If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Anoniem: 231122

Ik heb (op jouw aanraden) een kopie gemaakt van mijn gehele wwwroot en die gekopieerd naar wwwroot/test.
Ik heb de MySQL database (database_website) geexporteerd en daarna geimporteerd in een nieuwe database (dus niet table) genaamd website_test. Beide databases draaien op een andere poort.
Daarna van mijn testsite netjes de configuration.php aangepast met de credentials en de rootdir etc. van de Joomla pagina.
Echter wordt elke minuut om 5 seconde voor de hele minuut, de configuration.php van mijn live-site overschreven met de configuration.php van mijn testsite

Echt vreemd, lijkt bijna een manco sync bij mijn webhost oid
lol wtfEchter wordt elke minuut om 5 seconde voor de hele minuut, de configuration.php van mijn live-site overschreven met de configuration.php van mijn testsite

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 05-04-2011 10:15 ]
Ik heb het nu opgelost en de domeinen zijn gescheiden en ook de databases hebben geen weet meer van elkaar. Problem solved
Daarmee maak je in no-time een backup van je site met of zonder je database.
vervolgens maak je even een nieuwe database aan en een map op je server waarin je de testsite wilt hebben.
Vervolgens upload je de backup (deze heeft Joomlapack ingepakt dus lekker klein en snel ge-upload)
vervolgens upload je het van Jommlapack bijgeleverde bestand kickstart.php in dezelfde map en start deze op.
Je hoeft alleen nog even het ww en databasnaam aan te geven en je testsite is up en running.
Dit doe ik zo vaak.
Helemaal mee eens, het zou zo niet mogen zijn, maar assumptions, zeker met een pakket wat je niet compleet inhoudelijk kent, kan je eigenlijk niet live doen. Dat blijkt ook in dit geval helaas.Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:11:
Zelfs al zou je het op dezelfde webhosting account doen, die twee joomla's horen gewoon volledig van elkaar gescheiden te zijn.. Joomla gebruikt alleen maar relatieve links, en al je plugins/moduldes/componenten "horen" dit ook te doen. Er is niks wat ze met elkaar laat interfereren (als dit een woord is) voor zo ver ik weet.
[...]
Zit alleen te twijfelen tussen Joomla 1.5.23 en Joomla 1.6.1. De 1.6-reeks is natuurlijk de meest recente, alleen fiks anders opgezet dan de 1.5-reeks. Niet alle modules zijn al 1.6-native (zoals bv. DocMan die ik zou willen gaan gebruiken en dat kan nog wel een maand of meer gaan duren als ik het zo op de site van DocMan zie).
Toch maar beter om voor 1.5.23 te gaan denk ik, die heeft toch de meeste resources wat templates, modules, informatie etc. betreft.
Hebben anderen onlangs (of nu nog steeds) voor deze keuze gestaan en wat zijn jullie gedachten hierover?
edit: oh 24 maart blijkbaar.. heb gisteren pas een mail gehad
LOL http://yootheme.com/blog/item/root/mega-template#comments MEGA template looks best in Internet Explorer 6!
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 05-04-2011 20:16 ]
't Is me nog niet echt duidelijk wat ZOO inhoudt t.o.v. Joomla.Anoniem: 231122 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:14:
Ik stond een tijdje geleden ook voor die keuze.. toch voor 1.6 gekozen aangezien de template die ik wou kopen net voor 1.6 beschikbaar was gekomen. Zou het zo weer doen omdat (eergisteren) ZOO voor 1.6 is uitgekomenhttp://yootheme.com/
edit: oh 24 maart blijkbaar.. heb gisteren pas een mail gehad
Ha, mooie 1-april grap van zeLOL http://yootheme.com/blog/item/root/mega-template#comments MEGA template looks best in Internet Explorer 6!
Joomlapack heet tegenwoordig Akeeba Backup, heel prettig tooltje inderdaad: www.akeebabackup.com/Artwido schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:22:
Gebruik Joomlapack.
Daarmee maak je in no-time een backup van je site met of zonder je database.
vervolgens maak je even een nieuwe database aan en een map op je server waarin je de testsite wilt hebben.
Vervolgens upload je de backup (deze heeft Joomlapack ingepakt dus lekker klein en snel ge-upload)
vervolgens upload je het van Jommlapack bijgeleverde bestand kickstart.php in dezelfde map en start deze op.
Je hoeft alleen nog even het ww en databasnaam aan te geven en je testsite is up en running.
Dit doe ik zo vaak.
Admintools core van dezelfde maker is ook wel een aardig. Hiermee update je heel eenvoudig je site naar een nieuwe versie bv van 1.5.22 naar 1.5.23. Voor mij een goede vervanger van de Update Manager.
[ Voor 12% gewijzigd door wmn79 op 06-04-2011 12:26 ]
Ik denk dat ik maar gewoon voor Joomla 1.6.1 ga nu, kan DocMan later altijd nog toevoegen als ik nog wil.
Maar is het nou echt de bedoeling om een template te pakken, plaatjes aan te passen en vervolgens de content aan te passen via dat admin menu?
(Ik heb nog nooit met CMS systemen gewerkt verder, ik was nog van de statische pagina's die volledig met de hand getyped worden .)
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Dit is de eerste keer dat ik er mee bezig ben dus voorkennis heb ik niet. Ik heb 1.6.3 gedownload (nieuwste versie, leek me het beste).
Ik heb het hele zaakje naar m'n webhost geupload (Transip) en vervolgens de installatie doorlopen, dat gaat allemaal prima. Dan word aan het einde gevraagd de installation map te verwijderen, prima. En als die weg is word je naar je homepagina gegooid.
Daar heb ik een naam banner, links een menu met een home link en login dingetje.
Meer is er niet, alles is wit verder.
Als ik inlog dan verdwijnt het inlog ding en de rest blijft hetzelfde.
Nou met wat gegoogle kom ik tot de conclusie dat er dus ergens iets fout gaat en ik zou moeten kunnen zien wat er fout gaat door PHP errors aan te zetten.
Dan word het moeilijk want Google komt met honderden pagina's met soortgelijke problemen maar nergens een echte oplossing, of oplossingen die voor hele oude versies zijn met opties die ik nergens heb.
Ik heb in m'n configuration.php file "public $error_reporting" op E_All staan. (stond op -1).
Php.ini kan ik niet bij dus dan zou ik
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',TRUE);
in de index.php moeten gooien en vervolgens zou de php error tevoorschijn moeten komen bij het laden van de pagina....
Nouja, misschien bij anderen wel, bij mij niet. De pagina ziet er nog exact hetzelfde uit.
Debugging aanzetten geeft me wel een lap tekst onder de pagina, maar daar lijkt niks over fouten in te staan.
Ik zal vast ergens overheen kijken, maar ik heb echt geen idee meer wat.
Ik heb gisteren trouwens heel Joomla verwijderd, en ben opnieuw begonnen.. met hetzelfde resultaat.
Enig idee?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Voor zover ik weet krijg je daar geen mogelijkheid toe in de installatie. Kun je dat handmatig ergens doen? Ik heb op de pagina naast de login/logout en de home link helemaal niks in beeld.Matis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:42:
Heb je wel een thema geinstalleerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Spike_wolf op 17-06-2011 18:46 ]
Humankind… be both.
Anoniem: 26306
Dit hoort. Normaal gesproken ga je nu in de backend pagina's maken en content invoeren.Spike_wolf schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:43:
[...]
Voor zover ik weet krijg je daar geen mogelijkheid toe in de installatie. Kun je dat handmatig ergens doen? Ik heb op de pagina naast de login/logout en de home link helemaal niks in beeld.
[afbeelding]
Klopt, je kunt bij de installatie (in ieder geval bij 1.5) ook aangeven dat er dummy-data geinstalleerd moet worden. Dat is speciaal bedoeld voor mensen die voor de eerste keer met Joomla gaan klooienAnoniem: 26306 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:47:
Dit hoort. Normaal gesproken ga je nu in de backend pagina's maken en content invoeren.
Doe dat eens, je zult versteld staan
Oh klopt, dat ben ik wel tegen gekomen, daar kreeg je de keus uit verschillende talen. Heb de engelse daar laten staan (was ook de enige in het rijtje).Matis schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:48:
[...]
Klopt, je kunt bij de installatie (in ieder geval bij 1.5) ook aangeven dat er dummy-data geinstalleerd moet worden. Dat is speciaal bedoeld voor mensen die voor de eerste keer met Joomla gaan klooien
Doe dat eens, je zult versteld staan
Maar dat verschijnt dus niet.
Maar hoe is het dan verder de bedoeling dat je er zut in krijgt?
Humankind… be both.
Anoniem: 26306
Naar http://zut.com/administrator/ gaan, inloggen en zut invoerenSpike_wolf schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:49:
[...]
Oh klopt, dat ben ik wel tegen gekomen, daar kreeg je de keus uit verschillende talen. Heb de engelse daar laten staan (was ook de enige in het rijtje).
Maar dat verschijnt dus niet.
Maar hoe is het dan verder de bedoeling dat je er zut in krijgt?
Compleet wit scherm, geeft niet eens een broncodeAnoniem: 26306 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:50:
[...]
Naar http://zut.com/administrator/ gaan, inloggen en zut invoeren

[edit]
Okay, net die aanpassingen uit de config file (die error instelling) weg gehaald en ik heb de admin pagina in beeld

Waarom heb ik in de uitleg nergens zien staan dat je naar /administrator toe moet
Nouja iig bedankt zover, het ziet ernaar uit dat ik voorlopig weer even verder kan spelen
[ Voor 40% gewijzigd door Spike_wolf op 17-06-2011 18:54 ]
Humankind… be both.
Ik baseer me overigens op Joomla 1.5, maar ik neem aan dat het voor 1.6 ook moet bestaan
@Edit; Dat is het laatste scherm tijdens de installatie; Klik hier om naar de site te gaan en klik hier om naar de Admin-gedeelte te gaan.
RTFM

[ Voor 22% gewijzigd door Matis op 17-06-2011 18:56 ]
Wat je ook kunt doen is even: http://www.siteground.com/tutorials/joomla16/first_steps.htm volgen. Alles staat daar stap voor stap uitgelegd.Spike_wolf schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:52:
[...]
Compleet wit scherm, geeft niet eens een broncode
[edit]
Okay, net die aanpassingen uit de config file (die error instelling) weg gehaald en ik heb de admin pagina in beeld![]()
Waarom heb ik in de uitleg nergens zien staan dat je naar /administrator toe moet
Nouja iig bedankt zover, het ziet ernaar uit dat ik voorlopig weer even verder kan spelen
Momenteel ben ik bezig om een nieuwe opzet in Joomla 1.7 te maken. Ik heb al veel ervaring met 1.5, maar de voetbalvereniging waarvoor ik non-profit webmaster ben, wordt steeds groter en gaat steeds meer van de website verwachten.
Omdat het voor mij een beetje te veel werk is om te alleen te doen, is besloten om de overstap naar 1.7 te maken (voornamelijk omdat het rechtensysteem veel beter werkt).
Ik heb dus 1.7 geïnstalleerd en ben het momenteel aan het inrichten. Om uniformiteit te houden heb ik in samenwerking met het bestuur een "hierarchie" opgesteld van een tweetal menu's.
Beide menu's zien er grofweg zo uit:
• Teams
• • Senioren
• • • Team 1
• • • • Wedstrijdverslagen
• • • • Mededelingen
• • • • Standen & Uitslagen
• • • • Samenstelling
Er zijn natuurlijk ook nog Junioren-teams en beide leeftijdscategorieën bevatten natuurlijk ook weer meerdere teams (met ieder hun eigen wedstrijdverslagen etc.)
Momenteel doe ik het volgende:
Ik maak in Gebruikersbeheer-->Groepen de hiërarchie aan.
Ik maak in Categoriebeheer-->Categorieën de hiërarchie aan. Koppel de betreffende gebruikersgroepen met alle rechten aan de bijbehorende categorie.
Ik maak in Menubeheer-->Menu-items de hiërarchie aan en koppel indien nodig de categorieweergave (of artikelweergave) aan de bijbehorende categorie of artikel (resp.)
Daarna kan ik eenvoudig een gebruiker toevoegen en hem/haar de rechten voor een bepaalde categorie (categorieën) geven en dan kan hij/zij de bijbehorende artikelen in die categorieën toevoegen en/of aanpassen.
Nu heb ik dit voor het eerste team gedaan en het komt mijn neus nu al uit (nog 18 teams te gaan).
Ik kan me niet voorstellen dat er geen mogelijkheid is om maar een keer een (bijvoorbeeld) het menu aan te maken en dat dan automatisch de bijbehorende categorieën en gebruikersgroepen aangemaakt worden.
Ik ben op zoek naar de naam van zo'n plugin, of anders een manier om deze omslachtige manier van configureren te versnellen/eenvoudigen.
Zoals jullie hierboven kunnen lezen, heb ik een recursieve één-op-veel relatie in mijn menu.
Nu heb ik twee gebruikers toegevoegd: UserA en UserB. UserB heeft als groep/toegang de "Wedstrijdverslagen van Team 1", terwijl UserA als toegangsniveau "teams" heeft.
|—|— Wedstrijdverslagen
|—|—|— Team 1
|—|—|—|— Senioren
|—|—|—|—|— Teams
|—|—|—|—|—|— Bestuur
Omdat alles overerft van elkaar, kan Teams dus ook de wedstrijdverslagen aanpassen. Maar er komt ook een aparte toegangsgroep "Mededelingen van Team 1".
Echter kan ik die niet toevoegen, want Team 1 erft al over van Wedstrijdverslagen en kan dus niet nogmaals van Mededelingen overerven.
Hoe kan ik er dan voor zorgen, dat UserA met toegang Teams, ook automatisch de rechten Senorioren-->Team 1-->Mededelingen krijgt?
Ik heb me overigens al verdiept in ACL van Joomla 1.6, maar daarin lijken mijn beide problemen niet toegelicht te worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 18-09-2011 18:58 ]
Anoniem: 40280
De voorlopige site staat hier: *spam* maak even een kale/uitgeklede testcase a.u.b.
Als je nu klikt op bijvoorbeeld "medische vakliteratuur" dan opent het artikel in zijn eentje op een pagina, precies zoals ik het wil. Maar als klik op een link in de blokjes "recent werk" of "in het nieuws" dan opent het artikel onderaan op de homepage en ik wil dat dat ook gewoon als een enkel artikel zichtbaar wordt zonder die blokken daarboven. (of het liefste nog: als een blog de laatste paar articles uit die categorie onder elkaar) maar ik kom er maar niet achter welke php bestanden of css-en ik daarvoor moet aanpassen.
Ik heb K2 geïnstalleerd en alle artikelen daarin geïmporteerd, ik weet ook dat je via K2 verschillende layouts kunt aanmaken per categorieën en heb daarvoor al de default template gekopieerd en hernoemd, maar daarna loop ik vast. Het is vast ontzettend stom van me en heel simpel (hoop ik), maar de laatste keer dat ik een website maakte was dat nog gewoon in notepad dus ik moet nogal een sprong maken om dit systeem te snappen. Ik zou het normaal gesproken op Gavick vragen, waar het originele template vandaan komt, maar het forum lijkt down te zijn, dus ik probeer het maar hier.
*snip*
Kijk eens naar de topics bovenaan dit forum:

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 25-09-2011 14:24 ]
http://community.getk2.org/forum en https://www.gavick.com/forum.html doen 't hier allebei hoorAnoniem: 40280 schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:16:
Ik heb K2 geïnstalleerd...Ik zou het normaal gesproken op Gavick vragen, waar het originele template vandaan komt, maar het forum lijkt down te zijn, dus ik probeer het maar hier.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
vreemd, bij mij niet. Ik kom uit bij een poolse webhoster (nazwa.pl). Had het probleem gisteren ook al. Dat is wel flink gestoord, ik zal er eens een mailtje aan wagen. K2 community heb ik al doorgespit, maar dat heeft me niet veel geholpen.RobIII schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:23:
[...]
http://community.getk2.org/forum en https://www.gavick.com/forum.html doen 't hier allebei hoor
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 40280 op 25-09-2011 14:33 ]
Bij mij werkt 't ook gewoon. Ik weet nu niet precies wat je met 'die' blokken bedoelt, maar ik neem aan dat dit gewoon gaat om modules. Modules vallen te koppelen aan verschillende menupagina's. Wanneer de artikelen die in jouw 'recente werk' module niet gekoppeld zijn aan een menu-item (van het artikel zelf of de categorie waar deze in zit) waar deze modules expliciet niet aan gekoppeld zijn, is het logisch dat je deze ziet. Misschien leg ik het nu een beetje krom uit, maar maak maar eens een menu item aan wat direct gekoppeld is aan een artikel. Zorg vervolgens onder modules geen enkele module gekoppeld is aan dit menu item. Als het goed is kan je op dit artikel in het 'recente items' blok drukken en opent het gewoon als een nieuw artikel. Suc6Anoniem: 40280 schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:32:
[...]
vreemd, bij mij niet. Ik kom uit bij een poolse webhoster (nazwa.pl). Had het probleem gisteren ook al. Dat is wel flink gestoord, ik zal er eens een mailtje aan wagen. K2 community heb ik al doorgespit, maar dat heeft me niet veel geholpen.
Pffffffffffff nu voel ik me echt dom, je had gewoon gelijk. Menu-item aangemaakt en het doet precies wat ik wil. Echt suf dat ik daar niet zelf opgekomen was, ik zat veel te diep te zoeken in allerlei plugins. Dank!!Nedra schreef op zondag 25 september 2011 @ 16:05:
[...]
Bij mij werkt 't ook gewoon. Ik weet nu niet precies wat je met 'die' blokken bedoelt, maar ik neem aan dat dit gewoon gaat om modules. Modules vallen te koppelen aan verschillende menupagina's. Wanneer de artikelen die in jouw 'recente werk' module niet gekoppeld zijn aan een menu-item (van het artikel zelf of de categorie waar deze in zit) waar deze modules expliciet niet aan gekoppeld zijn, is het logisch dat je deze ziet. Misschien leg ik het nu een beetje krom uit, maar maak maar eens een menu item aan wat direct gekoppeld is aan een artikel. Zorg vervolgens onder modules geen enkele module gekoppeld is aan dit menu item. Als het goed is kan je op dit artikel in het 'recente items' blok drukken en opent het gewoon als een nieuw artikel. Suc6
Ah mooi! Het zijn dingen waar ik ook ooit tegenaan ben gelopen. Ik heb veel met Joomla & Gavick templates gewerkt. Het kan een mooi systeem zijn maar er zitten zoveel opties en mogelijkheden in met het toewijzen van menu's, posities, etc. dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Ik maak ook bij veel joomla installaties een menu ' hidden' wat ik niet toewijs aan een module. Dit gebruik ik dan om met bepaalde artikelen die niet in het menu zijn toch te kunnen koppelen aan specifieke menu's. Overigens, als je nou wilt dat op een pagina met alleen news show pro de artikelen geladen worden zonder modules er boven, wijs de modules dan toe aan een van de 'bottom' posities onder het component.Anoniem: 40280 schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:21:
[...]
Pffffffffffff nu voel ik me echt dom, je had gewoon gelijk. Menu-item aangemaakt en het doet precies wat ik wil. Echt suf dat ik daar niet zelf opgekomen was, ik zat veel te diep te zoeken in allerlei plugins. Dank!!
Ik ben trouwens geheel over gestapt op Wordpress, tenzij een opdrachtgever specifiek om Joomla vraagt..maar da's weer een andere discussie geloof ik
Anoniem: 347253
Zekerste weten? Er is een reden voor updates. Vergelijk bijvoorbeeld deze twee links eens:Thrilled schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:12:
Hm na 2 dagen rommelen met Joomla 1.6, gebrek aan content en omschakelen van werkmethode ga ik vanmiddag toch maar weer 1.5 downloaden.. daar zijn nog genoeg plugins en templates voor te vinden en ik weet tenminste hoe het werkt..
--Aantal exploits bekend op exploit-db voor de query "Joomla 1.5"
VS
--Joomla 1.6
Anoniem: 347253 schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:56:
[...]
Zekerste weten? Er is een reden voor updates. Vergelijk bijvoorbeeld deze twee links eens:
--Aantal exploits bekend op exploit-db voor de query "Joomla 1.5"
VS
--Joomla 1.6
En dát is wel een goed onderbouwd adviesNedra schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:57:
1.5 is volgend jaar end of life zover ik heb begrepen. Als je nu een nieuwe website bouwt kan je net zo goed gelijk met 1.7 beginnen!
Lees meer hierover op Joomlacommunity: Joomla 1.6 bereikt "end-of-life" status
Sometimes you need to plan for coincidence
Voorlopig enkel onze eigen website(s) in orde gemaakt.
Ook enkele nieuwe projecten zijn onderweg.
Joomla is leuk werken, maar zo omslachtig/moeilijk uit te leggen aan een leek.
Zelf ook hard liggen vloeken om een multilanguage site te maken.
Templates ontwikkelen gaat wel goed (*snip*).
(werk met 1.7)
[ Voor 2% gewijzigd door Creepy op 27-09-2011 16:46 ]
Ik heb een simpel Joomla template gemaakt, basis HTML met stylesheets, niks spannends.
Nu wil ik met de Gcalendar plugin een GoogleCalendar laten zien op de site, maat dit werkt niet in het custom template, dan krijg ik een draaiend rondje te zien alsof hij aan het laden is maar er gebeurt verder niks.
Als ik een standaard template aanzet dan werkt de kalender wel prima.
Het probleem zal dus in m'n template zitten, is er een stukje code dat ik in m'n template kwijt moet om die plugin wel te laten werken?
Humankind… be both.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 26-11-2011 19:02 ]
Humankind… be both.
Als leek kun je imo wat Joomla! betreft vrij goed uit de voeten zonder enige programmeerkennis. De meeste extensies spreken voor zich en dat is uiteraard erg fijn. Zit zelf inmiddels in een stadium dat ik iets verder wil gaan dan wat een leek kan, en zonder programmeerkennis gaat dat niet zo geweldig snel. Dat komt verder wel goed, wilde in ieder geval even dit draadje bumpen

Ik moet wel zeggen dat ik het Joomla! platform erg ben gaan waarderen. Zit mooi in elkaar voor developers. De documentatie mag wel nog wat beter. Veel functies zijn totaal niet beschreven.
[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 16-02-2012 00:55 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Anoniem: 445394
Op dit moment ben ik in v2.5 bezig om een site op te zetten voor een kerkgemeenschap.
Ik heb al een vergevorderde beta site, alleen loop ik tegen 1 ding aan op dit moment:
Ze hebben een ongelofelijk uitgebreide menu structuur bedacht, nu heb ik voor ieder hoofdmenu-item een category aangemaakt, en in die category mijn menu-items (artikelen) gezet.
(Er zijn gelukkig maar 2 levels in hun structuur)
Ik ben eigenlijk op zoek naar een component die van category's een menu kan bouwen, op die manier ben ik veel sneller klaar met maken en latere aanpassingen.
Ik vond één component die dat zou kunnen: Extended Menu.
Het punt is alleen dat de autheur een foutje maakte door te zeggen dat zijn component compatibel is met 1.7, in de comments staat al dat dat niet zo is. Dus ik kan hier niks mee.
Iemand tips?
Dat is op zich wel een idee, maar tbh blijf ik liever uit phpMyAdmin. Het feit blijft ook dat de toekomstige webmasters (al met al nog niet zo bekend met Joomla) het zo makkelijk mogelijk moeten krijgen, vandaar dat ik op zoek was naar zo'n oplossing, ze zouden dan alleen maar een artikel aan een category moeten koppelen, en klaar.sjaakduhuuhl:
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met MySQL en of je phpMyAdmin tot je beschikking hebt, maar je zou het (na het maken van een backup) direct in de database kunnen proppen. In de tabel `#__menu` (waar #_ je prefix is), staan alle menu-items opgeslagen. Maak er één aan in Joomla en kopieer die record in de database met de juiste gegevens.
3XPER7:
* Droomygirl is nog niet zo bekend met de technische termen.. Wat wil je precies gaan bereiken? Korte uitleg met een plaatje zou helpen

Alles zit nu dus in een category (Zorg, Verdiepen etc etc).
Wat ik zoek is een component die van die structuur nu een menu gaat maken, zodat ik niet alles manueel in een menu moet gaan boxen.
Gelukkig zijn er maar 2 niveau's, dat is dan weer een voordeel.
• Zorg
• • Goede Vrienden
• • Bezoekgroep 70+
etc...
1. Category
2. Menu
3. Content
Zo heb ik zelf in ieder geval alles handmatig gedaan (en dat gaat dan om, wat zal het zijn, 50+ pagina's). Is even een beetje werk, maar als je het zelf gewoon netjes stap voor stap doet hou je wel alles in de hand. Gewoon zorgen dat je algemene regels goed staan ingesteld (ervaring

59 Published items volgens mijn backend om precies te zijn

[ Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 17-02-2012 17:42 ]
Ik zal vanavond wel even Googlen, als ik eraan toe kom. Dit moet namelijk wel mogelijk zijn. Misschien met special articles (daar moet ik me nog op inlezen)? Of al eens geprobeerd de hoofdcategorie te publiceren als menu?
Automatisering kan net zo goed gewoon fout gaan, dan heb ik liever wel zelf de controle en weet ik wat waar staat. Wat ik mis aan de structuur in je afbeelding hierboven is het werken met 'parents', is dat niet de bedoeling of zou dat ook automatisch moeten gaan?Room42 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 17:44:
Als je het kan automatiseren is het wel minder foutgevoelig
Ik zal vanavond wel even Googlen, als ik eraan toe kom. Dit moet namelijk wel mogelijk zijn. Misschien met special articles (daar moet ik me nog op inlezen)? Of al eens geprobeerd de hoofdcategorie te publiceren als menu?
Wat ik zelf trouwens onder andere mis in Joomla! is de mogelijkheid om automatisch thumbnails bij artikelen te genereren waarbij de eerste de beste afbeelding gebruikt wordt. Wordpress kan dat afaik wel, en er zijn ook module-extensies die automatisch de eerste afbeelding pakken en in een bepaalde resolutie in een slideshow zetten. Groot gemis als je het mij vraagt, weet iemand hier toevallig een goed werkende extensie voor?
[ Voor 24% gewijzigd door Fid3lity op 17-02-2012 17:54 ]
Er is een update voor versie 2.5 van Joomla uitgebracht. (...) In versie 2.5.3 zijn twee beveiligingsproblemen verholpen.
Statistics for the 2.5.3 release
Joomla 2.5.3 contains:
2 security issues fixed
Security Issues Fixed
High Priority - Core - Privilege Escalation. More information »
High Priority - Core - Password Change. More information »
Laat dat nu precies de vraag zijn waar ik al maanden naar opzoek ben.Droomygirl schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:38:
Alles zit nu dus in een category (Zorg, Verdiepen etc etc).
Wat ik zoek is een component die van die structuur nu een menu gaat maken, zodat ik niet alles manueel in een menu moet gaan boxen.![]()
Gelukkig zijn er maar 2 niveau's, dat is dan weer een voordeel.
• Zorg
• • Goede Vrienden
• • Bezoekgroep 70+
etc...
Zie ook: Matis in "[Ervaringen] Joomla CMS" en Matis in "[Ervaringen] Joomla CMS"
Het vergde wel iets meer dan dat, maar ik krijg altijd updates gepushed een aantal dagen nadat ik updateGroentenboer schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:32:
Oh, dan heb je het zwaarste gehad. Nu kun je gewoon inloggen in de administrator en op "update" klikken
[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 15-03-2012 21:34 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Fid3lity op 23-04-2012 02:41 ]
Ik gebruik de app van Jomsocial en die geeft aan dat ik namespaces moet invullen bij de instellingen op mijn facebook.
Echter geen idee wat ik daar moet invullen.
iemand?
Zie ook hier voor een uitgebreide uitleg:
https://developers.facebook.com/docs/opengraph/tutorial/
Bij namespace moest je gewoon zelf een unieke naam invullen.
Ik dacht moeilijker dan het was.
Zoals: Parameter 1 to modMainMenuHelper::buildXML() expected to be a reference, value given in
volgens mij krijg je dat als je PHP versie van de server (mijn hoster dus) nieuwe is dan een bepaalde PHP versie. Ik gok dat nieuwere versies van Joomla daar beten tegen kunnen.
Iemand die uit zijn hoofd weet hoe makkelijk je van 1.5.14 upgrade?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
http://docs.joomla.org/Mi..._Joomla_1.5_to_Joomla_2.5This guide will take you step-by-step through the general procedure of how to migrate from Joomla 1.5 to later versions such as Joomla 2.5. Please read through all the material as this is not a light undertaking.
Trouwens: Ja, het was de eerste hit bij [Google=joomla 2.5 upgrade from 1.5]
[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 10-05-2012 16:15 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
De hierarchie qua categorieën (en menu) ziet er zo uit:
*Teams **Senioren ***Viola 1 ****Wedstrijdverslagen **Junioren ***Viola C3 ****Wedstrijdverslagen
Nu wil ik dat een bepaalde groep alleen schrijfrechten heeft voor de Categorie Wedstrijdverslagen van Viola 1.
Welnu, ik heb een groep aangemaakt en de gebruikers de alle rechten gegeven voor die categorie.
Echter, wanneer een gebruiker een nieuw artikel wil aanmaken in de categorie Viola 1 - Wedstrijdverslagen, dan plaatst hij de berichten in Viola C3 (hoofdcategorie). Dit is ook de enige categorie die de desbetreffende gebruiker kan selecteren. Wedstrijdverslagen (Viola 1) staat er niet eens tussen
Snapt iemand hoe dit kan?
Edit; In het dropdown menuutje waarin de categorie geselecteerd kan worden staat het volgende:
1
2
3
| <select class="inputbox required" name="jform[catid]" id="jform_catid" aria-required="true" required="required" aria-invalid="false"> <option selected="selected" value="156">- - - Viola C3</option> </select> |
De value correspondeert met de ID die bij Viola C3 hoort, maar ik verwacht hier value="11" (Wedstrijdverslagen van Viola 1)
Edit; Nu wordt ie helemaal mooi. Als ik via het menu naar "Artikel toevoegen" ga, dan staat alleen wedstrijdverslagen er tussen. Maar als ik eerst naar wedstrijdverslagen navigeer en dan daar op "Artikel toevoegen" druk in de listview van de categorie. Dan gaat het fout

Ik zie ook dat de URL voor article.add onderaan de category list vanuit zichzelf al de verkeerde catid bevat:
http://www.vvviola.nl/index.php/teams/senioren/viola-1/wedstrijdverslagen?task=article.add&return=aHR0cDovL3d3dy52dnZpb2xhLm5sL2luZGV4LnBocC90ZWFtcy9zZW5pb3Jlbi92aW9sYS0xL3dlZHN0cmlqZHZlcnNsYWdlbg==&a_id=0&[red]catid=154[/red]
Ik heb het probleem geconsolideerd:
in
./components/com_content/helpers/icon.php:26: $url = 'index.php?option=com_content&task=article.add&return='.base64_encode($uri).'&a_id=0&catid=' . $category->id;
is $category niet de category, maar het artikel en het ID van het artikel is natuurlijk niet de category_id waar ik naar op zoek ben
Meh, het probleem blijkt te zitten in de template (enox-tg). Vergelijk onderstaande regels:
./templates/beez5/html/com_content/category/default_articles.php:168: <?php echo JHtml::_('icon.create', $this->category, $this->category->params); ?> ./templates/enox-tg/html/com_content/category/default_articles.php:165: <?php echo JHtml::_('icon.create', $article, $article->params); ?>
Problem solved
[ Voor 56% gewijzigd door Matis op 11-09-2012 14:40 ]
Wanneer ik ga van Inhoud->speciale artikelen en klik op 'volgorde' dan kan ik de artikelen in mijn gewenste volgorde zetten. Vervolgens sla ik op. Het artikel dat ik als eerste wil hebben heeft dan een 1 meegekregen en het artikel dat als nummer 2 moet verschijnen heeft een 2. Dat lijkt dus goed te gaan. Tot ik naar de site ga en refresh. Dan blijft hij staan zoals hij stond.
Wanneer ik google, dan krijg ik eigenlijk alleen maar links die beschrijven hoe je hem op de juiste volgorde zet.
Hierna kan je aan de rechterkant bij "Volgorde artikelen" kiezen voor o.a. de optie die jij zoekt: "Volgorde speciale artikelen".
Daar zitten inderdaad de opties die ik nodig lijk te hebben. Helaas lijken ze geen enkel effect te hebben op de volgorde, welke instelling ik ook kies. Vreemd.Groentenboer schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:47:
In je administrator ga je via "Menu's" naar het hoofdmenu, waar je de eigenschappen van de voorpagina-link opent (de homepage dus, gewoon klikken op de titel van het menu-item).
Hierna kan je aan de rechterkant bij "Volgorde artikelen" kiezen voor o.a. de optie die jij zoekt: "Volgorde speciale artikelen".
In je administrator: "website" - "onderhoud" - "wis cache".
Ondanks dat ik de cache zelf niet eens ingeschakeld heb staan, blijkt o.a. mijn template een en ander te cachen. Even wissen helpt dan.
Net pas aan toegekomen. Cache geleegd, volgorde nog steeds niet zoals ik het wil. Begint nu wel heel irritant te worden.Groentenboer schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:12:
Tussentijds de cache van Joomla (dus niet je browser) geleegd?
In je administrator: "website" - "onderhoud" - "wis cache".
Ondanks dat ik de cache zelf niet eens ingeschakeld heb staan, blijkt o.a. mijn template een en ander te cachen. Even wissen helpt dan.
Ik kwam nog een andere tip tegen. Eerst moet je de menu-item bewerken. Bijvoorbeeld door daar de order op custom te zetten. Werkt helaas ook niet. Joomla houdt er op het moment een heel eigen volgorde op na.
edit: opgelost. Ik vond deze instructie: http://install-climber.bl...s-order-parameter-or.html
Je moet dus naast de article order ook in de menu settings voor zowel het artikel als de categorie aangeven dat je zelf de volgorde wilt aangeven, voordat hij iets doet met de order in de articles settings. Behoorlijk omslachtig.
[ Voor 20% gewijzigd door Hans C op 10-03-2013 11:30 ]
Ik moet een website installeren op een server waarvan de safemode aan staat.
Ik krijg nog antwoord van de hoster want ik ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik kan namelijk wel de site zelf uploaden maar de database kan ik niet benaderen.
Maar mijn vraag hier is wat voor consequenties heeft het verder nog wanneer safemode aan staat?
Kan ik nog zelf wel updates uitvoeren?
Hoezo omslachtig? Behoorlijk logisch als je het mij vraagt. Andere optie was handmatig even je publishing date aan te passen, dan verandert de volgorde ook wel.Hans C schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:19:
[...]
Net pas aan toegekomen. Cache geleegd, volgorde nog steeds niet zoals ik het wil. Begint nu wel heel irritant te worden.
Ik kwam nog een andere tip tegen. Eerst moet je de menu-item bewerken. Bijvoorbeeld door daar de order op custom te zetten. Werkt helaas ook niet. Joomla houdt er op het moment een heel eigen volgorde op na.
edit: opgelost. Ik vond deze instructie: http://install-climber.bl...s-order-parameter-or.html
Je moet dus naast de article order ook in de menu settings voor zowel het artikel als de categorie aangeven dat je zelf de volgorde wilt aangeven, voordat hij iets doet met de order in de articles settings. Behoorlijk omslachtig.
14 December 2012
JCE and your site's security
Posted in Latest News
A recent spate of hacks on Joomla sites has been reported recently and there are some suggestions that an exploit in an earlier version of JCE may have been used to carry out these attacks on some sites.
We were notified of this vulnerability by Secunia in May of this year and promptly released two updates to fix the issues :
http://www.joomlacontenteditor.net/news/item/jce-21-released
http://www.joomlacontente...ews/item/jce-211-released
All subsequant releases have included these fixes and no new vulnerabilities have been reported to us.
We urge all users to update JCE to the latest version as soon as possible, especially if you are using JCE 1.5 or any version before JCE 2.1.1
It is advisable to ensure that your version of Joomla and ALL extensions are kept up to date.
Sowieso is safe mode heel erg 2005 en kan dus echt niet meer. Dat zou ik je provider dus even onder de neus wrijven. Lees verder: http://www.jira.nl/blog/50-joomla-en-php-safe-modeArtwido schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:42:
Vraag:
Ik moet een website installeren op een server waarvan de safemode aan staat.
Ik krijg nog antwoord van de hoster want ik ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik kan namelijk wel de site zelf uploaden maar de database kan ik niet benaderen.
Maar mijn vraag hier is wat voor consequenties heeft het verder nog wanneer safemode aan staat?
Kan ik nog zelf wel updates uitvoeren?
Ook zul je de FTP-layer moeten gebruiken voor het uploaden van plugins.
Dat je je database niet kan benaderen heeft denk ik niet met safe mode te maken, behalve dat je misschien via FTP je configuration.php moet bewerken.
[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 15-03-2013 10:55 ]
Dit is bizar. Ik ben zelf geabonneerd op de nieuwsupdates van Joomla! Security News en krijg netjes een e-mail bij updates. Echter, nu probeer ik iemand anders over te halen zich ook daarop te abonneren maar ik kan die mogelijkheid niet meer vinden. Nergens!
Zoek ik met mijn neus of is die gewoon weg? De mails komen via feedburner/feedproxy van Google. Maar niet via mijn eigen account, geloof ik. Ik zie dat de RSS wel beschikbaar is, maar ik zoek de mail updates.
AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial
Thanks!
Voor de Joomla gebruikers hier, wellicht dat het al bekend is maar donderdag om 16 uur komt er een veiligheidsupdate uit. Er wordt erg aangeraden om deze direct te installeren.
http://www.joomlacommunit...igheids-aankondiging.html
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht