Zercom, negeert de wet, mbt RMA en koop op afstand

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 27.331 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb gelukkig (afkloppen) nog nooit gebruik hoeven te maken van een RMA (op een laptop mij 4launch na) maar na het lezen van verscheidene toppics over zercom heb ik besloten hier ook niet meer te gaan bestellen. Zojuist bovenstaande shopreview gelezen en ik schrik daar toch echt van. Zoiets moet niet kunnen en zo'n soort bedrijven zouden voor het gerecht moeten worden gegooid. Dikke kans dat je gewoon wint. Misschien een keer een mailtje naar kasse/radar/(opgelicht)? Helaas kan ik geen slechte review schrijven omdat ik geen slechte ervaringen heb met zercom.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twazerty schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:37:
Helaas kan ik geen slechte review schrijven omdat ik geen slechte ervaringen heb met zercom.
Helaas? Het lijkt me dat je daar blij mee moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:43:
[...]

Helaas? Het lijkt me dat je daar blij mee moet zijn..
Bedoel het vanuit een ander oogpunt. Dan blijft de mijne tenminste staan in plaats van dat deze verwijderd word.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, ik denk niet dat je moet proberen te compenseren. De tweakers mods doen ook hun best en als er iets fout gaat komt het toch wel naar voren (zie dit topic ;) ).

Ik moet trouwens zeggen dat die laatste reactie van Zercom wel 'opvallend' te noemen is.
Want kom op, dat zogenaamde trucje met beschadigde producten, zelfs als het gebeurde snapt ieder weldenkend mens dat dit niet zomaar kan. Daar heeft 'het verhaal van bedrijfsriciso' dan ook niet veel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
Ik heb een jaar geleden een laptop bij Zercom gekocht, online besteld en daarna opgehaald. Kreeg keurig een doos mee maar de doos mocht niet open om te kijken of alles er in zat. Er werdt meteen op een agresieve toon verteld dat als de doos open was gemaakt dat het product niet meer terug genomen kon worden, ook als niet alles er in zat of het product niet werkte. De laptop had een goede prijs en ik had haast, dus snel in de auto de doos opengemaakt. Gelukkig zat alles erin en hij werkte naar behoren.

Dat was ook de laatste keer dat ik daar besteld heb.

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 07-06-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 12:13
Zelf ook heel slechte ervaring gehad met Zercom.. Kille en botte telefooniste vele keren moeten mailen..

Ik had namelijk een vga kaart bij hun besteld die niet meer op voorraad was maar op de website gaf hij aan dat er nog meer dan 3 aanwezig waren en dat hij binnen 2 dagen geleverd werd.. Na 3 dagen ging ik toch even mailen.. "Ja het product is er niet meer" .. Terwijl zij al akkoord waren gegaan met de verkoop van die videokaart.. and correct me if i;m wrong.. maar een geaccepteerde order moet toch uitgeleverd worden of er moet een compensatie regeling getroffen worden voor mijn?

maar goed heb me hier verder al genoeg kwaad over gemaakt moet je maar zoeken op google naar theuntje en zercom dan vind je het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

GrooV schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:12:
Ik heb een jaar geleden een laptop bij Zercom gekocht, online besteld en daarna opgehaald. Kreeg keurig een doos mee maar de doos mocht niet open om te kijken of alles er in zat.
Het is logisch dat je de doos niet open mag maken voor je betaald hebt. Maar wat let je om na de koop in de zaak zelf de doos te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrooV schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:12:
Ik heb een jaar geleden een laptop bij Zercom gekocht, online besteld en daarna opgehaald. Kreeg keurig een doos mee maar de doos mocht niet open om te kijken of alles er in zat. Er werdt meteen op een agresieve toon verteld dat als de doos open was gemaakt dat het product niet meer terug genomen kon worden, ook als niet alles er in zat of het product niet werkte. De laptop had een goede prijs en ik had haast, dus snel in de auto de doos opengemaakt. Gelukkig zat alles erin en hij werkte naar behoren.

Dat was ook de laatste keer dat ik daar besteld heb.
Was dit maar bij mij gebeurd. Ik had de doos voor zn ogen aan stukken gescheurd en een uur later teruggekomen om me te beroepen op de wet koop op afstand.

Wat een stakkers zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:15:
[...]

Was dit maar bij mij gebeurd. Ik had de doos voor zn ogen aan stukken gescheurd en een uur later teruggekomen om me te beroepen op de wet koop op afstand.

Wat een stakkers zeg.
Verkoop op afstand is enkel geldig wanneer de koerier aan je huis levert. Online bestellen en ophalen is geen verkoop op afstand.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hacku schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:58:
[...]

Verkoop op afstand is enkel geldig wanneer de koerier aan je huis levert. Online bestellen en ophalen is geen verkoop op afstand.
Incorrrect. Het gaat erom hoe de koop tot stand is gekomen. Als die online tot stand is gekomen, geldt altijd de koop op afstand. (indien de verkoop online normaal gebruik is van dat bedrijf, anders is het wat twijfelachtiger... Als je bij de slager om de hoek 3 biefstukjes via e-mail besteld omdat je de man goed kent, maar hij geen online-verkoop kanaal heeft, dan geldt ondanks dat de koop online tot stand is gekomen de wet niet)

Zie Consumentenrecht - onderzoeksresultaten

In het bovenstaande voorbeeld is dat nog een extra duidelijk omdat hij de doos niet mocht open maken tot hij betaald had, immers de koop was al geschiedt!!

[ Voor 34% gewijzigd door Cyberpope op 18-07-2008 20:38 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Niet in België. Jij komt ophalen -> je tekent voor de afhaling -> geen verkoop op afstand. Daarnaast valt er ook niet te bewijzen dat je dit via de website besteld hebt, je hebt immers in de winkel getekend voor afhaling. Mailbevestigingen van je order zijn trouwens niet geldig, die kan je zelf namaken.

De koerier komt langs -> verkoop op afstand. Makkelijk te bewijzen met het ontvangstbewijs, waarvan de koerierdienst een kopie heeft.

[ Voor 146% gewijzigd door XWB op 18-07-2008 20:55 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:51:
Niet in België. Jij komt ophalen -> je tekent voor de afhaling -> geen verkoop op afstand.
alleen ligt eindhoven niet in belgië. het scheelt niet zo heel veel, maar toch :P
Daarnaast valt er ook niet te bewijzen dat je dit via de website besteld hebt, je hebt immers in de winkel getekend voor afhaling. Mailbevestigingen van je order zijn trouwens niet geldig, die kan je zelf namaken.
makkelijk zat. je kan niet eens iets bij die toko kopen zonder vooraf bestellen.
in de praktijk gaat het nog net met een simpel geluidskaartje of batterijtje, iets groters moet altijd besteld worden.

het gaat er ook helemaal niet om of die wet redelijk is of niet, het gaat erom dat die bestaat. eten en gegeten worden he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
alleen ligt eindhoven niet in belgië. het scheelt niet zo heel veel, maar toch
Ik dacht dat dit in Nederland gelijk was :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
[...]

Wat een stakkers zeg.
En dit vindt jij volkomen normaal gedrag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
Hacku schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:58:
[...]

Zeker wel. Sovereign (profiel) heeft er zelfs eens een rechtzaak over gewonnen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:00:
[...]

En dit vindt jij volkomen normaal gedrag ?
Nee absoluut niet, maar als een shop zo duidelijk buitensporig handelt (ik ben niet zo lang lid op tweakers, maar ik ben nog geen shop tegen gekomen waar zoveel om te doen was) en mij op een goedkope manier probeert te belazeren dan doe ik dat met alle plezier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 01:03:
[...]

Nee absoluut niet, maar als een shop zo duidelijk buitensporig handelt (ik ben niet zo lang lid op tweakers, maar ik ben nog geen shop tegen gekomen waar zoveel om te doen was) en mij op een goedkope manier probeert te belazeren dan doe ik dat met alle plezier terug.
Als jij je belazerd voelt, en dit is te bewijzen dan heb je daar middelen voor om je te beschermen.
Deze zijn door de wetgever bedacht, voor een koper zijn ze zelfs heel ruim.

Beroep je op je rechten, vraag juridisch advies in, regel je rechtsbijstand in.

Je bent nieuw, welkom in dat geval. Toch hoop ik dat je ondanks dat ik je leeftijd niet ken, je wat meer fatsoenlijk volwassen gedrag kan tonen, zeker als je boos bent.

Hoe de betreffende webshop precies heeft gehandeld weet ik niet, hoor het verhaal van 1 kant.
Gezien het aantal meldingen denk ik ook dat ze op zijn minst een aantal klanten niet goed behandeld hebben. Door redelijk te blijven, en ze te wijzen op hun tekortkoming denk ik dat je meer zal bereiken. Zo niet, dan dus je gelijk zoeken. Bovendie als je dit aantoonbaar hebt gedaan, sta je sterker in je schoenen in het conflict.

Dit is geen aanval op jou als persoon, heb er begrip voor dat je je in de zeik genomen voelt.
Beschouw dit daarom als positieve kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Yippie schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:38:
[...]

Als jij je belazerd voelt, en dit is te bewijzen dan heb je daar middelen voor om je te beschermen.

Helaas heeft de wetgever verzuimt om ook te regelen dat je recht te halen is. Daar zit het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:38:
[...]

Je bent nieuw, welkom in dat geval. Toch hoop ik dat je ondanks dat ik je leeftijd niet ken, je wat meer fatsoenlijk volwassen gedrag kan tonen, zeker als je boos bent.

Hoe de betreffende webshop precies heeft gehandeld weet ik niet, hoor het verhaal van 1 kant.
Gezien het aantal meldingen denk ik ook dat ze op zijn minst een aantal klanten niet goed behandeld hebben. Door redelijk te blijven, en ze te wijzen op hun tekortkoming denk ik dat je meer zal bereiken. Zo niet, dan dus je gelijk zoeken. Bovendie als je dit aantoonbaar hebt gedaan, sta je sterker in je schoenen in het conflict.

Dit is geen aanval op jou als persoon, heb er begrip voor dat je je in de zeik genomen voelt.
Beschouw dit daarom als positieve kritiek.
Je gaat er te diep op in. Het was meer bedoelt als grapje omdat er nu al 8 pagina's lang ellende geschreven is ;)

Bovendien heeft niet iedereen de tijd, het geld of het geduld om een rechtszaak te starten (zie dit topic waar zoveel aan de hand is maar waar nog niemand gerechterlijke stappen heeft genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Ja, jij zal in zo'n geval echt niet het volledige aankoopbedrag terug krijgen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:47:
[...]

Je gaat er te diep op in. Het was meer bedoelt als grapje omdat er nu al 8 pagina's lang ellende geschreven is ;)

Bovendien heeft niet iedereen de tijd, het geld of het geduld om een rechtszaak te starten (zie dit topic waar zoveel aan de hand is maar waar nog niemand gerechterlijke stappen heeft genomen).
Ok, zag er niet de humor van in, betreft een serieus hedendaags probleem en heb daarom zo gereageerd. Moet je je voorstellen als je straks binnen heel EU kan bestellen.

Je hoeft ook niet gelijk een rechtszaak te beginnen, meldt zoiets bij de consumentenbod, rechtswinkel en indien voorhanden schakel je rechtsbijstand in.

Als jij in je recht staat, dan kunnen experts dit onderbouwen. Kan inderdaad op een rechstzaak uitlopen, dat is een risico. Volgens gaat het hier ook niet zo zeer om het geld, maar meer om de manier hoe de betreffende webwinkel opereert. Dat verander je dan ook langzaam, help je ook weer anderen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Cyberpope schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 12:15:
[...]

Helaas heeft de wetgever verzuimt om ook te regelen dat je recht te halen is. Daar zit het probleem.
Wil je dat ze dat voor je doen dan ? Zal je toch zelf moeten doen.
Zou toch proberen een dialoog op gang te brengen/houden, en samen tot een oplossing te komen.
Lukt dit niet, dan is de weg bekend, hij is lang, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Yippie schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:11:
Wil je dat ze dat voor je doen dan ? Zal je toch zelf moeten doen.
Zou toch proberen een dialoog op gang te brengen/houden, en samen tot een oplossing te komen.
Lukt dit niet, dan is de weg bekend, hij is lang, maar het is niet anders.
Dat kan dus wel anders. B.v. een snelle claims court, waar je een claim snel kunt neerleggen voor een uitspraak. Zie de eerder gegeven linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat ook een small claims court relatief veel tijd en moeite zal vragen in verhouding tot de vaak geringe bedragen van soms minder dan twintig euro waarover veel tweakers zich druk maken.

Even alle discussies over wetgeving en je recht halen opzij gezet, ben ik van mening dat als je gezeur wilt vermijden over het al dan niet terugdraaien van een koop, je gewoon moet kopen bij een winkel die een niet-goed-geld-terug garantie hanteert, zonder gezeur, zoals Mycom. Het is bij webshops ook zo vaak centenjagen dat je haast wel móet verwachten dat er gesodemieter van komt als je iets wilt terugbrengen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Cyberpope schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:56:
[...]

Dat kan dus wel anders. B.v. een snelle claims court, waar je een claim snel kunt neerleggen voor een uitspraak. Zie de eerder gegeven linken.
Wat is er dan mis met een kort geding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besten,

Ik wilde een wireless router bij zercom gaan bestellen omdat zij het laagste tarief hebben.
Maar ik ga toch maar een paar euros meer uitgeven in een andere winkel.
Voor goede service heb ik wel een paar euros extra over. Bedankt voor jullie waarschuwingen.

PS: Het lijkt me vanzelfsprekend dat er ook mensen die geen negatieve ervaring hebben met Zercom. Stel je voor iedere klant had negatieve ervaring.....

Groetjes,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:41:
Besten,

Ik wilde een wireless router bij zercom gaan bestellen omdat zij het laagste tarief hebben.
Maar ik ga toch maar een paar euros meer uitgeven in een andere winkel.
Voor goede service heb ik wel een paar euros extra over. Bedankt voor jullie waarschuwingen.

PS: Het lijkt me vanzelfsprekend dat er ook mensen die geen negatieve ervaring hebben met Zercom. Stel je voor iedere klant had negatieve ervaring.....

Groetjes,

Bart
Sorry hoor maar hier moet ik toch echt even op reageren want je gaat hier wel heel erg kort door de bocht.

Behalve dat dit een merkwaardige topic bump is en verder niks toevoegt aan het topic wat betreft de discussiewaarde ben ik van mening dat Zercom haar leven recentelijk flink heeft verbeterd gezien de shopreviews (laatste reactie voor jouw reactie is 21 juli dit jaar !). Let op: Ik ben dus geen klant en sta ook niet op de loonlijst van Zercom.

Waar en waarom je uiteindelijk je hardware besteld is natuurlijk jouw eigen beslissing:)

*knip: overbodig*

[ Voor 41% gewijzigd door Jantjeuh op 11-11-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat een bedrijf netjes op je mails antwoord wil nog niet zeggen dat hun RMA op orde is. Al deze klachten komen van ergens, nietwaar?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Juist.. De kwaliteit van een winkel leer je kennen als er problemen zijn, niet voor een verkoop praatje. Een winkel die nog eens geen nette communicatie kan voren om iets te verkopen zou wel erg slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-08 18:17

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangezien dit topic afdwaald en niet meer over de wet mbt RMA en koop op afstand handeld, gooi ik het topic dicht.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.