Toon posts:

[Ervaringen] Joomla CMS

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 140.770 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:47

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

raptorix schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:50:
[...]

Om maar 1 ding te noemen, een ander groot nadeel vind ik dat je voor het aanmaken van nieuwe documenttypes dus zelf in de database moet gaan zitten prutsen. Een ander groot probleem is dat met elke nieuwe versie je er achter komt dat allerlei plugins niet meer compatibel zijn.

Zelf werk ik veel met Umbraco, veel beter extendible, opgezet met het idee om een GOED CMS te zijn, niet om een CMS met zoveel mogelijk features te hebben.

Het is zelfs zo krachtig dat je vrijwel je hele site kan ontwikkelen vanuit een browser zonder dat je ook maar 1 file op het systeem hoeft te plaatsen.
De backend zit niet super logisch in elkaar en is zeker voor onervaren beheerder moeilijk, het kost veel tijd om een bepaalde optie te vinden.
Ik overweeg zelf ook om Drupal te gaan proberen, het lijkt me wat cleaner en overzichtelijker.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Yea, heb ik gedaan. Zat even te kijken hoe ik bij website management kwam om templates en andere dingen toe te voegen.

Je moet eerst een database maken, in mijn geval "archeologie" en die dan invoeren bij de installatie van Joomla. Dan via de administratie van Joomla kan je een template toevoegen (die je kan downloaden/maken). Zover ben ik nu dus, nu probeer ik nog die templatie die ik gedownload heb "werkend" te krijgen. Ik denk dat ik het moet actieveren maar dat weet ik nog niet.

Ik doe het op mijn localhost, ik ga dus naar
http://localhost/archeologie , in die map staat alleen de core map van Joomla. Hoe kom ik dan bij de template die ik net geinstalleerd heb?
http://localhost/archeologie/Core , hier krijg ik de standaart template van Joomla te zien, die voorpagina.

//edit. Bij Templatebeheer zie ik mijn geinstalleerde template met een leeg rondje er voor, ik neem aan dat ik hier moet kiezen welke template ik wil gebruiken voor mijn site. Maar ik kan het nergens opslaan volgens mij.

//edit2. Aha, standaart aanklikken :). Dacht dat ie dan alles weer resette!

Als jullie deze vragen vervelend vinden dan hou ik er wel mee op, maar goed ik ben op wikipedia/forums aan het lezen dus ik steek er wel moeite in ;).

Okay cool, heb net dus die template aangezet en ben nu al tekst aan het editen. Wat leuk!

[Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 17-04-2008 18:30]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16

Nakebod

Nope.

Quickstart guide is wel handig om eens te lezen als je nieuw bent met Joomla 1.5, http://help.joomla.org/gh.../joomla_15_quickstart.pdf
Of de algemene docs @ http://docs.joomla.org/Start_here

Denk dat dan de meeste vragen die je nu hebt, danwel nu nog zou willen stellen :P met de quickstart zijn beantwoord.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Mr_gadget schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:23:
[...]

De backend zit niet super logisch in elkaar en is zeker voor onervaren beheerder moeilijk, het kost veel tijd om een bepaalde optie te vinden.
Ik overweeg zelf ook om Drupal te gaan proberen, het lijkt me wat cleaner en overzichtelijker.
Overweeg ook eens Umbraco, ik heb zelf ongeveer 15 CMS'en uitgetest, zowel persoonlijk als profesioneel. En moet zeggen dat Umbraco er op opensource gebied met kop en schouders bovenuit steekt. Grootste voordeel is dat je zelf overal controle overhoud. Wat voor mij erg belangrijk is, is de extensibility met .NET componenten. Je kan dus zelf .NET controls aan Umbraco toevoegen die direct communiceren met de API. Kortom je hoeft niet zelf in de broncode te hacken of te compilen om het systeem uit te breiden.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 18:42
raptorix schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:54:
[...]
Wat voor mij erg belangrijk is, is de extensibility met .NET componenten. Je kan dus zelf .NET controls aan Umbraco toevoegen die direct communiceren met de API. Kortom je hoeft niet zelf in de broncode te hacken of te compilen om het systeem uit te breiden.
Is http://www.dotnetnuke.com/ dan niks voor je ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• raptorix

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 18:42
Dat is een duidelijk goed gefundeerde mening......
Daar heeft iedereen wat aan.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• raptorix
Remco schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:03:
[...]

Dat is een duidelijk goed gefundeerde mening......
Daar heeft iedereen wat aan.
Naja beetje zelfde als Joomla, heel veel meuk erin, veel aandacht voor features, weinig voor kwaliteit.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

raptorix schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:54:
[...]

Overweeg ook eens Umbraco, ik heb zelf ongeveer 15 CMS'en uitgetest, zowel persoonlijk als profesioneel. En moet zeggen dat Umbraco er op opensource gebied met kop en schouders bovenuit steekt. Grootste voordeel is dat je zelf overal controle overhoud. Wat voor mij erg belangrijk is, is de extensibility met .NET componenten. Je kan dus zelf .NET controls aan Umbraco toevoegen die direct communiceren met de API. Kortom je hoeft niet zelf in de broncode te hacken of te compilen om het systeem uit te breiden.
Er zijn niet veel hosters die .NET ondersteunen. Dat maakt het gelijk een duur pakket.

Maar ik vraag me af waarom zou je in bv Joomla ( het is tenslotte een joomla topic ) de broncode willen hacken? Je kan toch alles vanuit de template, plugins, modules en/of components doen?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• raptorix
LuCarD schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:48:
[...]

Er zijn niet veel hosters die .NET ondersteunen. Dat maakt het gelijk een duur pakket.

Maar ik vraag me af waarom zou je in bv Joomla ( het is tenslotte een joomla topic ) de broncode willen hacken? Je kan toch alles vanuit de template, plugins, modules en/of components doen?
Niet veel? Ik ken er duizenden, .NET met Sqlserver heb je voor een tientje per maand.
Hoe zou je het in Joomla doen als je een contenttype nodig hebt wat er nog niet is?
Stel je voor je wilt een website over auto's maken, en je wilt daarin auto's invoeren, dan dien je toch zelf in de database te gaan rommelen lijkt me.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Poeh, komt nog heel wat bij kijken. Zo een template maken... jammer dat het niet goed kan met een WTYSIWYG editor :$. Heb een slecht idee waar ik moet beginnen, misschien is het makkelijker om een bestaande template te ombouwen naar de site die ik wil maken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

raptorix schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:13:
[...]

Niet veel? Ik ken er duizenden, .NET met Sqlserver heb je voor een tientje per maand.
Hoe zou je het in Joomla doen als je een contenttype nodig hebt wat er nog niet is?
Stel je voor je wilt een website over auto's maken, en je wilt daarin auto's invoeren, dan dien je toch zelf in de database te gaan rommelen lijkt me.
duizenden .NET providers, versus miljoenen LAMP providers. Maar goed dat is een andere discussie. En ik was me er niet van bewust dat het inmiddels net zo goedkoop kan als LAMP hosting.

Je kan een raw contenttype gebruiken en daar kan je eigen content type van maken als je dat zou willen.

En hoe zou je de auto database willen oplossen in Umbraco? Daar moet je toch ook een database maken?

• raptorix
LuCarD schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:49:
[...]

duizenden .NET providers, versus miljoenen LAMP providers. Maar goed dat is een andere discussie. En ik was me er niet van bewust dat het inmiddels net zo goedkoop kan als LAMP hosting.

Je kan een raw contenttype gebruiken en daar kan je eigen content type van maken als je dat zou willen.

En hoe zou je de auto database willen oplossen in Umbraco? Daar moet je toch ook een database maken?
Ik ga niet eens in op onzinnige LAMP argumenten, in Umbraco hoeft dat dus niet, je maakt daar gewoon Objecttypes via de GUI aan, sterker nog je hoeft voor GEEN enkele actie in je database te prutsen.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

raptorix schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 16:21:
[...]

Ik ga niet eens in op onzinnige LAMP argumenten
Agreed :)
, in Umbraco hoeft dat dus niet, je maakt daar gewoon Objecttypes via de GUI aan, sterker nog je hoeft voor GEEN enkele actie in je database te prutsen.
Sorry misschien ben ik even de draad kwijt. Maar wat bedoel je met object types? B
edoel je daar content-types mee, zoals in je eerdere vraag?
In dat geval:
Ook binnen joomla hoef je niet in de database te prutsen ( IMHO kan het niet eens ). Je moet wel een view maken, deze in raw type dwingen en dan kan je binnen de view je eigen content-type aan geven.

Of bedoel je met Object Type database objecten?
Oke, dat is niet mogelijk binnen het standaard pakket van Joomla. Je hebt wel bijvoorbeeld AkoForm of community builder. Maar persoonlijk ben ik daar niet zo'n voorstander van, alhoewel er sommige mensen wel bij zweren.

Zelf ben ik meer een persoon die een databasemodel bouwt en daar boven op een presentatie vorm. In dit geval Joomla, maar zolang je database model goed is kan je zonder veel problemen ook andere presentatie vormen boven op maken.

• raptorix
Met Objecttypes bedoelde ik idd Documenttypes

Anoniem: 109106

MrVegeta schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:22:
Poeh, komt nog heel wat bij kijken. Zo een template maken... jammer dat het niet goed kan met een WTYSIWYG editor :$. Heb een slecht idee waar ik moet beginnen, misschien is het makkelijker om een bestaande template te ombouwen naar de site die ik wil maken.
Om een template te maken heb je redelijk wat kennis nodig van CSS, dan maak je zo templates.

Je kan een module downloaden voor Dreamweaver zodat je makkelijker een template kan maken.

Om een begin te maken kan je kijken naar tutorials zoals: http://dev.joomla.org/content/view/1136/79/.
Het is een flinke lap tekst maar je hebt er veel aan.

Persoonlijk zou ik je de tip geven om eerst alles op papier te zetten zodat je een idee hebt waar je alles wilt.

Anoniem: 194622

hey mensen
ik heb een vraagje he, ik ben nu een site aan het maken met joomla en nou wil het geval dat ik banners aan de zijkant heb staan en ze er niet weg krijg:S nou het ik de images wel weg maar nu is het ene vakje met kruisje en ik kan er nog steeds op klikken omdat de links nog wel werken, weet iemand hoe ik de links weg haal aan de rechter zijkand van de site? alvast bedankt.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:51

KhaZ

Alfa Romeo

Anoniem: 194622 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:00:
hey mensen
ik heb een vraagje he, ik ben nu een site aan het maken met joomla en nou wil het geval dat ik banners aan de zijkant heb staan en ze er niet weg krijg:S nou het ik de images wel weg maar nu is het ene vakje met kruisje en ik kan er nog steeds op klikken omdat de links nog wel werken, weet iemand hoe ik de links weg haal aan de rechter zeikand van de site? alvast bedankt.
Zeikand?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Anoniem: 194622 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:00:
hey mensen
ik heb een vraagje he, ik ben nu een site aan het maken met joomla en nou wil het geval dat ik banners aan de zijkant heb staan en ze er niet weg krijg:S nou het ik de images wel weg maar nu is het ene vakje met kruisje en ik kan er nog steeds op klikken omdat de links nog wel werken, weet iemand hoe ik de links weg haal aan de rechter zijkand van de site? alvast bedankt.
Zitten die banners niet gewoon in de template?

Wie heeft die banners toe gevoegd?

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik zou gewoon com_banners (Of was het nu mod..) unpublishen. Lijkt me veel makkelijker :+

LuCarD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:12:
[...]

Zitten die banners niet gewoon in de template?

Wie heeft die banners toe gevoegd?
ik kan niet vinden waar ik die links dan moet verwijderen want in de template manager kan ik niet de links vinden waar ze naar verwijzen.

degene die de site ooit heeft aangemaakt heeft die er in gezet maar die is nu geen administrator meer en weer niet meer hoe het moet:(

de site is www.aid.hu.nl dan zie je aan de rechter zijkant dat staan
bedankt

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Als je in de template kijkt zou je op plaats waar nu de banners staan een placeholder moeten zien staan.

In Joomla1.5 is dat
code:
1
<jdoc:include ..... />

Daar kun je zien welke module verantwoordlijk is voor de inhoud. Je kan hem dan in het beheer uit zetten. Je kan natuurlijk ook gewoon de placeholder weggooien ;)
Nakebod schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:22:
Ik zou gewoon com_banners (Of was het nu mod..) unpublishen. Lijkt me veel makkelijker :+
Dat zou heeeeeeel goed kunnen ...

LuCarD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:31:
Als je in de template kijkt zou je op plaats waar nu de banners staan een placeholder moeten zien staan.

In Joomla1.5 is dat
code:
1
<jdoc:include ..... />

Daar kun je zien welke module verantwoordlijk is voor de inhoud. Je kan hem dan in het beheer uit zetten. Je kan natuurlijk ook gewoon de placeholder weggooien ;)
ik heb joomla 1.8 als ik daar in de template manager kijk zie ik geen link die te maken heeft met met die links op de site. en geen placeholders. kijk ik verkeerd? 8)7

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:14
Anoniem: 194622 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:44:
[...]

ik heb joomla 1.8 als ik daar in de template manager kijk zie ik geen link die te maken heeft met met die links op de site. en geen placeholders. kijk ik verkeerd? 8)7
versie 1.8? je hebt waarschijnlijk 1.0.8 en die versie zou ik maar upgraden naar 1.0.15 (de laatste 1.0.x versie)

Joomla 1.5 is de herschreven Joomla versie
1.8 bestaat nog niet. :)

Artwido schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:38:
[...]

versie 1.8? je hebt waarschijnlijk 1.0.8 en die versie zou ik maar upgraden naar 1.0.15 (de laatste 1.0.x versie)

Joomla 1.5 is de herschreven Joomla versie
1.8 bestaat nog niet. :)
o hm. als ik mijn admin open staat er rechts boven in version 1.8 ofzo of het is een 0 met een stipje er in maar het lijkt verdacht veel op een 8:( ik heb wel bij de template manager gekeken maar daar staan die links niet en die witte vakjes met zo'n kruisje er in kan ik nergens vinden waar ik eht weg haal (wazig nederlands:D)

helpt iemand me alsjeblieft die banners aan de zijkant weg te halen:D:D:D _/-\o_

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:20
raptorix schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 14:41:
[...]

Naja beetje zelfde als Joomla, heel veel meuk erin, veel aandacht voor features, weinig voor kwaliteit.
Valt reuze mee, het kan er wel in zitten maar dat betekent niet dat je het HOEFT te gebruiken. Ik gebruik zelf eigenlijk vrij weinig van Joomla aan extra's en het zit me alles behalve in de weg. Joomla 1.5 is flink vooruit gegaan ten opzichte van 1.x als het gaat om de codebase. Veel minder overhead, veel meer controle.

Umbraco is hartstikke leuk en aardig maar voor veel mensen net een beetje te ingewikkeld en de user community is veel kleiner dan die van Joomla. Joomla 1.5 is zo bagger nog niet, het volstaat voor heel veel mensen prima. Ik heb een tijd lang zitten twijfelen tussen Typo3 en Joomla 1.5 maar ben uiteindelijk bij Joomla 1.5 uitgekomen omdat er ook mensen mee moeten kunnen werken die 0,0 verstand hebben van websites. Met Joomla 1.5 lukt dat aardig tot op heden en de code die er uit word getuft is vandaag de dag gewoon netjes te noemen mits je er zelf ook wat moeite in steekt.

iRacing profiel

• raptorix
Reind schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:55:
Umbraco is hartstikke leuk en aardig maar voor veel mensen net een beetje te ingewikkeld
Je hebt in principe alleen kennis van HTML en XSLT nodig om aan de gang te kunnen.
99 procent van functionaliteit kan je met XSLT gebruiken, en XSLT is nou niet de meest ingewikkelde taal. Ik zal binnenkort eens wat screencasts maken om te laten zien hoe makkelijk het werkt.

Overigens denk ik dat het verstandig is om deze discussie niet meer in dit topique te doen (sorry voor het kapen :X ). Er is volgens mij nog een algemene CMS'en thread.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:04
Weet iemand hoe je de parameters van een menu kan laden in je module? Krijg op dit moment alleen maar de parameters van de menu module zelf.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik krijg twee verzoekjes waar ik zelf even niet meer uitkom:

1. Automatisch publishen van artikelen op de frontpage
In <1.5 was daar een aanpassing voor mogelijk in ACL's en een script wijziging. In 1.5 kan ik geen enkele pointer meer vinden waar ik het op kan uitproberen :)

2. Een compacte shoutbox
Beetje vergelijkbaar met Risp's Shoutbox 1.2. Ik weet dat hij bezig is met het finalisen van z'n versie voor Joomla 1.5 (http://risperdal.student....omla/content/view/21/2/), maar dat duurt helaas al langer dan ik had gehoopt.

Het valt me op er geen antwoorden te vinden zijn op het wereld wijde web, terwijl dit toch geen hele vreemde vragen zijn. Ik kom overigens deze vragen ook niet terug in dit of voorgaande topic (alhoewel die dan even buiten scope zijn).

Wie o wie kan me een duwtje in de goede richting geven?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xzaz
BtM909 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:03:
Ik krijg twee verzoekjes waar ik zelf even niet meer uitkom:

1. Automatisch publishen van artikelen op de frontpage
In <1.5 was daar een aanpassing voor mogelijk in ACL's en een script wijziging. In 1.5 kan ik geen enkele pointer meer vinden waar ik het op kan uitproberen :)
Hoe bedoel je 'automatisch' je vinkt toch gewoon 'show on frontpage' aan wanneer je de content item op de frontpage wilt hebben?
2. Een compacte shoutbox
Beetje vergelijkbaar met Risp's Shoutbox 1.2. Ik weet dat hij bezig is met het finalisen van z'n versie voor Joomla 1.5 (http://risperdal.student....omla/content/view/21/2/), maar dat duurt helaas al langer dan ik had gehoopt.
Of eentje zelf maken. :*) 't is niet meer dan INSERT en een SELECT query. Anders moet je hier eens kijken.
Het valt me op er geen antwoorden te vinden zijn op het wereld wijde web, terwijl dit toch geen hele vreemde vragen zijn. Ik kom overigens deze vragen ook niet terug in dit of voorgaande topic (alhoewel die dan even buiten scope zijn).

Wie o wie kan me een duwtje in de goede richting geven?
Tja er zijn wel antwoorden te vinden maar het is even zoeken. Gelukkig gooien mods hier op GoT niet zo snel je topic dicht. :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

xzaz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:43:
[...]

Hoe bedoel je 'automatisch' je vinkt toch gewoon 'show on frontpage' aan wanneer je de content item op de frontpage wilt hebben?
En automatisch betekent? Ik wil dat vinkje gewoon default aan hebben ;)

Ben ondertussen al de code ingedoken en aangezien er *gelukkig* van een MVC model gebruik is gemaakt, moet het niet zo spannend meer zijn :)
[...]

Of eentje zelf maken. :*) 't is niet meer dan INSERT en een SELECT query. Anders moet je hier eens kijken.
* bannen
* ip log
* anti-cursing
* captcha

en zo zijn er wel meer dingen waarvan ik me afvraag waarom ik het wiel opnieuw moet uitvinden ;) Had ik net zo goed een CMS ala joomla kunnen bouwen ;)
[...]

Tja er zijn wel antwoorden te vinden maar het is even zoeken. Gelukkig gooien mods hier op GoT niet zo snel je topic dicht. :>
Ehm, nogmaals echt antwoorden zijn er niet.... Tenzij jij bovenstaande vragen beantwoord met oplossingen die op 't net staan (zelf bouwen is dan geen oplossing in deze ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Shoutbox 1.3 Beta: (1.5 Legacy)
http://extensions.joomla....k/link_id,4834/Itemid,35/

TurtuShout: (1.5 Native)
http://extensions.joomla....k/link_id,4465/Itemid,35/

En misschien/vast nog wat andere van http://extensions.joomla....ts/cat_id,1862/Itemid,35/ die "1.0" zijn, maar mogelijk gewoon met 1.5 werken als je de Legacy plugin aanzet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Legacy moet ik vanwege andere redenen juist uithebben, maar je twee linkjes hebben me hopelijk verder geholpen :)

Thnx

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ben wel benieuwd waarom je dan juist geen legacy wilt? Het maakt immers qua performance niet uit: Nakebod in "[Ervaringen] Joomla 1.5 CMS"

En als die shoutbox dingen niet voldoen, zou je eens een poging kunnen wagen om Yuri Volkov, maker van o.a. yvComment en yvSmiley, te vragen of hij yvShout :+ zou willen maken. Past wel in de reeks extensies die hij heeft :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PHP4 is een van de redenen en een plugin die alsnog niet werkt in legacy mode ;)

eej mensen
ik heb even een vraag.
ik ben met een site bezig en daar wil ik in het main menu een nieuw item plaatsen. nou staat de naam van het item dat ik er wil plaatsen wel maar de tekst die ik er in heb gezet kan niemand bekijken want er staat dan dat je niet gemachtigd bent om het te bekijken.
ik snap alleen niet hoe ik bij dit kopje nou ook tekst krijg zodat iedereen het kan zien.
www.aid.hu.nl voor als je even wilt kijken waar ik het over heb. onder het kopje "word ook sponser"
super bedankt mensen alvast.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 194622 op 10-05-2008 13:13]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Kijk eens naar de foutmelding: U dient zich in te loggen.
Wat maken we daaruit op? Juist, de pagina is niet public, maar registered of hoger.
Sim-pel.

Nakebod schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:21:
Kijk eens naar de foutmelding: U dient zich in te loggen.
Wat maken we daaruit op? Juist, de pagina is niet public, maar registered of hoger.
Sim-pel.
dat is al een vooruitgang:D maar hoe kan ik de hele pagina public maken dan? ik kan wel per content public maken maar ik weet niet hoe dat voor de hele pagina moet
bedankt

• Nakebod

Nakebod

Nope.

In de Article Manager moet je even die pagina opzoeken, en in de colom Access Level staat gok ik Registered. Als je daarop klikt zal hij veranderen naar Special, nog een keer klikken en hij is Public.
Ik zie wel dat je Joomla 1.x gebruikt, en geen Joomla 1.5.x, maar de werking is daar hetzelfde, alleen heet de colom dan gewoon Access.

Nakebod schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:53:
In de Article Manager moet je even die pagina opzoeken, en in de colom Access Level staat gok ik Registered. Als je daarop klikt zal hij veranderen naar Special, nog een keer klikken en hij is Public.
Ik zie wel dat je Joomla 1.x gebruikt, en geen Joomla 1.5.x, maar de werking is daar hetzelfde, alleen heet de colom dan gewoon Access.
ik heb geen articel manager:( wel content manger section manager en category manager:) ik heb als het goed is alles al public gezet.
ik heb oko geprobeerd het gewoon weg te gooien en een nieuw content aan te maken maar daar snap ik neit goed hoe ik tekst meot invoeren wnat daar kan ik alleen settings invoeren:(
ik kan hem ook niet opwaarderen tot 1.5 toch?
ik krijg ook die verlepte placeholders aan de rechter zeikand niet weg:( gaat niet erg goed allemaal:(
bedankt

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 194622 op 10-05-2008 14:07]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

1.x heeft als het goed is een Static Content Manager en Show all Content, als ik mij niet vergis.
Daar zou hij ergens bij moeten staan, je hebt immers die pagina ook aangemaakt ergens, daar moet je wezen :)

En je kan wel upgraden naar 1.5, maar dat is niet zo 123 te doen, kans is aanwezig dat de template niet helemaal in 1.5 werkt, dat het converteren van 1.x naar 1.5 niet soepel verloopt.
http://docs.joomla.org/Migrating_from_1.0.x_to_1.5_Stable voor als je ooit over wilt gaan.
Een goede testomgeving en backup is zeker wel aan te raden voordat je er uberhaupt aan begint.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik voel me echt een n00b, maar ben er al 3 dagen mee bezig en krijg het gewoon niet voor elkaar.

Ik heb een menu (mainmenu) waaraan ik per menuitem een submenu wil hangen. Klinkt simpel, maar ik kan het serieus nergens vinden. Ik krijg het wel voor elkaar om een submenu onder alle items in mainmenu te maken, maar geen aparte per mainmenuitem...

Iemand die mij dit misschien in stappen uit kan leggen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13

K-Jay

Klaas Jan

CrashOne schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:49:
Ik voel me echt een n00b, maar ben er al 3 dagen mee bezig en krijg het gewoon niet voor elkaar.

Ik heb een menu (mainmenu) waaraan ik per menuitem een submenu wil hangen. Klinkt simpel, maar ik kan het serieus nergens vinden. Ik krijg het wel voor elkaar om een submenu onder alle items in mainmenu te maken, maar geen aparte per mainmenuitem...

Iemand die mij dit misschien in stappen uit kan leggen?
Maak een nieuw menu-item aan. Vervolgens kun je in de listbox aan de linkerkant ("Hoofdniveau") aangeven onder welk bestaande menu-item je hem wilt hangen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Artwido
K-Jay schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:15:
[...]

Maak een nieuw menu-item aan. Vervolgens kun je in de listbox aan de linkerkant ("Hoofdniveau") aangeven onder welk bestaande menu-item je hem wilt hangen.
Als ik het goed lees dan krijgt hij dat wel voor elkaar maar hij wil aparte menu's.
Je maakt dan in menumanager een nieuw menu aan. Je moet daar twee namen invullen namelijk menu-naam en module-naam.
Er word dan automatisch een menu-module aangemaakt. Als je naar de module gaat kun je daar weer het nodige instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Omdat ik toch nog best een beginner @ Joomla ben en dat de kennis van Joomla als startende webdesigner toch wel handig is om te hebben, heb ik besloten om maar gewoon een boek te kopen.

Dus net dit boek besteld:

http://automatiseringgids.sdu.nl/ag/images/9789012123426_lowres_tcm398-392271.jpg

Hopelijk wordt Joomla dan snel wijzer :Y)

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xzaz
Rakkerzero schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:09:
Omdat ik toch nog best een beginner @ Joomla ben en dat de kennis van Joomla als startende webdesigner toch wel handig is om te hebben, heb ik besloten om maar gewoon een boek te kopen.

Dus net dit boek besteld:

[afbeelding]

Hopelijk wordt Joomla dan snel wijzer :Y)
PCM had ook een DVD uit gegeven met allemaal video tutorials van Joomla. Daar heb ik het mee geleerd.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09-2022

AaroN

JayGTeam (213177)

xzaz schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:22:
[...]

PCM had ook een DVD uit gegeven met allemaal video tutorials van Joomla. Daar heb ik het mee geleerd.
Vond je er wat aan? Ik heb er ook 3 liggen volgens mij, allen verschillend, maar heb nog niet de moeite genomen ze te bekijken :) Vind Joomla topspul om mee te klooien, professioneel zou ik het niet aanraden.

JayGTeam (213177)

• Artwido
AaroN schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:28:
[...]
Vind Joomla topspul om mee te klooien, professioneel zou ik het niet aanraden.
want?

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb het boek inmiddels binnen en moet zeggen dat het allemaal best duidelijk wordt uitgelegd en toegelicht enzo. Ik denk dat het hiermee wel gaat lukken.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 16:33
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Joomla 1.5 heeft erg leuke dingetjes in zijn API waardoor je standaard zaken (zoals bijv het lezen van een dir etc..) neit meer zelf hoeft te lopen scripten, natuurlijk heeft het ook zo zijn eigenaardigheden maar welk Framework heeft dit nou niet?

Strava, Twitter

• Webgnome
Beste mensen,

ik vroeg mij eigenlijk af of er modules/componenten voor 1.5 bestaan die usergroupen nog iets verder uitdiepen. Te denken valt aan dat een manager (back-end) alleen maar artikelen mag maken en verwijderen.

Strava, Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik ben bezig een website voor een sportclub te maken. Waar ik nog even mee zit is hoe we het gaan doen met sections en categories. Ik wil hier eigenlijk op een nuttige manier gebruik van maken en dus niet domweg per menu-item een section gebruiken. Ik zat bijv. te denken aan het indelen van secions per seizoen(/jaar). Dit omdat er bij een sportclub elk seizoen veel verandert en je de oude sections dan als een soort archief kunt gebruiken. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of dit echt handig is, maar hier zijn vast wel 'best practices' voor... Heeft iemand hier ervaring met het maken van een joomla-site voor een sportclub en hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

An sich voor seizoen gerelateerde nieuwsitems is dat een prima insteek, ook met het oog op makkelijk archiveren van een heel seizoen.
Algemene pagina's die (vrijwel) nooit veranderen zou je dan wel allemaal in een sectie Algemeen kunnen zetten,of welke naam dan ook.

Zelf heb ik voor een site wel gekozen voor een Sectie = Menuitem structuur, dit is wel handig als je veel pagina's hebt zodat je deze snel terug gevonden krijgt in de Article Manager.
Verder hebben secties niet echt veel nut naar mijn idee, het is maar een naampje waar iets onder hangt, ik had er ook voor kunnen kiezen om 150 pagina's uncategorized neer te zetten, enige nadeel is dan voor mij het snel terugvinden van een pagina.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-02 19:27
Hey allen, ik heb een beetje een probleem met tinyMCE.
Ik heb wat zitten kloten in wat phpbestanden om meer html toe te laten. Ik heb alles nu goed fucked up eigenlijk. is er een manier om de hele module opnieuw te installeren? Ik heb nu helemaal geen editor meer. Als ik vanuit de /administrator een article wil openen heb ik enkel een wit scherm. Iemand die me kan helpen? Ik heb al geprobeerd om de bestanden maueel terug te plaatsen, maar dat helpt niet echt.

Te koop: Canonlenzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teun_2
update: ik heb een andere editor geinstalleerd en dat is voor mij voldoende :D

[Voor 49% gewijzigd door Teun_2 op 06-06-2008 12:55]

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook nog goede extensions voor:
- Het maken van formulieren
- Calendar/events (met een module 'Upcoming events')
- Gastenboek

Op de extensions-pagina op joomla.org staan wel een aantal, maar vind het allemaal wat tegenvallen. Ong. alles geprobeerd waar 'Hot' bijstond, maar extensions zijn soms buggy (misschien omdat ik joomla 1.5 gebruik), doen niet wat ik wil of zijn veel te uitgrebreid.

Voor alle drie zoek ik iets in de allersimpelste vorm, dus geen onnodige poespas.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

ChronoForms, de beste die ik gezien/getest heb.
JEvents, sloot ook het beste bij aan bij de wensen.
Phoca Guestbook simpel, en doet wat het moet doen.

Alles werkend met Joomla 1.5.

• Palomar
  • Niet online
Thx, die had ik allemaal al geprobeerd, maar JEvents ging bij het opvragen in de admin een een loop :S (Firefox has detected that the server is redirecting the request for this address in a way that will never complete.). Phoca Guestbook gebruik ik nu, maar vind het zo apart dat ik de velden niet kan aanpassen (title en e-mail moeten weg). Bij andere CMS'en bieden de modules veel meer mogelijkheden qua het customizen van dit soort dingen. Valt me een beetje tegen, ook bij veel andere modules/componenten. Het is allemaal net niet wat ik wil. Ik kan wel zelf in de code gaan zitten, maar dat wilde juist voorkomen door de boel zoveel mogelijk standaard te houden.

Chronoforms had ik ook al geprobeerd, maar kon nergens de optie vinden om form-elementen aan te maken (en dat is vrij cruciaal als je een form gaat maken :+). Zal er nog es goed naar kijken of ik misschien iets over het hoofd zie. Maar mijn uitgangspunt is als het op het eerste gezicht al niet logisch/bugvrij/intuitief eruit ziet dan laat ik het liever links liggen en ga voor een andere extensions. Echter heb ik dit idee bij elke extension die ik probeer..........................................

Ben verder wel enthousiast over Joomla op zich, maar de meeste extensions stellen me erg teleur.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 07:56

Flapmo

and back is gigi!

Is er een manier om meer dan 2 nieuwsitems onder elkaar te blijven weergeven? Mijn 3e nieuwsitem gaat altijd naast de 2e waardoor de frontpage een zootje wordt als ik er meer dan 2 nieuwsberichten op zet.

2 gaan zo:
code:
1
2
[----1---]
[----2---]

maar bij 3 besluit hij:
code:
1
2
[-----1------]
[--2--|--3--]

en wat ik wil is:
code:
1
2
3
[----1---]
[----2---]
[----3---]

ervan te maken. Ik heb de template files, en de algemene joomla files doorgekeken maar kon hier niets van een instelling vinden. Ook kon ik geen site vinden die hieraan een artikel gewijd had. Iemand die mij kan vertellen of dit uberhaupt mogelijk is in Joomla? Ik neem aan van wel?

[Voor 5% gewijzigd door Flapmo op 12-06-2008 18:38]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Palomar
  • Niet online
Bij de instellingen van het menu-item van de betreffende pagina (ws. van het type Front Page Blog Layout) moet je bij parameters - basic de columns op 1 zetten (en gewoon wat spelen met de andere settings tot het naar wens is).

Tenminste, ik denk dat dit is wat je bedoelt.

[Voor 19% gewijzigd door Palomar op 12-06-2008 18:44]

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Hm bedoel je dan in het backend systeem gewoon? Want ik ben al die menu's af gegaan op zoek naar iets wat daar op lijkt maar kan niets vinden. Ik heb het hier over mijn frontpage items die inderdaad in 2 kolommen gaan zodra ik meer dan twee items krijg.

//edit
Of is deze optie pas echt in Joomla 1.5 erin gekomen, want ik draai nog 1.0.15.

[Voor 43% gewijzigd door Flapmo op 12-06-2008 19:03]

• Palomar
  • Niet online
Ik heb idd Joomla 1.5. Geen ervaring met eerdere versies.

Wat ik doe is: in de backend -> Menu's -> Main menu, dan klikken op een menu-item (bijv. Home) en dan aan de rechter kant:

http://i27.tinypic.com/5dunwn.jpg

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

a hij zat inderdaad onder home. Bedankt voor je screenshot die gaf meteen aan dat ik er over heen keek :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ben er klaar mee. Ik wilde eigenlijk mijn site van mambo 4.5.1 (niet meer goed geupdate sinds 2003 ;)) naar 1.5 of de laatste uit de 1.1x serie porten. Ik wil nu alleen nog maar quick and dirty: alle nieuwsitems en evt content exporteren en hoppa importeren in de nieuwe joomla. Template etc bak ik wel opnieuw. Suggesties voor tools?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Webgnome

Strava, Twitter

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

:D

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:20
Jazzper schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:29:
ik ben er klaar mee. Ik wilde eigenlijk mijn site van mambo 4.5.1 (niet meer goed geupdate sinds 2003 ;)) naar 1.5 of de laatste uit de 1.1x serie porten. Ik wil nu alleen nog maar quick and dirty: alle nieuwsitems en evt content exporteren en hoppa importeren in de nieuwe joomla. Template etc bak ik wel opnieuw. Suggesties voor tools?
De zaak migreren naar Joomla 1.0.x en vervolgens alleen je content tabellen mee nemen naar een nieuwe install. Zo heb ik het ook gedaan en het is een behoorlijk beetje meer werk maar uiteindelijk zit je wel met een relatief frisse database en niet met de zooi uit een oude Mambo instalatie. Qua content storing in de database is er vrij weinig veranderd dus dat is vrij makkelijk en netjes te migreren.

iRacing profiel

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Idd. Ik gebruik zelf SQL Yog (Enterprise) als GUI voor de d-base. De content is vrij eenvoudig te vinden. Bedenk eerst goed wat je wilt behouden (news, categories, users, links, polls, templates, etc..). Indien mogelijk eerst de nieuwe versie lokaal draaien (in een soort van testomgeving dus).
Maak sowieso eerst een full back-up en een fall back scenario.

Edit: mss kun je wat lessons learned posten en aangeven welke tabellen je hebt meeverhuisd.

[Voor 14% gewijzigd door timovd op 24-06-2008 10:28]

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

tja ik heb een stuk of 20 news items en een pagina of 10 static content. Meer is het niet. Alle kekke modules etc maak ik wel opnieuw. Zou het zelfs nog kunnen copy pasten via word maar dat is me teveel werk. Zelfs users kunnen me gestolen worden. Het is meer een dit-is-mijn-goudvis pagina (zie mijn home icon). Er is (en dat heb ik al een keer eerder hier opgeworpen) echter 1 pagina static content die ik het liefst weer op dezelfde url uit laat komen. Ik word gelinkt vanaf ars technica forums voor een oplossing voor toshiba laptops die stuk zijn. Ik denk dat ik de admin daar mail om de link aan te laten passen in het forumberich (is nu gesloten topic want opgelost).

in google doe ik het best goed (komt door exotische hardware op pc en fietsgebied ;)). Hopelijk houd ik dat!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Het is natuurlijk wel leuk dat de data (meervoud van datum) van de news-items goed staan op je site. copy/paste via Word is dan dus geen optie.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

dat zou je weer kunnen fixen door de datum handmatig te 'setten' bij betreffend item ;)
maar waar je zin in hebt :(

• Teun_2
Hey,

Onze politiezone heeft beslist om een nieuw fuifregelement in te voeren. Elke fuif die vanaf october gegeven wordt mag maar maximaal duren tot 2 uur.

Dit wil ik uiteraard niet laten gebeuren. mijn plan is om een online en offline-petitie te starten. Heeft er iemand ervaaring met een petitieplugin voor jopomla 1.5?

Alvast bedankt,

Teun

• Webgnome
Hallo Mensen,

het is al vaker gevraagd waarschijnlijk maar ik zit met een vervelend probleem. Ik heb op dit moment een 3 column layout. In de 2 linker kolommen zit content die of bestaat uit een extra menu module of de hoofdcontent (Articelen).

De derde moet eigenlijk gevuld worden met content uit uncategorized. Weet iemand of dat het via templates af te dwingen is dat vanuit de hoofdcontent line (sorry weet ff de tag niet) bepaalde secties te filteren om te kunnen tonen in een bepaald deel van de site.

Dit zou een hoop werk schelen. Als dit niet mogelijk is zijn er al componenten die dit kunnen?

Strava, Twitter

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-02 21:03

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik ben net begonnen met Joomla 1.5.

Ik moet zeggen dat de basis van Joomla wel ok is. Template verhaal, template override etc. werken goed. Wanneer je echter iets wil wat buiten het stramien van Joomla valt wordt het lastiger.

Een groot nadeel is dat je "Article" niet (of niet makkelijk) kunt extenden met extra velden. Ik wil bijvoorbeeld een blokje maken met gerelateerde artikelen die de redacteuren handmatig moeten kunnen bijhouden. Dus een systeem van "Sections/Categories" werkt niet. Wat ideaal zou zijn is dus om in een artikel een extra veld te hebben waarbij je article IDs kunt opgeven waarnaar gelinkt zal worden. Dit is dus niet mogelijk.

Zelfde geld voor teaser. Ik wil graag een teaser (foto + tekst + link naar artikel) kunnen toevoegen aan artikelen. Dit gaat alleen werken via een module, echter wil je redacteuren geen toegang geven tot modules. Ik geloof dat het wel mogelijk is via een component + module extension, maar dan ga je wel vrij diep Joomla al in...

• Palomar
  • Niet online
Je kunt wel gerelateerde artikelen definieren door deze groep artikelen allemaal hetzelfde keyword te geven.

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Palomar schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:32:
Je kunt wel gerelateerde artikelen definieren door deze groep artikelen allemaal hetzelfde keyword te geven.
Yup, maar dan link je dus wel altijd naar elkaar. Dan kun je niet zeggen dat je van Artikel A naar Artikel B linkt, maar van Artikel B niet naar Artikel A.

Misschien is automatisch genereren niet eens zo'n slecht idee aangezien het wel een stuk minder werk is voor redacteuren, alleen is de flexibiliteit dan weer een stuk minder.

• Webgnome
Asphyxion schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:11:
Ik ben net begonnen met Joomla 1.5.

Ik moet zeggen dat de basis van Joomla wel ok is. Template verhaal, template override etc. werken goed. Wanneer je echter iets wil wat buiten het stramien van Joomla valt wordt het lastiger.

Een groot nadeel is dat je "Article" niet (of niet makkelijk) kunt extenden met extra velden. Ik wil bijvoorbeeld een blokje maken met gerelateerde artikelen die de redacteuren handmatig moeten kunnen bijhouden. Dus een systeem van "Sections/Categories" werkt niet. Wat ideaal zou zijn is dus om in een artikel een extra veld te hebben waarbij je article IDs kunt opgeven waarnaar gelinkt zal worden. Dit is dus niet mogelijk.

Zelfde geld voor teaser. Ik wil graag een teaser (foto + tekst + link naar artikel) kunnen toevoegen aan artikelen. Dit gaat alleen werken via een module, echter wil je redacteuren geen toegang geven tot modules. Ik geloof dat het wel mogelijk is via een component + module extension, maar dan ga je wel vrij diep Joomla al in...
Het teaser verhaal kun je toch doen door een 'read more' toe te voegen aan het artikel? dat zit er al in namelijk. Dan geef je alleen eventjes je redacteuren de opdracht om allemaal precies op dezelfde manier dat eerste stuk op te maken en voila .. het werkt :)

Strava, Twitter

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19

bonzz.netninja

Niente baffi

idd. En je kan vervolgens zowel in de teaser als in de main text een afbeelding toevoegen zodat je blog layout alleen de teasers laat zien, bijvoorbeeld.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Maar die teasers wil ik handmatig toevoegen aan een bestaand artikel. Dus niet automatisch maar handmatig.

Misschien een beter voorbeeld:

Ik heb in de rechter kolom een blok "Meer weten?". Hieronder staan links naar externe sites. Elk artikel heeft andere links. Hoe zou je zo iets goed kunnen opzetten in Joomla?

Bij voorkeur zou je bij een artikel een extra blok krijgen met invulveld "Externe links" waarbij je deze links kunt invullen. Dat lijkt mij niet mogelijk, of wel?

• Webgnome
Asphyxion schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:56:
Maar die teasers wil ik handmatig toevoegen aan een bestaand artikel. Dus niet automatisch maar handmatig.

Misschien een beter voorbeeld:

Ik heb in de rechter kolom een blok "Meer weten?". Hieronder staan links naar externe sites. Elk artikel heeft andere links. Hoe zou je zo iets goed kunnen opzetten in Joomla?

Bij voorkeur zou je bij een artikel een extra blok krijgen met invulveld "Externe links" waarbij je deze links kunt invullen. Dat lijkt mij niet mogelijk, of wel?
Je kunt dit oplossen door ze gewoon in het artikel te integreren (in de body tekst) en dan in een apparte div / span te zetten die je dan links uitlijnt.. als is dat wel een crappy oplossing.

Strava, Twitter

• Teun_2
Ik ben op zoek naar extention om wat foto's op te zetten. Zo zijn er honderden, maar ik vind er geen één die doet wat ik wil. Ik heb een 10GB aan foto's van de afgelopen 30 jaar van een jeugdbeweging. Die kan ik wel ergens hosten, maar niet op de host waar joomla draait. Ik zoek dus een fotoalbum die redelijk simpel naar die duizenden foto's kan linken, zonder dat ik elke foto apart moet invoeren. Bestaat dat?

• Artwido
Zoutvat schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:00:
Ik ben op zoek naar extention om wat foto's op te zetten. Zo zijn er honderden, maar ik vind er geen één die doet wat ik wil. Ik heb een 10GB aan foto's van de afgelopen 30 jaar van een jeugdbeweging. Die kan ik wel ergens hosten, maar niet op de host waar joomla draait. Ik zoek dus een fotoalbum die redelijk simpel naar die duizenden foto's kan linken, zonder dat ik elke foto apart moet invoeren. Bestaat dat?
Ponygallery ML
Heel veel instel mogelijkheden. En batch upload.
Ik gebruik dit album voor verschillende sites.

euh... heb niet goed gelezen. Je wilt linken. Dat word een ander verhaal. solly.

[Voor 6% gewijzigd door Artwido op 03-08-2008 17:32]

• TDB
  • Laatst online: 14:12
sinds dit weekend voorzichtig aan begonnen met Joomla, al jaren lang met het pakket Notepad gewerkt..... (u wellicht bekend :+ )
handleiding van Joomla 1.5 doorgenomen en ik snap één ding niet en wellicht dat één van jullie daarbij kunt helpen. Ik ben van plan om een structuur op te zetten waarbij landen "sections" zijn en een aantal terugkerende thema's (algemene info, wat te doen, verblijf, weer, etc) als "categories" op te nemen. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat als ik een nieuw land (section) toevoeg, er direct de standaard "categories" aan dat land wordt toegevoegd (algemene info, wat te doen, verblijf, weer, etc). Ik heb al gezocht op het joomla forum en zitten lezen in de handleiding maar weet niet hoe dat moet (kan het sowieso wel??)

PSN: TDBtje

• Webgnome
Out of the box kan dat volgens mij niet. Je kan er wel een module voor maken.

Strava, Twitter

• TDB
Webgnome schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:54:
Out of the box kan dat volgens mij niet. Je kan er wel een module voor maken.
Okay, thanx voor de info. Ik ga verder zoeken....

• Teun_2
--

[Voor 113% gewijzigd door Teun_2 op 06-08-2008 14:42]

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Webgnome schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:27:
[...]

Je kunt dit oplossen door ze gewoon in het artikel te integreren (in de body tekst) en dan in een apparte div / span te zetten die je dan links uitlijnt.. als is dat wel een crappy oplossing.
Uiteindelijk heb ik maar een component en module extensie geschreven. De component extensie staat toe om data toe te voegen aan artikelen, de module rendert deze. Werkt perfect, maar jammer dat het niet direct vanuit de article manager kan.

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Refrasing.

[Voor 242% gewijzigd door ikweetniks op 07-08-2008 23:57]

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02
Wellicht een groot gat om voor op te gaan passen:

Joomla 1.5.x (Token) Remote Admin Change Password

edit:
topic is verwijderd, check ook Dutch Joomla voor de laatste updates!

[Voor 45% gewijzigd door Hmmbob op 13-08-2008 08:57]

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Bedankt vor de input

1 week later met joomla tot diep in de nacht en het is gelukt allemaal. :9

[Voor 153% gewijzigd door ikweetniks op 08-09-2008 22:31]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik zit met een lastig probleempje in mijn joomla 1.5 installatie.

volgens de XHTML validator zit er in mijn website een 2e doctype declaration(en dat wil ik niet hebben natuurlijk).
Daardoor zitten er in 1x 10 errors in , die eigenlijk , als ik de 2e doctype declaration eruit haal , weg zijn.
Na de code doorgespit te hebben valt mij hetvolgende op.
-ongeacht wat voor component(content,contact,etc etc) ik gebruik , de regel voor het component plaats hij altijd de doctype declartion.
Die ziet er als volgt uit
HTML:
1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">

Ik heb ik in mijn template gekeken , maar daar staat ook niets geks in.
Ik zal de code van de template waarbij het ergens mis gaat
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php if($this->countModules('right') and JRequest::getCmd('layout') != 'form') : ?>
                <div id="maincolumn">
                <?php else: ?>
                <div id="maincolumn_full">
                <?php endif; ?>
                    <div class="nopad"> 

HIER WORD NA DE HTML PAGINA DE EXTRA DOCTYPE WEGGEZET                  

<?php if($this->params->get('showComponent')) : ?>
                            <jdoc:include type="component" />
                        <?php endif; ?>
                    </div>
                </div>
                <?php if($this->countModules('right') and JRequest::getCmd('layout') != 'form') : ?>
                <div id="rightcolumn" style="float:right;">
                    <jdoc:include type="modules" name="right" style="rounded" />                                
                </div>
                <?php endif; ?>
                <div class="clr"></div>

Weten jullie waar dit foutje in zit?
Ik heb al gegoogled , daar kwam helaas niks uit.

www.degroot-it.nl

• Webgnome
degroot schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:27:

volgens de XHTML validator zit er in mijn website een 2e doctype declaration(en dat wil ik niet hebben natuurlijk).
Daardoor zitten er in 1x 10 errors in , die eigenlijk , als ik de 2e doctype declaration eruit haal , weg zijn.
-ongeacht wat voor component(content,contact,etc etc) ik gebruik , de regel voor het component plaats hij altijd de doctype declartion.
HTML:
1

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
                <div id="maincolumn">
                <?php endif; ?>
                    <div class="nopad"> 

<?php endif; ?>
                    </div>
                </div>
                </div>
                <?php endif; ?>
                <div class="clr"></div>

Zit dat niet in de standaard template die het com_content object gebruikt?

Strava, Twitter

• degroot
  • Niet online
Nope , want het is ook als ik andere components gebruik(com_contact etc)

www.degroot-it.nl

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:46
Hallo Zoutvat,

om 10 Gb aan foto's te linken,...

is het mogelijk om deze foto's op flickr te zetten en dan de plugin morfeoshow te gebruiken?

link

Tevens biedt deze pluging geweldige opties.

Boomster

• degroot
  • Niet online
degroot schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:27:

HTML:
1

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
                <div id="maincolumn">
                <?php endif; ?>
                    <div class="nopad"> 

<?php endif; ?>
                    </div>
                </div>
                </div>
                <?php endif; ?>
                <div class="clr"></div>

Quote mezelf eventjes onbeschoft :)

Helaas nog steeds niet uit kunnen vissen waar de fout zit.....iemand misschien?

www.degroot-it.nl

• Cave_Boy
  • Laatst online: 13:22
Ik heb momenteel een simpele site en een domein staat naar dat ip gekoppeld.
Je gaat als bezeoker dus via het domein naar die site en dan als de site geladen is veranderd hij bovenin het domein adres in een ip adres.

Dit is niet echt gewenst en ik snap maar niet waar ik dit makkelijk kan veranderen.

• TDB
Cave_Boy schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:07:
Ik heb momenteel een simpele site en een domein staat naar dat ip gekoppeld.
Je gaat als bezeoker dus via het domein naar die site en dan als de site geladen is veranderd hij bovenin het domein adres in een ip adres.

Dit is niet echt gewenst en ik snap maar niet waar ik dit makkelijk kan veranderen.
misschien handig als je de www even doorgeeft.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

degroot schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:11:
[...]

Quote mezelf eventjes onbeschoft :)

Helaas nog steeds niet uit kunnen vissen waar de fout zit.....iemand misschien?
Zal wel aan mij liggen, maar welk component wordt daarna geplaatst?

• degroot
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:27:
[...]

Zal wel aan mij liggen, maar welk component wordt daarna geplaatst?
Verschillende.
Ik heb het bij com_content , en com_contact etc , dat is juist het rare van het verhaal

www.degroot-it.nl

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:46
Hallo Allemaal,

ik ben aan het stoeien met joomla 1.5 en ik zit met het volgende.

Als ik een user laat inloggen met de goede gegevens dan gaat het goed; de user wordt naar de pagina geleid die ik als restircted heb ingesteld in de nack-end.

als een user inlogd met een foute combinatie username-pass dan krijg ik een 404 error, page notfound, weet iemand hoe ik dit moet aanpassen? Ik zou graag willen zien dat ze een melding krijgen dat de combinatie niet goed is.

Nog een andere vraag:
Weet iemand ofdat ik een article naar een gespecificeerde gebruiker kan linken?
Dus pietje naar zijn pietje pagina en jantje naar zijn jantje pagina.

Boomster
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee