[outlook 2007] Custom Briefpapier

Pagina: 1
Acties:
  • 4.709 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zoals de meeste van jullie weten heeft office 2007 geen volwaardige html-engine meer die het leent van IE, maar van tegenwoordig van word..

Het lijkt erop alsof outlook 2007 hierbij het custom-templates gebruik willen dwarsbomen terwijl alle andere emailclients het juist verder ontwikkeld.

Maar goed. Ik ben niet de enige die problemen heeft met het ontwikkelen van custom templates.

Probleemstelling:
Ik weet niet hoe ik een simpele htm-template toe kan voegen aan outlook 2007

Wat heb ik al opgezocht
Helaas zijn alle topics wat dit betreft vrijwel allemaal gesloten zonder echt toegevoegde waarde:

Geen oplossing. Uitleg is voor Outlook2003
Briefpapier Office 2007 Outlook invoegen

Verwijzingen naar een aantal loze pagina's
[Outlook 2007] Briefpapier gebruiken/maken

Niet direct een oplossing
[outlook 2007] Custom briefpapier -> auto compressie

Outlook 2007 en html briefpapier vragen (spam+animated gif)

Gerichte oplossingen

Template12 oplossing

- Maak een nieuwe mapje aan in C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\THEMES12
- plaats daar al uw bestanden en htm
- open outlook / herstart outlook 2007
- extra -> opties -> e-mailindeling -> briefpapier en lettertypen
- Als het goed is dan staat jouw eigen template (htm) hier tussen

Dit werkt echt niet.
Zelfs met een hele simpele wordt niet herkent

code:
1
2
3
4
5
<html>
<body>
hoi
</body>
</html>

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd ziet of kent iemand een step by step tutorial om custom e-mail templates/briefpapier aan outlook 2007 toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Stormloop :P

Nou ik heb het een en ander nog extra nagezocht. Het blijkt dat men juist niet de bestanden in een nieuwe map moet plaatsen in THEMES12, maar juist in $:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Stationery als lossen bestanden. Dan wordt het ook in outlook 2007 prima zichtbaar.

Uitgebreide uitleg

Let wel op dat wat er in het begin staat dus fout is. Je moet door bladeren tot de reacties van ene Steve Wasiura

Zo weer eentje voor de archieven zullen we maar zeggen, maar deze keer mét oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hmmm, misschien dat ik het niet helemaal snap, maar hoort briefpapier niet in het profiel van een gebruiker? Oftewel wat doet het in Program files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
Gomez12 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:47:
Hmmm, misschien dat ik het niet helemaal snap, maar hoort briefpapier niet in het profiel van een gebruiker? Oftewel wat doet het in Program files?
Inderdaad, je 'moet' je briefpapier in je/een gebruikersprofiel plaatsen. Ik gebruik zelf ook (soms) briefpapier, en het staat hier:

C:\Documents and Settings\__gebruikersnaam__\Application Data\Microsoft\Briefpapier

(ik heb ook MS Outlook 2007)

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb inmiddels zelf briefpapier voor in Outlook gemaakt. Dit heb ik als html-file gedaan en hierin roep ik een css-file vanaf het internet op. Dit gaat allemaal prima en ziet er ook uit zoals ik het graag wil hebben, maar de links maakt hij nog steeds lelijk blauw. In de css-file heb ik het volgende gezet om dit te wijzigen:

/* Links */
a {
color: #005A00;
background-color:transparant;
text-decoration: none;
}

a:hover {
color: #000000;
}

Helaas houdt hij de links nog steeds lelijk blauw. Is dit te wijzigen of zit dit vast in Outlook? Als het is te wijzigen hoor ik graag hoe ik dit kan doen.
Alvast hartelijk dank voor een reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt om de template in te laden, maar ik kan geen bg images zien? Ze staan op de server en in dezelfde map en beide mogelijkheden werken niet. Heft iemand hier een oplossing voor?
Pagina: 1