Ik zit met een probleem.
Ik wil graag een nieuwe compu samen stellen met MOOIE onderdelen.
Ik wil eigenlijk wel graag de E8400 processor gebruiken en dan het mooie rode Abit Fatal1ty moederbord erbij gebruiken (op basis van de 650SLI chipset), maar ik vind tegenstrijdige berichten.
Overal waar het bord verkocht word staat er in de omschrijving dat dit bord FSB 1066 ondersteund, maar op de site van Abit staat wel de benodigde 1333 vermeld, er word echter niets gezegd over het wel of niet ondersteunen van de nieuwe processor van intel.
Daarnaast zit ik dus met het probleem van de videokaart.
Ik wil eigenlijk niet meer dan 200 Euro spenderen aan de videokaart en ik kom in combo met de mooie rode kleurstelling uit op 2 kaarten.
Een MSI 8800GT 256MB OC edition (standaard koelblok, beetje saai, dus zou ik dan vervangen)
en een Club3D 3750OC 512MB (met standaard een heel mooi zerotherm heatpipe coolertje)
Ik zal sowieso geen spellen draaien op een hogere resolutie dan 1280x1024, aangezien mijn TFT-scherm niet hoger wil dan dat. Kan ik dan stellen dat ik geen 512MB nodig heb?
Ze kosten allebei net iets meer dan 190 euro...
Maakt de hogere snelheid van de Nvidia kaart het gebrek aan extra geheugen goed? Of ben ik toch beter af met meer geheugen?
Om het nog ietsje moeilijker te maken
Bij voorbaad dank voor hulp en reacties.
Groetjes, Mike
How about some cookies??