een nieuwe zak chips voor me halen? de drie die ik ha dzijn al op, en een soap zonder ships is ook maar niks....

Verwijderd

Helemaal mee eens. Geen 4launch voor mij.

• luckyjan
Als je iedere webshop die wel eens een probleem heeft met een klant wil boycotten kan je beter helemaal niet meer via internet kopen :)
Pas als het structureel een probleem lijkt te worden denk ik wel 2 keer na voor dat ik er ga kopen.
Ik heb over het algemeen hele goede ervaringen met 4launch en het is voor mij lekker dichtbij dus bovenstaande eenmalige incident (want zo zie ik het) is voor mij geen reden om er niet meer te kopen.
Verder wordt het uiteindelijk toch opgelost.

• dribibu
engelbertus schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:51:
kan iemand even een nieuwe zak chips voor me halen? de drie die ik ha dzijn al op, en een soap zonder ships is ook maar niks....
Heb jij toevallig die toetsen smerig gemaakt, met je chipsvingers...? :)

• engelbertus
haha ja al voordat hij die pc kocht bij 4lauinch.. hij deed het wel goed, maar gbij ons op de afdeling waren we dus ook niet zo blij met die aanslag, en hebben we hem gewoon weer in de winkel gezet..

zucht. nu zijn de breezers ook al op...
Pagina: 1 2 Laatste