[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
_H_G_ schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:43:
[...]

Betrof je zoektocht ook de site van Sony? ;)
Hierop inhakend: ik zou op mijn fz31m graag een hogere resolutie willen dan 1280x800. Is dat mogelijk? (custom drivers o.i.d.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:18:
[...]

Hierop inhakend: ik zou op mijn fz31m graag een hogere resolutie willen dan 1280x800. Is dat mogelijk? (custom drivers o.i.d.?)
Nope, dat is niet mogelijk. Het is helaas echt een hardwarematige beperking van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 01:23:
[...]
  1. Een ander vraagje; Zit er (veel) verschil tussen de prestaties (in de zin van 'beste beeldkwaliteit', maar óók 'minste warmte producerend') van de videokaarten van de 38M en de 31Z. Welke videokaart is het best?:
    • NVIDIA® GeForce® 8400M GT
    • NVIDIA® GeForce® 8600M GS
  2. Hoe groot is het verschil tussen de processors van de 38M en de 31Z?
    • Intel Core 2 Duo T8100
    • Intel Core 2 Duo T8300
  3. En dan tot slot nog een vraagje; Stel ik kan de harddisk van een 31Z upgraden van een 300GB 4200rpm naar een 160GB 7200rpm. Zou ik dat dan moeten doen? Of is het verschil nauwelijks merkbaar en produceert de 7200rpm HDD alleen maar meer hitte en lawaai?
8600 is sneller met games maar is dacht ik ook wat hoger geklokt (=warmer). Verschil tussen T8100 en 8300 lijkt mij (als je geen games speelt) totaal oninteressant. Op batterij is het verschil waarschijnlijk 0.
Let op met 7200rpm schijven: de 200GB van Seagate (7200.2 Momentus) en Hitachi (7K200) zijn sneller dan de 160 (en 120) varianten (hogere datadichtheid 2x100GB ipv 2x80GB) dus zeker de 200GB kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:03:
[...]

Ach wat is redelijk...iets in de buurt van eur 40-45 ?
kan je mij een email sturen? Ik kan jou emailadres niet zien in je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:04:
[...]

kan je mij een email sturen? Ik kan jou emailadres niet zien in je profiel.
Uh dat zou ik wel willen doen, maar ik zie in jouw profiel ook geen email adres ;) Mijn email adres is "mijn GoT usernaam"ATzonnetPUNTnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:51:
[...]

8600 is sneller met games maar is dacht ik ook wat hoger geklokt (=warmer). Verschil tussen T8100 en 8300 lijkt mij (als je geen games speelt) totaal oninteressant. Op batterij is het verschil waarschijnlijk 0.
Let op met 7200rpm schijven: de 200GB van Seagate (7200.2 Momentus) en Hitachi (7K200) zijn sneller dan de 160 (en 120) varianten (hogere datadichtheid 2x100GB ipv 2x80GB) dus zeker de 200GB kiezen.
Bedankt voor je reactie en met name voor je opmerking mbt de HDD!

Ik kan kiezen tussen '300GB S-ATA 4200RPM', '160GB S-ATA 7200RPM', '250GB S-ATA 5400RPM', '200GB S-ATA 7200RPM' en '320GB S-ATA 5400RPM'. Als ik de '200GB S-ATA 7200RPM' kies ipv de '160GB S-ATA 7200RPM', weet ik dan 100% zeker dat ik een 'snelle' HDD heb, of zijn daar ook 'langzamere' varianten van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De Seagate 7200.2 en Hitachi 7K200 zijn de enige los te verkrijgen 200GB 7200rpm laptop schijven (volgens de pricewatch - ik geloof dat dat nog klopt). Je kunt er momenteel vanuit gaan dat de 200GB de snelle versie is. Over een maand of 3 wordt het weer wat anders...
Je zult het verschil niet direct merken tussen die schijven maar alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:43:
[...]

Betrof je zoektocht ook de site van Sony? ;)
Jups, en zojuist nog dubbel gecheckt. Alleen de FZ en NR series zijn van 15.4", maar die zijn allemaal 1280*800. Ik vind het zo vreemd dat Sony niet met hoge resoluties lijkt te werken, vandaar dat ik hier nog even vraag. Tot nu toe heb ik ook geen (web)winkels kunnen vinden waar ze zelf het scherm kan bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:42:
De Seagate 7200.2 en Hitachi 7K200 zijn de enige los te verkrijgen 200GB 7200rpm laptop schijven (volgens de pricewatch - ik geloof dat dat nog klopt). Je kunt er momenteel vanuit gaan dat de 200GB de snelle versie is. Over een maand of 3 wordt het weer wat anders...
Je zult het verschil niet direct merken tussen die schijven maar alle beetjes helpen.
Trouwens, ik las net ergens dat er qua snelheid vrijwel geen verschil is tussen de '200GB S-ATA 7200RPM' en de '320GB S-ATA 5400RPM'. Weet iemand of dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zie hier een van de weinige uitgebreide tests
http://www.pcwelt.de/star...e/tests/86690/index6.html
De 320GB is een schijf met 2platters van 160GB. Daarom zijn de doorvoersnelheden zeer goed vergelijkbaar. Access blijft wel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat het mogelijk is om bij de FZ31Z de 8600GS te vervangen door de 8400GT, zou dat dan toegevoegde waarde hebben? Oftewel, resulteert dat dan in een beduidend minder warmwordende laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee dat lijkt me nauwelijks iets uitmaken, ook omdat je weinig belangstelling voor games hebt...
Heb je gekeken naar laptop cooler / notebook cooler (google) bijvoorbeeld zoiets:
http://www.dvhardware.net/review99_tai-chi-m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Heeft iemand onder Vista 64bit de trackpad software al aan de praat gekregen ? Ik heb mij een breuk gezocht, en allerlei drivers geprobeerd, maar tot nu toe is het niet gelukt. Trackpad doet het natuurlijk wel gewoon, maar is niet in te stellen. Vooral het snel op en neer kunne scrollen aan de zijkant van de trackpad mis ik. Gelukkig werk ik normaal gesproken met een externe muis, maar zou handig zijn als ook de trackpad het volledig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:48:
Nee dat lijkt me nauwelijks iets uitmaken, ook omdat je weinig belangstelling voor games hebt...
Heb je gekeken naar laptop cooler / notebook cooler (google) bijvoorbeeld zoiets:
http://www.dvhardware.net/review99_tai-chi-m.html
Hmm, het gaat er mij met name om dat ik de notebook lang comfortabel op m'n schoot kan houden. Zo'n cooler is dus eigenlijk niet echt een oplossing. Maar ik begrijp dat voor niet enorm intensief gebruik de temperaturen bij de 8600GS en de 8400GT dus vrijwel hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:28:
Heeft iemand onder Vista 64bit de trackpad software al aan de praat gekregen ? Ik heb mij een breuk gezocht, en allerlei drivers geprobeerd, maar tot nu toe is het niet gelukt. Trackpad doet het natuurlijk wel gewoon, maar is niet in te stellen. Vooral het snel op en neer kunne scrollen aan de zijkant van de trackpad mis ik. Gelukkig werk ik normaal gesproken met een externe muis, maar zou handig zijn als ook de trackpad het volledig doet.
Hier hetzelfde probleem, geen x64 software of drivers voor het scrollen e.d. Heel erg irritant, vooral de ondersteuning van Sony. Ze kunnen toch in elk geval aangeven welke fabrikant het is, zodat je daar op zoek kunt naar drivers/software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:33:
[...]

Hmm, het gaat er mij met name om dat ik de notebook lang comfortabel op m'n schoot kan houden. Zo'n cooler is dus eigenlijk niet echt een oplossing. Maar ik begrijp dat voor niet enorm intensief gebruik de temperaturen bij de 8600GS en de 8400GT dus vrijwel hetzelfde zijn?
Het lijkt me héél gek als daar veel verschil in zit...
Die cooler (zie test) is óók voor op schoot.
Maar dit lijkt me wel serieus interessant http://www.elitebastards....ask=view&id=347&Itemid=27
(Thermaltake iXoft cooler matje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:56:
[...]
Jups, en zojuist nog dubbel gecheckt. Alleen de FZ en NR series zijn van 15.4", maar die zijn allemaal 1280*800. Ik vind het zo vreemd dat Sony niet met hoge resoluties lijkt te werken, vandaar dat ik hier nog even vraag. Tot nu toe heb ik ook geen (web)winkels kunnen vinden waar ze zelf het scherm kan bepalen.
Het is een vrij standaard resolutie voor een widescreen 15,4" laptop: WXGA. Sony is niet het enigste merk zonder een WXGA+ of hoger 15,4". De prijsstijging maakt het dan aantrekkelijker om een 17" aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_H_G_ schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:34:
[...]De prijsstijging maakt het dan aantrekkelijker om een 17" aan te schaffen.
Helaas niet als je kijkt naar mobiliteit... Zojuist alle Toshiba's bekeken, maar die blijven ook bij WXGA steken. Dan moet het maar een Zepto of BTO worden :) iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mischien is dit wat voor op schoot: http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=381157

Het schijnt ook warmte af te voeren las ik in een review (hoe vraag ik mij wel af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de FZ38M en de FZ31Z allebei '1023MB shared memory én 256MB dedicated memory' of '1023MB shared memory waarvan 256MB dedicated memory'?

Klopt het trouwens überhaupt dat zowel shared als dedicated memory bij de 38M en de 31Z gelijk is?

edit:
MP3-Junky schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:12:
Mischien is dit wat voor op schoot: http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=381157

Het schijnt ook warmte af te voeren las ik in een review (hoe vraag ik mij wel af)
Haha, wat een toeval; dat ding had ik toevallig een paar maanden terug gekocht voor m'n huidge laptop, maar toen ook meteen weer teruggebracht naar de winkel. Dat ding is echt veel te hoog voor op schoot, relaxt typen is er niet meer bij. Geen aanrader dus.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
@Tomassi

Ben jij er al uit welke het gaat worden? (zag ook je topic op notebookreview)

Ik ga denk ik voor de FZ38M. De single lamp heb ik in de winkel gezien, de dual lamp niet.

Wil toch niet het risico lopen dat hij te fel is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NetB Error 4311 bij opstarten - (In logboek: kan service niet initialiseren)

Hi guyz Deze fout kun je negeren -wordt gezegd- maar mn laptop probeert tig keer deze service op te starten dus vertraging en ik moet vaak handmatig de wireless uit/aanzetten voordat ik inetconnectie heb.. Als tip lees ik het de-installeren van TCPIPv4 en v6, maar deze knop is "greyed out" dus dat kan ik vergeten. Deze fout is ontstaan na een re-install vanaf de rescue-partitie van mn VGN-FZ21M.. Heeft iemand dit al eens gezien, en, nog beter, opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Is dit toe te passen op Vista?
http://windowsitpro.com/a...ter-uninstalling-ras.html
http://www.petri.co.il/reinstall_tcp_ip_on_windows_xp.htm

@Tomassi: dat Thermaltake iXoft wordt toch wel hoog gewaardeerd, misschien ga ik het zelf ook wel halen http://www.hardwaresecrets.com/article/464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MP3-Junky;
In mijn geval wordt het denk ik toch de FZ31Z, maar dan wel met een snellere harde schijf. Wat ik in ieder geval heb begrepen is dat het beeld van de FZ31Z gewoon sowieso superieur is tov al het andere wat er is (en dus ook de FZ38M). Dat de 31Z echt het mooiste beeldscherm zou hebben is voor mij eigenlijk reden genoeg, mocht er idd sprake zijn van 'te fel' of 'lekken van' licht, dan kan dat in mijn ogen alleen maar betekenen dat het beeldscherm wat betreft de andere aspecten nóg beter moeten zijn om die 'nadelen' te compenseren! ;) Die felheid schijnt overigens redelijk 'persoonlijk' te zijn (en daar ben ik dan ook niet zo bang voor), en bovendien neem ik aan dat je de felheid (brightnesss) gewoon kunt aanpassen, toch?! Als er echt sprake zou zijn van lekken van licht zou ik dat wel een min vinden, maar dat schijn je anderzijds toch alleen te zien als het scherm zwart is, en dat komt tijdens het gebruik toch maar zelden voor. Jammer alleen dat die Blu-ray brander veel extra knaken kost terwijl ik die toch niet echt nodig heb.

Waar ik momenteel het meest over aan het twijfelen ben is welke versie van Windows ik erbij pak. Ben inmiddels bijna zover dat ik het downgraden naar XP uit m'n hoofd heb gezet, en nu is het dus meer de vraag 32-bits of 64-bits Windows Vista (Ultimate). Mij lijkt het op zich echt zonde om niet de 64-bits te pakken als je toch 4GB beschikbaar hebt, maar van de andere kant geven hierboven wel een paar mensen aan dat ze problemen ondervinden met het vinden van de juiste drivers voor Vista 64-bits.Heb hier vanmorgen iig al een draadje over geopend op notebookreview d:)b

@ Gianni;
Op zich wel een handig dingetje idd. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of je je notebook zelf er ook in kunt opbergen ter bescherming; dat zou voor mij namelijk echt de doorslag geven! Het staat nergens letterlijk en ik denk eigenlijk ook van niet, maar het 'versatility'-plaatje suggereert wel zoiets dergelijks, zie ook: http://www.thermaltake.co...oling/r15on01/r15on01.asp

edit:
Nog even een vraagje; Weet iemand of het klopt het dat er vrijwel geen verschil in prestaties zit tussen een 320GB 5400rpm HDD en een 200GB 7200rpm HDD?

edit 2:
Wat betreft mijn opmerking hierboven over 32-bits vs. 64-bits; ik lees zojuist het volgende:
"Om 4GB aan intern geheugen volledig door Windows herkend te laten worden, heb je de 64 bits versie nodig. Aangezien alle fabrikanten alleen 32 bits software mee leveren, bieden wij de mogelijkheid om ook meteen de 64 bits versie mee te bestellen.
Mocht je problemen hebben m.b.t. drivers/samenwerking met andere software, dan kun je eerst de 32 bits versie installeren en later alsnog de 64 bits versie, zonder dat je dan een nieuw besturingssysteem hoeft aan te schaffen! Met de 32 bits versie zal dan ongeveer 3GB door Windows herkend worden."

Dat is dus voor mij denk ik al het antwoord! 32-bits kopen, alles installeren etc, en vervolgens updaten naar 64-bits!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee die cooler bag is min of meer een dure "zak met zout" hij kan dus niet open.

Een 2GB ram module kost maar 25 euro zo ongeveer, dus als je maar de helft van die module gebruikt is dat toch niet echt zonde? Voordeel is dat het dual channel blijft (2 identieke modules) en dat je er idd later nog wat aan kunt hebben. Op zich zou ik niet aan Vista 64bit beginnen, lijkt me meer iets voor de opvolger van Vista over een jaar of twee. Dan kan de laptop nog best mee lijkt me.

Als je de ruimte denkt nodig te hebben zou ik op dit moment ook de 320GB 5400rpm nemen.
http://www.google.com/search?q=scorpio+320gb+7k200&hl=nl de meesten hebben liever de scorpio.

Waar heb je dat "gratis upgrade naar 64bit" gelezen? Bij een Vaio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:46:
Een 2GB ram module kost maar 25 euro zo ongeveer, dus als je maar de helft van die module gebruikt is dat toch niet echt zonde? Voordeel is dat het dual channel blijft (2 identieke modules) en dat je er idd later nog wat aan kunt hebben. Op zich zou ik niet aan Vista 64bit beginnen, lijkt me meer iets voor de opvolger van Vista over een jaar of twee. Dan kan de laptop nog best mee lijkt me.
Daar heb je idd misschien wel een puntje, maar ik had juist begrepen dat de 64-bits vista een stuk sneller is dan de 32-bits variant. Waarom daar niet gebruik van maken als je toch ook al de hardware requirements hebt? Ik ben er inmiddels uit: het wordt inderdaad gewoon Vista Home premium 32-bits, en dat is ook degene die ik bijna iedereen zou aanraden.
Als je de ruimte denkt nodig te hebben zou ik op dit moment ook de 320GB 5400rpm nemen.
http://www.google.com/search?q=scorpio+320gb+7k200&hl=nl de meesten hebben liever de scorpio.
De ruimte heb ik op zich helemaal niet nodig. Ik wil gewoon de beste harde schijf en begreep dat door die 'data density' de grotere harde schijven ook automatisch een stuk sneller zijn... Maar kan jij bevestigen dat die 320GB 5400rpm idd (ongeveer) even snel is als de 200GB 7200rpm?
Waar heb je dat "gratis upgrade naar 64bit" gelezen? Bij een Vaio?
De upgrade is niet gratis...

Tot slot een vraag: Heeft iemand ervaring met het in Amerika bestellen van een Sony Vaio (FZ)? Als ik kijk op bijv. sonystyle.com dan is zelfs na het toevoegen van 19% btw de prijs daar nog een stuk lager! Volgens mij kun je via sonystyle.com zelf echter niks naar Nederland laten shippen. Heeft iemand ervaring met het online in Amerika bestellen van een Sony Vaio?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Tomassi,

ga jij er zelf een snellere HDD inzetten? Dan vervalt toch je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin in een zo goed als splinternieuwe FZ29VN?
Goed toestel, dat wel, maar ik ben Vista zo zat als wat.

En noch in XP, noch Windows 2008, noch Ubuntu krijg ik de brightness-regeling in orde. En dat stoort mij geweldig. (en dan heb ik het nog niet over het aan de praat krijgen van BlueTooth, of het scrollen via het touchpad, of ...)

Ze maken prachtige toestellen bij Sony, maar als ze het vertikken van drivers erbij te leveren, dan hebben ze wat mij betreft afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP3-Junky schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:14:
Tomassi,

ga jij er zelf een snellere HDD inzetten? Dan vervalt toch je garantie?
Daar zeg je me iets. Ik zou het sowieso in ieder geval niet zelf gaan doen (dat kan ik niet), maar mijn plan was eigenlijk om de 31Z via deze site te bestellen en dan met een snellere HDD en die pixelgarantie: http://www.laptops4u.nl/info/vgn-fz31znl3-1688.html.

Ik zal die gasten daar morgen eens over mailen (ik wacht nog op een reactie op een eerder gemailde vraag), maar als ik zo naar die pagina kijk lijkt me het toch dat ik gewoon 2 jaar garantie heb, ook als ik voor van die extra opties kies (zoals een snellere HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:31:
[...]

Daar zeg je me iets. Ik zou het sowieso in ieder geval niet zelf gaan doen (dat kan ik niet), maar mijn plan was eigenlijk om de 31Z via deze site te bestellen en dan met een snellere HDD en die pixelgarantie: http://www.laptops4u.nl/info/vgn-fz31znl3-1688.html.

Ik zal die gasten daar morgen eens over mailen (ik wacht nog op een reactie op een eerder gemailde vraag), maar als ik zo naar die pagina kijk lijkt me het toch dat ik gewoon 2 jaar garantie heb, ook als ik voor van die extra opties kies (zoals een snellere HDD).
De HD of geheugen vervangen van een Vaio laptop is super-eenvoudig. Aan de onderkant zitten 2 klepjes, een voor de HD en een voor geheugen. Schroefjes losmaken, klepje eraf halen. HD of geheugen eruit, nieuwe hardware erin, klepje dicht...voila. Geloof mij, een kind kan de was doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 03 april 2008 @ 22:21:
[...]

De HD of geheugen vervangen van een Vaio laptop is super-eenvoudig. Aan de onderkant zitten 2 klepjes, een voor de HD en een voor geheugen. Schroefjes losmaken, klepje eraf halen. HD of geheugen eruit, nieuwe hardware erin, klepje dicht...voila. Geloof mij, een kind kan de was doen :)
Weet je toevallig of hoe je de vgn-NR HDD eruit haalt? Ik heb een NR11z/s en ik wil die HDD in mijn FZ11E steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:31:
[...]

Dit staat bij hun op de site: http://www.laptops4u.nl/e...stelde-vragen-79.html#4-5

De meeste fabrikanten gaan niet akkoord met aanpassingen aan de laptop, uitgevoerd door u of ons. Ze proberen u dan snel af te wimpelen, echter daar hebben ze geen enkele reden toe. Een andere harde schijf of extra geheugen zal niet de oorzaak zijn bijvoorbeeld een doorgebrand moederbord of defect beeldscherm.. Om problem te voorkomen, zal de laptop in originele staat retour worden gezonden naar de fabrikant. U kunt dat zelf doen, u kunt ook de laptop naar ons sturen en dan regelen wij dat de laptop gewoon netjes en snel wordt gemaakt. Let wel op: indien er standaard pick up & return garantie op de laptop zit en u wilt dat Laptops4U de laptop terug stuurt naar de fabrikant, dient u de laptop op eigen kosten naar ons op te sturen. Wij sturen hem vervolgens door naar de fabrikant en tenslotte weer naar u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MP3-Junky;

Op zich kan ik daar wel mee leven (ook omdat hun fysieke adres niet zo heel ver bij mij vandaan ligt). Vraag is dan eigenlijk wel nog of je wel ook gewoon garantie hebt op de aanpassingen zelf, zoals zo'n nieuwe harde schijf.

Maar hoe zit jij nu met je keuze? Weet je al wat het gaat worden? En wat zijn voor jou de doorslaggevende factoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:46:
[...]

Weet je toevallig of hoe je de vgn-NR HDD eruit haalt? Ik heb een NR11z/s en ik wil die HDD in mijn FZ11E steken
:) Ik dacht dat het bij iedere Vaio dezelfde constructie is. Blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:56:
@ MP3-Junky;
Maar hoe zit jij nu met je keuze? Weet je al wat het gaat worden? En wat zijn voor jou de doorslaggevende factoren?
De nadelen van de versie met de dubbele lamp zijn de volgende extra kosten:
- blue ray brander die ik niet ga gebruiken
- het "moeten" upgraden van de 4200rpm naar een 5400 (of 7200rpm) schijf.

Feit is dan dat je een wel erg grote meerprijs betaalt voor "alleen" de dubbele lamp.

(Ondanks dat ik goedkoop (o.a.ex btw) kan inkopen, gaat het toch tegen me gevoel in ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:56:
@ MP3-Junky;

Op zich kan ik daar wel mee leven (ook omdat hun fysieke adres niet zo heel ver bij mij vandaan ligt). Vraag is dan eigenlijk wel nog of je wel ook gewoon garantie hebt op de aanpassingen zelf, zoals zo'n nieuwe harde schijf.
Bij een Vaio mag je met behoud van garantie de HD, geheugen en accu zelf vervangen. Ik vraag mij wel af of dit voor alle Vaio types geldt? Aangezien bij de FZ types het een koud kunstje is (dmv speciale klepjes aan de onderkant), maar blijkbaar bij een NR type (zie post hl2600) is de constructie anders en zou het kunnen zijn dat je de laptop open moet schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://laptoplogic.com/resources/detail.php?id=43&page=1
Zo gaat het bij de SZ, waarschijnlijk ook zo bij de NR (schroeven los - keyboard en palmrest los etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:43:
http://laptoplogic.com/resources/detail.php?id=43&page=1
Zo gaat het bij de SZ, waarschijnlijk ook zo bij de NR (schroeven los - keyboard en palmrest los etc)
8)7 Holy crap! Dat is wel even anders als bij mijn FZ. Ligt het aan mij, of is het vreemd dat men bij Sony zulke verschillende manieren hanteert om bijv de HD zelf te kunnen vervangen. Ik bedoel de bouw van de verschillende types Vaio laptop kan toch niet zo enorm veel uiteenlopen?

Edit : bij openschroeven vervalt neem ik even aan de garantie. Dus waarom niet bij alle Vaio types dezelfde constructie als bij de FZ?

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 04-04-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mogelijk dat de "ook zakelijk interessante" types (zoals FZ - met name FZ29/39) daarom een klepje onderop hebben, en voor de consumententypes maakt Sony het lekker moeilijk... ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni, dank voor snelle reactie wederom:) Helaas de foutmelding en traag inet blijven bestaan.. Mijn vraag is nu: kan ik met de hersteldiscs ook vista her-installeren op een partitie zonder de overige data kwijt te raken? Ik heb nml twee extra partities gemaakt die ik niet kwijt wil raken, maw schrijft het VAIO recovery programma alleen op partitie C:\ of wordt de hele harddisk weer geformat naar 1 C:\ schijf? Zoja, is er een andere methode om alleen op de C:\ partitie Vista te installeren? Thnx again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je kunt iig even de restore wizard volgen, je hebt meerdere opties. Behalve factory default heb je ook andere keuzes. Ik denk dat wat je wil mogelijk is, maar ik heb zelf alleen maar (twee keer) een volledige factory default restore gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter informatie vind ik mijn geluid via een externe usb sound card slechter klinken met Vista Sp1. Ik heb nooit drivers voor het ding geinstalleerd. De usb sound card is aangesloten met een optische verbinding naar de stereo keten. Heeft iemand dit ook opgemekrt ?

Edit: Zijn dit de goede video drivers om nog BR's te kunnen aftespelen ? http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=18160

Vriendelijk bedankt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:23:
Ter informatie vind ik mijn geluid via een externe usb sound card slechter klinken met Vista Sp1. Ik heb nooit drivers voor het ding geinstalleerd. De usb sound card is aangesloten met een optische verbinding naar de stereo keten. Heeft iemand dit ook opgemekrt ?

Edit: Zijn dit de goede video drivers om nog BR's te kunnen aftespelen ? http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=18160

Vriendelijk bedankt
Ik zie dat vista SP1 nog maar in 5 talen bestaat. Heb je een engelse windows of werkt het gewoon op de nederlandse?
Ik krijg een error als ik de engelse installeer. Kan ik dan alleen maar de bèta installeren van sp1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een engelstalige Vista Sp1, technet versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:25:
Ik heb een engelstalige Vista Sp1, technet versie.
You can now get Windows Vista SP1 in English, French, German, Spanish, and Japanese. Ik heb dezelfde maar hoe heb je die kunnen installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor: Begrijp ik dat er dus nog geen SP1 is voor de Nederlandse Windows Vista???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:02:
Even tussendoor: Begrijp ik dat er dus nog geen SP1 is voor de Nederlandse Windows Vista???
Ja alleen nog maar in 5 talen. Ik weet niet hoe anderen het kunnen installeren? Misschien beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met andere woorden; als je nog een Windows Vista versie gaat kopen en onverschillig bent tussen de Nederlandstalige en Engelstalige versie, dan kun je beter de Engelstalige versie kiezen?

[edit: @ Michael, wat betreft jouw vraag op dat andere forum; omdat ik hier geen duidelijk antwoord krijg (en dat nog steeds niet heb..) Dank voor je reactie hieronder btw]

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:23:
met andere woorden; als je nog een Windows Vista versie gaat kopen en onverschillig bent tussen de Nederlandstalige en Engelstalige versie, dan kun je beter de Engelstalige versie kiezen?
Als je de voorkeur voor snellere updates etc hebt wel ja.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op ik heb het over een FULL VISTA SP1 versie dus geen Upgrade Naar SP1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bijna zover om de bestelling te plaatsen! Nog enkele 'check'-vraagjes;
- Met de juiste 'stopcontact'-convertor (of met een Amerikaanse adapter) kan een FZ gewoon op het Amerikaanse stroomnet worden aangesloten, correct?
- Weet iemand toevallig wanneer nieuwe FZ-modellen voor Nederland worden verwacht?

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Heb je het topic verder nagelopen wat "Amerika betreft"? Garantie e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Vandaag even bij de mediamarkt in Zwolle geweest om te kijken naar het verschil tussen de dubbele en de enkele lamp. Mijn bevindingen:

- verticale kijkhoek verschilt niet of nauwelijks

- Wat mij vooral opviel was dat de kleuren bij de dubbele lamp zwaar "oversatured" waren. De kleuren waren heel slecht, er lag een soort gele waas overeen. Ik kan mij eigenlijk moeilijk voorstellen dat dat scherm zo slecht is, dus wellicht dat er iets met de settings verkloot is.

Mij advies is: koop geen scherm (laptop) die je niet zelf in het echt heb gezien!

Ik ga gewoon voor de enkele lamp, de inkijkhoek is (nagenoeg) hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om deze HDD te vervangen door die van mij.
Zou deze goed zijn? Prijs vind ik wel redelijk?
Samsung 320 GB 2.5"HDD 2,5" SATA,9,5mm,5400 rpm,8MB
http://www.forcom.be/?product=301859

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://tweakers.net/pricewatch/cat/336
250GB schijven zijn relatief het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey, iemand enig idee hoe ik mijn camera aan de praat krijg? heb de drivers geinstalleerd. heb de hotfix geprobeerd van de sony site.. maar hij werkt nog steeds niet.. krijg steeds de medeling bij msn dat hij al ergens anders in gebruik is terwijl dit niet het geval is..

iemand hier ervaring mee? oplossing?

heb de viao fz11s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Ik wil vandaag de FZ38M gaan bestellen. Nu kan ik kiezen tussen centralpoint en OBCS.

Ik wil het liefst pixelgarantie, wat alleen kan bij OBCS.

Wat ik vreemd vind is dat bij OBCS (http://prf.icecat.biz/ind...smi=product;shopname=obcs; ) gesproken wordt over 12 maanden garantie ipv 24 maanden.

Op de sony site wordt ook gesproken over 24 maanden. Ik neem aan dat ik met een laptop gekocht bij OBCS ook nog naar 1,5 jaar bij Sony kan aankloppen voor garantie?

PS het betreft een zakelijke aankoop (weet niet of dat nog uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP3-Junky schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:16:
Ik wil vandaag de FZ38M gaan bestellen. Nu kan ik kiezen tussen centralpoint en OBCS.

Ik wil het liefst pixelgarantie, wat alleen kan bij OBCS.

Wat ik vreemd vind is dat bij OBCS (http://prf.icecat.biz/ind...smi=product;shopname=obcs; ) gesproken wordt over 12 maanden garantie ipv 24 maanden.

Op de sony site wordt ook gesproken over 24 maanden. Ik neem aan dat ik met een laptop gekocht bij OBCS ook nog naar 1,5 jaar bij Sony kan aankloppen voor garantie?

PS het betreft een zakelijke aankoop (weet niet of dat nog uitmaakt)
ik denk dat ze bij OBCS over 12 maanden pixelgarantie spreken. De 24 maanden is gericht op sony.. als er iets mis is aan je laptop dan kan je gedurende 24 maanden aankloppen bij sony en valt het binnen de garantie. Daarna kun je nog aankloppen bij sony maar valt het natuurlijk buiten je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de Vista van recovery disk gebruiken maar met xp. Ik heb al veel dingen geprobeerd met acronis back up maar het werkt gewoon niet. Ik heb nu een dual boot van xp en vista (custom niet van recovery dvd). Heeft iemand een vista van recovery met xp dual boot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben overgestapt van een Vaio FZ naar een Macbook Pro. Als je het geld hebt liggen neem dan (de volgende keer) een Apple. Fantatisch design en qua prijs/prestaties is de Macbook (de duurste witte) vergelijkbaar met de FZ31M en de Macbook Pro met een FZ31Z. Het scherm van de Pro is vergelijkbaar met de dubbele lamp van Sony maar is zuiniger door LED techniek. Verder is de MBP lichter van gewicht, heeft toetsenbordverlichting en een snellere (wel standaard iets kleinere) harde schijf en op de Apple kun je desnoods ook Windows draaien, zelfs tegelijkertijd met Mac OS. Verder kun je de Apple configureren bij bestellen (mat/glans scherm, processor, harde schijf). De FZ heeft als pro's standaard wat meer geheugen, maar heeft dat ook wel nodig voor het wat logge Vista, en daarnaast de blue ray drive.
En het aardige van Apple's is dat ze ook nog eens geleverd worden in een mooie doos, alleen al een kado om te zien. Batterij zit er al in en OS is al geinstalleerd met rescue dvd's meegeleverd. En geen troep voorgeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Ik ben juist overgestap van een MBP naar een Vaio FZ.

Eigenlijk voor maar 1 reden: ik vind de resolutie van 1440x900 te hoog voor een 15,4"

Wel jammer, want de MBP is een geweldige machine. De vaio FZ komt het dichts in de buurt qua "windows" laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP3-Junky schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:54:
Ik ben juist overgestap van een MBP naar een Vaio FZ.

Eigenlijk voor maar 1 reden: ik vind de resolutie van 1440x900 te hoog voor een 15,4"

Wel jammer, want de MBP is een geweldige machine. De vaio FZ komt het dichts in de buurt qua "windows" laptops.
Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Soms zijn de letters van internetpagina's wat te klein en zo. Je moet dan tekst op sommige pagina's handmatig vergroten om het goed leesbaar te houden. Sommige internetpagina's zien er ook wel eens wat raar uit qua tekstopmaak. Voor andere toepassingen maakt dat allemaal niet uit. Het rare is ook dat je wel lagere resoluties kunt instellen maar dat dat er niet uitziet. Dat is vaak zo met videokaarten en ik weet niet precies waarom dat is. Eigenlijk is alleen de hoogste resolutie goed en de rest niet mooi.

Maar voor mij is dit geen reden weer terug te gaan naar de FZ :)

Ik denk zelfs dat je XP beter kunt draaien op een Macbook Pro dan op een FZ. Apple levert alle drivers voor Windows (XP/Vista) er al bij en alles (inclusief bepaalde functietoetsen e.d.) werkt dan ook gewoon direct goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles leuk en aardig, maar aan een verkooppraatje (no offense, Mac rulez) hebben we in dit topic natuurlijk weinig. Ik wil wel eens weten wanneer sony nu eindelijk komt met een goed driverpack voor andere OS's. Dat pakket op sony-asia lijkt volledig, maar je verliest alle functionaliteit van de FN toetsen. Bovendien zou ik liever een driverpack voor xp x64 hebben, aangezien ze 4gig in mijn vaio plempen die ik niet eens kan gebruiken aangezien ze geen x64 OS ondersteunen. Ik heb inmiddels vista x64 perfect draaien (zonder die fn toetsen) maar de weg ernaartoe was een hel, en ik zou liever xp x64 draaien...

Je moet toch gewoon zelf kunnen beslissen welk OS je draait?! potver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
In principe doen de Fn toetsen het met dat XP driverpack ook met een kleine aanpassing van een bestandje - zie een paar weken terug in dit topic.

Wel handig voor de te kleine letters (kwam er zelf pas kort geleden achter) in Internet Explorer is Ctrl+plustoets Ctrl+mintoets (inzoomen/uitzoomen)
Ctrl+nultoets = reset naar 100%

http://www.microsoft.com/...infamily/ie/quickref.mspx

[ Voor 48% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-04-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:23:
Alles leuk en aardig, maar aan een verkooppraatje (no offense, Mac rulez) hebben we in dit topic natuurlijk weinig. Ik wil wel eens weten wanneer sony nu eindelijk komt met een goed driverpack voor andere OS's. Dat pakket op sony-asia lijkt volledig, maar je verliest alle functionaliteit van de FN toetsen. Bovendien zou ik liever een driverpack voor xp x64 hebben, aangezien ze 4gig in mijn vaio plempen die ik niet eens kan gebruiken aangezien ze geen x64 OS ondersteunen. Ik heb inmiddels vista x64 perfect draaien (zonder die fn toetsen) maar de weg ernaartoe was een hel, en ik zou liever xp x64 draaien...

Je moet toch gewoon zelf kunnen beslissen welk OS je draait?! potver
Dat is nu juist waarom de Apple zo handig is. Zonder problemen kun je vista en xp draaien :-)

Ok, ook een nadeel van de Apple: de linker shift toets is iets klein en de verticale enter toets is ook iets minder handig. Dus qua typen is het wennen. Verder maar 2 USB aansluitingen en geen HDMI (wel DVI en digitale audio out).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb een Sony Vaio VGN-FZ21Z, de brander zou DVD's op een snelheid van maximaal 8x kunnen branden, maar tot nu toe wordt alles met 2.4x gebrand.
Ik gebruikt NERO 8.3.2.1 en ik heb verschillende DVD merken uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
olandese schreef op woensdag 09 april 2008 @ 11:45:
Ik heb een Sony Vaio VGN-FZ21Z, de brander zou DVD's op een snelheid van maximaal 8x kunnen branden, maar tot nu toe wordt alles met 2.4x gebrand.
Ik gebruikt NERO 8.3.2.1 en ik heb verschillende DVD merken uitgeprobeerd.
Yep same here :( Ik heb zelfs andere drivers geprobeerd, maar geen resultaat. Behoorlijk storend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ook Verbatim 16x dvd+r geprobeerd? Doen het goed bij mij, hoewel ik niet dezelfde brander heb (FZ21M). Maar branden op 8x duurt bijna de helft langer dan branden op 8x op een 16x brander.

Stel dat je vrij veel brandt dan zou ik (ook om de brander te ontzien - want het is ook je blu-ray speler) een externe brander kopen, deze pricewatch: Samsung SE-S204N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:27:
Ook Verbatim 16x dvd+r geprobeerd? Doen het goed bij mij, hoewel ik niet dezelfde brander heb (FZ21M). Maar branden op 8x duurt bijna de helft langer dan branden op 8x op een 16x brander.

Stel dat je vrij veel brandt dan zou ik (ook om de brander te ontzien - want het is ook je blu-ray speler) een externe brander kopen, deze pricewatch: Samsung SE-S204N
Ik heb nu een spindle 1-16x Philips dvd+r's. Als deze op zijn, dan weer eens een ander merk...ik houd Verbatim in het achterhoofd.

Dank voor de tip wb de Samsung. "Power via USB" is natuurlijk zeer handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
ik zal vanavond verbatim gaan testen, mijn brander is ook een BR brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:02:
[...]
Dank voor de tip wb de Samsung. "Power via USB" is natuurlijk zeer handig!
Ja dat suggereert die review inderdaad, maar dat is niet zo, er zit gewoon een power adapter bij (helaas). Ik heb daarom nog maar een reactie toegevoegd bij die survey.

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-04-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:29:
[...]

Ja dat suggereert die review inderdaad, maar dat is niet zo, er zit gewoon een power adapter bij (helaas). Ik heb daarom nog maar een reactie toegevoegd bij die survey.
Inderdaad, bij nader Googlen vond ik die info ook niet meer terug. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP3-Junky schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:41:
- Wat mij vooral opviel was dat de kleuren bij de dubbele lamp zwaar "oversatured" waren. De kleuren waren heel slecht, er lag een soort gele waas overeen. Ik kan mij eigenlijk moeilijk voorstellen dat dat scherm zo slecht is, dus wellicht dat er iets met de settings verkloot is.
Dan is er denk ik iets goed mis met dat model. Ik heb namelijk helemaal niets gemerkt van een gele waas terwijl ik mn laptop nu al meer dan een half jaart heb.
De dual lamp staat er juist om bekend dat hij een betere kleurechtheid heeft dan de single lamp.
Wit is bij mij dan ook echt wit. En niet geel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:27:
[...]

Dan is er denk ik iets goed mis met dat model. Ik heb namelijk helemaal niets gemerkt van een gele waas terwijl ik mn laptop nu al meer dan een half jaart heb.
De dual lamp staat er juist om bekend dat hij een betere kleurechtheid heeft dan de single lamp.
Mee eens. Maar er staat me wel iets van bij dat er één of twee mensen zijn die dit eerder gemeld hebben (in het fz thread op notbookreview), waarschijnlijk een productie foutje in het scherm dus lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een grootte battery pack gekocht? Ik ben van plan om 1tje te gaan kopen maar weet niet of het veel helpt. Vind 2 uren werken vrij weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gianni Rombios schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:27:

In principe hoef je het bluray gedeelte niet te ontzien... er zitten namelijk twee lenzen in (een rode laser voor cd/dvd en een blauwe voor bluray). Het enige gedeelte dat dan aan wat slijtage oderhevig is, is de drivemotor :) En die moet wel wat kunnen hebben denk ik...

Voor het echt serieuze werk (3+ dvd`s per dag) zou ik ook voor een externe brander gaan...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 14:27:
[...]

De dubbele lamp geeft juist een veel beter beeld. Zwart is echt zwart en de kleuren zijn beter. De inkijkhoek is bovendien aanzienlijk beter. De toestellen met de enkele lamp vond ik zelfs zwaar onder de maat presteren qua inkijkhoek. Als je je hoofd een centimeter omhoog doet zie je direct andere kleurstellingen. Nadeel van de dubbele lamp modellen was voor mij de grote hoeveelheid bright subdots. Dus permanent oplichtende subpixels. Ik heb dat bij een flink aantal toestellen geconstateerd. Ook bij de Vaio AR serie komt dat euvel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog geinteresseert in een FZ21M?

De laptop is in zeer goede staat en ik heb er alles bij, ook de doos en de Spiderman Blue-Ray.

Ook zitten de recovery discs erbij.

Geinteresseerden mogen mij emailen op ashvin1981@gmail.com

Ooh, de laptop is van Oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:29:
Iemand nog geinteresseert in een FZ21M?

De laptop is in zeer goede staat en ik heb er alles bij, ook de doos en de Spiderman Blue-Ray.

Ook zitten de recovery discs erbij.

Geinteresseerden mogen mij emailen op ashvin1981@gmail.com

Ooh, de laptop is van Oktober
Dit is geen marktplaats he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses.

Ik heb inmiddels een Macbook Pro ook aangeschaft en als fotograaf kom ik beter uit mijn voeten met de Macbook.

Kwa vormgeving vind ik de Macbook echt niks vergelen de Vaio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:50:
Excuses.

Ik heb inmiddels een Macbook Pro ook aangeschaft en als fotograaf kom ik beter uit mijn voeten met de Macbook.

Kwa vormgeving vind ik de Macbook echt niks vergelen de Vaio..
Smaken verschillen maar ik vind de MBP dus echt veel mooier. De MBP is qua scherm niet vergelijkbaar met de FZ21M maar meer met de 21Z/31Z. Zoals ik eerder hierboven aangaf had ik met meerdere modellen van de Z serie problemen met het scherm. Verder kun je natuurlijk altijd XP draaien op de MBP. En voor foto's is de MBP super! Ook de voorbeeld weergave in de Finder (Verkenner) is echt heel mooi. Vista kan dat niet op die manier.

Voor het geval je als fotograaf liever een mat scherm wilt dan is de MBP praktisch de enige laptop die nog met een mat scherm geleverd wordt. Sommige fotografen hebben echter toch liever glans en dat kan dus ook bij de MBP.

Je zult echt geen spijt krijgen van je overstap naar Apple :D

PS: heb je ook een eigen site voor je fotowerk?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zeker. Ik heb 2 sites:

www.aestiva.nl (oude site)

www.totaalfotografie.nl (ben ik nog mee bezig)

Ik moet mijn weg nog vinden in de apple. Het is nu nog erg lastig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SATA Schrijfcache inschakelen
Probeer op mn FZ21M laptop de schijfprestaties op te krikken door Schrijfcache en optimale prestaties aan te vinken onder diskproperties. Dit gaat niet want opties zijn "greyed out". Ligt dit aan de driver of is de SATA-schijf in deze VAIO niet geschikt? Las dat iemand is overgestapt op Vista Ultimate en toen lukte het wel? Thnx Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft voor een hele zooi FZ modellen officiele 64 bit nvidia drivers gereleased... Hoppa! Mn externe monitor was altijd een beetje fuzzy, vooral letters e.d., nu is het beeld ook extern top! Veelbelovend deze 64bit release!
http://www.vaio-link.com/os/vista/64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:07:
Sony heeft voor een hele zooi FZ modellen officiele 64 bit nvidia drivers gereleased... Hoppa! Mn externe monitor was altijd een beetje fuzzy, vooral letters e.d., nu is het beeld ook extern top! Veelbelovend deze 64bit release!
http://www.vaio-link.com/os/vista/64bit
Ach die haalde ik al van de Videolaptop2Go website....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 10:21
dafmay schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:00:
[...]

Ach die haalde ik al van de Videolaptop2Go website....
Hoe is jouw beeld dan, ik gebruik namelijk nog steeds de originele driver van sony en mijn externe scherm is blurry vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Fearce schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:14:
[...]

Hoe is jouw beeld dan, ik gebruik namelijk nog steeds de originele driver van sony en mijn externe scherm is blurry vind ik zelf.
Ik gebruik zelf geen extern scherm. Maar ik heb wel erg veel drivers getest, zowel originele als laptopvideo2go drivers, en zowel 32bit als 64bit versies. Ik merk dat de originele drivers een temperatuurverhoging op de processoren geven van zo'n 4-5C. Dat is behoorlijk, zeker als dat betekent dat de processor temps dan net boven de 50C uitkomen (bij processor idle load van 0-4%) en vervolgens de fan aanslaat. Bij laptopvideo2go drivers zijn de processor temps bij mij altijd rond 45C en de fan is dan lekker stil. Voor mij persoonlijk net een behoorlijk belangrijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je bij het kopen van een HDMI-kabeltje voor een FZ(31Z) nog ergens speciaal op letten? Kan elke HDMI-kabeltje gewoon elke 'versie HDMI' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://toma-automatisering.nl/ hier heb je nogal wat voorbeelden voor vrij weinig geld (misschien familie?). Ik zou maar v1.3 nemen voor de zekerheid. Ook even de lengte goed inschatten. Stel dat je op de bank even snel de HDMI kabel op je tv wilt aansluiten dan is 5 meter wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:51:
http://toma-automatisering.nl/ hier heb je nogal wat voorbeelden voor vrij weinig geld (misschien familie?). Ik zou maar v1.3 nemen voor de zekerheid. Ook even de lengte goed inschatten. Stel dat je op de bank even snel de HDMI kabel op je tv wilt aansluiten dan is 5 meter wel handig.
Haha, nee geen familie :P, maar dank voor je reply!

Ik begrijp dat met HDMI v1.3 je gewoon safe zit en met de FZ31Z momenteel gewoon op alle televisies je beeld kunt 'outputten'? Zit er overigens echt een significant verschil tussen de 'standaard', 'high quality' en 'premium' kabeltjes? (Naast het prijsverschil ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wie weet gebruik je de kabel(s) later wel ergens anders voor, daarom liever HDMI v1.3 (met name voor lange/dure kabels). Ik denk niet dat je verschil gaat zien/horen. Ik gebruik de kabel vrij veel (lange kabel onder de bank - even aansluiten en bijv uitzendinggemist oid, etc. Blijft wel jammer dat er geen optische audio out op de Sony zit (om 5.1 surround geluid af te spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke keus zouden jullie kiezen?
- een blu-ray lezer (of brander misschien) in je laptop

of
- 4 gig geheugen ipv 2 geheugen en dan vista ultimate..

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:35:
welke keus zouden jullie kiezen?
- een blu-ray lezer (of brander misschien) in je laptop

of
- 4 gig geheugen ipv 2 geheugen en dan vista ultimate..
Als je geen sterke behoefte hebt om je harde schijf te kunnen beveiligen mbv speciale encryptie mogelijkheden (geboden door Windows Vista Ultimate), dan denk ik dat Windows Vista Ultimate meer dan overbodig is. Ik zou denk ik voor de Blu-ray gaan, temeer daar een losse Blu-ray speler sowieso al klauwen met geld kost. 4gig geheugen ipv 2gig merk je denk ik niet enorm, en bovendien wenden de 32-bit OS toch max 3gig aan (en ivm de beschikbaarheid van drivers e.d. is het momenteel nog gewoon aan te raden om een 32-bit ipv 64-bit OS te kopen). Je kunt trouwens altijd nog een extra 2gig toevoegen, terwijl een brander toevoegen wat moeilijker is.

edit: Als je al bijna zeker zou weten dat je toch nooit die Blu-ray lezer zal gebruiken lijkt me de keus overigens ook redelijk duidelijk. ;)

@ Gianni, om toch even te checken:
- Als ik een v1.3 HDMI kabeltje heb, kan ik dan gewoon beeld vanaf de FZ31Z (welke als ik het goed heb een 'HDMI 1.2'-out heeft) 'outputten' op een televisie met een HDMI-in?
- Is het noodzakelijk dat de TV dan ook een versie 1.2 HDMI-in heeft? Of is de versie verder irrelevant (maw; hebben HDMI-ins geen 'versie'?)?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

najeh het enige probleem dat ik heb is, dat de zijkant wel zilver moeten blijven zoals dat ook is bij de fz21m en 31m.. En tot nu toe heb ik die specifieke lezer nog steeds niet gevonden :s..

Ik heb namelijk een fz11s..en wil niet dat er opeens een zwart stukje rechts in me laptop zit..

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Inderdaad lijkt het vrijwel onmogelijk een losse blu-ray drive te vinden. Lastig!

@Tomassi
Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface
(ofwel waarschijnlijk is v1.3 niet nodig en HDMI is gewoon downwards compatible)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
weet iemand hoe je het touchpad kan uitschakelen als je een externe muis op een usb hebt aangesloten? ik kan in apparaatbeheer het touchpad niet uitschakelen (die optie is grijs), laat staan dat er een shortcut ergens is. Ik heb een fz31m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:31:
[...]

en bovendien wenden de 32-bit OS toch max 3gig aan (en ivm de beschikbaarheid van drivers e.d. is het momenteel nog gewoon aan te raden om een 32-bit ipv 64-bit OS te kopen).
Op vista sp1 32bit wordt 4GB herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:29:
http://piyushgaryali.word...ofcourse-enable-it-again/
was wel heel makkelijk te vinden :D

Go to C:\Program Files\Sony\Setting Utility Series and run VCCPointingDevice.exe. Untick the “Enable” checkbox and voila - this would disable the touchpad. You could create a shortcut to the file above for easy access!

Werkt goed overigens. Eigenlijk best handig.
Om touchpad uit te schakelen

Iets heel anders:
De Logitech V100 http://www.logitech.com/i...mice/devices/153&cl=nl,nl
vind ik een erg handig laptop-muisje, erg licht, klein en symmetrisch. Ook een tilt wheel. Op dit moment samen met een nette zwarte Logitech 15.4inch laptop tas voor 19 euro te koop bij Computerland. Mogelijk ook bij Paradigit te vinden. "Mobile Traveler Express" heet het pakket, maar kan geen voorbeeld op internet vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-04-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:21:
[...]

Iets heel anders:
De Logitech V100 http://www.logitech.com/i...mice/devices/153&cl=nl,nl
vind ik een erg handig laptop-muisje, erg licht, klein en symmetrisch. Ook een tilt wheel....
Beetje hetzelfde ontwerp. Ik gebruik zelf een half jaartje de Logitech VX Nano :

http://www.logitech.com/i...ice/devices/3271&cl=nl,nl

Echt een verrukkelijke muis. Ergonomisch erg fijn, batterijen gaan een eeuwigheid mee (>5 maanden!), wrijvingsloos scrollwiel. En natuurlijk de nano ontvanger, de voornaamste reden dat ik eur 55,-- voor deze muis heb neergeteld. Maar 100% zijn geld waard, de fijnste muis die ik ooit heb gehad (en dat zijn er nogal wat geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.