Thankss, meteen toegevoegd in de startpost!
Windows XP sp2 downgrade:
http://support.vaio.sony....ite=voe_nl_NL_cons&m=3063
officiele site voor vaio's. Downgrade gratis aan te vragen!
Zojuist geprobeerd, geld alleen voor mensen met een fz29/39. wilt iemand met een fz29/39 daar inloggen en de drivers/utilities ter beschikking stellen?!mrc16 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:21:
Windows XP sp2 downgrade:
^^
550\pub\os\xp\downgrade\info.asp: no such file or directory...
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
jep error, maar je kan er met smartftp wel inkomen. even op OS drukken en dan krijg je xpdowngrade, drivers staan er voor alle series!Michael Knight schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 20:25:
^^
Verwijderd
hallo tweakers,
ik heb een poosje deze topic gevolgd en daarom ook een sony fz 31m gekocht, ik wou eigenlijk voor de 38 gaan maar die was moeilijk leverbaar en heb nu zelf 4 gig geheugen er bij gekocht. maar even een korte gebruikers ervaring. standaard zit er inderdaad veel rommel op. maar dat valt allemaal goed te verwijderen maar vista bleef in mijn beleving traag aanvoelen, dus windows xp geinstalleerd, drivers van de sony ftp fz3 en dat ging prima. alles werkte vrijwel gelijk, ook de knopjes voor de helderheid en geluid, mute e.d. maar geluid had ik problemen mee. het is volgens mij niet mogelijk om in windows xp geluid te sturen via hdmi ? ik heb toen via sony gekeken naar andere drivers en zaten ook realtek dingen tussen maar niks werkte. is het iemand wel gelukt om geluid via hdmi aan de praat te krijgen ? Ik zit nu alweer onder vista te werken en met sp1. maar zal hdmi met geluid goed wekren onder xp zal ik zo terug switsen
ik heb een poosje deze topic gevolgd en daarom ook een sony fz 31m gekocht, ik wou eigenlijk voor de 38 gaan maar die was moeilijk leverbaar en heb nu zelf 4 gig geheugen er bij gekocht. maar even een korte gebruikers ervaring. standaard zit er inderdaad veel rommel op. maar dat valt allemaal goed te verwijderen maar vista bleef in mijn beleving traag aanvoelen, dus windows xp geinstalleerd, drivers van de sony ftp fz3 en dat ging prima. alles werkte vrijwel gelijk, ook de knopjes voor de helderheid en geluid, mute e.d. maar geluid had ik problemen mee. het is volgens mij niet mogelijk om in windows xp geluid te sturen via hdmi ? ik heb toen via sony gekeken naar andere drivers en zaten ook realtek dingen tussen maar niks werkte. is het iemand wel gelukt om geluid via hdmi aan de praat te krijgen ? Ik zit nu alweer onder vista te werken en met sp1. maar zal hdmi met geluid goed wekren onder xp zal ik zo terug switsen
Is mij ook niet gelukt om in XP geluid via HDMI te krijgen. Ik geloof dat het er niet in zit. Dit is voor mij ook het kritieke minpunt van XP. Ook de instelmogelijkheden wat de tv betreft zijn wat minder. De Dell XPS M1330 driver (8400M GS) icm een aangepast inf bestandje van laptopvideo2go geeft wel de mogelijkheid om het tv-beeld passend te maken, maar nog steeds geen geluid.
Verwijderd
ik had de vista driver gebruikt voor mn gpu, bij laptopvideo2go moes je nog te veel aanpassen in het inf, standard gaat de backlight uit van mn schem en dan zie je niks meer, en met de vista driver kon ik ook de knopjes gebruiken voor de helderheid. voor de tv heb ik de natieve resolutie gebruikt, al vind ik wel dat mijn tv beter upscale dan windvd. ik hoop dat geluid via hdmi in sp3 ondersteund wordt. maar dat zien we dan wel. verder had ik het gevoel gekregen met alle sony software onder xp dat het niks sneller ging werken dan vista zonder bloatware. maar dat is iets gevoelsmatig
Verwijderd
hebben jullie hier ook last van.. als je je accu oplaad, knippert het lampje van de batterij aan de voorkant, maar dit knippert niet tot het volle einde (100%).. bij 60% ongeveer houdt hij bij mij op met knippere en is ie dus niet meer opgelicht... maar hij laad dan wel nog op..
zijn er meerdere mensen met dit probleem? en waar ligt dit aan?
zijn er meerdere mensen met dit probleem? en waar ligt dit aan?
Lijkt er een beetje op alsof je accu niet meer helemaal gecalibreerd is..
Laat `m eens een paar keer helemaal leeglopen en laad hem dan weer helemaal op
Laat `m eens een paar keer helemaal leeglopen en laad hem dan weer helemaal op
Verwijderd
dat helpt helaas niet, heb ik al geprobeerd.. mijn accu gaat wel 1.5 uur mee met internet aan.. deze tijd hoor ik van meerdere mensen.. enige ideen?
iemand enig idee met welke lijm ik die dopjes kan vastplakken aan de onderkant van de laptop? deze hebben ook al losgelaten, maar met bison lijm houden ze niet en zo'n andere lijm ook al niet:s.. het gaat om de 2 achterste
iemand enig idee met welke lijm ik die dopjes kan vastplakken aan de onderkant van de laptop? deze hebben ook al losgelaten, maar met bison lijm houden ze niet en zo'n andere lijm ook al niet:s.. het gaat om de 2 achterste
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 00:09 ]
Verwijderd
Hoi, ik heb mijn fz31m net een maandje en de baterij gaat 1,5 tot soms 2,5 uur afhankelijk van het gebruik, ik heb bluetooth uit staan en verder helderheid op max en energie schema vaio optimaal onder windows vista. Ik weet verder niet of de baterij geheugen heeft. anders moet je hem eens helemaal laten leeglopen tot de laptop uit val en dan eens volledig ophaden tot het ledje niet meer knipperd. mischien dt hij dan zich zelf reset.
Bij bv een HUBO kunnen ze je verder helpen...Verwijderd schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:33:
dat helpt helaas niet, heb ik al geprobeerd.. mijn accu gaat wel 1.5 uur mee met internet aan.. deze tijd hoor ik van meerdere mensen.. enige ideen?
Evt zou je sony kunnen mailen; volgens mij zijn ze niet te beroerd om gratis twee nieuwe voetjes te sturen (twee dopjes in een envelop)
Sony emailenMichael Knight schreef op maandag 21 april 2008 @ 05:37:
[...]
Bij bv een HUBO kunnen ze je verder helpen...
Evt zou je sony kunnen mailen; volgens mij zijn ze niet te beroerd om gratis twee nieuwe voetjes te sturen (twee dopjes in een envelop)

Kan ook ja..mrc16 schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:21:
[...]
Sony emailen, dan kun je wachten tot je een ons weegt. Je kan het beste effe bellen!
Laatste keer dat ik mailde had ik binnen 15 mins een reactie van die lui... en dat was ná 18.00u
Verwijderd
Inmiddels heb ik de vaio verkocht en ben ik verslaafd aan de macbook.
Ik heb er spijt van dat ik dit niet vanaf het begin had gedaan.
Nog een mooie prijs voor je laptop gekregen(fz21m?)Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:41:
Wat zijn jouw persoonlijke bevindingen mbt grootste verschillen (+ en -) Mac vs Vaio ?Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:41:
Verwijderd
hier ben ik ook wel benieuwt naardafmay schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:11:
[...]
Wat zijn jouw persoonlijke bevindingen mbt grootste verschillen (+ en -) Mac vs Vaio ?
Denk vooral de langere batterijduur!
Het is ook waanzin om een macbook pro met een fz21m te gaan vergelijken hehVerwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:41:

Verwijderd
Voor de rest zou ik niet weten wat er zo geweldig is aan apple. Behalve als je weer dat afgezaagde verhaal krijgt dat Mac OSX is stabieler is (logisch aangezien hardware/software op elkaar zijn afgestemd. Dat is ook direct een nadeel), minder snel virussen oploopt (is allang niet meer zo) en gebruiksvriendelijker (is persoonlijk).
Voor de rest vind ik em ook niet mooier, heeft geen HDMI, maar 2 usb poorten, geen blueray, minder scherm dan de dual lamp van sony (vergeleken in de winkel), kleinere hardeschijf dan mijn 21Z, duurder en heel veel software die op windows draait werkt niet op OSX.
Voor mij dus genoeg reden om geen MBP aan te schaffen
De nieuwe MBP is uiteraard wel enigszins een verbetering (hardeschijf, videokaart, CPU)
Voor de rest vind ik em ook niet mooier, heeft geen HDMI, maar 2 usb poorten, geen blueray, minder scherm dan de dual lamp van sony (vergeleken in de winkel), kleinere hardeschijf dan mijn 21Z, duurder en heel veel software die op windows draait werkt niet op OSX.
Voor mij dus genoeg reden om geen MBP aan te schaffen
De nieuwe MBP is uiteraard wel enigszins een verbetering (hardeschijf, videokaart, CPU)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 09:17 ]
Verwijderd
Weet niet of het al eerder is besproken maar ik heb dus naast mn vista nu ook xp geinstalleerd. Enige wat je hoeft te doen is een extra partitie aanmaken, daarop xp installeren en daarna in xp vistabootpro installeren. Je doet in vistabootpro vervolgens de handelingen die op deze site staan:
http://www.pronetworks.org/forum/about88231.html
Voor het installeren van drivers en utilities heb ik gebruik gemaakt van deze website:
http://www.sony-asia.com/...hp_en_AP_i&subpage=detail
Wanneer je deze volgorde aanhoud kan er weinig mis gaan.
Bij mij draait het nu als een tiet
(dus ook onscreenmenu, volumeknoppen, helderheid etc.)
Voor het installeren van drivers en utilities heb ik gebruik gemaakt van deze website:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 09:20 ]
Vistabootpro is inderdaad handig als je je huidige Vista wilt laten staan. Iets voor de TS lijkt me!
Geluid via HDMI in XP, zie je daar een mogelijkheid voor? Voor zover ik weet zit het er niet in(?)
Geluid via HDMI in XP, zie je daar een mogelijkheid voor? Voor zover ik weet zit het er niet in(?)
Hoi,
Ik overweeg om de FZ31Z aan te schaffen, enige wat me nog doet twijfelen is hoe het zit met de audio via HDMI. Dit model heeft namelijk onboard audio dus waarschijnlijk wordt het audio signaal dan wel via HDMI doorgegeven maar wordt er dan gewoon een stereo signaal doorgestuurd of het orginele D.D. 5.1/DTS/ ect???
Dat laatste is voor mij wel nodig want ik wil hem gebruiken als mediaspeler van HD content (WMV HD, H.264, ect) en aansluiten op een A/V receiver (die wel alle denkbare technieken ondersteund) via HDMI.
De vraag is dus; als het geluid via HDMI wordt gestuurd gaat dat dan via de onboard sound processor of wordt het digitale signaal 1 op 1 doorgestuurd naar de A/V receiver?
Ik overweeg om de FZ31Z aan te schaffen, enige wat me nog doet twijfelen is hoe het zit met de audio via HDMI. Dit model heeft namelijk onboard audio dus waarschijnlijk wordt het audio signaal dan wel via HDMI doorgegeven maar wordt er dan gewoon een stereo signaal doorgestuurd of het orginele D.D. 5.1/DTS/ ect???
Dat laatste is voor mij wel nodig want ik wil hem gebruiken als mediaspeler van HD content (WMV HD, H.264, ect) en aansluiten op een A/V receiver (die wel alle denkbare technieken ondersteund) via HDMI.
De vraag is dus; als het geluid via HDMI wordt gestuurd gaat dat dan via de onboard sound processor of wordt het digitale signaal 1 op 1 doorgestuurd naar de A/V receiver?
Verwijderd
Ik zal er vanavond even naar kijkenGianni Rombios schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:46:
Vistabootpro is inderdaad handig als je je huidige Vista wilt laten staan. Iets voor de TS lijkt me!
Zolang jij vista gebruikt (met xp nog niet geprobeerd) en de nieuwste drivers kun je gewoon dolby digital en dts uit laten sturen met bijv. windvd en powerdvd. De lossless formaten zoals TrueHD en DTS-HD zullen echter niet werken aangezien het hier een HDMI 1.2 aansluiting betreft. Uncompressed lineair PCM 5.1 zal misschien in de toekomst ook nog gaan werken (het gedecodeerde TrueHD / DTS-HD signaal om het zo maar te zeggen dus ongeveer zelfde kwaliteit) aangezien het hardwarematig mogelijk is om dit over HMDI 1.2 te krijgen alleen is het op dit moment niet mogelijk met de huidige audiodrivers.Milo2 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:12:
Hoi,
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 11:38 ]
Verwijderd
Ik zou een FZ38M aankopen.
Zou een aankoper van dit model mij eventueel eens kort de voor-en nadelen kunnen opnoemen?
Alvats bedankt!
Wannes
Zou een aankoper van dit model mij eventueel eens kort de voor-en nadelen kunnen opnoemen?
Alvats bedankt!
Wannes
Ik heb sinds 2 weken een FZ38M. Ik had hiervoor een macbook pro, welke eigenlijk op alle punten beter is, behalve dat ik de schermresolutie te hoog vind (te kleine letters).
minpunten aan de vaio vind ik:
- erg korte batterijduur (ondanks dat de cpu terugklokt)
- spiegeling van het scherm is veel erger dan bij de macbook pro (maar niet erger dan bij andere laptops)
pluspunten vind ik moeilijk om te noemen, vooral omdat ik als vergelijkingsmateriaal die macbook pro had, en ik die toch echt wel de rolls-royse onder de laptops vind.
ik ben zeker wel tevreden over de sony, ook omdat deze 40% goedkoper is dan de macbook.
Ik denk dat dit toch wel de beste koop 15,4" windows laptop is, behalve als je batterijduur belangrijk vind.
minpunten aan de vaio vind ik:
- erg korte batterijduur (ondanks dat de cpu terugklokt)
- spiegeling van het scherm is veel erger dan bij de macbook pro (maar niet erger dan bij andere laptops)
pluspunten vind ik moeilijk om te noemen, vooral omdat ik als vergelijkingsmateriaal die macbook pro had, en ik die toch echt wel de rolls-royse onder de laptops vind.
ik ben zeker wel tevreden over de sony, ook omdat deze 40% goedkoper is dan de macbook.
Ik denk dat dit toch wel de beste koop 15,4" windows laptop is, behalve als je batterijduur belangrijk vind.
Verwijderd
Nu al een 2 tal weken Vista Sp1, echt een aanrader. Vista Sp1 Nl komt er bijna aan. Ik krijg wel mijn br speler niet aan de praat met windvd
.
Hoe heb jij de sata driver toegevoegd??Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:19:
Weet niet of het al eerder is besproken maar ik heb dus naast mn vista nu ook xp geinstalleerd. Enige wat je hoeft te doen is een extra partitie aanmaken, daarop xp installeren en daarna in xp vistabootpro installeren. Je doet in vistabootpro vervolgens de handelingen die op deze site staan:
Verwijderd
hallo, is het eigenlijk iemand gelukt om windows xp 64 zonder problemen te installeren op zijn vz ?
Verwijderd
nope... kwam zover dat alles werkte behalve het geluid... maar geluid is toch best belangrijk
Gaat om een vgn-fz38m
Jah maar niet in het nederlands, sinds vorige week in alle talen.Gianni Rombios schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:32:
[...]
Die SP1 NL is er al een tijdje...
!
Ik kom er dus niet uitVerwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:23:
http://www.nliteos.com/
Als je er niet uitkomt dan hoor ik het wel
Ik probeer dit met een xp pro engels en doe het volgende:
in keuze menu selecteer ik driver toevoegen.
dan add single driver -> browse naar de map met daarin de sata driver en selecteer daar iastor en dan daar uit pop up venstertje intel blababla... HEM/HBM SATA AHCI Controller mobile
laat ik nlite pakketje maken, daarna branden en dan loopt xp installatie al helemaal aan begin vast!
enig idee??
Heren, sins kleine 3maanden ben ik ook in het bezit van een VGN-FZ21M alleen nu loop ik tegen een probleem aan.
Gisteren heb ik Vista opnieuw erop gezet (vanuit de recovery) alleen nu werkt mijn touchpad niet meer
Heb ik dit per ongeluk met de Fn toetsen uitgezet? de software draaid wel, zelfs nog even opnieuw geinstalleerd maar hij doet geen
Iemand een oplossing?
Gisteren heb ik Vista opnieuw erop gezet (vanuit de recovery) alleen nu werkt mijn touchpad niet meer

Heb ik dit per ongeluk met de Fn toetsen uitgezet? de software draaid wel, zelfs nog even opnieuw geinstalleerd maar hij doet geen

Iemand een oplossing?
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
Neem anders even contact op via MSNFearce schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:50:
[...]
Ik kom er dus niet uit
Ik probeer dit met een xp pro engels en doe het volgende:
in keuze menu selecteer ik driver toevoegen.
dan add single driver -> browse naar de map met daarin de sata driver en selecteer daar iastor en dan daar uit pop up venstertje intel blababla... HEM/HBM SATA AHCI Controller mobile
laat ik nlite pakketje maken, daarna branden en dan loopt xp installatie al helemaal aan begin vast!
enig idee??
Hey, Ik heb ook de FZ38M besteld en hij zou volgende week binnen moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:18:
nope... kwam zover dat alles werkte behalve het geluid... maar geluid is toch best belangrijkGaat om een vgn-fz38m
Ik was benieuwd wat voor stickers er op de laptop zitten.
Zelfde als hier?:

En zijn er ook mensen hier die de VGP-CP16 hebben?:

Ik heb deze namelijk ook besteld en was wel benieuwd hoe deze er uit ziet, want dit is niet goed op de foto te zien.
Ja, maar dan 2 van die wat grotere en in het blauw...zijn erg gemakkelijk te verwijderen. Bij mij zitten alleen die van Windows Vista en Intel Centrino er nog op.m-tuning schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:50:
[...]
Hey, Ik heb ook de FZ38M besteld en hij zou volgende week binnen moeten zijn.
Ik was benieuwd wat voor stickers er op de laptop zitten.
Zelfde als hier?:
[afbeelding]
Mooi dat ze goed te verwijderen zijnShivan_20 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:57:
[...]
Ja, maar dan 2 van die wat grotere en in het blauw...zijn erg gemakkelijk te verwijderen. Bij mij zitten alleen die van Windows Vista en Intel Centrino er nog op.
Ik hou er denk ik alleen de Full HD 1080 op en die van Vista.
Dat FullHD ding mag je dan ook wel weghalen, want dat issie helemaal niet... output ja... scherm is lekker 720Pm-tuning schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:36:
[...]
Mooi dat ze goed te verwijderen zijn,
Ik hou er denk ik alleen de Full HD 1080 op en die van Vista.
Gewoon alles eraf "zoals hij bedoeld is" (en zoals hij op de foto's staat). Is het mooist.
Zo is het maar netGianni Rombios schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:05:
Gewoon alles eraf "zoals hij bedoeld is" (en zoals hij op de foto's staat). Is het mooist.
Niemand enig idee wat dat probleem met mijn laptop is? en hoe ik het fix
Zoek het bestand VCCPointingDevice.exe eens op (ergens in C:\Program Files\SONY), staat het touchpad wel aangevinkt (ingeschakeld)?
Inderdaad.. meestal laat ik ze een paar dagen erop zitten. Alles even testen; goed? Stickers en meuk erafGianni Rombios schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:05:
Valt me ook op, dat bij al die Vaio`s totaal geen moeite is gedaan om de Centrino/Vista/Bluray badge maar 'iets' recht erop te plakken..
Verwijderd
Wat is het nadeel van de Vaio FZ11Z? Heb deze notebook zien staan voor ongeveer € 1100,-.
Intel Core 2 Duo Processor T7300 2.0 GHz, 2048MB (2x1024MB), 200 GB 4200rpm, Blu-Ray Tweelaags DVD+/-RW/BD-RE, X-Black Double Lamp LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, 256MB NVIDIA® GeForce® 8400M GT + tot 143MB gedeeld videogeheugen, Wireless LAN, Bluetooth, Ingebouwde 'Motion Eye' Digital Camera, Windows Vista Home Premium (UK), 1 jaar pickup & return garantie, 2.7 Kg
De prijs is namelijk wel erg laag voor een notebook met Blu-Ray schrijver en een scherm met Double Lamp techniek.
Zie ik iets over het hoofd? (het is een ouder model daar ben ik van op de hoogte)
Intel Core 2 Duo Processor T7300 2.0 GHz, 2048MB (2x1024MB), 200 GB 4200rpm, Blu-Ray Tweelaags DVD+/-RW/BD-RE, X-Black Double Lamp LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, 256MB NVIDIA® GeForce® 8400M GT + tot 143MB gedeeld videogeheugen, Wireless LAN, Bluetooth, Ingebouwde 'Motion Eye' Digital Camera, Windows Vista Home Premium (UK), 1 jaar pickup & return garantie, 2.7 Kg
De prijs is namelijk wel erg laag voor een notebook met Blu-Ray schrijver en een scherm met Double Lamp techniek.
Zie ik iets over het hoofd? (het is een ouder model daar ben ik van op de hoogte)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 14:02 ]
Verwijderd
Ja dat valt inderdaad tegen maar is vrij gemakkelijk te vervangen natuurlijk (als het echt storend traag wordt).
Verwijderd
Heeft iemand een idee wanneer ongeveer de opvolger van de FZ31Z komt (in Nederland)? Hoe groot is de kans dat die nog voor half juli is?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 15:01 ]
Probleem opgelost, bleek om een brakke cd-rw te gaan, Na branden op een dvd-rw werkt het prima.
btw heb je net wel toegevoegd op msn
thnx in ieder geval
Verwijderd
najeh ik denk dat dit wel gebeurd voor augustus.. heb gelezen dat de 21 serie verdwijnt..Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:00:
Heeft iemand een idee wanneer ongeveer de opvolger van de FZ31Z komt (in Nederland)? Hoe groot is de kans dat die nog voor half juli is?
De FZ31Z is pas nu twee maanden leverbaar dus half juli lijkt me niet waarschijnlijk.
Verwijderd
er zal wel een nieuwe serie uitkomen ipv de 21-serie.. dus de 21z, m en e zullen verdwijnen net als de 11-serieGianni Rombios schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:37:
De FZ31Z is pas nu twee maanden leverbaar dus half juli lijkt me niet waarschijnlijk.
Helaas, dit staat gewoon aan in Vista. Ook als ik het disable, enable dan gebeurt er verder niks. Bij hardware is ook alles goed geinstalleerd e.d.Gianni Rombios schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:39:
Zoek het bestand VCCPointingDevice.exe eens op (ergens in C:\Program Files\SONY), staat het touchpad wel aangevinkt (ingeschakeld)?
Ik ga gewoon weer een keer de fabrieksimage terugzetten en kijken of het daarmee opgelost wordt.
Hier zijn we dan weer met een nieuwe wending:
Mijn Vaio FZ21M mag in Juni in RMA, heel nette dienstaflening, ik heb nu al een case gestart, vonden ze heel fijn dat ik het nu al doorgaf, ik kan 'm nu namelijk niet missen...
Ik heb even gemeld dat mijn scherm piepte (wordt volledig vervangen),
De statuslampjes, daar gaat bij mij op de hoek van dat lampjes panel en de plaat waar je je pols oplegt, de verf wat vanaf, bijgevolg valt het licht als een streepje erdoor van de ledjes van de PC. Dit wordt ook volledig vervangen...
Dus, netjes, ik hou jullie op de hoogte, als ik 'm liet ophalen met DHL was ie naar het schijnt tussen 5-10 werkdagen terug.
Mijn Vaio FZ21M mag in Juni in RMA, heel nette dienstaflening, ik heb nu al een case gestart, vonden ze heel fijn dat ik het nu al doorgaf, ik kan 'm nu namelijk niet missen...
Ik heb even gemeld dat mijn scherm piepte (wordt volledig vervangen),
De statuslampjes, daar gaat bij mij op de hoek van dat lampjes panel en de plaat waar je je pols oplegt, de verf wat vanaf, bijgevolg valt het licht als een streepje erdoor van de ledjes van de PC. Dit wordt ook volledig vervangen...
Dus, netjes, ik hou jullie op de hoogte, als ik 'm liet ophalen met DHL was ie naar het schijnt tussen 5-10 werkdagen terug.
[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 28-04-2008 11:03 ]
Kort vraagje voor je!Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:19:
Ik heb alle drivers en utils van de asia site voor me vaio geinstalleerd. Alles werkt behalve de helderheid!
Je schreef dat je deze wel werkend had. Heb je nog enig idee hoe je dat had gedaan??
Hallo,Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:34:
vgn-fz31e is vandaag de ibood, voor maar 699,00 euries, buitenkansje lijkt me...
Ik ben al een tijdje van plan een nieuwe laptop te kopen. Nu kom ik toch wel heel erg in de verleiding om deze aan te schaffen. Ik zit echter te twijfelen. Voor 650 eu kan ik op alternate ook dit kopen:
http://www.alternate.nl/h...?artno=pn5cf2&baseId=4359
is dit bijvoorbeeld niet beter? En hoe zit het met de geluidskaarten in de vaio laptops? zijn deze van goede kwaliteit of moet ik nog een externe geluidskaart kopen?
Ik gebruik de laptop namelijk voornamelijk voor het produceren van muziek...
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Verwijderd
Hey! Ik zag idd dat je me had toegevoegdFearce schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:35:
[...]
Kort vraagje voor je!
Ik heb alle drivers en utils van de asia site voor me vaio geinstalleerd. Alles werkt behalve de helderheid!
Je schreef dat je deze wel werkend had. Heb je nog enig idee hoe je dat had gedaan??
Om antwoord te geven op je vraag: Heb je ook de juiste volgorde aangehouden bij de installatie? Niks vergeten te installeren? Houd je wel de FN toets ingedrukt als je probeert de helderheid te veranderen? Allemaal vragen
Is ook een prima laptop. Ik heb toenertijd op het put gestaan om zo'n Acer aan te schaffen. Echter toen ik eindelijk 'm live in de winkel zag viel het ontwerp mij erg tegen. De Vaio is naar mijn mening een stuk aantrekkelijker. Maar ik denk hardwarematig zal het elkaar nauwelijks ontlopen. Prijzen van laptops kelderen tegenwoordig wel enorm zeg! Succes met je keuze....adros schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:45:
[...]
Ik ben al een tijdje van plan een nieuwe laptop te kopen. Nu kom ik toch wel heel erg in de verleiding om deze aan te schaffen. Ik zit echter te twijfelen. Voor 650 eu kan ik op alternate ook dit kopen:
ja dank je. Ik heb nog tot vanavond 12 uur om te beslissendafmay schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:57:
[...]
Is ook een prima laptop. Ik heb toenertijd op het put gestaan om zo'n Acer aan te schaffen. Echter toen ik eindelijk 'm live in de winkel zag viel het ontwerp mij erg tegen. De Vaio is naar mijn mening een stuk aantrekkelijker. Maar ik denk hardwarematig zal het elkaar nauwelijks ontlopen. Prijzen van laptops kelderen tegenwoordig wel enorm zeg! Succes met je keuze....
alvast bedankt jongens!
Verwijderd
het enige wat ik een nadeel eraan vind is dat het een amd processor wordt, deze wordt bij een vriend namelijk vrij warm t.o.v. mijn vaio (intel).. je moet gewoon het een en ander tegen elkaar afwegen, wil je een strak design zou ik voor de vaio gaan, gebruik je veel kaartjes (sd, etc.) dan zou ik voor de acer gaan, aangezien de vaio alleen sd en sd pro heeft (maar dit kun je weer extern ernaast kopen, mocht het nodig zijn).. en zo moet je gewoon alles afwegen.. wil je dat mensen zeggen van hmm nice design, zou ik voor de vaio gaan..adros schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:45:
[...]
Hallo,
is dit bijvoorbeeld niet beter? En hoe zit het met de geluidskaarten in de vaio laptops? zijn deze van goede kwaliteit of moet ik nog een externe geluidskaart kopen?
Ik gebruik de laptop namelijk voornamelijk voor het produceren van muziek...
Ik heb nu idd een oude targa laptop met een AMD athlon 64 proc en die wordt ook altijd belachelijk warm ja....Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:05:
[...]
het enige wat ik een nadeel eraan vind is dat het een amd processor wordt, deze wordt bij een vriend namelijk vrij warm t.o.v. mijn vaio (intel).. je moet gewoon het een en ander tegen elkaar afwegen, wil je een strak design zou ik voor de vaio gaan, gebruik je veel kaartjes (sd, etc.) dan zou ik voor de acer gaan, aangezien de vaio alleen sd en sd pro heeft (maar dit kun je weer extern ernaast kopen, mocht het nodig zijn).. en zo moet je gewoon alles afwegen.. wil je dat mensen zeggen van hmm nice design, zou ik voor de vaio gaan..
Maargoed ik vraag me nogsteeds af hoe het met geluidskaart van de vaio zit en het verschil in videokaart tussen die acer en de vaio. iig bedankt voor het meedenken
Goed punt van warmte ontwikkeling verschil AMD tov Intel. Ik meen mij te herinneren dat Intel tegenwoordig de betere laptop processoren maakt wb warmte ontwikkeling icm prestaties.Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:05:
[...]
het enige wat ik een nadeel eraan vind is dat het een amd processor wordt, deze wordt bij een vriend namelijk vrij warm t.o.v. mijn vaio (intel).. je moet gewoon het een en ander tegen elkaar afwegen, wil je een strak design zou ik voor de vaio gaan, gebruik je veel kaartjes (sd, etc.) dan zou ik voor de acer gaan, aangezien de vaio alleen sd en sd pro heeft (maar dit kun je weer extern ernaast kopen, mocht het nodig zijn).. en zo moet je gewoon alles afwegen.. wil je dat mensen zeggen van hmm nice design, zou ik voor de vaio gaan..
Edit : vergat nog te vermelden dat Intel processoren vaak zuiniger zijn dan de AMD versies. Dat zie je dan weer terug in accu standbytijd.
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 28-04-2008 12:17 ]
Bij mij is de geluidskaart zo goed als onbruikbaar; er zit een enorme brom in het signaal... ik weet niet of dit normaal is of dat die van mij kapot is. Ik ga hem er in elk gevak niet voor terugsturen: ik koop wel een usb geluidskaart...adros schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:00:
[...]
Iemand wat meer info over de geluidskaarte van de vaio?
Dat klinkt inderdaad als een defect. Het geluid van mijn Vaio is prima. Het blijft natuurlijk altijd erg behelpen met een laptop. Beter externe speakers aansluiten, eventueel icm externe geluidskaart.MP3-Junky schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:11:
[...]
Bij mij is de geluidskaart zo goed als onbruikbaar; er zit een enorme brom in het signaal... ik weet niet of dit normaal is of dat die van mij kapot is. Ik ga hem er in elk gevak niet voor terugsturen: ik koop wel een usb geluidskaart...
Verwijderd
ja ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van mijn speakers in de vaio.. het is natuurlijk neit zoals uit externe boxxen (zoals misschien gewend bij een pc) maar ik vind het ook zeer zeker niet slecht.. vooral leuk/goed genoeg om bij het koken wat muziek op te zetten (heb ik hem wel in de keuken ook staan) en ook vanuit de woonkamer is hij prima hoorbaar (wel op maximale volume).. maar zoals al gezegd wordt kun je natuurlijk beter externe boxxen aanschaffen, dit geldt denk ik voor alle laptops.. het is behelpen altijd he!dafmay schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:19:
[...]
Dat klinkt inderdaad als een defect. Het geluid van mijn Vaio is prima. Het blijft natuurlijk altijd erg behelpen met een laptop. Beter externe speakers aansluiten, eventueel icm externe geluidskaart.
Mischien was ik niet helemaal duidelijk, die brom zit alleen op de audio output; niet op de interne speakers...dafmay schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:19:
[...]
Dat klinkt inderdaad als een defect. Het geluid van mijn Vaio is prima. Het blijft natuurlijk altijd erg behelpen met een laptop. Beter externe speakers aansluiten, eventueel icm externe geluidskaart.
Ja hier doelde ik dus ook op toen ik het over geluidskaart had... Zit er nog een speciale geluidskaart in de sony vaio of is het gewoon zon realtek onboard dingMP3-Junky schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:24:
[...]
Mischien was ik niet helemaal duidelijk, die brom zit alleen op de audio output; niet op de interne speakers...
Gefeliciteerd! Je zult er geen spijt van kijgen, dat kan ik je bijna garanderenadros schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:03:
nou jongens ik heb die vaio van ibood maar gewoon besteld aangezien ik het design echt heel mooi vind en volgens mij is het een goeie deal
Zie het net staan... voor het eerst dat ik echt een 'mooi koopje' zie staan op die site 
Alvast veel plezier met je Vaio adros... en de onboard kaart is beter dan een realtek btw!
Alvast veel plezier met je Vaio adros... en de onboard kaart is beter dan een realtek btw!
Heeft iemand hier toevallig wel eens media afgespeeld via de i.link connectie ? Ik heb namelijk geen hdmi ingang op mijn tv, maar wel een dv in (i.link s100) op mijn Sony hd recorder. Ik zou dan via mijn hd recorder digitaal beeld en geluid kunnen afspelen direkt vanaf mijn laptop ipv steeds dvd's te moeten branden. Ben erg benieuwd of dit mogelijk is....
Ps helaas kan ik het zelf nu niet testen omdat ik geen kabel heb
[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 28-04-2008 22:14 ]
Moet volgens mij gewoon werken...dafmay schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:12:
Heeft iemand hier toevallig wel eens media afgespeeld via de i.link connectie ? Ik heb namelijk geen hdmi ingang op mijn tv, maar wel een dv in (i.link s100) op mijn Sony hd recorder. Ik zou dan via mijn hd recorder digitaal beeld en geluid kunnen afspelen direkt vanaf mijn laptop ipv steeds dvd's te moeten branden. Ben erg benieuwd of dit mogelijk is....
Als ik mijn mini dv-camera inplug (heen en weer sturen van video en geluid), werkt alles meteen... zelfs geen 'hardware detectie'
[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 28-04-2008 23:35 ]
Klinkt goed, bedankt!Michael Knight schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:34:
[...]
Moet volgens mij gewoon werken...
Als ik mijn mini dv-camera inplug (heen en weer sturen van video en geluid), werkt alles meteen... zelfs geen 'hardware detectie'
Verwijderd
Om even terug te komen op het eruit krijgen van 5.1 geluid over HDMI in XP. Dat is mij idd ook nog niet gelukt. Er kan maar 1 geluidskaart gekozen worden. Misschien dat dit later nog wel opgelost kan worden met drivers. Op dit moment heb ik gewoon een extra kabeltje getrokken van laptop naar versterker zodat ik nog wel gewoon all channel stereo heb over mn surroundset en uiteraard gewoon beeld over HDMI. Als je het zo doet werkt het allemaal best. Ook leuk om even te vermelden is dat ik in 3dmark06 nu bijna 4300 punten haal!!
Verwijderd
Ik ook! Gisterenavond de knoop doorgehakt en de vaio besteld via ibood!! Wat een prima aanbieding...ik was namelijk op zoek naar een nieuwe laptop en had vorige week bijna de Acer Aspire 5920-302 aangeschaft....maar de sony vind ik wat uiterlijk/design betreft echt een stuk mooier....en aangezien de specs tussen beide bijna hetzelfde zijn en de Sony via Ibood voor 700 euro werd aangeboden was de keuze snel gemaakt!!!adros schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:03:
nou jongens ik heb die vaio van ibood maar gewoon besteld aangezien ik het design echt heel mooi vind en volgens mij is het een goeie deal
Nu wachten tot ie bezorgd wordt...!!!
Dat was een top-aanbieding! Maar mijn volgende laptop wordt denk ik een Dell XPS met coupons, dan ben je ook supervoordelig uit - met extra korting op koninginnedag dell waardebonnen? (coupons) (offtopic maar ter info)
[ Voor 8% gewijzigd door Gianni Rombios op 29-04-2008 12:39 ]
Verwijderd
Koptelefoon geeft een brom bij afspelen muziek
Hi guyz,
Of het te maken heeft met de installatie van Vista SP1, maar mn koptelefoon uitgang geeft alleen een brom bij afspelen muziek, tenzij ik de S-video kabel aansluit op de laptop. Dan krijg ik een minder goede resolutie te zien (schijnt zo te horen?) en het geluid is ook weer normaal via de koptelefoon. Op het moment dat ik dan de svideo kabel eruit trek, alleen weer die brom. Na uitpluggen koptelefoon heb ik weer normaal geluid over de interne speakers.. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Hi guyz,
Of het te maken heeft met de installatie van Vista SP1, maar mn koptelefoon uitgang geeft alleen een brom bij afspelen muziek, tenzij ik de S-video kabel aansluit op de laptop. Dan krijg ik een minder goede resolutie te zien (schijnt zo te horen?) en het geluid is ook weer normaal via de koptelefoon. Op het moment dat ik dan de svideo kabel eruit trek, alleen weer die brom. Na uitpluggen koptelefoon heb ik weer normaal geluid over de interne speakers.. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Kreeg pas me Logitech dinovo cordless desktop for notebooks binnen en die geinstalleerd... en wanrempel, na in de installatie van het draadloos setje, doet mijn touchpad het ook weerJuliettPapa schreef op maandag 28 april 2008 @ 00:55:
[...]
Helaas, dit staat gewoon aan in Vista. Ook als ik het disable, enable dan gebeurt er verder niks. Bij hardware is ook alles goed geinstalleerd e.d.
Ik ga gewoon weer een keer de fabrieksimage terugzetten en kijken of het daarmee opgelost wordt.
Er was dus geen herinstallatie voor nodig, maar vaag is het wel.
Verwijderd
Koptelefoon uitgang geeft een brom bij afspelen muziek
De brom werd veroorzaakt doordat de stereo ook is aangesloten op kabelradio, door de radiokabel eruit te trekken ging de brom weg. De oplossing was echter nog simpeler: de voedingsstekker van de stereo omdraaien! Weg brom. Ik vind het geluid van de VAIO wat blikkig, heeft iemand nog tips mbt extra software of instellingen die dit verhelpen?
De brom werd veroorzaakt doordat de stereo ook is aangesloten op kabelradio, door de radiokabel eruit te trekken ging de brom weg. De oplossing was echter nog simpeler: de voedingsstekker van de stereo omdraaien! Weg brom. Ik vind het geluid van de VAIO wat blikkig, heeft iemand nog tips mbt extra software of instellingen die dit verhelpen?
Verwijderd
Misschien leuk om even te vermelden. De ingebouwde cardreader leest ook de nieuwe SD-HC kaartjes. Dus voor de nieuwe 8, 16, 32 gb sd kaartjes die tegenwoordig gebruikt worden in bijv. digitale camera's hoef je dus geen aparte cardreader te gebruiken
Verwijderd
Hey ik wil xp 64 bit installeren op mijn vaio (fz21m) is dat mogelijk? moet ik een bepaalde file slipstreamen? want hij wilt de 64bit niet pakken en bij vista staat dat die wel x64 ondersteunt? dus ik ga vanuit dat het moet kunnen.
Wat krijg je voor foutmelding?
Verwijderd
Hoi allen,
Ik sta op het punt de VGN-FZ38M aan te schaffen. Qua specs en grootte is het wat ik zoek (naar mijn bescheiden mening ;-) ):
- multimedia (fotobewerking in RAW, ik wil verder het toestel aansluiten op mijn tv via HDMI en uitbreiden met een tv-tuner zodat ik film kan opnemen/afspelen, en foto's kan tonen)
- af en toe gebruik tijdens de dagelijkse treinrit of op locatie ...
Voor ik de knoop doorhak wou ik nog even naar jullie ervaringen polsen:
- ik heb net een review gelezen dat de performance laag is (in vergelijking met de specs). Het was niet verder toegelicht, en ik vond niet direct meer informatie hierover. Heeft hier iemand ervaring mee?
- is de batterijduur conform de specs ? (ik ben geen supermobiele user, anders zou ik een ander toestel moeten kopen, maar 2 uur halen lijkt me echt geen overbodige luxe)
- hoe bevalt zo'n magnesium behuizing? Ik ben gewoon van met plastic te werken ..
Bedankt voor de reply's
cheers,
David
PS iemand nog tips of een link naar een goede tv tuner en/of afstandbediening voor gebruik met Media Center?
Ik sta op het punt de VGN-FZ38M aan te schaffen. Qua specs en grootte is het wat ik zoek (naar mijn bescheiden mening ;-) ):
- multimedia (fotobewerking in RAW, ik wil verder het toestel aansluiten op mijn tv via HDMI en uitbreiden met een tv-tuner zodat ik film kan opnemen/afspelen, en foto's kan tonen)
- af en toe gebruik tijdens de dagelijkse treinrit of op locatie ...
Voor ik de knoop doorhak wou ik nog even naar jullie ervaringen polsen:
- ik heb net een review gelezen dat de performance laag is (in vergelijking met de specs). Het was niet verder toegelicht, en ik vond niet direct meer informatie hierover. Heeft hier iemand ervaring mee?
- is de batterijduur conform de specs ? (ik ben geen supermobiele user, anders zou ik een ander toestel moeten kopen, maar 2 uur halen lijkt me echt geen overbodige luxe)
- hoe bevalt zo'n magnesium behuizing? Ik ben gewoon van met plastic te werken ..
Bedankt voor de reply's
cheers,
David
PS iemand nog tips of een link naar een goede tv tuner en/of afstandbediening voor gebruik met Media Center?
Verwijderd
Ik hen een FZ38M. Ik vind de performance absoluut niet laag. Wel kan ik je aanraden om een 64bit OS erop te zetten, aangezien dan pas alleen de 4gig geheugen gebruikt wordt. Ik heb Vista 64bit, wel lastig om te installeren aangezien de drivers niet standaard allemaal door sony worden geleverd. Maar met een beetje zoekwerk vind je ze wel.
Ik ben webdeveloper en multi task behoorlijk veel, en dat kan de laptop makkelijk aan. De batterijduur is op energiebesparing ongeveer 2,5 a 3 uur... mits je geen wifi aan hebt staan e.d. Als je zwaar werk doet houdt ie het denk ik rond de twee uur vol inderdaad. De magnesium behuizing is super, voelt degelijk en sterk aan..
Ik ben super tevreden met mijn 38M, zou m je ook zeker aanraden!
Ik ben webdeveloper en multi task behoorlijk veel, en dat kan de laptop makkelijk aan. De batterijduur is op energiebesparing ongeveer 2,5 a 3 uur... mits je geen wifi aan hebt staan e.d. Als je zwaar werk doet houdt ie het denk ik rond de twee uur vol inderdaad. De magnesium behuizing is super, voelt degelijk en sterk aan..
Ik ben super tevreden met mijn 38M, zou m je ook zeker aanraden!
Ik heb zelf Vista Ultimate 64bit een tijdje op mijn Vaio gehad. De reden voor mij om te switchen was ook omdat dan de volledige 4GB geheugen wordt herkend door het OS. Hardware-matig geen problemen, maar houd in de gaten dat 32bit software wordt gedownscaled om te kunnen draaien op 64bit OS. Met als resultaat performance verlies. Dus het is raadzaam om van te voren uit te zoeken welke software in 64bit versie te krijgen zijn.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 13:28:
Ik hen een FZ38M. Ik vind de performance absoluut niet laag. Wel kan ik je aanraden om een 64bit OS erop te zetten, aangezien dan pas alleen de 4gig geheugen gebruikt wordt. Ik heb Vista 64bit, wel lastig om te installeren aangezien de drivers niet standaard allemaal door sony worden geleverd. Maar met een beetje zoekwerk vind je ze wel.
Ook gebruiken het 64bit OS en software zowieso meer geheugen dan de 32bit versies vanwege de architectuur van het 64bit OS. Met andere woorden, van de (slechts herkende) 3GB in het 32bit OS naar de volledige 4GB in 64bit OS levert niet zoveel op als je zou willen. Althans dat is mijn persoonlijke conclusie na een tijdje testen met Vista 64bit.
Wellicht goed om te weten voordat je Vista 64bit gaat gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 04-05-2008 14:24 ]
Het chassis is magnesium, maar de behuizing is gewoon plastic. Batterijduur is 2 uur bij normaal gebruik. Bij zwaar gebruik is hij binnen een uur leeg. Maar dit is normaal voor een 6cell (60W) batterij (minimum stroomverbruik is ongeveer 20W, maximum is > 60W (in 3D spellen met name)
Verwijderd
Allen bedankt voor de reacties ... ik heb bij mijn huidige desktop vroeger wat geexperimenteerd met XP 64bit maar had toen toch vrij veel problemen met drivers en het vinden van de software. De batterijduur lijkt me wel voldoende voor mijn geval (op basis van jullie ervaringen). Ik vind het wel vreemd dat Sony geen extra packs of packs met meer vermogen aanbiedt (ik heb ze toch niet terug gevonden bij de accessoires)
Ik ga vanavond de bestelling plaatsen ...
thx,
David
Ik ga vanavond de bestelling plaatsen ...
thx,
David
Sony VGPBPL8 VAIO FZ Series Large Capacity Battery
(hogere capaciteit, fungeert ook als "voetje")
http://www.ciao-shopping....r_Li_Ion_7800_mAh__790970
Leuk prijsje! (NOT)
Leuk prijsje! (NOT)
[ Voor 84% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-05-2008 17:24 ]
Jah, die had ik ook gezien. Leuk ding, als ie onder de 200 euro komt wil ik hem wel halen, nu nog te duur.Gianni Rombios schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:16:
Sony VGPBPL8 VAIO FZ Series Large Capacity Battery
Leuk prijsje! (NOT)
Vandaag bij Conrad (t/m 4 mei geen verzendkosten) toch maar een Terratec 5.1 aureon usb gekocht (49,95 euro). Op zich een vrij simpel ding maar moet het direct onder Vista doen (zonder drivers).
(Alleen pixmania is iets goedkoper maar daar koop ik per definitie niks)
Update: dit is leuk om een Logitech 5.1 setje op aan te sluiten maar de optische uitgang is alleen stereo.....!!! Miskoop - jammer maar helaas.
(Alleen pixmania is iets goedkoper maar daar koop ik per definitie niks)
Update: dit is leuk om een Logitech 5.1 setje op aan te sluiten maar de optische uitgang is alleen stereo.....!!! Miskoop - jammer maar helaas.
[ Voor 21% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-05-2008 18:23 ]
Verwijderd
Dat die vista 64bit niet ondersteund.Michael Knight schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:33:
Wat krijg je voor foutmelding?
edit: ik bedoel xp 64bit
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 19:14 ]
Dit topic is gesloten.