i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Verwijderd
Dualcore of Quad. Het wordt me wel moeilijk gemaakt want bij Alternate zag ik een hele mooie aanbieding die ik over 2 maanden laar orderen:
Artikel: http://www.alternate.nl/h...TechData=true#priceCharts
Ja, wel leuk en aardig, maar deze kit lijkt me geschikt voor mijn doeleinden en ik wilde jullie vragen of het iets is. Harddisk wordt Samsung Spinpoint F1 360 GB. Grafische kaart kan nog met gemak een jaar mee. Zeer fijne kaart en vooral stil, heel aangenaam stil, ook in load.
Gebruik:
Mijn systeem wordt gebruikt voor multitasken (, maar ik heb zelden de taakbalk volstaan).
Dit systeem wordt gebruikt om te gamen en hier geld het vooral 3 games uit 2004 (UT2004) ,2006 (LOTR BFME II) en 2007(UT3).
Hier is mijn CPU is heel erg de bottleneck. Als ik bekijk hoeveel het al in UT3 scheeld dat ik mijn geheugen op de naad heb lopen is wonderbaarlijk, dus mijn grafische kaart kan wel meer aan, maar derest van het systeem levert het niet. Vooral Vista is de bottleneck, maar vind je het gek met een CPU die nu 39 euro kost (AMD 3800+) dat Vista wat trager is als 'usual'.
Mijn idee is de hele ondergrond te verbouwen met deze kit zodat ik CPU intensieve applicaties voluit kan zetten want mijn X1950XT trekt het nog goed en persoonlijk vind ik het nog steeds een nette kaart.
Verder zit ik op internet en tik ik brieven en bewerk data, maar het enigste nadeel is 2 GB. Ik zou graag 4 GB willen zien en ik hoop dat ik de kit kan configureren/modificeren of er genoegen mee nemen of alle onderdelen los bestellen, maar van de kit weet je zeker dat het triootje werkt.
*Vanuit een heerlijk huisje in Miggelenberg (hoenderlo) en heb elektrische scooter mee. Als je ergens promotie kan maken
*Heb toch laptop meegenomen en internet via hotspot

Wel Asus
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2008 22:43 ]
De q9450 lijkt mij dan ook wel wat, kan je meer op de achtergrond laten draaien en je klokt hem zo maar 3ghz.
Upgraden wordt later toch niets want 775 wordt toch waarschijnlijk eol eind dit jaar? Dus dan moet toch je hele pc nieuw.
Of mis ik iets?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helaas, daar ben ik weer. Door enorme drukte ben ik er niet aan toegekomen om wat leuks samen te stellen.
Aangezien dit subforum ook voor mobo's en geheugen is wil ik een andere kant opgaan met dit topic. Maar eest een korte uitleg voor mijn keuze voor de dualcore.
Ik heb voor een dualcore gekozen om de volgende redenen
1) In dit topic is er ook al gepraat over de keuze tussen dual en quad, lees met name de post van Joosie200. Alles in de PC-wereld gaat razendsnel en de nehalems halen de huidige quad's in.
2) In dit topic is deze discussie ook gevoerd, zie ook de post van gunbo13 die deze link geeft waarin staat dat quad's nog steeds niet superieur zijn tegenover dualcore's
3) Dualcore is nog niet helemaal mainstream, zo zal quadcore er ook nog een aantal jaren over doen voordat elke game alle core's optimaal benut.
Dan zijn er 3 keuzes voor een dualcore: de E8400 (Eur 157,08) , E8500 ( Eur 178,50) en de E8600 (Eur 240,50). Let wel op, ik ga (naar alle waarschijnlijkheid) NIET overklokken, dus de standaardinstellingen van de processors zijn voor mij belangrijk.
Hier 2 tabellen met de verschillen van de 3 dualcore's
1)
Via de intel site
2)
via azerty.nl
Het verschil qua prijs is tussen de E8400 en E8600 het grootst, dit verschil zit in de 0,33 Ghz kloksnelheid. Het enige andere verschil tussen de E8600 en de andere 2 is dat hij 3 andere chipsets van moederborden ondersteund; G43, X48 en de P43. (hier heb ik geen verstand van)
Ik wil redelijk lang met een PC doen, zeker 3 a 5 jaar. Is de E8600 echt het geld waard?
----------------------------------------------------------------
Als de keuze gemaakt is voor welke processor ik ga, wil ik hieronder verder gaan welke moederborden interessant zijn (bijvoorbeeld welke chipset het beste voor mij is)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 12:16 ]
Daarnaast zijn al je uitspraken natuurlijk puur gebaseerd op games, in zo'n beetje alle andere zaken is een quadcore natuurlijk wel sneller, tenzij je het bij simpel office gebruik houdt.
Verder lijkt de E8400 een mooie keuze als je nog gaat overklokken, een E8600 lijkt me wat prijs/prestatie betreft dan een misser. Als je alles stock houdt en genoeg geld in de knip hebt dan natuurlijk gewoon een E8600 (al betwijfel ik of je op stockspeeds met beide processoren wel 3 tot 5 jaar doet). Wat moederborden betreft is het alleen belangrijk dat je 45nm ondersteuning hebt, zowel de E8400 als de E8600 is gebouwd op dezelfde architectuur (sterker nog, als Intel nog steeds dezelfde procedures aanhoudt als voorheen dan kunnen het exact dezelfde processoren zijn waar alleen de multiplier van is aangepast), tegenwoordig kun je daar bij redelijk moderne moederborden al niet meer omheen, dus dat zit wel snor.
Verder zijn je plannen leuk om in dit topic je hele pc te laten samenstellen, maar ik denk niet dat dat echt gewaardeerd gaat worden
Qua keuze voor moederborden en soort geheugen (DDR 2 en geen 3) wil ik alleen de goede richting in gestuurd worden. Ik word helemaal gek van al die soorten mobo's met de verschillende chips en mogelijkheden. Naar alle waarschijnlijkheid ga ik niet overklokken, dus een superduper overklokmoederbord wordt het niet en ik ga geen crossfire draaien (ik ga voor de Gainward 4850 golden sample).
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 13:17 ]
Ah, op zo'n manier. De Nehalem is inderdaad een stuk sneller, maar in aanschaf (niet alleen wat betreft processor, ook moederbord en peperduur DDR3 geheugen slaan een flink gat in je financiele dijk) stukken duurder, dus wat mij betreft is een 65nm of 45nm quadcore op dit moment nog de betere keus, maar wat je zelf al aangeeft, voor games is een snellere dualcore beter, zeker als je niet gaat overklokken.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:08:
Ik haalde Nehalem aan omdat dat toch de nieuwere generatie quad's zijn? Als ik nu de keuze zou maken voor een quad dan zou ik eventueel voor de I7 kunnen gaan. Maar aangezien ik alleen maar game op mijn PC, en echt nooit iets programmeer, decodeer of wat dan ook (ok, af en toe een winzipje draaien dan) Lijkt mij het beste om voor een dualcore te gaan.
Qua keuze voor moederborden en soort geheugen (DDR 2 en geen 3) wil ik alleen de goede richting in gestuurd worden. Ik word helemaal gek van al die soorten mobo's met de verschillende chips en mogelijkheden. Naar alle waarschijnlijkheid ga ik niet overklokken, dus een superduper overklokmoederbord wordt het niet en ik ga geen crossfire draaien (ik ga voor de Gainward 4850 golden sample).
Nee, dit zijn zaken die je immers zelf uit kunt zoeken aan de hand van reviews, benchmarks en specificaties. We verwachten van een tweaker dat hij zelf zijn eigen hardware kan kiezen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:14:
Kan een Mod het titeltopic aanpassen naar: Nieuwe dualcore processor, welk mobo en geheugen hoort daarbij?
Daarom gaat dit topic ook op slot.
Dit topic is gesloten.
![]()