Toon posts:

beste twaekers

Pagina: 1
Acties:
  • 920 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

ik heb een Foxconn A690VM2MA-RS2H moederboord en een am2 4000+ x2 een ac 64 cooler. Ik zou graag mijn procecor van 2.11ghz naar 2.4 tot 2.5 over clocken maar als ik hem ga overclocken via de bios en ik zet hem te hoog krijg ik geen beeld meer. Wat doe ik verkeerd of wat kan het zijn.

mvg riny

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Er kan heel veel gebeurd zijn.

Post eens je instellingen/temperaturen/etc. ofzo? Zo weten wij het natuurlijk ook niet :/ Het kan liggen aan de HTT, multipliers, VCore, VDimm, geheugen frequentie, timings, PCI lock, etc.

Dit is toch eigenlijk wel een basic vraagje. Als je wilt weten hoe je moet overclocken dan moet je kijken in de link die HlpDsK geeft. Daarnaast zou je eens in de algemene FAQ kunnen lezen wat er in een topic moet komen en wat je zelf moet doen, want zelf de topictitel is inhoudloos (en fout gespeld) ;)

Als je via het BIOS overgeclockt hebt dan kun je het BIOS batterijtje er uithalen en de jumper die er bij zit even van 1-2 naar 2-3 zetten (of andersom) en daarna even wachten. Zo'n batterijtje ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.infopackets.com/graphics/cmos+battery.gif

Maar ook dit had je wel zelf op kunnen zoeken natuurlijk :)

Verwijderd

Basic regels met de Athlon X2/Athlon zijn is dat je de HTT-link altijd onder de 1000MHz houdt, je geheugen-divider een tikje lager zet zodat je meer speelruimte hebt, voltage verhogen indien nodig, en als het fout gaat idd een bios-reset. Tevens is dit draadje een bron vol met tips :) suc6.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi riny,

Welkom op GoT. Hier op GoT verwachten we dat je zelf toch ook enige inzet toont voordat je een topic opent. 1 van de punten die we verwachten is dat je de FAQ van het subforum waar je in wil gaan posten goed doorleest. In jouw geval dus deze: Frequently Asked Questions TCA

Ik wil je aanraden deze goed door te lezen, maar belangrijker nog, ook goed proberen te begrijpen, de kans dat je dan wat kapot maakt is een stuk kleiner en ook de kans dat je nog met vragen zit is een stuk kleiner.

Succes!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.