[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 39.474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 01:49
(jarig!)
voor 24 euro ''notepal van cooler masters'' vindt ik niet duur voor aan kwaliteit je krijgt, ik had ook een andere koeler dat van die 5 a 15 euro dingetjes op de markt.
Nou dat is een stuk stront kwaliteit, en van belkin was ik ook niet te spreken maar is wel degelijker dan die andere.

Kijk waarom ik geen boeken gebruik wat ik ook als eerst deed is omdat dan je laptop zo irritant hoog zat. Ik vindt dat totaal niet lekker typen/spelen, dus vandaar dat ik laptop koeler kocht. Dit is namelijk schuin aflopend.
foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
DracoDrake schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:28:
Kijk waarom ik geen boeken gebruik wat ik ook als eerst deed is omdat dan je laptop zo irritant hoog zat. Ik vindt dat totaal niet lekker typen/spelen, dus vandaar dat ik laptop koeler kocht. Dit is namelijk schuin aflopend.
foto
Ja, daar heb ik gelukkig geen last van, ik werk op een extern scherm+toetsenbord+muis. Laptop staat er dus alleen maar, omdat hij ergens moet staan. Ik zit overigens wel te denken om zo'n cooler te kopen, want het is inderdaad niet echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:32
Ik zal eens ook geen pech hebben: nu reageert de fingerprint sensor hoogstens eenmaal per 20 keer op m'n vingers. Eerst begon 'ie minder goed uit te lezen (fouten als 'te snel'/'te langzaam' etc.) en nu reageert 'ie helemaal nie meer. Kan ik 't schoonmaken met iets ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Lijkt op ofwel vervuiling, ofwel een contactprobleem. Ik zou even teruggaan naar de shop waar je hem hebt besteld, daar kunnen ze je laptop even snel uit elkaar toveren en kijken of de verbinding nog goed is.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
moet je normaliter eigenlijk hard drukken op die dingen? of is 't echt aaien? eerst werkte aaien, daarna werd 't steeds harder drukken en nu is 't dus vaak dat 'ie 'm niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn notebook zelfs op 2 blokjes gezet van 3 cm ipv boeken dus dat de koeler aan de onderkant de grootste kans krijg om nieuwe lucht aan te zuigen. Zelfs nadat ik dit gedaan heb, valt hij soms nog uit doordat de cpu 70+ graden wordt. Ik baal hier gewoon van omdat ik vindt dat een laptop (die hier min of meer) voor gebouwd is en waar je voor betaald hebt, bestand moet kunnen zijn tegen grote load en hitte. Ook al weet ik wel dat het doel van een laptop eigenlijk niet gamen is.

Ik heb hem ook al een keer opengeschroefd en ik schrok van de kleine/korte koelvinnen die cpu en gpu moeten koelen. Ik heb nu wel een laptopcooler gekocht van 50 euries. Misschien wel relatief duur maar altijd nog goedkoper dan een kapotte laptop. Bijkomend voordeel is dat ik deze cooler ook als soort standaard kan gebruiken doordat hij in hoogte verstelbaar is.

Koeler
Grote fan: weinig geluid en veel flow. Kaduuk is helaas dan moet je een nieuwe kopen. Regelmatig ff lucht doorheen spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Issie buiten garantie ofzo dat je zelf zoveel moeite doet voor een defect apparaat? Als 'ie uitvalt door hitte moet je 'm terugsturen, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaume schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:13:
Issie buiten garantie ofzo dat je zelf zoveel moeite doet voor een defect apparaat? Als 'ie uitvalt door hitte moet je 'm terugsturen, zo simpel is het.
Ik vermijd juist de moeite denk ik (ook al sta ik pal achter jou principe). Ik heb al meer gelezen over hitte problemen en volgens mij ben jij opperhoofd-pech-vogel als het om dit soort problemen gaat.

maarja voordelen vind ik:
1. je bent je laptop niet direct kwijt aan garantie voor lange tijd,
2. ik heb 3 jaar garantie genomen, dus als het toch erger wordt is ie zo bij de leverancier,
3. ik hoop dat me laptop langer mee gaat door het gebruik van extra koeling,
4. je kan deze ook voor bureau-steun gebruiken wat wel handig is,
5. wat is nou 50,- op een laptop van 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 01:49
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:10:
[...]

Ik vermijd juist de moeite denk ik (ook al sta ik pal achter jou principe). Ik heb al meer gelezen over hitte problemen en volgens mij ben jij opperhoofd-pech-vogel als het om dit soort problemen gaat.

maarja voordelen vind ik:
1. je bent je laptop niet direct kwijt aan garantie voor lange tijd,
2. ik heb 3 jaar garantie genomen, dus als het toch erger wordt is ie zo bij de leverancier,
3. ik hoop dat me laptop langer mee gaat door het gebruik van extra koeling,
4. je kan deze ook voor bureau-steun gebruiken wat wel handig is,
5. wat is nou 50,- op een laptop van 1200.
:P Wat is nou 24 euries voor een laptop van 2100 op moment van aankoop:)
En als ik eerlijk mag zijn ik vindt die koeler van jouw wel pleuris duur voor dat design. En is dat ding nou van metaal ofzo?
Maargoed smaken verschillen, ik zou bijna denken dat de van cooler master wat ik heb beter koelt dan dat die van jouw. Maar denk dat het dat de verschillen verwaarloosbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze laptop (met Harde schijf: 320GB hard disc 2,5 inch 16MB 7200RPM SATA) zonder besturingssysteem bij FC gekocht. Nu doe ik mijn oude Windows XP Home Edition cd erin en krijg ik de bij het doen van de installatie de volgende foutmelding:

"Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup af te sluiten."

Nu heb ik dit proberen op te lossen door mijn windows XP Home Edition cd in nLite te zetten, en vervolgens de driver chipset van http://www.compal.com/asp/driver_dnd/ te integreren.
Helaas werkt het nu nog steeds niet en krijg ik dezelfde foutmelding..

Waarschijnlijk voeg ik de verkeerde drivers toe, maar heb geen flauw idee welk type ik moet integreren. Ik hoop dat iemand me kan helpen om dit snel op te lossen.. Het liefst in een stappenplan ;)

Mvg,

Nostaru

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap 1) chipset drivers downloaden (bijv: http://service.marasst.co...ers/WindowsXP/01.Chipset/)
2) Windows unattended cd creator downloaden
3) driver integreren in een kopie van je cd
4) nieuwe winXP + drivers branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Bij www.compal.com is een nieuwe BIOS te downloaden ver 1.18.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Release Notification
**************************************************************************************
IFT0X & IFL9X System BIOS Release Notification                  06-18-2008

*File name : IFT00118.ROM
*Checksum  : 30B5h
*File name : IFT00118.WPH
*Checksum  : 02F4h

The attached file is IFT00118.ROM for IFT0X & IFL9X.

System BIOS (Rev. IFT00118.ROM)
        * System BIOS change? Yes

Notification:
          1. Default build in EC BIOS k20a003.ROM
          2. VGA BIOS Rev UMA 1447 / NV P478H2 / NB8P(60.84.42.00.23) / NB8M(60.86.39.00.26)
          3. Base on IFT00117

Known issues:

Modified:

Issues Fixed:
      1. Fix ICH8M B2 S3 resume failure.

http://www.compal.com/Download/NB/IFL90_91/BIOS/JFL92118.zip

Ik vermoed dat ze nu de problemen hebben opgelost dat het beeldscherm niet meer aan wilt gaan naar standby enzo.. Beetje laat..

[ Voor 3% gewijzigd door ChessSpider op 27-08-2008 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Ik zie niet helemaal hoe je hier uithaalt dat er een probleem met een scherm dat na standby niet meer aangaat opgelost is. De ICH8M is namelijk je storage controller van Intel. Waar je diskje dus aanhangt.

Persoonlijk heb ik geen enkel probleem na standby. De enigste keren dat het bij mij niet wilde werken was een keer met heel erg oude chipset drivers, maar vooral met verkeerde/andere video drivers. Ik draai nu zelf op de 177.92 en deze draaien als een zonnetje. Zeker aangezien sommige spellen een boost krijgen van 10% tot 15%.

Daarnaast draaide ik sinds een week op de 1.16 bios, zonder problemen. Zo juist geflashed naar de 1.18 bios, en tot op dit moment ook nog zonder problemen. Wat ik met 1.16 merkte is dat de I/O spontaan een stuk sneller lijkt? Bepaalde handelingen en bijvoorbeeld uit hibernate terug komen zijn ineens vliegensvlug!

Ik draai in Windows Vista SP1 x64 met 4GB RAM. Andere drivers heb ik zelf via een custom set samengesteld (bij de verschillende hardware leveranciers gedownload, over het algemeen de nieuwste).

[ Voor 8% gewijzigd door Quindor op 03-09-2008 10:54 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nu ook ééntje :)
Compal IFL90 :).
Ben tot nu toe zeer tevreden :)

Verwijderd

een vraagje aan de mensen hier. Beschikt deze laptop ook ergens over een optie om de FN en de CTRL toets te switchen? want dit is wel zéér irritant.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
nee, dit is niet zomaar mogelijk, aangezien de fn-toets niet een standaard toets is. Maar ik kan je zeggen dat na een paar weken je wel gewend raakt hoor. Ik heb er in ieder geval geen last meer van en ik werk ook nog op toetsenborden waar deze toetsen wel andersom zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BloodDragon schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:40:
nee, dit is niet zomaar mogelijk, aangezien de fn-toets niet een standaard toets is. Maar ik kan je zeggen dat na een paar weken je wel gewend raakt hoor. Ik heb er in ieder geval geen last meer van en ik werk ook nog op toetsenborden waar deze toetsen wel andersom zitten.
jammer. Ik weet dat het via Windows niet mogelijk is idd, maar sommige laptops hebben een instelling in het bios hiervoor.
Maar deze heeft eigenlijk (buitens security) helemaal geen enkele bios instelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Zou het met AutoHotkey werken? Probeer het eens... Vrees van niet echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:23:
een vraagje aan de mensen hier. Beschikt deze laptop ook ergens over een optie om de FN en de CTRL toets te switchen? want dit is wel zéér irritant.. :)
Na een weekje (of twee) wen je er wel aan.. Heb het zelf ook, is vooral als je moet werken met een andere laptop irri, maar goed.. Maybe ligt het gewoon aan mij, ik ben vrij makkelijk in het omschakelen daarin.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het knopje helemaal links naast het toetsenbord van powered usb en discharge, hoe werkt dat? Kan er niets over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 07:57
Kan je op een IFL90 met een 8700 gt ook nog andere videodrivers dan alleen de 167.xx serie. Als ik een andere driver probeer met een gemodde inf dan krijg ik na het inlog scherm wat hij wel weergeeft een zwart scherm waar ik niet meer uit kom. De enige optie is dan terug naar de vorrige driver 167.59 die ik er nu werkend op heb staan. Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op men laptop (Compal FL90) en geen infrarood. Dit is wel een optie maar dit zit dus niet ingebouwd. (op de plaats waar het zou zitten zit gewoon plastiek).
Nu merkte ik gisteren iets heel raars :+

Ik druk op mijn harmony 855 afstandsbediening op een bepaalde knop (deze gebruik ik voor mijn mediacenter) en dan start mijn laptop op. Verschillende keren getest dus geen toeval.

Zodra ik die knop indruk, start de laptop op, welke volledig uitstaat (niet in standby ofzo).

Hoe kan dit? :D
want:
- ken geen 1 laptop die zoiets kan als ie volledig utistaat
- hij heeft geen infrarood...
- is geen optie in bios ofzo
- staat volledig uit

Iemand een idee? :D

video ervan:
http://www.youtube.com/watch?v=31Z7vapGmkU

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2008 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hoe kan het uberhaupt dat er geen IR zit ingebouwd? Dat is geen optie toch? Het is ook volledig de kosten niet, IrdA zit ingebouwd in de chipset en het enige wat je er fysiek voor hoeft te installeren in een laptop is een stukje plastic, een IR led en een weerstandje... Volgens mij heb je wel IR hoor...

Maar wel extreem stoer (zie het als stoer, niet irritant :+), nu uitvinden welke IR-combinatie het is en dan kunnen we het dopen tot de IFL90-hack van de eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 07:50:
Hoe kan het uberhaupt dat er geen IR zit ingebouwd? Dat is geen optie toch? Het is ook volledig de kosten niet, IrdA zit ingebouwd in de chipset en het enige wat je er fysiek voor hoeft te installeren in een laptop is een stukje plastic, een IR led en een weerstandje... Volgens mij heb je wel IR hoor...

Maar wel extreem stoer (zie het als stoer, niet irritant :+), nu uitvinden welke IR-combinatie het is en dan kunnen we het dopen tot de IFL90-hack van de eeuw.
naast het switch knopje van de WLAN zit bij mij een stukje plastic (vierkant). Het lijkt me dat hier dan zo'n IR ruitje zou moeten zitten (weet het niet beter te verwoorden). Maar zoals nu ziet het er exact hetzelfde uit als de behuizing... Dus hij heeft echt geen IR oog.

Ja, kan wel opzoeken naar de juiste IR-combinatie, dat is niet zo'n probleem. Maar ik vind het gewoon raar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:11:
[...]

naast het switch knopje van de WLAN zit bij mij een stukje plastic (vierkant). Het lijkt me dat hier dan zo'n IR ruitje zou moeten zitten (weet het niet beter te verwoorden). Maar zoals nu ziet het er exact hetzelfde uit als de behuizing... Dus hij heeft echt geen IR oog.

Ja, kan wel opzoeken naar de juiste IR-combinatie, dat is niet zo'n probleem. Maar ik vind het gewoon raar? :D
Dat vakje lijkt inderdaad zelfde als de behuizing maar laat infrarood door. Open maar is het klepje aan de onderkant kun je het zien als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:20:
[...]

Dat vakje lijkt inderdaad zelfde als de behuizing maar laat infrarood door. Open maar is het klepje aan de onderkant kun je het zien als het goed is.
dus dan zou er wel IR opzitten?
Maar de wake up is toch geen echte feature denk ik hé, want er staat nergens iets over beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Moet je doen, want IR nu is echt zo goed als nutteloos zonder tv-tuner volgens mij.. Als je de freq's kan vinden heeft iemand er mss nog wat aan :)

Verwijderd

Ik zal eens kijken welk apparaat ik heb gebruikt om mijn knopjes in te stellen bij de harmony remote aangezien ik op mijn mediacenter met usbuirt en een zelfgeschreven programma werk heb ik gewoon maar een random apparaat toegevoegd welke veel verschillende commando's had zodat ik alle toetsen kon mappen.

Pijltjes toetsen op men afstandsbediening werken ook trouwens en er zijn nog meer functies want als ik op een bepaalde toets druk start hier ineens een media center programma op van vista :)

Dus ik denk dat de IR codes makkelijk te vinden zijn, zeker toch voor een instelbare afstandsbediening als harmony

• guillaume
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 01:27:
En het knopje helemaal links naast het toetsenbord van powered usb en discharge, hoe werkt dat? Kan er niets over vinden...
Wil ik ook weten!

• ChessSpider
Powered USBN knopje moet je eens indrukken als je laptop uit staat. Hij moet dan oplichten, om aan te geven dat er stroom dat op de USB poorten aan die kant. Daarmee kan je dus in theorie dingen opladen terwijl je laptop uitstaat. Bij mij werkt het iig niet, maar leuk bedacht :)

Die andere is wel extreem nutteloos imho; als je ook nog "Smart Battery" download kan je daarmee aangeven of je accu tot 33%, 66% of 100% opgeladen moet worden. Heel irritant als je hem per ongeluk indrukt en erachter komt dat je accu maar tot 33% is opgeladen.. Daarom doe ik er niks mee en installeer ik het programma ook niet :)

• guillaume
Heeft dat überhaupt nut? Het is toch veel slimmer om zo min mogelijk cycles te maken met zo'n batterij, en dat doe je dan toch altijd nog het minst als je 'm helemaal oplaadt en helemaal ontlaadt?

Over die Power USB: ik heb er eens mijn telefoon aan gehangen, die zei netjes dattie werd opgeladen. Maar helaas, de volgende ochtend was 'ie alleen maar minder vol... Toen dacht ik nog even dat 't misschien de andere kant op was (de notebook-accu opladen met een usb-lader), maar dat lijkt me ook niet echt logisch :P

[ Voor 45% gewijzigd door guillaume op 11-09-2008 11:32 ]

• Markofnikoff
  • Laatst online: 11-09 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Ik heb een kort vraagje
Ik heb al een IFL90 sinds de introductie maar ik begin toch wel behoefte te krijgen aan een wat snellere processor. Nu denk ik erover om mijn T7300 te vervangen door een T9300. Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de processor, en welke BIOS versie kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik denk ik vraag dit maar even voor ik dadelijk met een dode laptop zit :+

Edit: ow en zit er nog verschil tussen een tray en een boxed processor? Ik weet dat dit bij een PC met de koeling en de garantie die mee wordt geleverd te maken heeft, maar ik heb geen idee wat bij een laptop het verschil is....

[ Voor 22% gewijzigd door Markofnikoff op 11-09-2008 20:38 ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

volgens mij kun je die niet vervangen omdat de T9300 een hogere fsb heeft, het lijkt me het best om te upgraden met een T7800/7700 oid omdat dat dezelfde serie is waar dezelfde chipset, frontside bus en 65nm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Laatst online: 11-09 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Hmm nee dat is niet waar, de FSB van zowel de T7300 als de T9300 is 800 Mhz en dat wordt gewoon door de chipset ondersteund :) maar toch dan voor de reactie ;)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik denk dat het er dan nog steeds om gaat of het moederbord hem aan kan omdat het een 45 nm nieuwe cpu is die minder stroom vraagt en daar andere instellingen voor nodig heeft.

• ChessSpider
Markofnikoff schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:36:
Ik heb een kort vraagje
Ik heb al een IFL90 sinds de introductie maar ik begin toch wel behoefte te krijgen aan een wat snellere processor. Nu denk ik erover om mijn T7300 te vervangen door een T9300. Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de processor, en welke BIOS versie kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik denk ik vraag dit maar even voor ik dadelijk met een dode laptop zit :+

Edit: ow en zit er nog verschil tussen een tray en een boxed processor? Ik weet dat dit bij een PC met de koeling en de garantie die mee wordt geleverd te maken heeft, maar ik heb geen idee wat bij een laptop het verschil is....
Ik denk wel dat het gaat werken, maar ik denk niet dat iemand hier nog ervaring mee heeft. Mocht je het toen en het lukt, zou je hier even een reply willen posten met je ervaringen? :)

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 13:40
Ik ben zelf ook een trotse gebruiker van de IFL90 notebook WXGA+ model.

In mijn configuratie heb ik een T9300 processor zitten, welke prima z'n werk doet.( BIOS 1.18)

De T9300 doet het dus prima in een IFL90 notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

ScreameR86 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:32:
Ik ben zelf ook een trotse gebruiker van de IFL90 notebook WXGA+ model.

In mijn configuratie heb ik een T9300 processor zitten, welke prima z'n werk doet.( BIOS 1.18)

De T9300 doet het dus prima in een IFL90 notebook.
Hmmm, klinkt interessant. Heb je hiermee geen last van extra warmte die de T9300 levert? Ik vind nu al dat de ventilator vrij vaak aanslaat, misschien eens doorblazen en nieuwe thermal paste ertussen.

Mijn T7500 heeft een TDP van 24W, de T9300 heeft 35W. OK, de T9300 is dan wel 45nm t.o.v. 65nm voor de T7500 maar dan nog. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
LZF schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:11:
[...]

Hmmm, klinkt interessant. Heb je hiermee geen last van extra warmte die de T9300 levert? Ik vind nu al dat de ventilator vrij vaak aanslaat, misschien eens doorblazen en nieuwe thermal paste ertussen.

Mijn T7500 heeft een TDP van 24W, de T9300 heeft 35W. OK, de T9300 is dan wel 45nm t.o.v. 65nm voor de T7500 maar dan nog. :?
de t7500 heeft ook tdp van 35W
http://ark.intel.com/cpu.aspx?groupID=29761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF

LZF

Hmm, je hebt inderdaad gelijk, dan heb ik dus blijkbaar verkeerd gekeken op de Intel site. Blijft de vraag of een T9xxx meer of minder warmte produceert dan een T7xxx CPU en of het dus uberhaupt wel interessant is om een T9xxx in de IFL90 te plaatsen. Een 2.6GHz T9500 kan je intussen wel tegen een redelijke prijs aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Voor mensen die onder Vista x64 ook last hadden van een proces (psqltray.exe) die enorm veel geheugen opzoog (> 1.5GB):

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=205776

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:35:
Ik heb mijn notebook zelfs op 2 blokjes gezet van 3 cm ipv boeken dus dat de koeler aan de onderkant de grootste kans krijg om nieuwe lucht aan te zuigen. Zelfs nadat ik dit gedaan heb, valt hij soms nog uit doordat de cpu 70+ graden wordt. Ik baal hier gewoon van omdat ik vindt dat een laptop (die hier min of meer) voor gebouwd is en waar je voor betaald hebt, bestand moet kunnen zijn tegen grote load en hitte. Ook al weet ik wel dat het doel van een laptop eigenlijk niet gamen is.

Ik heb hem ook al een keer opengeschroefd en ik schrok van de kleine/korte koelvinnen die cpu en gpu moeten koelen. Ik heb nu wel een laptopcooler gekocht van 50 euries. Misschien wel relatief duur maar altijd nog goedkoper dan een kapotte laptop. Bijkomend voordeel is dat ik deze cooler ook als soort standaard kan gebruiken doordat hij in hoogte verstelbaar is.

Koeler
Grote fan: weinig geluid en veel flow. Kaduuk is helaas dan moet je een nieuwe kopen. Regelmatig ff lucht doorheen spuiten.
Ik heb hier nu ook last van met COD4.. Maybe is mijn laptop fan achteruit aan het gaan want hij blaast niet meer zo hard als vroeger. :P

Nu valt ie tijdens het gamen regelmatig uit als ik in een warme kamer zit. Vrij irritant dus. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Steephh op 25-11-2008 13:44 ]

_@/'

• sroebert
Steephh schreef op maandag 24 november 2008 @ 07:29:
Voor mensen die onder Vista x64 ook last hadden van een proces (psqltray.exe) die enorm veel geheugen opzoog (> 1.5GB):

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=205776
Bedankt, had hier af en toe last van bij mijn Vista 32 bits installatie, eigenlijk nooit gezocht naar een oplossing, gebeurd heel zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Mijn accu is de laatste tijd hard aan het achteruitgaan.. Hebben meer mensen hier last van?

Waar hij vroeger >3,5 uur meeging gaat hij nu nog maar 2 uur en 15 minuten mee. En het lijkt steeds slechter te worden. Doen jullie iets speciaals om de batterij in een betere conditie te houden of is dat niet nodig?

Overigens, die psqltray.exe patch werkte bij mij nog steeds niet. Af en toe schiet ie nog steeds de 1.5 GB in.. :(

[ Voor 15% gewijzigd door Steephh op 05-12-2008 17:34 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

in eerste instantie gewoon goed omgaan met je batterij, weinig cycles maken zo min mogelijk leeg laten raken en niet onder de 40% laten komen behalve als het moet. Zovaak mogelijk laden en de batterij zo koel mogelijk houden. Als je je laptop niet gebruikt of op oplader batterij op 40-60% brengen en dan koel opbergen in een koelkast of in die richting. (niet de vriezer !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Laatst nog 1:50 uur GTA IV gespeeld in de trein - extreem weinig mis mee dus. Ik ga altijd erg goed met mn batterijen om dus ik verwachtte ook nu nog geen problemen (eigenaar sinds aug 2006). Inderdaad: hoge charge houden, nooit dieper ontladen dan 40%, als je het doet met een goede reden (zoals gta iv) :+. Immers, batterijen onthouden wanneer je goede daden doet, en belonen je met extra capaciteit.

edit: 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Hmm.. Het is toch nog redelijk vaak voorgekomen dat mijn laptopaccu onder de 40% ging.. Als je op school zit heb je niet altijd een stopcontact voorhanden dus dan ga je echt niet halsoverkop op zoek naar een stopcontact. Voor mij was dat altijd nog ongeveer 1,5 uur stroom. In het begin dan. Maar als ik dan een stopcontact had zat ik er ook redelijk lang aan, ook al was hij 100%..

Is dat dan nog echt zo'n probleem? Ik dacht dat de batterijen van nu daar tegen konden..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Alle batterijen worden steeds beter, maar lithiumchemieën blijven altijd dezelfde karakteristiek hebben. Als je een batterij net zo lang zou blijven ontladen tot X procent en weer oplaadt tot 100% duurt het N laadbeurten tot hij stuk is (definities verschillen daarvan, meestal is de definitie dat hij minder dan 80% van de originele capaciteit heeft, maar kan ook 50 of 70% zijn, dat doet er niet toe). Als je het aantal laadbeurten vermenigvuldigt met de hoeveelheid energie die je elke laadbeurt uit je batterij haalt kom je op de totale nuttige energie (=accutijd) die je van je batterij hebt gehad. Lithiumchemieën hebben hun hoogste totale accutijd bij het ontladen tot 40-60%, dan haal je dus veel laadbeurten en per laadbeurt veel accutijd. Dieper ontladen betekent onevenredig weinig laadbeurten, ondieper ontladen betekent een hele lange levensduur, maar minder accuduur per keer.

Vroeger was een batterij echt na een jaar redelijk gebruik wel stuk, tegenwoordig doen ze het een stuk beter, maar je kunt er alsnog verreweg het meeste uithalen door zo consequent mogelijk je aan dit schema te houden.

Verder loont het om te weten dat lithiumchemie-batterijen beschadigen bij het opladen, nauwelijks ontladen, dus als je tien keer achter elkaar even je laptop nodig hebt: gewoon elke keer een paar procent batterij gebruiken en bij 50% opladen, niet elke keer tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ok, is interessante informatie. Ik zal het in mijn achterhoofd houden, handig om te weten als ik eventueel een nieuwe accu aanschaf. Dan gaat ie tenminste langer dan een jaar mee. :P

Ik zit echter ook nog te kijken of ik mijn laptop niet kan verkopen om daarna een 12" laptop te kopen.. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Steephh op 25-12-2008 00:11 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:26
wtf

Ik heb nu een vaag probleem ;(

Mijn oplader is er mee opgehouden, en maakt nu een constant aan/uit piepend geluid
dus *piep* *piep* *piep* *piep* *piep* *piep* *piep* *piep* *piep* :+

Het groene lampje op de lader gaat ook niet meer aan, en hij maakt dat geluid ook als de stekker niet in mijn laptop zit. De stekker moet wel in het stopcontact zitten natuurlijk.

Toen hij ermee ophield was hij niet extreem heet, hij is wel eens heter geweest, ik weet ook niet waar het aan kan liggen.
De laatste paar weken heb ik wel al dat er in de kabel op het einde van de adapter aan de laptopkant, nog na dat kleine ronde geval, een breuk o.i.d. zat, want soms moet ik die kabel wat draaien voordat hij mijn accu oplaad.
Zou dat er mee te maken kunnen hebben ? Dat hij die breuk ziet en er mss kortsluiting is en daar een beveiliging op zit ?

Ik heb de lader van een vriend al geprobeerd (exact dezelfde laptop en dus ook lader :+) en die werkt gewoon. Het ligt aan het deel vanaf het blokje tot de laptop. De stekker van het stopcontact naar het blokje van mijn lader is nog wel goed.

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:26
Laat maar, ik heb al een nieuwe universele gekocht op 90w met instelbare voltages waaronder 19v
Er zit ook een usb oplader ingebouwd en koste maar €35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je had een kortsluiting in de draad. Wil je nog verdere uitleg waarom hij dan gaat piepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Laatst online: 27-08 16:21
Hej,

Ik heb mijn prachtige 1680x1050 schermpje gemold. Nu heb ik even research gedaan:
-Voor 120 euro een 1280x800 scherm bij UsedPC uit Hogeveen.
-Voor 240 euro een 1650x1050 scherm bij ThatsIT uit Wateringen.
-Voor 350 euro excl btw een 1650x1050 scherm bij N4ALL.
Nou valt de laatste optie direct af wegens de belachelijk hoge prijs. Nou gaat mijn voorkeur uit naar ThatsIT, maar ik ben niet zeker of dit past? Het scherm is 30 pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

that's IT is ook extreem overpriced (ik woonde er niet lang geleden zowat naast, veel mee te maken gehad). Heb je al geprobeerd bij friesland computers om onderdelen te vragen? En bij de grossiers, laptopkings en pchub-achtigen dus?

edit: je moet dus wel exact een exemplaar uit een IFL90 hebben, je kunt niet zomaar elk willekeurig laptopscherm erin zetten, al lijken de verbindingen overeen te komen.

[ Voor 27% gewijzigd door mux op 14-01-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
Hej bedankt voor je reactie. Ik heb echter geen flauw idee welk schermpje ik nou moet hebben, maar ik heb op pchub.com de volgende linkjes gevonden.
http://www.pchub.com/uph/category/541/LCD-15.4-WUXGA-.html
http://www.pchub.com/uph/category/537/LCD-15.4-WSXGA-.html
De bovenste link is voor WUXGA schermpjes, de onderste voor WSXGA+ schermpjes. Weet iemand welke van deze gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:19

DMP.cc

They call me DM

ssj3gohan schreef op maandag 22 december 2008 @ 22:13:
Laatst nog 1:50 uur GTA IV gespeeld in de trein - extreem weinig mis mee dus. Ik ga altijd erg goed met mn batterijen om dus ik verwachtte ook nu nog geen problemen (eigenaar sinds aug 2006). Inderdaad: hoge charge houden, nooit dieper ontladen dan 40%, als je het doet met een goede reden (zoals gta iv) :+. Immers, batterijen onthouden wanneer je goede daden doet, en belonen je met extra capaciteit.

edit: 2007
Niet helemaal OT maar krijg jij GTA IV vloeiend? bij mij zijn de framerates om te janken :'( zelfs op laagste settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je standaarden omlaag schroeven :) Overdag haal ik 40fps, maar 's nachts (in het spel dus hè :+) of met hevige regen krijg ik drops naar de 15fps. Ik speel op 800x480 met high render quality, medium textures en de rest zo ongeveer op 1/3 en de render distance zo ver als ik hem krijg met m'n 512 MB vmem.

Het speelt lekker genoeg om er plezier mee te hebben. Maar als je UT3 gewend bent is het wel redelijk jammer ja, je haalt niet constant 60fps @1680x1050.

@d4r4h4n: Je kunt niet zomaar een schermpje kiezen. Je moet hetzelfde type hebben als in je laptop zit, en daar kan ik je zo snel niet mee helpen. Neem even contact op met BTO (importeur) of een retailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
Ik heb deze gekocht:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...EWAX:IT&item=200295021950
Komt deze week binnen 8) Ik zal jullie wel vertellen hoe ie bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Is er een manier om de batterij opnieuw te kalibreren? Vele andere laptops bieden dit aan in de bios maar heb het bij deze nog niet kunnen vinden. Batterij Doubler werkt ook niet voor mij.

Iemand hier ervaring mee?
Ik kan nu niet meer dan 30m op mijn 9cells vooruit waar dit 6 maanden geleden toch 1,5 uur minimaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Helemaal ontladen, helemaal opladen. Maar ik denk toch eerder dat je batterij echt aan het stukgaan is, hoe ga je gewoonlijk met je batterij om en hoeveel keer denk je dat je hem ongeveer hebt opgeladen/ontladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

ssj3gohan schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 11:14:
Helemaal ontladen, helemaal opladen. Maar ik denk toch eerder dat je batterij echt aan het stukgaan is, hoe ga je gewoonlijk met je batterij om en hoeveel keer denk je dat je hem ongeveer hebt opgeladen/ontladen?
helemaal opladen ontladen helpt niet.

Maar ik ook vrees dat de batterij zijn beste tijd heeft gehad. Vandaag uurtje op stroom hij zakt heel rustig richting de 90% en toen opeens was alles critical (7%) en moest ik mijn gegevens opslaan.

Ik gebruik mijn batterij redelijk intensief, de laptop draait meerdere keren per dag op de accu voor het snelle opzoek werk op school of internetten in de trein. En tijdens vergaderingen of tussenuren gaat ie aan de oplader.
Verder zit ie thuis altijd aan de oplader.

Als ik zo zou moeten schatten gaat ie 3x perdag aan de oplader en tussendoor op de accu.
In het weekend staat er altijd stroom om behalve 's nachts als ie uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Tsja, dan is ie gewoon op hoor. Het is al een klein wonder dat hij het zo lang heeft volgehouden - 300 à 500 charges is wel ongeveer de limiet voor li+ batterijen. Nieuwe bestellen! Ze zijn relatief goedkoop voor de ifl90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
ssj3gohan schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:02:
Tsja, dan is ie gewoon op hoor. Het is al een klein wonder dat hij het zo lang heeft volgehouden - 300 à 500 charges is wel ongeveer de limiet voor li+ batterijen. Nieuwe bestellen! Ze zijn relatief goedkoop voor de ifl90.
Heb jij een goedkoop adresje waar je ze kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Vraag friesland computers of ze nog wat hebben, anders zul je moeten googlen. Ik weet dat Rens Electronics in Schagen (waar mn ouders wonen) ze kan bestellen voor 60 euro (6-cels) of 90 euro (9-cels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Is dit een driver issue of is het echt hardware kaput? Als gezegd, vanaf het begin werd de videochip al zo rond de 70 graden idle tot in de 8x graden, nu is dat nog steeds 67 in idle (is al een keer weggeweest, maar toen hebben ze niets gedaan, maar misschien een keer goed schoongemaakt ofzo).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.nuijen/notebook/DSC00944%20BSOD%20Hardware%20malfunction%20(videocard).JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.nuijen/notebook/DSC00945%20Videocard%20crash.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.nuijen/notebook/DSC00962%20Another%20videocard%20crash.jpg

Verder heb ik echt issues met de ingebouwde stereo-microfoon die het ding gewoon onbruikbaar maken:
Met de standaard filters (noise reduction/acoustic echo/DC offset cancellation)
Zonder filters

Boost staat dan ook wel op +20db, maar dat moet wel... Iemand hier ervaring mee/tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
guillaume schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:34:
Is dit een driver issue of is het echt hardware kaput? Als gezegd, vanaf het begin werd de videochip al zo rond de 70 graden idle tot in de 8x graden, nu is dat nog steeds 67 in idle (is al een keer weggeweest, maar toen hebben ze niets gedaan, maar misschien een keer goed schoongemaakt ofzo).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verder heb ik echt issues met de ingebouwde stereo-microfoon die het ding gewoon onbruikbaar maken:
Met de standaard filters (noise reduction/acoustic echo/DC offset cancellation)
Zonder filters

Boost staat dan ook wel op +20db, maar dat moet wel... Iemand hier ervaring mee/tips voor?
Dat is 100% zeker een kapotte videokaart! Dat kan een driver niet veroorzaken. Lijkt me gevalletje videokaart geheugen kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Dat was mijn eerste reactie ook, totdat ik dus iemand anders hoorde over driverproblemen met soortgelijke uitkomst en ergens anders las dat oververhitting ook pariteitsfouten kan veroorzaken. Grootste probleem is dat ik het erg moeilijk kan reproduceren en dat het niet per definitie gebeurt bij hoge belasting van videochip. Passmark BurnInTest zegt na een kwartier (wel weinig, maar heb alleen de trial) geen problemen te hebben gevonden.

Ik weet i.i.g. dat het bij onderstaande gevalletjes wel eens is misgegaan.
- Starten van een snapshot van een VirtualBox machine
- Starten van een virtuele machine (VirtualBox)
- Starten van Windows Media Center
- Starten Configuratiewizard van Windows Media Center

Ik ben gewoon bang dat 'ie zonder enige verandering weer teruggestuurd wordt omdat ze het niet kunnen reproduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55

TVL

Ik heb op mijn IFL90 Vista Home Premium 64 bit geinstalleerd maar ik blijf een probleem houden met het modem dat ik niet geinstalleerd krijg. Krijg een geel uitroepteken met de tekst "Modem Device On High Definition Audio Bus" in apparaten beheer. Ik heb de juiste driver (64 bits) maar hij geeft bij installatie aan dat hij het INF bestand van de driver niet kan lezen. Ik kan ook geen Bluetooth modem driver installeren van mijn telefoon. Iemand dit probleem ook gehad en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

guillaume: 8600M GT issue lijkt dat toch gewoon? Die wordt kosteloos verholpen, ze zetten er gewoon een nieuwe MXM II 8600M GT module in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Nu ik in Windows 7 WHQL drivers heb geïnstalleerd (eerst 167.61 via WUpdate, nu de 181.71-PreRelease via WUpdate) is het geen enkele keer meer voorgekomen (afkloppen). Verder merkte ik dat ik in WinXP en Vista x64 exact dezelfde driver-versie (aangepast door LaptopVideo2Go) gebruikte: 180.70. Dit pleit dan toch wel eerder voor een driverprobleem dan een overhittingsprobleem (aangezien het nooit in een spel was). Ik denk en hoop heel erg: case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Hoe bevalt Windows 7 eigenlijk op de IFL90? Evaringen iemand? Hoe is de driver ondersteuning en hoe is de snelheid? Sneller dan Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Waar is het limiet van 160GB voor 7200RPM en 320GB voor 5400RPM op gebaseerd? Op de site van Compal waar alleen staat " 9.5mm, 2.5" S-ATA HDD support with 40/60/80/100/120/160GB (5400rpm) capacity", waar ook "Two SODIMM with 512MB/1GB modules" staat... dat laatste kan dus niet waar zijn aangezien 2x 2GB het prima doet.

S-ATA-II hoort ietswat backwards compatible te zijn met S-ATA. Zijn er mensen hier die bijvoorbeeld een SATA-II schijf in hun IFL90 werkend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
TVL schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:17:
Hoe bevalt Windows 7 eigenlijk op de IFL90? Evaringen iemand? Hoe is de driver ondersteuning en hoe is de snelheid? Sneller dan Vista?
Windows 7 draait fantastisch op mijn FL92. PM me maar als je mijn driver-pakketje wilt hebben. Is significant sneller dan Vista, je kunt er ook nog een hele hoop uitgooien met vLite, alleen Robson (Turbo Memory) is nog niet draaiend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Er zit nu een Seagate Momentus 7200.3 320GB in mijn IFL90, alles draait prima.
SATA-2 werkt prima met de PM965.

[ Voor 17% gewijzigd door Tha_TE op 26-03-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:16
Even een klein schopje O-)

Ik heb de IFL90 nu al ongeveer 6maanden, en heeft tot nu toe uitstekend gewerkt. Echter, vandaag klapte ik het scherm dicht, en hij sprong in slaapstand. Toen ik +- 15min later terugkwam, deed ik het scherm weer open, en het bleef zwart. Na lang proberen heb ik hem toen opnieuw opgestart, maar toen bleef het beeld ook zwart. Heb het nog een aantal keer geprobeerd (met/zonder accu, accu er een tijdje uitgelaten) maar wat ik ook probeer, het scherm is en blijft zwart. Een externe monitor werkt ook niet, daar geeft hij ook geen signaal naar. Het vreemde is wel, dat zodra ik hem opnieuw opstart, ik het welkomstgeluid van windows enzo wel kan horen. Kortom, de laptop werkt prima, alleen het beeld is kaduuk :?

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt, en zo ja, welke oplossing is er?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Waarschijnlijk het fameuze 8600M GT probleem - je videokaart is naar de kloten. Zoek maar een beetje rond op de Compal forums op notebookreview.com, dan zul je meer van die mensen tegenkomen (toevallig vandaag nog twee topics daarover gezien).

Je kunt aanspraak maken op gratis vervanging, op z'n minst bij Nvidia maar waarschijnlijk kan dat ook via de winkel waar je hem hebt gekocht. Hoe dan ook valt dit ook nog onder de garantie als je hem nog maar een half jaartje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

guillaume schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:37:
[...]

Windows 7 draait fantastisch op mijn FL92. PM me maar als je mijn driver-pakketje wilt hebben. Is significant sneller dan Vista, je kunt er ook nog een hele hoop uitgooien met vLite, alleen Robson (Turbo Memory) is nog niet draaiend te krijgen.
Ik heb wel interesse in jouw driver pakketje voor Windows 7, kan alleen met geen mogelijkheid vinden hoe ik je een PM kan sturen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
Heb mijn IFL90 ook sinds een weekje of 2 op Win7 64bit draaien :9 . Met het kijken van films zowel avi files als dvd is het scherm gewoon korrelig en zijn bijna de pixels te tellen in het beeld. Heb al meerdere codec packs geprobeerd zonder resultaat. Erg vervelend. Iemand hier ook last van?

Heb al meerdere drivers geprobeerd via nvidia.com als laptopvideo2go en draai nu op 185.68. In vista had ik hier geen last van.

En net als kor953 heb ik ook wel interesse in dat driver pakketje. Kan je ons wijzen waar je deze drivers hebt gevonden of het ons sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Komende vrijdag ga ik w7 op een pentium III 1.13 GHz (512MB) en pentium 4 2.53GHz (2GB ddr2) werkend krijgen, als ik overtuigd ben dat het lichter en blijer is dan fietstas komt het ook op m'n ifl90, gezien de TU ook support gaat geven voor windows 7 en al mn belangrijke software ook compatible gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
guillaume schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:37:
[...]

Als je nog terugkomt, zet even een reply en ik zet het in de TS met je driver pakketje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Werkende chipset en SATA drivers kan men hier vandaan halen:
http://www.station-drivers.com/page/intel%20chipset.htm
http://www.station-drivers.com/page/intel%20raid.htm

Bluetooth drivers zijn hier te vinden:
ftp://drivers.anycom.com/...550-v6-2-0-8500-vista.exe

[ Voor 19% gewijzigd door DMP.cc op 13-05-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blckbrd
Afbeeldingslocatie: http://www.ostyle.org/images/unknown.jpg

Heb ook de Windows 7 RC draaien op de IFL90 en draait heerlijk. Heb alleen onder device management 2 unknown devices staan waarvan ik niet weet wat ze zijn. Ook met het update zoeken van het stuurprogramma
via internet kom ik niet verder. Iemand idee of is tegen hetzelfde probleem aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF

LZF

Heb nu sinds een week of 2 de T7500 vervangen door de T9500, misschien nog de HD een keer upgraden naar 500 GB 7200 RPM, maar tot nu toe loopt het allemaal als een speer. Mijn gevoel is dat XP64 nog steeds een stukje soepeler is dan Windows 7, ik betwijfel dan ook of W7 ooit mijn main OS zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Rechtstreeks van de BTO site: Turbomemory 1.9! werkt ook onder W7!!!

http://download.bto.eu/Tu...(Intel)/V1.9/INVM19CD.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:14

Flapmo

and back is gigi!

Ik wil mijn RAM uitbreiden. Op het moment heb ik hier DDR2 800Mhz in zitten (heb bto 15w25+ maar staat op achterkant toch echt compal-FL90 ipv IFL90 :?) zou ik nu gewoon elke 800mhz module er in kunnen knallen?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik heb er Kingston Valueselect ingezet en dat draait als een tierelier.
http://www.simmcity.nl/?mod=3225&vendor=Kingston%ValueRam&prodgroep=Kingston%ValueRam%DDR2%800MHz%SODIMM%200-pins&art=740617129007
Ik heb de 667 Mhz variant want 800 Mhz of 667 Mhz maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

LZF schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 11:50:
Heb nu sinds een week of 2 de T7500 vervangen door de T9500, misschien nog de HD een keer upgraden naar 500 GB 7200 RPM, maar tot nu toe loopt het allemaal als een speer. Mijn gevoel is dat XP64 nog steeds een stukje soepeler is dan Windows 7, ik betwijfel dan ook of W7 ooit mijn main OS zal worden.
Ik heb ook Windows 7 geïnstalleerd, eerst de x86 en nu x64, en hoewel ik nog wel moet wennen aan de grafische veranderingen tov Vista loopt met name de x64 als een trein. Zowel x86 als x64 lopen sneller dan Vista.
blckbrd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 16:37:
[afbeelding]

Heb ook de Windows 7 RC draaien op de IFL90 en draait heerlijk. Heb alleen onder device management 2 unknown devices staan waarvan ik niet weet wat ze zijn. Ook met het update zoeken van het stuurprogramma
via internet kom ik niet verder. Iemand idee of is tegen hetzelfde probleem aangelopen?
Deze unknown devices hebben met de applicatie SmartBattery te maken. Helaas werkt deze applicatie niet helemaal zoals het moet, Als programma draait het goed maar er hoort ook een icon rechtsonder te komen ten teken dat hij resident geladen is maar dat werkt niet. Ook de applicatie WSS (Wireless Select Switch) laadt niet goed. De tweede 'unknown device' is wellicht de SD geheugenkaart lezer maar daar is inmiddels een Windows update voor.

[ Voor 3% gewijzigd door kor952 op 19-06-2009 10:12 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik neem aan dat de meeste van jullie de IFL90 nu zo'n beetje 2 jaar hebben, ik tenminste wel. Ik zou graag weten hoe de IFL90 jullie deze 2 jaar bevallen is.

Mijn IFL90 heeft een T7500 proc., 4 GB int. geheugen, scherm met een resolutie van 1280x800, een 120GB 7200.2 HDD, Intel WiFi kaartje, geen Turbo memory, geen TV ontvanger. Bios versie 1.18

Ik heb er vanaf het begin Vista Ultimate x86 op gedraaid, en dat bevalt me prima. Kort geleden heb ik de 120GB vervangen door een 320GB HDD. Op de 120GB heb ik Windows 7 gezet om er wat mee te kunnen experimenteren. Mechanisch is alles OK gebleven op één USB poortje na, die is door het niet juist insteken van een kabel kapot gegaan, helaas is dat één van de linker power USB aansluitingen. Elke 2 à 3 maanden moet ik de fan en de radiator schoon maken omdat dat echte stof vangers zijn, en een stoffige radiator koelt niet lekker. Over de kwaliteit ben ik dik tevreden.

Ik heb in eerste instantie alle Vista drivers bij Bizcom en Compal gedownload en dat draaide prima de enige driver waar ik problemen mee had was de Intel driver voor de WiFi kaart, maar vanaf versie 11.1.1.13 waren die problemen ook opgelost. Ik heb altijd geprobeerd de meest recente drivers te downloaden en ze ook geïnstalleerd, maar, behalve voor de nVidia GT8600M, heb ik het idee dat dat niet echt nodig is geweest. Sterker nog dat daardoor het opstarten in de loop der tijd alleen maar trager is geworden. Ben ook niet van plan bij Windows 7 elke maand een zoek actie te ondernemen naar nieuwe drivers (uitgezonderd ook weer de nVidia drivers) Ik heb dan ook de hierboven genoemde Intel chipset-drivers niet geïnstalleerd. Wel een keer geprobeerd, maar ik zie bijvoorbeeld niet het nut in van de raid drivers als je maar één HDD hebt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hier bevalt hij ook nog prima. Ik heb hem destijds gekocht als 'goedkope' tegenhanger van een thinkpad T61-ish machine, gezien er weinig beschikbaar was dat vergelijkbaar presteerde en ook nog een beetje fatsoenlijk gebouwd was.

Bouwkwaliteit valt nog steeds absoluut niet tegen, de verf is er nergens af (een wonder met mijn gebruikspatroon), het schermdeksel is uiteraard een soort baksteen dus onverwoestbaar en het scherm zelf is ook nog helemaal goed. HDD wordt tzt vervangen door ofwel een seagate 7200.4 ofwel een SSD, maar ik heb voorlopig het geld nog niet echt. Opvallend is dat dit nog steeds één van de enige laptops is die ook overgeklokt nog voldoende koelcapaciteit heeft (samen met de T61p van lenovo en de dell latitude 830? serie).

Ik had aanvankelijk m'n twijfels bij de glossy uitvoering en algemeen chinese uitstraling, maar dit is wel een hoogtepunt in Compal's lineup. De nieuwere JHL90 en andere modellen zijn alweer op een stuk lager segment gericht, dus zodra deze laptop op is ga ik voor een latitude dan wel thinkpad. Ik gok dat dat over 1,5-2 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Misschien een beetje OT maar wat is het verschil tussen een HDD met de spec. 7200.2, .3 of .4? Mijn 120GB is een 7200.2 en mijn 320GB is een 7200.3 het enige wat ik weet is dat de 320GB een ietsje hogere datarate heeft volgens HDtune.
Dat overclocken geld waarschijnlijk alleen voor de GT 8600M? Ik heb nooit kunnen vinden hoe ik de processor zou kunnen overklokken.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
kor952 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:34:
[...]

Ik heb ook Windows 7 geïnstalleerd, eerst de x86 en nu x64, en hoewel ik nog wel moet wennen aan de grafische veranderingen tov Vista loopt met name de x64 als een trein. Zowel x86 als x64 lopen sneller dan Vista.

[...]

Deze unknown devices hebben met de applicatie SmartBattery te maken. Helaas werkt deze applicatie niet helemaal zoals het moet, Als programma draait het goed maar er hoort ook een icon rechtsonder te komen ten teken dat hij resident geladen is maar dat werkt niet. Ook de applicatie WSS (Wireless Select Switch) laadt niet goed. De tweede 'unknown device' is wellicht de SD geheugenkaart lezer maar daar is inmiddels een Windows update voor.
1) Unknown devices zijn:

ENE CIR: ontvanger voor meegeleverde afstandsbediening (ik heb in Win7 x64 succesvol driver versie v2.6.0.0 draaien)
Compal Embedded System Control: wat power management en Wireless/Bluetooth switching (0.0.0.4)

Een portable werkende versie van Wireless Select Switch en deze twee drivers heb ik hier geuploaded:

http://www.mediafire.com/?ydt2qgz2den (ALLEEN 64-BIT DRIVERS!!)
als je nieuwe versies vindt, hoor ik dat graag

Dit zijn sinds kort de enige drivers die ik heb geïntegreerd (vLite) in de Windows 7 installatie, de rest laat ik door Windows (Update) oplossen: ik heb teveel gezeik gehad met drivers direct van de fabrikanten, soms zelfs al waren ze WHQL certified. Voorheen had ik de vorige drivers ook geïntegreerd:

01_Intel INF (9.0.0.1008)
02_NVIDIA GeForce 8600 GT (W7-181.71 WDDM1.1)
03_Realtek HD Audio (R2.26)
04_ENE CIR (2.6.0.0)
05_Broadcomm Ethernet (11.7.3.0)
06_Intel Wireless WiFi Link 4965AGN (12.4.0.0)
07_Intel Matrix Storage Manager (8.8.0.1009) - is die included met Intel Turbo Memory
08_Ricoh Memory Stick Reader (W7-6.10.01.00)
09_Ricoh Multi Media Card Reader (W7-6.10.01.00)
10_Compal Embedded System Control (0.0.0.4)
11_UPEK TouchChip Fingerprint Coprocessor (1.9.2.149)
12_Sonix SN9C213B Camera (5.8.9.2)
13_Intel Turbo Memory Driver (1.9.0.1006)
14_FlyTV Express mini DVB-T Hybrid (1.30)

2) Als je een fingerprint sensor hebt, dan is hier een preview versie voor Windows 7 van de UPEK Protector Suite 2009 software:

http://www.upek.com/suppo.../windows7/learnmorew7.asp

Tipje: als je een andere build wilt draaien dan 7000 of 7100, doe dan een administrative install, download dan ORCA MSI Editor en open het uitgepakte .msi bestand (hierin staat de restrictie voor de build numbers van Windows 7).

3) Over bovenstaand: ik kan géén user data IMPORTEREN (wel exporteren) in deze Protector Suite. Het kán zijn dat ik gewoon met vLite teveel heb weggegooid of teveel services heb uitgeschakeld, dus ik vraag me af of jullie wél kunnen importeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:24
Je kan ook de drivers van de selectswitch downloaden van compal, als je deze installeert in compatibilitymodus met vistaSP1 werken ze ook gewoon in windows 7 :D

[ Voor 4% gewijzigd door Pieler op 03-07-2009 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Het is wellicht niet helemaal het huiste topic, maar een speciale thread openen voor mijn vraag is ook weer wat overdreven denk ik :)

Ik heb een Compal JHL90, gekocht bij Friesland-Computers. Helaas is Friesland-Computers failliet gegaan. Ik heb nu problemen met de system fan in de laptop. De system fan maakt namelijk een hoog, piepend/tikkend geluid. Hij koelt verder wel prima. Het geluid is alleen zeer irritant en ik ben bang dat het niet lang goed blijft gaan ;)

Omdat ik toch geen garantie meer heb wil ik de laptop zelf openmaken en de system fan vervangen, dit is volgens de handleiding niet zoveel werk (alleen de coolfan moet gedemonteerd worden). Probleem is alleen dat ik geen nieuwe system fan heb voor de JHL90. Ik heb Compal en Marasst al een e-mail gestuurd, maar niks meer van vernomen... :|

Weet iemand waar ik nu nog terecht kan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Is Friesland-Computers failliet? Dat wist ik niet. Mischien dat je terecht kan bij BTOnotebooks. Zij zijn de importeur van de Compal JHL90 Notebooks. Friesland Computers heeft ze ook daar vandaan.
http://www.bto.eu/ is het internetadres en het gewone adres is:
N4ALL B.V.
Zeemanlaan 9-a
3401 MV IJsselstein
tel: 030-688 08 08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Heeft iemand al een manier gevonden om de touchpad scroll (driver in zn algemeen) aan de praat te krijgen in Windows 7?

Om nog even te reageren op die de laptop mij is bevallen: extreem goed. Ben zelfs na anderhalf jaar nog zo tevreden over deze laptop. Toetsenbord begint al wel aardig te slijten maar verder is hij gewoonweg perfect. Heb inmiddels het geheugen en de hardeschijf vernieuwd :)

De volgende laptop wordt zeker een BTO. Vind de huidige BTO`s al erg mooi maar is het upgraden nog niet waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Pindamann op 19-07-2009 21:11 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

kor952 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:20:
Misschien een beetje OT maar wat is het verschil tussen een HDD met de spec. 7200.2, .3 of .4? Mijn 120GB is een 7200.2 en mijn 320GB is een 7200.3 het enige wat ik weet is dat de 320GB een ietsje hogere datarate heeft volgens HDtune.
Dat overclocken geld waarschijnlijk alleen voor de GT 8600M? Ik heb nooit kunnen vinden hoe ik de processor zou kunnen overklokken.
.4 is een nieuwere serie tov .2 Ik had zelf de 120gb 7200.2 en heb nu geupgrade naar de 7200.4 500gb (107 euro). Die is zon 40% sneller en heeft ook schokbeveiliging :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Cubic X schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:55:
Het is wellicht niet helemaal het huiste topic, maar een speciale thread openen voor mijn vraag is ook weer wat overdreven denk ik :)

Ik heb een Compal JHL90, gekocht bij Friesland-Computers. Helaas is Friesland-Computers failliet gegaan. Ik heb nu problemen met de system fan in de laptop. De system fan maakt namelijk een hoog, piepend/tikkend geluid. Hij koelt verder wel prima. Het geluid is alleen zeer irritant en ik ben bang dat het niet lang goed blijft gaan ;)

Omdat ik toch geen garantie meer heb wil ik de laptop zelf openmaken en de system fan vervangen, dit is volgens de handleiding niet zoveel werk (alleen de coolfan moet gedemonteerd worden). Probleem is alleen dat ik geen nieuwe system fan heb voor de JHL90. Ik heb Compal en Marasst al een e-mail gestuurd, maar niks meer van vernomen... :|

Weet iemand waar ik nu nog terecht kan? :)
Ik haal de coolfan er om het halve jaar af om schoon te maken. Zou gewoon een nieuwe fan zien te krijgen en zelf ff inbouwen. Spreekt allemaal zo voor zich en kan haast niet mis gaan. 6 schroevjes voor de kap en daarna 3 voor het fannetje en hij is los :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:24
guillaume schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 07:59:
1) Unknown devices zijn:

ENE CIR: ontvanger voor meegeleverde afstandsbediening (ik heb in Win7 x64 succesvol driver versie v2.6.0.0 draaien)
Compal Embedded System Control: wat power management en Wireless/Bluetooth switching (0.0.0.4)

Een portable werkende versie van Wireless Select Switch en deze twee drivers heb ik hier geuploaded:

http://www.mediafire.com/?ydt2qgz2den (ALLEEN 64-BIT DRIVERS!!)
als je nieuwe versies vindt, hoor ik dat graag
Ik draai op dit moment build 7600 van windows7. Maar hier krijg ik de Wireless Select Switch niet op gang.
Bij voorgaande builds ging het probleemloos.

Is er toevallig al iemand die een oplossing heeft om WLSS op gang de krijgen in build 7600?

(compatibilitymodus werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
weer een beetje leven in dit topic. Ik heb de mijne nu bijna een jaar gok ik. Nooit hardware problemen gehad. (alleen dat m'n broertje en ik allebei een kapotte voeding hadden tegelijk... misschien een stroompiek in huis ofzo) Veel geëxperimenteerd met software en windowsversies. Ik heb de T7500, 2 gig geheugen, 160GB 7200rpm schijf, bluetooth, tvtuner(nooit goed werkend gekregen... kloteding). Robson module volgens mij ook (gebruik alleen xp dus ook zinloos). Ik ben nog altijd super tevreden. Draait spellen nog altijd prima. Uiteraard niet op high, maar ook zeker niet op low. Nog altijd een heerlijk beestje.

Ik las hierboven dat iemand zijn T7500 had vervangen voor een T9500, maar ik dacht dat dat in de IFL90 niet kon? Of alleen met de nieuwste bios mogelijk? Ik draai volgens mij nog altijd bios 1.10 en die werkt perfect.

Zodra hij retail komt ga ik denk ik over op Win7. Al is dat nog niet zeker omdat ik die hele herinstallatie van alle software (matlab, inventor, solid edge, codecs, games, progjes) echt een hell vind en omdat alles nu als een zonnetje draait al maanden lang.

Ook heb ik m'n gpu een tijd overclocked gehad. Scheelt iets in bijv. GTA4, maar de temps gaan wel hard omhoog. Ik heb nu een zalman notebookcooler eronder staan, scheelt aardig wat graden. Ik laat hem niet oc-ed voordat ik m'n cpu van beter koelpasta heb voorzien en ik ga die ventilatieroosters voorzien van wat grotere gaten. Die dingen zijn nu zo klein dat je nagel er nog niet tussen past. Hopelijk scheelt dat ook in ''gefluit'' als de fan op volle toeren draait.

Ik wil even iedereen bedanken in dit topic. Zonder jullie had ik m'n laptop nooit zo lekker aan de gang gekregen, qua drivers enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door TMon op 22-07-2009 20:15 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste