Macworld 2008 - Verwachtingen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.197 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/engadget.com/media/eng-macworld-banner.png

Op 15 january zal Steve weer een keynote houden in San Fransisco op de Macworld conference 2008.

Live coverage, om 18:00 uur:
MacRumours Live

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/geACHyGS064X5QyJ8muNOy4r/full.jpg

Wat te verwachten ?

Mijn grote predictions:
Sub-notebook
Cinema Displays
Nieuwe features Mac OS X 10.5.2
Microsoft die even langskomt om wat over Office 2008 te vertellen
En de slogan doet met denken aan iets wat te maken kan hebben met WiFi:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VMleamDAeaesUl75tzi89QNB/full.jpg

Wat verwachten jullie ?

[ Voor 35% gewijzigd door Kaspers op 13-01-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Wat er ook komt, er zullen altijd veel mensen teleurgesteld zijn :)

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet iets met draadloos te maken hebben, kan toch niet anders "there's something in the air"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eiríkr schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:18:
Wat er ook komt, er zullen altijd veel mensen teleurgesteld zijn :)
Met verwachtingen die soms lijken op 'een nucleair-aangedreven mini-mac ter grootte van een kakkerlak met een uitvouwbaar 30" led-tft met een 20GHz proc en 3TB geheugen' is dat ook niet zo gek natuurlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

De aankondiging van een 13" MacBook Pro, naar analogie met de 13" PowerBook uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Goed, ik zal iedereen de moeite besparen en een van de laatste drafts van Steve maar gewoon plaatsen.

Greetings! Welcome to Moscone Center
Quick Overview: iPod/iTunes
- iPod has been extremely profitable for us this holiday season
- Sales figures, market share
- Our new models are doing better than ever
- 3 iPod games released last month accidentally (supposed to be for today)
- Another new game today: Chess
- iTunes doing extremely well (sales figures/market share)
- Today: 30 indie labels releasing their entire catalogs in iTunes Plus
- Many more to follow in the next few months

iPhone
- Best iPod ever
- Sales figures, market share
- Sales beyond our wildest dreams
- Much more than the 1% market share we asked for in January
- Starting today: 8GB $399, 16GB $499
- Four times the memory as original iPhone for the same price
- iPhone is coming to Japan in March with NTT DoCoMo
- SDK is unveiled!

iPhone/iPod Touch SDK
- Apps and Widgets
- Using Cocoa with Objective-C
- Developers submit programs as source code, not executable
- Specify iPhone or both iPhone/Touch (certain features iPhone only)
- Set your own price: Apps $0-$6.99, Widgets $0-$2.99
- Users buy/download in iTunes Wi-Fi Store / iTunes Store (Mac/PC)
- Automatic updating wirelessly or docked

- Demonstration of exporting from XCode 3 to iTunes Store
- Submits source code to Apple for validation (make sure that people aren't abusing the system, prevent malware and viruses)
- If using microphone or GSM, iPhone only; otherwise, available for both iPhone and iPod Touch
- Apps can be free or up to $6.99; Widgets free or up to $2.99
- Developers recieve 70% of revenue for their products
- Licensed under Apple Mobile Software License
- Can download wirelessly from iTunes Wi-Fi Store or docked to computer from iTunes Store
- Demonstration of wirelessly downloading (and running) the app submitted earlier
- Apps and widgets can be rearranged on front screen; front screen scrolls to show all apps/widgets
- Resubmit updated versions of apps; when added to store, iPhone/Touch will ask you to update it next time you use it (or next time you dock the iPhone/Touch)
- Developers can get their hands on a beta version of the SDK tomorrow on ADC and start developing; final version due early February
- iTunes 7.6 and iPhone/iPod Touch Software update 1.3 allowing for Apps mid-February

Example apps/widgets
Apps:
- iChat (coming with 1.3 update) (AIM, Jabber/Google Talk)
-- Quick demonstration
- RSS Feed Reader (coming with 1.3 update) (read feeds online or off)
- One of our partners made something cool: Last.fm (scrobble tracks played on iPhone/touch wirelessly without syncing w/ computer)
Widgets:
- Dictionary (coming with 1.3 update) (quickly look up words, translate, use wikipedia)
-- Quick demonstration
- Yellow/White Book (coming with 1.3 update) (search for contacts, add them to your address book directly from the app, will sync back with address book on your Mac/PC)
- Sports Ticker (coming with 1.3 update) (choose your sports and teams, get updates on their progress)
- Another partner: Twitter (update your Twitter on the fly, see your friends tweets)

- Try these out on the show floor today

Mac
- Sales are getting better and better every day
- Hardware sales figures/market share
- Leopard released October; doing spectacularly
- Sales figures/market share
- Selling extremely well; estimated to overtake Tiger in terms of marketshare by June if you only count the new Macs that come with it preinstalled; even quicker if you include boxed copies
- 10.5.2 out today - many bug fixes, also addressing a lot of issues and complaints users had such as list view with stacks and certain HIG non-compliance issues

New MacBooks!
- What would MacWorld be without a new Mac? (sorry about last year)
- Completely redesigned MacBook
- Completely aluminum body like MacBook Pro
- 13" screen at 1440x900
- Two colors: Black and Silver
- Looks gorgeous at 0.8" thin
- A major feat of engineering - patents abound
- DVD drive pops open on side when eject button is pressed
- New on all notebooks and iMac: iSight HD (720p)
- New backlit keyboard based on recent Apple Keyboard revisions (keys slightly lighter than that of laptop casing, colorwise)
- New matching MagSafe cable (Aluminum ends, cord color matches that of keyboard)
- New matching Apple Remote (slightly smaller with larger overall buttons)
- Intel GMA X3100 graphics
- 3 models

- Completely phasing out the combo drive on all product lines today
- BTO models can upgrade all the way to 2.6GHz/4GB Memory/320GB hard drive
- 4.5 hours of battery life
- Starting at $1199

Product Refreshes
- Refreshing Mac Pro and Mac mini today
- Mac Pro now with Penryn!
- Base model 2x2.8GHz dual-core/1GB/NVIDIA GeForce 7300 GT 256MB/250GB(1x250GB)/1x16x double-layer SuperDrive
- Upgradeable to 2x3.2GHz quad-core/16GB/NVIDIA Quadro FX 4500 512MB/4TB(4x1TB)/2x16x double-layer SuperDrives
- Starting at $2,499
- Mac mini gets slight speed bumps and double-layer SuperDrive in all models
- Base model 2.0GHz IC2D/1GB/100GB
- BTO Upgradeable to 2.4GHz IC2D/4GB/320GB
- Starting at $599

One More Thing
- Been brewing for a while
- YouTube's been in Apple TV and iPhone/iPod touch: now it's in iTunes
- Download YouTube videos straight to iTunes or from iPhone/iPod Touch for later offline viewing (sync back to computer)
- Coming in iTunes 7.6 and iPhone/iPod Touch 1.3 updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Mjah zo zijn er wel meer gepost, ik geloof er niks van. Ik zie het volgende week wel gewoon.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ja het is uiteraard fake. Eigenlijk best wel eng dat iemand er zo mee bezig is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

"there is something in the air" kun je ook refereren naar de Liefde.

Dus Apple gaat producten uitbrengen waar je spontaan verliefd op kunt worden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan in elk geval niet wachten :D

Dit gaat mijn eerste mac worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

KS1987 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:23:
naar analogie met de 13" PowerBook uit het verleden.
12" :)

Er zijn mensen die denken dat de 'Air' slaat op de naam van die lichte MacBook: http://www.macrumors.com/2008/01/06/thin-macbook-specs/. Ik vind het maar een vreemde naam, om eerlijk te zijn, en die opmerking 'not a pro device' lijkt er op te duiden dat er maar weinig zit tussen de gewone MacBook en die 'Air'.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Het enige waar ik naar uitkijk (qua dingen die ook echt zo kopen atm) is een nieuwe MM. En dan heb ik vooral wel oren naar een MM zonder scrollbal, en dus met een soort touchpad.

Maargoed, nog een paar nachtjes slapen en we weten er meer over :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Een aluminium macbook is zo gek nog niet, zeker als je kijkt naar de huidige consumentenlijn. Alles is aluminium, toetsenborden, de imac, mac mini enz enz.... het witte plastic is gewoon verleden tijd.

Misschien dus een aluminium behuizing met witte toetsen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Hertog schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:42:
[...]

Er zijn mensen die denken dat de 'Air' slaat op de naam van die lichte MacBook: http://www.macrumors.com/2008/01/06/thin-macbook-specs/. Ik vind het maar een vreemde naam, om eerlijk te zijn, en die opmerking 'not a pro device' lijkt er op te duiden dat er maar weinig zit tussen de gewone MacBook en die 'Air'.
http://9to5mac.com/macbook-air-2453564654

Redelijke kans dat het ding dus idd MacBook Air gaat heten.. ben zelf niet helemaal fan van de naam though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop op een iphone met extra geheugen/ gps

de iphone 2 dus...

maar dat is maar luidop dromen.

voor de rest heb ik niets nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Eswip schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:00:
[...]

http://9to5mac.com/macbook-air-2453564654

Redelijke kans dat het ding dus idd MacBook Air gaat heten.. ben zelf niet helemaal fan van de naam though.
Aan de andere kant zie die dingen wel te faken volgens mij. Hoe dan ook, hier nog wat voorspellingen van de schrijver van 9to5. Aangezien hij tot nu toe vaak goed zat lijkt me dat wel interessant om te lezen - al zou ik die Mind wanders niet te serieus neemen. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mijn kristallen bol - hopelijk niet te treoebel - verwacht een tablet-achtige nieuwe *Book. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25
Het zijn allemaal speculaties , we zien het dinsdag wel . :) Ik ben benieuwd wat Steve te zeggen heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door carfreak02 op 12-01-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Men loopt al jaren te speculeren over tablets en sub notebooks (in wat voor variant ook). Dus dat zal wel tegenvallen.

There is something in the air kan zoveel betekenen dat je daar al helemaal geen waarde aan moet hechten. Gewoon afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat er 'in de lucht hangt'

Iets waar niemand rekening mee had durven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
Ramzzz schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:10:
Mijn kristallen bol - hopelijk niet te treoebel - verwacht een tablet-achtige nieuwe *Book. :)
Ik denk dat dat nog wel even duurt.. De markt daarvoor is gewoon veel te klein.

mbt de text "There's something in the air" verwacht ik een nieuw soort notebook. Deze zal extreem licht zijn en ik verwacht met flash en zonder opticaldrive.. Denk alleen niet dat het een sub-notebook wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De markt voor tablets idd te klein. (en er zijn al genoeg fabrikanten die ze aanbieden en niet echt gigantische verkoopscijfers halen)

Waar echter wél een markt voor is, is een hyperlichte notebook. Ik wacht er in elk geval met smart op (kan het nog niet betalen, maar als ik een notebook koop MOET het apple zijn en liefst een hele lichte)

Subnotebook hoeft ook niet echt, als je een 12-13" heel licht kan maken, dan maakt de grootte me op zich niet uit (dat is zowat A4 formaat, dus kleiner hoeft niet. Dan kan je er ook nog een normaal toetsenbord onder zetten)

De ideale macbook weegt ongeveer 1 kg minder :) geen optische drive en iets dunner. Als ze dat kunnen realiseren hebben ze voor mij de perfecte notebook gemaakt. (mag prima met single core enz.). En als ik één bedrijf moet uitkiezen die dit kan waarmaken, is het apple wel. Al 10 jaar de beste een mooiste en strakste notebooks op de markt (aan goede prijzen).

Al de rest boeit me minder, fingers crossed dus :)

ah, en btw... NIET in alu :p Sorry, maar dat erg sterke polycarbonaat is het ideale materiaal voor dergelijke toepassingen. Stevig, deukt niet, kraakt en 'piept' niet. Het komt zeker niet over als één of ander cheap plastic (acer anyone) en heeft een hele quality feel. Macbook pro's zijn sowieso voor mij geen optie omdat ik alu niet echt vind passen en niet echt mooi vind. (en ze zijn voor mij te duur). Maar pleaaaaaase, laat de macbook uit polycarbonaat gemaakt worden...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Something's in the air...

ergo: Phil Schiller aan een staaldraad al vliegend door het Moscone Center Auditorium terwijl Steve samen met Phil de nieuwe skydiver-proof iPhone demonstreert.

Verder uiteraard nieuwe MacBook Pro's. Dunner, sneller, 6 uur op accu, HD iSight, en niet te vergeten -> the return of the 12" ;)

zometeen m'n andere duim ook effe proberen :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:26
- Nieuwe Airport met ingebouwde harde schijf, voor al uw draadloze Time Machine backups
- Apple TV met ingebouwde TV tuner
- Subnotebook
- 10.5.2
- 1.1.3
- iTunes movie rental

Zoiets, gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Ik weet niet zeker of dit voorgaande jaren ook is gebeurd, maar ik heb ergens gelezen dat de Europese media is uitgenodigd ergens in Londen. Hier kunnen ze live de keynote bijwonen en hoeven ze niet naar SF toe ;).

Een van de usual suspects is sowieso een nieuwe/vernieuwde notebook (ergens tussen de gewone macbooks en pro's in qua specs). Ik hoop een iPhone 16GB en een officiele aankondiging van de 3g versie (dit moet haast wel samengaan met de aankondiging van iPhone in japan/land in europe) aangezien zeker Japan al bijna niks anders meer biedt dan 3g.

En als klap op de vuurpijl denk ik dat er iets staat te wachten dat een serieuze concurrent gaat worden voor mediacenters of pvr's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
* sOid hoopt in ieder geval op een nieuwe notebook

Wil heel graag overstappen naar Apple. Niet dat ik er nu al geld voor heb maargoed, ik wacht toch liever op rev2 van een eventuele nieuwe MacBook ;)

offtopic:
Mag dit topic eigenlijk wel? Dacht dat er hier niet echt gespeculeerd mocht worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gebakken lucht dekt de titel ook wel.

We zien over 3 dagen wel, ik geloof dat ik er vaker naast dan goed zit en voorgaande jaren was alleen de Macmini een vooraf gelekte hit.... wat Thinksecret uiteindelijk de kop heeft gekost.
De voorgaande jaren waren het iig wel grote hits. De iPhone, Een intel Macbook Pro en dus die macmini waren de vorige 3 jaren de hits. Nu zou dat best die ultraportable kunnen zijn. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Delerium op 12-01-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Leuk topic Kaspers. Wat zal ik genieten als ik Steve Jobs was en je ziet mensen over de hele wereld speculeren. Heerlijk!

Zelf verwacht ik weinig deze keer. Ik denk dat het een sales show gaat worden. Volgens mij is het net namelijk veel te vroeg voor een aantal inovaties waar we op zitten te wachten. Maar meestal heb ik het mis dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

BladePHQ schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:40:
Ik kan in elk geval niet wachten :D

Dit gaat mijn eerste mac worden !
Idem! (met een beetje geluk...)
Hertog schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:42:
[...]

Bedankt voor de correctie en nuttige link. ;)
sOid schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:45:
* sOid hoopt in ieder geval op een nieuwe notebook

Wil heel graag overstappen naar Apple. Niet dat ik er nu al geld voor heb maargoed, ik wacht toch liever op rev2 van een eventuele nieuwe MacBook ;)

offtopic:
Mag dit topic eigenlijk wel? Dacht dat er hier niet echt gespeculeerd mocht worden :)
2nd revision bedoelt u of heb ik het verkeerd geïnterpreteerd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Nieuwe ACD's met LED-displays en ingebouwde (HD) iSigt + 3G iPhone (met GPS) en je hoort me niet meer. :Y)

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Arne schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:52:
Nieuwe ACD's met LED-displays en ingebouwde (HD) iSigt + 3G iPhone (met GPS) en je hoort me niet meer. :Y)
Ja hoor, effe 'webcammen' met een HD cam en de volledige downloadlimiet er doorgejaagd. (en voor je begint, Nederland is een uitzondering). Ik zie niet in waarvoor je die cam nog kan gebruiken, dus euh... De cam die in de macbooks zit levert reeds haarscherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
De cam die in de nieuwe iMac zit vind ik ook perfecte kwaliteit geven! Heb in mijn laptop een 1.3 Megapixel camera zitten. Maar de iSight is naar mijn idee van veel betere kwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 13-01-2008 00:07 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:44
Hoop wel dat ze nieuwe acd's uitbrengen, beetje aansluitingen toevoegen, LED-display, hmm laat maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

De Airpod!!! Ik weet alleen nog niet wat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik hoop heel erg op een nieuwe Mighty Mouse, met touchpad. Het scrollwiel van mijn huidige heeft het nu definitief opgegeven en ik vind het toch wel een hele fijne muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
SdtThys schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:09:
Hoop wel dat ze nieuwe acd's uitbrengen, beetje aansluitingen toevoegen, LED-display, hmm laat maar komen :)
Ik denk dat LED nog veel te duur is voor de displays van dat formaat.. Daarbij is MacWorld altijd erg op de comsument gericht.. Dus ik verwacht geen nieuwe displays, hoewel het wel eens tijd wordt..

Ik hou het bij iTunes rentals, update voor de iPhone/iPod Touch, update voor Leopard (10.5.2) en een nieuwe notebook zonder optical drive en flash geheugen..

Heel misschien een AppleTV update, of mogelijk zelfs een nieuwe Mac mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 15:01

scorpie

Supra Addict

Bigg Balls schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:26:
De Airpod!!! Ik weet alleen nog niet wat het is :)
Zoiets als een air guitar, maar dan in de vorm van een iPod, duh.... :P

Ik hoop iig op een nieuwe mbp, maar ach, ik zie het allemaal wel.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
ik heb hier t geld klaarstaan als er eindelijk een fatsoenlijke iMac 24" komt met een goed display

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Phusebox schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:15:
ik heb hier t geld klaarstaan als er eindelijk een fatsoenlijke iMac 24" komt met een goed display
De 24" heeft een goed display? Afgezien van die glasplaat ervoor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe het zit met matte/glossy schermen.. de afknapper voor de gewone macbook en de imac voor mij...

Zie al met enige vrees tegemoet dat de mac book pro ook richting glossy only gaat.. (en dan bestel ik gewoon de 'oude' mbp met matte scherm)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
KS1987 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:37:

[...]

2nd revision bedoelt u of heb ik het verkeerd geïnterpreteerd?!
Jep, klopt :) En zeg maar je hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
CyBeR schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:57:
[...]

De 24" heeft een goed display? Afgezien van die glasplaat ervoor dan.
http://blog.neofoto.nl/?p=3

daar gaat 't 'm om..

maar goed, gelukkig heb ik wel een goede :p

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Laatst online: 21:36
Volgens mij draadloos je iPhone en iTouch synchen met je computer.

Verder verwacht ik een update van de Apple TV en nieuwe macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:01:
[...]

Ja hoor, effe 'webcammen' met een HD cam en de volledige downloadlimiet er doorgejaagd. (en voor je begint, Nederland is een uitzondering). Ik zie niet in waarvoor je die cam nog kan gebruiken, dus euh... De cam die in de macbooks zit levert reeds haarscherp beeld.
Vandaar de ' :Y) ' erachter...

Maar Eswip heeft misschien wel gelijk; het zou goed kunnen dat de ACD's zullen moeten wachten tot de WWDC.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:04:
Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe het zit met matte/glossy schermen.. de afknapper voor de gewone macbook en de imac voor mij...

Zie al met enige vrees tegemoet dat de mac book pro ook richting glossy only gaat.. (en dan bestel ik gewoon de 'oude' mbp met matte scherm)
Ik dacht eigenlijk vroeger ook dat glossy schermen niks waren voor mij, maar de kleuren worden er wel mooier van. Het enige echte nadeel is dat als je met de zon op je scherm bezig bent je eigenlijk eenn groot zwart vlak ziet.

Over wat er komen gaat lijkt het mij eigenlijk wel duidelijk dat er een nieuwe macbook pro, en misschien een macbook lijn komt.

in de aluminium en glas vormgeving, en met dezelfde maten en een hardware upgrade...

Wat ik graag zou zien is een 12 tot 14" macbook pro (aluminium met glas dan) deze zo dun mogelijk, 1 tot 2cm, en wel leuke specificaties als een mobiele zuinige processor (misschien een T of P 8300) met een 8400gt als grafische chip. De dvd speler mogen ze van mij weglaten, of extern houden.

maar aangezien dit technisch gezien eigenlijk onmogelijk is zal het ook wel niet komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Een 13" MacBook Pro zonder optical drive, met flash-geheugen en heel erg dun vormgegeven, lijkt me wel reeël.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker reeël, maar een redelijke grafische kaart en een dikte van 1 tot 2 cm is toch wel een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Simon schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:31:
[...]

http://blog.neofoto.nl/?p=3

daar gaat 't 'm om..

maar goed, gelukkig heb ik wel een goede :p
lucky you, van de 10 24" iMacs die ik in winkels en apple stores heb gezien was er geen een goed. Dus voor mij teveel risico om zo'n ding te kopen, moet er grafisch werk op kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

updated imac, hoop ik dan! Anders nieuwe ACD 23 of 24 inch. Graag zou ik zien dat 10.5.2. verbeteringen worden doorgevoerd, want er zitten gewoon nog te veel fouten in leopard.
Wellicht een nieuwe Apeture 2.0 met nu wel goede ala LR PP.
Aan de andere kant ook weer geen update imac, anders ga ik weer geld uitgeven. Ik zit nu nog op 20inch ACD en mis wat ruimte met foto editing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn gok:
iPhone/iTouch interface komt naar de laptops door een aangepaste trackpad. Iets op macrumors hierover gelezen. Lijkt me wel mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Als Apple een laptop met flash geheugen gaat aankondingen. Dan is die niet meteen beschikbaar in de Appleshop gok ik.

Daarvoor zijn de flashprijzen de afgelopen tijd te stabiel voor geweest.

Een paar jaar geleden werd de iPod nano voorspelt door de prijsstijging van flash geheugen in de wereld. Apple kocht zoveel flash geheugen in dat het wereldwijd merkbaar was. Als Apple een sub-notebook gaat uitbrengen moet je toch van minimaal 60 gigabyte ssd uitgaan. 1 gigabyte flash inkoop is ongeveer 4 dollar. De productiekosten voor alleen de schijf zal minimal 240 dollar zijn.

Ik vrees ook dat de externe dvdspeler een optie gaat worden. Dus reserveer maar gerust 100-300 dollar extra voor dat apparaat. afhankelijk of het een normale of een superdrive gaat worden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
4POX schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:42:
Als Apple een laptop met flash geheugen gaat aankondingen. Dan is die niet meteen beschikbaar in de Appleshop gok ik.

Daarvoor zijn de flashprijzen de afgelopen tijd te stabiel voor geweest.

Een paar jaar geleden werd de iPod nano voorspelt door de prijsstijging van flash geheugen in de wereld. Apple kocht zoveel flash geheugen in dat het wereldwijd merkbaar was. Als Apple een sub-notebook gaat uitbrengen moet je toch van minimaal 60 gigabyte ssd uitgaan. 1 gigabyte flash inkoop is ongeveer 4 dollar. De productiekosten voor alleen de schijf zal minimal 240 dollar zijn.

Ik vrees ook dat de externe dvdspeler een optie gaat worden. Dus reserveer maar gerust 100-300 dollar extra voor dat apparaat. afhankelijk of het een normale of een superdrive gaat worden.
De markt voor een super kleine notebook is velen malen kleiner dan de iPod nano.. Daarnaast, ook met de introductie van de iPhone zag je niks gebeuren met de prijs van het geheugen.. Daarbij is de flashmarkt nu ook veel groter dan toen de iPod nano werd geintroduceert, dus is het effect veel minder.

Verder gaan de geruchten dat je de externe DVD drive erbij krijgt. Wat heel logisch is, aangezien ze Leopard gewoon op een DVD mee zullen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Op deze pagina moeten je even naar beneden scrollen, dan zie je op welke computers Adium wordt gebruikt... Daar staat vanonder de MacBook Air tussen.

Afbeeldingslocatie: http://i6.tinypic.com/6t45map.jpg

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shokupan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08 23:33
The MacBook Air: As Thin As Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:09:
Dat is zeker reeël, maar een redelijke grafische kaart en een dikte van 1 tot 2 cm is toch wel een uitdaging.
Uiteraard hoeft in een supercompacte lichte notebook geen 'killer' grafische kaart te zitten.

Je kan niet én licht én performant hebben. Mensen die voor heel lichte laptops kiezen weten wel waarom ze dat doen, en die hoeven geen giga performance!

Laat desnoods het achtervoegsel pro weg, maak er een macbook van. Maar een integrated intel chipje zal meer dan voldoende zijn op een dergelijk concept. Je doet het voor het gemak en de draagbaarheid. Zware taken moet je thuis maar doen op een desktop.

We zullen het dinsdag wel allemaal zien, hoe laat begint het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
18:00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shokupan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08 23:33
18.00 dus

Waar ik op hoop is MSN support in iChat, ZFS, Shared Address Book en een prijsverlaging voor .Mac

[ Voor 13% gewijzigd door shokupan op 13-01-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
.Arne schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:08:
Op deze pagina moeten je even naar beneden scrollen, dan zie je op welke computers Adium wordt gebruikt... Daar staat vanonder de MacBook Air tussen.

[afbeelding]
:o Mmm dan moet er wel een Macbook Air komen! Ik denk het zelf wel, heb echt zo'n zin in dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 11-09 22:45
Als ze de iphone uitbreiden heb je geloof ik de tablet die iedereen wilt hebben. Eventueel met een iets groter scherm ;) Ik ben benieuwd in ieder geval. Ik denk dat het om een nieuwe draadloze functie gaat, maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPlane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:51
Gezien 't aantal andere 'vage' namen 'To be filled by OEM' enzo gok ik dat je dat prima zelf kunt spoofen danwel gewoon aanpassen, niet echt geweldig bewijs lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja! een afstandbestuurbare laptop vliegtuig!

Dat van adium is wel bijzonder trouwens, zou goed kunnen dat ze bij apple de compatibiliteit getest hebben en dat de naam van dat apparaat macbook air was :D

maar het kan ook een fake zijn natuurlijk... (@hierboven dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Tijn89 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:40:
Als ze de iphone uitbreiden heb je geloof ik de tablet die iedereen wilt hebben. Eventueel met een iets groter scherm ;) Ik ben benieuwd in ieder geval. Ik denk dat het om een nieuwe draadloze functie gaat, maar wat...
Mmm tja maar de Touch is eigenlijk ook al een bewerkte iPhone. Dan wordt het een beetje uitgemolken vind ik en ik denk dat Apple dat niet gaat doen. Er komt wel een Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ook effe een balletje opgooien. BR drive in een mac. Dat wordt toch eens tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de keynote live volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Leftblank schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:56:
[...]

Gezien 't aantal andere 'vage' namen 'To be filled by OEM' enzo gok ik dat je dat prima zelf kunt spoofen danwel gewoon aanpassen, niet echt geweldig bewijs lijkt me ;)
Ik zeg ook niet dat het een onweerlegbaar bewijs is, maar een vermeldenswaardige indicatie leek me het wel. :)

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

En misschien horen we ook wel dat Apple binnenkort Adobe zal overnemen... zou onder meer goed passen bij de huidige iPhone strategie voor developers (apps in HTML en JavaScript i.p.v. native code), en 'Air' zou best weleens kunnen slaan op Adobe 'Air' in plaats van een nieuwe Apple toy ;)

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 13-01-2008 14:30 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
mindcrash schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:28:
En misschien horen we ook wel dat Apple binnenkort Adobe zal overnemen... zou onder meer goed passen bij de huidige iPhone strategie voor developers (apps in HTML en JavaScript i.p.v. native code), en 'Air' zou best weleens kunnen slaan op Adobe 'Air' in plaats van een nieuwe Apple toy ;)
Dat lijkt me eigenlijk niet hoor. De meeste Adobe programma's zijn ook op Windows te gebruiken en dat is toch een vrij groot percentage gok ik zo.

Maar wat eigenlijk nog belangrijker is, dan hebben ze concurrentie voor hun eigen software. Voorbeeld hiervan is Lightroom vs. Aperture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya

Genya

Ad Infinitum

Ja, ik ga mee met sOid; laat die concurrentie nog maar even leven, beter voor ons, de consumenten.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Laatst online: 23:26
.Arne schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:45:
Ja, ik ga mee met sOid; laat die concurrentie nog maar even leven, beter voor ons, de consumenten.
Mwah het zijn allebei geheugenvretende programma's, zolang er Photo Mechanic bestaat interesseert het mij geen klap wat er met Lightroom of Aperture gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Ik verwacht een nieuw design voor de MacBook Pro en ook meteen een hardware update voor dat apparaat.

Waarom een nieuw design? Omdat de MacBook Pro nu een afwijkend toetsenbord heeft, en het wel tijd is geworden om dat recht te trekken, naast het nieuwe toetsenbord verwacht ik dan ook meteen dat ze rond het beeldscherm een zwarte rand doen net als bij de iMac om zo de iSight te maskeren.

Ik verwacht ook nog steeds dat de laptops op den duur uitgerust gaan worden met een groter touchpad, maar ik denk niet dat we dat nu al hoeven te verwachten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat dacht je van een Airbook, met wireless display dat als touchpad gebruikt kan worden in een straal van xx meter?

Dus je laptop base fungeert als rekeneenheid en zendstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
"There is something in the air" = mogelijke update voor AirPort Expresse + Airtunes

Tot nog toe is het alleen mogelijk muziek te streamen via Airtunes. Icm met een Apple Tv update en iTunes film verhuur, zou je ook andere zaken kunnen doen.

Verder: iPhone update (SDK) ; Mac mini uit assortiment of grondige revisie ; en een sneer naar de ultra-portable notebook.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik denk zelf dat er 'n iHome komt :)
Oftewel een alles in 1 oplossing voor tv, internet, gaming and so on...
Kan nu al allemaal moeilijk met 'n 24" iMac & Apple TV enzo, maar dat wordt 1, let maar op :)
Vanaf 32" tot 50" met alles erop en erin, die alles draadloos (air) kan ontvangen, afspelen and so on!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
CLB schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:42:
Ik denk zelf dat er 'n iHome komt :)
Oftewel een alles in 1 oplossing voor tv, internet, gaming and so on...
Kan nu al allemaal moeilijk met 'n 24" iMac & Apple TV enzo, maar dat wordt 1, let maar op :)
Vanaf 32" tot 50" met alles erop en erin, die alles draadloos (air) kan ontvangen, afspelen and so on!
Ook dat vind ik zeer dubieus. Het idee lijkt me wel goed, alleen de prijs zal veel te hoog zijn om daadwerkelijk aantrekkelijk te zijn voor de gemiddelde consument.

Maargoed we zien het allemaal wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:50:
[...]

Ook dat vind ik zeer dubieus. Het idee lijkt me wel goed, alleen de prijs zal veel te hoog zijn om daadwerkelijk aantrekkelijk te zijn voor de gemiddelde consument.

Maargoed we zien het allemaal wel ;)
Partnership he :) Ze kunnen een deal maken met pioneer of panasonic voor de tv's. En niet alles is bedoeld voor de 'gemiddelde consument'. Wie het niet kan betalen heeft pech, maar ze zijn geen sociale instelling die iedereen voor een prijsje aan een homecinema setup zou moeten helpen. Dure luidspreker merken en audio-apparatuur hebben ook allemaal hun eigen aanhang (marantz, denon, ...) Ook niet echt mijn markt, maar de niches bestaan wel.

Anyway, een beetje logica in de vorm van een apple tv (met een tv capture kaart eventueel) achterop een willekeurige plasma vastmaken hoeft niet zoveel meer te kosten. En je hebt een alles in één tv in de woonkamer die media kan streamen, opnemen, overzetten, met een druk op de knop en allemaal draadloos. Lijkt mij op zich wel interessant :)

Maar laat ze eerst maar met die ultraportable komen. Hp en toshiba enzoveert eens een lesje leren van hoe je wel een ultraportable maakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Om ook maar even een hoopvolle gedachte om te zetten in een voorspelling:

er komt een zilveren BT toetsenbord met zwarte toetsen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:55:
[...]

Partnership he :) Ze kunnen een deal maken met pioneer of panasonic voor de tv's. En niet alles is bedoeld voor de 'gemiddelde consument'. Wie het niet kan betalen heeft pech, maar ze zijn geen sociale instelling die iedereen voor een prijsje aan een homecinema setup zou moeten helpen. Dure luidspreker merken en audio-apparatuur hebben ook allemaal hun eigen aanhang (marantz, denon, ...) Ook niet echt mijn markt, maar de niches bestaan wel.
Heb je helemaal gelijk in, maar Apple heeft zich de laatste paar jaren steeds meer op de consumentenmarkt gericht (als ik op de Hogeschool van Amsterdam kijk, zie je daar veel mensen met een MacBook, en de iPod is natuurlijk ook een goed voorbeeld). Ook heb ik gelezen dat Apple deze trend door wil zetten, en daarbij zou deze stap niet erg logisch zijn, dat bedoel ik :)
Anyway, een beetje logica in de vorm van een apple tv (met een tv capture kaart eventueel) achterop een willekeurige plasma vastmaken hoeft niet zoveel meer te kosten. En je hebt een alles in één tv in de woonkamer die media kan streamen, opnemen, overzetten, met een druk op de knop en allemaal draadloos. Lijkt mij op zich wel interessant :)

Maar laat ze eerst maar met die ultraportable komen. Hp en toshiba enzoveert eens een lesje leren van hoe je wel een ultraportable maakt :p
Lijkt mij verder ook een mooi product hoor, daar niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En 't was alleen maar 'n gedachtenspinseltje van mij :+
Ik vind zelf 'n 9" Apple laptopje wel leuk ofzo.. als hij maar een reele prijs krijgt voor wat je krijgt...
Kan ik eindelijk 'kennis maken' met MacOSX en dergelijke en 'n ultraportable laptopje voor erbij..!!

[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 13-01-2008 16:28 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

CLB schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:27:
Ik vind zelf 'n 9" Apple laptopje wel leuk ofzo.. als hij maar een reele prijs krijgt voor wat je krijgt...
Kan ik eindelijk 'kennis maken' met MacOSX en dergelijke en 'n ultraportable laptopje voor erbij..!!
ik verwacht dat de 12" PB de smalste laptop is die Apple ooit gemaakt heeft of zal maken. Een notebook waarvan het keyboard dusdanig klein is dat er niet fatsoenlijk op te typen is (kleiner dan nu dus) past niet in de filosofie die Apple erop nahoudt qua machines. Ik hoop van harte dat er een kleinere MacBook Pro komt, maar kleiner dat 11" widescreen zal het niet worden, puur omdat het ding een fullsize keyboard en een acceptabel trackpad moet kunnen huisvesten. (en dat laatste wordt met een 11" wide al een grote uitdaging)

edit: wanneer het trackpad vervangen wordt door een touchscreen zie ik op zich wel weer opties... mooie opties zelfs. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 13-01-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sowieso wel gehoord dat er iets met de Apple TV gaat gebeuren. Verder zal er in de iPhone firmare 1.0.3 een aantal nieuwe opties komen. Time Machine moet nog wel eerdaags met netwerkondersteuning voorzien worden, komt in 1 van de volgende updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Whieee: Dan begaan ze wat mij betreft 'n grote fout...
Asus natuurlijk met hun 7" Asus Eee PC, waarvan nu ook een 8" en een 8,9" versie uitkomt..
Packard Bell / Everex met hun Easynote XS20 die 7" is... En zoveel klachten hoor je daar niet over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:43:
[...]

ik verwacht dat de 12" PB de smalste laptop is die Apple ooit gemaakt heeft of zal maken. Een notebook waarvan het keyboard dusdanig klein is dat er niet fatsoenlijk op te typen is (kleiner dan nu dus) past niet in de filosofie die Apple erop nahoudt qua machines. Ik hoop van harte dat er een kleinere MacBook Pro komt, maar kleiner dat 11" widescreen zal het niet worden, puur omdat het ding een fullsize keyboard en een acceptabel trackpad moet kunnen huisvesten. (en dat laatste wordt met een 11" wide al een grote uitdaging)

edit: wanneer het trackpad vervangen wordt door een touchscreen zie ik op zich wel weer opties... mooie opties zelfs. :)
ultraportable is niet per se equivalent met 'umpc formaat/'subnotebook'... Ultraportable = laag gewicht

Met de grootte heb ik geen enkel probleem, 13" is namelijk niet echt groot. (krap de grootte van een A4 blad, wat toch een héél standaard formaat is in het bedrijfsleven of op school :p ) Als er dus papier of boeken in je tas passen, dan ook een macbook :)

Gewicht, dat is de grote boosdoener (en dikte)! Hoe gruwelijk gaaf zou het niet zijn om een erg dunne macbook te hebben, 1 kg ongeveer. Persoonlijk (en dat maakt iedereen voor zichzelf uit) is 2.2 kg te veel voor een notebook (voor mij dus). Het gewicht van een boek van hetzelfde formaat als de laptop, dat is het streefpunt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@alvi:
Dat zou inderdaad erg mooi zijn. Ik zou persoonlijk niet weten wat ik met een 7-9" notebook zou moeten aangezien dat gewoon te klein is (scherm + toetsenbord) om langer dan 5 minuten op te werken (persoonlijke mening), maar een MacBook (liefst Pro) die qua grootte overeenkomt met mijn oude 12" PowerBook, maar dan stukken dunner, en liefst ook wat lichter zou mij erg goed in de oren klinken. Ik ben erg tevreden met mijn 15" MacBook Pro maar hij is eigenlijk net even te groot om elke dag mee te sleuren. Voor onderweg (werk) zou ik dus zeker een lichtere MacBook weten te appreciëren. Als het ding maar een mat scherm heeft en acceptabele specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Indd, glossy schermen zijn onhandig op notebooks. Heb er nu ook een (geen Mac) en zolang ik niet met m'n rug naar een raam zit is het prima, maar wanneer dit wel gebeurt is er bijna niet op te werken. Buiten is helemaal een ramp, terwijl ik het in de zomer best prettig vind om buiten wat op de notebook te werken.

Mijn ideale scenario:
- 13.3" MacBook Pro met resolutie die hoger is dan 1280x800
- Lekker dun/licht
- Externe DVD/blueray ding bijgeleverd
- Geen absurt hoge prijs (huidige MacBook Pro's zijn gewoon te duur voor mij :P )
- Zwart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

sOid schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:28:
Jep, klopt :) En zeg maar je hoor ;)
Hehe... Bedankt en ok, komt in orde. ;)
RD schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:13:
Graag zou ik zien dat 10.5.2. verbeteringen worden doorgevoerd, want er zitten gewoon nog te veel fouten in leopard.
Fouten in Leopard? Is ook het eerste dat ik erover hoor, de Apple gebruikers in mijn klas steken me de ogen uit als ze 'boasten' over hun superieur besturingssyteem.
Eerst vroeg ik me af wat dat was met die funky naam, blijkbaar kende ik het al, ik weet nu eindelijk hoe dat IM-programma noemt dat mijn collega-studenten gebruiken. Vriendelijk bedankt!
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:16:
Laat desnoods het achtervoegsel pro weg, maak er een macbook van. Maar een integrated intel chipje zal meer dan voldoende zijn op een dergelijk concept. Je doet het voor het gemak en de draagbaarheid. Zware taken moet je thuis maar doen op een desktop.
Pro? Men speculeerde toch eerst over de 'Air' als een tussenmodel, voor tussen de MacBook en MacBook Pro of heb je het over het nieuwe Pro model die compacter uit de hoek zou kunnen komen?
.Mac? Bedoel je een specifiek model of in het algemeen?
Trunksmd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:10:
Ook effe een balletje opgooien. BR drive in een mac. Dat wordt toch eens tijd. :)
Heb ik ook al iets van gehoord, lijkt me ook redelijk reël/realistisch...
Bedankt voor de link/info!
CLB schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:27:
Idem, alhoewel ik liever een 12" zie op de markt komen. Dan kan ik mijn iets zwaardere notebook gebruiken als 'desktop'. En ook EINDELIJK kennis maken met Mac OS X.

[ Voor 4% gewijzigd door KS1987 op 13-01-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
sOid schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:40:
Indd, glossy schermen zijn onhandig op notebooks. Heb er nu ook een (geen Mac) en zolang ik niet met m'n rug naar een raam zit is het prima, maar wanneer dit wel gebeurt is er bijna niet op te werken. Buiten is helemaal een ramp, terwijl ik het in de zomer best prettig vind om buiten wat op de notebook te werken.

Mijn ideale scenario:
- 13.3" MacBook Pro met resolutie die hoger is dan 1280x800
- Lekker dun/licht
- Externe DVD/blueray ding bijgeleverd
- Geen absurt hoge prijs (huidige MacBook Pro's zijn gewoon te duur voor mij :P )
- Zwart :P
Ik werk dagelijks op een macbook met glossy scherm met mijn rug naar het raam en heb er nog nooit last van gehad. Brightness moet wel even vol open, maargoed dat is geen ramp naar mijn mening.

Buiten werken gaat ook goed, zolang er maar geen felle zon schijnt.

Wellicht dat ik de MacBook binnenkort de deur uit doe om een MB Pro te kopen, en ik denk dat ik ook dan weer voor een Glossy scherm zou kiezen omdat ik de kleuren mooier uit vind komen.

@ergens hierboven:
Wat zou er met de AppleTV moeten gaan gebeuren dan? Enigste nuttige dat ik me in kan denken is het samensmelten van Mac Mini met Apple TV om zo een ultiem multimedia apparaat te krijgen. De merknaam Mac Mini zie ik dan helemaal vervallen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 19:05
Als er een 13" MacBook Pro plus iPhone voor NL bekend wordt gemaakt, weet ik wat ik het einde van het jaar ga kopen O-) . Telefoonabonnement is al zo goed als opgezegd en bankrekening is aardig gevuld; dus Steve, ik ben er klaar voor hoor :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinningLOSER
  • Laatst online: 19-01-2022
KS1987 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:52:
.Mac? Bedoel je een specifiek model of in het algemeen?
Dotmac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Laatst online: 10-09 13:39
waren er laatst geen speculaties over het draadloos verzenden van HD? Airportexpres is namelijk aardig aan een update toe, en op de ces vorige week was dit ook een behoorlijk populair product.
Verder hoop ik zelf op een update van de macbook pro of macbook. Tussenmodel zou helemaal mooi zijn omdat de macbook pro net iets te is voor mij en de macbook net te weinig is. We zien het dinsdag avond wel, zou het overigens sneller zijn om via de online store te kopen of reguliere Apple winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik heb Macrumors al in mijn Twitter staan :)

Verder zou het interessant zijn als mensen hier, in plaats van slechts hun verwachtingen / hoop / natte dromen te posten ook enige onderbouwing opneemt. Dan gaat het nog ergens over :P

Gizmodo heeft wel een leuk artikel online geplaatst met verwachtingen voor komende dinsdag. Vooral een integrale upgrade van de MacBook Pro lijn lijkt me helemaal zo gek nog niet. Dat lijkt me ook de perfecte gelegenheid om de rumoured 13" lightweight toe te voegen :)

De "grote" MBP's zouden dan allemaal kunnen worden voorzien van Blu ray branders en andere fancyness, terwijl het nieuwe "kleintje" het zonder optische drive moet stellen en helemaal van solid state storage is voorzien.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een mogelijkheid dat leopard 10.5.2 update wordt vrijgegeven??
(ik word gek van airport die steeds uitvalt op mn MBP |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:29:
...en dan hebben wij het nog niet gehad over het spontaan vastlopen van filetransfers naar een externe schijf. Elke keer als ik grote bestanden (enkele gigabytes) naar een externe schijf wil copyeren gaat het pas bij de derde of vierde keer goed.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Die mogelijkheid is er. 50% kans zelfs! Wel of niet he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Wat er komt weet niemand . Je kunt alleen hopen. Ik hoop op een kleine Macbook Pro of subnotebook. De huidige MacBook Pro vind ik aan de grote kant en een Macbook is plastic.. dus Steve als je nog een gaatje hebt , graag een PB 12" maar dan dun , snel en licht. :)

Verder mag de Apple TV ook wel een update krijgen .

[ Voor 9% gewijzigd door carfreak02 op 13-01-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. Dat soort release is niet iets voor een groot event.

(En ik heb daar geen last van :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat iedereen nou zo lyrisch doet over die flap aluminium wat een macbook pro toch is. Zeker aangezien je duidelijk de aflijning van de panels kan zien, terwijl de macbook meer één mooi geheel is, het is ook makkelijker te verwerken.

'Plastic' roepen alsof het PETfles plastic is :N

Persoonlijk natuurlijk. Acers, dat is chocoladeverpakkingplastic. De stevige kraakvrije polycarbonaat casings zijn gewoon grote klasse voor een notebook in die prijsklasse.

Optische drive mag wat mij betreft eruit gelaten worden, en hoeft niet in een package verkocht te worden (dus bindend). Apple kennende zien ze dat weer als een feature en kost een externe drive 250 euro :) Dus liefst ook gewoon los te krijgen.

@Whiee, specs boeien me minder. Ik verwacht op een dergelijk apparaat niet te gamen of zwaar te 3d modellen. Een low voltage single core is wat mij betreft voldoende. Ram neemt toch bijna geen plaats in, dus daar kan er heel wat van in. (photoshoppen, voldoet een X3100 prima voor). Verder gewoon de standaard zaken: office, beetje multimedia, maar vooral connectiviteit (browsen, IM, ...)

Please let it be :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En dat voor 'n prijsje van 599,- ofzo... We keep on dreaming :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Eeeuh, waarom die alu case zoveel duurder moet zijn??
Waarom is in godsnaam een zwarte tov een witte MB duurder? Zwart plastic is duurder ofzo?

sloeg eigenlijk niet op de reactie van hierboven :) Stond nergens iets over prijsje

Is gewoon een kwestie van smaak. Ben erg tevreden met mijn MBP, Windows draait er prima op :P
Ben overigens wel benieuwd wat ze dinsdag gaan brengen, jammer dat ik niet live mee kan kijken, maar volgens mij kan je via die site (link staat er eerder) alleen screenshots zien en wat commentaar.. Dan kijk ik liever achteraf de hele presentatie :)

[ Voor 9% gewijzigd door orange.x op 13-01-2008 20:19 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat: zie #apple op irc.tweakers.net :)

(er is ook een webversie beschikbaar)

Gezocht: iemand die na de keynote een mooie topicstart wil maken voor de opvolger van dit topic. Contact dawuss via DM/IM :)