Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 09:45
Is dit niet een beetje schandalig ?
Ik gebruik UPC ON DEMAND nooit.

Als UPC Digitale TV-abonnee heeft u wellicht al gemerkt dat wij het aanbod van UPC On Demand aanzienlijk hebben uitgebreid. Hitseries als Desperate Housewives,
Grey’s Anatomy en Criminal Minds kijkt u nu wanneer het u uitkomt, zonder afhankelijk te zijn van vaste uitzendtijden. Ook de komende tijd zullen wij weer
een flink aantal extra tv-series toevoegen aan UPC On Demand zoals Sex and the City, Frasier en Twin Peaks. En u kunt het allemaal bekijken met een druk op de On
Demand-knop van uw UPC Afstandsbediening.

Vanwege deze uitbreidingen en daarnaast een algemene kosteninflatie zijn de kosten van UPC Digitale TV gestegen. Als gevolg hiervan wordt het maandelijkse tarief
aangepast. Voor u betekent dit dat het tarief van uw huidige abonnement per 1 januari 2009 met € 2,- per maand wordt verhoogd. Uw nieuwe maandelijkse tarief
blijft daarmee overigens beduidend lager dan dat van vergelijkbare digitale TV-abonnementen van UPC.

Wij hopen dat u ook volgend jaar veel plezier zult blijven beleven aan UPC Digitale TV en zullen er alles aan doen om u tot volle tevredenheid van dienst te zijn.
Mocht u desondanks naar aanleiding van deze tariefswijziging uw abonnement willen wijzigen of beeindigen, dan kunt u dit voor 1 januari 2009 kosteloos doen.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:41

ManiacsHouse

Scheisse!

Euhm opzeggen? Maar ja wat dan? Naar de concurrent? Welke? Geen idee...
Sorry voor deze 'botte' reactie, maar ik word een beetje ziek van die providers. Dat doet maar en het enigste wat ze zeggen is dat u kunt opzeggen... Want ze weten dondersgoed dat er geen concurrent is. Tenminste niet op de kabel en dezelfde kwaliteit.

Ook een non-argument "vanwege de uitbreidingen". Volgens mij moeten ze je eerst vragen om zo'n uitbreiding en vragen of je er meer voor wilt betalen. Nu zeggen ze doodleuk we hebben het uitgebreid zonder te vragen, wij willen daar wel meer geld voor zien. Oh u heeft er geen extra geld voor over? Dan rot u maar op.
Arrogantie ten top...

Ik heb overigens een 3 in 1 pakket. En flikkers dat het zijn... Met die 2 euro verhoging word dus telefonie en digitale tv dezelfde prijs. Allebei 15 euro. Welke gaan ze nu rekenen als de 'goedkoopste' die ik gratis krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Het is een grote schande. Ik heb ook al op Tros Radar een bericht gepost en de gemeente gemailed en UPC gemailed.

Maar het haalt allemaal niets uit, ze hebben genoeg klanten die toch wel blijven.
En wat ik ook erg vind is dat je bij UPC geen 2e tuner krijgt bij je abbo. Bij Ziggo kan dat dus wel !
En daar betaal je nog minder ook.

Sterker nog, CAI Harderwijk rekent maar een 10tje per maand voor ongeveer hetzelfde aantal DIGITALE zenders.

Bizar

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

kevertje1977 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:32:
Dus omdat jij dat deel van het pakket nooit gebruikt wil je er geen verhoging voor betalen?
Beetje een vreemde redenantie natuurlijk. Ik kijk ook niet alle zenders, maar moet daar wel voor betalen.
Het zit nu eenmaal in het pakket van Digitale TV. Maar dat wist je toch al tijdens de aanschaf???

Als ik jou was zou ik lekker opzeggen en naar een ander gaan indien mogelijk.

Money for nothin' and your chicks for free

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57

Sick Nick

Drop the top!

Hier dezelfde brief gekregen. Vooral deze quote is echt te lomp voor woorden:
Uw nieuwe maandelijkse tarief
blijft daarmee overigens beduidend lager dan dat van vergelijkbare digitale TV-abonnementen van UPC.
Ik betaalde voor mijn oude pakket (vergelijkbaar met het royaal dvr pakket wat ze nu hebben) 10 euro per maand, dat gaat nu dus naar 12 euro. 1 hele euro goedkoper dan het vergelijkbare pakket, dat is wel beduidend lager :+

Weet nog niet wat ik doe, het on demand gebruik ik zo goed als nooit (soms wat kinderseries als m'n neefje langs komt). Uitzending gemist wel, dat is met dit pakket 10 dagen dus wel prettig. De DVR functie is sowieso lekker om te hebben. Van alle extra zenders kijk ik er eigenlijk maar een paar. Dus ik kan of gewoon die 12 euro betalen of over laten zetten naar een Starter met DVR. Dat is 9 euro per maand, enige wat ik dan echt mis zijn wat zenders die ik soms kijk en wat langer uitzending gemist. Of ik daar nou die 36 euro per jaar voor wil betalen?

• kevertje1977
DeeJee schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:19:
[...]

Dus omdat jij dat deel van het pakket nooit gebruikt wil je er geen verhoging voor betalen?
Beetje een vreemde redenantie natuurlijk. Ik kijk ook niet alle zenders, maar moet daar wel voor betalen.
Het zit nu eenmaal in het pakket van Digitale TV. Maar dat wist je toch al tijdens de aanschaf???

Als ik jou was zou ik lekker opzeggen en naar een ander gaan indien mogelijk.
Je ziet volgens mij iets over het hoofd. Ik heb al TV van UPC en ben er tevreden mee. Nu gaan ze geld steken in uitbreidingen waar ik niet op zit te wachten maar toch mee moet betalen.

Stel je voor dat je mobiele provider het mogelijk maakt om je magnetron op afstand te bedienen en je moet daar 2 euro per maand meer voor betalen. Ook al heb je geen magnetron, iedereen moet betalen.
Dat is toch gek ?

En opzeggen is een optie. Maar wat is het alternatief ?
Ik weet zeker dat UPC dit niet zou doen als Ziggo ook op de kabel zou mogen hier.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

kevertje1977 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:44:
[...]

Je ziet volgens mij iets over het hoofd. Ik heb al TV van UPC en ben er tevreden mee. Nu gaan ze geld steken in uitbreidingen waar ik niet op zit te wachten maar toch mee moet betalen.

Stel je voor dat je mobiele provider het mogelijk maakt om je magnetron op afstand te bedienen en je moet daar 2 euro per maand meer voor betalen. Ook al heb je geen magnetron, iedereen moet betalen.
Dat is toch gek ?

En opzeggen is een optie. Maar wat is het alternatief ?
Ik weet zeker dat UPC dit niet zou doen als Ziggo ook op de kabel zou mogen hier.
Misschien ben ik er iets te makkelijk in, maar zie niet echt het probleem.
Ik ben bijvoorbeeld wel blij met de uitbreiding van de ondemand opties. En weet dat dat soort opties door iemand betaald moeten worden. Hoe zou je dit dan willen oplossen?

Anoniem: 94923

Het liefste kies ik zelf welke zenders ik in mijn pakket wil. Man, wat zou ik dan voordelig zijn!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-05 15:44

KoffieNT

banaan

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:45:
Het liefste kies ik zelf welke zenders ik in mijn pakket wil. Man, wat zou ik dan voordelig zijn!
Ligt er maar net aan of het UPC meer moeite kost om voor iedereen hun eigen pakket te 'serven', of gewoon een pakket maakt waar alles in zit.

Wij gaan binnenkort verhuizen en we hebben het er uren over gehad, dit wordt ons plan.

Internet+Bellen van Telfort (19,95+9,95), dat is dan gratis bellen naar vaste nummers. Voor mobiele nummers gebruik ik voortaan een sim-only abonnement van 6,95, wat goedkoper is dan het tientje wat ik nu per maand thuis op bel, en dan nog eens af en toe een tientje beltegoed koop.

Televisie: UPC Royaal (16,37, die je sowieso betaal voor de lijn+9euro voor het abonnement)

Bij UPC Royaal krijg je de hele lijst met zenders in digitale kwaliteit. Ik kies niet voor Royaal HD omdat ik geen 9 euro extra wil betalen voor die paar zenders meer in HD (discovery, national geographic, leuk, maar niet 9euro-leuk..)
Ook kies ik niet voor DVR omdat ik zelf niets hoef op te nemen, als ik wat gemist heb dan downloaden we dat wel he ;).
We hebben 2 tv's, dus dat betekent dat er een extra kastje moet komen. Dat is weer 4 euro extra. (De dame van UPC probeerde me een tweede abonnement aan te smeren omdat ik 2 tv's heb...)

Totale kosten per maand: 19,95+9,95(+6,95)+16,37+9+4=59,27 (66,22 met sim-only erbij)

Dit is duidelijk goedkoper dan de ongeveer 75 euro (ligt aan hoeveel we bellen)die we nu per maand kwijt zijn, en dan geen digitale tv hebben. En dan heb ik mn prepaid telefoon nog wat ook wat kost.

Al met al, een hele vooruitgang :). Nu maar wachten op de glasvezelaansluiting hier in Helmond, kunnen we weer opnieuw beginnen hehe.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft, ben op deze manier ook tot ons besluit gekomen bij het kiezen van abonnementjes.

:D

KoffieNT1.5 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:53:
[...]
Ik kies niet voor Royaal HD omdat ik geen 9 euro extra wil betalen voor die paar zenders meer in HD (discovery, national geographic, leuk, maar niet 9euro-leuk..)
Al maak je geen gebruik van de HD zenders, je hebt dan wel een HDMI interface wat aanzienlijk betere beeldkwaliteit oplevert :)

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:02:
[...]

Al maak je geen gebruik van de HD zenders, je hebt dan wel een HDMI interface wat aanzienlijk betere beeldkwaliteit oplevert :)
Snap ik, maar Royaal en Royaal HD schelen alleen in het uitzenden van 5 hd zenders waar ik geen 9 euro extra p/m voor wil betalen.
Waar ik het voor doe is, de digitale kwaliteit ipv analoog, en alle extra zenders. (Eurosport 2, Cartoon Netork etc etc.)

Het komt ook vooral omdat ik binnenkort een Plasma ga aanschaffen en dan niet met een analoog signaal wil zitten :P. De andere tv die we hebben is trouwens een CRT, dus die heeft sowieso analoog beeld (door scart), maar wel alle zenders. (als ik geen 2e kastje erbij zou nemen zou 1 van de 2 tv's met een analoog signaal en de zenders die we nu ook hebben blijven zitten.)

Wat ik zo raar vind is dat je maximaal 2 tv's (/2 kastjes) kunt hebben. Er zijn zat mensen met 3+ tv's. Waarom is er geen kastje met 2 of meer aansluitingen? (een mutli-pc router voor het kijken van digitale tv :D)

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieNT op 20-11-2008 11:15 ]

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 15:25

Jabba

Firkan

Inderdaad beetje domme aanpak van UPC, ze hadden gewoon moeten zeggen i.v.m marktwerking zijn we genoodzaakt de abbo prijzen met 0,50 cent te verhogen, u kunt hier opzeggen
klaar

dan had er bijna niemand geklaagd, want elk jaar word het wel verhoogd zoals zoveel dingen

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:57

Sick Nick

Drop the top!

De gewone kastjes (niet-HD versies) hebben alleen een analoge uitgang. Dus volledig digitaal is het niet.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Huh, ik neem aan dat er aan de achterkant 2 of 3 output-aansluitingen zitten hoor. (wie kan er een plaatje van vinden?)

1xHDMI
1xSCART
1xANTENNE(?)

Juist de HDMI-aansluiting maakt het digitaal..of ben ik totaal verkeerd geinformeerd?

Als je 1 tv hebt:

Lijn buiten>
2 contactpunten binnen> (1 voor radio)
De andere gaat naar het kastje>
Van het kastje gaat het naar de tv d.m.v. de SCART of HDMI aansluiting, met HDMI heb je digitaal beeld.

Als je 2 tv's hebt (zo gaan wij het doen):

Lijn buiten>
2 contactpunten binnen> (1 voor radio)
Splitter op de andere aansluiting>
1 kabel naar elk kastje>
Van het kastje gaat het naar de tv d.m.v. de SCART of HDMI aansluiting, met HDMI heb je digitaal beeld.

edit: exact zoals het hier staat dus: http://www.hardware.info/...DTV_optimaal_aansluiten/3

Alleen neem ik een kansje door er een splitter tussen te zetten (tussen de 1e walloutlet en de 2 kastjes). Zal natuurlijk wel eerst zonder splitter proberen en kijken of ik dan beter beeld krijg.

[ Voor 19% gewijzigd door KoffieNT op 20-11-2008 11:36 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

hier nog geen brief gehad van UPC over een verhoging.

Maar bedankt dat jullie allemaal meebetalen aan desperate housewives ben net klaar met seizoen 2 en 3 via on-demand kijken.... :+

On demand is imho ideaal voor series... iets op vast tijdstippen op tv volgens is zo'n gedoe! snap niet waarom het hele tv gebeuren nog niet on demand is... zo'n vast uitzend schema is zooooo 1950.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Nee je snapt het niet.
UPC Starter en Royaal hebben geen HDMI uitgang. Dus analoog.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:12:
[...]

Nee je snapt het niet.
UPC Starter en Royaal hebben geen HDMI uitgang. Dus analoog.
Oh ik snap het niet.

Dan hebben ze me het aan de telefoon verkeerd uitgelegd, en toch klonk het gewoon logisch.

Ik wil gewoon digitale tv (die hele lijst) zonder de hd zenders en zonder DVR..

Waarom staat er dan bij Starter en Royaal: "Ruim 90 zenders in perfecte digitale kwaliteit"?

[ Voor 11% gewijzigd door KoffieNT op 20-11-2008 14:48 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

digitaal of niet doet er niet veel toe, wat is de resolutie van de output? 576 of 720? als de ouput van de gewone kanalen 576 is akn het evengoed via RGb-scart.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 15:10

SeatRider

Hips don't lie

maniacshouse schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:44:
Euhm opzeggen? Maar ja wat dan? Naar de concurrent? Welke? Geen idee...
Sorry voor deze 'botte' reactie, maar ik word een beetje ziek van die providers. Dat doet maar en het enigste wat ze zeggen is dat u kunt opzeggen... Want ze weten dondersgoed dat er geen concurrent is. Tenminste niet op de kabel en dezelfde kwaliteit.
Hm dit is inderdaad wel een naaistreek. Ik vond UPC al niet zo goedkoop eigenlijk. Denk dat ik maar eens een paar weken ga expirimenteren met Digitenne.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:19
KoffieNT1.5 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:23:
Juist de HDMI-aansluiting maakt het digitaal..of ben ik totaal verkeerd geinformeerd?
Ja, je bent verkeerd geinformeerd.

Het signaal op de kabel uit de muur is analoog of digitaal. Het verschil tussen analoog en digitaal zit niet in de aansluiting tussen het UPC kastje en je tv, dit zit in het signaal dat je ontvangt.

3kwp pvoutput

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Aha..dus als ik het Royaal abonnement neem (9 euro..zonder HD..zonder DVR)

Dan heb ik een digitaal signaal totaan het kastje. En vanaf het kastje naar de tv zit een scartkabel..

Het maakt dus niets uit of ik dat kastje met scart of hdmi op de tv aansluit? Begrijp ik het zo goed?

[ Voor 198% gewijzigd door KoffieNT op 20-11-2008 15:30 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:24
Hm, heb deze brief nog niet gezien maar van gewoon van dvr royaal naar dvr starter downgraden nu. Gebruik on demand ook nooit. Gooi daarna mijn telefoon abbo ook naar standaard en ik bespaar weer een paar euro per maand. Zal van de week meteen eens bellen om het te regelen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15
@morpheus, scart is volledig analoog hoor? Dus je stuurt een digitaal signaal door op een analoge verbinding.

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 10:49
Digitale TV heeft helemaal niets te maken met hoe het signaal van de decoder naar je TV gaat. Als je digitale TV hebt, dan komt er een digitaal signaal over de UPC kabel je huis binnen. Daar sluit je dan een decoder op aan, die het digitale signaal decodeert en waarmee je een zender uitkiest (of iets on-demand bekijkt ofzo). De HD decoders sturen het beeldsignaal daarna digitaal door naar je TV (via een HDMI kabel). De niet-HD decoders sturen een analoog beeldsignaal naar je TV via een scart-kabel.

In beide gevallen is het signaal wat je huis binnenkomt dus digitaal, maar het signaal wat uiteindelijk naar je TV gaat is digitaal als het via HDMI gaat en analoog als het via scart gaat.

Voor de volledigheid: op je UPC aansluiting is naast het digitale signaal ook nog het analoge signaal aanwezig (over dezelfde coax-kabel), waardoor je dus ook zonder decoder TV kunt kijken.

• morpheus
KoffieNT1.5 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:28:
Aha..dus als ik het Royaal abonnement neem (9 euro..zonder HD..zonder DVR)

Dan heb ik een digitaal signaal totaan het kastje. En vanaf het kastje naar de tv zit een scartkabel..

Het maakt dus niets uit of ik dat kastje met scart of hdmi op de tv aansluit? Begrijp ik het zo goed?
Je hebt met hdmi in potentie een mooier scherper beeld, doordat hdmi digitaal is. Echter als je geen HDtv bekijkt, is het verschil op je tv niet noemenswaardig volgens mij. Gewoon SCART gebruiken dus inderdaad.
Neefdave schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:42:
@morpheus, scart is volledig analoog hoor? Dus je stuurt een digitaal signaal door op een analoge verbinding.
Your point being?
Ik zeg ook nergens dat SCART digitaal is. Ik leg enkel uit dat de connectie tussen je ontvanger en tv (SCART danwel HDMI) niet het verschil maakt of je UPC digitaal hebt of gewoon UPC standaard (analoog).

3kwp pvoutput

• Deef_K
  • Laatst online: 20:15
Sorry, zie nu dat ik het verkeerd gelezen heb!

morpheus schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:08:
[...]

Je hebt met hdmi in potentie een mooier scherper beeld, doordat hdmi digitaal is. Echter als je geen HDtv bekijkt, is het verschil op je tv niet noemenswaardig volgens mij. Gewoon SCART gebruiken dus inderdaad.
Ik zie duidelijk kwaliteitsverbetering met HDMI t.o.v. SCART. Wellicht komt dat omdat ik een beamer gebruik en dus het beeld groter is.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

@morpheus: Thanks, dan ga ik toch gewoon voor Royaal. Met een kastje met SCART. :)

• morpheus
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 16:43:
[...]

Ik zie duidelijk kwaliteitsverbetering met HDMI t.o.v. SCART. Wellicht komt dat omdat ik een beamer gebruik en dus het beeld groter is.
Dat kan, maar is dat het prijsverschil van 9euro waard? Ben het op dat punt eens met de persoon die de vraag stelde, dat dat erg veel geld is (zeker als je de starters uitvoeringen bekijkt, 4 euro tegenover 13 euro). Als je dan niet erg graag die HD zenders bekijkt, is dat kwaliteitsverschil echt niets in verhouding wat je extra moet betalen.

3kwp pvoutput

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nog een voordeel is dat de HD DVR Philips Mediabox.. 3 tuners heeft. Dit houdt in dat ik 2 programma's tegelijkertijd kan opnemen en ook nog kan time-shiften op een ander kanaal waar ik naar aan het kijken ben.

En nu komt de klapper dat eventueel allemaal ook HD zenders.

En dat alles met een HDMI uitgang.

Goed je betaalt ook wel iets hiervoor, maar zeg nou zelf .. het is wel ideaal. Daarnaast is on demand en de dvr (pauze knop.. naar boven lopen.. kinderen slapen weer en naar beneden verder kijken.. in digitale kwaliteit) een uitkomst met kinderen

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Falcon schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:29:
Nog een voordeel is dat de HD DVR Philips Mediabox.. 3 tuners heeft. Dit houdt in dat ik 2 programma's tegelijkertijd kan opnemen en ook nog kan time-shiften op een ander kanaal waar ik naar aan het kijken ben.

En nu komt de klapper dat eventueel allemaal ook HD zenders.

En dat alles met een HDMI uitgang.

Goed je betaalt ook wel iets hiervoor, maar zeg nou zelf .. het is wel ideaal. Daarnaast is on demand en de dvr (pauze knop.. naar boven lopen.. kinderen slapen weer en naar beneden verder kijken.. in digitale kwaliteit) een uitkomst met kinderen
Krijg je die Philips standaard bij ieder HD-DVR pakket? En; heeft ie HDMI en component aansluitingen tegelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 20-11-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mij is de HDMI uitgang toch wel € 9,- waard. Het verschil is voor mij te groot om te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als ik op 3 PC's in huis TV wil kijken via de Royaal of Starter (wat zijn nou precies de verschillen?), op 2 TV's in digitale kwaliteit en op 1 TV gewoon anoloog. Heb ik dan alleen 2 van die UPC mediaboxen nodig waarvan je er 1 gratis in bruikleen krijgt en de ander je voor ~4 eu p/m moet huren?

Dat klinkt wel erg goedkoop, geen aansluitkosten en daarna maar kosten a 13 euro p/m? Zie ik iets over het hoofd? (ik ben nu klant bij Ziggo, kan ik dan makkelijk overstappen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
net gebeld door UPC waarbij ze uitleggen hoe het zit. het is buiten de on-demand ook inflatie.

ik snap sowieso de berekening van de factuur niet want online is het verschil iets van 5 euro per maand maar op mijn factuur:

01/07 - 30/09 - Standaard pakket Radio/TV : 41,27
01/07 - 30/09 - Abbo UPC Digitale TV Pack : 7,54
01/07 - 30/09 - Abbo UPC Digitale TV Extra channel pack: 5,04

Totaal 53.85
BTW 10,23

Totaal: 64,08

dus 5,04 per 3 maanden (ex btw) voor extra channel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:41

ManiacsHouse

Scheisse!

Ben erg benieuwd of de rest van de pakketten (internet/analoge tv/telefonie) ook stijgen n.a.v. inflatie... Mooi manier om dan meteen na 2 maanden UPC en een hoop gezeik met hun schitterende (brakke) Thomson modem op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monnick schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:37:
Als ik op 3 PC's in huis TV wil kijken via de Royaal of Starter (wat zijn nou precies de verschillen?), op 2 TV's in digitale kwaliteit en op 1 TV gewoon anoloog.
PC of TV? Ik snap je even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:29:
[...]

PC of TV? Ik snap je even niet.
TV, sorry voor mijn typo / vergissing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik op 3 PC's in huis TV wil kijken via de Royaal of Starter (wat zijn nou precies de verschillen?), op 2 TV's in digitale kwaliteit en op 1 TV gewoon anoloog. Heb ik dan alleen 2 van die UPC mediaboxen nodig waarvan je er 1 gratis in bruikleen krijgt en de ander je voor ~4 eu p/m moet huren?

Dat klinkt wel erg goedkoop, geen aansluitkosten en daarna maar kosten a 13 euro p/m? Zie ik iets over het hoofd? (ik ben nu klant bij Ziggo, kan ik dan makkelijk overstappen?)
Je kan op de kabel helaas niet overstappen. In een bepaald gebied is maar een aanbieder actief, bij jou blijkbaar Ziggo.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Uhm, Mijn Mediabox wilde om een of andere reden niet meer meewerken dus ik dacht zoals gewoonlijk "ff software update draaien".

Nu ben ik inmiddels bij fase 3 8 beland (waarbij gewoonlijk de update de mediabox in wordt gepompt gereed is) maar de statusbalk blijft op dit moment leeg. en de status balk is nu vol :|

Heeft iemand toevallig enig idee waarom? Voorheen ging het altijd wel goed namelijk...

Schijnbaar is/was het spitsuur bij UPC ;( . De balk is nu geheel volgelopen dus kan ik gelukkig zometeen nog wat TV kijken.

* mindcrash makes mental note: 'next time have a little bit more patience, tiny grasshopper'

[ Voor 30% gewijzigd door mindcrash op 21-11-2008 20:06 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie is tiny grasshopper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dat is mindcrash zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik zit dus wel serieus te overwegen om over te stappen op de (Philips) HD DVR. Wat ik alleen zo sneu vind is dat je alleen maar een paar maanden korting krijgt als je nog geen klant bent. Wat nu als ik nu mijn digitale TV opzeg (dat mag namelijk tot 1-1 wegens de prijsverhoging), hoeveel tijd moet er dan tussen zitten voor ik kan profiteren van korting bij aanschaf van HD DVR?

Edit: Met 18 euro per maand win ik daarmee 3x9 - 9 = 18 euro. SCORE! |:(
Starter HD met DVR
Actie voor nieuwe klanten:

* Eerste 3 maanden 50% korting
* Nu geen activatiekosten t.w.v. €29,99

Actie voor bestaande klanten:

* Eerste 2 maanden €4,50 korting

[ Voor 28% gewijzigd door SeatRider op 22-11-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 10:49
Weet niet of je van die mogelijkheid gebruik kunt maken (opzeggen en dan opnieuw aanvragen), maar als het kan, dan zou je misschien moeten overwegen om dan ook even drie maandjes van het royaal-pakket te genieten. Daarop krijg je de eerste drie maanden 100% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:24
kevertje1977 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:32:

Als UPC Digitale TV-abonnee heeft u wellicht al gemerkt dat wij het aanbod van UPC On Demand aanzienlijk hebben uitgebreid. Hitseries als Desperate Housewives,
Grey’s Anatomy en Criminal Minds kijkt u nu wanneer het u uitkomt, zonder afhankelijk te zijn van vaste uitzendtijden. Ook de komende tijd zullen wij weer
een flink aantal extra tv-series toevoegen aan UPC On Demand zoals Sex and the City, Frasier en Twin Peaks. En u kunt het allemaal bekijken met een druk op de On
Demand-knop van uw UPC Afstandsbediening.

Vanwege deze uitbreidingen en daarnaast een algemene kosteninflatie zijn de kosten van UPC Digitale TV gestegen. Als gevolg hiervan wordt het maandelijkse tarief
aangepast. Voor u betekent dit dat het tarief van uw huidige abonnement per 1 januari 2009 met € 2,- per maand wordt verhoogd. Uw nieuwe maandelijkse tarief

Wij hopen dat u ook volgend jaar veel plezier zult blijven beleven aan UPC Digitale TV en zullen er alles aan doen om u tot volle tevredenheid van dienst te zijn.
Mocht u desondanks naar aanleiding van deze tariefswijziging uw abonnement willen wijzigen of beeindigen, dan kunt u dit voor 1 januari 2009 kosteloos doen.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Vandaag bij de UPC winkel geweest. Hier wisten ze er niets van en zeiden dat het niet waar was. Waarschijnlijk hebben ze het bij het verkeerde eind maar ik heb het maar zo gelaten. Wel ben ik van royaal naar starter gegaan. Vind het teveel geld voor iets dat ik toch niet gebruik.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Mijn schoonouders hebben UPC Starter en kregen deze week een brief (per post dus) van 1 euro per maand verhoging.

De mail die ik kreeg van UPC heb ik nog niet per brief gehad overigens. Naar aanleiding van mijn mail naar UPC kreeg ik wel een belletje van UPC van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Erg apart :?

Bij kevertje77 gaat het om € 2, hierboven om 1, en ik heb gisteren en brief gehad dat ik 50 cent omhoog ga :P
Waar zou dat verschil precies door komen ? Ik heb twee decoders waarvan één een DVR en een royaal pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ken. schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:13:
Erg apart :?

Bij kevertje77 gaat het om € 2, hierboven om 1, en ik heb gisteren en brief gehad dat ik 50 cent omhoog ga :P
Waar zou dat verschil precies door komen ? Ik heb twee decoders waarvan één een DVR en een royaal pakket.
Kun je me vertellen hoe je je 2 decoders hebt aangesloten?

Ik moet zelf mn 2e kastje dadelijk (1dec) (ook een Royaal abonnement met 2 decoders, geen dvr) zo'n 15 meter verlengen naar mn tv boven. Heb je speciale splitters/kabels/versterkers/andere hardware gebruikt? Zo ja, welke?

Ik wil het in ons nieuwe huis in 1 keer goed doen uiteraard :D

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 24-11-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Metalen connectoren gebruiken en eventueel een tweewegs signaalversterker, die je in je hoofdaansluiting stopt en van daaruit gaan splitten. Gewone splitters zorgen er bij mij voor dat het signaal echt extreem slecht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Ja daarom, wij hebben ook alleen zon normaal splittertje maar dat zal echt niet genoeg zijn.

Met zon signaalversterker hoor ik wel dat je niet zon goedkopere 20 euro ding moet kopen, maar echt voor 40-50 euro moet kijken.

Voor de ene tv hoeft trouwens geen signaalversterking, maar voor de tv boven waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb er een gekocht via UPC zelf. Eentje die ook een retoursignaal kan verwerken.
De standaard versterkertjes weten hier namelijk geen raad mee (kunnen het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Aha oke, ga ik eens bellen. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

UPC winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Aha oke, ga ik eens fietsen. Thanks :)

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieNT op 24-11-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131790

Heb sinds deze week eindelijk mijn royaal mediabox (na 3 maanden!!!!). Supermooi beeld! Vooral HD discovery en National Geographic is werkelijk om van te genieten.

Maar veel films, series, muziekzenders hebben uitgerekt beeld door 4:3 weergave. Is dat normaal? Normale omroepen is gewoon netjes breedbeeld en dus niets uitgerekt. Ik kan het beeld ook niet aanpassen op de mediabox en ook niet op de tv (philips Philips 37PFL5603D).
Ik begrijp dat bepaalde programma's nog niet in breedbeeld zijn, maar dan kun je het toch op de mediabox instellen alszijnde 4:3? Als ik dat doe heb ik alsnog uitgerekt beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt op de Mediabox wel instellen wat de uitvoer moet zijn. Ergens onder Menu -> instellingen of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131790

Anoniem: 94923 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:46:
Je kunt op de Mediabox wel instellen wat de uitvoer moet zijn. Ergens onder Menu -> instellingen of zoiets.
Dat heb ik dus gedaan. TV als mediabox staan ingesteld op 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
is er iemand die mijn abbo kosten kan uitleggen ?

01/07 - 30/09 - Standaard pakket Radio/TV : 41,27
01/07 - 30/09 - Abbo UPC Digitale TV Pack : 7,54
01/07 - 30/09 - Abbo UPC Digitale TV Extra channel pack: 5,04

Totaal 53.85
BTW 10,23

Totaal: 64,08

volgens UPC kost een gewoon abbo 16,37 per maand + 9 euro voor royaal. Dat is 25,37 per maand.
Krijg ik korting ofzo ? en is daarom de verhoging van 2 euro per maand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:22
Jij hebt geen Royaal-abonnement á € 9,-, maar een abonnement op Digital TV Pack (basis) en Extra Channel Pack (extra zenders). De laatstgenoemde combinatie is beduidend goedkoper (€ 5 incl. BTW vs € 9 incl. BTW per maand)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
maar die combinatie bestaat niet meer op de UPC website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

kevertje1977 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:02:
Bel ff met de HD om het zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144867

Heej mannen, waarschijnlijk is het in een van de honderden pagina's hiervoor wel genoemd, maar ik kan het zo snel niet vinden dus stel ik de vraag maar gewoon hier.

Ik heb UPC digitale TV met de Mediabox. Nu wil ik echter een beamer kopen en een mediacenter gaan aanleggen (Mythbuntu). Ik wil dus de digitale TV via mijn PC, en natuurlijk ook via de PC kan opnemen etc.

Kan ik ergens een TV-kaart kopen die compatible is met UPC? Of hoe moet ik hier te werk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien heb je hier wat aan TV-kaarten voor digitale kabel en satelliet TV

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Anoniem: 144867 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:56:
Heej mannen, waarschijnlijk is het in een van de honderden pagina's hiervoor wel genoemd, maar ik kan het zo snel niet vinden dus stel ik de vraag maar gewoon hier.

Ik heb UPC digitale TV met de Mediabox. Nu wil ik echter een beamer kopen en een mediacenter gaan aanleggen (Mythbuntu). Ik wil dus de digitale TV via mijn PC, en natuurlijk ook via de PC kan opnemen etc.

Kan ik ergens een TV-kaart kopen die compatible is met UPC? Of hoe moet ik hier te werk gaan?
Het korte antwoord: NEE.

Het lange antwoord: Tot een tijdje geleden was het basispaket digitaal FTA te ontvangen (ik gebruik(te) daar een FireDTV kaartje voor, werkte prima). In de loop van het afgelopen jaar heeft UPC echter overal codering op gegooid en was het afgelopen met het feest. De smartcard is bij UPC gekoppeld aan hun eigen mediabox. Een TVkaart met een CAM waar je de smartcard in steekt gaat dus niet werken omdat UPC dat blokkeert. Het enige wat nog FTA is zijn ned 1, 2 en 3. Maar om voor die drie zenders nou een dure TV kaart te gaan kopen is natuurlijk zonde.

Anoniem: 144867

Zeker, zeer informatief, dank je! Als ik dit goed begrijp, heb ik aan UPC een slechte aangezien ze alles met een onmogelijke encryptie versleutelen, waar geen CAM voor te vinden is.

Opzeggen dan maar en overstappen op digitenne?
Of heeft iemand nog andere suggesties?

En weet iemand of er al ergens een klacht in de maak is voor monopolistische wanpraktijken van UPC? Ik zou me daar graag bij aansluiten want dit is natuurlijk pure onzin.

Ik zou je adviseren omwille van de beeldkwaliteit aangezien je met het grote beeld van een beamer kwaliteitsverschil eerder opmerkt toch bij UPC te blijven en te kiezen voor een abbo met HDMI interface en DVR (opname) functionaliteit. Koop daarnaast geen dure HTPC voor je mediafiles maar een NMT.

• Mawlana
kevertje1977 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:02:
Ja, en? Bestaande klanten met dit abonnement blijven het houden totdat je overstapt op een ander pakket. UPC Internet Classic bestaat ook nog steeds (voor bestaande klanten), terwijl het al jaren niet wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:13
Ik heb in mijn nieuwe huis straks een Samsung Professional monitor hangen ipv een tv (strakker design, krijgertje etc).

Probleem daarbij is natuurlijk dat er geen cai op zit en geen scart aansluiting. Scart is te ondervangen met scart naar tulp/composiet en dan door te zetten naar de monitor.
Maar nu lees ik dat er ook nog een cai signaal doorgezet wordt naar de tv met het analoge signaal. Heb je dat analoge signaal überhaupt nodig of wordt hetzelfde ook digitaal aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee die heb je met digitale tv niet nodig. De CAI kabel gaat immers naar de decoder en niet de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:48
Nee, dat analoge signaal heb je niet meer nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door Poltergeist op 09-12-2008 15:28 . Reden: Tjemig, toch eerst op verversen klikken voordat ik een keer op verzenden druk... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Laatst online: 17-04 07:13
Dankjewel voor de reacties, ik zie elke keer in de installatieoverzichten van UPC een dubbel signaal naar de tv/monitor lopen. Laat ik de cai dus weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
die kabel zit er alleen zodat je ook via je mediabox analoog kunt kijken als de mediabox uit staat. Ik heb zelf de zenders ook niet ingesteld voor het analoge signaal.

Van de week is trouwens voor de zoveelste keer m'n favorietenlijst weer verdwenen toen ik 's ochtends ineens de installatie moest doorlopen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 00:19

Vergeet het addertje onder de gras niet!!! Hier komt nog geld bij voor het standaard TV/radio pakket (a 16,37 in amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:12:
[...]

Vergeet het addertje onder de gras niet!!! Hier komt nog geld bij voor het standaard TV/radio pakket (a 16,37 in amsterdam).
Op de website staat toch netjes vermeld dat je ook verplicht het UPC Standaardpakket Radio/TV moet afnemen? Hoe kun je het dan nog "het addertje onder het gras" noemen? :?
* Dit abonnement is alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV ( max. € 16,37 per maand) en maandelijks opzegbaar. Per 1 januari 2009 kunnen de getoonde tarieven wijzigen. Kijk voor een volledig overzicht van de tarieven geldend per 1 januari 2009 op de tarievenpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:54
Ik heb een afstandsbieding van LG waar de functie op zit om het TV te bedienen, of STB te bedienen. Nu vraag ik me af of ik daarmee ook de UPC Mediabox kan bedienen.. Ik heb het namelijk nog niet, maar wil het misschien aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dat zou kunnen, zal immers wel werken met infrarood en zo'n code :), of dan alle functies beschikbaar zijn is de vraag.

Gewoon proberen :).

(ik heb dat ook trouwens op mijn AB, volgende week krijg ik ook de mediabox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Kaasplank schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:45:
die kabel zit er alleen zodat je ook via je mediabox analoog kunt kijken als de mediabox uit staat. Ik heb zelf de zenders ook niet ingesteld voor het analoge signaal.
Dat had ik ook graag willen doen, maar omdat ik een echte teletekst junkie ben en dat echt zeer slecht tot gewoon niet werkt met alle mediaboxen, heb ik toch nog de analoge kanalen gekoezen.

(heb de HD DVR box)

Iemand trouwens een idee waarom op Ned1 t/m 3 digitaal de ondertitels voor doven- en slechthorende werken, maar niet op BBC? De techniek is toch dezelfde? (niet te verwarren met TT 888, dat is wat anders)

[ Voor 3% gewijzigd door arsimo op 12-12-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
Sinds begin deze week kan ik geen on-demand meer gebruiken, ik klik een serie aan en dan geeft hij het "even geduld aub scherm" waar hij na 2 minuten opeens de melding geeft dat er een storing is. Hiervoor startte hij altijd binnen 2 sec. de serie op... Heb de stekker er al eens uitgehaald maar ook dat geeft geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Katseviool schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:34:
Sinds begin deze week kan ik geen on-demand meer gebruiken, ik klik een serie aan en dan geeft hij het "even geduld aub scherm" waar hij na 2 minuten opeens de melding geeft dat er een storing is. Hiervoor startte hij altijd binnen 2 sec. de serie op... Heb de stekker er al eens uitgehaald maar ook dat geeft geen oplossing.
En wat zei UPC er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heeft hij dat dure 0900 nummer nog niet gebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Heb ik idd nog niet gebeld, had eigenlijk gehoopt dat iemand me hier wat kon vertellen.
Dacht eerst dat misschien de HD vol was, dus dat hij niet meer kon bufferen, echter kun je gepauzeerde items ook niet verwijderen dus dat lijkt me ook stug.

[edit]Blijken meer lui last van te hebben.. http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=22414.460

[ Voor 16% gewijzigd door Katseviool op 15-12-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Katseviool schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:34:
Gaat het om een specifieke aflevering, of heb je dat bij alles wat je kunt bestellen? Mediabox al eens 10 sec van de stroom gehad? Tevens kun je hem eens opnieuw door de fabrieksinstellingen halen, zodat je zeker weet dat de goeie regiocode erin zit.
Heb ik idd nog niet gebeld, had eigenlijk gehoopt dat iemand me hier wat kon vertellen. Dacht eerst dat misschien de HD vol was, dus dat hij niet meer kon bufferen, echter kun je gepauzeerde items ook niet verwijderen dus dat lijkt me ook stug.
Inderdaad, al is je harde schijf tot aan de nok toe vol, dan moet je nog steeds content kunnen bestellen. Als je mediabox na een bestelling blijft hangen in het 'even geduld' scherm, is de box wel online (anders kom je niet eens tot dat scherm) maar is er hoogstwaarschijnlijk iets met de regiocode enzo.

Als een simpele reset (stekker eruit en erin na 10 sec) niet wil helpen, en de fabrieksinstellingen ook niet, zet de box dan eens op een willekeurige andere regio ver uit de buurt, bestel dan nog eens iets, van uitzending gemist ofzo (dat gaat niet lukken natuurlijk met de verkeerde regiocode, maar dat maakt niet uit, als je maar wat probeert te bestellen), en zet daarna je box weer terug op je eigen regiocode.
[edit]Blijken meer lui last van te hebben.. http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=22414.460
Het probleem waar ze het over hebben was vanochtend, dat speelt sinds eind van de ochtend niet meer, zoals je ook aan de berichtjes in die thread kunt zien. Jij geeft daar aan dat je al een week problemen hebt, dat is echt wat anders...

[ Voor 55% gewijzigd door Bergen op 31-12-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Als ik de digitale beeld van UPC vergelijk met Ziggo, is UPC echt een stuk slechter.

Weet iemand de bitrate is van de verschillende zender van UPC?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Lisadr schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:17:
Als ik de digitale beeld van UPC vergelijk met Ziggo, is UPC echt een stuk slechter.
Welke kanalen bedoel je dan precies? Het ene kanaal is het andere niet... En wat bedoel je met "slechter"? Qua kleuren? Scherpte? Blokjes? Welke zenders heb je vergeleken? Welke typen mediaboxen? Wat voor merk/type televisies waren het? Welke programma's? Alleen melden dat je UPC "een stuk slechter" vindt, zegt weinig. We willen concrete voorbeelden en volledige informatie over wat je hebt vergeleken. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 17-12-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Bergen,

- TV Is een Sony KDL-46W2000
- Media box is de standaard SD Thomson by UPC vs de Samsung DCB-B270R
- In princiepe alle zender, maar vooral de Nederlandse zenders (NEDx, RTLx enz)
- Qua kleuren zijn ze +- dezelfde
- Bij Ziggo is de scherpte veel beter
- Bij UPC is alles veel meer pixelachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Bergen schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:51:
[...]
Gaat het om een specifieke aflevering, of heb je dat bij alles wat je kunt bestellen? Mediabox al eens 10 sec van de stroom gehad? Tevens kun je hem eens opnieuw door de fabrieksinstellingen halen, zodat je zeker weet dat de goeie regiocode erin zit.

[...]
Inderdaad, al is je harde schijf tot aan de nok toe vol, dan moet je nog steeds content kunnen bestellen. Als je mediabox na een bestelling blijft hangen in het 'even geduld' scherm, is de box wel online (anders kom je niet eens tot dat scherm) maar is er hoogstwaarschijnlijk iets met de regiocode enzo.

Als een simpele reset (stekker eruit en erin na 10 sec) niet wil helpen, en de fabrieksinstellingen ook niet, zet de box dan eens op een willekeurige andere regio ver uit de buurt, bestel dan nog eens iets, van uitzending gemist ofzo (dat gaat niet lukken natuurlijk met de verkeerde regiocode, maar dat maakt niet uit), en zet daarna je box weer terug op je eigen regiocode.

[...]
Het probleem waar ze het over hebben was vanochtend, dat speelt sinds eind van de ochtend niet meer, zoals je ook aan de berichtjes in die thread kunt zien. Jij geeft daar aan dat je al een week problemen hebt, dat is echt wat anders...
Bedankt voor je post, ik ga het vanmiddag eens proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben ik de enige die de laatste dagen tijdens het kijken van TV geconfronteerd wordt met 'software upgrades' ? Vroeger deed m'n oude mediabox dit alleen als hij uitstond, maar de afgelopen dagen om de haverklap als ik aan het kijken ben.

Is hier iets aan te doen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 03-05 12:49
Lisadr schreef op woensdag 17 december 2008 @ 00:17:

Weet iemand de bitrate is van de verschillende zender van UPC?
constant bitrate van 8 Mbit/s afaik

Weet niet wat de HD zenders doen... en al helemaal neit wat ziggo doet. UPC haalt zijn signaal iig direct uit hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Gunner schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:38:
Ben ik de enige die de laatste dagen tijdens het kijken van TV geconfronteerd wordt met 'software upgrades' ? Vroeger deed m'n oude mediabox dit alleen als hij uitstond, maar de afgelopen dagen om de haverklap als ik aan het kijken ben.

Is hier iets aan te doen?
Ik heb het inderdaad ook weer sinds een week of wat.
Hierdoor zijn al enkele geplande opnames verpest en heb ik precies cruciale eindes van films / series gemist.
Het lijkt bijna of ze het er om doen.. Stuur die updates gewoon al_tijd 's nachts om een uur of drie en niet overdag of 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Tis de laatste tijd zowiezo een ramp met de normale mediaboxes als je het aan mij vraagt, hier niks anders dan haperers, en stilstaand beeld ( gedurende seconde ofzo... )

Binnenkort maar eens bellen en eisen dat ze er wat aan gaan doen... dit duurt nu al te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
UPC pusht géén updates. De Mediabox controleert enkel op de volgende momenten of er een nieuwe versie, hierna wordt de software gedownload en geïnstalleerd.

- Na een een reset (stekker eruit, stekker erin).
- Wanneer de Mediabox 10 minuten op standby staat.

Iedere "software update" buiten deze momenten om duidt op een crash van de Mediabox. Waarom de Mediabox crasht weet ik overigens niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 28-12-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ah dan ga ik morgen bellen dat ik een kapotte Mediabox heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Fatal Mind schreef op zondag 28 december 2008 @ 10:52:
Tis de laatste tijd zowiezo een ramp met de normale mediaboxes als je het aan mij vraagt, hier niks anders dan haperers, en stilstaand beeld ( gedurende seconde ofzo... )

Binnenkort maar eens bellen en eisen dat ze er wat aan gaan doen... dit duurt nu al te lang.
Hm, dat heb ik hier (010) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:51
bij ons gebeurt het ook sinds een dag of 3-4 dat de box om het uur ofzo een firmware upgrade doet... zijn (veel) meer mensen met deze klachten, ook op het chelloo forum (de firmware versie blijft trouwens steeds hetzelfde)

[ Voor 13% gewijzigd door kieskes op 28-12-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 28 december 2008 @ 18:39:
[...]

Hm, dat heb ik hier (010) ook.
Regio rotterdam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 03-05 12:49
Regio 040 ook last van. Kabels/stekker is ok met koka977 en ander hirschmann spul. Vooral Voom & historyHD is bij mij om de zoveel tijd een drama. Lijkt wel een soort golfbeweging.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
lowfi schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:50:
[...]

constant bitrate van 8 Mbit/s afaik

Weet niet wat de HD zenders doen... en al helemaal neit wat ziggo doet. UPC haalt zijn signaal iig direct uit hilversum.
Contact gehad met UPC (kennis die bij UPC werkt) en hij heeft mij verteld dat de bitrate inderdaad lager is dan Ziggo en dat de slechter beeldkwaliteit mede komt door hun Thomsan mediabox.

Hier zijn een aantal bitrates van UPC
NED 1,2,3 - 6.5Mbit
RTL en SBS zenders - 7Mbit
Eredivisie voetbal - 5.5Mbit
CNN - 3.5Mbit
NGC - 6.0Mbit
Locale omroepen - 3.5 Mbit
BBC zenders - 4.0 Mbit

HD zenders zitten rond de 12Mbit

UPC maakt gebruik van ratereduction, waardoor zenders niet in 8Mbit worden weergegeven, maar gemiddeld rond de 6Mbit. Ruim 33% lagere bitrate dan Ziggo.

Ik ben dus niet gek ;) er is dus wel een "groot" verschil in beeldkwaliteit tussen UPC en Ziggo digitaal.

Bij UPC is analoog beeld (mits je de juiste bekabeling en versterker hebt) scherper dan digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lisadr schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:55:
UPC maakt gebruik van ratereduction, waardoor zenders niet in 8Mbit worden weergegeven, maar gemiddeld rond de 6Mbit. Ruim 33% lagere bitrate dan Ziggo.

Ik ben dus niet gek ;) er is dus wel een "groot" verschil in beeldkwaliteit tussen UPC en Ziggo digitaal.

Bij UPC is analoog beeld (mits je de juiste bekabeling en versterker hebt) scherper dan digitaal.
Die ratereduction of rateshaping zoals het ook wel genoemd wordt is een moeilijk te begrijpen concept voor velen. De stelling is namelijk al snel: "Maar het is toch nog steeds een hogere bitrate dan door CanalDigitaal wordt doorgegeven voor dezelfde kanalen, dus is heeft UPC een betere beeldkwaliteit dan CanalDigitaal". Bij ratereduction gaat het aangeleverde signaal vanuit Hilversum van 8 Mbps echter de multiplexer van UPC in en wordt er uit dat live signaal een instelbaar percentage MPEG data weggegooid zonder het opnieuw MPEG te coderen en dat geknepen of verminkte signaal wordt doorgestuurd naar de klanten. Bij een partij als CanalDigitaal komt hetzelfde signaal binnen vanuit Hilversum als bij UPC, maar daar wordt het signaal opnieuw MPEG gecodeerd om een lagere bitrate te bereiken.

Je maakt een vergelijking met Ziggo, maar ook in de kabelgebieden van Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel wordt er volop ratereduction toegepast met negatieve gevolgen voor de beeldkwaliteit. Het digitale TV signaal van het voormalige Multikabel is sinds vorig jaar augustus vervangen door het digitale TV signaal uit de headend van Ziggo/Casema waar men ook apparatuur heeft die geschikt is voor ratereduction. Sindsdien vind ik dat de beeldkwaliteit achteruit is gegaan. Uit eigen bitrate metingen blijkt dat het voormalig Multikabel altijd de originele bitrate doorgaf waardoor de beeldkwaliteit goed was. Sinds het signaal bij Ziggo/Casema vandaan komt ligt de bitrate van de kanalen zo'n 10 tot 15% lager. Uiteraard zijn de vertegenwoordigers van Ziggo op de diverse forums het niet met mij eens als stel dat de beeld kwaliteit achteruit is gegaan sinds het signaal bij Ziggo/Casema vandaan komt, maar men vergeet dat ik een betere kwaliteit gewend ben wat van de ene op de andere dag opeens minder is geworden. Veel ex-Multikabel klanten zien het verschil overigens niet, maar er zijn ook genoeg mensen die het verschil in beeldkwaliteit niet eens waarnemen met bijvoorbeeld Digitenne of met een goed analoog signaal.

Bij Ziggo/@Home wordt/werd, net als voorheen bij Ziggo/Multikabel, niet of nauwelijks van ratereduction gebruik gemaakt. Maar aangezien beide Ziggo netwerken in de toekomst dezelfde kanalen moeten aanbieden met hetzelfde aantal Transport Streams (lees frequenties) zal ook bij Ziggo/@Home ratereduction zijn intrede gaan doen of heeft dat ondertussen al gedaan. Men zal die ratereduction echter niet te veel in één keer toepassen omdat het dan te veel opvalt voor de Ziggo/@Home klanten. In het begin reageerde Ziggo/Casema nog wel eens op het klagen over de beeldkwaliteit door de ratereduction weer iets te veminderen, maar dat is ondertussen weer opgeschroeft richting de 10 tot 15% terwijl het gezien de ongebruikte ruimte in veel Transport Stream volstrekt overbodig is om ratereduction toe te passen. Maar ja, het is natuurlijk niet de bedoeling dat klanten gaan wennen aan een betere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Interessante leesvoer.
Valt me op dat de HD zenders ook niet zo'n enorm hoge bitrate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 13:28
mocht het voorkomen dat de MB constant zichzelf blijft updaten dan is deze blijven hangen in een update ergens voorgaande keren..

om dit te verhelpen moet je gewoon ff zelf de MB handmatig een geforceerde update geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JimZzter schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:09:
mocht het voorkomen dat de MB constant zichzelf blijft updaten dan is deze blijven hangen in een update ergens voorgaande keren..

om dit te verhelpen moet je gewoon ff zelf de MB handmatig een geforceerde update geven..
Resetten naar fabrieksinstellingen is geen oplossing, volgens het forum van chelloo in ieder geval.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.