Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Prachtig metaal overigens, dat aluminium.
No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
T-Mobile heeft een redelijke kans, aangezien Apple met Orange gesprekken heeft gehad en die rechten nu naar T-Mobile zijn gegaan. Het is lang stil geweest, dus de kans op goed nieuws is niet gering.
Maar we zullen het dinsdag weten.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
nu jullie weer
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Verder zou normaal gesproken John Mayer zijn opwachting weer moeten maken. Hij heeft voor zover ik weet nog geen MacWorld gemist de afgelopen jaren (presentatie Garageband 1.0 en 2.0, verschillende optredens).Dutchzilla schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:47:
mijn glazen bol voorspelt Steve Jobs in een blauwe spijkerbroek en een zwarte turtleneck op het podium.
Launching containers into space
Lijkt me niet, de Mac Pro's moeten het ook zonder blu-ray branders stellen...dawuss schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:03:De "grote" MBP's zouden dan allemaal kunnen worden voorzien van Blu ray branders en andere fancyness, terwijl het nieuwe "kleintje" het zonder optische drive moet stellen en helemaal van solid state storage is voorzien.
ik hoop op een nieuwe Macbook Pro...
Als deze niet komt op MWSF 08 dan bestel ik die dag erna gelijk de huidige MBP.
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Dutchzilla schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:47:
mijn glazen bol voorspelt Steve Jobs in een blauwe spijkerbroek en een zwarte turtleneck met sneakers op het podium.
|>
Zo nu klopt 't .Dutchzilla schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:47:
mijn glazenbol voorspelt een steve jobs in Levi's 501 spijkerbroek met St. Croix Turtleneck en New Balance 992 Sneakers op het podium
Waren er ook niet gesprekken met KPN over een introductie van de iPhone hier in NL?THE_BASE schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:18:
Ik heb een idee, of ik hoop, dat er een overeenkomst is gesloten met T-Mobile over het aanbieden van een Nederlandse iPhone. Het is wel eens tijd dat ook de Benelux met dat ding mag gaan spelen!
T-Mobile heeft een redelijke kans, aangezien Apple met Orange gesprekken heeft gehad en die rechten nu naar T-Mobile zijn gegaan. Het is lang stil geweest, dus de kans op goed nieuws is niet gering.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Op wat voor termijn kun je dat product verwachten in de winkels?
Verwijderd
De MBPs hebben toch een DVI uitgang? Met een simpele verloop heb ik mijn PowerBook (!) zo al tijden met HDMI aan mijn beamer hangen...ReCreator schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:50:
Ik hoop op een nieuwe MPB met kleine hardware verbetering (grote mag ook, als de prijs maar een beetje hetzelfde blijft als de huidige), en misschien Blu Ray (zal niet goedkoop zijn) of in ieder geval HDMI uitgang
Verwijderd
Hoop daar maar niet teveel op.Blowthebullet schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:37:
Hoop vooral dat de films die op de amerikaanse shop beschikbaar worden gemaakt voor europa.
Hetzelfde als Apple zijn eigen GSM-netwerk zou opstellen: US-only.
Movie-rentals: US-only.
Mijn gok voor MWSF08:
- MacBook Pro/Air 13" of kleiner
- Dock met de vormfactor van een iMac
- iPhone SDK (samen met firmware 1.1.3)
- Office '08
- Update voor Leopard
Ik vind die verloopjes nogal onhandig, en bovendien heb je dan geen geluid. Da's het mooie van HDMI: 1 kabeltje voor geluid en beeld. Overigens denk ik dat dit vooral prioriteit heeft bij de Mac Mini. Dat zou een perfecte HTPC zijn als ze 'm upgraden naar de Intel G35 chipset (X3500 + HDMI) + Wireless-N. En nog een eSATA poortje, dan ben ik helemaal tevredenVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:53:
[...]
De MBPs hebben toch een DVI uitgang? Met een simpele verloop heb ik mijn PowerBook (!) zo al tijden met HDMI aan mijn beamer hangen...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
nee... Dat zie ik niet gebeuren. Want dan zou je 2 accu's enzo moeten hebben, lijkt mij totaal niet praktisch en ligt naar mijn idee totaal neit in de lijn van apple op dit moment. Denk eerder een nieuwe macbook-stijl en miss ook een ssd-model... Maar ik denk ook een nieuwe functie/dienst die draadloos is... Kan niet wachten op morgenPhusebox schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:52:
toch blijf ik bij mijn standpunt; een laptop met detachable touch screen scherm dat wireless in verbinding staat met de base van de laptop
Het enige bewijs voor het dock, is een patentaanvraag door Apple. 95% zeker dat die er niet komt.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:12:
[...]
Hoop daar maar niet teveel op.
Hetzelfde als Apple zijn eigen GSM-netwerk zou opstellen: US-only.
Movie-rentals: US-only.
Mijn gok voor MWSF08:Denk dat dit realistisch is, buiten misschien het dock...
- MacBook Pro/Air 13" of kleiner
- Dock met de vormfactor van een iMac
- iPhone SDK (samen met firmware 1.1.3)
- Office '08
- Update voor Leopard
Ik verwacht eigenlijk alleen een vervanging voor de Macbook, die aanzienlijk lichter wordt. Eventueel wordt er nog een aankondiging gedaan voor een Apple TV v2, maar ik heb geen flauw idee wat ik daar van moet verwachten, behalve dat er een DVD-lezer in komt. Blu-ray verwacht ik niet, omdat het anders in de Mac Pro gezeten had. Er komt dus ook geen Blu-Ray in de Macbook Pro.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Tsja, dan zul je teleurgesteld zijnPhusebox schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:52:
toch blijf ik bij mijn standpunt; een laptop met detachable touch screen scherm dat wireless in verbinding staat met de base van de laptop
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik ga zo m'n stagecontract ondertekenen en dan hoor ik ook wat ik verdien. Hoop dat het veel is, kan ik tenminste de nieuwe MacBook kopen
[ Voor 28% gewijzigd door sOid op 14-01-2008 11:19 ]
Man, Ik hoop voor je data ze redelijk betalen. Stages en goed betalen gaan niet echt goed samensOid schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:18:
Ik snap de bedoeling van zo'n dock eigenlijk niet. Het is toch veel handiger om gewoon een losse monitor erbij te kopen? Heb je meer werkruimte... Staat wel minder netjes, maar toch.
Ik ga zo m'n stagecontract ondertekenen en dan hoor ik ook wat ik verdien. Hoop dat het veel is, kan ik tenminste de nieuwe MacBook kopen
het ultra dunne notebook zal ook NAND-geheugen bevatten
waarschijnlijk ook een groot touchpad. ala Ipod touch / iphone maar dan groter
het slimste lijkt mij om een tower te introduceren die rond de 1500 euro ligt. En wat dan ook nog eens te upgraden is. En met upgraden bedoel ik ook upgraden. Daar laat apple toch een aanzienlijk marktaandeel liggen. "betaalbare towers"
de goedkoopste "pro" is rond de 2400 euro toch.
http://www.logitech.com/i...ice/devices/3443&cl=us,en
Een nieuwe muis met deze zelfde technologie?
Upgraden is tegen de gedachtengang van apple. Ten eerste zijn er maar enkele upgrades bischikbaar. Je kan niet zomaar elke grafische kaart in een apple machine steken. Als je dit toch zou willen dat moet apple OSX ontwikklen voor verschillende hardware en dan krijg je problemen zoals bij windowsmurky123 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:52:
ik denk toch een ultra dunne 12 of 13 inch macbook pro met een externe optische drive.
het slimste lijkt mij om een tower te introduceren die rond de 1500 euro ligt. En wat dan ook nog eens te upgraden is. En met upgraden bedoel ik ook upgraden. Daar laat apple toch een aanzienlijk marktaandeel liggen. "betaalbare towers"
de goedkoopste "pro" is rond de 2400 euro toch.
Upgraden kan prima, mits de drivers aangeboden worden voor de hardware. Het makkelijkste is om te kiezen binnen het spectrum van hardware dat door en voor Apple wordt aangeboden.joriske18 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:58:
[...]
Upgraden is tegen de gedachtengang van apple. Ten eerste zijn er maar enkele upgrades bischikbaar. Je kan niet zomaar elke grafische kaart in een apple machine steken. Als je dit toch zou willen dat moet apple OSX ontwikklen voor verschillende hardware en dan krijg je problemen zoals bij windows
I've visited the Mothership @ Cupertino
Ik weet dat het gaat maar het is vrij beperkt, daar ligt volgens mij de kracht van OS X in. Het wordt ontwikkeld voor een beperkt aantal systemen tov de oneindige combiniaties hardware voor windows.VisionMaster schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:26:
[...]
Upgraden kan prima, mits de drivers aangeboden worden voor de hardware. Het makkelijkste is om te kiezen binnen het spectrum van hardware dat door en voor Apple wordt aangeboden.
Vandaar dat ik niet denk dat apple iets gaat introduceren waar de bedoeling van is dat je volop gaat upgraden.
Volgens mij heeft dit te maken met twee dingen:
- There is something in the air wordt ook wel eens gebruikt bij de aankondiging op televisie en radio stations. Als er een nieuwe aflevering of show van start gaat is dit de slogan. Ik gok dan ook op dat AppleTV uitgebreid gaat worden met of de mogelijkheid om nu ook films te huren of er komt een AppleTV versie2 met meer mogelijkheden.
- De kreet kan ook van toepassing zijn op draadloos. Denk aan Wifi, Wimax, kleinere meer vriendelijke laptops.
Ik denk dat het te vroeg is om Intel's Silverthorne chip al in een tablet verwerkt te hebben... Dus nog geen tablet...
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Stel dat je gelijk hebt, hebben wij er in Europa niets aan. Beiden waarschijnlijk US-only!
Denk dat ze daar wel punten mee zouden scoren.
Upgraden kan niet zomaar. Apple maakt gebruik van EFI, de rest van de wereld van Bios. Tevens kan je in een iMac alleen het geheugen en de harddisk upgraden (misschien ook CPU), maar de rest is toch echt definitief.VisionMaster schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:26:
[...]
Upgraden kan prima, mits de drivers aangeboden worden voor de hardware. Het makkelijkste is om te kiezen binnen het spectrum van hardware dat door en voor Apple wordt aangeboden.
Ik hoop trouwens dat ze met een Mac Mini of AppleTV incl HDMI (HDCP) + Blue-Ray komen. Ga een nieuwe versterken kopen en wil ook een Blue-Ray spelen. (gerucht)
[ Voor 19% gewijzigd door Zware Unit op 14-01-2008 15:22 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Maar dat vind ik niet echt iets voor MacWorld, maar gewoon voor tussendoor...willem169 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:56:
Misschien wel schermupdate van de iMac (zowel 20 als 24 inch).
Denk dat ze daar wel punten mee zouden scoren.
Aangezien die schermen gewoon werkelijke baggerkwaliteit zijn

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Weet ook niet hoe je aan die onzin komt? Heb je zelf een iMac met slecht scherm? Ik hoor er namelijk wel mensen over maar het scherm van mijn 24" is per-fect.CLB:
Maar dat vind ik niet echt iets voor MacWorld, maar gewoon voor tussendoor...
Aangezien die schermen gewoon werkelijke baggerkwaliteit zijn
Wat Macrumors.com over de iMac zegt
Product iMac
Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle
En toch geloof ik niet dat de iMac's nu al een update krijgen. Niet iets noemenswaardig voor dit MacWorld Event.willem169 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:11:
[...]
Weet ook niet hoe je aan die onzin komt? Heb je zelf een iMac met slecht scherm? Ik hoor er namelijk wel mensen over maar het scherm van mijn 24" is per-fect.
[...]
Ik ga voor de iPhone in nieuwe landen (hopend op NL), een nieuwe MacBook Air, GarageBand 2.0, Microsoft Office for Mac 2008 en.. One More Thing.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
feit is gewoon dat er relatief veel problemen zijn met beide iMac formaten... de 20" is eigenlijk inherent aan de TN-panel techniek die er is toegepast.willem169 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:11:
[...]
Weet ook niet hoe je aan die onzin komt? Heb je zelf een iMac met slecht scherm? Ik hoor er namelijk wel mensen over maar het scherm van mijn 24" is per-fect.
[...]
Bij de 24" heeft het een andere hardwarematige oorzaak waardoor de backlight links en rechts flink kan verschillen en ook een gelige waas over bepaalde delen van het scherm lijkt te hangen.
Een 24" met een fatsoenlijk betrouwbaar paneel is dus wel welkom.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Ik wel een oldskool-iSight op de kop weten te tikken, maar ik kan me bijna niet indenken dat er echt ACD met ingebouwde iSights zullen komen,.. je wil zo'n ding toch ook eens verplaatsen?
Tja Macrumors, lol moet je eens bij de Macbook kijken:willem169 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:11:
[...]
[...]
"Buy - Product recently updated"
Ik denk ook niet dat er een nieuwe Macbook komt. Er zullen eerder andere modellen komen, kleiner, lichter en voor een andere prijs.FerdiV schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:44:
[...]
Tja Macrumors, lol moet je eens bij de Macbook kijken:
"Buy - Product recently updated"
Verder ben ik het niet eens met de mensen die zeggen dat er geen markt is voor tablets. Kijk maar eens naar de Asus EEE pc. Ik denk dat er zeker een markt is voor een heel klein draadbaar laptopje/tablet pctje. Niet een Macbook Air van 11" maar nog kleiner, 7" bijvoorbeeld.
Die buyguide is niet echt betrouwbaar zo zien ze de prijs drop van de iPhone ook als update . En staat er dus al een tijd dat je hem niet moet kopen omdat hij om de 68 dagen wordt geupdate. Lekker realistischwillem169 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:11:
[...]
[...]
Het is dus gewoon een mockup.. maar ziet er opzich wel okee uit. Alleen de zwarte rand vind ik niet zo heel mooi (wel op de iMac) en het trackpad lijkt me veel te smal..

Dat zou wel geil zijn. Een ultra platte tablet mac à la iphone A4formaat. Te gebruiken met wifi om te internetten, even filmpje kijken, mail en zelfs als home theater remote etc.Erhnam schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:49:
[...]
Ik denk ook niet dat er een nieuwe Macbook komt. Er zullen eerder andere modellen komen, kleiner, lichter en voor een andere prijs.
Verder ben ik het niet eens met de mensen die zeggen dat er geen markt is voor tablets. Kijk maar eens naar de Asus EEE pc. Ik denk dat er zeker een markt is voor een heel klein draadbaar laptopje/tablet pctje. Niet een Macbook Air van 11" maar nog kleiner, 7" bijvoorbeeld.
Daarom staat het volgende er ook bij:carfreak02 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:58:
[...]
Die buyguide is niet echt betrouwbaar zo zien ze de prijs drop van de iPhone ook als update . En staat er dus al een tijd dat je hem niet moet kopen omdat hij om de 68 dagen wordt geupdate. Lekker realistisch
Notes: * Apple's last "update" was simply the $200 price drop and discontinuation of the 4GB model. This does not necessarily reflect when Apple will introduce the next iPhone revision.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Laat Apple dan op de proppen komen zetten met 'n middenmaatje.. van 9"Erhnam schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:49:
Niet een Macbook Air van 11" maar nog kleiner, 7" bijvoorbeeld.
Zodoende wordt 't scherm groter, en krijgt 't meer pixels, de behuizing wordt iets groter,
waardoor je ook een groter toetsenbord, touchpadje krijgt voor nog meer gebruikersgemak
maar let maar op de iHome komt..
De reden waarom de asus eee pc zo populair is is vooral dankzij de lage prijs, andere 7" notebooksVerder ben ik het niet eens met de mensen die zeggen dat er geen markt is voor tablets. Kijk maar eens naar de Asus EEE pc. Ik denk dat er zeker een markt is voor een heel klein draadbaar laptopje/tablet pctje. Niet een Macbook Air van 11" maar nog kleiner, 7" bijvoorbeeld.
die rond de 500€ of meer kosten zijn bijlange niet zo populair. Als apple al een 7" zou uitbrengen
verwacht ik niet dat deze goedkoop gaat zijn....
Alleen 7" is wel leuk, maar wel met een hogere resolutie dan de Eee's en dat wordt 'm denk niet...
Verwijderd
Bedankt voor de verduidelijking!
Ik hoop dat je in de laatste zin het opnieuw hebt over een MacBook.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:09:
Persoonlijk natuurlijk. Acers, dat is chocoladeverpakkingplastic. De stevige kraakvrije polycarbonaat casings zijn gewoon grote klasse voor een notebook in die prijsklasse.
Die touchpad lijkt me wel leuk voor iPod touch en iPhone maar ik zie me nog niet onmiddellijk met iets dergelijk werken x aantal uur per dag...murky123 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:52:
ik denk toch een ultra dunne 12 of 13 inch macbook pro met een externe optische drive.
Zoals eerder gezegd is de troef van Apple het gebrek aan veelzijdige configuraties. Trouwens voor een powerhouse voor bvb games is ééntje zelf samenstellen haast altijd de beste of beter gezegd goedkoopste oplossing...
Als ik me niet vergis is dit toch al meer dan een rumor, ik herriner me toch nieuwsposts dat iTunes binnenkort ook films zal aanbieden. De stap is niet ver te zoeken. Aangezien al televisieseries aangeboden worden en ook YouTube-media.Erhnam schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:50:
- There is something in the air wordt ook wel eens gebruikt bij de aankondiging op televisie en radio stations. Als er een nieuwe aflevering of show van start gaat is dit de slogan. Ik gok dan ook op dat AppleTV uitgebreid gaat worden met of de mogelijkheid om nu ook films te huren of er komt een AppleTV versie2 met meer mogelijkheden.
Ik vind persoonlijk dit formaat te klein. De guldenmiddenweg die eerder beschreven werd van 9" lijkt me ook wel iets, maar toch 11" of 12" lijkt me de beste combinatie van het praktische en het werkbare...Erhnam schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:49:
Verwijderd
uiteraard, het was contrasterend bedoeldKS1987 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:12:
Ik hoop dat je in de laatste zin het opnieuw hebt over een MacBook.
Mensen die beleggen kunnen misschien nu al aandelen kopen, na de expo stijgen die altijd een beetje
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik heb begrepen dat er morgen best weleens MacBook Pro's aangekondigd zouden kunnen gaan worden met hybride óf volledige solid state harde schijven. (bron).
One More Thing schijnt iets met SMS te doen dit jaar.Falcon schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:33:
Is er ook een site waar je smsjes van kunt ontvangen met daar in de keywords van de keynote?
[ Voor 37% gewijzigd door mindcrash op 14-01-2008 21:35 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
je bent een klein beetje spuit 11 met die SSD in MBP rumormindcrash schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:33:
Nog een geruchtje:
Ik heb begrepen dat er morgen best weleens MacBook Pro's aangekondigd zouden kunnen gaan worden met hybride óf volledige solid state harde schijven. (bron).
[...]
One More Thing schijnt iets met SMS te doen dit jaar.
Launching containers into space
http://www.macrumors.com/...macbook-air-domain-names/
Uhm, volgens mij kwam dat niet hier eerder voorbij (of ik heb er overheen gekeken).Whieee schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:36:
je bent een klein beetje spuit 11 met die SSD in MBP rumor
Tenzij je die sub "notebook" bedoeld... die zal inderdaad absoluut flash geheugen gaan bevatten, omdat Steve dan aan de slag kan met zaken als "bevat geen draaiende onderdelen". Maar dat is/wordt waarschijnlijk geen MBP, maar meer een nieuw produkt
Ik geloof zelf trouwens niet dat het een notebook gaat worden, maar meer een UMPC achtig iets. (aangezien dat weer mooi hand in hand zou kunnen gaan met de iPhone).
Overigens, nog iets anders...
De keynote wordt dit keer groots aangekondigd. Bekijk de homepage van Apple maar eens!
[ Voor 27% gewijzigd door mindcrash op 14-01-2008 21:57 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Verwijderd
Dat zal ongetwijfeld op engadget komen hoorVerwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:55:
Is er iemand die de uiteindelijke resultaten gaat verwerken tot een mooi verslag? Dit zou echt een mooie forum post kunnen worden. Ideaal voor de mensen die morgen laat thuis komen en alles in 1 opslag volledig objectief willen lezen.
Ja, de MacRumors twitter, zie mijn eerdere postFalcon schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:33:
Is er ook een site waar je smsjes van kunt ontvangen met daar in de keywords van de keynote?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
http://www.engadget.com/2...ok-air-evidence-wafts-by/
Hier had uw reclame kunnen staan.
Uit de comments aldaar: MacBook Air in de Apple Store?sOid schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:32:
Nogmeer MacBook Air bewijs:
http://www.engadget.com/2...ok-air-evidence-wafts-by/
Maar dit kan natuurlijk ook fake zijn uiteraard
1440*900 zijn de geruchten. Hier zeggen ze dat de keynote is uitgelekt: http://www.pocket-lint.co...ynote-speech-leaked.phtmlCLB schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:41:
Jammergenoeg geen schermgrootte/ resolutie....
Denk dat de Air dus ook grijs wordt... hoop het niet want alles is hier zwart en dat wil ik zo houden ookmindcrash schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:39:
[...]
Uit de comments aldaar: MacBook Air in de Apple Store?
Jaja weet ik... Maar ik hoop op 'n kleinere versie dan de huidige 13,3 incher..DaannO schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:49:
1440*900 zijn de geruchten.
En die zal wel geen 1440x900 gaan ondersteunen..
Ja die is probably fake. Staat ook al eerder in dit topic.DaannO schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:49:
[...]
1440*900 zijn de geruchten. Hier zeggen ze dat de keynote is uitgelekt: http://www.pocket-lint.co...ynote-speech-leaked.phtml
Hmm lijkt me fake eigenlijk. Prijs is ook behoorlijk hoog, kan je bijna beter een MBP kopenmindcrash schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:39:
[...]

HP , Dell & volgens mij Asus hebben al UMTS embedded laptops, en Apple als enige nog niet.
Leuk dat Wifi, echt mobiel werken op het terras / " on the go" doe je anno 2008 toch echt met een 3G+ laptop.
"there something in the Air"
Yes. HSDPA
Dan baal ik echtweeraanmelden schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:18:
Zou de nieuwe reeks laptops eindelijk 3G krijgen?
HP , Dell & volgens mij Asus hebben al UMTS embedded laptops, en Apple als enige nog niet.
Leuk dat Wifi, echt mobiel werken op het terras / " on the go" doe je anno 2008 toch echt met een 3G+ laptop.
"there something in the Air"
Yes. HSDPA
Waarschijnlijk gaat de hele notebooklijn op de schop. Een Macbook Air met 13,3", een zware processor en een onboard videokaart (kan niet anders als je hem 50% dunner maakt), lijkt ernstig veel op een gewoon Macbook.
Ik weet gewoon vrij zeker dat de Macbook wordt vervangen, de nieuwe Macbook gaat gewoon te dicht tegen die Macbook aanzitten. Overigens: hij heet GEEN Macbook Air, aangezien macbookair.com is gekaapt door een grapjas met reclames.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Nee. Is niet interessant voor de US markt. Eén nog aan te kondigen iPhone 3G zal dan ook hoogstwaarschijnlijk alleen bedoeld zijn voor de Europese en Aziatische (NTT DoCoMo/Japan!) markt.weeraanmelden schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:18:
Zou de nieuwe reeks laptops eindelijk 3G krijgen?
Lijkt me niet, totaal nutteloos in de USA (dan zou het meer iets als WiMax worden, naast WiFi)Yes. HSDPA
Ze hebben heus wel onderzocht of het marktaandeel dan nog verder zal stijgen hierzo en dergelijke...Eiríkr schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:37:
Zie je bijvoorbeeld ooit Apple reclames op tv behalve in de UK?
Ze weten toch wel dat Nederlanders (en mensen uit andere landen) Apple producten kopen, aangezien mond op mond reclame waarschijnlijk meer dan zat is.. + het internet, oftewel het grootste, makkelijkste, snelste en goedkoopste medium ter wereld en ze hebben niet eens tv-reclames nodig!
SSD drives komen volgens mij niet in 60 GB ed, maar in 32 - 64 GB. Dat 40" SHD Cinema Display is wel een leuke finishing touch overigens.mindcrash schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:39:
[...]
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Dat zegt niks. Hetzelfde geldt voor macbookpro.com (of macbook.com)spk2go schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:25:
[...]
Ik weet gewoon vrij zeker dat de Macbook wordt vervangen, de nieuwe Macbook gaat gewoon te dicht tegen die Macbook aanzitten. Overigens: hij heet GEEN Macbook Air, aangezien macbookair.com is gekaapt door een grapjas met reclames.
Ach, we zien het morgen wel
Sandisk heeft er zelfs al eentje van 72Gb ;-)Hertog schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:45:
SSD drives komen volgens mij niet in 60 GB ed, maar in 32 - 64 GB.
Wat die pic betreft, volgens mij heeft iemand de configuratiepagina van een MacBook creatief behandeld ... het lijkt daar iig wel heel erg sterk op
[ Voor 25% gewijzigd door mindcrash op 15-01-2008 00:18 ]
Toch geloof ik dat niet want merken als HP en Dell doen het wel. Zeker in deze markt en in deze tijd zou Apple erop in moeten spelen.CLB schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:40:
[...]
Ze hebben heus wel onderzocht of het marktaandeel dan nog verder zal stijgen hierzo en dergelijke...
Ze weten toch wel dat Nederlanders (en mensen uit andere landen) Apple producten kopen, aangezien mond op mond reclame waarschijnlijk meer dan zat is.. + het internet, oftewel het grootste, makkelijkste, snelste en goedkoopste medium ter wereld en ze hebben niet eens tv-reclames nodig!
Dat wel, maar de prijzen van de 20" en 23" zijn daar niet veranderd. Kan me niet voorstellen dat ze die niet in prijs laten zakken.Hertog schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:45:
[...]
SSD drives komen volgens mij niet in 60 GB ed, maar in 32 - 64 GB. Dat 40" SHD Cinema Display is wel een leuke finishing touch overigens.
Apple zou 'm weliswaar niet precies zo maken, maar de mockup ziet er cool uit
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Daarmee krijg je inderdaad de wereld mee aan je voeten.....
Dat is een beetje kip en ei verhaalEiríkr schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:37:
Dat is ook gelijk het "probleem" dat Apple al jaren heeft inmiddels. Het merk richt zich nog altijd teveel op de USA markt. Op alle gebieden. En ik weet dat het iTunes verhaal een verhaal apart is i.v.m. de rechten op media maar toch laat het "de rest" van de wereld wat achter liggen. Zie je bijvoorbeeld ooit Apple reclames op tv behalve in de UK?
De reden dat ze zich vooral richten op Amerika (en in Europa de UK) is omdat daar het marktaandeel van Apple gewoon een stuk hoger is dan in de rest van de wereld. Maar je kan ook andersom redeneren en zeggen dat het marktaandeel in de rest van de wereld zo laag is, omdat daar geen Apple Stores (van Apple) zijn en ze vrijwel geen reclame maken. Maar Apple is zeker bezig om het marktaandeel in de rest van de wereld te vergroten. Zo komen er Apple Stores buiten de Verenigde Staten, Canada, Japan en Engeland. Een voorbeeld is deze locatie in Munchen. Terwijl de Macbook Air (of een andere kleine subnotebook) voornamelijk in Japan een groot succes zou moeten worden en daar zo het marktaandeel moet vergroten...
Alleen is er dan wel erg weinig ruimte voor een accu. Terwijl het scherm (als de 13,3 inch geruchten kloppen) toch nog wel een aardige verbruiker zal zijnecteinascidin schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:25:
[afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 15-01-2008 09:31 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Een beetje geruchtenkanon stopt natuurlijk een LED-display in dat ding.Hoedje schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:29:
Alleen is er dan wel erg weinig ruimte voor een accu. Terwijl het scherm (als de 13,3 inch geruchten kloppen) toch nog wel een aardige verbruiker zal zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door mOrPhie op 15-01-2008 09:35 ]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Maar toch, Apple is te weinig "aanwezig". Er komt langzaam verandering in dat weet ik ook maar het zou allemaal nog veel grootser en beter kunnen.Hoedje schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:29:
[...]
Dat is een beetje kip en ei verhaal.
De reden dat ze zich vooral richten op Amerika (en in Europa de UK) is omdat daar het marktaandeel van Apple gewoon een stuk hoger is dan in de rest van de wereld. Maar je kan ook andersom redeneren en zeggen dat het marktaandeel in de rest van de wereld zo laag is, omdat daar geen Apple Stores (van Apple) zijn en ze vrijwel geen reclame maken. Maar Apple is zeker bezig om het marktaandeel in de rest van de wereld te vergroten. Zo komen er Apple Stores buiten de Verenigde Staten, Canada, Japan en Engeland. Een voorbeeld is deze locatie in Munchen. Terwijl de Macbook Air (of een andere kleine subnotebook) voornamelijk in Japan een groot succes zou moeten worden en daar zo het marktaandeel moet vergroten...
Verwijderd
die kan natuurlijk nooit dicht met het schanierpunt zo bevestigdecteinascidin schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:25:
[afbeelding]

En dan zeggen ze dat mensen die een fake keynote typen tijd tevele hebben... deze topic wordt anders ook behoorlijk lang met slechte roddels... En iedere keynote blijkt het wederom een topic vol onzin

Verwijderd
Time Machine netwerk ondersteuning moet er spoedig bij komen, toch wel irritant...Rogier schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:19:
Ik gok op een goed werkende firmware voor de AEBS.... ik word namelijk stapelgek van het wegvallen van de verbinding.
Netjes, maar toch verkopen die Acers als zoete broodjes...

Mooi, ik denk dat dit toch een betrouwbare live feed zal kunnen geven.mindcrash schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:48:
De keynote wordt dit keer groots aangekondigd. Bekijk de homepage van Apple maar eens!
Inderdaad, zeer netjes. Hopelijk was dat geen sarcasme, met internet weet je nooit...ecteinascidin schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:25:
[afbeelding]
Ik wil iets even opmerken uit zakelijk standpunt. Europa is een veel moeilijkere markt om te bereiken. Terwijl de gemiddelde welvaart, cultuur, voertaal, ... in Amerika gelijk is. Is dit een heel ander verhaal in Europa. Een ware nachtmerrie om hier door te breken. Laten we heel eerlijk zijn, Apple producten zijn niet bepaald goedkoop. En vooral in de landen waar de welvaart net iets lager ligt, gaat men ook waarschijnlijk eerder opteren voor een instapmodel van bvb Acer. Er is zeker hier een markt, maar die markt is veel moeilijker om zich in te werken en dat kan de winstmarge onder druk zetten. De iPod is hier wel razend populair, maar de prijs van concurrenten liggen in de buurt. (De prijs van een multimedia-apparaat en computer ligt ook ver uit elkaar.) Terwijl op de PC-markt de prijzen heel open liggen. Om nog maar te denken aan het feit dat veel mensen de stap van Windows naar een heel nieuw besturingssysteem maar eng vinden...Hoedje schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:29:
Dat is een beetje kip en ei verhaal.
En om eens mijn eigen inbreng te doen.
http://www.tuaw.com/2008/...-in-line-for-the-keynote/
Deze jongens hebben er wel heel veel voor over...
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 15-01-2008 10:52 ]
Het scherm moet in dit geval wel heel licht zijn, anders valt de notebook gewoon naar achteren om, als je hem ver naar achter openklapt.ecteinascidin schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:25:
[afbeelding]
Die ethernetpoort lijkt mij niet zo fijn: het voordeel van het snelle verbinden zonder wachtwoorden te moeten weten, is dan weg. Bovendien zorg je er dan voor dat veel routers niet volgens de regels geïnstalleerd kunnen worden. Ik weet overigens niet of dit ook het geval is bij de Apple AE.
Dit topic is gesloten.
Voor slowchat: zie #apple op irc.tweakers.net :)
(er is ook een webversie beschikbaar)
Gezocht: iemand die na de keynote een mooie topicstart wil maken voor de opvolger van dit topic. Contact dawuss via DM/IM :)