Beste tweakers,
Ik heb een probleem!! Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een 15w25A aangeschaft bij de Greef Computers. Het notebook deed aanvankelijk goed zijn werk totdat er op een gegeven moment zwarte, bewegende puntjes in het beeld kwamen. Ik dacht direct aan een defecte GPU, en ben toen direct terug gegaan naar de Greef Computers, deze heeft hem direct opgestuurd naar de leverancier BTO/N4ALL.
Voor de tijd dat ik het notebook kwijt was heeft de Greef Computers mij een tijdelijk notebook gegeven als vervanger maar deze heeft niet de krachtige videokaart zoals ik die in mijn 15w25A heb zitten en ook geen hoge resolutie.
BTO/N4ALL liet weten dat de reparatie 2 weken ging duren i.v.m. de afwezigheid van het benodigde onderdeel (GPU). Ruim 2 weken later kreeg ik bericht dat ze het onderdeel binnen hadden en gerepareerd kon worden. Ruim een week later kreeg ik toen bericht dat de onderdelen kapot waren binnengekomen.

Eindelijk kreeg ik dan eind augustus het verlossende telefoontje dat de laptop gemaakt zou zijn, ongeveer 2 maanden nadat de laptop was opgestuurd. Ik ging die middag blij richting de Greef en bij de Greef aangekomen werd het notebook uitgepakt waar ik bij stond maar deze bleek nu helemaal niets meer te doen, geen beeld en geen enkele opstart activiteit.
Er zat niks anders op dan dat de Greef Computers het notebook wederom retour zond naar BTO/N4ALL. Later heb ik zelf gebeld met BTO/N4ALL hoe lang het dit keer ging duren maar hierop konden ze geen antwoord geven.
Ik heb de Greef Computers gebeld en gezegd dat ik BTO/N4ALL een termijn van nog een week wilde geven tot (4 september 2009) om het notebook te repareren aangezien ik niet nog eens 2 maanden wil wachten op mijn notebook of dat BTO/N4ALL voor creditering van de barebone kiest richting de Greef Computers.
Daarop kwam de firma BTO/N4ALL met het aanbod om de barebone te crediteren aangezien ze niet voor 4-9-2009 het notebook gerepareerd konden krijgen aangezien de levertijd onbekend is van de defecte GPU, de creditering hield in dat ik slechts 40% terug krijg van de barebone prijs aangezien het notebook nu 1 jaar en 9 maanden oud is en BTO/N4ALL 33% afschrijving hanteert terwijl volgens de wetgeving 20% per jaar afgeschreven dient te worden zie ook deze link :
http://www.belastingdiens...vesteren-04.html#P36_4178
De Greef bood mij aan om een Zepto te nemen, ze zouden dan de onderdelen over zetten en ik zou opnieuw 2 jaar garantie krijgen. Echter zou ik wel een bedrag moeten bijbetalen maar ze hebben reeds een korting verwerkt in de prijs van de Zepto om mij tegemoet te komen en hebben geprobeerd voor mij om de 33% afschrijving te verminderen naar de wettelijke 20% maar daar wilde de firma BTO/N4ALL helaas niets van weten.
Ik moet dus nog € 360,- bijbetalen voor een Zepto omdat BTO/N4ALL zich niet aan de wettelijke regels houdt, in principe komt dit neer op 35% afschrijving en geen 60% wat zou resulteren in een reële bijbetaling van € 203,-
BTO/N4ALL bood me ook een oplossing maar kwam in zijn geheel niet overeen met mijn huidige notebook en door deze toestanden heb ik geen enkel vertrouwen meer in BTO/N4ALL, ook heb ik uit verschillende hoeken vergelijkbare verhalen gehoord waardoor ik echt niks meer met ze te maken wil hebben!! Mijn keuze valt dus op een Zepto.
Ik zou ook kunnen kiezen voor een reparatie maar dan moet ik m'n laptop nog langer missen en bovendien heb ik dan als ie weer kapot gaat geen garantie meer en kan ik fluiten naar m'n zuur verdiende centen. Vandaar dat me dit de beste oplossing lijkt.
Wat denken jullie van de zaak?
Hebben meer mensen een dergelijke ervaring met BTO/N4ALL en kunnen jullie me tips/advies geven ?