Waarom is er niemand op Ebay die vanuit de UK verzend binnen europa (dan is die dounakostenshit niet eens meer aan de orde). Je denkt toch niet echt dat ik enig risico ga lopen, als het duidelijk is dat je deze laptop onder andere aanschaft omdat ie juist zo goedkoop is!!CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:30:
Vanuit HongKongsince Jun-21-04 in Hong Kong
Ik was de Sjaak en kon 85,- extra lappen, Windkracht13 en RaceKabouter betaalden niks extra's
Zullen er heus wel zijn hoor, maar dan heb je 'n UK toetsenbord
Bestel je 'm toch bij Komplett
En JIJ schaft hem aan, omdat die zo goedkoop is, ik omdat ik de portabiliteit nodig had
En JIJ schaft hem aan, omdat die zo goedkoop is, ik omdat ik de portabiliteit nodig had
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 17-02-2008 16:47 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Dit bedoel ik weet je... Ik wil gewoon een US-versie hebben een geen fucking UK-versie (wie zit daar nou op te wachten). En 10.000 jaar wachten totdat ie uit is bij Komplett is volgens jou zeker ook een optie. Nederland word gewoon vet achtergesteld zoals gewoonlijk, en dat is gewoon een fucking feitCLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:46:
Zullen er heus wel zijn hoor, maar dan heb je 'n UK toetsenbordBestel je 'm toch bij Komplett
![]()
Wind je niet zo op 
Nederland is een piepklein landje.
In Duitsland zitten er 6 keer zoveel mensen te wachten op een EEE. VK ook. Nogal wiedes dat Nederland ergens achteraan de rij mag aansluiten
Nederland is een piepklein landje.
In Duitsland zitten er 6 keer zoveel mensen te wachten op een EEE. VK ook. Nogal wiedes dat Nederland ergens achteraan de rij mag aansluiten
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
De huidige 3G modems werken vaak out of the box op Linux. Ik heb zelf een Huawei E220 USB modem (worden bij Vodafona bijv. ook geleverd), en dat werkt prima. Wordt aangestuurd via een "ouderwets" inbelmodel protocol (WvDial).Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:56:
...
Nu is het zo dat er (3G) van Vodafone op moet komen... oftewel ik zit vast aan XP of Mac OS.
(Volgens de Vodavone site) http://www.vodafone.nl/pr...el_internet_op_je_laptop/
Tenzij iemand hier ook een 3G kaart aan de praat heeft op die linux distro.
Tsjaa als je iets wilt wat schaars is, zijn de prijzen hogerVerwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:52:
Dit bedoel ik weet je... Ik wil gewoon een US-versie hebben een geen fucking UK-versie (wie zit daar nou op te wachten). En 10.000 jaar wachten totdat ie uit is bij Komplett is volgens jou zeker ook een optie. Nederland word gewoon vet achtergesteld zoals gewoonlijk, en dat is gewoon een fucking feit
[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 17-02-2008 19:37 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb even wat replies verwijderd. Laten we met z'n allen maar even normaal reageren, dan blijft het topic ook leuk om te lezen
.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dat komt mssn wel omdat hij bij mij was verstuurd als zijnde 'spare and repair parts' met een verzekerde waarde van 1000 euro. hehehehe, hij is iig niet stom daar in hongkong.CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:30:
Ik was de Sjaak en kon 85,- extra lappen, Windkracht13 en RaceKabouter betaalden niks extra's
Verwijderd
Trouwens weer een ervaring...
Als je accu vol is van je Eeepc & je zet hem uit, vervolgens de stekker eruit.
Dan blijft ie ook VOL !
Dus als je na 6 uurtjes hem weer aansluit gaat hij niet weer laden.
(Athans misschien is komt dat omdat de accu nieuw is?!?)
Maar bij andere laptops begint hij hoe dan ook weer te laden.
(Compaq, Acer, IBM)
+ punt voor de levens duur van de accu.
Als je accu vol is van je Eeepc & je zet hem uit, vervolgens de stekker eruit.
Dan blijft ie ook VOL !
Dus als je na 6 uurtjes hem weer aansluit gaat hij niet weer laden.
(Athans misschien is komt dat omdat de accu nieuw is?!?)
Maar bij andere laptops begint hij hoe dan ook weer te laden.
(Compaq, Acer, IBM)
+ punt voor de levens duur van de accu.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 20:36 ]
Voor zover ik weet is dat normaal, Tripbyte? Als ik mijn ASUS F3JC uitzet (incl. stekker eruit) met een volle accu dan blijft deze zo goed als vol en wordt deze na opnieuw inpluggen niet herladen. Enkel bij standby wordt de accu gebruikt omdat er spanning op o.a. het geheugen moet blijven tegen dataverlies. Bij hibernate wordt de inhoud van het geheugen naar de hardeschijf gekopieerd en vervolgens het apparaat volledig afgesloten waarmee het vergelijkbaar is met een volledige shutdown.
Waarschijnlijk gebruik jij nu gewoon geen standby en deden die andere notebooks dat wel?
Waarschijnlijk gebruik jij nu gewoon geen standby en deden die andere notebooks dat wel?
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Simpel omdat HK buiten de EU valt. Als je ze vanuit GB gaat aanbieden dan moet je ook VAT (BTW) gaan betalen en valt het voordeel gewoon weg.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:45:
[...]
Waarom is er niemand op Ebay die vanuit de UK verzend binnen eEuropa (dan is die dounanekosten shit niet eens meer aan de orde). Je denkt toch niet echt dat ik enig risico ga lopen, als het duidelijk is dat je deze laptop onder andere aanschaft omdat ie juist zo goedkoop is!!
Het voordeel wat jij wilt is alleen te behalen als de douane je 'vergeet'.
(als dit teveel afkortingen zijn dan gelieve in te lezen op internationaal belastingrecht en zo).
[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 17-02-2008 22:26 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hoeveel % invoerrechten zit er nou op een laptop? Op belastingdienst.nl wordt verwezen naar douane.nl en daar komen ze met:CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:30:
Welke goederen dan? En wat is de hoogte van de invoerrechten dan? Dat is verder op de site nergens te vindenInvoerrechten
Bij invoer van goederen in Nederland moet u meestal invoerrechten betalen. Invoerrechten zijn belastingen die bij het invoeren van goederen worden geheven. Hoeveel invoerrechten u moet betalen, hangt af van het soort goederen
Even uitgaande van jouw situatie:
€315 is het hele zaakje ongeveer, dus van die €85 is €60 BTW. Hou je nog €25 over, wat ongeveer 10% is van het bedrag dat de laptop zelf kost, wat 10% is. Maar dan weet de douane dus precies hoeveel je laptop gekost heeft, terwijl er geen correcte factuur bij zit (daar adverteert die gast zelfs mee

Maar goed, €25 extra is dus best te doen, als ze die klapjap maar wel echt als €250 beoordelen.
Ah, heb nu met google http://hbi.douane.nl/ kunnen vinden, een site die er ver*piep*t uitziet in firefox en waarop je met de termen laptop en computer geen resultaten krijgt. Dan maar handmatig zoeken
[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 17-02-2008 22:36 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik probeer nu XP op mijn eee-pc te installeren. Ik heb met Nlite een iso gemaakt, en ben vervolgens deze manual gaan volgen. Ik heb dus de iso op mijn SD kaartje gezet, heb de eee pc opgestart, op esc gedrukt, en vervolgens het SD kaartje geselecteerd. Ik krijg hierna alleen geen dos scherm. Nouja wat ik zie is een zwart scherm, met een knipperend wit streepje, ik kan alleen niks intypen, en er gebeurd ook niks. Zijn er andere methodes (zonder externe dvd writer), of is er iets dat ik anders moet doen?
M'n hele zaakje kostte 365,-Gizz schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:32:
€315 is het hele zaakje ongeveer
Laptop, snelle verzending, extra verzekering, PayPal-wisselkoers
Maar dan heb je €70 BTW betaald en €15 invoerrechten, wat op 6% neerkomt (lijkt me aan de lage kant?). Heb nog niks over computers kunnen vinden op die douane site, weet nu wel hoeveel je bij moet leggen als je een bezem importeert..
[ Voor 32% gewijzigd door Gizz op 17-02-2008 23:15 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zat helaas geen gespecificeerde rekening bij, beetje jammer...
Toendertijd bij m'n geimporteerde MP3-speler kon ik echt zien, wat wat kostte, nu helaas niet...
Verdeling van de kosten was toen als volgt:
Douanewaarde: 224 euro
Belastingen
Invoerrecht: 22,40 euro
BTW bij invoer: 46,82
Overigen
Inklaringskosten: 15,00
Totaalprijs: 84,22
Pakketje van de Eee PC was dus 365,-
Dus ik had voor mezelf berekend:
Belastingen
Invoerrecht: 36,50 euro
BTW bij invoer: 70,00
Overigen
Totaalprijs: 121,50
Maar dat was 't dus niet!
Toendertijd bij m'n geimporteerde MP3-speler kon ik echt zien, wat wat kostte, nu helaas niet...
Verdeling van de kosten was toen als volgt:
Douanewaarde: 224 euro
Belastingen
Invoerrecht: 22,40 euro
BTW bij invoer: 46,82
Overigen
Totaalprijs: 84,22
Pakketje van de Eee PC was dus 365,-
Dus ik had voor mezelf berekend:
Belastingen
Invoerrecht: 36,50 euro
BTW bij invoer: 70,00
Overigen
Totaalprijs: 121,50
Maar dat was 't dus niet!
Zijn dat US-keyboards? Volgens de foto's wel, maar ik vermoed van niet?CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:30:
Tsjaa ik maak niet voor niks tientallen 'scheve' foto's
Verwijderd
Hij vraagt zo'n 335 voor een 4G (paypalkoers). Ik heb 242 betaald voor een 2G Surf. Voor 93 euro extra een webcam, hoesje, 2GB SSD extra, iets betere batterij. Hij is zeker niet de goedkoopste maar als je in de regel geen belasting betaalt dan is het wel te doen.CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:41:
Leuk man! Die dude is wel aan 't groeien, nu ook eigen eBay-shop: http://stores.ebay.com/P-T-Digitals
US-tobo is ook zeker een te noemen punt! US'ers met Chinese tekens zijn cheaper
op een laptop zit geen invoerrecht
en als je iets uit Groot Brittanie koopt dan betaal je een prijs INCL BTW
en als je iets uit Groot Brittanie koopt dan betaal je een prijs INCL BTW
Verwijderd
Zijn er ook al Eee pc People die de resolutie in Xandros groter krijgen als standaard? ? ?
Kreeg die link in het engels, maar loop vast over een server gezeik..
Anyway,.. kan het hier gepost worden met NL uitleg..
(ben ook maar een Win draaier)
Kreeg die link in het engels, maar loop vast over een server gezeik..

Anyway,.. kan het hier gepost worden met NL uitleg..
Ok, vandaar dat ik nergens een percentage kon vindenpaQ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:56:
op een laptop zit geen invoerrecht
Vraag me af of ik de inklaringskosten dan ook terug kan krijgen, want BTW hoef ik niet te betalen dus eigenlijk doen ze het dan voor niks
de administratieve afhandeling betaal je wel. jíj moet zo nodig wat importeren 
Alsmede de kosten die de vervoerder soms maakt. (voor het voorschieten van je BTW)
Alsmede de kosten die de vervoerder soms maakt. (voor het voorschieten van je BTW)
[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 18-02-2008 13:18 ]
Je moet je sd kaart eerst bootable maken dit kan met de HP TOOL ( USB STICK FORMAT ) ( kan denk ook voor sd kaartjes )zzzimon schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:47:
Ik probeer nu XP op mijn eee-pc te installeren. Ik heb met Nlite een iso gemaakt, en ben vervolgens deze manual gaan volgen. Ik heb dus de iso op mijn SD kaartje gezet, heb de eee pc opgestart, op esc gedrukt, en vervolgens het SD kaartje geselecteerd. Ik krijg hierna alleen geen dos scherm. Nouja wat ik zie is een zwart scherm, met een knipperend wit streepje, ik kan alleen niks intypen, en er gebeurd ook niks. Zijn er andere methodes (zonder externe dvd writer), of is er iets dat ik anders moet doen?
Als je dat doet lukt het denk ik wel ik heb windows erop gezet via usb stick!
Bedankt voor de tip, ik heb in ieder geval verandering. Na mijn SD kaartje geformatteerd te hebben, en er opnieuw mijn iso op te hebben gezet en het hele proces herhaald te hebben, krijg ik nu ipv een knipperend streepje na het selecteren van het kaartje, de boodschap Remove Disks or other media. Press any key to restart. En als ik dit doe, start hij als vanouds op met Linux..roel17 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 13:26:
[...]
Je moet je sd kaart eerst bootable maken dit kan met de HP TOOL ( USB STICK FORMAT ) ( kan denk ook voor sd kaartjes )
Als je dat doet lukt het denk ik wel ik heb windows erop gezet via usb stick!
Edit:
Het wordt steeds vermoeiender.. Ik heb Dos bestanden gedownload van een website en deze in de HP tool geselecteerd, dit had ik eerst nog niet gedaan. Vervolgens op mijn kaartje (nouja kaartje in reader) een iso gezet, en weer in EEE, esc, SD selecteren. Maar nu zie ik 1 seconde het windows 95 opstart scherm (hoe komt hij hierbij, beiden geprobeerde iso's zijn XP
Ik probeer nog verder uit, maar heb echt geen idee wat ik fout doe.
[ Voor 30% gewijzigd door zzzimon op 18-02-2008 15:10 ]
Verwijderd
http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.htmlIk probeer nog verder uit, maar heb echt geen idee wat ik fout doe.
Zou ik ook erg apprecieren!Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:03:
Zijn er ook al Eee pc People die de resolutie in Xandros groter krijgen als standaard? ? ?
Kreeg die link in het engels, maar loop vast over een server gezeik..![]()
Anyway,.. kan het hier gepost worden met NL uitleg..![]()
Bedankt, maar ook deze heb ik al eens geprobeerd. Na weer mijn SD kaartje in reader te hebben geformateerd en iets in een opdracht prompt te hebben gedaan, kom ik niet verder. Dat is bij de volgende stap:
You window you see now should look like this:
Maarja, geen window bij mij die er zo uitziet
Ik word helemaal gek van alle mislukkende tutorials!
IK had het programma opnieuw geopend toen zag ik dat wel!
Oke, dit werktVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:16:
Ik kreeg het venster ook pas te zien nadat ik PeToUsb had afgesloten. Try again ...
[ Voor 3% gewijzigd door zzzimon op 18-02-2008 17:35 ]
JE moet hem eerst even branden op cd de image! bij mij pakte hij de CD wel!
Die tutorial is niet over niet al te duidelijk. De cd-image hoef je niet te branden gewoon uitpakken met winrar. De map selecteer je. Ik ben wel bereid de tutorial in het Nederlands te herschrijven en verduidelijken. Ik hoor het wel of er animo is. Bij mij werkt die manier super.
Ik denk dat nieuwe en toekomstige EEE users het zeker zouden waarderen, is zeker iets om in de startpost te zetten.
Ok. Dan ga ik aan de aanslag.
[ Voor 13% gewijzigd door Rensz op 18-02-2008 19:11 . Reden: typo ]
Ik denk dat best wat mensen hier blij mee zullen zijn, maar ik weet niet of het mij zal helpen. Als ik nu bij het punt waar je je XP setup files mijn originele bestanden selecteer, gaat hij prima verder. Maar als ik mijn verkleinde XP selecteer, of beter gezegd de map waarin ik het heb uitgepakt, vind hij ze niet. Dus het zal wel aan mijn nlite instellingen liggen, wat ik niet snap, aangezien ik precies de 'slim down your XP bladiebla' tutorial heb gevolgd. Is er anders iemand die zijn nlite instellingen op zou willen sturen, of willen uploaden?Rensz schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:51:
Die tutorial is niet over niet al te duidelijk. De cd-image hoef je niet te branden gewoon uitpakken met winrar. De map selecteer je. Ik ben wel bereid de tutorial in het Nederlands te herschrijven en verduidelijken. Ik hoor het wel of er animo is. Bij mij werkt die manier super.
Mischien kan ik wel mijn bestanden die ik heb gemaakt met die tutorial sturen?
Is wel van een hele windows xp geen nlite versie!
Is wel van een hele windows xp geen nlite versie!
Dan heb je bij nLite onder "Operating System" "Manual Install and Upgrade" aangevinkt. Kijk maarzzzimon schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:12:
[...]
Ik denk dat best wat mensen hier blij mee zullen zijn, maar ik weet niet of het mij zal helpen. Als ik nu bij het punt waar je je XP setup files mijn originele bestanden selecteer, gaat hij prima verder. Maar als ik mijn verkleinde XP selecteer, of beter gezegd de map waarin ik het heb uitgepakt, vind hij ze niet. Dus het zal wel aan mijn nlite instellingen liggen, wat ik niet snap, aangezien ik precies de 'slim down your XP bladiebla' tutorial heb gevolgd. Is er anders iemand die zijn nlite instellingen op zou willen sturen, of willen uploaden?
Offtopic: Zo'n tutorial schrijven is nog een pak werk. Ik doe het graag.
[ Voor 4% gewijzigd door Rensz op 18-02-2008 20:01 ]
Windows installeren zonder cd-drive.
Om voortijdig stoppen van de installatie te voorkomen is het handig om de EEE aan het lichtnet te hangen.
Om deze tutorial te volgen heb je een computer nodig met Windows XP of Vista, beide 32-bits.
Allereerst moeten we 3 zipjes downloaden en zorg ervoor dat je windows-install cd in je drive van je computer of dat je iso is uitgepakt in een mapje.
usb_prep8
PeToUSB
Bootsect
Pak deze zipjes uit.

Dan slepen we PeTuUSB in de usb_prep8 map.

Stop nu de USB-stick of het SD-kaartje in de computer. We gaan nu in de usb_prep8 map het programma usb_prep8.cmd draaien. Vervolgens krijg je dit venster te zien.

Druk op enter en dit scherm zal zichtbaar worden.Kies het doelvolume waarop windowsinstall op moet komen en klik op "Start" (Als "Quick Format" niet actief is kan je het activeren. Dat maakt niet uit voor het verdere proces.) Verder niks wijzigen !!!

Vervolgens moet je bevestigen door op "Yes" te klikken. En nog een keer bevestigen met "Yes". Daarna krijg je de bevestiging dat de operatie voltooid is en een explorer-window opent, sluit deze. Klik nog niet op "Close" van het PeTuUSB-window.
Er staat nu 1 command-window open. Open er nog een door start->run (uitvoeren) en dan cmd gevolgd door een enter. In het nieuwe command-window type je "cd" en sleep nu de map bootsect naar het command-window en druk op enter. Dan krijg je dus dit te zien:

Type nu in hetzelfde command-windows "bootsect.exe /nt52 X:" Hier in is X de driveletter van het doelvolume. In mijn geval E:. Nu hebben we dus zien we dus dit:

Zorg dat er geen explorer-window open is anders kan dit niet plaats vinden.
Sluit nu dit window. Geen ander dus ook niet het eerste command-window.
Ga terug naar PeToUSB en klik op "Close"en ga terug naar het command-window. Nu zien we dit
.
Type 1 en dan enter. Dit scherm zal erschijnen en klik op de cd-drive of de map waarin de iso is uitgepakt. Vervolges klikken we op "OK"

En we zijn weer terug in het command-window. Type 2 en dan enter en voer een stations letter die niet in gebruik is door de computer. Er zal namelijk een tijdelijke virtuele partitie worden gemaakt. In mijn geval heb ik T: gebruikt aangezien die nog niet in gebruik was.
Nu typen we 3 en enter. Nu moeten we de driveletter van het doelvolume (USB of SD) opgeven. In mijn geval E: dus type ik "E" en dan enter.
Nu gaat het echt gebeuren. We typen 4 en dan enter.
We krijgen haast direct een boodschap/waarschuwing te zien:

Klik op "Yes"
Dan wordt gevraagd of wij de tijdelijke virtuele partitie willen formateren. Type "Y" en dan enter.

Nu gaan wachten. Als het formateren klaar is moeten we weer op een toets drukken om verder te gaan. Doe dat, nu worden er bestanden gekopieerd. Dit kan even duren. Daarna moeten we weer op een toets drukken en zal niet veel later dit scherm op komen:

Klik op "Yes". Zoals daar staat duurt het flink aantal minuten voor dat alles gekopieerd is.
Daarna komt er weer een boodschap:

Klik "Yes"
Haast direct daarna de volgende boodschap:

Klik "Yes".
Als dat gebeurt is moeten we weer op een toets drukken om door te gaan. 2x. En het command-window zal sluiten.
1.
2.
Het moeilijkste zit erop.
Nu gaan we de EEE PC klaar maken. Zorg dat in de bios onder "Advanced" "OS Installtion" op "[Finished]" staat. Pak het SD-kaartje of USB-Stick die we net hebben klaar gemaakt. Stop deze in de EEE en start de EEE op. Tijdens het booten moet je op de "esc" knop drukken. Daarna zal dit venster te zien zijn:

En kies de USB-stick of SD-kaart.
En dan krijgen we dit:

Kies voor de TXT-mode en er zal een normale windows setup volgen. Verwijder alle, echte alle partitites, dus ook de BIOS partitie, partities op de SSD. Als de SSD is geformateerd en als alle files erop staan zal de EEE PC rebooten. Dan kies je weer de USB-Stick of SD-kaart als opstartmedium. Nu kiezen we voor de GUI optie. De rest van de installatie zal volgen. Daarna zal de EEE weer herstarten. Nu gaan we voor de laatste maal van de USB-stick SD-kaart gaan opstarten. Als je de taakbalk ziet en windows is gestart. Dan kun je de USB-stick eruit halen en windows is geïnstalleerd.
Tijdens het booten kan je deze melding krijgen (Ik heb hem zelf ook):

Dit kan je oplossen door rechter muisknop op "Deze Computer" dan het tab "Geavanceerd" en bij "opstart- en herstartinstellingen" op "instellinengen" klikken, als je daarna het eerste vinkje van boven weg halen.
Dat was het. Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Ja er zit stof op mijn EEE schermpje.
Om voortijdig stoppen van de installatie te voorkomen is het handig om de EEE aan het lichtnet te hangen.
Om deze tutorial te volgen heb je een computer nodig met Windows XP of Vista, beide 32-bits.
Allereerst moeten we 3 zipjes downloaden en zorg ervoor dat je windows-install cd in je drive van je computer of dat je iso is uitgepakt in een mapje.
usb_prep8
PeToUSB
Bootsect
Pak deze zipjes uit.
Dan slepen we PeTuUSB in de usb_prep8 map.
Stop nu de USB-stick of het SD-kaartje in de computer. We gaan nu in de usb_prep8 map het programma usb_prep8.cmd draaien. Vervolgens krijg je dit venster te zien.
Druk op enter en dit scherm zal zichtbaar worden.Kies het doelvolume waarop windowsinstall op moet komen en klik op "Start" (Als "Quick Format" niet actief is kan je het activeren. Dat maakt niet uit voor het verdere proces.) Verder niks wijzigen !!!
Vervolgens moet je bevestigen door op "Yes" te klikken. En nog een keer bevestigen met "Yes". Daarna krijg je de bevestiging dat de operatie voltooid is en een explorer-window opent, sluit deze. Klik nog niet op "Close" van het PeTuUSB-window.
Er staat nu 1 command-window open. Open er nog een door start->run (uitvoeren) en dan cmd gevolgd door een enter. In het nieuwe command-window type je "cd" en sleep nu de map bootsect naar het command-window en druk op enter. Dan krijg je dus dit te zien:
Type nu in hetzelfde command-windows "bootsect.exe /nt52 X:" Hier in is X de driveletter van het doelvolume. In mijn geval E:. Nu hebben we dus zien we dus dit:
Zorg dat er geen explorer-window open is anders kan dit niet plaats vinden.
Sluit nu dit window. Geen ander dus ook niet het eerste command-window.
Ga terug naar PeToUSB en klik op "Close"en ga terug naar het command-window. Nu zien we dit
Type 1 en dan enter. Dit scherm zal erschijnen en klik op de cd-drive of de map waarin de iso is uitgepakt. Vervolges klikken we op "OK"
En we zijn weer terug in het command-window. Type 2 en dan enter en voer een stations letter die niet in gebruik is door de computer. Er zal namelijk een tijdelijke virtuele partitie worden gemaakt. In mijn geval heb ik T: gebruikt aangezien die nog niet in gebruik was.
Nu typen we 3 en enter. Nu moeten we de driveletter van het doelvolume (USB of SD) opgeven. In mijn geval E: dus type ik "E" en dan enter.
Nu gaat het echt gebeuren. We typen 4 en dan enter.
We krijgen haast direct een boodschap/waarschuwing te zien:
Klik op "Yes"
Dan wordt gevraagd of wij de tijdelijke virtuele partitie willen formateren. Type "Y" en dan enter.
Nu gaan wachten. Als het formateren klaar is moeten we weer op een toets drukken om verder te gaan. Doe dat, nu worden er bestanden gekopieerd. Dit kan even duren. Daarna moeten we weer op een toets drukken en zal niet veel later dit scherm op komen:
Klik op "Yes". Zoals daar staat duurt het flink aantal minuten voor dat alles gekopieerd is.
Daarna komt er weer een boodschap:
Klik "Yes"
Haast direct daarna de volgende boodschap:
Klik "Yes".
Als dat gebeurt is moeten we weer op een toets drukken om door te gaan. 2x. En het command-window zal sluiten.
1.
2.
Het moeilijkste zit erop.
Nu gaan we de EEE PC klaar maken. Zorg dat in de bios onder "Advanced" "OS Installtion" op "[Finished]" staat. Pak het SD-kaartje of USB-Stick die we net hebben klaar gemaakt. Stop deze in de EEE en start de EEE op. Tijdens het booten moet je op de "esc" knop drukken. Daarna zal dit venster te zien zijn:
En kies de USB-stick of SD-kaart.
En dan krijgen we dit:
Kies voor de TXT-mode en er zal een normale windows setup volgen. Verwijder alle, echte alle partitites, dus ook de BIOS partitie, partities op de SSD. Als de SSD is geformateerd en als alle files erop staan zal de EEE PC rebooten. Dan kies je weer de USB-Stick of SD-kaart als opstartmedium. Nu kiezen we voor de GUI optie. De rest van de installatie zal volgen. Daarna zal de EEE weer herstarten. Nu gaan we voor de laatste maal van de USB-stick SD-kaart gaan opstarten. Als je de taakbalk ziet en windows is gestart. Dan kun je de USB-stick eruit halen en windows is geïnstalleerd.
Tijdens het booten kan je deze melding krijgen (Ik heb hem zelf ook):
Dit kan je oplossen door rechter muisknop op "Deze Computer" dan het tab "Geavanceerd" en bij "opstart- en herstartinstellingen" op "instellinengen" klikken, als je daarna het eerste vinkje van boven weg halen.
Dat was het. Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Ja er zit stof op mijn EEE schermpje.

Ik vind de foto's overigens ook vrij scheef btw.
Alle gekheid op het stokje:
Mooi herschreven. Zeer zeker handig voor overstappers naar XP. Kan zeker in de TS zou ik zo zeggen maar wie ben ik
Alle gekheid op het stokje:
Mooi herschreven. Zeer zeker handig voor overstappers naar XP. Kan zeker in de TS zou ik zo zeggen maar wie ben ik
Ja dat was het einde van de tutorial. Ik had geen zin meer. Maar mijn foto's staan niet krom.
Zal morgen of overmorgen beter foto's maken als het licht is.
Zal morgen of overmorgen beter foto's maken als het licht is.
Geweldig werk, heb nog geen EEe maar veel mensen gaan hier veel aan hebben!
Hup in de OP met eervolle vermelding voor jou!
Hup in de OP met eervolle vermelding voor jou!

Als eerste: die handleiding is top. Maar het gaat bij mij nog lang niet goed, eerder het tegenovergestelde. Ik heb mijn SD kaartje gewoon gereed gemaakt, en heb vervolgens opgestart via dat kaartje, en via de text mode alle partities verwijderd. Toen heb ik in de overgebleven ruimte een nieuwe partitie aangemaakt, C, en die heb ik geformatteerd met de quick ntfs format. Terwijl hij dit deed ben ik even naar beneden gegaan, en toen ik weer keek was hij uit. En nu geeft hij na weer opstarten in de GUI mode de hal.ddl error
en als ik weer terug ga naar de text mode, geeft hij op gegeven moment het blauwe windows installatie scherm, en gaat dan uit.. Ik word een beetje wanhopig
Hm die hal.dll error krijg je als je iets fout doet met het aanmaken van je bootpartities.. Probeer eens het volgende: Nadat je hebt geïnstalleerd en de error krijgt de setup opnieuw draaien. Tijdens de windows install: R (for recovery) -> 1 -> format c: /q /fs:ntfs -> exit
Reboot -> opnieuw proberen te installeren op de zojuist gecreëerde partitie (deze dus niet meer aanpassen!)
Reboot -> opnieuw proberen te installeren op de zojuist gecreëerde partitie (deze dus niet meer aanpassen!)
Die fout komt omdat je gewoon wilt booten. Je moet opnieuw booten van het sdkaartje en dan voor gui kiezen als je de TXT al hebt gedaan.zzzimon schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:33:
Als eerste: die handleiding is top. Maar het gaat bij mij nog lang niet goed, eerder het tegenovergestelde. Ik heb mijn SD kaartje gewoon gereed gemaakt, en heb vervolgens opgestart via dat kaartje, en via de text mode alle partities verwijderd. Toen heb ik in de overgebleven ruimte een nieuwe partitie aangemaakt, C, en die heb ik geformatteerd met de quick ntfs format. Terwijl hij dit deed ben ik even naar beneden gegaan, en toen ik weer keek was hij uit. En nu geeft hij na weer opstarten in de GUI mode de hal.ddl erroren als ik weer terug ga naar de text mode, geeft hij op gegeven moment het blauwe windows installatie scherm, en gaat dan uit.. Ik word een beetje wanhopig
Laat maar las niet goed.

Thanks voor de installatie uitleg, Top!
Draait winxp(wel geript met nlite) trouwens ook een beetje soepel op 512MB geheugen?
Dan kan ik maybe net zo goed een 2G kopen en winxp op een SDHC kaartje installeren.
Draait winxp(wel geript met nlite) trouwens ook een beetje soepel op 512MB geheugen?
Dan kan ik maybe net zo goed een 2G kopen en winxp op een SDHC kaartje installeren.
Bl44t
Ik heb normale windows dus geen nltie versie op mijn laptopje staan en werkt UITSTEKEND!
1 opmerking op de installatie vertel bij het verwijderen van de partities dat je echt ALLE partities moet verwijderen ook de BIOS!
1 opmerking op de installatie vertel bij het verwijderen van de partities dat je echt ALLE partities moet verwijderen ook de BIOS!
Bedankt voor de tip. Het is aangepast/toegevoegd.roel17 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:01:
Ik heb normale windows dus geen nltie versie op mijn laptopje staan en werkt UITSTEKEND!
Bij deze nomineer ik mezelf voor de Darwin Award, met een hele nuttige tip: Doe tijdens dit hele proces je EEE PC in het stopcontact.. Maar ach, weer iets geleerd, en ik heb XP op mijn EEE
Ik heb nog de standaard 512 MB Ram er ik moet zeggen dat het erg soepel draait.OcGuru schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:55:
Thanks voor de installatie uitleg, Top!
Om dit voorval te voorkomen heb ik het ook even in de tutorial gezet.zzzimon schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:17:
Bij deze nomineer ik mezelf voor de Darwin Award, met een hele nuttige tip: Doe tijdens dit hele proces je EEE PC in het stopcontact.. Maar ach, weer iets geleerd, en ik heb XP op mijn EEE
[ Voor 35% gewijzigd door Rensz op 18-02-2008 22:26 ]
Ik heb gehoord van iemand die ook een asus eee heeft die had een 2gb geheugen reepje besteld voor 40 a 50 euro ( ebay ) maar dat was zo gezegd een B merk dat niet zo goed functioneerd weet iemand een merk wat wel goed is dus een A merk voor je Asus eee?
- Roel
- Roel
Rensz, dat wordt inderdaad een vermelding in de OP
Ik zal er ook een stukje over schrijven
Ik zal er ook een stukje over schrijven
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Iemand al ervaring met deze [SD HC CLASS 6] kaart in een Eee pc ?
Mwah,. qua funtionaliteit...
8GB SDHC CARD (SD 2.0, Class 6)
(El Cheapo,. vandaar
Mwah,. qua funtionaliteit...
8GB SDHC CARD (SD 2.0, Class 6)
(El Cheapo,. vandaar
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 11:05 ]
Transcend... goed merk, maar waarom post je alleen een plaatje en geen direct linkje?
Verwijderd
Oke,.. wel aardig dus.CLB schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:24:
Transcend... goed merk, maar waarom post je alleen een plaatje en geen direct linkje?
Omdat misschien niet iedereen het wenselijk vindt om reclame te maken.
Heb geen idee hoe ik anders het plaatje er mooi op kan knallen,..sorry CLB.
Maar geloof dat deze het goedkoopst is.
http://www.geheugen-onlin...card_sd_2_0_class_6_.html
Bij mij werkt de 16GB Transcend Class6 in elk geval perfect in de EEE! Ik weet niet of dat wat zegt over de 8GB maar ik geloof zowiezo niet dat de EEE erg moeilijk doet. Ik heb er nu 5 verschillende merken in gehad en ook een paar MMC kaartjes en alles werkt prima.
Dat is 'n goede inderdaad, my faultVerwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 11:29:
Omdat misschien niet iedereen het wenselijk vindt om reclame te maken.
Misschien een erg rare vraag, maar waarom maken de bovenstaande gebruikers gebruik van WinXP op hun EEE-pc.
Ik geef eerlijk toe dat ik al lange tijd Linux gebruik (Ubuntu, Debian, SuSE, Knoppix) en misschien komt het daardoor dat ik juist de meegeleverde Xandros distro erg aantrekkelijk vind en een goede innovatie.
Daarom komt het voor mij juist erg over om een ontzettend innovatief en leuk product (ik ben gewoon eerlijk, het zou voor mij deels echt een fun aankoop zijn) een beetje naar beneden te halen naar een saaie laptop die toevallig klein is.
Als iemand zijn keuze wil toelichten, graag, want ik ben gewoon benieuwd.
Verder wilde ik zelf eigenlijk wachten totdat ik hem in april of mei in Nederland kan aanschaffen, voor een deel omdat dan de nieuwe release ook beschikbaar zou moeten zijn. Is dat een goede keuze, of gaan ze de 2nd release borken?
Groet!
Ik geef eerlijk toe dat ik al lange tijd Linux gebruik (Ubuntu, Debian, SuSE, Knoppix) en misschien komt het daardoor dat ik juist de meegeleverde Xandros distro erg aantrekkelijk vind en een goede innovatie.
Daarom komt het voor mij juist erg over om een ontzettend innovatief en leuk product (ik ben gewoon eerlijk, het zou voor mij deels echt een fun aankoop zijn) een beetje naar beneden te halen naar een saaie laptop die toevallig klein is.
Verder wilde ik zelf eigenlijk wachten totdat ik hem in april of mei in Nederland kan aanschaffen, voor een deel omdat dan de nieuwe release ook beschikbaar zou moeten zijn. Is dat een goede keuze, of gaan ze de 2nd release borken?
Groet!
Jezus saves and takes half damage.
Tsja, sommige mensen vinden Xp toch even wat fijner omdat ze er meer vrijheid op hebben. Een ander groot puntje is waarschijnlijk school.. school gebruikt xp paketten, en dan heb ik het nog niet eens over WIFI gehad die xp vereist op school! Genoeg redenen dus!Misschien een erg rare vraag, maar waarom maken de bovenstaande gebruikers gebruik van WinXP op hun EEE-pc.
Is al veel over gesproken.. Ik weet het zelf ook nog niet.. even het geld niet maar als ik het heb, nu kopen in duitsland? Of wachten op de 8-9"versies die toch ietsie groter zijn en dus fijner voor mij.. erg lastig erg lastig..Verder wilde ik zelf eigenlijk wachten totdat ik hem in april of mei in Nederland kan aanschaffen, voor een deel omdat dan de nieuwe release ook beschikbaar zou moeten zijn. Is dat een goede keuze, of gaan ze de 2nd release borken?
Groet!
Volgens mij wordt het bij ons op InHolland allemaal ondersteund (XP, Vista, MacOSX en Linux)Tomino schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:37:
en dan heb ik het nog niet eens over WIFI gehad die xp vereist op school!
Als Linux niet ondersteund wordt, ga ik denk toch een 8GB SD kaartje of groter kopen om daar onder andere XP op te installeren en zodoende als dual-boot m'n Eee PC te kunnen gebruiken...
Voor de rest ben ik reuzetevreden over de standaard Linux Distro, wat ook zeker naar voren zal komen in m'n aankomende CLB's Asus Eee PC review
EDIT: Is er trouwens nog behoefte aan zo'n filmpje, of worden jullie daar al mee overspoeld:
Ik zou 'm gewoon NU aanschaffen, aangezien de release-data van de 8" en 8,9" nog niet bekend zijn.Is al veel over gesproken.. Ik weet het zelf ook nog niet.. even het geld niet maar als ik het heb, nu kopen in duitsland? Of wachten op de 8-9"versies die toch ietsie groter zijn en dus fijner voor mij.. erg lastig erg lastig..
Dan kun je nu genieten van de 7 incher, waar je waarschijnlijk zeer blij mee zal zijn. Mocht je de beperkingen (lees: vooral de schermgrootte/ schermresolutie) toch onwijs irritant vinden, koop je een 8" of 8,9" model mocht die uitzijn en gooi je je huidige 7 incher op Marktplaats, bewaart 'm als backup of geeft hem aan je broertje voor z'n 15e verjaardag! Zo heb ik ook gedacht namelijk, van ik wil zeker zo'n 8,9 incher met een 1024x768 scherm, maar deze 7" Eee die ik nu heb: VERRUKKELIJK!
En iemand die Xandros nog gebruikt en in simpel Nederlands kan uitleggen hoe die die reso verhoogd heeft?
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 19-02-2008 14:01 ]
Verwijderd
Ik zit vaak in Frankrijk. Zonder Adsl. neem nu applebook mee. en bel in op analoge lijn voor email. is niet snel maar te doen.
kan ik de eee meeemen en ermee op een dergelijke lijn inbellen?
kan ik de eee meeemen en ermee op een dergelijke lijn inbellen?
Verwijderd
Yeay! Ik heb er sinds vandaag ook een! Ik had 'm gisteren bij komplett.nl besteld en hij werd vandaag afgeleverd. Neem dus niet de 3x duurdere DHL verzending, want daar staat dat de aflevering 2-3 werkdagen duurt, terwijl TNT Post het voor 8 euro in 1 werkdag kan afleveren.
Een 8GB SD kaartje (OCZ) leek me ook wel handig, zeker voor als het OS ooit stuk gaat om een of andere reden. Het handige is dat je daarmee ook makkelijk een backup kan maken door het kaartje via een kaartlezer op je desktop PC ofzo aan te sluiten.
Wat me opviel is dat apt-get een heel erg beperkte repository heeft bij het standaard OS. De packages jed en scons zijn toch wel redelijk standaard in de meeste repositories. Maar ik was anderzijds toch al van plan om Ubuntu te installeren. Da's wat voor vanavond.
[edit] Wat ik vaag vind is dat een sudo commando nooit het super-user password lijkt te vragen.
Een 8GB SD kaartje (OCZ) leek me ook wel handig, zeker voor als het OS ooit stuk gaat om een of andere reden. Het handige is dat je daarmee ook makkelijk een backup kan maken door het kaartje via een kaartlezer op je desktop PC ofzo aan te sluiten.
Wat me opviel is dat apt-get een heel erg beperkte repository heeft bij het standaard OS. De packages jed en scons zijn toch wel redelijk standaard in de meeste repositories. Maar ik was anderzijds toch al van plan om Ubuntu te installeren. Da's wat voor vanavond.
[edit] Wat ik vaag vind is dat een sudo commando nooit het super-user password lijkt te vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 14:55 ]
Nog een zeikerig vraagje van iemand die dolblij is met zijn XP install:
Is deze vraag aan het begin te omzeilen, dat hij zeg maar automatisch gewoon opstart, de eerste optie dus?

Het is niet noodzakelijk, niet eens belangrijk, maar ik vroeg het me af.
Is deze vraag aan het begin te omzeilen, dat hij zeg maar automatisch gewoon opstart, de eerste optie dus?

Volgens mij kan je dat aanpassen door te klooien in msconfig. Klik bij start op Uitvoeren en knal er msconfig in de box. Daar kan je via het Boot.ini tabblad de tijd die je krijgt om te kiezen welk OS je wilt verkleinen tot 1 seconden.zzzimon schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:05:
[afbeelding]
Als je het echt niet wilt hebben, kan je in boot.ini zelf gaan rommelen. Die zit verborgen op je C:\ root folder. Pas op, dat kan link zijn.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
scratch resistant 8.9-inch 1366 x 766 (WXGA) display
Ook zeer zeer raar dat er nog geen prijs bijstaat...
competitie hmm we will see 
Ben benieuwd hoe groot die is... Zit een 8,9" scherm in, maar ook nog steeds randen als bij de Asus...
Leuk dat er een volwaardig QWERTY-tobo inzit dat 95% is van de originele keyboard maat, mja
Ook zeer zeer raar dat er nog geen prijs bijstaat...
Ben benieuwd hoe groot die is... Zit een 8,9" scherm in, maar ook nog steeds randen als bij de Asus...
Leuk dat er een volwaardig QWERTY-tobo inzit dat 95% is van de originele keyboard maat, mja
[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 19-02-2008 16:38 ]
Mooi(er) dingCLB schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:35:
scratch resistant 8.9-inch 1366 x 766 (WXGA) display![]()
Ook zeer zeer raar dat er nog geen prijs bijstaat...competitie hmm we will see
Mooie link, je was me voor...
maar om even heel kort er op in te gaan.. het 3e plaatje is wel erg PS-achtig!

Ik twijfel nog, maar sjiek ziet ie er zeker uit!
Verwijderd
JAJA CLB ik ben ook gierig om dat te willen weten jep jep jep !CLB schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:46:
[...]
En iemand die Xandros nog gebruikt en in simpel Nederlands kan uitleggen hoe die die reso verhoogd heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 17:23 ]
Geen vermelding van opslag capaciteit (SSD optional???), CPU en intern geheugen reduceert de waarde van dat nieuwsgeruchthoax? behoorlijk.
Hoi jongens,
Ik volg dit draadje al een tijdje(ook de oudere delen) en volgens mij was dit specifiek niet aan de orde geweest. zo ja dan heb ik er overheen gelezen en daarvoro excuus.
Maar ik zou graag willen weten wat de inhoud is van de 4g white surf. zit hier ook het bescherm hoesje bij bijvoorbeeld?
grt.
Ik volg dit draadje al een tijdje(ook de oudere delen) en volgens mij was dit specifiek niet aan de orde geweest. zo ja dan heb ik er overheen gelezen en daarvoro excuus.
Maar ik zou graag willen weten wat de inhoud is van de 4g white surf. zit hier ook het bescherm hoesje bij bijvoorbeeld?
grt.
Nee, dat is al een tijdje bekend, maar het stond nog niet op in de OP.illog schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:29:
Hoi jongens,
grt.
Zal ik vanavond gaan doen.
Hey Vich,Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:48:
Yeay! Ik heb er sinds vandaag ook een! Ik had 'm gisteren bij komplett.nl besteld en hij werd vandaag afgeleverd. Neem dus niet de 3x duurdere DHL verzending, want daar staat dat de aflevering 2-3 werkdagen duurt, terwijl TNT Post het voor 8 euro in 1 werkdag kan afleveren.
Ik neem aan dat je een 4g white surf hebt aangezien die daar nu op voorraad is.
Kun jij me vertellen of je een klepje onder in die versie hebt?(als dit ook inderdaad de 4g white surf is)
Verwijderd
Hoi! Ik heb de 4G black surf. Welk klepje bedoel je?illog schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:59:
Hey Vich,
Ik neem aan dat je een 4g white surf hebt aangezien die daar nu op voorraad is.
Kun jij me vertellen of je een klepje onder in die versie hebt?(als dit ook inderdaad de 4g white surf is)
Ja hoor:zzzimon schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:05:
[afbeelding]
rechtermuisknop op "deze computer" daarna eigenschappen
Klikken op tab "Geavanceerd" en bij "opstart- en herstartinstellingen" op "instellinengen" klikken, als je daarna het eerste vinkje van boven weg haalt is dat opstart ding weg
Een klepje aan de onderkant van de laptop, waarin twee schroefjes zitten (eentje met 'n stickertje)Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:02:
Hoi! Ik heb de 4G black surf. Welk klepje bedoel je?
Dit klepje maakt het mogelijk om zo bij je RAM te kunnen zodat je dit kunt upgraden
Alleen de Black surf heeft volgens mij de "ram door" (klepje). De witte mist deze en moet je dus ook helemaal opendraaien wil je het geheugen upgraden/vervangen.
Bl44t
Beste mensen,
Ik zit er over te denken om ook een eee pc te halen aangezien ze nu bij komplett te koop zijn voor maar 290 euro. Maar nu had ik een vraag, ik ben in het bezit van een 80gb Ipod video, zou die werken als externe hardeschrijf voor de eee pc?
Ik ben van plan voorlopig gewoon het standaard os er op te houden. En mischien later als het mogelijk is windows xp lite op een stickie of ipod te installeren en dan daarvan af booten, kan dit?
Ik zit er over te denken om ook een eee pc te halen aangezien ze nu bij komplett te koop zijn voor maar 290 euro. Maar nu had ik een vraag, ik ben in het bezit van een 80gb Ipod video, zou die werken als externe hardeschrijf voor de eee pc?
Ik ben van plan voorlopig gewoon het standaard os er op te houden. En mischien later als het mogelijk is windows xp lite op een stickie of ipod te installeren en dan daarvan af booten, kan dit?
Opzich best goede vraag... Als ik m'n iPod Shuffle eraan hang opent gelijk de 'music manager' en kan ik m'n playlists en shit overzetten, maar de data die erop staat kan ik nergens openen...

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een nokia N73 met de EEEpc(met standaard OS) te verbinden om zo te kunnen internetten?
mij lukt het niet hij vind de telefoon niet als ik deze met de USB kabel aansluit
mij lukt het niet hij vind de telefoon niet als ik deze met de USB kabel aansluit
Het zou me opzich ook niet uitmaken als ik hem zou moeten formateren, het gaat er alleen maar om dat ik 80gb kan gebruiken voor in de vakantie. Dat ik de iPod zelf niet meer kan gebruiken is geen probleem
Verwijderd
Ik heb wat meer behoefte aan wat schevere filmpjes, deze is veel te rechtCLB schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:46:
EDIT: Is er trouwens nog behoefte aan zo'n filmpje, of worden jullie daar al mee overspoeld:
[video]
Wat is dat voor laptop, ik dacht eerst de EEE maar toen ik de fullscreen zag wist ik dat ik fout zat.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 22:07 ]
Heb het toegevoegd aan de tuturial.lasharor schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:06:
[...]
Ja hoor:
rechtermuisknop op "deze computer" daarna eigenschappen
Klikken op tab "Geavanceerd" en bij "opstart- en herstartinstellingen" op "instellinengen" klikken, als je daarna het eerste vinkje van boven weg haalt is dat opstart ding weg
haha nee geen Eee, dat is m'n Zepto Znote 6224WVerwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:03:
Ik heb wat meer behoefte aan wat schevere filmpjes, deze is veel te recht
Wat is dat voor laptop, ik dacht eerst de EEE maar toen ik de fullscreen zag wist ik dat ik fout zat.
Review komt niet meer vandaag, storyboard voor 'n film duurt te lang
Verwijderd
Daarnet ging m'n muis op de desktop PC steeds met willekeurige interval terug naar de linkerbovenhoek in m'n scherm. Ook had ik het probleem dat soms applicaties ineens naar voren of achteren werden geplaatst, terwijl ik niks met m'n PC deed! Het was alsof iemand m'n PC op afstand aan't besturen was ...
Dat was doordat m'n EEE op m'n Wacom (Volito 2) tablet stond en random input aan't doorgeven was
Whiskey Tango Foxtrot!
Dat was doordat m'n EEE op m'n Wacom (Volito 2) tablet stond en random input aan't doorgeven was

Whiskey Tango Foxtrot!
Vandaag eindelijk mijn eeePC voor mijn moeder binnengehad uit taiwan. Jammergenoeg wel belasting op moeten betalen waardoor het minder aantrekkelijk is geworden, maja dat zij zo.
Nadat ik de laptop heb opgeladen viel me iets op waar ik mij nog steeds mee bezig houd. Ik kan op sommige netwerken verbinden zoals mijn thuisnetwerk. Maar op een ander netwerk krijg ik steeds 'pending' te zien als melding. Ik heb al gekeken bij details en hij doet 4 DHCP checks maar gaat daarna 'slapen' waardoor de status op pending blijft.
Op sommige fora is het rebooten van de modem al genoeg geweest, maar dat heeft niets uitgemaakt bij mij. Iemand die ook dit probleem heeft? Want zonder wifi kan ik namelijk niet echt gebruik maken waarvoor het laptopje eigenlijk voor bedoeld is.
Nadat ik de laptop heb opgeladen viel me iets op waar ik mij nog steeds mee bezig houd. Ik kan op sommige netwerken verbinden zoals mijn thuisnetwerk. Maar op een ander netwerk krijg ik steeds 'pending' te zien als melding. Ik heb al gekeken bij details en hij doet 4 DHCP checks maar gaat daarna 'slapen' waardoor de status op pending blijft.
Op sommige fora is het rebooten van de modem al genoeg geweest, maar dat heeft niets uitgemaakt bij mij. Iemand die ook dit probleem heeft? Want zonder wifi kan ik namelijk niet echt gebruik maken waarvoor het laptopje eigenlijk voor bedoeld is.
Wel gaaf, net lezen op EEE users forum:
EEE Module, low-level hardware controle over je EEE.
Met dit stukje software krijg je controle over de FSB en het voltage van de CPU. Ook kan je de temperature monitoren en bovenal je fansnelheid aanpassen! Heerlijk stukje user abuse
Wilt iemand dit eens checken, kijken of het de moeite waard is om op te nemen in de OP?
BVD
Met dit stukje software krijg je controle over de FSB en het voltage van de CPU. Ook kan je de temperature monitoren en bovenal je fansnelheid aanpassen! Heerlijk stukje user abuse
Wilt iemand dit eens checken, kijken of het de moeite waard is om op te nemen in de OP?
BVD
Ik weet het niet, het ziet er een stuk duurder uit dan de eee, maar misschien valt het mee, we'll see.
Neemt niet weg dat hij er wel heel erg gelikt uit ziet, alleen jammer van het formaat zoals CLB ook al suggereeerde.
Heb deze ooit ergens in het zwart gekocht. Naast het nadeel dat hij redelijk wat uitsteekt maakt hij (voor windows in ieder geval) ook gebruik van Bluesoleil software. Voor mij een nadeel, geef zelf de voorkeur aan de MS bluetooth stack zoals bij de Trust dongle mogelijk is. Het is maar dat je het weet, voor de rest werkte hij wel prima.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:13:
Voor de wiite EEE bezitters een mooie Bluetooth dongle voor 7 euro bij cdrwinkel
Verwijderd
Nah,.. kijk daar heb je het al weer he,...XanderDrake schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:02:
Wel gaaf, net lezen op EEE users forum:
Met dit stukje software krijg je controle over de FSB en het voltage van de CPU. Ook kan je de temperature monitoren en bovenal je fansnelheid aanpassen! Heerlijk stukje user abuse![]()
BVD

Ik ben een LinuX Leek..
Snap dat je in Windows je reg. kan vergallen als je het verkeerd doet.
Maar dit proggie kan ik wel downloaden,maar hoe moet je dat openen...
Nou klinkt dat idd. er sullig & dom.

Maar ik heb echt geen idee, (Ik ga me er maar niet aan wagen)
Dan denk ik dat ik me mooie witte Eeepc sloop.
(Verstandig ?!?!)
Euhm, je vergalt op zn ergst je register, als ik weet wat je bedoelt. Format, reinstall en je kan weer.Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:50:
Dan denk ik dat ik me mooie witte Eeepc sloop.
(Verstandig ?!?!)
Als je bedoelt dat als je je fan uitzet dat je EEE kan smelten enzo, ja dat kan je doen ja
In Ander Nieuws
EEE 8G bestelbaar op Amazone. Let wel: geen prijs of indicatie wanneer ie beschikbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door XanderDrake op 20-02-2008 17:07 ]
Verwijderd
Humm,.. een hoopje snot,..HAHA,.. Anyway,. XanderdrakeXanderDrake schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:06:
[...]
Als je bedoelt dat als je je fan uitzet dat je EEE kan smelten enzo, ja dat kan je doen ja
[
weet jij hoe je in LinuX de resolutie daadwerkelijk omhoog kan zetten?
Ga toch denk een dualboot maken op een sd kaart met Xp.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 18:02 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Thandor op 21-02-2008 15:51 ]
Is het op zo'n Snel 4GB kaartje nou echt veel fijner te werken, dan met zo'n kaartje wat meneer hierboven aanbied ?
Die grote kaartjes zijn toch momenteel alleen met max 6/7 mb/sec te krijgen ?
De ruimte vind ik niet echt belangrijk nl, aangezien ik voor de 'echt' grote dingen een extern usb schijfje meeneem.
De ruimte vind ik niet echt belangrijk nl, aangezien ik voor de 'echt' grote dingen een extern usb schijfje meeneem.
Hij heeft ons de link al gegeven en heeft zelf geen Eee.. en aangezien die geen EEE-goeroe isVerwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:56:
Anyway,. Xanderdrake
weet jij hoe je in LinuX de resolutie daadwerkelijk omhoog kan zetten?
Ik ben geen EEE guru ???CLB schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:46:
Hij heeft ons de link al gegeven en heeft zelf geen Eee.. en aangezien die geen EEE-goeroe is
Anyway, ik weet ongeveer hoe het komt dat je met die howto je resolutie kan omhoog gooien, maar hoe je het specifiek doet? Dat staat daar uitgelegd.
Nou zal ik je vertellen dat deze specifieke ADATA 16gb SDHC makkelijk 20mb/s haalt. Die Class6 is maar een aanduiding, dat je minimaal 6mb/s moet halen om em te krijgen.BaT schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:40:
Is het op zo'n Snel 4GB kaartje nou echt veel fijner te werken, dan met zo'n kaartje wat meneer hierboven aanbied ?
Charlie, wat wil je er ongeveer voor vangen, en wil je die info in de V&A plaatsen
Naja als je het wil vertalen?
EDIT: Je bent echt 'n EEE guru voor mij als je je nickname verandert in XandrosDrake
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 20-02-2008 20:45 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.