Welke geluidskaart voor stereogeluid PC naar versterker?

Pagina: 1
Acties:

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het geluid van mijn computer staat al geruime tijd via een een 3,5mm jack --> 2x tulip op de aux ingang van mijn (stereo) versterker geschakeld.

Nu vind ik mijn huidige onboard-geluidskaart (Asus P5B SE) erg veel (achtergrond) ruis produceren. Ik gebruik mijn pc met name voor het beluisteren van muziek en zo nu en dan een filmpje (allemaal stereogeluid). Nu is de keus voor een betere geluidskaart erg ruim, het is al snel beter dan het onboardgeluid dat ik nu heb (in het verleden eens een soundblaster 128 PCI gebruikt en dat was al een wereld van verschil).

Maar welke geluidkaart is goed (maar niet té goed!) voor deze situatie?

Is een eenvoudige Audigy (2?) voldoende of heeft bijv. een X-fi extrememusic/gamer meerwaarde in mijn geval?

[ Voor 0% gewijzigd door Teleluvr op 03-02-2008 12:57 . Reden: typo ]

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 20:43
Is erg afhankelijk van watvoor versterker en speakers je eraan hangt. Uiteraard zijn er hele goed geluidskaarten, maar als je versterker brak is heb je daar weinig aan. Even wat meer specs dus graag! :)

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-02 22:03
Zoals de persoon boven mij al zegt, geef even wat meer specificaties.

En voordat ik die zie wil ik al wel even melden dat je voor muziek beter een Audigy kan kopen, die X-fi dingen zijn daar een stuk slechter in. Ik ben zelf van mijn X-fi weer teruggevallen op mijn Audigy 2 ZS, omdat die gewoon bij muziek een veel betere weergave heeft.

Verwijderd

Voor goede stereo-weergave zou ik eerder naar bv. M-Audio kijken dan naar Creative. Of misschien Auzentech.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat bedoel je precies met 'ruis'? Heb je je computer wel op een geaard stopcontact aangesloten?

Verder lijkt me dit een simpel 'welke moet ik nemen'-vraag. Zoek gewoon wat reviews, zoek uit wat je er maximaal aan kwijt wilt zijn en bestellen maar.

Rail Away!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heeft je versterker geen optische of coaxale ingang? Dan kun je alle vormen van storing door kabels sowieso uitsluiten.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het gaat om een Onkyo Integra met een behoorlijke (zelfbouw) speakerset erachter. Niet echt high end, maar goed genoeg om de beperkingen van de huidige onboard oplossing te horen. Helaas geen andere ingangen aanwezig dan 2x tulip. Voor mij voldoet deze manier van aansluiten voor nu nog, maar de ruis is aanzienlijk groter via onboard dan via andere geluidskaarten en dit zou ik graag willen minimaliseren. Met ruis bedoel ik gewoon een soort 'achtergrond' static die je ten allen tijden hoort. Uiteraard is alles hier geaard.

Afterlife:
Welke andere oplossingen van M-Audio of Auzentech zou ik naar kunnen kijken? Ik zoek gewoon goede stereoweergave met minimale hoeveelheid ruis (wat haalbaar is binnen deze setup).

[ Voor 3% gewijzigd door Teleluvr op 03-02-2008 19:32 ]

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Is de Club3D Theatron uit de Best Buy Guide van januari niks voor jou? pricewatch: Club3D Theatron DD (Retail)

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat moet je met een 7.1 kaart met DD Live en DTS connect als je alleen maar stereo wil :?

Kijk eens naar oudere topics:
- Stereo-geluidskaart
- Goede Geluidskaart advies

Daar is echt veel te vinden :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Teleluvr schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:07:
Welke andere oplossingen van M-Audio of Auzentech zou ik naar kunnen kijken? Ik zoek gewoon goede stereoweergave met minimale hoeveelheid ruis (wat haalbaar is binnen deze setup).
De M-Audio Audiophile 192 bijvoorbeeld.

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik heb deze geluidskaart.
Afbeeldingslocatie: http://www.club3d.nl/ThemaFiles/THAGR.jpg
De Auzentech xplosion.

Ik weet het, het is een 7.1 kanaals geluiskaart maar ik luister er voornamelijk stereo mee omdat dat gewoon veel krachtiger en helderder overkomt op mij dan de 7.1.
Verder is deze optisch aan te sluiten (kabel is aanwezig) en analoog nauurlijk.
Mocht je ooit nog eens een logitech seje halen ofzo hoef je ook niet meteen weer een andere kaart te halen.
Ik denk dat je in dit surround, DTS, Dolby enz. tijdperk steeds minder keuze krijgt in 2 kanaals geluidskaarten,de ene kaart is nog geavanceerder als de ander.
Dit alles voor de schappelijke prijs van €75 :D (zie pricewatch)

Ik ben er zeer over te spreken, ik kwam ook van onboard af namenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door -Magnat- op 04-02-2008 17:55 ]

Pagina: 1