Orange livebox zelf draadloos maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-03 17:41
Hallo. Ik heb sinds enkele weken een Livebox van Orange. Op het moment heb ik deze een beetje provisorisch aangesloten (telefoonkabel van +10m naar boven). In eerste instantie was ik van plan om de livebox aan te sluiten via een netwerkkabel (ivm minste snelheidsverlies), maar achteraf gezien zal dit heel lastig worden om deze kabel van de meterkast naar de zolder door te trekken...

Nu wil ik dus zelf de Livebox draadloos maken door zelf een pcmcia kaartje te kopen ( en zo 9.50 verzendkosten, 3 euro extra abbo kosten besparen en waarschijnlijk betere apparatuur). Op een ander forum heb ik een oud topic gevonden waarin wordt aangegeven dat een pcmcia kaart gebaseerd op een Broadcom chipset zou moeten functioneren. Lijst van pcmcia met broadcom chip.

Heeft iemand hier ervaring met het zelf draadloos maken van de Livebox? Wie kan mij nuttige tips geven?
Ik wil vanmiddag eens even de stad in gaan om te kijken welke kaartjes geschikt zouden zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Spurlie op 22-01-2008 11:58 ]

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)

erg veel info over te vinden in bovenstaande link.

Moraal van het verhaal is echter. Slecht bereik, ga liever voor een wireless router

• Spurlie
Auke schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:05:
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)

erg veel info over te vinden in bovenstaande link.

Moraal van het verhaal is echter. Slecht bereik, ga liever voor een wireless router
mmmh :/ Voor mij is bereik en zo min mogelijk snelheidsverlies juist erg belangrijk. De livebox staat op de begane grond in de meterkast en het signaal moet naar de zolder.

Moet er dan een router naast de livebox komen te staan of de livebox vervangen door? gaat natuurlijk wel weer 'veel' centen kosten neem ik aan.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb sinds kort de Linksys WRT54G achter de livebox. Ik heb de livebox in de meterkast en de router op zolder staan omdat ik daar toch al een draad had liggen. Ik heb beneden volle mep ontvangst. Wel veel ellende gehad om dat ding te installeren, mede omdat het voor mij ook iets nieuws is. Ik heb deze router gekregen, maar geloof dat dat ding rond de 50 Euro kost. Als ik zo wat lees hier op tweakers is de router een toppertje.

zie ook topic: Livebox + WRT54G

yep €50

http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

• Spurlie
Bedankt voor de tip! Lijkt mij een heel goede optie. Ik neem aan dat dit altijd beter is dan de setjes die Orange zelf aanbied.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Spurlie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:14:
Bedankt voor de tip! Lijkt mij een heel goede optie. Ik neem aan dat dit altijd beter is dan de setjes die Orange zelf aanbied.
Zie wel dat je geen WRT54G koopt met versienummer hoger dan 4. Je kan dan beter een WRT54GL kopen, die is gebaseerd op de WRT54G v4 en werkt sowieso met alternatieve firmware. De WRT54G's met een hoger nummer dan 4 hebben minder RAM en flashgeheugen en worden als slechter ervaren dan hun voorgangers.

• Spurlie
Vandaag langs een paar winkels geweest. Bij de mediamarkt hadden ze alleen maar de laatste versie van de WRT54G. Volgens de verkoper waren de laatste versies verbeterd ten opzichte van de eerdere versies. Toen ik hem op de informatie wees wat ik op dit forum gelezen heb antwoorde hij dat ik niet alles moest geloven wat op internet staat. 'Nou meneer dit geloof ik anders wel hoor! Ik ga wel naar een andere winkel!'

Daarna naar een computerspeciaalzaak gegaan en die hadden ook alleen de nieuwste versie van de WRT54G. Toen ik hem het verhaal over de versies vertelde gaf hij mij meteen gelijk. Uiteindelijk besloten om een WRT54GL van een andere vestiging over te laten komen die ik morgen kan ophalen (zou ca. €65 euro zijn).

Nu moet ik alleen wel nog een pci kaartje voor in de pc hebben. Welk pci kaartje kan ik het beste nemen, die ook een beetje redelijk geprijst is?
De verkoper adviseerde mij om de Linksys WMP54G erbij te nemen. Alleen hadden zij en het andere filiaal dit kaartje niet meer. Zijn er nog andere alternatieven die ik kan kopen die minstens zo goed zijn als dit kaartje?

• Spurlie
Niemand? Ik wil morgen namelijk alles compleet hebben en ben nog wel een leek op het gebied van wifi...

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:11
wpc54gs heb ik hier, zeer goed kaartje :)

excuus, pcmcia is deze....

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 24-01-2008 22:13 ]

Pagina: 1