Misschien dat een Ian Hickson, Anne van Kesteren of een Hallvord Steen het beter kunnen uitleggen dan ikcurry684 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:29:
[...]
Ik snap dus echt geen bal van dit hele verhaal.
Feit is dat zodra mensen deze meta-tag gaan gebruiken het ook niet zo snel meer weg zal gaan. Hoeveel documenten op het web moeten hedentendage nog in quirksmode gerendered worden? Of mogen die uiteindelijk wel 'breken'? Of den jij dat al deze documenten vroeg of laat nog eens geupdate zullen worden?
Vwb intranet apps; ik moet daarbij natuurlijk wel de reservering maken dat ik niet weet of dat ook het grootste 'probleem' is waar Microsoft mee zit; ze doen daar geen uitspraken over en komen ook niet met complete voorbeelden. Andere browservendors proberen wel wijzigingen case by case te bekijken en proberen dan oplossingen te vinden voor websites die daar mogelijk door breken. Hetzij door wijzigingen in specificaties hetzij door evangelisme of andere manieren.
Verder zat ik nog te denken of het ueberhaupt wel verstandig is te kiezen voor een browser als platform voor mission-critical applicaties, zeker gezien de immaturity van dergelijke platforms en gezien het feit dat de levenscyclus van dergelijke applicaties blijkbaar niet overeenkomt met de levenscyclus van het gekozen platform...
Zie JanDM: dat is toch precies wat wij hier ook voorstellen? Ipv een meta-tag met een hopeloos verkeerde default een configuratieoptie speciaal voor bepaalde (intranet)sites?alt-92 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:41:
Het zou wel mijn persoonlijke voorkeur zijn om default super-standards mode te kiezen, maar ik denk dat de argumentatie om dat niet te doen grotendeels te vinden is in deze post qua rendermode preset.
Voor wat betreft je idee voor een aparte binary: volgens de kalender is het nog lang geen één april toch?
Ik ben het met je eens dat een dergelijke optie ook beter gewoon binnen de browser zou moeten zitten en niet een apart programma zou moeten zijn, dat laatste is inderdaad veel minder gebruiksvriendelijk (hoewel het side-by-side kunnen installeren van verschillende IE versies wel een uitkomst zou zijn voor webdeveloppers).
[ Voor 78% gewijzigd door crisp op 09-02-2008 20:57 ]
Intentionally left blank