xzaz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:49:
Goedenavond, ik wou eigenlijk vanmiddag hier al op reageren maar ik kon toen niet vanwege stage.
Dit zijn just my 2 cents over de huide moderatie systeem en sommige nieuws items die worden gepost. Eigenlijk begon het bij dit 'nieuws' item:
nieuws: Greetz.nl sleept Hallmark voor de rechter
De moderatie systeem is te duidelijk aanwezig, sommige reacties worden gewoon zonder excuus naar beneden gemod. Kritiek (over het 'nieuws item, hier kom ik later op terug) en humor (kwestie van smaak) zijn hiervan 2 voorbeelden. Deze wordt zonder pardon naar beneden gemod. Iemand kan niet beslissen over de berichten die ik wil zien. Daarom stem ik ervoor om het hele mod systeem te schrappen en de echte mods spam berichten en dubbel posts te verwijderen. Meningen kunnen
niet worden gecensureerd.
Kan je daar een voorbeeld van geven in deze specefieke tread? Behalve dan de volledig offtopic reactie van Megalodon_67 die volledig offtopic over het moderatiesysteem klaagt? Daarnaast modereren we geen meningen, we modereren de kwaliteit en de meerwaarde van de post. Kritiek op een nieuwsitem is offtopic en mensen die zichzelf erg grappig vinden hebben we ook al genoeg. Jou optie veroorzaakt echter veel werk voor de Powermods. Daarvoor is juist het moderatiesysteem.
De poster had ook even aan kunnen geven waarom hij dat vindt, op deze manier is de reactie een ononderbouwde oneliner, waar niemand iets mee kan. Van de posters wordt verwacht dat ze moeite doen en niet dat wij de informatie uit ze moeten trekken. Op deze manier is de reactie helemaal niet intressant en daarom een -1 waard.
Het is volledig offtopic, het gaat over een eventueel verlengde verkoop van Windows XP, dat heeft helemaal niets te maken met Linux OS. De post is daarom offtopic, en krijgt van mij een -1. En weliswaar laait de discussie Windows-Linux altijd op bij dit soort nieuwsitems maar dat is niet de bedoeling! Het is offtopic en nogal afgezaagd omdat het altijd hetzelfde is.
Commentaar op de moderatie hoort niet thuis op de FP dus is dit een simpele -1, als je vindt dat je post verkeerd gemodereerd is moet je naar TMF=> kleine mismodtopic. En inderdaad dubbelpost en dergelijke worden niet verwijderd maar heel gemakkelijk onzichtbaar gemaakt door het modsysteem, dit neemt de Admins veel werk uit handen waardoor zij zich met echt belangrijk zaken bezig kunnen houden. Overgins worden reacties die tegen de policy zijn wel verwijderd door de PowerMods.
En dan sommige nieuws items, ik weet dat je kan selecteren op welke 'level' je de nieuws items wilt weergeven. Wanneer men kijkt naar de echte (ik zal bijna zeggen ouderwetse) tweakers nieuws items zie je dat de core items ongeveer een kwart zijn van het totaal. De rest is 'die heeft die aangeklaagd' of 'die heeft die overgenomen'. Maar dit terzijde.
Voor kritiek op de nieuwsitems moet je naar de Frontpage algemeen, daar kan je een topic openen.
De eerste reactie is gewoon zichtbaar en zijn eerste reactie ook, ik snap ook niet waarom hij zo verbolgen reageert, naarmate het aantal moderaties toeneemt komt de post vanzelf op de juiste score.
Zie mijn commentaar boven, een ongelooflijke offtopic troll op de FP, hij mag blij zijn dat hij geen -2 krijgt van een PowerMod.
Verder de mensen die "karma geil" zijn en die interessant overkomen met een linkje naar een grafiek krijgen +1.

Beetje scheef niet?
Als je bovengenoemde posts geen -1 vindt moet je elke post met een beetje inhoud wel een +1 vinden. Daarnaast kunnen linkjes naar grafieken heel inzichtelijk werken en kan het helpen de poster te ondersteunen in zijn argumentatie, de kwaliteit van de post is dan hoger vandaar de +1.
Maar ja, ben benieuwd hoe de andere er over denken.
Zo dus
[
Voor 2% gewijzigd door
Jorrit op 15-02-2008 00:28
. Reden: Extra stukje ]