Toon posts:

[Ervaringen] Joomla CMS

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 140.793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 204528
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Turismo schreef op zondag 17 mei 2009 @ 20:17:
[...]
Omdat dit modules zijn, die titels moet je dus in de modules manger aanpassen
Ahh dat zijn de modules ja, zeg maar de kopjes van de twee menu's. Die moest ik inderdaad nog aanpassen, maar nog steeds kan ik de titels BINNEN het menu niet aanpassen
Op Hoop van Zegen
The campsite
Prijslijst
Contact opnemen - kan ik als menu item niet aanpassen?
Ground plan
Google map
Lees en deel ervaringen - kan ik als menu item niet aanpassen?
Book
Important to know
Going out?
Neighbourhood
Bicycle Rent
Uw en onze veiligheid - kan ik als menu item niet aanpassen?
Keysystem
ACSI CampingCard
Green Key
Hmm, na het aanpassen van de twee modules kon ik ineens het menu item 'Prijslijst' wel aanpassen :?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 17-05-2009 20:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-03 11:28

Turismo

Clobberin' time!

Ik zou die titels gewoon in de css aanpassen, dat is het makkelijkst

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik heb de template CCS opties doorgenomen (zijn er 4), maar zie nergens deze informatie staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 06:40

Matis

Rubber Rocket

Anoniem: 204528 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:11:
Ik heb de template CCS opties doorgenomen (zijn er 4), maar zie nergens deze informatie staan?
Als je in je template dingen wilt wijzigen qua opmaak dan zul je dat in de volgende map moeten doen:
templates/jetemplatedatjenugebruikt/index.php
Tenzij je in een module/plugin wilt rommelen; dan moet je zij in:
modules/mod_diejenugebruikt/mod_diejenugebruikt.php

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik wil graag de CCS aanpassen om die titels te veranderen. Heb nog nooit in CCS gewerkt verder, behalve dan wat dingen weghalen van de template. Dan ga ik maar eens op zoek naar de CCS bestanden waarin de namen van de menu's worden bijgehouden :)

Nooit eerder aan gedacht dat ik dat ook handmatig kan instellen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Anoniem: 204528 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:23:
Ik wil graag de CCS aanpassen om die titels te veranderen. Heb nog nooit in CCS gewerkt verder, behalve dan wat dingen weghalen van de template. Dan ga ik maar eens op zoek naar de CCS bestanden waarin de namen van de menu's worden bijgehouden :)

Nooit eerder aan gedacht dat ik dat ook handmatig kan instellen
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, ik denk allereerst dat je met CCS CSS bedoelt ;) De info van je menu kun je alleen vinden in je database.

Wat joomla doet is die gegevens ophalen en het parsen volgens de informatie welke in je
modules/mod_...../mod_.....php
opgeeft.

Ik zie dat je nog een standaard template gebruikt. Het staat hier:
http://www.campingophoopvanzegen.nl/templates/ja_purity/css/template.css
Maar je hebt dus het probleem dat Engels en Nederlands door elkaar lopen?!

Edit: Ik denk dat je voor je "Contact Opnemen" geen goede Engelse variant hebt.

De link is nl. wel goed
/index.php/en/contact-opnemen

[Voor 8% gewijzigd door Matis op 18-05-2009 08:34]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:03
Hmm Ik heb hier een eigen gemaakte template.

Echter het start scherm doet het uitstekend. Maar bij het klikken van de pagina's worden de background image's ineens Hidden. krijg dus witte vlakken.

code:
1
2
<td colspan="2" rowspan="2" style="background-image:templates/<?php echo $this->template ?>/images/TestBEE_14.jpg; background-repeat:no-repeat; vertical-align:top" background="templates/<?php echo $this->template ?>/images/TestBEE_14.jpg" width="166" height="281" alt="" valign="top"><jdoc:include type="modules" name="left" style="-1" />
        </td>

Volgens mij moet dit stukje code goed zijn omgewoon plaatje te tonen..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

To_Tall schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:45:
Hmm Ik heb hier een eigen gemaakte template.

Echter het start scherm doet het uitstekend. Maar bij het klikken van de pagina's worden de background image's ineens Hidden. krijg dus witte vlakken.

HTML:
1
2
<td colspan="2" rowspan="2" style="background-image:templates/<?php echo $this->template ?>/images/TestBEE_14.jpg; background-repeat:no-repeat; vertical-align:top" background="templates/<?php echo $this->template ?>/images/TestBEE_14.jpg" width="166" height="281" alt="" valign="top"><jdoc:include type="modules" name="left" style="-1" />
        </td>

Volgens mij moet dit stukje code goed zijn omgewoon plaatje te tonen..
Waarom twee keer die background vullen (CSS + HTML)?
Wat doet de style="-1" in je module?

• To_Tall
Matis schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:47:
[...]

Waarom twee keer die background vullen (CSS + HTML)?
Wat doet de style="-1" in je module?
2x de background is nog een stukje van m'n test pagina zie ik nu.. Normaal is het alleen background="...."
Style="-1" komt van een template Builder die ik in DW gebruik,...

Screenshot verduidelijk misschien eea.

Joomla Template

[Voor 21% gewijzigd door To_Tall op 13-07-2009 14:37]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

To_Tall schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:28:
[...]

2x de background is nog een stukje van m'n test pagina zie ik nu.. Normaal is het alleen background="...."
Style="-1" komt van een template Builder die ik in DW gebruik,...

Screenshot verduidelijk misschien eea.

[afbeelding]
Als je nu eens de twee html-codes van de linker kolom naast elkaar legt en hier post, dan kunnen wij (ik) misschien zien wat er daadwerkelijk anders is.

ik zie dat je localhost werkt, een live-site zit er dus niet in :( ;)

• To_Tall
Matis schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:39:
[...]

Als je nu eens de twee html-codes van de linker kolom naast elkaar legt en hier post, dan kunnen wij (ik) misschien zien wat er daadwerkelijk anders is.

ik zie dat je localhost werkt, een live-site zit er dus niet in :( ;)
Nope Live site zit komenden weken nog niet in. nu eerst een simple layout later uitgebreide lay-out waar meer info en de huisstyle naar voren komt.

Hier de linker colum.
HTML:
1
2
<td colspan="2" rowspan="2" background="templates/<?php echo $this->template ?>/images/TestBEE_14.jpg" width="166" height="281" alt="" valign="top"><jdoc:include type="modules" name="left" />
        </td>

Rechter Colum
HTML:
1
2
3
<td colspan="2" rowspan="3" background="templates/<?php echo $this->template ?>/images/TestBEE_17.jpg" width="167" height="329" alt="" valign="top" ><jdoc:exists type="modules" condition="right">
          <jdoc:include type="modules" name="right" style="-3"/>
        </jdoc:exists></td>

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Met html output bedoel ik dus zonder php echo's. Dus de echte html output :)

• To_Tall
Matis schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:44:
Met html output bedoel ik dus zonder php echo's. Dus de echte html output :)
LoL

nah hier dan..

Links
HTML:
1
2
3
4
5
6
<td colspan="2" rowspan="2" background="templates/v002/images/TestBEE_14.jpg" width="166" height="281" alt="" valign="top"><ul class="menu"><li class="item1">
<a href="http://localhost/testbee/"><span>Home</span></a></li><li id="current" class="active item2">
<a href="/testbee/index.php/pers-berichten.html"><span>Pers Berichten</span></a></li><li class="item3">
<a href="/testbee/index.php/test.html"><span>test</span></a></li><li class="item4">
<a href="/testbee/index.php/testetstets.html"><span>testetstets</span></a></li></ul>
        </td>

Rechts
HTML:
1
2
3
    <td colspan="2" rowspan="3" background="templates/v002/images/TestBEE_17.jpg" width="167" height="329" alt="" valign="top" ><jdoc:exists type="modules" condition="right">

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sorry dat ik nog steeds niet duidelijk was, ik bedoelde de linker kolom wanneer het wel goed is en de linker kolom wanneer het niet goed gaat. In je screenshot de bovenste en onderste afbeelding, daarvan de html-broncode posten.
Daar moet een significant verschil in zitten, anders doet hij niet zo ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

To_Tall schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:53:
[...]
links
HTML:
1
2
3
    <td colspan="2" rowspan="3" background="templates/v002/images/TestBEE_17.jpg" width="167" height="329" alt="" valign="top" ><jdoc:exists type="modules" condition="right">

Dit is je uiteindelijke source code?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• To_Tall
Matis schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:00:
Sorry dat ik nog steeds niet duidelijk was, ik bedoelde de linker kolom wanneer het wel goed is en de linker kolom wanneer het niet goed gaat. In je screenshot de bovenste en onderste afbeelding, daarvan de html-broncode posten.
Daar moet een significant verschil in zitten, anders doet hij niet zo ;)
aha ;-)

hier is de code van het punt dat deze het wel doet.

HTML:
1
2
3
4
5
6
<td colspan="2" rowspan="2" background="templates/v002/images/TestBEE_14.jpg" width="166" height="281" alt="" valign="top"><ul class="menu"><li id="current" class="active item1">
<a href="http://localhost/testbee/"><span>Home</span></a></li><li class="item2">
<a href="/testbee/index.php/pers-berichten.html"><span>Pers Berichten</span></a></li><li class="item3">
<a href="/testbee/index.php/test.html"><span>test</span></a></li><li class="item4">
<a href="/testbee/index.php/testetstets.html"><span>testetstets</span></a></li></ul>
        </td>

• To_Tall
BtM909 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:09:
[...]

Dit is je uiteindelijke source code?
Dit is idd het resultaat dat ik terug krijg van mijn Browser.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik ben bijna bang dat het een verouderde cache is waar je naar aan het kijken bent. AFAIK zit er weinig tot geen verschil in beide regels.
Als je eens ctrl+f5 doet dan moet hij als t goed is de pagina opnieuw opvragen. Daarnaast zou je het ook eens kunnen testen met een background-color: component. Om te checken of die wel mee veranderd.

• To_Tall
Matis schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:28:
Ik ben bijna bang dat het een verouderde cache is waar je naar aan het kijken bent. AFAIK zit er weinig tot geen verschil in beide regels.
Als je eens ctrl+f5 doet dan moet hij als t goed is de pagina opnieuw opvragen. Daarnaast zou je het ook eens kunnen testen met een background-color: component. Om te checken of die wel mee veranderd.
Zowel op een Windows/Linux en OS X machine krijg ik de website niet aan de praat, FireFox, Camino, IE7 IE8, Safari e.d. werkt niet. Zal kijken of ik vanavond een test bak aan kan zetten online.. Dan zien jullie het verschil.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

To_Tall schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:45:
[...]

Zowel op een Windows/Linux en OS X machine krijg ik de website niet aan de praat, FireFox, Camino, IE7 IE8, Safari e.d. werkt niet. Zal kijken of ik vanavond een test bak aan kan zetten online.. Dan zien jullie het verschil.
Als die browsers het allemaal niet (goed) doen, dan is er *gelukkig* geen verouderde cache ;)

Ik heb mezelf ooit een keer een dag dood zitten staren op een probleem, wat kwam door een verouderde cache, nu ben ik daar altijd heel alert op.

Ik hoor het wel wanneer je webservertje publiekelijk is.

Anoniem: 273091

Mijn ervaring met Joomla is dat het een vreselijk systeem is om website mee te maken. Dan heb ik het over zelf maken van templates en deze uitwerken. Joomla maakt alles standaard. Prima om "de standaard website" mee te maken net zoals als die andere velen "standaard" websites. Zodra iemand een creatief idee heeft houd het voor Joomla op. Het heeft simpel weg niet de mogelijkheden om exact te doen wat je zelf wil. Je hebt dan meestal wel aardig wat modules die ongeveer doen wat jij wil maar ook nooit exact en vervolgens met je weer 3 uur bezig met css hacks om alles te laten werken.

Als je een inspiratieloze standaard website wil maken of een website voor de voetbalkantine is Joomla prima maar vraag niet met iets orgineels te komen want wordt 'ie moeilijk...

• To_Tall
Ik denk juist dat Joomla voor veel bedrijven best wel goed te doen is.
PHPNUKE is nou echt een voorbeeld dat je echt niet kan gebruiken. ;-) veel game site's gebruiken nog NUKE volgensmij :-)

Echter je moet kennis vergaren om een mooi en duidelijk ontwerp te maken.
ik heb even tijdelijk andere template op een bestaande website gezet.

http://www.ho-yellow.com/
Ook deze website is nog ontwikkeling!! maar deze template gaat daar niet draaien.

• Niet online
Uiteindelijk kwam ik erachter dat als ik het orginele artikel en menu item opnieuw opsloeg, ik deze wel via JoomFish kon veranderen |:(. Nouja, website werkt nu prima :) Nu alleen nog de tekst naar het engels vertalen :9

• Matis

Matis

Rubber Rocket

To_Tall schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:32:
http://www.ho-yellow.com/
Ook deze website is nog ontwikkeling!! maar deze template gaat daar niet draaien.
Ik kan zo snel weinig tot niets vreemd vinden in de code, anders dan dat je met tables een website probeert te realiseren :N.

http://www.ho-yellow.com/ --> Gaat goed
http://www.ho-yellow.com/index.php/zonweering.html --> Gaat naar de klote, komt denk ik door het tabelletje wat in de tekst staat (jaloezien)
http://www.ho-yellow.com/index.php/overdekt-teras.html --> Layout goed, alleen geen opmaak (wat ik overigens in CSS zal doen ipv inline html!)

• To_Tall
Matis schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:48:
[...]

Ik kan zo snel weinig tot niets vreemd vinden in de code, anders dan dat je met tables een website probeert te realiseren :N.

http://www.ho-yellow.com/ --> Gaat goed
http://www.ho-yellow.com/index.php/zonweering.html --> Gaat naar de klote, komt denk ik door het tabelletje wat in de tekst staat (jaloezien)
http://www.ho-yellow.com/index.php/overdekt-teras.html --> Layout goed, alleen geen opmaak (wat ik overigens in CSS zal doen ipv inline html!)
Misschien kan je voor mij een screeshot maken!!

Backround gaat goed in de root. maar als ik menu item aanklik dan verlies ik mijn background. De CSS klopt, dat is nog even een puinhoop. eerst deel 1 fixen ;)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zo, daar ben ik weer;

@ Hierboven, sorry ik weet niet meer waar het over ging :$

Aan de anderen;

Heeft er iemand ervaringen met een *webshop* in joomla, of voor mijn part buiten joomla in de browser, waar mensen eenvoudig artikelen kunnen bestellen.
Die artikelen *kosten* niets, dus prijs hoeft er niet bij, voorraad ook niet, want het wordt allemaal bij de leverancier besteld en ook betalen wordt aan de balie gedaan, dus dat hoeft ook niet. Wel moeten de gebruikers aanmelden alvorens ze kunnen bestellen e.d. Het gaat in totaal over een kleine 100 artikelen.

Ik heb al naar http://extensions.joomla....52dcommerce/shopping-cart gekeken, maar nog niet naar ZenCart (dat ga ik zo doen)

Wie kan me uit de brand helpen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt al naar een categorie gekeken, maar nog niet naar een product... En waarom voldeed die categorie niet? En wat is er mis met deze categorie? En ken je dit product?

Volgens mij is er nog helemaal geen brand, maar wrijf je gewoon te hard :>

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Room42 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:32:
Je hebt al naar een categorie gekeken, maar nog niet naar een product...
Ik heb alle producten uit de categorie geprobeerd, maar ze zijn veelte uitgebreid.
En waarom voldeed die categorie niet? En wat is er mis met deze categorie?
Niks :)
En ken je dit product?
Nee, maar ziet er goed uit. Zal het eens proberen vanavond!
Volgens mij is er nog helemaal geen brand, maar wrijf je gewoon te hard :>
:>

Een tweede *probleem*.

Na het updaten van Joomla naar 1.5.14 werkt TinyMCE niet meer!
Nu loopt er op Dutchjoomla ook een draadje over, maar heeft een van jullie het al WEL aan de praat gekregen?! http://forum.dutchjoomla....t=79212&highlight=tinymce

Ik heb dat probleem op ALLE sites waar Joomla draait!

Verholpen!
Heb zojuist JCE geinstalleerd en als standaard editor ingesteld. Alles loopt weer als een zonnetje :)
* Matis vindt deze editor zelfs fijner dan TinyMCE *O*

[Voor 13% gewijzigd door Matis op 03-08-2009 15:57]

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03 15:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb een klein vraagje en ik kan het nergens vinden.

Ik wil een seperator in mijn menu, maar het moet een lege regel zijn. Hoe doe ik dat? Want nu wilt ie dat ik sowieso tekst inzet. Enkel een spatie werkt niet :S

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Rakkerzero schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:02:
Ik heb een klein vraagje en ik kan het nergens vinden.

Ik wil een seperator in mijn menu, maar het moet een lege regel zijn. Hoe doe ik dat? Want nu wilt ie dat ik sowieso tekst inzet. Enkel een spatie werkt niet :S
probeer eens &nbsp; dat is meer dan een spatie ;)

• Niet online
Hmm, ik zat laatst op laptop van een van de campinggasten en bezocht onze website daar... Alleen opende de website in het Engels ipv het Nederlands. Erg vervelend, want de gewone taal moet Nederlands zijn..... Heb al beetje rondgekeken in Joom!Fish, maar daar staat Nederlands 0, Engels 1, Duits 2.... Dus het zou goed moeten zijn

Kan ik ergens Nederlands forceren? De site is www.campingophoopvanzegen.nl

• EDIT
  • Laatst online: 08:52
Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:13:
Hmm, ik zat laatst op laptop van een van de campinggasten en bezocht onze website daar... Alleen opende de website in het Engels ipv het Nederlands. Erg vervelend, want de gewone taal moet Nederlands zijn..... Heb al beetje rondgekeken in Joom!Fish, maar daar staat Nederlands 0, Engels 1, Duits 2.... Dus het zou goed moeten zijn

Kan ik ergens Nederlands forceren? De site is www.campingophoopvanzegen.nl
Accept-language van de browser staat dan op Engels ;)

Als ik die bij mij op Engels instel, dan opent de site in het Engels; staat die op Nederlands, opent de site in het Nederland.

• Niet online
EDIT schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:21:
[...]

Accept-language van de browser staat dan op Engels ;)

Als ik die bij mij op Engels instel, dan opent de site in het Engels; staat die op Nederlands, opent de site in het Nederland.
Hmmm, gek... Krijg jij dan gewoon de nederlandstalige site te zien?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:51:
[...]

Hmmm, gek... Krijg jij dan gewoon de nederlandstalige site te zien?
Je kan een taal-detectie afdwingen in de jfrouter plugin.

Administrator -> Plugin Manager > System - jfrouter

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:19
Ik ben begonnen aan een nieuwe site met een Yootheme template. Ik krijg echter op de frontpage een foutmelding: Fout bij laden feed data.
Nu wil ik sowieso geen newsfeeder op deze site en heb daarom bij componenten alle feeds uitgevinkt. Ook heb ik bij de plugins de search feeder uitgezet.
Maar de foutmelding blijft.
Als ik met mijn browser naar de paginabron kijk zie ik idd com newsfeeds staan.
Iemand een idee hoe ik deze foutmelding weg krijg?

* UPDATE

Heb het al gevonden. :)
Bij het component feeds kun je voorkeursinstellingen instellen. Heb alles op verborgen gezet.
Maar ik vond nog iets... het is namelijk een Yootheme template en er was een soort newsfeed onderaan de pagina genaamd Tweet. Heb dit module uit gezet en nu lijkt het opgelost. :D

[Voor 26% gewijzigd door Artwido op 11-08-2009 22:23]

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Zucht. Het wil me maar niet lukken.
Ik heb een PSD met daarin een layout. Deze layout wil ik omzetten in een Joomla template, maar ik vind maar de juiste informatie om van scratch een joomla template uit de grond te stampen in een verwoording waarbij mensen met wat minder programmeerkennis het ook nog snappen. De website, Whelp.nl, komt overigens aardig in de buurt, maar ik wil meer kant en klare dingen zien. Bijv. deze code moet in de <head>, deze code is een menu, etc..

offtopic: ik ben slecht gemotiveerd met dit soort programmeerdingen, maar een service inschakelen die dit werk voor je uit handen neemt, is ook geen optie ivm geldgebrek.

• Room42
  • Niet online
Hey Rakker, het is heel simpel. Je bouwt gewoon de pagina in HTML+CSS als je gewend bent en dan vervang je vervolgens de content door code die die blokken laadt.

Dus dat plaats je dus in de divs, head, etc... Voorbeeld:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<div id="content">
    <?php if($this->countModules('left') and JRequest::getCmd('layout') != 'form') : ?>
    <div id="leftcolumn">   
        <jdoc:include type="modules" name="left" style="rounded" />

</div>
    <?php endif; ?>

<?php if($this->countModules('right') and JRequest::getCmd('layout') != 'form') : ?>            
    <div id="maincolumn">
    <?php else: ?>
    <div id="maincolumn_full">
    <?php endif; ?>
        <div class="nopad">             
            <jdoc:include type="message" />
            <?php if($this->params->get('showComponent')) : ?>
                <jdoc:include type="component" />
            <?php endif; ?>
        </div>
    </div>
    <?php if($this->countModules('right') and JRequest::getCmd('layout') != 'form') : ?>
        <div id="rightcolumn" style="float:right;">
            <jdoc:include type="modules" name="right" style="rounded" />                                
        </div>
        <?php endif; ?>
    <div class="clr"></div>
    <jdoc:include type="modules" name="debug" />
</div>

Zie dus de jdoc's.

Kortom: Spiek gewoon bij een ander template. Het is niet moeilijk. Als je het heel simpel wilt houden gebruik je alleen de

Waarbij je 'left' vervangt door de juiste naam.

[Voor 6% gewijzigd door Room42 op 14-08-2009 18:49]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Room42 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:47:
Is dit de algemene code voor Joomla onderdelen? Of is alleen een specifiek ding van Joomla? Of zit nu alweer veel te moeilijk te denken?
Ah, kijk eens aan. Eens kijken of ik hier wat mee kan.

[Voor 34% gewijzigd door Zeror op 14-08-2009 20:42]

• Webgnome
  • Nu online
klikkerdeklik

[Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 14-08-2009 20:33]

Strava, Twitter

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:14
Hallo allemaal,

ik heb weer eens iets in mijn kop zitten en ik krijg het niet voor elkaar in joomla.
Wat ik graag wil is dat users na loginn naar hun eigen pagina gestuurd worden.

dus:
jantje -> pagina a
pietje -> pagina b

wat ik nu allemaal geprobeerd heb heeft als gevolg dat ze naar dezelfde pagina gestuurd worden, kennlijk kan dit niet in joomla of toch wel....
ik heb de plugins ook al gescreend, maar niets..

weten jullie een oplossing?

Boomster

• Artwido
Dan zou je Community Builder moeten installeren. Daar kan dat volgens mij wel mee.

• Boomster
Dit is toch niet joomal 1.5 compatible?

• Artwido
Boomster schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:50:
Dit is toch niet joomal 1.5 compatible?
Ja hoor. Kijk hier maar.
Als je de legacy mode aanzet in de admin is sowieso bijna alles compatible. Maar voor CB is er gewoon een 1.5 versie hoor.

• Boomster
Dat had ik nu net niet gezien in de extensions,

bedankt,
ik ga er even naar kijken.....

• To_Tall
LoL ben niet zo slim geweest van de week :-)

Ivm webmail app die ik wil draaien mijn provider gebeld. met de mogenlijkheid om te updaten van PHP versie 5.1.6 naar 5.2.10 Hierop had ik mijn web apps op getest en alles werkte..
Website werdt ook op php 5.2.10 ontwikkeld.

Word ik terug gebeld. We kunnen ook updaten naar 5.3.0.
Ik met m'n stomme kop zonder nadenken ja is goed!!

Nu werkt hellemaal niets meer Joomla is nog niet PHP 5.3.0 compatible!!

• Artwido
Vond nog een handige tip. Als je van een joomla-site wilt zien wat de posities zijn van de modules dan moet je achter de index.php de volgende code plakken: ?tp=1

Voorbeeld: http://www.arturius.nl/index.php?tp=1

Kan soms handig zijn. ;)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Room42 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:47:
Hey Rakker, het is heel simpel. Je bouwt gewoon de pagina in HTML+CSS als je gewend bent en dan vervang je vervolgens de content door code die die blokken laadt.
Schaam. Het is inderdaad veel makkelijker dan ik verwacht had. Template is ver klaar. Alleen nog wat content based CSS toevoegen en dan is alles klaar.

• Shrimp O Vis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-04-2019

Shrimp O Vis

Battle.net: SkyDiDeLY.628

Weet iemand hoe je een module kan gebruiken voor de admin en site kant tegelijk? Dus als je de module veranderd, dat beide kanten veranderd zijn. Of moet ik echt twee aparte modules maken met precies dezelfde inhoud?

edit: 2 aparte dus. Is ook best logisch..

[Voor 28% gewijzigd door Shrimp O Vis op 05-10-2009 11:42]

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-03 15:42

MsG

Forumzwerver

Ik heb sinds kort ook even met Joomla gewerkt. Het skinnen werkt erg makkelijk. Zoals Sjaak reeds zegt bouw je inderdaad gewoon netjes een statische website en vervolgens gooi je de joomla modules op de betreffende plekken. Wél mis ik enorm dat je artikelen niet aan posities kan toewijzen en allemaal 3rd party spul laden heb ik ook niet zo'n zin in. Ook spuugt de standaard bloglayout indeling van artikelen behoorlijk veel tabelgarbage uit, terwijl ik het liefst de kale content wil. Voorderest werkt het wel prima. Alleen zou ik meer willen kunnen instellen. Zoals bijv de SEF structuur.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-03 15:01
is het ook mogelijk om van 1.0.10 naar 1.5 te gaan?
ik had op internet gelezen dat dit niet mogelijk was. klopt dit?
en zo ja hoe kan ik dan evt handmatig updaten?

• Bartske
  • Laatst online: 08:21

Bartske

Valar Morghulis

Hallo, elke keer als iemand zich registreerd als lid op mijn site, krijg ik een mailtje als admin. Erg leuk, maar niet echt nuttig. En aangezien ik nu 594 leden heb, begint dit een beetje te irriteren. Iemand een idee hoe ik dit uit kan zitten? Bij de instellingen kon ik het niet vinden.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-03 14:16

daaan

Brandweer Zoutkamp

Frogy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:03:
is het ook mogelijk om van 1.0.10 naar 1.5 te gaan?
ik had op internet gelezen dat dit niet mogelijk was. klopt dit?
en zo ja hoe kan ik dan evt handmatig updaten?
Natuurlijk is het wél mogelijk. Het is alleen niet zo simpel.
- Joomla 1.5 heeft een andere database structuur als 1.0
- Joomla 1.5 heeft een iets andere template structuur als 1.0

Alles wat je (in princiepe) nodig hebt staat hier Migrating from 1.0.x to 1.5 Stable. Hiernaast zul je ook je template moeten aanpassen, alle 3rd party plugins opnieuw moeten installeren en configureren, en alle zelfbouw plugins opnieuw zelf bouwen.
Bartske schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:25:
Hallo, elke keer als iemand zich registreerd als lid op mijn site, krijg ik een mailtje als admin. Erg leuk, maar niet echt nuttig. En aangezien ik nu 594 leden heb, begint dit een beetje te irriteren. Iemand een idee hoe ik dit uit kan zitten? Bij de instellingen kon ik het niet vinden.
Een korte google search leert al snel dat meer mensen hier last van hebben, maar buiten php-hacks is hier geen oplossing voor.

One's never alone with a rubber duck.

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 21:27

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zou dit wanneer er community builder gebruikt worden soms wel in te stellen zijn? Vraag is alleen of je CB wil gaan gebruiken.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Amorphis
  • Laatst online: 24-03 14:18
Dit kan je instellen bij de gebruikersinstellingen.
Dus naar gebruikersbeheer, bewerk je admin account, Ontvang systeem emails op nee zetten.

• Bartske
  • Laatst online: 08:21

Bartske

Valar Morghulis

Amorphis schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:22:
Dit kan je instellen bij de gebruikersinstellingen.
Dus naar gebruikersbeheer, bewerk je admin account, Ontvang systeem emails op nee zetten.
Nouja, ik wil wel de systeem emails zegmaar, maar niet de nieuwe gebruikers emails. Maar ik heb het al gevonden met google, engelse zoektermen werken soms beter dan nederlandse :P

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 15:26

Jazzper

BB4E^Guerilla

woei, na lange tijd weer eens complete Joomla install gedaan en mee lopen klooien. Ben er wederom erg blij mee. Ondanks zijn tekortkomingen blijft het in de basis een heerlijk CMS!

>> www.leunk.com/bikes

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:24
Bartske schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:03:
[...]
Nouja, ik wil wel de systeem emails zegmaar, maar niet de nieuwe gebruikers emails. Maar ik heb het al gevonden met google, engelse zoektermen werken soms beter dan nederlandse :P
Wellicht kan je de oplossing hier ook nog even delen?

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Jazzper schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:20:
woei, na lange tijd weer eens complete Joomla install gedaan en mee lopen klooien. Ben er wederom erg blij mee. Ondanks zijn tekortkomingen blijft het in de basis een heerlijk CMS!

>> www.leunk.com/bikes
Mag ik vragen welke theme je gebruikt heb?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25

KhaZ

Alfa Romeo

Ben ook wel benieuwd naar dat theme, netjes en clean :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Source checken en je weet het.
JSN Epic: http://www.joomlashine.com

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 10:25

Tijntje

Hello?!

Weet iemand een goed component om te gebruiken als Image host.
Dus het uploaden van images naar categories en bij het tonen meteen links te creëren voor ubb etc.
Beetje zoals dit:

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• hufkes
  • Laatst online: 18-03 14:54

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een nitwit gebruiker één tabelletje aan te laten passen en nieuwe entries daar aan toe te laten voegen. Ik zoek dus een heel simpele module en een form die ik alleen aan deze gebruiker laat zien.

Hierin moet ze dus een dropdown list met een $db-SetQuery(select id from #__descriptions) en een deleteknop krijgen waarna een "delete from #__descriptions where id = '$list-item';" gedaan wordt. Geen enkele controle verder nodig, weg is weg, dan vult ze hem maar opnieuw in..

Dat moet dan natuurlijk kunnen met twee invoerveldjes en een knop toevoegen, ik verwacht een "insert into #__descriptions values ($test1, $text2);"

Kent iemand toevallig al zoiets? Ik heb diverse formulieren hulpmiddeltjes bekeken, maar die kunnen zowieso geen van allen een dropdown list maken.

Het moet echt heel klein en ze krijgt ook zeker geen toegang tot de backend, dat is veel te uitgebreid en onbegrijpelijk voor d'r en daar kan ze veel te veel kwaad doen.

Wanneer er geen kant en klare module hier voor is, dan zou ik graag wat tips willen hebben hoe ik dit het beste van scratch kan opbouwen. Heb dus vooral in de kant-en--klaar hoek geneusd en een beetje naar de com_hello gekeken, en ik acht mijn kennis van joomla toch voorlopig nog duidelijk ondermaats om dit zo even uit de losse pols te schudden...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• MsG

MsG

Forumzwerver

Er zijn wel modules die je PHP laten schrijven in de content. Als je dan op de betreffende pagina gewoon een PHP-script maakt die doet wat jij wil? Misschien zou je die richting eens op kunnen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• hufkes

hufkes

MsG schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:26:
Er zijn wel modules die je PHP laten schrijven in de content. Als je dan op de betreffende pagina gewoon een PHP-script maakt die doet wat jij wil? Misschien zou je die richting eens op kunnen?
Mmm, kan me eigenlijk niet indenken dat dat veilig is.. had wel in de opties van JCE gezien dat je het kan aanzetten, en dan wordt inderdaad vermeld dat daarvoor speciale modules nodig zijn, maar ik zou toch denken dat mijn vraag helemaal niet zo ingewikkeld is...

Heb je overigens ook een naam / link van de modules die je bedoelt?

---

• MsG

MsG

Forumzwerver

Niet exact, ik zocht laatst eens en kwam gewoon willekeurige dingen tegen. Waarom zou het niet veilig zijn als je de betreffende klant verder geen backend logins geeft? Het is ook niet zo geavanceerd hoor, maar mijn korte ervaring met Joomla is al wel zo dat ik kan zeggen dat het prima werkt als je precies wilt hoe het standaard is, maar zodra je ietwat afwijkt je allemaal uit moet wijken naar modules en externe dingen. Ik ga zelf dan ook over op Drupal om dat te proberen, aangezien dat wél dingen heeft als custom content types. Bij Joomla! kan ik alleen bloglayout met tables, terwijl als ik een andere view wil ik custom modules moet gaan misbruiken :). Ook zijn bij Drupal veel extensies gewoon inhouse developed.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
hufkes schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:05:
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een nitwit gebruiker één tabelletje aan te laten passen en nieuwe entries daar aan toe te laten voegen. Ik zoek dus een heel simpele module en een form die ik alleen aan deze gebruiker laat zien.

Hierin moet ze dus een dropdown list met een $db-SetQuery(select id from #__descriptions) en een deleteknop krijgen waarna een "delete from #__descriptions where id = '$list-item';" gedaan wordt. Geen enkele controle verder nodig, weg is weg, dan vult ze hem maar opnieuw in..

Dat moet dan natuurlijk kunnen met twee invoerveldjes en een knop toevoegen, ik verwacht een "insert into #__descriptions values ($test1, $text2);"

Kent iemand toevallig al zoiets? Ik heb diverse formulieren hulpmiddeltjes bekeken, maar die kunnen zowieso geen van allen een dropdown list maken.

Het moet echt heel klein en ze krijgt ook zeker geen toegang tot de backend, dat is veel te uitgebreid en onbegrijpelijk voor d'r en daar kan ze veel te veel kwaad doen.

Wanneer er geen kant en klare module hier voor is, dan zou ik graag wat tips willen hebben hoe ik dit het beste van scratch kan opbouwen. Heb dus vooral in de kant-en--klaar hoek geneusd en een beetje naar de com_hello gekeken, en ik acht mijn kennis van joomla toch voorlopig nog duidelijk ondermaats om dit zo even uit de losse pols te schudden...
Geen verstand van Joomla, maar wat je kan doen is een google spreadsheet via json uitlezen, is paar minuutjes werk, en je hoeft niet in je database te rommelen: http://code.google.com/in...s/spreadsheet_sample.html

• hufkes

hufkes

raptorix schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

Geen verstand van Joomla, maar wat je kan doen is een google spreadsheet via json uitlezen, is paar minuutjes werk, en je hoeft niet in je database te rommelen: http://code.google.com/in...s/spreadsheet_sample.html
Dat is geen optie omdat ze zelf de descriptions wil kunnen aanpassen die op de site gebruikt worden, deze staan reeds in de mysql en dat moet ook zo blijven.

Ik vind het wel verbazingwekkend dat hiervoor klaarblijkelijk nog door niemand en oplossing voor is verzonnen, zo'n gekke vraag is het toch volgens mij niet. Wie weet komt er nog iemand met de ultieme tip of bestaande component, anders moet ik er binnenkort nog maar eens een stuk vrije tijd aan spenderen om zelf wat in elkaar te gaan draaien..

---

• Shrimp O Vis

Shrimp O Vis

hufkes schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:41:
[...]

Dat is geen optie omdat ze zelf de descriptions wil kunnen aanpassen die op de site gebruikt worden, deze staan reeds in de mysql en dat moet ook zo blijven.

Ik vind het wel verbazingwekkend dat hiervoor klaarblijkelijk nog door niemand en oplossing voor is verzonnen, zo'n gekke vraag is het toch volgens mij niet. Wie weet komt er nog iemand met de ultieme tip of bestaande component, anders moet ik er binnenkort nog maar eens een stuk vrije tijd aan spenderen om zelf wat in elkaar te gaan draaien..
Kan ze niet direct in de PHPmyAdmin iets wijzigen? :P

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

• raptorix
hufkes schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:41:
[...]

Dat kan ik je wel vertellen, het is niet de manier waarop je een CMS gebruikt 8)
Als je wilt dat een gebruiker bepaalde data kan bewerken, dan maak je daar gewoon netjes een contenttype voor aan in je CMS, en eventueel stel je de rechten zo in dat alleen dit contenttype door de gebruiker mag worden geedit. Als je dus een tabel direct laat editen door een gebruiker, dan omzeil je dus de businesslogica van je systeem, en dat wil je in principe niet.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Laat nou net contenttypes een groot gemis zijn in Joomla! :)

Weet iemand het volgende?

Ik heb een hoofdmenu bovenin de pagina. In dit menu heb ik weer items onder een bepaald item, qua hierarchie. Deze items onder het bepaalde woord worden nu zichtbaar als je op dat woord klikt, dan komen de subitems er onder te staan. Ik wil echter dat die items op een totaal andere plek komen te staan. Hoe kan ik dit fixen zonder met allemaal losstaande menu's te werken?

Anoniem: 109106

MsG schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:42:
Laat nou net contenttypes een groot gemis zijn in Joomla! :)

Weet iemand het volgende?

Ik heb een hoofdmenu bovenin de pagina. In dit menu heb ik weer items onder een bepaald item, qua hierarchie. Deze items onder het bepaalde woord worden nu zichtbaar als je op dat woord klikt, dan komen de subitems er onder te staan. Ik wil echter dat die items op een totaal andere plek komen te staan. Hoe kan ik dit fixen zonder met allemaal losstaande menu's te werken?
Ik heb dit opgelost door gebruik te maken van een jquery en dan specifiek de funcite appendTo. Waar mee je een element kan verplaatsen.

Voorbeeld is te zien op http://www.jvoz.nl/
Het verticale menu links met de blauwe achtergrond is gewoon niveau 3 binnen het menu.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb het niet zo op externe dingen als het ook intern kan :) dus ik heb even doorgezocht:

Het is een beetje omslachtig, maar nu is het in ieder geval gekoppeld:

Je geeft het hoofdmenu in de top een diepteniveau van 0 tot 1. Dan maak je een nieuwe menu module bij de menu's. Vervolgens selecteer je in die module het hoofdmenu-menu. Die geef je vervolgens de range 1--3. En positioneer je ergens, et voila :).

Anoniem: 109106

hmm die manier kende ik nog niet. Is iig een stuk minder lastig en het effect is hetzelfde. Ik ga het maar eens testen.

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03 20:12
Aangezien Het grote joomla topic al een tijdje closed is stel ik mijn vraag hier. Is dat de bedoeling? :X

Is het op een of andere manier mogelijk om in joomla 2 categories / sections aan 1 article toe te kennen?

• Shrimp O Vis

Shrimp O Vis

jaspara schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:10:
Aangezien Het grote joomla topic al een tijdje closed is stel ik mijn vraag hier. Is dat de bedoeling? :X

Is het op een of andere manier mogelijk om in joomla 2 categories / sections aan 1 article toe te kennen?
Dan zul je moeten hacken :P Ik weet wel dat het in Drupal kan.. daar kan je meerdere tags aan een artikel toevoegen..

• wielrenner
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 17:58
jaspara schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:10:

Gewoon een kopietje van het artikel maken. Dan heb je twee artikels met 2 categorieën. Op een andere manier kan het volgens mij niet.

• raptorix
Ik vroeg me zo af, worden jullie niet een beetje kriegel dat bij updates er van alles omvalt?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:13

Vos

AFCA

Vraagje...

Ik probeer op een site het laatste nieuws onder het menu weer te geven. Ik heb zelf een positie aangemaakt, dit in het template xml bestand en in de index.php. Via de ?tp=1 toevoeging zie ik de positie ook. Ook zie ik de 5 laatste nieuws items => http://jasperstevens.nl/getid2/?tp=1

Alleen als ik kijk op http://jasperstevens.nl/getid2 zie ik de nieuws items niet meer.

Enig idee waarom niet?

• MsG

MsG

Forumzwerver

raptorix schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:40:
Ik vroeg me zo af, worden jullie niet een beetje kriegel dat bij updates er van alles omvalt?
Ik wordt wel van meer kriegel in Joomla >:) , voor de wat technischere personen raad ik dan ook Drupal aan, dat heeft voorzieningen voor zulke dingen ingebouwd. Ik ben nu nog bezig in Joomla, maar mijn volgende project wordt in Drupal.

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 09:19
MsG schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:13:
[...]

Ik wordt wel van meer kriegel in Joomla >:) , voor de wat technischere personen raad ik dan ook Drupal aan, dat heeft voorzieningen voor zulke dingen ingebouwd. Ik ben nu nog bezig in Joomla, maar mijn volgende project wordt in Drupal.
Drupal heeft een *iets* andere leercurve, echt voordat je echt iets kan doen dan standaard modules aan en uit zetten ben je een half jaar verder. Bij ons op het werk doen we zowel Drupal als Joomla (Drupal voor de grotere en complexere producten) en ik heb zoveel mensen op hun spreekwoordelijke bek zien gaan om Drupal te proberen te doorgronden...

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat geldt misschien voor Piet die een hobbytreintjessite wil en voor Drupal of Joomla moet kiezen. Ik ken genoeg mensen die het binnen een maand wel redelijk konden. Met CCK e.d. kan je al vrij veel doen.

Joomla biedt imo gewoon te weinig om echt breed inzetbaar te zijn. Het doet allemaal aannames die soms bijna hardcoded zijn. Ik heb me voor een relatief simpele site al in zoveel bochten moeten wringen, en zoveel dingen anders heb moeten gebruiken dan waarvoor ze bedoeld zijn. Voor iets simpels als een contactform moet je alweer naar een out-house module gaan, waarvan de kwaliteit sterk verschilt en de helft commercieel uitgebuit wordt. Dat soort dingen zie ik niet zo bij het andere systeem.

• Sebazztiaan
MsG schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:41:
Dat geldt misschien voor Piet die een hobbytreintjessite wil en voor Drupal of Joomla moet kiezen. Ik ken genoeg mensen die het binnen een maand wel redelijk konden. Met CCK e.d. kan je al vrij veel doen.

Joomla biedt imo gewoon te weinig om echt breed inzetbaar te zijn. Het doet allemaal aannames die soms bijna hardcoded zijn. Ik heb me voor een relatief simpele site al in zoveel bochten moeten wringen, en zoveel dingen anders heb moeten gebruiken dan waarvoor ze bedoeld zijn. Voor iets simpels als een contactform moet je alweer naar een out-house module gaan, waarvan de kwaliteit sterk verschilt en de helft commercieel uitgebuit wordt. Dat soort dingen zie ik niet zo bij het andere systeem.
is cck ook niet een standaard module, eventueel in combinatie met "ZOMG ingewikkeld" views2....

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee maar de modules bij drupal zijn heel anders.

Mijn ervaring is dat het bij Joomla meestal zo gaat; even gechargeerd:

Hardcoded is de achtergrond groen. Er zijn externe out-house extensies: Achtergrond geel, achtergrond paars en achtergrond rood. Achtergrond geel kost 20 euro, achtergrond paars is gratis en rood ook.

Bij drupal zou er dan een module zijn die achtergrondkleur heet waarbij je zelf de kleur kan instellen.

Misschien een stom voorbeeld, maar het geeft bij mij wel een beetje aan hoe ik over Joomla denk. Zodra je afwijkt van de predefined "standaard" mag je met allemaal extern developed extensies gaan werken. Bij Drupal zijn de extensies gewoon in-house gestarte projecten en allemaal gratis, op die site. Bij Drupal heb je imo minder 1 standaard van waar het systeem uit gaat en ben je meer vrij.

• Sebazztiaan
MsG schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:45:
Nee maar de modules bij drupal zijn heel anders.

Mijn ervaring is dat het bij Joomla meestal zo gaat; even gechargeerd:

Hardcoded is de achtergrond groen. Er zijn externe out-house extensies: Achtergrond geel, achtergrond paars en achtergrond rood. Achtergrond geel kost 20 euro, achtergrond paars is gratis en rood ook.

Bij drupal zou er dan een module zijn die achtergrondkleur heet waarbij je zelf de kleur kan instellen.

Misschien een stom voorbeeld, maar het geeft bij mij wel een beetje aan hoe ik over Joomla denk. Zodra je afwijkt van de predefined "standaard" mag je met allemaal extern developed extensies gaan werken. Bij Drupal zijn de extensies gewoon in-house gestarte projecten en allemaal gratis, op die site. Bij Drupal heb je imo minder 1 standaard van waar het systeem uit gaat en ben je meer vrij.
Als je het zo bekijkt zitten we denk ik wel redelijk op 1 lijn. Alle Drupal Projecten (contrib) zijn gratis, het is de service waar je voor 'kan' betalen, zoals CDN2, en Acquia.

Dries vertelde in Parijs ook dat hij meer richten de SaaS kant wil, dus wie weet voor D8, D9 ;)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik kan mijn voorbeeld bevestigen met de build-in SEF. Volgens mijn baas een hele verbetering met Joomla 1.0. Oke prachtig, het werkt best oke voor pagina's gekoppeld aan het menu idd. Maar... zodra je een nieuwspagina oid krijgt, komt het ID mee in de URL. Dit is NIET instelbaar, nee het is enkel SEF aan of SEF uit, alle instellingen zitten hardcoded in de core. Op het forum krijg je ook niet echt nuttige info maar meer, koop sh404sef. Tja... Maar ik ben nog niet zo heel erg lang met Joomla bezig dus het kan best zijn dat ik bepaalde dingen nog niet benut of niet gebruik hoe ze bedoeld zijn.

• Shrimp O Vis

Shrimp O Vis

Het klopt inderdaad dat in Joomla veel dingen hardcoded zijn. Voor de meest simpelste dingen moet je in de Joomla libraries dingen gaan veranderen. Vanmiddag had ik een compleet andere admin-menu module gemaakt voor de administrator back-end omdat ik precies wil zeggen welke menu-items er staan en waar en welke toegankelijk zijn voor welke user-role.

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 15:06
Joomla is op zich een goed systeem maar als je tegen een probleem aanloopt, dan zit je vaak lang te zoeken. De raad is dan ook niet teveel te willen wijzigen en niet teveel af te wijken van de opgelegde structuur.

Ikzelf zit al een hele tijd met een probleem waar ik me al gek op gezocht hebt. Is er iemand op tweakers die Azrul's MyBlog gebruikt?

Ik heb op de frontpage problemen met het linken naar Myblog artikelen. Alle andere links werken correct, behalve die naar de blog. Wanneer ik voor voorpagina 'Ja' kies komt er netjes een 'Lees meer...' link op de voorpagina, inclusief een introtekst maar deze link gaat niet naar het blog gedeelte maar naar het algemeen artikel gedeelte. Het artikel wordt correct getoond maar zonder de mogelijkheid om te reageren en zonder de extra functionaliteit van MyBlog.

Dus ipv .../actueel/blog.html naar .../component/content/article/...

Op de blogpagina's zelf staan de links wel correct.

Bij de MyBlog administratie staat alles normaal
En bij menu staat voor de blog index.php?option=com_myblog

Kortom, ik geraak er niet goed wijs uit. Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen.

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 00:10
Poef, ik heb zowiezo slechte ervaring met dat spul van die devver. Heeft hier nog nooit goed gewerkt :S, maar heb zelf nu ook een klein probleempje.

Momenteel staat Joomla bij ons geïnstalleerd voor onze LAN-party's. De laatste editie, weliswaar in de legacy mode en met de seatmap (modified versie) erop.
Probleems is dus dat hij zeer langzaam laad. Soms duurt het wel tot maximaal 5 seconden voor ik hem compleet en wel op mijn scherm heb.
Heb ook al gegoogled, maar kon niet echt iets vinden wat mij kon hielpen. Heb nu ook wat dingen gedeïnstalleerd en de prulenbakken leeggegooid, maar dat hielp ook niet. Nu zat ik te denken aan een scriptje wat je database o.i.d. opruimd - bestaat dat.... of niet?

Want dit is al zeer lange tijden zo en dus niet erg fijn voor onze deelnemers als onszelf. Is er iemand die toevallig hier hetzelfde probleem heeft en ons op weg kan helpen c.q. een duwtje in de goede richting kan geven?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• JefSnare
  • Laatst online: 09-11-2020
@Brommer:
Heb je SEO (Search Enige Optimizing) aan staan? Bij mij werkt dit namelijk wel gewoon :S

@Xanland:
In Joomla zitten standaard dingen als, wis chache of opschonen. Met die dingen kom je al heel ver. Als je website dan nog zo langzaam is moet je even kijken naar de grootte van je plaatjes in je template en op de site. Als de website er respectievelijk 5 seconden over doet om alles te laden zit meestal de fout in de template

Twitter Flickr

• Emphyrio
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 22:16
Kijk eens op de site van byte.nl, zij hebben allerlei Joomla snelheidstips verzameld.

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 00:10
Dat was idd een goede tip JefSnare. Heb onder andere ontdekt dat er 3 zeer grote plaatjes in de header zetten (dia-idee header hebben wij), waarvan 1 er 1920x1080 was. En daarnaast nog wat overige modules e.d. weggegooid wat ook weer scheelde.

Ben begonnen met een 150MB aan bestanden in de root en geëindigd met 44MB (ok, niet alles was van Joomla) en de database was 15MB resp. 6MB.
Nu draaien we volgens mij weer zeer snel, en de complete site werkt ook nog! :)

Bedankt voor de tips in ieder geval, hopelijk hebben andere er ook nog wat aan. :+

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• JefSnare
Xanland schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:22:
Dat was idd een goede tip JefSnare. Heb onder andere ontdekt dat er 3 zeer grote plaatjes in de header zetten (dia-idee header hebben wij), waarvan 1 er 1920x1080 was. En daarnaast nog wat overige modules e.d. weggegooid wat ook weer scheelde.

Ben begonnen met een 150MB aan bestanden in de root en geëindigd met 44MB (ok, niet alles was van Joomla) en de database was 15MB resp. 6MB.
Nu draaien we volgens mij weer zeer snel, en de complete site werkt ook nog! :)

Bedankt voor de tips in ieder geval, hopelijk hebben andere er ook nog wat aan. :+
Blij dat het werkt ;). Het is inderdaad wel eens handig om te kijken hoeveel ruimte je nou "misbruikt" op de host/server. Vaak zijn plaatjes erg groot en dat vinden de meeste browsers niet erg totdat er ge-resized moet worden. Een tip is ook om echt de afbeelding bijvoorbeeld 400x200 te verkleinen. Dan is de afbeelding gewoon precies zo groot als die moet zijn en hoeft er misschien slechts 4% verkleind te worden. Terwijl in jouw geval dat minstens 70% moest zijn :P .
Laatst kwam ik bij een aantal andere Joomla gebruikers databases van >50MB tegen en dit kun je met de standaard joomla tools al reduceren tot <20MB. ;). Mooi dat het weer lekker snel werkt, is voor de meeste webgebruikers een pré namelijk... ;)

Twitter Flickr

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:29

loewie1984

music addict! pizza monster!!

vraagje, ik ben met joomla aan de slag gegaan met het oog op een document management systeem voor onze documentatie op de afdeling. normaal zou ik dat in sharepoint doen, maar op dit moment moet dat even gratuit en opensource dus.

Ik heb gekeken naar diverse joomla extensions maar er zit weinig bij van mijn gade of ik heb op dit moment nog niet de kennis om de goede invoegtoepassingen te onderscheiden van de kwalitatief mindere.

Ik zoek eigenlijk dus een extension waarin ik word, excel, visio, ppt's en config files kan opslaan. Liefst met indexering te doorzoeken en relatief "makkelijk" in beheer. Iemand ideeën of suggesties?

discogs

• JefSnare
@loewie-643-:
Misschien dat Docman misschien iets is. Er zijn in principe niet veel extensies die dit allemaal ondersteunen. Denk zelf namelijk dat docman een van de weinige is. Joomla wordt namelijk vooral gebruikt als "uitbreidbaar" CMS. Veel mensen denken dat het juist makkelijker is om een joomla site op te zetten maar vaak is het onhandig en past het niet volgens de voorwaarden die jij eraan stelt.

Als je zoiets zoekt kun je ook kijken naar MS Workspaces. Ik denk dat dit meer de richting op gaat die jij wilt. Jammer genoeg is Joomla hier niet echt familair mee en wordt het dus vaker gebruikt als "uitgebreid"cms i.p.v. sharesystems.

Twitter Flickr

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 15:06
Xanland schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:05:
Poef, ik heb zowiezo slechte ervaring met dat spul van die devver. Heeft hier nog nooit goed gewerkt :S, maar heb zelf nu ook een klein probleempje.
Ik ben er niet uit geraakt met het MyBlog probleem. Uiteindelijk heb ik de module verwijderd en de comments zijn netjes blijven staan, oef! De module was bovendien te uitgebreid; de standaard blog layout voldoet prima.

De conclusie blijft gelijk: ga niet teveel klooien met Joomla, anders loopt het mis!

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:24
brommer schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:35:
[...]De conclusie blijft gelijk: ga niet teveel klooien met Joomla, anders loopt het mis!
Of je zorgt ervoor dat je gewoon goede modules/componenten gebruikt van gerenommeerde ontwikkelaars, in plaats van hobby-projectjes van een enkele ontwikkelaar.
JefSnare schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:45:
Op veel websites staan simpele componenten/modules/plugins die niet altijd werken. Kijk daarom ook gewoon op extensions.joomla.org. Hier staan erg veel spullen die gewoon wel werken, vaak zie je het al snel genoeg aan de demo. ;)
Exact mijn punt!

[Voor 33% gewijzigd door Hmmbob op 01-12-2009 17:16]

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• JefSnare
Op veel websites staan simpele componenten/modules/plugins die niet altijd werken. Kijk daarom ook gewoon op extensions.joomla.org. Hier staan erg veel spullen die gewoon wel werken, vaak zie je het al snel genoeg aan de demo. ;)

Twitter Flickr

• MsG

MsG

Forumzwerver

Weet iemand waar allemaal wordt gedefineerd wat in de <jdoc:include type="head" /> komt? Er wordt bij mij een script geladen (ik bouw een bestaande template om), maar kan niet vinden waar dat gedefineerd staat.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

pff, volgens mij zit dat in de index.php die in je templatefolder staat. Althans ik meen mij te herinneren dat het zo zat.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Daar gooi je juist die output in :), maar ik bedoel wat bepaalt wat er werkelijk uit komt.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee