Best Buy Guide voor laptops?

Pagina: 1
Acties:

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik kom niet echt vaak hier, maar zie, wanneer ik kom, wel veel vragen als 'wat moet ik kopen, is dit beter dan dat' etc. Nu zijn de regels nog wat aangescherpt, iedere tweaker moet zelf wel wat kunnen vinden op het net, etc, maar ik heb daar toch een vraag bij.

Tweakers.net trekt niet alleen tweakers, denk ik. Wel voornamelijk, maar juist daarom zien anderen tweakers.net als een enorme bron van informatie en kennis. Of 'we' het nou willen zijn of niet. Waarom daar dan geen gebruik van maken? Ik begrijp dat dit soort vragen het forum kunnen ontregelen, maar wat betreft complete systemen zou ik denken dat een BBG-topic dit al in iets betere banen leidt - je kunt kijken welk systeem bij je past en daar je aankoop op afstemmen, als je dat graag zo wilt.
Waarom geen compleet BBG-forum, met voor elke categorie een lijstje? Niet dat dit door tweakers.net bijgehouden zou hoeven worden; je zou het kunnen laten samenstellen op basis van aankoop-polls gecombineerd met tevredenheidsenquetes. Frot het in een formule en hupsakee, je maakt een GoT-populariteitsindex. Doe daar een disclaimer bij die zegt dat populariteit nog geen kwaliteit is, en je bent een eind.

Ik begon echter met een andere vraag: waarom geen BBG voor laptops? Oké, bijna(?) geen hond bouwt zijn eigen laptop (overigens: gat in de markt?), maar ik denk dat een lijstje van 'internetbrowser' via 'werkpaard' naar 'desktopvervanger' best goed gelezen zou worden. Ook in laptopland zijn er erg veel bomen in het bos. 'Je moet het zelf kunnen vinden' is een loos argument. Als dat echt zo belangrijk was, dan was er helemaal geen BBG, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Zenow op 04-02-2008 23:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sowieso zijn er de BBGs in CSL, waar ook notebooks tussenzitten: Best Buy Guide topicoverzicht

Verder is je idee al vaker aangehaald, daarom is hier ook gewoon een FAQ voor geschreven waarin precies staat hoe je een notebook kunt uitkiezen: Notebook FAQ

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
Dank voor de reactie.In de normale BBGs zie ik nagenoeg geen laptops.. Fijn dat er een FAQ is, maar het is volgens mij niet te vergelijken met een 'dedicated' BBG. Het gaat mij ook niet om hoe ik een notebook kan kiezen, maar om een regelmatig terugkerende (en makkelijk terug te vinden) vergelijking. Natuurlijk levert googelen ook het e.e.a op, maar dat geldt ook voor de spullen in de BBG.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit hoort thuis in Frontpage Algemeen :).

LA >> FA

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.