Toon posts:

[Ervaringen] Joomla CMS

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 140.785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-03 22:07

Matis

Rubber Rocket

MsG schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:19:
Daar gooi je juist die output in :), maar ik bedoel wat bepaalt wat er werkelijk uit komt.
Ik snap niet wat je bedoelt. Sorry

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:06

MsG

Forumzwerver

Je doet in de template die head include

als je dan de site bekijkt dan heeft hij er dingen in gegooid. Wat bepaalt wat in die include komt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Oww, zo :P Precies andersom dan ik dacht dus. Ik weet eigenlijk niet waar hij die vandaan haalt. Je bedoelt deze info:

HTML:
1
2
3
4
5
6
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="content-type"/>
<meta content="index, follow" name="robots"/>
<meta content="Joomla! 1.5 - Open Source Content Management" name="generator"/>
<title>Website</title>
<link title="RSS 2.0" type="application/rss+xml" rel="alternate" href="/index.php?format=feed&type=rss"/>
<link title="Atom 1.0" type="application/atom+xml" rel="alternate" href="/index.php?format=feed&type=atom"/>

etc.

edit; volgens mij zit dat in includes/application.php

[Voor 6% gewijzigd door Matis op 03-12-2009 18:57]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 14:30

Jazzper

BB4E^Guerilla

hmm

verse install joomla gedaan, probleem is dat hij mijn site pakt als

http://domein.com
in plaats van
http://www.domein.com

vroegah loste je dat volgens mij in de configuration.php op met:
code:
1
$mosConfig_live_site = 'http://www.domein.com';

echter dat zit nu niet meer in die file (1.5).

kan het ook niet vinden want googlen op joomla www etc levert niet op wat ik zoek

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jazzper schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:54:
hmm

in plaats van

code:
1

kan het ook niet vinden want googlen op joomla www etc levert niet op wat ik zoek
Kan ook aan je hosting provider liggen dit www.domein naar .domein vertaald dmv httpd.conf , miss zowiezo ff navragen bij je host

www.degroot-it.nl

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben ook weer even bezig met Joomla en wil het Marketplace component veranderen. Om een item toe te voegen kunnen gebruikers zelf een onderwerp typen. Ik wil graag een dropdown menu waaruit zij kunnen kiezen.

Even snel een stukje code,

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
            <!-- ad headline -->
                <label class="marketplace" for="ad_headline"><?php echo JOO_FORM_AD_HEADLINE; ?></label>

<?php
                if ($isUpdateMode || $bInputFields == 1) {
                    echo "<input class='".$afHeadlineClass."' id='ad_headline' type='text' name='ad_headline' maxlength='80' value='".htmlspecialchars($ad_headline, ENT_QUOTES)."'>";
                }
                else {

echo "<input class='".$afHeadlineClass."' id='ad_headline' type='text' name='ad_headline' maxlength='80'>";
                }
                ?>

<label class="marketplace_right" for="ad_headline_text"><?php echo JOO_FORM_AD_HEADLINE_TEXT; ?></label>
            <!-- ad headline -->

Dit stuk is het invoerveld,
PHP:
1
                    echo "<input class='".$afHeadlineClass."' id='ad_headline' type='text' name='ad_headline' maxlength='80'>";

Nou had ik gehoopt dat ik gewoon een form er in kon zetten met wat opties en die dan door te sturen maar helaas blijkt het niet zo makkelijk te zijn als ik had gehoopt.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
                    echo "<select name='ad_headline' input class='".$afHeadlineClass."' id='ad_headline' type='text' name='ad_headline' maxlength='80'>
                            <option>item1 asd</option>
                            <option>item2 asd </option>
                            <option>item3 asd </option>
                            <option>item4asd asd</option>
                          </select>
                        </form>";
                }

Het formulier staat wel goed maar nu doet mijn verzendknop niets meer, geeft ook geen foutmelding. Verstuurt gewoon niets, weet iemand een goede oplossing?

En gefixed!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
            <!-- ad headline --> 
                <label class="marketplace" for="ad_headline"><?php echo JOO_FORM_AD_HEADLINE; ?></label> 

<?php 
                if ($isUpdateMode || $bInputFields == 1) { 
                    echo    "<select class='".$afHeadlineClass."' name='ad_headline' id='ad_headline'>
                                <option>item1</option>
                                <option>item2</option>
                            </select>";
                } 
                else { 

echo    "<select class='".$afHeadlineClass."' name='ad_headline' id='ad_headline'>
                                <option>item1</option>
                                <option>item2</option>
                            </select>";
                } 
                ?> 

<label class="marketplace_right" for="ad_headline_text"><?php echo JOO_FORM_AD_HEADLINE_TEXT; ?></label> 
            <!-- ad headline -->

[Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 10-01-2010 15:42]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:50

MaNdM

1000-dingen-doekje

Weet iemand toevallig een component waarmee je het volgende kan bewerkstelligen:
  • Formdata opslaan in custom tabel (tabel aanleggen hoeft niet via component mogelijk te zijn)
  • Data uit de tabeldata ophalen en presenteren (filter op user-id)
  • Zoeken in de tabeldata
Mijn doel is dat leden van een site een beetje informatie voor zichzelf kunnen opslaan en beheren, zonder dat andere users dit kunnen inzien. Een hogere usergroep moet wel die rechten kunnen hebben.

Kleine toevoeging: extensions.joomla.org heb ik al van voor tot achter doorgespit, meerdere malen, meerdere dagen, meerdere weken. Gevonden heb ik het echter niet. Als er een component was die forms de data op liet slaan in de DB, dan was dit nooit usergebonden. Het bekijken daardoor ook niet.

[Voor 23% gewijzigd door MaNdM op 11-01-2010 13:13]

To be determined...

• Shrimp O Vis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-04-2019

Shrimp O Vis

Battle.net: SkyDiDeLY.628

Volgens mij kan dat hiermee: http://jforms.mosmar.com/

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:50

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ja die ken ik. Daarmee kan je wel een mooi formulier maken en de data usergebonden op laten slaan. Maar een zoekfunctie en een lijstweergave van de entries voor een user is er niet mee mogelijk. Exporteren wel, maar dat is niet de wens.

To be determined...

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40
Op mijn joomla site heb ik nu een raar probleem, de tekst in mijn artikelen is wel te lezen in firefox (ook de browser die ik gebruik), maar niet in IE.
de teksten zijn gekopieerd en geplakt vanuit word documenten, en ik gebruik gewoon de standaard editor van joomla zelf in het admin panel.

enig idee hoe ik dit kan fixen?

• MrVegeta
  • Laatst online: 02:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Link naar de site?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Fried
verhuur.traianus.nl

verhuurgedeelte dus, de rest lijkt wel grotendeels te werken..

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 21:58
Ik zie dat er veel MSo-tags in gebruikt worden, troep die MS Word etc erin plakt. Probeer dat artikel eens op te schonen, met het geel-blauwe kwastje. En anders je editor even uit zetten en zelf in de HTML-code gaan rommelen.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Fried
Ik heb het al anders opgelost; de tekst verwijderd (gekopieerd naar notepad) en dan weer terug kopieren. tis vreemd, maar nu werkt het wel goed... blijkbaar werkt het niet goed als je vanuit MS Word tekst kopieerd naar joomla toe.

lekker omslachtig, maargoed, het werkt weer.. thx.

nu een nieuwe vraag:
hoe kan ik bijvoorbeeld de uitlijning e.d. van slechts 1 woord ipv een hele alinea aanpassen? als ik dat nu doe neemt ie gelijk alles in de alinea mee..(dik drukken, links/rechts uitlijnen, etc).

• Artwido
  • Laatst online: 10:18
Fried schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:00:

nu een nieuwe vraag:
hoe kan ik bijvoorbeeld de uitlijning e.d. van slechts 1 woord ipv een hele alinea aanpassen? als ik dat nu doe neemt ie gelijk alles in de alinea mee..(dik drukken, links/rechts uitlijnen, etc).
Ik denk dat je dat het beste in html 'mode' handmatig kan doen.

Je site ziet er leuk uit. Zeker met die houten planken achtergrond. Vind alleen dat menu-icoontje wat je voor je menu-items gebruikt vloeken met de rest van je site. deze bedoel ik: http://www.traianus.nl/templates/transparent_bliss_1.5/images/star.png

• Hmmbob
Wellicht kan je dan beter uit de voeten met JCE als editor. Daar heb je zelfs een apart invoerscherm om Word-tekst in te voeren, waardoor je dit soort problemen niet hebt. Ook kun je daar makkelijker in de HTML-bron rommelen, en heb ik nog nooit problemen gehad met de uitlijning / vet etc, dat kan gewoon zonder problemen.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Fried
thx :) hele goeie tip!

dat werkt als een trein, wel even wennen.. witregels haalt ie automatisch weg tenzij je er zo'n non-breaking-space in zet volgens mij.

verder wel een stuk meer en betere mogelijkheden!

• Hmmbob
Dat van de witregels is (ergens) een instelling

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 14:13

dread

Sluwe vlaming

Freeware oplossing gezocht die mijn post van facebook naar mijn joomla site brengt.

Ik heb zelf al heel wat rondgekeken en ik zie nergens een freeware oplossing die ik kan proberen.
Hier vind je een reeks van CMS'en die een koppeling met facebook voorstellen.
Echter zijn het betaalde oplssingen die vaag zijn over hoe of wat ze kunnen. Het is niet de beodeling om met een facebook account in te kunnen loggen maar echt om mijn posts op facebook als een blog op mijn site weer te geven.

Voorlopig denk ik niet dat het werkt maar ,misschien heb ik niet goed gekeken en zeggen jullie. Ach man simpel zo moet het! ik hoor het graag.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Artwido
dread schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:19:

Het is niet de beodeling om met een facebook account in te kunnen loggen maar echt om mijn posts op facebook als een blog op mijn site weer te geven.
Dat zal ook niet gaan want jij kan niet in de database van Facebook komen. ;)

[Voor 10% gewijzigd door Artwido op 29-01-2010 13:09]

• dread
  • Laatst online: 17-02 14:13

dread

Sluwe vlaming

Er bestaan wel plugins die andere info van facebook haalt. Zoals je eigen gegevens, groepen en contacts.Komt dit dan niet uit de database van facebook?

Zie hier bijv.

[Voor 11% gewijzigd door dread op 29-01-2010 13:44]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Anoniem: 104456

Ik kan het niet vinden op google maar er is vast een simpel trucje voor. Ik wil aan mijn joomla website werken terwijl deze op de server draait. Echter wil ik een plaatje weergeven wanneer een gebruiker de url van de website intyped zolang ik nog bezig ben met de site. Ik moet wel de site online kunnen bekijken/testen terwijl ik er aan werk. Hoe is dit te doen?

bvd

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Je kunt via de Global settings de website op offline zetten. De gebruikers krijgen dan een scherm te zien dat je bezig bent met onderhoud maar je kunt zelf nog als admin inloggen en de site gebruiken/bekijken.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Dat weet ik inderdaad. Maar in plaats daarvan wil ik een jpg gecentreerd inladen en voor mijzelf wel de mogelijkheid hebben om de site kunnen bekijken (dus doormiddel van een toevoeging op url bijv) terwijl ik er aan werk. Ik zou joomla natuurlijk in een map kunnen installeren maar ik ben bang dat zodra ik klaar ben en alles naar de root van mijn server verplaats, mij database vernaggelt is.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Anoniem: 104456 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:36:
Dat weet ik inderdaad. Maar in plaats daarvan wil ik een jpg gecentreerd inladen en voor mijzelf wel de mogelijkheid hebben om de site kunnen bekijken (dus doormiddel van een toevoeging op url bijv) terwijl ik er aan werk. Ik zou joomla natuurlijk in een map kunnen installeren maar ik ben bang dat zodra ik klaar ben en alles naar de root van mijn server verplaats, mij database vernaggelt is.
Ik weet niet of dat via een template aan te passen is maar dat zou je nog eens kunnen uitvogelen

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:19
Zoutvat schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:00:
Ik ben op zoek naar extention om wat foto's op te zetten. Zo zijn er honderden, maar ik vind er geen één die doet wat ik wil. Ik heb een 10GB aan foto's van de afgelopen 30 jaar van een jeugdbeweging. Die kan ik wel ergens hosten, maar niet op de host waar joomla draait. Ik zoek dus een fotoalbum die redelijk simpel naar die duizenden foto's kan linken, zonder dat ik elke foto apart moet invoeren. Bestaat dat?
Heb je/heeft iemand hier al iets op gevonden?
Joomla! is redelijk nieuw (een week of twee geïnstalleerd op m'n NAS) voor mij en ik ben op zoek naar zoiets als wat Zoutvat beschreef.
Bij mij staan de GB's aan foto's ergens anders (niet op het webserver gedeelte) op de NAS en ik wil dat graag zo houden (i.v.m. DLNA apparatuur). Wel zou ik op mijn Joomla! site verschillende fotoalbums willen zetten die een soort 'doorkijkjes' zijn naar de foto's op die andere locatie.
Is dit mogelijk, zo ja met welke extension(s), of ontkom ik er niet aan om foto's dubbel neer te gaan zetten (op het Joomla! webserver gedeelte èn op die andere plek op mijn NAS)?

ik heb weer een ander probleem. Zojuist joomla geinstalleerd op nieuwe server. Voorbeelddata ingeladen en tot nu toe alleen uiterlijke dingen aangepast.

krijg deze foutmelding zodra ik 1 van de menuitems aanklik (maakt niet uit welke)

Warning: cannot yet handle MBCS in html_entity_decode()! in /home/users/m/a/maximk/www/libraries/joomla/application/pathway.php on line 209

iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
code:
1
Resultaten 1 - 10 van circa 241.000 voor MBCS in html_entity_decode() (0,36 seconden)

Had je al gezocht? ;)

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 01:03
Anoniem: 104456 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:52:
ik heb weer een ander probleem. Zojuist joomla geinstalleerd op nieuwe server. Voorbeelddata ingeladen en tot nu toe alleen uiterlijke dingen aangepast.

krijg deze foutmelding zodra ik 1 van de menuitems aanklik (maakt niet uit welke)

Warning: cannot yet handle MBCS in html_entity_decode()! in /home/users/m/a/maximk/www/libraries/joomla/application/pathway.php on line 209

iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden?
Het is een PHP warning. Waarschijnljk niet erg. Kun je uitzetten in je .htaccess :

code:
1
php_value error_reporting 2039

woei!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 19:56

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Het is niet 100% waterdicht maar je zou een index.html aan kunnen maken met daarin de opmaak en tekst die je wilt hebben. Als mensen dan naar domein.nl surfen dan krijgen ze normaal de index.html te zien. Je kan dan de joomla-website bereiken op domein.nl/index.php

Dit heeft bij een kennis van me iig wel gewerkt. :)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Hmmbob
Het antwoord is gewoon gegeven: MTWZZ in "[Ervaringen] Joomla 1.5 CMS"

• Xaverius

Xaverius

Dank u, ik kan inderdaad ook lezen. :) Ik geef alleen een simpel alternatief en geef meteen aan dat deze wel makkelijk te omzeilen is.

Ik weet de ervaring in Joomla van Mr_Thompson niet en de laatste tijd heb ik met erg veel beginners te maken gehad. Er van uitgaande dat de meeste tweakers wel wat bestanden aan zouden kunnen passen was die post wellicht overbodig geweest.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Hmmbob
Maar het blijft een feit dat wat hij wil, al ingebakken zit...

• Xaverius

Xaverius

Inderdaad. Ik moet zeggen dat ik zelf die optie nog nooit gebruikt had en dus ook pas de mogelijkheid tot inloggen deze week pas zag toen ik even dit aan het "testen" was.

Stop de verwelking!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is het mogelijk om op www.mijnwebsite.nl/testversie/ Joomla te installeren en een testsite te zetten en hem daarna probleemloos naar de root te verplaatsen?

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:52

GG85

.......

Is er een mogelijkheid om op de standaard 'Contact' pagina die Joomla maakt ook een print button neer te zetten? Nu hebben we dit wel op de rest van de pagina's maar niet op de belangrijkste namelijk de 'contact'.

oh ja, de site: www.captoinventio.nl

• t!mP
  • Laatst online: 19-03 21:50

t!mP

is inflatie gevoelig

Jazzper schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:54:
hmm

in plaats van

code:
1

Mogelijk wat laat, maar aangezien ik dit toevallig ben tegen gekomen. Is dit wat je bedoelt?

http://www.joomlaworld.or...-using-htaccess-file.html

• Artwido
Wilf schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:00:
Is het mogelijk om op www.mijnwebsite.nl/testversie/ Joomla te installeren en een testsite te zetten en hem daarna probleemloos naar de root te verplaatsen?
Ja. Zelf gebruik ik joomlapack om m'n sites te verhuizen. Met joomlapack kun je een volledige backup maken van je site inclusief database. Bij Joomlapack zit het bestandje 'kickstart.php' Hiermee installeer je de backup probleemloos op de nieuwe directory (in jouw geval de root).

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-03 21:46

Nakebod

Nope.

Let wel dat in configuration.php wat harde paden staan: $log_path, $tmp_path, en eventuele modules/componenten (Voornamelijk fotoalbums) ook nog wel eens een eigen configuratie willen hebben waar een hard pad in kan staan.
En eventueel ook nog in de content: directe links naar een andere pagina die linken naar /testsite/

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Bedankt voor de reacties, ik heb Joomla inmiddels geïnstalleerd en ben er mee aan het experimenteren. Ik wil mijn huisstijl van mijn website (die ik totaal in CSS heb gemaakt) zoveel mogelijk overnemen, maar het migreren van de CSS is een pokkeklus en vanaf scratch beginnen heb ik ook geen trek meer in (ik heb mijn IT-nerdness een beetje ingeruild voor effectief tijdgebruik in mijn vakgebied - welke nu buiten de IT ligt).

De standaard templates zijn unwritable staat er telkens, via Google vond ik erg veel handleidingen om je CSS aan te passen maar daar staat meestal gewoon info in over CSS zelf - dat ken ik wel - en ik word al moe van het denken aan het typen van ellenlange CSSes.

Ik wil nu een WYSIWYG-editor proberen, JoomlaFCK ben ik nu aan het downloaden, hopelijk is dat wat.

Als de site af is en mooi zoals ik wil en ik ga migreren zal ik zeker letten op de directe paden in de conf PHP.

• Room42
  • Niet online
Wilf schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:55:
Bedankt voor de reacties, ik heb Joomla inmiddels geïnstalleerd en ben er mee aan het experimenteren. Ik wil mijn huisstijl van mijn website (die ik totaal in CSS heb gemaakt) zoveel mogelijk overnemen, maar het migreren van de CSS is een pokkeklus [...]
Dat valt wel mee. Als je huidige template in blokken te delen is, is dit redelijk simpel om te zetten naar een Joomla template. Je vervangt dan de eigenlijke content door een joomla include. Maar dan moet je natuurlijk wel ook de HTML overzetten. Maar goed, dat is onderdeel van je template. Gewoon even afkijken van een bestaand template.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:19
Bestaande html+css pagina is vrij eenvoudig in een template om te zetten mits je rekening gehouden hebt met enigsinds dynamische content, ik neem aan dat je deze al gevonden had: http://docs.joomla.org/Joomla!_1.5_Template_Tutorial ?

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ja via die pagina ben ik een eigen template 'from scratch' begonnen. Misschien heb ik in eerste instantie te moeilijk gedacht. Mijn CSS declareert een aantal divs met eigen stijlen enzo, maar ik wil niet alleen mijn website migreren naar een CMS maar ook upgraden, dus ben ik ook bezig geweest om Beez te editen tot op zekere hoogte.

• Room42
  • Niet online
Wat bedoel je met 'upgraden'? De layout vernieuwen?

- uBlock Origin
- uMatrix

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:19
ja dat vraag ik me nou ook af ;)

• timovd
  • Laatst online: 10:13

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ben bezig met een website met Search Engine Friendly URL's. Nu heb ik de .htaccess aangepast ("RewriteEngine" op "ON") en SEF enabled in de configuration.
De links werken, alleen is er een probleem.

Bij "domein.nl/nieuws" of "domein.nl/menu-item-1" wordt de lay-out goed weergegeven, maar bij "domein.nl/nieuws/cat1" of "domein.nl/menu-item-1/niveau-2" wordt de lay-out van het menu niet goed weergegeven. De lay-out van de artikelen die er op staan, wordt wel goed weergegeven, maar bv. het lettertype en de achtergrond van het menu wordt niet weergegeven.

bij "domein.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=11" (menu niveau 2) wordt de lay-out van het menu wel goed weergegeven.

Ik neem aan dat de css van het menu niet gevonden wordt. Waar moet ik dit aanpassen?

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• Room42
  • Niet online
Waarom heb je de .htaccess aangepast? De htaccess.txt die er standaard bij zit, is meestal goed. Die even hernoemen naar .htaccess en je je hebt SEO.

Als ie nu de CSS niet kan vinden, moet je checken op wel path hij zoekt dan. Probeer hem zelf eens te vinden op dat path en kijk wat er mis gaat. Dat kun je dan fixen. Waarschijnlijk staat het path in je template niet goed (niet de juiste variabelen gebruikt, bijvoorbeeld).

Het is trouwens search :>

- uBlock Origin
- uMatrix

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

offtopic:
thanks... aangepast

in .htaccess heb ik bij RewriteEngine On heb ik de # weggehaald.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-03 20:46

Wildfire

Joy to the world!

Misschien wel even handig om te vermelden, het voor formulieren regelmatig gebruikte component CKForms heeft een zeer belangrijke update. Beschik je nog niet over versie 1.3.4 installeer deze dan snel (vergeet niet eerst je huidige formulieren vanuit CKForms te backuppen zodat je ze weer terug kunt zetten na installatie van 1.3.4).

Oudere versies dan 1.3.4 hebben helaas last van een exploit middels SQL injectie. Da's niet fijn... :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ook alle plaatjes in artikelen (bij menu niveau 2 of hoger) worden niet weergegeven. De plaatjes staan gewoon in images/stories.
Het heeft er dus waarschijnlijk mee te maken dat je volgens de URL een map hoger zit en dus eigenlijk een map terug zou moeten.

• Room42
  • Niet online
timovd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:33:
Ook alle plaatjes in artikelen (bij menu niveau 2 of hoger) worden niet weergegeven. De plaatjes staan gewoon in images/stories.
Het heeft er dus waarschijnlijk mee te maken dat je volgens de URL een map hoger zit en dus eigenlijk een map terug zou moeten.
Check de paden in de source eens. Doen die het? Zo niet, wat moet er aangepast worden om ze wel te laten werken? Zelf gemaakt template? Vergelijk de paden in het template eens met collega templates.

Zonder meer info en/of voorbeelden kunnen wij weinig, denk ik.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:19
Wilf schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:55:
Ik wil nu een WYSIWYG-editor proberen, JoomlaFCK ben ik nu aan het downloaden, hopelijk is dat wat.
En? Wat zijn je ervaringen met JoomlaFCK?
Komt het een beetje in de buurt van Artisteer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

nobleone schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:58:
[...]

En? Wat zijn je ervaringen met JoomlaFCK? Komt het een beetje in de buurt van Artisteer?
Ik snap je uitspraak niet. Hoe wil je een teksteditor in Joomla gaan vergelijken met een programma waarmee je templates voor o.a. Joomla kan maken...

JoomlaFCK is inmiddels naar JoomlaCK omgedoopt, zelf gebruik ik JCE.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-03 21:48
Ik ben sinds drie dagen aan het spelen met Joomla. Een erg makkelijk programma voor iemand met beperkte programmeer ervaring heb ik er toch wat leuks uit gekregen. Nieuwe modules installeren en upgraden gaat echt super makkelijk. Enige super irritante vind ik het feit dat de Main Menu maar 1 sublevel aankan.

[Voor 11% gewijzigd door battler op 10-05-2010 16:27]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
battler schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:27:
Enige super irritante vind ik het feit dat de Main Menu maar 1 sublevel aankan.
Dat is niet waar.

Ga via "Extensies" naar "Modulebeheer", open daar je menu, en pas onder "moduleparameters" het einde niveau aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• battler
Daar heb ik al flink mee gespeeld. Maar hij list submenu's van submenu's gewoon direct onder elkaar.

Wat ik zou willen zien

Menu
----> Submenu
---------> sub-submenu

Wat Joomla doet:

Menu
----->Submenu
----->sub-submenu

Hij list de submenus dus wel maar niet in een hiërarchische boom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Doet hij het als code wel goed? Misschien is de margin-left niet recursief opgesteld. Post de code eens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• battler
Ik hoop dat ik je goed heb begrepen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<div>

<div>
                    <div>
                                                    <h3>Main Menu</h3>

<ul class="menu">
    <li class="item1">
        <a href="http://perfect-pc.xs4all.nl/">
            <span>Home</span>
        </a>

</li>
    <li class="parent active item63">
        <a href="/discovery.html">
            <span>Discovery</span>
        </a>
        <ul>
            <li id="current" class="parent active item79">
                <a href="/discovery/discovery1.html">

<span>Discovery 1</span>
                </a>
                <ul>
                    <li class="item97">
                        <a href="/discovery/discovery1/studieschema.html">
                            <span>Studieschema</span>
                        </a>
                    </li>

<li class="item96">
                        <a href="/discovery/discovery1/opdrachten.html">
                            <span>Opdrachten</span>
                        </a>
                    </li>
                    <li class="item98">
                        <a href="/discovery/discovery1/huiswerk.html">
                            <span>Huiswerk</span>

</a>
                    </li>
                </ul>
            </li>
            <li class="parent item80">
                <a href="/discovery/alles-voor-ccna-discovery-2.html">
                    <span>Discovery 2</span>
                </a>

</li>
        </ul>
    </li>
    <li class="item90">
        <a href="/donwload-links.html">
            <span>Downloads</span>
        </a>
    </li>

<li class="parent item78">
        <a href="/alles-voor-ccna-exploration.html">
            <span>Exploration</span>
        </a>
    </li>
    <li class="item106">
        <a href="/register.html">
            <span>Register</span>

</a>
    </li>
</ul>                   </div>
                </div>
            </div>
        </div>

Bedoelde je dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
Dat doet Joomla wel goed, maar je template niet. Ik ben geen held met CSS en kan je er dus niet bij helpen, maar daar ligt het probleem en niet zozeer bij Joomla zelf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Inderdaad, gewoon een margin-left of padding left op een li zou al moeten werken. Joomla! doet het geheel correct, het is maar net wat je er verder mee wilt qua css. Maak je een eigen template?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• battler
Nee het is een standaard template. Maar bedankt voor het op weg helpen. Ik ga er naar kijken zal vast wel wat in dat CSS template staan.

update: Solved! :D Beetje gespeeld met CSS en nu staat het precies zoals ik wil. Bedankt allemaal :)

[Voor 27% gewijzigd door battler op 11-05-2010 20:32]

• Anoniem: 76616
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Snip... Werving is niet de bedoeling

[Voor 91% gewijzigd door Woy op 23-07-2010 11:20]

• Artwido
Anoniem: 76616 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:28:
Snip... Werving is niet de bedoeling
Je moet in de admin naar EXTENSIES gaan en dan kun je daar je nieuwe template installeren door op BLADEREN te klikken en vervolgens je template op te zoeken en vervolgens te klikken op upload bestand/installeer
Vervolgens klik je weer op EXTENSIES en gaat dan naar Template beheer hier kun je de nieuwe template als default instellen.

[Voor 39% gewijzigd door Woy op 23-07-2010 11:20]

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoewel de laatste reactie in dit topic alweer een hele tijd geleden is lijkt het me toch de geschikte plaats om mijn vraag te stellen.

Ik en mijn commissie zijn momenteel bezig met het maken van een nieuwe website voor onze studievereniging. We zitten momenteel nog in een erg vroeg stadium en de knoop over welk CMS we gaan gebruiken is nog niet doorgehakt. Momenteel gebruikt de site Joomla, en eigenlijk lijkt me het beste om voor de nieuwe site ook weer Joomla te gebruiken. Dit qua mogelijkheden, plugins en documentatie en dergelijke.

We zijn alleen op zoek naar een soort groepen systeem in Joomla, dat vind ik in 1.5 nogal aan de matige kant. Elke commissie bij de vereniging heeft een eigen commissie pagina met daarop een fotootje en de commissieleden. Wat we willen is dat we bepaalde custum groepen kunnen aanmaken en geregistreerde gebruikers in deze groepen doen. Elk groepslid uit zo'n groep (=commissie) moet dan de commissiepagina aan kunnen passen. Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is in Joomla, en zo ja met welke extensie / component. Ik heb al een tijd zitten zoeken in de Joomla extension directory maar ik kan zo 1,2,3 niets geschikts vinden.

Tips en suggesties zijn meer dan welkom! :)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 12:25
In een erg vroeg stadium zou je eventueel ook 1.6 kunnen overwegen. Daar word meer aan rechten gedaan dan in 1.5.

• monnick
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:32:
In een erg vroeg stadium zou je eventueel ook 1.6 kunnen overwegen. Daar word meer aan rechten gedaan dan in 1.5.
Hmm, ja ik zie dat de eerste release candidate voor Joomla 1.6 al over één week uitkomt (15 november). Het probleem is dan een beetje dat er nog helemaal geen componenten / themes en dergelijke voor beschikbaar is.

• Hmmbob
Bullshit, beter zoeken. Een behoorlijk aantal componenten en templates zijn al voorbereid op de komst van 1.6 aan de hand van de beschikbare beta's.

Verder zal er, zoals altijd bij dit soort open projecten, snel een enorme hoeveelheid extensies zijn die vlak na release van 1.6 beschikbaar zijn.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Meh, ik ben al een aantal dagen bezig om een template te hacken, zodat bij een multi-lijn menu-item de tekst van het bovenste item niet door het onderstaande menu-item heenpiest. Dit is momenteel het geval bij mijn geneste menu-structuur.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#leftcolumn ul.menu li {
    line-height: 17px;
    white-space: nowrap;
}

Zorgt er in ieder geval voor dat de tekst buiten de #leftcolumn doorloopt, dat is netter, maar mooier zou een fatsoenlijke boxing zijn van het element.
Als ik het Joomla-forum bekijk lijkt het haast onmogelijk dat te bewerkstelligen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je een linkje?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sure: http://ledevaertkerk.nl/beta/
Wanneer je in het linkse menu het item Toerisme uitvouwt, dan zie je dat "Vrienden van Protestants Chaam" niet binnen de div valt. Wanneer ik white-space: nowrap; weghaal, dan zal het woordje Chaam over/onder "Adres en Contact" vallen.

[Voor 42% gewijzigd door Matis op 08-11-2010 19:53]

• Hmmbob
Ik heb je antwoord niet, maar het is niet echt een Joomla probleem. Meer CSS, dus mocht het hier niet lukken dan lukt het misschien wel in Webdesign, Markup & Clientside Scripting

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Groentenboer schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:43:
Ik heb je antwoord niet, maar het is niet echt een Joomla probleem. Meer CSS, dus mocht het hier niet lukken dan lukt het misschien wel in Webdesign, Markup & Clientside Scripting
Ik kreeg gisteravond een brainfart hoe ik mijn probleem op kon lossen. Ik heb een menu-separator toegevoegd na de te lange link. De separator heb ik als naam &nbsp; gegeven. Hierdoor is hij dus niet zichtbaar en krijgt tevens geen bolletje voor de tekst.
Ik heb de nowrap weer verwijderd en het resultaat is dit:
http://ledevaertkerk.nl/b...den-van-protestants-chaam :)

Ranzig: check
Misbruik maken van de mogelijkheden: check
Gewenst resultaat: check
Semantisch correct: mwa :P

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Voor degene die het nog niet hebben gemerkt/gezien. Vandaag is Joomla 1.6 als stable vrijgegeven.
Zie ook: meuk: Joomla! 1.6

Joomla 1.6 download en het taalbestand voor Nederlands.

Ikzelf ben zojuist begonnen met het installeren van 1.6 op mijn webserver. Ik hoop eenvoudig de data van 1.5 te kunnen migreren naar 1.6.
Het template, daarentegen zou een stuk lastiger worden (ben ik bang :'( )

[Voor 57% gewijzigd door Matis op 11-01-2011 21:27]

• Webgnome
  • Laatst online: 10:36
Daar zat ik eigenljk een beetje op te wachten. Ben benieuwd naar de ACL feature. ( Ben vooral bekend met de ACL/ECL van lotus notes dus heb waarschijnlijk veel te hoge verwachtingen )

Strava, Twitter

• Matis

Matis

Rubber Rocket

De ACL-feature is er sws op vooruit gegaan. Ik ben al lang blij dat je nu EIN_DE_LIJK groepen kunt maken die ook allemaal aan dezelfde bestanden mogen wijzigen. Dat scheelt mij als webmaster van onze voetbalvereniging weer handenvol werk.

Vergelijkingen met Lotus Notes kan ik niet maken, want daar heb ik geen ervaringen mee.

• Dennie-DP
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-03 19:28
Nog meer mensen problemen met het installeren van het NL-pakket in Joomla 1.6?
Ik krijg steeds de melding:
Package Install: There was an error installing an extension: site.zip
Verder ziet het er weer een stukje mooier uit!.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Je moet wel nl-NL_joomla_lang_full_1.6.0_Stable.zip installeren. Dus niet site_nl-NL.zip en admin_nl-NL.zip ;)

Bij mij verliep de installatie van het Nederlandse pakket goed.

• Dennie-DP
Matis schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:14:
Je moet wel nl-NL_joomla_lang_full_1.6.0_Stable.zip installeren. Dus niet site_nl-NL.zip en admin_nl-NL.zip ;)

Bij mij verliep de installatie van het Nederlandse pakket goed.
Ik installeer hem ook geheel... Ik deed dan 'Bestand kiezen', locatie van de nl-NL_joomla_lang_full_1.6.0_Stable.zip kiezen, daarna Upload en Install.

Op dit forum hebben sommige er ook last van.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Heb jij hem van DutchJoomla gedownload of van JoomlaCommunity? Mijn pakket komt iig van de laatste vandaan.

Vreemd dat sommige mensen er wel last van hebben en anderen niet. Terwijl er (volgens mij) maar één Joomla 1.6-versie beschikbaar is.

• Dennie-DP
JFTP: :store: Bad response
Warning: Failed to move file!

Deze melding krijg ik bij het pakket van JoomlaCommunity. Heeft dit soms te maken met bepaalde rechten?

EDIT: Opgelost. Dat er fouten optreden ligt aan de hoster. Ik heb het op een ander domein geprobeerd. Gaat zonder problemen.

[Voor 28% gewijzigd door Dennie-DP op 12-01-2011 15:31. Reden: NL Taalpakket; Opgelost]

• Dennie-DP
Iemand ook problemen met de VirtueMart in Joomla? Ik doel dan op het verwerken van tekst bij productinformatie.
Ik kan op sommige momenten helemaal geen tekst typen in het van waar tekst moet komen. Bij gebruik van de TinyMCE treden deze problemen op.

• Shrimp O Vis

Shrimp O Vis

Dennie-DP schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:41:
JFTP: :store: Bad response
Warning: Failed to move file!

Deze melding krijg ik bij het pakket van JoomlaCommunity. Heeft dit soms te maken met bepaalde rechten?

EDIT: Opgelost. Dat er fouten optreden ligt aan de hoster. Ik heb het op een ander domein geprobeerd. Gaat zonder problemen.
Antagonist toevallig? ;)

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

• Hmmbob
?
* Hmmbob zit bij antagonist, zonder enig probleem...

• Dennie-DP
Groentenboer schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:29:
[...]

?
* Dennie-DP zit bij antagonist, zonder enig probleem...
Ik snap er ook niet veel van, maar dat is meer om de reden dat ik de betekenis van een Antagonist niet eens weet ;)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-03 20:46

Wildfire

Joy to the world!

Dennie-DP schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:14:
[...]

Ik snap er ook niet veel van, maar dat is meer om de reden dat ik de betekenis van een Antagonist niet eens weet ;)
Antagonist = hosting bedrijf :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03 15:54
Ik heb net XAMPP en Joomla 1.6 geinstalleerd conform de handleidingen.

Zit alleen met het probleem dat ik alleen Home zie.
Verder staat er helemaal niks op de website, behalve de loginform. Wat doe ik fout?

Tijdens de installatie geen foutmeldingen gehad. Vooraf een database aangemaakt met user.

• monnick
  • Niet online
Je doet niks fout.

Inloggen op de back-end door /administrator achter de url te zetten.

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03 15:54
Dank, ik ben weer eens te snel met lezen.

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:44

Magic666

No one's neighbour!

Ok ben helemaal nieuw met Joomla, en heb daarom Joomla! for dummies.

Maar ik kom er nu al niet uit :(, ik wil Joomla eerst op mijn eigen pc hebben zodat ik lekker kan rommelen. Heb daarom XAMPP gedownload en geinstalleerd.

Heb de Apache en MySql services op running staan. Volgens dummies moet ik in mijn webbrowser http://localhost intikken om te kijken of PHP werkt.

Ik krijg echter niks te zien, blanco pagina.... enig idee wat ik toch fout doe?
Browser is Fx 3.6.13 en Vista business.

Edit: # in een regel in het host bestand erbij gevolgd door het legen van de cache van Fx deed het hem :)

[Voor 9% gewijzigd door Magic666 op 15-02-2011 23:05]

Join het GoT Pulse-Team!

• Room42
  • Niet online
Magic666 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:48:
[...]
Heb de Apache en MySql services op running staan. Volgens dummies moet ik in mijn webbrowser http://localhost intikken om te kijken of PHP werkt.
[...]
Joh, dat heeft weinig met Joomla te maken, he? ;)
Edit: # in een regel in het host bestand erbij gevolgd door het legen van de cache van Fx deed het hem :)
Voor welke regel heb je een remark (#) gezet?

Sowieso moet http://127.0.0.1 ook werken.

[Voor 23% gewijzigd door Room42 op 15-02-2011 23:16]

- uBlock Origin
- uMatrix

• Artwido
Ik snap sowieso niet waarom op je eigen pc. Je kan toch op je domein en submap aanmaken waarin je joomla installeert.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Niet iedereen heeft een domein en hosting ;).

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@sjaakduhuuhl: heeft idd niet echt iets met Joomla te maken, maar het stond in het dummieboek als een controle stap om te kijken of joomla klaar was om te gebruiken. Vandaar mijn vraag in dit topic ;)

Het # moest voor de ::1localhost regel. Jou andere optie werkt ook idd. Zo'n ict'er ben ik dus ook weer niet :P

@Artwido: ik heb (nog) geen toegang tot het domein waar joomla staat. (ik wil misschien de website van onze duikclub gaan bewerken) Ik wilde dus eerst ff op mijn pc wat rommelen omdat ik onbekend ben met joomla. En bij Ziggo schijnt het niet eens te kunnen.

@MsG: true :P

[Voor 3% gewijzigd door Magic666 op 16-02-2011 07:11]

Join het GoT Pulse-Team!

• Room42
  • Niet online
Mwah, localhost begrijpen en weten dat 127.0.0.1 je locale adres is (local-loopback), is imho wel redelijk basiskennis, toch? ;)

- uBlock Origin
- uMatrix

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

blijkbaar.... :$

Desalniettemin bedankt voor de info tot dus ver :)

Ik ga vanavond voor het eerst spelen met joomla dus wie weet kom ik wat vaker met vragen :Y)

Join het GoT Pulse-Team!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Al gevonden...

Post overbodig daardoor.

[Voor 93% gewijzigd door Magic666 op 16-02-2011 22:08]

Join het GoT Pulse-Team!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 15:15
Ik heb joomla 1.6(.1) op mijn host geïnstalleerd, maar ik krijg het met geen mogelijkheid fatsoendelijk aan het werken.

Ik heb het zowel handmatig als via installatron gepoogd, via installatron heb ik geen problemen tot dat ik instellingen wil wijzigen. Als ik het handmatig probeer gaat het tijdens de installatie al mis.

Blank screens, niet altijd, maar bij bepaalde opties (zoals global configuration) krijg ik een wit scherm als ik op save of save and close klik. Als ik het dus zelf probeer dan gebeurd dit bij de installatie na dat ik bij de op een na laatste stap ben aangekomen en op next klik.

Geen foutmeldingen of niets. Ik kan de apache logging zien (voor mijn account) en daar zie ik geen rare dingen voorbij komen.

Het is behoorlijk irritant en ik heb het bij V1.5 helemaal niet.

Qua clients heb ik ook al vanalles geprobeerd, maar overal het zelfde (bij ie geen blank screen maar een cannot display page.

Het lijkt toch alsof apache (of php) iets niet leuk vind maar ik zie dus nergens wat.

Iemand een vergelijkbare situatie gehad of komt het bekend voor?

• Shrimp O Vis

Shrimp O Vis

Ik denk dat je php error logging gewoon fout staat oid.. want in je apache logs zou je wel errors/warnings moeten zien.

• LOTG
Misschien er even bij vermelden dat ik dit bij GetHost heb draaien. Ik denk dat ik daar maar eens moet aankloppen want ik kan voor de rest niet zo veel zien/doen. Voor de rest vind ik het gewoon vreemd want het is een out of the box installatie.

• LOTG
Weet iemand een werkend multi category systeem voor joomla 1.6?

Zoiets als wat tweakers gebruikt bij artikelen. Een middagje zoeken heeft tot nu toe alleen opties voor 1.5 opgeleverd zoals flexicontent en K2.

Een tag based oplossing kon ik ook al niet zo snel vinden, maar die zou ook goed zijn als ik er maar via een menu item op kan sorteren.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee