Toon posts:

Logitech MOMO vs Logitech Driving Force Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 1.086 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Vind het eigenlijk niet waard om hier een heel nieuw topic voor te openen maar kon zo gauw niet een korte vraagjes topic vinden.

Welke van de twee stuurtjes is beter voor racen met GTR2 op de PC?

Driving Force Pro
http://www.logitech.com/i...n_3/devices/3669&cl=nl,nl

MOMO Racing Force Feedback
http://www.logitech.com/i...eels/devices/320&cl=nl,nl

Groet,

Mr. Peinzend

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-02 16:15
Sorry ik heb men glazen bol vandaag niet bij...

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik zou zeggen lees wat reviews en ervaringen en ga aan die hand van de reviews en ervaringen je keuze maken, wat jij het beste voor het spel vindt legt uiteraard geheel aan jouw smaak kwa besturing.

Driving Force Pro review.
MOMO Racing Wheel review.

Succes ermee! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fox op 15-01-2008 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Heb al verschillende reviews gelezen maar het komt steeds op het zelfde neer. Bij elke review staat dat het desbetreffende stuur helemaal geweldig is, maar welke nou beter is zeggen ze niet.

MOMO

9 Performance
Excellent sensitivity, no center dead-zone, executes force feedback wonderfully.
8 Build Quality
Solid plastic construction, rubberized wheel well crafted and cut.
9 Value
$99.95 is actually pretty cheap for a premium force feedback wheel. PC driving game fans should be happy.
9 Comfort
The wheel feels especially nice because of the thick rubberized grip.
9.3 OVERALL
(out of 10 / not an average)

vs

DFP

9.5 Performance
The force feedback is exceptional. The 900 degrees of rotation is overkill, but in the end it doesn't really matter.
9.0 Build Quality
Quite solid. It'll hold through many beatings after failing many, many, many license tests.
7.5 Value
Other force feedback wheels are much cheaper, but none of them offer the performance the Driving
Force Pro does.
(het enige lagere punt, maar ze zijn op het moment even duur dus..)
8.0 Comfort
The rubberized wheel provides great grip, but my hands are sweating just thinking about it.
9.2 OVERALL
(out of 10 / not an average)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de DFP is echt een stukje beter de in de cijfers houd men ook rekening met de prijs...
DFP heeft behalve ook 900 Graden rotatie (of alles tussen 0 en 900) ook natuurlijk een shifter (geen H shifter dus alleen voor en achteruit als in een tourwagen). Verder is het binnenwerk ook wat steviger geloof ik (meer metaal)

[ Voor 62% gewijzigd door GoldenSample op 15-01-2008 21:13 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:09
Das toch zo klaar als een klontje met die cijfers ? De DFP ownt die andere keihard, alleen issie duur. En iets met zweethandjes. So what :P

[edit]

En wat betreft dat zweten, volgens mij zijn die stuurtjes qua materiaal op het stuur identiek. Toevallig vermeldt de ene reviewer het wel, de ander niet. Zou ik niet te zwaar aan tillen.

[ Voor 41% gewijzigd door Carpento op 16-01-2008 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
DFP it is...
Morgen uitproberen :D

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:12
Is de G25 niet iets voor je?

Verwijderd

misschien een klein beetje offtopic, maar wat is die driving force pro ineens duur geworden :X Is dat een nieuwe versie ofzo :?
Bij de introductie van de G25 was de DFP nog maar +/- 70 euro als je een beetje goed zocht, je kon 'm zelfs al voor 60 krijgen als je geluk had. Nu is hij ineens minimaal +/-90 euro :?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

klein 3 maanden-bumpje:

Ik ben ook in de markt voor een stuurtje en sta dus voor dezelfde keuze. Nou vind ik de G25 te duur, dus dan kom je al snel op de MOMO en de DFP. De MOMO vind ik dan weer oerlelijk, terwijl de DFP er erg fijn uitziet, betere reviews krijgt EN hetzelfde kost.

Makkelijke keuze zou je zeggen.

Toch 2 kleine vraagjes.

1. In de PW is de DFP nog maar bij 3 zaken te koop. Gaat hij ELOT? Hij staat nog wel op de logitech site.

2. Hoe zit het met de ondersteuning van de DFP voor de PC? Ik lees vanalles over PS2 en PS3, maar ik begrijp toch echt dat hij ook op de PC kan. Dat kan ik echter niet op de logitech site lezen! Worden er wel drivers bij geleverd?

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

....stiekeme bump....

ok, ok, het is pas 22 uur geleden.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je hier wel eens gekeken?
Speciaal topic voor stuurtjes.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-02 14:33
De DFP is te krijgen voor 81 euro incl verzendkosten bij Dell. Hiermee moet je gebruik maken van de 15% korting + gratis verzendkosten actie en daarnaast ook nog eens een 5% coupon. Deze is te vinden in het Dell coupontopic in CSL.

Levertijd was overigens 24 uur!

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 10-04-2008 21:12 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_/-\o_ bedankt allebei!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ondersteuning op pc is overigens prima, gebruik DXtweak2 en de logitech profiler

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Pagina: 1