Toon posts:

[WC] Zelf Bouw Reservoirs

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit al weken te zoeken op verschillende sites naar een goede "How To" met betrekking tot het zelf maken van een reservoir
ik ben bezig met een WC systeem op te zetten met 2 radiatoren 2 pompen en meerdere blocken
deze 2 loops komen samen in 1 enkel reservoir ( is mijn idee )
2 reden dat ik dit doe :
- redelijk uniek
- "bling-bling" waarde
sommige raden mij aan gewoon een te kopen maar ik kan niet de geen vinden die ik voor mijn systeem wil gaan gebruiken

bedoeling is 1 reservoir te maken met volgendeuitgangs punten :
2x aanvoer
2x afvoer
1x Vul opening
1x Aftap opening
inhoud +/- 0,25 liter ( volgens maten die ik nu al heb opgenomen )
material : AC'Ryan Acryl UV Blue 5mm

vragen :
- Heeft iemand een Goeie/Duidelijk how to ergens op internet gespot
- Iemand Opmerking of Tips?
- Is er eventueel een Reservoir die in de buurt komt van mijn wens
- is het verstandig pomp direct aan je reservoir vast te maken als je dit zelf hebt gemaakt
( denk hierbij aan trillingen / schuren van plex )
- meer info nodig ?.. ik zal kijken of ik later wat "pro"-paintshop plaatjes bij kan zetten van mij idee

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
http://www.aqua-pcs.co.uk...rvoir---spl932g-931-p.asp

'nuff said.

Als je toch zelf wil gaan maken, dan zou ik hem(tribaloverkill) e-mailen of PM'en op bit-tech. Hij helpt je namelijk graag! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hieronymus op 15-01-2008 16:51 ]

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In dit topic staat er net een stukje over.

klik

Toevallig heb ik die gemaakt. Ik heb gewoon 2 buizen van bouwplastics.nl gehaald en gevraagd of ze die voor mij doormidden konden zagen (horizontaal). Toen de uiteinden zelf mooi vlak geschuurd. Daarna 2 dopjes gemaakt voor de boven en onderkant. Daar met G1/4'' schorefdraad in getapt. 2 aan de onderkant, 1 aan de bovenkant: in,uit onder en bijvullen boven.

Toen de dopjes erop gelijmd met een speciale plexie lijm et voila :) Resultaat staat ook in dat topic en kijk anders hier eens.

Ook kunnen ze je in het casemod-gedeelte goed helpen.

Als dikte zou ik iets van 5mm aanraden. Mijn buizen waren maar 2mm. maar dat was dus een buis zonder naden. Voor jouw doelen kun je het beste iets vierkants/rechthoekigs maken zodat je die aansluitingen kwijt kan.

Voor bling,bling kun je er natuurlijk leds in stoppen.

Ik zou er wel gewoon fittingen op maken overigens. De pomp er direct aan is rottig met bijvullen lijkt me en met een slang is gewoon makkelijker.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Zon ding maken is niet moeilijk. Gewoon een plexi buis met 2 kapjes erop gelijmt. Het ontwerp maken is het moeilijke.

Als jij iets unieks wilt zou je het echt zelf moeten maken. Je kan wel resevoirs van andere modders stelen maar dan ben je niet echt uniek he?

Maak zelf een ontwerp. Als je eenmaal een ontwerp hebt is het al veel makkelijker om zon ding te bouwen. Dan kan je een beetje zien hoe alles in elkaar moet etc.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanavond wel het ontwerp proberen uit te tekenen..
waarbij ook de plaatsing van de pompen duidelijk worden

Jat werk ga ik niet aan beginnen..

misschien is het dan ook wat duidelijker richting jullie
en kunnen jullie ook mischien advies geven op de Flow die door voormaat van reservoir ontstaat

side note : 2 van de wanden van het ontwerp zijn zo lang dat ze over de voeding heen tot op de bodem van de kast reiken..reservoir word dus niet vast gemaakt aan het frame van kast maar is echt free standing .... is dat verstandig ?

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-01 11:38
Naast de hulp die je al van TEAMIKKE hebt gekregen, kun je ook een keer in mijn topic langskomen. Scheelt weer een taalbarriere enzo ;)

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Topicstarter
hmmm die shizzle van tribal is echt heftig

maar kom er niet echt achter wat echt aandachts punten zijn
plus hij gebruikt voornamelijk buizen en in mijn geval gaat het om een BOX vormig reservoir

nog tips iemand... beetje echter builders guide

ik heb wel iets gevonden door wat linkies hier door en door te klikken
http://www.bouweenpc.nl/artikel/21/1

maar nog steeds niets over lijmen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 20:34 ]

• Aapenootjes
  • Laatst online: 22-01 00:41
Heh, heb toevallig mijn reservoir vandaag zo goed als af gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/RKK34839.jpg

Alleen aan de bovenkant moet ik nog iets lijmen.
Ik was vergeten een extra "luchtbrug" te maken tussen de 2 buizen aan de bovenkant. Zonder deze werkte het reservoir voor geen meter.

Wat tips:
Goed gereedschap scheelt héél véél werk. Ik had geen goed gereedschap :P

De maat voor de schroefdraad is 1/4 (dat zijn geen inches!) BSP of NPT. Tussen deze 2 zit zeker verschil. Het zou echter kunnen dat ze allebei werken als je o-ringen gebruikt. Ik heb BSP gebruikt, dat is lekvrij in combinatie met fittingen met o-ringen.
Mijn Tap heb ik van Ebay, deze kun je wellicht ook bestellen bij een industriële groothandel.
Verder heb je hier een 11,8mm boor voor nodig. Ook hiervoor raad ik de industriële groothandel aan.

Voor de afsluitingen van de buizen heb ik doppen gedraaid uit plexiglas en deze gelijmd op de onderplaat. Hierdoor kun je een goede waterdichte verbinding maken.
Het is wel aan te raden deze doppen op een of andere manier te draaien. Aangezien ik geen draaibank heb gebruikte ik hier een dremel kloon voor. Werkt op zich ook wel :P

Verder zorgt de buis in mijn reservoir ervoor dat het water dat van boven komt geen bubbels veroorzaakt. Helaas is deze nu mat terwijl de rest van mijn buis gewoon helder is :S

Edit:
De lijm die ik gebruik. Ik heb de dikke versie gekocht, deze kan eventueel ook opvullend gebruikt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Aapenootjes op 15-01-2008 23:02 ]

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

ipv 11.8 kan je ook gewoon een 12.0 boor gebruiken ;) Scheelt een hele berg geld en het maakt niks uit. Je taped het toch af, of je zet er een oring achter. Zo nauwkeuring hoeft schroefdraad niet hoor.

Zo heb je bvb mensen die een 11,8mm boor kopen en dat dan met de hand boren. Door het slingeren/scheefhouden is dat alsnog onnauwkeuriger dan gewoon in een kolom met een 12mm boor boren.

Als ik zelf een reservoir zou maken zou ik een stalen bakje lassen met voor en achter een plexi paneel. Dat afdichten met een o-ring en je bent klaar. Hoef je helemaal niks te lijmen en blijft je plexi er ook nog mooi uit zien :) Dan kan het schroefdraad ook in het staal en dat zit net even wat steviger dan in plexi.

Bij elke ijzerhandel kan je trouwens tappen/boren/fittingen kopen. Zit er vast wel een in elke stad :P

[ Voor 12% gewijzigd door R-O-Y op 15-01-2008 23:58 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• Aapenootjes
  • Laatst online: 22-01 00:41
Voor die 11,8mm boor was ik ook maar €10 kwijt ofzo, had verder toch geen 12mm boor.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
aapenootjes schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:59:

De lijm die ik gebruik. Ik heb de dikke versie gekocht, deze kan eventueel ook opvullend gebruikt worden.
Die had ik ook idd. Werkt perfect.

Lijmen is niet moeilijk: Schuur beide delen van wat je lijmen moet vlak, doe op 1 kant wat lijm en klem het voor een uurtje. Korter kan ook nog.

Ik zou niet te moeilijk doen. Begin anders gewoon simpel. Als je dan wat ervaring hebt kun je meer doen hoewel het echt niet zo moeilijk is.

• brinkdinges
  • Laatst online: 07-01 11:38
Iets van 10 euro voor een 11,8mm boor was mij teveel, ik heb ook al een 12mm boor namelijk. De tap is lastiger aan te komen, maar die heb ik nu gelukkig via school kunnen bestellen.

Casemod: Cubeleon

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

aapenootjes schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:37:
Voor die 11,8mm boor was ik ook maar €10 kwijt ofzo, had verder toch geen 12mm boor.
Zo'n dure boor heb je niet nodig voor plastic ;) Maarja, het is idd maar een tientje :P

Die tappen kan je overal kopen, klein beetje zoeken en dan heb je er zo een. Voor een goede tap ben je overigens wel aardig wat geld kwijt. Dan krijg je ook veel beter spul dan zo'n gamma setje van 15 euro. :)

edit: ik zie dat je ook werktuigbouw doet. Dan zul je die tap toch wel al op school hebben liggen? :P Ik maak tegenwoordig veel dingen op school. Daar staan veel meer en veel mooiere machines dan bij mij thuis :+

[ Voor 17% gewijzigd door R-O-Y op 16-01-2008 18:21 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Pagina: 1