[WC] Nieuwe set. Zie ik wat over het hoofd ?

Pagina: 1
Acties:

• Sonicfury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Hallo allemaal!
Op het moment heb ik een TT LCS setje maar aangezien ik toch wat hoger wil gaan OCen wil ik toch overstappen naar wat beters. Ik heb bij http://www.bg-computers.com/ een winkelwagentje gemaakt met het volgende erin:

LAI25 Laing DDC–Pomp 12V DDC–1T 51.00 51.00
BLI13 Black ICE Radiator GT Stealth 360 – black 51.90 1x 51.90
77590 EK waterblocks EK–Supreme Acetal universal 46.00 1x 46.00
91721 Feser FeserOne Blue 1L 13.50 1x 13.50
525CL XSPC 5.25" bay reservoir clear 28.50 1x28.50
FIT090 Schroefsluiting recht 1/4 naar 10/8mm slang 1.30 4x5.20
SLNG20 Innovatek slang PVC 8x1 clear 2.95 4x11.80 (4meter)
YAT02 Yate Loon D12SM–12 120mm 5.99 3x17.97
33370 Fangrill 120x120mm 1.10 3x3.30
Subtotaal: 229.17
AFLEVERING In: NL GLSNL TNT (eigen risico)BE GLSAfhalen balie

Vooruitbetaling via bank/giro
verzendkosten=8.00

EDIT: In de loop zitten een CPU en de NB (maximus Formula SE) Ik heb een radiator met 3 fans gekozen omdat ik misschien later nog wil uitbreiden.

Afl. totaal: 237.17

Zoals jullie zien is het budjet zo rond de 240 euro.

Is deze setup goed zo? Hebben jullie misschien een betere shop?
Ook vroeg ik me af, omdat ik nognooit een WC zelf heb samengesteld, of ik nog wat mis wat betreft tubing, fittingen oid.
Als jullie een betere optie (of goedkoper met de zelfde prestaties) hebben voor welk onderdeel dan zou ik het graag willen horen! Zo ja, zou je dan ook aub willen vermelden bij welke shop je deze gezien hebt. Ik zie dat iedereen die Swiftech radiatoren na de thermochil aanbevelen maar ik kan deze niet eens vinden, dus daarom graag de shop aangeven.

Andere vraag: Ik wil de radiator graag op het "dak" van me Armor plaatsen. Hebben jullie hier misschien een goede manier voor? (boutjes of een mounting bracket of gewoon 2 fans onder?)

Alvast bedankt,

Max. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sonicfury op 23-01-2008 16:26 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:33

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Allereerst : welkom op GoT :)

Daarna : we hebben hier een heel aantal leuke draadjes over waterkoeling, waren deze, deze en deze je al opgevallen?

Staat gegarandeerd best aardig wat in, en er zit een zoekfunctie op GoT, en hij werkt ook nog O-)

Daarnaast : je punten : Shop : ben je bereid naar het buitenland uit te wijken? Duitsland heeft een aantal goede online-winkels, en dat kan een hoop geld besparen.
Waarom waterkoeling? Wat moet er precies gekoeld worden? Voor een E2160 is een 120.3 rad overkill, maar als jij een Q6700 en 2x 8800Nogwat wilt koelen kun je het makkelijk gebruiken. Thermochill kun je op meerdere plaatsen krijgen, loop de pricewatch er eens op na ;)

Laatste hint : de FAQ even doorlezen, dan kan je carriere hier pas echt van start
Succes!

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Om je even op weg te helpen: Ziet er goed uit. Ik ben er even vluchtig door heen gegaan en het enige wat ik zou veranderen is dat res. Die veroorzaakt namelijk nogal een hoop bubbels en lucht in je setup. Beter kun je een Swiftech Micro res nemen. Klein, goedkoop en werkt zeer goed, ook met sterke pompen.

Die fangrill past niet op die radiator. Dan moet je een 3x120mm. fangrill oftewel 360x120mm hebben.

Als laatste zou ik nog ander water nemen. Je kunt dit wel gebruiken maar het is vrij duur. Als je van die flesjes met spul tegen algen enz. neemt dat je dan moet mengen met gedestilleerd water, dan ben je goedkoper uit. Neem er ook direct 2 of meer zodat je niet direct zonder zit als je een keer onvoorzien moet verversen of iets wilt toevoegen oid.

• Sonicfury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Allereerst, Dankje, Ben er al een tijdje maar nooit de behoefte gehad om te posten :)

Daarna. Yep daar heb ik de pomp en de maat slang vandaan. Ik heb de DCC gekozen voor latere upgrades

Daarnaast, yep, ik heb al gekeken bij aquatuning maar met hetzelfde in de winkelmand kwam ik niet veel goedkoper uit. Misschien heb jij een andere (van onze duitsen kamaraden) shop?.
Waarom waterkoeling? Omdat ik nu een E6750 @ 3.6ghz 1.25v +2x 2900xt Rond maart ga ik een Q9550 kopen en van de zomer 2x een R700. De R700's wil ik gaan waterkoelen. Daarom het groote Rad.

De zoekfunctie op GoT heb ik gebruikt maar elke setup is anders en ik zou toch iemand willen die zou kunnen confirmeren voor mij dat het allemaal klopt. Thermochill is overall te vinden maar die Swiftech Swiftech MCR320 QP van de WC topic zie ik nergens.

EDIT: Oh TEAMIKKE was net iets sneller met replyen. Thanks voor je advies. Ik had dat resevoir gekozen omdat ik geen idee heb waar ik die micro moet gaan mouten, maarja ik kijk wel ff. Iemand nog iedeen hoe ik die radiator mout mouten? Ik zal zodirect (nadat ik me eten opheb) ff een tekeningetje in paint maken hoe ik het gedacht had te doen. Die fangrills zijn 3 van die losse dingetjes om over de ventilator te schroeven. Die passen niet? ok dan zal ik even verderkijken.
Overdat water. Ik ga morgen ff bij kruitvat langs om te kijken of zij gedestileerd water verkopen en dan goei ik er wat gemisch spul bij, bedankt voor de tip.

[ Voor 27% gewijzigd door Sonicfury op 23-01-2008 17:26 ]