Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista Home Premium x64] Media Center stottert

Pagina: 1
Acties:
  • 1.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Duss,

Net een nieuwe puter, XPS 420 van Dell :D, Windows Vista erop, tja moet toch heh, want ik wilde Media Center hebben en 64bit.

Maargoed, ik zit te pielen enzo heh, beetje TV kijken. Heb ik af en toe dat ik tv wil kijken dat het beeld totaal stotterd. Het geluid en video lijken dan ook helemaal out-of-sync te zijn. Soms is dat echter niet, vreemdgenoeg. Echter als ik wil gaan opnemen, komt het vreemdste. Net probeerde ik Mooi Weer de Leeuw! op te nemen en toen heeft Media Center 59 seconden opgenomen en daarna weer 10 minuten. Toen was het niets meer :S. Het vreemde was ook, dat dit twee bestanden waren en het beeld bij allebei volledig stotterde en out of sync was.

Inmiddels heb ik een Cyberlink software encoder geinstalleerd, maar nog geen decoder, is deze ook noodzakelijk? Verder is de belasting van mijn systeem helemaal niet dramatisch als ik opneem en/of kijk. (CPU: 20% - 25%, RAM: 20% - 20%).

Mijn specs zijn als volgt:
Dell XPS 420;
Proc: Core 2 Quad Q6600 @ 2.4Ghz
Mem: 8GB GeIL in dual channel
HDD: 2x320GB in RAID0
TV: Hauppage WinTV-HVR-1200 (Dell)

Iemand met dezelfde ervaringen/oplossingen?

Verwijderd

Hallo,

ik denk dat er iets mis is met Windows.
Het beste kun je even met Dell contact op nemen

Als je niks nuttigs te vertellen hebt, post dan liever niet - dat voorkomt problemen en ander offtopic geneuzel.
Lees de volgende zaken eens door:

Registratievoorwaarden: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Forumgedrag: Algemene gedragsregels (Netiquette)
Het algemeen beleid

[ Voor 69% gewijzigd door alt-92 op 20-01-2008 17:52 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:57:
Hallo,

gr
nick

o,ja en vista is niks ;)
Briljante conclusie...
Dat je dat aan de hand van de openingspost al hebt kunnen concluderen.

Je laatste opmerking vat het allemaal ook wel weer perfect samen: Vista is niets...

Laat ik het anders stellen. De TS wil Mediacenter, en een 64-bits omgeving om de volledige 8GB RAM te kunnen gebruiken. Dan ontkom je dus niet aan Vista.

TS:
Heb je alle drivers al eens nagelopen? Vista 64 is naar mijn beleving nogal kieskeurig met de drivers.
Een Cyberlink codec zou niet nodig moeten zijn, Vista kan in ieder geval TV-opnames en DVD kijken met een eigen codec tegenwoordig, deze is ook nog eens minder belastend voor het systeem heb ik me laten vertellen. Als codecpack draai ik hier zelf met Ace MegaCodecPack, zij het op een 32-bit Vista omgeving, maar Mediacenter loopt als een zonnetje.
Zal ongetwijfeld een vage instelling zijn gok ik zo.
Maar wellicht is het inderdaad verstandig om even contact op te nemen met Dell om te overleggen.
Je wordt er natuurlijk niet heel vrolijk van als je nieuwe PC direct kuren aan het vertonen is...

Verwijderd

Kijk eens in je BIOS of HPET soms uit staat. Vista kan sync probs hebben als HPET uit staat.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Ik vind de processorbelasting bij opnemen nogal hoog.

Op een X2 4800+ (2.5 GHz AMD processor) met Windows MCE 2005 heb ik zo'n 20-40% CPU-gebruik. Jouw systeem zou toch wel 2-2,5 keer zo snel moeten zijn.

Is er niets mis met je harddisk(s)? Je zou bijna zeggen dat ze niet in DMA-modus draaien (hoewel dat misschien niet kan bij SATA schijven).

En: titelchange: [Vista Home Premium x64] Media Center stottert

[ Voor 7% gewijzigd door pinockio op 20-01-2008 11:28 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• alex3305
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:57:
Hallo,

gr
nick

o,ja en vista is niks ;)
Nogmaals bedankt voor deze brilliante conclusie :) waar ik ook niets aan heb maargoed...
Brede P schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:14:
[...]

Heb je alle drivers al eens nagelopen? Vista 64 is naar mijn beleving nogal kieskeurig met de drivers.
Een Cyberlink codec zou niet nodig moeten zijn, Vista kan in ieder geval TV-opnames en DVD kijken met een eigen codec tegenwoordig, deze is ook nog eens minder belastend voor het systeem heb ik me laten vertellen. Als codecpack draai ik hier zelf met Ace MegaCodecPack, zij het op een 32-bit Vista omgeving, maar Mediacenter loopt als een zonnetje.
Zal ongetwijfeld een vage instelling zijn gok ik zo.
Maar wellicht is het inderdaad verstandig om even contact op te nemen met Dell om te overleggen.
Je wordt er natuurlijk niet heel vrolijk van als je nieuwe PC direct kuren aan het vertonen is...
Drivers, tja. Ik heb de laatste Forceware drivers voor de nVidia kaart (169.25 dacht ik dat dat is) en die is gewoon WHQL dus zou ook moeten werken. De Hauppage kaart heeft ook de laatste driver van Dell en de oude driver werkte hetzelfde. Dat over zijn eigen codec, wist ik al, maar ik wilde toch proberen wat er zou gebeuren als ik een extra codec zou installeren en in dit geval dus niets.

Ik heb inmiddels ook de vraag op het Dell Community board gegooid, om te kijken wat mensen daar denken. In ieder geval kan ik maandag even met Dell support chatten of bellen oid.
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:20:
Kijk eens in je BIOS of HPET soms uit staat. Vista kan sync probs hebben als HPET uit staat.
Helaas kon ik geen HPET instelling vinden in de bios, toch bedankt voor het meedenken!
pinockio schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:28:
Ik vind de processorbelasting bij opnemen nogal hoog.

Op een X2 4800+ (2.5 GHz AMD processor) met Windows MCE 2005 heb ik zo'n 20-40% CPU-gebruik. Jouw systeem zou toch wel 2-2,5 keer zo snel moeten zijn.

Is er niets mis met je harddisk(s)? Je zou bijna zeggen dat ze niet in DMA-modus draaien (hoewel dat misschien niet kan bij SATA schijven).

En: titelchange: [Vista Home Premium x64] Media Center stottert
Over die procbelasting, tja ik weet ook niet wat daar aan de hand mee is om het zo maar te zeggen. Misschien toch verkeerd uitgelezen ;)

Ik kan geen instellingen vinden bij de harddisks die niet goed staan, vreemd genoeg. Volgens mij creeëren ze ook wel genoeg throughput om uberhaupt te kunnen kijken en opnemen.

En titelchange, ja ik zag het net zelf ook ineens :o

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Die processorbelasting zou misschien kunnen komen doordat de tv-kaart geen hardware mpeg2 encoder heeft. Ik zie op de Hauppauge site de 1200 zo niet staan, maar de 1300 heeft een hardware encoder, de 1100 niet, dus misschien de 1200 dan ook niet.

• alex3305
Nielson schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:11:
Die processorbelasting zou misschien kunnen komen doordat de tv-kaart geen hardware mpeg2 encoder heeft. Ik zie op de Hauppauge site de 1200 zo niet staan, maar de 1300 heeft een hardware encoder, de 1100 niet, dus misschien de 1200 dan ook niet.
De 1200 heeft als het goed is inderdaad geen hardware MPEG-2 Encoder. Maargoed, hiermee zou ik dan nog wel tv mogen kunnen kijken ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:25
Alex3305 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:36:
[...]

De 1200 heeft als het goed is inderdaad geen hardware MPEG-2 Encoder. Maargoed, hiermee zou ik dan nog wel tv mogen kunnen kijken ;)
Van mij wel :) Maar wat ik bedoelde, een kaart met hardware encoder maakt altijd een mpeg2 stream aan, die bij terugkijken of live-tv weer gedecodeerd wordt. Ik weet niet of dat bij dat bij jouw kaart ook zo is, dat deze eerst softwarematig ge-encodeerd wordt en vervolgens weer gecodeerd als je zit te kijken. Klinkt niet erg logisch trouwens ;)

edit: Neem trouwens dat je wel de laatste drivers en software encoder van de Hauppauge site hebt geinstalleerd ?

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 20-01-2008 16:10 ]

• alex3305
Nielson schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:00:
[...]
Van mij wel :) Maar wat ik bedoelde, een kaart met hardware encoder maakt altijd een mpeg2 stream aan, die bij terugkijken of live-tv weer gedecodeerd wordt. Ik weet niet of dat bij dat bij jouw kaart ook zo is, dat deze eerst softwarematig ge-encodeerd wordt en vervolgens weer gecodeerd als je zit te kijken. Klinkt niet erg logisch trouwens ;)

edit: Neem trouwens dat je wel de laatste drivers en software encoder van de Hauppauge site hebt geinstalleerd ?
Duss.. Dat loste het probleem in ieder geval (nu) op. :) Kijken hoe het verder gaat, maar blijkbaar heeft Dell dus een ietwat genukete driver geleverd zeg maar ;)

Bedankt iedereen voor het meedenken en kijken!

• alex3305
En toch niet.. Toch nog even een keer gereboot en daar ging mijn tv weer! Het lijkt wel dat elke keer wanneer ik de driver opnieuw installeer het systeem werkt, maar als ik dan reboot, dat het dan misgaat oid :S

Iemand nog andere suggesties?

EDIT: En toen weer wel .... Echt vreemd, ik heb net een complete driver removal gedaan, paar keer gereboot (om dubbel te checken) en het werkt nu :S vreemd genoeg.

Oh ja, ik had ook nog geprobeerd om Dell Technical support te pakken te krijgen via Live chat, maar mijn product is te nieuw oid, want voor mijn product wordt geen technische support geleverd...

[ Voor 43% gewijzigd door alex3305 op 21-01-2008 17:03 ]

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem dat jij hierboven beschrijft. Heb al alle mogelijke drivers geprobeerd, echter heb ik het kaartje pas 1 keer zien werken zoals het hoort te werken (en dan is Media Center toch best een mooi programma!).

Ook ik draai op een Dell XPS 420 systeem, 64 bit, 6GB Ram, Home Premium. Een beetje speurwerk met google leverde op dat er volgens mij wel meer mensen zijn die problemen hebben met een Hauppauge kaartje icm Vista 64bit, 4GB Ram of meer en Windows Media Center.

Vrees dat er niets anders opzit dan maar te wachten tot Hauppauge de juiste drivers voor dit kaartje op de website zal posten. Voor andere kaarttypen die een vergelijkbaar probleem hadden is er vaak al een oplossing beschikbaar (welke schijnt te werken) door de nieuwste WHQL-drivers te installeren van Hauppauge...

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 21:36

Soesje

is ook zo

ta_chi79 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:55:
YESSSSS!!!!!!!!!

Na een week proberen heb ik het eindelijk werkend!

Eerst had ik dus op een aparte harddisk Vista Ultimate x64 geinstalleerd. Na alle updates en diverse reboots werkte LiveTV nog steeds OK.
Hierna stap voor stap de software geinstalleerd en tussentijds diverse reboots om na te gaan of LiveTV nog steeds werkt.

Uiteindelijk bleek na installatie van Virtual Daemon Tools dat LiveTV het overbekende groene beeld gaf. Deinstalleren hiervan gaf echter geen verbetering. Pas na een System Restore werkte het LiveTV pas weer. De install van Virtual Daemon installeert nog de SPDT (SCSI Pass Through Direct) driver, maar de uninstall ruimt 'm niet netjes op.

Uiteindelijk op de website van Duplex Secure de installatiebestanden van de SPDT driver gevonden die het zaakje wel netjes opruimt. Geswitched naar m'm originele harddisk en na deinstallatie van deze driver en bijbehorende reboot werkt LiveTV zoals het hoort: met de volle 8GB geheugen en beide CPU cores!

Nu nog even afwachten of het blijft werken, maar ik heb goede hoop.

Deze SPDT driver blijkt ook bij Alcohol 120% te worden gebruikt.
Beide virtuele CD tools lijken me typische tools die de tweakers hier wel op hun PC hebben staan, dus grote kans dat bij jullie hier ook de oorzaak is te vinden van een niet werkende LiveTV.

Nu enkel nog even een vervanger zien te vinden van Virtual Daemon Tools om m'n MSDN iso'tjes te gebruiken en ik ben weer een tevreden mens!

Graag hoor ik jullie ervaringen...
Uit een ander draadje vond ik dit... Oplossing werkt perfect voor mij. Met 2GB had ik geen problemen, met 4GB stotteren. Die SPTD driver updaten doet alles het perfect. Denk dat veel tweakers idd een clone programma erop hebben staan.

[ Voor 77% gewijzigd door Soesje op 01-02-2008 16:53 ]

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 15:23
ik heb exact hetzelfde probleem en krijg het maar niet gefixed. Zodra ik 1 reepje geheugen eruit haal en dus terugga naar 3GB zijn alle problemen direct verdwenen. Dacht juist dat ik de 64 bit versie had gekocht zodat ik deze problemen niet zou krijgen...

Verwijderd

Hauppage heeft gewoon nog geen 64bits versie voor vista van de HVR1200.
Zal niet voor morgen zijn, vrees ik.
Dell werkt hieraan.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
De problemen met 4 Gb zijn voornamelijk met de wat oudere kaarten, zoals de PVR-150 (die trouwens nog wel gewoon verkocht wordt).

Kijk even in deze thread op de UK Hauppauge site: http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=14947

Daar staat dat de HVR-1200 in principe ondersteund wordt, en welke driver versie getest is. De nieuwste drivers kun je middels deze site halen: http://www.hauppauge.co.uk/site/support/support_hybrid.html

Heb je een PVR-150 of PVR-500, dan is het eindstation bereikt. Helaas kunnen deze kaarten, wat voor workaround je ook probeert, niet werkend gekregen worden wanneer er 4 Gb of meer geheugen in de computer aanwezig is. De enige oplossing daar is het inruilen van de hardware.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• t3ace
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11 18:10
Hierin kan ik je onmiddelijk tegenspreken, want hier werkt de PVR-150 zonder problemen op Vista 64 met 4Gb ram.
Pagina: 1