De drukpers/dorsmachine/afwasmachine/younameit waar ze hun geld mee verdienen werkt toch ook? En toch krijgen die wel op regelmatige basis onderhoud en worden ze om de zoveel tijd, als ze er aan toe zijn, vervangen.
Dat management er niet altijd helemaal van op de hoogte is begrijp ik, maar ik zie het dan ook als taak van de ICT afdeling om ze daar op te wijzen (en net zo lang te blijven doen als nodig is). Doet ICT dat niet dan hebben
zij ook(!) gefaald, niet alleen management. Los daarvan dient
juist management bezig te zijn met het vooruit denken en toekomstplannen etc. Een beetje management neemt dat dan mee in de toekomstplannen (al dan niet nadat ze er herhaaldelijk op gewezen zijn dat software geen 'oneindige levensduur' heeft.
alt-92 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 06:58:
Wij zijn nu bezig met de testuitrol van IE8 overigens - ga ik vandaag onder andere mee aan de slag. Dan heb je het dus over een corpnet met 45.000 werkstations en een slordige 2000 interne applicaties. Zie je de impact?
Als de 2000 interne applicaties allemaal sinds 2002 nooit meer zijn doorgelicht heb je het, sorry to be this blunt, aan "jezelf" te danken. Dit probleem heb je 10 jaar lang kunnen zien aankomen.
Wrong. Je geeft zelf aan dat er geld mee wordt verdiend. Hoe is dat
niet business critical? Dat er ergens een vaag appje ergens op het intranet staat dat aan je aandacht ontsnapt: shit happens. Maar het hele gebeuren 10 jaar lang negeren is volgens mij dan gewoon een structureel probleem.
alt-92 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 06:58:
wat ik veel erger vind is dat sommige bedrijven hun Internet-facing webapps nog steeds niet bijgewerkt hebben...met als reden dat ze dezelfde app ook via intranet gebruiken en "dáár doet ie het toch op?"
Nog dommer inderdaad
Je zult merken dat ik het niet helemaal met je eens ben

Ik vind 't altijd makkelijk om 't af te schuiven op "groot netwerk", "management" en andere mumbojumbo die in grote toko's wordt gebruikt. Hoe groter de toko, hoe groter de ICT afdeling (zal zijn). Des te meer mensen moeten er zitten om aan de bel te trekken, om leveranciers te coördineren (en naar de toekomst te schoppen) en om bezig te zijn met imminente problemen die er aan zitten te komen. Maar nee, iedereen gaat altijd lekker passief op z'n gat zitten roesten ("het werkt toch") en dan massaal gaan lopen klagen als na (bijna) 10 jaar(!!) een keer iets geupgrade moet worden.
Dat je niet altijd voorop ligt met zo'n grote toko is begrijpelijk. Maar dit is het tegenovergestelde.
[
Voor 5% gewijzigd door
RobIII op 05-02-2010 09:29
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij