[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 39.472 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ssj3gohan schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:17:
Nou, er is een gigantische verschuiving geweest op laptopgebied, maar niet in het IFL90-segment. Je kunt nu namelijk dezelfde prestaties in een veeeeeel kleiner jasje krijgen, met veel betere batterijtijd (van zowel Lenovo als Sony, en meer toekomstige apparaten).
Ik hoef niet kleiner, en mijn vraag is waarschijnlijk behoorlijk off topic. Maar ik zoek als opvolger voor mijn IFL90 een laptop die het liefst meerdere eSata aansluitingen heeft waarvan ook geboot kan worden. een processor die sneller is dan de T7500 en een HDMI-aansluiting heeft. Ik kon alleen iets dergelijks vinden bij BTO maar dan een 17.3 " wat ik weer te groot vind. De huidige top lijn Compal kan het niet volgens mij.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

De T7500 is nog best redelijk snel. Kijk maar eens hier http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
eSATA en HDMI heeft hij helaas niet. XXODD heeft ook wel aardige configuraties. http://www.xxodd.nl/index.php?p=categorie&ID=23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
Op dit moment zit ik naar pricewatch: Sony Vaio VPCF11M1E/H te kijken als opvolger van mijn IFL90. 1080p schermpje, 16.4" en een nette videokaart en CPU.

Wat denken jullie, ben ik beter af om de laptop geheel te verkopen inclusief niet-werkende accu, of kan ik beter het beeldscherm, 8600M GT videokaart, c2d 7100 en alle overige onderdelen los verkopen?

[ Voor 7% gewijzigd door ChessSpider op 18-03-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Uiteindelijk kun je voor losse onderdelen altijd meer krijgen, maar het kost erg veel moeite om mensen te vinden die het willen kopen en er ook nog een enigszins marktconforme prijs voor willen geven. Zeker laptopspecifieke onderdelen zoals shells, schermen en dergelijke zijn pittig om te verkopen. Dus, als je de moeite wilt nemen kun je al gauw 100-200e extra verdienen met losse verkoop (als je alles kwijtraakt) maar als je zeker wil zijn dat je er snel geld voor krijgt, is de laptop als geheel met defecte accu ook nog best wat waard (een defecte accu hakt maar 50-75 euro van de tweedehandsprijs af).

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

TVL schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:42:
De T7500 is nog best redelijk snel. Kijk maar eens hier http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
eSATA en HDMI heeft hij helaas niet. XXODD heeft ook wel aardige configuraties. http://www.xxodd.nl/index.php?p=categorie&ID=23
Ik heb in principe een opvolger gevonden die alles kan/doet wat ik graag wil, nl de XXODD XNi760c of cuh, van BTO is dit de 15CL17 resp. 15CL31 HD+.

Bedankt voor je lijst en tip. :)

Edit:
@ChessSpider na noch een paar keer rond gekeken te hebben is de Vaio F11 toch ook wel een heel mooi apparaat met name de VPCF11S1E/B deze heeft alles wat ik wil en meer en is veel goedkoper dan de XXODD's en BTO's

Edit 2:
Het is uiteindelijk de Dell Studio 17 (1747) geworden, voor net iets meer dan 900 euro een i7 Qm720, HD4650, 4GB, 500GB 7200rpm HDD, BD/DVD, full HD scherm, Bluetooth, Lan en Wlan.

[ Voor 27% gewijzigd door kor952 op 07-04-2010 11:47 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
Het is al even geleden dat er gepost is in dit topic, maar na een verse install kwam ik het volgende tegen.

Ik heb intel rapid storage software geinstalleerd om eens te kijken wat t was. Nou geeft dit programma aan dat er 3 sata poorten op het moederbord zitten, waarvan er 1 in gebruik is. Weet iemand of dit echt zo is? of geeft het programma gewoon het maximum aantal aan dat de chipset ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

TMon schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:26:
Het is al even geleden dat er gepost is in dit topic, maar na een verse install kwam ik het volgende tegen.

Ik heb intel rapid storage software geinstalleerd om eens te kijken wat t was. Nou geeft dit programma aan dat er 3 sata poorten op het moederbord zitten, waarvan er 1 in gebruik is. Weet iemand of dit echt zo is? of geeft het programma gewoon het maximum aantal aan dat de chipset ondersteunt?
Da't is het aantal poorten op de ICH8(of was het 10) chip, maar die worden niet allemaal fysiek gebruikt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Laatst online: 02-09 18:07
ik ben bezig mijn ifl90 aan te sluiten op mijn gigabit netwerk wat hier ligt, maar het lukt niet helemaal 100%
ingebouwd zit een gigabit netwerk kaart, deze wil ik graag jumbo frames laten uitspugen maar deze optie kan ik niet vinden.
nu lukt het wel om de netxtreme drivers te installeren, dan kan ik de mtu ook aanpassen. maar met pingen etc. kan ik nog steeds geen grotere pakketjes dan 1472 bytes verzenden.

heeft iemand het wel aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Heeft iemand ervaring met het openen van de FL90?
Mijn videokaart is ook stuk. Maar ik krijg hem niet open.
Iemand een guide misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Hier kan je de Disassembly guide voor de IFL90 downloaden
www.nhl.pl/index.php?act=Attach&type=post&id=1474

Heb je ook een nieuwe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
Xiquena schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:58:
Hier kan je de Disassembly guide voor de IFL90 downloaden
www.nhl.pl/index.php?act=Attach&type=post&id=1474

Heb je ook een nieuwe videokaart?
Ik kreeg hem niet open :') dus heb ik hem naar de winkel hier gestuurd, die maakt hem open, en besteld eventueel een nieuwe videokaart, kunnen ze daar niet aan komen, dan laten ze hem open,en dan haal ik er zelf een van ebay.

Heel erg bedankt trouwens voor die pdf ^O^

[ Voor 4% gewijzigd door Hymanz op 27-08-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
Ben overigens wel benieuwd of het je gaat lukken om een nieuwe videokaart erin te krijgen en wat het gaat kosten. Kan je dat hier posten?

• Hymanz
Hm, ik kon vandaag de laptop weer ophalen met de melding dat het moederbord of de videokaart idd kapot was, maar omdat de videokaart gesoldeerd was aan het moederbord was dit niet rendabel.
Ik heb een FL90, klopt dit dat de videokaart vast zit?

• mux

mux

99% efficient!

[edit] NEE, het zijn in zowel de FL90 als IFL90 MXM-soort-van-compatible modules.

[ Voor 58% gewijzigd door mux op 02-09-2010 09:59 ]

• Hymanz
Dus ik kan gewoon een andere module kopen :P?

• mux

mux

99% efficient!

Kijk maar eens rond op http://www.mxm-upgrade.com

• Hymanz
Maar dat is toch suf dat ze in de winkel wel zeggen dat er een gesoldeerd videokaart inzit, terwijl dit niet zo is :S?
Ach goed. Ik kijk vanmiddag wel even of dit echt zo is. mocht dit niet zo zijn dan koop ik een nieuwe videokaart.

• mux

mux

99% efficient!

Fysieke winkels hebben geen bestaansrecht meer ;)

• Xiquena
Ik hoop niet dat ze je kosten in rekening gebracht hebben want ze hebben niet echt het juiste verteld.

Mischien dat ze bij dit bedrijf nog wat voor je kunnen betekenen. Je kan altijd informeren naar de prijs:
http://www.replacedirect.nl/

Het is volgens mij een produktie fout geweest mbt deze videokaarten van Nvidia (8600GT) Er zijn heel wat van deze kaarten kapot gegaan.
http://www.theinquirer.ne...028703/nvidia-g84-g86-bad

• Hymanz
Xiquena schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:29:
Ik hoop niet dat ze je kosten in rekening gebracht hebben want ze hebben niet echt het juiste verteld.

Mischien dat ze bij dit bedrijf nog wat voor je kunnen betekenen. Je kan altijd informeren naar de prijs:
http://www.replacedirect.nl/

Het is volgens mij een produktie fout geweest mbt deze videokaarten van Nvidia (8600GT) Er zijn heel wat van deze kaarten kapot gegaan.
http://www.theinquirer.ne...028703/nvidia-g84-g86-bad
€30 onderzoekskosten
Ik heb ze zelfs die guide gestuurd, en toch zeggen ze dat het niet kan. :')
een jaar of 4 geleden heb ik mijn pc er ook naartoe gestuurd, omdat ik toen nog geen ervaring had, na 2 maanden waren ze nog niet klaar met mijn processor erin te zetten. omdat ze 2 moederborden én processoren gesloopt hadden omdat de voeding niet goed was. 8)7

• mux

mux

99% efficient!

Gemiddelde tweaker kan het beter. Volgende keer vragen op V&A - er komt zeer binnenkort namelijk een dienstensectie bij :)

• Hymanz
ssj3gohan schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:50:
Gemiddelde tweaker kan het beter. Volgende keer vragen op V&A - er komt zeer binnenkort namelijk een dienstensectie bij :)
Mij lukt het ook wel :P, maar ik kon geen handleiding vinden. tot 1 dag nadat ik hem wegbracht.

edit:
Ze hebben er een andere videokaart ingedrukt, de laptop werkt weer, maar het koelelement past er niet goed op. Morgen ga ik er even langs om te kijken, anders neem ik hem weer los mee en bestel ik wel zo'een van die site.

[ Voor 25% gewijzigd door Hymanz op 02-09-2010 15:13 ]

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Ah, nog één met hetzelfde verhaal!

Ik het nu het symptoon dat ik een zwart scherm heb en ook geen vga-out; Videokaart is dus waarschijnlijk dood...

Het laptop ligt nu in onderdelen en beraad me over een oplossing: Vga + oven truck proberen, nieuwe VGA halen of nieuwe laptop.

Welke VGA is er bij jou ingezet?

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
Henning schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:24:
Ah, nog één met hetzelfde verhaal!

Ik het nu het symptoon dat ik een zwart scherm heb en ook geen vga-out; Videokaart is dus waarschijnlijk dood...

Het laptop ligt nu in onderdelen en beraad me over een oplossing: Vga + oven truck proberen, nieuwe VGA halen of nieuwe laptop.

Welke VGA is er bij jou ingezet?
Geeneen nog, ik heb deze besteld:
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/298073948/ATI-Graphics-Video-Card-HD-3650-HD3650-DDR3-256MB-MXM-NEW.jpg
3650M

• Hymanz
Zo. Mijn laptop doet het ook weer :D
Alleen wel jammer dat ze in de winkel de socket van de kabel van het toetsenbord gesloopt hebben. Maargoed, ik gebruik toch alleen externe toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:15
Mijn videokaart is ook stuk.. wat nu?

Ahtec bood mij aan een nieuwe behuizing te gebruiken... omdat die videokaarten niet meer leverbaar zijn. Ik heb de topic doorgelezen en dit klopt dus niet?? Help mij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Je kan nog videokaarten vinden op ebay, een HD 3650 dacht ik. Kost je met verzendkosten ongeveer 60 euro. Je kan ook proberen te bakken heb ik gehoord. Maar heb geen idee hoe dat gaat.

Voor de mensen die een accu, oplader of andere spullen van een Compal Fl-90 zoeken. Ik verkoop mijn onderdelen los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Sinds een paar dagen staat de systeemtijd steeds op 0:00 als ik mijn Compal IFL90 opstart. En hij start ook niet meer meteen op als ik zonder oplader opstart, dan gaat hij eerst een paar keer niet aan, en daarna wel.

Meer mensen last van dit probleem? Weet iemand hoe het kan komen?

Zit er, net als bij een gewone PC, een batterij in de laptop die de systeemtijd bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Er zit volgens mij wel een batterij in je laptop ja. Wat je kan doen is de service manual van dit type laptop opzoeken en kijken in deze manual of daar iets instaat.

Hier een site met manuals:
http://service1.marasst.c...ice%20manual/IFL90%20030/

[ Voor 25% gewijzigd door silmaril8 op 08-10-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb al die pdf bestanden bekeken, maar kan nergens iets vinden over een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Hoi, ik heb ook een Ahtect FL90 met een 8600 kaart erin zitten. Wist al een tijdje dat deze kaarten en de 8400 een fout in de chips hadden, maar nu is het ook voor mij gebeurd. Gisteravond wou ik mijn laptop opnieuw opstarten en toen startte hij wel op, maar met een zwart scherm. (nu nog steeds btw, heh) Ik zal nog even de posts op de vorige pagina's lezen..maar wat kan ik het beste doen? Ik had al wel gelezen dat je moet kijken of je hem aan een externe monitor kan koppelen, maar zoals bij de meesten misschien al bekend is dit ook een groot probleem met de 8600 kaarten.

/edit pff heb alle posts in deze thread gelezen. Ben nu wel benieuwd hoe het met de laptops gaat van de mensen die hun oude 8600 hebben vervangen met een 3650 kaart. Iemand?

[ Voor 15% gewijzigd door CDRK op 15-10-2010 20:25 ]

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
het baken van een videokaart: YouTube: Nvidia Geforce 8600M GT And The Oven

Voor de leken (ikzelf dus) onder ons die zich afvragen hoe dit werkt.

/edit:

Guide: http://forum.notebookrevi...graphics-card-i-fl90.html

[ Voor 23% gewijzigd door CDRK op 15-10-2010 21:34 ]

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
Collega van mij heeft een 8800GTX gebakken in de oven. Hij deed het weer even maar daarna gaf hij weer geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
Ik heb gisteravond heel mijn laptop opengemaakt. En nu (net na werk) de moederbord en grafische kaart los gekoppeld. Ben van plan om mn grafische kaart zo meteen ook te bakken, laptop weer in elkaar zetten en kijken of dat werkt. laat zo nog wel even weten :s

het uitelkaar halen van de laptop..ok was nog wel te doen, maar kijk er echt tegenop om hem weer in elkaar te zetten..haha.

[ Voor 19% gewijzigd door CDRK op 16-10-2010 17:53 ]

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
Kaart gebaked, laptop stofvrij gemaakt, nieuwe thermal paste aangebracht, laptop in elkaar gezet en laptop doet het weer! Zal natuurlijk nog wel een nieuwe kaartje kopen voor het geval dat ie weer kapot gaat.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het scherm van mijn Innote 154 / IFL90 vervangen.

Het oude scherm, een WSXGA+ (1680x1050, mat) LP154WE2-TL-A1 scherm,
heb ik vervangen door een WUXGA (1920x1200, mat) LP154WU1-TL-A1.
En werkt perfect.

Dit scherm heb ik besteld bij http://www.replacedirect.nl en kost 200,00 Euro en werd binnen 1 dag geleverd.
(glans is ook te krijgen voor 225,-)

http://www.replacedirect....200-wuxga-matte-wide.html

Maar pas op: het gaat hier om een COMPATIBLE scherm voor de LP154WE2-TL-A1. Het kan van een wiillekeurige fabrikant zijn. Het nieuwe scherm is HANDMATIG aangepast door een metalen clip voor de inverter aan de onderkant te verwijderen. Bij navraag is gebleken dat dit niet door replacedirect is gedaan maar waarschijnlijk door de toeleverancier. De metalen rand van het scherm is hierdoor heel licht verbogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Het lijkt erop dat hier wat handige tweakers zijn die met een IFL90 kunnen klussen. Als iemand nog een defecte IFL90 wil kopen: ik heb het opgegeven, en ook geen tijd meer. V&A aangeboden: Defecte BTO 15W25+ (Compal IFL90)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:14
Er blijkt in mijn LVDS kabel een breukje te zitten, waardoor het scherm in bepaalde standen een roze gloed over het scherm weergeeft. Na wat bewegen van deze kabel krijg ik weer goed beeld, maar helaas blijft de kabel niet zitten en schiet de roze gloed weer terug.

Nu zou ik graag deze kabel vervangen, echter vraag ik me af of dit een specifieke kabel specifiek voor dit model is, of dat dit een redelijk standaard kabel is. Waar dien ik op te letten en waar zou ik eventueel een dergelijke kabel vandaan kunnen halen die compatibel is met mijn half-defecte kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Die kabels zijn modelspecifiek. Op pchub en laptopkings, en ook soms op ebay kun je vervangende exemplaren vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:14
ssj3gohan schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:26:
Die kabels zijn modelspecifiek. Op pchub en laptopkings, en ook soms op ebay kun je vervangende exemplaren vinden.
Bedankt voor de informatie. Helaas kan ik op zowel pchub als laptopkings niets vinden voor de Compal fl90...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
FYI, ook mijn moeder heeft problemen gekregen met haar IFL90. Na het reflowen van de GPU verdwenen de klachten voor een paar weken, maar kwamen weer terug.

We gaan nu waarschijnlijk kijken voor een vervangende videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Heeft iemand ook een winkel gevonden waar ze wél de videokaart van deze laptop kunnen vervangen? Bij Replacedirect.nl blijkbaar niet...

• Broner
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-12-2022
Na vier jaar trouwe dienst lijkt mijn Compal FL90 ten onder te gaan aan die ellendige NVIDIA 8600M GS videokaart. Althans dat denk ik. Het kwam elke week al wel eens voor dat Compalletje niet wilde aanschieten na het openen van de klep. Gewoon effe opnieuw opstarten en hij draaide weer als een tierelier. Sinds vorige week was de feedback opeens anders. Ik zag blauwe schermen (soms wel 6 tegelijk) die zeiden dat er problemen waren met de videokaart. Ik alles eraf gooien, Vista opnieuw erop mikken en voila, Compalletje deed het weer even. Totdat enkele dagen later hetzelfde riedeltje zich herhaalde. Zojuist ook nog maar eens driver 268.45 geinstalleerd van laptopvideo2go.com maar het resultaat was weer exact hetzelfde. Op dit moment houd ik het loeder levend door simpelweg geen drivers voor de videokaart te installeren, maar ja, dat is ook niet alles.

Oja, met de barebone ben ik altijd zeer gelukkig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Is deze voorgetelde upgrade het geld nog waard? Volgens mij is mijn ifl 90 ongeveer 3 jaar oud, heb de variant met 2 ghz 2gb mem 8600 m gt (512) vista 32 bit, extra turbo memory.

Voorgestelde upgrade:
4 gb 40 euro dual channel mem kit
Windows 7 pro (surfspot): 56.5 euro
SSD Intel 320 160gb 234 euro
Totaal 330.5

Gaat mij erom dat hij snel tussen programma's kan switchen en ze snel laad, iets sneller opstarten kan ook geen kwaad. Daarnaast moet ik toevoegen dat ik het liefst zo min mogelijk uitgeef, alleen de 160gb ssd ipv een kleinere is een bewuste keuze aangezien je nog een percentage van je ssd leeg moet laten, dan zou het genoeg moeten zijn voor OS+drivers+misschien een (ouder) spel of twee+veel papers die ik voor mijn master moet lezen en schrijven+SPSS+AMOS.

Frank

Edit: removed typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
Heeft iemand enig idee waar de sensor van lid open/close zit in deze compal laptops?
Zelft heb ik een IFT00 en deze denkt soms (vaak) dat de laptop dicht zit als ik hem opstart, hierdoor krijg ik geen backlight op het scherm en reageren de toetsen ook niet (ook de aan/uit knop niet). de laptop start dan verder wel helemaal goed op. Als het ik het nog een paar keer probeer (moet wel de accu eruit halen voordat die uit gaat) dan doet hij het wel ineens en zolang ik hem niet dicht doe daarna blijft hij perfect werken (ook als ik hem uit/in slaapstand zet).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de locatie van die sensor :).

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste