[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 39.466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Zou iemand met een compal laptop even kunnen kijken of ze de file "emsc.dll" in hun Windows dir hebben staan (of in system32) en dan even kunnen uploaden?
Ik heb het bestand nodig om smart battery aan de gang te krijgen op Windows 2000.
Alvast bedankt :).

http://specs.tweak.to/15535

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Waar naar toe? (Uploaden bedoel ik)

3000Wp op 't dak

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TMon schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:14:
[...]

Ik las hierboven dat iemand zijn T7500 had vervangen voor een T9500, maar ik dacht dat dat in de IFL90 niet kon? Of alleen met de nieuwste bios mogelijk? Ik draai volgens mij nog altijd bios 1.10 en die werkt perfect.

[...]
Als het goed is werkt elke Core 2 duo processor met een bus speed van 800 MHz. Dat lijstje kun je hier bekijken (klik dus wel even Bus speed 800 MHz aan om de correcte lijst te krijgen). De T9500 staat er dus ook tussen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jckx op 20-08-2009 18:51 ]

• tjtristan
kor952 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:42:
Waar naar toe? (Uploaden bedoel ik)
Maakt niet uit.
rapidshare.com of megaupload.com en er zijn nog zat andere.
Als je het bestand hebt zou ik het erg op prijs stellen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@tjtristan Hier staat hij voor je klaar

http://rapidshare.com/fil.../compalw7drivers.zip.html

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Hartstikke bedankt dat je dit wilde doen, maar volgens zo te zien zijn het 64bit bestanden en werkt het dus niet... (hij zegt dat die wow64directory niet kan vinden, en wow64 is voor x64)
Misschien iemand anders met een 32bit installatie die de emsc.dll kan uploaden?

[ Voor 7% gewijzigd door tjtristan op 21-08-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Sorry, even niet bij stil gestaan, maar google even op die manier heb ik het ook gevonden. Als je nu Vista hebt kun je hem daar ook in vinden.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:32
Pindamann schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:11:
Heeft iemand al een manier gevonden om de touchpad scroll (driver in zn algemeen) aan de praat te krijgen in Windows 7?
Touchpad zou native scrollen moeten ondersteunen. Alternatieve drivers vinden zal verschrikkelijk moeilijk zijn. Ik geloof dat die touchpads van Elantech zijn ofzo.
Pieler schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:55:
Ik draai op dit moment build 7600 van windows7. Maar hier krijg ik de Wireless Select Switch niet op gang.
Bij voorgaande builds ging het probleemloos.
Haal eens een nieuwere versie binnen via de Compal site dan (check even bij wat andere modellen evt.) Bij mij werkt het prima. Uit het hoofd v2.0.0.1?
tjtristan schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:32:
Zou iemand met een compal laptop even kunnen kijken of ze de file "emsc.dll" in hun Windows dir hebben staan (of in system32) en dan even kunnen uploaden?
Ik heb het bestand nodig om smart battery aan de gang te krijgen op Windows 2000.
Alvast bedankt :).
Wordt standaard geïnstalleerd met WLSS of Smart Battery, toch? Maar je hebt 'm gevonden, niewaar?

Ik heb nu een heel gaar probleem: out of the blue schiet de laptop niet meer in standby of in hibernation! Heeft voorheen altijd perfect gewerkt, op deze W7 installatie ook. Nu wil het OOK niet in Ubuntu!

In Windows 7 locked hij de computer wel, het backlight gaat even uit en schiet daarna weer aan, maar het beeld blijft wel zwart. Als ik met de muis beweeg zie ik gewoon dat de user account gelocked is, meer niet. Er is geen enkel item in het logboek als dit gebeurt.

In Ubuntu krijg ik een zwart scherm en crasht het geheel.

[edit]
Aha, een of ander tricky en raar ding: zodra de actieve partitie zoals die bij Windows Setup actief was, NIET meer de actieve partitie is, stopt Win7 er prompt mee om te hibernaten/in standby te gaan. Dit was bij het geval als gevolg van een Ubuntu installatie die wat makeactive's in de GRUB loader had gegooid. Waarom de crash in Ubuntu voorkwam moet ik nog even checken.

Sowieso raar, vaak heb ik bij opstarten en/of afsluiten van Ubuntu dat de voortgang staakt, maar een simpele druk op de Enter-toets voldoet dan om weer verder te gaan (ik zie geen melding, alleen de indicator, maar zonder 'quiet splash' werd ik ook niets wijzer)

[ Voor 16% gewijzigd door guillaume op 25-08-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 17:03
als ik naar deze: http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm site ga om drivers voor mijn compal ifl90 te downloaden dan krijg ik dit te zien zodra ik op dat ifl90 computertje klik:

Microsoft VBScript °õ¦æ¶¥¬q¿ù»~ ¿ù»~ '800a004c'

§ä¤£¨ì¸ô®|

/asp/driver_dnd/e_download.asp, ¦C78

in plaats van wat er normaal altijd kwam: namelijk de drivers. Drivers van sommige andere laptops kan ik wel zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsanders1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-09 05:14
Beste tweakers,

Ik heb een probleem!! Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een 15w25A aangeschaft bij de Greef Computers. Het notebook deed aanvankelijk goed zijn werk totdat er op een gegeven moment zwarte, bewegende puntjes in het beeld kwamen. Ik dacht direct aan een defecte GPU, en ben toen direct terug gegaan naar de Greef Computers, deze heeft hem direct opgestuurd naar de leverancier BTO/N4ALL.

Voor de tijd dat ik het notebook kwijt was heeft de Greef Computers mij een tijdelijk notebook gegeven als vervanger maar deze heeft niet de krachtige videokaart zoals ik die in mijn 15w25A heb zitten en ook geen hoge resolutie.

BTO/N4ALL liet weten dat de reparatie 2 weken ging duren i.v.m. de afwezigheid van het benodigde onderdeel (GPU). Ruim 2 weken later kreeg ik bericht dat ze het onderdeel binnen hadden en gerepareerd kon worden. Ruim een week later kreeg ik toen bericht dat de onderdelen kapot waren binnengekomen. :( Eindelijk kreeg ik dan eind augustus het verlossende telefoontje dat de laptop gemaakt zou zijn, ongeveer 2 maanden nadat de laptop was opgestuurd. Ik ging die middag blij richting de Greef en bij de Greef aangekomen werd het notebook uitgepakt waar ik bij stond maar deze bleek nu helemaal niets meer te doen, geen beeld en geen enkele opstart activiteit.
Er zat niks anders op dan dat de Greef Computers het notebook wederom retour zond naar BTO/N4ALL. Later heb ik zelf gebeld met BTO/N4ALL hoe lang het dit keer ging duren maar hierop konden ze geen antwoord geven.
Ik heb de Greef Computers gebeld en gezegd dat ik BTO/N4ALL een termijn van nog een week wilde geven tot (4 september 2009) om het notebook te repareren aangezien ik niet nog eens 2 maanden wil wachten op mijn notebook of dat BTO/N4ALL voor creditering van de barebone kiest richting de Greef Computers.
Daarop kwam de firma BTO/N4ALL met het aanbod om de barebone te crediteren aangezien ze niet voor 4-9-2009 het notebook gerepareerd konden krijgen aangezien de levertijd onbekend is van de defecte GPU, de creditering hield in dat ik slechts 40% terug krijg van de barebone prijs aangezien het notebook nu 1 jaar en 9 maanden oud is en BTO/N4ALL 33% afschrijving hanteert terwijl volgens de wetgeving 20% per jaar afgeschreven dient te worden zie ook deze link :

http://www.belastingdiens...vesteren-04.html#P36_4178

De Greef bood mij aan om een Zepto te nemen, ze zouden dan de onderdelen over zetten en ik zou opnieuw 2 jaar garantie krijgen. Echter zou ik wel een bedrag moeten bijbetalen maar ze hebben reeds een korting verwerkt in de prijs van de Zepto om mij tegemoet te komen en hebben geprobeerd voor mij om de 33% afschrijving te verminderen naar de wettelijke 20% maar daar wilde de firma BTO/N4ALL helaas niets van weten.
Ik moet dus nog € 360,- bijbetalen voor een Zepto omdat BTO/N4ALL zich niet aan de wettelijke regels houdt, in principe komt dit neer op 35% afschrijving en geen 60% wat zou resulteren in een reële bijbetaling van € 203,-

BTO/N4ALL bood me ook een oplossing maar kwam in zijn geheel niet overeen met mijn huidige notebook en door deze toestanden heb ik geen enkel vertrouwen meer in BTO/N4ALL, ook heb ik uit verschillende hoeken vergelijkbare verhalen gehoord waardoor ik echt niks meer met ze te maken wil hebben!! Mijn keuze valt dus op een Zepto.

Ik zou ook kunnen kiezen voor een reparatie maar dan moet ik m'n laptop nog langer missen en bovendien heb ik dan als ie weer kapot gaat geen garantie meer en kan ik fluiten naar m'n zuur verdiende centen. Vandaar dat me dit de beste oplossing lijkt.

Wat denken jullie van de zaak?
Hebben meer mensen een dergelijke ervaring met BTO/N4ALL en kunnen jullie me tips/advies geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ik zou dit even in het Shopping Forum posten. Dit topic is niet voor problemen met een winkel, maar voor ervaringen en problemen met de IFL90. Daar zul je ook betere hulp krijgen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsanders1
Ik heb ook geen probleem met de winkel waar ik hem heb gekocht, de Greef Computers, maar met degene die moet zorgen voor de afhandeling, in dit geval N4ALL. Dat is bedrijf dat voor de Greef Computers de zaken af moet handelen. Ik heb met N4ALL meerdere malen contact gehad maar deze hadden aan mijn problemen geen boodschap....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dan nog, SF is je forum. Dit probleem is niet technisch verwant aan je laptop, maar aan een winkel en rechten, verkoopvoorwaarden, dat soort zooi. Hier praten we over tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch. Ik had zo'n soortgelijk euvel.

Stuurde de laptop terug na een spontane uitval, werd hij niet hersteld omdat het een gebruikersfout bleek. Terwijl er helemaal niets gebeurd was. Of ik even 300 Eurotjes wilde betalen. Daarmee ben ik niet mee akkoord gegaan. Toen kreeg ik de laptop zwaar beschadigd terug en notabene met andere onderdelen dan er in zaten voor die tijd. Erg slechte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsanders1
Ik begrijp je niet helemaal, naar wie stuurde je de laptop op, N4ALL? Welke gebruikersfout had je dan, en wie heeft je onderdelen verwisseld? Hoe heb je de zaak uiteindelijk opgelost?

• Sharky_NL
  • Laatst online: 09-09 09:13
Gisteren Windows 7 Ultimate x64 geinstalleerd, miste de volgende drivers

Video (Nvidia Geforce 8600M GT) (gedownload van nvidia)
Intel Turbo Memory (Robson Module) is opgelost door de v1.9 versie die in dit topic staat.

Wireless Switch Select heb ik ook aan de gang gekregen d.m.v 2.0.0.2 te installeren.

Het enige wat nog niet helemaal werkt is Smart Battery, knoppen doen het wel alleen ik krijg het lichtje niet te zien wanneer ik bijvoorbeeld geluid uitschakel.

Verwijderd

bsanders1 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:37:
Ik begrijp je niet helemaal, naar wie stuurde je de laptop op, N4ALL? Welke gebruikersfout had je dan, en wie heeft je onderdelen verwisseld? Hoe heb je de zaak uiteindelijk opgelost?
Ik doelde ook op n4all/BTO. Ik had een moederbord probleem en het bleek zogenaamd vloeistof schade te zijn volgens hun.
Toen ik hem terug kreeg zat er een kras op het LCD en ontbraken er enkele schroeven.
Uiteindelijk beland op ebay en een nieuw moederbord gekocht. schandalig dat het zo moet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 13:17 ]

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 13:16 ]

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:32
Sharky_NL schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:38:
Gisteren Windows 7 Ultimate x64 geinstalleerd, miste de volgende drivers

Video (Nvidia Geforce 8600M GT) (gedownload van nvidia)
Intel Turbo Memory (Robson Module) is opgelost door de v1.9 versie die in dit topic staat.

Wireless Switch Select heb ik ook aan de gang gekregen d.m.v 2.0.0.2 te installeren.

Het enige wat nog niet helemaal werkt is Smart Battery, knoppen doen het wel alleen ik krijg het lichtje niet te zien wanneer ik bijvoorbeeld geluid uitschakel.
Van de Robson module is ook een Win7 (RC) versie te downloaden van Intel nu (v1.10.0.1012).
Lichtje met geluid uitschakelen (mute/dempen): dat ligt aan de geluidskaartdriver. Als je de Realtek HD Audio driver installeert werkt het lichtje wel. Ik zou het de moeite niet waard vinden, tenzij je ook een "Stereo Mix" opname-"apparaat" wilt, daar de default Win7 driver dit niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Ik zit nu te kijken op ebay om een goedkope Intel Turbo Memory Card te kopen (denk rond de 10 euro voor 1gb). Maar ik vroeg me af of het uit maakt als er in de titel staat: Intel Turbo Memory Card for dell of voor IBM. Het is toch gewoon een onderdeel gemaakt door Intel en het zou toch gewoon moeten werken in de IFL90 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 15:23
Afgelopen weekend mijn Compal (InNote) teruggekregen van Informatique. Had hem daar naar toe gebracht ivm een lijn welke in het scherm was verschenen. Het bleek dat mijn scherm was gebroken (?) maar het is uit coulance vervangen (was net 1 week uit de garantieperiode).
Is dit euvel bij andere mensen ook al eens voorgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers van dit topic, ik heb een probleem waarmee jullie mij hopelijk kunnen helpen!
Ik ben in het bezit van een Compal FL90 ( géén iFL90 ) waar ik xp 32 bit op heb geinstalleerd.. dit draait allemaal prima, het enige probleem is dat ik mijn fingerprint reader niet aan de praat krijg.
ik heb xp schoon geinstalleerd, daarna alle bijbehorende drivers geinstalleerd, en toen protector suite QL geinstalleerd.. Na het opnieuw opstarten zegt hij: sluit de fingerprintreader aan op de usb/geen biometrisch apparaat gevonden.. ik kan de reader ook niet terugvinden in apparaatbeheer. Ook heb ik nergens een vraagteken/uitroepteken bij staan.. in de bios kan ik ook niks aanzetten ( bijv. tpm? ) en ik kan ook geen infineon tpm installeren in xp ( trusted platform module could not be found ? ) ik weet niet of dit verband met elkaar houd, maar zet het er toch maar even bij.. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? Bij voorbaat dank!
En voor degene die met de oplossing komt, een pakje sigaretten/shag naar keuze + verzending ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Postman_Pat schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:50:
Afgelopen weekend mijn Compal (InNote) teruggekregen van Informatique. Had hem daar naar toe gebracht ivm een lijn welke in het scherm was verschenen. Het bleek dat mijn scherm was gebroken (?) maar het is uit coulance vervangen (was net 1 week uit de garantieperiode).
Is dit euvel bij andere mensen ook al eens voorgekomen?
Enkel een roze-kleurige balk in het scherm, maar dat bleek een brak serie schermen te zijn (compal ift00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Laatst online: 09-09 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:48:
Beste lezers van dit topic, ik heb een probleem waarmee jullie mij hopelijk kunnen helpen!
Ik ben in het bezit van een Compal FL90 ( géén iFL90 ) waar ik xp 32 bit op heb geinstalleerd.. dit draait allemaal prima, het enige probleem is dat ik mijn fingerprint reader niet aan de praat krijg.
ik heb xp schoon geinstalleerd, daarna alle bijbehorende drivers geinstalleerd, en toen protector suite QL geinstalleerd.. Na het opnieuw opstarten zegt hij: sluit de fingerprintreader aan op de usb/geen biometrisch apparaat gevonden.. ik kan de reader ook niet terugvinden in apparaatbeheer. Ook heb ik nergens een vraagteken/uitroepteken bij staan.. in de bios kan ik ook niks aanzetten ( bijv. tpm? ) en ik kan ook geen infineon tpm installeren in xp ( trusted platform module could not be found ? ) ik weet niet of dit verband met elkaar houd, maar zet het er toch maar even bij.. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? Bij voorbaat dank!
En voor degene die met de oplossing komt, een pakje sigaretten/shag naar keuze + verzending ;-)
Heeft het ervoor gewerkt? TPM is geen Fingerprint reader he O-). Volgens mij is je fingerprint reader gewoon rot, heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Ik heb net windows 7 geinstalleerd :), werkt allemaal super, (zelfs smart battery en wireless switch). Heb alleen nog problemen met WoW Audio en WoW video. Iemand een idee om dat op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharky_NL schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:11

Heeft het ervoor gewerkt? TPM is geen Fingerprint reader he O-). Volgens mij is je fingerprint reader gewoon rot, heb je nog garantie?
Nou, heb hem 2ehands gekocht.. volgens verkoper heeft het gewerkt, maar hij heeft het het laatste halfjaar niet gebruikt, lees: laptop opnieuw geïnstalleerd en de fingerprint reader software/drivers niet geïnstalleerd.. En ik weet dat TPM geen fingerprint reader is, maar las op internet verschillende verhalen over vingerprintreaderproblemen ( mooi scrabblewoord ) waar TPM in voorkwam.. ( bijvoorbeeld dat als TPM in de bios uitgeschakeld zou zijn, de fingerprint-reader ook niet in apparaatbeheer verschijnt ) het zal uiteindelijk wel niks met elkaar te maken hebben, maar toch.. :P Bij jullie werkt de Reader wel gewoon, gebruiken jullie ook Protector suite QL? niet dat dat uit moet maken qua vinden in apparaatbeheer..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:13
Beste mede tweakers, ik heb nu ongeveer zo'n 2,5 jaar mijn ifl90.
Nooit geen problemen mee gehad, behalve dat na een herinstallatie de webcam het niet meer deed, maar dat maakte mij niet uit.

Nu heb ik echter een groot probleem: -O-

Gisteravond heb ik een film gekeken op de laptop, daarna nog wat gesurfd, en hem toen uitgeschakeld.

Vanmorgen ben ik ermee naar school gegaan en toen ik hem aanzette kreeg ik geen beeld. De hdd draait, de lampjes knipperen etc etc, maar ik krijg gewoon geen beeld meer, ook geen bios en geen backlight. helemaal niks.

Ik zal even voor de compleetheid mijn specs erbij zetten:

T7500
4GB (667Mhz Transcend0
120 GB 7200 RPM
Rest is hetzelfde natuurlijk

Ik draai Vista 64bit op dit moment maar dat lijkt me niet belangrijk aangezien ik helemaal niks te zien krijg.

Ik heb ook het volgende gemerkt:
Als ik eerst m'n pc uit moest zetten met de aan/uit knop dan moest ik die langer inhouden, nu gaat hij direct uit, dus ik neem aan dat hij niet tot in Windows geraakt maar blijft hangen op de boot.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn ?? Zou mijn scherm kapot zijn gegaan of zou er iets mis zijn met de GPU /.Mobo ?
Ik heb mijn laptop nodig voor school dus ik baal hier erg van, ik heb al gezocht naar een nieuw scherm / barebook maar vind hier niks, alleen in amerika maar dan voor €600 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ apocal1pse:
Functie toets ( Fn ) + F3 tegelijk indrukken? anders even een vga monitor/tv aansluiten.. "kijken wat ie doet"
En doet jouw fingerprint reader het wel? ( voor mijn probleem )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:22:
@ apocal1pse:
Functie toets ( Fn ) + F3 tegelijk indrukken? anders even een vga monitor/tv aansluiten.. "kijken wat ie doet"
En doet jouw fingerprint reader het wel? ( voor mijn probleem )
Heb al een andere monitor gebruikt (beamer), maar dat werkte niet.

edit: Sorry, ik vergat jou vraag, maar ik heb geen fingerprint reader dus kan je helaas niet verder helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Apocal1pse op 22-10-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Heeft iemand voor mij de laatste bios (1.18) of iets in de buurt ?

Ik ga binnenkort upgraden naar T9500 en zou graag nieuwe bios hebben maar die kan ik niet meer downloaden van compal site (ik heb al een mail gestuurd naar compal maar nog geen reactie.)

Bij voorbaat dank,
Jurian

EDIT :

Verder vroeg ik me af hoe ik het beste naar 1.18 kan updaten.
Ik zit nu op 1.10 ofzo.

Ik krijg altijd een hartverzakking van dat updaten :(

Ik heb nu iets gevonden:

misschien de originele 1.18 (kan iemand voor mij checken of deze echt is ?):
http://www23.zippyshare.com/v/69954153/file.html
hier originele 1.13 en 1.16:
http://www7.zippyshare.com/v/29668672/file.html

[ Voor 98% gewijzigd door zero_cool89 op 25-10-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Apocal1pse schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:06:
[...]

Heb al een andere monitor gebruikt (beamer), maar dat werkte niet.

edit: Sorry, ik vergat jou vraag, maar ik heb geen fingerprint reader dus kan je helaas niet verder helpen.
Jouw probleem heeft de klassieke symptomen van een dode 8600GT. Ook buiten garantie kun je proberen NVIDIA zo ver te krijgen je videokaart te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindamann schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:57:
En inderdaad die batterij duur.. ik haal ook amper een uurtje terwijl er klasgenoten zijn met Acer`s die maarliefst 3+ uur halen. Nouja goed ik werk alleen aan netstroom dus eigenlijk maakt het niks uit maar tis toch eigenaardig.
Vreemd, ik haal 3uur + met de mijn terwijl bijna iedereen in mijn buurt met andere laptops slechts rond 2uur haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Voor iedereen die net zoals ik denkt: laat ik mijn mxm module upgraden, dat kan nooit teveel werk zijn....

Begin er niet aan als je niet echt een reden hebt. De mxm module zit helemaal in de compal verstopt. ben meer dan 1.5 uur bezig geweest met uit elkaar halen. Nu nog maar hopen dat hij het nog doet als ik hem weer in elkaar steek...

Wat wel goed te doen is:

Haal het toetsenbord eens van de laptop. Dan even de stofzuiger er overheen want daar zit wel erg veel troep...

Laat binnenkort wel weten of het gelukt is om het volgende te upgraden:

T7500 > T9500
8600M GT > 9600M GT
2 gb ram > 4 gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:42
Sinds vrijdag een raar probleem, van het op het ander moment heeft mijn dc stroom connector er bar weinig zin in. Na wat soldeer werk een wat gekloot met het ding lijkt hij het te doen als ik de stekker die erin gaat op een bepaalde manier neer leg, dit is met een reserve (universele adapter van mijn vorige laptop) met de standaard adapter werkt hij niet.

Omdat dit niet echt een werkzame oplossing is ben ik opzoek naar zo'n dc jack alleen weet ik niet welke en waar ik deze kan krijgen. De elektroboeren die ik langs ben geweest in Groningen hebben hem in ieder geval niet. Weet iemand welke unit ik moet hebben en waar ik deze kan vinden? Op internet ben ik wel allerlei tegen gekomen maar deze moeten bijna allemaal direct op het moederbord gesoldeerd worden en de jack die er nu in zit gaat met 2 kabeltjes naar het moederbord toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 15:23
zero_cool89 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:26:
Ik heb net windows 7 geinstalleerd :), werkt allemaal super, (zelfs smart battery en wireless switch). Heb alleen nog problemen met WoW Audio en WoW video. Iemand een idee om dat op te lossen ?
Hoeveel werkgeheugen heb jij in je notebook zitten? Overigens vond ik vista (welke ik geleverd kreeg bij mijn InNote) verschrikkelijk ruk. Wellicht dat ik 7 ook kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Mijn BTO 15w25 (FL90) is na 2,5 jaar helaas ook kaput. Gisteravond netjes afgesloten, werkte nog goed. Vanochtend zet ik hem aan, alleen maar het blauwe lampje licht op, het hdd lampje knippert even, het scherm licht niet op (geen bios), en daarna gebeurt er niets meer. (Hij start dus niet windows/fedora op)
Ik heb al de harde schijf en het geheugen er uit gehaald, geen verschil. Garantie was helaas maar 2 jaar. Naar BTO sturen kost verzendkosten + arbeidsloon, om waarschijnlijk te horen dat mijn videokaart stuk is, heb ik niet zo veel zin in.
Het scherm had ook blauwe en groene lijnen (vertikaal), dat wilde BTO onder te garantie niet fixen, onder het motto van "er is te veel druk op gekomen". Maar goed, dat is een losstaand probleem, want bij het kantelen van het scherm op de juiste hoek gaan ze nog weg.

Hebben jullie nog tips om dit nog verder te analyseren? Ik wil best wel voor 100 euro er een nieuwere videokaart in zetten (of een oude, slomere, ook best), maar dan wil ik wel redelijk zeker zijn dat het de videokaart is. Videokaart zat meestal rond de 65 en 70 graden, ik gebruikte hem niet echt intensief. Waar kopen jullie nieuwe MXM modules?
Echt balen, ik vind 2,5 jaar veel te kort voor een laptop van 1500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zero_cool89 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:15:
Voor iedereen die net zoals ik denkt: laat ik mijn mxm module upgraden, dat kan nooit teveel werk zijn....

Begin er niet aan als je niet echt een reden hebt. De mxm module zit helemaal in de compal verstopt. ben meer dan 1.5 uur bezig geweest met uit elkaar halen. Nu nog maar hopen dat hij het nog doet als ik hem weer in elkaar steek...

Wat wel goed te doen is:

Haal het toetsenbord eens van de laptop. Dan even de stofzuiger er overheen want daar zit wel erg veel troep...

Laat binnenkort wel weten of het gelukt is om het volgende te upgraden:

T7500 > T9500
8600M GT > 9600M GT
2 gb ram > 4 gb ram
En? Gelukt? Ik ben wel benieuwd, ben zelf van plan om mijn processor en/of geheugen te upgraden. Is het geheugen wat je gebruikt 667 of 800 mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 07:57
VariX schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:17:
[...]

En? Gelukt? Ik ben wel benieuwd, ben zelf van plan om mijn processor en/of geheugen te upgraden. Is het geheugen wat je gebruikt 667 of 800 mhz?
Ben ook zeer benieuwd wil ook mijn proc en 8600GT upgraden. Nog aanraders voor waar je het beste
deze upgrades kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:07

TVL

Schijnt dat deze cobinatie niet altijd goed wil werken en dat het beter is om er een HD3650 in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Ik denk aangezien de verkoper zerocool is dat het wat tegenviel met de videokaart upgrade :( Heb je het uberhaupt nog geprobeerd? Jammer. Ik hoor ook inderdaad dat deze videokaart problemen kan opleveren. Bijvoorbeeld een bericht van 30 seconden tijdens het opstarten van de bios waar je op moet wachten (incompatible videocard - laptop combination of zo iets).
Wellicht dat ik ook een HD3650 koop, moet nog even verder researchen.

[ Voor 8% gewijzigd door PieterPan op 12-11-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
Aangezien mijn laptop IFL90 alweer 2 jaartjes oud is ga ik wel niet meer al die moeite doen voor een nieuwe videokaart met al die bijkomende problemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb het net ondervonden die 30sec MXM fout, kaart loopt dan niet meer op zijn snelle 3D clocks.

Mijn overleden 8600M GT is door MSI vervangen door een 9600M GT en toen kreeg ik dus die melding bij het opstarten. (had mijn MSI GX700 zonder HD opgestuurd en toen gaf hij blijkbaar niet de foutmelding tijdens het testen).

Mocht de laptop fijn terug sturen :(

De HD3650 geeft dus geen problemen, dan mail ik dat nog ff naar MSI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:18
Nou, heel fijn.. Mn laptop is *alweer* kapot. Heb hetzelfde probleem als de vorige keer (laptop start op, alles gaat goed, behalve dat ik, wat ik ook doe, geen beeld krijg) dus begin te twijfelen aan de reparatie die de vorige keer is uitgevoerd. Natuurlijk had ik de laptop bij Friesland Computers gekocht, dus heb nu ook geen garantie meer waarschijnlijk. Heb hem zelf al uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt, nieuwe thermal paste erop gedaan, maar nog steeds niets. Ook geeft hij geen beeld op een externe monitor.

Kan ik hieruit concluderen dat mn videokaart (8600M GT) weer kapot is? Dat is toch te gek voor woorden, 2x hetzelfde type videokaart kapot binnen 3 maanden :(

Heeft er iemand nog ideeen wat ik nog kan doen? Kabels testen/vervangen? Of kan ik het beste gewoon een nieuwe videokaart (8600GT/HD3650) van eBay plukken en die er stoppen?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een vraagje,

ik ben een beetje nieuw hiermee dus vergeef me als ik domme vragen stel:P

Ik heb een compal ifl90 met vista ultimate x32 erop, en ik wil graag overgaan naar win7 x64

welke drivers heb ik allemaal nodig? en waar moet ik op letten bij deze overgang?

ik heb een T7500 processor

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
:( :(
Ik had dus dezelfde symptomen als anderen: bij opstarten geen beeld, start ook verder niet op. Garantie verlopen. Gokje gewaagd dat het de videokaart was. Vannacht heb ik dus een poging gedaan om mijn laptop te reanimeren door de videokaart te vervangen met een van hetzelfde type. Pokkewerk is dat zeg, hij moet echt helemaal uit elkaar, dan pas kan je bij de videokaart. Vervangen door eentje die ik bij V&A heb gekocht. Maar nu bij het opstarten doet ie nog minder... Hij slaat even aan (geen beeld) en gaat na 5 seconden weer uit!!! Volgens mij is de operatie goed verlopen, en zit alles weer op de juiste plek.

Krijg echt de neiging om mijn BTO op het spoor te leggen. Not amused. Hebben jullie nog tips?

ehdeh, ik heb geen windows 7 geprobeert, kan je niet helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja nVidia is schandalig bezig geweest met die serie videokaarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:28:
ik heb even een vraagje,

ik ben een beetje nieuw hiermee dus vergeef me als ik domme vragen stel:P

Ik heb een compal ifl90 met vista ultimate x32 erop, en ik wil graag overgaan naar win7 x64

welke drivers heb ik allemaal nodig? en waar moet ik op letten bij deze overgang?

ik heb een T7500 processor

alvast bedankt!
Heb nu ook Windows 7 x64 geïnstalleerd en meeste drivers worden zo gevonden of moet je even de drivers voor zoeken met behulp van de Hardware ID's. Ik liep echt nog wel tegen een paar problemen aan met o.a. de fingerprint scanner mocht je die hebben en de WOW knopjes die het helaas niet doen:( De rest van de drivers zijn of vista x64 of nieuwe drivers voor win7. Voor de fingerprint moet je even zoeken naar de nieuwste versie van de Upek software, want de versie die er bij de laptop zat herkende de scanner niet meer :S

Mocht je er niet uitkomen laat het maar weten.

[ Voor 43% gewijzigd door blckbrd op 18-11-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Heb geprobeerd om mijn 8600m GT te upgraden naar 9600M GT.

Het openmaken van je laptop is veel moeilijker dan ik dacht. Zelfs met de dismantle guide moet je wel veel zelfvertrouwen hebben omdat je soms wel hard moet trekken.

De upgrade is niet gelukt. Op de 8600M GT zit een backplate. Die zit vast met een soort lijm. op de 9600m gt zat dat niet dus is de upgrade gefaalt en heb ik de 9600m gt weer doorverkocht.

Je kan op ebay ook kopen met zon backplate maar die zijn 200 euro ofzo.

Over het algemeen kan ik dit zeggen:

Geheugen upgraden = simpel
Processor upgraden = simpel
HDD upgraden = simpel
Turbo memory toevoegen = simpel.

Videokaart vervangen = hel

Ik ga pas upgraden als mijn 8600m GT het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
PieterPan schreef op woensdag 18 november 2009 @ 05:30:
Ik had dus dezelfde symptomen als anderen: bij opstarten geen beeld, start ook verder niet op. Garantie verlopen. Gokje gewaagd dat het de videokaart was. Vannacht heb ik dus een poging gedaan om mijn laptop te reanimeren door de videokaart te vervangen met een van hetzelfde type. Pokkewerk is dat zeg, hij moet echt helemaal uit elkaar, dan pas kan je bij de videokaart. Vervangen door eentje die ik bij V&A heb gekocht. Maar nu bij het opstarten doet ie nog minder... Hij slaat even aan (geen beeld) en gaat na 5 seconden weer uit!!! Volgens mij is de operatie goed verlopen, en zit alles weer op de juiste plek.

Krijg echt de neiging om mijn BTO op het spoor te leggen. Not amused. Hebben jullie nog tips?

Ik had dit ook nadat ik mijn videokaart weer had ingebouwd. Bleek dat ik een kabeltje was vergeten aan te sluiten. Nog een keer opgen gemaakt en alles goed bekeken. Nu start hij weer op maar de lampjes voor in (die van aanstaan en opladen) doen het nog steeds niet maar dat maat me niet uit. (die waren alleen irritant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
VariX schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:17:
[...]

ik heb 800 mhz gebruikt omdat dat goedkoper was dan 667 (WTF ?? ) maar ik weet dat het geheugen nu weer automatisch is terug geklokt naar 667. dit maakt dus niets uit. (koop dus het goedkoopste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
zero_cool89, ik had inderdaad hetzelfde probleem, backplate verlijmd op de oude 8600m. Beetje hairfohn, lange nagels en geduld (+mopperen) heeft de backplate losgekregen van de oude kaart. Het is een backplate met een laagje plastic eronder, met daaronder een lijmlaag. Ik heb de lijmlaag verwijderd en hem gemonteerd op de nieuwe. Is natuurlijk niet aan te raden als je je oude videokaart nog wil houden.
Ik heb redelijk zorgvuldig de guide gevolgd om alles weer te monteren. Weet je nog welke je vergeten was? Een van de LCD? 't Was wel laat, misschien heb ik toch wat over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
PieterPan schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:32:
zero_cool89, ik had inderdaad hetzelfde probleem, backplate verlijmd op de oude 8600m. Beetje hairfohn, lange nagels en geduld (+mopperen) heeft de backplate losgekregen van de oude kaart. Het is een backplate met een laagje plastic eronder, met daaronder een lijmlaag. Ik heb de lijmlaag verwijderd en hem gemonteerd op de nieuwe. Is natuurlijk niet aan te raden als je je oude videokaart nog wil houden.
Ik heb redelijk zorgvuldig de guide gevolgd om alles weer te monteren. Weet je nog welke je vergeten was? Een van de LCD? 't Was wel laat, misschien heb ik toch wat over het hoofd gezien.
Ik wil er het liefst niet meer aan denken, ik deed het bijna in mn broek toen hij niet aan ging :( .

Weet je zeker dat je ram werkt ? want toen ik geen ram had startte hij ook op zonder beeld.

Verder was ik het draadje wat bij de accu zit aan de nderkant vergeten (een witte, hij zou van de lcd kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Ik heb het zonder allerlei componenten (incl ram) geprobeerd, geen piepjes, en hij komt niet verder. Probeer vanavond nog wel wat denk ik. Kan nog de ram sticks 1 voor 1 proberen. Thanks voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blckbrd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:31:
[...]

Heb nu ook Windows 7 x64 geïnstalleerd en meeste drivers worden zo gevonden of moet je even de drivers voor zoeken met behulp van de Hardware ID's. Ik liep echt nog wel tegen een paar problemen aan met o.a. de fingerprint scanner mocht je die hebben en de WOW knopjes die het helaas niet doen:( De rest van de drivers zijn of vista x64 of nieuwe drivers voor win7. Voor de fingerprint moet je even zoeken naar de nieuwste versie van de Upek software, want de versie die er bij de laptop zat herkende de scanner niet meer :S

Mocht je er niet uitkomen laat het maar weten.
thnx!

Ik heb win7 geinstaleert en hij doet t:D

hmm alleen de hd audio driver wil het niet doen.
vingerprint is gelukt! en ik vroeg me alleen nog af hoe ik die -geluid dimmen- knop het kan laten doen die naast de wow audio knop zit

• blckbrd
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:50:
[...]

thnx!

Ik heb win7 geinstaleert en hij doet t:D

hmm alleen de hd audio driver wil het niet doen.
vingerprint is gelukt! en ik vroeg me alleen nog af hoe ik die -geluid dimmen- knop het kan laten doen die naast de wow audio knop zit
Dat geluid mute knopje naast de wow knoppen zal pas werken als je sound driver correct werken. Ik had volgende mij gewoon via het windows zoeken naar hardware de juiste drivers binnen gekregen voor de Realtek HD audio.
Heb momenteel de versie 6.0.1.5943 geïnstalleerd welke perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:19

DMP.cc

They call me DM

De UPEK fingerprint soft voor w7 is een uitgeklede versie.
Voor de volledige versie moet nu betaald worden!

Dit terwijl onder oudere Windows versies de functies van volledige versie wel geunlocked waren. Beetje jammer zo.

[ Voor 4% gewijzigd door DMP.cc op 24-11-2009 23:02 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
DMP.cc schreef op zondag 22 november 2009 @ 18:01:
De UPEK fingerprint soft voor w7 is een uitgeklede versie.
voor de volledige versie moet betaald worden!

Dit terwijl onder oudere Windows versies de functies van vol wel geunlocked waren. Beetje jammer zo.
Heel jammer dat die w7 versie uitgekleed is inderdaad ik vond die Personal Safe optie erg handig die je bij
de full versie wel kan gebruiken. Helaas ga ik hem daar toch niet voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
blckbrd schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:39:
[...]

Heel jammer dat die w7 versie uitgekleed is inderdaad ik vond die Personal Safe optie erg handig die je bij
de full versie wel kan gebruiken. Helaas ga ik hem daar toch niet voor kopen.
Heb ook net W7 Ultimate 64 bit geinstalleerd. Weinig problemen.
De Wireless Select Switch leek in eerste instantie goed te werken maar werd toch niet herkend in het apparaten beheer. Driver moet je handmatig toewijzen.
Voor geluid inderdaad de laatste Realtek driver installeren.
WOW knopjes gebruik ik toch niet, vind ze zeer irritant.
Fingerprint reader werkte de oude versie niet (werd niet herkent) nieuwste (uitgeklede versie) werkt goed.
Een personal safe kan je ook maken met Truecrypt (lijkt me bovendien betere beveiliging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
Nou, mn nieuwe videokaart is binnen (HD3650). Na alles in elkaar gezet te hebben, kwam het grote moment: de powerknop aanzetten. Bingo! Ik had weer beeld :*) Maar dat was van korte duur: zodra windows alle bestanden had ingeladen, sprong het scherm deze keer op wit. Ik heb inmiddels al verschillende dingen geprobeerd:
- Meer koeling --> geen effect
- extern beeldscherm --> valt uit zodra mn LCD op wit gaat
- bios --> zelfs daar krijgt hij na een aantal minuten een white screen of death
- bios-flash --> heb ik de tijd niet voor, moet wel redelijk kunnen zien wat ik moet invullen
- inverter-kabels --> gecheckt, 3x, allemaal geen verschil
- laptop weer volledig uit elkaar gehaald, opnieuw in elkaar gezet --> nog steeds geen effect

Iemand nog andere ideeen? Dit schiet niet echt op zo natuurlijk ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
GamemasterByte schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:42:
Nou, mn nieuwe videokaart is binnen (HD3650). Na alles in elkaar gezet te hebben, kwam het grote moment: de powerknop aanzetten. Bingo! Ik had weer beeld :*) Maar dat was van korte duur: zodra windows alle bestanden had ingeladen, sprong het scherm deze keer op wit. Ik heb inmiddels al verschillende dingen geprobeerd:
- Meer koeling --> geen effect
- extern beeldscherm --> valt uit zodra mn LCD op wit gaat
- bios --> zelfs daar krijgt hij na een aantal minuten een white screen of death
- bios-flash --> heb ik de tijd niet voor, moet wel redelijk kunnen zien wat ik moet invullen
- inverter-kabels --> gecheckt, 3x, allemaal geen verschil
- laptop weer volledig uit elkaar gehaald, opnieuw in elkaar gezet --> nog steeds geen effect

Iemand nog andere ideeen? Dit schiet niet echt op zo natuurlijk ;(
uhm, begrijp ik goed dat je voor Windows wel gewoon beeld hebt? Dan zou je de BIOS moeten kunnen updaten.. Verder; heb je al geprobeerd windows opnieuw te installeren?

Meh ik moet beter lezen; jammer dat je je eigen berichten niet kan verwijderen tot zoveel minuten na plaatsing.. Ik ben bang dat ik geen verdere suggestie heb tot een oplossing. Kan je met zekerheid zeggen of de PC helemaal vastloopt of dat alleen het beeld op wit gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door ChessSpider op 28-11-2009 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
ChessSpider schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 07:24:
[...]

Meh ik moet beter lezen; jammer dat je je eigen berichten niet kan verwijderen tot zoveel minuten na plaatsing.. Ik ben bang dat ik geen verdere suggestie heb tot een oplossing. Kan je met zekerheid zeggen of de PC helemaal vastloopt of dat alleen het beeld op wit gaat?
Ja, hij loopt niet helemaal vast. Dit omdat ik hem daarna nog wel gewoon kan afsluiten dmv de windows toets etc.

Maar je hebt gelijk, ik zou de bios kunnen updaten.. als het scherm daar ook niet op wit zou springen :|
Zelfde geldt voor een nieuwe versie van windows, het scherm wordt dan wit na 0.5 tot 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
GamemasterByte schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:51:
[...]

Ja, hij loopt niet helemaal vast. Dit omdat ik hem daarna nog wel gewoon kan afsluiten dmv de windows toets etc.

Maar je hebt gelijk, ik zou de bios kunnen updaten.. als het scherm daar ook niet op wit zou springen :|
Zelfde geldt voor een nieuwe versie van windows, het scherm wordt dan wit na 0.5 tot 2 minuten.
Enig idee welke BIOS versie er nu opstaat? Het aparte is dat hij na X tijd uit gaat, in plaats van in een bepaalde fase (laden videokaart drivers e.d.).. Ik zou dus zeggen dat het een hardwarematige fout is.. Ik weet er niet super veel vanaf, maar ik verwacht niet dat BIOS-update het oplost, juist omdat het na een tijdje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
ChessSpider schreef op zondag 29 november 2009 @ 03:30:
[...]

Enig idee welke BIOS versie er nu opstaat? Het aparte is dat hij na X tijd uit gaat, in plaats van in een bepaalde fase (laden videokaart drivers e.d.).. Ik zou dus zeggen dat het een hardwarematige fout is.. Ik weet er niet super veel vanaf, maar ik verwacht niet dat BIOS-update het oplost, juist omdat het na een tijdje is.
Ik heb voor elkaar gekregen om versie 1.18 erop te krijgen, dit maakt alleen niets uit. Het scherm springt nog steeds op wit op een willekeurig tijdstip ergens tussen de 0.5 en 2 minuten. Het is echt heel stom, de ene keer springt hij al op wit voordat windows zelfs maar opstart, de andere keer lukt het me net niet om de installatie van de ATI drivers in windows aan te zetten voordat hij op wit springt. Ook een nieuw OS lukt niet, voordat hij de bestanden heeft ingeladen om de setup te starten is hij alweer wit. Safe mode werkt ook niet, dan blijft hij hangen op een van de bestanden, springt op wit en reboot (vreemde is, dat dat de enige reboot is die ik tot nu toe tegen ben gekomen)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Kan je de temperatuur van de videochip volgen? Ik weet niet welke tool je daarvoor kan gebruiken. Helpt het als je een flinke fan op je laptop zet? (vooral onderkant, als je de grote klep los hebt en daarin blaast?)
Wat gebeurt er als je het snel achter elkaar probeert, vergeleken met een cold boot (goed afgekoelde laptop)? Wellicht kan je daaruit concluderen of het aan de temperatuur ligt.
Zo ja, wellicht slechte aansluiting van de koeler op de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PieterPan schreef op woensdag 18 november 2009 @ 05:30:

Ik heb sinds vorige week vrijdag dus exact hetzelfde probleem.
Waar kan je aan een nieuwe graka komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
GamemasterByte schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:26:
[...]

Ik heb voor elkaar gekregen om versie 1.18 erop te krijgen, dit maakt alleen niets uit. Het scherm springt nog steeds op wit op een willekeurig tijdstip ergens tussen de 0.5 en 2 minuten. Het is echt heel stom, de ene keer springt hij al op wit voordat windows zelfs maar opstart, de andere keer lukt het me net niet om de installatie van de ATI drivers in windows aan te zetten voordat hij op wit springt. Ook een nieuw OS lukt niet, voordat hij de bestanden heeft ingeladen om de setup te starten is hij alweer wit. Safe mode werkt ook niet, dan blijft hij hangen op een van de bestanden, springt op wit en reboot (vreemde is, dat dat de enige reboot is die ik tot nu toe tegen ben gekomen)

:?
Dit heb ik nu dus ook alleen wordt mijn scherm zwart en begint daarna de interne speakertje van de mobo
te piepen. Laptop boot helemaal tot soms voor het inlogscherm en soms nog tot na het inloggen en dan floep
op zwart en doen niks meer dan piepen. Grrr no more compal for me. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Haha, echt veel keuze heb je niet, Compal maakt na Quanta de meeste laptops, en in het geval van de grote spelers (Dell, Apple, etc.) kun je vaak niet eens nagaan of Compal of Quanta je laptop heeft gemaakt ;-)

Maar dit is geen compal-issue, maar een videokaartissue. Als je een van de originele keuzes erin zet zal hij het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:07

TVL

Heb je al contact met BTO opgenomen of de firma waar je hem hebt gekocht? Problemen met de grafische kaart zijn volgens mij een bekend probleem en wordt dacht ik ook onderkend door Nvidia. Kijk ook eens op Consuwijzer over je rechten

http://www.btonotebooks.n...artnerID=1&textpage=Whois
http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=2320063
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
TVL schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:34:
Heb je al contact met BTO opgenomen of de firma waar je hem hebt gekocht? Problemen met de grafische kaart zijn volgens mij een bekend probleem en wordt dacht ik ook onderkend door Nvidia. Kijk ook eens op Consuwijzer over je rechten

http://www.btonotebooks.n...artnerID=1&textpage=Whois
http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=2320063
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Garantie
Heb mijn laptop bij Informatique vandaan alleen heeft die hem al een tijdje uit het assortiment gehaald. Had hem daar ook al eerder terug gebracht met dit zelfde probleem en die mannetjes van de technische dienst hadden hem toen 2 weken in huis gehad om vervolgens met de conclusie te komen dat ze het niet echt wisten wat dit
nou veroorzaakte maar ze hadden hem wel weer aan de praat gekregen.

Zal je linkjes eens gaan bekijken misschien staat daar nog een last resort in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:00:
[...]

Ik heb sinds vorige week vrijdag dus exact hetzelfde probleem.
Waar kan je aan een nieuwe graka komen?
Ik heb hem via V&A gekocht, maar helaas heeft het niet het probleem opgelost bij mij. Ik moest weer verder, dus heb een andere gekocht via het TU Delft laptop project, mijn compal zit nu stof te vergaren. Ebay heeft er ook een hoop, maar ik denk dat je de beste kansen maakt met een echte compal vervanger. Hoe dan ook, het is een forse klus (heeft veel geduld nodig), met geen garantie op een oplossing.
Let wel, dat de gpu cooler mounting bracket niet altijd bij de vervangende ebay kaarten zit. Ik heb die van mijn van mijn oude videokaart moeten pulken (zat vastgelijmd)

Succes, 't is goed balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
Even een update van mijn kant,

Na al 6 (!) weken mijn laptop kwijt te zijn, kreeg ik vandaag te horen dat het niet mijn GPU was die kapot was. Maar iets anders (wat is nog steeds niet duidelijk, dat zochten ze nog uit).

Even ter herhaling, het scherm gaat niet aan, de rest wel, hij lijkt te booten enz, maar zwart scherm en geen backlight.

Wat zou het kunnen zijn ?

Ik ga in januari naar USA en heb een andere laptop nodig als deze nog niet gemaakt is, dus wil ik zo snel mogelijk uitsluitsel maar de winkel waar ik m'n laptop heen heb gebracht heeft het nu heel druk. Ze zijden oorspronkelijk dat het 1 week zou duren, maar na 5 weken was de kaart pas binnen (8600m gt 512). En nu blijkt het dat niet te zijn. De monteur claimt de kaart in een andere laptop te hebben geprobeerd en dat werkte, dus de kaart is niet DOA ofzo...

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica