[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 161.794 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik kan je zeggen dat er hier eerst een 7 incher is aangeschaft voor m'n moeder...
Ikzelf zou wachten op de 9 inchers, want veel hogere resolutie! Ik kan je zeggen dat die 7 inchers met hun 800x480 resolutie echt perfect werken hoor! Het is dat ik geen geld heb en dat ik m'n moeders Eee eigenlijk 99,9% zelf gebruik, maar anders had ik zeker een 7 incher gekocht! :)
In de tijd dat de 9 inchers uitkomen, gooi je de 7 incher op MarktPlaats en basta! Je geniet er nu al van!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25
Opa_vertelt schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:31:
[...]

Ditzelfde zit ik eigenlijk ook tegenaan te hikken.. Wil deze wel kopen, maar
zou echt balen als een stekker als in een maand of drie de 9" uitkwam..
ik vind dat er wel heel ver in het voren wordt gedacht hier...de gewone eee is nog niet eens officieel gereleased in NL en nu zeggen mensen al te willen wachten op het nieuwe model..als de levertijd van het nieuwe model de helft is van wat de levertijd op de gewone eee is moet je nog een half jaar wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberbetica schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:49:
[...]

Komplett heeft twee magazijnen: Tilburg en Sandefjord. Vanuit Tilburg wordt het "mainland europa" verzorgt en vanuit Sandefjord in Noorwegen wordt aan Scandinavie geleverd. Niets om je zorgen over te maken dus :)

Vanochtend mn EEE opgehaalt in Tilburg bij Komplett, hijs nog kleiner dan ik had verwacht!
Komplett is erg snel. Gistermiddag besteld om 13:00. Toen ik thuis kwam vandaag lag het briefje van TNT al in de bus. Dit kan alleen als ze vanuit NL versturen. (Met TNT dan...) ... Maar goed... weer op het randje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik mis trouwens nog meer icoontjes in m'n tabbladen:
Internet: eBooks / Wikipedia en bij Learn: Weblearn... Interneticoontjes dus..
Meer mensen die nog Linux draaien, alles geupdatet hebben en ook icoontjes missen?

Ik draai op Bios 401 en bij de updates voor Biossen staat ook een 703 versie...
Als ik in dit topic zoek, zie ik nergens een 703 versie genoemd..? Iemand?
Afbeeldingslocatie: http://aycu01.webshots.com/image/43440/2004604230099300380_rs.jpg

En ik heb EeeAP geinstalleerd.. Wat het is weet ik niet? EeeAccesPoint ofzo?
Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/42429/2004643003978750115_rs.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 12-02-2008 21:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:49

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
wow de eerste dubbelpost in mn leven :X

[ Voor 96% gewijzigd door XanderDrake op 12-02-2008 23:57 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:35:
Ik heb echter 1 probleem krijg met geen mogelijkheid een 3d game aan de praat .... starten gewoon niet op met meerdere verschillende drivers getest (gehackte/orignele van asus en intel) maar starten gewoon niet op en geven allemaal 3d grafische kaart foutmeldingen.
Direct X geinstalled?
GTA2 / GTA1 / Carmageddon 2 allemaal getest maar werken gewoon niet ....
Mijn ervaringen zijn dat Carm2 moeilijk te installen is onder xp.
Voor de rest is het raar, want het is gewoon een pc.... Niets bijzonders aan, gewoon drivertjes knallen en hoppa. Ik kan je voor de rest niet helpen.
Jazzle schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:47:
Nee, dat is niet mijn overweging, een 15 inch wordt het sowieso niet voor mij, ik wil dat niet meezeulen en een desktop heb ik toch al. Het ging me alleen om de prijsvergelijking ;) maar misschien heb je gelijk, een ipod kost ook bijna 300 euro, dan valt het wel mee.
Sja het is altijd moeilijk te vergelijken. Een Tytn II is 2x zo duur als een 4G, en das maar een telefoon. Mijn X500 kostte me 550€, dat zijn twee 4G surfs. Mijn videokaart is alleen al zo duur als een 4G. Een skipas van 7 dagen in de Franse Alpen is ook al een 4G surf 8)7
Als je het mij vraagt moet je het zo zien: wil je klein en wel PC dan heb je UMPC's (duur en onhandig), Mini laptops ala Viao en Flybook (snel maar uber duur) of een EEE (goedkoop en snel genoeg).
Een andere vraag, wanneer zouden er nieuwe modellen komen en zouden die dan ook veel duurder geprijst zijn? een 9 inch van diezelfde grote heb ik wel wat voor over. Zou zonde zijn als ik net een 701 heb en er komen nieuwe modellen uit.
Asus heeft in een interview gezegd dat ze altijd goedkope modellen, midden modellen en elite modellen gaan lanceren. Dus allicht heeft Asus een Silverthorn/Menlow LV/Diamondville EEE die ongeveer zo duur wordt als de 701.
Ik kan je vertellen dat ik op die zit te wachten :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:30

FlashBang

Hoi.

CLB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:39:
Ik draai op Bios 401 en bij de updates voor Biossen staat ook een 703 versie...
Als ik in dit topic zoek, zie ik nergens een 703 versie genoemd..? Iemand?
Is een nieuwere bios dan die je hebt, maar er is niks spectaculairs veranderd... check Eeeuser.com voor meer info daarover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CLB, als je nog even wat pica's van "Blowjob girl" (zie YouTube pica) post dan zijn we compleet ;)

Top posting, erg mooie pica's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ff kijken of ik vanmiddag tijd heb, nu naar school ;-) Bedankt btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

In navolging van CLB heb ik ook maar even een paar foto's geklikt.

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/DSCF5479.jpg

Onder naar boven: Acer 7720G (17"), NEC Versa P520 (15"), ASUS 701/4G Surf (7"), Psion 5 series (5" wide), Palm Zire 31 (3"), Sony Ericcson J110i (1.25") :)

Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j282/Stoney3K/DSCF5482.jpg

De EEE is natuurlijk al klein, maar 10 jaar terug dacht Psion al: Dat kan natuurlijk toch nog altijd kleiner! (Jammer genoeg merk ik vandaag dat mijn 5 het niet meer doet. Eens kijken wat er aan de hand is).

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 08:48
Stoney3K schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:38:
De EEE is natuurlijk al klein, maar 10 jaar terug dacht Psion al: Dat kan natuurlijk toch nog altijd kleiner! (Jammer genoeg merk ik vandaag dat mijn 5 het niet meer doet. Eens kijken wat er aan de hand is).
Ik zat hier al op te wachten ja, een vergelijking met Psion series 5 en EEE. Ik heb zelf een hele tijd, naar tevredenheid, een Psion 5MX gehad. Best goed toetsenbord, heerlijk om met dat ding in de trein te werken, of aantekeningen te maken.

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Hoe bevallen die resolutie hacks met een 7" beeldschermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:25:
[...]

Komplett is erg snel. Gistermiddag besteld om 13:00. Toen ik thuis kwam vandaag lag het briefje van TNT al in de bus. Dit kan alleen als ze vanuit NL versturen. (Met TNT dan...) ... Maar goed... weer op het randje O-)
Ook op het randje/, bestellen jullie dan allemaal met UK toetsenbord? Lijkt me toch heel vervelend werken. / Randje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
s0k schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:46:
Hoe bevallen die resolutie hacks met een 7" beeldschermpje?
Je zou eens moeten kijken in de threads die ik heb gepost :)
Zowel in de OP als in dat bericht van een paar pagina's terug staan links naar de threads op eeeusers.net forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/randje aan
Bij komplett hebben ze ook met een US tobo
http://www.komplett.nl/k/search.aspx?q=eee
/randje uit
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat zijn alleen surf'ers... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:47
ik ben helemaal gefocused op US tobo, 4Gb volledige versie (ivm grote accu) in het zwart.De surfs vallen voor mij dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dit is dan de enige dude die ik ken die die verkoopt...

Met US keyboard, zonder Chinese tekens! Met Chinese tekens, heb je veel meer aanbieders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ok ok ok ok, jullie hebben het randje gevonden.
Ga er nu maar weer een beetje vanaf zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Bij die dude heb ik 'm ook vandaan. Op de 11e besteld, vanmorgen binnengekomen.
Hoe bedoel je dazzz snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 11:11
Windkracht13 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:02:
mmmm, dan kan ik de mijne dus morgen al verwachten...
Deze is nl de 12de op de post gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Windkracht13 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:02:
Binnengekomen in NL of binnengekomen in je huis? En als dat laatste is, zeker zonder douanekosten?

CLB heeft hem ook via die dude, binnen 2 dagen in NL, nog 8 dagen bij de douane :9 En extra kosten >:)

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 13-02-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
div-er schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:05:
Ik wil trouwens ook iets weten, als linux n00b.
Ik heb hier Ubuntu draaien en die laat ik connecten naar een share op mijn netwerk (SMB, mountpoint of zoiets). Dat gaat lekker. Maar gaat dat ook op de EEE?
Dit vroeg ik een tijdje terug, iemand al iets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

div-er schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:01:
Dit vroeg ik een tijdje terug, iemand al iets geprobeerd?
Het is gewoon Linux met Samba dus ja.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Exirion schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:06:
[...]

Het is gewoon Linux met Samba dus ja.
Oke, ik snap wel hoe dat gaat, maar omdat deze Xandros customized is, wil(de) ik dat even zeker weten. En die share connect ook iedere keer vanzelf? (dus in smb.config aangemaakt en zo).
En dan nog een vraag: meerdere users, is dat mogelijk? Of de root, is dat net in Ubuntu dezelfde als de user, behalve tijdens installatie moet je extra je wachtwoord invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:36

BaT

Nou ik ben ook helemaal om... bijna dan ;)

Ik had als eerste laptop een 12" PowerBook; helemaal geweldig; maar geen windows is voor mij toch een gemis. Toen heb ik die 'ingeruild' voor een zwarte 13.3" MacBook zodat ik met bootcamp ook Windows kon draaien. Ik kwam alleen tot de conclusie, en daar was ik al bang voor, dat ik nooit verder als 12" had moeten gaan.13.3" is net weer te groot. 12" kon nog net, maar liever wil ik wat kleiners.

En toen viel mijn oog op de EEE PC's van Asus. Harstikke mooi en precies wat ik wou : gewoon echt mobiel zijn en altijd wanneer het kan ff internetten, filmpje kijken of gewoon een klein verslagje typen. Ik wil sowieso de zwarte halen (heb immers ook een zwarte macbook) en nu kan ik niet echt kiezen tussen de 2 versies: de 4G Surf met US qwerty keyboard of de normale 4G met UK qwerty keyboard.

1) Is die UK qwerty indeling dan zo onhandig dat ik daar spijt van krijg vraag ik mij af?
2) Die webcam kan me gestolen worden en als de accu duur van de Surf tegenvalt kan ik er toch nog altijd een nieuwe 6-Cell accu er inzetten, en zo ja welke nl-webshop leverd deze?
3) En volgens Wikipedia kan je in de 4G Surf wel je geheugen module upgraden, klopt dit?
4) Bij de Surf versie krijg je itt de normale geen leuk hoesje? (want dat vind ik persoonlijk wel handig; had ook altijd om mijn powerbook/macbook een sleeve zitten)

Eigenlijk neig ik dus naar de zwarte 4G Surf merk ik zelf al. Het geld wat het 'scheelt' geef ik ook liever uit aan een externe DVD writer als voor een webcam en een hoesje.... wat in feite de enige verschillen zijn tussen de Surf 4G en de normale (naast het type accu), of heb ik het nou helemaal verkeerd ???

Product Owner - Connec2

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
BaT schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:45:
Nou ik ben ook helemaal om... bijna dan ;)

Ik had als eerste laptop een 12" PowerBook; helemaal geweldig; maar geen windows is voor mij toch een gemis. Toen heb ik die 'ingeruild' voor een zwarte 13.3" MacBook zodat ik met bootcamp ook Windows kon draaien. Ik kwam alleen tot de conclusie, en daar was ik al bang voor, dat ik nooit verder als 12" had moeten gaan.13.3" is net weer te groot. 12" kon nog net, maar liever wil ik wat kleiners.

En toen viel mijn oog op de EEE PC's van Asus. Harstikke mooi en precies wat ik wou : gewoon echt mobiel zijn en altijd wanneer het kan ff internetten, filmpje kijken of gewoon een klein verslagje typen. Ik wil sowieso de zwarte halen (heb immers ook een zwarte macbook) en nu kan ik niet echt kiezen tussen de 2 versies: de 4G Surf met US qwerty keyboard of de normale 4G met UK qwerty keyboard.

1) Is die UK qwerty indeling dan zo onhandig dat ik daar spijt van krijg vraag ik mij af?
2) Die webcam kan me gestolen worden en als de accu duur van de Surf tegenvalt kan ik er toch nog altijd een nieuwe 6-Cell accu er inzetten, en zo ja welke nl-webshop leverd deze?
3) En volgens Wikipedia kan je in de 4G Surf wel je geheugen module upgraden, klopt dit?
4) Bij de Surf versie krijg je itt de normale geen leuk hoesje? (want dat vind ik persoonlijk wel handig; had ook altijd om mijn powerbook/macbook een sleeve zitten)

Eigenlijk neig ik dus naar de zwarte 4G Surf merk ik zelf al. Het geld wat het 'scheelt' geef ik ook liever uit aan een externe DVD writer als voor een webcam en een hoesje.... wat in feite de enige verschillen zijn tussen de Surf 4G en de normale (naast het type accu), of heb ik het nou helemaal verkeerd ???
Veel info staat wel in het topic denk ik, maar vooruit ;):

1) Volgens mij alleen de dingen boven je cijfers zoals !@#$%^&*() zijn anders. Als je blind typt geen probleem, als je niet blind typt kan je het natuurlijk ook instellen zodat het klopt met wat er op je keyboard is geprint. Verder moet je dat echt zelf afwegen denk ik.

2) Dat gaat later ongetwijfeld mogelijk zijn. Nu is er nog nergens een vervangende accu te koop.

3) Bij sommige wel, sommige niet. Volgens mij kan het met de nieuwe wel. Als ik jou was zou ik gewoon je verkoper even vragen, dan ben je zeker.

4) Geen leuk hoesje. Het betreft hier een sleeve. Via bijvoorbeeld Brando of Dpair zijn wel geinige lederen omhoezen te krijgen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Verwijderd

Ik heb gezocht maar niet gevonden. Hoeveel steekt een SD card uit als je die in het slot doet?

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:28:
Ik heb gezocht maar niet gevonden. Hoeveel steekt een SD card uit als je die in het slot doet?
Dat weet ik dan weer wel ;) : niet.

@ cvheereveld; bedankt voor de info. Verkoper (in geval voor de Surf versie: Komplett) heb ik al gemaild en wacht ik nog antwoord af. Zo'n sleeve is ook wel los een keer te halen (heb me laptop standaard tussen een flap tapijt in een schoudertas). Als die UK indeling me niet stoort kan ik wel beter de normale halen : alles in 1 keer meteen en zekerheid dat je kan upgraden met je mem.

edit1: Heb net de UK indeling bekeken... maar een paar dingen die anders zijn boven de getallen. Aanhalings tekens is omgewisseld met @ en # zit bij je rechter shift en ipv dat zit er een pond teken bij de 3.... no fuzz for me. Het wordt de normale 4G met UK indeling. Die sleeve erbij is toch wel handig en de extra accu duur is ook mooi meegenomen. Ik wil hem nl vooral mobiel gebruiken en vaak snel openklappen zonder in de buurt van een stopcontact te zijn. Wordt vervolgt :*)

edit2: Lekker besteld op Komplett... moet mij natuurlijk weer overkomen dat iDeal een error genereerd waardoor ik de order niet kan afronden... terwijl het al wel van me rekening is afgeschreven ... :(

[ Voor 79% gewijzigd door BaT op 14-02-2008 02:35 ]

Product Owner - Connec2

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:28:
Niet , tot 0.5 mm !

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

BaT schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:52:
edit2: Lekker besteld op Komplett... moet mij natuurlijk weer overkomen dat iDeal een error genereerd waardoor ik de order niet kan afronden... terwijl het al wel van me rekening is afgeschreven ... :(
Ik had precies hetzelfde met een credit card transactie bij gbax.com. Ze hebben het wel zo snel mogelijk weer teruggestort :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CLB
  • Niet online

CLB

BaT schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:52:
edit1: Heb net de UK indeling bekeken... maar een paar dingen die anders zijn boven de getallen. Aanhalings tekens is omgewisseld met @ en # zit bij je rechter shift en ipv dat zit er een pond teken bij de 3.... no fuzz for me. Het wordt de normale 4G met UK indeling.
Foto'tjes zeggen vaak meer dan woorden dus zodoende:

Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/35239/2002256271645665727_rs.jpg
(foto van UK toetsenbord van de Packard Bell EasyNote XS20)

Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/43345/2006134695922766204_rs.jpg
(Foto van US toetsenbord van de Asus Eee 701 PC)

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 14-02-2008 09:10 ]

• BaT

BaT

Heeft de Asus UK versie ook geen rechter shift dan ?

Product Owner - Connec2

• CLB
  • Niet online

CLB

:N

• BaT

BaT

Hmm, dat wist ik niet, maar ach er zit iig een shift toets op :P Het is ook niet de bedoeling uren achter elkaar op zo'n ding te typen, dus dat went wel uiteindelijk.

Product Owner - Connec2

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Iemand met een htc tyn? Prbeer al de gehele ochtend verbinding te maken met mijn telefoon,wat maar niet wil lukken.

Ik wil dus mijn toestel aansluiten op de Eee,en daarmee internet op. Moet er wel bij vermelden dat dit via usb geprobeert wordt. Wat voor handelingen zijn er nodig om dit te bereiken?

Mijn Eee was er in 3 dagen,zonder douanekosten...
Lucky me...

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Windkracht13 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:19:
Iemand met een htc tyn? Prbeer al de gehele ochtend verbinding te maken met mijn telefoon,wat maar niet wil lukken.

Ik wil dus mijn toestel aansluiten op de Eee,en daarmee internet op. Moet er wel bij vermelden dat dit via usb geprobeert wordt. Wat voor handelingen zijn er nodig om dit te bereiken?

Lucky me...
Als je windows installeerd, heb je internet in een paar minuten. Active Sync werkt erg goed met WM smartphones is mijn ervaring.

• CLB
  • Niet online

CLB

Windkracht13 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:19:
Lucky me...
Dan heb je een erg geile deal gehad :9
Zal maar niet tegen m'n ma zeggen dat sommige lui wel geluk hebben bij diezelfde verkoper :+

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:05

Offtrack

Ondertitel

BaT schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:46:
Heeft de Asus UK versie ook geen rechter shift dan ?
Nou de mijne wel hoor. gewoon boven 'pijltje naar rechts' en rechts naast 'pijltje omhoog'. Er staat niet letterlijk Shift op maar wel een pijl, en hij gedraagt zich ook als shift.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ajaa dan heb ik wel 'n rechterSHIFT, kijk maar op m'n foto, niet eens gezien :9

Afbeeldingslocatie: http://aycu14.webshots.com/image/45653/2002287980764002262_rs.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 14-02-2008 13:35 ]

• BaT

BaT

Offtrack schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:30:
[...]

Nou de mijne wel hoor. gewoon boven 'pijltje naar rechts' en rechts naast 'pijltje omhoog'. Er staat niet letterlijk Shift op maar wel een pijl, en hij gedraagt zich ook als shift.
CLB schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:33:
Ajaa dan heb ik wel 'n rechterSHIFT, kijk maar op m'n foto, niet eens gezien :9
Nu praten we langs elkaar heen... ik heb het over de UK indeling... de foto waar je het nu over hebt is de US indeling. Is de UK indeling van de Asus hetzelfde als die Packard Bell foto ... dwz GEEN rechter shift. Kan iemand met een UK Asus ff anders een foto posten van de keyboard layout?

[ Voor 44% gewijzigd door BaT op 14-02-2008 13:39 ]

Product Owner - Connec2

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:40
cyberbetica schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:49:
[...]
Vanochtend mn EEE opgehaalt in Tilburg bij Komplett, hijs nog kleiner dan ik had verwacht!
Wanneer had jij 'm besteld? Mijn bestelling bij komplett dateert van 3 januari en nog steeds niets :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

BaT schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:35:
Kan iemand met een UK Asus ff anders een foto posten van de keyboard layout?
Kort geleden heb ik deze al gepost:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0484_3.jpg

Waarom lezen mensen topics niet ff door en plempen hun vragen maar gewoon neer :{

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

CLB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:07:
[...]
Paar screenshotjes... Wil je nog andere sites zien? Let me know!
De websites zien er nog werkbaar uit.
Maar sommige browsers zoals Opera, IE7 en straks ook Firefox 3 hebben een zoom functie.
Ik ben dan erg benieuwd of het dan nog beter wordt.

En volgens mij heb je voor Firefox 2 ook al een aantal zoom-extensions.

• CLB
  • Niet online

CLB

erikhui schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:39:
Wanneer had jij 'm besteld? Mijn bestelling bij komplett dateert van 3 januari en nog steeds niets :(
Zal wel gaan over surf versies vs 'normale' versies en UK's vs US's :)
Exirion schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:39:
Waarom lezen mensen topics niet ff door en plempen hun vragen maar gewoon neer :{
Tsjaa zo snel mogelijk HUN ANTWOORD weten heh |:(
T-Junkie schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:42:
De websites zien er nog werkbaar uit.
Maar sommige browsers zoals Opera, IE7 en straks ook Firefox 3 hebben een zoom functie.
Ik ben dan erg benieuwd of het dan nog beter wordt.

Volgens mij heb je voor Firefox 2 ook een aantal zoom-extensions.
Werken allemaal zeer goed hoor :) Ikzelf ken FF niet goed, gebruik het alleen op de Eee...
Zodoende weet ik ook nog niet veel van Zoomfuncties, ken alleen de letterresize functie: groter ... kleiner

• BaT

BaT

Exirion schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:39:
[...]

En bedankt ;) Sorry dat ik niet alles had doorgelezen. Stond ook niet in de TS... dus dat is misschien wel handig voor in de toekomst. Heb zelf topic deel 3 vanaf dat hij leverbaar was snel doorgelezen naar topic 4 zoals het nu is en ja dan lees ik vast ergens over heen.

Maar iig bedankt alsnog : er zit gewoon een 2e shift knop :>

Product Owner - Connec2

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
Heb net eindelijk na dik 2 weken te hebben gewacht mijn touchpanel van Kidshop gekregen :D. Doane in Hong Kong had het paketje onderschept, maar ik hoef niks extra`s te betalen. Hopelijk heb ik morgen of zondag genoeg tijd om het in te bouwen. Zodra het is gelukt post ik de foto`s en eventueel video`s hier.

• VdBo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
heb vandaag de eerste keer een eee vastgehad in mediamarkt

was er wat mee ah spelen, en 't viel me op dat het switchen tussen tabs niet zo soepel ging, zat wel wat lag op. is dit bij jullie ook zo?

was een versie met 512mb

Verwijderd

VdBo schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:26:

was er wat mee ah spelen, en 't viel me op dat het switchen tussen tabs niet zo soepel ging, zat wel wat lag op. is dit bij jullie ook zo?

was een versie met 512mb
Leuk, welke mediamarkt was dat? Twijfel namelijk al tijden aan aanschaf.. Maar wil hem eerst getest hebben. :P

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Vandaag een paar foto's van mijn EEE PC gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/yw4jpa
Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/yrgdld
Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/2xmlqk
Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/yp9fer

[ Voor 25% gewijzigd door Rensz op 15-02-2008 08:34 ]

Verwijderd

Ja, waar en wat kostte die?

[ Voor 69% gewijzigd door een moderator op 16-02-2008 14:38 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

is dit bij jullie ook zo?

was een versie met 512mb
Totaal geen last van! Heb telkens maar 10-20MB RAM over, maar merk daar ook niks van

[ Voor 56% gewijzigd door een moderator op 16-02-2008 14:38 ]

• timleferink
  • Laatst online: 16-07 14:05
ik heb inmiddels ook wat foto's van mijn Pdair hoesje. linkje (let maar niet op de rest van de website :P was een PO.) Om eerlijk te zijn valt het hoesje me tegen, hij zit er verder goed in maar achter het schem ligt altijd die vlap, en die zit me altijd in de weg als ik hem bijvoorbeeld op school op tafel zet dat hij dan die hele vlap uitsteekt een een leerling/leeraar hem er dan zo af kan stoten (dat is me btw ookal gebeurt, maar dat was zonder hoes, en hij doet het nog :D ). Het vakje voor de geheugenkaartjes is leuk, maar echt vast zitten ze niet (en dat heeft me bijna een 1GB sd kaart gekost [hij lag nog op de grond]). Ook als ik zit met de hoes irriteerd de vlap, ik heb doe hoes er normaal wel omheen zodat ik hem zo in m'n schooltas kan doen, maar in de les of thuis haal ik hem er toch vaak uit omdat ik anders dus gek wordt van die vlap. Ik hoop nog dat ze met een betere hoes komen die op de een of andere manier aan het scherm klikt.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

@ 2e shift op een UK qwerty; er zijn ruim voldoende plaatjes op internet van UK qwerty EEE's. dus er is geen noodzaak om er XS20's bij te halen.

@timleferink:
Dat hoesje ziet er best netjes uit! Werkt het touchpad ook nog een beetje lekker zo? Lijkt me wat onhandig als er ook nog zo'n laagje leer omheen zit.

[ Voor 46% gewijzigd door een moderator op 16-02-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:23:
[...]

Als je windows installeerd, heb je internet in een paar minuten. Active Sync werkt erg goed met WM smartphones is mijn ervaring.
Yup ik heb ook een Tytn , en ik had nogal wat problemen om via de tytn internet te delen via het kabeltje ..
Ik kon ook op een of andere manier geen goede sync maken via active sync , terwijl dat via de desktop en de tytn geen enkel probleem was. Wel kon ik via active sync gewoon via verkenner in de tytn komen en zo bestanden overzetten.
Oplossing : Via Bluetooth , werkt perfect . En dan ben je ook niet meteen de Tytn aan het laden. ( ok ok bluetooth kost ook stroom natuurlijk ) :o . Ik heb liever meer stroom in de Eee dan in mijn Tytn aangezien ik voor de Tytn een 2e batterij heb . ( Inmiddels voor de Eee ook , aangezien ik me eerste gemold had door met bios te zitten klooien ).

Ik heb nu de nwe Eee nog niet geprobeert via kabel te syncen en internet te delen via kabeltje , dit komt omdat ik nu wacht op een 16 GB SD kaartje waar ik Windows pas goed op ga zetten .. heb nu een beetje snel windhoos erop gekwakt en ff de bluetooth drivers erop voor wat simpel internet en filmpies tot me kaartje er is dan ga ik m weer volledig naar mijn zin instaleren dan komt ook active sync en office er weer op .

Wat ik er ook ff bij moet vertellen is dat de nwere windowsmobile 6 een makkelijkere manier heeft om internet te delen , iig via bluetooth en wellicht dat het ook via kabeltje nu beter werkt.
De Update van wm5 naar wm 6 is gratis en kan je gewoon bij HTC downloaden . ( Mits je orginele HTC hebt natuurlijk ).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In aansluitende op vorige post maar toch maar in nwe gezet !

Zijn er ook mensen die in de standaard bijgeleverde Linux een Tytn hebben laten syncen / internet delen (web n walk) . En die een usb blauwtandje aan de praat hebben gekregen en op deze manier ook internet op kunnen ( Eee met bluetooth< > Tytn <> web n walk ).
Ik ga namelijk denk ik op de 4gb gewoon weer het standaard besturingssysteempje terug zetten . En dan full windows op de 16 GB kaart . En de 8 GB kaart volknallen met media . Want het is wel echt supersnel opstarten met dat linux , en voor filmpies , of ff snel via wifi internet op wel erg ideaal .
Maar ik ben een echte Linux Nub , en ik zou t toch wel erg fijn vinden als ik via de Tytn ook via Linux internet op kan om snel ff wat op internet te doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Kul schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:36:
[...]

@timleferink:
Dat hoesje ziet er best netjes uit! Werkt het touchpad ook nog een beetje lekker zo? Lijkt me wat onhandig als er ook nog zo'n laagje leer omheen zit.
Er zit uiteraard een gat in op de plek waar het touchpad zit ;).... de palmrest is wel helemaal van leer voorzien.

Ik vind het persoonilijk erg fijn werken, je EEE heeft toch iets meer (goed uitziende) bescherming, en het probleem met de 'flap' heb ik niet zo zeer: Die vouw ik gewoon achterover zodat ie onder de EEE zit en niet erachter (gewoon helemaal omslaan dus).

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBo
voor diegenen die interesse hebben, ik had de eee pc gespot in Mediamarkt Antwerpen

Mss wel wat ver voor de meesten onder jullie? Adviesprijs was daar 599 euro :| Daar gaat het concept van de 300 dollar laptop. Moet er wel bij vermelden dat de prijs in maart wel zou zakken naar de normale prijzen dacht de verkoper, de toestellen waren nu nog import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

timleferink schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:59:
ik heb inmiddels ook wat foto's van mijn Pdair hoesje.
[BLAAT]
Vind het geen mooi afgewerkt hoesje zoals te zien op de foto's..
Wel jammer, want zou zelf wel een lichtbruine gehad willen hebben voor bij m'n toekomstige Eee :)
Kul schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:36:
dus er is geen noodzaak om er XS20's bij te halen.
Er is ook geen noodzaak om in dit topic te posten... :?
Nou groot zijn ze niet imho.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:45:
En muis is besteld voor 25,- inclusief bezorging (op dixons.nl is het gratis, op chear.nl (dochterbedrijf) kost het 6,50)

TRUST MI-7600 XP Wireless laser mini mouse
[afbeelding]
Echt werkelijk IDENTIEK aan m'n Logitech VX Revolution, die onwijs goed is en 60,- kost :+
mc0il schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:54:
Zou je kunnen posten hoe hij werkt in combinatie met je EEE pc?
CLB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:07:
Laat het hier uiteraard weten :) Zal wel gewoon plug en play zijn en goed werken neem ik aan :)
Dus zodoende nog wat 'scheve' foto's :X

Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/41999/2001593773435394294_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/42652/2001532219689093631_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/42226/2001555441635554578_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu07.webshots.com/image/41766/2001556820462502491_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/45292/2001505739212239185_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu23.webshots.com/image/45422/2001517704486972571_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/42980/2001557166808278533_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/44652/2001547216118794936_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu29.webshots.com/image/42148/2001596856255194666_rs.jpg

Plug 'm in en hij werkt! Hij werkt goed! Recievertje kan in de muis zelf worden geplaatst, wat erg handig is tijdens het vervoer. Je hoort wel 'klik' 'klik' 'klik' als je op de muisknoppen klikt, en bij m'n VX Revolution hoor je tsjaa dat niet :9 Maar voor 25,- (hulde Dixons, zonder verzendkosten) een goede deal!
PS. Functies a la muisknoppen en dergelijke heb ik nog niet geprobeert...
Neem aan dat dat out of the box ook niet zal werken, aangezien ze dat op m'n VX ook niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Nou de vorige/volgende knop aan de linkerkant werkt standaard wel:P (alleen ik meen dat de knopjes in linux precies omgekeerd werken als in windows :P ) het horizontaal scrollen echter niet. Maar ik heb het muisje altijd in m'n tas zitten en hij doet het nog steeds, en hij heeft meerdere keren tussen/onder boeken gezeten. Het dpi knopje gebruik ik eigenlijk nooit omdat je dan gek wordt van een hyperactieve muis of, wanneer je de gevoeligheid omlaag zet, een irriterend touchpad.

[ Voor 9% gewijzigd door timleferink op 15-02-2008 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Laatst online: 13-07-2023
@CLB: Kan je nog wat zeggen over de bouwkwaliteit van die muis t.o.v. de Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hey hebben jullie http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html dit weleens gebruikt, mij lukt het niet echt stap 3 wanneer hij de windows bestanden naar de temp moet kopieeren, doet ie het niet...

Iemand andere tips om windows snel op de eeepc te knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VdBo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:30:
voor diegenen die interesse hebben, ik had de eee pc gespot in Mediamarkt Antwerpen

Mss wel wat ver voor de meesten onder jullie? Adviesprijs was daar 599 euro :| Daar gaat het concept van de 300 dollar laptop. Moet er wel bij vermelden dat de prijs in maart wel zou zakken naar de normale prijzen dacht de verkoper, de toestellen waren nu nog import.
599 euro. Dat was dan de 64 GB versie? Ik was nl. 242 euro kwijt voor mijn EEE PC. Dat is een iets redelijkere prijs.

[ Voor 32% gewijzigd door een moderator op 16-02-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
B0MBACI schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:21:
Hey hebben jullie http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html dit weleens gebruikt, mij lukt het niet echt stap 3 wanneer hij de windows bestanden naar de temp moet kopieeren, doet ie het niet...

Iemand andere tips om windows snel op de eeepc te knallen?
Als je geen problemen hebt met windows FLP (een lichte versie van xp, wel engels), kan je deze via bart'sPEbuilder zo kopieren/branden. Deze knal je zo op een geheugenstick en het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

FLP heeft wel beperkte mogelijkheden dacht ik. Office kon er geloof ik niet op geinstalleerd worden.
TinyXP lijkt me een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
s0k schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 00:40:
FLP heeft wel beperkte mogelijkheden dacht ik. Office kon er geloof ik niet op geinstalleerd worden.
TinyXP lijkt me een beter alternatief.
Office werkt prima, is mijn ervaring. Win FLP heeft idd beperkingen.
Wikipedia: Windows Fundamentals for Legacy PCs

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er inmiddels al wat meer zekerheid over de release datum van de 8,9 of 10 inch modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

timleferink schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 19:59:
Nou de vorige/volgende knop aan de linkerkant werkt standaard wel:P (alleen ik meen dat de knopjes in linux precies omgekeerd werken als in windows :P ) het horizontaal scrollen echter niet. Maar ik heb het muisje altijd in m'n tas zitten en hij doet het nog steeds, en hij heeft meerdere keren tussen/onder boeken gezeten. Het dpi knopje gebruik ik eigenlijk nooit omdat je dan gek wordt van een hyperactieve muis of, wanneer je de gevoeligheid omlaag zet, een irriterend touchpad.
Zal ik morgen even proberen... Ik kreeg internet niet aan de praat op de Eee dus kon het niet testen!
DPI staat gewoon lekker relaxed, niet zo hyperhyper zoals je beschreef! Haha dan word je idd gek :9
Rensz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:06:
@CLB: Kan je nog wat zeggen over de bouwkwaliteit van die muis t.o.v. de Logitech?
Ajaaa de knopjes van de Trust muis maken een 'klik' 'klik' geluid en de knopjes van de Logitech niet.
Tsjaa moeilijk te omschrijven, maar dat is het enige wat me een beetje geannoyed heeft :)
Dat was alleen vanmiddag even toen ik de muis had uitgepakt en er even drie kliks mee gemaakt had.
Net even een uurtje gebruikt en muis bevalt zeer goed :) Robuust gebouwt, ligt erg lekker in de hand en functioneert gewoon perfect. Zit stevig in elkaar en kan denk ik best tegen een stootje. In vergelijking met m'n VX Revolution... Tsjaa dat is best lastig eerlijk gezegd. De VX Revolution ligt even lekker in de hand en lijkt zelfs wat minder robuust te zijn. Komt denk ik eigenlijk alleen maar door de kleur van het gebruikte plastic. Die van de Trust is glimmend, die van de VX Revolution is mat...
Klinkt ook als raar en lomp nu ik het teruglees, maar 't is echt zo. De VX Revolution heeft wel iets meer knopjes en functies (scrollknopjes, zoekbutton (waar de Trustbutton de DPI regelt) en heeft zo'n speciale scrollfunctie (die toch uitgeschakeld staat bij mij) Het in de muis zelf kunnen doen van de kleine reciever en vooral de prijs, maken deze Trust muis (en dus ook soortgelijken a la BlueTooth) echt een topper!!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

timleferink schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:44:
[...]

Als je geen problemen hebt met windows FLP (een lichte versie van xp, wel engels), kan je deze via bart'sPEbuilder zo kopieren/branden. Deze knal je zo op een geheugenstick en het werkt prima :)
Het gaat niet zozeer om de verschillende windows os's maar om hen bootable te maken op usb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Tja ik heb nog niks gevonden dat niet werkt, zoals je ziet werkt office ook prima:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~h.h.leferink@kpnplanet.nl/bewijs.jpg
Ook games als GTA Vice City en San Andreas starten (niet dat san andreas speelbaar loopt ;) ).
Trackmania nations werkt ook (ook te traag helaas :( ). Verder werkt ook msn en live mail goed, ook alle drivers en programmatjes als sshclient.

MVG, Tim Leferink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 01:43:
Is er inmiddels al wat meer zekerheid over de release datum van de 8,9 of 10 inch modellen?
Die gaan ongetwijfeld komen want de EEE is een absoluut succes. Maar de vraag is of mensen bereid zijn om 499/599/699 voor de 8/9/10 inch versies te betalen als je voor 449 euro een 15,4 inch brightscreen celeron 2.0Ghhz 1GB 80GB DVDR DL brander kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DVD's kijken @ de Eee is zo onwijs relaxed :)
Alleen vaak werkt het menu niet --> dus kan geen subs aanzetten en dergelijke...
Ook de pijltjestoetsen bieden me dan geen uitkomst!? Ligt dat aan het menu van die expliciete DVD?

Zometeen is een filmpje met .srt proberen en ga ook is kijken of 720P werkt.
In deeltje 3 een paar reacties gevonden dat het niet goed loopt, logisch wel, maar ff proberen :9

Binnenkort maar is een review schrijven over dit apparaatje, want het is echt werkelijk een superaankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Kan je hier nou fatsoenlijk office programma's mee gebruiken? Niet dat als je een regel typt 't beeld helemaal opzij moet scrollen of dat je maar 6 woorden zichtbaar per regel kan doen ofzo. 7 inch is wel erg klein... maar een klein lichtgewicht computertje is wel erg handig om mee te nemen naar school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Even kijken in de TS did the trick:

Afbeeldingslocatie: http://www.honeypothack.com/eee/images/work_writer.jpg
(standaard Open Office van de Linux distro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timleferink schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:18:
Tja ik heb nog niks gevonden dat niet werkt, zoals je ziet werkt office ook prima:
[afbeelding]
Ook games als GTA Vice City en San Andreas starten (niet dat san andreas speelbaar loopt ;) ).
Trackmania nations werkt ook (ook te traag helaas :( ). Verder werkt ook msn en live mail goed, ook alle drivers en programmatjes als sshclient.

MVG, Tim Leferink
Bij mij werkt Trackmania heerlijk na het overklokken! Naja heerlijk, speelbaar iig!

P.S. Wie Commandos 1 speelbaar krijgt is God!! En wie heeft toevallig Commandos 2 nog liggen die ik voor een mooi prijsje kan kopen? Anders moet ik het helaas via de illegale weg doen :(.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is Commandos 1+Expansion en die heb ik dus al :( (gewoon legaal, nog van vroegaah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 01:09
Ik heb inmiddels een Duitse Eee aangeschaft. Toetsenbord is wel wennen maar met US layout en niet teveel kijken gaat het ook. Was is elk geval maar 300euro.

Las net de berichten over bart'sPEbuilder en FLP. Ik zit ook aan een dual boot met een Windows variant te denken. Heb er nu Eeebunto op staan. Maar zag tegen op tegen eerst Win installeren op de ssd en dan pas op een USB key ( http://www.msfn.org/board...=400&p=705791#entry705791 ). Kan iemand in het kort toelichten hoe dat met bart'sPEbuilder werkt. En wat is dan het verschil met XPE en FLP. Heb je ook alle drivers en hardware mogelijkheden?

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:31:
Zometeen is een filmpje met .srt proberen en ga ook is kijken of 720P werkt.
In deeltje 3 een paar reacties gevonden dat het niet goed loopt, logisch wel, maar ff proberen :9
.srt ondertiteling werkt vlekkeloos, suuupertjes zeg _/-\o_
720P werkt ook, maar mis het geluid... 1080P speelt tsjaa langzaam, maar speelt wel.
Moet m'n 'normale' laptop er is naast zetten om te kijken of 720P evensnel afspeelt :)

Naja leuk om te zien dat het 'werkt', ben toch niet van plan om HD-materiaal te gaan kijken!

Nog een sidenote'je over de Trust muis: De vorige/ volgende knop werken hier niet gelijk.
Als je op 'volgende' drukt popt er wel een menu' tje open op je scherm waar je allerlei functies te zien krijgt a la: Back/ bookmark this page/ reload enzovoorts! Handig als je fullscreent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Hertog_Martin schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:48:
Kan je hier nou fatsoenlijk office programma's mee gebruiken? Niet dat als je een regel typt 't beeld helemaal opzij moet scrollen of dat je maar 6 woorden zichtbaar per regel kan doen ofzo. 7 inch is wel erg klein... maar een klein lichtgewicht computertje is wel erg handig om mee te nemen naar school
Voor office werkt het echt prima, zie hier 2 screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~h.h.leferink@kpnplanet.nl/pic1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~h.h.leferink@kpnplanet.nl/pic2.jpg

Voor school is het erg handig, alleen heb ik mede daarom dus wel windows geïnstalleerd door de software die we gebruiken op school.

@Jiz: Ik heb de 502 bios (oid) en wanneer ik deze op 900mhz zet heb ik al het idee dat het niet sstabiel draait, even Orthos draaien en ja hoor na 29 seconden 'orthos Failed'. Als ik dan ook TM N ga spelen draait het niet stabiel en crasht het spel snel, en op 900mhz vind ik het nog niet speelbaar eigenlijk. Maarja ik heb de EEE dan ook niet om te gamen, daarvoor heb ik een C2D systeem thuis staan :P .

[ Voor 21% gewijzigd door timleferink op 16-02-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:23:
[...]

Bij mij werkt Trackmania heerlijk na het overklokken! Naja heerlijk, speelbaar iig!

P.S. Wie Commandos 1 speelbaar krijgt is God!! En wie heeft toevallig Commandos 2 nog liggen die ik voor een mooi prijsje kan kopen? Anders moet ik het helaas via de illegale weg doen :(.
Commandos 2 heb ik nog wel, stuur maar pm-je want ik doe er toch niets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een zwarte eee gaan halen, maar wat is het verschil tussen een nederlands (us-internationaal indeling) toetsenbord en een us-toetsenbord? Want ik kan er nu 1 bestellen met us keyboard bij een webshop genaamd naar het duitse woord van ''compleet''. Of is het handiger te wachten op de nederlandse versie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Tja daar is geen verschil tussen :S . Komplett heeft alleen de 4G SURF versies met US toetsenbord (dus engels, een kleinere accu, geen hoesje en geen webcam). Je hebt wel een amerikaanse stekker dus je moet wel een verloopje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timleferink schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:51:
Tja daar is geen verschil tussen :S . Komplett heeft alleen de 4G SURF versies met US toetsenbord (dus engels, een kleinere accu, geen hoesje en geen webcam). Je hebt wel een amerikaanse stekker dus je moet wel een verloopje hebben.
Als ik hem hier bestel: http://www.notebook.de/as...p&productid=9474/&lang=en krijg ik dan een us of een duitse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Dat moet haast wel een duitse (AZERTYQWERTZ) versie zijn. Omdat de EEEpc daar ook al een tijdje uit is. Maar dit soort dingen kan je ook zelf opzoeken want ze zijn al vaker besproken.

Edit: domme fout sorry:P ben niet helemaal wakker vandaag :+

[ Voor 23% gewijzigd door timleferink op 17-02-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBo
timleferink schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:17:
Dat moet haast wel een duitse (AZERTY) versie zijn. Omdat de EEEpc daar ook al een tijdje uit is. Maar dit soort dingen kan je ook zelf opzoeken want ze zijn al vaker besproken.
DE is QWERTZ
Azerty is enkel BE en FR (voor frans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:10:
[...]

Als ik hem hier bestel: http://www.notebook.de/as...p&productid=9474/&lang=en krijg ik dan een us of een duitse versie?
Ze laten op de foto's (als je klikt op het plaatje van de Asus EEE, na de link) wel een aantal foto's zien, waaronder de laatste, met een QWERTY toetsenbord. Dat zet je wel aan het denken. Misschien is het niet zo vanzelfsprekend dat ze een QWERZ toetsenbord-versie verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

timleferink schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:51:
Ik heb er anders de 'normale' 4G besteld... met UK toetsenbord. Enige wat blijkbaar anders is als normaal : apestaartje omgewisseld met aanhalingstekens.

Grappig overigens : toen ik de laptop bestelde, stond er als related artikel een UK naar EU adapter converter bij voor 3 euro... ik heb die nog wel ergens, dus ik dacht laat maar zitten. Kijk ik later bij m'n order, hebben ze er een gratis converter bij gedaan :)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo gisteravond ben ik blij gemaakt met een White 4G Eeepc !
Ff kachelen van Leiden naar Almere.
Wel ff wennen aan het toetsenbordje.
Verder geen chinese tekens, maar een orgineel QWERTY bordje.

Deze persoon heeft weer een kind blij gemaakt. :+
Anyway,.. linux draait wel super, (ben zelf windows gewend)
GA toch kijken voor een dualboot.
Omdat XP de resolutie van het scherm groter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Toch maar een laptop gekocht.

Grootste nadeel van de EEE PC is dat de omvang veel groter is dan de display, niet erg effectief dus. Kwa omvang is een laptop niet zo heel veel groter terwijl het display wel 3x groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Mijn moeder heeft sindskort ook een EEEPC
Nu is het zo dat die Linux distributie die er standaard opzit wel erg mooi en functioneel is,
Gezien de eisen die mijn ma aan het apparaat stelde een beetje browsen, webmail, wirelessinternet. zijn vind ik het een beetje zonde om hier een XP op los te laten. ( De kosten daarbuitengelaten )

Nu is het zo dat er (3G) van Vodafone op moet komen... oftewel ik zit vast aan XP of Mac OS.
(Volgens de Vodavone site) http://www.vodafone.nl/pr...el_internet_op_je_laptop/

Tenzij iemand hier ook een 3G kaart aan de praat heeft op die linux distro.

Anders dan wordt het toch maar XP :(
Mijn vraag dan is welke manier geeft jullie voorkeur ik zat te denken aan of.
- RIS installatie
- USB
http://www.eeeguides.com/...ws-xp-from-usb-thumb.html

Misschien nog handig voor anderen die dit lezen.

Echt een super product van ASUS.

Vooral het feit dat je met een Celeron 900ULV prima uit de voeten kan voor het standaard mail, office werk. En het energiegebruik van dat ding.. is het natuurlijk staande inovatie en dan voor die prijs!.

Natuurlijk werkt het niet zo heel erg prettig, maargoed, daarvoor is die ook niet helemaal bedoeld neem ik aan. Alle ander dingen doet die prima!. Is het jammer dat tegengwoordig alle laptops wel worden uitgerust met een dual core, aangezien dat de eis van bepaalde consumenten compleet voorbij gaat en de portemonee ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:55:

Grootste nadeel van de EEE PC is dat de omvang veel groter is dan de display, niet erg effectief dus. Kwa omvang is een laptop niet zo heel veel groter terwijl het display wel 3x groter is.
Dit wordt ook zeker een van de gadgets van 2008. In december 2007 zijn die dingen in de USA al als zoete broodjes over de toonbank gegaan.
Het is ook geen werklaptop en je moet ook geen grote vingers hebben, maar als je op vakantie ben of in de auto zit en je wilt even wat nalezen dan is het toch ideal!. Net ietsje groter als een PDA/Telefoon. Maar ook de functionaliteit om gewoon is een spelletjes te spelen.
Voor de kids is het natuurlijk helemaal ideaal, want die leren spelen opgroeien met dat ding. De Linux distro die eropstaat voldoet in dat geval dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:00:
[...]

Dit wordt ook zeker een van de gadgets van 2008. In december 2007 zijn die dingen in de USA al als zoete broodjes over de toonbank gegaan.
Het is ook geen werklaptop en je moet ook geen grote vingers hebben, maar als je op vakantie ben of in de auto zit en je wilt even wat nalezen dan is het toch ideal!. Net ietsje groter als een PDA/Telefoon. Maar ook de functionaliteit om gewoon is een spelletjes te spelen.
Voor de kids is het natuurlijk helemaal ideaal, want die leren spelen opgroeien met dat ding. De Linux distro die eropstaat voldoet in dat geval dan ook prima.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het nu een 7" display in een 11" behuizing is. Zodra ze al het zwart eromheen weten weg te werken en in dezelfde grootte behuzing een 10.5" o.i.d. display kunnen plaatsen is ie ideaal. Heb je bijna 2x groter beeld terwijl het reisformaat gelijk blijft.

Lijkt me dat ze dat bij ASUS ook inzien en dat dat er ook wel zal komen, en dan koop ik er denk ik wel eentje, maar nu dus een laptop gekocht waar ik wel 2 jaar mee wil gaan doen dus dat zie ik dan wel ;)

Leuke ontwikkeling iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 09:23:
Anyway,.. linux draait wel super, (ben zelf windows gewend)
GA toch kijken voor een dualboot.
Omdat XP de resolutie van het scherm groter kan.
Beetje beter zoeken heh ;)
XanderDrake schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:16:
Er zijn ondertussen ook manieren om je Xandros resolutie te verhogen!

Check here.
Hertog_Martin schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:55:

Das gewoon onzin, een 10" scherm kan volgens mij nooit in deze behuizing, maarja doesn't matter.
Als je twijfelt tussen de kracht van 'n laptop en de relaxedheid van 'n Eee, terwijl je de kracht nodig hebt.. Tsjaa dan is het makkelijk: laptop. Daarom moet je ook eerst 'n laptop kopen en dan 'n Eee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 11:11
Afgelopen week ook mijn 3epc binnen gehad van Peterantan (binnen 3 dagen na betaling zonder import kosten :) ). Nu is mijn vraag als er al iemand met de advanced desktop en beryl aan de slag is gegaan, ik heb deze namelijk draaien maar ik heb van die vervelende zwarte randen om mijn menu's zitten (normaal is dit schaduw). Heeft iemand dit al weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Leuk man! Die dude is wel aan 't groeien, nu ook eigen eBay-shop: http://stores.ebay.com/P-T-Digitals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:38:
[...]

Beetje beter zoeken heh ;)
[...]
Ach auto van de zaak.. 8)

Maar snap niet helemaal hoe dit werkt die link van Xanderdrake.. :*)
Iemand uitleg voor het omzetten van de resolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:41:
Leuk man! Die dude is wel aan 't groeien, nu ook eigen eBay-shop: http://stores.ebay.com/P-T-Digitals
Verzend deze persoon vanuit de UK of vanuit de US (ivm douanekosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vanuit HongKong ;) since Jun-21-04 in Hong Kong
Ik was de Sjaak en kon 85,- extra lappen, Windkracht13 en RaceKabouter betaalden niks extra's :o

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 17-02-2008 16:31 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.