Toon posts:

Alles krijgt moderatie 0....

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:15
Femme schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:34:
Voor wat betreft het +2-niveau is het wellicht een idee om een score +2,5 'Uitmuntende inhoud' (eigenlijk 2,4 of 2,49999) te introduceren zodat +2 'Must-read' gevoelsmatig beter bereikbaar wordt (omdat er nog iets hogers bestaat) en het eenvoudiger wordt om zeer goede reacties op +2 te krijgen. Dit is nu nogal lastig, als er bij een paar moderators geen overeenstemming is wordt een gemiddelde van 1,5 of meer al snel niet gehaald.
Kijk, dat vind ik nu een goed idee, een extra niveau, al is het mar "2,5".
Voor een +3 is mijn inziens geen plaats. Er worden weinig reacties geplaatst die echt heel erg goed zijn.
Dan zitten we nu toch ook met dat probleem? Mijns inziens is de schaalverdeling te klein, en daarom krijgen we zo vaak +1 en 0, omdat +2 echt voorbehouden is voor "must-read" en een uitzondering is.

Sommige posts vind ik (ik modereerde al af en toe wat, maar sinds even hier mbv TMF) eigenlijk te goed voor "maar" een +1, maar dan ook weer te min voor een +2
botoo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:01:
+2,5 is mss niet helemaal handig, maar een score als +2+ wanneer een reactie bv 35% +2 onvangt lijkt me een leuk gebaar naar de schrijvers van de ultieme 'must read'
Maar dan ga je toch weer wat papegaaiegemod hebben?

edit:
botoo schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:01:
+2,5 is mss niet helemaal handig, maar een score als +2+ wanneer een reactie bv 35% +2 onvangt lijkt me een leuk gebaar naar de schrijvers van de ultieme 'must read'
Dus automatisch dan? Dat een doorsnee mod (ook de promod/powermod's niet, zodat er alleen maar vastgezet kan worden indien nodig) geen +2+ kan geven, maar dat de modbot na 35% +2 een +2+ toekent?

Vind ik zo toch een goed idee...

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 29-01-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
idioot die ik ben :X

[ Voor 95% gewijzigd door HyperBart op 29-01-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dat +2+ of +2.5 of whatever klinkt eigenlijk voor mij als : en nou gaan we stiekem terug naar het oude systeem maar we zeggen het lekker niet. Beetje flauw, want de devvers wilden juist minder modlevels, om het simpeler te krijgen. Om er nu een chaos van te maken met halve leveltjes en weetikwat is niet echt handig, to say the least. Erken dan gewoon dat je ernaast zat, en maak die +3 mogelijk, maar laat dat dan de +2 van nu zijn. Niemand zegt dat het er veel hoeven zijn, is gewoon leuk om naar te streven.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

FreezeXJ schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:24:
Dat +2+ of +2.5 of whatever klinkt eigenlijk voor mij als : en nou gaan we stiekem terug naar het oude systeem maar we zeggen het lekker niet. Beetje flauw, want de devvers wilden juist minder modlevels, om het simpeler te krijgen. Om er nu een chaos van te maken met halve leveltjes en weetikwat is niet echt handig, to say the least. Erken dan gewoon dat je ernaast zat, en maak die +3 mogelijk, maar laat dat dan de +2 van nu zijn. Niemand zegt dat het er veel hoeven zijn, is gewoon leuk om naar te streven.
Vergelijkbaar met het oude systeem zal het sowieso niet zijn, daar werkte moderatie heel anders (men koos een verhoging of verlaging van de score met 1 punt of bevestigde de score, naarmate het aantal moderaties toenam werd de bewegin kleiner om toch iets van fixatie van de score te krijgen).

Voor wat betreft het filteren van reacties zijn twee positieve niveaus mijn inziens voldoende. Het aantal reacties en het onderscheid in de kwaliteit is niet dusdanig groot dat een groter aantal positieve niveaus noodzakelijk is. Een niveau boven +2 zou alleen maar nuttig zijn om de +2 in kwaliteit te verminderen zodat meer reacties op dit niveau te terecht komen. Voor het filteren van reacties zal een +3 waarschijnlijk nutteloos blijken (omdat vrijwel geen enkele reactie dat niveau zal bereiken). Een +2 overboost kan wellicht ook het gewenste psychologische effect bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wat is nu op dit moment de effectieve weging van de ProMod's en de PowerMod's?

Staat de FAQ nog juist? Of moet die niet naar 5 omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HyperBart schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:40:
Wat is nu op dit moment de effectieve weging van de ProMod's en de PowerMod's?
Die is nu 5x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik heb als vrij fanatieke modder eigenlijk het probleem dat je amper iets bent tegen papegaaimodders, daarom probeer ik bij een nieuw nieuwsbericht zo snel mogelijk een zo objectief mogelijke rating te geven aan zoveel mogelijk posts zodat de trend is gezet en zodat de papegaaimodders het meer doen zoals ik dat wil. Maar natuurlijk is mijn mening ook maar een mening.

Om het nu over iets anders te hebben: ik kan moeilijk een cijfer koppelen aan een post, ook al zijn die cijfers in de modFAQ gekoppeld aan vrij goed omschreven richtlijnen. Enkel de omschrijving van wat ik van die post vind - een beetje zoals vroeger, ja - lijkt me iets makkelijker. Dan zal er ook minder onderscheid gemaakt worden tussen de verschillende niveau's, omdat die minder transparant beter of slechter zijn.

Als laatste opmerking: als we toch bij de cijfers blijven, lijkt het mij beter om de relatie tussen je eigen mods en die van een ander drastisch te verzwakken. De manier waarop iedereen nu mod is zo geplooid naar hoe iedereen al heeft gemod. Camouflage-voer voor de modbot, als het ware. Misschien is het dus een idee dat als je een post een cijfer geeft dat al 10x is gegeven door anderen, die niet meer meetelt in de modbot queue en dat die niet zichtbaar is voor andere modders. Een limiet op bepaalde modcijfers dus. Of enkel een limiet op de modcijfers die ervoor zorgen dat de kleur wordt bepaald, terwijl men er lustig verder op los kan modden, maar dan enkel voor de modcijfer statistiekjes.

Hoe dan ook is een vrij complex probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:19
DevilsProphet schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:41:
Ik heb als vrij fanatieke modder eigenlijk het probleem dat je amper iets bent tegen papegaaimodders, daarom probeer ik bij een nieuw nieuwsbericht zo snel mogelijk een zo objectief mogelijke rating te geven aan zoveel mogelijk posts zodat de trend is gezet en zodat de papegaaimodders het meer doen zoals ik dat wil. Maar natuurlijk is mijn mening ook maar een mening.
Dat is inderdaad wat ik ook probeer te doen, een van de eersten zoniet de eerste te zijn die de reactie modereert, dat helpt over het algemeen erg goed. Als ik naar mijn modperfomance kijk zie ik dat wanneer ik er vroeg bij was de afwijking vaak minder groot is, zeker een overtuigend bewijs dat papegaaimodden vrij grootschalig voorkomt.
Om het nu over iets anders te hebben: ik kan moeilijk een cijfer koppelen aan een post, ook al zijn die cijfers in de modFAQ gekoppeld aan vrij goed omschreven richtlijnen. Enkel de omschrijving van wat ik van die post vind - een beetje zoals vroeger, ja - lijkt me iets makkelijker. Dan zal er ook minder onderscheid gemaakt worden tussen de verschillende niveau's, omdat die minder transparant beter of slechter zijn.
In het vorige systeem ben ik niet actief geweest als moderator, maar misschien is het voor sommige mensen wel lastig en een reden te bedenken waarom een reactie een hogere score zou moeten hebben. Zelf kijk ik toch minimaal 1 keer per week in de modFAQ. Misschien zijn veel moderators het "gevoel" bij de verschillende scores kwijt omdat ze niet meer direct gekoppeld zijn aan een motivatie. Het oude systeem zorgde ervoor dat een moderator moest nadenken over de reden van de score die hij/zij wou toekennen, in dat opzicht is het misschien niet raar dat er meer gedachtenloos gemod wordt. Overgins is dat natuurlijk geen excuus maar het kan wel een oorzaak zijn.
Hoe dan ook is een vrij complex probleem.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn, we proberen hier intenties om te zetten in doorzichtige wiskunde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Als nogal actieve modder is het me inderdaad ook opgevallen dat volgens de 'oude' mod-regels je bij de meeste posts vanzelf op een 0-score uitkwam. Er worden nu eenmaal niet zo vreselijk veel uitgebreide posts gedaan (met duidelijke toevoegingen etc.).
Ik ben begin januari begonnen met modden en het verbaasde me al dat ik al na 1 dag 'expert' werd genoemd (oke, ik mod wel erg veel.. je moet wat als je niet veel te doen hebt op je werk..)
Om het voor mezelf 'uitdagend' te houden mod ik vrijwel enkel de ongemodde posts. (en ik check de -1-posts of dat wel terecht is en corrigeer evt.)
Het feit dat ik beloond ben met een zeer kleine afwijking van het gemiddelde gaf mij het gevoel dat ik goed bezig was.
Naar ik nu begrijp komt dat dus voornamelijk omdat na mij de papegaaien mijn 'expert'-score kopieren.

Maar goed, als het papegaaien blijft bestaan kan de gemiddelde score van een post wel op 1 komen natuurlijk, maar ook dan bijna alleen als de first-modder met 1 mod.

Ik zal in ieder geval vanaf nu de nieuwe regels gebruiken en ben benieuwd of ik daarmee mijn expert-status kan behouden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 23:14
Moraxv schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:57:
Ik zal in ieder geval vanaf nu de nieuwe regels gebruiken en ben benieuwd of ik daarmee mijn expert-status kan behouden.. :)
Maak je geen zorgen; als je je expert status kwijtraakt door afwijkend modden kun je het in dit forum melden en dan word het weer recht gezet.

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het hele moderatiesysteem dringt zich te veel op en zou op de schop moeten.
Een lezer die de eerste keer een pagina opent ziet een boel rood gemodde (verborgen) berichten en vraagt zich dan terecht af: zitten op dit forum nou zoveel mensen die nutteloze posts plaatsen of zitten er op dit forum nou zoveel mensen die in real life zoveel frustratie ervaren dat ze het nodig vinden om anoniem achter hun pc-tje elke post van hun oordeel te voorzien.
Het gaat om het nieuws en om de posts van de lezers en niet om de beoordelingen van die posts, laat eenieder voor zichzelf bepalen of een post nutteloos of van waarde is, die mening van anderen hoeft niet opgedrongen te worden aan lezer X en dat is nu wèl het geval. Het huidige moderatiesysteem heeft een te hoog censuurgehalte. Mijn insteek zou zijn: als een pagina wordt geopend staat het moderatiesysteem standaard uit, voor de liefhebbers en minidictatortjes is er een knop waarmee ze voor zichzelf de pagina's zien zoals ze op dit moment standaard openen en kunnen dan naar believen voor God spelen zonder argeloze lezers op te zadelen met hun te vaak zure moderatiedrang.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Waarom zet je je standaard leesniveau niet even op -1. Dan heb jij er geen last van en hoeft T.net niet de hele website om te gooien voor het onbegrip van één gebruiker.

Je zegt het overigens zelf al, het gaat om het nieuws. Dat is waar. Maar T.net is een serieuze website, waar bijv. Geenstijl-fanboys niet heel erg gewenst zijn. Als er geen moderatie systeem was, zou de hele FP vol staan met one-liners waar werkelijk niemand iets aan heeft. En als iemand denkt dat hij er wél iets aan heeft, zet hij zijn niveau maar naar -1. :)

Standaardniveau 0 en hoger, zorgt ervoor dat bezoekers en gebruikers alleen de reacties zien die het waard zijn om te zien.

Overigens vind ik je reactie wat overdreven, aangezien je nog niet eens 24 uur lang geregistreerd bent... En dan al zo'n toon.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Jorrit
Het spijt me dat het je frustreerd dat er post verborgen zijn, maar zoals gezegd, daar heb je leesniveau -1 voor. En wat betreft de anonimiteit van de moderaters, de prestaties van de moderators worden in de gaten gehouden door de modBot, bij veel afwijkende, en dus vaak foutieve moderaties pikt de modBot je er zo uit en zet je op non-actief. Als je dan wel weer modereren zal je toch netjes op het forum moeten vragen aan Botoo of dat ook mag. Er is dus zeker wel controle op de moderators.
Naast het feit dat de moderators gecontroleerd worden, heeft het moderatiesysteem ook als voordeel dat men eerder een substantiele post produceert. Als het een slechte post is wordt hij immers weggemod, zoals Wolkje ook al zei: geen Geenstijlposts hier.
Hiernaast proef ik heel veel frustatie in je posts, waarom ben je zo verongelijkt over het moderatiesysteem, het valt nauwlijks op. De meeste reacties zijn zichbaar bij de meeste nieuwsberichten zijn er maar 2-3 weggemod, 3 muisclicks kosten niet zoveel moeite als je dan toch op niveau 0 wil lezen.

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

@megalodon:
Blijkbaar ben je eigenlijk iemand die gauw een profiel heeft aangemaakt om even flink huis te houden zonder bang te hoeven te zijn om geband te worden. Als jouw profiel maar 24 uur oud is en je ergert jezelf nu al aan tweakers ben je duidelijk op de verkeerde site belandt. Het feit dat je zo goed weet wat er aan de hand is geeft aan dat je profiel dus totaal niet serieus te nemen valt: je bent immers bekend hier onder een andere naam.
Als je bang bent om onder je normale nick commentaar te geven dan heb je nog steeds niet door hoe het werkt hier op tweakers: commentaar kan je hier in de diverse fora, mits op een nette manier, altijd uiten. Er wordt zelfs serieus naar "geluisterd"! Dat het misschien niet de reactie krijgt die jij zou willen zien hoort verder bij het feit dat er bepaalde ideeën heersen bij mensen zoals o.a. Femme die deze site hebben gemaakt tot wat het is.
Ik durf rustig te stellen dat er zelfs Powermods, Promods en admins rondlopen op tweakers die het vast niet overal mee eens zijn. Maar ook dat hoort gewoon bij hoe je met een groep met mensen samenwerkt.
Zoals de Stones al zongen: You can't always get what you want, but if you try sometimes, you get what you need!

Edit: nog even jouw profiel bekeken en wat Wolkje schreef klopt niet: je loopt hier al langer rond. Blijkbaar loop je jezelf al een tijdje te frustreren en komt dat nu naar buiten. Hopelijk lucht het op en kunnen we hierna gewoon weer verder. Heb je daar nog steeds moeite mee dan is het misschien beter voor jou om ergens anders je nieuws vandaan te halen.
Let wel: je hoeft van mij niet weg, door feedback kan alles alleen maar verbeteren, maar laat het dan wel constructief zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door TheCapK op 14-02-2008 20:41 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 12:38
Goedenavond, ik wou eigenlijk vanmiddag hier al op reageren maar ik kon toen niet vanwege stage.

Dit zijn just my 2 cents over de huide moderatie systeem en sommige nieuws items die worden gepost. Eigenlijk begon het bij dit 'nieuws' item: nieuws: Greetz.nl sleept Hallmark voor de rechter
De moderatie systeem is te duidelijk aanwezig, sommige reacties worden gewoon zonder excuus naar beneden gemod. Kritiek (over het 'nieuws item, hier kom ik later op terug) en humor (kwestie van smaak) zijn hiervan 2 voorbeelden. Deze wordt zonder pardon naar beneden gemod. Iemand kan niet beslissen over de berichten die ik wil zien. Daarom stem ik ervoor om het hele mod systeem te schrappen en de echte mods spam berichten en dubbel posts te verwijderen. Meningen kunnen niet worden gecensureerd.

Neem bijvoorbeeld het volgende nieuws item:
nieuws: Warner Bros stopt screenings in Canada
en de volgende reactie:
Sebazzz in 'nieuws: Warner Bros stopt screenings in Canada'

In plaats van te vragen waarom hij dat vindt wordt hij naar beneden gemod belachelijk!

Het volgende nieuws item:
nieuws: 'XP moet tot 2009 in de verkoop blijven'
en de volgende reactie:
Eusebius in 'nieuws: 'XP moet tot 2009 in de verkoop blijven''

Wanneer er een post wordt gemaakt over Windows weet je gewoon dat de Discussie Windows-Linux komt, deze reactie geeft duidelijk een aanvulling op het nieuws item. Hij geeft zelfs een alternatief op Windows. En nee ik ben geen Linux fan, maar waarom wordt dit in hemelsnaam naar beneden gemod?
"
nieuws: Sharp ontwikkelt snelle, kleine blu-ray-laser
en de volgende reactie:
astrocore in 'nieuws: Sharp ontwikkelt snelle, kleine blu-ray-laser'

Reactie spreekt voor zich, en zo zijn er nog vele. De kern van mijn verhaal is dat wanneer ik reacties wil zien wil ik ze ook allemaal zien. Ik klik dan altijd op "ongewenst zichtbaar" Hoe dom ze ook zijn, dubbelposts worden zo wie zo niet verwijderd omdat men vertrouwd op het mod systeem.

En dan sommige nieuws items, ik weet dat je kan selecteren op welke 'level' je de nieuws items wilt weergeven. Wanneer men kijkt naar de echte (ik zal bijna zeggen ouderwetse) tweakers nieuws items zie je dat de core items ongeveer een kwart zijn van het totaal. De rest is 'die heeft die aangeklaagd' of 'die heeft die overgenomen'. Maar dit terzijde.

Nog een paar voorbeeld reacties zal er vast nog wel meer tegenkomen: wjjkoevoets in 'nieuws: EU doet invallen bij Duitse kantoren Intel, Mediamarkt en Dixons'
Megalodon_67 in 'nieuws: Greetz.nl sleept Hallmark voor de rechter'

Verder de mensen die "karma geil" zijn en die interessant overkomen met een linkje naar een grafiek krijgen +1. :| Beetje scheef niet?

Maar ja, ben benieuwd hoe de andere er over denken.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
xzaz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:49:
Goedenavond, ik wou eigenlijk vanmiddag hier al op reageren maar ik kon toen niet vanwege stage.

Dit zijn just my 2 cents over de huide moderatie systeem en sommige nieuws items die worden gepost. Eigenlijk begon het bij dit 'nieuws' item: nieuws: Greetz.nl sleept Hallmark voor de rechter
De moderatie systeem is te duidelijk aanwezig, sommige reacties worden gewoon zonder excuus naar beneden gemod. Kritiek (over het 'nieuws item, hier kom ik later op terug) en humor (kwestie van smaak) zijn hiervan 2 voorbeelden. Deze wordt zonder pardon naar beneden gemod. Iemand kan niet beslissen over de berichten die ik wil zien. Daarom stem ik ervoor om het hele mod systeem te schrappen en de echte mods spam berichten en dubbel posts te verwijderen. Meningen kunnen niet worden gecensureerd.
Kan je daar een voorbeeld van geven in deze specefieke tread? Behalve dan de volledig offtopic reactie van Megalodon_67 die volledig offtopic over het moderatiesysteem klaagt? Daarnaast modereren we geen meningen, we modereren de kwaliteit en de meerwaarde van de post. Kritiek op een nieuwsitem is offtopic en mensen die zichzelf erg grappig vinden hebben we ook al genoeg. Jou optie veroorzaakt echter veel werk voor de Powermods. Daarvoor is juist het moderatiesysteem.
en de volgende reactie:

In plaats van te vragen waarom hij dat vindt wordt hij naar beneden gemod belachelijk!
De poster had ook even aan kunnen geven waarom hij dat vindt, op deze manier is de reactie een ononderbouwde oneliner, waar niemand iets mee kan. Van de posters wordt verwacht dat ze moeite doen en niet dat wij de informatie uit ze moeten trekken. Op deze manier is de reactie helemaal niet intressant en daarom een -1 waard.
en de volgende reactie:

Wanneer er een post wordt gemaakt over Windows weet je gewoon dat de Discussie Windows-Linux komt, deze reactie geeft duidelijk een aanvulling op het nieuws item. Hij geeft zelfs een alternatief op Windows. En nee ik ben geen Linux fan, maar waarom wordt dit in hemelsnaam naar beneden gemod?
Het is volledig offtopic, het gaat over een eventueel verlengde verkoop van Windows XP, dat heeft helemaal niets te maken met Linux OS. De post is daarom offtopic, en krijgt van mij een -1. En weliswaar laait de discussie Windows-Linux altijd op bij dit soort nieuwsitems maar dat is niet de bedoeling! Het is offtopic en nogal afgezaagd omdat het altijd hetzelfde is.
"
en de volgende reactie:

Reactie spreekt voor zich, en zo zijn er nog vele. De kern van mijn verhaal is dat wanneer ik reacties wil zien wil ik ze ook allemaal zien. Ik klik dan altijd op "ongewenst zichtbaar" Hoe dom ze ook zijn, dubbelposts worden zo wie zo niet verwijderd omdat men vertrouwd op het mod systeem.
Commentaar op de moderatie hoort niet thuis op de FP dus is dit een simpele -1, als je vindt dat je post verkeerd gemodereerd is moet je naar TMF=> kleine mismodtopic. En inderdaad dubbelpost en dergelijke worden niet verwijderd maar heel gemakkelijk onzichtbaar gemaakt door het modsysteem, dit neemt de Admins veel werk uit handen waardoor zij zich met echt belangrijk zaken bezig kunnen houden. Overgins worden reacties die tegen de policy zijn wel verwijderd door de PowerMods.
En dan sommige nieuws items, ik weet dat je kan selecteren op welke 'level' je de nieuws items wilt weergeven. Wanneer men kijkt naar de echte (ik zal bijna zeggen ouderwetse) tweakers nieuws items zie je dat de core items ongeveer een kwart zijn van het totaal. De rest is 'die heeft die aangeklaagd' of 'die heeft die overgenomen'. Maar dit terzijde.
Voor kritiek op de nieuwsitems moet je naar de Frontpage algemeen, daar kan je een topic openen.
De eerste reactie is gewoon zichtbaar en zijn eerste reactie ook, ik snap ook niet waarom hij zo verbolgen reageert, naarmate het aantal moderaties toeneemt komt de post vanzelf op de juiste score.
Zie mijn commentaar boven, een ongelooflijke offtopic troll op de FP, hij mag blij zijn dat hij geen -2 krijgt van een PowerMod.
Verder de mensen die "karma geil" zijn en die interessant overkomen met een linkje naar een grafiek krijgen +1. :| Beetje scheef niet?
Als je bovengenoemde posts geen -1 vindt moet je elke post met een beetje inhoud wel een +1 vinden. Daarnaast kunnen linkjes naar grafieken heel inzichtelijk werken en kan het helpen de poster te ondersteunen in zijn argumentatie, de kwaliteit van de post is dan hoger vandaar de +1.
Zo dus :)

[ Voor 2% gewijzigd door Jorrit op 15-02-2008 00:28 . Reden: Extra stukje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
xzaz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:49:
en de volgende reactie:

Die reactie is behoorlijk nutteloos, maar opzich had hij nul gekunt: niet schadelijk, maar nog minder nuttig. Een volgende keer zou je zo'n post in Het kleine-mismoderatietopic deel V kunnen melden op het moment dat hij nog modereerbaar is.
en de volgende reactie:

Op offtopic reacties wordt heel hard gemodereerd, zeker wanneer het wordt gepost bij een nieuwsbericht als deze, het risico op lange offtopic discussies over linux vs windows is veel te groot.
En de eis is dat er ONtopic wordt gereageerd.
en de volgende reactie:

De oorspronkelijke reactie had misschien nog net op 0 gekunt, maar is eigenlijk een 'ja ik ook' reactie, en die kunnen gewoon op -1. Na de edit is het gezeur over de moderatie => offtopic => -1. En ja bij gezeur over de moderatie wordt er heel snel een -1 uitgedeeld.
Nog een paar voorbeeld reacties zal er vast nog wel meer tegenkomen: wjjkoevoets in 'nieuws: EU doet invallen bij Duitse kantoren Intel, Mediamarkt en Dixons'
Deze staat nu op 0 en terecht, hij heeft het dan wel over de moderatie, maar hij onderbouwt het dusdanig dat de reactie van nut is voor de verdere discussie. Een +1 kan hier ook. Overigens zie ik hier geen negatieve moderaties?
Sorry, maar meer offtopic kun je het niet krijgen. die moet gewoon echt op -1, iets anders valt er niet voor te verdedigen.

+1 wordt de laatste tijd redelijk makkelijk uitgedeeld, dus als je de ander wat zoekwerk bespaart willen wij er wel een +1 voor geven.

edit:
Zo'n post bakken kost teveel tijd :( maar grotendeels eens met J.J.K. dus.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Toen ik eens ging kijken naar de reacties die je geeft, snap ik ook wat beter waarom je hier zo'n kritiek levert op het moderatiesysteem. Je gaat gewoon door met offtopic moderatiesysteem-bash posts terwijl je al een admin-edit gehad hebt van Bottoo met links naar de juiste plaats. Het is dan niet zo raar dat je zwaar omlaag gemodereerd wordt om bovengenoemde redenen. Je zegt dat je het "echte" Tweakers mist, een van de onderdelen van T.net is dat je weet waar bepaalde posts thuishoren, dat je jezelf informeerd. Het rare is dat je zelfs doorgaat als je actief door iemand gewaarschuwt bent. Al je reacties zijn gewoon gemodereerd volgens de regels, ze zijn volledig offtopic.
@ dirk: Het spijt me, ik heb ook erg mijn best gedaan zo snel mogelijk een goede post te bakken :Y) Gebeurt mij vaak ook ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Jorrit op 15-02-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
J.J.K. schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:36:
Toen ik eens ging kijken naar de reacties die je geeft, snap ik ook wat beter waarom je hier zo'n kritiek levert op het moderatiesysteem. Je gaat gewoon door met offtopic moderatiesysteem-bash posts terwijl je al een admin-edit gehad hebt van Bottoo met links naar de juiste plaats. Het is dan niet zo raar dat je zwaar omlaag gemodereerd wordt om bovengenoemde redenen. Je zegt dat je het "echte" Tweakers mist, een van de onderdelen van T.net is dat je weet waar bepaalde posts thuishoren, dat je jezelf informeerd. Het rare is dat je zelfs doorgaat als je actief door iemand gewaarschuwt bent. Al je reacties zijn gewoon gemodereerd volgens de regels, ze zijn volledig offtopic.
@ dirk: Het spijt me, ik heb ook erg mijn best gedaan zo snel mogelijk een goede post te bakken :Y) Gebeurt mij vaak ook ^^
Die waarschuwing kreeg ik pas later nadat ik alles al had gepost, gaat dus niet op. Maar ik wist wel dat ik offtopic was, daar heb ik ook niets op tegen. Ik moest gewoon even mijn ei kwijt. Het probleem is overigens opgelost. Tweakers.net uit mijn favo's gehaald. :Y) GoT blijf er natuurlijk in. Het interesseerde mij nooit wat iemand van mijn post vindt. Al plaats ik alleen "hoi" en -5 krijg who cares? Ik heb gewoon het idee dat mensen slimmer moeten voorkomen dan ze zijn om maar geen karma verlies te lijden (met lange ij). Sommige -1 gemodde berichten zijn best grappig en worden niet door iedereen gelezen omdat er een paar modders zijn die het niet grappig vinden. :X

Edit: helemaal vergeten, bedankt voor de uitgebreide reacties. Helaas is dit forum niet zo actief als de andere maar ik heb zo als je waarschijnlijk al gelezen heb mijn conclusie getrokken. Misschien ben ik toch steeds meer in de [no care] modus gaan zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door xzaz op 15-02-2008 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
In dat geval, mijn excuses voor mijn beschuldiging. :X De activiteit is momenteel inderdaad niet zo groot, komt een beetje door het vele werk wat de laatste tijd verzet is met de discussie over de 0-moderaties en de nog lopende discussie over de papegaaimodders. (Waar dit topic oorsponkelijk over ging) Het spijt me om te horen dat je de FP uit je Favorieten haalt, geen optie om op -1 te lezen en in je favorieten core.tweakers.net te zetten? Dan heb je geen last van het overname, copyright blabla gedoe. Waar ik zelf soms ook een beetje zat van wordt. ;)
En over humor valt inderdaad te twisten, meestal geef ik ze een nulletje maar soms zijn ze gewoon te flauw/afgezaagd. Als het goed is worden de posts beoordeeld op de waarde voor de gemiddelde lezer en reacties die wat inhoud hebben krijgen dan de voorkeur. Misschien niet terecht als je kijkt naar de correctheid van de post maar een post die bijdraagt aan de discussie kan toch bijzonder nuttig zijn. Het is altijd een beetje schipperen tussen feitelijke correctheid en de geest van de discussie. (het lijkt wel Nederland :+ )

[ Voor 32% gewijzigd door Jorrit op 15-02-2008 01:23 . Reden: allerlei redenen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
J.J.K. schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:07:
In dat geval, mijn excuses voor mijn beschuldiging. :X De activiteit is momenteel inderdaad niet zo groot, komt een beetje door het vele werk wat de laatste tijd verzet is met de discussie over de 0-moderaties en de nog lopende discussie over de papegaaimodders. (Waar dit topic oorsponkelijk over ging) Het spijt me om te horen dat je de FP uit je Favorieten haalt, geen optie om op -1 te lezen en in je favorieten core.tweakers.net te zetten? Dan heb je geen last van het overname, copyright blabla gedoe. Waar ik zelf soms ook een beetje zat van wordt. ;)
In die reacties lijk ik ook wel een "pain in the achterwerk" maar het was eigenlijk de bekende druppel. Over de favo's een mogenlijkheid, om na ~3 jaar geen tweakers.net meer in mijn favo's te hebben ziet er zo raar uit. ;)

De kern van mijn verhaal is gewoon dat ik het met de meeste modderaties(?) niet eens ben. En het niet eens ben met het feit dat een bepaalde groep (de mods) berichten uitsluit voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
xzaz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:13:
De kern van mijn verhaal is gewoon dat ik het met de meeste modderaties(?) niet eens ben. En het niet eens ben met het feit dat een bepaalde groep (de mods) berichten uitsluit voor een andere.
Oke, daar kan ik niet tegen in brengen, dat mag je vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

xzaz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 01:13:

met alle respect, maar de moderatie op de FP sluit juist niks uit, het zorgt er hooguit voor dat op basis van meerdere input een subjectief niveau aan een post gegeven wordt...
niemand kan beweren dat dat niveau foutloos of objectief vastgesteld wordt, maar het is evenmin zo dat posts die geen hoog niveau krijgen direkt buitengesloten worden, enkel moeten mensen die kennelijk graag _alle_ reacties willen zien, daarvoor een beetje meer moeite doen...

daarover klagen, dat bv niet alle tweakers.net bezoekers _jouw_ posts lezen is imho een beetje onzin.. waarom zouden alle anderen kennelijk jouw posts moeten lezen?

ben je het niet eens met het moderatieniveau is het weinig moeite om je leesniveau op 'alle' posts; dus ook de -1s te zetten (en als je bv een 'tegenstem' wilt geven, met enige regelmaat een jouw invzien onterechte -1 een +1 te geven... dat doe ik zelf ook, ik ben het zelf ook lang niet altijd eens met de gegeven moderaties).

het is overigens in de maatschappij een heel normaal gegeven, dat anderen je uiitlatingen of handelingen 'beoordelen'... het enige verschil op tweakers is dat het in een nogal 'abstract' cijfertje weergegeven is; zowel de moderatie-score van een post en daaruit volgend ook een karma-cijfertje voor een user ... beide cijfers zijn verschrikkelijk triviaal en enkel bijna geheel afhankelijk van de waarde die je er zélf aan geeft; zéker als je ze vergelijkt met andere 'beoordeel-methodes' in het werkelijke leven als beoordelingen op je werk of in het onderwijs de cijfer-beoordelingen die je daar krijgt en die bij een lage score wel degelijk een zeer intensieve rol kunnen spelen, zelfs uitsluiting kunnen betekenen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

RM-rf schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:28:
ben je het niet eens met het moderatieniveau is het weinig moeite om je leesniveau op 'alle' posts; dus ook de -1s te zetten (en als je bv een 'tegenstem' wilt geven, met enige regelmaat een jouw invzien onterechte -1 een +1 te geven... dat doe ik zelf ook, ik ben het zelf ook lang niet altijd eens met de gegeven moderaties).
Ben je nou aan het compensatie modden? :S Ik had van jou toch wel verwacht dat je de regels kende.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dirk schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:33:
Ben je nou aan het compensatie modden? :S Ik had van jou toch wel verwacht dat je de regels kende.
Als je gemiddelde afwijking het toelaat is compensatie modereren te doen. Zolang je het maar af en toe doet en niet te vaak.Toegegeven; het is niet de bedoeling van het systeem :) En consequent toepassen zal onherroepelijk je moderatierechten intrekken.

Het mag gewoon niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 15-02-2008 11:59 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Met een 1700 moderaties kan die afwijking mij mijn reet roesten, maar toch zal ik niet gaan compensatiemodden. Alleen al het risico op doorschieten is mij te groot. En daarnaast, het mag gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dirk schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:51:
En daarnaast, het mag gewoon niet.
Je hebt gelijk, het was niet netjes van mij.

[ Voor 62% gewijzigd door Cloud op 15-02-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
RM-rf schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:28:
[...]

met alle respect, maar de moderatie op de FP sluit juist niks uit, het zorgt er hooguit voor dat op basis van meerdere input een subjectief niveau aan een post gegeven wordt...
niemand kan beweren dat dat niveau foutloos of objectief vastgesteld wordt, maar het is evenmin zo dat posts die geen hoog niveau krijgen direkt buitengesloten worden, enkel moeten mensen die kennelijk graag _alle_ reacties willen zien, daarvoor een beetje meer moeite doen...
Vroegah, toen iedereen nog mog modden, waren er veel mensen die de pik hadden op andere mensen. Deze 'mods' modden altijd naar beneden ongeacht wat de inhoudt was. Gelukkig wordt dat nu allemaal keurig bijgehouden door de bot maar hiermee is wel te zeggen dat het modden een persoonlijke voorkeur heeft. En niet wordt gemod op wat nou echt humor is of een bericht als 'lol'. Verder zie ik vaak dat wanneer iemand -1 heeft het ook altijd -1 blijft. Een soort van, wanneer in schaap over de dam..
daarover klagen, dat bv niet alle tweakers.net bezoekers _jouw_ posts lezen is imho een beetje onzin.. waarom zouden alle anderen kennelijk jouw posts moeten lezen?
Ze moeten helemaal niks lezen, sla mijn post gewoon over als je het niet wilt lezen, moet iemand anders dan gaan beslissen als ik iets wel of niet wil lezen omdat die post naar beneden is gemod ( O-) ait die zin)

het is overigens in de maatschappij een heel normaal gegeven, dat anderen je uiitlatingen of handelingen 'beoordelen'... het enige verschil op tweakers is dat het in een nogal 'abstract' cijfertje weergegeven is; zowel de moderatie-score van een post en daaruit volgend ook een karma-cijfertje voor een user ... beide cijfers zijn verschrikkelijk triviaal en enkel bijna geheel afhankelijk van de waarde die je er zélf aan geeft; zéker als je ze vergelijkt met andere 'beoordeel-methodes' in het werkelijke leven als beoordelingen op je werk of in het onderwijs de cijfer-beoordelingen die je daar krijgt en die bij een lage score wel degelijk een zeer intensieve rol kunnen spelen, zelfs uitsluiting kunnen betekenen.
Iemand die niet kan schrijven (lees: typen) veel typo's maakt sluit jij dus gelijk uit. Deze persoon zal vast wel een -1 krijgen. :/ Iemand met een andere humor wordt genegeerd omdat de meerendeel van de mods het niet leuk vindt. 8)7

Ik hoop dat je mijn punt een beetje snapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

xzaz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:46:
Ze moeten helemaal niks lezen, sla mijn post gewoon over als je het niet wilt lezen, moet iemand anders dan gaan beslissen als ik iets wel of niet wil lezen omdat die post naar beneden is gemod ( O-) ait die zin)
Wat je blijkbaar niet ziet is dat het moderatiesysteem er juist voor is om te zorgen dat mensen geen reacties bewust hoeven over te slaan. Ze zetten gewoon de minimale score op het gewenste niveau en kunnen lezen wat ze interressant vinden. Als jij zo'n voorselectie niet nodig hebt kun je gewoon je minimale score op -1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Compensatie-modden is verkeerd en, zeker als het door een expert of promod gebeurt, ook onrechtvaardig.

Stel dat 8 'normale' modders een reactie op 0 modden maar jij vind +1 juister en je compenseert de reactie met +2. Daarmee trakteer je de 8 anderen op een grotere afwijking dan nodig is want ook al komt de eindscore maar een beetje hoger, de modbot ziet wel een verschil tussen expert/promod en regular van 2 volle punten, en dat verdienen de regulars niet.

Als expert/promod heb je meer verantwoordelijkheden dan je aanvankelijk zou denken :P

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Dirk schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:50:
[...]

Wat je blijkbaar niet ziet is dat het moderatiesysteem er juist voor is om te zorgen dat mensen geen reacties bewust hoeven over te slaan. Ze zetten gewoon de minimale score op het gewenste niveau en kunnen lezen wat ze interressant vinden. Als jij zo'n voorselectie niet nodig hebt kun je gewoon je minimale score op -1 zetten.
True maar zet dan de standaard mod op -1 zodat mensen kunnen filteren. En dit niet al automatisch op 0. En niet eerst de post -1 maken en dan zeggen ' maar je kan je mod niveau ook op -1 zetten' . Een nog mooiere optie zal zijn om het hele mod systeem uit te kunnen zetten per account :Y) Ik wil gewoon alles zien al heeft hij -10000 of + een miljoen.

[ Voor 11% gewijzigd door xzaz op 15-02-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
De meeste reacties die op -1 staan die horen daar ook imho en ik hoor verder weinig mensen die het er niet mee eens zijn. Standaard op 0 filteren is juist goed omdat de onzinnige reacties dan niet zichbaar zijn voor een toevallige voorbijganger, als je later besluit dat je de reacties op -1 toch zo zinnig vindt dat je die ook wil lezen stel je je filter anders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er is een grote groep gebruikers die zich stoort aan reacties die niets nuttigs toevoegen of gewoon onvriendelijk zijn (trolls, flamebaits, grove beledigingen). Het wegfilteren van deze reacties lukt aardig dankzij het moderatiesysteem. Het aantal -1-posts valt mijn inziens erg mee. In het verleden zijn het er denk ik meer geweest.

Het uitgangspunt van het huidige moderatiesysteem is vooral een positieve shifting van de reacties die positief afsteken boven de massa. Als je een goede post bakt kun je er eigenlijk alleen maar op vooruit gaan.

Klagen over moderaties en het aanspreken van moderators in reacties vind ik buitengewoon irritant en onwenselijk gedrag. Ten eerste zijn de beoordelingen van reacties aan verandering onderhevig en kan een negatieve score slechts een momentopname zijn, ten tweede zijn de moderators die de reactie hebben beoordeeld een minimale groep in vergelijking met alle bezoekers die de reactie zullen lezen. ~99,9 procent van de lezers heeft niks te maken met de moderaties die op de reactie zijn gegeven. Klachten dienen in TMF aangegeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Femme schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:19:
Klagen over moderaties en het aanspreken van moderators in reacties vind ik buitengewoon irritant en onwenselijk gedrag.
Kritiek is altijd irritant, :X. Maar gelukkig leven we in een democratie, mag denken, zeggen (niet dat iedereen dat hoort omdat er sommige mensen zijn die het ze niet willen laten horen) wat ik wil.
Ten eerste zijn de beoordelingen van reacties aan verandering onderhevig en kan een negatieve score slechts een momentopname zijn, ten tweede zijn de moderators die de reactie hebben beoordeeld een minimale groep in vergelijking met alle bezoekers die de reactie zullen lezen. ~99,9 procent van de lezers heeft niks te maken met de moderaties die op de reactie zijn gegeven. Klachten dienen in TMF aangegeven te worden.
Ik mag geen kritiek hebben :? Zolang het geld maar binnen stroomt zeker. Jij moet naar Den Haag Femme daar is meer te verdienen en heb je nog meer commando mogenlijkheid. Of wordt deze post nu ook verwijderd omdat de mods het er niet mee eens zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door xzaz op 15-02-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

xzaz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:28:
Ik mag geen kritiek hebben :? Zolang het geld maar binnen stroomt zeker. Jij moet naar Den Haag Femme daar is meer te verdienen en heb je nog meer commando mogenlijkheid. Of wordt deze post nu ook verwijderd omdat de mods het er niet mee eens zijn.
Jij mag wel kritiek hebben. Hier. Op de FP wordt je idd naar -1 gemod als je dit soort commentaar hebt, hier gaan we er op in en proberen we je het beleid uit te leggen. Al is op de man spelen ook op het forum ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Xzaz, als je begrijpend leest dan zie je dat je wel kritiek mag hebben maar dat je daarvoor hier in TMF moet zijn. Op de frontpage is het slechts onnuttige offtopic vervuiling.

En hoe bedoel je -ook- verwijderd? Vziw zijn er geen reacties van jou verwijderd, dus -ook- is slechts een flauwe poging om stemming te maken.

[edit]
Je bent nu op de hoogte van waar je je kritiek mag spuien en waar het als ongewenst wordt aangemerkt. Ik wil je dan ook dringend verzoeken om de Frontpage te vrijwaren van dergelijke offtopic reacties.

[ Voor 24% gewijzigd door botoo op 15-02-2008 12:41 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

botoo schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:55:
Compensatie-modden is verkeerd en, zeker als het door een expert of promod gebeurt, ook onrechtvaardig.

[...]

Als expert/promod heb je meer verantwoordelijkheden dan je aanvankelijk zou denken :P
Beschouw het als verleden tijd. ;) Zal niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dirk schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:33:
[...]

nee, ik gebruikte uit gewoonte de oude 'spreekwijze'... met een +1 geven bedoel ik eigenlijk dus in het nieuwe systeem een 0-score uitdelen aan een post die naar jouw inzicht onterecht op die -1 staat en eigenlijk ook die 0-score zou verdienen...

enkel, 'een +1 uitdelen' is een veel eenvoudigere en snellere uitdrukking die bij mij ook nog wel zo 'voelt', als ik een -1 een 0-score geef ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Iemand die niet kan schrijven (lees: typen) veel typo's maakt sluit jij dus gelijk uit. Deze persoon zal vast wel een -1 krijgen. :/ Iemand met een andere humor wordt genegeerd omdat de meerendeel van de mods het niet leuk vindt. 8)7

Ik hoop dat je mijn punt een beetje snapt ;)
Ik sluit niemand uit ... ik heb zelf mn leesniveau op de -1 staan en lees als ik reacties lees alle reacties...

wél vind ik het heel nromaal en preferabel dat voor de brede gebruikersgroep die geen specifiek instelling aangeeft om _al_ die reacties te lezen, er een 'voorselectie' gemaakt is en een aantal wegvallen...
Dat daarbij veel reacties zijn die door een slechte schrijfstijl minder leesbaar zijn of kennelijk grapjes die minder gewaardeerd worden, daarin zie ik niets slechts .....

er is geen enkel 'verbod' zo te posten, enkel moeten die mensen als (en ja, enkel _als_) ze graag door iedereen gelezen worden hun poststijl aanpassen...
er is geen enkele grond om te beweren dat het 'verplicht' zou zijn zo te posten dat je hoger scoort, dat is een vrije keuze die iedereen voor zichzelf kan treffen..

Ik hoop dat je dàt punt snapt, dat iedere poging om mensen die 'lagere moderatie-score's voor hun post krijgen als 'weerloze slachtoffers' voor te stellen onterecht is..
Het is gewoon een normaal gebeuren dat er altijd door anderen 'voorkeuren' aangegeven worden en dat mensen bepaalde voorkeuren hebben (ook bv voor een verzorgde schrijfstijl met minder spefouten) is geen 'discriminatie' van mensen die niet zo posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

xzaz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:28:
[...]
Kritiek is altijd irritant, :X. Maar gelukkig leven we in een democratie, mag denken, zeggen (niet dat iedereen dat hoort omdat er sommige mensen zijn die het ze niet willen laten horen) wat ik wil.
De kritiek is niet irritant maar wel de plek waar deze geuit wordt.

Het is de bedoeling om on-topic te reageren in de reacties op de frontpage, dat wil zeggen dat de reactie betrekking moet hebben op het artikel of de discussie over het artikel. Klagen over moderaties is off-topic en biedt geen toegevoegde waarde voor andere lezers van de reacties die niets met de moderaties van jouw reactie te maken hebben. De klachten dienen daarom elders geuit te worden. Dit forum is er speciaal voor in het leven geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Femme schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:48:
[...]

De kritiek is niet irritant maar wel de plek waar deze geuit wordt.

Het is de bedoeling om on-topic te reageren in de reacties op de frontpage, dat wil zeggen dat de reactie betrekking moet hebben op het artikel of de discussie over het artikel. Klagen over moderaties is off-topic en biedt geen toegevoegde waarde voor andere lezers van de reacties die niets met de moderaties van jouw reactie te maken hebben. De klachten dienen daarom elders geuit te worden. Dit forum is er speciaal voor in het leven geroepen.
Dit zijn mijn laaste woorden over dit gebeuren bedankt voor alle reacties, ik wil als eerst mijn oprechte excuses uiten naar Femme voor de persoonlijke aanval, had niet eens door dat het naar de Femme was. :z Ten tweede, ik heb nu core.tweakers.net met mod -1 aanstaan.

Pagina: 1 2 Laatste