Hulp nodig voor mijn nieuwe compu.

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views

• MikeSinner
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 11:21
;) Hoi,

Ik zit met een probleem. |:(
Ik wil graag een nieuwe compu samen stellen met MOOIE onderdelen.
Ik wil eigenlijk wel graag de E8400 processor gebruiken en dan het mooie rode Abit Fatal1ty moederbord erbij gebruiken (op basis van de 650SLI chipset), maar ik vind tegenstrijdige berichten.
Overal waar het bord verkocht word staat er in de omschrijving dat dit bord FSB 1066 ondersteund, maar op de site van Abit staat wel de benodigde 1333 vermeld, er word echter niets gezegd over het wel of niet ondersteunen van de nieuwe processor van intel.

Daarnaast zit ik dus met het probleem van de videokaart.
Ik wil eigenlijk niet meer dan 200 Euro spenderen aan de videokaart en ik kom in combo met de mooie rode kleurstelling uit op 2 kaarten.
Een MSI 8800GT 256MB OC edition (standaard koelblok, beetje saai, dus zou ik dan vervangen)
en een Club3D 3750OC 512MB (met standaard een heel mooi zerotherm heatpipe coolertje)
Ik zal sowieso geen spellen draaien op een hogere resolutie dan 1280x1024, aangezien mijn TFT-scherm niet hoger wil dan dat. Kan ik dan stellen dat ik geen 512MB nodig heb?
Ze kosten allebei net iets meer dan 190 euro...
Maakt de hogere snelheid van de Nvidia kaart het gebrek aan extra geheugen goed? Of ben ik toch beter af met meer geheugen?
Om het nog ietsje moeilijker te maken :P bestaat er ook nog de mogelijkheid van de aanschaf van nog een andere kaart, namelijk een PEAK 3750 voor slechts 160 euro. Dit is wel een standaard kaart, wel met 512MB, maar niet overgeklokt en zonder speciale videokaart. Daarnaast twijfel ik een beetje aan de kwaliteit van de onderdelen die PEAK gebruikt op hun kaarten.... Is het een idee om deze kaart te overwegen of moet ik me toch op één van de eerste twee genoemde kaarten richten??

Bij voorbaad dank voor hulp en reacties. _/-\o_
Groetjes, Mike

How about some cookies??

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 22:48
Ik durf zelf ook niet te zeggen wat de max FSB van dat bord is. want op de ene site lees ik dus ook max 1333FSB en op de andere weer 1066FSB max.

Volgens de site van nvidia zou deze chipset wel max 1333 FSB aan moeten kunnen
http://www.nvidia.com/page/nforce_600i_tech_specs.html

Ik denk voor die resolutie dat je beter kan gaan voor een HD3870 512M omdat 256M dan voor die
resolutie best wel aan de krappe kant zit.
Of je moet een ander merk halen bijv: sparkle (Bij cool-prices) die de 8800GT 512M variant verkoopt
voor 199,- al wel dan niet standaart ge OC'ED maar wel sneller is dan een normale HD 3870.

Peak zelf is opzicht geen slecht merk, maar volgens mij wijkte dat model van hun wel
af van het reference model 'As far as I know' :)

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft de videokaart, neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door.

Voor wat betreft het moederbord, kijk hier eens: http://www.abit.com.tw/cp...intel/intel-core2-duo.htm

• MikeSinner
Thanks, kaartje van Sparkle is idd goedkoop, maar niet rood. =P
Ik ga zelf een kastje bouwen met window en wil dus graag alles gelijkgekleurd hebben.
Ik wil dan ofwel het rode thema voortzetten of ik wil alles helemaal zwart hebben.
Probleem is dan alleen weer dat ik bij de webshop waar ik de onderdelen wou bestellen (salland, heeft de E8400 behoorlijk goedkoop en verder ook een uitstekend assortiment) enkel de XFX 8800GT heeft weer met 256 MB, bijna alle andere fabrikanten komen met een standaar (spuuglelijk) groen PCB aanzetten.

How about some cookies??

• MikeSinner
YAY, het moederbord bied dus wel ondersteuning! =) Vraag me alleen wel af waarom jij wel aan dat overzicht kan komen en ik niet? Hele website doorzocht... =(
Modbreak:Je topic schoppen <24u is niet de bedoeling. 2x in 5 minuten is echt nergens voor nodig. Gebruik de edit knop...

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 03-02-2008 13:12 ]

How about some cookies??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MikeSinner schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:36:
YAY, het moederbord bied dus wel ondersteuning! =) Vraag me alleen wel af waarom jij wel aan dat overzicht kan komen en ik niet? Hele website doorzocht... =(
Het waren 3 kliks, direct op de site staat gewoon een knopje met cpu support.

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 22:48
MikeSinner schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:36:
Haha welja, Volgende keer beter.

Achja dan is aan jou zelf de vraag, kijk jij constant dan naar je vga kaart of ga je gewoon
voor de prestaties ;)

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Mooie rode videokaart voor minder dan €200,- : pricewatch: Sapphire HD3870

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:14

ricardo246

Life's what you make it!

@Mike sinner

Hoi Mike, ik heb zelf een Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI,Retail in combinatie met de Q6600.
Hou er rekening mee dat dit bord maar "redelijk" te oc'en is. Hij mist in de bios een optie genaamd GTL reference voltage. Ik kom maar tot 1200Mhz en dan is het klaar.
Het bord ondersteund wel een FSB van 1333Mhz, echter in de handleiding van Abit staat dat hij maar tot 1066 ondersteund (foutje....).
Als je processor een FSB van 1333 heeft moet dit gaan werken lijkt mij.....

De xfx kaarten zijn trouwens erg snel en stabiel (heb zelf de XFX GeForce 8600 GTS, 256 MB, DDR3, PCI Expre.. alleen ze hebben geen rode kaarten idd).

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:00

Format-C

Tracing Rays

*zucht*

Weer zo'n "wat moet ik nemen" topic... :')

PMG FAQ
Modbreak:Ik deel die *zucht* zeker met je, maar laat dit soort post voortaan achterwege, een topicreport is voldoende

[ Voor 78% gewijzigd door dion_b op 03-02-2008 12:46 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
  • GoT is er niet om boodschappenlijstjes te keuren. Een Tweaker is in staat om zelf informatie op te zoeken en tot een keuze te komen.
  • sowieso is het erg onverstandig om eerst een of anderer bling-bling mobo te kiezen (met in dit geval een flink verouderd chipset...) en daarna pas naar specs en compatiblity te kijken. Draai dat liever om. Bepaal je eisen, bepaal welk chipset daaraan voldoet. Bepeel vervolgens welke overige features je nodig hebt bij je gekozen chipset. Zoek borden op met dat chipset en die features. Daar dan reviews/ervaringen van zoeken. En je houdt waarschijnlijk maar een handjevol over. Neem dan de goekoopste. Of de "mooiste". Of degene die ze in de winkel om de hoek hebben. Als je zo je keuze maakt is je hele vraagstelling - en dus dit topic - een non-issue :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.